IMO redeneert hij wat dat betreft naar zich toe, want het uitbraakgebied Hubei ligt niet in die zone.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:32 schreef Noek het volgende:
Ja, en of het dus ook uitmaakt in welk land je zit door het kaartje wat hij liet zien.
Dan zeggen de virologen dat het geen weer geen invloed heeft maar het klimaat wel degelijk.
[ afbeelding ]
Dan moet je toch wel een enorm leeg bestaan hebben maar goed, ik snapte het in normale tijden al niet dat mensen naar ikea of de meubelboulevard gaan op zondag of tweede paasdag.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:52 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Inderdaad echt bizar.
Je ziet ook gewoon veel mensen aan funshopping doen, dus niet gewoon pakken wat ze nodig hebben, maar op hun gemak lang in een winkel blijven om alles te bekijken.
Ik denk het wel. Jarenlang leugens en bedrog. Talloze ministers moeten aftreden onder zijn bewind om hem uit de wind te houden. Teflon markie.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:04 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Die weg ga ik niet met je mee.
Ik denk niet dat er iemand anders binnen de huidige politiek het beter gedaan zou hebben.
Jawel, Hubei is de derde cirkel vanaf de rechterkant gezien.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:48 schreef Za het volgende:
[..]
IMO redeneert hij wat dat betreft naar zich toe, want het uitbraakgebied Hubei ligt niet in die zone.
Dan kan hij zeggen dat er in China maar weinig slachtoffers zijn gevallen op anderhalf miljard mensen, maar het echte uitbraakgebied was 1 provincie in China. Mensen in Marokko worden ook niet ziek door een uitbraak in Noord Brabant.
De meeste overdracht zijn binnen, waar allemaal microklimaten zijn.
Je moet natuurlijk wel een beetje strategisch je slots claimen voor de toekomst. Met accounts bij 2-3 supermarkten is het best goed te doen om elke ~10 dagen een bestelling in te plannen.quote:
Dit wisten we eigenlijk al wel, want Uden, waar het vol staat met veehouderij, is bij elke virusuitbraak zwaar getroffen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:05 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ook wel interessant in Corona context.
quote:Den Haag - Dinsdag heeft er een anti-lockdown demonstratie plaatsgevonden op het Plein in Den Haag.
Organisatoren hebben op Facebook een evenement aangemaakt en roepen deelnemers op om zich aan de corona maatregelen te houden.
De demonstratie is tegen de 'intelligente lockdown'. De organisatoren schrijven dat door de intelligente lockdown families worden ontwricht, ZZP'ers failliet gaan, ouderen opgesloten zitten en in eenzaamheid sterven etc.
Demonstraten hebben zich inmiddels verzameld op het Plein tegenover de Tweede Kamer.
Er zouden ook activisten tegen het '5G netwerk' aanwezig zijn.
De politie is met veel personeel ter plaatse en voorkomt dat demonstranten het Binnenhof op gaan.
https://regio15.nl/nieuws(...)GTqXyaTU4Tsqcb0nfmOo
twitter:regio15 twitterde op dinsdag 28-04-2020 om 12:49:17Nu online: Anti-lockdown demonstratie in #DenHaag https://t.co/YZiHMZcc1w https://t.co/ICD0DW1Wm2 reageer retweet
twitter:
Dat is klote, de mooiste info heb ik hier gevonden:quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:39 schreef Noek het volgende:
Oh ja? Ik heb echt geen idee. Hou aan deze kwestie alleen maar meer vragen over.
Daar waar anderen hun waarheid al lang en breed hebben bepaald, ben ik zoekende en roepende in een woestijn.
Keihard aanpakken die lui. Gewoon met kinderen erbij de cel in gooienquote:Op dinsdag 28 april 2020 13:00 schreef Momo het volgende:
twitter:regio15 twitterde op dinsdag 28-04-2020 om 12:49:17Nu online: Anti-lockdown demonstratie in #DenHaag https://t.co/YZiHMZcc1w https://t.co/ICD0DW1Wm2 reageer retweet
twitter:
AH bundel nemen dan worden je slots gewoon gereserveerdquote:Op dinsdag 28 april 2020 12:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk wel een beetje strategisch je slots claimen voor de toekomst. Met accounts bij 2-3 supermarkten is het best goed te doen om elke ~10 dagen een bestelling in te plannen.
Dachten wij dat in Amerika de debielen wonen...quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:00 schreef Momo het volgende:
twitter:
Je hoeft alleen een mannetje voor de ingang te zetten die zegt dat je moet wachten buiten en tis goed.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:08 schreef Vault-Boy het volgende:
Echt waarom doe je de IKEA open? Je weet dat het dan druk gaat worden. Kijk alleen al naar de foto's. Dit kan toch niet lang goed gaan? Of nog minder mensen toestaan of toch snel weer dicht.
Sorry hoor bedoel als dit open kan blijven dan kunnen bepaalde horeca gelegenheden ook wel open dan pfff. Ik snap dat mensen er klaar mee zijn, maar dit gaat anders nog veel langer duren als iedereen er weer met massa's erop uit trekt.
Dus die mensen vermaken zich prima in de lange rij? Nouja misschien wel, maar wat ik bedoel is dat je toch beter volgende week kan gaan, ipv direct naar de winkel te rennen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Iedereen vermaakt zichzelf op zijn of haar eigen manier. Laat ze lekker. Ik vind het dan weer raar dat sommigen hier de noodzaak voelen om die mensen half belachelijk te maken. Alsof je dan zelf beter bent of zo. Zelf ook niks met de IKEA, maar alleen maar blij dat mensen weer wat extra hebben op het gebied van vermaak in deze tijden.
quote:Donald Trump kan zich niet voorstellen dat zijn omstreden uitspraken over het injecteren van desinfectiemiddelen tegen het coronavirus hebben geleid tot een toename in het aantal incidenten met schoonmaakmiddelen in Amerikaanse huishoudens. Dat liet de Amerikaanse president tijdens een persconferentie weten.
Ik zie het idd, New York ligt niet in de groene zone, en ook geen cirkel.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:55 schreef Tourniquet het volgende:
Jawel, Hubei is de derde cirkel vanaf de rechterkant gezien.
Terecht dat er een reactie komt tegen het overconservatieve gedrag van de overheid.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:08 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dachten wij dat in Amerika de debielen wonen...
Is al een oud kaartje die hier rondcirkelde toen Washington State nog de hotspot van de VS was.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:11 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zie het idd, New York ligt niet in de groene zone, en ook geen cirkel.
Hoezo? Land gaat eraan. Wees blij dat er mensen opstaan.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:05 schreef the-eye het volgende:
[..]
Keihard aanpakken die lui. Gewoon met kinderen erbij de cel in gooien
Nee, want dan gaat iedereen buiten op een kluitje staan totdat ze billies mogen bekijken.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je hoeft alleen een mannetje voor de ingang te zetten die zegt dat je moet wachten buiten en tis goed.
Klopt. Zo gauw de terrassen open gaan staat half Nederland in het stadscentrum/de dorpskern. Dit kan eigenlijk alleen maar midden in de winter.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Juist als we alles weer open willen hebben moet je niet direct een vloedgolf aan mensen krijgen. Hier ben ik ook bang voor met de horeca straks, en is waarschijnlijk de reden dat ze hier heel lang mee wachten. Omdat half nederland zichzelf niet kan beheersen en meteen op dag 1 naar de kroegen zwermen.
quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:13 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, want dan gaat iedereen buiten op een kluitje staan totdat ze billies mogen bekijken.
Huilebalk. Regels zijn regels en die worden nageleefd.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:13 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, want dan gaat iedereen buiten op een kluitje staan totdat ze billies mogen bekijken.
Bewijst wel mooi dat mensen echt niet bang zijn nu. Als de horeca ooit weer open gaat gaan mensen gewoon. Werd de afgelopen paar weken regelmatig geroepen dat zelfs als de horeca open gaat er veel minder mensen naar toe zouden gaan, omdat ze bang zouden zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dus die mensen vermaken zich prima in de lange rij? Nouja misschien wel, maar wat ik bedoel is dat je toch beter volgende week kan gaan, ipv direct naar de winkel te rennen.
Het voelt ook een beetje alsof deze mensen het niet helemaal snappen. Juist als we alles weer open willen hebben moet je niet direct een vloedgolf aan mensen krijgen. Hier ben ik ook bang voor met de horeca straks, en is waarschijnlijk de reden dat ze hier heel lang mee wachten. Omdat half nederland zichzelf niet kan beheersen en meteen op dag 1 naar de kroegen zwermen.
Bang zijn of gewoon niemand willen besmetten, natuurlijk wordt het rustiger.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
Werd de afgelopen paar weken regelmatig geroepen dat zelfs als de horeca open gaat er veel minder mensen naar toe zouden gaan, omdat ze bang zouden zijn.
Dat is denk ik wel de samenvatting van hetgeen nu gebeurd, mensen zien dit weer als een uitje na weken binnen zitten. Waarom moet je nu precies vandaag die Billykast halen en kun je die dan echt niet online of later in de week halen...quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dus die mensen vermaken zich prima in de lange rij? Nouja misschien wel, maar wat ik bedoel is dat je toch beter volgende week kan gaan, ipv direct naar de winkel te rennen.
Het voelt ook een beetje alsof deze mensen het niet helemaal snappen. Juist als we alles weer open willen hebben moet je niet direct een vloedgolf aan mensen krijgen. Hier ben ik ook bang voor met de horeca straks, en is waarschijnlijk de reden dat ze hier heel lang mee wachten. Omdat half nederland zichzelf niet kan beheersen en meteen op dag 1 naar de kroegen zwermen.
Ik denk juist dat het met die bangheid wel mee gaat vallen. Hoe langer dit duurt, hoe meer drang er zal zijn naar meer vrijheid (terecht). Helemaal als de horeca gewoon met maatregelen komen die prima na te leven zijn, dan komen de mensen wel. Inderdaad ook om de ondernemers te ondersteunen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bang zijn of gewoon niemand willen besmetten, natuurlijk wordt het rustiger.
Maar er zullen ook heus mensen zijn die de ondernemer willen steunen. Die schatten zelf in dat ze het risico kunnen nemen.
Dat zijn mensen die "het mag" verwarren met "het is een goed idee". Veel mensen kunnen dat onderscheid niet maken, en daar hebben we nu last van.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat is denk ik wel de samenvatting van hetgeen nu gebeurd, mensen zien dit weer als een uitje na weken binnen zitten. Waarom moet je nu precies vandaag die Billykast halen en kun je die dan echt niet online of later in de week halen...
Klinkt allemaal reuze logisch.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:30 schreef Noek het volgende:
Maar zijn er mensen die meegaan in de theorie van Maurice de Hond of is het bullshit?
Afgezien van dit alles, een horecazaak op 1.5 meter als nieuwe normaal is bijv bij kroegen, niet haalbaar. En bij Restaurants ook nauwelijks, vandaar ook die belachelijke filmpjes uit die sector.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
t met die bangheid wel mee gaat vallen. Hoe langer dit duurt, hoe meer drang er zal zijn naar meer vrijheid (terecht). Helemaal als de horeca gewoon met maatregelen komen die prima na te leven zijn, dan komen de mensen wel.
Koekoekquote:Op dinsdag 28 april 2020 13:00 schreef Momo het volgende:
twitter:
Volgens mij hebben we nergens echt last van, alleen van sensatiezoekers? Ze houden toch gewoon netjes 1.5 meter afstand?quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:23 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die "het mag" verwarren met "het is een goed idee". Veel mensen kunnen dat onderscheid niet maken, en daar hebben we nu last van.
Of verplicht op reservering.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:26 schreef Vault-Boy het volgende:
Mensen zijn echt niet bang. Weet wel zeker als de horeca weer opengaat het stervensdruk gaat worden. Je bent wel een beetje naïef om te denken dat mensen dan bang zijn en niet met veel komen. Nou nee hoor mensen zijn dan allang blij dat ze weer kunnen en hoppa massa's mensen die lekker naar een terras willen of wat dan ook. Zeker in de zomerperiode. Zie nu alleen al die IKEA toestanden. Dan zouden ze het beter in de winter weer open kunnen gooien. Dan is het sowieso rustiger in de horeca vergeleken met de zomer.
Kijk dit zijn natuurlijk gewoon wappies, en die hou je altijd. Maar je moet hier wel iets mee. Want de onrust loopt op.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:00 schreef Momo het volgende:
twitter:
Die groep is toch groter dan je denkt waarschijnlijk. Helpt ook niet dat mensen als Jensen beginnen over nazistaat, dictatuur etc.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kijk dit zijn natuurlijk gewoon wappies, en die hou je altijd. Maar je moet hier wel iets mee. Want de onrust loopt op.
Helpt ook niet als BOA's zich gedragen als NSB'ers en studenten op hun eigen balkon gaan bekeuren voor samenscholen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Die groep is toch groter dan je denkt waarschijnlijk. Helpt ook niet dat mensen als Jensen beginnen over nazistaat, dictatuur etc.
Leg uit waarom het wel interessant is? Wat zijn de parallellen?quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:05 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ook wel interessant in Corona context.
Degene die had besloten dat BOA's meer macht en wapens kregen was ook wel een beetje wappiequote:Op dinsdag 28 april 2020 13:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Helpt ook niet als BOA's zich gedragen als NSB'ers en studenten op hun eigen balkon gaan bekeuren voor samenscholen.![]()
Hier kun je in elk geval gewoon een waterkanon op zetten. Zijn ze meteen weer een keer gedoucht.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kijk dit zijn natuurlijk gewoon wappies, en die hou je altijd. Maar je moet hier wel iets mee. Want de onrust loopt op.
Gaat lastig worden ja.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Afgezien van dit alles, een horecazaak op 1.5 meter als nieuwe normaal is bijv bij kroegen, niet haalbaar. En bij Restaurants ook nauwelijks, vandaar ook die belachelijke filmpjes uit die sector.
En er wordt daarin ook 0 perspectief geboden dus shit wat lijkt mij dat pijnlijk als ondernemer.
En met minder mesnen in je zaak kun je de zaak ook wel sluiten, succes met alles betalen als deh elf van ej omzet weg is.
Nah, denk ik.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Veel restaurants doen nu echter ook aan thuisbezorgen. Zullen ze niet wat meer bij de originele omzet komen als ze daarmee doorgaan bovenop een open restaurant met genoeg afstand tussen de tafels?
Misschien moet je emigreren naar Frankrijk. Je lijkt nogal van de repressie te zijn. Daar zie je het resultaat daar van.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hier kun je in elk geval gewoon een waterkanon op zetten. Zijn ze meteen weer een keer gedoucht.
Nouja het zal misschien binnenshuis in grotere ruimtes genoeg effect hebben ook, maar in OV wordt het lastig...quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Sowieso niet optimaal nee. Ben ook niet echt voorstander van de 1,5 samenleving overigens; ik denk dat je de meeste besmettingen al voorkomt door het annuleren van evenementen. Wellicht discotheken, kroegen ook dicht houden. Minder mensen met het OV zorgt ook al voor minder besmettingen. Die 1,5 meter vind ik zelf wat overdreven.
Denk dat veel restaurants ook de stekker er uit trekken als dit de opties worden. Leuk dat afhalen en thuisbezorgen maar de meeste marge zit voor hun toch in drinken wat ze verkopen. Dat mis je gewoon bij afhalen en thuisbezorgen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gaat lastig worden ja.
Veel restaurants doen nu echter ook aan thuisbezorgen. Zullen ze niet wat meer bij de originele omzet komen als ze daarmee doorgaan bovenop een open restaurant met genoeg afstand tussen de tafels?
Sowieso niet optimaal nee. Ben ook niet echt voorstander van de 1,5 samenleving overigens; ik denk dat je de meeste besmettingen al voorkomt door het annuleren van evenementen. Wellicht discotheken, kroegen ook dicht houden. Minder mensen met het OV zorgt ook al voor minder besmettingen. Die 1,5 meter vind ik zelf wat overdreven.
Tuurlijk niet nu geef je mensen het gevoel dat ze vrijheid hebben. Het is jammer dat het niet wat harder regent. Eens kijken of die mensen dan nog perse een kast nodig hebben of dat ze dan toch best een maandje kunnen wachten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Oké Kim Jung Unquote:Op dinsdag 28 april 2020 13:05 schreef the-eye het volgende:
[..]
Keihard aanpakken die lui. Gewoon met kinderen erbij de cel in gooien
Nergens last van hoorquote:Op dinsdag 28 april 2020 13:23 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die "het mag" verwarren met "het is een goed idee". Veel mensen kunnen dat onderscheid niet maken, en daar hebben we nu last van.
Ik sla nog wel over eerst maar eens kijken of mensen zonder geduld besmet worden.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bewijst wel mooi dat mensen echt niet bang zijn nu. Als de horeca ooit weer open gaat gaan mensen gewoon. Werd de afgelopen paar weken regelmatig geroepen dat zelfs als de horeca open gaat er veel minder mensen naar toe zouden gaan, omdat ze bang zouden zijn.
En ik snap het ook wel. Als de restaurants weer open gaan gaan wij waarschijnlijk ook meteen het eerste weekend dat het weer kan. Als je de zekerheid hebt dat het twee weken later nog steeds open is dan kan je prima wachten, maar er is toch de angst dat er dan alweer versterkte maatregelen zijn. Misschien dat die mensen dat nu ook hebben bij de IKEA.
Uiteindelijk is het helemaal geen ramp als dat soort dingen open gaan, zolang mensen de maatregelen gewoon serieus nemen.
Want als we dat niet doen is alles per 1 juni of 1 juli opgelost?quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:08 schreef Vault-Boy het volgende:
Echt waarom doe je de IKEA open? Je weet dat het dan druk gaat worden. Kijk alleen al naar de foto's. Dit kan toch niet lang goed gaan? Of nog minder mensen toestaan of toch snel weer dicht.
Sorry hoor bedoel als dit open kan blijven dan kunnen bepaalde horeca gelegenheden ook wel open dan pfff. Ik snap dat mensen er klaar mee zijn, maar dit gaat anders nog veel langer duren als iedereen er weer met massa's erop uit trekt.
Ik ga wel een poging doen, voordat er allemaal rare verhalen de wereld inkomen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:34 schreef erkel het volgende:
[..]
Leg uit waarom het wel interessant is? Wat zijn de parallellen?
Endotoxines: Endotoxinen (ook wel lipide A genoemd) zijn celwandbestanddelen van gram-negatieve bacteriën. Het endotoxine is een onderdeel van de lipopolysacchariden (LPS), structuren die voorkomen op de buitenste membraan bij gram-negatieve bacteriën. De toxines komen vrij bij beschadiging of dood van de bacterie.quote:Het verhoogde risico op longontsteking rond pluimveebedrijven strekt zich ongeveer in een straal van 1 km uit vanaf een veehouderijbedrijf. Het verhoogde risico op longontsteking rond een geitenbedrijf heeft gemiddeld een grotere reikwijdte; van gemiddeld ongeveer 2 km. Het wonen rond pluimvee- en geitenbedrijven verklaart in het VGO gebied maximaal ongeveer 10-20% van alle gevallen van longontsteking. In totaal betreft dit, afhankelijk van het precieze onderzoekjaar, 150-200 gevallen van longontsteking in de VGO populatie (~100.000 mensen). De oorzaken van het verhoogde risico op longontsteking zijn niet bekend. Voor pluimvee is gesuggereerd, op basis van een onderzoek van relatief bescheiden omvang, dat blootstelling aan fijnstof inclusief de daar in voorkomende endotoxines, bijvoorbeeld kan leiden tot een verschuiving in het microbioom van het ademhalingsorgaan of een verergering van een al dan niet latent aanwezige luchtwegaandoening. Bij een verzwakte afweer kunnen bepaalde (humane) pathogenen hierdoor tot een longontsteking leiden
Hé paniekzaaier ben je er weer.quote:
We hebben überhaupt nog geen idee wanneer 'alles is opgelost', behalve dat dat nog wel even duurt. De vraag die voorligt is of we in de tussentijd 2000 lijkzakken willen stapelen, of 20.000. Dat is de enige keuze die we te maken hebben tussen nu en de vondst van een virus.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:47 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Want als we dat niet doen is alles per 1 juni of 1 juli opgelost?
Overheid roept alleen hou vol komaan we kunnen het
ja en ze geven aan alle kanten steun aan bedrijven die door de crisis getroffen worden.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:47 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Want als we dat niet doen is alles per 1 juni of 1 juli opgelost?
Overheid roept alleen hou vol komaan we kunnen het
Kom eens met feiten kwakzalver want er is geen enkel bewijs voor.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:51 schreef hooibaal het volgende:
[..]
We hebben überhaupt nog geen idee wanneer 'alles is opgelost', behalve dat dat nog wel even duurt. De vraag die voorligt is of we in de tussentijd 2000 lijkzakken willen stapelen, of 20.000. Dat is de enige keuze die we te maken hebben tussen nu en de vondst van een virus.
Die steun is een wassen neus en was verdedigbaar voor 1 tot misschien 2 maanden dichtgooien maar er wordt niks gemeld over wanneer we weer open gaan en die 4000 euro is voor de meeste bedrijf natuurlijk een fooiquote:Op dinsdag 28 april 2020 13:52 schreef koemleit het volgende:
[..]
ja en ze geven aan alle kanten steun aan bedrijven die door de crisis getroffen worden.
maar dat vergeet je voor het gemak even.
(en ja tuurlijk is openen beter voor de horeca dan dit)
Dat is ook precies wat ik ook denk.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:52 schreef Vault-Boy het volgende:
Denk als ze die 1,5 meter maatregel doorgaan zetten in de horeca dat afhalen toch de enige optie is voor de horeca (hotels en hele grote zaken kunnen wellicht wel die 1,5 meter maatregel doen). En dan nog zitten de meeste daar niet op te wachten. Nee dit gaat sowieso zwaar worden voor ze en voor vele heel zwaar door een faillissement. Persoonlijk denk ik echt dat ze die 1,5 meter maatregel echt gaan doorzetten voor de horeca mochten ze open kunnen.
Zal wel fake zijn want langer weekend morgen komt de echte piek weer en uiteraard over twee weken omdat iedereen naar Hornbach is geweest en de IKEAquote:Op dinsdag 28 april 2020 13:55 schreef koemleit het volgende:
Positief geteste personen
38.416* (+171)
Ziekenhuisopnames 10.609
(+88)
Overleden personen
4.566** (+48)
dit zijn absurd lage cijfers...
Koningsdag zit ertussen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:56 schreef Mortaxx het volgende:
Wat een mooie cijfers voor een dinsdag. Geen enkel excuus meer voor einde lockdown
Welnee.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:56 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Zal wel fake zijn want langer weekend morgen komt de echte piek weer en uiteraard over twee weken omdat iedereen naar Hornbach is geweest en de IKEA
20k lijkzakken.... Dan zit je over 10 maanden op 4000 benodigde IC opnames non stop.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:51 schreef hooibaal het volgende:
[..]
We hebben überhaupt nog geen idee wanneer 'alles is opgelost', behalve dat dat nog wel even duurt. De vraag die voorligt is of we in de tussentijd 2000 lijkzakken willen stapelen, of 20.000. Dat is de enige keuze die we te maken hebben tussen nu en de vondst van een virus.
Ja net als 3 weken na Pasenquote:Op dinsdag 28 april 2020 13:56 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Zal wel fake zijn want langer weekend morgen komt de echte piek weer en uiteraard over twee weken omdat iedereen naar Hornbach is geweest en de IKEA
Ik doe even al die downplayers na die elke goed cijfer zo proberen te verdraaien dat de echte piek nog komtquote:
Ons hooibaaltje is wel lief hoor, met zijn kan niet/mag niet/wil niet/gaat niet plus telkens doemverhalen komen vermelden en aanhalen dat we nog een jaar binnen zitten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:52 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Kom eens met feiten kwakzalver want er is geen enkel bewijs voor.
Je roept namelijk ook overal dat meer dan de helft van de IC patiënten onder de 60 is wat feitelijk gezien onjuist is.
quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:57 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ik doe even al die downplayers na die elke goed cijfer zo proberen te verdraaien dat de echte piek nog komt
En dit ja. Hoogste tijd weer het gewone leven op te gaan pakken. Zo snel mogelijk.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:56 schreef Mortaxx het volgende:
Wat een mooie cijfers voor een dinsdag. Geen enkel excuus meer voor einde lockdown
Dat mensen die in de buurt van intensieve veehouderij wonen eventueel kwetsbaarder longen hebben die vatbaarder zijn voor ziektes.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:34 schreef erkel het volgende:
[..]
Leg uit waarom het wel interessant is? Wat zijn de parallellen?
Wat is de relatie tussen geiten en deze endotoxinen, BVD.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:48 schreef erkel het volgende:
Ik ga wel een poging doen, voordat er allemaal rare verhalen de wereld inkomen.
Vanaf 2017 tot en met eind 2018 is er onderzoek gedaan naar omwonenden van geitenhouderijen. Wageningen University and Research meldt hier het volgende over:
Endotoxines: Endotoxinen (ook wel lipide A genoemd) zijn celwandbestanddelen van gram-negatieve bacteriën. Het endotoxine is een onderdeel van de lipopolysacchariden (LPS), structuren die voorkomen op de buitenste membraan bij gram-negatieve bacteriën. De toxines komen vrij bij beschadiging of dood van de bacterie.
Maybe.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat mensen die in de buurt van intensieve veehouderij wonen eventueel kwetsbaarder longen hebben die vatbaarder zijn voor ziektes.
Het klopt alleen wel, eerste dag na het weekend laat altijd lagere cijfers zienquote:Op dinsdag 28 april 2020 13:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zo is er altijd wel weer een excuus te bedenken
Klopt, maar hetzelfde zag je ook met Pasen. Maar ik ben superblij met de cijfers,"weinig" doden gelukkig.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zo is er altijd wel weer een excuus te bedenken
Ikea bezorgde gewoon. En je kon bestellen en afhalen. Ze stonden dus niet volledig stil.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:28 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Er is meer dan alleen een IKEA vestiging.
Leveranciers bijvoorbeeld met hun personeel.
Personeel zelf de bezorgers zowel bij de IKEA filialen als thuis met hun personeel.
Nee je denkt weer veel te simpel
Dan nog is het op een maandag nooit zo laag geweest.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Het klopt alleen wel, eerste dag na het weekend laat altijd lagere cijfers zien
Accepteer eens goed nieuws maat.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Morgen komt dus de klapper van het weekend .
Tis daar fucking koud man, iedereen doet daar aan social distancing.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:07 schreef Enchanter het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom Rusland zo weinig Corona doden heeft in vergelijking met andere landen ?
Wees gewoon eens blij met de betere cijfers.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Morgen komt dus de klapper van het weekend .
Deze conclusie komt hard binnen! Waarom niet wat voorzichter gebracht. Bespreek het dan eerst!quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:06 schreef ludovico het volgende:
Het schijnt dus dat het gemiddelde testosteron niveau in mannen is gedaald de laatste paar decennia
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |