Good for you!quote:Op donderdag 30 april 2020 11:30 schreef Jed1Gam het volgende:
Positief nieuws uit Zwitserlamd.
De exit strategie wordt nog een stapje opgevoerd. Naast de opening van musea, bibliotheken, alle winkels en restaurants (max tafels van 4), normale dienstregeling OV, gaan nu ook fitness/yoga en zwembaden open. Alles op 11 mei, dag der vrijheid
Bazen daar!! Zulke leiders hebben wij nodig!quote:Op donderdag 30 april 2020 11:30 schreef Jed1Gam het volgende:
De exit strategie wordt nog een stapje opgevoerd. Naast de opening van musea, bibliotheken, alle winkels en restaurants (max tafels van 4), normale dienstregeling OV, gaan nu ook fitness/yoga en zwembaden open.
Alles op 11 mei, dag der vrijheid
En in amsterdam waarschuwen ze vooral.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, die deelt boetes uit bij te grote groepsvorming.
Ja het politiek geluid is hier totaal anders op dit moment als in Nederland; Zwitserland gaat voor normaliteitquote:Op donderdag 30 april 2020 11:33 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Bazen daar!! Zulke leiders hebben wij nodig!
Nee.. wel lopen er elke week minstens 3 silhouetten voor de presentaties langsquote:
Ik kijk echt naar uit weer gebruik te maken van mijn zwemabbo in Nederlandquote:Op donderdag 30 april 2020 11:30 schreef Jed1Gam het volgende:
De exit strategie wordt nog een stapje opgevoerd. Naast de opening van musea, bibliotheken, alle winkels en restaurants (max tafels van 4), normale dienstregeling OV, gaan nu ook fitness/yoga en zwembaden open.
quote:Op donderdag 30 april 2020 11:27 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Maar onze vrijheid is toch helemaal niet ingeperkt? Je kan nog steeds naar buiten voor een wandeling, je mag nog steeds naar het park, je mag nog steeds boodschappen doen. Winkelen kan weer, veel winkels zijn nog open of weer opengegaan(oa de Bijenkorf, IKEA). Waarom doen sommigen hier toch zo melodramatisch over alsof we in Iran of Saudi Arabie leven?
Get a grip on yourselves.
En dan verwijs ik voor het gemaakt naar artikel 10 van de grondwet:quote:Wanneer een omstandigheid als bedoeld in artikel 175, eerste lid, zich voordoet, kan de burgemeester algemeen verbindende voorschriften geven die ter handhaving van de openbare orde of ter beperking van gevaar nodig zijn. Daarbij kan van andere dan bij de Grondwet gestelde voorschriften worden afgeweken. Hij maakt deze voorschriften bekend op een door hem te bepalen wijze.
https://wetten.overheid.n(...)ofdstukXI_Artikel176
En het feit dat in de noodverordeningen is bepaald hoeveel mensen jij thuis over de vloer mag hebben en de handhaving die ingrijpt als iemand 6 tot 8 mensen over de vloer heeft.quote:Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer.
Hun cijfers trends zien er ongeveer hetzelfde uit als hier in NL. En Zwitsers staan niet bekend om hun risk apetite. Ik kan er alleen maar van dromen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:30 schreef Jed1Gam het volgende:
Een mens moet altijd wat te dromen blijven hebben.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:36 schreef zoost het volgende:
[..]
Hun cijfers trends zien er ongeveer hetzelfde uit als hier in NL. En Zwitsers staan niet bekend om hun risk apetite. Ik kan er alleen maar van dromen.
En dat land is zwaarder getroffen per hoofd van de bevolking dan NL toch?quote:Op donderdag 30 april 2020 11:30 schreef Jed1Gam het volgende:
Voor de professionele zorg in Nederland zijn er 3,9 miljoen per week nodig. Wellicht zelfs wat minder.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:38 schreef crystal_meth het volgende:
147 miljoen maskers voor welke periode?
In de VS schatte de beheerder van de national reserve dat ze bij een landelijke pandemie 300 miljoen maskers per maand nodig zouden hebben, dan lijkt 147 miljoen voor Nederland erg veel..
Echt he, ik blijf me verbazen hoe makkelijk mensen onder het mom 'volksgezondheid' zich allerlei regeltjes laten aanpraten die gewoon keihard inbreuk maken op de vrijheid en privacy.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:35 schreef maan_man het volgende:
[..]
[..]
En dan verwijs ik voor het gemaakt naar artikel 10 van de grondwet:
[..]
En het feit dat in de noodverordeningen is bepaald hoeveel mensen jij thuis over de vloer mag hebben en de handhaving die ingrijpt als iemand 6 tot 8 mensen over de vloer heeft.
Eens!quote:Op donderdag 30 april 2020 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Echt he, ik blijf me verbazen hoe makkelijk mensen onder het mom 'volksgezondheid' zich allerlei regeltjes laten aanpraten die gewoon keihard inbreuk maken op de vrijheid en privacy.
Ik vind het echt dikke prima dat we even geen massale evenementen zoals festivals en grote sportwedstrijden hebben. Maar dat mensen het prima lijken te vinden als personen worden beboet die iets te dicht bij elkaar op een bankje zitten... Noord-Korea zou er trots op zijn.
Weekmarkten moeten kunnen, alleen wel met ruimte ertussen en looproutes zodat het niet hutjemutje op elkaar wordt.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:47 schreef Nober het volgende:
Uden begint weer met weekmarkt op maandag: alleen verswaren
UDEN - De maandagse weekmarkt in Uden begint weer op 4 mei. Voorlopig alleen met kooplui die verse spullen verkopen zoals groente en fruit, vis en kaas. Ook worden er bloemen en planten verkocht.
https://www.bd.nl/uden-ve(...)-verswaren~a6756c5f/
Als zelfs brandhaard Uden weer de markt toestaat....
Oh dat ene nieuwsbericht!!quote:Op donderdag 30 april 2020 11:48 schreef Zwansen het volgende:
Lekker bericht van die Duitse onderzoekers mbt besmettelijkheid kinderen.
Wat dan?quote:Op donderdag 30 april 2020 11:48 schreef Zwansen het volgende:
Lekker bericht van die Duitse onderzoekers mbt besmettelijkheid kinderen.
Ja joh, ik mag (of moet) werken en mag een rondje door de wijk lopen en wat boodschappen doen. Als het even meezit kan ik nog een nieuwe broek kopen. Voor de rest is alles dicht op last van de overheid. In de praktijk komt het erop neer dat ik moet werken en zo snel mogelijk naar huis moet.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:27 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Maar onze vrijheid is toch helemaal niet ingeperkt? Je kan nog steeds naar buiten voor een wandeling, je mag nog steeds naar het park, je mag nog steeds boodschappen doen. Winkelen kan weer, veel winkels zijn nog open of weer opengegaan(oa de Bijenkorf, IKEA). Waarom doen sommigen hier toch zo melodramatisch over alsof we in Iran of Saudi Arabie leven?
Get a grip on yourselves.
Dit gebeurt al. Op heel veel plekken is de markt zelfs nooit weggeweest. Gewoon iets meer ruimte tussen de kramen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Weekmarkten moeten kunnen, alleen wel met ruimte ertussen en looproutes zodat het niet hutjemutje op elkaar wordt.
Burger 6453.3344.45 @Vliegbaard moet zich melden voor heropvoeding. @BoerHagenees zal u graag helpen hoe u zich dient te gedragen. Melding gemaakt in de Corona app.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:50 schreef Vliegbaard het volgende:
Ja joh, ik mag (of moet) werken en mag een rondje door de wijk lopen en wat boodschappen doen. Als het even meezit kan ik nog een nieuwe broek kopen. Voor de rest is alles dicht op last van de overheid. In de praktijk komt het erop neer dat ik moet werken en zo snel mogelijk naar huis moet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |