Ok, excuus. Overtreden noodverordening dus inderdaad wel heftiger.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:18 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/dordrec(...)-strafblad~a4564d85/
Ik pak even de eerste de beste link. Als je google gebruikt vind je er tientallen.
Ik gebruik letterlijk jouw redenatie, maar ok.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die vergelijk slaat kant noch wal die je hier geeft.
Ik maak me meer zorgen om besmetting erdoor, landelijke stijging erdoor en lange termijn gevolgen.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:16 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik niet. Veels te lang al thuis geweest, geen onderwijs gehad en apatisch geworden.
En dat voor dit:
[ afbeelding ]
De overlijdingskans is groter door ze op de fiets naar school te laten gaan dan Corona.
Ja, maar die noodverordeningen zijn illegaal en gaan tegen de grondwet in. Mooi he? NL bananenrepubliek.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:24 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ok, excuus. Overtreden noodverordening dus inderdaad wel heftiger.
De bron van mijn gegevens is het RIVM zelf.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:23 schreef De_Onnoembare het volgende:
Ja toch wel gauw 0,04% die op de IC beland. Waarvan driekwart het ook nog eens overleeft. Killer-virus dit.
Die 560.000 is een extrapolatie toch?quote:Op donderdag 30 april 2020 12:22 schreef Za het volgende:
Vraag aan allen.
Volgens het in opdracht van het RIVM uitgevoerde, en representatieve antistoffenonderzoek bleek eerste week april 3,3% van de Nederlanders besmet te zijn geweest met covid-19, zijnde 560.000 personen.
Aangezien je pas antistoffen kunt meten 14 dagen na het doormaken van het virus waren deze mensen in de week of weken voorafgaand aan 20 maart ziek (al dan niet met lichte symptomen) .
Van deze 560.000 mensen belandden er 230 op een IC (bron RIVM, overzicht NICE).
Indien achteraf is gebleken dat van de 560.000 corona besmette Nederlanders er 230 op een IC beland zijn, hoe kan de overheid dan volharden in de halve lockdown?
Dit is al sinds 14 april bekend, en ik heb bronnen, bvd.
Die groeit deels op in een wereld waarin verstandige mensen de komende tijd even opletten, en bijzonder intelligente mensen werken aan een vaccin. Waar wij dus even op wachten. Nou ja, de verstandige mensen onder ons.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:25 schreef De_Onnoembare het volgende:
Ik heb er ook 1 op een leeftijd waarop je normaal je eerste zoen krijgt. Groeit die nu op in een paranoide wereld waar normaal menselijk contact verdacht of zelfs verboden is?Wat doet dat op ze met de lange termijn en met hun ontwikkeling?
Daar maak ik mij vele malen meer zorgen om dan om dat virus.
Klopt, ik overweeg ook om indien nodig uiteindelijk zelf weg te gaan voor een poosje zodat hun leven weer normaal kan zijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat blijft dan altijd lastig. De afweging om je kind laten deelnemen/spelen met anderen en het voortvloeiende risico daarvan voor jezelf. Hierbij ook weer wat nuchter zijn dat je altijd ziek kunt worden etc.etc. Ik zou elf contact opnemen met je huisarts om in overleg een risicoprofiel te bepalen.
De gedachte dat kinderen het niet zullen overdragen is uit de lucht gegrepen. Of dat nu of over 5 weken is. je zult je imho moeten instellen wat je (lange termijn) plan wordt. Extreem gezien, wat ik verneem als pijnlijke optie, is dan jezelf als kwetsbare te gaan isoleren en de rest van het gezin normaal voortlevend elders.
Je kunt (vind ik) moeilijk je kind gaan onderwerpen aan "leef-eisen" die het zelf niet betreft......
Tuurlijk weten zij dit ook. Maar nu ze de boel op slot hebben gegooid en de economie en maatschappij daarmee half verwoest hebben, kunnen ze natuurlijk nu niet meer terug en zeggen: "eh ja ok jongens het blijkt toch veel minder erg te zijn dan we dachten en we hebben de boel voor niets gesloopt. Hehe. Sorry. Jullie kunnen weer normaal gaan doen en sorry voor de mega-crisis die er nu aan komt."quote:Op donderdag 30 april 2020 12:26 schreef Za het volgende:
[..]
De bron van mijn gegevens is het RIVM zelf.
Deze info hebben ze gewoon.
Maar wat is 'de komende tijd', nogal rekbaar.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die groeit deels op in een wereld waarin verstandige mensen de komende tijd even opletten, en bijzonder intelligente mensen werken aan een vaccin. Waar wij dus even op wachten. Nou ja, de verstandige mensen onder ons.
Men zal toch wat moeten.... en ik denk dat die serologische test sws onzeker is.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:22 schreef Za het volgende:
Vraag aan allen.
Volgens het in opdracht van het RIVM uitgevoerde, en representatieve antistoffenonderzoek bleek eerste week april 3,3% van de Nederlanders besmet te zijn geweest met covid-19, zijnde 560.000 personen.
Aangezien je pas antistoffen kunt meten 14 dagen na het doormaken van het virus waren deze mensen in de week of weken voorafgaand aan 20 maart ziek (al dan niet met lichte symptomen) .
Van deze 560.000 mensen belandden er 230 op een IC (bron RIVM, overzicht NICE).
Indien achteraf is gebleken dat van de 560.000 corona besmette Nederlanders er 230 op een IC beland zijn, hoe kan de overheid dan volharden in de halve lockdown?
Dit is al sinds 14 april bekend, en ik heb bronnen, bvd.
Ja. Waarschijnlijk is het zelfs meer omdat het een test onder bloeddoneren was. En dat is een bepaalde demografische groep (relatief gezond, autochtoon en hoogopgeleid. Dat zijn de thuiswerkers).quote:Op donderdag 30 april 2020 12:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die 560.000 is een extrapolatie toch?
Nee, dat was feitelijk.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nauwelijks... dat is een slag om de arm variant van niet.
Vaccin kan nog lang op zich laten wachten, als het al komt. Ook griepvaccins werken zeer beperkt en de enige reden dat griep niet zo om zich heen grijpt is de enorme hoeveelheid mensen die het al gehad hebben in hun leven en deels immuniteit hebben opgebouwd.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die groeit deels op in een wereld waarin verstandige mensen de komende tijd even opletten, en bijzonder intelligente mensen werken aan een vaccin. Waar wij dus even op wachten. Nou ja, de verstandige mensen onder ons.
Ja, dat hangt af van onder meer het vinden van een vaccin, of het stoppen van de verspreiding. Mensen lijken een beetje te vergeten dat het te vroeg/veel openen van zaken de maatschappij en economie ook harde klappen kan geven. Denken dat het alleen om het aantal COVID-19-doden gaat is een beetje simpel gedacht.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar wat is 'de komende tijd', nogal rekbaar.
Jeetje, wat vervelend voor je kind. Ik denk dat je maar beter kan gaan vertellen dat zoenen en de liefde bedrijven straks verdacht en zelfs verboden is. Wat een moeilijke tijd moet dat gaan worden en wat zeker de ontwikkeling in de weg gaat staan. Dit is het nieuwe leven en daar moeten we ons maar aan houden. Het is niet anders.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:25 schreef De_Onnoembare het volgende:
Ik heb er ook 1 op een leeftijd waarop je normaal je eerste zoen krijgt. Groeit die nu op in een paranoide wereld waar normaal menselijk contact verdacht of zelfs verboden is?Wat doet dat op ze met de lange termijn en met hun ontwikkeling?
Daar maak ik mij vele malen meer zorgen om dan om dat virus.
En voorlopig komen er alleen maar meer 'tijdelijke' regels bij zonder einddatum.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar wat is 'de komende tijd', nogal rekbaar.
Omdat het een beetje nutteloos is om met veel te weinig informatie wél een einddatum eraan vast te plakken.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:31 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
En voorlopig komen er alleen maar meer 'tijdelijke' regels bij zonder einddatum.
Ja denk ook dat het werkelijke aantal hoger ligt, alhoewel het extrapoleren naar IC bezetting bijna vier weken voordat de test is gedaan door Za ook weer wat dubieus is, juist omdat het gezonde mensen zijn die bloeddonor waren geweest, kan de besmetting ook kortdurig zijn geweest waar snel antistoffen voor gemaakt zijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:29 schreef De_Onnoembare het volgende:
Ja. Waarschijnlijk is het zelfs meer omdat het een test onder bloeddoneren was. En dat is een bepaalde demografische groep (relatief gezond, autochtoon en hoogopgeleid. Dat zijn de thuiswerkers).
Inderdaad. Na het bericht dat Openbaar Vervoer niet gebruikt mag worden voor vermaak, wacht ik op de maatregel dat seks alleen in het huwelijk mag, na een Covid-test en periode van 2 weken quarantaine.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:31 schreef Boussaadia het volgende:
[..]
Jeetje, wat vervelend voor je kind. Ik denk dat je maar beter kan gaan vertellen dat zoenen en de liefde bedrijven straks verdacht en zelfs verboden is. Wat een moeilijke tijd moet dat gaan worden en wat zeker de ontwikkeling in de weg gaat staan. Dit is het nieuwe leven en daar moeten we ons maar aan houden. Het is niet anders.
Heb je ook gelijk in maar zo blijft het wel hangen nu bij de meerderheid van de bevolking als het zo gecommuniceerd wordt door het rivm.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, dat was feitelijk.
Ik vind het belangrijk dat de nuance hier ook blijft bestaan, ook al is dat misschien naïef. Anders krijg je dit soort onzin als mensen via via informatie zonder die nuance gaan overnemen:
- Van Dissel: kinderen verspreiden nauwelijks het virus
- FOK!-er 1: kinderen kunnen in principe niet verspreiden
- FOK!-er 2: kinderen kunnen niet verspreiden
- FOK!-er 3: RIVM claimt dat wetenschappelijk onderzoek uitwijst dat kinderen sowieso niet het virus kunnen verspreiden
Etc.
Snap ik. Het is ook niet-zwart wit. Maar dat is vooral denken aan de korte termijn. Zeg een half jaar. Misschien tot eind dit jaar.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dat hangt af van onder meer het vinden van een vaccin, of het stoppen van de verspreiding. Mensen lijken een beetje te vergeten dat het te vroeg/veel openen van zaken de maatschappij en economie ook harde klappen kan geven. Denken dat het alleen om het aantal COVID-19-doden gaat is een beetje simpel gedacht.
Of binnen het gezin.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:33 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Inderdaad. Na het bericht dat Openbaar Vervoer niet gebruikt mag worden voor vermaak, wacht ik op de maatregel dat seks alleen in het huwelijk mag, na een Covid-test en periode van 2 weken quarantaine.
Anders is het een sexcrime.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |