Ik krijg het in de gaten en zodra je met andere cijfers komt dan die hij in zijn hoofd heeft is het stil.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:15 schreef Noek het volgende:
[..]
Debbie Downer Hooibaal reageert enkel als die weer wat onheil kan verkondigen waarbij je spontaan van een flat wil springen.
quote:Er werden de afgelopen 24 uur 123 nieuwe patiënten opgenomen in het ziekenhuis na besmetting met het coronavirus. Dat meldt het Nationaal Crisiscentrum. Er vielen opnieuw 134 doden. Volg de persconferentie hier live.
Naast de 123 nieuwe opnames mochten de afgelopen 24 uur 65 mensen het ziekenhuis verlaten. In totaal liggen er dus 3.976 patiënten in ziekenhuizen, dat is een stijging met 8 patiënten. Er vielen de afgelopen 24 uur 134 doden. 67 sterfgevallen werden in de ziekenhuizen geteld, 64 in de woonzorgcentra. In totaal eiste het virus nu 7.331 levens in ons land.
Het Crisiscentrum ziet nog steeds een positieve evolutie in de cijfers. 'Als ze verder blijven dalen, is het mogelijk om de maatregelen te versoepelen', aldus viroloog Steven Van Gucht. 'Maar het virus is niet verdwenen en zal de komende weken ook niet verdwijnen.'
'Het risico om het virus op te lopen, kan beperkt worden, ook als we aantal zaken loslaten', verklaarde Van Gucht, 'op voorwaarde dat we mensen die grootste risico lopen blijven afschermen en beschermen tegen het virus. We denken dan aan mensen van hoge leeftijd en mensen die lijden aan chronische ziektes, zoals diabetes en long-, hart- of nier-aandoeningen.'
Tenzij je daar werkt of op een andere manier economisch aan Ikea verbonden bent, dan ben je blij dat er weer wat mogelijk is en je straks niet wegbezuinigd hoeft te worden.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:16 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het voegt ook echt absoluut niets toe om die winkel op dit moment open te gooien inderdaad.
Ik denk dat die voorlopig wel safe zitten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Tenzij je daar werkt of op een andere manier economisch aan Ikea verbonden bent, dan ben je blij dat er weer wat mogelijk is en je straks niet wegbezuinigd hoeft te worden.
In mijn ogen is er eigenlijk geen enkele reden te verzinnen waarom de ikea dicht zou moeten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Tenzij je daar werkt of op een andere manier economisch aan Ikea verbonden bent, dan ben je blij dat er weer wat mogelijk is en je straks niet wegbezuinigd hoeft te worden.
Want Tokkiesquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wel bizar dat er gewoon massaal mensen op dag 1 naar Ikea gaan. Ik snap dat mensen verveeld zijn, maar waarom meteen op de eerste dag erheen rennen
Voor die goedkope hotdogs bij de uitgang natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wel bizar dat er gewoon massaal mensen op dag 1 naar Ikea gaan. Ik snap dat mensen verveeld zijn, maar waarom meteen op de eerste dag erheen rennen
Waarom "helaas"? Eerder realistisch vind ik dat..quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:16 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kom, probeer het eens ietsje positiever in te zien in plaats van kan niet/mag niet/wil niet/gaat niet.
Uiteraard gaan ze met iets komen, ik voorspel en hoop dat er vanaf 1 juni een aantal zaken weer gewoon zijn toegestaan. Kan het natuurlijk mis hebben, want het kabinet is helaas ook supervoorzichtig.
https://www.theguardian.c(...)ovid-19-to-get-60000quote:Grieving families of NHS and social care workers who died after contracting coronavirus in the course of their duties will be entitled to a £60,000 payment, ministers announced on Monday as the reported death toll for frontline workers rose to 134.
The health and social care secretary, Matt Hancock, said families will receive the payment as part of a “life assurance scheme” and expressed a “deep personal sense of duty” to care for their relatives.
Amid criticism over the failure to provide frontline workers with adequate personal protective equipment (PPE) and testing, he admitted that “nothing replaces the loss of a loved one”.
Relatives of those who have died welcomed the money but said it would not make up for their loss, and warned it should not distract from the need to protect those working alongside coronavirus patients.
Er is meer dan alleen een IKEA vestiging.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:22 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik denk dat die voorlopig wel safe zitten.
Het eet gedeelte is dus dicht maar ja je leest alleen massa mensen bij de Ikea oh paniekquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:24 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Voor die goedkope hotdogs bij de uitgang natuurlijk.
Denk je echt dat hooibaal ergens inhoudelijk op in gaat. Die is hele dag aan het zoeken naar negatieve berichten om hier mensen af te schrikken.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:18 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ik krijg het in de gaten en zodra je met andere cijfers komt dan die hij in zijn hoofd heeft is het stil.
Terwijl je die cijfers overal op kunt vragen (van elk land zelfs).
Dit.quote:
Het is toch jammer eerst beweren dat meer dan de helft op de IC jonger dan 60 is terwijl dit feitelijk onjuist is (wat het niet minder erg maakt) en vervolgens daar niet op reageren vermoedelijk brult die morgen weer ergens dat meer dan de helft op de IC en sterfgevallen onder de 60 zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:29 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Denk je echt dat hooibaal ergens inhoudelijk op in gaat. Die is hele dag aan het zoeken naar negatieve berichten om hier mensen af te schrikken.
Vind ik niet, er zou veel meer moeten worden toegestaan en een andere koers moeten worden gevaren. Het virus is er en gaat het komende jaar niet verdwijnen, vaccin zie ik ook niet gebeuren binnen een jaar.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom "helaas"? Eerder realistisch vind ik dat..
Ik heb dat interview gezien Voor de Ommekeer / De Nieuwe Wereld zijn sowieso wel goede interviews ook die met Kees de Kort.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:30 schreef Noek het volgende:
Maar zijn er mensen die meegaan in de theorie van Maurice de Hond of is het bullshit?
Nee eerst druk bij de zorg even wegnemen. Daarna moeten ze nog ff vakantie houden. En Jaap en het kabinet ook. Daarna nog even nadenken hoe en wat. Economie is niet zo belangrijk verder.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Vind ik niet, er zou veel meer moeten worden toegestaan en een andere koers moeten worden gevaren. Het virus is er en gaat het komende jaar niet verdwijnen, vaccin zie ik ook niet gebeuren binnen een jaar.
Hopelijk is het openen van de scholen daar een eerste stap voor, dat is toch ook een versoepeling die stiekem een beetje gebaseerd is op het feit dat de mensen die het grootste risico lopen daar stukken minder aanwezig zijn.
Wij doen met ons bedrijf softwareprojecten bij een klant die bloemen en planten levert aan onder andere Ikea. Daar werken honderden werknemers. Daar is het ook niet gezellig nu.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:28 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Er is meer dan alleen een IKEA vestiging.
Leveranciers bijvoorbeeld met hun personeel.
Personeel zelf de bezorgers zowel bij de IKEA filialen als thuis met hun personeel.
Nee je denkt weer veel te simpel
quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:35 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Nee eerst druk bij de zorg even wegnemen. Daarna moeten ze nog ff vakantie houden. En Jaap en het kabinet ook. Daarna nog even nadenken hoe en wat. Economie is niet zo belangrijk verder.
Die moet zijn betweterige bek houdenquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:30 schreef Noek het volgende:
Maar zijn er mensen die meegaan in de theorie van Maurice de Hond of is het bullshit?
Klopt maar mensen kijken niet verder dan hun neus lang is.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:36 schreef OProg het volgende:
[..]
Wij doen met ons bedrijf softwareprojecten bij een klant die bloemen en planten levert aan onder andere Ikea. Daar werken honderden werknemers. Daar is het ook niet gezellig nu.
Dan wil ik niet eens weten hoe het is bij de tuinders die daar weer achter zitten.
Sta er zeker niet negatief tegenover.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:30 schreef Noek het volgende:
Waarom?quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:38 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Die moet zijn betweterige bek houden
hij is geen viroloog lieverdquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:40 schreef Noek het volgende:
[..]
Waarom?
Of ga je alleen betweterig een oneliner plaatsen?
Omdat stel het zou waar zijn of gedeeltelijke de oorzaak dan is de lockdown sneller voorbij dan gehoopt voor dit soort trieste figurenquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:40 schreef Noek het volgende:
[..]
Waarom?
Of ga je alleen betweterig een oneliner plaatsen?
Want alle virologen wereldwijd zijn het 100% met elkaar eens?quote:
Iedereen vermaakt zichzelf op zijn of haar eigen manier. Laat ze lekker. Ik vind het dan weer raar dat sommigen hier de noodzaak voelen om die mensen half belachelijk te maken. Alsof je dan zelf beter bent of zo. Zelf ook niks met de IKEA, maar alleen maar blij dat mensen weer wat extra hebben op het gebied van vermaak in deze tijden.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ze hebben nu ook al reces. Laat ze daarna maar eens een halfjaar doorwerken voor hun centen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:35 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Nee eerst druk bij de zorg even wegnemen. Daarna moeten ze nog ff vakantie houden. En Jaap en het kabinet ook. Daarna nog even nadenken hoe en wat. Economie is niet zo belangrijk verder.
Die spreken elkaar ook alleen maar tegenquote:
Wat roept hij dan?quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:30 schreef Noek het volgende:
Vergeet de leraren niet, die zijn ook toe aan extra vakantie.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:35 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Dat is het, schat? Daarom moet die zijn muil houden?quote:
Samenvatting?quote:
o.a.quote:
quote:Alles dat ik inmiddels te weten ben gekomen over de verspreiding van COVID-19 uit wetenschappelijke onderzoeken, die op dit moment vrijwel dagelijks beschikbaar komen, hadden bij mij al tot de volgende conclusies geleid:
Superspread events speelden wel een grote rol bij de verspreiding van het virus. Doordat in heel veel landen bijeenkomsten met veel mensen zijn verboden, wordt de verspreiding van het virus sterk vertraagd.
Het virus verspreidt zich bij uitstek binnenshuis, met name bij lage luchtvochtigheid en slechte ventilatie.
Slecht functionerende HVAC systemen in gebouwen (verwarming, ventilatie en aircondition) kunnen zorgen voor de verspreiding van de aerosols over de aanwezigen. (Met o.a. als gevolg dat op cruise- en marineschepen en -helaas ook- in zorginstellingen, grote aantallen mensen besmet zijn geraakt).
Het dragen van mondbescherming op plekken waar ook andere mensen zijn, zorgt ervoor dat de drager minder kans heeft om anderen te besmetten.
Maurice
'quote:11:23
Het nieuws dat de Ikea's vandaag weer open zouden gaan, was niet aan dovemansoren gericht. Een zee van mensen trok vanochtend naar de Zweedse meubelgigant. Om 10.00 uur stond er bij de Ikea in Amersfoort al zeker tweehonderd man te wachten. Ook bij andere Ikea's in Nederland is het druk, zoals in Delft, Barendrecht en Heerlen.
Joh laat ze. De economie is toch al verpest. Alle zorgmedewerkers en het kabinet 2 maanden naar Ibiza.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze hebben nu ook al reces. Laat ze daarna maar eens een halfjaar doorwerken voor hun centen.
Met dat criterium kunnen we de Tweede Kamer ook wel opdoeken.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat is het, schat? Daarom moet die zijn muil houden?
Sterk
Oké, willen alle niet virologen gewoon hun muil houden want anders ben je gewoon een smerige betweter. Mag ik aanwijzen wie er per direct op non actief gaat hier?
Sowieso geen slecht plan.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:48 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Met dat criterium kunnen we de Tweede Kamer ook wel opdoeken.
Inderdaad echt bizar.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
quote:...
Het is evident dat in besloten ruimtes waar vreemde mensen bijeenkomen, het risico het grootst is dat het virus zich via aerosols verspreidt. Een goede ventilatie en een luchtvochtigheid van 45% bij 20 graden is een extra voorzorg tegen die verspreiding via aerosols.
In kantoren, zorginstellingen en scholen is de wijze waarop de interne ventilatie en verwarming/koeling wordt geregeld een risicofactor. Ook hier zijn duidelijk aanwijzingen dat de aerosols zich via dat soort systemen, als die niet goed ingeregeld zijn, verspreiden. Waardoor denkt u dat op een marineschip 900 mensen zijn besmet? Niet doordat al die 900 zich binnen anderhalve meter hebben begeven van een besmet iemand, die daarmee anderen heeft besmet. Nee, het komt vooral door die zwevende aerosols. Dat zelfde risico was/is er ook bij zorginstellingen. Doorgaans weinig buitenventilatie. Daar waar in een zorginstelling veel mensen zijn besmet, liggen twee oorzaken het meest voor de hand: kerkdienst of feestavond met veel bewoners van de instelling of de interne verwarming/ventilatiesysteem.
Hoewel het ongetwijfeld zo is dat kinderen minder kwetsbaar zijn bij de verspreiding van COVID-19 zou een dag op school ook kunnen uitlopen op een superspread-event. Om dat te voorkomen moeten scholen het volgende doen:
Zoveel mogelijk ventileren en als het mogelijk is in de buitenlucht les geven.
De luchtvochtigheid in het gebouw naar het niveau brengen van 6 g/kg (dat is ongeveer 45% relatieve vochtigheid bij 20 graden Celsius). Op deze plek kunt u deze waarde uitrekenen.
Als de ventilatie en/of luchtcirculatie of vochtigheid, binnen de school niet goed is, het zekere voor het onzekere nemen en mondbescherming gaan gebruiken.
En zeker niet met de klas gaan zingen…..
Aan de hand van het bovenstaande is het heel goed mogelijk prima de balans te houden tussen de volksgezondheid en het belang van de economie en de maatschappij.
...
Ander stuk van Maurice
Er is geen winkel gedwongen gesloten geweest in Nederland (de horeca e.d. wel).quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik snap wel dat kleine lokale onderneming ook open willen als de ikea al mag.
Klopt, maar alles tussen de 18 en pak 'm beet 50/60 loopt toch risico op besmetting én verdere verspreiding. Ook al weten ze dat 99% daarvan niet zal overlijden, men wil toch eerst de zorg verder ontlasten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Vind ik niet, er zou veel meer moeten worden toegestaan en een andere koers moeten worden gevaren. Het virus is er en gaat het komende jaar niet verdwijnen, vaccin zie ik ook niet gebeuren binnen een jaar.
Hopelijk is het openen van de scholen daar een eerste stap voor, dat is toch ook een versoepeling die stiekem een beetje gebaseerd is op het feit dat de mensen die het grootste risico lopen daar stukken minder aanwezig zijn.
Dat is toch allemaal vrij aardig in lijn met wat we al wisten en met het momenteel gevoerde beleid lijkt mij.quote:
Dat geldt dan ook voor veel winkels, supermarkten, ov, vLiegtuigen,kantoorpanden en gevangenissen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:47 schreef Noek het volgende:
Door de slechte systemen of de systemen zijn schepen en tehuizen dus death traps.
Zit je dan met je 1,5mt.
Op de site van de Tweede Kamer.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:35 schreef Daarnaast het volgende:
Kan ik ergens een agenda vinden van de geplande technische briefings en vergaderingen omtrent corona?
ik vind het onderbelicht. Vooral met oog op scholen die al gauw open gaan.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is toch allemaal vrij aardig in lijn met wat we al wisten en met het momenteel gevoerde beleid lijkt mij.
Het zou heel goed zijn als er meer aandacht komt voor luchtkwaliteit en dan zowel binnen als buiten.quote:
Het gaat niet om wat al bekend is, hij verzint het ook niet zelf.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is toch allemaal vrij aardig in lijn met wat we al wisten en met het momenteel gevoerde beleid lijkt mij.
Ja bedoel ik ook. En contactberoepen als de kapper of nagelsalons bv.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:55 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Er is geen winkel gedwongen gesloten geweest in Nederland (de horeca e.d. wel).
Dat is ook prima, zolang er vanaf eind mei maar stappen worden gemaakt.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar alles tussen de 18 en pak 'm beet 50/60 loopt toch risico op besmetting én verdere verspreiding. Ook al weten ze dat 99% daarvan niet zal overlijden, men wil toch eerst de zorg verder ontlasten.
En niet met elkaar gaan zingen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:58 schreef _I het volgende:
[..]
Het gaat niet om wat al bekend is, hij verzint het ook niet zelf.
Wat hij juist propageert is dat we dus niet aan apps moeten denken en ingewikkelde constructies, maar dus moeten voorkomen dat er grote groepen bij elkaar komen, er bij scholen en verzorgingstehuizen naar de luchtkwaliteit gekeken moet worden ipv halve dagen of andere constructies.
Die app is een lachertje. Ik denk dat we daar ook nog maar weinig van gaan horen eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:58 schreef _I het volgende:
[..]
Wat hij juist propageert is dat we dus niet aan apps moeten denken en ingewikkelde constructies, maar dus moeten voorkomen dat er grote groepen bij elkaar komen, er bij scholen en verzorgingstehuizen naar de luchtkwaliteit gekeken moet worden ipv halve dagen of andere constructies.
Wat ik me afvraag, stel je zet de kinderen buiten neer en geeft daar les. Is de kans op besmetting dan nihil?quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:58 schreef _I het volgende:
[..]
Dit klopt winkels mochten lekker openblijven wel advies iedereen stay the fuck at home en op tv #blijfthuisquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:55 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Er is geen winkel gedwongen gesloten geweest in Nederland (de horeca e.d. wel).
Silver lining! Goede vor het positiviteitstopic.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:00 schreef Noek het volgende:
[..]
En niet met elkaar gaan zingen.
Daarmee kunnen we de concerten van Marco annuleren for life. Die van Guus ook.
Of schreeuwen in stadions. Wat zal het stil worden..quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:00 schreef Noek het volgende:
[..]
En niet met elkaar gaan zingen.
Daarmee kunnen we de concerten van Marco annuleren for life. Die van Guus ook.
Aha. Duidelijk. Ik hoop dat de contactberoepen snel weer open kunnen met behulp van eenvoudige maatregelen zoals handschoenen en mondkapjes.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja bedoel ik ook. En contactberoepen als de kapper of nagelsalons bv.
Hoop het ook. Maar dan ook wel voor iedereen die binnen komt en niet enkel het personeel.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:02 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Aha. Duidelijk. Ik hoop dat de contactberoepen snel weer open kunnen met behulp van eenvoudige maatregelen zoals handschoenen en mondkapjes.
Die weg ga ik niet met je mee.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mooi voer voor baudet (en de rest) om rutte terug te pakken. '.......Hebben we even geen tijd voor, we hebben een crisis te bezweren'.
Oorlogsretoriek, land in crisis, miljoen werklozen straks, 150.000 bedrijven failliet. Volgens de retoriek van hem en zijn collega's staat het land in brand. Maar meneertje wil wel de landsbesturing reces geven. Rijmt totaal niet, hoe kun je?
rutte werd vorige week al afgemaakt door baudet, haga en marijnissen, hoop dat de rest er nu ook vol op in gaat met gestrekt been. Die vent is ongeschikt.
Voorlopig rijdt de trein nog en zijn ze ook in andere landen. Maar geen specialist die zegt dat het gaat werken om met bluetooth mensen te registreren die binnen 1,5 meter komen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die app is een lachertje. Ik denk dat we daar ook nog maar weinig van gaan horen eerlijk gezegd.
Voorkomen dat er grote groepen bij elkaar komen doen we tot nu toe. Die luchtkwaliteit zou idd meer aandacht verdienen.
Zou denken dat de kans veel kleiner is dan met z'n allen binnen zitten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag, stel je zet de kinderen buiten neer en geeft daar les. Is de kans op besmetting dan nihil?
Ja,komt steeds wel terug maar men doet er weinig mee.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:05 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ook wel interessant in Corona context.
quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:44 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vergeet de leraren niet, die zijn ook toe aan extra vakantie.
Die hebben ze hard gewerkt tijdens de gesloten scholen.![]()
Anders staken ze dadelijk weer.
Misschien wordt er bedoeld dat we de bezoeken aan de supermarkten tot 1 keer per week beperken en verder zoveel mogelijk thuis blijven? We zullen wel af en toe naar de winkel moeten anders sterven we de hongerdood.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:01 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Dit klopt winkels mochten lekker openblijven wel advies iedereen stay the fuck at home en op tv #blijfthuis
Dus tegen winkels zeg je blijf lekker open tegen mensen zeg je blijf thuis hoe tegenstrijdig is dat![]()
Of iedereen bepaalt voor zichzelf hoe vaak hij of zij de deur uit gaat. Benje bang? Dan blijf je thuis.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien wordt er bedoeld dat we de bezoeken aan de supermarkten tot 1 keer per week beperken en verder zoveel mogelijk thuis blijven? We zullen wel af en toe naar de winkel moeten anders sterven we de hongerdood.
IMO steelt Maurice De Hond de kennis van anderen, reeds bestaande kennis, om er op eigen titel mee aan de haal te gaan.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:30 schreef Noek het volgende:
Het gaat me niet om bang maar puur vanwege de besmetting en de veiligheid van iedereen. Ook je zelf.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of iedereen bepaalt voor zichzelf hoe vaak hij of zij de deur uit gaat. Benje bang? Dan blijf je thuis.
Ik denk dat dat langzaam aan ook wel door begint te dringen. Overigens lijkt mij de grootste makke van het hele idee dat je door het beperkte testen en (bijna) asymptomatische gevallen de app nooit van voldoende informatie kan voorzien om het een grote rol in de strijd tegen verspreiding kan laten spelen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:04 schreef _I het volgende:
[..]
Voorlopig rijdt de trein nog en zijn ze ook in andere landen. Maar geen specialist die zegt dat het gaat werken om met bluetooth mensen te registreren die binnen 1,5 meter komen.
En wordt het straks strafbaar als je wel bij iemand in de buurt bent geweest!?
Heb nog steeds het nut en doel niet gezien, en denk ook niet dat het straks nog door de kamer komt. Heb de noodwet niet doorgenomen, dus geen idee of dit daar onderdeel van was.
Maar zou het een enorm slecht een doorgedramd plan vinden als het nog doorgang heeft.
Zolang leraren niet lijken te snappen dat mensen met andere banen ook heel druk zijn en dat leraren best goed betaald worden, moeten ze hun mond houden.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:09 schreef PicoMMP het volgende:
[..]!
Als je niet weet hoe het in de praktijk is, houd dan alsjeblieft je mond.
Het gaat mij meer om de theorie dan om wie het zegt want dat zal me eigenlijk jeuken.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:12 schreef Za het volgende:
[..]
IMO steelt Maurice De Hond de kennis van anderen, reeds bestaande kennis, om er op eigen titel mee aan de haal te gaan.
Met name die van Hendrik Streeck.
Vooral dit. Heel gauw vergeten die app.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat dat langzaam aan ook wel door begint te dringen. Overigens lijkt mij de grootste makke van het hele idee dat je door het beperkte testen en (bijna) asymptomatische gevallen de app nooit van voldoende informatie kan voorzien om het een grote rol in de strijd tegen verspreiding kan laten spelen.
Er zijn afgaande op het bloedonderzoek al een half miljoen gevallen in Nederland geweest. En officieel nog geen 40.000. En bij die bevestigde gevallen weet de omgeving het wel in de meeste gevallen.
En dat is nog los van alle juridische, ethische en technische problemen. Misschien dat het over een jaar of zo enig beperkt nut kan hebben maar op de korte termijn zie ik er ook echt geen brood in.
Maar mogen mensen dat voor zichzelf bepalen, je hebt ook mensen die roken (zeer onverstandig) maar dat staan we ook toe, je hebt ook mensen die van free-runnen houden, moeten we die ook beschermen?quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het gaat me niet om bang maar puur vanwege de besmetting en de veiligheid van iedereen. Ook je zelf.
Supermarkt is inderdaad een winkel maar ik heb het over de andere winkels in de sector die vooral open mochten blijven maar weinig tot geen omzet draaien want iedereen moet thuis blijven en alleen de deur uit indien echt nodigquote:Op dinsdag 28 april 2020 12:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien wordt er bedoeld dat we de bezoeken aan de supermarkten tot 1 keer per week beperken en verder zoveel mogelijk thuis blijven? We zullen wel af en toe naar de winkel moeten anders sterven we de hongerdood.
Waarschijnlijk ook een kosten component.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:15 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Supermarkt is inderdaad een winkel maar ik heb het over de andere winkels in de sector die vooral open mochten blijven maar weinig tot geen omzet draaien want iedereen moet thuis blijven en alleen de deur uit indien echt nodig
Het zou nut kunnen hebben, maar in dat geval zou het ook moeten werken voor HIV, griep en andere ziektes.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat dat langzaam aan ook wel door begint te dringen. Overigens lijkt mij de grootste makke van het hele idee dat je door het beperkte testen en (bijna) asymptomatische gevallen de app nooit van voldoende informatie kan voorzien om het een grote rol in de strijd tegen verspreiding kan laten spelen.
Er zijn afgaande op het bloedonderzoek al een half miljoen gevallen in Nederland geweest. En officieel nog geen 40.000. En bij die bevestigde gevallen weet de omgeving het wel in de meeste gevallen.
En dat is nog los van alle juridische, ethische en technische problemen. Misschien dat het over een jaar of zo enig beperkt nut kan hebben maar op de korte termijn zie ik er ook echt geen brood in.
Dus voorlopig verwacht ik dat er nog veel meer initiatieven uitgerold zullen worden om het thuiswerken te bevorderen, scholing vanuit huis te stimuleren en andere gezondheidsapps die gezondheidszorg voor iedereen met een internetverbinding mogelijk maken.quote:Over 2,150 solutions were submitted in areas including health and life (898), business continuity (381), remote working and education (270), social and political cohesion (452), digital finance (75) and other challenges (83)
European Commission hosted #EUvsVirus hackathon gives rise to over 2,000 pioneering solutions to fight the outbreak
Klopt dat heeft ook met kosten vanuit de overheid te maken hebt dat maakt het ook zo krom.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook een kosten component.
De overheid zal iets moeten betekenen voor bedrijven die gedwongen worden hun bedrijf te sluiten.
Bij een IKEA, dierenspeciaalzaak of Blokker hoeft dat nu niet.
IMO staat wat hij beweerd vast, van de krappe slecht geventileerde ruimtes, de invloed van de luchtvochtigheid mbt de verspreiding van coronavirussen in het algemeen. Of bedoel je iets anders?quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:13 schreef Noek het volgende:
Het gaat mij meer om de theorie dan om wie het zegt want dat zal me eigenlijk jeuken.
Vraag me af hoeveel waarheid het bevat en of dit kan leiden tot andere maatregelen.
Even een nieuw matras uittesten?quote:
Ja, en of het dus ook uitmaakt in welk land je zit door het kaartje wat hij liet zien.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:25 schreef Za het volgende:
[..]
IMO staat wat hij beweerd vast, van de krappe slecht geventileerde ruimtes, de invloed van de luchtvochtigheid mbt de verspreiding van coronavirussen in het algemeen. Of bedoel je iets anders?
In beide gevallen is er zover ik weet een kanttekening waardoor maatregelen onnodig zijn.
Dit, en dat er genoeg andere mensen zijn die ook niet thuis kunnen werken om uiteenlopende redenen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:13 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Zolang leraren niet lijken te snappen dat mensen met andere banen ook heel druk zijn en dat leraren best goed betaald worden, moeten ze hun mond houden.
Toevallig dat de meeste bevolking in die klimaatzones zitquote:Op dinsdag 28 april 2020 12:32 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, en of het dus ook uitmaakt in welk land je zit door het kaartje wat hij liet zien.
Dan zeggen de virologen dat het geen weer geen invloed heeft maar het klimaat wel degelijk.
[ afbeelding ]
Supermarkten bezorgen ook gewoon natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh ja? Ik heb echt geen idee. Hou aan deze kwestie alleen maar meer vragen over.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Toevallig dat de meeste bevolking in die klimaatzones zit
Over 3/4 weken ja.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:37 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Supermarkten bezorgen ook gewoon natuurlijk.
IMO redeneert hij wat dat betreft naar zich toe, want het uitbraakgebied Hubei ligt niet in die zone.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:32 schreef Noek het volgende:
Ja, en of het dus ook uitmaakt in welk land je zit door het kaartje wat hij liet zien.
Dan zeggen de virologen dat het geen weer geen invloed heeft maar het klimaat wel degelijk.
[ afbeelding ]
Dan moet je toch wel een enorm leeg bestaan hebben maar goed, ik snapte het in normale tijden al niet dat mensen naar ikea of de meubelboulevard gaan op zondag of tweede paasdag.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:52 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Inderdaad echt bizar.
Je ziet ook gewoon veel mensen aan funshopping doen, dus niet gewoon pakken wat ze nodig hebben, maar op hun gemak lang in een winkel blijven om alles te bekijken.
Ik denk het wel. Jarenlang leugens en bedrog. Talloze ministers moeten aftreden onder zijn bewind om hem uit de wind te houden. Teflon markie.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:04 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Die weg ga ik niet met je mee.
Ik denk niet dat er iemand anders binnen de huidige politiek het beter gedaan zou hebben.
Jawel, Hubei is de derde cirkel vanaf de rechterkant gezien.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:48 schreef Za het volgende:
[..]
IMO redeneert hij wat dat betreft naar zich toe, want het uitbraakgebied Hubei ligt niet in die zone.
Dan kan hij zeggen dat er in China maar weinig slachtoffers zijn gevallen op anderhalf miljard mensen, maar het echte uitbraakgebied was 1 provincie in China. Mensen in Marokko worden ook niet ziek door een uitbraak in Noord Brabant.
De meeste overdracht zijn binnen, waar allemaal microklimaten zijn.
Je moet natuurlijk wel een beetje strategisch je slots claimen voor de toekomst. Met accounts bij 2-3 supermarkten is het best goed te doen om elke ~10 dagen een bestelling in te plannen.quote:
Dit wisten we eigenlijk al wel, want Uden, waar het vol staat met veehouderij, is bij elke virusuitbraak zwaar getroffen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:05 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Den Haag - Dinsdag heeft er een anti-lockdown demonstratie plaatsgevonden op het Plein in Den Haag.
Organisatoren hebben op Facebook een evenement aangemaakt en roepen deelnemers op om zich aan de corona maatregelen te houden.
De demonstratie is tegen de 'intelligente lockdown'. De organisatoren schrijven dat door de intelligente lockdown families worden ontwricht, ZZP'ers failliet gaan, ouderen opgesloten zitten en in eenzaamheid sterven etc.
Demonstraten hebben zich inmiddels verzameld op het Plein tegenover de Tweede Kamer.
Er zouden ook activisten tegen het '5G netwerk' aanwezig zijn.
De politie is met veel personeel ter plaatse en voorkomt dat demonstranten het Binnenhof op gaan.
https://regio15.nl/nieuws(...)GTqXyaTU4Tsqcb0nfmOo
twitter:regio15 twitterde op dinsdag 28-04-2020 om 12:49:17Nu online: Anti-lockdown demonstratie in #DenHaag https://t.co/YZiHMZcc1w https://t.co/ICD0DW1Wm2 reageer retweet
twitter:
Dat is klote, de mooiste info heb ik hier gevonden:quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:39 schreef Noek het volgende:
Oh ja? Ik heb echt geen idee. Hou aan deze kwestie alleen maar meer vragen over.
Daar waar anderen hun waarheid al lang en breed hebben bepaald, ben ik zoekende en roepende in een woestijn.
Keihard aanpakken die lui. Gewoon met kinderen erbij de cel in gooienquote:Op dinsdag 28 april 2020 13:00 schreef Momo het volgende:
twitter:regio15 twitterde op dinsdag 28-04-2020 om 12:49:17Nu online: Anti-lockdown demonstratie in #DenHaag https://t.co/YZiHMZcc1w https://t.co/ICD0DW1Wm2 reageer retweet
twitter:
AH bundel nemen dan worden je slots gewoon gereserveerdquote:Op dinsdag 28 april 2020 12:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk wel een beetje strategisch je slots claimen voor de toekomst. Met accounts bij 2-3 supermarkten is het best goed te doen om elke ~10 dagen een bestelling in te plannen.
Dachten wij dat in Amerika de debielen wonen...quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:00 schreef Momo het volgende:
twitter:
Je hoeft alleen een mannetje voor de ingang te zetten die zegt dat je moet wachten buiten en tis goed.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:08 schreef Vault-Boy het volgende:
Echt waarom doe je de IKEA open? Je weet dat het dan druk gaat worden. Kijk alleen al naar de foto's. Dit kan toch niet lang goed gaan? Of nog minder mensen toestaan of toch snel weer dicht.
Sorry hoor bedoel als dit open kan blijven dan kunnen bepaalde horeca gelegenheden ook wel open dan pfff. Ik snap dat mensen er klaar mee zijn, maar dit gaat anders nog veel langer duren als iedereen er weer met massa's erop uit trekt.
Dus die mensen vermaken zich prima in de lange rij? Nouja misschien wel, maar wat ik bedoel is dat je toch beter volgende week kan gaan, ipv direct naar de winkel te rennen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Iedereen vermaakt zichzelf op zijn of haar eigen manier. Laat ze lekker. Ik vind het dan weer raar dat sommigen hier de noodzaak voelen om die mensen half belachelijk te maken. Alsof je dan zelf beter bent of zo. Zelf ook niks met de IKEA, maar alleen maar blij dat mensen weer wat extra hebben op het gebied van vermaak in deze tijden.
quote:Donald Trump kan zich niet voorstellen dat zijn omstreden uitspraken over het injecteren van desinfectiemiddelen tegen het coronavirus hebben geleid tot een toename in het aantal incidenten met schoonmaakmiddelen in Amerikaanse huishoudens. Dat liet de Amerikaanse president tijdens een persconferentie weten.
Ik zie het idd, New York ligt niet in de groene zone, en ook geen cirkel.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:55 schreef Tourniquet het volgende:
Jawel, Hubei is de derde cirkel vanaf de rechterkant gezien.
Terecht dat er een reactie komt tegen het overconservatieve gedrag van de overheid.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:08 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dachten wij dat in Amerika de debielen wonen...
Is al een oud kaartje die hier rondcirkelde toen Washington State nog de hotspot van de VS was.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:11 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zie het idd, New York ligt niet in de groene zone, en ook geen cirkel.
Hoezo? Land gaat eraan. Wees blij dat er mensen opstaan.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:05 schreef the-eye het volgende:
[..]
Keihard aanpakken die lui. Gewoon met kinderen erbij de cel in gooien
Nee, want dan gaat iedereen buiten op een kluitje staan totdat ze billies mogen bekijken.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je hoeft alleen een mannetje voor de ingang te zetten die zegt dat je moet wachten buiten en tis goed.
Klopt. Zo gauw de terrassen open gaan staat half Nederland in het stadscentrum/de dorpskern. Dit kan eigenlijk alleen maar midden in de winter.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Juist als we alles weer open willen hebben moet je niet direct een vloedgolf aan mensen krijgen. Hier ben ik ook bang voor met de horeca straks, en is waarschijnlijk de reden dat ze hier heel lang mee wachten. Omdat half nederland zichzelf niet kan beheersen en meteen op dag 1 naar de kroegen zwermen.
quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:13 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, want dan gaat iedereen buiten op een kluitje staan totdat ze billies mogen bekijken.
Huilebalk. Regels zijn regels en die worden nageleefd.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:13 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, want dan gaat iedereen buiten op een kluitje staan totdat ze billies mogen bekijken.
Bewijst wel mooi dat mensen echt niet bang zijn nu. Als de horeca ooit weer open gaat gaan mensen gewoon. Werd de afgelopen paar weken regelmatig geroepen dat zelfs als de horeca open gaat er veel minder mensen naar toe zouden gaan, omdat ze bang zouden zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dus die mensen vermaken zich prima in de lange rij? Nouja misschien wel, maar wat ik bedoel is dat je toch beter volgende week kan gaan, ipv direct naar de winkel te rennen.
Het voelt ook een beetje alsof deze mensen het niet helemaal snappen. Juist als we alles weer open willen hebben moet je niet direct een vloedgolf aan mensen krijgen. Hier ben ik ook bang voor met de horeca straks, en is waarschijnlijk de reden dat ze hier heel lang mee wachten. Omdat half nederland zichzelf niet kan beheersen en meteen op dag 1 naar de kroegen zwermen.
Bang zijn of gewoon niemand willen besmetten, natuurlijk wordt het rustiger.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
Werd de afgelopen paar weken regelmatig geroepen dat zelfs als de horeca open gaat er veel minder mensen naar toe zouden gaan, omdat ze bang zouden zijn.
Dat is denk ik wel de samenvatting van hetgeen nu gebeurd, mensen zien dit weer als een uitje na weken binnen zitten. Waarom moet je nu precies vandaag die Billykast halen en kun je die dan echt niet online of later in de week halen...quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dus die mensen vermaken zich prima in de lange rij? Nouja misschien wel, maar wat ik bedoel is dat je toch beter volgende week kan gaan, ipv direct naar de winkel te rennen.
Het voelt ook een beetje alsof deze mensen het niet helemaal snappen. Juist als we alles weer open willen hebben moet je niet direct een vloedgolf aan mensen krijgen. Hier ben ik ook bang voor met de horeca straks, en is waarschijnlijk de reden dat ze hier heel lang mee wachten. Omdat half nederland zichzelf niet kan beheersen en meteen op dag 1 naar de kroegen zwermen.
Ik denk juist dat het met die bangheid wel mee gaat vallen. Hoe langer dit duurt, hoe meer drang er zal zijn naar meer vrijheid (terecht). Helemaal als de horeca gewoon met maatregelen komen die prima na te leven zijn, dan komen de mensen wel. Inderdaad ook om de ondernemers te ondersteunen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bang zijn of gewoon niemand willen besmetten, natuurlijk wordt het rustiger.
Maar er zullen ook heus mensen zijn die de ondernemer willen steunen. Die schatten zelf in dat ze het risico kunnen nemen.
Dat zijn mensen die "het mag" verwarren met "het is een goed idee". Veel mensen kunnen dat onderscheid niet maken, en daar hebben we nu last van.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat is denk ik wel de samenvatting van hetgeen nu gebeurd, mensen zien dit weer als een uitje na weken binnen zitten. Waarom moet je nu precies vandaag die Billykast halen en kun je die dan echt niet online of later in de week halen...
Klinkt allemaal reuze logisch.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:30 schreef Noek het volgende:
Afgezien van dit alles, een horecazaak op 1.5 meter als nieuwe normaal is bijv bij kroegen, niet haalbaar. En bij Restaurants ook nauwelijks, vandaar ook die belachelijke filmpjes uit die sector.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
t met die bangheid wel mee gaat vallen. Hoe langer dit duurt, hoe meer drang er zal zijn naar meer vrijheid (terecht). Helemaal als de horeca gewoon met maatregelen komen die prima na te leven zijn, dan komen de mensen wel.
Koekoekquote:Op dinsdag 28 april 2020 13:00 schreef Momo het volgende:
twitter:
Volgens mij hebben we nergens echt last van, alleen van sensatiezoekers? Ze houden toch gewoon netjes 1.5 meter afstand?quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:23 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die "het mag" verwarren met "het is een goed idee". Veel mensen kunnen dat onderscheid niet maken, en daar hebben we nu last van.
Of verplicht op reservering.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:26 schreef Vault-Boy het volgende:
Mensen zijn echt niet bang. Weet wel zeker als de horeca weer opengaat het stervensdruk gaat worden. Je bent wel een beetje naïef om te denken dat mensen dan bang zijn en niet met veel komen. Nou nee hoor mensen zijn dan allang blij dat ze weer kunnen en hoppa massa's mensen die lekker naar een terras willen of wat dan ook. Zeker in de zomerperiode. Zie nu alleen al die IKEA toestanden. Dan zouden ze het beter in de winter weer open kunnen gooien. Dan is het sowieso rustiger in de horeca vergeleken met de zomer.
Kijk dit zijn natuurlijk gewoon wappies, en die hou je altijd. Maar je moet hier wel iets mee. Want de onrust loopt op.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:00 schreef Momo het volgende:
twitter:
Die groep is toch groter dan je denkt waarschijnlijk. Helpt ook niet dat mensen als Jensen beginnen over nazistaat, dictatuur etc.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kijk dit zijn natuurlijk gewoon wappies, en die hou je altijd. Maar je moet hier wel iets mee. Want de onrust loopt op.
Helpt ook niet als BOA's zich gedragen als NSB'ers en studenten op hun eigen balkon gaan bekeuren voor samenscholen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Die groep is toch groter dan je denkt waarschijnlijk. Helpt ook niet dat mensen als Jensen beginnen over nazistaat, dictatuur etc.
Leg uit waarom het wel interessant is? Wat zijn de parallellen?quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:05 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Degene die had besloten dat BOA's meer macht en wapens kregen was ook wel een beetje wappiequote:Op dinsdag 28 april 2020 13:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Helpt ook niet als BOA's zich gedragen als NSB'ers en studenten op hun eigen balkon gaan bekeuren voor samenscholen.![]()
Hier kun je in elk geval gewoon een waterkanon op zetten. Zijn ze meteen weer een keer gedoucht.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kijk dit zijn natuurlijk gewoon wappies, en die hou je altijd. Maar je moet hier wel iets mee. Want de onrust loopt op.
Gaat lastig worden ja.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Afgezien van dit alles, een horecazaak op 1.5 meter als nieuwe normaal is bijv bij kroegen, niet haalbaar. En bij Restaurants ook nauwelijks, vandaar ook die belachelijke filmpjes uit die sector.
En er wordt daarin ook 0 perspectief geboden dus shit wat lijkt mij dat pijnlijk als ondernemer.
En met minder mesnen in je zaak kun je de zaak ook wel sluiten, succes met alles betalen als deh elf van ej omzet weg is.
Nah, denk ik.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Veel restaurants doen nu echter ook aan thuisbezorgen. Zullen ze niet wat meer bij de originele omzet komen als ze daarmee doorgaan bovenop een open restaurant met genoeg afstand tussen de tafels?
Misschien moet je emigreren naar Frankrijk. Je lijkt nogal van de repressie te zijn. Daar zie je het resultaat daar van.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hier kun je in elk geval gewoon een waterkanon op zetten. Zijn ze meteen weer een keer gedoucht.
Nouja het zal misschien binnenshuis in grotere ruimtes genoeg effect hebben ook, maar in OV wordt het lastig...quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Sowieso niet optimaal nee. Ben ook niet echt voorstander van de 1,5 samenleving overigens; ik denk dat je de meeste besmettingen al voorkomt door het annuleren van evenementen. Wellicht discotheken, kroegen ook dicht houden. Minder mensen met het OV zorgt ook al voor minder besmettingen. Die 1,5 meter vind ik zelf wat overdreven.
Denk dat veel restaurants ook de stekker er uit trekken als dit de opties worden. Leuk dat afhalen en thuisbezorgen maar de meeste marge zit voor hun toch in drinken wat ze verkopen. Dat mis je gewoon bij afhalen en thuisbezorgen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gaat lastig worden ja.
Veel restaurants doen nu echter ook aan thuisbezorgen. Zullen ze niet wat meer bij de originele omzet komen als ze daarmee doorgaan bovenop een open restaurant met genoeg afstand tussen de tafels?
Sowieso niet optimaal nee. Ben ook niet echt voorstander van de 1,5 samenleving overigens; ik denk dat je de meeste besmettingen al voorkomt door het annuleren van evenementen. Wellicht discotheken, kroegen ook dicht houden. Minder mensen met het OV zorgt ook al voor minder besmettingen. Die 1,5 meter vind ik zelf wat overdreven.
Tuurlijk niet nu geef je mensen het gevoel dat ze vrijheid hebben. Het is jammer dat het niet wat harder regent. Eens kijken of die mensen dan nog perse een kast nodig hebben of dat ze dan toch best een maandje kunnen wachten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Oké Kim Jung Unquote:Op dinsdag 28 april 2020 13:05 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nergens last van hoorquote:Op dinsdag 28 april 2020 13:23 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die "het mag" verwarren met "het is een goed idee". Veel mensen kunnen dat onderscheid niet maken, en daar hebben we nu last van.
Ik sla nog wel over eerst maar eens kijken of mensen zonder geduld besmet worden.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bewijst wel mooi dat mensen echt niet bang zijn nu. Als de horeca ooit weer open gaat gaan mensen gewoon. Werd de afgelopen paar weken regelmatig geroepen dat zelfs als de horeca open gaat er veel minder mensen naar toe zouden gaan, omdat ze bang zouden zijn.
En ik snap het ook wel. Als de restaurants weer open gaan gaan wij waarschijnlijk ook meteen het eerste weekend dat het weer kan. Als je de zekerheid hebt dat het twee weken later nog steeds open is dan kan je prima wachten, maar er is toch de angst dat er dan alweer versterkte maatregelen zijn. Misschien dat die mensen dat nu ook hebben bij de IKEA.
Uiteindelijk is het helemaal geen ramp als dat soort dingen open gaan, zolang mensen de maatregelen gewoon serieus nemen.
Want als we dat niet doen is alles per 1 juni of 1 juli opgelost?quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:08 schreef Vault-Boy het volgende:
Echt waarom doe je de IKEA open? Je weet dat het dan druk gaat worden. Kijk alleen al naar de foto's. Dit kan toch niet lang goed gaan? Of nog minder mensen toestaan of toch snel weer dicht.
Sorry hoor bedoel als dit open kan blijven dan kunnen bepaalde horeca gelegenheden ook wel open dan pfff. Ik snap dat mensen er klaar mee zijn, maar dit gaat anders nog veel langer duren als iedereen er weer met massa's erop uit trekt.
Ik ga wel een poging doen, voordat er allemaal rare verhalen de wereld inkomen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:34 schreef erkel het volgende:
[..]
Leg uit waarom het wel interessant is? Wat zijn de parallellen?
Endotoxines: Endotoxinen (ook wel lipide A genoemd) zijn celwandbestanddelen van gram-negatieve bacteriën. Het endotoxine is een onderdeel van de lipopolysacchariden (LPS), structuren die voorkomen op de buitenste membraan bij gram-negatieve bacteriën. De toxines komen vrij bij beschadiging of dood van de bacterie.quote:Het verhoogde risico op longontsteking rond pluimveebedrijven strekt zich ongeveer in een straal van 1 km uit vanaf een veehouderijbedrijf. Het verhoogde risico op longontsteking rond een geitenbedrijf heeft gemiddeld een grotere reikwijdte; van gemiddeld ongeveer 2 km. Het wonen rond pluimvee- en geitenbedrijven verklaart in het VGO gebied maximaal ongeveer 10-20% van alle gevallen van longontsteking. In totaal betreft dit, afhankelijk van het precieze onderzoekjaar, 150-200 gevallen van longontsteking in de VGO populatie (~100.000 mensen). De oorzaken van het verhoogde risico op longontsteking zijn niet bekend. Voor pluimvee is gesuggereerd, op basis van een onderzoek van relatief bescheiden omvang, dat blootstelling aan fijnstof inclusief de daar in voorkomende endotoxines, bijvoorbeeld kan leiden tot een verschuiving in het microbioom van het ademhalingsorgaan of een verergering van een al dan niet latent aanwezige luchtwegaandoening. Bij een verzwakte afweer kunnen bepaalde (humane) pathogenen hierdoor tot een longontsteking leiden
Hé paniekzaaier ben je er weer.quote:
We hebben überhaupt nog geen idee wanneer 'alles is opgelost', behalve dat dat nog wel even duurt. De vraag die voorligt is of we in de tussentijd 2000 lijkzakken willen stapelen, of 20.000. Dat is de enige keuze die we te maken hebben tussen nu en de vondst van een virus.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:47 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Want als we dat niet doen is alles per 1 juni of 1 juli opgelost?
Overheid roept alleen hou vol komaan we kunnen het
ja en ze geven aan alle kanten steun aan bedrijven die door de crisis getroffen worden.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:47 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Want als we dat niet doen is alles per 1 juni of 1 juli opgelost?
Overheid roept alleen hou vol komaan we kunnen het
Kom eens met feiten kwakzalver want er is geen enkel bewijs voor.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:51 schreef hooibaal het volgende:
[..]
We hebben überhaupt nog geen idee wanneer 'alles is opgelost', behalve dat dat nog wel even duurt. De vraag die voorligt is of we in de tussentijd 2000 lijkzakken willen stapelen, of 20.000. Dat is de enige keuze die we te maken hebben tussen nu en de vondst van een virus.
Die steun is een wassen neus en was verdedigbaar voor 1 tot misschien 2 maanden dichtgooien maar er wordt niks gemeld over wanneer we weer open gaan en die 4000 euro is voor de meeste bedrijf natuurlijk een fooiquote:Op dinsdag 28 april 2020 13:52 schreef koemleit het volgende:
[..]
ja en ze geven aan alle kanten steun aan bedrijven die door de crisis getroffen worden.
maar dat vergeet je voor het gemak even.
(en ja tuurlijk is openen beter voor de horeca dan dit)
Dat is ook precies wat ik ook denk.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:52 schreef Vault-Boy het volgende:
Denk als ze die 1,5 meter maatregel doorgaan zetten in de horeca dat afhalen toch de enige optie is voor de horeca (hotels en hele grote zaken kunnen wellicht wel die 1,5 meter maatregel doen). En dan nog zitten de meeste daar niet op te wachten. Nee dit gaat sowieso zwaar worden voor ze en voor vele heel zwaar door een faillissement. Persoonlijk denk ik echt dat ze die 1,5 meter maatregel echt gaan doorzetten voor de horeca mochten ze open kunnen.
Zal wel fake zijn want langer weekend morgen komt de echte piek weer en uiteraard over twee weken omdat iedereen naar Hornbach is geweest en de IKEAquote:Op dinsdag 28 april 2020 13:55 schreef koemleit het volgende:
Positief geteste personen
38.416* (+171)
Ziekenhuisopnames 10.609
(+88)
Overleden personen
4.566** (+48)
dit zijn absurd lage cijfers...
Koningsdag zit ertussen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:56 schreef Mortaxx het volgende:
Wat een mooie cijfers voor een dinsdag. Geen enkel excuus meer voor einde lockdown
Welnee.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:56 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Zal wel fake zijn want langer weekend morgen komt de echte piek weer en uiteraard over twee weken omdat iedereen naar Hornbach is geweest en de IKEA
20k lijkzakken.... Dan zit je over 10 maanden op 4000 benodigde IC opnames non stop.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:51 schreef hooibaal het volgende:
[..]
We hebben überhaupt nog geen idee wanneer 'alles is opgelost', behalve dat dat nog wel even duurt. De vraag die voorligt is of we in de tussentijd 2000 lijkzakken willen stapelen, of 20.000. Dat is de enige keuze die we te maken hebben tussen nu en de vondst van een virus.
Ja net als 3 weken na Pasenquote:Op dinsdag 28 april 2020 13:56 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Zal wel fake zijn want langer weekend morgen komt de echte piek weer en uiteraard over twee weken omdat iedereen naar Hornbach is geweest en de IKEA
Ik doe even al die downplayers na die elke goed cijfer zo proberen te verdraaien dat de echte piek nog komtquote:
Ons hooibaaltje is wel lief hoor, met zijn kan niet/mag niet/wil niet/gaat niet plus telkens doemverhalen komen vermelden en aanhalen dat we nog een jaar binnen zitten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:52 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Kom eens met feiten kwakzalver want er is geen enkel bewijs voor.
Je roept namelijk ook overal dat meer dan de helft van de IC patiënten onder de 60 is wat feitelijk gezien onjuist is.
quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:57 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ik doe even al die downplayers na die elke goed cijfer zo proberen te verdraaien dat de echte piek nog komt
En dit ja. Hoogste tijd weer het gewone leven op te gaan pakken. Zo snel mogelijk.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:56 schreef Mortaxx het volgende:
Wat een mooie cijfers voor een dinsdag. Geen enkel excuus meer voor einde lockdown
Dat mensen die in de buurt van intensieve veehouderij wonen eventueel kwetsbaarder longen hebben die vatbaarder zijn voor ziektes.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:34 schreef erkel het volgende:
[..]
Leg uit waarom het wel interessant is? Wat zijn de parallellen?
Wat is de relatie tussen geiten en deze endotoxinen, BVD.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:48 schreef erkel het volgende:
Ik ga wel een poging doen, voordat er allemaal rare verhalen de wereld inkomen.
Vanaf 2017 tot en met eind 2018 is er onderzoek gedaan naar omwonenden van geitenhouderijen. Wageningen University and Research meldt hier het volgende over:
Endotoxines: Endotoxinen (ook wel lipide A genoemd) zijn celwandbestanddelen van gram-negatieve bacteriën. Het endotoxine is een onderdeel van de lipopolysacchariden (LPS), structuren die voorkomen op de buitenste membraan bij gram-negatieve bacteriën. De toxines komen vrij bij beschadiging of dood van de bacterie.
Maybe.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat mensen die in de buurt van intensieve veehouderij wonen eventueel kwetsbaarder longen hebben die vatbaarder zijn voor ziektes.
Het klopt alleen wel, eerste dag na het weekend laat altijd lagere cijfers zienquote:Op dinsdag 28 april 2020 13:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zo is er altijd wel weer een excuus te bedenken
Klopt, maar hetzelfde zag je ook met Pasen. Maar ik ben superblij met de cijfers,"weinig" doden gelukkig.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zo is er altijd wel weer een excuus te bedenken
Ikea bezorgde gewoon. En je kon bestellen en afhalen. Ze stonden dus niet volledig stil.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:28 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Er is meer dan alleen een IKEA vestiging.
Leveranciers bijvoorbeeld met hun personeel.
Personeel zelf de bezorgers zowel bij de IKEA filialen als thuis met hun personeel.
Nee je denkt weer veel te simpel
Dan nog is het op een maandag nooit zo laag geweest.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Het klopt alleen wel, eerste dag na het weekend laat altijd lagere cijfers zien
Accepteer eens goed nieuws maat.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Morgen komt dus de klapper van het weekend .
Tis daar fucking koud man, iedereen doet daar aan social distancing.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:07 schreef Enchanter het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom Rusland zo weinig Corona doden heeft in vergelijking met andere landen ?
Wees gewoon eens blij met de betere cijfers.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Deze conclusie komt hard binnen! Waarom niet wat voorzichter gebracht. Bespreek het dan eerst!quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:06 schreef ludovico het volgende:
Het schijnt dus dat het gemiddelde testosteron niveau in mannen is gedaald de laatste paar decennia
Omdat het een vrij groot land is, waar heel veel dingen niet centraal worden geregeld.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:07 schreef Enchanter het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom Rusland zo weinig Corona doden heeft in vergelijking met andere landen ?
Die goeie ouwe tijd, op maandag 9 maart.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:06 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Dan nog is het op een maandag nooit zo laag geweest.
Oh dat ben ik ook zeker. Lucht ook ergens wel op natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wees gewoon eens blij met de betere cijfers.
En er gewoon gelogen wordt over de cijfers.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:12 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Omdat het een vrij groot land is, waar heel veel dingen niet centraal worden geregeld.
Het schijnt juist dat je vatbaarder bent met een hoger testosteron gehalte.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:06 schreef ludovico het volgende:
Het schijnt dus dat het gemiddelde testosteron niveau in mannen is gedaald de laatste paar decennia.
Mijn hypothese is dat dit laffe gedoe samenhangt met de mannelijke testosteron spiegel en de lock down dus niet is veroorzaakt door het Corona virus, maar door deze daling van de testosteron spiegel van mannen.
Het Corona virus was slechts de aanleiding.
Ik ondersteun deze hypothese op basis van alle angstige comments in dit topic en andere internetbronnen.
Superpost. Even geprikt wat opvallend is van die nuchtere viroloogquote:Op dinsdag 28 april 2020 13:01 schreef Za het volgende:
...
Streeck: Ik denk het wel. Het is vaak erg belangrijk om te weten of mensen zijn overleden aan virale longontsteking, dat wil zeggen Covid-19 of iets anders.
Streeck: Op dit moment vertrouw je te veel op modelberekeningen. Maar deze modellen zitten vol aannames die niemand heeft getest.
Streeck: We hebben virussen gevonden op objecten of deurknoppen. Ook in het toiletwater als iemand diarree had. Het is ons echter nooit gelukt om er intacte virussen van te kweken.
Streeck: ieder geval niet in de leerboeken. Sars-CoV-2 is een nogal verrassend virus . Een die blijkbaar symptomen kan veroorzaken in verschillende orgaansystemen en soms een tweefasenverloop heeft, dat wil zeggen dat het eerst de keel en vervolgens de longen aantast.
Streeck: Onze voorlopige gegevens geven op zijn minst aanwijzingen dat het virus niet via oppervlakken wordt overgedragen, maar in nauw contact. ...
Streeck: Als viroloog kan ik niet zeggen wat de economische en psychologische gevolgen zullen zijn.
Streeck: Een reden is dat we alles doen wat slecht is voor ons immuunsysteem. We hangen thuis rond en gaan niet de zon in. Zitten op een deken in het park met slechts vier is verboden. Maar we kijken daar ook niet naar de feiten. Sars-CoV-2 is een druppelinfectie en geen infectie in de lucht. ...
https://www.zeit.de/wisse(...)tz-massnahmen-studie
Kan ik er nog voor kiezen om het gewoon wel te krijgen?quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Superpost. Even geprikt wat opvallend is van die nuchtere viroloog![]()
De registratie en confirmatie van Covid19 oorzaak/gevolg, ontbreekt veelal.
Opvallend is dat, wat enigszins al wordt vermoed, dat het virus primair één van directe druppeloverdracht is en alle andere kennis gebaseerd is op vooral generieke "modellen" en (contact) veronderstellingen.
In dat geval zou het dragen van alleen een (druppel)masker door de bevolking al ruim voldoende zijn. Mogelijk dat er dan nog besmettingen zijn die dan in de marge van het grote getal zullen verlopen.
NB: Ik ben fel tegenstander van het generieke mondkapje omdat de bescherming in aanvulling op maatregelen daarvan niet is/wordt aangetoond.
Echter wanneer je dit verhaal inhoudelijk doordenkt, zou de oplossing wel 's kunnen liggen in een simpel mondkapje te dragen. de rest kan je, op het grote getal, achterwege laten.
De medische sector blijft natuurlijk de normale hygiëne en bescherming hanteren.
En dan ja, is zelfs een simpele sjaal voor/door de bevolking al voldoende. Nogmaals niet om 100% tegen te houden maar 75% of meer zou al perfect zijn.
Ik zou een gezonde hoeveelheid zout nemen bij cijfers uit Rusland.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:07 schreef Enchanter het volgende:
Dat is zelfs wenselijk, kunnen we de risicogroepen of eenieder die dat wil uitrusten met mondkapjes... de mensen onder de 30 of 40 zullen zichzelf niet als risicogeval zien, dus kunnen we daarmee werken aan groepsimmuniteit.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kan ik er nog voor kiezen om het gewoon wel te krijgen?
Nee er wordt niet gelogen maar de cijfers worden in elk land anders gewogen en zelfs gaande de tijd anders vastgesteld.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
En er gewoon gelogen wordt over de cijfers.
Hebben al die mensen die nu in de rij voor de IKEA staan toch gewoon gelijk. Lekker beetje gezonde buitenlucht opsnuiven ipv in dat bedompte huisje blijven zitten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:01 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is klote, de mooiste info heb ik hier gevonden:
Hendrik Streeck zit op een school in Gangelt in Noordrijn-Westfalen in het district Heinsberg, een van de centra van de Duitse uitbraak van het coronavirus. Achter hem staat een schoolbord met een kaart van de wereld en de planeten van ons zonnestelsel. Hij draagt een blauwe kiel, het ademmasker bungelt aan zijn nek. Samen met zijn team onderzoekt de viroloog van de Universiteit van Bonn momenteel mensen voor wat momenteel de grootste Duitse studie is over de verspreiding van het coronavirus. De school, die momenteel niet wordt gebruikt vanwege Corona, is het hoofdkantoor. Tijdens de videoconferentie stuurde NRW-premier Armin Laschet hem een sms en de huismeester kwam binnen en vroeg of hij iets wilde eten.
ZEIT ONLINE: Professor Streeck, hoe is uw stemming?
Hendrick Streeck: Bedankt, goed. De medische studenten die ons hier in de studie ondersteunen, zijn ongelooflijk gemotiveerd. En de Gangelter zijn geweldig. De leraren van de school bakken voor ons taarten en binnen een paar dagen was alles voorzien van wifi en werd er een computerstation neergezet.
ZEIT ONLINE: U bent eigenlijk experts in het HI-virus. Met het nieuwe coronavirus Sars-CoV-2 ben je nu een gewilde expert als viroloog. Hoe is dat voor jou persoonlijk?
HENDRIK STREECK
is sinds 2019 hoogleraar virologie aan de universiteit van Bonn en is de opvolger van Christian Drosten. Hij is ook de directeur van het Institute for HIV Research.
Streeck: Sars-CoV-2 bepaalt elke dag. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit aan iets anders heb gedacht. En dat klopt. Covid-19 komt steeds dichter bij ons allemaal. Bijna iedereen kent nu iemand die besmet is.
ZEIT ONLINE: Veel mensen staren tegenwoordig elke dag naar het aantal gevallen en vragen zich af: is de curve eindelijk afgevlakt? Wat vind je daarvan?
Streeck: Het is goed dat de aantallen stijgen en dat de capaciteit van de klinieken nog steeds niet wordt overschreden. Het is een teken dat ons gezondheidszorgsysteem veel kan. Gelukkig hebben we tot nu toe geen situatie gehad waarin we moesten beslissen welke mensen nog behandeld konden worden. Het aantal gratis intensive care-bedden vind ik sowieso het belangrijkst. Het laat zien of we nog steeds behandelingscapaciteiten hebben voor de ernstige Covid 19-gevallen.
ZEIT ONLINE: En wat te doen met het dodental, dat tot dusver relatief laag is geweest in Duitsland?
Streeck: We kunnen achteraf alleen antwoorden of en hoeveel het maandelijkse sterftecijfer stijgt met Covid-19. Ik heb de gevallen van 31 van de 40 overledenen uit de wijk Heinsberg nader bekeken - en het verbaasde me niet erg dat deze mensen stierven. Een van de overledenen was meer dan 100 jaar oud en een normale verkoudheid had tot de dood kunnen leiden. Maar zoals ik al zei: de studie loopt nog.
ZEIT ONLINE: Moeten we nader bekijken waar mensen echt aan zijn gestorven?
Streeck: Ik denk het wel. Het is vaak erg belangrijk om te weten of mensen zijn overleden aan virale longontsteking, dat wil zeggen Covid-19 of iets anders. Sars-CoV-2 werd in de keel gedetecteerd bij een van de Heinsberger-patiënten. Maar hij had geen longontsteking, maar stierf aan een hartstilstand.
ZEIT ONLINE: Er is een openbare discussie of de politiek te veel naar individuele experts luistert. Hoe classificeer je jezelf daar?
Streeck: Op dit moment vertrouw je te veel op modelberekeningen. Maar deze modellen zitten vol aannames die niemand heeft getest. En het hoeft vaak maar een verkeerde aanname te zijn of één ding wordt genegeerd en het hele model stort in.
ZEIT ONLINE: Heeft u een voorbeeld?
Streeck: In de - echt goede - modelstudies van het Imperial College over de voortgang van de epidemie gaan de auteurs er bijvoorbeeld van uit dat 50 procent van de huishoudens waarin zich een geval voordoet, niet voldoet aan de vrijwillige quarantaine . Waar komt zo'n veronderstelling vandaan? Ik denk dat we meer feiten moeten creëren.
ZEIT ONLINE: Dat is precies wat u in Gangelt wilt doen. U bent zojuist begonnen met de meest uitgebreide studie over Covid-19 in Duitsland tot nu toe. Wat is je doel
Streeck: We testen voor het eerst in een steekproef van de Duitse bevolking of ze besmet zijn of waren met het coronavirus. En dit door middel van een uitstrijkje en antilichaamtest in het bloed. Op deze manier kunnen we ook het aantal niet-gerapporteerde infecties inschatten. In totaal onderzoeken we 1.000 mensen uit 500 huishoudens. Ze komen net naar school, twaalf huishoudens per uur. Hier vragen we hen bijvoorbeeld of ze bij de carnavalsessie waren van waaruit de uitbraak in deze regio zou zijn begonnen; of u eerdere medische aandoeningen heeft of bepaalde medicijnen gebruikt waarvan wordt vermoed dat ze de infectie verergeren. Vervolgens nemen we bloed en uitstrijkjes uit de keel. Dinsdag hebben we alle deelnemers uitgenodigd voor de carnavalsessie. Zelfs als je het niet gelooft ze zijn nog niet allemaal getest. Daarnaast reconstrueert mijn doctoraatsstudent momenteel de sessie. Hij vraagt de deelnemers waar ze precies op de petvergadering zaten en met wie ze spraken.
ZEIT ONLINE: Kan de infectieketen op deze manier worden gereconstrueerd?
Streeck: Hopelijk. We zijn begonnen vast te leggen wie wie mogelijk heeft besmet. Keer op keer werd vermoed dat het spoelwater de bierglazen niet goed desinfecteerde en dat de mensen besmet waren. Maar dat is waarschijnlijk niet waar. De meesten van de vergadering dronken gebotteld bier. En andere dingen passen ook niet.
ZEIT ONLINE: Welke?
Streeck: We zijn verrast dat veel mensen direct na het carnaval ziek werden, vaak een dag later. Dit komt niet overeen met de incubatietijd van enkele dagen die we aannemen voor Covid-19. En er zijn nog andere sporen: eind januari zou een hele school min of meer verlamd zijn. Bijna alle kinderen en ouders waren ziek. We controleren nu of deze mensen antilichamen hebben. Zo ja, dan kijken we ernaar.
ZEIT ONLINE: Onderzoekt u mensen later opnieuw?
Streeck: We bespreken dit momenteel. We zien dat het aantal infecties in Gangelt niet meer toeneemt. Hier ben je al over de berg. Dit is het beste moment om een monster te bekijken. Maar als de maatregelen in Gangelt voor het eerst versoepeld werden, willen we dit graag als project begeleiden.
ZEIT ONLINE: Direct nadat de uitbraak in Heinsberg in februari begon, onderzocht u al huishoudens van geïnfecteerde mensen. Doe je dit opnieuw?
Streeck: Ja, vanaf dinsdag gaan de hygiënisten naar de huishoudens van de mensen die we positief hebben getest. Daar verzamelen ze lucht en verwijderen ze afstandsbedieningen en deurgrepen. We hebben al monsters genomen in 70 huishoudens, maar we willen een grotere steekproef, hoewel ik me kan voorstellen wat er uit de tests zal komen.
ZEIT ONLINE: Wat dan?
Streeck: We hebben virussen gevonden op objecten of deurknoppen. Ook in het toiletwater als iemand diarree had. Het is ons echter nooit gelukt om er intacte virussen van te kweken. Dit geeft in ieder geval aan dat de meeste mensen niet via oppervlakken besmet raken. Maar we hebben de methodologie nu verfijnd. Ik weet zeker dat dit ons meer verfijnde inzichten zal geven.
ZEIT ONLINE: Laten we het hebben over de symptomen die u bij geïnfecteerde mensen heeft aangetroffen. Ze waren een van de eersten die een bijna volledig verlies van geur en smaak beschreven. Zijn er nog andere nieuwe inzichten?
Streeck: Uit onze gegevens tot nu toe blijkt dat ongeveer een derde van de patiënten zelfs gedurende meerdere dagen diarree heeft. Dat is meer dan gedacht. Bovendien - we hebben dit zelf nog niet vastgesteld, maar hebben het vaak gehoord - kunnen doofheid en duizeligheid optreden. In het begin lette je niet op al deze dingen omdat ze niet passen bij een luchtwegaandoening.
ZEIT ONLINE: Ze gaan echter samen met casusrapporten waarin wetenschappers beschrijven dat een Sars-CoV-2-infectie symptomen kan veroorzaken die verband houden met het zenuwstelsel, waaronder hoofdpijn. In sommige gevallen vonden onderzoekers zelfs ernstig hersenletsel bij overleden patiënten ( Radiology: Poyiadji et al., 2020 ). Is het bekend dat Sars-virussen hiertoe in staat zijn?
Streeck: ieder geval niet in de leerboeken. Sars-CoV-2 is een nogal verrassend virus . Een die blijkbaar symptomen kan veroorzaken in verschillende orgaansystemen en soms een tweefasenverloop heeft, dat wil zeggen dat het eerst de keel en vervolgens de longen aantast.
ZEIT ONLINE: Een andere grote onbekende is waarom sommige mensen ernstig ziek worden en anderen nauwelijks merkbaar.
Streeck: het hangt af van verschillende factoren. Eerdere ziekten spelen een rol en de reactie van het immuunsysteem. Veel hiervan is echter nog niet begrepen. We werden onlangs verrast door een onderzoek waarvan de auteurs virussen in het bloed vonden ( Jama: Young et al., 2020 ). We hebben dit bij al onze eerste 70 patiënten onderzocht en hebben nooit virussen in het bloed gevonden. We hebben dit meegedeeld aan het Paul Ehrlich Instituut, omdat het ook relevant is voor bloeddonatie. En nu vragen we ons af of het virus alleen in het ernstige beloop in het bloed terechtkomt, maar niet in het milde beloop. We willen dergelijke vragen onderzoeken.
ZEIT ONLINE: Als het gaat om serieuze vooruitgang: kan het zijn dat een deel van de bevolking wordt beschermd omdat deze mensen kruisimmuniteit hebben tegen een andere coronavirusinfectie?
Streeck: Het is een heel opwindende vraag of er een bestaande immuniteit kan zijn, dat wil zeggen een soort kruisimmuniteit. Er zijn tenslotte naast Sars-CoV-2 nog vier andere coronavirussen die al jaren de wereld rondreizen, maar meestal een zeer milde loop hebben. Er zijn zelden ernstige cursussen. Zoiets hadden we deze winter opgemerkt bij een deel van de medewerkers van ons instituut. Nu kijken we of hun immuunsysteem Sars-2 gedeeltelijk kan herkennen.
ZEIT ONLINE: Vragen over de immuunreactie zijn fascinerend, maar zullen politici waarschijnlijk niet helpen. Binnenkort is het tijd om na 19 april te beslissen hoe verder te gaan met de vrij strikte maatregelen. Jij en je studie hopen op snelle resultaten.
Streeck: Natuurlijk, want hopelijk geven onze gegevens je een beter idee van welke maatregelen werken en welke niet. Maar we moeten afwachten wanneer er resultaten zijn. De grootste fout die we kunnen maken, is te snel conclusies trekken en advies geven. Gewoon om ze daarna te moeten herzien. Hopelijk kunnen we rond of na Pasen specifieke aanbevelingen schrijven. Ik heb nauw contact met de Staatskanselarij van Noordrijn-Westfalen en premier Armin Laschet. De deelstaat Noordrijn-Westfalen is dankbaar voor de financiering van onze studie.
ZEIT ONLINE: Een belangrijke vraag is hoe het virus überhaupt wordt overgedragen. Winkels en winkels zijn gesloten, mensen moeten thuis blijven. En je hebt onlangs bij Markus Lanz gezeten en gezegd dat er geen infecties zijn gevonden in de kapper, tijdens het besturen van een bus of winkelen. Zijn de maatregelen te zwaar?
Streeck: Als er nog individuele uitzendingen zijn, bijvoorbeeld in de supermarkt of bij de kapper, is dat niet goed, maar ook geen groot probleem. Er is altijd gezegd dat het ons doel niet is om het virus volledig in te dammen, maar om onder de capaciteitslimiet van de ziekenhuizen te blijven. We zouden het virus niet kunnen bevatten als we twee of drie jaar niet thuis willen zitten. Bovendien is het echt tijd dat we op gegevens vertrouwen.
ZEIT ONLINE: Wat bedoel je?
Streeck: Onze voorlopige gegevens geven op zijn minst aanwijzingen dat het virus niet via oppervlakken wordt overgedragen, maar in nauw contact. En de zaak bij München, de eerste in Duitsland, wijst in dezelfde richting. Tijdens haar bezoek besmette de medewerker van de leverancier van auto-onderdelen uit China alleen collega's met wie ze heel nauw samenwerkte. Er was geen uitzending in het restaurant, de taxichauffeur was niet besmet en niemand in het openbaar vervoer. Ook al lijkt deze vrouw zeer besmettelijk te zijn geweest.
ZEIT ONLINE: Zie je dat ook in Gangelt? Dat de infectieketens kunnen worden opgespoord en dat de nieuw geïnfecteerden de geïnfecteerden kennen?
Streeck: Bijna iedereen kent elkaar in Gangelt. Maar ja, we kunnen meestal begrijpen hoe het was.
ZEIT ONLINE: Bovendien hebben de huidige beperkingen bepaalde bijwerkingen. Ze hebben gevolgen voor de economie, ook de werkloosheid neemt toe en huiselijk geweld en zelfmoorden zijn mogelijk. Nemen we het allemaal serieus genoeg?
Streeck: Als viroloog kan ik niet zeggen wat de economische en psychologische gevolgen zullen zijn.
ZEIT ONLINE: Maar u sprak zich om andere redenen uit tegen een strikte avondklok. Waarom?
Streeck: Een reden is dat we alles doen wat slecht is voor ons immuunsysteem. We hangen thuis rond en gaan niet de zon in. Zitten op een deken in het park met slechts vier is verboden. Maar we kijken daar ook niet naar de feiten. Sars-CoV-2 is een druppelinfectie en geen infectie in de lucht. Als het mazelen waren en we allemaal geen immuunbescherming hadden, zou ik ook adviseren om het openbaar vervoer te vermijden. Ik zou me ook anders gedragen bij pokken.
ZEIT ONLINE: Als we praten over hoe verder te gaan, is het omgaan met de risicogroepen een belangrijk punt. Hoe zou het eruit kunnen zien?
Streeck: Het draait allemaal om de oudere en pre-zieke mensen. Idealiter zou het ziekenhuis- en verpleeghuispersoneel wekelijks kunnen worden getest. En voor familie en bezoekers zou er een machine voor de ingang staan die een snelle test mogelijk zou maken. Als de test negatief is, kunnen ze binnenkomen. Als dit bij de sneltest niet werkt, moet je andere opties bedenken. Maar het ergste zou zijn als we bepaalde mensen gewoon opsluiten.
ZEIT ONLINE: Of het nu in de Berlijnse trompetclub is of bij de après-ski in Ischgl: grote evenementen zijn vaak het startpunt geweest voor uitbraken. Moeten ze voorlopig verboden blijven?
Streeck: We willen feiten creëren en niet speculeren.
https://www.zeit.de/wisse(...)tz-massnahmen-studie
Bijna allemaal een zetje.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:26 schreef Vallon het volgende:
Gaat iemand dood door Covid19 of is dat het "zetje" geweest.
Keihard aanpakken? Mensen die met afstand een vreedzame demonstratie houden tegen de illegale maatregelen van de overheid?quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:05 schreef the-eye het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:00 schreef Za het volgende:
[..]
Wat is de relatie tussen geiten en deze endotoxinen, BVD.
quote:Mensen worden op verschillende manieren blootgesteld aan het fijnstof van veehouderij. Direct via stofdeeltjes in de lucht, zoals huidschilfers, deeltjes van veren en haren, voerdeeltjes, mestdeeltjes. En indirect doordat ammoniak dat wordt uitgestoten door de veehouderij in de lucht reageert tot fijnstof deeltjes, zogeheten secundair fijnstof.
Bron: https://kennisplatformvee(...)nstof-en-endotoxinenquote:Endotoxinen
Omdat micro-organismen in het fijnstof zitten, worden ook van micro-organismen afkomstige toxinen gevonden. Een belangrijk toxine is het endotoxine. Endotoxinen zijn bouwstenen van de celwand van (Gram-negatieve) bacteriën die toxische effecten op de mens kunnen hebben. Het zijn dode deeltjes, die geen pathogene eigenschappen meer hebben. Wel kunnen endotoxinen na inademing tot gezondheidsklachten leiden.
Ah, daar hebben we THEFXR weer die het paniekgehalte wat komt verhogen in het topic.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:32 schreef THEFXR het volgende:
quote][ afbeelding ] Op dinsdag 28 april 2020 09:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
"Van Dissel merkte woensdag nog wel op dat het RIVM niet weet of het dragen van een mondkapje verspreiding kan voorkomen als men de ziekte bij zich draagt maar nog geen klachten heeft. Dat zou het advies over het dragen van een mondkapje kunnen doen veranderen, "maar dat weten we domweg nog niet"."
Het RIVM blijft hangen als een langspeelplaat, als je het nog niet weet of het helpt, hoe blind zijn ze dan. in tijden van crisis hebt je geen tijd om lang wetenschappelijk onderzoek te doen en tegelijkertijd een land in gijzeling te houden.
Dat deed ik sowieso al. Ben veel buiten aan het rennen en fietsen in de zon, in de bossen. Heerlijk. Boterhammetje opeten op een omgevallen boomstam. Je immuunsysteem, algehele gezondheid en mentale gesteldheid gaat daar flink van vooruit!quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:29 schreef erkel het volgende:
[..]
Hebben al die mensen die nu in de rij voor de IKEA staan toch gewoon gelijk. Lekker beetje gezonde buitenlucht opsnuiven ipv in dat bedompte huisje blijven zitten.
PS: Goede post
Dit is trouwens ook wel heel belangrijk ja. Dat mensen die positief testen en sterven dus niet als Covid-19 worden geregistreerd als ze aan iets heel anders sterven.quote:Streeck: Ik denk het wel. Het is vaak erg belangrijk om te weten of mensen zijn overleden aan virale longontsteking, dat wil zeggen Covid-19 of iets anders. Sars-CoV-2 werd in de keel gedetecteerd bij een van de Heinsberger-patiënten. Maar hij had geen longontsteking, maar stierf aan een hartstilstand.
Thanks, ik weet nog steeds de directe link specifiek tussen geiten en endotoxinen niet.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:33 schreef erkel het volgende:
Bron: https://kennisplatformvee(...)nstof-en-endotoxinen
Het zal morgen ongetwijfeld hoger zijn, maar positief aan de cijfers van vandaag is ook juist dat er veel 'oude' gevallen in zitten. Dit maakt het iets onwaarschijnlijker dat er morgen sprake zal zijn van een grote inhaalslag.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hoe vaak hebben we deze dans nou al gehad? Morgen komt er een veel hoger cijfer, net als de woensdag na pasen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wees gewoon eens blij met de betere cijfers.
Je lijkt de media wel "Belangrijke kanttekening hierbij is dat veel ziekenhuizen hun administratie pas na het weekend, en na Koningsdag, bijwerken. Wellicht zijn er in het afgelopen etmaal dus meer mensen overleden en opgenomen in het ziekenhuis."quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Hoe vaak hebben we deze dans nou al gehad? Morgen komt er een veel hoger cijfer, net als de woensdag na pasen.
quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:56 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Je lijkt de media wel "Belangrijke kanttekening hierbij is dat veel ziekenhuizen hun administratie pas na het weekend, en na Koningsdag, bijwerken. Wellicht zijn er in het afgelopen etmaal dus meer mensen overleden en opgenomen in het ziekenhuis."
Vooral benadrukken dat het nu zo laag is en er morgen meer de pijp uit zijn.
Je zaait paniek
Yep, iemand te vragen in je gezicht te hoesten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kan ik er nog voor kiezen om het gewoon wel te krijgen?
Je wipt op de wip, schommelen doe je op een schommel.quote:
Zelfs Italië heeft soepelere regels dan Nederland straks. Ons kabinet😅😂quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:12 schreef ludovico het volgende:
Remedie tegen lock down: Geef het OMT en Rutte een testosteron shot.
Ok. Fijn dat je alles weet.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Hoe vaak hebben we deze dans nou al gehad? Morgen komt er een veel hoger cijfer, net als de woensdag na pasen.
En het was ook de bedoeling dat ik dat zo duaal neerpende om duidelijk te maken dat we aan apenkooien zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je wipt op de wip, schommelen doe je op een schommel.
Het is wel lullig voor die gemiddeld 2900 doden die er normaal per week vallen in niet-corona tijd dat ze niet dagelijks opgenomen worden in een serie push-berichten. Dan ben je dood en ook nog eens minder belangrijk blijkbaar.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:02 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Nee die doorgeslagen paniek van jouw en @:hooibaal is te kansloos voor woorden de hele dag op zoek naar negativiteit.
Net als de hijgerige media, die niet berichten over alle doden die in koude winters of warme zomers vallen. Iets meer de belangen tussen economie en gezondheid afwegen zou geen overbodige luxe zijn maar in plaats daarvan oh weer 40 doden oh weer 68 overleden
Dit laatste klopt niet.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:08 schreef Nicksanders het volgende:
.
Het is een echte killer en meer dan de helft wat op de IC ligt is onder de 60 aldus @:hooibaal
En wordt er niet uren over je gepraat in allerlei talkshows😉😢quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:12 schreef OProg het volgende:
[..]
Het is wel lullig voor die gemiddeld 2900 doden die er normaal per week vallen in niet-corona tijd dat ze niet dagelijks opgenomen worden in een serie push-berichten. Dan ben je dood en ook nog eens minder belangrijk blijkbaar.
Maar de kans dat het je fataal wordt is natuurlijk klein onder de 60 zonder onderliggende kwalen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:14 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Dit laatste klopt niet.
Uit de openbaar beschikbare gegevens van NICE (slechts voor 90% volledig wellicht, maar voldoende) blijkt dat 30-35% van de (huidige) patiënten op de IC onder de 60 is.
Ook Frankrijk gaat bij het beindigen van de Lock-Down; het dragen van maskers in bepaalde situaties, verplicht stellen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:08 schreef Vallon het volgende:
Nu op de Franse zenders Live, Edouard Philippe (premier collega "Rutte") met hoe verder in Frankrijk:
Link geeft simultaan vertaling in engels voor hen die geen Frans beheersen.
Als je een fles bleek opdrinkt en een tweet van Trump hebt ge-retweet durf ik zeker te stellen dat je een paar uur word besproken in talkshowsquote:Op dinsdag 28 april 2020 15:16 schreef kol7680 het volgende:
[..]
En wordt er niet uren over je gepraat in allerlei talkshows😉😢
Als je niet terecht kan op de IC omdat die meer dan vol ligt wordt die kans ineens een stuk groter. Dat is dan ook meteen de hele reden achter social distancing - niet het voorkomen van besmettingen, maar het voorkomen van veel besmettingen tegelijk. Zodat we patiënten kunnen behandelen, in plaats van toekijken hoe ze doodgaan in de gang van het ziekenhuis. Zoals een tijdje het geval geweest is in Italië, en in NY.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:17 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Maar de kans dat het je fataal wordt is natuurlijk klein onder de 60 zonder onderliggende kwalen.
Nou, ik durf te wedden dat wij het dan ook gaan doen 'omdat iedereen het doet'. valt me nog tegen dat je er straks niet twee in de auto moet hebben naast de blaastestquote:Op dinsdag 28 april 2020 15:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ook Frankrijk gaat bij het beindigen van de Lock-Down; het dragen van maskers in bepaalde situaties, verplicht stellen.
4 weken in coma aan de beademing richt ook wel enige schade aan en niet iedereen zal daar volledig van herstellen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:17 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Maar de kans dat het je fataal wordt is natuurlijk klein onder de 60 zonder onderliggende kwalen.
Je kan ook gewoon zeggen dat dit mooie cijfers zijn, in plaats van die zure "morgen zijn het er weer veel meer".quote:
Klopt, ook kan er bij iemand na 4 weken coma ook hersenletsel ontstaan.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
4 weken in coma aan de beademing richt ook wel enige schade aan en niet iedereen zal daar volledig van herstellen.
Is nauwelijks te volgen met al die geluiden door elkaar.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:08 schreef Vallon het volgende:
Nu op de Franse zenders Live, Edouard Philippe (premier collega "Rutte") met hoe verder in Frankrijk:
Link geeft simultaan vertaling in engels voor hen die geen Frans beheersen.
Het steekt wat meer hout.... met het recente inzicht dat je zeker kunt overwegen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nou, ik durf te wedden dat wij het dan ook gaan doen 'omdat iedereen het doet'. valt me nog tegen dat je er straks niet twee in de auto moet hebben naast de blaastest
Bron dat de kans dan groter is?? Waar staat dit?quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als je niet terecht kan op de IC omdat die meer dan vol ligt wordt die kans ineens een stuk groter. Dat is dan ook meteen de hele reden achter social distancing - niet het voorkomen van besmettingen, maar het voorkomen van veel besmettingen tegelijk. Zodat we patiënten kunnen behandelen, in plaats van toekijken hoe ze doodgaan in de gang van het ziekenhuis. Zoals een tijdje het geval geweest is in Italië, en in NY.
Dat is nogal evident. Aangezien je dan geen zorg meer kunt ontvangen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:24 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Bron dat de kans dan groter is?? Waar staat dit?
Je wil een bron voor de bewering dat de kans groter is dat je overlijdt als er geen behandeling beschikbaar is? Okee...quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:24 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Bron dat de kans dan groter is?? Waar staat dit?
quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het steekt wat meer hout.... met het recente inzicht dat je zeker kunt overwegen.
Een inzicht dat sws tijd nodig heeft om in te dalen.
Wanneer je je indenkt dat het virus voornamelijk of alleen door uitgeademde vochtdruppels wordt overgedragen, is het niet een maar de oplossing.
Weer zo'n zure reactie, er moet gewoon iets gebeuren hè met <60, gaan ze niet dood dan maar zeggen dat ze als wrakken de IC af komen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
4 weken in coma aan de beademing richt ook wel enige schade aan en niet iedereen zal daar volledig van herstellen.
Dat hoef je mij niet te vertellen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:14 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Dit laatste klopt niet.
Uit de openbaar beschikbare gegevens van NICE (slechts voor 90% volledig wellicht, maar voldoende) blijkt dat 30-35% van de (huidige) patiënten op de IC onder de 60 is.
Dat is hier al weken aan de gang.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Weer zo'n zure reactie, er moet gewoon iets gebeuren hè met <60, gaan ze niet dood dan maar zeggen dat ze als wrakken de IC af komen.
Precies. De gemelde cijfers fluctueren flink, maar in de grafieken van de RIVM zie je in april een vrij lineaire daling van zo'n 3 a 4 per dag. Dit toepassen op de na-weekendse piekmeldingen kom je dan uit op ongeveer 135 vermelde doden die je morgen kan verwachten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Bron dat je als onder 60 aan de beademing op de IC gaat komen? Virus verloopt grootendeels mild onder de 60 jarigen en de kans is gewoon verwaarloosbaar dat dit gebeurt. Cijfers ondersteunen dit gewoon. Deze gevallen zijn uitzonderingen. Onder de 60 zijn de gevallen zwaar ondervertegenwoordigd op de IC.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja... ik kijk ḿ op de zender zelf... FF zoeken.. hier in alleen Frans:quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:22 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Is nauwelijks te volgen met al die geluiden door elkaar.
Juist. Hier worden dingen geroepen die helemaal niet kloppen. Fijn dat je dit aan doet kaarten in je post!quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Bron dat je als onder 60 aan de beademing op de IC gaat komen? Virus verloopt grootendeels mild onder de 60 jarigen en de kans is gewoon verwaarloosbaar dat dit gebeurt. Cijfers ondersteunen dit gewoon. Deze gevallen zijn uitzonderingen. Onder de 60 zijn de gevallen zwaar ondervertegenwoordigd op de IC.
Ik kan ook op de IC komen omdat ik net een zwaar auto ongeluk heb gekregen. Leggen we daar ook de hele samenleving voor plat om de eventuele kans daarop te verminderen?
Dat klopt dan wel maar nog steeds is de kans dat je komt te overlijden heel klein.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:17 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Nee die bron hoef ik niet dat geloof ik wel.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:25 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je wil een bron voor de bewering dat de kans groter is dat je overlijdt als er geen behandeling beschikbaar is? Okee...
Nou, dat is wel een van de redenen waarom met vraagt zo min mogelijk de deur uit te gaan: men zit nu, in deze crisistijd met overvolle IC's niet te wachten op gevallen wielrenners en motorrijders, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Bron dat je als onder 60 aan de beademing op de IC gaat komen? Virus verloopt grootendeels mild onder de 60 jarigen en de kans is gewoon verwaarloosbaar dat dit gebeurt. Cijfers ondersteunen dit gewoon. Deze gevallen zijn uitzonderingen. Onder de 60 zijn de gevallen zwaar ondervertegenwoordigd op de IC.
Ik kan ook op de IC komen omdat ik net een zwaar auto ongeluk heb gekregen. Leggen we daar ook de hele samenleving voor plat om de eventuele kans daarop te verminderen?
En dan FF zeuren dat dit niet door de leeftijd is maar omdat men op die leeftijd veelal meer onderliggende problemen krijgt vanwege een minder effectief werkend afweersysteem.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:33 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Dat klopt dan wel maar nog steeds is de kans dat je komt te overlijden heel klein.
Zoals ik al eerder de cijfers liet hier geplaatst heb.
[ afbeelding ]
De kans dat je hieraan sterft neemt vanaf 70 sprongen.
Ohhh? Is dat het?quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, dat is wel een van de redenen waarom met vraagt zo min mogelijk de deur uit te gaan: men zit nu, in deze crisistijd met overvolle IC's niet te wachten op gevallen wielrenners en motorrijders, bijvoorbeeld.
Daar was dan ook begrip voor echter begint dit geheel terecht af te brokkelen door de financiële en sociale schade.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, dat is wel een van de redenen waarom met vraagt zo min mogelijk de deur uit te gaan: men zit nu, in deze crisistijd met overvolle IC's niet te wachten op gevallen wielrenners en motorrijders, bijvoorbeeld.
Met die instelling hou je nog jaren de economie op slot. Kansloos dus.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Weer helemaal gelijk. Doordat de VVD en co jarenlang heeft weten te bezuinigen op de zorg en indirect de IC beschikbare plaatsen, houden ze nu het verhaal op van de IC plekken en ouderen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:44 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Daar was dan ook begrip voor echter begint dit geheel terecht af te brokkelen door de financiële en sociale schade.
Je hoort ze nergens over structureel zorgen voor meer IC plekken nee we willen onder 700 uit komen.
Nederland heeft sowieso ivm de landen om ons heen per hoofd van de bevolking weinig IC plekken jarenlang op bezuinigd dat is natuurlijk een andere discussie maar dat is door dezelfde overheid gebeurd (niemand uitgezonderd) (dus niet alleen VVD) en nu staan ze schijnheilig overal te zeggen hoe we de zwakkeren/ouderen moeten beschermen,
Klopt dat in 99% van de gevallen dacht ik kan iets minder zijn maar sowieso in 90+ van de gevallen het komt door onderliggende klachten die weer verklaarbaar zijn door leeftijd hoe ouder hoe meer aandoeningen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dan FF zeuren dat dit niet door de leeftijd is maar omdat men op die leeftijd veelal meer onderliggende problemen krijgt vanwege een minder effectief werkend afweersysteem.
Een afweersysteem dat niet eens zo zeer minder "werkt" maar juist te goed zonder te stoppen en daarmee een overreactie vertoond op o.a. ontstekingen.
Zelf pleit ik voor een medisch attest waarin staat of iemand volgens de huisarts meer of minder kwetsbaar is. Die persoon kan dan zelf maatregelen nemen en rekenen op passende hulp.
Ook in het voortgezet onderwijs (open per 18mei) net als in het OV (taxi's inclusief) en geopende winkels moeten maskers worden gedragen. !!!quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:32 schreef Vallon het volgende:
Tja... ik kijk ḿ op de zender zelf... FF zoeken.. hier in alleen Frans:
Essentie is dat de boel per 11mei opengaat, masker gebruik zal worden aanbevolen waar wenselijk, er flink meer getest gaat worden en isolatie (confinement) niet moet worden gezien als straf.
Vind het wel opmerkelijk dat niemand er meer op in gaat. Nicksanders postte net ook wat cijfers en niemand reageert daar op. Je laten leiden door angst is moeilijk te verdedigen en bekt net wat lekkerderquote:Op dinsdag 28 april 2020 15:33 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Juist. Hier worden dingen geroepen die helemaal niet kloppen. Fijn dat je dit aan doet kaarten in je post!
Klopt en ja ik zelf stem VVD (weinig alternatief geweest) maar uiteraard ben ik het ook niet met alles eens van de VVD elke partij heeft wel punten van oké goed punt en ook veel negatieve punten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:47 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Weer helemaal gelijk. Doordat de VVD en co jarenlang heeft weten te bezuinigen op de zorg en indirect de IC beschikbare plaatsen, houden ze nu het verhaal op van de IC plekken en ouderen.
Kansloos en doorzichtbaar heen te prikken. Met als kanttekening dat nu door hun eigen besparingen, de economie om zeep wordt geholpen door Rutte en co. En daardoor moet de bevolking dus binnen blijven, vanwege de bezuinigingen de laatste jaren in de zorg.
We hebben weinig IC plekken in vergelijking met ons omringende landen. Of dat goed is of niet, kun je over discussieren. Ze lagen nooit vol, er hoefden geen mensen geweigerd, dus de vraag is of je er dan te weinig hebt. Ik heb daar niet voldoende kennis van zaken voor, dus ik doe daar geen uitspraken over. Ik hoor dat graag van anderen, zoals intensivisten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:44 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Daar was dan ook begrip voor echter begint dit geheel terecht af te brokkelen door de financiële en sociale schade.
Je hoort ze nergens over structureel zorgen voor meer IC plekken nee we willen onder 700 uit komen.
Nederland heeft sowieso ivm de landen om ons heen per hoofd van de bevolking weinig IC plekken jarenlang op bezuinigd dat is natuurlijk een andere discussie maar dat is door dezelfde overheid gebeurd (niemand uitgezonderd) (dus niet alleen VVD) en nu staan ze schijnheilig overal te zeggen hoe we de zwakkeren/ouderen moeten beschermen,
Ze geloven liever de beelden van Italië wat ze dan 100x herhalen of de "massa graven in New York" wat niks met corona vandoen had.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Vind het wel opmerkelijk dat niemand er meer op in gaat. Nicksanders postte net ook wat cijfers en niemand reageert daar op. Je laten leiden door angst is moeilijk te verdedigen en bekt net wat lekkerder
Coronadoden zijn overwegend man en ver boven de 70. Rusland is zo'n pauperland dat de gemiddelde man die leeftijd simpelweg niet haalt, de gemiddelde levensverwachting in Rusland is voor mannen 65 jaar. Alle potentiele coronadoden daar hebben zich dus al doodgezopen voor hun 70e levensjaar.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:07 schreef Enchanter het volgende:
Het is wel jammer ja, ik had toch wel een reactie van Hooibaal verwacht eigenlijk.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Vind het wel opmerkelijk dat niemand er meer op in gaat. Nicksanders postte net ook wat cijfers en niemand reageert daar op. Je laten leiden door angst is moeilijk te verdedigen en bekt net wat lekkerder
En door welke partij(en) komen die bezuinigingen onder andere waardoor er te weinig IC bedden standaard zijn?quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We hebben weinig IC plekken in vergelijking met ons omringende landen. Of dat goed is of niet, kun je over discussieren. Ze lagen nooit vol, er hoefden geen mensen geweigerd, dus de vraag is of je er dan te weinig hebt. Ik heb daar niet voldoende kennis van zaken voor, dus ik doe daar geen uitspraken over. Ik hoor dat graag van anderen, zoals intensivisten.
Voor nu zitten we nog niet op de 700 bedden, maar nog rond de 900, en dat is dus nog steeds veel te veel. Dat betekent nog steeds personeel dat zich drie slagen in de rondte moet werken. Dus nee, ze willen nog steeds geen wielrenners en motorrijders die vinden dat ze lang genoeg binnen hebben gezeten op hun IC krijgen nu.
Misschien dat het wat helpt om ''de andere kant'' wat minder belachelijk te maken; niet alleen jij overigens. Voorstanders van meer versoepelingen vinden het ook niet tof als ze belachelijk worden gemaakt; als er voor hun bepaald wordt wat er bedoeld word als ze het hebben over het redden van de economie (''je wil alleen maar op een terrasje zitten!!!'' als voorbeeld), moet je het zelf ook niet doen. Uiteindelijk is dit een forum. Mensen mogen roepen wat ze willen zolang het binnen de regels van het forum valt. Meeste mensen kunnen prima denken en zien ook echt wel dat ze bepaalde uitspraken van sommige users niet serieus hoeven te nemen. Post na post herhalen dat iemand paniek aan het zaaien is help je zelf ook niemand mee. Sommige mensen zijn ook oprecht bang, dat moet ook gewoon kunnen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:51 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ze geloven liever de beelden van Italië wat ze dan 100x herhalen of de "massa graven in New York" wat niks met corona vandoen had.
Er zijn 'standaard' niet te weinig bedden, er is gebrek aan overcapaciteit. Daarnaast bleek het adequaat bij te schalen te zijn. Dat er niet altijd 1000 lege IC bedden zijn lijkt me redelijk.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:56 schreef kol7680 het volgende:
[..]
En door welke partij(en) komen die bezuinigingen onder andere waardoor er te weinig IC bedden standaard zijn?
Er is te weinig tegen geluid, en Nick post alleen maar statistieken die kloppen en zegt niks wat nog niet klopt.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien dat het wat helpt om ''de andere kant'' wat minder belachelijk te maken; niet alleen jij overigens. Voorstanders van meer versoepelingen vinden het ook niet tof als ze belachelijk worden gemaakt; als er voor hun bepaald wordt wat er bedoeld word als ze het hebben over het redden van de economie (''je wil alleen maar op een terrasje zitten!!!'' als voorbeeld), moet je het zelf ook niet doen. Uiteindelijk is dit een forum. Mensen mogen roepen wat ze willen zolang het binnen de regels van het forum valt. Meeste mensen kunnen prima denken en zien ook echt wel dat ze bepaalde uitspraken van sommige users niet serieus hoeven te nemen. Post na post herhalen dat iemand paniek aan het zaaien is help je zelf ook niemand mee.
quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Coronadoden zijn overwegend man en ver boven de 70. Rusland is zo'n pauperland dat de gemiddelde man die leeftijd simpelweg niet haalt, de gemiddelde levensverwachting in Rusland is voor mannen 65 jaar. Alle potentiele coronadoden daar hebben zich dus al doodgezopen voor hun 70e levensjaar.
Ik heb gewoon het gevoel dat sommige mensen er op geilen ja. Some people like to see the world burn. Constant negativiteit en wanneer er goed onderbouwd tegengeluid komt wat het gewoon keihard debunked hoor je ze niet meer. Altijd de eerste zijn met negatieve shit posten, "we gaan nog heel lang hier mee te maken hebben". Erg jammer.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:56 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het is wel jammer ja, ik had toch wel een reactie van Hooibaal verwacht eigenlijk.
Morgen (als de ongetwijfeld minder goede cijfers dan vandaag bekend worden) staat hij weer vooraan met klagen over dat het de verkeerde kant op gaat, mensen zich aan regels moeten houden en we nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang in deze situatie zitten.
Tegengeluid zat. Sowieso is er niks mis met zijn mening of zijn posts, maar continue andere users belachelijk lopen te maken heeft niks meer met tegengeluid te maken. Net als jou uitspraak dat sommige users geilen op hogere cijfers; dat is gewoon generaliserend en net zo kut als wanneer bepaalde users roepen dat mensen die de economie belangrijk vinden enkel op een terras willen zitten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:59 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Er is te weinig tegen geluid, en Nick post alleen maar statistieken die kloppen en zegt niks wat nog niet klopt.
Dat in tegenstelling tot sommige paniekzaaiers hier, die geilen op hogere cijfers en hel en verdoemenis roepen als er eens hoge cijfers zijn. Nee, fijn dat we eens wakker aan het worden zijn. Gelukkig maar.
Dat er standaard te weinig IC bedden zijn, is helemaal niet zo duidelijk.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:56 schreef kol7680 het volgende:
[..]
En door welke partij(en) komen die bezuinigingen onder andere waardoor er te weinig IC bedden standaard zijn?
kloptquote:
Wat fijn dat je dit nu ook post.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien dat het wat helpt om ''de andere kant'' wat minder belachelijk te maken; niet alleen jij overigens. Voorstanders van meer versoepelingen vinden het ook niet tof als ze belachelijk worden gemaakt; als er voor hun bepaald wordt wat er bedoeld word als ze het hebben over het redden van de economie (''je wil alleen maar op een terrasje zitten!!!'' als voorbeeld), moet je het zelf ook niet doen. Uiteindelijk is dit een forum. Mensen mogen roepen wat ze willen zolang het binnen de regels van het forum valt. Meeste mensen kunnen prima denken en zien ook echt wel dat ze bepaalde uitspraken van sommige users niet serieus hoeven te nemen. Post na post herhalen dat iemand paniek aan het zaaien is help je zelf ook niemand mee. Sommige mensen zijn ook oprecht bang, dat moet ook gewoon kunnen.
Letterlijk door sommige users paar regels terug, morgen komen er weer hogere cijfers aan want weekendeffect dit en dat. Ja dan geil je op hoge cijfers. Dan hoop je dat. Dat is zieligmakend gedrag. In plaats van gewoon eens genieten dat er lagere cijfers zijn en het er op lijkt dat de hogere cijfers achter ons zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2020 16:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tegengeluid zat. Sowieso is er niks mis met zijn mening of zijn posts, maar continue andere users belachelijk lopen te maken heeft niks meer met tegengeluid te maken. Net als jou uitspraak dat sommige users geilen op hogere cijfers; dat is gewoon generaliserend en net zo kut als wanneer bepaalde users roepen dat mensen die de economie belangrijk vinden enkel op een terras willen zitten.
Je hebt niet eens ongelijk.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien dat het wat helpt om ''de andere kant'' wat minder belachelijk te maken; niet alleen jij overigens. Voorstanders van meer versoepelingen vinden het ook niet tof als ze belachelijk worden gemaakt; als er voor hun bepaald wordt wat er bedoeld word als ze het hebben over het redden van de economie (''je wil alleen maar op een terrasje zitten!!!'' als voorbeeld), moet je het zelf ook niet doen. Uiteindelijk is dit een forum. Mensen mogen roepen wat ze willen zolang het binnen de regels van het forum valt. Meeste mensen kunnen prima denken en zien ook echt wel dat ze bepaalde uitspraken van sommige users niet serieus hoeven te nemen. Post na post herhalen dat iemand paniek aan het zaaien is help je zelf ook niemand mee. Sommige mensen zijn ook oprecht bang, dat moet ook gewoon kunnen.
Je kan alles zeggen over deze cijfers want ze betekenen niet veel.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:22 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon zeggen dat dit mooie cijfers zijn, in plaats van die zure "morgen zijn het er weer veel meer".
Dit dus.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:30 schreef Montov het volgende:
[..]
Precies. De gemelde cijfers fluctueren flink, maar in de grafieken van de RIVM zie je in april een vrij lineaire daling van zo'n 3 a 4 per dag. Dit toepassen op de na-weekendse piekmeldingen kom je dan uit op ongeveer 135 vermelde doden die je morgen kan verwachten.
Terwijl buiten fietsen in de zon 1 vd beste dingen is die je kan doen om je immuunsysteem en algehele gezondheid te versterken. Zegt die Duitse arts ook: we doen precies de verkeerde dingen nu (= binnen zitten en niet sporten).quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je mag gewoon buiten sporten hoor.quote:Op dinsdag 28 april 2020 16:10 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Terwijl buiten fietsen in de zon 1 vd beste dingen is die je kan doen om je immuunsysteem en algehele gezondheid te versterken. Zegt die Duitse arts ook: we doen precies de verkeerde dingen nu (= binnen zitten en niet sporten).
Die geloof ik ook wel. Wat daar gebeurde wat dat iedereen in lock-down moest terwijl het elkaar besmetten van de oudere en kwetsbare populatie gewoon door ging. Ik begreep dat ouderen uit het ziekenhuis met milde klachten zo terug gezonden werden naar verzorgingstehuizen. Dat was ook door ruimtegebrek maar mede daardoor is het gewoon doorgegaan.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:51 schreef Nicksanders het volgende:
Ze geloven liever de beelden van Italië wat ze dan 100x herhalen
Dat is goed nieuws!!quote:Op dinsdag 28 april 2020 16:14 schreef Confetti het volgende:
-44 is wel heel netjes. Zet de terrasjes maar klaar.
quote:Op dinsdag 28 april 2020 16:07 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Letterlijk door sommige users paar regels terug, morgen komen er weer hogere cijfers aan want weekendeffect dit en dat. Ja dan geil je op hoge cijfers. Dan hoop je dat. Dat is zieligmakend gedrag. In plaats van gewoon eens genieten dat er lagere cijfers zijn en het er op lijkt dat de hogere cijfers achter ons zijn.
Dat zou toch mooi zijn?!
Als jullie dat angst zaaien niet zien zitten, prima. Tegengeluid, ook prima.quote:Op dinsdag 28 april 2020 16:07 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Je hebt niet eens ongelijk.
Er zijn twee kanten mensen die bang zijn alles op slot en fuck de rest.
Mensen die zich zorgen maken om de economie en het sociale leven.
De nuance moet ergens in het midden liggen ik ben wel meer opgeschoven naar het sociale aspect moet ik toegeven dat komt omdat de cijfers uitwijzen dat dit voor een grotendeels van de mensen onder de 60-65 geen problemen gaat opleveren.
Moeten we dan de ouderen laten stikken nee zeker niet en we moeten hier naar gepaste maatregelen zoeken echter het land maanden in zijn greep houden (met de 1.5 meter samenleving) lijkt niet echt realistisch.
Dat ik vaak deze user aanspreek komt omdat die overal onwaarheden staat te verkondigen als meer dan de helft op de IC onder de 60 en als ik om cijfers vraag blijft die weg en pas later komt die weer reageren als er weer een paar mensen zijn overleden om weer angst te zaaien.
Hoe is dat geilen op hoge cijfers. Die link mis ik compleet. Ze verwachten hogere cijfers morgen. Dat is wat anders dan hopen of geilen op. Dat maak jij er van.quote:Op dinsdag 28 april 2020 16:07 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Letterlijk door sommige users paar regels terug, morgen komen er weer hogere cijfers aan want weekendeffect dit en dat. Ja dan geil je op hoge cijfers. Dan hoop je dat. Dat is zieligmakend gedrag. In plaats van gewoon eens genieten dat er lagere cijfers zijn en het er op lijkt dat de hogere cijfers achter ons zijn.
Dat zou toch mooi zijn?!
Dat gaat de goede kant op!quote:
Daar is wat voor te zeggen. Normaal staat zo'n 30% van de IC bedden leeg. Voor de normale situatie dus afdoende.quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er zijn 'standaard' niet te weinig bedden, er is gebrek aan overcapaciteit. Daarnaast bleek het adequaat bij te schalen te zijn. Dat er niet altijd 1000 lege IC bedden zijn lijkt me redelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |