abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:16:42 #1
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192840362

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Blijf thuis!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:18:20 #2
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192840389
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:15 schreef Noek het volgende:

[..]

Debbie Downer Hooibaal reageert enkel als die weer wat onheil kan verkondigen waarbij je spontaan van een flat wil springen.
Ik krijg het in de gaten en zodra je met andere cijfers komt dan die hij in zijn hoofd heeft is het stil.
Terwijl je die cijfers overal op kunt vragen (van elk land zelfs).
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:19:40 #3
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192840412
België:
quote:
Er werden de afgelopen 24 uur 123 nieuwe patiënten opgenomen in het ziekenhuis na besmetting met het coronavirus. Dat meldt het Nationaal Crisiscentrum. Er vielen opnieuw 134 doden. Volg de persconferentie hier live.

Naast de 123 nieuwe opnames mochten de afgelopen 24 uur 65 mensen het ziekenhuis verlaten. In totaal liggen er dus 3.976 patiënten in ziekenhuizen, dat is een stijging met 8 patiënten. Er vielen de afgelopen 24 uur 134 doden. 67 sterfgevallen werden in de ziekenhuizen geteld, 64 in de woonzorgcentra. In totaal eiste het virus nu 7.331 levens in ons land.

Het Crisiscentrum ziet nog steeds een positieve evolutie in de cijfers. 'Als ze verder blijven dalen, is het mogelijk om de maatregelen te versoepelen', aldus viroloog Steven Van Gucht. 'Maar het virus is niet verdwenen en zal de komende weken ook niet verdwijnen.'

'Het risico om het virus op te lopen, kan beperkt worden, ook als we aantal zaken loslaten', verklaarde Van Gucht, 'op voorwaarde dat we mensen die grootste risico lopen blijven afschermen en beschermen tegen het virus. We denken dan aan mensen van hoge leeftijd en mensen die lijden aan chronische ziektes, zoals diabetes en long-, hart- of nier-aandoeningen.'
are we infinite or am I alone
pi_192840437
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:16 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Het voegt ook echt absoluut niets toe om die winkel op dit moment open te gooien inderdaad.
Tenzij je daar werkt of op een andere manier economisch aan Ikea verbonden bent, dan ben je blij dat er weer wat mogelijk is en je straks niet wegbezuinigd hoeft te worden.
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:22:23 #5
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192840458
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:21 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Tenzij je daar werkt of op een andere manier economisch aan Ikea verbonden bent, dan ben je blij dat er weer wat mogelijk is en je straks niet wegbezuinigd hoeft te worden.
Ik denk dat die voorlopig wel safe zitten.
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:22:26 #6
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192840459
Wel bizar dat er gewoon massaal mensen op dag 1 naar Ikea gaan. Ik snap dat mensen verveeld zijn, maar waarom meteen op de eerste dag erheen rennen :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192840480
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:21 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

In mijn ogen is er eigenlijk geen enkele reden te verzinnen waarom de ikea dicht zou moeten.
Ze wijken niks af van een tuincentrum, mediamarkt, leenbakker of wat dan ook.
pi_192840493
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wel bizar dat er gewoon massaal mensen op dag 1 naar Ikea gaan. Ik snap dat mensen verveeld zijn, maar waarom meteen op de eerste dag erheen rennen :')
Want Tokkies
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:24:41 #9
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192840499
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Voor die goedkope hotdogs bij de uitgang natuurlijk.
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:25:50 #10
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192840527
En dan ook nog eerst in de rij moeten staan om binnen te komen :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192840567
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:16 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Kom, probeer het eens ietsje positiever in te zien in plaats van kan niet/mag niet/wil niet/gaat niet.

Uiteraard gaan ze met iets komen, ik voorspel en hoop dat er vanaf 1 juni een aantal zaken weer gewoon zijn toegestaan. Kan het natuurlijk mis hebben, want het kabinet is helaas ook supervoorzichtig.
Waarom "helaas"? Eerder realistisch vind ik dat..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:28:04 #12
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192840578
In GB krijgen de nabestaanden van medisch personeel en social care workers die aan het virus overleden zijn een vergoeding van 60.000 £ (69.000 ¤). 134 doden momenteel.
quote:
Grieving families of NHS and social care workers who died after contracting coronavirus in the course of their duties will be entitled to a £60,000 payment, ministers announced on Monday as the reported death toll for frontline workers rose to 134.

The health and social care secretary, Matt Hancock, said families will receive the payment as part of a “life assurance scheme” and expressed a “deep personal sense of duty” to care for their relatives.

Amid criticism over the failure to provide frontline workers with adequate personal protective equipment (PPE) and testing, he admitted that “nothing replaces the loss of a loved one”.

Relatives of those who have died welcomed the money but said it would not make up for their loss, and warned it should not distract from the need to protect those working alongside coronavirus patients.
https://www.theguardian.c(...)ovid-19-to-get-60000
are we infinite or am I alone
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:28:16 #13
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192840581
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:22 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Ik denk dat die voorlopig wel safe zitten.
Er is meer dan alleen een IKEA vestiging.
Leveranciers bijvoorbeeld met hun personeel.
Personeel zelf de bezorgers zowel bij de IKEA filialen als thuis met hun personeel.

Nee je denkt weer veel te simpel
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:28:52 #14
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192840590
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:24 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Voor die goedkope hotdogs bij de uitgang natuurlijk.
Het eet gedeelte is dus dicht maar ja je leest alleen massa mensen bij de Ikea oh paniek
pi_192840599
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:18 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ik krijg het in de gaten en zodra je met andere cijfers komt dan die hij in zijn hoofd heeft is het stil.
Terwijl je die cijfers overal op kunt vragen (van elk land zelfs).
Denk je echt dat hooibaal ergens inhoudelijk op in gaat. Die is hele dag aan het zoeken naar negatieve berichten om hier mensen af te schrikken. :')
pi_192840623
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:24 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Want Tokkies
Dit.

Ben benieuwd hoe ze daar de RIVM richtlijnen gaan opvolgen. :')

En wordt er ook op toegezien en gehandhaafd? :R
pi_192840637
Maar zijn er mensen die meegaan in de theorie van Maurice de Hond of is het bullshit?
Go hard or go home
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:30:58 #18
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192840639
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:29 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Denk je echt dat hooibaal ergens inhoudelijk op in gaat. Die is hele dag aan het zoeken naar negatieve berichten om hier mensen af te schrikken. :')
Het is toch jammer eerst beweren dat meer dan de helft op de IC jonger dan 60 is terwijl dit feitelijk onjuist is (wat het niet minder erg maakt) en vervolgens daar niet op reageren vermoedelijk brult die morgen weer ergens dat meer dan de helft op de IC en sterfgevallen onder de 60 zijn.
Waarvan het laatste feitelijk gezien nog veel verder van de waarheid zit.
pi_192840672
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waarom "helaas"? Eerder realistisch vind ik dat..
Vind ik niet, er zou veel meer moeten worden toegestaan en een andere koers moeten worden gevaren. Het virus is er en gaat het komende jaar niet verdwijnen, vaccin zie ik ook niet gebeuren binnen een jaar.

Hopelijk is het openen van de scholen daar een eerste stap voor, dat is toch ook een versoepeling die stiekem een beetje gebaseerd is op het feit dat de mensen die het grootste risico lopen daar stukken minder aanwezig zijn.
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:33:35 #20
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192840683
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:30 schreef Noek het volgende:
Maar zijn er mensen die meegaan in de theorie van Maurice de Hond of is het bullshit?
Ik heb dat interview gezien Voor de Ommekeer / De Nieuwe Wereld zijn sowieso wel goede interviews ook die met Kees de Kort.

Echter ja of het zou kunnen geen idee daar heb ik te weinig kennis van ergens kan ik het mij wel voorstellen ik werk ook in een afgesloten ruimte waar de ramen niet open kunnen met een gesloten lucht ventilatie en je merkt als er een paar verkouden zijn dat er snel meer lichtelijke verkouden zijn in de winter maanden maar dat is dus eigen ervaring.

Wel als je simpel naar de cijfers kijkt klopt het wel veel in Noord-Italië maar hoe lager je komt in Italië hoe minder besmettingen en dat komt echt niet alleen door de lock-down want dan had het in Noord-Italië al veel eerder moeten terug lopen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:35:23 #21
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_192840703
Kan ik ergens een agenda vinden van de geplande technische briefings en vergaderingen omtrent corona?
pi_192840707
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:32 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Vind ik niet, er zou veel meer moeten worden toegestaan en een andere koers moeten worden gevaren. Het virus is er en gaat het komende jaar niet verdwijnen, vaccin zie ik ook niet gebeuren binnen een jaar.

Hopelijk is het openen van de scholen daar een eerste stap voor, dat is toch ook een versoepeling die stiekem een beetje gebaseerd is op het feit dat de mensen die het grootste risico lopen daar stukken minder aanwezig zijn.
Nee eerst druk bij de zorg even wegnemen. Daarna moeten ze nog ff vakantie houden. En Jaap en het kabinet ook. Daarna nog even nadenken hoe en wat. Economie is niet zo belangrijk verder.
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:36:26 #23
14505 OProg
A Life in Music
pi_192840720
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:28 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Er is meer dan alleen een IKEA vestiging.
Leveranciers bijvoorbeeld met hun personeel.
Personeel zelf de bezorgers zowel bij de IKEA filialen als thuis met hun personeel.

Nee je denkt weer veel te simpel
Wij doen met ons bedrijf softwareprojecten bij een klant die bloemen en planten levert aan onder andere Ikea. Daar werken honderden werknemers. Daar is het ook niet gezellig nu.

Dan wil ik niet eens weten hoe het is bij de tuinders die daar weer achter zitten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:37:05 #24
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192840730
Geweldig. De. Ikea O+ O+

We worden immuun O+
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:37:14 #25
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192840736
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:35 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Nee eerst druk bij de zorg even wegnemen. Daarna moeten ze nog ff vakantie houden. En Jaap en het kabinet ook. Daarna nog even nadenken hoe en wat. Economie is niet zo belangrijk verder.
_O_ _O_ _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')