quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:13 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, want dan gaat iedereen buiten op een kluitje staan totdat ze billies mogen bekijken.
Huilebalk. Regels zijn regels en die worden nageleefd.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:13 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, want dan gaat iedereen buiten op een kluitje staan totdat ze billies mogen bekijken.
Bewijst wel mooi dat mensen echt niet bang zijn nu. Als de horeca ooit weer open gaat gaan mensen gewoon. Werd de afgelopen paar weken regelmatig geroepen dat zelfs als de horeca open gaat er veel minder mensen naar toe zouden gaan, omdat ze bang zouden zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dus die mensen vermaken zich prima in de lange rij? Nouja misschien wel, maar wat ik bedoel is dat je toch beter volgende week kan gaan, ipv direct naar de winkel te rennen.
Het voelt ook een beetje alsof deze mensen het niet helemaal snappen. Juist als we alles weer open willen hebben moet je niet direct een vloedgolf aan mensen krijgen. Hier ben ik ook bang voor met de horeca straks, en is waarschijnlijk de reden dat ze hier heel lang mee wachten. Omdat half nederland zichzelf niet kan beheersen en meteen op dag 1 naar de kroegen zwermen.
Bang zijn of gewoon niemand willen besmetten, natuurlijk wordt het rustiger.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
Werd de afgelopen paar weken regelmatig geroepen dat zelfs als de horeca open gaat er veel minder mensen naar toe zouden gaan, omdat ze bang zouden zijn.
Dat is denk ik wel de samenvatting van hetgeen nu gebeurd, mensen zien dit weer als een uitje na weken binnen zitten. Waarom moet je nu precies vandaag die Billykast halen en kun je die dan echt niet online of later in de week halen...quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dus die mensen vermaken zich prima in de lange rij? Nouja misschien wel, maar wat ik bedoel is dat je toch beter volgende week kan gaan, ipv direct naar de winkel te rennen.
Het voelt ook een beetje alsof deze mensen het niet helemaal snappen. Juist als we alles weer open willen hebben moet je niet direct een vloedgolf aan mensen krijgen. Hier ben ik ook bang voor met de horeca straks, en is waarschijnlijk de reden dat ze hier heel lang mee wachten. Omdat half nederland zichzelf niet kan beheersen en meteen op dag 1 naar de kroegen zwermen.
Ik denk juist dat het met die bangheid wel mee gaat vallen. Hoe langer dit duurt, hoe meer drang er zal zijn naar meer vrijheid (terecht). Helemaal als de horeca gewoon met maatregelen komen die prima na te leven zijn, dan komen de mensen wel. Inderdaad ook om de ondernemers te ondersteunen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bang zijn of gewoon niemand willen besmetten, natuurlijk wordt het rustiger.
Maar er zullen ook heus mensen zijn die de ondernemer willen steunen. Die schatten zelf in dat ze het risico kunnen nemen.
Dat zijn mensen die "het mag" verwarren met "het is een goed idee". Veel mensen kunnen dat onderscheid niet maken, en daar hebben we nu last van.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat is denk ik wel de samenvatting van hetgeen nu gebeurd, mensen zien dit weer als een uitje na weken binnen zitten. Waarom moet je nu precies vandaag die Billykast halen en kun je die dan echt niet online of later in de week halen...
Klinkt allemaal reuze logisch.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:30 schreef Noek het volgende:
Maar zijn er mensen die meegaan in de theorie van Maurice de Hond of is het bullshit?
Afgezien van dit alles, een horecazaak op 1.5 meter als nieuwe normaal is bijv bij kroegen, niet haalbaar. En bij Restaurants ook nauwelijks, vandaar ook die belachelijke filmpjes uit die sector.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
t met die bangheid wel mee gaat vallen. Hoe langer dit duurt, hoe meer drang er zal zijn naar meer vrijheid (terecht). Helemaal als de horeca gewoon met maatregelen komen die prima na te leven zijn, dan komen de mensen wel.
Koekoekquote:Op dinsdag 28 april 2020 13:00 schreef Momo het volgende:
twitter:regio15 twitterde op dinsdag 28-04-2020 om 12:49:17Nu online: Anti-lockdown demonstratie in #DenHaag https://t.co/YZiHMZcc1w https://t.co/ICD0DW1Wm2 reageer retweet
twitter:
Volgens mij hebben we nergens echt last van, alleen van sensatiezoekers? Ze houden toch gewoon netjes 1.5 meter afstand?quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:23 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die "het mag" verwarren met "het is een goed idee". Veel mensen kunnen dat onderscheid niet maken, en daar hebben we nu last van.
Of verplicht op reservering.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:26 schreef Vault-Boy het volgende:
Mensen zijn echt niet bang. Weet wel zeker als de horeca weer opengaat het stervensdruk gaat worden. Je bent wel een beetje naïef om te denken dat mensen dan bang zijn en niet met veel komen. Nou nee hoor mensen zijn dan allang blij dat ze weer kunnen en hoppa massa's mensen die lekker naar een terras willen of wat dan ook. Zeker in de zomerperiode. Zie nu alleen al die IKEA toestanden. Dan zouden ze het beter in de winter weer open kunnen gooien. Dan is het sowieso rustiger in de horeca vergeleken met de zomer.
Kijk dit zijn natuurlijk gewoon wappies, en die hou je altijd. Maar je moet hier wel iets mee. Want de onrust loopt op.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:00 schreef Momo het volgende:
twitter:regio15 twitterde op dinsdag 28-04-2020 om 12:49:17Nu online: Anti-lockdown demonstratie in #DenHaag https://t.co/YZiHMZcc1w https://t.co/ICD0DW1Wm2 reageer retweet
twitter:
Die groep is toch groter dan je denkt waarschijnlijk. Helpt ook niet dat mensen als Jensen beginnen over nazistaat, dictatuur etc.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kijk dit zijn natuurlijk gewoon wappies, en die hou je altijd. Maar je moet hier wel iets mee. Want de onrust loopt op.
Helpt ook niet als BOA's zich gedragen als NSB'ers en studenten op hun eigen balkon gaan bekeuren voor samenscholen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Die groep is toch groter dan je denkt waarschijnlijk. Helpt ook niet dat mensen als Jensen beginnen over nazistaat, dictatuur etc.
Leg uit waarom het wel interessant is? Wat zijn de parallellen?quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:05 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ook wel interessant in Corona context.
Degene die had besloten dat BOA's meer macht en wapens kregen was ook wel een beetje wappiequote:Op dinsdag 28 april 2020 13:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Helpt ook niet als BOA's zich gedragen als NSB'ers en studenten op hun eigen balkon gaan bekeuren voor samenscholen.![]()
Hier kun je in elk geval gewoon een waterkanon op zetten. Zijn ze meteen weer een keer gedoucht.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kijk dit zijn natuurlijk gewoon wappies, en die hou je altijd. Maar je moet hier wel iets mee. Want de onrust loopt op.
Gaat lastig worden ja.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Afgezien van dit alles, een horecazaak op 1.5 meter als nieuwe normaal is bijv bij kroegen, niet haalbaar. En bij Restaurants ook nauwelijks, vandaar ook die belachelijke filmpjes uit die sector.
En er wordt daarin ook 0 perspectief geboden dus shit wat lijkt mij dat pijnlijk als ondernemer.
En met minder mesnen in je zaak kun je de zaak ook wel sluiten, succes met alles betalen als deh elf van ej omzet weg is.
Nah, denk ik.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Veel restaurants doen nu echter ook aan thuisbezorgen. Zullen ze niet wat meer bij de originele omzet komen als ze daarmee doorgaan bovenop een open restaurant met genoeg afstand tussen de tafels?
Misschien moet je emigreren naar Frankrijk. Je lijkt nogal van de repressie te zijn. Daar zie je het resultaat daar van.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hier kun je in elk geval gewoon een waterkanon op zetten. Zijn ze meteen weer een keer gedoucht.
Nouja het zal misschien binnenshuis in grotere ruimtes genoeg effect hebben ook, maar in OV wordt het lastig...quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Sowieso niet optimaal nee. Ben ook niet echt voorstander van de 1,5 samenleving overigens; ik denk dat je de meeste besmettingen al voorkomt door het annuleren van evenementen. Wellicht discotheken, kroegen ook dicht houden. Minder mensen met het OV zorgt ook al voor minder besmettingen. Die 1,5 meter vind ik zelf wat overdreven.
Denk dat veel restaurants ook de stekker er uit trekken als dit de opties worden. Leuk dat afhalen en thuisbezorgen maar de meeste marge zit voor hun toch in drinken wat ze verkopen. Dat mis je gewoon bij afhalen en thuisbezorgen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gaat lastig worden ja.
Veel restaurants doen nu echter ook aan thuisbezorgen. Zullen ze niet wat meer bij de originele omzet komen als ze daarmee doorgaan bovenop een open restaurant met genoeg afstand tussen de tafels?
Sowieso niet optimaal nee. Ben ook niet echt voorstander van de 1,5 samenleving overigens; ik denk dat je de meeste besmettingen al voorkomt door het annuleren van evenementen. Wellicht discotheken, kroegen ook dicht houden. Minder mensen met het OV zorgt ook al voor minder besmettingen. Die 1,5 meter vind ik zelf wat overdreven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |