Ik krijg het in de gaten en zodra je met andere cijfers komt dan die hij in zijn hoofd heeft is het stil.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:15 schreef Noek het volgende:
[..]
Debbie Downer Hooibaal reageert enkel als die weer wat onheil kan verkondigen waarbij je spontaan van een flat wil springen.
quote:Er werden de afgelopen 24 uur 123 nieuwe patiënten opgenomen in het ziekenhuis na besmetting met het coronavirus. Dat meldt het Nationaal Crisiscentrum. Er vielen opnieuw 134 doden. Volg de persconferentie hier live.
Naast de 123 nieuwe opnames mochten de afgelopen 24 uur 65 mensen het ziekenhuis verlaten. In totaal liggen er dus 3.976 patiënten in ziekenhuizen, dat is een stijging met 8 patiënten. Er vielen de afgelopen 24 uur 134 doden. 67 sterfgevallen werden in de ziekenhuizen geteld, 64 in de woonzorgcentra. In totaal eiste het virus nu 7.331 levens in ons land.
Het Crisiscentrum ziet nog steeds een positieve evolutie in de cijfers. 'Als ze verder blijven dalen, is het mogelijk om de maatregelen te versoepelen', aldus viroloog Steven Van Gucht. 'Maar het virus is niet verdwenen en zal de komende weken ook niet verdwijnen.'
'Het risico om het virus op te lopen, kan beperkt worden, ook als we aantal zaken loslaten', verklaarde Van Gucht, 'op voorwaarde dat we mensen die grootste risico lopen blijven afschermen en beschermen tegen het virus. We denken dan aan mensen van hoge leeftijd en mensen die lijden aan chronische ziektes, zoals diabetes en long-, hart- of nier-aandoeningen.'
Tenzij je daar werkt of op een andere manier economisch aan Ikea verbonden bent, dan ben je blij dat er weer wat mogelijk is en je straks niet wegbezuinigd hoeft te worden.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:16 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het voegt ook echt absoluut niets toe om die winkel op dit moment open te gooien inderdaad.
Ik denk dat die voorlopig wel safe zitten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Tenzij je daar werkt of op een andere manier economisch aan Ikea verbonden bent, dan ben je blij dat er weer wat mogelijk is en je straks niet wegbezuinigd hoeft te worden.
In mijn ogen is er eigenlijk geen enkele reden te verzinnen waarom de ikea dicht zou moeten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Tenzij je daar werkt of op een andere manier economisch aan Ikea verbonden bent, dan ben je blij dat er weer wat mogelijk is en je straks niet wegbezuinigd hoeft te worden.
Want Tokkiesquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wel bizar dat er gewoon massaal mensen op dag 1 naar Ikea gaan. Ik snap dat mensen verveeld zijn, maar waarom meteen op de eerste dag erheen rennen
Voor die goedkope hotdogs bij de uitgang natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wel bizar dat er gewoon massaal mensen op dag 1 naar Ikea gaan. Ik snap dat mensen verveeld zijn, maar waarom meteen op de eerste dag erheen rennen
Waarom "helaas"? Eerder realistisch vind ik dat..quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:16 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kom, probeer het eens ietsje positiever in te zien in plaats van kan niet/mag niet/wil niet/gaat niet.
Uiteraard gaan ze met iets komen, ik voorspel en hoop dat er vanaf 1 juni een aantal zaken weer gewoon zijn toegestaan. Kan het natuurlijk mis hebben, want het kabinet is helaas ook supervoorzichtig.
https://www.theguardian.c(...)ovid-19-to-get-60000quote:Grieving families of NHS and social care workers who died after contracting coronavirus in the course of their duties will be entitled to a £60,000 payment, ministers announced on Monday as the reported death toll for frontline workers rose to 134.
The health and social care secretary, Matt Hancock, said families will receive the payment as part of a “life assurance scheme” and expressed a “deep personal sense of duty” to care for their relatives.
Amid criticism over the failure to provide frontline workers with adequate personal protective equipment (PPE) and testing, he admitted that “nothing replaces the loss of a loved one”.
Relatives of those who have died welcomed the money but said it would not make up for their loss, and warned it should not distract from the need to protect those working alongside coronavirus patients.
Er is meer dan alleen een IKEA vestiging.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:22 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik denk dat die voorlopig wel safe zitten.
Het eet gedeelte is dus dicht maar ja je leest alleen massa mensen bij de Ikea oh paniekquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:24 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Voor die goedkope hotdogs bij de uitgang natuurlijk.
Denk je echt dat hooibaal ergens inhoudelijk op in gaat. Die is hele dag aan het zoeken naar negatieve berichten om hier mensen af te schrikken.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:18 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ik krijg het in de gaten en zodra je met andere cijfers komt dan die hij in zijn hoofd heeft is het stil.
Terwijl je die cijfers overal op kunt vragen (van elk land zelfs).
Dit.quote:
Het is toch jammer eerst beweren dat meer dan de helft op de IC jonger dan 60 is terwijl dit feitelijk onjuist is (wat het niet minder erg maakt) en vervolgens daar niet op reageren vermoedelijk brult die morgen weer ergens dat meer dan de helft op de IC en sterfgevallen onder de 60 zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:29 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Denk je echt dat hooibaal ergens inhoudelijk op in gaat. Die is hele dag aan het zoeken naar negatieve berichten om hier mensen af te schrikken.
Vind ik niet, er zou veel meer moeten worden toegestaan en een andere koers moeten worden gevaren. Het virus is er en gaat het komende jaar niet verdwijnen, vaccin zie ik ook niet gebeuren binnen een jaar.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom "helaas"? Eerder realistisch vind ik dat..
Ik heb dat interview gezien Voor de Ommekeer / De Nieuwe Wereld zijn sowieso wel goede interviews ook die met Kees de Kort.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:30 schreef Noek het volgende:
Maar zijn er mensen die meegaan in de theorie van Maurice de Hond of is het bullshit?
Nee eerst druk bij de zorg even wegnemen. Daarna moeten ze nog ff vakantie houden. En Jaap en het kabinet ook. Daarna nog even nadenken hoe en wat. Economie is niet zo belangrijk verder.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Vind ik niet, er zou veel meer moeten worden toegestaan en een andere koers moeten worden gevaren. Het virus is er en gaat het komende jaar niet verdwijnen, vaccin zie ik ook niet gebeuren binnen een jaar.
Hopelijk is het openen van de scholen daar een eerste stap voor, dat is toch ook een versoepeling die stiekem een beetje gebaseerd is op het feit dat de mensen die het grootste risico lopen daar stukken minder aanwezig zijn.
Wij doen met ons bedrijf softwareprojecten bij een klant die bloemen en planten levert aan onder andere Ikea. Daar werken honderden werknemers. Daar is het ook niet gezellig nu.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:28 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Er is meer dan alleen een IKEA vestiging.
Leveranciers bijvoorbeeld met hun personeel.
Personeel zelf de bezorgers zowel bij de IKEA filialen als thuis met hun personeel.
Nee je denkt weer veel te simpel
quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:35 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Nee eerst druk bij de zorg even wegnemen. Daarna moeten ze nog ff vakantie houden. En Jaap en het kabinet ook. Daarna nog even nadenken hoe en wat. Economie is niet zo belangrijk verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |