Zou goed zijn voor KLM, kunnen ze de energie in de eigen onderneming steken in plaats van in de eindeloze discussies met de Fransen.quote:Op maandag 27 april 2020 09:12 schreef Drekkoning het volgende:
KLM houdt rekening met einde van huwelijk met Air France
https://fd.nl/ondernemen/(...)elijk-met-air-france
Jammer alleen dat ze dan veel landingsrechten gaan verliezen en het uiteindelijk alleen niet gaan redden.quote:Op maandag 27 april 2020 09:24 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Zou goed zijn voor KLM, kunnen ze de energie in de eigen onderneming steken in plaats van in de eindeloze discussies met de Fransen.
heeel veel airlines gaan het niet reddenquote:Op maandag 27 april 2020 09:52 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Jammer alleen dat ze dan veel landingsrechten gaan verliezen en het uiteindelijk alleen niet gaan redden.
https://www.travelpro.nl/(...)ntroductie-euromunt/quote:Op de opmerking dat KLM zelf destijds heeft aangegeven dat het niet verder alleen zou lukken, reageerde Baudet met: “Dat was op basis van allerlei scenario’s die vervolgens niet bleken te kloppen. Lufthansa doet het prima en ook andere nationale luchtvaartmaatschappijen doen het uitstekend. KLM is ook gewoon het winstgevende gedeelte van Air France-KLM. Natuurlijk kwam het management met dat soort verhalen, maar die bleken gewoon niet waar te zijn.”
Die zijn al lang verkwanseld door Camiel Debiel Eurlingsquote:Op maandag 27 april 2020 09:52 schreef Pedroso het volgende:
Jammer alleen dat ze dan veel landingsrechten gaan verliezen en het uiteindelijk alleen niet gaan redden.
Fixed that for youquote:Op maandag 27 april 2020 09:24 schreef ArnosL het volgende:
Zou goed zijn voor KLM, kunnen ze het geld wat daar verdient wordt in de eigen onderneming houden in plaats van in de eindeloze stroom geld naar die kut Fransen.
Het is geen gift nee, maar waar zijn de andere aandeelhouders om hun stukje bij te dragen? Jarenlang wel een deel van de winst uitgekeerd krijgen maar nu hoor je niemand die die moeite wil doen om de boel overeind te houden. Nederland mag het doen met hun minderheidsaandeel.quote:
beste is de tent failliet laten gaan en opnieuw beginnen , vliegtuigen kosten niets , blauwe verf en klaar ben je , Air France gaat dan ook faillietquote:Op maandag 27 april 2020 10:35 schreef Freak188 het volgende:
Baudet zegt dus dat we los moeten komen van de Fransen. Daarvoor zul je toch inspraak moeten krijgen dmv aandelen of zie ik dat verkeerd? Klm is overgenomen door AF. Al die sentimentele verhalen dat we genaaid zijn... tsja... dat is toch uiteindelijk niet relevant? Volgens mij wordt hier een gevaarlijk spelletje gespeeld met betrekking tot bedrijven die eigenlijk gewoon beursgenoteerd zijn en daardoor overgeleverd zijn aan de markt, maar nu ineens een speelbal worden van de politiek.
Hij is ook commissaris bij KLM.quote:Op zaterdag 25 april 2020 22:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nu zit ie met zijn vriend in Dubai in de real estate business
Aaan het zwembad
Das beter werk
https://www.telegraaf.nl/(...)p-nog-meer-lockdowns
De huidige rechten van KLM zijn belangrijk. Maar KLM alleen kan niet blijven voortbestaan. Maar met wie moet je samenwerken. De nu vaak genoemde Lufthansa lijkt mij geen goede optie, omdat die in de andere vluchtalliantie zit. Daarmee gooi je je netwerk met Delta Airlines en de drie Chinese maatschappijen ook weg.quote:Op maandag 27 april 2020 10:42 schreef michaelmoore het volgende:
Wat ik lees is dat men KLM weer wil ontkoppelen bij Air France
KLM is wel van belang als Nederland symbool , maar het is slechts een relatief kleine bedrijf
Met een waarde van 2 miljard op basis van de huidige koers , steun van 5 miljard is dus kolder
beter is het om de zaak failliet te laten gaan en zelf een nieuwe KLM beginnen met de oude vliegtuigen
[ afbeelding ]
KLM is nog steeds de grootste verdiener binnen Air France-KLM, maar de kloof neemt af. Boekte het Nederlandse deel van de luchtvaartgroep in 2018 nog vier keer zoveel winst als het Franse, in 2019 was het drie keer zoveel. Dat blijkt uit de jaarcijfers van Air France-KLM die donderdagochtend bekend zijn gemaakt.quote:Op maandag 27 april 2020 14:05 schreef Idisrom het volgende:
De huidige rechten van KLM zijn belangrijk.
Maar KLM alleen kan niet blijven voortbestaan............
Lat KLM dan maar failliet gaan dat is goedkoper, dan houden we een 10 vliegtuigen over en een paar internationale lijnen over voor de show en voor de regeringquote:Op maandag 27 april 2020 14:05 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De huidige rechten van KLM zijn belangrijk. Maar KLM alleen kan niet blijven voortbestaan. Maar met wie moet je samenwerken. De nu vaak genoemde Lufthansa lijkt mij geen goede optie, omdat die in de andere vluchtalliantie zit. Daarmee gooi je je netwerk met Delta Airlines en de drie Chinese maatschappijen ook weg.
Iberia zit helaas al bij British Airways, anders leek mij Iberia de ideale complementaire partner van KLM:
KLM maakte in 2019 bijna een miljard winst, dus als je er nu twee miljard in pompt en die Fransen ontvlecht heb je dat in twee jaar terug verdiendquote:Op maandag 27 april 2020 14:15 schreef michaelmoore het volgende:
Laat KLM dan maar failliet gaan dat is goedkoper, dan houden we een paar internationale lijnen over voor de show en voor de regering
Tijden zijn veranderd , niet gemerkt ??quote:Op maandag 27 april 2020 14:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
KLM maakte in 2019 bijna een miljard winst, dus als je er nu twee miljard in pompt en die Fransen ontvlecht heb je dat in twee jaar terug verdiend
Laat die Fransen lekker in de stront zakken
Hoeveel overheidsgeld kost ene faillisement?quote:Op maandag 27 april 2020 14:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Tijden zijn veranderd , niet gemerkt ??
Er zal fors minder gevlogen worden en tegen heel veel verlies
Naast de gebruikelijke verklaringen – hogere belastingen en lastige vakbonden – ziet Smith gebrek aan efficiëntie bij Air France als oorzaak van het verschil met KLM.quote:Op maandag 27 april 2020 14:17 schreef michaelmoore het volgende:
...Er zal fors minder gevlogen worden en tegen heel veel verlies
0.0 als je nog geen steun geeftquote:Op maandag 27 april 2020 14:23 schreef Peter het volgende:
Hoeveel overheidsgeld kost ene faillisement?
De waarde van de deelname, minus besparing van de toekomstige verliezenquote:Op maandag 27 april 2020 14:23 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoeveel overheidsgeld kost ene faillisement?
27-02-2019quote:Op maandag 27 april 2020 14:29 schreef michaelmoore het volgende:
De waarde van de deelname, minus besparing van de toekomstige verliezen
Dan koop je een nieuwe vliegtuigen en begin je opnieuw zoals zoveel zakenmensen doen
Vertel er even bij dat dit gaat over februari 2019, anders staat het er wel erg raar.quote:Op maandag 27 april 2020 14:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
De Nederlandse staat heeft inmiddels een belang van 14,0 procent van de aandelen van Air France-KLM in handen. Minister Hoekstra meldt dat het kopen van nieuwe aandelen daarmee is gestopt.
Gisteren maakte het kabinet bekend dat het is gaan deelnemen in de holding Air France-KLM om zo meer invloed te kunnen uitoefenen op ontwikkelingen bij het bedrijf.
Tot gisteren had de staat 12,68 procent van de aandelen verworven en het kabinet kondigde aan dat het wilde doorgaan tot zo'n 14 procent. Met de aankopen van vandaag is dat percentage dus bereikt. Volgens Hoekstra is met de aankopen in totaal 744 miljoen euro gemoeid.
https://nos.nl/artikel/22(...)-air-france-klm.html
Kun je een keer een webcam op jezelf zetten? Dan kunnen we meegenieten hoe jij aan het schuimbekken bent terwijl je hier post.quote:Op maandag 27 april 2020 14:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
De Nederlandse luchtvaartmaatschappij KLM wordt overgenomen door Air France.
De overname vindt plaats door middel van een ruil van gewone aandelen. Dat hebben beide bedrijven dinsdag bekendgemaakt. De transactieovereenkomst zal in de loop van de komende weken worden ondertekend. Door de overname wordt de combinatie de grootste maatschappij in Europa. Door de transactie wordt KLM gewaardeerd op 784 miljoen euro
https://luchtvaartnieuws.(...)omen-door-air-france
Verkoop leverde 784 miljoen op
Aankoop belang 744 miljoen
------------------------------------------
Resteert 40 miljoen bij faillissement
en geen 0.10 naar die Fransen
Daar naast heet de regering nog 7% belang in de aandelen KLM van voor de fusiequote:Op maandag 27 april 2020 14:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
De Nederlandse luchtvaartmaatschappij KLM wordt overgenomen door Air France.
De overname vindt plaats door middel van een ruil van gewone aandelen. Dat hebben beide bedrijven dinsdag bekendgemaakt. De transactieovereenkomst zal in de loop van de komende weken worden ondertekend. Door de overname wordt de combinatie de grootste maatschappij in Europa. Door de transactie wordt KLM gewaardeerd op 784 miljoen euro
https://luchtvaartnieuws.(...)omen-door-air-france
Verkoop leverde 784 miljoen op
Aankoop belang 744 miljoen
------------------------------------------
Resteert 40 miljoen bij faillissement
en geen 0.10 naar die Fransen
nee gewoon KLM opheffen en een nieuwe blauwe zwaan starten genaamd KLEM met 10 vliegtuigen vanaf Lelystadquote:Op maandag 27 april 2020 14:44 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
Kun je een keer een webcam op jezelf zetten? Dan kunnen we meegenieten hoe jij aan het schuimbekken bent terwijl je hier post.
Want je haat voor KLM en deze constructie lijkt wel heel erg diep te zitten.
Simpel. En dat heb ik het over jou.quote:Op maandag 27 april 2020 14:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
KLM maakte in 2019 bijna een miljard winst, dus als je er nu twee miljard in pompt en die Fransen ontvlecht heb je dat in twee jaar terug verdiend
Laat die Fransen lekker in de stront zakken
En alle kosten voor uitkeringen van ontslagen personeel bij KLM, schiphol, leveranciers etc?quote:Op maandag 27 april 2020 14:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De waarde van de deelname, minus besparing van de toekomstige verliezen
Dan koop je een nieuwe vliegtuigen die verf je blauw, met de naam KLEM en begin je opnieuw met een schone lei zoals zoveel zakenmensen doen
daar is toch premie voor afgedragen??quote:Op maandag 27 april 2020 18:06 schreef Peter het volgende:
[..]
En alle kosten voor uitkeringen van ontslagen personeel bij KLM, schiphol, leveranciers etc?
En het verlies aan belastinginkomsten van die bedrijven?
KLEMquote:Op maandag 27 april 2020 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
...opnieuw solliciteren bij de nieuwe Nederlandse airliner KLEM
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wie betaalt dat nu? En dat zijn wel kosten die je zonder faillissement nu niet hoeft te maken.quote:Op maandag 27 april 2020 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
daar is toch premie voor afgedragen??
Bij de Hema gaat men ook de WW in,bij faillissement, bij Air France- KLM dus ook
opnieuw solliciteren bij de nieuwe Nederlandse airliner KLEM
De UWV betaalt uitkeringen , voor het personeel dat geen werk vind bij de nieuwe KLEMquote:Op maandag 27 april 2020 19:54 schreef Peter het volgende:
[..]
Maar wie betaalt dat nu? En dat zijn wel kosten die je zonder faillissement nu niet hoeft te maken.
En alle kosten via het UWV en faillissementen van toeleveranciers tel je voor het gemak even niet mee..quote:Op maandag 27 april 2020 19:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De UWV betaalt uitkeringen , voor het personeel dat geen werk vind bij de nieuwe KLEM
De Curator wikkelt het faillissement Air France -KLM verder af
misschien wil de KLEM een paar vliegtuigen overnemen en een internationale route
Dit gebeurt zo vaak zo
De koning is dood , leve de koning
quote:Op maandag 27 april 2020 20:03 schreef Peter het volgende:
En alle kosten via het UWV en faillissementen van toeleveranciers tel je voor het gemak even niet mee..
Die kunnen toch aan de nieuwe KLEM leverenquote:Op maandag 27 april 2020 20:03 schreef Peter het volgende:
[..]
En alle kosten via het UWV en faillissementen van toeleveranciers tel je voor het gemak even niet mee..
De fondsen van het UWV zijn natuurlijk niet toereikend voor massale werkloosheid.quote:Op maandag 27 april 2020 20:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die kunnen toch aan de nieuwe KLEM leveren
Kosten van UWV zijn al betaald door de premies
Gelukkig is het ABP onder deskundig beheer uitgekomen op een dekkingsgraad van 80% deze maandquote:Op maandag 27 april 2020 21:18 schreef WammesWaggel het volgende:
De fondsen van het UWV zijn natuurlijk niet toereikend voor massale werkloosheid.
Lenen we nog wat bijquote:Op maandag 27 april 2020 21:18 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
De fondsen van het UWV zijn natuurlijk niet toereikend voor massale werkloosheid.
offtopic:quote:Op maandag 27 april 2020 21:18 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
De fondsen van het UWV zijn natuurlijk niet toereikend voor massale werkloosheid.
quote:Hoelang heb ik recht op een WW-uitkering?
U heeft 3 maanden of langer recht op een WW-uitkering. Hoelang uw WW-uitkering precies duurt, hangt af van uw totale arbeidsverleden en het moment waarop u werkloos bent geworden. Sinds 1 januari 2016 gaat de maximale duur van de WW-uitkering stap voor stap terug van maximaal 38 maanden naar 24 maanden in 2019. Sinds 1 april 2019 hebt u recht op 2 jaar WW-uitkering.
En die achterdekking komt uit de algemene middelen. juist.quote:Op maandag 27 april 2020 21:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
offtopic:
De UWV heeft voldoende premie ontvangen voor WW schade en heeft daarnaast een achterdekking bij de overheid
Daarnaast duurt WW nog slechts twee jaar hooguit
[..]
Maak een apart UWV / Corona topic aan johquote:Op maandag 27 april 2020 23:52 schreef Peter het volgende:
[..]
En die achterdekking komt uit de algemene middelen. juist.
En dan nog is het gemeenschapsgeld wat je uitgeeft omdat het dan uit een ander potje komt.
Hoeveel zou er dan uit de UWV fondsen gaan? Hoeveel blijft er dan over? Hoeveel zouden WW-premies gaan stijgen om dat gat weer te vullen de komende jaren?
juistquote:Op dinsdag 28 april 2020 12:54 schreef ACT-F het volgende:
Maar hoe gaat die steun eruit zien? Gaat de overheid aandelen opkopen? Het heeft geen zin om geld te pompen in een sector die de komende jaren een forse krimp te wachten staat. Met kapitaalinjectie wordt geen millimeter extra gevlogen in een situatie waar iedereen blut is en reisbeperkende maatregelen zijn getroffen. Een faillissement en doorstart lijkt me de makkelijkste optie i.p.v. (hoge) salarissen doorbetalen van werknemers die met de armen over elkaar zitten.
Precies, dat geeft ook meer concurrentiemogelijkheden. Met een overschot aan piloten en cabinepersoneel kun je ze dan gewoon minimumloon betalen zoals Ryanair. Keuze heeft men toch niet.quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:54 schreef ACT-F het volgende:
Maar hoe gaat die steun eruit zien? Gaat de overheid aandelen opkopen? Het heeft geen zin om geld te pompen in een sector die de komende jaren een forse krimp te wachten staat. Met kapitaalinjectie wordt geen millimeter extra gevlogen in een situatie waar iedereen blut is en reisbeperkende maatregelen zijn getroffen. Een faillissement en doorstart lijkt me de makkelijkste optie i.p.v. (hoge) salarissen doorbetalen van werknemers die met de armen over elkaar zitten.
quote:KLM neemt noodmaatregelen: wil werktijdverkorting voor 33.000 mensen
13 maart 2020 21:05
Fixed that for youquote:Op dinsdag 28 april 2020 13:06 schreef michaelmoore het volgende:
Air France heeft veel te veel personeel
Met een kwart kunnen ze het ook
AIr France is te zwaar en te lomp
ik ben een keer voor 30 euro naar zuid Italië Brindisi gevlogen , dat ga ik nooit meer meemaken denk ikquote:Op dinsdag 28 april 2020 14:35 schreef Idisrom het volgende:
Even wat anders.
Ik probeer uit het archief van Radio-commercials te zoeken naar de reklame van (Ik meende van easyJet), waarin vermeld werd: "Heb jij vandaag een thuiswerkdag? Ga dan straks een kop koffie drinken op een terrasje in Zurich." Voor slechts ¤ (een spotprijs). ". Ik kan die helaas nog niet vinden op basis van mijn zoektermen.
Deze reklamespot was echter een paar jaar geleden regelmatig op Radio 1 's morgens te horen, en laat de belachelijkheid van de spotgoedkope vliegtickets op relatieve korte afstanden zien..
quote:Winstdeling uitgesteld, alle medewerkers minder werken
De winstuitkering over 2019 wordt uitgesteld voor alle medewerkers.
Die bonus zou eigenlijk in april uitbetaald worden, maar dat wordt nu oktober.
Alle KLM'ers hebben recht op ongeveer 8 procent van hun basissalaris als winstuitkering.
Daarnaast worden verlofdagen ingeroosterd.
Alle medewerkers gaan minder werken vanaf 1 april. Het gaat om zo'n 30 procent minder. KLM zoekt ook meer flexibiliteit in de roosters, omdat er veel vluchten onverwachts uitvallen.
Ligt Wopke wakker van het feit dat hij:quote:Op dinsdag 28 april 2020 16:11 schreef michaelmoore het volgende:
Zou de directie winst en bonus ook een jaar later uitbetaald worden ??
Met de kans dat de onderneming tzt. failliet is ??
Ligt Ben Smith wakker van het feit dat:quote:
Air Frabce vind dart Nederland nogquote:Op dinsdag 28 april 2020 18:12 schreef rareman1 het volgende:
Ben benieuw wat air France vind.
Edit;
Er zijn ook meerdere eigenaren dus het is een beetje moeilijk.
klinkt goed.quote:Op dinsdag 28 april 2020 18:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Air Frabce vind dart Nederland nog
5 miljard steun moet geven zodat die Smit zijn bonus krijgt boen op de 2 miljoen salaris terwijl Nederlandse ZZP ers hun huis uit gezet worden
quote:Column: Air France KLM is in deze crisis opvolger van Fortis
author avatar
Door JAN MAARTEN SLAGTER
Gisteren, 20:31 in FINANCIEEL
AMSTERDAM - Een multinationale onderneming, voortgekomen uit een controversiële fusie waarvan de littekens nog schrijnen.
Een reddingsoperatie door de betrokken overheden, die zich ieder op het 'eigen' onderdeel richten.
Snel oplaaiende argwaan tussen de regeringen: heeft de ander wel genoeg gedaan? Had iedereen dezelfde informatie? Hoe nu verder?
quote:Vertrouwen
In de loop van 2008 was het concern het vertrouwen van de financiële markten kwijtgeraakt. Eind september
hielden de sluizen het niet meer: Fortis werd uitgesloten van de interbancaire geldmarkt en de bank wankelde.
De Nederlandse, Belgische en Luxemburgse overheden werden gedwongen in te grijpen en stelden een reddingspakket samen waarbij de bedrijfsonderdelen in de drie verschillende landen een kapitaalinjectie kregen in ruil voor minderheidsbelangen.
Natuurlijk, een luchtvaartmaatschappij is geen financiële onderneming en 2020 is geen 2008.
Maar er zijn voldoende overeenkomsten tussen de steunoperaties voor Air France/KLM en Fortis om er toch even bij stil te staan.
Ook bij AF/KLM is gekozen voor een ingrijpen langs nationale lijnen. Frankrijk leent ¤ 7 mrd aan het Franse bedrijfsonderdeel, Nederland tussen de ¤ 2 en ¤ 4 mrd aan KLM.
Je vergeet Wopke de idioot die ons miljarden heeft gekost.......quote:
wat als hij ziek is en daarom in de ziektewet zit?quote:Op dinsdag 28 april 2020 18:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Je vergeet Wopke de idioot die ons miljarden heeft gekost.......
Die moet straks ook een baantje tegen belachelijk hoge loonsom bij de KLM Air France of wat er van over is
Kan hij straks mooi zijn eigen steungeld van alle nederlanders aan hem zelf als bonus en salaris uitkeren
Want het bedrijfsleven komt Wopke nooit meer in, want een randdebiel is dat zeg
De geschiedenis herhaalt zich weer en we leren er niets vanquote:Op dinsdag 28 april 2020 18:33 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-opvolger-van-fortis
Hoe luid het gezegde?quote:Op dinsdag 28 april 2020 18:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
De geschiedenis herhaalt zich weer en we leren er niets van
Ondanks lessen trekken uit het verleden en meer van dat soort prietpraat
Wij werkende nederlanders betalen wel weer de rekening van een stel machtsgeile idioten
Dan krijgt hij wachtgeldquote:Op dinsdag 28 april 2020 18:34 schreef rareman1 het volgende:
wat als hij ziek is en daarom in de ziektewet zit?
Van dom en onbeschoft kan je niet winnenquote:
quote:Op dinsdag 28 april 2020 18:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dan krijgt hij wachtgeld
En gaat de algemene bestuursdienst in totdat ze die idioot weer kunnen gebruiken als iedereen zijn naam weer een beetje vergeten is
quote:Meer scenario’s
Ingewijden melden aan De Telegraaf dat naar alle scenario’s bij KLM wordt gekeken.
Die hangen weer af van de voorwaarden en steun van banken en politiek, de lengte van de crisis en dreigende nationalisatie.
Achter de schermen wordt onder meer met Amerikaanse en Chinese aandeelhouders gepraat over de toekomst.
Als het aan topman Pieter Elbers van KLM ligt, gaat hij verder met Air France, zonder uit te sluiten of de juridische constellatie mogelijk zal veranderen. „Afscheid van Air France is niet aan de orde. We hebben laten zien dat Air France KLM internationaal een sterke combinatie is”, zei Elbers in een interne webcast, zonder zijn baas Ben Smith één keer te noemen.
Minister Hoekstra (Financiën) sprak vrijdag over een ’sluipende nationalisatie’ in verband met de coronacrisis en verdere steunoperaties.
’Schuld te hoog’
Bij nationalisatie ontstaat er een nieuwe situatie, zegt luchtvaartexpert Ruud Jansen.
„Dan kan een oud plan weer uit de kast.
Nederland kan dan 49% van de aandelen houden, en Delta, de Chinese luchtvaartmaatschappijen en een groep Nederlandse investeerders elk 17%.”
Hij wijst erop dat de commerciële samenwerking gewoon kan doorgaan in de huidige luchtvaartalliantie Skyteam.
Volgens Fucci is de schuld van Air France bijna niet meer af te lossen.
https://www.trouw.nl/opin(...)ijk-gevoel~b01b820e/quote:Dat Hoekstra in zijn opzet geslaagd is, blijkt vooralsnog nergens uit. Sterker, het kabinet werd volkomen verrast toen de holding aankondigde de topman een bonus te willen geven als het hem zou lukken staatssteun los te peuteren . Hoeveel invloed levert de nu aangekondigde steun dan wel op?
quote:Afslanken
De vooruitzichten voor de meeste luchtvaartmaatschappijen zijn niet florissant, schrijft Alex Duiker. „Vliegen zal vanaf nu een voorrecht zijn.
Na het coronatijdperk zal de wereld er anders uit gaan zien.
Drie vakantievluchten per jaar per persoon is verleden tijd. Ook de KLM zal dat gaan merken en zal moeten gaan inkrimpen.
Onvermijdelijk voor elke luchtvaartmaatschappij, ook voor Air France.” Maar dat biedt ook kansen, zegt dezelfde reageerder: „
Een goed moment voor de KLM om zichzelf opnieuw uit te vinden en in afgeslankte vorm verder te gaan, zonder Air France.
Dat zal pijn gaan doen voor het personeel, maar is noodzakelijk voor het voortbestaan.”
Schiphol blijft zeker wel bestaanquote:Op zaterdag 2 mei 2020 15:29 schreef Jantje2k het volgende:
Iedereen vergeet hier hoe onwenselijk het is dat een bedrijf als KLM failliet gaat.
Bij KLM werken er 30.000 mensen en bij Schiphol dacht ik zo'n 100.000?
Waar gaan die 130.000 potentieel werkloze mensen van betaald worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |