abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:16:42 #1
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192840362

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Blijf thuis!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:18:20 #2
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192840389
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:15 schreef Noek het volgende:

[..]

Debbie Downer Hooibaal reageert enkel als die weer wat onheil kan verkondigen waarbij je spontaan van een flat wil springen.
Ik krijg het in de gaten en zodra je met andere cijfers komt dan die hij in zijn hoofd heeft is het stil.
Terwijl je die cijfers overal op kunt vragen (van elk land zelfs).
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:19:40 #3
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192840412
België:
quote:
Er werden de afgelopen 24 uur 123 nieuwe patiënten opgenomen in het ziekenhuis na besmetting met het coronavirus. Dat meldt het Nationaal Crisiscentrum. Er vielen opnieuw 134 doden. Volg de persconferentie hier live.

Naast de 123 nieuwe opnames mochten de afgelopen 24 uur 65 mensen het ziekenhuis verlaten. In totaal liggen er dus 3.976 patiënten in ziekenhuizen, dat is een stijging met 8 patiënten. Er vielen de afgelopen 24 uur 134 doden. 67 sterfgevallen werden in de ziekenhuizen geteld, 64 in de woonzorgcentra. In totaal eiste het virus nu 7.331 levens in ons land.

Het Crisiscentrum ziet nog steeds een positieve evolutie in de cijfers. 'Als ze verder blijven dalen, is het mogelijk om de maatregelen te versoepelen', aldus viroloog Steven Van Gucht. 'Maar het virus is niet verdwenen en zal de komende weken ook niet verdwijnen.'

'Het risico om het virus op te lopen, kan beperkt worden, ook als we aantal zaken loslaten', verklaarde Van Gucht, 'op voorwaarde dat we mensen die grootste risico lopen blijven afschermen en beschermen tegen het virus. We denken dan aan mensen van hoge leeftijd en mensen die lijden aan chronische ziektes, zoals diabetes en long-, hart- of nier-aandoeningen.'
are we infinite or am I alone
pi_192840437
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:16 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Het voegt ook echt absoluut niets toe om die winkel op dit moment open te gooien inderdaad.
Tenzij je daar werkt of op een andere manier economisch aan Ikea verbonden bent, dan ben je blij dat er weer wat mogelijk is en je straks niet wegbezuinigd hoeft te worden.
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:22:23 #5
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192840458
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:21 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Tenzij je daar werkt of op een andere manier economisch aan Ikea verbonden bent, dan ben je blij dat er weer wat mogelijk is en je straks niet wegbezuinigd hoeft te worden.
Ik denk dat die voorlopig wel safe zitten.
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:22:26 #6
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192840459
Wel bizar dat er gewoon massaal mensen op dag 1 naar Ikea gaan. Ik snap dat mensen verveeld zijn, maar waarom meteen op de eerste dag erheen rennen :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192840480
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:21 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

In mijn ogen is er eigenlijk geen enkele reden te verzinnen waarom de ikea dicht zou moeten.
Ze wijken niks af van een tuincentrum, mediamarkt, leenbakker of wat dan ook.
pi_192840493
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wel bizar dat er gewoon massaal mensen op dag 1 naar Ikea gaan. Ik snap dat mensen verveeld zijn, maar waarom meteen op de eerste dag erheen rennen :')
Want Tokkies
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:24:41 #9
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192840499
quote:
Voor die goedkope hotdogs bij de uitgang natuurlijk.
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:25:50 #10
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192840527
En dan ook nog eerst in de rij moeten staan om binnen te komen :')
pi_192840567
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:16 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Kom, probeer het eens ietsje positiever in te zien in plaats van kan niet/mag niet/wil niet/gaat niet.

Uiteraard gaan ze met iets komen, ik voorspel en hoop dat er vanaf 1 juni een aantal zaken weer gewoon zijn toegestaan. Kan het natuurlijk mis hebben, want het kabinet is helaas ook supervoorzichtig.
Waarom "helaas"? Eerder realistisch vind ik dat..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:28:04 #12
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192840578
In GB krijgen de nabestaanden van medisch personeel en social care workers die aan het virus overleden zijn een vergoeding van 60.000 £ (69.000 ¤). 134 doden momenteel.
quote:
Grieving families of NHS and social care workers who died after contracting coronavirus in the course of their duties will be entitled to a £60,000 payment, ministers announced on Monday as the reported death toll for frontline workers rose to 134.

The health and social care secretary, Matt Hancock, said families will receive the payment as part of a “life assurance scheme” and expressed a “deep personal sense of duty” to care for their relatives.

Amid criticism over the failure to provide frontline workers with adequate personal protective equipment (PPE) and testing, he admitted that “nothing replaces the loss of a loved one”.

Relatives of those who have died welcomed the money but said it would not make up for their loss, and warned it should not distract from the need to protect those working alongside coronavirus patients.
https://www.theguardian.c(...)ovid-19-to-get-60000
are we infinite or am I alone
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:28:16 #13
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192840581
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:22 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Ik denk dat die voorlopig wel safe zitten.
Er is meer dan alleen een IKEA vestiging.
Leveranciers bijvoorbeeld met hun personeel.
Personeel zelf de bezorgers zowel bij de IKEA filialen als thuis met hun personeel.

Nee je denkt weer veel te simpel
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:28:52 #14
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192840590
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:24 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Voor die goedkope hotdogs bij de uitgang natuurlijk.
Het eet gedeelte is dus dicht maar ja je leest alleen massa mensen bij de Ikea oh paniek
pi_192840599
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:18 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ik krijg het in de gaten en zodra je met andere cijfers komt dan die hij in zijn hoofd heeft is het stil.
Terwijl je die cijfers overal op kunt vragen (van elk land zelfs).
Denk je echt dat hooibaal ergens inhoudelijk op in gaat. Die is hele dag aan het zoeken naar negatieve berichten om hier mensen af te schrikken. :')
pi_192840623
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:24 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Want Tokkies
Dit.

Ben benieuwd hoe ze daar de RIVM richtlijnen gaan opvolgen. :')

En wordt er ook op toegezien en gehandhaafd? :R
pi_192840637
Maar zijn er mensen die meegaan in de theorie van Maurice de Hond of is het bullshit?
Go hard or go home
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:30:58 #18
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192840639
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:29 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Denk je echt dat hooibaal ergens inhoudelijk op in gaat. Die is hele dag aan het zoeken naar negatieve berichten om hier mensen af te schrikken. :')
Het is toch jammer eerst beweren dat meer dan de helft op de IC jonger dan 60 is terwijl dit feitelijk onjuist is (wat het niet minder erg maakt) en vervolgens daar niet op reageren vermoedelijk brult die morgen weer ergens dat meer dan de helft op de IC en sterfgevallen onder de 60 zijn.
Waarvan het laatste feitelijk gezien nog veel verder van de waarheid zit.
pi_192840672
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waarom "helaas"? Eerder realistisch vind ik dat..
Vind ik niet, er zou veel meer moeten worden toegestaan en een andere koers moeten worden gevaren. Het virus is er en gaat het komende jaar niet verdwijnen, vaccin zie ik ook niet gebeuren binnen een jaar.

Hopelijk is het openen van de scholen daar een eerste stap voor, dat is toch ook een versoepeling die stiekem een beetje gebaseerd is op het feit dat de mensen die het grootste risico lopen daar stukken minder aanwezig zijn.
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:33:35 #20
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192840683
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:30 schreef Noek het volgende:
Maar zijn er mensen die meegaan in de theorie van Maurice de Hond of is het bullshit?
Ik heb dat interview gezien Voor de Ommekeer / De Nieuwe Wereld zijn sowieso wel goede interviews ook die met Kees de Kort.

Echter ja of het zou kunnen geen idee daar heb ik te weinig kennis van ergens kan ik het mij wel voorstellen ik werk ook in een afgesloten ruimte waar de ramen niet open kunnen met een gesloten lucht ventilatie en je merkt als er een paar verkouden zijn dat er snel meer lichtelijke verkouden zijn in de winter maanden maar dat is dus eigen ervaring.

Wel als je simpel naar de cijfers kijkt klopt het wel veel in Noord-Italië maar hoe lager je komt in Italië hoe minder besmettingen en dat komt echt niet alleen door de lock-down want dan had het in Noord-Italië al veel eerder moeten terug lopen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:35:23 #21
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_192840703
Kan ik ergens een agenda vinden van de geplande technische briefings en vergaderingen omtrent corona?
pi_192840707
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:32 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Vind ik niet, er zou veel meer moeten worden toegestaan en een andere koers moeten worden gevaren. Het virus is er en gaat het komende jaar niet verdwijnen, vaccin zie ik ook niet gebeuren binnen een jaar.

Hopelijk is het openen van de scholen daar een eerste stap voor, dat is toch ook een versoepeling die stiekem een beetje gebaseerd is op het feit dat de mensen die het grootste risico lopen daar stukken minder aanwezig zijn.
Nee eerst druk bij de zorg even wegnemen. Daarna moeten ze nog ff vakantie houden. En Jaap en het kabinet ook. Daarna nog even nadenken hoe en wat. Economie is niet zo belangrijk verder.
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:36:26 #23
14505 OProg
A Life in Music
pi_192840720
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:28 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Personeel zelf de bezorgers zowel bij de IKEA filialen als thuis met hun personeel.

Wij doen met ons bedrijf softwareprojecten bij een klant die bloemen en planten levert aan onder andere Ikea. Daar werken honderden werknemers. Daar is het ook niet gezellig nu.

Dan wil ik niet eens weten hoe het is bij de tuinders die daar weer achter zitten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:37:05 #24
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192840730
Geweldig. De. Ikea O+ O+

We worden immuun O+
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:37:14 #25
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192840736
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:35 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Nee eerst druk bij de zorg even wegnemen. Daarna moeten ze nog ff vakantie houden. En Jaap en het kabinet ook. Daarna nog even nadenken hoe en wat. Economie is niet zo belangrijk verder.
_O_ _O_ _O_
pi_192840748
quote:
Die moet zijn betweterige bek houden
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:39:40 #27
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192840783
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:36 schreef OProg het volgende:

[..]

Wij doen met ons bedrijf softwareprojecten bij een klant die bloemen en planten levert aan onder andere Ikea. Daar werken honderden werknemers. Daar is het ook niet gezellig nu.

Dan wil ik niet eens weten hoe het is bij de tuinders die daar weer achter zitten.
Klopt maar mensen kijken niet verder dan hun neus lang is.
Oh waarom is IKEA open kopen mensen toch even een half jaar of een jaar god mag weten hoe lang dit duurt toch geen bank.
Zo simpel denken ze terwijl er hele ketens achter zitten uiteraard is het ook erg voor de zieke mensen maar nu het onder controle is zou je naar een slimme exit moeten maar ja dan krijg je weer die zelfde users zie zeggen nee dat kan niet want leeftijdsdiscriminatie dus dan allemaal maar ellende.
pi_192840786
quote:
Sta er zeker niet negatief tegenover.

Las alleen ergens dat hij zei dat de 1,5 meter niet nodig was voor jongeren. Daar ben ik het niet mee eens. Dat je zelf weinig risico loopt, betekent niet dat je het niet verspreid. Het is altijd beter om het niet te krijgen.

Qua weer, super spread events, klimaatbeheersing en zoeken naar andere oplossingen dan "aan vs. uit", zie ik weinig onwaarheden. Sommige zaken zijn ook gewoon stom-boerenverstand.

Heb liever dat er onderzocht kan worden of met bepaalde klimaatbeheersingstechnieken ouderen weer veilig bezocht kunnen worden, dan dat we nu niet kunnen kijken wat er gebeurt met ouderen die afhankelijk zijn van anderen. Het is niet zozeer voor of tegen, alhoewel dat wel de trend is, het is meer welke andere "knoppen" zijn er om aan te draaien, buiten het OMT-medische advies.
pi_192840794
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:38 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Die moet zijn betweterige bek houden
Waarom?
Of ga je alleen betweterig een oneliner plaatsen?
Go hard or go home
pi_192840807
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:40 schreef Noek het volgende:

[..]

Waarom?
hij is geen viroloog lieverd
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:41:29 #31
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192840818
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:40 schreef Noek het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat stel het zou waar zijn of gedeeltelijke de oorzaak dan is de lockdown sneller voorbij dan gehoopt voor dit soort trieste figuren
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:42:09 #32
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192840826
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:41 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Want alle virologen wereldwijd zijn het 100% met elkaar eens? _O- :') :') :')
pi_192840853
quote:
Iedereen vermaakt zichzelf op zijn of haar eigen manier. Laat ze lekker. Ik vind het dan weer raar dat sommigen hier de noodzaak voelen om die mensen half belachelijk te maken. Alsof je dan zelf beter bent of zo. Zelf ook niks met de IKEA, maar alleen maar blij dat mensen weer wat extra hebben op het gebied van vermaak in deze tijden.
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:43:16 #34
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192840856
quote:

[..]

Ze hebben nu ook al reces. Laat ze daarna maar eens een halfjaar doorwerken voor hun centen.
pi_192840864
quote:

[..]

Die spreken elkaar ook alleen maar tegen :') heeft er vanzelf eens iemand gelijk.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_192840877
quote:
Wat roept hij dan?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192840887
quote:

[..]

Vergeet de leraren niet, die zijn ook toe aan extra vakantie.

Die hebben ze hard gewerkt tijdens de gesloten scholen. :')

Anders staken ze dadelijk weer.
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:45:17 #38
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192840902
pi_192840909
quote:

[..]

Dat is het, schat? Daarom moet die zijn muil houden?
Sterk

Oké, willen alle niet virologen gewoon hun muil houden want anders ben je gewoon een smerige betweter. Mag ik aanwijzen wie er per direct op non actief gaat hier?
Go hard or go home
pi_192840917
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192840932
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat roept hij dan?
o.a.
quote:
Alles dat ik inmiddels te weten ben gekomen over de verspreiding van COVID-19 uit wetenschappelijke onderzoeken, die op dit moment vrijwel dagelijks beschikbaar komen, hadden bij mij al tot de volgende conclusies geleid:

Superspread events speelden wel een grote rol bij de verspreiding van het virus. Doordat in heel veel landen bijeenkomsten met veel mensen zijn verboden, wordt de verspreiding van het virus sterk vertraagd.

Het virus verspreidt zich bij uitstek binnenshuis, met name bij lage luchtvochtigheid en slechte ventilatie.

Slecht functionerende HVAC systemen in gebouwen (verwarming, ventilatie en aircondition) kunnen zorgen voor de verspreiding van de aerosols over de aanwezigen. (Met o.a. als gevolg dat op cruise- en marineschepen en -helaas ook- in zorginstellingen, grote aantallen mensen besmet zijn geraakt).

Het dragen van mondbescherming op plekken waar ook andere mensen zijn, zorgt ervoor dat de drager minder kans heeft om anderen te besmetten.

Maurice
pi_192840934
quote:
11:23
Het nieuws dat de Ikea's vandaag weer open zouden gaan, was niet aan dovemansoren gericht. Een zee van mensen trok vanochtend naar de Zweedse meubelgigant. Om 10.00 uur stond er bij de Ikea in Amersfoort al zeker tweehonderd man te wachten. Ook bij andere Ikea's in Nederland is het druk, zoals in Delft, Barendrecht en Heerlen.
'
:')
pi_192840937
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze hebben nu ook al reces. Laat ze daarna maar eens een halfjaar doorwerken voor hun centen.
Joh laat ze. De economie is toch al verpest. Alle zorgmedewerkers en het kabinet 2 maanden naar Ibiza. *O*
pi_192840943
Door de slechte systemen of de systemen zijn schepen en tehuizen dus death traps.
Zit je dan met je 1,5mt.
Go hard or go home
pi_192840949
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:47 schreef Zipportal het volgende:

[..]

'
Je verwacht het niet :')
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:48:19 #46
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192840950
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:45 schreef Noek het volgende:

[..]

Dat is het, schat? Daarom moet die zijn muil houden?
Sterk

Oké, willen alle niet virologen gewoon hun muil houden want anders ben je gewoon een smerige betweter. Mag ik aanwijzen wie er per direct op non actief gaat hier?
Met dat criterium kunnen we de Tweede Kamer ook wel opdoeken.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:49:33 #47
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192840969
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:48 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Met dat criterium kunnen we de Tweede Kamer ook wel opdoeken.
Sowieso geen slecht plan.
pi_192840991
Zo'n Ikea is met duizenden mensen per dag is toch een potentiele besmettingshaard vergelijkbaar met een aantal supermarkten.

Ik zou met oog op asymptomatische verspreiding wel ergens begrijpen als je bik binnenkomst op zijn minst een mondkapje op moet aangezien 1,5 meter lastig is.
Al is Ikea wel het bedrijf bij uiystek om het voor elkaar te krijgen.

Ik snap wel dat kleine lokale onderneming ook open willen als de ikea al mag.
pi_192840993
quote:

[..]

'
200 man in de rij voor de deur, lange rij zeker? :D
pi_192841006
quote:
Inderdaad echt bizar.

Je ziet ook gewoon veel mensen aan funshopping doen, dus niet gewoon pakken wat ze nodig hebben, maar op hun gemak lang in een winkel blijven om alles te bekijken.
pi_192841011
quote:
...

Het is evident dat in besloten ruimtes waar vreemde mensen bijeenkomen, het risico het grootst is dat het virus zich via aerosols verspreidt. Een goede ventilatie en een luchtvochtigheid van 45% bij 20 graden is een extra voorzorg tegen die verspreiding via aerosols.

In kantoren, zorginstellingen en scholen is de wijze waarop de interne ventilatie en verwarming/koeling wordt geregeld een risicofactor. Ook hier zijn duidelijk aanwijzingen dat de aerosols zich via dat soort systemen, als die niet goed ingeregeld zijn, verspreiden. Waardoor denkt u dat op een marineschip 900 mensen zijn besmet? Niet doordat al die 900 zich binnen anderhalve meter hebben begeven van een besmet iemand, die daarmee anderen heeft besmet. Nee, het komt vooral door die zwevende aerosols. Dat zelfde risico was/is er ook bij zorginstellingen. Doorgaans weinig buitenventilatie. Daar waar in een zorginstelling veel mensen zijn besmet, liggen twee oorzaken het meest voor de hand: kerkdienst of feestavond met veel bewoners van de instelling of de interne verwarming/ventilatiesysteem.

Hoewel het ongetwijfeld zo is dat kinderen minder kwetsbaar zijn bij de verspreiding van COVID-19 zou een dag op school ook kunnen uitlopen op een superspread-event. Om dat te voorkomen moeten scholen het volgende doen:

Zoveel mogelijk ventileren en als het mogelijk is in de buitenlucht les geven.
De luchtvochtigheid in het gebouw naar het niveau brengen van 6 g/kg (dat is ongeveer 45% relatieve vochtigheid bij 20 graden Celsius). Op deze plek kunt u deze waarde uitrekenen.
Als de ventilatie en/of luchtcirculatie of vochtigheid, binnen de school niet goed is, het zekere voor het onzekere nemen en mondbescherming gaan gebruiken.
En zeker niet met de klas gaan zingen…..
Aan de hand van het bovenstaande is het heel goed mogelijk prima de balans te houden tussen de volksgezondheid en het belang van de economie en de maatschappij.

...

Ander stuk van Maurice
pi_192841045
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Ik snap wel dat kleine lokale onderneming ook open willen als de ikea al mag.
Er is geen winkel gedwongen gesloten geweest in Nederland (de horeca e.d. wel).
pi_192841051
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:32 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Klopt, maar alles tussen de 18 en pak 'm beet 50/60 loopt toch risico op besmetting én verdere verspreiding. Ook al weten ze dat 99% daarvan niet zal overlijden, men wil toch eerst de zorg verder ontlasten.
pi_192841054
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:47 schreef _I het volgende:

[..]

o.a.
[..]

Dat is toch allemaal vrij aardig in lijn met wat we al wisten en met het momenteel gevoerde beleid lijkt mij. :T
pi_192841062
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:47 schreef Noek het volgende:
Door de slechte systemen of de systemen zijn schepen en tehuizen dus death traps.
Zit je dan met je 1,5mt.
Dat geldt dan ook voor veel winkels, supermarkten, ov, vLiegtuigen,kantoorpanden en gevangenissen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 april 2020 @ 11:57:47 #56
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192841076
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:35 schreef Daarnaast het volgende:
Kan ik ergens een agenda vinden van de geplande technische briefings en vergaderingen omtrent corona?
Op de site van de Tweede Kamer.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_192841078
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is toch allemaal vrij aardig in lijn met wat we al wisten en met het momenteel gevoerde beleid lijkt mij. :T
ik vind het onderbelicht. Vooral met oog op scholen die al gauw open gaan.
pi_192841082
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:52 schreef _I het volgende:

[..]

Het zou heel goed zijn als er meer aandacht komt voor luchtkwaliteit en dan zowel binnen als buiten.
pi_192841086
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het gaat niet om wat al bekend is, hij verzint het ook niet zelf.

Wat hij juist propageert is dat we dus niet aan apps moeten denken en ingewikkelde constructies, maar dus moeten voorkomen dat er grote groepen bij elkaar komen, er bij scholen en verzorgingstehuizen naar de luchtkwaliteit gekeken moet worden ipv halve dagen of andere constructies.
pi_192841097
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:55 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ja bedoel ik ook. En contactberoepen als de kapper of nagelsalons bv.
pi_192841102
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Klopt, maar alles tussen de 18 en pak 'm beet 50/60 loopt toch risico op besmetting én verdere verspreiding. Ook al weten ze dat 99% daarvan niet zal overlijden, men wil toch eerst de zorg verder ontlasten.
Dat is ook prima, zolang er vanaf eind mei maar stappen worden gemaakt.
pi_192841111
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:58 schreef _I het volgende:

[..]

Wat hij juist propageert is dat we dus niet aan apps moeten denken en ingewikkelde constructies, maar dus moeten voorkomen dat er grote groepen bij elkaar komen, er bij scholen en verzorgingstehuizen naar de luchtkwaliteit gekeken moet worden ipv halve dagen of andere constructies.
En niet met elkaar gaan zingen.
Daarmee kunnen we de concerten van Marco annuleren for life. Die van Guus ook. *O*
Go hard or go home
pi_192841116
quote:

[..]

Die app is een lachertje. Ik denk dat we daar ook nog maar weinig van gaan horen eerlijk gezegd.

Voorkomen dat er grote groepen bij elkaar komen doen we tot nu toe. Die luchtkwaliteit zou idd meer aandacht verdienen.
pi_192841118
quote:

[..]

Wat ik me afvraag, stel je zet de kinderen buiten neer en geeft daar les. Is de kans op besmetting dan nihil?
  dinsdag 28 april 2020 @ 12:01:31 #65
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192841121
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:55 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Dit klopt winkels mochten lekker openblijven wel advies iedereen stay the fuck at home en op tv #blijfthuis

Dus tegen winkels zeg je blijf lekker open tegen mensen zeg je blijf thuis hoe tegenstrijdig is dat :') :')
pi_192841128
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:00 schreef Noek het volgende:

[..]

Daarmee kunnen we de concerten van Marco annuleren for life. Die van Guus ook. *O*
Silver lining! Goede vor het positiviteitstopic.
pi_192841131
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:00 schreef Noek het volgende:

[..]

Of schreeuwen in stadions. Wat zal het stil worden..
pi_192841133
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja bedoel ik ook. En contactberoepen als de kapper of nagelsalons bv.
Aha. Duidelijk. Ik hoop dat de contactberoepen snel weer open kunnen met behulp van eenvoudige maatregelen zoals handschoenen en mondkapjes.
pi_192841144
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:02 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Aha. Duidelijk. Ik hoop dat de contactberoepen snel weer open kunnen met behulp van eenvoudige maatregelen zoals handschoenen en mondkapjes.
Hoop het ook. Maar dan ook wel voor iedereen die binnen komt en niet enkel het personeel.
pi_192841156
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Mooi voer voor baudet (en de rest) om rutte terug te pakken. '.......Hebben we even geen tijd voor, we hebben een crisis te bezweren'.

Oorlogsretoriek, land in crisis, miljoen werklozen straks, 150.000 bedrijven failliet. Volgens de retoriek van hem en zijn collega's staat het land in brand. Maar meneertje wil wel de landsbesturing reces geven. Rijmt totaal niet, hoe kun je?

rutte werd vorige week al afgemaakt door baudet, haga en marijnissen, hoop dat de rest er nu ook vol op in gaat met gestrekt been. Die vent is ongeschikt.
Die weg ga ik niet met je mee.

Ik denk niet dat er iemand anders binnen de huidige politiek het beter gedaan zou hebben.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2020 12:05:03 ]
pi_192841158
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Die app is een lachertje. Ik denk dat we daar ook nog maar weinig van gaan horen eerlijk gezegd.

Voorkomen dat er grote groepen bij elkaar komen doen we tot nu toe. Die luchtkwaliteit zou idd meer aandacht verdienen.
Voorlopig rijdt de trein nog en zijn ze ook in andere landen. Maar geen specialist die zegt dat het gaat werken om met bluetooth mensen te registreren die binnen 1,5 meter komen.

En wordt het straks strafbaar als je wel bij iemand in de buurt bent geweest!?

Heb nog steeds het nut en doel niet gezien, en denk ook niet dat het straks nog door de kamer komt. Heb de noodwet niet doorgenomen, dus geen idee of dit daar onderdeel van was.
Maar zou het een enorm slecht een doorgedramd plan vinden als het nog doorgang heeft.
  dinsdag 28 april 2020 @ 12:05:33 #72
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192841172

Ook wel interessant in Corona context.
pi_192841208
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag, stel je zet de kinderen buiten neer en geeft daar les. Is de kans op besmetting dan nihil?
Zou denken dat de kans veel kleiner is dan met z'n allen binnen zitten.

Ik had het wel gedaan als ik leraar was.
pi_192841210
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:05 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Ja,komt steeds wel terug maar men doet er weinig mee.
Go hard or go home
pi_192841223
Gaat verder dan geitenboerderijen trouwens, het gaat om intensieve veeteelt.
Go hard or go home
pi_192841226
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:44 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Vergeet de leraren niet, die zijn ook toe aan extra vakantie.

Die hebben ze hard gewerkt tijdens de gesloten scholen. :')

Anders staken ze dadelijk weer.
:')!

Als je niet weet hoe het in de praktijk is, houd dan alsjeblieft je mond.
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 12:10:16 #77
249559 crew  Lavenderr
pi_192841238
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:01 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Dit klopt winkels mochten lekker openblijven wel advies iedereen stay the fuck at home en op tv #blijfthuis

Dus tegen winkels zeg je blijf lekker open tegen mensen zeg je blijf thuis hoe tegenstrijdig is dat :') :')
Misschien wordt er bedoeld dat we de bezoeken aan de supermarkten tot 1 keer per week beperken en verder zoveel mogelijk thuis blijven? We zullen wel af en toe naar de winkel moeten anders sterven we de hongerdood.
  dinsdag 28 april 2020 @ 12:10:59 #78
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192841245
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Misschien wordt er bedoeld dat we de bezoeken aan de supermarkten tot 1 keer per week beperken en verder zoveel mogelijk thuis blijven? We zullen wel af en toe naar de winkel moeten anders sterven we de hongerdood.
Of iedereen bepaalt voor zichzelf hoe vaak hij of zij de deur uit gaat. Benje bang? Dan blijf je thuis.
pi_192841268
quote:
IMO steelt Maurice De Hond de kennis van anderen, reeds bestaande kennis, om er op eigen titel mee aan de haal te gaan.

Met name die van Hendrik Streeck.
https://www.zeit.de/wisse(...)tz-massnahmen-studie

https://www.zeit.de/wisse(...)ahmen-studie/seite-2

https://www.livescience.c(...)false-negatives.html
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 12:12:27 #80
249559 crew  Lavenderr
pi_192841269
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Of iedereen bepaalt voor zichzelf hoe vaak hij of zij de deur uit gaat. Benje bang? Dan blijf je thuis.
Het gaat me niet om bang maar puur vanwege de besmetting en de veiligheid van iedereen. Ook je zelf.
pi_192841274
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:04 schreef _I het volgende:

[..]

Voorlopig rijdt de trein nog en zijn ze ook in andere landen. Maar geen specialist die zegt dat het gaat werken om met bluetooth mensen te registreren die binnen 1,5 meter komen.

En wordt het straks strafbaar als je wel bij iemand in de buurt bent geweest!?

Heb nog steeds het nut en doel niet gezien, en denk ook niet dat het straks nog door de kamer komt. Heb de noodwet niet doorgenomen, dus geen idee of dit daar onderdeel van was.
Maar zou het een enorm slecht een doorgedramd plan vinden als het nog doorgang heeft.
Ik denk dat dat langzaam aan ook wel door begint te dringen. Overigens lijkt mij de grootste makke van het hele idee dat je door het beperkte testen en (bijna) asymptomatische gevallen de app nooit van voldoende informatie kan voorzien om het een grote rol in de strijd tegen verspreiding kan laten spelen.

Er zijn afgaande op het bloedonderzoek al een half miljoen gevallen in Nederland geweest. En officieel nog geen 40.000. En bij die bevestigde gevallen weet de omgeving het wel in de meeste gevallen.

En dat is nog los van alle juridische, ethische en technische problemen. Misschien dat het over een jaar of zo enig beperkt nut kan hebben maar op de korte termijn zie ik er ook echt geen brood in.
pi_192841283
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:09 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

:')!

Als je niet weet hoe het in de praktijk is, houd dan alsjeblieft je mond.
Zolang leraren niet lijken te snappen dat mensen met andere banen ook heel druk zijn en dat leraren best goed betaald worden, moeten ze hun mond houden.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_192841285
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:12 schreef Za het volgende:

[..]

IMO steelt Maurice De Hond de kennis van anderen, reeds bestaande kennis, om er op eigen titel mee aan de haal te gaan.

Met name die van Hendrik Streeck.
Het gaat mij meer om de theorie dan om wie het zegt want dat zal me eigenlijk jeuken.
Vraag me af hoeveel waarheid het bevat en of dit kan leiden tot andere maatregelen.
Go hard or go home
  dinsdag 28 april 2020 @ 12:14:59 #84
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192841311
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik denk dat dat langzaam aan ook wel door begint te dringen. Overigens lijkt mij de grootste makke van het hele idee dat je door het beperkte testen en (bijna) asymptomatische gevallen de app nooit van voldoende informatie kan voorzien om het een grote rol in de strijd tegen verspreiding kan laten spelen.

Er zijn afgaande op het bloedonderzoek al een half miljoen gevallen in Nederland geweest. En officieel nog geen 40.000. En bij die bevestigde gevallen weet de omgeving het wel in de meeste gevallen.

En dat is nog los van alle juridische, ethische en technische problemen. Misschien dat het over een jaar of zo enig beperkt nut kan hebben maar op de korte termijn zie ik er ook echt geen brood in.
Vooral dit. Heel gauw vergeten die app.
  dinsdag 28 april 2020 @ 12:15:07 #85
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192841314
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het gaat me niet om bang maar puur vanwege de besmetting en de veiligheid van iedereen. Ook je zelf.
Maar mogen mensen dat voor zichzelf bepalen, je hebt ook mensen die roken (zeer onverstandig) maar dat staan we ook toe, je hebt ook mensen die van free-runnen houden, moeten we die ook beschermen?
  dinsdag 28 april 2020 @ 12:15:40 #86
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192841323
quote:

[..]

Supermarkt is inderdaad een winkel maar ik heb het over de andere winkels in de sector die vooral open mochten blijven maar weinig tot geen omzet draaien want iedereen moet thuis blijven en alleen de deur uit indien echt nodig
pi_192841379
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:15 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Supermarkt is inderdaad een winkel maar ik heb het over de andere winkels in de sector die vooral open mochten blijven maar weinig tot geen omzet draaien want iedereen moet thuis blijven en alleen de deur uit indien echt nodig
Waarschijnlijk ook een kosten component.
De overheid zal iets moeten betekenen voor bedrijven die gedwongen worden hun bedrijf te sluiten.
Bij een IKEA, dierenspeciaalzaak of Blokker hoeft dat nu niet.
pi_192841408
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het zou nut kunnen hebben, maar in dat geval zou het ook moeten werken voor HIV, griep en andere ziektes.

Dus ben niet tegen de "beweging" an zich, maar dan wel met een groter en geïntegreerder gedachtegoed. Niet een snel in elkaar geflanst commercieel stukje werk.

Las net dat de EU allerlei tech-voorstellen heeft gekregen in een hackathon;

quote:
Over 2,150 solutions were submitted in areas including health and life (898), business continuity (381), remote working and education (270), social and political cohesion (452), digital finance (75) and other challenges (83)

European Commission hosted #EUvsVirus hackathon gives rise to over 2,000 pioneering solutions to fight the outbreak
Dus voorlopig verwacht ik dat er nog veel meer initiatieven uitgerold zullen worden om het thuiswerken te bevorderen, scholing vanuit huis te stimuleren en andere gezondheidsapps die gezondheidszorg voor iedereen met een internetverbinding mogelijk maken.

Waar in de kern in deze tijd weinig mis mee is, denk ik.
  dinsdag 28 april 2020 @ 12:21:49 #89
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192841409
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:19 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ook een kosten component.
De overheid zal iets moeten betekenen voor bedrijven die gedwongen worden hun bedrijf te sluiten.
Bij een IKEA, dierenspeciaalzaak of Blokker hoeft dat nu niet.
Klopt dat heeft ook met kosten vanuit de overheid te maken hebt dat maakt het ook zo krom.

Ze zeggen tegen die winkels blijf maar open maar tegen de betalende klant ga zo min mogelijk naar buiten :') :')
pi_192841449
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:13 schreef Noek het volgende:

Het gaat mij meer om de theorie dan om wie het zegt want dat zal me eigenlijk jeuken.
Vraag me af hoeveel waarheid het bevat en of dit kan leiden tot andere maatregelen.
IMO staat wat hij beweerd vast, van de krappe slecht geventileerde ruimtes, de invloed van de luchtvochtigheid mbt de verspreiding van coronavirussen in het algemeen. Of bedoel je iets anders?

In beide gevallen is er zover ik weet een kanttekening waardoor maatregelen onnodig zijn.
pi_192841454
quote:

[..]

'
Even een nieuw matras uittesten? :')
Handig ook... er staan allemaal bedden opgemaakt en wel, een betere broedhaard kan je niet
bedenken 8)7
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
pi_192841553
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:25 schreef Za het volgende:

[..]

IMO staat wat hij beweerd vast, van de krappe slecht geventileerde ruimtes, de invloed van de luchtvochtigheid mbt de verspreiding van coronavirussen in het algemeen. Of bedoel je iets anders?

In beide gevallen is er zover ik weet een kanttekening waardoor maatregelen onnodig zijn.
Ja, en of het dus ook uitmaakt in welk land je zit door het kaartje wat hij liet zien.
Dan zeggen de virologen dat het geen weer geen invloed heeft maar het klimaat wel degelijk.

Go hard or go home
  dinsdag 28 april 2020 @ 12:35:10 #93
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192841587
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:13 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Zolang leraren niet lijken te snappen dat mensen met andere banen ook heel druk zijn en dat leraren best goed betaald worden, moeten ze hun mond houden.
Dit, en dat er genoeg andere mensen zijn die ook niet thuis kunnen werken om uiteenlopende redenen.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 28 april 2020 @ 12:36:49 #94
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192841611
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:32 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja, en of het dus ook uitmaakt in welk land je zit door het kaartje wat hij liet zien.
Dan zeggen de virologen dat het geen weer geen invloed heeft maar het klimaat wel degelijk.

[ afbeelding ]
Toevallig dat de meeste bevolking in die klimaatzones zit ;)
  dinsdag 28 april 2020 @ 12:37:49 #95
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192841626
quote:

[..]

Supermarkten bezorgen ook gewoon natuurlijk.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192841653
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:36 schreef Momo het volgende:

[..]

Toevallig dat de meeste bevolking in die klimaatzones zit ;)
Oh ja? Ik heb echt geen idee. Hou aan deze kwestie alleen maar meer vragen over.
Daar waar anderen hun waarheid al lang en breed hebben bepaald, ben ik zoekende en roepende in een woestijn.

Toen een viroloog zei dat temperatuur waarschijnlijk geen rol speelde en daarmee Quatar als voorbeeld gaf en als ik nu zie dat daar amper een dode is dan weet ik het gewoon niet.
Go hard or go home
pi_192841661
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:37 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Supermarkten bezorgen ook gewoon natuurlijk.
Over 3/4 weken ja.
Go hard or go home
pi_192841715
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:39 schreef Noek het volgende:

[..]

Over 3/4 weken ja.
Ja dan eet je een paar weken niet! Er gaan mensen dood ja egoïst.
pi_192841750
Kunnen de kroegen nu weer open?

Desnoods voor iedereen die gezond is en jonger dan 65 jaar.

Man man. Hoe slopen we de economie?
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_192841763
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:32 schreef Noek het volgende:

[ afbeelding ]
IMO redeneert hij wat dat betreft naar zich toe, want het uitbraakgebied Hubei ligt niet in die zone.
Dan kan hij zeggen dat er in China maar weinig slachtoffers zijn gevallen op anderhalf miljard mensen, maar het echte uitbraakgebied was 1 provincie in China. Mensen in Marokko worden ook niet ziek door een uitbraak in Noord Brabant.

De meeste overdracht zijn binnen, waar allemaal "microklimaten" zijn.
pi_192841813
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:52 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Inderdaad echt bizar.

Je ziet ook gewoon veel mensen aan funshopping doen, dus niet gewoon pakken wat ze nodig hebben, maar op hun gemak lang in een winkel blijven om alles te bekijken.
Dan moet je toch wel een enorm leeg bestaan hebben maar goed, ik snapte het in normale tijden al niet dat mensen naar ikea of de meubelboulevard gaan op zondag of tweede paasdag.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 28 april 2020 @ 12:54:42 #103
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192841862
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:04 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Die weg ga ik niet met je mee.

Ik denk niet dat er iemand anders binnen de huidige politiek het beter gedaan zou hebben.
Ik denk het wel. Jarenlang leugens en bedrog. Talloze ministers moeten aftreden onder zijn bewind om hem uit de wind te houden. Teflon markie.
En nu niet eens een exit strategie willen, maar wel met spoedwetten komen die de grondwet met voeten treden. Hoogleraren zitten hem op de hielen vanwege de onhoudbaarheid van zijn coronabeleid en de oppositie wil dat er andere mensen toegevoegd worden aan het omt.

En daar had hij zelf niet op kunnen komen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192841868
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:48 schreef Za het volgende:

[..]

IMO redeneert hij wat dat betreft naar zich toe, want het uitbraakgebied Hubei ligt niet in die zone.
Dan kan hij zeggen dat er in China maar weinig slachtoffers zijn gevallen op anderhalf miljard mensen, maar het echte uitbraakgebied was 1 provincie in China. Mensen in Marokko worden ook niet ziek door een uitbraak in Noord Brabant.

De meeste overdracht zijn binnen, waar allemaal microklimaten zijn.
Jawel, Hubei is de derde cirkel vanaf de rechterkant gezien.

Maar zonder verder wetenschappelijk onderzoek/bewijs zegt zo'n kaartje ook verder niet zoveel.
pi_192841893
Waarom gooien ze die IKEA's niet gewoon direct weer dicht. Geen eens marketing voor 1.5 meter en honderden dagjesmensen op een kluitje.

Onbegrijpelijk.
blablablabla
  dinsdag 28 april 2020 @ 12:58:18 #106
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192841914
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:39 schreef Noek het volgende:

[..]

Over 3/4 weken ja.
Je moet natuurlijk wel een beetje strategisch je slots claimen voor de toekomst. Met accounts bij 2-3 supermarkten is het best goed te doen om elke ~10 dagen een bestelling in te plannen.
pi_192841925
quote:
[ afbeelding ]

Dit wisten we eigenlijk al wel, want Uden, waar het vol staat met veehouderij, is bij elke virusuitbraak zwaar getroffen.
Ik ben ook benieuwd hoe dat zit met eendenfokkerijen. Daar hebben we hier in de omgeving genoeg van :P
  Redactie Frontpage dinsdag 28 april 2020 @ 13:00:15 #108
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192841940
quote:
Den Haag - Dinsdag heeft er een anti-lockdown demonstratie plaatsgevonden op het Plein in Den Haag.

Organisatoren hebben op Facebook een evenement aangemaakt en roepen deelnemers op om zich aan de corona maatregelen te houden.

De demonstratie is tegen de 'intelligente lockdown'. De organisatoren schrijven dat door de intelligente lockdown families worden ontwricht, ZZP'ers failliet gaan, ouderen opgesloten zitten en in eenzaamheid sterven etc.

Demonstraten hebben zich inmiddels verzameld op het Plein tegenover de Tweede Kamer.

Er zouden ook activisten tegen het '5G netwerk' aanwezig zijn.

De politie is met veel personeel ter plaatse en voorkomt dat demonstranten het Binnenhof op gaan.

https://regio15.nl/nieuws(...)GTqXyaTU4Tsqcb0nfmOo
|:(
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:00:51 #109
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192841957
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:39 schreef Noek het volgende:

Oh ja? Ik heb echt geen idee. Hou aan deze kwestie alleen maar meer vragen over.
Daar waar anderen hun waarheid al lang en breed hebben bepaald, ben ik zoekende en roepende in een woestijn.
Dat is klote, de mooiste info heb ik hier gevonden:

Hendrik Streeck zit op een school in Gangelt in Noordrijn-Westfalen in het district Heinsberg, een van de centra van de Duitse uitbraak van het coronavirus. Achter hem staat een schoolbord met een kaart van de wereld en de planeten van ons zonnestelsel. Hij draagt ​​een blauwe kiel, het ademmasker bungelt aan zijn nek. Samen met zijn team onderzoekt de viroloog van de Universiteit van Bonn momenteel mensen voor wat momenteel de grootste Duitse studie is over de verspreiding van het coronavirus. De school, die momenteel niet wordt gebruikt vanwege Corona, is het hoofdkantoor. Tijdens de videoconferentie stuurde NRW-premier Armin Laschet hem een ​​sms en de huismeester kwam binnen en vroeg of hij iets wilde eten.

ZEIT ONLINE: Professor Streeck, hoe is uw stemming?

Hendrick Streeck: Bedankt, goed. De medische studenten die ons hier in de studie ondersteunen, zijn ongelooflijk gemotiveerd. En de Gangelter zijn geweldig. De leraren van de school bakken voor ons taarten en binnen een paar dagen was alles voorzien van wifi en werd er een computerstation neergezet.

ZEIT ONLINE: U bent eigenlijk experts in het HI-virus. Met het nieuwe coronavirus Sars-CoV-2 ben je nu een gewilde expert als viroloog. Hoe is dat voor jou persoonlijk?

HENDRIK STREECK
is sinds 2019 hoogleraar virologie aan de universiteit van Bonn en is de opvolger van Christian Drosten. Hij is ook de directeur van het Institute for HIV Research.

Streeck: Sars-CoV-2 bepaalt elke dag. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit aan iets anders heb gedacht. En dat klopt. Covid-19 komt steeds dichter bij ons allemaal. Bijna iedereen kent nu iemand die besmet is.

ZEIT ONLINE: Veel mensen staren tegenwoordig elke dag naar het aantal gevallen en vragen zich af: is de curve eindelijk afgevlakt? Wat vind je daarvan?

Streeck: Het is goed dat de aantallen stijgen en dat de capaciteit van de klinieken nog steeds niet wordt overschreden. Het is een teken dat ons gezondheidszorgsysteem veel kan. Gelukkig hebben we tot nu toe geen situatie gehad waarin we moesten beslissen welke mensen nog behandeld konden worden. Het aantal gratis intensive care-bedden vind ik sowieso het belangrijkst. Het laat zien of we nog steeds behandelingscapaciteiten hebben voor de ernstige Covid 19-gevallen.

ZEIT ONLINE: En wat te doen met het dodental, dat tot dusver relatief laag is geweest in Duitsland?

Streeck: We kunnen achteraf alleen antwoorden of en hoeveel het maandelijkse sterftecijfer stijgt met Covid-19. Ik heb de gevallen van 31 van de 40 overledenen uit de wijk Heinsberg nader bekeken - en het verbaasde me niet erg dat deze mensen stierven. Een van de overledenen was meer dan 100 jaar oud en een normale verkoudheid had tot de dood kunnen leiden. Maar zoals ik al zei: de studie loopt nog.

ZEIT ONLINE: Moeten we nader bekijken waar mensen echt aan zijn gestorven?

Streeck: Ik denk het wel. Het is vaak erg belangrijk om te weten of mensen zijn overleden aan virale longontsteking, dat wil zeggen Covid-19 of iets anders. Sars-CoV-2 werd in de keel gedetecteerd bij een van de Heinsberger-patiënten. Maar hij had geen longontsteking, maar stierf aan een hartstilstand.

ZEIT ONLINE: Er is een openbare discussie of de politiek te veel naar individuele experts luistert. Hoe classificeer je jezelf daar?

Streeck: Op dit moment vertrouw je te veel op modelberekeningen. Maar deze modellen zitten vol aannames die niemand heeft getest. En het hoeft vaak maar een verkeerde aanname te zijn of één ding wordt genegeerd en het hele model stort in.

ZEIT ONLINE: Heeft u een voorbeeld?

Streeck: In de - echt goede - modelstudies van het Imperial College over de voortgang van de epidemie gaan de auteurs er bijvoorbeeld van uit dat 50 procent van de huishoudens waarin zich een geval voordoet, niet voldoet aan de vrijwillige quarantaine . Waar komt zo'n veronderstelling vandaan? Ik denk dat we meer feiten moeten creëren.

ZEIT ONLINE: Dat is precies wat u in Gangelt wilt doen. U bent zojuist begonnen met de meest uitgebreide studie over Covid-19 in Duitsland tot nu toe. Wat is je doel

Streeck: We testen voor het eerst in een steekproef van de Duitse bevolking of ze besmet zijn of waren met het coronavirus. En dit door middel van een uitstrijkje en antilichaamtest in het bloed. Op deze manier kunnen we ook het aantal niet-gerapporteerde infecties inschatten. In totaal onderzoeken we 1.000 mensen uit 500 huishoudens. Ze komen net naar school, twaalf huishoudens per uur. Hier vragen we hen bijvoorbeeld of ze bij de carnavalsessie waren van waaruit de uitbraak in deze regio zou zijn begonnen; of u eerdere medische aandoeningen heeft of bepaalde medicijnen gebruikt waarvan wordt vermoed dat ze de infectie verergeren. Vervolgens nemen we bloed en uitstrijkjes uit de keel. Dinsdag hebben we alle deelnemers uitgenodigd voor de carnavalsessie. Zelfs als je het niet gelooft ze zijn nog niet allemaal getest. Daarnaast reconstrueert mijn doctoraatsstudent momenteel de sessie. Hij vraagt ​​de deelnemers waar ze precies op de petvergadering zaten en met wie ze spraken.

ZEIT ONLINE: Kan de infectieketen op deze manier worden gereconstrueerd?

Streeck: Hopelijk. We zijn begonnen vast te leggen wie wie mogelijk heeft besmet. Keer op keer werd vermoed dat het spoelwater de bierglazen niet goed desinfecteerde en dat de mensen besmet waren. Maar dat is waarschijnlijk niet waar. De meesten van de vergadering dronken gebotteld bier. En andere dingen passen ook niet.

ZEIT ONLINE: Welke?

Streeck: We zijn verrast dat veel mensen direct na het carnaval ziek werden, vaak een dag later. Dit komt niet overeen met de incubatietijd van enkele dagen die we aannemen voor Covid-19. En er zijn nog andere sporen: eind januari zou een hele school min of meer verlamd zijn. Bijna alle kinderen en ouders waren ziek. We controleren nu of deze mensen antilichamen hebben. Zo ja, dan kijken we ernaar.

ZEIT ONLINE: Onderzoekt u mensen later opnieuw?

Streeck: We bespreken dit momenteel. We zien dat het aantal infecties in Gangelt niet meer toeneemt. Hier ben je al over de berg. Dit is het beste moment om een ​​monster te bekijken. Maar als de maatregelen in Gangelt voor het eerst versoepeld werden, willen we dit graag als project begeleiden.

ZEIT ONLINE: Direct nadat de uitbraak in Heinsberg in februari begon, onderzocht u al huishoudens van geïnfecteerde mensen. Doe je dit opnieuw?

Streeck: Ja, vanaf dinsdag gaan de hygiënisten naar de huishoudens van de mensen die we positief hebben getest. Daar verzamelen ze lucht en verwijderen ze afstandsbedieningen en deurgrepen. We hebben al monsters genomen in 70 huishoudens, maar we willen een grotere steekproef, hoewel ik me kan voorstellen wat er uit de tests zal komen.

ZEIT ONLINE: Wat dan?

Streeck: We hebben virussen gevonden op objecten of deurknoppen. Ook in het toiletwater als iemand diarree had. Het is ons echter nooit gelukt om er intacte virussen van te kweken. Dit geeft in ieder geval aan dat de meeste mensen niet via oppervlakken besmet raken. Maar we hebben de methodologie nu verfijnd. Ik weet zeker dat dit ons meer verfijnde inzichten zal geven.
ZEIT ONLINE: Laten we het hebben over de symptomen die u bij geïnfecteerde mensen heeft aangetroffen. Ze waren een van de eersten die een bijna volledig verlies van geur en smaak beschreven. Zijn er nog andere nieuwe inzichten?

Streeck: Uit onze gegevens tot nu toe blijkt dat ongeveer een derde van de patiënten zelfs gedurende meerdere dagen diarree heeft. Dat is meer dan gedacht. Bovendien - we hebben dit zelf nog niet vastgesteld, maar hebben het vaak gehoord - kunnen doofheid en duizeligheid optreden. In het begin lette je niet op al deze dingen omdat ze niet passen bij een luchtwegaandoening.

ZEIT ONLINE: Ze gaan echter samen met casusrapporten waarin wetenschappers beschrijven dat een Sars-CoV-2-infectie symptomen kan veroorzaken die verband houden met het zenuwstelsel, waaronder hoofdpijn. In sommige gevallen vonden onderzoekers zelfs ernstig hersenletsel bij overleden patiënten ( Radiology: Poyiadji et al., 2020 ). Is het bekend dat Sars-virussen hiertoe in staat zijn?

Streeck: ieder geval niet in de leerboeken. Sars-CoV-2 is een nogal verrassend virus . Een die blijkbaar symptomen kan veroorzaken in verschillende orgaansystemen en soms een tweefasenverloop heeft, dat wil zeggen dat het eerst de keel en vervolgens de longen aantast.

ZEIT ONLINE: Een andere grote onbekende is waarom sommige mensen ernstig ziek worden en anderen nauwelijks merkbaar.

Streeck: het hangt af van verschillende factoren. Eerdere ziekten spelen een rol en de reactie van het immuunsysteem. Veel hiervan is echter nog niet begrepen. We werden onlangs verrast door een onderzoek waarvan de auteurs virussen in het bloed vonden ( Jama: Young et al., 2020 ). We hebben dit bij al onze eerste 70 patiënten onderzocht en hebben nooit virussen in het bloed gevonden. We hebben dit meegedeeld aan het Paul Ehrlich Instituut, omdat het ook relevant is voor bloeddonatie. En nu vragen we ons af of het virus alleen in het ernstige beloop in het bloed terechtkomt, maar niet in het milde beloop. We willen dergelijke vragen onderzoeken.

ZEIT ONLINE: Als het gaat om serieuze vooruitgang: kan het zijn dat een deel van de bevolking wordt beschermd omdat deze mensen kruisimmuniteit hebben tegen een andere coronavirusinfectie?
Streeck: Het is een heel opwindende vraag of er een bestaande immuniteit kan zijn, dat wil zeggen een soort kruisimmuniteit. Er zijn tenslotte naast Sars-CoV-2 nog vier andere coronavirussen die al jaren de wereld rondreizen, maar meestal een zeer milde loop hebben. Er zijn zelden ernstige cursussen. Zoiets hadden we deze winter opgemerkt bij een deel van de medewerkers van ons instituut. Nu kijken we of hun immuunsysteem Sars-2 gedeeltelijk kan herkennen.

ZEIT ONLINE: Vragen over de immuunreactie zijn fascinerend, maar zullen politici waarschijnlijk niet helpen. Binnenkort is het tijd om na 19 april te beslissen hoe verder te gaan met de vrij strikte maatregelen. Jij en je studie hopen op snelle resultaten.

Streeck: Natuurlijk, want hopelijk geven onze gegevens je een beter idee van welke maatregelen werken en welke niet. Maar we moeten afwachten wanneer er resultaten zijn. De grootste fout die we kunnen maken, is te snel conclusies trekken en advies geven. Gewoon om ze daarna te moeten herzien. Hopelijk kunnen we rond of na Pasen specifieke aanbevelingen schrijven. Ik heb nauw contact met de Staatskanselarij van Noordrijn-Westfalen en premier Armin Laschet. De deelstaat Noordrijn-Westfalen is dankbaar voor de financiering van onze studie.

ZEIT ONLINE: Een belangrijke vraag is hoe het virus überhaupt wordt overgedragen. Winkels en winkels zijn gesloten, mensen moeten thuis blijven. En je hebt onlangs bij Markus Lanz gezeten en gezegd dat er geen infecties zijn gevonden in de kapper, tijdens het besturen van een bus of winkelen. Zijn de maatregelen te zwaar?

Streeck: Als er nog individuele uitzendingen zijn, bijvoorbeeld in de supermarkt of bij de kapper, is dat niet goed, maar ook geen groot probleem. Er is altijd gezegd dat het ons doel niet is om het virus volledig in te dammen, maar om onder de capaciteitslimiet van de ziekenhuizen te blijven. We zouden het virus niet kunnen bevatten als we twee of drie jaar niet thuis willen zitten. Bovendien is het echt tijd dat we op gegevens vertrouwen.

ZEIT ONLINE: Wat bedoel je?

Streeck: Onze voorlopige gegevens geven op zijn minst aanwijzingen dat het virus niet via oppervlakken wordt overgedragen, maar in nauw contact. En de zaak bij München, de eerste in Duitsland, wijst in dezelfde richting. Tijdens haar bezoek besmette de medewerker van de leverancier van auto-onderdelen uit China alleen collega's met wie ze heel nauw samenwerkte. Er was geen uitzending in het restaurant, de taxichauffeur was niet besmet en niemand in het openbaar vervoer. Ook al lijkt deze vrouw zeer besmettelijk te zijn geweest.

ZEIT ONLINE: Zie je dat ook in Gangelt? Dat de infectieketens kunnen worden opgespoord en dat de nieuw geïnfecteerden de geïnfecteerden kennen?

Streeck: Bijna iedereen kent elkaar in Gangelt. Maar ja, we kunnen meestal begrijpen hoe het was.

ZEIT ONLINE: Bovendien hebben de huidige beperkingen bepaalde bijwerkingen. Ze hebben gevolgen voor de economie, ook de werkloosheid neemt toe en huiselijk geweld en zelfmoorden zijn mogelijk. Nemen we het allemaal serieus genoeg?

Streeck: Als viroloog kan ik niet zeggen wat de economische en psychologische gevolgen zullen zijn.

ZEIT ONLINE: Maar u sprak zich om andere redenen uit tegen een strikte avondklok. Waarom?

Streeck: Een reden is dat we alles doen wat slecht is voor ons immuunsysteem. We hangen thuis rond en gaan niet de zon in. Zitten op een deken in het park met slechts vier is verboden. Maar we kijken daar ook niet naar de feiten. Sars-CoV-2 is een druppelinfectie en geen infectie in de lucht. Als het mazelen waren en we allemaal geen immuunbescherming hadden, zou ik ook adviseren om het openbaar vervoer te vermijden. Ik zou me ook anders gedragen bij pokken.

ZEIT ONLINE: Als we praten over hoe verder te gaan, is het omgaan met de risicogroepen een belangrijk punt. Hoe zou het eruit kunnen zien?

Streeck: Het draait allemaal om de oudere en pre-zieke mensen. Idealiter zou het ziekenhuis- en verpleeghuispersoneel wekelijks kunnen worden getest. En voor familie en bezoekers zou er een machine voor de ingang staan ​​die een snelle test mogelijk zou maken. Als de test negatief is, kunnen ze binnenkomen. Als dit bij de sneltest niet werkt, moet je andere opties bedenken. Maar het ergste zou zijn als we bepaalde mensen gewoon opsluiten.

ZEIT ONLINE: Of het nu in de Berlijnse trompetclub is of bij de après-ski in Ischgl: grote evenementen zijn vaak het startpunt geweest voor uitbraken. Moeten ze voorlopig verboden blijven?

Streeck: We willen feiten creëren en niet speculeren.
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:05:37 #111
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192842012
quote:
Keihard aanpakken die lui. Gewoon met kinderen erbij de cel in gooien
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 april 2020 @ 13:07:51 #112
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192842040
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:58 schreef Tijn het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk wel een beetje strategisch je slots claimen voor de toekomst. Met accounts bij 2-3 supermarkten is het best goed te doen om elke ~10 dagen een bestelling in te plannen.
AH bundel nemen dan worden je slots gewoon gereserveerd :)
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:08:01 #113
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192842043
quote:
Dachten wij dat in Amerika de debielen wonen...
pi_192842052
Echt waarom doe je de IKEA open? Je weet dat het dan druk gaat worden. Kijk alleen al naar de foto's. Dit kan toch niet lang goed gaan? Of nog minder mensen toestaan of toch snel weer dicht.

Sorry hoor bedoel als dit open kan blijven dan kunnen bepaalde horeca gelegenheden ook wel open dan pfff. Ik snap dat mensen er klaar mee zijn, maar dit gaat anders nog veel langer duren als iedereen er weer met massa's erop uit trekt.
pi_192842062
Ik moet naar de kapper mannnn, wanneer gaan ze open denken jullie?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192842078
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:08 schreef Vault-Boy het volgende:
Echt waarom doe je de IKEA open? Je weet dat het dan druk gaat worden. Kijk alleen al naar de foto's. Dit kan toch niet lang goed gaan? Of nog minder mensen toestaan of toch snel weer dicht.

Sorry hoor bedoel als dit open kan blijven dan kunnen bepaalde horeca gelegenheden ook wel open dan pfff. Ik snap dat mensen er klaar mee zijn, maar dit gaat anders nog veel langer duren als iedereen er weer met massa's erop uit trekt.
Je hoeft alleen een mannetje voor de ingang te zetten die zegt dat je moet wachten buiten en tis goed.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:10:25 #117
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192842083
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Iedereen vermaakt zichzelf op zijn of haar eigen manier. Laat ze lekker. Ik vind het dan weer raar dat sommigen hier de noodzaak voelen om die mensen half belachelijk te maken. Alsof je dan zelf beter bent of zo. Zelf ook niks met de IKEA, maar alleen maar blij dat mensen weer wat extra hebben op het gebied van vermaak in deze tijden.
Dus die mensen vermaken zich prima in de lange rij? Nouja misschien wel, maar wat ik bedoel is dat je toch beter volgende week kan gaan, ipv direct naar de winkel te rennen.

Het voelt ook een beetje alsof deze mensen het niet helemaal snappen. Juist als we alles weer open willen hebben moet je niet direct een vloedgolf aan mensen krijgen. Hier ben ik ook bang voor met de horeca straks, en is waarschijnlijk de reden dat ze hier heel lang mee wachten. Omdat half nederland zichzelf niet kan beheersen en meteen op dag 1 naar de kroegen zwermen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:10:58 #118
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192842089
quote:
Donald Trump kan zich niet voorstellen dat zijn omstreden uitspraken over het injecteren van desinfectiemiddelen tegen het coronavirus hebben geleid tot een toename in het aantal incidenten met schoonmaakmiddelen in Amerikaanse huishoudens. Dat liet de Amerikaanse president tijdens een persconferentie weten.
pi_192842095
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:55 schreef Tourniquet het volgende:

Jawel, Hubei is de derde cirkel vanaf de rechterkant gezien.
Ik zie het idd, New York ligt niet in de groene zone, en ook geen cirkel.
pi_192842118
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:08 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dachten wij dat in Amerika de debielen wonen...
Terecht dat er een reactie komt tegen het overconservatieve gedrag van de overheid.
pi_192842121
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:11 schreef Za het volgende:

[..]

Ik zie het idd, New York ligt niet in de groene zone, en ook geen cirkel.
Is al een oud kaartje die hier rondcirkelde toen Washington State nog de hotspot van de VS was.
pi_192842126
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:05 schreef the-eye het volgende:

[..]

Hoezo? Land gaat eraan. Wees blij dat er mensen opstaan.
Love is in the air!
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:13:59 #124
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192842135
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je hoeft alleen een mannetje voor de ingang te zetten die zegt dat je moet wachten buiten en tis goed.
Nee, want dan gaat iedereen buiten op een kluitje staan totdat ze billies mogen bekijken.
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:15:24 #125
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192842151
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Juist als we alles weer open willen hebben moet je niet direct een vloedgolf aan mensen krijgen. Hier ben ik ook bang voor met de horeca straks, en is waarschijnlijk de reden dat ze hier heel lang mee wachten. Omdat half nederland zichzelf niet kan beheersen en meteen op dag 1 naar de kroegen zwermen.
Klopt. Zo gauw de terrassen open gaan staat half Nederland in het stadscentrum/de dorpskern. Dit kan eigenlijk alleen maar midden in de winter.
pi_192842163
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:13 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nee, want dan gaat iedereen buiten op een kluitje staan totdat ze billies mogen bekijken.
Oja want niemand voelt zich verantwoordelijk en iedereen heeft schijt aan de 1.5 meter regel. Hoe verzin je dit soort dingen?
pi_192842164
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:13 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Huilebalk. Regels zijn regels en die worden nageleefd.
pi_192842177
quote:

[..]

Dus die mensen vermaken zich prima in de lange rij? Nouja misschien wel, maar wat ik bedoel is dat je toch beter volgende week kan gaan, ipv direct naar de winkel te rennen.

Het voelt ook een beetje alsof deze mensen het niet helemaal snappen. Juist als we alles weer open willen hebben moet je niet direct een vloedgolf aan mensen krijgen. Hier ben ik ook bang voor met de horeca straks, en is waarschijnlijk de reden dat ze hier heel lang mee wachten. Omdat half nederland zichzelf niet kan beheersen en meteen op dag 1 naar de kroegen zwermen.
Bewijst wel mooi dat mensen echt niet bang zijn nu. Als de horeca ooit weer open gaat gaan mensen gewoon. Werd de afgelopen paar weken regelmatig geroepen dat zelfs als de horeca open gaat er veel minder mensen naar toe zouden gaan, omdat ze bang zouden zijn.

En ik snap het ook wel. Als de restaurants weer open gaan gaan wij waarschijnlijk ook meteen het eerste weekend dat het weer kan. Als je de zekerheid hebt dat het twee weken later nog steeds open is dan kan je prima wachten, maar er is toch de angst dat er dan alweer versterkte maatregelen zijn. Misschien dat die mensen dat nu ook hebben bij de IKEA.

Uiteindelijk is het helemaal geen ramp als dat soort dingen open gaan, zolang mensen de maatregelen gewoon serieus nemen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2020 13:18:13 ]
pi_192842202
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
Werd de afgelopen paar weken regelmatig geroepen dat zelfs als de horeca open gaat er veel minder mensen naar toe zouden gaan, omdat ze bang zouden zijn.
Bang zijn of gewoon niemand willen besmetten, natuurlijk wordt het rustiger.

Maar er zullen ook heus mensen zijn die de ondernemer willen steunen. Die schatten zelf in dat ze het risico kunnen nemen.
pi_192842261
quote:

[..]

Dat is denk ik wel de samenvatting van hetgeen nu gebeurd, mensen zien dit weer als een uitje na weken binnen zitten. Waarom moet je nu precies vandaag die Billykast halen en kun je die dan echt niet online of later in de week halen...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192842264
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Bang zijn of gewoon niemand willen besmetten, natuurlijk wordt het rustiger.

Maar er zullen ook heus mensen zijn die de ondernemer willen steunen. Die schatten zelf in dat ze het risico kunnen nemen.
Ik denk juist dat het met die bangheid wel mee gaat vallen. Hoe langer dit duurt, hoe meer drang er zal zijn naar meer vrijheid (terecht). Helemaal als de horeca gewoon met maatregelen komen die prima na te leven zijn, dan komen de mensen wel. Inderdaad ook om de ondernemers te ondersteunen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:23:19 #132
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192842274
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:22 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat is denk ik wel de samenvatting van hetgeen nu gebeurd, mensen zien dit weer als een uitje na weken binnen zitten. Waarom moet je nu precies vandaag die Billykast halen en kun je die dan echt niet online of later in de week halen...
Dat zijn mensen die "het mag" verwarren met "het is een goed idee". Veel mensen kunnen dat onderscheid niet maken, en daar hebben we nu last van.
pi_192842275
quote:
Klinkt allemaal reuze logisch.
Superspread events zijn weg. Veel mens op mens contact is weg. Risicogroepen isoleren zichzelf veel beter dan eerst.

En de cijfers ondersteunen dat het nieuwe aantal besmettingen lager is.
pi_192842313
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
t met die bangheid wel mee gaat vallen. Hoe langer dit duurt, hoe meer drang er zal zijn naar meer vrijheid (terecht). Helemaal als de horeca gewoon met maatregelen komen die prima na te leven zijn, dan komen de mensen wel.
Afgezien van dit alles, een horecazaak op 1.5 meter als nieuwe normaal is bijv bij kroegen, niet haalbaar. En bij Restaurants ook nauwelijks, vandaar ook die belachelijke filmpjes uit die sector.

En er wordt daarin ook 0 perspectief geboden dus shit wat lijkt mij dat pijnlijk als ondernemer.

En met minder mesnen in je zaak kun je de zaak ook wel sluiten, succes met alles betalen als deh elf van ej omzet weg is.
pi_192842318
Mensen zijn echt niet bang. Weet wel zeker als de horeca weer opengaat het stervensdruk gaat worden. Je bent wel een beetje naïef om te denken dat mensen dan bang zijn en niet met veel komen. Nou nee hoor mensen zijn dan allang blij dat ze weer kunnen en hoppa massa's mensen die lekker naar een terras willen of wat dan ook. Zeker in de zomerperiode. Zie nu alleen al die IKEA toestanden. Dan zouden ze het beter in de winter weer open kunnen gooien. Dan is het sowieso rustiger in de horeca vergeleken met de zomer.
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:27:32 #136
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192842335
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_192842339
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:23 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat zijn mensen die "het mag" verwarren met "het is een goed idee". Veel mensen kunnen dat onderscheid niet maken, en daar hebben we nu last van.
Volgens mij hebben we nergens echt last van, alleen van sensatiezoekers? Ze houden toch gewoon netjes 1.5 meter afstand?
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:30:20 #138
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192842375
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:26 schreef Vault-Boy het volgende:
Mensen zijn echt niet bang. Weet wel zeker als de horeca weer opengaat het stervensdruk gaat worden. Je bent wel een beetje naïef om te denken dat mensen dan bang zijn en niet met veel komen. Nou nee hoor mensen zijn dan allang blij dat ze weer kunnen en hoppa massa's mensen die lekker naar een terras willen of wat dan ook. Zeker in de zomerperiode. Zie nu alleen al die IKEA toestanden. Dan zouden ze het beter in de winter weer open kunnen gooien. Dan is het sowieso rustiger in de horeca vergeleken met de zomer.
Of verplicht op reservering.
pi_192842389
quote:
Kijk dit zijn natuurlijk gewoon wappies, en die hou je altijd. Maar je moet hier wel iets mee. Want de onrust loopt op.
zie email 27 oktober
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:31:49 #140
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192842400
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kijk dit zijn natuurlijk gewoon wappies, en die hou je altijd. Maar je moet hier wel iets mee. Want de onrust loopt op.
Die groep is toch groter dan je denkt waarschijnlijk. Helpt ook niet dat mensen als Jensen beginnen over nazistaat, dictatuur etc.
pi_192842432
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:31 schreef Momo het volgende:

[..]

Die groep is toch groter dan je denkt waarschijnlijk. Helpt ook niet dat mensen als Jensen beginnen over nazistaat, dictatuur etc.
Helpt ook niet als BOA's zich gedragen als NSB'ers en studenten op hun eigen balkon gaan bekeuren voor samenscholen. _O- 8)7

Helpt ook niet mee als de politie als gestapo door de binnenstad heen rijdt dat mensen naar huis moeten vanwege drukte. Terwijl dat reuze meevalt. Idem in de parkjes.

Aanstelleritus en huisvredebreuk zijn normaal?
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:34:18 #142
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192842442
quote:
[ afbeelding ]

Leg uit waarom het wel interessant is? Wat zijn de parallellen?
Weisst
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:34:26 #143
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192842447
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

Helpt ook niet als BOA's zich gedragen als NSB'ers en studenten op hun eigen balkon gaan bekeuren voor samenscholen. _O- 8)7
Degene die had besloten dat BOA's meer macht en wapens kregen was ook wel een beetje wappie
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:35:14 #144
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192842462
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hier kun je in elk geval gewoon een waterkanon op zetten. Zijn ze meteen weer een keer gedoucht.
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:36:15 #145
14505 OProg
A Life in Music
pi_192842472
Valt me vooral op dat de marechaussee in een kluitje op elkaar staat zonder dat er direct aanleiding voor is. Maken die allemaal onderdeel uit van een gezin?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_192842481
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Afgezien van dit alles, een horecazaak op 1.5 meter als nieuwe normaal is bijv bij kroegen, niet haalbaar. En bij Restaurants ook nauwelijks, vandaar ook die belachelijke filmpjes uit die sector.

En er wordt daarin ook 0 perspectief geboden dus shit wat lijkt mij dat pijnlijk als ondernemer.

En met minder mesnen in je zaak kun je de zaak ook wel sluiten, succes met alles betalen als deh elf van ej omzet weg is.
Gaat lastig worden ja.

Veel restaurants doen nu echter ook aan thuisbezorgen. Zullen ze niet wat meer bij de originele omzet komen als ze daarmee doorgaan bovenop een open restaurant met genoeg afstand tussen de tafels?

Sowieso niet optimaal nee. Ben ook niet echt voorstander van de 1,5 samenleving overigens; ik denk dat je de meeste besmettingen al voorkomt door het annuleren van evenementen. Wellicht discotheken, kroegen ook dicht houden. Minder mensen met het OV zorgt ook al voor minder besmettingen. Die 1,5 meter vind ik zelf wat overdreven.
pi_192842531
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Veel restaurants doen nu echter ook aan thuisbezorgen. Zullen ze niet wat meer bij de originele omzet komen als ze daarmee doorgaan bovenop een open restaurant met genoeg afstand tussen de tafels?
Nah, denk ik. :7

Maar opzicht wel puik hoor dat ze afhaal erbij doen. Kun je een keer all you can eat spareribs afhalen en dan om de 30 minuten terug gaan met hetzelfde bonnetje. :7

En dan iedere keer op de weegschaal staan om te checken of je het wel écht zelf op hebt gegeten.
pi_192842555
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:35 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Hier kun je in elk geval gewoon een waterkanon op zetten. Zijn ze meteen weer een keer gedoucht.
Misschien moet je emigreren naar Frankrijk. Je lijkt nogal van de repressie te zijn. Daar zie je het resultaat daar van.
zie email 27 oktober
pi_192842579
quote:
Sowieso niet optimaal nee. Ben ook niet echt voorstander van de 1,5 samenleving overigens; ik denk dat je de meeste besmettingen al voorkomt door het annuleren van evenementen. Wellicht discotheken, kroegen ook dicht houden. Minder mensen met het OV zorgt ook al voor minder besmettingen. Die 1,5 meter vind ik zelf wat overdreven.
Nouja het zal misschien binnenshuis in grotere ruimtes genoeg effect hebben ook, maar in OV wordt het lastig...

Ik zie meer in mondkapjes in OV. En dan lekker naast elkaar gezellig.
Festivals etc gewoon leeftijdsdiscriminatie bij invoeren. 40- is welkom. Als tijdelijke maatregel vanwege nood.

Maar er zijn wel meer zaken te verzinnen die urgenter zijn dan dit. Maar de scholen zijn nu ook 1,5 maand te lang dicht geweest.. Dus de overheid faalt keihard. De sterftes rectificeren geen rigoureuze maatregelen zoals die we nu zien.
pi_192842608
quote:

[..]

Gaat lastig worden ja.

Denk dat veel restaurants ook de stekker er uit trekken als dit de opties worden. Leuk dat afhalen en thuisbezorgen maar de meeste marge zit voor hun toch in drinken wat ze verkopen. Dat mis je gewoon bij afhalen en thuisbezorgen.
pi_192842617
quote:

[..]

Tuurlijk niet nu geef je mensen het gevoel dat ze vrijheid hebben. Het is jammer dat het niet wat harder regent. Eens kijken of die mensen dan nog perse een kast nodig hebben of dat ze dan toch best een maandje kunnen wachten.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:43:46 #152
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192842624
quote:

[..]

Oké Kim Jung Un
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:45:11 #153
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192842649
Nou wat ik allemaal gelezen heb over horeca is verschillend hoe we er over denken. 1,5 meter afstand kan wel in een groot horecapand of zoiets in een hotel (van der Valk) of een andere hotel van een keten. Kijk in een klein café kan het echter bijna nooit met 1,5 meter afstandsregel, dan heb je ook te weinig klanten om rendabel te houden. Ik vrees voor café van mijn vriend in mijn eigen woonplaats dat het afgelopen is.... als hij niet aan 1,5 meter afstandsregel kan houden... Terwijl dat het ook echt lastig om werken met te weinig klanten in een gezellig café waar je altijd komt drinken.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192842663
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:23 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nergens last van hoor
pi_192842673
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Bewijst wel mooi dat mensen echt niet bang zijn nu. Als de horeca ooit weer open gaat gaan mensen gewoon. Werd de afgelopen paar weken regelmatig geroepen dat zelfs als de horeca open gaat er veel minder mensen naar toe zouden gaan, omdat ze bang zouden zijn.

En ik snap het ook wel. Als de restaurants weer open gaan gaan wij waarschijnlijk ook meteen het eerste weekend dat het weer kan. Als je de zekerheid hebt dat het twee weken later nog steeds open is dan kan je prima wachten, maar er is toch de angst dat er dan alweer versterkte maatregelen zijn. Misschien dat die mensen dat nu ook hebben bij de IKEA.

Uiteindelijk is het helemaal geen ramp als dat soort dingen open gaan, zolang mensen de maatregelen gewoon serieus nemen.
Ik sla nog wel over eerst maar eens kijken of mensen zonder geduld besmet worden.
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:47:12 #156
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192842690
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:08 schreef Vault-Boy het volgende:

Want als we dat niet doen is alles per 1 juni of 1 juli opgelost?
Overheid roept alleen hou vol komaan we kunnen het
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:48:16 #157
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192842712
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:34 schreef erkel het volgende:

[..]

Ik ga wel een poging doen, voordat er allemaal rare verhalen de wereld inkomen.

Vanaf 2017 tot en met eind 2018 is er onderzoek gedaan naar omwonenden van geitenhouderijen. Wageningen University and Research meldt hier het volgende over:

quote:
Het verhoogde risico op longontsteking rond pluimveebedrijven strekt zich ongeveer in een straal van 1 km uit vanaf een veehouderijbedrijf. Het verhoogde risico op longontsteking rond een geitenbedrijf heeft gemiddeld een grotere reikwijdte; van gemiddeld ongeveer 2 km. Het wonen rond pluimvee- en geitenbedrijven verklaart in het VGO gebied maximaal ongeveer 10-20% van alle gevallen van longontsteking. In totaal betreft dit, afhankelijk van het precieze onderzoekjaar, 150-200 gevallen van longontsteking in de VGO populatie (~100.000 mensen). De oorzaken van het verhoogde risico op longontsteking zijn niet bekend. Voor pluimvee is gesuggereerd, op basis van een onderzoek van relatief bescheiden omvang, dat blootstelling aan fijnstof inclusief de daar in voorkomende endotoxines, bijvoorbeeld kan leiden tot een verschuiving in het microbioom van het ademhalingsorgaan of een verergering van een al dan niet latent aanwezige luchtwegaandoening. Bij een verzwakte afweer kunnen bepaalde (humane) pathogenen hierdoor tot een longontsteking leiden
Endotoxines: Endotoxinen (ook wel lipide A genoemd) zijn celwandbestanddelen van gram-negatieve bacteriën. Het endotoxine is een onderdeel van de lipopolysacchariden (LPS), structuren die voorkomen op de buitenste membraan bij gram-negatieve bacteriën. De toxines komen vrij bij beschadiging of dood van de bacterie.
Weisst
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:51:07 #158
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192842759
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:30 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Of verplicht op reservering.
Hé paniekzaaier ben je er weer.
Hoeveel mensen van onder de 60 liggen ook alweer op de IC?

Of ben je er eindelijk achter dat het minder dan helft is?
Nog even wat andere cijfers voor je

[ Bericht 1% gewijzigd door Nicksanders op 28-04-2020 14:49:44 ]
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:51:31 #159
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192842764
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:47 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

We hebben überhaupt nog geen idee wanneer 'alles is opgelost', behalve dat dat nog wel even duurt. De vraag die voorligt is of we in de tussentijd 2000 lijkzakken willen stapelen, of 20.000. Dat is de enige keuze die we te maken hebben tussen nu en de vondst van een virus.
pi_192842772
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:47 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

ja en ze geven aan alle kanten steun aan bedrijven die door de crisis getroffen worden.
maar dat vergeet je voor het gemak even.

(en ja tuurlijk is openen beter voor de horeca dan dit)
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:52:32 #161
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192842779
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:51 schreef hooibaal het volgende:

[..]

We hebben überhaupt nog geen idee wanneer 'alles is opgelost', behalve dat dat nog wel even duurt. De vraag die voorligt is of we in de tussentijd 2000 lijkzakken willen stapelen, of 20.000. Dat is de enige keuze die we te maken hebben tussen nu en de vondst van een virus.
Kom eens met feiten kwakzalver want er is geen enkel bewijs voor.
Je roept namelijk ook overal dat meer dan de helft van de IC patiënten onder de 60 is wat feitelijk gezien onjuist is.
pi_192842783
Denk als ze die 1,5 meter maatregel doorgaan zetten in de horeca dat afhalen toch de enige optie is voor de horeca (hotels en hele grote zaken kunnen wellicht wel die 1,5 meter maatregel doen). En dan nog zitten de meeste daar niet op te wachten. Nee dit gaat sowieso zwaar worden voor ze en voor vele heel zwaar door een faillissement. Persoonlijk denk ik echt dat ze die 1,5 meter maatregel echt gaan doorzetten voor de horeca mochten ze open kunnen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:54:17 #163
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192842804
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:52 schreef koemleit het volgende:

[..]

ja en ze geven aan alle kanten steun aan bedrijven die door de crisis getroffen worden.
maar dat vergeet je voor het gemak even.

(en ja tuurlijk is openen beter voor de horeca dan dit)
Die steun is een wassen neus en was verdedigbaar voor 1 tot misschien 2 maanden dichtgooien maar er wordt niks gemeld over wanneer we weer open gaan en die 4000 euro is voor de meeste bedrijf natuurlijk een fooi
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:55:08 #164
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192842813
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:52 schreef Vault-Boy het volgende:
Denk als ze die 1,5 meter maatregel doorgaan zetten in de horeca dat afhalen toch de enige optie is voor de horeca (hotels en hele grote zaken kunnen wellicht wel die 1,5 meter maatregel doen). En dan nog zitten de meeste daar niet op te wachten. Nee dit gaat sowieso zwaar worden voor ze en voor vele heel zwaar door een faillissement. Persoonlijk denk ik echt dat ze die 1,5 meter maatregel echt gaan doorzetten voor de horeca mochten ze open kunnen.
Dat is ook precies wat ik ook denk.
  Redactie Frontpage dinsdag 28 april 2020 @ 13:55:23 #165
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192842819
Positief geteste personen
38.416* (+171)

Ziekenhuisopnames
10.609 (+88)

Overleden personen
4.566** (+48)
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192842820

38.416* (+171)
Ziekenhuisopnames 10.609
(+88)

Overleden personen

4.566** (+48)

dit zijn absurd lage cijfers...
pi_192842834
Mooie cijfers, hier zit het weekend al bij in.
Allemaal cabaretteketet!
pi_192842836
Morgen zullen het er wel meer zijn. Komt omdat koningsdag ertussen zat. Anders zou het toch wel ineens heel goed gaan als je de afgelopen cijfers ziet.
pi_192842837
Wat een mooie cijfers voor een dinsdag. Geen enkel excuus meer voor einde lockdown
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192842839
Vooral heel weinig positief geteste personen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:56:42 #171
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_192842840
in before weekendkoningsdageffect
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:56:56 #172
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192842843
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:55 schreef koemleit het volgende:

38.416* (+171)
Ziekenhuisopnames 10.609
(+88)

Overleden personen

4.566** (+48)

dit zijn absurd lage cijfers...
Zal wel fake zijn want langer weekend morgen komt de echte piek weer en uiteraard over twee weken omdat iedereen naar Hornbach is geweest en de IKEA
pi_192842844
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:56 schreef Mortaxx het volgende:
Wat een mooie cijfers voor een dinsdag. Geen enkel excuus meer voor einde lockdown
Koningsdag zit ertussen.
pi_192842846

[ Bericht 100% gewijzigd door LaCatastrophe op 28-04-2020 13:57:31 ]
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_192842848
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:56 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Zal wel fake zijn want langer weekend morgen komt de echte piek weer en uiteraard over twee weken omdat iedereen naar Hornbach is geweest en de IKEA
Welnee.
Allemaal cabaretteketet!
pi_192842850
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:51 schreef hooibaal het volgende:

[..]

20k lijkzakken.... Dan zit je over 10 maanden op 4000 benodigde IC opnames non stop.

We zitten nu met 750 ofzo per maand op 3% gehad per maand. Dus mt die 20k van jou zijn we wel gelijk van het gezeik af ;)
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:57:30 #177
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192842852
oranjebitter-effect.. iedereen te lui/lazarus. Morgen weer een inhaalslag
Mai pben rai~!
pi_192842855
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:56 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ja net als 3 weken na Pasen
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:57:47 #179
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192842856
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:57 schreef freaky40 het volgende:

[..]

Welnee.
Ik doe even al die downplayers na die elke goed cijfer zo proberen te verdraaien dat de echte piek nog komt
pi_192842858
Hoogtepunt is nu wel achter de rug.
pi_192842863
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:52 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Kom eens met feiten kwakzalver want er is geen enkel bewijs voor.
Je roept namelijk ook overal dat meer dan de helft van de IC patiënten onder de 60 is wat feitelijk gezien onjuist is.
Ons hooibaaltje is wel lief hoor, met zijn kan niet/mag niet/wil niet/gaat niet plus telkens doemverhalen komen vermelden en aanhalen dat we nog een jaar binnen zitten.
pi_192842865
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:57 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Koningsdag zit ertussen.
Zo is er altijd wel weer een excuus te bedenken
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192842868
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:57 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ik doe even al die downplayers na die elke goed cijfer zo proberen te verdraaien dat de echte piek nog komt
_O-
Allemaal cabaretteketet!
pi_192842870
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:56 schreef Mortaxx het volgende:
En dit ja. Hoogste tijd weer het gewone leven op te gaan pakken. Zo snel mogelijk.
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:59:09 #185
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192842878
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:34 schreef erkel het volgende:

[..]

Dat mensen die in de buurt van intensieve veehouderij wonen eventueel kwetsbaarder longen hebben die vatbaarder zijn voor ziektes.
pi_192842893
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:48 schreef erkel het volgende:

Ik ga wel een poging doen, voordat er allemaal rare verhalen de wereld inkomen.

Vanaf 2017 tot en met eind 2018 is er onderzoek gedaan naar omwonenden van geitenhouderijen. Wageningen University and Research meldt hier het volgende over:

Endotoxines: Endotoxinen (ook wel lipide A genoemd) zijn celwandbestanddelen van gram-negatieve bacteriën. Het endotoxine is een onderdeel van de lipopolysacchariden (LPS), structuren die voorkomen op de buitenste membraan bij gram-negatieve bacteriën. De toxines komen vrij bij beschadiging of dood van de bacterie.
Wat is de relatie tussen geiten en deze endotoxinen, BVD.
pi_192842894
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:59 schreef Momo het volgende:

[..]

Dat mensen die in de buurt van intensieve veehouderij wonen eventueel kwetsbaarder longen hebben die vatbaarder zijn voor ziektes.
Maybe.
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:04:05 #188
62913 Blik
The one and Only!
pi_192842937
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:58 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Het klopt alleen wel, eerste dag na het weekend laat altijd lagere cijfers zien
pi_192842942
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:58 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Klopt, maar hetzelfde zag je ook met Pasen. Maar ik ben superblij met de cijfers,"weinig" doden gelukkig.
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 14:05:40 #190
5428 crew  miss_sly
pi_192842959
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:28 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ikea bezorgde gewoon. En je kon bestellen en afhalen. Ze stonden dus niet volledig stil.

Dat gezegd hebben, als de bouwmarkten en tuincentra open zijn, kan Ikea dat zeker ook, in mijn ogen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192842960
Morgen komt dus de klapper van het weekend .
pi_192842966
Het schijnt dus dat het gemiddelde testosteron niveau in mannen is gedaald de laatste paar decennia.

Mijn hypothese is dat dit laffe gedoe samenhangt met de mannelijke testosteron spiegel en de lock down dus niet is veroorzaakt door het Corona virus, maar door deze daling van de testosteron spiegel van mannen.

Het Corona virus was slechts de aanleiding.

Ik ondersteun deze hypothese op basis van alle angstige comments in dit topic en andere internetbronnen.
pi_192842969
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:04 schreef Blik het volgende:

[..]

Het klopt alleen wel, eerste dag na het weekend laat altijd lagere cijfers zien
Dan nog is het op een maandag nooit zo laag geweest.
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:07:19 #194
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_192842985
Kan iemand mij vertellen waarom Rusland zo weinig Corona doden heeft in vergelijking met andere landen ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_192842989
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Accepteer eens goed nieuws maat.
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192842998
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:07 schreef Enchanter het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom Rusland zo weinig Corona doden heeft in vergelijking met andere landen ?
Tis daar fucking koud man, iedereen doet daar aan social distancing.

Daarnaast gaat men op 65 jaar dood gemiddeld dus weinig risicogroep aanwezig om te sterven van Covid.
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 14:09:27 #197
249559 crew  Lavenderr
pi_192843011
quote:
Wees gewoon eens blij met de betere cijfers.
pi_192843015
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:07 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Accepteer eens goed nieuws maat.
Ik ben altijd positief ingesteld vriend.
pi_192843038
quote:
8s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:06 schreef ludovico het volgende:
Het schijnt dus dat het gemiddelde testosteron niveau in mannen is gedaald de laatste paar decennia
Deze conclusie komt hard binnen! Waarom niet wat voorzichter gebracht. Bespreek het dan eerst!
pi_192843069
Remedie tegen lock down: Geef het OMT en Rutte een testosteron shot.
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:12:37 #201
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192843072
quote:
Omdat het een vrij groot land is, waar heel veel dingen niet centraal worden geregeld.
pi_192843073
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:06 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Dan nog is het op een maandag nooit zo laag geweest.
Die goeie ouwe tijd, op maandag 9 maart.
Leipe shit ouwe
pi_192843082
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh dat ben ik ook zeker. Lucht ook ergens wel op natuurlijk.
pi_192843085
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:12 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Omdat het een vrij groot land is, waar heel veel dingen niet centraal worden geregeld.
En er gewoon gelogen wordt over de cijfers.
pi_192843103
quote:
8s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:06 schreef ludovico het volgende:
Het schijnt dus dat het gemiddelde testosteron niveau in mannen is gedaald de laatste paar decennia.

Mijn hypothese is dat dit laffe gedoe samenhangt met de mannelijke testosteron spiegel en de lock down dus niet is veroorzaakt door het Corona virus, maar door deze daling van de testosteron spiegel van mannen.

Het Corona virus was slechts de aanleiding.

Ik ondersteun deze hypothese op basis van alle angstige comments in dit topic en andere internetbronnen.
Het schijnt juist dat je vatbaarder bent met een hoger testosteron gehalte.
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:14:58 #206
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192843107
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:01 schreef Za het volgende:
...
Streeck: Ik denk het wel. Het is vaak erg belangrijk om te weten of mensen zijn overleden aan virale longontsteking, dat wil zeggen Covid-19 of iets anders.

Streeck: Op dit moment vertrouw je te veel op modelberekeningen. Maar deze modellen zitten vol aannames die niemand heeft getest.

Streeck: We hebben virussen gevonden op objecten of deurknoppen. Ook in het toiletwater als iemand diarree had. Het is ons echter nooit gelukt om er intacte virussen van te kweken.

Streeck: ieder geval niet in de leerboeken. Sars-CoV-2 is een nogal verrassend virus . Een die blijkbaar symptomen kan veroorzaken in verschillende orgaansystemen en soms een tweefasenverloop heeft, dat wil zeggen dat het eerst de keel en vervolgens de longen aantast.

Streeck: Onze voorlopige gegevens geven op zijn minst aanwijzingen dat het virus niet via oppervlakken wordt overgedragen, maar in nauw contact. ...
Streeck: Als viroloog kan ik niet zeggen wat de economische en psychologische gevolgen zullen zijn.

Streeck: Een reden is dat we alles doen wat slecht is voor ons immuunsysteem. We hangen thuis rond en gaan niet de zon in. Zitten op een deken in het park met slechts vier is verboden. Maar we kijken daar ook niet naar de feiten. Sars-CoV-2 is een druppelinfectie en geen infectie in de lucht. ...

Superpost. Even geprikt wat opvallend is van die nuchtere viroloog ^O^
De registratie en confirmatie van Covid19 oorzaak/gevolg, ontbreekt veelal.

Opvallend is dat, wat enigszins al wordt vermoed, dat het virus primair één van directe druppeloverdracht is en alle andere kennis gebaseerd is op vooral generieke "modellen" en (contact) veronderstellingen.

In dat geval zou het dragen van alleen een (druppel)masker door de bevolking al ruim voldoende zijn. Mogelijk dat er dan nog besmettingen zijn die dan in de marge van het grote getal zullen verlopen.

NB: Ik ben fel tegenstander van het generieke mondkapje omdat de bescherming in aanvulling op maatregelen daarvan niet is/wordt aangetoond.
Echter wanneer je dit verhaal inhoudelijk doordenkt, zou de oplossing wel 's kunnen liggen in een simpel mondkapje te dragen. de rest kan je, op het grote getal, achterwege laten.
De medische sector blijft natuurlijk de normale hygiëne en bescherming hanteren.
En dan ja, is zelfs een simpele sjaal voor/door de bevolking al voldoende. Nogmaals niet om 100% tegen te houden maar 75% of meer zou al perfect zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192843190
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:14 schreef Vallon het volgende:

[..]

Superpost. Even geprikt wat opvallend is van die nuchtere viroloog ^O^
De registratie en confirmatie van Covid19 oorzaak/gevolg, ontbreekt veelal.

Opvallend is dat, wat enigszins al wordt vermoed, dat het virus primair één van directe druppeloverdracht is en alle andere kennis gebaseerd is op vooral generieke "modellen" en (contact) veronderstellingen.

In dat geval zou het dragen van alleen een (druppel)masker door de bevolking al ruim voldoende zijn. Mogelijk dat er dan nog besmettingen zijn die dan in de marge van het grote getal zullen verlopen.

NB: Ik ben fel tegenstander van het generieke mondkapje omdat de bescherming in aanvulling op maatregelen daarvan niet is/wordt aangetoond.
Echter wanneer je dit verhaal inhoudelijk doordenkt, zou de oplossing wel 's kunnen liggen in een simpel mondkapje te dragen. de rest kan je, op het grote getal, achterwege laten.
De medische sector blijft natuurlijk de normale hygiëne en bescherming hanteren.
En dan ja, is zelfs een simpele sjaal voor/door de bevolking al voldoende. Nogmaals niet om 100% tegen te houden maar 75% of meer zou al perfect zijn.
Kan ik er nog voor kiezen om het gewoon wel te krijgen? :D
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 april 2020 @ 14:25:34 #208
426493 crew  PippenScottie
pi_192843243
quote:
Ik zou een gezonde hoeveelheid zout nemen bij cijfers uit Rusland.
My friends all drive horses
pi_192843254
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is zelfs wenselijk, kunnen we de risicogroepen of eenieder die dat wil uitrusten met mondkapjes... de mensen onder de 30 of 40 zullen zichzelf niet als risicogeval zien, dus kunnen we daarmee werken aan groepsimmuniteit.
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:26:36 #210
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192843260
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

En er gewoon gelogen wordt over de cijfers.
Nee er wordt niet gelogen maar de cijfers worden in elk land anders gewogen en zelfs gaande de tijd anders vastgesteld.

Het probleem dat ik sinds het begin al heb..... wat zeggen die "generieke" cijfers zonder dat zij on context gebracht worden. CaseFatalityRate zegt niets, het aantal testen al helemaal niets, zelfs de sterfte van/in landen is hooguit trendmatig. Gaat iemand dood door Covid19 of is dat het "zetje" geweest.
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:29:21 #211
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192843290
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:01 schreef Za het volgende:

[..]

Dat is klote, de mooiste info heb ik hier gevonden:

Hendrik Streeck zit op een school in Gangelt in Noordrijn-Westfalen in het district Heinsberg, een van de centra van de Duitse uitbraak van het coronavirus. Achter hem staat een schoolbord met een kaart van de wereld en de planeten van ons zonnestelsel. Hij draagt ​​een blauwe kiel, het ademmasker bungelt aan zijn nek. Samen met zijn team onderzoekt de viroloog van de Universiteit van Bonn momenteel mensen voor wat momenteel de grootste Duitse studie is over de verspreiding van het coronavirus. De school, die momenteel niet wordt gebruikt vanwege Corona, is het hoofdkantoor. Tijdens de videoconferentie stuurde NRW-premier Armin Laschet hem een ​​sms en de huismeester kwam binnen en vroeg of hij iets wilde eten.

ZEIT ONLINE: Professor Streeck, hoe is uw stemming?

Hendrick Streeck: Bedankt, goed. De medische studenten die ons hier in de studie ondersteunen, zijn ongelooflijk gemotiveerd. En de Gangelter zijn geweldig. De leraren van de school bakken voor ons taarten en binnen een paar dagen was alles voorzien van wifi en werd er een computerstation neergezet.

ZEIT ONLINE: U bent eigenlijk experts in het HI-virus. Met het nieuwe coronavirus Sars-CoV-2 ben je nu een gewilde expert als viroloog. Hoe is dat voor jou persoonlijk?

HENDRIK STREECK
is sinds 2019 hoogleraar virologie aan de universiteit van Bonn en is de opvolger van Christian Drosten. Hij is ook de directeur van het Institute for HIV Research.

Streeck: Sars-CoV-2 bepaalt elke dag. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit aan iets anders heb gedacht. En dat klopt. Covid-19 komt steeds dichter bij ons allemaal. Bijna iedereen kent nu iemand die besmet is.

ZEIT ONLINE: Veel mensen staren tegenwoordig elke dag naar het aantal gevallen en vragen zich af: is de curve eindelijk afgevlakt? Wat vind je daarvan?

Streeck: Het is goed dat de aantallen stijgen en dat de capaciteit van de klinieken nog steeds niet wordt overschreden. Het is een teken dat ons gezondheidszorgsysteem veel kan. Gelukkig hebben we tot nu toe geen situatie gehad waarin we moesten beslissen welke mensen nog behandeld konden worden. Het aantal gratis intensive care-bedden vind ik sowieso het belangrijkst. Het laat zien of we nog steeds behandelingscapaciteiten hebben voor de ernstige Covid 19-gevallen.

ZEIT ONLINE: En wat te doen met het dodental, dat tot dusver relatief laag is geweest in Duitsland?

Streeck: We kunnen achteraf alleen antwoorden of en hoeveel het maandelijkse sterftecijfer stijgt met Covid-19. Ik heb de gevallen van 31 van de 40 overledenen uit de wijk Heinsberg nader bekeken - en het verbaasde me niet erg dat deze mensen stierven. Een van de overledenen was meer dan 100 jaar oud en een normale verkoudheid had tot de dood kunnen leiden. Maar zoals ik al zei: de studie loopt nog.

ZEIT ONLINE: Moeten we nader bekijken waar mensen echt aan zijn gestorven?

Streeck: Ik denk het wel. Het is vaak erg belangrijk om te weten of mensen zijn overleden aan virale longontsteking, dat wil zeggen Covid-19 of iets anders. Sars-CoV-2 werd in de keel gedetecteerd bij een van de Heinsberger-patiënten. Maar hij had geen longontsteking, maar stierf aan een hartstilstand.

ZEIT ONLINE: Er is een openbare discussie of de politiek te veel naar individuele experts luistert. Hoe classificeer je jezelf daar?

Streeck: Op dit moment vertrouw je te veel op modelberekeningen. Maar deze modellen zitten vol aannames die niemand heeft getest. En het hoeft vaak maar een verkeerde aanname te zijn of één ding wordt genegeerd en het hele model stort in.

ZEIT ONLINE: Heeft u een voorbeeld?

Streeck: In de - echt goede - modelstudies van het Imperial College over de voortgang van de epidemie gaan de auteurs er bijvoorbeeld van uit dat 50 procent van de huishoudens waarin zich een geval voordoet, niet voldoet aan de vrijwillige quarantaine . Waar komt zo'n veronderstelling vandaan? Ik denk dat we meer feiten moeten creëren.

ZEIT ONLINE: Dat is precies wat u in Gangelt wilt doen. U bent zojuist begonnen met de meest uitgebreide studie over Covid-19 in Duitsland tot nu toe. Wat is je doel

Streeck: We testen voor het eerst in een steekproef van de Duitse bevolking of ze besmet zijn of waren met het coronavirus. En dit door middel van een uitstrijkje en antilichaamtest in het bloed. Op deze manier kunnen we ook het aantal niet-gerapporteerde infecties inschatten. In totaal onderzoeken we 1.000 mensen uit 500 huishoudens. Ze komen net naar school, twaalf huishoudens per uur. Hier vragen we hen bijvoorbeeld of ze bij de carnavalsessie waren van waaruit de uitbraak in deze regio zou zijn begonnen; of u eerdere medische aandoeningen heeft of bepaalde medicijnen gebruikt waarvan wordt vermoed dat ze de infectie verergeren. Vervolgens nemen we bloed en uitstrijkjes uit de keel. Dinsdag hebben we alle deelnemers uitgenodigd voor de carnavalsessie. Zelfs als je het niet gelooft ze zijn nog niet allemaal getest. Daarnaast reconstrueert mijn doctoraatsstudent momenteel de sessie. Hij vraagt ​​de deelnemers waar ze precies op de petvergadering zaten en met wie ze spraken.

ZEIT ONLINE: Kan de infectieketen op deze manier worden gereconstrueerd?

Streeck: Hopelijk. We zijn begonnen vast te leggen wie wie mogelijk heeft besmet. Keer op keer werd vermoed dat het spoelwater de bierglazen niet goed desinfecteerde en dat de mensen besmet waren. Maar dat is waarschijnlijk niet waar. De meesten van de vergadering dronken gebotteld bier. En andere dingen passen ook niet.

ZEIT ONLINE: Welke?

Streeck: We zijn verrast dat veel mensen direct na het carnaval ziek werden, vaak een dag later. Dit komt niet overeen met de incubatietijd van enkele dagen die we aannemen voor Covid-19. En er zijn nog andere sporen: eind januari zou een hele school min of meer verlamd zijn. Bijna alle kinderen en ouders waren ziek. We controleren nu of deze mensen antilichamen hebben. Zo ja, dan kijken we ernaar.

ZEIT ONLINE: Onderzoekt u mensen later opnieuw?

Streeck: We bespreken dit momenteel. We zien dat het aantal infecties in Gangelt niet meer toeneemt. Hier ben je al over de berg. Dit is het beste moment om een ​​monster te bekijken. Maar als de maatregelen in Gangelt voor het eerst versoepeld werden, willen we dit graag als project begeleiden.

ZEIT ONLINE: Direct nadat de uitbraak in Heinsberg in februari begon, onderzocht u al huishoudens van geïnfecteerde mensen. Doe je dit opnieuw?

Streeck: Ja, vanaf dinsdag gaan de hygiënisten naar de huishoudens van de mensen die we positief hebben getest. Daar verzamelen ze lucht en verwijderen ze afstandsbedieningen en deurgrepen. We hebben al monsters genomen in 70 huishoudens, maar we willen een grotere steekproef, hoewel ik me kan voorstellen wat er uit de tests zal komen.

ZEIT ONLINE: Wat dan?

Streeck: We hebben virussen gevonden op objecten of deurknoppen. Ook in het toiletwater als iemand diarree had. Het is ons echter nooit gelukt om er intacte virussen van te kweken. Dit geeft in ieder geval aan dat de meeste mensen niet via oppervlakken besmet raken. Maar we hebben de methodologie nu verfijnd. Ik weet zeker dat dit ons meer verfijnde inzichten zal geven.
ZEIT ONLINE: Laten we het hebben over de symptomen die u bij geïnfecteerde mensen heeft aangetroffen. Ze waren een van de eersten die een bijna volledig verlies van geur en smaak beschreven. Zijn er nog andere nieuwe inzichten?

Streeck: Uit onze gegevens tot nu toe blijkt dat ongeveer een derde van de patiënten zelfs gedurende meerdere dagen diarree heeft. Dat is meer dan gedacht. Bovendien - we hebben dit zelf nog niet vastgesteld, maar hebben het vaak gehoord - kunnen doofheid en duizeligheid optreden. In het begin lette je niet op al deze dingen omdat ze niet passen bij een luchtwegaandoening.

ZEIT ONLINE: Ze gaan echter samen met casusrapporten waarin wetenschappers beschrijven dat een Sars-CoV-2-infectie symptomen kan veroorzaken die verband houden met het zenuwstelsel, waaronder hoofdpijn. In sommige gevallen vonden onderzoekers zelfs ernstig hersenletsel bij overleden patiënten ( Radiology: Poyiadji et al., 2020 ). Is het bekend dat Sars-virussen hiertoe in staat zijn?

ZEIT ONLINE: Een andere grote onbekende is waarom sommige mensen ernstig ziek worden en anderen nauwelijks merkbaar.

Streeck: het hangt af van verschillende factoren. Eerdere ziekten spelen een rol en de reactie van het immuunsysteem. Veel hiervan is echter nog niet begrepen. We werden onlangs verrast door een onderzoek waarvan de auteurs virussen in het bloed vonden ( Jama: Young et al., 2020 ). We hebben dit bij al onze eerste 70 patiënten onderzocht en hebben nooit virussen in het bloed gevonden. We hebben dit meegedeeld aan het Paul Ehrlich Instituut, omdat het ook relevant is voor bloeddonatie. En nu vragen we ons af of het virus alleen in het ernstige beloop in het bloed terechtkomt, maar niet in het milde beloop. We willen dergelijke vragen onderzoeken.

ZEIT ONLINE: Als het gaat om serieuze vooruitgang: kan het zijn dat een deel van de bevolking wordt beschermd omdat deze mensen kruisimmuniteit hebben tegen een andere coronavirusinfectie?
Streeck: Het is een heel opwindende vraag of er een bestaande immuniteit kan zijn, dat wil zeggen een soort kruisimmuniteit. Er zijn tenslotte naast Sars-CoV-2 nog vier andere coronavirussen die al jaren de wereld rondreizen, maar meestal een zeer milde loop hebben. Er zijn zelden ernstige cursussen. Zoiets hadden we deze winter opgemerkt bij een deel van de medewerkers van ons instituut. Nu kijken we of hun immuunsysteem Sars-2 gedeeltelijk kan herkennen.

ZEIT ONLINE: Vragen over de immuunreactie zijn fascinerend, maar zullen politici waarschijnlijk niet helpen. Binnenkort is het tijd om na 19 april te beslissen hoe verder te gaan met de vrij strikte maatregelen. Jij en je studie hopen op snelle resultaten.

Streeck: Natuurlijk, want hopelijk geven onze gegevens je een beter idee van welke maatregelen werken en welke niet. Maar we moeten afwachten wanneer er resultaten zijn. De grootste fout die we kunnen maken, is te snel conclusies trekken en advies geven. Gewoon om ze daarna te moeten herzien. Hopelijk kunnen we rond of na Pasen specifieke aanbevelingen schrijven. Ik heb nauw contact met de Staatskanselarij van Noordrijn-Westfalen en premier Armin Laschet. De deelstaat Noordrijn-Westfalen is dankbaar voor de financiering van onze studie.

ZEIT ONLINE: Een belangrijke vraag is hoe het virus überhaupt wordt overgedragen. Winkels en winkels zijn gesloten, mensen moeten thuis blijven. En je hebt onlangs bij Markus Lanz gezeten en gezegd dat er geen infecties zijn gevonden in de kapper, tijdens het besturen van een bus of winkelen. Zijn de maatregelen te zwaar?

Streeck: Als er nog individuele uitzendingen zijn, bijvoorbeeld in de supermarkt of bij de kapper, is dat niet goed, maar ook geen groot probleem. Er is altijd gezegd dat het ons doel niet is om het virus volledig in te dammen, maar om onder de capaciteitslimiet van de ziekenhuizen te blijven. We zouden het virus niet kunnen bevatten als we twee of drie jaar niet thuis willen zitten. Bovendien is het echt tijd dat we op gegevens vertrouwen.

ZEIT ONLINE: Wat bedoel je?

Streeck: Onze voorlopige gegevens geven op zijn minst aanwijzingen dat het virus niet via oppervlakken wordt overgedragen, maar in nauw contact. En de zaak bij München, de eerste in Duitsland, wijst in dezelfde richting. Tijdens haar bezoek besmette de medewerker van de leverancier van auto-onderdelen uit China alleen collega's met wie ze heel nauw samenwerkte. Er was geen uitzending in het restaurant, de taxichauffeur was niet besmet en niemand in het openbaar vervoer. Ook al lijkt deze vrouw zeer besmettelijk te zijn geweest.

ZEIT ONLINE: Zie je dat ook in Gangelt? Dat de infectieketens kunnen worden opgespoord en dat de nieuw geïnfecteerden de geïnfecteerden kennen?

Streeck: Bijna iedereen kent elkaar in Gangelt. Maar ja, we kunnen meestal begrijpen hoe het was.

ZEIT ONLINE: Bovendien hebben de huidige beperkingen bepaalde bijwerkingen. Ze hebben gevolgen voor de economie, ook de werkloosheid neemt toe en huiselijk geweld en zelfmoorden zijn mogelijk. Nemen we het allemaal serieus genoeg?

ZEIT ONLINE: Maar u sprak zich om andere redenen uit tegen een strikte avondklok. Waarom?

Streeck: Een reden is dat we alles doen wat slecht is voor ons immuunsysteem. We hangen thuis rond en gaan niet de zon in. Zitten op een deken in het park met slechts vier is verboden. Maar we kijken daar ook niet naar de feiten. Sars-CoV-2 is een druppelinfectie en geen infectie in de lucht. Als het mazelen waren en we allemaal geen immuunbescherming hadden, zou ik ook adviseren om het openbaar vervoer te vermijden. Ik zou me ook anders gedragen bij pokken.

ZEIT ONLINE: Als we praten over hoe verder te gaan, is het omgaan met de risicogroepen een belangrijk punt. Hoe zou het eruit kunnen zien?

Streeck: Het draait allemaal om de oudere en pre-zieke mensen. Idealiter zou het ziekenhuis- en verpleeghuispersoneel wekelijks kunnen worden getest. En voor familie en bezoekers zou er een machine voor de ingang staan ​​die een snelle test mogelijk zou maken. Als de test negatief is, kunnen ze binnenkomen. Als dit bij de sneltest niet werkt, moet je andere opties bedenken. Maar het ergste zou zijn als we bepaalde mensen gewoon opsluiten.

ZEIT ONLINE: Of het nu in de Berlijnse trompetclub is of bij de après-ski in Ischgl: grote evenementen zijn vaak het startpunt geweest voor uitbraken. Moeten ze voorlopig verboden blijven?

Streeck: We willen feiten creëren en niet speculeren.
Hebben al die mensen die nu in de rij voor de IKEA staan toch gewoon gelijk. Lekker beetje gezonde buitenlucht opsnuiven ipv in dat bedompte huisje blijven zitten.

PS: Goede post ^O^
Weisst
pi_192843309
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:26 schreef Vallon het volgende:
Gaat iemand dood door Covid19 of is dat het "zetje" geweest.
Bijna allemaal een zetje.
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:32:02 #213
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192843346
quote]0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

"Van Dissel merkte woensdag nog wel op dat het RIVM niet weet of het dragen van een mondkapje verspreiding kan voorkomen als men de ziekte bij zich draagt maar nog geen klachten heeft. Dat zou het advies over het dragen van een mondkapje kunnen doen veranderen, "maar dat weten we domweg nog niet"."
[/quote]

Het RIVM blijft hangen als een langspeelplaat, als je het nog niet weet of het helpt, hoe blind zijn ze dan. in tijden van crisis hebt je geen tijd om lang wetenschappelijk onderzoek te doen en tegelijkertijd een land in gijzeling te houden.
pi_192843369
quote:

[..]

Keihard aanpakken? Mensen die met afstand een vreedzame demonstratie houden tegen de illegale maatregelen van de overheid?

Man man mam...
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:33:41 #215
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192843373
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:00 schreef Za het volgende:

[..]

Wat is de relatie tussen geiten en deze endotoxinen, BVD.
quote:
Mensen worden op verschillende manieren blootgesteld aan het fijnstof van veehouderij. Direct via stofdeeltjes in de lucht, zoals huidschilfers, deeltjes van veren en haren, voerdeeltjes, mestdeeltjes. En indirect doordat ammoniak dat wordt uitgestoten door de veehouderij in de lucht reageert tot fijnstof deeltjes, zogeheten secundair fijnstof.
quote:
Endotoxinen
Omdat micro-organismen in het fijnstof zitten, worden ook van micro-organismen afkomstige toxinen gevonden. Een belangrijk toxine is het endotoxine. Endotoxinen zijn bouwstenen van de celwand van (Gram-negatieve) bacteriën die toxische effecten op de mens kunnen hebben. Het zijn dode deeltjes, die geen pathogene eigenschappen meer hebben. Wel kunnen endotoxinen na inademing tot gezondheidsklachten leiden.
Bron: https://kennisplatformvee(...)nstof-en-endotoxinen
Weisst
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:35:08 #216
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192843405
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:32 schreef THEFXR het volgende:
quote][ afbeelding ] Op dinsdag 28 april 2020 09:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

"Van Dissel merkte woensdag nog wel op dat het RIVM niet weet of het dragen van een mondkapje verspreiding kan voorkomen als men de ziekte bij zich draagt maar nog geen klachten heeft. Dat zou het advies over het dragen van een mondkapje kunnen doen veranderen, "maar dat weten we domweg nog niet"."

Het RIVM blijft hangen als een langspeelplaat, als je het nog niet weet of het helpt, hoe blind zijn ze dan. in tijden van crisis hebt je geen tijd om lang wetenschappelijk onderzoek te doen en tegelijkertijd een land in gijzeling te houden.
Ah, daar hebben we THEFXR weer die het paniekgehalte wat komt verhogen in het topic.
Weisst
pi_192843410
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:29 schreef erkel het volgende:

[..]

Hebben al die mensen die nu in de rij voor de IKEA staan toch gewoon gelijk. Lekker beetje gezonde buitenlucht opsnuiven ipv in dat bedompte huisje blijven zitten.

PS: Goede post ^O^
Dat deed ik sowieso al. Ben veel buiten aan het rennen en fietsen in de zon, in de bossen. Heerlijk. Boterhammetje opeten op een omgevallen boomstam. Je immuunsysteem, algehele gezondheid en mentale gesteldheid gaat daar flink van vooruit!

quote:
Dit is trouwens ook wel heel belangrijk ja. Dat mensen die positief testen en sterven dus niet als Covid-19 worden geregistreerd als ze aan iets heel anders sterven.
pi_192843638
quote:
Thanks, ik weet nog steeds de directe link specifiek tussen geiten en endotoxinen niet.
pi_192843658
quote:
Het zal morgen ongetwijfeld hoger zijn, maar positief aan de cijfers van vandaag is ook juist dat er veel 'oude' gevallen in zitten. Dit maakt het iets onwaarschijnlijker dat er morgen sprake zal zijn van een grote inhaalslag.

Wellicht dat woningsdag ( :') ) toch een feestdag van een iets andere orde is.
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:55:41 #220
8369 speknek
Another day another slay
pi_192843788
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoe vaak hebben we deze dans nou al gehad? Morgen komt er een veel hoger cijfer, net als de woensdag na pasen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:56:59 #221
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192843807
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:55 schreef speknek het volgende:

[..]

Hoe vaak hebben we deze dans nou al gehad? Morgen komt er een veel hoger cijfer, net als de woensdag na pasen.
Je lijkt de media wel "Belangrijke kanttekening hierbij is dat veel ziekenhuizen hun administratie pas na het weekend, en na Koningsdag, bijwerken. Wellicht zijn er in het afgelopen etmaal dus meer mensen overleden en opgenomen in het ziekenhuis."

Vooral benadrukken dat het nu zo laag is en er morgen meer de pijp uit zijn.

Je zaait paniek
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:57:51 #222
8369 speknek
Another day another slay
pi_192843824
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:56 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Je lijkt de media wel "Belangrijke kanttekening hierbij is dat veel ziekenhuizen hun administratie pas na het weekend, en na Koningsdag, bijwerken. Wellicht zijn er in het afgelopen etmaal dus meer mensen overleden en opgenomen in het ziekenhuis."

Vooral benadrukken dat het nu zo laag is en er morgen meer de pijp uit zijn.

Je zaait paniek
:')_!

Zo kansloos dit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:58:28 #223
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192843837
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Yep, iemand te vragen in je gezicht te hoesten.
//--//
Virologisch gezien kunnen hygiëne, afstand, "ziek"=thuisblijven, vermijden van contact, filters en brillen e.d. bijdragen om niet besmet te worden door .... vochtdruppeltjes.

Wel een eye-opener deze insteek wanneer je dit t.a.v. Covid19 plausibiliteit doordenkt.

Ik krijg wel een heel naar gevoel op het verkeerde been te zijn gezet met alle indrukwekkende uitleg :s) , die op zichzelf wetenschappelijk gezien niet gelogen zullen zijn.
Virusdeeltjes zijn idd onzettend klein maar als ze zonder 'druppel' veelal niet zullen besmetten, kun je dat wel onderzoeken (en trots aantonen) maar is in de praktijk weinig relevant.
Ook contactoverdracht veronderstelling krijgt op mij nu een andere lading. Het virus aantonen op oppervlakten is heel wat anders of die dan daarmee ook nog/zo besmettelijk is, laat staan zal leiden tot ziekte.

Wanneer Covid19 voornamelijk - of praktisch alleen - door (minuscule) vochtdruppels worden overgebracht, is al die soesa :% die we aan het uithalen zijn: onzinnig.
Zelfs een simpel doorzichtig spuugmaskertje is dan al genoeg om het aantal besmettingen en daaruit voortvloeiende zieken, klein te houden zodat de zorg het aankan.

Het verhaal van de "Aziatische Maskerdrager" (soz/thx @Za ) als verklaring waarom die daar sws minder last hebben van de uitbraken, gaat dan ook meer hout snijden.
Het desinfectie gedoe, afstandhouden, isolatie etc kan natuurlijk ook bijdragen (.... je kunt niet nadruppelen) maar is niet de primaire beschermingsmethode.

Het is wel heel, heel aantrekkelijk :9 omdat het bijna alles oplost dat er nu plaatsvindt.

* Vallon schommelt :% op de wip....
pi_192843889
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:58 schreef Vallon het volgende:
* Vallon schommelt op de wip....
Je wipt op de wip, schommelen doe je op een schommel.
pi_192843912
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:12 schreef ludovico het volgende:
Remedie tegen lock down: Geef het OMT en Rutte een testosteron shot.
Zelfs Italië heeft soepelere regels dan Nederland straks. Ons kabinet😅😂
pi_192843929
quote:

[..]

Ok. Fijn dat je alles weet.
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:04:00 #227
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192843942
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je wipt op de wip, schommelen doe je op een schommel.
En het was ook de bedoeling dat ik dat zo duaal neerpende om duidelijk te maken dat we aan apenkooien zijn.

Wat is nu nog wel zinnig is en een wetenschappelijk overreactie is; gebaseerd op wat wordt verteld als verklaring.
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:04:17 #228
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_192843944
Ik zie dat er ook een Nederlandse tiener is overleden. Is dit recent, of was dat al langer bekend?
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:08:42 #229
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192844028
Nu op de Franse zenders Live, Edouard Philippe (premier collega "Rutte") met hoe verder in Frankrijk:
Link geeft simultaan vertaling in engels voor hen die geen Frans beheersen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:12:25 #230
14505 OProg
A Life in Music
pi_192844099
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:02 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Nee die doorgeslagen paniek van jouw en @:hooibaal is te kansloos voor woorden de hele dag op zoek naar negativiteit.
Net als de hijgerige media, die niet berichten over alle doden die in koude winters of warme zomers vallen. Iets meer de belangen tussen economie en gezondheid afwegen zou geen overbodige luxe zijn maar in plaats daarvan oh weer 40 doden oh weer 68 overleden
Het is wel lullig voor die gemiddeld 2900 doden die er normaal per week vallen in niet-corona tijd dat ze niet dagelijks opgenomen worden in een serie push-berichten. Dan ben je dood en ook nog eens minder belangrijk blijkbaar. :'(
pi_192844145
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:08 schreef Nicksanders het volgende:

.
Het is een echte killer en meer dan de helft wat op de IC ligt is onder de 60 aldus @:hooibaal
Dit laatste klopt niet.

Uit de openbaar beschikbare gegevens van NICE (slechts voor 90% volledig wellicht, maar voldoende) blijkt dat 30-35% van de (huidige) patiënten op de IC onder de 60 is.
pi_192844166
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:12 schreef OProg het volgende:

[..]

Het is wel lullig voor die gemiddeld 2900 doden die er normaal per week vallen in niet-corona tijd dat ze niet dagelijks opgenomen worden in een serie push-berichten. Dan ben je dood en ook nog eens minder belangrijk blijkbaar. :'(
En wordt er niet uren over je gepraat in allerlei talkshows😉😢
pi_192844194
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:14 schreef mark6791 het volgende:

[..]

Dit laatste klopt niet.

Uit de openbaar beschikbare gegevens van NICE (slechts voor 90% volledig wellicht, maar voldoende) blijkt dat 30-35% van de (huidige) patiënten op de IC onder de 60 is.
Maar de kans dat het je fataal wordt is natuurlijk klein onder de 60 zonder onderliggende kwalen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:18:04 #234
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192844198
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:08 schreef Vallon het volgende:
Nu op de Franse zenders Live, Edouard Philippe (premier collega "Rutte") met hoe verder in Frankrijk:
Ook Frankrijk gaat bij het beindigen van de Lock-Down; het dragen van maskers in bepaalde situaties, verplicht stellen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:18:11 #235
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_192844202
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:16 schreef kol7680 het volgende:

[..]

En wordt er niet uren over je gepraat in allerlei talkshows😉😢
Als je een fles bleek opdrinkt en een tweet van Trump hebt ge-retweet durf ik zeker te stellen dat je een paar uur word besproken in talkshows ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:19:22 #236
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192844217
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:17 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Maar de kans dat het je fataal wordt is natuurlijk klein onder de 60 zonder onderliggende kwalen.
Als je niet terecht kan op de IC omdat die meer dan vol ligt wordt die kans ineens een stuk groter. Dat is dan ook meteen de hele reden achter social distancing - niet het voorkomen van besmettingen, maar het voorkomen van veel besmettingen tegelijk. Zodat we patiënten kunnen behandelen, in plaats van toekijken hoe ze doodgaan in de gang van het ziekenhuis. Zoals een tijdje het geval geweest is in Italië, en in NY.
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:19:31 #237
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_192844221
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:18 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ook Frankrijk gaat bij het beindigen van de Lock-Down; het dragen van maskers in bepaalde situaties, verplicht stellen.
Nou, ik durf te wedden dat wij het dan ook gaan doen 'omdat iedereen het doet'. valt me nog tegen dat je er straks niet twee in de auto moet hebben naast de blaastest
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_192844253
quote:

[..]

4 weken in coma aan de beademing richt ook wel enige schade aan en niet iedereen zal daar volledig van herstellen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_192844259
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:57 schreef speknek het volgende:

[..]

:')_!

Zo kansloos dit.
Je kan ook gewoon zeggen dat dit mooie cijfers zijn, in plaats van die zure "morgen zijn het er weer veel meer".
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:22:54 #240
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192844266
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:22 schreef Wantie het volgende:

[..]

4 weken in coma aan de beademing richt ook wel enige schade aan en niet iedereen zal daar volledig van herstellen.
Klopt, ook kan er bij iemand na 4 weken coma ook hersenletsel ontstaan.
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:22:55 #241
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192844267
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:08 schreef Vallon het volgende:
Is nauwelijks te volgen met al die geluiden door elkaar.
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:23:02 #242
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192844268
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:19 schreef zalkc het volgende:

[..]

Nou, ik durf te wedden dat wij het dan ook gaan doen 'omdat iedereen het doet'. valt me nog tegen dat je er straks niet twee in de auto moet hebben naast de blaastest
Het steekt wat meer hout.... met het recente inzicht dat je zeker kunt overwegen.
Een inzicht dat sws tijd nodig heeft om in te dalen.

Wanneer je je indenkt dat het virus voornamelijk of alleen door uitgeademde vochtdruppels wordt overgedragen, is het niet een maar de oplossing.
pi_192844286
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:19 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Als je niet terecht kan op de IC omdat die meer dan vol ligt wordt die kans ineens een stuk groter. Dat is dan ook meteen de hele reden achter social distancing - niet het voorkomen van besmettingen, maar het voorkomen van veel besmettingen tegelijk. Zodat we patiënten kunnen behandelen, in plaats van toekijken hoe ze doodgaan in de gang van het ziekenhuis. Zoals een tijdje het geval geweest is in Italië, en in NY.
Bron dat de kans dan groter is?? Waar staat dit?
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:24:43 #244
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192844298
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:24 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Dat is nogal evident. Aangezien je dan geen zorg meer kunt ontvangen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:25:39 #245
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192844312
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:24 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Je wil een bron voor de bewering dat de kans groter is dat je overlijdt als er geen behandeling beschikbaar is? Okee...
pi_192844314
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:23 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het steekt wat meer hout.... met het recente inzicht dat je zeker kunt overwegen.
Een inzicht dat sws tijd nodig heeft om in te dalen.

Wanneer je je indenkt dat het virus voornamelijk of alleen door uitgeademde vochtdruppels wordt overgedragen, is het niet een maar de oplossing.
~O>
pi_192844316
quote:

[..]

Weer zo'n zure reactie, er moet gewoon iets gebeuren hè met <60, gaan ze niet dood dan maar zeggen dat ze als wrakken de IC af komen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:29:24 #248
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192844367
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:14 schreef mark6791 het volgende:

[..]

Dit laatste klopt niet.

Dat hoef je mij niet te vertellen.
Ik weet dat de groep boven de 65 ruim 60% is en de groep tussen 50 en 65 ook nog ruim bijna 30% is waar dus ook mensen van tussen de 60 en 65 in zitten.

Echter beweert @hooibaal overal dat de meeste mensen op de IC onder de 60 zijn en zo probeert die overal paniek te zaaien.
Als je hem dan wijst op dat die liegt en de feiten niet kloppen reageert die nooit meer
pi_192844375
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:25 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Weer zo'n zure reactie, er moet gewoon iets gebeuren hè met <60, gaan ze niet dood dan maar zeggen dat ze als wrakken de IC af komen.
Dat is hier al weken aan de gang.

Als morgen de cijfers weer laag zijn dan zijn ze donderdag weer hoger en gaan we er aan is de tendens hier.

Gelukkig is het tij aan het keren en is de Corona aandacht snel plaats aan het maken voor realiteitszin. Namelijk dat we gewoon verder gaan en dat dit ook weer over gaat, en we verder moeten en niet zo angstig moeten zijn zoals de angsthazen in de media, fora en dergelijke.

Mooi ook dat landen zoals Italie zelfs cafe’s weer open gaan in Juni. Prachtig voor de economie. We moeten weer geld laten rollen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:30:07 #250
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_192844381
quote:

[..]

Precies. De gemelde cijfers fluctueren flink, maar in de grafieken van de RIVM zie je in april een vrij lineaire daling van zo'n 3 a 4 per dag. Dit toepassen op de na-weekendse piekmeldingen kom je dan uit op ongeveer 135 vermelde doden die je morgen kan verwachten.
Géén kloon van tvlxd!
pi_192844410
quote:

[..]

Bron dat je als onder 60 aan de beademing op de IC gaat komen? Virus verloopt grootendeels mild onder de 60 jarigen en de kans is gewoon verwaarloosbaar dat dit gebeurt. Cijfers ondersteunen dit gewoon. Deze gevallen zijn uitzonderingen. Onder de 60 zijn de gevallen zwaar ondervertegenwoordigd op de IC.

Ik kan ook op de IC komen omdat ik net een zwaar auto ongeluk heb gekregen. Leggen we daar ook de hele samenleving voor plat om de eventuele kans daarop te verminderen?
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:32:58 #252
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192844431
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:22 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Is nauwelijks te volgen met al die geluiden door elkaar.
Tja... ik kijk ḿ op de zender zelf... FF zoeken.. hier in alleen Frans:
Het blijft echt wel een mooi taal, het klinkt allemaal wat overtuigender :P
Essentie is dat de boel opengaat, masker gebruik zal worden aanbevolen waar wenselijk, er flink meer getest gaat worden en isolatie (confinement) niet moet worden gezien als straf.
pi_192844434
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Bron dat je als onder 60 aan de beademing op de IC gaat komen? Virus verloopt grootendeels mild onder de 60 jarigen en de kans is gewoon verwaarloosbaar dat dit gebeurt. Cijfers ondersteunen dit gewoon. Deze gevallen zijn uitzonderingen. Onder de 60 zijn de gevallen zwaar ondervertegenwoordigd op de IC.

Ik kan ook op de IC komen omdat ik net een zwaar auto ongeluk heb gekregen. Leggen we daar ook de hele samenleving voor plat om de eventuele kans daarop te verminderen?
Juist. Hier worden dingen geroepen die helemaal niet kloppen. Fijn dat je dit aan doet kaarten in je post!
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:33:18 #254
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192844438
quote:

[..]

Dat klopt dan wel maar nog steeds is de kans dat je komt te overlijden heel klein.
Zoals ik al eerder de cijfers liet hier geplaatst heb.

De kans dat je hieraan sterft neemt vanaf 70 sprongen.
Welgeteld zijn er onder de 60 net iets meer dan 100 mensen aan overleden.

Stelling iedereen onder 60 kan weer normaal doen lijkt dus ook op meer waarheid te gaan berusten en boven de 60-65 beter isoleren en zo goed mogelijk beschermen.

Uiteraard ook op vrijwillige basis ik kan mij voorstellen dat een opa of oma van 80 in een verzorgingshuis liever zijn kinderen en kleinkinderen ziet met een kans op overlijden dan dat die komende 1 of 2 jaar niet ziet en ook overlijd (want de meeste mensen in verzorgingshuizen) overlijden binnen 2 jaar.

[ Bericht 13% gewijzigd door Nicksanders op 28-04-2020 15:41:04 ]
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:34:49 #255
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192844453
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:25 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Je wil een bron voor de bewering dat de kans groter is dat je overlijdt als er geen behandeling beschikbaar is? Okee...
Nee die bron hoef ik niet dat geloof ik wel.

Ik wil nog wel graag een bron van je dat meer dan de helft van de IC opnames onder de 60 liggen!!
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 15:41:55 #256
5428 crew  miss_sly
pi_192844556
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nou, dat is wel een van de redenen waarom met vraagt zo min mogelijk de deur uit te gaan: men zit nu, in deze crisistijd met overvolle IC's niet te wachten op gevallen wielrenners en motorrijders, bijvoorbeeld.
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:42:26 #257
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192844569
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:33 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Dat klopt dan wel maar nog steeds is de kans dat je komt te overlijden heel klein.
Zoals ik al eerder de cijfers liet hier geplaatst heb.

[ afbeelding ]

De kans dat je hieraan sterft neemt vanaf 70 sprongen.
En dan FF zeuren dat dit niet door de leeftijd is maar omdat men op die leeftijd veelal meer onderliggende problemen krijgt vanwege een minder effectief werkend afweersysteem.
Een afweersysteem dat niet eens zo zeer minder "werkt" maar juist te goed zonder te stoppen en daarmee een overreactie vertoond op o.a. ontstekingen.

Zelf pleit ik voor een medisch attest waarin staat of iemand volgens de huisarts meer of minder kwetsbaar is. Die persoon kan dan zelf maatregelen nemen en rekenen op passende hulp.
pi_192844597
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou, dat is wel een van de redenen waarom met vraagt zo min mogelijk de deur uit te gaan: men zit nu, in deze crisistijd met overvolle IC's niet te wachten op gevallen wielrenners en motorrijders, bijvoorbeeld.
Ohhh? Is dat het?
We moeten toch juist binnen blijven omdat het zo'n ontzettend gevaarlijk virus is en de gezonde mensen bij bosjes neervallen? En de kans op verspreiding hiervan te verminderen? En de ic druk vergroot wordt door het virus zelf? :')
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:44:48 #259
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192844602
quote:

[..]

Daar was dan ook begrip voor echter begint dit geheel terecht af te brokkelen door de financiële en sociale schade.

Je hoort ze nergens over structureel zorgen voor meer IC plekken nee we willen onder 700 uit komen.
Nederland heeft sowieso ivm de landen om ons heen per hoofd van de bevolking weinig IC plekken jarenlang op bezuinigd dat is natuurlijk een andere discussie maar dat is door dezelfde overheid gebeurd (niemand uitgezonderd) (dus niet alleen VVD) en nu staan ze schijnheilig overal te zeggen hoe we de zwakkeren/ouderen moeten beschermen,
pi_192844604
quote:

[..]

Met die instelling hou je nog jaren de economie op slot. Kansloos dus.
pi_192844637
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:44 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Daar was dan ook begrip voor echter begint dit geheel terecht af te brokkelen door de financiële en sociale schade.

Je hoort ze nergens over structureel zorgen voor meer IC plekken nee we willen onder 700 uit komen.
Nederland heeft sowieso ivm de landen om ons heen per hoofd van de bevolking weinig IC plekken jarenlang op bezuinigd dat is natuurlijk een andere discussie maar dat is door dezelfde overheid gebeurd (niemand uitgezonderd) (dus niet alleen VVD) en nu staan ze schijnheilig overal te zeggen hoe we de zwakkeren/ouderen moeten beschermen,
Weer helemaal gelijk. Doordat de VVD en co jarenlang heeft weten te bezuinigen op de zorg en indirect de IC beschikbare plaatsen, houden ze nu het verhaal op van de IC plekken en ouderen.

Kansloos en doorzichtbaar heen te prikken. Met als kanttekening dat nu door hun eigen besparingen, de economie om zeep wordt geholpen door Rutte en co. En daardoor moet de bevolking dus binnen blijven, vanwege de bezuinigingen de laatste jaren in de zorg.
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:47:59 #262
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192844639
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:42 schreef Vallon het volgende:

[..]

En dan FF zeuren dat dit niet door de leeftijd is maar omdat men op die leeftijd veelal meer onderliggende problemen krijgt vanwege een minder effectief werkend afweersysteem.
Een afweersysteem dat niet eens zo zeer minder "werkt" maar juist te goed zonder te stoppen en daarmee een overreactie vertoond op o.a. ontstekingen.

Zelf pleit ik voor een medisch attest waarin staat of iemand volgens de huisarts meer of minder kwetsbaar is. Die persoon kan dan zelf maatregelen nemen en rekenen op passende hulp.
Klopt dat in 99% van de gevallen dacht ik kan iets minder zijn maar sowieso in 90+ van de gevallen het komt door onderliggende klachten die weer verklaarbaar zijn door leeftijd hoe ouder hoe meer aandoeningen.

Het is een utopie dat we elk leven maar kunnen rekken tot het uiterste soms moet je het ook niet willen.
Andere discussie maar mensen die (ouderen voornamelijk) die vinden dat hun leven voltooid is niks meer hebben daar zou makkelijker een euthanasie wet voor moeten komen.

Maar ja dan heb je de gekkies die in GOD geloven weer in de tweede kamer zitten
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:48:05 #263
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192844640
Exitplan, Frankrijk gaat langzaam en stapsgewijs open vanaf 11 mei. De Premier houdt een toespraak in de Kamer.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:32 schreef Vallon het volgende:
Tja... ik kijk ḿ op de zender zelf... FF zoeken.. hier in alleen Frans:
Essentie is dat de boel per 11mei opengaat, masker gebruik zal worden aanbevolen waar wenselijk, er flink meer getest gaat worden en isolatie (confinement) niet moet worden gezien als straf.
Ook in het voortgezet onderwijs (open per 18mei) net als in het OV (taxi's inclusief) en geopende winkels moeten maskers worden gedragen. !!!
Horeca/theater/musea en grote winkelcentra blijven gesloten. De schoolklassen/crèches worden in grootte beperkt tot maximaal 10-15 leerlingen. Interregionaal (OV) reizen in principe alleen voor/door (vitale) beroepsuitoefenaars (dus geen vrijetijd/toerisme).
Viva la France. EP wordt toegejuicht *O* . Einde toespraak van een uur.

Ik denk w/ dat we er vanuit kunnen gaan dat dit ook in NL zal gaan gebeuren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Vallon op 28-04-2020 16:08:52 ]
pi_192844657
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:33 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Juist. Hier worden dingen geroepen die helemaal niet kloppen. Fijn dat je dit aan doet kaarten in je post!
Vind het wel opmerkelijk dat niemand er meer op in gaat. Nicksanders postte net ook wat cijfers en niemand reageert daar op. Je laten leiden door angst is moeilijk te verdedigen en bekt net wat lekkerder :D
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:50:11 #265
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192844663
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:47 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Weer helemaal gelijk. Doordat de VVD en co jarenlang heeft weten te bezuinigen op de zorg en indirect de IC beschikbare plaatsen, houden ze nu het verhaal op van de IC plekken en ouderen.

Kansloos en doorzichtbaar heen te prikken. Met als kanttekening dat nu door hun eigen besparingen, de economie om zeep wordt geholpen door Rutte en co. En daardoor moet de bevolking dus binnen blijven, vanwege de bezuinigingen de laatste jaren in de zorg.
Klopt en ja ik zelf stem VVD (weinig alternatief geweest) maar uiteraard ben ik het ook niet met alles eens van de VVD elke partij heeft wel punten van oké goed punt en ook veel negatieve punten.

Ik zie het daarom ook niet alleen als de schuld van de VVD daar Nederland een land is van coalities en net niet oplossingen om maar een beetje voort te modderen en iedereen net tevreden te houden
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 15:51:37 #266
5428 crew  miss_sly
pi_192844680
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:44 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

We hebben weinig IC plekken in vergelijking met ons omringende landen. Of dat goed is of niet, kun je over discussieren. Ze lagen nooit vol, er hoefden geen mensen geweigerd, dus de vraag is of je er dan te weinig hebt. Ik heb daar niet voldoende kennis van zaken voor, dus ik doe daar geen uitspraken over. Ik hoor dat graag van anderen, zoals intensivisten.

Voor nu zitten we nog niet op de 700 bedden, maar nog rond de 900, en dat is dus nog steeds veel te veel. Dat betekent nog steeds personeel dat zich drie slagen in de rondte moet werken. Dus nee, ze willen nog steeds geen wielrenners en motorrijders die vinden dat ze lang genoeg binnen hebben gezeten op hun IC krijgen nu.
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:51:55 #267
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192844685
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Vind het wel opmerkelijk dat niemand er meer op in gaat. Nicksanders postte net ook wat cijfers en niemand reageert daar op. Je laten leiden door angst is moeilijk te verdedigen en bekt net wat lekkerder :D
Ze geloven liever de beelden van Italië wat ze dan 100x herhalen of de "massa graven in New York" wat niks met corona vandoen had.

Verder wacht ik nog steeds op de cijfers van @hooibaal waarin staat dat meer dan de helft van de IC patiënten onder de 60 is.

Maar denk dat dat nog langer gaat duren dan deze hele lock down.
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:52:03 #268
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192844688
quote:
Coronadoden zijn overwegend man en ver boven de 70. Rusland is zo'n pauperland dat de gemiddelde man die leeftijd simpelweg niet haalt, de gemiddelde levensverwachting in Rusland is voor mannen 65 jaar. Alle potentiele coronadoden daar hebben zich dus al doodgezopen voor hun 70e levensjaar.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_192844733
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het is wel jammer ja, ik had toch wel een reactie van Hooibaal verwacht eigenlijk.

Morgen (als de ongetwijfeld minder goede cijfers dan vandaag bekend worden) staat hij weer vooraan met klagen over dat het de verkeerde kant op gaat, mensen zich aan regels moeten houden en we nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang in deze situatie zitten.
pi_192844736
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

We hebben weinig IC plekken in vergelijking met ons omringende landen. Of dat goed is of niet, kun je over discussieren. Ze lagen nooit vol, er hoefden geen mensen geweigerd, dus de vraag is of je er dan te weinig hebt. Ik heb daar niet voldoende kennis van zaken voor, dus ik doe daar geen uitspraken over. Ik hoor dat graag van anderen, zoals intensivisten.

Voor nu zitten we nog niet op de 700 bedden, maar nog rond de 900, en dat is dus nog steeds veel te veel. Dat betekent nog steeds personeel dat zich drie slagen in de rondte moet werken. Dus nee, ze willen nog steeds geen wielrenners en motorrijders die vinden dat ze lang genoeg binnen hebben gezeten op hun IC krijgen nu.
En door welke partij(en) komen die bezuinigingen onder andere waardoor er te weinig IC bedden standaard zijn?
pi_192844738
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:51 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ze geloven liever de beelden van Italië wat ze dan 100x herhalen of de "massa graven in New York" wat niks met corona vandoen had.
Misschien dat het wat helpt om ''de andere kant'' wat minder belachelijk te maken; niet alleen jij overigens. Voorstanders van meer versoepelingen vinden het ook niet tof als ze belachelijk worden gemaakt; als er voor hun bepaald wordt wat er bedoeld word als ze het hebben over het redden van de economie (''je wil alleen maar op een terrasje zitten!!!'' als voorbeeld), moet je het zelf ook niet doen. Uiteindelijk is dit een forum. Mensen mogen roepen wat ze willen zolang het binnen de regels van het forum valt. Meeste mensen kunnen prima denken en zien ook echt wel dat ze bepaalde uitspraken van sommige users niet serieus hoeven te nemen. Post na post herhalen dat iemand paniek aan het zaaien is help je zelf ook niemand mee. Sommige mensen zijn ook oprecht bang, dat moet ook gewoon kunnen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2020 15:58:39 ]
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:57:51 #272
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_192844751
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:56 schreef kol7680 het volgende:

[..]

En door welke partij(en) komen die bezuinigingen onder andere waardoor er te weinig IC bedden standaard zijn?
Er zijn 'standaard' niet te weinig bedden, er is gebrek aan overcapaciteit. Daarnaast bleek het adequaat bij te schalen te zijn. Dat er niet altijd 1000 lege IC bedden zijn lijkt me redelijk.
pi_192844767
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:56 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Misschien dat het wat helpt om ''de andere kant'' wat minder belachelijk te maken; niet alleen jij overigens. Voorstanders van meer versoepelingen vinden het ook niet tof als ze belachelijk worden gemaakt; als er voor hun bepaald wordt wat er bedoeld word als ze het hebben over het redden van de economie (''je wil alleen maar op een terrasje zitten!!!'' als voorbeeld), moet je het zelf ook niet doen. Uiteindelijk is dit een forum. Mensen mogen roepen wat ze willen zolang het binnen de regels van het forum valt. Meeste mensen kunnen prima denken en zien ook echt wel dat ze bepaalde uitspraken van sommige users niet serieus hoeven te nemen. Post na post herhalen dat iemand paniek aan het zaaien is help je zelf ook niemand mee.
Er is te weinig tegen geluid, en Nick post alleen maar statistieken die kloppen en zegt niks wat nog niet klopt.

Dat in tegenstelling tot sommige paniekzaaiers hier, die geilen op hogere cijfers en hel en verdoemenis roepen als er eens hoge cijfers zijn. Nee, fijn dat we eens wakker aan het worden zijn. Gelukkig maar.
  dinsdag 28 april 2020 @ 16:04:10 #274
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192844838
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Coronadoden zijn overwegend man en ver boven de 70. Rusland is zo'n pauperland dat de gemiddelde man die leeftijd simpelweg niet haalt, de gemiddelde levensverwachting in Rusland is voor mannen 65 jaar. Alle potentiele coronadoden daar hebben zich dus al doodgezopen voor hun 70e levensjaar.

Ja het virus kiest ze inderdaad uit om hun leeftijd en niet hun fysieke staat.
pi_192844847
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:56 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Het is wel jammer ja, ik had toch wel een reactie van Hooibaal verwacht eigenlijk.

Morgen (als de ongetwijfeld minder goede cijfers dan vandaag bekend worden) staat hij weer vooraan met klagen over dat het de verkeerde kant op gaat, mensen zich aan regels moeten houden en we nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang in deze situatie zitten.
Ik heb gewoon het gevoel dat sommige mensen er op geilen ja. Some people like to see the world burn. Constant negativiteit en wanneer er goed onderbouwd tegengeluid komt wat het gewoon keihard debunked hoor je ze niet meer. Altijd de eerste zijn met negatieve shit posten, "we gaan nog heel lang hier mee te maken hebben". Erg jammer.

Alhoewel ik denk dat er voor hooibaal niet veel verandert.
pi_192844848
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:59 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Er is te weinig tegen geluid, en Nick post alleen maar statistieken die kloppen en zegt niks wat nog niet klopt.

Dat in tegenstelling tot sommige paniekzaaiers hier, die geilen op hogere cijfers en hel en verdoemenis roepen als er eens hoge cijfers zijn. Nee, fijn dat we eens wakker aan het worden zijn. Gelukkig maar.
Tegengeluid zat. Sowieso is er niks mis met zijn mening of zijn posts, maar continue andere users belachelijk lopen te maken heeft niks meer met tegengeluid te maken. Net als jou uitspraak dat sommige users geilen op hogere cijfers; dat is gewoon generaliserend en net zo kut als wanneer bepaalde users roepen dat mensen die de economie belangrijk vinden enkel op een terras willen zitten.
pi_192844862
IC: -44
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 16:06:07 #279
5428 crew  miss_sly
pi_192844873
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:56 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Dat er standaard te weinig IC bedden zijn, is helemaal niet zo duidelijk.

Overigens is het op dit moment toch volstrekt onbelangrijk waar iets door komt? Het gaat er nu toch eerst om dat we dit zodanig oplossen dat volksgezondheid en economie geen onoplosbare klappen krijgt. Dan kunnen we later evalueren en leren en protocollen maken voor toekomstige problemen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 16:06:27 #280
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_192844877
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 16:06 schreef koemleit het volgende:

[..]

Nice
klopt
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 16:06:50 #281
5428 crew  miss_sly
pi_192844884
quote:

[..]

Misschien dat het wat helpt om ''de andere kant'' wat minder belachelijk te maken; niet alleen jij overigens. Voorstanders van meer versoepelingen vinden het ook niet tof als ze belachelijk worden gemaakt; als er voor hun bepaald wordt wat er bedoeld word als ze het hebben over het redden van de economie (''je wil alleen maar op een terrasje zitten!!!'' als voorbeeld), moet je het zelf ook niet doen. Uiteindelijk is dit een forum. Mensen mogen roepen wat ze willen zolang het binnen de regels van het forum valt. Meeste mensen kunnen prima denken en zien ook echt wel dat ze bepaalde uitspraken van sommige users niet serieus hoeven te nemen. Post na post herhalen dat iemand paniek aan het zaaien is help je zelf ook niemand mee. Sommige mensen zijn ook oprecht bang, dat moet ook gewoon kunnen.
Wat fijn dat je dit nu ook post.
pi_192844894
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 16:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Tegengeluid zat. Sowieso is er niks mis met zijn mening of zijn posts, maar continue andere users belachelijk lopen te maken heeft niks meer met tegengeluid te maken. Net als jou uitspraak dat sommige users geilen op hogere cijfers; dat is gewoon generaliserend en net zo kut als wanneer bepaalde users roepen dat mensen die de economie belangrijk vinden enkel op een terras willen zitten.
Letterlijk door sommige users paar regels terug, morgen komen er weer hogere cijfers aan want weekendeffect dit en dat. Ja dan geil je op hoge cijfers. Dan hoop je dat. Dat is zieligmakend gedrag. In plaats van gewoon eens genieten dat er lagere cijfers zijn en het er op lijkt dat de hogere cijfers achter ons zijn.

Dat zou toch mooi zijn?!
pi_192844898
Overigens merkte ik net voor het eerst dat het drukker was op de weg, en goed ook. Bijna 1.5 uur van Uutje naar Den Haag. :')
  dinsdag 28 april 2020 @ 16:07:37 #284
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192844900
quote:

[..]

Je hebt niet eens ongelijk.
Er zijn twee kanten mensen die bang zijn alles op slot en fuck de rest.
Mensen die zich zorgen maken om de economie en het sociale leven.

De nuance moet ergens in het midden liggen ik ben wel meer opgeschoven naar het sociale aspect moet ik toegeven dat komt omdat de cijfers uitwijzen dat dit voor een grotendeels van de mensen onder de 60-65 geen problemen gaat opleveren.

Moeten we dan de ouderen laten stikken nee zeker niet en we moeten hier naar gepaste maatregelen zoeken echter het land maanden in zijn greep houden (met de 1.5 meter samenleving) lijkt niet echt realistisch.

Dat ik vaak deze user aanspreek komt omdat die overal onwaarheden staat te verkondigen als meer dan de helft op de IC onder de 60 en als ik om cijfers vraag blijft die weg en pas later komt die weer reageren als er weer een paar mensen zijn overleden om weer angst te zaaien.
pi_192844912
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 16:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Top :). Goede ontwikkeling!
pi_192844937
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 16:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
*O*

Totaal op de IC nu?
  dinsdag 28 april 2020 @ 16:10:45 #287
8369 speknek
Another day another slay
pi_192844958
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:22 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon zeggen dat dit mooie cijfers zijn, in plaats van die zure "morgen zijn het er weer veel meer".
Je kan alles zeggen over deze cijfers want ze betekenen niet veel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:30 schreef Montov het volgende:

[..]

Precies. De gemelde cijfers fluctueren flink, maar in de grafieken van de RIVM zie je in april een vrij lineaire daling van zo'n 3 a 4 per dag. Dit toepassen op de na-weekendse piekmeldingen kom je dan uit op ongeveer 135 vermelde doden die je morgen kan verwachten.
Dit dus.
Het gaat omlaag, maar we weten van alle landen die ons voor zijn geweest dat het gewoon een trage beweging omlaag is, en niet plotsklaps 1/3e van het aantal.
pi_192844960
quote:

[..]

Terwijl buiten fietsen in de zon 1 vd beste dingen is die je kan doen om je immuunsysteem en algehele gezondheid te versterken. Zegt die Duitse arts ook: we doen precies de verkeerde dingen nu (= binnen zitten en niet sporten).
pi_192845022
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 16:10 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Terwijl buiten fietsen in de zon 1 vd beste dingen is die je kan doen om je immuunsysteem en algehele gezondheid te versterken. Zegt die Duitse arts ook: we doen precies de verkeerde dingen nu (= binnen zitten en niet sporten).
Je mag gewoon buiten sporten hoor.

Wie zegt dat je alleen maar binnen moet zitten met een shagje en een zak chips? :')
pi_192845037
-44 is wel heel netjes. Zet de terrasjes maar klaar.
  dinsdag 28 april 2020 @ 16:15:06 #291
14505 OProg
A Life in Music
pi_192845046
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:51 schreef Nicksanders het volgende:
Ze geloven liever de beelden van Italië wat ze dan 100x herhalen
Die geloof ik ook wel. Wat daar gebeurde wat dat iedereen in lock-down moest terwijl het elkaar besmetten van de oudere en kwetsbare populatie gewoon door ging. Ik begreep dat ouderen uit het ziekenhuis met milde klachten zo terug gezonden werden naar verzorgingstehuizen. Dat was ook door ruimtegebrek maar mede daardoor is het gewoon doorgegaan.
pi_192845058
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 16:14 schreef Confetti het volgende:
-44 is wel heel netjes. Zet de terrasjes maar klaar.
Dat is goed nieuws!!

@Za, nog bedankt voor je onderbouwde post. Goed stuk!
Go hard or go home
pi_192845059
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

*O*

Totaal op de IC nu?
861.
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 16:17:04 #294
5428 crew  miss_sly
pi_192845068
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 16:07 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Letterlijk door sommige users paar regels terug, morgen komen er weer hogere cijfers aan want weekendeffect dit en dat. Ja dan geil je op hoge cijfers. Dan hoop je dat. Dat is zieligmakend gedrag. In plaats van gewoon eens genieten dat er lagere cijfers zijn en het er op lijkt dat de hogere cijfers achter ons zijn.

Dat zou toch mooi zijn?!
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 16:07 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Je hebt niet eens ongelijk.
Er zijn twee kanten mensen die bang zijn alles op slot en fuck de rest.
Mensen die zich zorgen maken om de economie en het sociale leven.

De nuance moet ergens in het midden liggen ik ben wel meer opgeschoven naar het sociale aspect moet ik toegeven dat komt omdat de cijfers uitwijzen dat dit voor een grotendeels van de mensen onder de 60-65 geen problemen gaat opleveren.

Moeten we dan de ouderen laten stikken nee zeker niet en we moeten hier naar gepaste maatregelen zoeken echter het land maanden in zijn greep houden (met de 1.5 meter samenleving) lijkt niet echt realistisch.

Dat ik vaak deze user aanspreek komt omdat die overal onwaarheden staat te verkondigen als meer dan de helft op de IC onder de 60 en als ik om cijfers vraag blijft die weg en pas later komt die weer reageren als er weer een paar mensen zijn overleden om weer angst te zaaien.
Als jullie dat angst zaaien niet zien zitten, prima. Tegengeluid, ook prima.

Maar de hele tijd schelden, mensen voor paniekzaaiers uitmaken, zeggen dat men geilt op slechte cijfers, dat is echt zo naar. En noodig. En onterecht. Sommige mensen zijn oprecht bang, maken zich oprecht zorgen. Hebben andere ideeen hierover dan jullie. En die zijn net zo legitiem.
pi_192845069
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 16:07 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Dat zou toch mooi zijn?!
Hoe is dat geilen op hoge cijfers. Die link mis ik compleet. Ze verwachten hogere cijfers morgen. Dat is wat anders dan hopen of geilen op. Dat maak jij er van.
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 16:17:32 #296
5428 crew  miss_sly
pi_192845077
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 16:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

861.
Dat gaat de goede kant op!
pi_192845086
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:57 schreef zalkc het volgende:

[..]

Er zijn 'standaard' niet te weinig bedden, er is gebrek aan overcapaciteit. Daarnaast bleek het adequaat bij te schalen te zijn. Dat er niet altijd 1000 lege IC bedden zijn lijkt me redelijk.
Daar is wat voor te zeggen. Normaal staat zo'n 30% van de IC bedden leeg. Voor de normale situatie dus afdoende.
Wat je wel kan zeggen is dat we niet voorbereid zijn (waren?) voor een pandemie. Maar ja, de laatste was 100 jaar geleden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')