abonnement Unibet Coolblue
pi_192824706
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 09:12 schreef Drekkoning het volgende:
KLM houdt rekening met einde van huwelijk met Air France

https://fd.nl/ondernemen/(...)elijk-met-air-france
Zou goed zijn voor KLM, kunnen ze de energie in de eigen onderneming steken in plaats van in de eindeloze discussies met de Fransen.
  maandag 27 april 2020 @ 09:49:15 #77
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_192825040
Air France-KLM kan door extra overheidssteun ook uiteenvallen in twee aparte bedrijven

De miljarden aan overheidssteun die Frankrijk en Nederland aan respectievelijk Air France en KLM geven, zorgen ervoor dat overheden een stevige vinger in de pap krijgen bij de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij. Dat kan er in de praktijk toe leiden dat het huwelijk tussen de twee vliegbedrijven uiteen valt.

Dit stellen goed ingevoerde bronnen maandag op anonieme basis tegenover Het Financieele Dagblad.

Bij de top van KLM wordt er rekening mee gehouden dat de Nederlandse tak van Air France-KLM het steungeld anders gaat in zetten dan de Fransen.

Al langer leeft de indruk dat KLM veel beter in staat is om kostenbesparingen door te voeren dan Air France. Als in de coronacrisis blijkt dat KLM er relatief minder slecht voor komt te staan dan Air France, kan dit de kloof tussen de twee onderdelen van Air France-KLM vergroten.

Tweede-Kamerlid Henk Nijboer van de PvdA merkt tegenover de krant op dat er bij de afgelopen vrijdag aangekondigde steunoperaties geen sprake leek van een gecoördineerde aanpak: “Wat ik dan verwacht is dat Nederland en Frankrijk als grote aandeelhouders en het bedrijf een gezamenlijk reddingsplan presenteren.”

https://www.businessinsid(...)-fusie-coronacrisis/

Ze zijn wakker geworden *O* *O* *O* *O* *O*
pi_192825094
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:24 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Zou goed zijn voor KLM, kunnen ze de energie in de eigen onderneming steken in plaats van in de eindeloze discussies met de Fransen.
Jammer alleen dat ze dan veel landingsrechten gaan verliezen en het uiteindelijk alleen niet gaan redden.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  maandag 27 april 2020 @ 09:53:47 #79
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192825119
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:52 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Jammer alleen dat ze dan veel landingsrechten gaan verliezen en het uiteindelijk alleen niet gaan redden.
heeel veel airlines gaan het niet redden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 27 april 2020 @ 09:55:45 #80
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_192825160
KLM: scheiding van Air France serieuze optie

Volgens het Financieel Dagblad houdt de top van KLM er rekening mee dat het door de coronacrisis komt tot een scheiding van Air France. In dat geval blijven twee genationaliseerde bedrijven over, met KLM als staatsbedrijf.

Het FD: ‘Cruciaal voor het voortbestaan van de Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie is of Air France er in slaagt de kosten drastisch te verlagen. Op het hoofdkantoor in Amstelveen is men niet overtuigd van de Franse bereidheid daartoe, zeker niet nadat de Franse staat het bedrijf vrijdag financieel te hulp was geschoten met een lening van ¤7 mrd. ‘Dat versterkt de positie van de overheid, ten nadele van de bedrijfstop’, zo taxeert een betrokkene.’

Het ergert KLM dat de Fransen de baas spelen terwijl KLM beter presteert
Bij KLM groeit de overtuiging dat het misschien beter zou zijn als het hoofdkantoor van de holding wordt geschrapt en de twee luchtvaartmaatschappijen zich beperken tot coördinatie en afstemming.

https://www.welingelichte(...)-serieuze-optie.html

De fusie van Air France en KLM werd beklonken op 30 september 2003 door Leo van Wijk (KLM) en Jean-Cyril Spinetta (Air France). https://nl.wikipedia.org/wiki/Air_France-KLM

Na 17 jaar zijn ze erachter dat we genaaid zijn en nog steeds worden door die kut Fransen
:') Dat is snel :|W
  maandag 27 april 2020 @ 09:59:01 #81
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_192825225
Baudet voor nationalisatie KLM: Fusie met AF was een blunder van het kaliber introductie euromunt

“Ik vind dat KLM niet failliet mag gaan en ik zie ook mogelijkheden om te kijken of we de dramatische fusie met Air France kunnen ontvlechten, want dat was natuurlijk een blunder van het kaliber introductie-euromunt. Die fusie met de Fransen hadden we nooit moeten doen”, aldus Thierry Baudet van Forum voor Democratie in het radioprogramma WNL Haagse Lobby op NPO Radio 1 waar het vooral ging over de coronacrisis.
“Als Rutte en De Jonge opnieuw falen en het niet lukt om op tijd voldoende testmaterialen bij elkaar te scharrelen en genoeg bedden op de intensive care en we deze situatie nog langer moeten volhouden, dan zou een nationalisatie van KLM kunnen. Ik ben daar vóór, ik vind dat KLM niet failliet mag gaan. Ik zie ook mogelijkheden om te kijken of we die dramatische fusie met Air France kunnen ontvlechten. Misschien is er hier ook wel een politieke kans om onze eigen luchtvaartmaatschappij terug te krijgen”, zo laat Baudet weten nadat de radiopresentator hem het scenario voorschotelt dat premier Rutte en diens adviseurs ervoor kiezen om de huidige lockdown langer vast te houden en KLM in dit scenario echt in de problemen zou komen.

quote:
Op de opmerking dat KLM zelf destijds heeft aangegeven dat het niet verder alleen zou lukken, reageerde Baudet met: “Dat was op basis van allerlei scenario’s die vervolgens niet bleken te kloppen. Lufthansa doet het prima en ook andere nationale luchtvaartmaatschappijen doen het uitstekend. KLM is ook gewoon het winstgevende gedeelte van Air France-KLM. Natuurlijk kwam het management met dat soort verhalen, maar die bleken gewoon niet waar te zijn.”
https://www.travelpro.nl/(...)ntroductie-euromunt/


Baudet is er ook achter dat we vanaf dag 1 genaaid zijn *O* *O*
  maandag 27 april 2020 @ 10:03:11 #82
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_192825292
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:52 schreef Pedroso het volgende:
Jammer alleen dat ze dan veel landingsrechten gaan verliezen en het uiteindelijk alleen niet gaan redden.
:? Die zijn al lang verkwanseld door Camiel Debiel Eurlings :(

Wat heb je nou gedaan, Camiel Eurlings? De staatsgaranties voor KLM en Schiphol zijn al vanaf de fusie met Air France in 2003 boterzacht geweest. Toenmalig minister Camiel Eurlings heeft vervolgens bij de verlenging van de garanties in 2010 de meest concrete garantie laten vallen. De directie van Air France-KLM kan daardoor KLM-vluchten vanaf Schiphol schrappen of overhevelen naar de Parijse luchthaven Charles de Gaulle.

https://www.quotenet.nl/n(...)n-air-france-154392/

En nog bedankt he LUL, faalhaas en christenhond en vrouwenmepper en homo in de kast
Tering wat een stuk stront is dat zeg :r :r :r
  maandag 27 april 2020 @ 10:05:10 #83
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_192825325
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:24 schreef ArnosL het volgende:
Zou goed zijn voor KLM, kunnen ze het geld wat daar verdient wordt in de eigen onderneming houden in plaats van in de eindeloze stroom geld naar die kut Fransen.
Fixed that for you :7
  maandag 27 april 2020 @ 10:10:09 #84
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_192825413
Maar nu het belangrijkste in deze ............................

Wat vind Jort Kelder :') van deze ontwikkeling, dat is toch onze expert in deze |:) :|W

De aandelenaankoop in Air France-KLM is volgens Jort Kelder een geniale zet

https://www.npostart.nl/d(...)019/POMS_KN_15233787

Nu is het verrassend stil van de zijde van dit genie randdebieltje _O- _O-
pi_192825783
Baudet zegt dus dat we los moeten komen van de Fransen. Daarvoor zul je toch inspraak moeten krijgen dmv aandelen of zie ik dat verkeerd? Klm is overgenomen door AF. Al die sentimentele verhalen dat we genaaid zijn... tsja... dat is toch uiteindelijk niet relevant? Volgens mij wordt hier een gevaarlijk spelletje gespeeld met betrekking tot bedrijven die eigenlijk gewoon beursgenoteerd zijn en daardoor overgeleverd zijn aan de markt, maar nu ineens een speelbal worden van de politiek.
  maandag 27 april 2020 @ 10:42:15 #86
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192825872
Wat ik lees is dat men KLM weer wil ontkoppelen bij Air France

KLM is wel van belang als Nederland symbool , maar het is slechts een relatief kleine bedrijf

Met een waarde van 2 miljard op basis van de huidige koers , steun van 5 miljard is dus kolder
beter is het om de zaak failliet te laten gaan en zelf een nieuwe KLM beginnen met de oude vliegtuigen

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 27 april 2020 @ 11:04:16 #87
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_192826159
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 16:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het is geen gift
Het is geen gift nee, maar waar zijn de andere aandeelhouders om hun stukje bij te dragen? Jarenlang wel een deel van de winst uitgekeerd krijgen maar nu hoor je niemand die die moeite wil doen om de boel overeind te houden. Nederland mag het doen met hun minderheidsaandeel. 8)7
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  maandag 27 april 2020 @ 11:20:55 #88
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192826372
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:35 schreef Freak188 het volgende:
Baudet zegt dus dat we los moeten komen van de Fransen. Daarvoor zul je toch inspraak moeten krijgen dmv aandelen of zie ik dat verkeerd? Klm is overgenomen door AF. Al die sentimentele verhalen dat we genaaid zijn... tsja... dat is toch uiteindelijk niet relevant? Volgens mij wordt hier een gevaarlijk spelletje gespeeld met betrekking tot bedrijven die eigenlijk gewoon beursgenoteerd zijn en daardoor overgeleverd zijn aan de markt, maar nu ineens een speelbal worden van de politiek.
beste is de tent failliet laten gaan en opnieuw beginnen , vliegtuigen kosten niets , blauwe verf en klaar ben je , Air France gaat dan ook failliet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192826583
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 22:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nu zit ie met zijn vriend in Dubai in de real estate business
Aaan het zwembad
Das beter werk
https://www.telegraaf.nl/(...)p-nog-meer-lockdowns
Hij is ook commissaris bij KLM.
Is het cirkeltje weer rond.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)issaris-klm-a3955994
  maandag 27 april 2020 @ 13:57:18 #90
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_192828349
Verder wordt er gesproken over de aanstelling van topman Ben Smith van moederbedrijf Air France-KLM als commissaris bij KLM

https://www.nrc.nl/nieuws(...)issaris-klm-a3955994

Nou dat lijkt me geniaal toezicht houden op een bedrijf waar hij de leiding van heeft :|W

Zo gaan die vrijwillige ontslagen er ook wel komen, waar dan wel aan KLM zijde natuurlijk he Ben :?

Om te :r :r
  maandag 27 april 2020 @ 14:00:42 #91
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_192828402
En dan nog even Leo van Wijk de ex topman van KLM.............

Wat vindt u van het belang van 14 procent dat de Nederlandse overheid in Air France-KLM onlangs heeft genomen?

“De gedachte om een aandelenbelang te nemen, kan ik begrijpen. Maar om dit te doen zonder medeweten van de Franse overheid en Air France-KLM straalt mijns inziens wan­trou­wen uit in plaats van dat er wordt gewerkt aan het herstel van vertrouwen. Het zal de verhou­din­gen voorlopig eerder verslechteren dan ver­beteren en de invloed mogelijk voor­als­nog minder effectief maken: meer aandelen betekent lang niet altijd meer invloed.

De marktwerking bij Air France-KLM was toch al zeer beperkt door de invloed van de Franse bonden en het voortdurende gesteggel tussen de twee kampen waar de beide overheden recht­streeks of indirect bij waren betrokken.

De markt heeft er in ieder geval in een eerste reactie niet positief op gereageerd met een koers­val van meer dan 10 procent, hoewel het moeilijk te bepalen is wat de opstuwende invloed van de aan­koop door de Nederlandse overheid is geweest.”

https://zakenreis.nl/luch(...)voorkomt-machtsspel/

Gelukkig is Jort Kelder onze expert het daarmee niet eens en noemt het een geniale zet :')
En Jort kan het weten 8)7
Laat Jort eens heel snel zijn mond houden :(
  maandag 27 april 2020 @ 14:03:57 #92
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_192828440
Erkenning
Tijdens het congres in Singapore kreeg Van Wijk van collega´s erkenning voor de gedurfde stap om ‘de Zwaan’ te koppelen aan ‘de Franse haan’. :')

In eigen land voelt de topman zich voortdurend bekritiseerd. Hij onderstreept het belang van de fusie tussen beide maatschappijen voor de BV Nederland en verder het succesvolle samenspel van KLM met Schiphol en de Nederlandse overheid. Van Wijk zegt te willen worden afgerekend over minimaal een drietal jaren. Dan kan volgens hem de balans voor het eerst worden opgemaakt.

https://luchtvaartnieuws.(...)-luchtvaartindustrie

Dat was 2004, kunnen we nu die lul eens afrekenen op zijn rampzalige fusie :?
Wat een lul is dit zeg :(
pi_192828464
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:42 schreef michaelmoore het volgende:
Wat ik lees is dat men KLM weer wil ontkoppelen bij Air France

KLM is wel van belang als Nederland symbool , maar het is slechts een relatief kleine bedrijf

Met een waarde van 2 miljard op basis van de huidige koers , steun van 5 miljard is dus kolder
beter is het om de zaak failliet te laten gaan en zelf een nieuwe KLM beginnen met de oude vliegtuigen

[ afbeelding ]
De huidige rechten van KLM zijn belangrijk. Maar KLM alleen kan niet blijven voortbestaan. Maar met wie moet je samenwerken. De nu vaak genoemde Lufthansa lijkt mij geen goede optie, omdat die in de andere vluchtalliantie zit. Daarmee gooi je je netwerk met Delta Airlines en de drie Chinese maatschappijen ook weg.

Iberia zit helaas al bij British Airways, anders leek mij Iberia de ideale complementaire partner van KLM:
  maandag 27 april 2020 @ 14:14:32 #94
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_192828580
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:05 schreef Idisrom het volgende:
De huidige rechten van KLM zijn belangrijk.
Maar KLM alleen kan niet blijven voortbestaan............
KLM is nog steeds de grootste verdiener binnen Air France-KLM, maar de kloof neemt af. Boekte het Nederlandse deel van de luchtvaartgroep in 2018 nog vier keer zoveel winst als het Franse, in 2019 was het drie keer zoveel. Dat blijkt uit de jaarcijfers van Air France-KLM die donderdagochtend bekend zijn gemaakt.

Air France-KLM boekte vorig jaar een operationeel resultaat (brutowinst) van 1,1 miljard euro. KLM was verantwoordelijk voor 853 miljoen euro, hiervan, Air France voor 280 miljoen euro.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)loof-slinkt-a3991108

KLM kan dus prima voorbestaan zonder Air France ;)
En die landingsrechten heeft Camiel Debiel Eurlings al verkwanseld aan Air France, zie vorige posten hierboven
  maandag 27 april 2020 @ 14:15:00 #95
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192828585
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:05 schreef Idisrom het volgende:

[..]

De huidige rechten van KLM zijn belangrijk. Maar KLM alleen kan niet blijven voortbestaan. Maar met wie moet je samenwerken. De nu vaak genoemde Lufthansa lijkt mij geen goede optie, omdat die in de andere vluchtalliantie zit. Daarmee gooi je je netwerk met Delta Airlines en de drie Chinese maatschappijen ook weg.

Iberia zit helaas al bij British Airways, anders leek mij Iberia de ideale complementaire partner van KLM:
Lat KLM dan maar failliet gaan dat is goedkoper, dan houden we een 10 vliegtuigen over en een paar internationale lijnen over voor de show en voor de regering

Deze combinatie met miljarden in de lucht houden is onverstandig
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 27 april 2020 @ 14:16:56 #96
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_192828607
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:15 schreef michaelmoore het volgende:
Laat KLM dan maar failliet gaan dat is goedkoper, dan houden we een paar internationale lijnen over voor de show en voor de regering
KLM maakte in 2019 bijna een miljard winst, dus als je er nu twee miljard in pompt en die Fransen ontvlecht heb je dat in twee jaar terug verdiend

Laat die Fransen lekker in de stront zakken :(
  maandag 27 april 2020 @ 14:17:23 #97
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192828613
quote:
6s.gif Op maandag 27 april 2020 14:16 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

KLM maakte in 2019 bijna een miljard winst, dus als je er nu twee miljard in pompt en die Fransen ontvlecht heb je dat in twee jaar terug verdiend

Laat die Fransen lekker in de stront zakken :(
Tijden zijn veranderd , niet gemerkt ??
Er zal fors minder gevlogen worden en tegen heel veel verlies
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192828672
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Tijden zijn veranderd , niet gemerkt ??
Er zal fors minder gevlogen worden en tegen heel veel verlies
Hoeveel overheidsgeld kost ene faillisement?
dag
  maandag 27 april 2020 @ 14:25:58 #99
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_192828693
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:17 schreef michaelmoore het volgende:
...Er zal fors minder gevlogen worden en tegen heel veel verlies
Naast de gebruikelijke verklaringen – hogere belastingen en lastige vakbonden – ziet Smith gebrek aan efficiëntie bij Air France als oorzaak van het verschil met KLM.



https://www.nrc.nl/nieuws(...)ter-bij-klm-a3979252

Dumpen dus die losers en snel :7
  maandag 27 april 2020 @ 14:27:48 #100
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_192828715
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:23 schreef Peter het volgende:
Hoeveel overheidsgeld kost ene faillisement?
0.0 als je nog geen steun geeft

Bovendien heb je dan gelijk all mensen als vrijwillige ontslagen zoals Ben Smith :') dat wilde

En ga je gewoon opnieuw beginnen ^O^ ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')