abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192844410
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:22 schreef Wantie het volgende:

[..]

4 weken in coma aan de beademing richt ook wel enige schade aan en niet iedereen zal daar volledig van herstellen.
Bron dat je als onder 60 aan de beademing op de IC gaat komen? Virus verloopt grootendeels mild onder de 60 jarigen en de kans is gewoon verwaarloosbaar dat dit gebeurt. Cijfers ondersteunen dit gewoon. Deze gevallen zijn uitzonderingen. Onder de 60 zijn de gevallen zwaar ondervertegenwoordigd op de IC.

Ik kan ook op de IC komen omdat ik net een zwaar auto ongeluk heb gekregen. Leggen we daar ook de hele samenleving voor plat om de eventuele kans daarop te verminderen?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:32:58 #252
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192844431
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:22 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Is nauwelijks te volgen met al die geluiden door elkaar.
Tja... ik kijk ḿ op de zender zelf... FF zoeken.. hier in alleen Frans:
Het blijft echt wel een mooi taal, het klinkt allemaal wat overtuigender :P
Essentie is dat de boel opengaat, masker gebruik zal worden aanbevolen waar wenselijk, er flink meer getest gaat worden en isolatie (confinement) niet moet worden gezien als straf.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192844434
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Bron dat je als onder 60 aan de beademing op de IC gaat komen? Virus verloopt grootendeels mild onder de 60 jarigen en de kans is gewoon verwaarloosbaar dat dit gebeurt. Cijfers ondersteunen dit gewoon. Deze gevallen zijn uitzonderingen. Onder de 60 zijn de gevallen zwaar ondervertegenwoordigd op de IC.

Ik kan ook op de IC komen omdat ik net een zwaar auto ongeluk heb gekregen. Leggen we daar ook de hele samenleving voor plat om de eventuele kans daarop te verminderen?
Juist. Hier worden dingen geroepen die helemaal niet kloppen. Fijn dat je dit aan doet kaarten in je post!
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:33:18 #254
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192844438
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:17 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Maar de kans dat het je fataal wordt is natuurlijk klein onder de 60 zonder onderliggende kwalen.
Dat klopt dan wel maar nog steeds is de kans dat je komt te overlijden heel klein.
Zoals ik al eerder de cijfers liet hier geplaatst heb.

De kans dat je hieraan sterft neemt vanaf 70 sprongen.
Welgeteld zijn er onder de 60 net iets meer dan 100 mensen aan overleden.

Stelling iedereen onder 60 kan weer normaal doen lijkt dus ook op meer waarheid te gaan berusten en boven de 60-65 beter isoleren en zo goed mogelijk beschermen.

Uiteraard ook op vrijwillige basis ik kan mij voorstellen dat een opa of oma van 80 in een verzorgingshuis liever zijn kinderen en kleinkinderen ziet met een kans op overlijden dan dat die komende 1 of 2 jaar niet ziet en ook overlijd (want de meeste mensen in verzorgingshuizen) overlijden binnen 2 jaar.

[ Bericht 13% gewijzigd door Nicksanders op 28-04-2020 15:41:04 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:34:49 #255
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192844453
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:25 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Je wil een bron voor de bewering dat de kans groter is dat je overlijdt als er geen behandeling beschikbaar is? Okee...
Nee die bron hoef ik niet dat geloof ik wel.

Ik wil nog wel graag een bron van je dat meer dan de helft van de IC opnames onder de 60 liggen!!
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 15:41:55 #256
5428 crew  miss_sly
pi_192844556
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nou, dat is wel een van de redenen waarom met vraagt zo min mogelijk de deur uit te gaan: men zit nu, in deze crisistijd met overvolle IC's niet te wachten op gevallen wielrenners en motorrijders, bijvoorbeeld.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:42:26 #257
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192844569
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:33 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Dat klopt dan wel maar nog steeds is de kans dat je komt te overlijden heel klein.
Zoals ik al eerder de cijfers liet hier geplaatst heb.

[ afbeelding ]

De kans dat je hieraan sterft neemt vanaf 70 sprongen.
En dan FF zeuren dat dit niet door de leeftijd is maar omdat men op die leeftijd veelal meer onderliggende problemen krijgt vanwege een minder effectief werkend afweersysteem.
Een afweersysteem dat niet eens zo zeer minder "werkt" maar juist te goed zonder te stoppen en daarmee een overreactie vertoond op o.a. ontstekingen.

Zelf pleit ik voor een medisch attest waarin staat of iemand volgens de huisarts meer of minder kwetsbaar is. Die persoon kan dan zelf maatregelen nemen en rekenen op passende hulp.
pi_192844597
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou, dat is wel een van de redenen waarom met vraagt zo min mogelijk de deur uit te gaan: men zit nu, in deze crisistijd met overvolle IC's niet te wachten op gevallen wielrenners en motorrijders, bijvoorbeeld.
Ohhh? Is dat het?
We moeten toch juist binnen blijven omdat het zo'n ontzettend gevaarlijk virus is en de gezonde mensen bij bosjes neervallen? En de kans op verspreiding hiervan te verminderen? En de ic druk vergroot wordt door het virus zelf? :')
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:44:48 #259
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192844602
quote:

[..]

Daar was dan ook begrip voor echter begint dit geheel terecht af te brokkelen door de financiële en sociale schade.

Je hoort ze nergens over structureel zorgen voor meer IC plekken nee we willen onder 700 uit komen.
Nederland heeft sowieso ivm de landen om ons heen per hoofd van de bevolking weinig IC plekken jarenlang op bezuinigd dat is natuurlijk een andere discussie maar dat is door dezelfde overheid gebeurd (niemand uitgezonderd) (dus niet alleen VVD) en nu staan ze schijnheilig overal te zeggen hoe we de zwakkeren/ouderen moeten beschermen,
pi_192844604
quote:

[..]

Met die instelling hou je nog jaren de economie op slot. Kansloos dus.
pi_192844637
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:44 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Daar was dan ook begrip voor echter begint dit geheel terecht af te brokkelen door de financiële en sociale schade.

Je hoort ze nergens over structureel zorgen voor meer IC plekken nee we willen onder 700 uit komen.
Nederland heeft sowieso ivm de landen om ons heen per hoofd van de bevolking weinig IC plekken jarenlang op bezuinigd dat is natuurlijk een andere discussie maar dat is door dezelfde overheid gebeurd (niemand uitgezonderd) (dus niet alleen VVD) en nu staan ze schijnheilig overal te zeggen hoe we de zwakkeren/ouderen moeten beschermen,
Weer helemaal gelijk. Doordat de VVD en co jarenlang heeft weten te bezuinigen op de zorg en indirect de IC beschikbare plaatsen, houden ze nu het verhaal op van de IC plekken en ouderen.

Kansloos en doorzichtbaar heen te prikken. Met als kanttekening dat nu door hun eigen besparingen, de economie om zeep wordt geholpen door Rutte en co. En daardoor moet de bevolking dus binnen blijven, vanwege de bezuinigingen de laatste jaren in de zorg.
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:47:59 #262
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192844639
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:42 schreef Vallon het volgende:

[..]

En dan FF zeuren dat dit niet door de leeftijd is maar omdat men op die leeftijd veelal meer onderliggende problemen krijgt vanwege een minder effectief werkend afweersysteem.
Een afweersysteem dat niet eens zo zeer minder "werkt" maar juist te goed zonder te stoppen en daarmee een overreactie vertoond op o.a. ontstekingen.

Zelf pleit ik voor een medisch attest waarin staat of iemand volgens de huisarts meer of minder kwetsbaar is. Die persoon kan dan zelf maatregelen nemen en rekenen op passende hulp.
Klopt dat in 99% van de gevallen dacht ik kan iets minder zijn maar sowieso in 90+ van de gevallen het komt door onderliggende klachten die weer verklaarbaar zijn door leeftijd hoe ouder hoe meer aandoeningen.

Het is een utopie dat we elk leven maar kunnen rekken tot het uiterste soms moet je het ook niet willen.
Andere discussie maar mensen die (ouderen voornamelijk) die vinden dat hun leven voltooid is niks meer hebben daar zou makkelijker een euthanasie wet voor moeten komen.

Maar ja dan heb je de gekkies die in GOD geloven weer in de tweede kamer zitten
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:48:05 #263
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192844640
Exitplan, Frankrijk gaat langzaam en stapsgewijs open vanaf 11 mei. De Premier houdt een toespraak in de Kamer.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:32 schreef Vallon het volgende:
Tja... ik kijk ḿ op de zender zelf... FF zoeken.. hier in alleen Frans:
Essentie is dat de boel per 11mei opengaat, masker gebruik zal worden aanbevolen waar wenselijk, er flink meer getest gaat worden en isolatie (confinement) niet moet worden gezien als straf.
Ook in het voortgezet onderwijs (open per 18mei) net als in het OV (taxi's inclusief) en geopende winkels moeten maskers worden gedragen. !!!
Horeca/theater/musea en grote winkelcentra blijven gesloten. De schoolklassen/crèches worden in grootte beperkt tot maximaal 10-15 leerlingen. Interregionaal (OV) reizen in principe alleen voor/door (vitale) beroepsuitoefenaars (dus geen vrijetijd/toerisme).
Viva la France. EP wordt toegejuicht *O* . Einde toespraak van een uur.

Ik denk w/ dat we er vanuit kunnen gaan dat dit ook in NL zal gaan gebeuren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Vallon op 28-04-2020 16:08:52 ]
pi_192844657
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:33 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Juist. Hier worden dingen geroepen die helemaal niet kloppen. Fijn dat je dit aan doet kaarten in je post!
Vind het wel opmerkelijk dat niemand er meer op in gaat. Nicksanders postte net ook wat cijfers en niemand reageert daar op. Je laten leiden door angst is moeilijk te verdedigen en bekt net wat lekkerder :D
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:50:11 #265
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192844663
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:47 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Weer helemaal gelijk. Doordat de VVD en co jarenlang heeft weten te bezuinigen op de zorg en indirect de IC beschikbare plaatsen, houden ze nu het verhaal op van de IC plekken en ouderen.

Kansloos en doorzichtbaar heen te prikken. Met als kanttekening dat nu door hun eigen besparingen, de economie om zeep wordt geholpen door Rutte en co. En daardoor moet de bevolking dus binnen blijven, vanwege de bezuinigingen de laatste jaren in de zorg.
Klopt en ja ik zelf stem VVD (weinig alternatief geweest) maar uiteraard ben ik het ook niet met alles eens van de VVD elke partij heeft wel punten van oké goed punt en ook veel negatieve punten.

Ik zie het daarom ook niet alleen als de schuld van de VVD daar Nederland een land is van coalities en net niet oplossingen om maar een beetje voort te modderen en iedereen net tevreden te houden
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 15:51:37 #266
5428 crew  miss_sly
pi_192844680
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:44 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

We hebben weinig IC plekken in vergelijking met ons omringende landen. Of dat goed is of niet, kun je over discussieren. Ze lagen nooit vol, er hoefden geen mensen geweigerd, dus de vraag is of je er dan te weinig hebt. Ik heb daar niet voldoende kennis van zaken voor, dus ik doe daar geen uitspraken over. Ik hoor dat graag van anderen, zoals intensivisten.

Voor nu zitten we nog niet op de 700 bedden, maar nog rond de 900, en dat is dus nog steeds veel te veel. Dat betekent nog steeds personeel dat zich drie slagen in de rondte moet werken. Dus nee, ze willen nog steeds geen wielrenners en motorrijders die vinden dat ze lang genoeg binnen hebben gezeten op hun IC krijgen nu.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:51:55 #267
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192844685
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Vind het wel opmerkelijk dat niemand er meer op in gaat. Nicksanders postte net ook wat cijfers en niemand reageert daar op. Je laten leiden door angst is moeilijk te verdedigen en bekt net wat lekkerder :D
Ze geloven liever de beelden van Italië wat ze dan 100x herhalen of de "massa graven in New York" wat niks met corona vandoen had.

Verder wacht ik nog steeds op de cijfers van @hooibaal waarin staat dat meer dan de helft van de IC patiënten onder de 60 is.

Maar denk dat dat nog langer gaat duren dan deze hele lock down.
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:52:03 #268
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192844688
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:07 schreef Enchanter het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom Rusland zo weinig Corona doden heeft in vergelijking met andere landen ?
Coronadoden zijn overwegend man en ver boven de 70. Rusland is zo'n pauperland dat de gemiddelde man die leeftijd simpelweg niet haalt, de gemiddelde levensverwachting in Rusland is voor mannen 65 jaar. Alle potentiele coronadoden daar hebben zich dus al doodgezopen voor hun 70e levensjaar.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_192844733
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het is wel jammer ja, ik had toch wel een reactie van Hooibaal verwacht eigenlijk.

Morgen (als de ongetwijfeld minder goede cijfers dan vandaag bekend worden) staat hij weer vooraan met klagen over dat het de verkeerde kant op gaat, mensen zich aan regels moeten houden en we nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang in deze situatie zitten.
pi_192844736
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

We hebben weinig IC plekken in vergelijking met ons omringende landen. Of dat goed is of niet, kun je over discussieren. Ze lagen nooit vol, er hoefden geen mensen geweigerd, dus de vraag is of je er dan te weinig hebt. Ik heb daar niet voldoende kennis van zaken voor, dus ik doe daar geen uitspraken over. Ik hoor dat graag van anderen, zoals intensivisten.

Voor nu zitten we nog niet op de 700 bedden, maar nog rond de 900, en dat is dus nog steeds veel te veel. Dat betekent nog steeds personeel dat zich drie slagen in de rondte moet werken. Dus nee, ze willen nog steeds geen wielrenners en motorrijders die vinden dat ze lang genoeg binnen hebben gezeten op hun IC krijgen nu.
En door welke partij(en) komen die bezuinigingen onder andere waardoor er te weinig IC bedden standaard zijn?
pi_192844738
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:51 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ze geloven liever de beelden van Italië wat ze dan 100x herhalen of de "massa graven in New York" wat niks met corona vandoen had.
Misschien dat het wat helpt om ''de andere kant'' wat minder belachelijk te maken; niet alleen jij overigens. Voorstanders van meer versoepelingen vinden het ook niet tof als ze belachelijk worden gemaakt; als er voor hun bepaald wordt wat er bedoeld word als ze het hebben over het redden van de economie (''je wil alleen maar op een terrasje zitten!!!'' als voorbeeld), moet je het zelf ook niet doen. Uiteindelijk is dit een forum. Mensen mogen roepen wat ze willen zolang het binnen de regels van het forum valt. Meeste mensen kunnen prima denken en zien ook echt wel dat ze bepaalde uitspraken van sommige users niet serieus hoeven te nemen. Post na post herhalen dat iemand paniek aan het zaaien is help je zelf ook niemand mee. Sommige mensen zijn ook oprecht bang, dat moet ook gewoon kunnen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2020 15:58:39 ]
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:57:51 #272
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_192844751
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:56 schreef kol7680 het volgende:

[..]

En door welke partij(en) komen die bezuinigingen onder andere waardoor er te weinig IC bedden standaard zijn?
Er zijn 'standaard' niet te weinig bedden, er is gebrek aan overcapaciteit. Daarnaast bleek het adequaat bij te schalen te zijn. Dat er niet altijd 1000 lege IC bedden zijn lijkt me redelijk.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_192844767
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:56 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Misschien dat het wat helpt om ''de andere kant'' wat minder belachelijk te maken; niet alleen jij overigens. Voorstanders van meer versoepelingen vinden het ook niet tof als ze belachelijk worden gemaakt; als er voor hun bepaald wordt wat er bedoeld word als ze het hebben over het redden van de economie (''je wil alleen maar op een terrasje zitten!!!'' als voorbeeld), moet je het zelf ook niet doen. Uiteindelijk is dit een forum. Mensen mogen roepen wat ze willen zolang het binnen de regels van het forum valt. Meeste mensen kunnen prima denken en zien ook echt wel dat ze bepaalde uitspraken van sommige users niet serieus hoeven te nemen. Post na post herhalen dat iemand paniek aan het zaaien is help je zelf ook niemand mee.
Er is te weinig tegen geluid, en Nick post alleen maar statistieken die kloppen en zegt niks wat nog niet klopt.

Dat in tegenstelling tot sommige paniekzaaiers hier, die geilen op hogere cijfers en hel en verdoemenis roepen als er eens hoge cijfers zijn. Nee, fijn dat we eens wakker aan het worden zijn. Gelukkig maar.
  dinsdag 28 april 2020 @ 16:04:10 #274
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192844838
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Coronadoden zijn overwegend man en ver boven de 70. Rusland is zo'n pauperland dat de gemiddelde man die leeftijd simpelweg niet haalt, de gemiddelde levensverwachting in Rusland is voor mannen 65 jaar. Alle potentiele coronadoden daar hebben zich dus al doodgezopen voor hun 70e levensjaar.
:')

Ja het virus kiest ze inderdaad uit om hun leeftijd en niet hun fysieke staat.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_192844847
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:56 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Het is wel jammer ja, ik had toch wel een reactie van Hooibaal verwacht eigenlijk.

Morgen (als de ongetwijfeld minder goede cijfers dan vandaag bekend worden) staat hij weer vooraan met klagen over dat het de verkeerde kant op gaat, mensen zich aan regels moeten houden en we nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang in deze situatie zitten.
Ik heb gewoon het gevoel dat sommige mensen er op geilen ja. Some people like to see the world burn. Constant negativiteit en wanneer er goed onderbouwd tegengeluid komt wat het gewoon keihard debunked hoor je ze niet meer. Altijd de eerste zijn met negatieve shit posten, "we gaan nog heel lang hier mee te maken hebben". Erg jammer.

Alhoewel ik denk dat er voor hooibaal niet veel verandert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')