Straks allemaal Duitsers met drie handen en twaalf tenen tenen als bijwerkingquote:Op donderdag 30 april 2020 12:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Die Duitsers doen het goed qua IC, doden en nu ook vaccin al aan het testen op personen.![]()
Hopelijk werkt dit vaccin.
Esthetische artsen bijv zijn weer gewoon aan de arbeid. Zij moesten dan ook sluiten ivm het tekort aan materiaal maar kregen geen compensatie. Meesten zijn gelijk weer gaan werken.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:12 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Mijn tandarts is open, maar doet geen controles. Alleen klachten.
Kan me ook voorstellen dat wanneer het water je aan de lippen staat je ook wat langer met een mondkapje doet dan de bedoeling is. Niet zozeer voor de prijs van het mondkapje, maar anders zou je niet open kunnen als je er niet vodoende hebt.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Esthetische artsen bijv zijn weer gewoon aan de arbeid. Zij moesten dan ook sluiten ivm het tekort aan materiaal maar kregen geen compensatie. Meesten zijn gelijk weer gaan werken.
Ja Zwitsers zijn enorme strebertjes. Toen de cijfers hier ook omhoog gingen, waren er al mensen hier die onze situatie vergeleken met Iranquote:Op donderdag 30 april 2020 11:36 schreef zoost het volgende:
[..]
Hun cijfers trends zien er ongeveer hetzelfde uit als hier in NL. En Zwitsers staan niet bekend om hun risk apetite. Ik kan er alleen maar van dromen.
eindelijk de gewenste übermenschenquote:Op donderdag 30 april 2020 12:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Straks allemaal Duitsers met drie handen en twaalf tenen tenen als bijwerking
Van zo'n boete krijg je geen strafblad hoorquote:Op donderdag 30 april 2020 12:06 schreef _I het volgende:
[..]
Er zijn studenten die op hun eigen balkon zaten, met mensen met wie ze toilet en keuken delen, die nu een strafblad hebben. Openbaar terrein.
Je zal je carrière hierdoor kwijtraken.
Jaja, Telegraaf
Het is gewoon niet nodig dat men zich die rechten verleend.
Wat een onzin. Dat zei hij niet: https://amp.nos.nl/artike(...)irus-bijna-niet.htmlquote:Op donderdag 30 april 2020 11:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar Jaap zei dat kinderen het niet overdragen...
Ik niet. Veels te lang al thuis geweest, geen onderwijs gehad en apatisch geworden.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik hou die van mij in ieder geval thuis.
Even aankijken hoe het loopt nadat alles open gaat.
Kun je nauwelijks iets van zeggen. Ook omdat iedereen een besmetting op één andere manier zal ondervinden. Natuurlijk zal het verminderen van slijm; de ademhaling verbetering, daarmee herstel verbeteren en voorkomen dat het te veel (achtergebleven) gaat irriteren of een bron wordt voor (bacteriële) infectie.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:10 schreef polderturk het volgende:
Een oom van iemand die ik ken heeft Corona. Hij heeft in Turkije slijmverwijderaar en anti bioticum gekregen vanuit het ziekenhuis. Werkte erg goed volgens de patiënt. Hij is inmiddels genezen.
Zou een slijmverwijderaar effectief kunnen zijn? Misschien is die persoon wel uit zichzelf genezen, maar denkt hij dat de slijmverwijderaar effect had.
https://www.ad.nl/dordrec(...)-strafblad~a4564d85/quote:Op donderdag 30 april 2020 12:16 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Van zo'n boete krijg je geen strafblad hoor
Wat een verademing t.o.v. Nederland. Perspectief en daadkracht. Nederland is niet goed bezig.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:30 schreef Jed1Gam het volgende:
Positief nieuws uit Zwitserlamd.
De exit strategie wordt nog een stapje opgevoerd. Naast de opening van musea, bibliotheken, alle winkels en restaurants (max tafels van 4), normale dienstregeling OV, gaan nu ook fitness/yoga en zwembaden open.
Alles op 11 mei, dag der vrijheid
Je had ook een van de andere grafieken uit het artikel kunnen posten. Dat je meer kans hebt letterlijk aan al het andere bij elkaar opgeteld dood te gaan (tenzij je 15-19 bent, dan is de kans even groot), maakt COVID-19 niet nog steeds de enkel dodelijkste factor voor 65+ (en voor 65- alleen niet als je alle type kankers bij elkaar optelt).quote:Op donderdag 30 april 2020 12:16 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik niet. Veels te lang al thuis geweest, geen onderwijs gehad en apatisch geworden.
En dat voor dit:
[ afbeelding ]
De overlijdingskans is groter door ze op de fiets naar school te laten gaan dan Corona.
mijn tandarts had allesquote:Op donderdag 30 april 2020 11:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat een armoede man.. als zelfs tandartsen nog weer anderhalve maand op de juiste materialen moeten wachten..
Nauwelijks... dat is een slag om de arm variant van niet.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dat zei hij niet: https://amp.nos.nl/artike(...)irus-bijna-niet.html
Ik had het over de leeftijdscategorie van mijn schoolgaande kinderen.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:20 schreef speknek het volgende:
[..]
Je had ook een van de andere grafieken uit het artikel kunnen posten. Dat je meer kans hebt letterlijk aan al het andere bij elkaar opgeteld dood te gaan (tenzij je 15-19 bent, dan is de kans even groot), maakt COVID-19 niet nog steeds de enkel dodelijkste factor voor 65+ (en voor 65- alleen als je alle kankers bij elkaar optelet).
Vaccinatie slogan 'Met twaalf tenen corona overleven".quote:Op donderdag 30 april 2020 12:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Straks allemaal Duitsers met drie handen en twaalf tenen tenen als bijwerking
Zouden ze die mensen dan ook extra blootstellinen aan Covid-19?quote:Op donderdag 30 april 2020 12:11 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Best een dingetje dan om mee te doen aan een proef als dit.
Dat blijft dan altijd lastig. De afweging om je kind laten deelnemen/spelen met anderen en het voortvloeiende risico daarvan voor jezelf. Hierbij ook weer wat nuchter zijn dat je altijd ziek kunt worden etc.etc. Ik zou zelf contact opnemen met je huisarts om in overleg een risicoprofiel te bepalen.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Meer voor mezelf eigenlijk want risicogroep. Los daarvan heb ik nog vraagtekens bij het effect op kinderen.
IK vind het nu nog te vroeg in ieder geval maar misschien sta ik er over 5 weken anders in.
Ja toch wel gauw 0,04% die op de IC beland. Waarvan driekwart het ook nog eens overleeft. Killer-virus dit.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:22 schreef Za het volgende:
Vraag aan allen.
Volgens het in opdracht van het RIVM uitgevoerde, en representatieve antistoffenonderzoek bleek eerste week april 3,3% van de Nederlanders besmet te zijn geweest met covid-19, zijnde 560.000 personen.
Aangezien je pas antistoffen kunt meten 14 dagen na het doormaken van het virus waren deze mensen in de week of weken voorafgaand aan 20 maart ziek (al dan niet met lichte symptomen) .
Van deze 560.000 mensen belandden er 230 op een IC (bron RIVM, overzicht NICE).
Indien achteraf is gebleken dat van 560.000 corona besmette Nederlanders er 230 op een IC beland zijn, hoe kan de overheid dan volharden in de halve lockdown?
Dit is al sinds 14 april bekend, en ik heb bronnen, bvd.
Ja wat mij betreft kunnen kinderen ook weer naar school, alhoewel het probleem voor middelbare school kinderen meer het besmetten van anderen is.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:21 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik had het over de leeftijdscategorie van mijn schoolgaande kinderen.
En verder is het als je alle leeftijdsgroepen pakt nog steeds alleen bij 70-95 de kans groter dan je aan iets anders dood gaat dan aan Corona.
En bij die 15-19 gaat het om 1 (!) geval. 1.
Ok, excuus. Overtreden noodverordening dus inderdaad wel heftiger.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:18 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/dordrec(...)-strafblad~a4564d85/
Ik pak even de eerste de beste link. Als je google gebruikt vind je er tientallen.
Ik gebruik letterlijk jouw redenatie, maar ok.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die vergelijk slaat kant noch wal die je hier geeft.
Ik maak me meer zorgen om besmetting erdoor, landelijke stijging erdoor en lange termijn gevolgen.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:16 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik niet. Veels te lang al thuis geweest, geen onderwijs gehad en apatisch geworden.
En dat voor dit:
[ afbeelding ]
De overlijdingskans is groter door ze op de fiets naar school te laten gaan dan Corona.
Ja, maar die noodverordeningen zijn illegaal en gaan tegen de grondwet in. Mooi he? NL bananenrepubliek.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:24 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ok, excuus. Overtreden noodverordening dus inderdaad wel heftiger.
De bron van mijn gegevens is het RIVM zelf.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:23 schreef De_Onnoembare het volgende:
Ja toch wel gauw 0,04% die op de IC beland. Waarvan driekwart het ook nog eens overleeft. Killer-virus dit.
Die 560.000 is een extrapolatie toch?quote:Op donderdag 30 april 2020 12:22 schreef Za het volgende:
Vraag aan allen.
Volgens het in opdracht van het RIVM uitgevoerde, en representatieve antistoffenonderzoek bleek eerste week april 3,3% van de Nederlanders besmet te zijn geweest met covid-19, zijnde 560.000 personen.
Aangezien je pas antistoffen kunt meten 14 dagen na het doormaken van het virus waren deze mensen in de week of weken voorafgaand aan 20 maart ziek (al dan niet met lichte symptomen) .
Indien achteraf is gebleken dat van de 560.000 corona besmette Nederlanders er 230 op een IC beland zijn, hoe kan de overheid dan volharden in de halve lockdown?
Die groeit deels op in een wereld waarin verstandige mensen de komende tijd even opletten, en bijzonder intelligente mensen werken aan een vaccin. Waar wij dus even op wachten. Nou ja, de verstandige mensen onder ons.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:25 schreef De_Onnoembare het volgende:
Ik heb er ook 1 op een leeftijd waarop je normaal je eerste zoen krijgt. Groeit die nu op in een paranoide wereld waar normaal menselijk contact verdacht of zelfs verboden is?Wat doet dat op ze met de lange termijn en met hun ontwikkeling?
Daar maak ik mij vele malen meer zorgen om dan om dat virus.
Klopt, ik overweeg ook om indien nodig uiteindelijk zelf weg te gaan voor een poosje zodat hun leven weer normaal kan zijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat blijft dan altijd lastig. De afweging om je kind laten deelnemen/spelen met anderen en het voortvloeiende risico daarvan voor jezelf. Hierbij ook weer wat nuchter zijn dat je altijd ziek kunt worden etc.etc. Ik zou elf contact opnemen met je huisarts om in overleg een risicoprofiel te bepalen.
De gedachte dat kinderen het niet zullen overdragen is uit de lucht gegrepen. Of dat nu of over 5 weken is. je zult je imho moeten instellen wat je (lange termijn) plan wordt. Extreem gezien, wat ik verneem als pijnlijke optie, is dan jezelf als kwetsbare te gaan isoleren en de rest van het gezin normaal voortlevend elders.
Je kunt (vind ik) moeilijk je kind gaan onderwerpen aan "leef-eisen" die het zelf niet betreft......
Tuurlijk weten zij dit ook. Maar nu ze de boel op slot hebben gegooid en de economie en maatschappij daarmee half verwoest hebben, kunnen ze natuurlijk nu niet meer terug en zeggen: "eh ja ok jongens het blijkt toch veel minder erg te zijn dan we dachten en we hebben de boel voor niets gesloopt. Hehe. Sorry. Jullie kunnen weer normaal gaan doen en sorry voor de mega-crisis die er nu aan komt."quote:Op donderdag 30 april 2020 12:26 schreef Za het volgende:
[..]
De bron van mijn gegevens is het RIVM zelf.
Deze info hebben ze gewoon.
Maar wat is 'de komende tijd', nogal rekbaar.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die groeit deels op in een wereld waarin verstandige mensen de komende tijd even opletten, en bijzonder intelligente mensen werken aan een vaccin. Waar wij dus even op wachten. Nou ja, de verstandige mensen onder ons.
Men zal toch wat moeten.... en ik denk dat die serologische test sws onzeker is.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:22 schreef Za het volgende:
Vraag aan allen.
Indien achteraf is gebleken dat van de 560.000 corona besmette Nederlanders er 230 op een IC beland zijn, hoe kan de overheid dan volharden in de halve lockdown?
Ja. Waarschijnlijk is het zelfs meer omdat het een test onder bloeddoneren was. En dat is een bepaalde demografische groep (relatief gezond, autochtoon en hoogopgeleid. Dat zijn de thuiswerkers).quote:Op donderdag 30 april 2020 12:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die 560.000 is een extrapolatie toch?
Nee, dat was feitelijk.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nauwelijks... dat is een slag om de arm variant van niet.
Vaccin kan nog lang op zich laten wachten, als het al komt. Ook griepvaccins werken zeer beperkt en de enige reden dat griep niet zo om zich heen grijpt is de enorme hoeveelheid mensen die het al gehad hebben in hun leven en deels immuniteit hebben opgebouwd.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die groeit deels op in een wereld waarin verstandige mensen de komende tijd even opletten, en bijzonder intelligente mensen werken aan een vaccin. Waar wij dus even op wachten. Nou ja, de verstandige mensen onder ons.
Ja, dat hangt af van onder meer het vinden van een vaccin, of het stoppen van de verspreiding. Mensen lijken een beetje te vergeten dat het te vroeg/veel openen van zaken de maatschappij en economie ook harde klappen kan geven. Denken dat het alleen om het aantal COVID-19-doden gaat is een beetje simpel gedacht.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar wat is 'de komende tijd', nogal rekbaar.
Jeetje, wat vervelend voor je kind. Ik denk dat je maar beter kan gaan vertellen dat zoenen en de liefde bedrijven straks verdacht en zelfs verboden is. Wat een moeilijke tijd moet dat gaan worden en wat zeker de ontwikkeling in de weg gaat staan. Dit is het nieuwe leven en daar moeten we ons maar aan houden. Het is niet anders.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:25 schreef De_Onnoembare het volgende:
Ik heb er ook 1 op een leeftijd waarop je normaal je eerste zoen krijgt. Groeit die nu op in een paranoide wereld waar normaal menselijk contact verdacht of zelfs verboden is?Wat doet dat op ze met de lange termijn en met hun ontwikkeling?
Daar maak ik mij vele malen meer zorgen om dan om dat virus.
En voorlopig komen er alleen maar meer 'tijdelijke' regels bij zonder einddatum.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar wat is 'de komende tijd', nogal rekbaar.
Omdat het een beetje nutteloos is om met veel te weinig informatie wél een einddatum eraan vast te plakken.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:31 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
En voorlopig komen er alleen maar meer 'tijdelijke' regels bij zonder einddatum.
Ja denk ook dat het werkelijke aantal hoger ligt, alhoewel het extrapoleren naar IC bezetting bijna vier weken voordat de test is gedaan door Za ook weer wat dubieus is, juist omdat het gezonde mensen zijn die bloeddonor waren geweest, kan de besmetting ook kortdurig zijn geweest waar snel antistoffen voor gemaakt zijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:29 schreef De_Onnoembare het volgende:
Ja. Waarschijnlijk is het zelfs meer omdat het een test onder bloeddoneren was. En dat is een bepaalde demografische groep (relatief gezond, autochtoon en hoogopgeleid. Dat zijn de thuiswerkers).
Inderdaad. Na het bericht dat Openbaar Vervoer niet gebruikt mag worden voor vermaak, wacht ik op de maatregel dat seks alleen in het huwelijk mag, na een Covid-test en periode van 2 weken quarantaine.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:31 schreef Boussaadia het volgende:
[..]
Jeetje, wat vervelend voor je kind. Ik denk dat je maar beter kan gaan vertellen dat zoenen en de liefde bedrijven straks verdacht en zelfs verboden is. Wat een moeilijke tijd moet dat gaan worden en wat zeker de ontwikkeling in de weg gaat staan. Dit is het nieuwe leven en daar moeten we ons maar aan houden. Het is niet anders.
Heb je ook gelijk in maar zo blijft het wel hangen nu bij de meerderheid van de bevolking als het zo gecommuniceerd wordt door het rivm.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, dat was feitelijk.
Ik vind het belangrijk dat de nuance hier ook blijft bestaan, ook al is dat misschien naïef. Anders krijg je dit soort onzin als mensen via via informatie zonder die nuance gaan overnemen:
- Van Dissel: kinderen verspreiden nauwelijks het virus
- FOK!-er 1: kinderen kunnen in principe niet verspreiden
- FOK!-er 2: kinderen kunnen niet verspreiden
- FOK!-er 3: RIVM claimt dat wetenschappelijk onderzoek uitwijst dat kinderen sowieso niet het virus kunnen verspreiden
Etc.
Snap ik. Het is ook niet-zwart wit. Maar dat is vooral denken aan de korte termijn. Zeg een half jaar. Misschien tot eind dit jaar.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dat hangt af van onder meer het vinden van een vaccin, of het stoppen van de verspreiding. Mensen lijken een beetje te vergeten dat het te vroeg/veel openen van zaken de maatschappij en economie ook harde klappen kan geven. Denken dat het alleen om het aantal COVID-19-doden gaat is een beetje simpel gedacht.
Of binnen het gezin.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:33 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Inderdaad. Na het bericht dat Openbaar Vervoer niet gebruikt mag worden voor vermaak, wacht ik op de maatregel dat seks alleen in het huwelijk mag, na een Covid-test en periode van 2 weken quarantaine.
Anders is het een sexcrime.
Nee toch, moet ik mn eigen wijf een beurt geven of wat?quote:
Er waren hier veel doden en cases, kan best meer zijn geweest als in NL.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dat land is zwaarder getroffen per hoofd van de bevolking dan NL toch?
Exact.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Snap ik. Het is ook niet-zwart wit. Maar dat is vooral denken aan de korte termijn. Zeg een half jaar. Misschien tot eind dit jaar.
Maar je kunt kinderen niet bij wijze van 5 jaar lang laten opgroeien in een maatschappij zoals we die nu (voor even) hebben gecreëerd. Kinderen worden gevormd op/tot een bepaalde leeftijd, en als zij massaal opgroeien met angst voor grotere groepen, voor persoonlijk contact, en noem maar op. Dan schep je een monster dat waarschijnlijk vele malen erger is voor onze toekomst dan dit virus.
Dat gaat later dan gewoon een FOK!er worden..quote:Op donderdag 30 april 2020 12:37 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Exact.
Ander voorbeeld: vrienden van mij hebben een dochtertje van net 1. Die loopt net een beetje en groeit nu op lerende dat alle volwassenen zich van haar weg bewegen als ze er aan komt. Geen knuffel van opa. Geen oom waar je even heen kan lopen/kruipen en die je ondersteboven hangt. Alleen papa en mama mogen aanraken.
Vraag me af wat dat met zo'n kind doet, dit zijn toch basisvormende jaren.
Dit.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:37 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Exact.
Ander voorbeeld: vrienden van mij hebben een dochtertje van net 1. Die loopt net een beetje en groeit nu op lerende dat alle volwassenen zich van haar weg bewegen als ze er aan komt. Geen knuffel van oma. Geen gekke oom waar je even heen kan lopen/kruipen en die je ondersteboven hangt. Alleen papa en mama mogen aanraken.
Vraag me af wat dat met zo'n kind doet, dit zijn toch basisvormende jaren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |