abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192842432
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:31 schreef Momo het volgende:

[..]

Die groep is toch groter dan je denkt waarschijnlijk. Helpt ook niet dat mensen als Jensen beginnen over nazistaat, dictatuur etc.
Helpt ook niet als BOA's zich gedragen als NSB'ers en studenten op hun eigen balkon gaan bekeuren voor samenscholen. _O- 8)7

Helpt ook niet mee als de politie als gestapo door de binnenstad heen rijdt dat mensen naar huis moeten vanwege drukte. Terwijl dat reuze meevalt. Idem in de parkjes.

Aanstelleritus en huisvredebreuk zijn normaal?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:34:18 #142
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192842442
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:05 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Ook wel interessant in Corona context.
Leg uit waarom het wel interessant is? Wat zijn de parallellen?
Weisst
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:34:26 #143
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192842447
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

Helpt ook niet als BOA's zich gedragen als NSB'ers en studenten op hun eigen balkon gaan bekeuren voor samenscholen. _O- 8)7
Degene die had besloten dat BOA's meer macht en wapens kregen was ook wel een beetje wappie
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:35:14 #144
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192842462
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kijk dit zijn natuurlijk gewoon wappies, en die hou je altijd. Maar je moet hier wel iets mee. Want de onrust loopt op.
Hier kun je in elk geval gewoon een waterkanon op zetten. Zijn ze meteen weer een keer gedoucht.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:36:15 #145
14505 OProg
A Life in Music
pi_192842472
Valt me vooral op dat de marechaussee in een kluitje op elkaar staat zonder dat er direct aanleiding voor is. Maken die allemaal onderdeel uit van een gezin?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_192842481
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Afgezien van dit alles, een horecazaak op 1.5 meter als nieuwe normaal is bijv bij kroegen, niet haalbaar. En bij Restaurants ook nauwelijks, vandaar ook die belachelijke filmpjes uit die sector.

En er wordt daarin ook 0 perspectief geboden dus shit wat lijkt mij dat pijnlijk als ondernemer.

En met minder mesnen in je zaak kun je de zaak ook wel sluiten, succes met alles betalen als deh elf van ej omzet weg is.
Gaat lastig worden ja.

Veel restaurants doen nu echter ook aan thuisbezorgen. Zullen ze niet wat meer bij de originele omzet komen als ze daarmee doorgaan bovenop een open restaurant met genoeg afstand tussen de tafels?

Sowieso niet optimaal nee. Ben ook niet echt voorstander van de 1,5 samenleving overigens; ik denk dat je de meeste besmettingen al voorkomt door het annuleren van evenementen. Wellicht discotheken, kroegen ook dicht houden. Minder mensen met het OV zorgt ook al voor minder besmettingen. Die 1,5 meter vind ik zelf wat overdreven.
pi_192842531
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Veel restaurants doen nu echter ook aan thuisbezorgen. Zullen ze niet wat meer bij de originele omzet komen als ze daarmee doorgaan bovenop een open restaurant met genoeg afstand tussen de tafels?
Nah, denk ik. :7

Maar opzicht wel puik hoor dat ze afhaal erbij doen. Kun je een keer all you can eat spareribs afhalen en dan om de 30 minuten terug gaan met hetzelfde bonnetje. :7

En dan iedere keer op de weegschaal staan om te checken of je het wel écht zelf op hebt gegeten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192842555
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:35 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Hier kun je in elk geval gewoon een waterkanon op zetten. Zijn ze meteen weer een keer gedoucht.
Misschien moet je emigreren naar Frankrijk. Je lijkt nogal van de repressie te zijn. Daar zie je het resultaat daar van.
zie email 27 oktober
pi_192842579
quote:
Sowieso niet optimaal nee. Ben ook niet echt voorstander van de 1,5 samenleving overigens; ik denk dat je de meeste besmettingen al voorkomt door het annuleren van evenementen. Wellicht discotheken, kroegen ook dicht houden. Minder mensen met het OV zorgt ook al voor minder besmettingen. Die 1,5 meter vind ik zelf wat overdreven.
Nouja het zal misschien binnenshuis in grotere ruimtes genoeg effect hebben ook, maar in OV wordt het lastig...

Ik zie meer in mondkapjes in OV. En dan lekker naast elkaar gezellig.
Festivals etc gewoon leeftijdsdiscriminatie bij invoeren. 40- is welkom. Als tijdelijke maatregel vanwege nood.

Maar er zijn wel meer zaken te verzinnen die urgenter zijn dan dit. Maar de scholen zijn nu ook 1,5 maand te lang dicht geweest.. Dus de overheid faalt keihard. De sterftes rectificeren geen rigoureuze maatregelen zoals die we nu zien.
pi_192842608
quote:

[..]

Gaat lastig worden ja.

Denk dat veel restaurants ook de stekker er uit trekken als dit de opties worden. Leuk dat afhalen en thuisbezorgen maar de meeste marge zit voor hun toch in drinken wat ze verkopen. Dat mis je gewoon bij afhalen en thuisbezorgen.
pi_192842617
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dus die mensen vermaken zich prima in de lange rij? Nouja misschien wel, maar wat ik bedoel is dat je toch beter volgende week kan gaan, ipv direct naar de winkel te rennen.

Het voelt ook een beetje alsof deze mensen het niet helemaal snappen. Juist als we alles weer open willen hebben moet je niet direct een vloedgolf aan mensen krijgen. Hier ben ik ook bang voor met de horeca straks, en is waarschijnlijk de reden dat ze hier heel lang mee wachten. Omdat half nederland zichzelf niet kan beheersen en meteen op dag 1 naar de kroegen zwermen.
Tuurlijk niet nu geef je mensen het gevoel dat ze vrijheid hebben. Het is jammer dat het niet wat harder regent. Eens kijken of die mensen dan nog perse een kast nodig hebben of dat ze dan toch best een maandje kunnen wachten.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:43:46 #152
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192842624
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:05 schreef the-eye het volgende:

[..]

Keihard aanpakken die lui. Gewoon met kinderen erbij de cel in gooien
Oké Kim Jung Un
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:45:11 #153
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192842649
Nou wat ik allemaal gelezen heb over horeca is verschillend hoe we er over denken. 1,5 meter afstand kan wel in een groot horecapand of zoiets in een hotel (van der Valk) of een andere hotel van een keten. Kijk in een klein café kan het echter bijna nooit met 1,5 meter afstandsregel, dan heb je ook te weinig klanten om rendabel te houden. Ik vrees voor café van mijn vriend in mijn eigen woonplaats dat het afgelopen is.... als hij niet aan 1,5 meter afstandsregel kan houden... Terwijl dat het ook echt lastig om werken met te weinig klanten in een gezellig café waar je altijd komt drinken.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192842663
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:23 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat zijn mensen die "het mag" verwarren met "het is een goed idee". Veel mensen kunnen dat onderscheid niet maken, en daar hebben we nu last van.
Nergens last van hoor
pi_192842673
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Bewijst wel mooi dat mensen echt niet bang zijn nu. Als de horeca ooit weer open gaat gaan mensen gewoon. Werd de afgelopen paar weken regelmatig geroepen dat zelfs als de horeca open gaat er veel minder mensen naar toe zouden gaan, omdat ze bang zouden zijn.

En ik snap het ook wel. Als de restaurants weer open gaan gaan wij waarschijnlijk ook meteen het eerste weekend dat het weer kan. Als je de zekerheid hebt dat het twee weken later nog steeds open is dan kan je prima wachten, maar er is toch de angst dat er dan alweer versterkte maatregelen zijn. Misschien dat die mensen dat nu ook hebben bij de IKEA.

Uiteindelijk is het helemaal geen ramp als dat soort dingen open gaan, zolang mensen de maatregelen gewoon serieus nemen.
Ik sla nog wel over eerst maar eens kijken of mensen zonder geduld besmet worden.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:47:12 #156
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192842690
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:08 schreef Vault-Boy het volgende:
Echt waarom doe je de IKEA open? Je weet dat het dan druk gaat worden. Kijk alleen al naar de foto's. Dit kan toch niet lang goed gaan? Of nog minder mensen toestaan of toch snel weer dicht.

Sorry hoor bedoel als dit open kan blijven dan kunnen bepaalde horeca gelegenheden ook wel open dan pfff. Ik snap dat mensen er klaar mee zijn, maar dit gaat anders nog veel langer duren als iedereen er weer met massa's erop uit trekt.
Want als we dat niet doen is alles per 1 juni of 1 juli opgelost?
Overheid roept alleen hou vol komaan we kunnen het
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:48:16 #157
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192842712
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:34 schreef erkel het volgende:

[..]

Leg uit waarom het wel interessant is? Wat zijn de parallellen?
Ik ga wel een poging doen, voordat er allemaal rare verhalen de wereld inkomen.

Vanaf 2017 tot en met eind 2018 is er onderzoek gedaan naar omwonenden van geitenhouderijen. Wageningen University and Research meldt hier het volgende over:

quote:
Het verhoogde risico op longontsteking rond pluimveebedrijven strekt zich ongeveer in een straal van 1 km uit vanaf een veehouderijbedrijf. Het verhoogde risico op longontsteking rond een geitenbedrijf heeft gemiddeld een grotere reikwijdte; van gemiddeld ongeveer 2 km. Het wonen rond pluimvee- en geitenbedrijven verklaart in het VGO gebied maximaal ongeveer 10-20% van alle gevallen van longontsteking. In totaal betreft dit, afhankelijk van het precieze onderzoekjaar, 150-200 gevallen van longontsteking in de VGO populatie (~100.000 mensen). De oorzaken van het verhoogde risico op longontsteking zijn niet bekend. Voor pluimvee is gesuggereerd, op basis van een onderzoek van relatief bescheiden omvang, dat blootstelling aan fijnstof inclusief de daar in voorkomende endotoxines, bijvoorbeeld kan leiden tot een verschuiving in het microbioom van het ademhalingsorgaan of een verergering van een al dan niet latent aanwezige luchtwegaandoening. Bij een verzwakte afweer kunnen bepaalde (humane) pathogenen hierdoor tot een longontsteking leiden
Endotoxines: Endotoxinen (ook wel lipide A genoemd) zijn celwandbestanddelen van gram-negatieve bacteriën. Het endotoxine is een onderdeel van de lipopolysacchariden (LPS), structuren die voorkomen op de buitenste membraan bij gram-negatieve bacteriën. De toxines komen vrij bij beschadiging of dood van de bacterie.
Weisst
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:51:07 #158
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192842759
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:30 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Of verplicht op reservering.
Hé paniekzaaier ben je er weer.
Hoeveel mensen van onder de 60 liggen ook alweer op de IC?

Of ben je er eindelijk achter dat het minder dan helft is?
Nog even wat andere cijfers voor je

[ Bericht 1% gewijzigd door Nicksanders op 28-04-2020 14:49:44 ]
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:51:31 #159
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192842764
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:47 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

We hebben überhaupt nog geen idee wanneer 'alles is opgelost', behalve dat dat nog wel even duurt. De vraag die voorligt is of we in de tussentijd 2000 lijkzakken willen stapelen, of 20.000. Dat is de enige keuze die we te maken hebben tussen nu en de vondst van een virus.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192842772
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:47 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

ja en ze geven aan alle kanten steun aan bedrijven die door de crisis getroffen worden.
maar dat vergeet je voor het gemak even.

(en ja tuurlijk is openen beter voor de horeca dan dit)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')