abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 16 mei 2020 @ 13:41:08 #251
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193158412
Je kan dus zien dat de aankoop van 14% in het bedrijf door Wopke zijn vruchten begint af te werpen :')
Eerst 550 miljoen koersverlies en nu nog eens keihard anaal genomen als reactie daarop _O-

Waar is Jort Kelder die dit een geniale zet vond als je hem nodig hebt :|W
  zaterdag 16 mei 2020 @ 13:42:20 #252
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193158427
Zo kan het dus ook .....

Air Canada schrapt ruim 20.000 banen

Luchtvaartmaatschappij Air Canada gaat zeker 20.000 banen schrappen vanwege de financiële gevolgen van de coronapandemie. Dat is ongeveer de helft van al het personeel dat het bedrijf in dienst heeft. Dat bevestigt Air Canada aan persbureau Reuters.
Het bedrijf wil per 7 juni de maatregel hebben doorgevoerd, blijkt uit een interne email die persbureau Bloomberg heeft ingezien. Air Canada, de grootste Canadese vliegmaatschappij, liet in een reactie weten in gesprek te zijn met vakbonden over de uitvoering.

https://www.rd.nl/vandaag(...)-000-banen-1.1662989

De maatschappij had eerder al voorspeld dat snijden in het personeelsbestand door de wereldwijde virusuitbraak onvermijdelijk leek.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 13:43:02 #253
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193158435
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
Je kan dus zien dat de aankoop van 14% in het bedrijf door Wopke zijn vruchten begint af te werpen :')
Eerst 550 miljoen koersverlies en nu nog eens keihard anaal genomen als reactie daarop _O-

Waar is Jort Kelder die dit een geniale zet vond als je hem nodig hebt :|W
Jort slijmt en klets alleen maar met de elite mee
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 16 mei 2020 @ 13:45:31 #254
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193158460
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:43 schreef michaelmoore het volgende:
Jort slijmt en klets alleen maar met de elite mee
:Y PR man van Rutte want samen in de jovd gezeten en ondeskundig
Waarom tolereren we die lul nog op tv met zijn prietpraat hij is gewoon om te :r
  zaterdag 16 mei 2020 @ 18:20:54 #255
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193162194
KLM vreest nieuwe Franse coup

Vrijdagavond werd geheel onverwacht een nieuwe commercieel directeur benoemd bij Air France. Door deze nieuwe functie worden de huidige commerciële eindbazen Pieter Bootsma en Patrick Alexandre, die deze functie voor Air France en KLM combineren, deels buiten spel gezet. De nieuw benoemde, Angus Clarke, is een vriendje van CEO Ben Smith.

quote:
Het ligt niet voor de hand om bij een bedrijf waar vrijwel alle activiteiten stilliggen de top uit te breiden.
„Deze spaghetti aan dubbelfuncties en verantwoordelijkheden is eigenlijk overbodig, want er zijn al mensen die zich bezig houden met commercie. Het is een misvatting dat hierdoor meer tickets verkocht worden, dit is een coup van de bende van Ben Smith. Clarke is een Trojaans paard”, zegt een insider zaterdag tegen De Telegraaf.
:')

In de interne mededeling, waaruit De Telegraaf citeert, wordt gemeld dat de ondernemingsraden van KLM en Air France binnenkort worden geconsulteerd over een allesomvattend ’groeps-transformatieplan’.

Vorige week stelde KLM-topman Elbers in een interview met De Telegraaf dat de coronacrisis niet de tijd is om nieuwe organisatiediscussies te starten. Hij pleit al lange tijd voor een focus op de business, in plaats van de poppetjes. Daar wordt in Parijs blijkbaar anders over gedacht :')

https://www.welingelichte(...)uwe-franse-coup.html

Beste meneer Elbers deze is voor U



Hopelijk doet het dan wat minder pijn als u weer eens anaal genomen wordt die Fransen ;)
pi_193174771
Die Ben Smith is compleet irrationeel bezig, omdat hij ook weet dat hij anders door de Franse bonden wordt gelyncht.

Volgens mij moeten ze de boel gewoon opsplitsen.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  zondag 17 mei 2020 @ 10:41:54 #257
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193175259
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 09:53 schreef H.FR het volgende:
Die Ben Smith is compleet irrationeel bezig, omdat hij ook weet dat hij anders door de Franse bonden wordt gelyncht.

Volgens mij moeten ze de boel gewoon opsplitsen.
Failliet laten gaan en doorstarten met de KLEM
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 18 mei 2020 @ 22:12:03 #258
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193198627
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 09:53 schreef H.FR het volgende:
Die Ben Smith is compleet irrationeel bezig, omdat hij ook weet dat hij anders door de Franse bonden wordt gelyncht.
Volgens mij moeten ze de boel gewoon opsplitsen.
Nu maar hopen dat meneer Elbers zijn anus heeft ingesmeerd met die vaseline..............

Krimpend Air France werft nieuwe piloten :D

Air France baart opzien met een wervingscampagne voor piloten voor de Airbus A320 een toestel met een gangpad.

quote:
Dit terwijl bij KLM een grote groep Airbus vliegers betaald thuis zit
:')

https://www.telegraaf.nl/(...)werft-nieuwe-piloten

Zo die zit er weer diep in :')

[ Bericht 3% gewijzigd door ikweethetookniet op 18-05-2020 22:19:36 ]
pi_193198766
quote:
6s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:12 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Nu maar hopen dat meneer Elbers zijn anus heeft ingesmeerd met die vaseline..............

Krimpend Air France werft nieuwe piloten :D

Air France baart opzien met een wervingscampagne voor piloten voor de Airbus A320 een toestel met een gangpad.
[..]

:')

https://www.telegraaf.nl/(...)werft-nieuwe-piloten

Zo die zit er weer diep in :')
Ongekend die Fransen :')
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  maandag 18 mei 2020 @ 22:26:53 #260
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193198794
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:24 schreef H.FR het volgende:
Ongekend die Fransen :')
Gelukkig hebben we al 14% tegen de hoofdprijs en we kunnen nu bijkopen tegen een veel lagere koers :+ _O-

:{w Wacht eerst even Jort Kelder :') bellen die is expert :|W
  maandag 18 mei 2020 @ 22:50:46 #261
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_193199183
Die piloten van de KLM spreken waarschijnlijk geen Frans, zo ziet men het toch niet graag in Frankrijk.
Daarnaast gaat Jan-Diederik niet Bussum of Amstelveen verlaten om zich in de omgeving Parijs te vestigen..
  maandag 18 mei 2020 @ 22:55:39 #262
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193199226
quote:
6s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:12 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Nu maar hopen dat meneer Elbers zijn anus heeft ingesmeerd met die vaseline..............

Krimpend Air France werft nieuwe piloten :D

Air France baart opzien met een wervingscampagne voor piloten voor de Airbus A320 een toestel met een gangpad.
[..]

:')

https://www.telegraaf.nl/(...)werft-nieuwe-piloten

Zo die zit er weer diep in :')
Yteke moet haar huiswerk beter doen, dat is een oude vacature die in de wandelgangen rondging als nieuwe vacature om mensen te trollen.

Aannameprogrammes voor nieuwe en bestaande kandidaten zijn al tijdje terug per direct geannuleerd logischerwijs. Ook bij AF ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193201604
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Yteke moet haar huiswerk beter doen, dat is een oude vacature die in de wandelgangen rondging als nieuwe vacature om mensen te trollen.

Aannameprogrammes voor nieuwe en bestaande kandidaten zijn al tijdje terug per direct geannuleerd logischerwijs. Ook bij AF ;)
Ik heb ook wel het gevoel dat Yteke wel eens vastloopt in haar beweringen. Gelukkig voor haar zie je dat Wilson Boldewijn zich dan gaat inhouden met het doorvragen.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 07:59:25 #264
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193201622
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Yteke moet haar huiswerk beter doen, dat is een oude vacature die in de wandelgangen rondging als nieuwe vacature om mensen te trollen.

Aannameprogrammes voor nieuwe en bestaande kandidaten zijn al tijdje terug per direct geannuleerd logischerwijs. Ook bij AF ;)
Lijkt me ook
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 19 mei 2020 @ 14:36:25 #265
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193206383
Going Down Going Down

3.76 koers KLM nu :D

Bijkopen Wopke nu kan het nog, straks kan het niet meer als de tent failliet is :') _O-

Oh eerst even bellen met Jort Kelder :') die heeft er verstand van :')
  dinsdag 19 mei 2020 @ 18:33:43 #266
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193209958
https://www.telegraaf.nl/(...)rgang-air-france-klm

Gelukkig weet Wopke het beter _O_ _O_

Oh wacht misschien toch niet _O- _O- _O-
  woensdag 20 mei 2020 @ 09:39:45 #267
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193220366
KLM: ontslaggolf op komst

KLM is bezig met een reorganisatie waarbij waarschijnlijk veel banen verloren zullen gaan. De airline zegt dinsdagavond de Vrijwillige Vertrekregeling vanaf 1 juni open te zullen stellen voor alle werknemers, ‘vooruitlopend op noodzakelijke volgende stappen.’

Welke stappen dat zijn laat zich raden. “De coronacrisis heeft een enorme impact op KLM. De weg van herstel zal naar verwachting lang zijn en we verwachten langdurig minder werk dan voorheen,” schrijft KLM in een verklaring. “Vele maatregelen zijn al genomen om KLM door deze ongekend moeilijke periode te loodsen, maar het is duidelijk dat er hiervoor nog meer moet gebeuren.”

KLM was al bezig de Vrijwillige Vertrekregeling (VVR) uit te breiden en was hierover met de Belastingdienst in overleg. De fiscus heeft nu kennelijk groen licht gegeven. KLM zegt daarom de regeling te zullen verruimen per 1 juni. “Deze Vrijwillige Vertrekregeling (VVR) 2020 kan ruimte creëren voor KLM-medewerkers die aanblijven en zo gedwongen ontslagen in de toekomst zo veel mogelijk voorkomen of beperken. KLM neemt liever afscheid van medewerkers die daar zelf voor kiezen dan van collega’s die daar niet vrijwillig voor kiezen.”

NOW wordt anders
In april had KLM door de corona-crisis nauwelijks nog verkeer. Via Schiphol reisden zo’n 120.000 mensen, dat is 2 procent van het aantal van dezelfde maand vorig jaar. KLM geeft zelf geen cijfers, maar het kan dus nooit meer zijn dan dat getal. Hoewel KLM in mei de capaciteit aan vluchten weer opvoert, betekent dit nog niet dat ook de passagiers aan het terugkeren zijn.

Binnenkort verandert de NOW-regeling die sinds 1 maart gold en waarbij de overheid 90 procent van de salarissen van bedrijven, waaronder KLM, betaalde, onder voorwaarde dat er geen gedwongen ontslagen vielen. Die ontslagen mogen per 1 juni wel.

Uit de nu gebezigde taal van de KLM-directie valt op te maken dat zij een ontslaggolf onvermijdelijk acht. KLM-baas Elbers heeft al aangegeven dat ook gedwongen ontslagen niet worden uitgesloten.

quote:
Binnen KLM circuleren berichten dat in de winterdienst nog slechts 60 procent van het netwerk wordt uitgevoerd, met 70 procent van het personeel. Dat scenario zou impliceren dat 30 procent van de banen op de tocht staan. In 2019 telde KLM ruim 30.000 werknemers, dus zouden 9.000 medewerkers hun baan kunnen verliezen.
Intussen praat KLM nog steeds met het Ministerie van Financiën over een steunpakket, ter waarde van 2 tot 4 miljard euro aan zachte leningen, bedoeld om het bedrijf door de crisis te loodsen.

https://zakenreis.nl/luchtvaart/ontslaggolf-bij-klm-op-komst/

Zo kennen we Wopke :') weer
Aandelen kopen in een hopeloze tent, geld pompen om banen te behouden en vervolgens toch massaal ontslagen wat de belastingbetaler nog meer geld gaat kosten

Koersverlies 550 miljoen
Steungeld 4000 miljoen
Ontslagen 275 miljoen
--------------------------------
Totaal 4825 miljoen

En we zijn er nog niet dit gaat nog veel meer kosten :(
  woensdag 20 mei 2020 @ 09:43:36 #268
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193220409
Personeel KLM krijgt maximaal 1,5 jaarsalaris mee bij vertrek

KLM verruimt de mogelijkheid voor medewerkers om de luchtvaartmaatschappij vrijwillig en met een financiële vergoeding te verlaten. Door de vrijwillige vertrekregeling bij het bedrijf vanaf 1 juni voor alle medewerkers open te stellen hoopt KLM gedwongen ontslagen in de toekomst zo veel mogelijk te voorkomen of beperken.

quote:
De minister heeft het vizier eerst gericht op de piloten en het hoger management, iets dat bij een aantal KLM-vakbonden in het verkeerde keelgat is geschoten. Ze vinden dat de minister op de stoel van de directie gaat zitten met zijn uitspraken.
https://www.telegraaf.nl/(...)aris-mee-bij-vertrek

En Wopke overspeelt weer zijn hand omdat meneertje een nietszeggend maar geldverslindend belangetje heeft van 14%, maar gedraagt zich als eigenaar :')
  woensdag 20 mei 2020 @ 10:16:12 #269
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193220752
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 14:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
Going Down Going Down

3.76 koers KLM nu :D

Bijkopen Wopke nu kan het nog, straks kan het niet meer als de tent failliet is :') _O-

Oh eerst even bellen met Jort Kelder :') die heeft er verstand van :')
nee AF/ KLM moet failliet en verder met onze KLEM
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 20 mei 2020 @ 13:06:33 #270
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193223090
Rekenkamer geeft minister Hoekstra tik op de vingers om aandelenaankoop Air France-KLM

De aankoop van aandelen Air France-KLM is niet rechtmatig verlopen omdat het parlement pas achteraf werd geïnformeerd. Dat concludeert de Algemene Rekenkamer na de controle van de kabinetsuitgaven van afgelopen jaar. Het is een gevoelige tik op de vingers voor minister Wopke Hoekstra van Financiën, die verantwoordelijk is voor de aankoop. Hoekstra noemt het oordeel van de Rekenkamer ‘niet onverwacht’. :')

De adviesraad, die op Verantwoordingsdag – vandaag – controleert of rijksuitgaven rechtmatig zijn, tilt zwaar aan de gang van zaken omdat het om publiek geld gaat.

quote:
Mede door de grote, onrechtmatige uitgave van Hoekstra is voor het eerst sinds 2008 minder dan 99 procent van de overheidsuitgaven rechtmatig.
Toch wordt de rijksrekening goedgekeurd, omdat de Tweede Kamer de aandelenaankoop achteraf wel goedkeurde.

De Rekenkamer sluit zich daarmee aan bij eerdere kritiek uit de Tweede Kamer over de verwerving van de aandelen. Daarmee was een bedrag van 744,4 miljoen euro gemoeid. De aankoop gebeurde in februari 2019 in het diepste geheim. Een clubje Kamerleden werd niet in de Tweede Kamer, maar op Hoekstra’s ministerie ingelicht. Notulen mochten niet worden gemaakt. Ook moesten zij hun telefoons inleveren, een geheimhoudingsverklaring ondertekenen en werd hen zelfs verboden hun fractieleiders in te lichten.

Hoekstra zei vanochtend dat het oordeel van de Algemene Rekenkamer voor hem 'niet onverwacht’ komt. ,,Vanaf het begin is voor ons het dilemma geweest het parlement goed te informeren en ook te voldoen aan de strenge regels die gelden om een koersgevoelige aandelenaankoop te laten slagen”, reageert de minister op Twitter. ,,Goed dat er aandacht is voor hoe te handelen in dit soort uitzonderlijke situaties. De Rekenkamer vraagt ook aandacht voor het informeren van de Eerste Kamer. Dat is niet eerder gebeurd in dit soort situaties, maar ik ga daar serieus naar kijken en advies over inwinnen.”

Kritiek
In een vertrouwelijke notitie uitte de Kamer in maart 2019 al kritiek op de handelswijze van Hoekstra en stelde dat hij de wettelijke informatiepositie van de Kamer schond. De CDA-bewindsman verwierp die kritiek destijds en stelde dat hij ‘zorgvuldig’ te werk is gegaan. De Rekenkamer is het daar niet mee eens, omdat de wet verplicht dat het parlement voorafgaand aan zo’n grote uitgave wordt geïnformeerd.

Ook wordt onderstreept dat de regels ‘niet alleen bedoeld zijn voor de makkelijke momenten, maar ook voor crisistijd en crisismaatregelen’. De Rekenkamer roept het parlement op om bij de noodmaatregelen in de coronacrisis extra alert te zijn op de uitgaven. Dat geldt ook voor de uitgaven die gemaakt worden om klimaatverandering tegen te gaan en voor het stikstofbeleid.

Gaswinning
De Rekenkamer plaatst vraagtekens bij meer uitgaven die afgelopen jaar zijn gedaan. Zo betaalde de minister Eric Wiebes van Economische Zaken en Klimaat een voorschot van 90 miljoen euro aan de NAM, omdat de gaswinning in Groningen sneller wordt gestopt dan eerder gepland. De Rekenkamer begrijpt niet hoe de hoogte van het bedrag is bepaald en stelt ook dat het onduidelijk is waarvoor Wiebes precies betaalt.

Ook is niet duidelijk of de miljoenen die minister Arie Slob voor Basis- en Voortgezet Onderwijs heeft uitgetrokken om de werkdruk op basisscholen te verlagen wel hun doel bereiken. Ook bij deze en andere extra uitgaven die het kabinet vorig jaar heeft gedaan, heeft het parlement te leiden onder een gebrek aan informatie.

Vertrouwelijk plan
De ministers kregen het extra geld pas nadat zij een vertrouwelijk plan bij minister Hoekstra van Financiën indienden. Omdat het plan geheim is, kan de Tweede Kamer niet nagaan of er volgens dat plan is gewerkt. Die vertrouwelijkheid is volgens de Rekenkamer ‘een gemiste kans’ en ook helemaal niet nodig: zodra de minister van Financiën het plan goedkeurt, is er geen reden meer voor vertrouwelijkheid.

https://www.ad.nl/politie(...)france-klm~a8698c12/

Wopke :')
Nog op de vingers getikt ook :') _O-
Vertrouwelijkheid was ook niet in orde
Record nu minder dan 99% uitgaven rechtmatig zijn
--------------------------------------------------------------------------
:R Ongeschikt


:W :W :W :W :W
  woensdag 20 mei 2020 @ 13:11:04 #271
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193223149
Gedupeerde reizigers wachten al tijden op voucher of geld en eind is nog niet in zicht

Zeker tienduizenden Nederlandse reizigers wachten nog steeds op hun voucher of teruggave van de reissom. Door de grote drukte bij luchtvaartmaatschappijen moeten zij mogelijk nog eens maanden wachten op hun geld, waarschuwt boekingssite Cheaptickets.

Restitutie
Vliegtickets heeft een groot aantal restitutieaanvragen bij luchtvaartmaatschappijen ingediend, maar zegt nog altijd te wachten op reacties. Volgens woordvoerder Casper van Diemen hebben zij tot dusver van slechts zo'n 5.000 klanten restitutie van de airlines ontvangen.

Cheaptickets heeft in elk geval een sombere boodschap voor alle mensen die al enige tijd zitten te wachten. ,,Veel luchtvaartmaatschappijen hebben ons al aangegeven maanden nodig te hebben om tot uitbetaling over te kunnen gaan”, aldus Van Dyck van Cheaptickets. Daarmee zal het geduld van een grote groep nog flink op de proef worden gesteld.

quote:
Ook KLM laat in een reactie weten dat het waarschijnlijk nog even kan duren voordat iedereen zijn voucher in huis heeft. De luchtvaartmaatschappij geeft aan dat zij nog grote aantallen vouchers moeten aanmaken en dat het een arbeidsintensief en precies werk betreft. ,,Het is een uitzonderlijke situatie en helaas brengt het ook voor onze klanten onzekerheden met zich mee”, legt zegsvrouw Marjan Rozemeijer uit. KLM zegt er alles aan om te doen om ervoor te zorgen dat klanten zo snel mogelijk hun voucher krijgen.
:')

https://www.ad.nl/economi(...)t-in-zicht~a3ae0391/

En ondertussen wordt de burger met een vliegticket keihard de dupe van dit wanbeleid :(

Wopke je bent een incompetente randdebiel :7
  woensdag 20 mei 2020 @ 13:17:47 #272
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193223232
Rekenkamer: aankoop staatsbelang in Air France-KLM was onrechtmatig

Staatsdeelnemingen Door zonder toestemming vooraf namens de staat een belang te kopen in Air France-KLM heeft minister Hoekstra het budgetrecht geschonden. Aldus een kritisch rapport van de Rekenkamer.

quote:
Minister Hoekstra (Financiën, CDA) heeft vorig jaar in strijd met de wet gehandeld door zonder voorafgaande toestemming van de Tweede Kamer een aandelenbelang van 14 procent in Air France-KLM te nemen.
Dat concludeert de Algemene Rekenkamer na onderzoek naar de transactie van eind februari 2019, die bijna 750 miljoen euro kostte. De waarde van dat belang is inmiddels geslonken tot nog geen 230 miljoen euro.

Een minister mag pas uitgaven doen als het parlement – zowel Tweede als Eerste Kamer – dat vooraf via een begroting heeft goedgekeurd. „In dit geval is de Staat een verplichting aangegaan zonder die parlementaire autorisatie”, schrijft de Rekenkamer.

quote:
In uitzonderlijke gevallen mag het kabinet van deze begrotingsregel afwijken, maar dan moet het parlement daar wel vooraf over worden geïnformeerd. Ook dat heeft Hoekstra vorig jaar nagelaten
.

Hij heeft aan de vooravond van de aandelenaankoop slechts twaalf Kamerleden van de vaste commissie voor Financiën verteld over zijn voornemen – twee Kamerleden hadden dit vertrouwelijk overleg geweigerd. Hoekstra heeft in deze fase de Eerste Kamer helemaal niet geïnformeerd.

quote:
Door zo te handelen, concludeert de Rekenkamer, „is het budgetrecht van het parlement geschonden” en is de transactie onrechtmatig geweest.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nrechtmatig-a4000311

:R :R dus
  woensdag 20 mei 2020 @ 15:23:57 #273
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193224918
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:50 schreef WammesWaggel het volgende:
Die piloten van de KLM spreken waarschijnlijk geen Frans, zo ziet men het toch niet graag in Frankrijk.
Daarnaast gaat Jan-Diederik niet Bussum of Amstelveen verlaten om zich in de omgeving Parijs te vestigen..
i
Amsterdam is toch niet meer als een provinciestadje vergeleken met het elitaire Parijs.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 24 mei 2020 @ 13:28:23 #274
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193288359
Dijsselbloem kritisch over noodsteun aan Air France-KLM

Oud-minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem is kritisch over de miljarden aan noodsteun voor Air France-KLM. Volgens hem is het heel risicovol om bedrijven die al vol met schuld geladen zijn nog meer leningen te geven.

quote:
,,KLM is verliezen aan het lijden. Dat wordt nu gefinancierd met schuld. Dat is buitengewoon riskant’’, zei de voormalig bewindsman in televisieprogramma Buitenhof.
Om het luchtvaartconcern van de ondergang te redden heeft Frankrijk 7 miljard euro aan steun toegezegd. Vanuit Den Haag kan de onderneming rekenen op 2 miljard tot 4 miljard euro aan steun, in de vorm van garantstellingen en leningen.

quote:
Maar in de ogen van Dijsselbloem zou de Nederlandse overheid beter kunnen investeren in het aandelenkapitaal van het bedrijf. ,,Ik zou zeggen samen met de Fransen, dan voorkom je weer nieuwe conflicten.’’
Het belangrijkste argument voor zo'n constructie is dat andere aandeelhouders dan meebetalen. ,,Je moet ervoor zorgen dat de investeerders - zij die het kapitaal, het vermogen hebben - ook bijdragen aan de verliezen, die echt geleden zullen worden”, benadrukte Dijsselbloem.

Hij wees erop dat ongeveer 70 procent van Air France-KLM in handen is van private beleggers uit bijvoorbeeld China of de Verenigde Staten. ,,Die betalen dan mee. Want zodra Nederland geld stopt in het aandelenkapitaal verwateren de aandelen van die beleggers.”

https://www.ad.nl/economi(...)france-klm~a25f799c/

Altijd leuk als een voorganger je beleid steunt en het publiek kenbaar maakt :+ dan weet je zeker dat je goed bezig bent _O-
  zondag 24 mei 2020 @ 23:07:25 #275
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193296977
Dinsdag is er een ava :D

Agendapuntjes

Aandelenemissie

Bonus Benjamin Smith

https://www.telegraaf.nl/(...)-klm-banen-barst-los

Dat wordt gezellig daar met Wopke _O-

https://www.airfranceklm.com/en/finance/financial-news/agenda
pi_193299403
Het gevoel wat bij mij nu overheerst, is dat de Franse staat bepaalde eisen heeft gesteld aan de leningen van zeven miljard euro. Zoals dat nu nog bepaalde (buiten Coronatijd winstgevende) lijnen van de KLM worden overgeheveld naar AF.
Noordwest Europa is te klein voor vier grote hubvliegvelden (Londen, Frankfurt, Parijs en Amsterdam). En ik denk dat de druk vanuit Parijs toeneemt om van Schiphol maar ren soort Zaventem te maken.
Minister Hoekstra heeft nog steeds niet zijn tweede bestuurszetel in de holding, en dat krijgt hij dinsdag ook niet.

[ Bericht 12% gewijzigd door Idisrom op 25-05-2020 07:31:21 ]
pi_193299444
Hoezo wordt klm als nationale trots gezien? Sinds wanneer zijn franse bedrijven een nationale trots in NL?

Klm had gewoon failliet moeten gaan, hoezo lukt het andere maatschappijen wel om het kopje nog boven te houden?
  maandag 25 mei 2020 @ 07:59:23 #278
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193299594
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 07:35 schreef xminator het volgende:
Hoezo wordt klm als nationale trots gezien? Sinds wanneer zijn franse bedrijven een nationale trots in NL?

Klm had gewoon failliet moeten gaan, hoezo lukt het andere maatschappijen wel om het kopje nog boven te houden?
Andere maatschappijen krijgen geen steun?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193300634
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 07:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Andere maatschappijen krijgen geen steun?
Velen niet aan een staat gerelateerde maatschappij krijgen toch alleen privaat gefinancierde extra leningen, en hebben ook al flinke reorganisaties doorgevoerd.
  maandag 25 mei 2020 @ 10:02:14 #280
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193300745
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 09:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Velen niet aan een staat gerelateerde maatschappij krijgen toch alleen privaat gefinancierde extra leningen, en hebben ook al flinke reorganisaties doorgevoerd.
KLM krijgt ook enkel privaat gefinancierde leningen.

En NOW, maar daar kan elk Nederlands bedrijf gebruik van maken natuurlijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 25 mei 2020 @ 12:53:49 #281
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193303293
Minister, vertel eens, wat gebeurt er met ons aandeel in KLM?

De langverwachte luchtvaartnota genaamd “Verantwoord vliegen naar 2050” is vorige week door het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat gepresenteerd. Dat het document met een half jaar vertraging is gepubliceerd is bij een stuk dat een keer in de tien jaar verschijnt niet zo erg. Een beetje vertraging past ook wel bij de luchtvaart. Het feit dat tijdens deze periode de luchtvaartsector een van de heftigste crises uit het bestaan heeft moeten ondergaan is qua timing minder fortuinlijk. De schrijvers laten meermaals weten dat ze met het schrijven van het document geen rekening hebben kunnen houden met de gevolgen van de Coronacrisis. Het is te verdedigen dat voor een deel van de besproken onderwerpen dat ook niet nodig is. Zaken als duurzaamheid en de netwerkfunctie van Schiphol moeten gezien worden over langere termijn. Een termijn waarin wellicht nog wel meer ontregelende situaties de revue zullen passeren. Aan de andere kant is de timing op dit moment wel erg ongelukkig. Was het niet beter geweest om nog een extra paar maanden uit te trekken om de visie in de nieuwe context te kunnen plaatsen?

De reacties op het beleidsstuk zijn wisselend. Grote partijen in de luchtvaartsector zijn tevreden met het document. Het kabinet stelt geen strengere eisen aan duurzaamheid dan de eerder door Schiphol en IATA gestelde ambities. De ingeslagen weg hoeft dus niet te worden aangescherpt. Een meer kritisch geluid is te lezen in de NRC. De krant kopt: “Kabinet kiest niet voor duurzame luchtvaart” en schrijft over “het geringe ambitieniveau dat uit de nota spreekt”. De krant verwijt het kabinet gebrek aan keuzes over nijpende kwesties als Lelystad airport en de alsmaar terugkerende vraag over een luchthaven in zee. Een politiek beleidsstuk waar de industrie tevreden over is zal in essentie nooit bol staan van ambitie. Het bepalen van de toekomst doet de industrie liever zelf. Partijen als VVD en CDA sluiten zich op het gebied van luchtvaart daar doorgaans graag bij aan.

quote:
Met die gedachte in het achterhoofd is het echter extra opvallend dat de Luchtvaartnota weinig aandacht besteedt aan het 14% belang dat de Nederlandse staat heeft genomen in Air France-KLM. Er staat wel dat Nederland aandeelhouder is geworden om “invloed en zeggenschap op het hoogste niveau binnen het bedrijf” te hebben en daarmee “het Nederlandse publieke belang te borgen”. Wat de praktische gevolgen hiervan zijn blijft echter onduidelijk.
Vooral bij het lezen van de ambities op het gebied van de netwerkfunctie van Schiphol roept dit vragen op. Zo wordt er gesteld: “Nederland moet goed verbonden blijven met de belangrijke bestemmingen in de wereld. […] Het kabinet wil daarom zoveel mogelijk voorrang geven aan luchtvaart met de grootst mogelijk waarde voor de Nederlandse economie en werkgelegenheid.” Wat die luchtvaart met de grootst mogelijk waarde is, wordt ook duidelijk gemaakt door middel van drie kenmerken waar nieuwe routes aan moeten voldoen. Het moet gaan om (1) intercontinentale bestemmingen naar (2) economisch mondiale top-100 steden die (3) het hele jaar door worden bediend.

Voordat een merendeel van de vluchten vanaf Schiphol voldoet aan deze eisen is er nog een lange weg te gaan. Op dit moment is zo’n 30% van de bestemmingen intercontinentaal, waarvan een deel naar economisch relevante steden gaat, die niet eens in alle gevallen vier seizoenen per jaar direct zijn te bereiken. We zijn er dus nog niet.

Met het belang in Air France-KLM heeft de Nederlandse overheid een historisch besluit genomen om de Nederlandse commerciële luchtvaart beter te kunnen sturen richting de publieke doelen. Het is namelijk logisch om te bedenken dat KLM de luchtvaartmaatschappij is die het leeuwendeel van deze nieuwe strategie moet gaan uitvoeren. Verschillende politici, waaronder Kamerleden en ministers, maken er geen geheim van dat zij vinden dat KLM een leidende partij is in de Nederlandse economie.

De vraag is echter of deze nieuwe doelstellingen ook gunstig zijn voor de commerciële levensvatbaarheid van KLM. Kan KLM wel genoeg winst maken met het uitvoeren van dit soort vluchten? Weet KLM dit soort reizigers aan zich te kunnen binden? Zijn ze voor de zelfredzaamheid niet afhankelijk van de vaak verguisde maar profijtelijke vakantievluchten? Door een belang te hebben genomen in de Franse holding heeft de overheid laten zien dat KLM ook een publiek doel moet dienen. Zal de staat echter financieel blijven bijspringen wanneer deze publieke doelen economisch niet rendabel blijken te zijn? Kort gezegd: wordt KLM onderdeel van het Nederlandse openbaar vervoer? Een manier van vervoeren waarin het niet primair gaat om het economische rendement van de uitvoerder, maar om het publieke belang dat ermee wordt behartigd.

Het is namelijk niet noodzakelijk dat deze Nederlandse publieke dienst door een Nederlandse partij wordt uitgevoerd. Zo rijden er door heel Nederland lijnbussen van de Franse vervoerder Veolia. Directe intercontinentale vluchten tussen Amsterdam en een economische hotspot kunnen ook worden uitgevoerd door luchtvaartmaatschappijen uit andere landen. Gaat de Nederlandse staat weerstand bieden wanneer Delta Airlines een voorstel doet om alle activiteiten van KLM op Schiphol over te nemen en aan de nieuwe strategie gaat voldoen, onder de voorwaarde dat de naam zal worden veranderd naar Delta Europe-line? Of wanneer Richard Branson naast Virgin Atlantic en Virgin Australia een nieuwe maatschappij Virgin Europe begint op basis van het netwerk van KLM? Gelet op de ambities voor de netwerkfunctie van Schiphol moet dat goed kunnen. De kleur van het vliegtuig dat de routes moet gaan vliegen wordt namelijk niet bepaald.

De kans is groot dat het niet zover zal komen. KLM zal nog lange tijd veruit de grootste partij op Schiphol blijven. Met of zonder hulp van het ministerie van Financiën. Echter voor een kabinet dat recent voor veel geld zich een rol heeft toegeëigend in de luchtvaartsector, is het wel gepast om de doelen van deze aankoop helder uit een te zetten in hét beleidstuk op het gebied van luchtvaart van dit decennium. De vraag of de publieke doelen op het gebied van netwerk en bereikbaarheid ten koste mogen gaan van de vitaliteit van KLM wordt niet beantwoord. Welke keuzes wil Wopke Hoekstra met betrekking tot KLM en Schiphol voorleggen wanneer de aandeelhouders in Parijs samenkomen? Aangezien de staat, en daarmee de Nederlandse burger, in beide partijen verwikkeld zijn is dat wel belangrijk om duidelijk te maken.

Minister, heb uw strategie gereed. Uw collega’s in Parijs hebben de messen al geslepen.

https://www.upinthesky.nl(...)klm-column-giel-jan/

En we zwijgen de blunder die ons 550 miljoen kost gewoon dood :r
Want de minister weet ook niet wat hij ermee moet :|W terwijl hij het zelf aangekocht heeft voor de hoofdprijs
  maandag 25 mei 2020 @ 12:56:40 #282
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193303330
Boekingskosten nog niet vergoed bij KLM-voucher :')

De boekingskosten bij een coronavoucher van KLM worden nog niet vergoed. De maatschappij werkt aan een oplossing om deze automatisch te laten vervallen als er een nieuwe vlucht wordt geboekt met de voucher.

Oplossing
“Het heeft technisch wat voeten in de aarde om dit te automatiseren”, zegt een woordvoerster van KLM tegenover Up in the Sky. “Er wordt hard gewerkt aan een IT-oplossing door het development team zodat de boekingskosten bij nieuwe boekingen die klanten met een voucher gaan maken automatisch komen te vervallen. Dit is technisch bezien de snelste en minst complexe manier om de kwestie van de boekingskosten op te lossen.”

Voucher
Eerder werd al bekend dat de boekingskosten buiten de voucher vallen. Dit bedrag zie je dus niet terug op de waardebon. Het is de bedoeling dat deze kosten automatisch vervallen als de coronavoucher wordt gebruikt om een boeking te betalen. Hiervoor wordt dus nog een oplossing gezocht.

Bijproducten
Voor bijproducten zoals stoelreservering en bagage moet een aparte voucher worden aangevraagd. Eerder deze maand liet de maatschappij aan deze website weten dat er ook aan een oplossing wordt gewerkt om de gehele boeking als één voucher terug te vragen.

https://www.upinthesky.nl(...)oed-bij-klm-voucher/

Die it afdeling heeft snel ander werk bij een faillissement _O- _O-
  maandag 25 mei 2020 @ 13:01:11 #283
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193303385
De KLM Klucht Brevet van onvermogen

Top kan KLM niet in de lucht houden, maar mag met staatssteun toch gezagvoerder blijven. Wat moet anders?

De leiding vervangen. Dat is één van de eerste dingen die je als interim manager of professionele bankier doet, als een bedrijf gered moet worden. De staatssteun voor KLM en AirFrance-KLM vraagt daar echter niet om. Waarom had dat wel moeten gebeuren?

De afgelopen periode hebben zowel KLM CEO Pieter Elbers als Airfrance-KLM CEO Ben Smith bij herhaling laten zien dat ze niet de mindset en ook niet de juiste soft en hard skills hebben om van 'groeistrategie' naar 'overlevingsstrategie' te gaan. Ze zijn niet in staat om met hun bedrijf een haalbaar overlevingsplan en een goede overlevingsstrategie uit te voeren.

Daarmee laten ze bovendien wederom zien waarom hun bedrijven in de problemen zijn geraakt: jarenlang mismanagement. Zo maar wat voorbeelden:

Elbers is van mening dat er 'niets mis is met het business model en het verdienmodel'. Maar natuurlijk is er wél iets mis. De huidige problemen zijn grotendeels te wijten aan een verkeerde stuck-in-the-middle strategie en bij de grootsten te willen horen, door mee te willen gaan in prijzenoorlogen met kleine lean & mean bedrijven en geen oog te hebben voor betalende klanten. En dat in combinatie met gigantische niet noodzakelijke overheadkosten op Airfrance-KLM niveau, bij KLM in Nederland zelf, en een enorme zware externe schuldenlast om dat allemaal te financieren.

'Met 1,5 meter tussen passagiers vliegen is niet rendabel'. Natuurlijk wel, alleen niet als je als strategie hebt zoveel mogelijk mensen zonder ruimte, eten en drinken in een vliegtuig voor 30 euro per persoon te vervoeren. Kijk eens waar 80 procent van de inkomsten van de KLM uit komt? Niet van klanten met te goedkope tickets. Waarom wil je dan toch massaal zoveel mogelijk mensen zo goedkoop mogelijk rondvliegen? Echt: je kán een hele rendabele anderhalvemeter luchtvaartmaatschappij neerzetten zónder cross-subsidising.

Volgens Elbers is de definitie van rendabel dat je 'met je huidige strategie, met je huidige overhead, en met je huidige business- en verdienmodel genoeg inkomsten hebt om je huidige kosten goed te maken'. Die inkomsten omvatten ook gelden van staat en banken. Die kosten omvatten ook de veel te hoge salarissen voor mensen die geen enkele waarde toevoegen aan de bottom-line. Die bottom-line is de winstgevende klant. Zijn definitie klopt dus niet.

Met de miljarden euro staatssteun hoopt Elbers 'vooral een bijdrage te leveren aan het versterken van de economie'. Maar hoe? Die staatssteun gaat naar leasemaatschappijen in Ierland, futures op de prijzen van kerosine, en naar banken. Of bedoelt hij eigenlijk dat hij gewoon wil doorgaan op de oude manier?

En dan Smith. Hij pleit voor 'terugschroeven van het personeelsbestand'. Goed idee. Alleen de vraag is, 'welk personeelsbestand. Het meest logische zou zijn om te beginnen aan de top en de lagen daaronder, gooi die mensen eruit die op geen enkele manier bijdragen leveren aan het geld verdienen met betalende klanten, maar die wel voor heel veel kosten zorgen (directe en organisatiekosten in de onnodige bureaucratie). Kortom, begin met jezelf … goed voorbeeld doet goed volgen immers. Doe desnoods vrijwillig afstand van 40 procent van jouw salaris en van de mensen in de leemlaag er direct onder.
Senior managers van het oude type, zoals deze twee, zijn gewend om de kaasschaaf toe te passen en dan vooral van beneden naar boven. Echter, daarmee verkleinen ze juist de kans om weer geld te gaan verdienen door de juiste dingen voor de juiste klanten te doen.

Is dit allemaal rocket-science? Nee hoor. Je moet gewoon:

• echt sturen op cashflow,
• ondernemen, door naar betalende klanten te kijken,
• onnodige en niet-noodzakelijke kosten zo laag mogelijk houden, en
• zo min mogelijk onder verkeerde voorwaarden extern financieren.

Zowel de Nederlandse als de Franse overheid had daarom als een van de voorwaarden voor staatssteun moeten stellen dat de huidige leiding vervangen zou worden, want met deze heren wordt het niets. En dat zeg ik hier als belastingbetaler en dus ongevraagd aandeelhouder. Want 4 miljard euro betekent dat elke werkende Nederlander Elbers en KLM steunt met zo'n 450 euro (reken eens uit hoe lang u moet werken om Elbers te steunen?).

quote:
Wat dat betreft zou minder dedain van beide heren op radio en tv wel op zijn plaats zijn. Op een echte aandeelhoudersvergadering zou ík ze weg stemmen. En u?
_O_

https://financieel-manage(...)revet-van-onvermogen

Nou Wopke kom er maar weer in met prietpraat :r
  dinsdag 26 mei 2020 @ 11:11:58 #284
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193318036
Kamer: stem tegen premie voor Smith;Bonus Air France-KLM-topman moet van de baan

Nederland moet zich als aandeelhouder van Air France-KLM verweren tegen de langetermijnbonus van topman Ben Smith. De Tweede Kamer roept minister Wopke Hoekstra (Financiën) op tegen dat bonusplan te stemmen.

Nederland heeft een belang van bijna 15 procent in het bedrijf en mag bij de aandeelhoudersvergadering van de luchtvaartmaatschappij dinsdag ook stemmen over de bonus van Smith, die nog altijd op de rol staat. Eerder gaf hij, net als KLM-baas Pieter Elbers, wel een bonus voor de korte termijn op.
quote:
Maar die voor de lange termijn staat nog wel op de agenda. De hoogte van de bonus hangt af van de prestaties in de komende tijd.
:')

Wat de coalitie en een deel van de oppositie betreft gaat ook die bonus van tafel. „We hebben ons als Kamer uitgesproken tegen bonussen bij een reddingsoperatie, ook in het belang van het bedrijf”, zegt VVD-Kamerlid Roald van der Linde. „Daar zat geen woord Spaans bij, dus ik reken op Hoekstra.”

https://www.telegraaf.nl/(...)man-moet-van-de-baan

Nou Wopke laat maar eens zien of je een man van je woord bent en niet weer de kamer schoffeert met onbezonnen acties :')
  dinsdag 26 mei 2020 @ 15:15:04 #285
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193322493
quote:
Zo spannend wordt het niet. Ik denk dat jij.en de nederlandse tokkies ervoor moeten betalen.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:36:56 #287
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193322879
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:06 schreef xminator het volgende:
Zo spannend wordt het niet. Ik denk dat jij.en de nederlandse tokkies ervoor moeten betalen.
Spannend wordt het idd niet, de vraag is alleen voor hoeveel en hoe hard we nu weer genaaid worden door die :r Fransen
Hopelijk heeft Elbers zijn potje vaseline nog :P
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:59:45 #288
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193323157
quote:
6s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
De KLM Klucht Brevet van onvermogen

Top kan KLM niet in de lucht houden, maar mag met staatssteun toch gezagvoerder blijven. Wat moet anders?

De leiding vervangen. Dat is één van de eerste dingen die je als interim manager of professionele bankier doet, als een bedrijf gered moet worden. De staatssteun voor KLM en AirFrance-KLM vraagt daar echter niet om. Waarom had dat wel moeten gebeuren?

De afgelopen periode hebben zowel KLM CEO Pieter Elbers als Airfrance-KLM CEO Ben Smith bij herhaling laten zien dat ze niet de mindset en ook niet de juiste soft en hard skills hebben om van 'groeistrategie' naar 'overlevingsstrategie' te gaan. Ze zijn niet in staat om met hun bedrijf een haalbaar overlevingsplan en een goede overlevingsstrategie uit te voeren.

Daarmee laten ze bovendien wederom zien waarom hun bedrijven in de problemen zijn geraakt: jarenlang mismanagement. Zo maar wat voorbeelden:

Elbers is van mening dat er 'niets mis is met het business model en het verdienmodel'. Maar natuurlijk is er wél iets mis. De huidige problemen zijn grotendeels te wijten aan een verkeerde stuck-in-the-middle strategie en bij de grootsten te willen horen, door mee te willen gaan in prijzenoorlogen met kleine lean & mean bedrijven en geen oog te hebben voor betalende klanten. En dat in combinatie met gigantische niet noodzakelijke overheadkosten op Airfrance-KLM niveau, bij KLM in Nederland zelf, en een enorme zware externe schuldenlast om dat allemaal te financieren.

'Met 1,5 meter tussen passagiers vliegen is niet rendabel'. Natuurlijk wel, alleen niet als je als strategie hebt zoveel mogelijk mensen zonder ruimte, eten en drinken in een vliegtuig voor 30 euro per persoon te vervoeren. Kijk eens waar 80 procent van de inkomsten van de KLM uit komt? Niet van klanten met te goedkope tickets. Waarom wil je dan toch massaal zoveel mogelijk mensen zo goedkoop mogelijk rondvliegen? Echt: je kán een hele rendabele anderhalvemeter luchtvaartmaatschappij neerzetten zónder cross-subsidising.

Volgens Elbers is de definitie van rendabel dat je 'met je huidige strategie, met je huidige overhead, en met je huidige business- en verdienmodel genoeg inkomsten hebt om je huidige kosten goed te maken'. Die inkomsten omvatten ook gelden van staat en banken. Die kosten omvatten ook de veel te hoge salarissen voor mensen die geen enkele waarde toevoegen aan de bottom-line. Die bottom-line is de winstgevende klant. Zijn definitie klopt dus niet.

Met de miljarden euro staatssteun hoopt Elbers 'vooral een bijdrage te leveren aan het versterken van de economie'. Maar hoe? Die staatssteun gaat naar leasemaatschappijen in Ierland, futures op de prijzen van kerosine, en naar banken. Of bedoelt hij eigenlijk dat hij gewoon wil doorgaan op de oude manier?

En dan Smith. Hij pleit voor 'terugschroeven van het personeelsbestand'. Goed idee. Alleen de vraag is, 'welk personeelsbestand. Het meest logische zou zijn om te beginnen aan de top en de lagen daaronder, gooi die mensen eruit die op geen enkele manier bijdragen leveren aan het geld verdienen met betalende klanten, maar die wel voor heel veel kosten zorgen (directe en organisatiekosten in de onnodige bureaucratie). Kortom, begin met jezelf … goed voorbeeld doet goed volgen immers. Doe desnoods vrijwillig afstand van 40 procent van jouw salaris en van de mensen in de leemlaag er direct onder.
Senior managers van het oude type, zoals deze twee, zijn gewend om de kaasschaaf toe te passen en dan vooral van beneden naar boven. Echter, daarmee verkleinen ze juist de kans om weer geld te gaan verdienen door de juiste dingen voor de juiste klanten te doen.

Is dit allemaal rocket-science? Nee hoor. Je moet gewoon:

• echt sturen op cashflow,
• ondernemen, door naar betalende klanten te kijken,
• onnodige en niet-noodzakelijke kosten zo laag mogelijk houden, en
• zo min mogelijk onder verkeerde voorwaarden extern financieren.

Zowel de Nederlandse als de Franse overheid had daarom als een van de voorwaarden voor staatssteun moeten stellen dat de huidige leiding vervangen zou worden, want met deze heren wordt het niets. En dat zeg ik hier als belastingbetaler en dus ongevraagd aandeelhouder. Want 4 miljard euro betekent dat elke werkende Nederlander Elbers en KLM steunt met zo'n 450 euro (reken eens uit hoe lang u moet werken om Elbers te steunen?).
[..]

_O_

https://financieel-manage(...)revet-van-onvermogen

Nou Wopke kom er maar weer in met prietpraat :r
Goed artikel _O_

Maar we weten allemaal dat niemand zichzelf opheft, dus blijven ze aanmodderen. De bonus is vooral een blijk van geen vertrouwen in het eigen bedrijf te hebben. Het is nu snel het geld graaien voordat het schip zinkt. Wopke doet er verstandig aan om gelijk duidelijke taal te spreken: Onze wil is wet, of de stekker eruit. Want 15% aandeel of niet, de steun komt vanuit de overheid (of niet). Ik had gelijk al de stekker eruit getrokken zodat ik nu mijn tijd in een doorstart zou kunnen steken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_193327115
quote:
Toch bonus van bijna acht ton voor topman Air France-KLM, ondanks bezwaar staat
De Nederlandse staat heeft op de aandeelhoudersvergadering van Air France-KLM tegen een voorstel gestemd om topman Ben Smith een langetermijnbonus toe te kennen. Het voorstel werd desondanks aangenomen, met een ruime meerderheid van 84 procent van de stemmen. Het levert Smith over 2019 een kleine acht ton op.
https://www.ad.nl/economi(...)waar-staat~a1a3380b/
:|W
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:44:44 #290
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193327178
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

:|W
In 2019 was er nog geen crisis he.

Maar ik neem aan dat de winstuitkering over 2019 ook aan de werknemers uitgekeerd gaat worden nu :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:48:51 #291
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193328566
Wopke heeft dus weer gefaald :')

en Elbers heeft weer een nieuwe pot vaseline nodig :P
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:00:30 #292
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193328846
Het eerste kwartaal van 2020 draaide de luchtvaartmaatschappij maar liefst een verlies van 1,8 miljard euro. Steunpakketten uit Frankrijk en Nederland van miljarden euro’s moeten ervoor zorgen dat een groter verlies kan worden afgewend.

AirFrance-KLM topman Ben Smith ontvangt een bonus van ruim 768.000 euro vanwege de goede resultaten die de luchtvaartmaatschappij maakte in 2019. Dit ondanks dat het bedrijf in zwaar weer zit dankzij de coronacrisis.

https://www.hartvannederl(...)-van-ruim-zeven-ton/

Dan kan die bonus er toch ook wel bij van 768.000 euro |:) :|W
En Elbers die :{ ernaar en voelt zich weer genaaid :|W
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:41:18 #293
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193329526
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het eerste kwartaal van 2020 draaide de luchtvaartmaatschappij maar liefst een verlies van 1,8 miljard euro. Steunpakketten uit Frankrijk en Nederland van miljarden euro’s moeten ervoor zorgen dat een groter verlies kan worden afgewend.

AirFrance-KLM topman Ben Smith ontvangt een bonus van ruim 768.000 euro vanwege de goede resultaten die de luchtvaartmaatschappij maakte in 2019. Dit ondanks dat het bedrijf in zwaar weer zit dankzij de coronacrisis.

https://www.hartvannederl(...)-van-ruim-zeven-ton/

Dan kan die bonus er toch ook wel bij van 768.000 euro |:) :|W
En Elbers die :{ ernaar en voelt zich weer genaaid :|W
Ja nogmaals, er is wat voor te zeggen dat het nog een betaling is die voorkomt uit de resultaten over 2019.

Maar dan moet je niet aan de andere kant bij KLM al het personeel hun winstuitkering over 2019 onthouden om “het bedrijf te redden”.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 26 mei 2020 @ 23:04:10 #294
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193330011
25 miljoen per dag
Bij Air France-KLM verdampt momenteel dagelijks zo’n 25 miljoen euro. Het bedrijf verwacht ook niet dat de vluchten voor 2023 weer op het niveau van voor de crisis zijn, mogelijk zelfs pas na 2025. Om geld te besparen is eerder al besloten dit jaar de investeringen terug te brengen van 3,6 naar 2,4 miljard euro.

https://www.parool.nl/ams(...)i-geregeld~ba02b3b0/

Dan kan die bonus er toch ook wel bij :') _O-
  dinsdag 26 mei 2020 @ 23:10:22 #295
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193330136
Terugbetalen in aandelen
In Frankrijk blijkt te zijn vastgelegd dat de drie miljard euro die de Franse staat uitleent met aandelen terugbetaald kan worden. Dat zou betekenen dat het Franse belang, nu 14 procent, zal stijgen. Of dat ook geldt voor de – naar verluidt – 1,9 miljard euro die Nederland aan KLM wil lenen, hangt af van de voorwaarden die daarbij worden afgesproken.

https://www.parool.nl/ams(...)i-geregeld~ba02b3b0/

Zo worden wij dus weer genaaid door die :r Fransen :(

Geniale set die aankoop van 60 miljoen aandelen @ 12.50 euro voor 770 miljoen

Fransen lenen dus 3 miljard en krijgen daarvoor aandelen a 4 euro per stuk = 750 miljoen aandelen
of meer als de aandelenkoers nog lager is

Ons belang daalt dan van 14% naar 7% ingekocht tegen de hoogste koers
Wopke was weer lekker bezig :')
Fransen hebben dan meer dan 50% in handen tegen bodemprijs
Pak de pot vaseline maar weer :')
  dinsdag 26 mei 2020 @ 23:14:04 #296
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193330224
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:41 schreef Drekkoning het volgende:
Ja nogmaals, er is wat voor te zeggen dat het nog een betaling is die voorkomt uit de resultaten over 2019.
Maar dan moet je niet aan de andere kant bij KLM al het personeel hun winstuitkering over 2019 onthouden om “het bedrijf te redden”.
Ceo Smith pakt ¤4,8 miljoen aan bonussen bij Air France KLM

Minister Hoekstra (Financiën) heeft als aandeelhouder van Air France KLM tegen de bonus van topman Ben Smith gestemd. Daarmee vormde de Nederlandse staat een minderheid, Smith krijgt zijn langetermijnbeloning van ¤2 miljoen over 2020 dus wel, plus nog ¤2,8 miljoen over 2019
:') :|W

https://www.telegraaf.nl/(...)n-bij-air-france-klm
  dinsdag 26 mei 2020 @ 23:15:54 #297
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193330272
De aandeelhouders stemden dinsdag ook voor een mogelijke aandelenemissie binnen nu en 26 maanden. De verwachting is dat er aan het eind van het jaar geld opgehaald moet worden.
Daarover zal de Nederlandse politiek ook moeten meebeslissen, omdat dit om geld gaat dat gebruikt wordt voor de moedermaatschappij in Parijs.

https://www.telegraaf.nl/(...)n-bij-air-france-klm

Geld van de aandelenemissie gaat dus naar Parijs :')
Elbers pakt de pot vaseline weer _O-
  dinsdag 26 mei 2020 @ 23:25:08 #298
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193330426


Even het verschil tussen nederland en Frankrijk in beeld

4746456 vs 342000

14:1

Zo die zit er weer lekker diep in :')
pi_193330509
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 23:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]

Even het verschil tussen nederland en Frankrijk in beeld

4746456 vs 342000

14:1

Zo die zit er weer lekker diep in :')
Yup dat was te verwachten.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  dinsdag 26 mei 2020 @ 23:34:08 #300
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193330555
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 23:30 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Yup dat was te verwachten.
Daar scheurt Elbers toch gewoon zijn kringspier mee :?

Smeren helpt daar niet tegen

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')