En een beetje extra omdat hij zich zo bescheiden heeft opgesteld (in maart al).quote:Op donderdag 23 april 2020 17:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
dit jaar geen bonus, maar volgend jaar krijgt die het er gewoon bij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze werken er toch voorquote:Op donderdag 23 april 2020 17:16 schreef NightH4wk het volgende:
Weer gratis geld voor de Franse piloten.
je zit er wat nullen naast het is 900.000,- ¤quote:Op donderdag 23 april 2020 16:41 schreef Captain_Ghost het volgende:
Nu willen topman van KLM alsnog bonus van 900miljoen omdat hij een staatsteun binnen heeft gehaald!
De link naar site
quote:En dat dankzij een RvC die niet een plaat voor de kop heeft, maar een betonnen muur van één meter dik. En dat terwijl men de deur platloopt en in allerlei praatprogramma’s komt om miljarden los te weken bij de belastingbetaler.
die krijgen straks steun van de Franse staat die uit Eurobonds is betaald, en die uit het Nederlandse deel komenquote:Op donderdag 23 april 2020 22:43 schreef kawotski het volgende:
En de Franse top levert de bonus niet in heb ik begrepen.
No shit sherlockquote:Op vrijdag 24 april 2020 21:12 schreef FlippingCoin het volgende:
Dus KLM kan maar een aantal weken zonder vliegen voor ze omvallen.
Homoquote:
quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:12 schreef FlippingCoin het volgende:
Dus KLM kan maar een aantal weken zonder vliegen voor ze omvallen.
De luchtvaart heeft niet echt hoge marges, plus ze staan al meer dan een maand zo goed als aan de grond (plus daarvoor al zware tegenvallers vanuit eerst China en daarna de VS). Daarnaast zal het voor het eind van de zomer nog niet echt veel beter zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:12 schreef FlippingCoin het volgende:
Dus KLM kan maar een aantal weken zonder vliegen voor ze omvallen.
Wat goed dat we 14% gekocht hebben tegen de hoogste koers ooitquote:
Als hij nu maar gewoon beter in zijn glazen bol had gekeken was dit nooit gebeurd.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wat goed dat we 14% gekocht hebben tegen de hoogste koers ooit![]()
Wat een ziener die Wopke Hoekstra![]()
Wat een ongelofelijke prutser inderdaadquote:Op vrijdag 24 april 2020 21:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wat goed dat we 14% gekocht hebben tegen de hoogste koers ooit![]()
Wat een ziener die Wopke Hoekstra![]()
De totale marktwaarde van AF-KLM is trouwens nog geen ¤2 miljardquote:Op vrijdag 24 april 2020 21:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wat goed dat we 14% gekocht hebben tegen de hoogste koers ooit![]()
Wat een ziener die Wopke Hoekstra![]()
Vergeet de expertquote:Op vrijdag 24 april 2020 21:35 schreef opgebaarde het volgende:
Wat een ongelofelijke prutser inderdaad
Voor een bedrijf met een beurswaarde van minder dan 2 miljard. En dan ook nog 7(?) miljard steun uit Frankrijk. Is een faillisement met een doorstart niet handiger?quote:Op zaterdag 25 april 2020 01:10 schreef tfors het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)-4-miljard-euro.html
max 4 miljard staatssteun. Tot zo ver dus de gedroomde investeringen in een groene toekomst. Geluk voor de aandeelhouders.
Ja, de grap is dat KLM alleen maar winst maakte en de kosten droeg van het geldverslindende Air France. De Fransen die de macht ook niet willen in het bestuur. En KLM die het moet doen met de Boeing Dreamliner i.p.v. de betere Airbus 350 waarvan alle toestellen naar Air France gaan want premium product. Dan hebben we het ook nog niet gehad over het arrogante Air France personeel, met al dat staken om loonsverhogingen en ook nog krijgen. Air France piloten die vinden dat KLM te hard groeit en plannetjes smeden met Ben Smit. Meer vliegtuigen naar Air France.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:43 schreef Twiitch het volgende:
De fusie tussen AF en KLM was eigenlijk geen fusie maar gewoon een overname. Alle Nederlandse staatssteun gaat dus voor een groot deel in Frankrijk besteed worden. Merci beaucoup.
Ja precies, behalve dat het dan de persoon is die mensen die aan de grond zitten geld geeft om nog eten te kunnen kopen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 08:54 schreef InsomniaCoins het volgende:
Politiek van Nederland doet me altijd een beetje denken aan een persoon die graag in de belangstelling staat in het cafe. Aan het eind van de avond de rekening betaald en dan thuis op bed zit te snikken met een lege portemonnee en zijn vrienden/fans in twijfel trekt. Elk weekend hetzelfde tafereeltje. In de wandelgangen de kneus genoemd, de kneus die als het geld op is gerust nog wat leent zodat ie zijn 'fans' aankomend weekend niet teleurstelt.
Dan wordt er ook betaald. Allereerst door de aandeelhouders, geldverstrekkers en personeel en daarna door alle toeleveranciers en bedrijven die omzet hebben door KLM.quote:Op zaterdag 25 april 2020 07:40 schreef recursief het volgende:
[..]
Voor een bedrijf met een beurswaarde van minder dan 2 miljard. En dan ook nog 7(?) miljard steun uit Frankrijk. Is een faillisement met een doorstart niet handiger?
Maar is KLM "too big to fail"? Want dat wordt nu wel gesuggereerd. Er zijn veel ondernemers in zwaar weer die nu graag staatsteun zouden ontvangen, eventueel in ruil voor een belang van 14%. Maar die worden anders behandeld.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dan wordt er ook betaald. Allereerst door de aandeelhouders, geldverstrekkers en personeel en daarna door alle toeleveranciers en bedrijven die omzet hebben door KLM.
Dat doet ook pijn. We moeten wel beseffen dat er enorm veel mensen in Nederland geld verdienen omdat KLM er is.
Ook voor die ondernemers zijn er toch kredietfaciliteiten in het leven geroepen met staatsgaranties? BMKB-C en GO bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:26 schreef recursief het volgende:
[..]
Maar is KLM "too big to fail"? Want dat wordt nu wel gesuggereerd. Er zijn veel ondernemers in zwaar weer die nu graag staatsteun zouden ontvangen, eventueel in ruil voor een belang van 14%. Maar die worden anders behandeld.
Die faciliteiten zijn er ook voor KLM. Daarbovenop komen nog wat staatsmiljarden.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ook voor die ondernemers zijn er toch kredietfaciliteiten in het leven geroepen met staatsgaranties? BMKB-C en GO bijvoorbeeld.
Als ze willen kunnen ze jaren vliegen en blijven bestaan. Maar waarom zou de rijke aandeelhouder daarvoor betalen als je de werkende Nederlander ervoor kan laten opdraaien.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:12 schreef FlippingCoin het volgende:
Dus KLM kan maar een aantal weken zonder vliegen voor ze omvallen.
zou jij een GL en PVDA willen adviseren om op basis van emotie te acteren en in dit geval een KLM om te laten vallen en meer dan 100.000 banen op de tocht te zetten alleen maar omdat ze niet in de coalitie zitten?quote:Op zaterdag 25 april 2020 13:38 schreef Wickedman030 het volgende:
[..]
Knip
Het jammere is dat partijen zoals GroenLinks en de PVDA zeggen dat ze het oke vinden en slap oppositie voeren. Links mist leiderschap en in rechtse partijen wordt flink geïnvesteerd door buitenlandse lobby's.
Dus kunnen net zoals de KLM andere ondernemers ook leningen aangaan om te overleven. Dat die bedragen bij KLM hoger liggen is niet zo gek want het is een groter bedrijf.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:09 schreef recursief het volgende:
[..]
Die faciliteiten zijn er ook voor KLM. Daarbovenop komen nog wat staatsmiljarden.
Je gaat mij niet vertellen dat een van de grootste multinationals van Nederland failliet gaat omdat ze twee maanden geen omzet hebben. Er zijn zelfs kroegbazen die na de crisis gewoon overeind blijven staan.quote:Op zaterdag 25 april 2020 13:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
zou jij een GL en PVDA willen adviseren om op basis van emotie te acteren en in dit geval een KLM om te laten vallen en meer dan 100.000 banen op de tocht te zetten alleen maar omdat ze niet in de coalitie zitten?
Geloof er niks van. Het is net knap dat die partijen bezig zijn met het landsbelang en de kant van de politieke vijanden durven te kiezen. Dat is niet slap
KLM publiceert jaarlijks nog een publieksverslag, minder uitgebreid dan het jaarverslag van de holdingmaatschappij, maar het verslag geeft een goed beeld van de vervoersprestaties en de resultaten van KLM. De bijdrage van KLM aan de omzet van Air-France KLM is ongeveer een derde van het totaal; de bijdrage aan de winst is hoger.quote:Air France-KLM boekte vorig jaar een operationeel resultaat (brutowinst) van 1,1 miljard euro. KLM was verantwoordelijk voor 853 miljoen euro, hiervan, Air France voor 280 miljoen euro.
Dat is het punt nou juist: dit is een regeling speciaal voor KLM, niet voor andere ondernemers.quote:Op zaterdag 25 april 2020 14:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dus kunnen net zoals de KLM andere ondernemers ook leningen aangaan om te overleven. Dat die bedragen bij KLM hoger liggen is niet zo gek want het is een groter bedrijf.
Dan nog steeds zijn er vergelijkbare maatregelen voor andere ondernemers. Dat je voor zulke grote bedrijven maatwerk levert doet daar niks aan af.quote:Op zaterdag 25 april 2020 15:38 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat is het punt nou juist: dit is een regeling speciaal voor KLM, niet voor andere ondernemers.
Dat is het punt, er zijn geen vergelijkbare maatregelen voor andere ondernemers. Vier miljard voor een bedrijf dat minder dan twee waard is??quote:Op zaterdag 25 april 2020 15:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan nog steeds zijn er vergelijkbare maatregelen voor andere ondernemers. Dat je voor zulke grote bedrijven maatwerk levert doet daar niks aan af.
Het gaat om de eer , om de blauwe knoop , en dan mg het absurd veel kostenquote:Op zaterdag 25 april 2020 15:53 schreef tfors het volgende:
[..]
Dat is het punt, er zijn geen vergelijkbare maatregelen voor andere ondernemers. Vier miljard voor een bedrijf dat minder dan twee waard is??
Andere ondernemers kunnen ook gewoon kredieten krijgen hoor.quote:Op zaterdag 25 april 2020 15:53 schreef tfors het volgende:
[..]
Dat is het punt, er zijn geen vergelijkbare maatregelen voor andere ondernemers. Vier miljard voor een bedrijf dat minder dan twee waard is??
Wat dacht je van PostNL voor 6,95 aan de Belgenquote:Op zaterdag 25 april 2020 16:08 schreef michaelmoore het volgende:
DE KPN wilden we ook niet verkopen voor 4,95 euro , di staat nu op 2 euro en nu willen we het eigenlijk wel graag kwijt
Het is geen giftquote:Op zaterdag 25 april 2020 16:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Aantal aandelen 428.630.000
Staatssteun 11.000.000.000
We pompen er dus nu 25 euro per aandeel in![]()
Terwijl we een paar maanden geleden nog 12,50 per stuk betaalden![]()
Waar is onze expertJort Kelder
om dit geniale stukje weer eens nader uit te leggen
Dat kan ik je garanderen die poen zien we nooit meer terugquote:Op zaterdag 25 april 2020 16:35 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:
Ik moet altijd denken aan opzet bij deze zaken.
quote:Op zaterdag 25 april 2020 16:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Jij gelooft dat we het geld terug krijgen met rente a la Griekenland![]()
![]()
![]()
![]()
Mooie reacties.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
dit jaar geen bonus, maar volgend jaar krijgt die het er gewoon bij.
Waarom beginnen aan zo'n enorme organisatie als de marges zo klein zijn dat het zo omvalt. Ik geloof daar niets van. Of beter ik kan dat maar moeilijk aannemen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:18 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De luchtvaart heeft niet echt hoge marges, plus ze staan al meer dan een maand zo goed als aan de grond (plus daarvoor al zware tegenvallers vanuit eerst China en daarna de VS). Daarnaast zal het voor het eind van de zomer nog niet echt veel beter zijn.
een renteloze lening met een eeuwige looptijd , net als Griekenlandquote:
En een liegende minister die ons belooft dat we alles terug krijgenquote:Op zaterdag 25 april 2020 16:40 schreef michaelmoore het volgende:
een renteloze lening met een eeuwige looptijd , net als Griekenland
nu zit ie met zijn vriend in Dubai in de real estate businessquote:Op zaterdag 25 april 2020 22:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En een liegende minister die ons belooft dat we alles terug krijgen![]()
En na 4 jaar laat zijn geheugen hem in de steek en gaat hij gewoon verder met liegen en bedriegen
Dit. Overheid is niet verantwoordelijk voor een commercieel bedrijf.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:
De tering. Laat die tent gewoon failliet gaan man. Genoeg andere maatschappijen.
Niet verantwoordelijk, maar ze kunnen er wel een belang bij hebben.quote:Op zondag 26 april 2020 00:20 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dit. Overheid is niet verantwoordelijk voor een commercieel bedrijf.
quote:https://www.msn.com/nl-nl(...)-BB13cooZ?li=BBoPOOe
Branson zet Virgin Atlantic te koop na mislopen overheidsgeld
.quote:„Sommige medewerkers van Air France zijn waarschijnlijk bereid om vrijwillig te vertrekken als ze de kans krijgen”, aldus Smith
Neem aan dat er bij een VVR wel een paar jaarsalarissen meekomen.quote:Op zondag 26 april 2020 15:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ah de poen is binnen en idioot Ben Smith heeft alweer een idee hoe we genaaid kunnen worden![]()
PARIJS - Air France-KLM-topman Ben Smith denkt aan vrijwillige ontslagen als eerste stap in een reeks maatregelen om de kosten bij het luchtvaartconcern omlaag te brengen. Dat heeft hij aangegeven in een interview met de Franse krant Les Echos.
[..]
.![]()
![]()
![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)mogelijk-eerste-stap
De kans krijgen om vrijwillig te vertrekken![]()
dat is gewoon ontslag nemen LUL en ja dat kunnen ze al heel lang daar hebben ze jou niet voor nodig LUL
![]()
Vrijwillige ontslagen![]()
![]()
die bestaan helemaal niet LUL, werknemers moeten bezwaar maken bij ontslag anders geen ww
![]()
Beste Ben ik zou zeggen ga jij eens vrijwillig je salaris en bonus inleveren en je baan en ga dan vrijwillig door naar de gevangenis om een vrijwillige gevangenisstraf uit te zitten en daarna door naar een vrijwillige TBS kliniek want je bent niet goed bij je hoofd
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Fixedquote:Op zondag 26 april 2020 15:51 schreef Drekkoning het volgende:
Neem aan dat er bij een VVR wel een miljoenen bonus klaar ligt voor Ben
Als Ben echt het bedrijf gereorganiseerd krijgt dan is dat ook wel verdiend natuurlijkquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |