En een beetje extra omdat hij zich zo bescheiden heeft opgesteld (in maart al).quote:Op donderdag 23 april 2020 17:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
dit jaar geen bonus, maar volgend jaar krijgt die het er gewoon bij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze werken er toch voorquote:Op donderdag 23 april 2020 17:16 schreef NightH4wk het volgende:
Weer gratis geld voor de Franse piloten.
je zit er wat nullen naast het is 900.000,- ¤quote:Op donderdag 23 april 2020 16:41 schreef Captain_Ghost het volgende:
Nu willen topman van KLM alsnog bonus van 900miljoen omdat hij een staatsteun binnen heeft gehaald!
De link naar site
quote:En dat dankzij een RvC die niet een plaat voor de kop heeft, maar een betonnen muur van één meter dik. En dat terwijl men de deur platloopt en in allerlei praatprogramma’s komt om miljarden los te weken bij de belastingbetaler.
die krijgen straks steun van de Franse staat die uit Eurobonds is betaald, en die uit het Nederlandse deel komenquote:Op donderdag 23 april 2020 22:43 schreef kawotski het volgende:
En de Franse top levert de bonus niet in heb ik begrepen.
No shit sherlockquote:Op vrijdag 24 april 2020 21:12 schreef FlippingCoin het volgende:
Dus KLM kan maar een aantal weken zonder vliegen voor ze omvallen.
Homoquote:
quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:12 schreef FlippingCoin het volgende:
Dus KLM kan maar een aantal weken zonder vliegen voor ze omvallen.
De luchtvaart heeft niet echt hoge marges, plus ze staan al meer dan een maand zo goed als aan de grond (plus daarvoor al zware tegenvallers vanuit eerst China en daarna de VS). Daarnaast zal het voor het eind van de zomer nog niet echt veel beter zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:12 schreef FlippingCoin het volgende:
Dus KLM kan maar een aantal weken zonder vliegen voor ze omvallen.
Wat goed dat we 14% gekocht hebben tegen de hoogste koers ooitquote:
Als hij nu maar gewoon beter in zijn glazen bol had gekeken was dit nooit gebeurd.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wat goed dat we 14% gekocht hebben tegen de hoogste koers ooit![]()
Wat een ziener die Wopke Hoekstra![]()
Wat een ongelofelijke prutser inderdaadquote:Op vrijdag 24 april 2020 21:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wat goed dat we 14% gekocht hebben tegen de hoogste koers ooit![]()
Wat een ziener die Wopke Hoekstra![]()
De totale marktwaarde van AF-KLM is trouwens nog geen ¤2 miljardquote:Op vrijdag 24 april 2020 21:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wat goed dat we 14% gekocht hebben tegen de hoogste koers ooit![]()
Wat een ziener die Wopke Hoekstra![]()
Vergeet de expertquote:Op vrijdag 24 april 2020 21:35 schreef opgebaarde het volgende:
Wat een ongelofelijke prutser inderdaad
Voor een bedrijf met een beurswaarde van minder dan 2 miljard. En dan ook nog 7(?) miljard steun uit Frankrijk. Is een faillisement met een doorstart niet handiger?quote:Op zaterdag 25 april 2020 01:10 schreef tfors het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)-4-miljard-euro.html
max 4 miljard staatssteun. Tot zo ver dus de gedroomde investeringen in een groene toekomst. Geluk voor de aandeelhouders.
Ja, de grap is dat KLM alleen maar winst maakte en de kosten droeg van het geldverslindende Air France. De Fransen die de macht ook niet willen in het bestuur. En KLM die het moet doen met de Boeing Dreamliner i.p.v. de betere Airbus 350 waarvan alle toestellen naar Air France gaan want premium product. Dan hebben we het ook nog niet gehad over het arrogante Air France personeel, met al dat staken om loonsverhogingen en ook nog krijgen. Air France piloten die vinden dat KLM te hard groeit en plannetjes smeden met Ben Smit. Meer vliegtuigen naar Air France.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:43 schreef Twiitch het volgende:
De fusie tussen AF en KLM was eigenlijk geen fusie maar gewoon een overname. Alle Nederlandse staatssteun gaat dus voor een groot deel in Frankrijk besteed worden. Merci beaucoup.
Ja precies, behalve dat het dan de persoon is die mensen die aan de grond zitten geld geeft om nog eten te kunnen kopen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 08:54 schreef InsomniaCoins het volgende:
Politiek van Nederland doet me altijd een beetje denken aan een persoon die graag in de belangstelling staat in het cafe. Aan het eind van de avond de rekening betaald en dan thuis op bed zit te snikken met een lege portemonnee en zijn vrienden/fans in twijfel trekt. Elk weekend hetzelfde tafereeltje. In de wandelgangen de kneus genoemd, de kneus die als het geld op is gerust nog wat leent zodat ie zijn 'fans' aankomend weekend niet teleurstelt.
Dan wordt er ook betaald. Allereerst door de aandeelhouders, geldverstrekkers en personeel en daarna door alle toeleveranciers en bedrijven die omzet hebben door KLM.quote:Op zaterdag 25 april 2020 07:40 schreef recursief het volgende:
[..]
Voor een bedrijf met een beurswaarde van minder dan 2 miljard. En dan ook nog 7(?) miljard steun uit Frankrijk. Is een faillisement met een doorstart niet handiger?
Maar is KLM "too big to fail"? Want dat wordt nu wel gesuggereerd. Er zijn veel ondernemers in zwaar weer die nu graag staatsteun zouden ontvangen, eventueel in ruil voor een belang van 14%. Maar die worden anders behandeld.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dan wordt er ook betaald. Allereerst door de aandeelhouders, geldverstrekkers en personeel en daarna door alle toeleveranciers en bedrijven die omzet hebben door KLM.
Dat doet ook pijn. We moeten wel beseffen dat er enorm veel mensen in Nederland geld verdienen omdat KLM er is.
Ook voor die ondernemers zijn er toch kredietfaciliteiten in het leven geroepen met staatsgaranties? BMKB-C en GO bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:26 schreef recursief het volgende:
[..]
Maar is KLM "too big to fail"? Want dat wordt nu wel gesuggereerd. Er zijn veel ondernemers in zwaar weer die nu graag staatsteun zouden ontvangen, eventueel in ruil voor een belang van 14%. Maar die worden anders behandeld.
Die faciliteiten zijn er ook voor KLM. Daarbovenop komen nog wat staatsmiljarden.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ook voor die ondernemers zijn er toch kredietfaciliteiten in het leven geroepen met staatsgaranties? BMKB-C en GO bijvoorbeeld.
Als ze willen kunnen ze jaren vliegen en blijven bestaan. Maar waarom zou de rijke aandeelhouder daarvoor betalen als je de werkende Nederlander ervoor kan laten opdraaien.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:12 schreef FlippingCoin het volgende:
Dus KLM kan maar een aantal weken zonder vliegen voor ze omvallen.
zou jij een GL en PVDA willen adviseren om op basis van emotie te acteren en in dit geval een KLM om te laten vallen en meer dan 100.000 banen op de tocht te zetten alleen maar omdat ze niet in de coalitie zitten?quote:Op zaterdag 25 april 2020 13:38 schreef Wickedman030 het volgende:
[..]
Knip
Het jammere is dat partijen zoals GroenLinks en de PVDA zeggen dat ze het oke vinden en slap oppositie voeren. Links mist leiderschap en in rechtse partijen wordt flink geïnvesteerd door buitenlandse lobby's.
Dus kunnen net zoals de KLM andere ondernemers ook leningen aangaan om te overleven. Dat die bedragen bij KLM hoger liggen is niet zo gek want het is een groter bedrijf.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:09 schreef recursief het volgende:
[..]
Die faciliteiten zijn er ook voor KLM. Daarbovenop komen nog wat staatsmiljarden.
Je gaat mij niet vertellen dat een van de grootste multinationals van Nederland failliet gaat omdat ze twee maanden geen omzet hebben. Er zijn zelfs kroegbazen die na de crisis gewoon overeind blijven staan.quote:Op zaterdag 25 april 2020 13:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
zou jij een GL en PVDA willen adviseren om op basis van emotie te acteren en in dit geval een KLM om te laten vallen en meer dan 100.000 banen op de tocht te zetten alleen maar omdat ze niet in de coalitie zitten?
Geloof er niks van. Het is net knap dat die partijen bezig zijn met het landsbelang en de kant van de politieke vijanden durven te kiezen. Dat is niet slap
KLM publiceert jaarlijks nog een publieksverslag, minder uitgebreid dan het jaarverslag van de holdingmaatschappij, maar het verslag geeft een goed beeld van de vervoersprestaties en de resultaten van KLM. De bijdrage van KLM aan de omzet van Air-France KLM is ongeveer een derde van het totaal; de bijdrage aan de winst is hoger.quote:Air France-KLM boekte vorig jaar een operationeel resultaat (brutowinst) van 1,1 miljard euro. KLM was verantwoordelijk voor 853 miljoen euro, hiervan, Air France voor 280 miljoen euro.
Dat is het punt nou juist: dit is een regeling speciaal voor KLM, niet voor andere ondernemers.quote:Op zaterdag 25 april 2020 14:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dus kunnen net zoals de KLM andere ondernemers ook leningen aangaan om te overleven. Dat die bedragen bij KLM hoger liggen is niet zo gek want het is een groter bedrijf.
Dan nog steeds zijn er vergelijkbare maatregelen voor andere ondernemers. Dat je voor zulke grote bedrijven maatwerk levert doet daar niks aan af.quote:Op zaterdag 25 april 2020 15:38 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat is het punt nou juist: dit is een regeling speciaal voor KLM, niet voor andere ondernemers.
Dat is het punt, er zijn geen vergelijkbare maatregelen voor andere ondernemers. Vier miljard voor een bedrijf dat minder dan twee waard is??quote:Op zaterdag 25 april 2020 15:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan nog steeds zijn er vergelijkbare maatregelen voor andere ondernemers. Dat je voor zulke grote bedrijven maatwerk levert doet daar niks aan af.
Het gaat om de eer , om de blauwe knoop , en dan mg het absurd veel kostenquote:Op zaterdag 25 april 2020 15:53 schreef tfors het volgende:
[..]
Dat is het punt, er zijn geen vergelijkbare maatregelen voor andere ondernemers. Vier miljard voor een bedrijf dat minder dan twee waard is??
Andere ondernemers kunnen ook gewoon kredieten krijgen hoor.quote:Op zaterdag 25 april 2020 15:53 schreef tfors het volgende:
[..]
Dat is het punt, er zijn geen vergelijkbare maatregelen voor andere ondernemers. Vier miljard voor een bedrijf dat minder dan twee waard is??
Wat dacht je van PostNL voor 6,95 aan de Belgenquote:Op zaterdag 25 april 2020 16:08 schreef michaelmoore het volgende:
DE KPN wilden we ook niet verkopen voor 4,95 euro , di staat nu op 2 euro en nu willen we het eigenlijk wel graag kwijt
Het is geen giftquote:Op zaterdag 25 april 2020 16:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Aantal aandelen 428.630.000
Staatssteun 11.000.000.000
We pompen er dus nu 25 euro per aandeel in![]()
Terwijl we een paar maanden geleden nog 12,50 per stuk betaalden![]()
Waar is onze expertJort Kelder
om dit geniale stukje weer eens nader uit te leggen
Dat kan ik je garanderen die poen zien we nooit meer terugquote:Op zaterdag 25 april 2020 16:35 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:
Ik moet altijd denken aan opzet bij deze zaken.
quote:Op zaterdag 25 april 2020 16:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Jij gelooft dat we het geld terug krijgen met rente a la Griekenland![]()
![]()
![]()
![]()
Mooie reacties.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
dit jaar geen bonus, maar volgend jaar krijgt die het er gewoon bij.
Waarom beginnen aan zo'n enorme organisatie als de marges zo klein zijn dat het zo omvalt. Ik geloof daar niets van. Of beter ik kan dat maar moeilijk aannemen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:18 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De luchtvaart heeft niet echt hoge marges, plus ze staan al meer dan een maand zo goed als aan de grond (plus daarvoor al zware tegenvallers vanuit eerst China en daarna de VS). Daarnaast zal het voor het eind van de zomer nog niet echt veel beter zijn.
een renteloze lening met een eeuwige looptijd , net als Griekenlandquote:
En een liegende minister die ons belooft dat we alles terug krijgenquote:Op zaterdag 25 april 2020 16:40 schreef michaelmoore het volgende:
een renteloze lening met een eeuwige looptijd , net als Griekenland
nu zit ie met zijn vriend in Dubai in de real estate businessquote:Op zaterdag 25 april 2020 22:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En een liegende minister die ons belooft dat we alles terug krijgen![]()
En na 4 jaar laat zijn geheugen hem in de steek en gaat hij gewoon verder met liegen en bedriegen
Dit. Overheid is niet verantwoordelijk voor een commercieel bedrijf.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:
De tering. Laat die tent gewoon failliet gaan man. Genoeg andere maatschappijen.
Niet verantwoordelijk, maar ze kunnen er wel een belang bij hebben.quote:Op zondag 26 april 2020 00:20 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dit. Overheid is niet verantwoordelijk voor een commercieel bedrijf.
quote:https://www.msn.com/nl-nl(...)-BB13cooZ?li=BBoPOOe
Branson zet Virgin Atlantic te koop na mislopen overheidsgeld
.quote:„Sommige medewerkers van Air France zijn waarschijnlijk bereid om vrijwillig te vertrekken als ze de kans krijgen”, aldus Smith
Neem aan dat er bij een VVR wel een paar jaarsalarissen meekomen.quote:Op zondag 26 april 2020 15:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ah de poen is binnen en idioot Ben Smith heeft alweer een idee hoe we genaaid kunnen worden![]()
PARIJS - Air France-KLM-topman Ben Smith denkt aan vrijwillige ontslagen als eerste stap in een reeks maatregelen om de kosten bij het luchtvaartconcern omlaag te brengen. Dat heeft hij aangegeven in een interview met de Franse krant Les Echos.
[..]
.![]()
![]()
![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)mogelijk-eerste-stap
De kans krijgen om vrijwillig te vertrekken![]()
dat is gewoon ontslag nemen LUL en ja dat kunnen ze al heel lang daar hebben ze jou niet voor nodig LUL
![]()
Vrijwillige ontslagen![]()
![]()
die bestaan helemaal niet LUL, werknemers moeten bezwaar maken bij ontslag anders geen ww
![]()
Beste Ben ik zou zeggen ga jij eens vrijwillig je salaris en bonus inleveren en je baan en ga dan vrijwillig door naar de gevangenis om een vrijwillige gevangenisstraf uit te zitten en daarna door naar een vrijwillige TBS kliniek want je bent niet goed bij je hoofd
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Fixedquote:Op zondag 26 april 2020 15:51 schreef Drekkoning het volgende:
Neem aan dat er bij een VVR wel een miljoenen bonus klaar ligt voor Ben
Als Ben echt het bedrijf gereorganiseerd krijgt dan is dat ook wel verdiend natuurlijkquote:
Zou goed zijn voor KLM, kunnen ze de energie in de eigen onderneming steken in plaats van in de eindeloze discussies met de Fransen.quote:Op maandag 27 april 2020 09:12 schreef Drekkoning het volgende:
KLM houdt rekening met einde van huwelijk met Air France
https://fd.nl/ondernemen/(...)elijk-met-air-france
Jammer alleen dat ze dan veel landingsrechten gaan verliezen en het uiteindelijk alleen niet gaan redden.quote:Op maandag 27 april 2020 09:24 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Zou goed zijn voor KLM, kunnen ze de energie in de eigen onderneming steken in plaats van in de eindeloze discussies met de Fransen.
heeel veel airlines gaan het niet reddenquote:Op maandag 27 april 2020 09:52 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Jammer alleen dat ze dan veel landingsrechten gaan verliezen en het uiteindelijk alleen niet gaan redden.
https://www.travelpro.nl/(...)ntroductie-euromunt/quote:Op de opmerking dat KLM zelf destijds heeft aangegeven dat het niet verder alleen zou lukken, reageerde Baudet met: “Dat was op basis van allerlei scenario’s die vervolgens niet bleken te kloppen. Lufthansa doet het prima en ook andere nationale luchtvaartmaatschappijen doen het uitstekend. KLM is ook gewoon het winstgevende gedeelte van Air France-KLM. Natuurlijk kwam het management met dat soort verhalen, maar die bleken gewoon niet waar te zijn.”
quote:Op maandag 27 april 2020 09:52 schreef Pedroso het volgende:
Jammer alleen dat ze dan veel landingsrechten gaan verliezen en het uiteindelijk alleen niet gaan redden.
Fixed that for youquote:Op maandag 27 april 2020 09:24 schreef ArnosL het volgende:
Zou goed zijn voor KLM, kunnen ze het geld wat daar verdient wordt in de eigen onderneming houden in plaats van in de eindeloze stroom geld naar die kut Fransen.
Het is geen gift nee, maar waar zijn de andere aandeelhouders om hun stukje bij te dragen? Jarenlang wel een deel van de winst uitgekeerd krijgen maar nu hoor je niemand die die moeite wil doen om de boel overeind te houden. Nederland mag het doen met hun minderheidsaandeel.quote:
beste is de tent failliet laten gaan en opnieuw beginnen , vliegtuigen kosten niets , blauwe verf en klaar ben je , Air France gaat dan ook faillietquote:Op maandag 27 april 2020 10:35 schreef Freak188 het volgende:
Baudet zegt dus dat we los moeten komen van de Fransen. Daarvoor zul je toch inspraak moeten krijgen dmv aandelen of zie ik dat verkeerd? Klm is overgenomen door AF. Al die sentimentele verhalen dat we genaaid zijn... tsja... dat is toch uiteindelijk niet relevant? Volgens mij wordt hier een gevaarlijk spelletje gespeeld met betrekking tot bedrijven die eigenlijk gewoon beursgenoteerd zijn en daardoor overgeleverd zijn aan de markt, maar nu ineens een speelbal worden van de politiek.
Hij is ook commissaris bij KLM.quote:Op zaterdag 25 april 2020 22:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nu zit ie met zijn vriend in Dubai in de real estate business
Aaan het zwembad
Das beter werk
https://www.telegraaf.nl/(...)p-nog-meer-lockdowns
De huidige rechten van KLM zijn belangrijk. Maar KLM alleen kan niet blijven voortbestaan. Maar met wie moet je samenwerken. De nu vaak genoemde Lufthansa lijkt mij geen goede optie, omdat die in de andere vluchtalliantie zit. Daarmee gooi je je netwerk met Delta Airlines en de drie Chinese maatschappijen ook weg.quote:Op maandag 27 april 2020 10:42 schreef michaelmoore het volgende:
Wat ik lees is dat men KLM weer wil ontkoppelen bij Air France
KLM is wel van belang als Nederland symbool , maar het is slechts een relatief kleine bedrijf
Met een waarde van 2 miljard op basis van de huidige koers , steun van 5 miljard is dus kolder
beter is het om de zaak failliet te laten gaan en zelf een nieuwe KLM beginnen met de oude vliegtuigen
[ afbeelding ]
KLM is nog steeds de grootste verdiener binnen Air France-KLM, maar de kloof neemt af. Boekte het Nederlandse deel van de luchtvaartgroep in 2018 nog vier keer zoveel winst als het Franse, in 2019 was het drie keer zoveel. Dat blijkt uit de jaarcijfers van Air France-KLM die donderdagochtend bekend zijn gemaakt.quote:Op maandag 27 april 2020 14:05 schreef Idisrom het volgende:
De huidige rechten van KLM zijn belangrijk.
Maar KLM alleen kan niet blijven voortbestaan............
Lat KLM dan maar failliet gaan dat is goedkoper, dan houden we een 10 vliegtuigen over en een paar internationale lijnen over voor de show en voor de regeringquote:Op maandag 27 april 2020 14:05 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De huidige rechten van KLM zijn belangrijk. Maar KLM alleen kan niet blijven voortbestaan. Maar met wie moet je samenwerken. De nu vaak genoemde Lufthansa lijkt mij geen goede optie, omdat die in de andere vluchtalliantie zit. Daarmee gooi je je netwerk met Delta Airlines en de drie Chinese maatschappijen ook weg.
Iberia zit helaas al bij British Airways, anders leek mij Iberia de ideale complementaire partner van KLM:
KLM maakte in 2019 bijna een miljard winst, dus als je er nu twee miljard in pompt en die Fransen ontvlecht heb je dat in twee jaar terug verdiendquote:Op maandag 27 april 2020 14:15 schreef michaelmoore het volgende:
Laat KLM dan maar failliet gaan dat is goedkoper, dan houden we een paar internationale lijnen over voor de show en voor de regering
Tijden zijn veranderd , niet gemerkt ??quote:Op maandag 27 april 2020 14:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
KLM maakte in 2019 bijna een miljard winst, dus als je er nu twee miljard in pompt en die Fransen ontvlecht heb je dat in twee jaar terug verdiend
Laat die Fransen lekker in de stront zakken
Hoeveel overheidsgeld kost ene faillisement?quote:Op maandag 27 april 2020 14:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Tijden zijn veranderd , niet gemerkt ??
Er zal fors minder gevlogen worden en tegen heel veel verlies
Naast de gebruikelijke verklaringen – hogere belastingen en lastige vakbonden – ziet Smith gebrek aan efficiëntie bij Air France als oorzaak van het verschil met KLM.quote:Op maandag 27 april 2020 14:17 schreef michaelmoore het volgende:
...Er zal fors minder gevlogen worden en tegen heel veel verlies
0.0 als je nog geen steun geeftquote:Op maandag 27 april 2020 14:23 schreef Peter het volgende:
Hoeveel overheidsgeld kost ene faillisement?
De waarde van de deelname, minus besparing van de toekomstige verliezenquote:Op maandag 27 april 2020 14:23 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoeveel overheidsgeld kost ene faillisement?
27-02-2019quote:Op maandag 27 april 2020 14:29 schreef michaelmoore het volgende:
De waarde van de deelname, minus besparing van de toekomstige verliezen
Dan koop je een nieuwe vliegtuigen en begin je opnieuw zoals zoveel zakenmensen doen
Vertel er even bij dat dit gaat over februari 2019, anders staat het er wel erg raar.quote:Op maandag 27 april 2020 14:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
De Nederlandse staat heeft inmiddels een belang van 14,0 procent van de aandelen van Air France-KLM in handen. Minister Hoekstra meldt dat het kopen van nieuwe aandelen daarmee is gestopt.
Gisteren maakte het kabinet bekend dat het is gaan deelnemen in de holding Air France-KLM om zo meer invloed te kunnen uitoefenen op ontwikkelingen bij het bedrijf.
Tot gisteren had de staat 12,68 procent van de aandelen verworven en het kabinet kondigde aan dat het wilde doorgaan tot zo'n 14 procent. Met de aankopen van vandaag is dat percentage dus bereikt. Volgens Hoekstra is met de aankopen in totaal 744 miljoen euro gemoeid.
https://nos.nl/artikel/22(...)-air-france-klm.html
Kun je een keer een webcam op jezelf zetten? Dan kunnen we meegenieten hoe jij aan het schuimbekken bent terwijl je hier post.quote:Op maandag 27 april 2020 14:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
De Nederlandse luchtvaartmaatschappij KLM wordt overgenomen door Air France.
De overname vindt plaats door middel van een ruil van gewone aandelen. Dat hebben beide bedrijven dinsdag bekendgemaakt. De transactieovereenkomst zal in de loop van de komende weken worden ondertekend. Door de overname wordt de combinatie de grootste maatschappij in Europa. Door de transactie wordt KLM gewaardeerd op 784 miljoen euro
https://luchtvaartnieuws.(...)omen-door-air-france
Verkoop leverde 784 miljoen op
Aankoop belang 744 miljoen
------------------------------------------
Resteert 40 miljoen bij faillissement
en geen 0.10 naar die Fransen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Daar naast heet de regering nog 7% belang in de aandelen KLM van voor de fusiequote:Op maandag 27 april 2020 14:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
De Nederlandse luchtvaartmaatschappij KLM wordt overgenomen door Air France.
De overname vindt plaats door middel van een ruil van gewone aandelen. Dat hebben beide bedrijven dinsdag bekendgemaakt. De transactieovereenkomst zal in de loop van de komende weken worden ondertekend. Door de overname wordt de combinatie de grootste maatschappij in Europa. Door de transactie wordt KLM gewaardeerd op 784 miljoen euro
https://luchtvaartnieuws.(...)omen-door-air-france
Verkoop leverde 784 miljoen op
Aankoop belang 744 miljoen
------------------------------------------
Resteert 40 miljoen bij faillissement
en geen 0.10 naar die Fransen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
nee gewoon KLM opheffen en een nieuwe blauwe zwaan starten genaamd KLEM met 10 vliegtuigen vanaf Lelystadquote:Op maandag 27 april 2020 14:44 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
Kun je een keer een webcam op jezelf zetten? Dan kunnen we meegenieten hoe jij aan het schuimbekken bent terwijl je hier post.
Want je haat voor KLM en deze constructie lijkt wel heel erg diep te zitten.
Simpel. En dat heb ik het over jou.quote:Op maandag 27 april 2020 14:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
KLM maakte in 2019 bijna een miljard winst, dus als je er nu twee miljard in pompt en die Fransen ontvlecht heb je dat in twee jaar terug verdiend
Laat die Fransen lekker in de stront zakken
En alle kosten voor uitkeringen van ontslagen personeel bij KLM, schiphol, leveranciers etc?quote:Op maandag 27 april 2020 14:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De waarde van de deelname, minus besparing van de toekomstige verliezen
Dan koop je een nieuwe vliegtuigen die verf je blauw, met de naam KLEM en begin je opnieuw met een schone lei zoals zoveel zakenmensen doen
daar is toch premie voor afgedragen??quote:Op maandag 27 april 2020 18:06 schreef Peter het volgende:
[..]
En alle kosten voor uitkeringen van ontslagen personeel bij KLM, schiphol, leveranciers etc?
En het verlies aan belastinginkomsten van die bedrijven?
KLEMquote:Op maandag 27 april 2020 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
...opnieuw solliciteren bij de nieuwe Nederlandse airliner KLEM
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wie betaalt dat nu? En dat zijn wel kosten die je zonder faillissement nu niet hoeft te maken.quote:Op maandag 27 april 2020 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
daar is toch premie voor afgedragen??
Bij de Hema gaat men ook de WW in,bij faillissement, bij Air France- KLM dus ook
opnieuw solliciteren bij de nieuwe Nederlandse airliner KLEM
De UWV betaalt uitkeringen , voor het personeel dat geen werk vind bij de nieuwe KLEMquote:Op maandag 27 april 2020 19:54 schreef Peter het volgende:
[..]
Maar wie betaalt dat nu? En dat zijn wel kosten die je zonder faillissement nu niet hoeft te maken.
En alle kosten via het UWV en faillissementen van toeleveranciers tel je voor het gemak even niet mee..quote:Op maandag 27 april 2020 19:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De UWV betaalt uitkeringen , voor het personeel dat geen werk vind bij de nieuwe KLEM
De Curator wikkelt het faillissement Air France -KLM verder af
misschien wil de KLEM een paar vliegtuigen overnemen en een internationale route
Dit gebeurt zo vaak zo
De koning is dood , leve de koning
quote:Op maandag 27 april 2020 20:03 schreef Peter het volgende:
En alle kosten via het UWV en faillissementen van toeleveranciers tel je voor het gemak even niet mee..
Die kunnen toch aan de nieuwe KLEM leverenquote:Op maandag 27 april 2020 20:03 schreef Peter het volgende:
[..]
En alle kosten via het UWV en faillissementen van toeleveranciers tel je voor het gemak even niet mee..
De fondsen van het UWV zijn natuurlijk niet toereikend voor massale werkloosheid.quote:Op maandag 27 april 2020 20:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die kunnen toch aan de nieuwe KLEM leveren
Kosten van UWV zijn al betaald door de premies
Gelukkig is het ABP onder deskundig beheer uitgekomen op een dekkingsgraad van 80% deze maandquote:Op maandag 27 april 2020 21:18 schreef WammesWaggel het volgende:
De fondsen van het UWV zijn natuurlijk niet toereikend voor massale werkloosheid.
Lenen we nog wat bijquote:Op maandag 27 april 2020 21:18 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
De fondsen van het UWV zijn natuurlijk niet toereikend voor massale werkloosheid.
offtopic:quote:Op maandag 27 april 2020 21:18 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
De fondsen van het UWV zijn natuurlijk niet toereikend voor massale werkloosheid.
quote:Hoelang heb ik recht op een WW-uitkering?
U heeft 3 maanden of langer recht op een WW-uitkering. Hoelang uw WW-uitkering precies duurt, hangt af van uw totale arbeidsverleden en het moment waarop u werkloos bent geworden. Sinds 1 januari 2016 gaat de maximale duur van de WW-uitkering stap voor stap terug van maximaal 38 maanden naar 24 maanden in 2019. Sinds 1 april 2019 hebt u recht op 2 jaar WW-uitkering.
En die achterdekking komt uit de algemene middelen. juist.quote:Op maandag 27 april 2020 21:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
offtopic:
De UWV heeft voldoende premie ontvangen voor WW schade en heeft daarnaast een achterdekking bij de overheid
Daarnaast duurt WW nog slechts twee jaar hooguit
[..]
Maak een apart UWV / Corona topic aan johquote:Op maandag 27 april 2020 23:52 schreef Peter het volgende:
[..]
En die achterdekking komt uit de algemene middelen. juist.
En dan nog is het gemeenschapsgeld wat je uitgeeft omdat het dan uit een ander potje komt.
Hoeveel zou er dan uit de UWV fondsen gaan? Hoeveel blijft er dan over? Hoeveel zouden WW-premies gaan stijgen om dat gat weer te vullen de komende jaren?
juistquote:Op dinsdag 28 april 2020 12:54 schreef ACT-F het volgende:
Maar hoe gaat die steun eruit zien?Gaat de overheid aandelen opkopen? Het heeft geen zin om geld te pompen in een sector die de komende jaren een forse krimp te wachten staat. Met kapitaalinjectie wordt geen millimeter extra gevlogen in een situatie waar iedereen blut is en reisbeperkende maatregelen zijn getroffen. Een faillissement en doorstart lijkt me de makkelijkste optie i.p.v. (hoge) salarissen doorbetalen van werknemers die met de armen over elkaar zitten.
Precies, dat geeft ook meer concurrentiemogelijkheden. Met een overschot aan piloten en cabinepersoneel kun je ze dan gewoon minimumloon betalen zoals Ryanair. Keuze heeft men toch niet.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:54 schreef ACT-F het volgende:
Maar hoe gaat die steun eruit zien?Gaat de overheid aandelen opkopen? Het heeft geen zin om geld te pompen in een sector die de komende jaren een forse krimp te wachten staat. Met kapitaalinjectie wordt geen millimeter extra gevlogen in een situatie waar iedereen blut is en reisbeperkende maatregelen zijn getroffen. Een faillissement en doorstart lijkt me de makkelijkste optie i.p.v. (hoge) salarissen doorbetalen van werknemers die met de armen over elkaar zitten.
quote:KLM neemt noodmaatregelen: wil werktijdverkorting voor 33.000 mensen
13 maart 2020 21:05
Fixed that for youquote:Op dinsdag 28 april 2020 13:06 schreef michaelmoore het volgende:
Air France heeft veel te veel personeel
Met een kwart kunnen ze het ook
AIr France is te zwaar en te lomp
ik ben een keer voor 30 euro naar zuid Italië Brindisi gevlogen , dat ga ik nooit meer meemaken denk ikquote:Op dinsdag 28 april 2020 14:35 schreef Idisrom het volgende:
Even wat anders.
Ik probeer uit het archief van Radio-commercials te zoeken naar de reklame van (Ik meende van easyJet), waarin vermeld werd: "Heb jij vandaag een thuiswerkdag? Ga dan straks een kop koffie drinken op een terrasje in Zurich." Voor slechts ¤ (een spotprijs). ". Ik kan die helaas nog niet vinden op basis van mijn zoektermen.
Deze reklamespot was echter een paar jaar geleden regelmatig op Radio 1 's morgens te horen, en laat de belachelijkheid van de spotgoedkope vliegtickets op relatieve korte afstanden zien..
quote:Winstdeling uitgesteld, alle medewerkers minder werken
De winstuitkering over 2019 wordt uitgesteld voor alle medewerkers.
Die bonus zou eigenlijk in april uitbetaald worden, maar dat wordt nu oktober.
Alle KLM'ers hebben recht op ongeveer 8 procent van hun basissalaris als winstuitkering.
Daarnaast worden verlofdagen ingeroosterd.
Alle medewerkers gaan minder werken vanaf 1 april. Het gaat om zo'n 30 procent minder. KLM zoekt ook meer flexibiliteit in de roosters, omdat er veel vluchten onverwachts uitvallen.
Ligt Wopkequote:Op dinsdag 28 april 2020 16:11 schreef michaelmoore het volgende:
Zou de directie winst en bonus ook een jaar later uitbetaald worden ??
Met de kans dat de onderneming tzt. failliet is ??
Ligt Ben Smithquote:
Air Frabce vind dart Nederland nogquote:Op dinsdag 28 april 2020 18:12 schreef rareman1 het volgende:
Ben benieuw wat air France vind.
Edit;
Er zijn ook meerdere eigenaren dus het is een beetje moeilijk.
klinkt goed.quote:Op dinsdag 28 april 2020 18:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Air Frabce vind dart Nederland nog
5 miljard steun moet geven zodat die Smit zijn bonus krijgt boen op de 2 miljoen salaris terwijl Nederlandse ZZP ers hun huis uit gezet worden
quote:Column: Air France KLM is in deze crisis opvolger van Fortis
author avatar
Door JAN MAARTEN SLAGTER
Gisteren, 20:31 in FINANCIEEL
AMSTERDAM - Een multinationale onderneming, voortgekomen uit een controversiële fusie waarvan de littekens nog schrijnen.
Een reddingsoperatie door de betrokken overheden, die zich ieder op het 'eigen' onderdeel richten.
Snel oplaaiende argwaan tussen de regeringen: heeft de ander wel genoeg gedaan? Had iedereen dezelfde informatie? Hoe nu verder?
quote:Vertrouwen
In de loop van 2008 was het concern het vertrouwen van de financiële markten kwijtgeraakt. Eind september
hielden de sluizen het niet meer: Fortis werd uitgesloten van de interbancaire geldmarkt en de bank wankelde.
De Nederlandse, Belgische en Luxemburgse overheden werden gedwongen in te grijpen en stelden een reddingspakket samen waarbij de bedrijfsonderdelen in de drie verschillende landen een kapitaalinjectie kregen in ruil voor minderheidsbelangen.
Natuurlijk, een luchtvaartmaatschappij is geen financiële onderneming en 2020 is geen 2008.
Maar er zijn voldoende overeenkomsten tussen de steunoperaties voor Air France/KLM en Fortis om er toch even bij stil te staan.
Ook bij AF/KLM is gekozen voor een ingrijpen langs nationale lijnen. Frankrijk leent ¤ 7 mrd aan het Franse bedrijfsonderdeel, Nederland tussen de ¤ 2 en ¤ 4 mrd aan KLM.
quote:
wat als hij ziek is en daarom in de ziektewet zit?quote:Op dinsdag 28 april 2020 18:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]Je vergeet Wopke de idioot die ons miljarden heeft gekost.......
Die moet straks ook een baantje tegen belachelijk hoge loonsom bij de KLM Air France of wat er van over is
Kan hij straks mooi zijn eigen steungeld van alle nederlanders aan hem zelf als bonus en salaris uitkeren![]()
Want het bedrijfsleven komt Wopke nooit meer in, want een randdebiel is dat zeg
De geschiedenis herhaalt zich weer en we leren er niets vanquote:Op dinsdag 28 april 2020 18:33 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-opvolger-van-fortis
Hoe luid het gezegde?quote:Op dinsdag 28 april 2020 18:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
De geschiedenis herhaalt zich weer en we leren er niets van
Ondanks lessen trekken uit het verleden en meer van dat soort prietpraat
Wij werkende nederlanders betalen wel weer de rekening van een stel machtsgeile idioten
Dan krijgt hij wachtgeldquote:Op dinsdag 28 april 2020 18:34 schreef rareman1 het volgende:
wat als hij ziek is en daarom in de ziektewet zit?
quote:Op dinsdag 28 april 2020 18:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dan krijgt hij wachtgeld
En gaat de algemene bestuursdienst intotdat ze die idioot weer kunnen gebruiken als iedereen zijn naam weer een beetje vergeten is
quote:Meer scenario’s
Ingewijden melden aan De Telegraaf dat naar alle scenario’s bij KLM wordt gekeken.
Die hangen weer af van de voorwaarden en steun van banken en politiek, de lengte van de crisis en dreigende nationalisatie.
Achter de schermen wordt onder meer met Amerikaanse en Chinese aandeelhouders gepraat over de toekomst.
Als het aan topman Pieter Elbers van KLM ligt, gaat hij verder met Air France, zonder uit te sluiten of de juridische constellatie mogelijk zal veranderen. „Afscheid van Air France is niet aan de orde. We hebben laten zien dat Air France KLM internationaal een sterke combinatie is”, zei Elbers in een interne webcast, zonder zijn baas Ben Smith één keer te noemen.
Minister Hoekstra (Financiën) sprak vrijdag over een ’sluipende nationalisatie’ in verband met de coronacrisis en verdere steunoperaties.
’Schuld te hoog’
Bij nationalisatie ontstaat er een nieuwe situatie, zegt luchtvaartexpert Ruud Jansen.
„Dan kan een oud plan weer uit de kast.
Nederland kan dan 49% van de aandelen houden, en Delta, de Chinese luchtvaartmaatschappijen en een groep Nederlandse investeerders elk 17%.”
Hij wijst erop dat de commerciële samenwerking gewoon kan doorgaan in de huidige luchtvaartalliantie Skyteam.
Volgens Fucci is de schuld van Air France bijna niet meer af te lossen.
https://www.trouw.nl/opin(...)ijk-gevoel~b01b820e/quote:Dat Hoekstra in zijn opzet geslaagd is, blijkt vooralsnog nergens uit. Sterker, het kabinet werd volkomen verrast toen de holding aankondigde de topman een bonus te willen geven als het hem zou lukken staatssteun los te peuteren![]()
![]()
. Hoeveel invloed levert de nu aangekondigde steun dan wel op?
quote:Afslanken
De vooruitzichten voor de meeste luchtvaartmaatschappijen zijn niet florissant, schrijft Alex Duiker. „Vliegen zal vanaf nu een voorrecht zijn.
Na het coronatijdperk zal de wereld er anders uit gaan zien.
Drie vakantievluchten per jaar per persoon is verleden tijd. Ook de KLM zal dat gaan merken en zal moeten gaan inkrimpen.
Onvermijdelijk voor elke luchtvaartmaatschappij, ook voor Air France.” Maar dat biedt ook kansen, zegt dezelfde reageerder: „
Een goed moment voor de KLM om zichzelf opnieuw uit te vinden en in afgeslankte vorm verder te gaan, zonder Air France.
Dat zal pijn gaan doen voor het personeel, maar is noodzakelijk voor het voortbestaan.”
Schiphol blijft zeker wel bestaanquote:Op zaterdag 2 mei 2020 15:29 schreef Jantje2k het volgende:
Iedereen vergeet hier hoe onwenselijk het is dat een bedrijf als KLM failliet gaat.
Bij KLM werken er 30.000 mensen en bij Schiphol dacht ik zo'n 100.000?
Waar gaan die 130.000 potentieel werkloze mensen van betaald worden?
Iedereen vergeet hoe wenselijk het is als Air France failliet gaatquote:Op zaterdag 2 mei 2020 15:29 schreef Jantje2k het volgende:
Iedereen vergeet hier hoe onwenselijk het is dat een bedrijf als KLM failliet gaat.
....
juist, Eer Frens / KLM, Failliet, en verder met een kleine KLEM , met de belangrijk internationale routes , voor de regiofunctiequote:Op zaterdag 2 mei 2020 16:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Iedereen vergeet hoe wenselijk het is als Air France failliet gaat![]()
Nietsnutten die veel te veel salaris opstrijken en weinig presteren
Bom onder Air France en de goede stukjes en dat zijn er niet zoveel en zijn zeker geen personeel leden opkopen en KLM opnieuw opbouwen en nu die Fransen eens 20 jaar lang in hun reet neuken met prietpraat en torenhoge tarieven
Ik zeg doen en wel Snel![]()
Ze blijven niet bestaan zonder subsidies natuurlijkquote:Op zaterdag 2 mei 2020 15:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Schiphol blijft zeker wel bestaan
KLEM ook , maar zonder Eer Frens
Maar Lelystad is niet meer nodig
nee de luchtvaart die zal heel zwaar krijgen de komende jaren , maar met Eeer Frens gaan ze zeker faillietquote:Op zaterdag 2 mei 2020 17:05 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Ze blijven niet bestaan zonder subsidies natuurlijk
Knap dat je nu al kunt voorspellen dat het daaraan ligtquote:Op zaterdag 2 mei 2020 17:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee de luchtvaart die zal heel zwaar krijgen de komende jaren , maar met Eeer Frens gaan ze zeker failliet
nee ik ga niet meer vliegen als je dat bedoelt, niet met Eer Frens en ook niet met KLEMquote:Op zaterdag 2 mei 2020 17:17 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Knap dat je nu al kunt voorspellen dat het daaraan ligt
quote:Op zaterdag 2 mei 2020 18:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee ik ga niet meer vliegen als je dat bedoelt, niet met Eer Frens en ook niet met KLEM
en ook niet met Rianei of Er Esia , ik ga ook niet met de bus naar Spanje en ook niet naar de kroeg
Ik blief gewoon thuis
quote:Op zaterdag 2 mei 2020 17:17 schreef Jantje2k het volgende:
Knap dat je nu al kunt voorspellen dat het daaraan ligt
Ik snap overigens best dat het bij de luchtvaart in het algemeen niet goed gaat.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kan je gewoon uit de grafiek aflezen hoor
En toch doen we het keer op keer weerquote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:59 schreef Jantje2k het volgende:
.....En nationaliseren is nog een slechter idee. Dat betekent simpelweg dat toekomstige verliezen voor altijd uit de staatskas zullen worden bijgelegd.
Iets wat je niet wilt. De overheid is geen ondernemer en kan dat ook niet
De scheiding met Eer Frens moet geregeld worden dan kan de KLEM daarna in zeer afgeslankte vorm verder bestaanquote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:59 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Ik snap overigens best dat het bij de luchtvaart in het algemeen niet goed gaat.
Maar gewoon failliet laten gaan en alle mensen op straat zetten kost ons als samenleving meer dan de steun aan KLM geven.
En nationaliseren is nog een slechter idee. Dat betekent simpelweg dat toekomstige verliezen voor altijd uit de staatskas zullen worden bijgelegd.
Iets wat je niet wilt. De overheid is geen ondernemer en kan dat ook niet
Laatste keer: begrijp je niet dat dat ook heel veel geld kost?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 22:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De scheiding met Eer Frens moet geregeld worden dan kan de KLEM daarna in zeer afgeslankte vorm verder bestaan
Veel geld of bodemloze put ......quote:Op zaterdag 2 mei 2020 22:49 schreef Jantje2k het volgende:
Laatste keer: begrijp je niet dat dat ook heel veel geld kost?
Met het huidige aantal vluchten kun je de boel beter naar Lelystad verplaatsen en Schiphol dichtgooien. Dat scheelt een hoop in de operationele kosten.quote:
Juist minder als je een doorstart maakt en alleen de delen overneemt die nog rendabel zijn. Een bedrijf is net zo belangrijk als de hoeveelheid diensten die afgenomen worden. Dat is nu 10x minder, dus zul je ook 10x minder personeel moeten hebben. Degenen die op straat komen zullen een andere baan moeten zoeken. Gelukkig is er werk zat als de maatregelen weer versoepeld worden. Tot voor kort werden er jaarlijks c.a. 70.000 mensen uit Oost-Europa gehaald omdat er geen werknemers te vinden waren. Dat kan nu achterwege blijven mits je niet te beroerd bent om een minder leuke baan aan te nemen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:59 schreef Jantje2k het volgende:
Maar gewoon failliet laten gaan en alle mensen op straat zetten kost ons als samenleving meer dan de steun aan KLM geven.
Goede spullen van Schiphol verhuizen naar Lelystad en de rest platgooien en woningen bouwenquote:Op zaterdag 2 mei 2020 23:23 schreef ACT-F het volgende:
...Met het huidige aantal vluchten kun je de boel beter naar Lelystad verplaatsen en Schiphol dichtgooien. Dat scheelt een hoop in de operationele kosten.
..
een scheiding kost ,maar een keer geld , de komend jaren is luchtvaart een sector die het niet gaat redden , net als busreisjes naar Spanje en volle kroegenquote:Op zaterdag 2 mei 2020 22:49 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Laatste keer: begrijp je niet dat dat ook heel veel geld kost?
Juistquote:Op zaterdag 2 mei 2020 23:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Veel geld of bodemloze put ......
Moeilijk kiezen hoor
Als je Schiphol plat gooit dan kan je wel 1.000.000 woningen bouwen in de Randstadquote:Op zondag 3 mei 2020 00:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Goede spullen van Schiphol verhuizen naar Lelystad en de rest platgooien en woningen bouwen
Schiphol stad bijvoorbeeld met zo een 400.000 woningen moet toch mogelijk zijn en gelijk energie neutraal en tadaa alles opgelost
Infrastructuur ligt eraf dus hoe moeilijk na het zijn om daar woningen van te maken
Waar wachten we opquote:Op zondag 3 mei 2020 09:49 schreef michaelmoore het volgende:
....Als je Schiphol plat gooit dan kan je wel 1.000.000 woningen bouwen in de Randstad
kijk, dat jij nou zo oud bent dat je het einde van deze coronacrisis niet gaat halen, betekent niet dat anderen volgend jaar ook niet meemaken. Maar zodra dit voorbij is, zitten de vliegtuigen en bussen richting Spanje weer vol en puilen de kroegen weer uit. En dan is Schiphol ook weer te klein.quote:Op zondag 3 mei 2020 09:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een scheiding kost ,maar een keer geld , de komend jaren is luchtvaart een sector die het niet gaat redden , net als busreisjes naar Spanje en volle kroegen
[..]
O doet jouw glazen bol het weer , mooiquote:Op zondag 3 mei 2020 11:07 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
kijk, dat jij nou zo oud bent dat je het einde van deze coronacrisis niet gaat halen, betekent niet dat anderen volgend jaar ook niet meemaken. Maar zodra dit voorbij is, zitten de vliegtuigen en bussen richting Spanje weer vol en puilen de kroegen weer uit. En dan is Schiphol ook weer te klein.
Zou Jort Kelderquote:Op zondag 3 mei 2020 17:15 schreef michaelmoore het volgende:
NWS / Warren Buffett verkocht alle aandelen luchtvaartmaatschappijen
Laat dan in ieder geval de aandeelhouders als eerste voor de kosten opdraaien (dat wil zeggen hun aandelen verliezen). Nu is het aandeelhouders nemen deel aan de winst, belastingbetaler mag voor de verliezen opdraaien. Of is dat logisch?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 22:49 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Laatste keer: begrijp je niet dat dat ook heel veel geld kost?
het vele vliegen is definitief voorbijquote:Op maandag 4 mei 2020 13:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Zou Jort Kelderdit ook een geniale zet vinden
Dat is hoe het praktisch altijd gaat. Kapitalisme is dat je onrendabele bedrijven laat klappen m.i. Die werknemers kun je beter opvangen met een basisinkomen.quote:Op maandag 4 mei 2020 16:29 schreef tfors het volgende:
[..]
Laat dan in ieder geval de aandeelhouders als eerste voor de kosten opdraaien (dat wil zeggen hun aandelen verliezen). Nu is het aandeelhouders nemen deel aan de winst, belastingbetaler mag voor de verliezen opdraaien. Of is dat logisch?
Waarom lijk je zo anti KLM?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
’Illusie dat KLM zonder Air France beter af is’![]()
![]()
De noodleningen van de Franse en Nederlandse regering aan respectievelijk Air France en KLM zetten de verhoudingen binnen de luchtvaartcombinatie verder op scherp. De vakbonden aan Franse zijde vinden het maar niets dat de Nederlandse ondernemingsraad nu meer autonomie voor KLM wil.
„Het is een illusie dat KLM het zonder Air France beter zou doen”, schrijven de vakbonden in een open brief waar persbureau Reuters uit citeert. Ze reageren daarmee op woorden van Dario Fucci, de voorzitter van KLM’s ondernemingsraad. Die zei vorige week in De Telegraaf dat Air France en KLM ’andere huwelijkse voorwaarden’ moeten afspreken. „We willen samen brandstof inkopen en samen tickets verkopen, maar daarmee houdt het op.”
Scheiding Air France en KLM: ’Alle opties op tafel’![]()
Die woorden zijn de Fransen in het verkeerde keelgat geschoten. De negen bonden, waaronder de belangrijke pilotenvakbond SNPL, herinneren de Nederlandse collega’s er fijntjes aan dat „toen Air France in 2004 instapte, KLM zo goed als bankroet was”. Sindsdien „is KLM explosief gegroeid doordat het volledig kon profiteren van de toegang tot de Franse markt”.
Woensdag debatteert de Tweede Kamer over de steunmaatregelen voor Air France KLM
Die bestaan er tot nu toe uit dat de Fransen ¤7 miljard uittrekken om Air France overeind te houden in de coronastorm. De Nederlandse Staat op zijn beurt heeft ¤2 tot 4 miljard gereserveerd om KLM te ondersteunen.
https://www.telegraaf.nl/(...)r-france-beter-af-is
Propaganda van de Fransen die hun melkkoe zien vertrekken
Maar het komt wel door het kapitaal en de backing van de Fransen dat KLM weer is gaan floreren.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]Ik ben juist voor KLM maar sterk anti Air France
Die Fransen zuigen ons al jaren leeg
Tijd om alsnog failliet te gaan, want dit is een bodemloze put. Podcast over KLM:quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:37 schreef Theebag het volgende:
[..]
Maar het komt wel door het kapitaal en de backing van de Fransen dat KLM weer is gaan floreren.
quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:18 schreef Red_85 het volgende:
Volgens mij heeft @:ikweethetookniet gewoon een persoonlijke hekel aan de klm en de luchtvaartindustrie.
quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Typisch dat er zo gekeken wordt naar het salaris van de CEO elders. De CEO van Air France verdient dit, de gemiddelde beursgenoteerde CEO verdient dat...... kijk nou gewoon eens naar het financiële plaatje van KLM en baseer dáár het salaris van je CEO op.
En het idee dat er niemand capabel te vinden is die voor 1 of 2 keer de Balkenende-norm wil werken is natuurlijk onzin. Ja, je zal misschien in een andere vijver moeten vissen of iemand intern moeten promoveren maar so be it. En je kunt met bonussen een hoop goedmaken natuurlijk.
Het financiële plaatje van KLM is veel en veel rooskleuriger dan dat van Air ‘en Greve’ France...quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Typisch dat er zo gekeken wordt naar het salaris van de CEO elders. De CEO van Air France verdient dit, de gemiddelde beursgenoteerde CEO verdient dat...... kijk nou gewoon eens naar het financiële plaatje van KLM en baseer dáár het salaris van je CEO op.
En het idee dat er niemand capabel te vinden is die voor 1 of 2 keer de Balkenende-norm wil werken is natuurlijk onzin. Ja, je zal misschien in een andere vijver moeten vissen of iemand intern moeten promoveren maar so be it. En je kunt met bonussen een hoop goedmaken natuurlijk.
Uiteraard. Geen fopbonus die ze toch wel krijgen. Of bonussen die gebaseerd zijn op dingen die makkelijk te manipuleren zijn of extreem korte termijn doelen die op de lange termijn schadelijk zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]![]()
Maar dan moet je bonussen wel koppelen aan prestatie en winst maken, niet aan steun binnenharken zoals randdebiel Ben Smith wou
Jij snapt hetquote:Op woensdag 6 mei 2020 13:41 schreef trein2000 het volgende:
Het financiële plaatje van KLM is veel en veel rooskleuriger dan dat van Air ‘en Greve’ France...
Je klinkt als een klager. Prima dat je weg bent (je zal wel ontslagen zijn).quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:31 schreef Plots het volgende:
Ik heb zelf bij KLM in de operatie gewerkt op Schiphol. Zelfs tijdens goede omstandigheden '16/'17 . Toen bleven medewerkers maar klagen hoe kut alles was geworden qua werk. En het wordt nu dus alleen nog maar erger qua negativiteit. Ik vind KLM een zinkend schip. Ben er daarom ook weggegaan.
Nee hoor.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je klinkt als een klager. Prima dat je weg bent (je zal wel ontslagen zijn).
Wat doen ze moeilijk, zo blijf je tot in de treurnis onderhandelen. Failliet en opnieuw werven tegen nieuwe salarisvoorwaarden.quote:Op woensdag 6 mei 2020 01:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kamer wil stevig loonoffer piloten in ruil voor steun KLM
KLM-piloten moeten een deel van hun salaris inleveren als de overheid de luchtvaartmaatschappij te hulp schiet. Het is één van de voorwaarden die de Tweede Kamer stelt aan de miljardensteun voor KLM. Verder zijn bonussen en dividend uit den boze zolang KLM aan het overheidsinfuus ligt.
Zijn de klagers soms oude rotten die de tijd van voor de budgetmaatschappijen nog meegemaakt hebben? Tja, in de jaren '80 betaalden we nog 700 gulden voor een vliegticket, toen bijna een driekwart maandsalaris. Die tijd komt echt niet meer terug.quote:Op woensdag 6 mei 2020 16:24 schreef Plots het volgende:
[..]
Nee hoor.
Negatieve collega's om je heen werkt aanstekelijk. Die mensen zijn 'toxic' en willen niet dat jij wel plezier hebt in je werk. Hoe enthousiast je er ook aan begint, als je 8 uur per dag omgeven bent met pessimisten, dan verlies je na verloop van tijd ook je enthousiasme.
Gelukkig had ik op tijd eieren voor m'n geld gekozen. Een teamleider begreep het zelfs en zei nota bene dat ik terug mocht komen
Het is ook een beetje zonde van de olie zoals het ging. Het aantal vluchten is al minder geloof ik?quote:Op woensdag 6 mei 2020 16:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zijn de klagers soms oude rotten die de tijd van voor de budgetmaatschappijen nog meegemaakt hebben? Tja, in de jaren '80 betaalden we nog 700 gulden voor een vliegticket, toen bijna een driekwart maandsalaris. Die tijd komt echt niet meer terug.
Ja, mensen die er al 20+ jaar werken idd en de gouden tijden hebben meegemaakt. Maar buiten dat om, in 2018 waren stakingen van (jonger) KLM personeel ook aan de orde van de dag. Dat verliep toen via FNV voor loonsverhogingen en minder werkdruk. En dan nu Corona...quote:Op woensdag 6 mei 2020 16:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zijn de klagers soms oude rotten die de tijd van voor de budgetmaatschappijen nog meegemaakt hebben? Tja, in de jaren '80 betaalden we nog 700 gulden voor een vliegticket, toen bijna een driekwart maandsalaris. Die tijd komt echt niet meer terug.
Op het platform zal het wel zo zijn. Maar dat is nooit anders geweest. Lager opgeleiden klagen altijd harder. Is niet representatief voor het hele bedrijf. Wel voor de Nederlandse samenleving.quote:Op woensdag 6 mei 2020 16:24 schreef Plots het volgende:
Nee hoor.
Negatieve collega's om je heen werkt aanstekelijk. Die mensen zijn 'toxic' en willen niet dat jij wel plezier hebt in je werk. Hoe enthousiast je er ook aan begint, als je 8 uur per dag omgeven bent met pessimisten, dan verlies je na verloop van tijd ook je enthousiasme.
Gelukkig had ik op tijd eieren voor m'n geld gekozen. Een teamleider begreep het zelfs en zei nota bene dat ik terug mocht komen
Klinkt plausibel. Ik werkte toen tussen lageropgeladen idd. Wil verder ook niet negatief zijn over mijn vorige werkgever, dat is onprofessioneel. Maar ik ervaarde het wel als een bedrijf die zijn beste tijd wel gehad heeft. Dat gezeur met de Fransen is ook al 3 jaar bezig.quote:Op woensdag 6 mei 2020 16:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Op het platform zal het wel zo zijn. Maar dat is nooit anders geweest. Lager opgeleiden klagen altijd harder. Is niet representatief voor het hele bedrijf. Wel voor de Nederlandse samenleving.
Dat 'gezeur' met de Fransen is er al vanaf het begin van de holding. Maar het bedrijf draait er niet minder om. En is nog steeds de meest gewilde werkgever in Nederland. Ik zou zelf geen reden kunnen verzinnen om er weg te gaan.quote:Op woensdag 6 mei 2020 16:57 schreef Plots het volgende:
Klinkt plausibel. Ik werkte toen tussen lageropgeladen idd. Wil verder ook niet negatief zijn over mijn vorige werkgever, dat is onprofessioneel. Maar ik ervaarde het wel als een bedrijf die zijn beste tijd wel gehad heeft. Dat gezeur met de Fransen is ook al 3 jaar bezig.
Was er maar iemand die wat met die klachten deed. Leer mij managers kennen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 16:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Op het platform zal het wel zo zijn. Maar dat is nooit anders geweest. Lager opgeleiden klagen altijd harder. Is niet representatief voor het hele bedrijf. Wel voor de Nederlandse samenleving.
Precies, dan kun je direct reorganiseren en een hoop dure vaste krachten eruit gooien.quote:Op woensdag 6 mei 2020 16:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wat doen ze moeilijk, zo blijf je tot in de treurnis onderhandelen. Failliet en opnieuw werven tegen nieuwe salarisvoorwaarden.
Balkenende norm invoeren dus maximaal 160.000 euro per jaarquote:Op donderdag 7 mei 2020 16:56 schreef BlaZ het volgende:
Precies, dan kun je direct reorganiseren en een hoop dure vaste krachten eruit gooien.
quote:Op donderdag 7 mei 2020 16:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Balkenende norm invoeren dus maximaal 160.000 euro per jaar
Meer willen verdienen =
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
https://www.consultancy.n(...)er-maar-werkt-minderquote:Een KLM-piloot gemiddeld genomen zo’n 70% meer dan een piloot werkzaam bij een low-budget airline. Bovendien maakt een gezagvoerder van KLM minder vlieguren, waarmee het vlieguurtarief van een piloot in dienst van de koninklijke luchtvaartmaatschappij ruim 95% hoger ligt dan bij een prijsvechter.
Juistquote:Op donderdag 7 mei 2020 17:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
[..]
https://www.consultancy.n(...)er-maar-werkt-minder
Gezien de opstelling van de piloten is het nu het moment om gewoon iedereen eruit te gooien en tegen budget-airline tarieven werk aan te bieden.
Ook al leen je KLM /AirFrance miljarden, redden gaan ze het toch niet op lange termijn.
Het eerste verstandige feit van Wopkequote:Op donderdag 7 mei 2020 18:51 schreef Drekkoning het volgende:
....Blij dat er verstandige mensen als Wopke aan de knoppen draaien ........
Dit zijn de eerste stappen naar een vorm van communisme/socialisme. Veel mensen snappen niet dat die piloten een bepaald salaris hebben met een reden. Straks gaan ze zeggen dat de chirurg ook wel wat minder mag verdienen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:51 schreef Drekkoning het volgende:
Ja want die piloten 50% in laten leveren gaat echt helpen het bedrijf te redden![]()
God wat een afgunst en symboolpolitiek weer. .... en er geen linkse kliek aan de macht is.
quote:KLM-topman Pieter Elbers: 'Uithuilen en opnieuw beginnen'
Door YTEKE DE JONG
Updated Vandaag, 03:24
Vandaag, 00:50 in FINANCIEEL
KLM wil proberen deze zomer zo veel mogelijk vluchten te faciliteren naar vakantielanden die weer openstaan voor toeristen en herstel van de export.
Dat zegt president-directeur Pieter Elbers van KLM in gesprek met De Telegraaf.
De KLM-topman, die maandag 50 wordt, moet de luchtvaartmaatschappij door de zwartste periode in de 100-jarige geschiedenis loodsen.
He Wopke zo kan het dus ook met dezelfde doelstellingen die jij hebtquote:Het doel van de aanvraag van de op een na grootste vliegmaatschappij van Latijns-Amerika is het bedrijf voort te zetten, banen te behouden en zichzelf economisch te herpositioneren.
De analisten wezen erop dat een reorganisatie gepaard zal gaan met aanzienlijk lagere investeringen en arbeidskosten.quote:Credit Suisse heeft maandag het koersdoel voor Air France-KLM verlaagd van 3,76 naar 2,95 euro met een onveranderd Underperform advies.
quote:Het zou alleen Air France-KLM al meer dan 3 miljard euro kosten als gedupeerden massaal cash zouden opeisen.
Niet zo gek natuurlijk, dan moet er nog eens 3 mjd tegenaanquote:Op woensdag 13 mei 2020 21:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
Rutte over vliegvouchers: ‘We moeten solidair zijn’![]()
Na het crisisberaad van woensdagavond heeft premier Mark Rutte aangegeven voorlopig door te willen gaan met de vliegvouchers.
https://www.telegraaf.nl/(...)moeten-solidair-zijn
Zo kennen we Rutteweer
We moeten solidair zijn![]()
Lul we hebben al 600 miljoen verlies geleden op die geniale zet van Wopke, en ja dat was niet zijn geld, maar dat was ons geld
We smijten er nog eens 4000 miljoen achteraan en ja ook ons geld
Je krijgt op je flikker van Brussel maar daar heb je schijt aan![]()
En nu moeten we ook nog ons vooruitbetaalde tickets @ 3 miljard niet opeisen in harde cash
Wat ben je toch een complete idioot die wanbeleid voert, hoe lang nog
Ze zijn wel knettergekquote:Op woensdag 13 mei 2020 22:05 schreef Drekkoning het volgende:
Niet zo gek natuurlijk, dan moet er nog eens 3 mjd tegenaan
Een klein deel van de klachten is terecht, het merendeel is gewoon geklaag.quote:Op woensdag 6 mei 2020 23:27 schreef kawotski het volgende:
Was er maar iemand die wat met die klachten deed. Leer mij managers kennen.
Jammer dat hier EU inmenning voor nodig was, hadden ze ook gelijk kunnen doen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 12:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
En het kan dus nog beter .................
KLM maakt alle vouchers 15 procent meer waard
KLM geeft reizigers van wie de vlucht wordt geannuleerd 15 procent meer waarde aan vouchers dan dat de tickets kostten. De luchtvaartmaatschappij gaat ook alle al eerder uitgegeven vouchers meer waard maken. Met die stap wil KLM het voor reizigers aantrekkelijker maken om hun tickets om te zetten in een voucher.
https://www.ad.nl/economi(...)meer-waard~ac4ef196/
Gelieg en gedraai van Rutte is om te
quote:Op woensdag 13 mei 2020 22:40 schreef ikweethetookniet het volgende:
Rutte zojuist bij hart van Nederland
Er is geen strafmaatregel uit Brussel dus we kunnen en gaan er gewoon mee door![]()
Als je het geld nou nodig had, maar het was een uitje dus jullie kunnen het best missen![]()
Tering
Volkomen terecht dat Brussel hier nog een keer Rutte op de vingers tikt die denkt boven de wet te staan, omdat er geen sancties op staanquote:Op vrijdag 15 mei 2020 12:38 schreef FlippingCoin het volgende:
Jammer dat hier EU inmenning voor nodig was, hadden ze ook gelijk kunnen doen.
Ik vind vouchers sowieso een vreemd instrument. Als de maatschappij levensvatbaar is, dan zijn vouchers ook financierbaar door die maatschappij.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 12:38 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Jammer dat hier EU inmenning voor nodig was, hadden ze ook gelijk kunnen doen.
het is nu niet preferent vreemd vermogenquote:Op vrijdag 15 mei 2020 12:52 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik vind vouchers sowieso een vreemd instrument. Als de maatschappij levensvatbaar is, dan zijn vouchers ook financierbaar door die maatschappij.
Bij mij kwam het verhaal van Rutte zo over; laat eerst het geld er maar doorheen branden van de passagiers met het geven van vouchers. Wat er daarna nog als tekort is, schiet de overheid dan wel bij. Maar ja, op zo'n manier wordt het ontstane gat van de vouchers nooit een keer terugverdiend.
Maar de reisorganisaties die hebben dat geld nietquote:Op vrijdag 15 mei 2020 12:59 schreef FlippingCoin het volgende:
Ja ik vind het ook nogal krom allemaal. Ze gaan er allemaal erg makkelijk aan voorbij dat veel mensen gewoon hard werken voor zo'n vakantie.
Een quote van iemand in de Telegraaf van vandaag.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 13:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar de reisorganisaties die hebben dat geld niet
Ja dat vind ik ookquote:Op vrijdag 15 mei 2020 13:20 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Een quote van iemand in de Telegraaf van vandaag.
"Wij hebben 6000 euro betaald voor een vakantie op Curaçao met ons gezin. Daar hebben we jaren voor gewerkt en gespaard. We zitten nu met een voucher, waarmee we deze zomer niks meer kunnen. Er is ook geen potje om iets anders leuks te doen met elkaar in Nederland. In feite financieren wij als klanten de reisorganisatie. Die 6000 euro is volgens mij nog niet uitgegeven. Waar is dat geld dan gebleven? En wij moeten ineens maar solidair zijn”, stelt hij.
-> Ik vind dat dan het geld wel grotendeels terug moet naar de klant, en een voucher geven voor de rest (voor de wel gemaakte kosten).
Dat is nou precies wat die lul doetquote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:38 schreef Idisrom het volgende:
..... Maar schuif de problemen van staatsfinancieringen niet af op individuele burgers.
quote:Vrees voor nieuwe coup bij KLM
Door YTEKE DE JONG
Updated 5 min geleden
1 uur geleden in FINANCIEEL
AMSTERDAM - Bij luchtvaartmaatschappij KLM vreest men voor een nieuwe couppoging door de moedermaatschappij in Frankrijk.
Aanleiding is de benoeming Angus Clarke, een vertrouweling van Ben Smith, tot commercieel directeur bij Air France.
quote:Vazal
In de interne mededeling, in bezit van De Telegraaf, wordt gemeld dat de ondernemingsraden van KLM en Air France binnenkort worden geconsulteerd over een allesomvattend 'groeps-transformatieplan'. D
e stap bij Air France lijkt de opmaat naar eenzelfde situatie bij KLM, waarbij topman Pieter Elbers dan een vazal van Ben Smith naast zich zou krijgen, zo melden meerdere bronnen zaterdag aan De Telegraaf. Air France bevestigt zaterdag de benoeming van Clarke. Bootsma meldt in een reactie aan dat de benoeming 'geen impact' heeft op zijn bestaande commerciële verantwoordelijkheid. KLM wil niet reageren.
,,Een verrassende stap, de combinatie van de functies van de heer Clarke roept vragen op. We zullen om opheldering vragen, ook in relatie tot KLM", zegt bestuurder Dario Fucci van ondernemingsraad van KLM zaterdag tegen De Telegraaf.
De or wil de huidige crisis juist gebruik om tot een 'LAT-relatie' te komen met de Franse moedermaatschappij.
Oorlog
Met de benoeming en het aangekondigde transformatieplan dreigt de oorlog tussen KLM en de moedermaatschappij over de zelfstandige bedrijfsvoering weer op te laaien, die vorig jaar culmineerde in een machtsstrijd rond de herbenoeming van topman Pieter Elbers bij KLM.
Destijds moest minister Hoekstra en het 'blauwe KLM-leger' er aan te pas komen om dit voor elkaar te krijgen.
Beide luchtvaartmaatschappijen worden momenteel in leven gehouden door Franse en Nederlandse staat, omdat het luchtverkeer praktisch stil ligt door de coronacrisis. Vorige week stelde Elbers nog in een interview met De Telegraaf dat de coronacrisis niet de tijd is om nieuwe organisatiediscussies te starten. Hij pleit al lange tijd voor een focus op de business, in plaats van de poppetjes.
Kwetsbaar
KLM is kwetsbaar voor ingrepen, omdat ze een eenvoudige prooi lijkt in het 'groeps-transformatieplan' van topman Ben Smith. Hij moet diep ingrijpen en wil het bedrijf zelf aansturen, met in de luchtvaartmaatschappijen twee operationeel directeuren. Topvrouw Anne Rigail was eind 2018 al akkoord met een dienende en operationele rol richting Smith, maar dat werd deels teruggedraaid toen Elbers' onder druk van het kabinet toch herbenoemd werd.
In de praktijk is sprake van een waterhoofd in Frankrijk, waar twee kapiteins op een schip zitten want in de praktijk zijn Air France en de holding hetzelfde. Hoewel Anne Rigail de eindbaas is van Air France, staat Smith vooraan bij de ontvangst van nieuwe vliegtuigen. Ook onderhandelde hij met de vakbonden. "Rigail haar positie wordt verder uitgehold door de benoeming van Clarke. De holding strekt de tentakels verder uit", zegt een bron. Smith zou de wens hebben om de posities van Elbers en zijn operationeel directeur René de Groot te combineren in één nieuwe functie, melden insiders. De eerder genoemde Pieter Bootsma geldt als kandidaat voor deze functie.
Jort slijmt en klets alleen maar met de elite meequote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
Je kan dus zien dat de aankoop van 14% in het bedrijf door Wopke zijn vruchten begint af te werpen![]()
Eerst 550 miljoen koersverlies en nu nog eens keihard anaal genomen als reactie daarop![]()
Waar is Jort Kelder die dit een geniale zet vond als je hem nodig hebt
quote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:43 schreef michaelmoore het volgende:
Jort slijmt en klets alleen maar met de elite mee
quote:Het ligt niet voor de hand om bij een bedrijf waar vrijwel alle activiteiten stilliggen de top uit te breiden.
„Deze spaghetti aan dubbelfuncties en verantwoordelijkheden is eigenlijk overbodig, want er zijn al mensen die zich bezig houden met commercie. Het is een misvatting dat hierdoor meer tickets verkocht worden, dit is een coup van de bende van Ben Smith. Clarke is een Trojaans paard”, zegt een insider zaterdag tegen De Telegraaf.
Failliet laten gaan en doorstarten met de KLEMquote:Op zondag 17 mei 2020 09:53 schreef H.FR het volgende:
Die Ben Smith is compleet irrationeel bezig, omdat hij ook weet dat hij anders door de Franse bonden wordt gelyncht.
Volgens mij moeten ze de boel gewoon opsplitsen.
Nu maar hopen dat meneer Elbers zijn anus heeft ingesmeerd met die vaseline..............quote:Op zondag 17 mei 2020 09:53 schreef H.FR het volgende:
Die Ben Smith is compleet irrationeel bezig, omdat hij ook weet dat hij anders door de Franse bonden wordt gelyncht.
Volgens mij moeten ze de boel gewoon opsplitsen.
quote:Dit terwijl bij KLM een grote groep Airbus vliegers betaald thuis zit
Ongekend die Fransenquote:Op maandag 18 mei 2020 22:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat meneer Elbers zijn anus heeft ingesmeerd met die vaseline..............
Krimpend Air France werft nieuwe piloten![]()
Air France baart opzien met een wervingscampagne voor piloten voor de Airbus A320 een toestel met een gangpad.
[..]![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)werft-nieuwe-piloten
Zo die zit er weer diep in
Gelukkig hebben we al 14% tegen de hoofdprijs en we kunnen nu bijkopen tegen een veel lagere koersquote:
Yteke moet haar huiswerk beter doen, dat is een oude vacature die in de wandelgangen rondging als nieuwe vacature om mensen te trollen.quote:Op maandag 18 mei 2020 22:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat meneer Elbers zijn anus heeft ingesmeerd met die vaseline..............
Krimpend Air France werft nieuwe piloten![]()
Air France baart opzien met een wervingscampagne voor piloten voor de Airbus A320 een toestel met een gangpad.
[..]![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)werft-nieuwe-piloten
Zo die zit er weer diep in
Ik heb ook wel het gevoel dat Yteke wel eens vastloopt in haar beweringen. Gelukkig voor haar zie je dat Wilson Boldewijn zich dan gaat inhouden met het doorvragen.quote:Op maandag 18 mei 2020 22:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Yteke moet haar huiswerk beter doen, dat is een oude vacature die in de wandelgangen rondging als nieuwe vacature om mensen te trollen.
Aannameprogrammes voor nieuwe en bestaande kandidaten zijn al tijdje terug per direct geannuleerd logischerwijs. Ook bij AF
Lijkt me ookquote:Op maandag 18 mei 2020 22:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Yteke moet haar huiswerk beter doen, dat is een oude vacature die in de wandelgangen rondging als nieuwe vacature om mensen te trollen.
Aannameprogrammes voor nieuwe en bestaande kandidaten zijn al tijdje terug per direct geannuleerd logischerwijs. Ook bij AF
Intussen praat KLM nog steeds met het Ministerie van Financiën over een steunpakket, ter waarde van 2 tot 4 miljard euro aan zachte leningen, bedoeld om het bedrijf door de crisis te loodsen.quote:Binnen KLM circuleren berichten dat in de winterdienst nog slechts 60 procent van het netwerk wordt uitgevoerd, met 70 procent van het personeel. Dat scenario zou impliceren dat 30 procent van de banen op de tocht staan. In 2019 telde KLM ruim 30.000 werknemers, dus zouden 9.000 medewerkers hun baan kunnen verliezen.
https://www.telegraaf.nl/(...)aris-mee-bij-vertrekquote:De minister heeft het vizier eerst gericht op de piloten en het hoger management, iets dat bij een aantal KLM-vakbonden in het verkeerde keelgat is geschoten. Ze vinden dat de minister op de stoel van de directie gaat zitten met zijn uitspraken.
nee AF/ KLM moet failliet en verder met onze KLEMquote:Op dinsdag 19 mei 2020 14:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
Going Down Going Down
3.76 koers KLM nu
Bijkopen Wopke nu kan het nog, straks kan het niet meer als de tent failliet is![]()
![]()
Oh eerst even bellen met Jort Kelderdie heeft er verstand van
Toch wordt de rijksrekening goedgekeurd, omdat de Tweede Kamer de aandelenaankoop achteraf wel goedkeurde.quote:Mede door de grote, onrechtmatige uitgave van Hoekstra is voor het eerst sinds 2008 minder dan 99 procent van de overheidsuitgaven rechtmatig.
quote:Ook KLM laat in een reactie weten dat het waarschijnlijk nog even kan duren voordat iedereen zijn voucher in huis heeft. De luchtvaartmaatschappij geeft aan dat zij nog grote aantallen vouchers moeten aanmaken en dat het een arbeidsintensief en precies werk betreft. ,,Het is een uitzonderlijke situatie en helaas brengt het ook voor onze klanten onzekerheden met zich mee”, legt zegsvrouw Marjan Rozemeijer uit. KLM zegt er alles aan om te doen om ervoor te zorgen dat klanten zo snel mogelijk hun voucher krijgen.
Dat concludeert de Algemene Rekenkamer na onderzoek naar de transactie van eind februari 2019, die bijna 750 miljoen euro kostte. De waarde van dat belang is inmiddels geslonken tot nog geen 230 miljoen euro.quote:Minister Hoekstra (Financiën, CDA) heeft vorig jaar in strijd met de wet gehandeld door zonder voorafgaande toestemming van de Tweede Kamer een aandelenbelang van 14 procent in Air France-KLM te nemen.
.quote:In uitzonderlijke gevallen mag het kabinet van deze begrotingsregel afwijken, maar dan moet het parlement daar wel vooraf over worden geïnformeerd. Ook dat heeft Hoekstra vorig jaar nagelaten
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nrechtmatig-a4000311quote:Door zo te handelen, concludeert de Rekenkamer, „is het budgetrecht van het parlement geschonden” en is de transactie onrechtmatig geweest.
iquote:Op maandag 18 mei 2020 22:50 schreef WammesWaggel het volgende:
Die piloten van de KLM spreken waarschijnlijk geen Frans, zo ziet men het toch niet graag in Frankrijk.
Daarnaast gaat Jan-Diederik niet Bussum of Amstelveen verlaten om zich in de omgeving Parijs te vestigen..
Om het luchtvaartconcern van de ondergang te redden heeft Frankrijk 7 miljard euro aan steun toegezegd. Vanuit Den Haag kan de onderneming rekenen op 2 miljard tot 4 miljard euro aan steun, in de vorm van garantstellingen en leningen.quote:,,KLM is verliezen aan het lijden. Dat wordt nu gefinancierd met schuld. Dat is buitengewoon riskant’’, zei de voormalig bewindsman in televisieprogramma Buitenhof.
Het belangrijkste argument voor zo'n constructie is dat andere aandeelhouders dan meebetalen. ,,Je moet ervoor zorgen dat de investeerders - zij die het kapitaal, het vermogen hebben - ook bijdragen aan de verliezen, die echt geleden zullen worden”, benadrukte Dijsselbloem.quote:Maar in de ogen van Dijsselbloem zou de Nederlandse overheid beter kunnen investeren in het aandelenkapitaal van het bedrijf. ,,Ik zou zeggen samen met de Fransen, dan voorkom je weer nieuwe conflicten.’’
Andere maatschappijen krijgen geen steun?quote:Op maandag 25 mei 2020 07:35 schreef xminator het volgende:
Hoezo wordt klm als nationale trots gezien? Sinds wanneer zijn franse bedrijven een nationale trots in NL?
Klm had gewoon failliet moeten gaan, hoezo lukt het andere maatschappijen wel om het kopje nog boven te houden?
Velen niet aan een staat gerelateerde maatschappij krijgen toch alleen privaat gefinancierde extra leningen, en hebben ook al flinke reorganisaties doorgevoerd.quote:Op maandag 25 mei 2020 07:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Andere maatschappijen krijgen geen steun?
KLM krijgt ook enkel privaat gefinancierde leningen.quote:Op maandag 25 mei 2020 09:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Velen niet aan een staat gerelateerde maatschappij krijgen toch alleen privaat gefinancierde extra leningen, en hebben ook al flinke reorganisaties doorgevoerd.
Vooral bij het lezen van de ambities op het gebied van de netwerkfunctie van Schiphol roept dit vragen op. Zo wordt er gesteld: “Nederland moet goed verbonden blijven met de belangrijke bestemmingen in de wereld. […] Het kabinet wil daarom zoveel mogelijk voorrang geven aan luchtvaart met de grootst mogelijk waarde voor de Nederlandse economie en werkgelegenheid.” Wat die luchtvaart met de grootst mogelijk waarde is, wordt ook duidelijk gemaakt door middel van drie kenmerken waar nieuwe routes aan moeten voldoen. Het moet gaan om (1) intercontinentale bestemmingen naar (2) economisch mondiale top-100 steden die (3) het hele jaar door worden bediend.quote:Met die gedachte in het achterhoofd is het echter extra opvallend dat de Luchtvaartnota weinig aandacht besteedt aan het 14% belang dat de Nederlandse staat heeft genomen in Air France-KLM. Er staat wel dat Nederland aandeelhouder is geworden om “invloed en zeggenschap op het hoogste niveau binnen het bedrijf” te hebben en daarmee “het Nederlandse publieke belang te borgen”. Wat de praktische gevolgen hiervan zijn blijft echter onduidelijk.
quote:Wat dat betreft zou minder dedain van beide heren op radio en tv wel op zijn plaats zijn. Op een echte aandeelhoudersvergadering zou ík ze weg stemmen. En u?
quote:Maar die voor de lange termijn staat nog wel op de agenda. De hoogte van de bonus hangt af van de prestaties in de komende tijd.
Zo spannend wordt het niet. Ik denk dat jij.en de nederlandse tokkies ervoor moeten betalen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 15:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ance-klm-naar-climax
Wordt nu echt gezellig daar![]()
Spannend wordt het idd niet, de vraag is alleen voor hoeveel en hoe hard we nu weer genaaid worden door diequote:Op dinsdag 26 mei 2020 16:06 schreef xminator het volgende:
Zo spannend wordt het niet. Ik denk dat jij.en de nederlandse tokkies ervoor moeten betalen.
Goed artikelquote:Op maandag 25 mei 2020 13:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
De KLM Klucht Brevet van onvermogen
Top kan KLM niet in de lucht houden, maar mag met staatssteun toch gezagvoerder blijven. Wat moet anders?
De leiding vervangen. Dat is één van de eerste dingen die je als interim manager of professionele bankier doet, als een bedrijf gered moet worden. De staatssteun voor KLM en AirFrance-KLM vraagt daar echter niet om. Waarom had dat wel moeten gebeuren?
De afgelopen periode hebben zowel KLM CEO Pieter Elbers als Airfrance-KLM CEO Ben Smith bij herhaling laten zien dat ze niet de mindset en ook niet de juiste soft en hard skills hebben om van 'groeistrategie' naar 'overlevingsstrategie' te gaan. Ze zijn niet in staat om met hun bedrijf een haalbaar overlevingsplan en een goede overlevingsstrategie uit te voeren.
Daarmee laten ze bovendien wederom zien waarom hun bedrijven in de problemen zijn geraakt: jarenlang mismanagement. Zo maar wat voorbeelden:
Elbers is van mening dat er 'niets mis is met het business model en het verdienmodel'. Maar natuurlijk is er wél iets mis. De huidige problemen zijn grotendeels te wijten aan een verkeerde stuck-in-the-middle strategie en bij de grootsten te willen horen, door mee te willen gaan in prijzenoorlogen met kleine lean & mean bedrijven en geen oog te hebben voor betalende klanten. En dat in combinatie met gigantische niet noodzakelijke overheadkosten op Airfrance-KLM niveau, bij KLM in Nederland zelf, en een enorme zware externe schuldenlast om dat allemaal te financieren.
'Met 1,5 meter tussen passagiers vliegen is niet rendabel'. Natuurlijk wel, alleen niet als je als strategie hebt zoveel mogelijk mensen zonder ruimte, eten en drinken in een vliegtuig voor 30 euro per persoon te vervoeren. Kijk eens waar 80 procent van de inkomsten van de KLM uit komt? Niet van klanten met te goedkope tickets. Waarom wil je dan toch massaal zoveel mogelijk mensen zo goedkoop mogelijk rondvliegen? Echt: je kán een hele rendabele anderhalvemeter luchtvaartmaatschappij neerzetten zónder cross-subsidising.
Volgens Elbers is de definitie van rendabel dat je 'met je huidige strategie, met je huidige overhead, en met je huidige business- en verdienmodel genoeg inkomsten hebt om je huidige kosten goed te maken'. Die inkomsten omvatten ook gelden van staat en banken. Die kosten omvatten ook de veel te hoge salarissen voor mensen die geen enkele waarde toevoegen aan de bottom-line. Die bottom-line is de winstgevende klant. Zijn definitie klopt dus niet.
Met de miljarden euro staatssteun hoopt Elbers 'vooral een bijdrage te leveren aan het versterken van de economie'. Maar hoe? Die staatssteun gaat naar leasemaatschappijen in Ierland, futures op de prijzen van kerosine, en naar banken. Of bedoelt hij eigenlijk dat hij gewoon wil doorgaan op de oude manier?
En dan Smith. Hij pleit voor 'terugschroeven van het personeelsbestand'. Goed idee. Alleen de vraag is, 'welk personeelsbestand. Het meest logische zou zijn om te beginnen aan de top en de lagen daaronder, gooi die mensen eruit die op geen enkele manier bijdragen leveren aan het geld verdienen met betalende klanten, maar die wel voor heel veel kosten zorgen (directe en organisatiekosten in de onnodige bureaucratie). Kortom, begin met jezelf … goed voorbeeld doet goed volgen immers. Doe desnoods vrijwillig afstand van 40 procent van jouw salaris en van de mensen in de leemlaag er direct onder.
Senior managers van het oude type, zoals deze twee, zijn gewend om de kaasschaaf toe te passen en dan vooral van beneden naar boven. Echter, daarmee verkleinen ze juist de kans om weer geld te gaan verdienen door de juiste dingen voor de juiste klanten te doen.
Is dit allemaal rocket-science? Nee hoor. Je moet gewoon:
• echt sturen op cashflow,
• ondernemen, door naar betalende klanten te kijken,
• onnodige en niet-noodzakelijke kosten zo laag mogelijk houden, en
• zo min mogelijk onder verkeerde voorwaarden extern financieren.
Zowel de Nederlandse als de Franse overheid had daarom als een van de voorwaarden voor staatssteun moeten stellen dat de huidige leiding vervangen zou worden, want met deze heren wordt het niets. En dat zeg ik hier als belastingbetaler en dus ongevraagd aandeelhouder. Want 4 miljard euro betekent dat elke werkende Nederlander Elbers en KLM steunt met zo'n 450 euro (reken eens uit hoe lang u moet werken om Elbers te steunen?).
[..]![]()
https://financieel-manage(...)revet-van-onvermogen
Nou Wopke kom er maar weer in met prietpraat
quote:Toch bonus van bijna acht ton voor topman Air France-KLM, ondanks bezwaar staat
De Nederlandse staat heeft op de aandeelhoudersvergadering van Air France-KLM tegen een voorstel gestemd om topman Ben Smith een langetermijnbonus toe te kennen. Het voorstel werd desondanks aangenomen, met een ruime meerderheid van 84 procent van de stemmen. Het levert Smith over 2019 een kleine acht ton op.
https://www.ad.nl/economi(...)waar-staat~a1a3380b/
In 2019 was er nog geen crisis he.quote:
Ja nogmaals, er is wat voor te zeggen dat het nog een betaling is die voorkomt uit de resultaten over 2019.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het eerste kwartaal van 2020 draaide de luchtvaartmaatschappij maar liefst een verlies van 1,8 miljard euro. Steunpakketten uit Frankrijk en Nederland van miljarden euro’s moeten ervoor zorgen dat een groter verlies kan worden afgewend.
AirFrance-KLM topman Ben Smith ontvangt een bonus van ruim 768.000 euro vanwege de goede resultaten die de luchtvaartmaatschappij maakte in 2019. Dit ondanks dat het bedrijf in zwaar weer zit dankzij de coronacrisis.
https://www.hartvannederl(...)-van-ruim-zeven-ton/
Dan kan die bonus er toch ook wel bij van 768.000 euro![]()
![]()
En Elbers dieernaar en voelt zich weer genaaid
Ceo Smith pakt ¤4,8 miljoen aan bonussen bij Air France KLMquote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:41 schreef Drekkoning het volgende:
Ja nogmaals, er is wat voor te zeggen dat het nog een betaling is die voorkomt uit de resultaten over 2019.
Maar dan moet je niet aan de andere kant bij KLM al het personeel hun winstuitkering over 2019 onthouden om “het bedrijf te redden”.
Yup dat was te verwachten.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]
Even het verschil tussen nederland en Frankrijk in beeld
4746456 vs 342000
14:1
Zo die zit er weer lekker diep in![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |