Mee eens. Jammer dat iedereen op de eerste dag dat bijvoorbeeld IKEA open is, men en masse er naar toe gaat. Waarom kan men nou niet nadenken, en denken joh ik ga over een dag of 2 ,3 wanneer het rustiger is? Ik vrees daarom als de horeca weer opengaat, als men daartoe besluit.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zou de definitie van chantage nog eens opzoeken... Gewoon een realistische voorstelling van oorzaak-gevolg.
Als de maatschappij de beschikbare ruimte zelf inneemt (bv. door massaal naar de IKEA te gaan), dan is er geen of minder ruimte voor versoepeling elders.
Dat is toch de man die FVD ook naar voren heeft gebracht? Ze hebben zelfs materialen van hem laten testen in een laboratorium, maar volgens Hugo niet het gewenste certificaat.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:59 schreef RipCity het volgende:
Typisch weer hè
In deze loods in Schiedam liggen miljoenen mondkapjes, en de meeste gaan naar het buitenland
https://www.ad.nl/rotterd(...)buitenland~af86fee0/
Het boeit ze niet.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:00 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Mee eens. Jammer dat iedereen op de eerste dag dat bijvoorbeeld IKEA open is, men en masse er naar toe gaat. Waarom kan men nou niet nadenken, en denken joh ik ga over een dag of 2 ,3 wanneer het rustiger is? Ik vrees daarom als de horeca weer opengaat, als men daartoe besluit.
Natuurlijk niet. Het RIVM heeft nooit gezegd dat er niemand besmet zal worden als je 1,5 meter afstand houd. Hoe meer afstand hoe beter, maar je bent nooit volledig veilig. Die 1,5 meter is een wettelijke bepaling waarmee de overheid kan bestraffen indien je je daar niet aan houd.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ook als je 1,5 meter afstand houdt? Want dan heeft het RIVM ons al weken voorgelogen.
Komt omdat wij geen ijzervreter als premier hebben maar een softie.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:36 schreef ondeugend het volgende:
Nee de leverancier zegt tegen Nederland;"u bent niet de enige die meer wilt testen" Wel de laatste.. net als met de beschermingsmiddelen.
Nederland: altijd achteraan.
Dat zou betekenen dat je alleen een lockdown kan hebben, want elk bedrijf of gebouw dat open is is in potentie een risico dat verlenging van maatregelen verlengt.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als een winkel open gaat, gaan daar nu eenmaal mensen heen. Als je dat wilt voorkomen moet je de winkel sommeren dicht te blijven.
Inderdaad bijzonder, maar deze startup deed tot voor kort in elektrische fietsen.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:59 schreef RipCity het volgende:
Typisch weer hè
In deze loods in Schiedam liggen miljoenen mondkapjes, en de meeste gaan naar het buitenland
https://www.ad.nl/rotterd(...)buitenland~af86fee0/
Ik hoop dat er geïnvesteerd kan worden in het ontwikkelen van een blaastest waarbij zichtbaar is of iemand corona heeft.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:02 schreef Vallon het volgende:
Testen, als die al betrouwbaar zijn, zijn nuttig maar niet wanneer je de a-symptomtische fase meeneemt gedurende iemand wel besmettelijk is maar geen klachten heeft. Kortom je gaat alleen mensen testen die zich melden en symptomen hebben. Het precieze nut ontgaat mij.
Het wordt mij duidelijker wie/wat Sijbesma is. Meer een coördinerend hoofdinkoper en vragen aan hem zijn feitelijk vragen op niveau wat er wel/niet in voorraad is.
Kern is dat het allemaal heel ingewikkeld is en concreet men 8000 testen per dag kan gaan doen en het prijs/kwaliteit aan de politiek is om dat te vergroten.
Nou, volgens mij zeiden ze toch echt als jij 1,5 meter afstand in acht neemt, dan ben je veilig en beiden mondkapjes alleen een schijnveiligheid.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Het RIVM heeft nooit gezegd dat er niemand besmet zal worden als je 1,5 meter afstand houd. Hoe meer afstand hoe beter, maar je bent nooit volledig veilig. Die 1,5 meter is een wettelijke bepaling waarmee de overheid kan bestraffen indien je je daar niet aan houd.
Hugo is een incompetente schoolleraar die maar snel weer terug naar school moet gaan en dit soort zaken aan een professioneel over moet laten. Iemand die wat voor elkaar krijgt door met zijn vuist op tafel te slaan ipv vanwege partijpolitiek (want dat is de reden dat ze de FvD tips niet gebruiken) de boel laat versloffen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:02 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat is toch de man die FVD ook naar voren heeft gebracht? Ze hebben zelfs materialen van hem laten testen in een laboratorium, maar volgens Hugo niet het gewenste certificaat.
Voor die creativiteit zal je bij de Aziatische landen moeten zijn, vrees ik.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik hoop dat er geïnvesteerd kan worden in het ontwikkelen van een blaastest waarbij zichtbaar is of iemand corona heeft.
Elk huishouden 1, kan asymptomatisch positief aangeven. Iedere ochtend ander tuitje erop, blaas, negatief, resultaat in een app op je tel.
Kan je overal aantonen dat je corinavrij bent. Scannen en doorlopen.
Is bijna alles weer mogelijk. Probleem grotendeels opgelost.
Anderhalve meter is een veilige afstand is iets heel anders dan dat je niet besmet kan worden als je 1,5 meter aanhoud. Dat laatste heeft het RIVM nooit gezegd en met een beetje verstand kan je dat zelf ook wel bedenken.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:06 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nou, volgens mij zeiden ze toch echt als jij 1,5 meter afstand in acht neemt, dan ben je veilig en beiden mondkapjes alleen een schijnveiligheid.
Ligt er helemaal aan waar die 1,5 meter is. In de buitenlucht maakt het veel minder uit dan als je met 100 man in een ruimte zit.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Anderhalve meter is een veilige afstand is iets heel anders dan dat je niet besmet kan worden als je 1,5 meter aanhoud. Dat laatste heeft het RIVM nooit gezegd en met een beetje verstand kan je dat zelf ook wel bedenken.
Als je niest of hoest dan haal je makkelijk 7 meter.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ligt er helemaal aan waar die 1,5 meter is. In de buitenlucht maakt het veel minder uit dan als je met 100 man in een ruimte zit.
Misschien, maar als jij op straat iemand op 1 meter passeert die niet hoest of niest is er niks aan de hand.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je niest of hoest dan haal je makkelijk 7 meter.
Daarom. Die 1,5 meter is een richtlijn en een wettelijke bepaling. Het is geen garantie dat je daarmee het virus niet op kan lopen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien, maar als jij op straat iemand op 1 meter passeert die niet hoest of niest is er niks aan de hand.
Is dit zo? Volgens mij is het alleen een richtlijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daarom. Die 1,5 meter is een richtlijn en een wettelijke bepaling. Het is geen garantie dat je daarmee het virus niet op kan lopen.
Hoe meer afstand hoe beter.
De politie deelt boetes uit als je je niet aan die regel houd.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is dit zo? Volgens mij is het alleen een richtlijn.
RIVM, zo is ondertussen duidelijk spreekt alleen in termen van statistiek en niet voor individuele gevallen. Dus een persoon kan geen garanties ontlenen aan uitspraken.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:06 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nou, volgens mij zeiden ze toch echt als jij 1,5 meter afstand in acht neemt, dan ben je veilig en beiden mondkapjes alleen een schijnveiligheid.
Klinkt echt als iemand die ons uit de brand gaat helpen en zeer compentent is.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:16 schreef maan_man het volgende:
Als Sijbesma spreekt en zichzelf indekt, dan krijgt je het idee dat iedereen aan het bier zit, niemand zin had om naar de kamer te komen en dat ze daarom maar het eerste het beste hulpje hebben gestuurd. "Tja, ik ben hier ook alleen maar om te helpen."
Nee, die deelt boetes uit bij te grote groepsvorming.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De politie deelt boetes uit als je je niet aan die regel houd.
Vond/vind ik ook. "Ik kom hier om te helpen" , "dat is aan de politiek", "ik ben moleculair bioloog maar daar doe ik niets mee" etc.etc. Kortom een heel belangrijke man die zich opstelt als een gesjeesde magazijnmedewerker (NB: ik heb niets tegen logistiek personeel maar die moet je geen voorgesorteerd verhaal laten houden).quote:Op donderdag 30 april 2020 11:14 schreef crystal_meth het volgende:
Wat een irritante man, die Sijbesma...
Ook als je je niet aan de anderhalve meter regel houd. Het is expliciet opgenomen in de noodverordening. Pas is er nog een dakloze tot 3 weken celstraf veroordeeld omdat ze zich niet aan die regel hield.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, die deelt boetes uit bij te grote groepsvorming.
Nou, good luck with that.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ook als je je niet aan de anderhalve meter regel houd. Het is expliciet opgenomen in de noodverordening. Pas is er nog een dakloze tot 3 weken celstraf veroordeeld omdat ze zich niet aan die regel hield.
twitter:PabloPerezA twitterde op woensdag 29-04-2020 om 17:05:14A person to Rutte, PM of the Netherlands (@MinPres):
'Please! do not give the Italians and Spanish the money!'
Rutte: 'No, no, no'.
Then laughs. And a thumb up. https://t.co/rpd0hnp0c4 reageer retweet
Misschien muggenziften. Het is geen wettelijke bepaling, maar het komt terug in de diverse verordeningen. Doordat het geen wettelijke bepaling is, is het zeer dubieus, waarschijnlijk zelfs onwettig, dat er een inbreuk wordt gemaakt op onze grondrechten.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Het RIVM heeft nooit gezegd dat er niemand besmet zal worden als je 1,5 meter afstand houd. Hoe meer afstand hoe beter, maar je bent nooit volledig veilig. Die 1,5 meter is een wettelijke bepaling waarmee de overheid kan bestraffen indien je je daar niet aan houd.
Mensen houden zich niet altijd aan de wet. What's new?quote:Op donderdag 30 april 2020 11:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nou, good luck with that.
Ik zie ze hier aan de lopende band naast elkaar lopen, fietsen whatever.
Nogmaals, good luck with that. Ain't gonna happen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mensen houden zich niet altijd aan de wet. What's new?
De meeste mensen houden zich goed aan die regel. Al weken. Hopelijk blijft dat zo in het 'nieuwe normaal'
Dat is sws opzij gezet onder het mom van gezondheid. prima allemaal maar het is niet echt hard te maken of dat terecht is (was). De Kamer is niet tot weinig kritisch.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:22 schreef maan_man het volgende:
[..]
Misschien muggenziften. Het is geen wettelijke bepaling, maar het komt terug in de diverse verordeningen. Doordat het geen wettelijke bepaling is, is het zeer dubieus, waarschijnlijk zelfs onwettig, dat er een inbreuk wordt gemaakt op onze grondrechten.
Uh nee zo werkt het niet, die periodes worden gebruikt om juist weer zaken voor te bereiden, maar ook zaken als werkbezoeken en commissies.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:57 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
https://www.tweedekamer.nl/debat_en_vergadering/recessen
Die gasten hebben meer vrij dan de gemiddelde basisschoolleraar.
Maar onze vrijheid is toch helemaal niet ingeperkt? Je kan nog steeds naar buiten voor een wandeling, je mag nog steeds naar het park, je mag nog steeds boodschappen doen. Winkelen kan weer, veel winkels zijn nog open of weer opengegaan(oa de Bijenkorf, IKEA). Waarom doen sommigen hier toch zo melodramatisch over alsof we in Iran of Saudi Arabie leven?quote:Op donderdag 30 april 2020 11:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is sws opzij gezet onder het mom van gezondheid. prima allemaal maar het is niet echt hard te maken of dat terecht is (was). De Kamer is niet tot weinig kritisch.
Als de politie gaat bepalen naast wie ik wel en niet op minder dan 1,5 meter mag lopen dan schaar ik dat wel onder vrijheidsbeperking ja.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:27 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Maar onze vrijheid is toch helemaal niet ingeperkt? Je kan nog steeds naar buiten voor een wandeling, je mag nog steeds naar het park, je mag nog steeds boodschappen doen. Winkelen kan weer, veel winkels zijn nog open of weer opengegaan(oa de Bijenkorf, IKEA). Waarom doen sommigen hier toch zo melodramatisch over alsof we in Iran of Saudi Arabie leven?
Get a grip on yourselves.
Hmmmmm... niet helemaal, er is onderscheid, best wel massale aantallen.....quote:Op donderdag 30 april 2020 11:25 schreef ondeugend het volgende:
Met 1 miljoen mondkapjes kan je net een maandag en een dinsdagmorgen doen. Deze mijnheer heeft zijn neus in de krul van trots maar.. het is niets.
Mijn zaak is gesloten. Open ik die wel dan riskeer ik een boete van 4000-10.000 euroquote:Op donderdag 30 april 2020 11:27 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Maar onze vrijheid is toch helemaal niet ingeperkt? Je kan nog steeds naar buiten voor een wandeling, je mag nog steeds naar het park, je mag nog steeds boodschappen doen. Winkelen kan weer, veel winkels zijn nog open of weer opengegaan(oa de Bijenkorf, IKEA). Waarom doen sommigen hier toch zo melodramatisch over alsof we in Iran of Saudi Arabie leven?
Die vergelijk slaat kant noch wal die je hier geeft.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus als de Albert Heijn tegen jou zegt 'als jij niet betaalt, krijg je je boodschappen niet' is de AH jou aan het chanteren?
Good for you!quote:Op donderdag 30 april 2020 11:30 schreef Jed1Gam het volgende:
Positief nieuws uit Zwitserlamd.
De exit strategie wordt nog een stapje opgevoerd. Naast de opening van musea, bibliotheken, alle winkels en restaurants (max tafels van 4), normale dienstregeling OV, gaan nu ook fitness/yoga en zwembaden open. Alles op 11 mei, dag der vrijheid
Bazen daar!! Zulke leiders hebben wij nodig!quote:Op donderdag 30 april 2020 11:30 schreef Jed1Gam het volgende:
De exit strategie wordt nog een stapje opgevoerd. Naast de opening van musea, bibliotheken, alle winkels en restaurants (max tafels van 4), normale dienstregeling OV, gaan nu ook fitness/yoga en zwembaden open.
Alles op 11 mei, dag der vrijheid
En in amsterdam waarschuwen ze vooral.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, die deelt boetes uit bij te grote groepsvorming.
Ja het politiek geluid is hier totaal anders op dit moment als in Nederland; Zwitserland gaat voor normaliteitquote:Op donderdag 30 april 2020 11:33 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Bazen daar!! Zulke leiders hebben wij nodig!
Nee.. wel lopen er elke week minstens 3 silhouetten voor de presentaties langsquote:
Ik kijk echt naar uit weer gebruik te maken van mijn zwemabbo in Nederlandquote:Op donderdag 30 april 2020 11:30 schreef Jed1Gam het volgende:
De exit strategie wordt nog een stapje opgevoerd. Naast de opening van musea, bibliotheken, alle winkels en restaurants (max tafels van 4), normale dienstregeling OV, gaan nu ook fitness/yoga en zwembaden open.
quote:Op donderdag 30 april 2020 11:27 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
En dan verwijs ik voor het gemaakt naar artikel 10 van de grondwet:quote:Wanneer een omstandigheid als bedoeld in artikel 175, eerste lid, zich voordoet, kan de burgemeester algemeen verbindende voorschriften geven die ter handhaving van de openbare orde of ter beperking van gevaar nodig zijn. Daarbij kan van andere dan bij de Grondwet gestelde voorschriften worden afgeweken. Hij maakt deze voorschriften bekend op een door hem te bepalen wijze.
https://wetten.overheid.n(...)ofdstukXI_Artikel176
En het feit dat in de noodverordeningen is bepaald hoeveel mensen jij thuis over de vloer mag hebben en de handhaving die ingrijpt als iemand 6 tot 8 mensen over de vloer heeft.quote:Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer.
Hun cijfers trends zien er ongeveer hetzelfde uit als hier in NL. En Zwitsers staan niet bekend om hun risk apetite. Ik kan er alleen maar van dromen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:30 schreef Jed1Gam het volgende:
Een mens moet altijd wat te dromen blijven hebben.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:36 schreef zoost het volgende:
[..]
Hun cijfers trends zien er ongeveer hetzelfde uit als hier in NL. En Zwitsers staan niet bekend om hun risk apetite. Ik kan er alleen maar van dromen.
En dat land is zwaarder getroffen per hoofd van de bevolking dan NL toch?quote:Op donderdag 30 april 2020 11:30 schreef Jed1Gam het volgende:
Voor de professionele zorg in Nederland zijn er 3,9 miljoen per week nodig. Wellicht zelfs wat minder.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:38 schreef crystal_meth het volgende:
147 miljoen maskers voor welke periode?
In de VS schatte de beheerder van de national reserve dat ze bij een landelijke pandemie 300 miljoen maskers per maand nodig zouden hebben, dan lijkt 147 miljoen voor Nederland erg veel..
Echt he, ik blijf me verbazen hoe makkelijk mensen onder het mom 'volksgezondheid' zich allerlei regeltjes laten aanpraten die gewoon keihard inbreuk maken op de vrijheid en privacy.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:35 schreef maan_man het volgende:
[..]
[..]
En dan verwijs ik voor het gemaakt naar artikel 10 van de grondwet:
[..]
En het feit dat in de noodverordeningen is bepaald hoeveel mensen jij thuis over de vloer mag hebben en de handhaving die ingrijpt als iemand 6 tot 8 mensen over de vloer heeft.
Eens!quote:Op donderdag 30 april 2020 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Echt he, ik blijf me verbazen hoe makkelijk mensen onder het mom 'volksgezondheid' zich allerlei regeltjes laten aanpraten die gewoon keihard inbreuk maken op de vrijheid en privacy.
Ik vind het echt dikke prima dat we even geen massale evenementen zoals festivals en grote sportwedstrijden hebben. Maar dat mensen het prima lijken te vinden als personen worden beboet die iets te dicht bij elkaar op een bankje zitten... Noord-Korea zou er trots op zijn.
Weekmarkten moeten kunnen, alleen wel met ruimte ertussen en looproutes zodat het niet hutjemutje op elkaar wordt.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:47 schreef Nober het volgende:
Uden begint weer met weekmarkt op maandag: alleen verswaren
UDEN - De maandagse weekmarkt in Uden begint weer op 4 mei. Voorlopig alleen met kooplui die verse spullen verkopen zoals groente en fruit, vis en kaas. Ook worden er bloemen en planten verkocht.
https://www.bd.nl/uden-ve(...)-verswaren~a6756c5f/
Als zelfs brandhaard Uden weer de markt toestaat....
Oh dat ene nieuwsbericht!!quote:Op donderdag 30 april 2020 11:48 schreef Zwansen het volgende:
Lekker bericht van die Duitse onderzoekers mbt besmettelijkheid kinderen.
Wat dan?quote:Op donderdag 30 april 2020 11:48 schreef Zwansen het volgende:
Lekker bericht van die Duitse onderzoekers mbt besmettelijkheid kinderen.
Ja joh, ik mag (of moet) werken en mag een rondje door de wijk lopen en wat boodschappen doen. Als het even meezit kan ik nog een nieuwe broek kopen. Voor de rest is alles dicht op last van de overheid. In de praktijk komt het erop neer dat ik moet werken en zo snel mogelijk naar huis moet.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:27 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Dit gebeurt al. Op heel veel plekken is de markt zelfs nooit weggeweest. Gewoon iets meer ruimte tussen de kramen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Weekmarkten moeten kunnen, alleen wel met ruimte ertussen en looproutes zodat het niet hutjemutje op elkaar wordt.
Burger 6453.3344.45 @Vliegbaard moet zich melden voor heropvoeding. @BoerHagenees zal u graag helpen hoe u zich dient te gedragen. Melding gemaakt in de Corona app.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:50 schreef Vliegbaard het volgende:
Ja joh, ik mag (of moet) werken en mag een rondje door de wijk lopen en wat boodschappen doen. Als het even meezit kan ik nog een nieuwe broek kopen. Voor de rest is alles dicht op last van de overheid. In de praktijk komt het erop neer dat ik moet werken en zo snel mogelijk naar huis moet.
1716 doden, voor een bevolking van 8.5 miljoen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dat land is zwaarder getroffen per hoofd van de bevolking dan NL toch?
Als ik kapper was dan ging ik zelf wat bestellen en dan is het hier over ongeveer 10 dagen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:54 schreef F.Sinatra het volgende:
Kreeg overigens net bericht van mijn tandarts, dat de halfjaarlijkse controles daar nog niet kunnen worden opgestart vanwege het ontbreken van voldoende beschermingsmiddelen.
Verwacht wordt over 6 weken hier weer mee te kunnen beginnen.
Dan lijkt het me lastig worden voor de kappers.
Dit.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Echt he, ik blijf me verbazen hoe makkelijk mensen onder het mom 'volksgezondheid' zich allerlei regeltjes laten aanpraten die gewoon keihard inbreuk maken op de vrijheid en privacy.
Ik vind het echt dikke prima dat we even geen massale evenementen zoals festivals en grote sportwedstrijden hebben. Maar dat mensen het prima lijken te vinden als personen worden beboet die iets te dicht bij elkaar op een bankje zitten... Noord-Korea zou er trots op zijn.
Ik hoor net dat je tandarts gewoon kan bestellen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:54 schreef F.Sinatra het volgende:
Kreeg overigens net bericht van mijn tandarts, dat de halfjaarlijkse controles daar nog niet kunnen worden opgestart vanwege het ontbreken van voldoende beschermingsmiddelen.
Maar Jaap zei dat kinderen het niet overdragen...quote:
Zit er in ieder geval nog een vakantie in deze zomerquote:Op donderdag 30 april 2020 11:30 schreef Jed1Gam het volgende:
Dan is het niet echt nieuws natuurlijk los van dat het in Uden is.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit gebeurt al. Op heel veel plekken is de markt zelfs nooit weggeweest. Gewoon iets meer ruimte tussen de kramen.
me2, mag pas naar binnen als het tijd is, gelijk handen ontsmetten met gel, maar drie stoelen in de wachtkamer op 1,5mquote:Op donderdag 30 april 2020 10:15 schreef Simmertje het volgende:
Kom overigens net terug van mijn tandarts die de normale behandelingen weer is begonnen. Bij binnenkomst handen desinfecteren en in de wachtkamer waren plastic schotten geplaatst. Heb het niet als hinderlijk ondervonden, zoiets moet lijkt mij ook mogelijk zijn bij bijvoorbeeld kappers.
Wat een armoede man.. als zelfs tandartsen nog weer anderhalve maand op de juiste materialen moeten wachten..quote:Op donderdag 30 april 2020 11:54 schreef F.Sinatra het volgende:
Hier heeft men al meteen bij de eerste markt na het afkondigen van de maatregelen (12 maart) de kramen verder uiteen gezet. De eerste keer was het toen nog wel te druk op de markt, waarna de burgemeester nogmaals in de krant daar iets over geroepen heeft.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan is het niet echt nieuws natuurlijk los van dat het in Uden is.
Jullie hebben 1984 echt iets te veel gelezen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:54 schreef zoost het volgende:
[..]
Burger 6453.3344.45 @:Vliegbaard moet zich melden voor heropvoeding. @:BoerHagenees zal u graag helpen hoe u zich dient te gedragen. Melding gemaakt in de Corona app.
Lijkt mij niet handig voordat je weet hoe en waar je als kapper, formeel aan moet voldoen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:55 schreef Noek het volgende:
[..]
Als ik kapper was dan ging ik zelf wat bestellen en dan is het hier over ongeveer 10 dagen.
Krijg je coronatoerisme daar. Weet niet of je dat moet willen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:56 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Zit er in ieder geval nog een vakantie in deze zomerAls is het met de auto....
Er zijn studenten die op hun eigen balkon zaten, met mensen met wie ze toilet en keuken delen, die nu een strafblad hebben. Openbaar terrein.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:01 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Jullie heb 1984 echt iets te veel gelezen.![]()
Zo erg is het toch niet? Ik snap echt de dilemma's en ik voel wel met jullie mee, maar het is toch vrij van het melodramatische toch? Je wordt hier niet meteen naar een heropvoedkamp gestuurd als je langer dan 10 minuten buiten blijft.
Exact. Maandje heropvoedingskamp wegens overtreding tijdelijke Corona-maatregel 2021-XA.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:54 schreef zoost het volgende:
[..]
Burger 6453.3344.45 @:Vliegbaard moet zich melden voor heropvoeding. @:BoerHagenees zal u graag helpen hoe u zich dient te gedragen. Melding gemaakt in de Corona app.
Zijvraag: ben je bang dat je kind ziek wordt of dat het er dan aan onder doorgaat/gevolgen heeft.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar Jaap zei dat kinderen het niet overdragen...
Logisch natuurlijk. Kinderen zijn ook mensen. Dit is de equivalent van de kroegen massaal open gooien voor mensen zonder sympyomen.
Los van het maatschappelijke belang.
Ik hou die van mij in ieder geval thuis.
Even aankijken hoe het loopt nadat alles open gaat.
Maar ondertussen doet Rutte wel z'n best om de lui die gebruik maken van de extra ruimte een schuld gevoel te geven. Komt over als een leraar met een vingertje in de lucht. ''Foei! Lief zijn; anders kan ik het ook zo weer afnemen!''.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:27 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Die Duitsers doen het goed qua IC, doden en nu ook vaccin al aan het testen op personen.quote:Eerste Duitse proefpersonen geïnjecteerd met coronavaccin
Voor het eerst zijn in Europa proefpersonen geïnjecteerd met een vaccin dat besmetting met het coronavirus moet tegengaan. Twaalf Duitsers kregen het kandidaat-vaccin van de farmaceutische bedrijven Pfizer en BioNTech toegediend, melden de bedrijven. Ze hopen snel ook in de Verenigde Staten te kunnen gaan testen, maar wachten daar nog op goedkeuring van de autoriteiten.
Voor het eerst zijn in Europa proefpersonen geïnjecteerd met een vaccin dat besmetting met het coronavirus moet tegengaan. Twaalf Duitsers kregen het kandidaat-vaccin van de farmaceutische bedrijven Pfizer en BioNTech toegediend, melden de bedrijven. Ze hopen snel ook in de Verenigde Staten te kunnen gaan testen, maar wachten daar nog op goedkeuring van de autoriteiten.
In de eerste fase van het onderzoek krijgen 200 gezonde proefpersonen tussen de 18 en 55 jaar een vaccin. In de tweede ronde injecteren de onderzoekers 500 mensen, onder wie 55-plussers en mensen met een chronische aandoening.
De ontwikkelaars testen vier verschillende varianten in uiteenlopende doseringen, zodat ze er zo snel mogelijk achter kunnen komen welke het beste werkt.
"Het doel is om te bepalen welk vaccin het lichaam het beste activeert om antilichamen tegen het coronavirus te maken. Ook wordt beoordeeld wat de optimale dosering van het vaccin is en of het vaccin veilig is", laat Pfizer weten.
Als een tandarts al 6 weken moet wachten en je mag open maar hebt niet de middelen ervoor waardoor je nog langer gesloten moet blijven? Dan zou je alsnog afwachten?quote:Op donderdag 30 april 2020 12:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Lijkt mij niet handig voordat je weet hoe en waar je als kapper, formeel aan moet voldoen.
Sws zal de knipprijs ws flink gaan stijgen: Knippen ¤25 plus PBM-materiaal ¤50 (kapper en geknipte). Ik denk dat het DIY-tondeuzemodel dan een standaard coupe gaat worden.
Mondkapjes voor de kapper zelf is weer wat anders dan die voor je klanten.
Je gaat sws willen dat ze CE-gekeurd moeten zijn. Er zijn al berichten dat sommige wannabe-mondkapjes, de gebruiker kunnen injecteren met ragfijne fiberdeeltjes.
Dat rubberlapje, cofferdam, komt ws extra op je rekening.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
me2, mag pas naar binnen als het tijd is, gelijk handen ontsmetten met gel, maar drie stoelen in de wachtkamer op 1,5m
tanddarts zelf en assistentie hadden mondmasker en plastic kap op.
zelf kreeg ik een rubberen lapje over mijn mond met de uitsparing voor een tand
twee ramen stonden open voor frisse lucht en bij uitgaan weer met gel ontsmetten.
ook wordt de hele kamer ontsmet.
Dat krijg je toch als landen andere strategien en mogelijkheden hebben. Dat kun je alleen tegenhouden door de grenzen te sluiten.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:04 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Krijg je coronatoerisme daar. Weet niet of je dat moet willen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |