abonnement Unibet Coolblue
pi_192768779
Geniale zet volgens expert Jort Kelder :')
Eerst 14% aandelen kopen met nu meer dan 50% verlies, vervolgens miljarden steun rechter aan gooien omdat de tent anders failliet gaat :|W

[ Bericht 20% gewijzigd door ikweethetookniet op 23-04-2020 16:24:42 ]
pi_192768827
Je valt in herhaling. Je link is uit 2019.
pi_192769059
Nu willen topman van KLM alsnog bonus van 900miljoen omdat hij een staatsteun binnen heeft gehaald!

De link naar site
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_192769499
Weer gratis geld voor de Franse piloten.
pi_192769693
Hoekstra: 'Verstandig en terecht’ dat topman Air France-KLM bonus en salaris inlevert

Ceo Benjamin Smith van Air France - KLM zal dit jaar geen bonus ontvangen. Dat heeft de baas van de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij laten weten. De Nederlandse KLM-topman Pieter Elbers levert daarnaast tot eind van 2020 20 procent van zijn salaris in. Minister van Financiën spreekt van een 'verstandig’ besluit.
In een verklaring stelt Smith dat hij op 16 maart al heeft toegezegd genoegen te nemen met een salarisvermindering van 25 procent tijdens de coronacrisis. ,,In de context van de zeer moeilijke periode die Air France-KLM Group op dit moment doormaakt, houdt deze vermindering duidelijk ook in dat de variabele tegemoetkoming (‘bonus’) in het financiële jaar 2020 zal vervallen.”

Ook KLM-baas Pieter Elbers heeft inmiddels besloten tot het einde van dit jaar een vijfde van zijn salaris in te leveren. Eerder zette de Nederlandse tak al een streep door het plan om Elbers een bonus te geven. Volgens de KLM-baas is inmiddels duidelijk dat de gevolgen van de coronacrisis voor de Nederlandse luchtvaartmaatschappij niet alleen groot zijn, maar ook langer zullen duren. ,,Dat zal fors meer focus op kosten leggen en extra inspanningen van iedereen vragen", stelt hij.

https://www.ad.nl/binnenl(...)s-inlevert~afcabbb4/

En nu kan het opeens wel :')
Stelletje ratten :r
Stiekem proberen en bij publiciteit je keutel intrekken om te :r
  Spellchecker donderdag 23 april 2020 @ 17:33:01 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192769716
dit jaar geen bonus, maar volgend jaar krijgt die het er gewoon bij.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192770146
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 17:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
dit jaar geen bonus, maar volgend jaar krijgt die het er gewoon bij.
En een beetje extra omdat hij zich zo bescheiden heeft opgesteld (in maart al).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 23 april 2020 @ 18:58:39 #9
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192770888
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 17:16 schreef NightH4wk het volgende:
Weer gratis geld voor de Franse piloten.
Ze werken er toch voor :Y)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192774243
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:41 schreef Captain_Ghost het volgende:
Nu willen topman van KLM alsnog bonus van 900miljoen omdat hij een staatsteun binnen heeft gehaald!

De link naar site
je zit er wat nullen naast het is 900.000,- ¤
pi_192774924
En de Franse top levert de bonus niet in heb ik begrepen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  donderdag 23 april 2020 @ 23:52:15 #12
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_192776132
Raad van Commissarissen van KLM moet aftreden: zelfs kind begrijpt dat dit idioot moment voor bonusverhoging is! :D _O_

Frits Bosch is het eens met de beslissing van KLM om de bonus van topman Pieter Elbers toch maar niet te verhogen, maar dat besluit pas onder zware druk werd genomen, zint hem niet. De Raad van Commissarissen moet aftreden vanwege die blunder, vindt hij.

Vandaag vindt de aandeelhoudersvergadering van KLM plaats. Een agendapunt was de voorgenomen verhoging van het bonusplafond van CEO Pieter Elbers. Die bonus heeft nu een maximum van 75% van Elbers’ vaste salaris van 525.000 euro. Voorgesteld is dit maximum te verhogen naar 100%. Bij de CEO van Air France ligt dit een stuk hoger, waardoor het optrekken van Elbers’ beloning redelijk zou kunnen lijken, ware het niet dat… KLM aan de grond staat en zonder overheidssteun morsdood is. De directie staat met de bedelnap voortdurend bij de Nederlandse belastingbetaler, om alsjeblieft overeind gehouden te worden. De toekomst van deze luchtvervuiler is ook na miljardensteun uiterst ongewis. Als er überhaupt nog gevlogen wordt zijn er nog vele andere luchtvervuilers om dat te doen.

Het bonusvoorstel heeft in de publieke opinie voor veel ‘onrust’ gezorgd. :')
Hoe kon het dan gebeuren dat de Raad van Commissarissen (RvC) ermee akkoord ging dat de bonus van KLM directeur Pieter Elbers omhoog moest? Het was een hamerstuk binnen de RvC! Het stond al op de planning voor de coronacrisis, maar zelfs een kind begrijpt dat dit een idioot moment is om de bonus te verhogen.

Leiden de RvC-leden van KLM aan geheugenverlies?
Denk aan de salariskwestie van door belastingbetalers met miljarden ondersteunde ABNAMRO in 2015 en de rel rond de beloning van de CEO van ING Ralph Hamers in 2018. Het leidde tot reputatieschade voor de CEO’s en voor de banken: ze worden het mikpunt van woede en spot. Hamers moest het land ontvluchten. Hoe moet Elbers verder nu hij de imago heeft van een graaier?

quote:
En dat dankzij een RvC die niet een plaat voor de kop heeft, maar een betonnen muur van één meter dik. En dat terwijl men de deur platloopt en in allerlei praatprogramma’s komt om miljarden los te weken bij de belastingbetaler.
_O_

Vanwege de onrust die is ontstaan door het voorstel is het punt nu van de agenda geschrapt, meldt KLM: “het plan is ingetrokken op verzoek van Elbers zelf en de raad van commissarissen van KLM.” Wat een tekst! Let wel: ‘vanwege onrust’, pas toen. Als die ‘onrust’ er niet was geweest, dan was de bonusverhoging doodleuk gewoon doorgegaan.

Laten we de focus eens op de RvC van KLM zetten: voorzitter Cees ’t Hart, Francois Enaud, Marry de Gaay Fortman, Jan Kees de Jager (!), Fleur Pellerin, Pierre-Francois Riolacci, Ben Smith (!), Janine Vos. Dit zijn dus 5 mannen en 3 vrouwen en gezien hun achtergrond zou je kunnen denken dat het ervaren mensen zijn met een stevige staat van dienst. Blijkbaar speelt dat geen rol. Blijkbaar zitten ze in hun eigen graaiwereld en hebben of lak aan anderen, in dit geval aan belastingbetalers. Gaat Cees ’t Hart het boetekleed aantrekken? Gaat hij sorry zeggen voor deze misstap? Los daarvan, deze RvC is blijkbaar volstrekt niet van deze wereld en dient dus af te treden.

Ik kan het niet nalaten de focus nader te leggen op één interessant lid van de RvC van KLM die ik ook beschrijf qua persoonlijkheid in mijn boek ‘Feminisme op de werkvloer’. Dat is radicale feministe Marry de Gaay Fortman, dochter van linkse ‘Basje’. Zij is ook lid van de Raad van Commissarissen van De Nederlandsche Bank, Raad van Toezicht Internationaal Theater, Paleis het Loo en Dutch Culture. Zo bedraagt haar totale beloning voor RvC-werkzaamheden circa 150.000 euro per jaar. Daarnaast heeft deze baantjesstapelaar nog enkele verdiensten. Zij is advocaat bij Houthoff op een geschat uurtarief van 500 euro, waardoor haar jaarinkomen royaal meer dan twee miljoen euro bedraagt. Dit is dus meer dan het dubbele van dat van Pieter Elbers. Qua risicoverhouding is dit een merkwaardige zaak, maar goed, het is haar graag gegund.

Radicaal feministe Marry de Gaay Fortman vertelt in Buitenhof (1 december 2019) aan Pieter Jan Hagens dat vrouwen alles beter kunnen dan mannen. “Vrouwen scoren van de 16 eigenschappen die belangrijk zijn voor bestuurlijke posities op 15 punten het beste; mannen doen het enkel beter op strategische agendasetting. Bij alle vaardigheden die je nodig hebt, scoren vrouwen beter.” Ongelooflijk dat ze deze idiotie zonder blozen durft te debiteren op basis van een niet-bestaand en niet-genoemd rapport, enkel bedoeld om mannen te stereotyperen als inferieur ten opzichte van vrouwen. Want als we over de volle breedte van de arbeidsmarkt heen kijken, dan kunnen we niet constateren dat vrouwen het in topfuncties zoveel beter doen dan mannen. We hoeven enkel in de richting van Den Haag te kijken…. De Gaay Fortman: “Het minste wat de politiek kan doen is zorgen voor een gelijk speelveld. Ik ben dus voor een vrouwenquotum”. Dat is krompraat, want De Gaay Fortman zal begrijpen dat een vrouwenquotum juist voor een ongelijk speelveld zorgt, het sluit mannen immers per definitie uit. In de RvC is het vrouwenquotum 60%, veel meer dan vereist is. Is dat soms de reden dat deze Raad zo achterlijk is?

Radicaal feministe De Gaay Fortman was voorzitter van de elitaire Stichting Topvrouwen, dus ‘noblesse oblige’. Als je dan als vrouw zo superieur denkt te zijn, hoe kun je dan zo’n stupide beslissing nemen om Elbers’ bonus te verhogen terwijl het bedrijf ernstig op de tocht staat. Vrouwen scoren toch op alle vaardigheden die je nodig hebt beter dan mannen? Waarom heeft De Gaay Fortman niet met haar vuist op tafel geslagen tijdens de Raads vergadering: “Heren, die bonus gaan we nu niet doen!”

https://www.dagelijksesta(...)r-bonusverhoging-is/

Zo dat is duidelijke taal :7 en daar houden wij van _O_ _O_
  vrijdag 24 april 2020 @ 04:54:01 #13
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192777251
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:43 schreef kawotski het volgende:
En de Franse top levert de bonus niet in heb ik begrepen.
die krijgen straks steun van de Franse staat die uit Eurobonds is betaald, en die uit het Nederlandse deel komen

Dus wij betalen onze eigen ondergang, met onze bezuinigingen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192788089
Nu op npo1
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192788324
Dus KLM kan maar een aantal weken zonder vliegen voor ze omvallen. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 24 april 2020 @ 21:15:14 #16
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_192788404
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 april 2020 21:12 schreef FlippingCoin het volgende:
Dus KLM kan maar een aantal weken zonder vliegen voor ze omvallen. :o
No shit sherlock :')
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_192788411
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 21:15 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

No shit sherlock :')
Homo
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 24 april 2020 @ 21:17:35 #18
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_192788447
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 april 2020 21:12 schreef FlippingCoin het volgende:
Dus KLM kan maar een aantal weken zonder vliegen voor ze omvallen. :o
:')
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_192788458
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 april 2020 21:12 schreef FlippingCoin het volgende:
Dus KLM kan maar een aantal weken zonder vliegen voor ze omvallen. :o
De luchtvaart heeft niet echt hoge marges, plus ze staan al meer dan een maand zo goed als aan de grond (plus daarvoor al zware tegenvallers vanuit eerst China en daarna de VS). Daarnaast zal het voor het eind van de zomer nog niet echt veel beter zijn.
  vrijdag 24 april 2020 @ 21:27:09 #21
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_192788628
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 april 2020 21:19 schreef rutger05 het volgende:
Dit komt niet uit de lucht vallen.
Wat goed dat we 14% gekocht hebben tegen de hoogste koers ooit :')
Wat een ziener die Wopke Hoekstra :|W |:)
pi_192788722
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 april 2020 21:27 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Wat goed dat we 14% gekocht hebben tegen de hoogste koers ooit :')
Wat een ziener die Wopke Hoekstra :|W |:)
Als hij nu maar gewoon beter in zijn glazen bol had gekeken was dit nooit gebeurd.
pi_192788765
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 april 2020 21:27 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Wat goed dat we 14% gekocht hebben tegen de hoogste koers ooit :')
Wat een ziener die Wopke Hoekstra :|W |:)
Wat een ongelofelijke prutser inderdaad :Y
pi_192788771
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 april 2020 21:27 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Wat goed dat we 14% gekocht hebben tegen de hoogste koers ooit :')
Wat een ziener die Wopke Hoekstra :|W |:)
De totale marktwaarde van AF-KLM is trouwens nog geen ¤2 miljard :o

Hoogste koers ooit was het trouwens niet, in 2007 stond het aandeel bijna 10 keer zo hoog.
  vrijdag 24 april 2020 @ 21:40:19 #25
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_192788856
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 21:35 schreef opgebaarde het volgende:
Wat een ongelofelijke prutser inderdaad :Y
Vergeet de expert :') Jort Kelder :') niet
Die vind het nog steeds een geniale zet :') :|W
  vrijdag 24 april 2020 @ 21:43:28 #26
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_192788900
De fusie tussen AF en KLM was eigenlijk geen fusie maar gewoon een overname. Alle Nederlandse staatssteun gaat dus voor een groot deel in Frankrijk besteed worden. Merci beaucoup.
  vrijdag 24 april 2020 @ 21:44:42 #27
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_192788926
De tering. Laat die tent gewoon failliet gaan man. Genoeg andere maatschappijen. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 25 april 2020 @ 01:10:53 #28
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_192792726
https://www.nu.nl/coronav(...)-4-miljard-euro.html

max 4 miljard staatssteun. Tot zo ver dus de gedroomde investeringen in een groene toekomst. Geluk voor de aandeelhouders.

[ Bericht 18% gewijzigd door tfors op 25-04-2020 01:17:28 ]
pi_192795096
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 01:10 schreef tfors het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)-4-miljard-euro.html

max 4 miljard staatssteun. Tot zo ver dus de gedroomde investeringen in een groene toekomst. Geluk voor de aandeelhouders.
Voor een bedrijf met een beurswaarde van minder dan 2 miljard. En dan ook nog 7(?) miljard steun uit Frankrijk. Is een faillisement met een doorstart niet handiger?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_192795331
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 april 2020 21:43 schreef Twiitch het volgende:
De fusie tussen AF en KLM was eigenlijk geen fusie maar gewoon een overname. Alle Nederlandse staatssteun gaat dus voor een groot deel in Frankrijk besteed worden. Merci beaucoup.
Ja, de grap is dat KLM alleen maar winst maakte en de kosten droeg van het geldverslindende Air France. De Fransen die de macht ook niet willen in het bestuur. En KLM die het moet doen met de Boeing Dreamliner i.p.v. de betere Airbus 350 waarvan alle toestellen naar Air France gaan want premium product. Dan hebben we het ook nog niet gehad over het arrogante Air France personeel, met al dat staken om loonsverhogingen en ook nog krijgen. Air France piloten die vinden dat KLM te hard groeit en plannetjes smeden met Ben Smit. Meer vliegtuigen naar Air France.
pi_192795399
Bodemloze Nederlandse put...Air France lacht...al weer
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_192795520
Politiek van Nederland doet me altijd een beetje denken aan een persoon die graag in de belangstelling staat in het cafe. Aan het eind van de avond de rekening betaald en dan thuis op bed zit te snikken met een lege portemonnee en zijn vrienden/fans in twijfel trekt. Elk weekend hetzelfde tafereeltje. In de wandelgangen de kneus genoemd, de kneus die als het geld op is gerust nog wat leent zodat ie zijn 'fans' aankomend weekend niet teleurstelt.
  zaterdag 25 april 2020 @ 08:58:07 #33
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192795548
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 08:54 schreef InsomniaCoins het volgende:
Politiek van Nederland doet me altijd een beetje denken aan een persoon die graag in de belangstelling staat in het cafe. Aan het eind van de avond de rekening betaald en dan thuis op bed zit te snikken met een lege portemonnee en zijn vrienden/fans in twijfel trekt. Elk weekend hetzelfde tafereeltje. In de wandelgangen de kneus genoemd, de kneus die als het geld op is gerust nog wat leent zodat ie zijn 'fans' aankomend weekend niet teleurstelt.
Ja precies, behalve dat het dan de persoon is die mensen die aan de grond zitten geld geeft om nog eten te kunnen kopen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192795851
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 07:40 schreef recursief het volgende:

[..]

Voor een bedrijf met een beurswaarde van minder dan 2 miljard. En dan ook nog 7(?) miljard steun uit Frankrijk. Is een faillisement met een doorstart niet handiger?
Dan wordt er ook betaald. Allereerst door de aandeelhouders, geldverstrekkers en personeel en daarna door alle toeleveranciers en bedrijven die omzet hebben door KLM.

Dat doet ook pijn. We moeten wel beseffen dat er enorm veel mensen in Nederland geld verdienen omdat KLM er is.
pi_192795890
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dan wordt er ook betaald. Allereerst door de aandeelhouders, geldverstrekkers en personeel en daarna door alle toeleveranciers en bedrijven die omzet hebben door KLM.

Dat doet ook pijn. We moeten wel beseffen dat er enorm veel mensen in Nederland geld verdienen omdat KLM er is.
Maar is KLM "too big to fail"? Want dat wordt nu wel gesuggereerd. Er zijn veel ondernemers in zwaar weer die nu graag staatsteun zouden ontvangen, eventueel in ruil voor een belang van 14%. Maar die worden anders behandeld.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zaterdag 25 april 2020 @ 09:57:50 #36
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192796310
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:26 schreef recursief het volgende:

[..]

Maar is KLM "too big to fail"? Want dat wordt nu wel gesuggereerd. Er zijn veel ondernemers in zwaar weer die nu graag staatsteun zouden ontvangen, eventueel in ruil voor een belang van 14%. Maar die worden anders behandeld.
Ook voor die ondernemers zijn er toch kredietfaciliteiten in het leven geroepen met staatsgaranties? BMKB-C en GO bijvoorbeeld.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192796516
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ook voor die ondernemers zijn er toch kredietfaciliteiten in het leven geroepen met staatsgaranties? BMKB-C en GO bijvoorbeeld.
Die faciliteiten zijn er ook voor KLM. Daarbovenop komen nog wat staatsmiljarden.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_192796669
Zou de WTO na deze crisis onderzoeken gaan doen naar verboden staatsteun die nu plaatsvind met al die giften aan zulke grote bedrijven over de hele wereld.
pi_192799642
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 april 2020 21:12 schreef FlippingCoin het volgende:
Dus KLM kan maar een aantal weken zonder vliegen voor ze omvallen. :o
Als ze willen kunnen ze jaren vliegen en blijven bestaan. Maar waarom zou de rijke aandeelhouder daarvoor betalen als je de werkende Nederlander ervoor kan laten opdraaien.

Vergeet niet dat er achter de schermen bij de VVD een zeer machtige en rijke lobby zich bevindt. Van de koning (die vast en zeker aandelen zal hebben in KLM/Shell) tot rijke en machtige aandeelhouders.

Het is een kwestie van tijd tot we een electoraat in Nederland hebben die vergelijkbaar is met die in Amerika. Met constant links/rechts geframe waar tokkies, buitenlanders, grachtengordels en kakkers allemaal intrappen. Uiteindelijk zullen de aandeelhouders van KLM vorig jaar en dit jaar miljarden aan staatssteun gaan krijgen of zijn ze uitgekocht door de staat op het hoogste punt van de economie.

Het jammere is dat partijen zoals GroenLinks en de PVDA zeggen dat ze het oke vinden en slap oppositie voeren. Links mist leiderschap en in rechtse partijen wordt flink geïnvesteerd door buitenlandse lobby's.
pi_192799741
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 13:38 schreef Wickedman030 het volgende:

[..]

Knip

Het jammere is dat partijen zoals GroenLinks en de PVDA zeggen dat ze het oke vinden en slap oppositie voeren. Links mist leiderschap en in rechtse partijen wordt flink geïnvesteerd door buitenlandse lobby's.
zou jij een GL en PVDA willen adviseren om op basis van emotie te acteren en in dit geval een KLM om te laten vallen en meer dan 100.000 banen op de tocht te zetten alleen maar omdat ze niet in de coalitie zitten?

Geloof er niks van. Het is net knap dat die partijen bezig zijn met het landsbelang en de kant van de politieke vijanden durven te kiezen. Dat is niet slap
  zaterdag 25 april 2020 @ 14:02:38 #41
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192799894
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:09 schreef recursief het volgende:

[..]

Die faciliteiten zijn er ook voor KLM. Daarbovenop komen nog wat staatsmiljarden.
Dus kunnen net zoals de KLM andere ondernemers ook leningen aangaan om te overleven. Dat die bedragen bij KLM hoger liggen is niet zo gek want het is een groter bedrijf.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192799920
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 13:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

zou jij een GL en PVDA willen adviseren om op basis van emotie te acteren en in dit geval een KLM om te laten vallen en meer dan 100.000 banen op de tocht te zetten alleen maar omdat ze niet in de coalitie zitten?

Geloof er niks van. Het is net knap dat die partijen bezig zijn met het landsbelang en de kant van de politieke vijanden durven te kiezen. Dat is niet slap
Je gaat mij niet vertellen dat een van de grootste multinationals van Nederland failliet gaat omdat ze twee maanden geen omzet hebben. Er zijn zelfs kroegbazen die na de crisis gewoon overeind blijven staan.

Corporate socialism is gewoon helemaal in. De multinationals kunnen staatssteun krijgen en hoeven geen belasting te betalen terwijl de bakker om de hoek het moet doen met 4000 euri en later de rekening krijgt van de Belastingdienst.

Dat is waarom Baudet en Wilders op rechts wel gewaardeerd worden. Die durven wel keihard oppositie te voeren terwijl ze op links niet eens een touw durven vast te knopen. Al hebben ze op rechts ook wel meer vriendjes en een groter budget.

Overigens geldt voor Booking.com precies hetzelfde. Het bedrijf betaalt in Nederland 5% winstbelasting, geniet subsidies en houdt nu zijn handje op om het personeel te betalen dat over het overgrote deel bestaat uit expats die ook weer worden uitgemolken en druk brengen op de woningmarkt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Wickedman030 op 25-04-2020 14:12:00 ]
pi_192800188
Als de kosten en risico's worden gesocialiseerd, dan moeten de winsten ook worden gesocialiseerd. Verdeel de bonus onder de Nederlandse belastingbetaler.
  zaterdag 25 april 2020 @ 15:26:41 #44
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_192800799
KLM blijft grootverdiener in Air France-KLM, kloof slinkt

Luchtvaart In een roerig jaar is de winst van Air France-KLM met 30 procent gedaald. Nu plaatst het coronavirus de luchtvaartgroep voor problemen.

KLM is nog steeds de grootste verdiener binnen Air France-KLM, maar de kloof neemt af. Boekte het Nederlandse deel van de luchtvaartgroep in 2018 nog vier keer zoveel winst als het Franse, in 2019 was het drie keer zoveel. Dat blijkt uit de jaarcijfers van Air France-KLM die donderdagochtend bekend zijn gemaakt.

quote:
Air France-KLM boekte vorig jaar een operationeel resultaat (brutowinst) van 1,1 miljard euro. KLM was verantwoordelijk voor 853 miljoen euro, hiervan, Air France voor 280 miljoen euro.
KLM publiceert jaarlijks nog een publieksverslag, minder uitgebreid dan het jaarverslag van de holdingmaatschappij, maar het verslag geeft een goed beeld van de vervoersprestaties en de resultaten van KLM. De bijdrage van KLM aan de omzet van Air-France KLM is ongeveer een derde van het totaal; de bijdrage aan de winst is hoger. :D

https://www.nrc.nl/nieuws(...)loof-slinkt-a3991108

Winst verhoudingen KLM Air France

77.5% 22.50%

Omzetverhoudingen 33.3% 66.7%


KLM houdt dus al jarenlang Air France overeind en als het slecht gaat vragen ze gewoon om meer geld :') want dan tellen opeens de omzet verhoudingen en niet de winstverhoudingen

Wopke we zijn weer genaaid ^O^ :')
  zaterdag 25 april 2020 @ 15:34:10 #45
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_192800869
De SP begrijpt niet waarom de Staat niet een hoger aandelenbelang in de luchtvaartmaatschappij heeft bedongen in ruil voor de miljarden. ^O^

Kamerlid Cem Laçin: ,,KLM mag blijkbaar niet failliet gaan van minister Hoekstra (Financiën). Ons mantra is dan: wat niet failliet mag gaan, hoort ook niet thuis op de markt.” ^O^

Laçin wil weten hoe de twee tot vier miljard tot stand is gekomen en of Air France-KLM wel eerst de reserves voldoende heeft aangesproken. ^O^

Geert Wilders (PVV) vindt het ook prima om KLM te helpen, maar hij wil dat het kabinet in deze tijden ook oog heeft voor de financiële problemen van Jan Modaal. Wilders: ,,Doe ook wat voor de gewone Nederlander in deze moeilijke tijden, minister Hoekstra! Verlaag de huren en de btw op boodschappen, of schaf het eigen risico in de zorg af. Help bedrijven én burgers!”

https://www.ad.nl/politie(...)oorwaarden~af4c3f3a/
pi_192800916
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 14:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dus kunnen net zoals de KLM andere ondernemers ook leningen aangaan om te overleven. Dat die bedragen bij KLM hoger liggen is niet zo gek want het is een groter bedrijf.
Dat is het punt nou juist: dit is een regeling speciaal voor KLM, niet voor andere ondernemers.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zaterdag 25 april 2020 @ 15:49:40 #47
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_192801012
Inderdaad weer een toegift aan de lobby (wat zal er voor Rutte en Hoekstra aan vast zitten)? Het is niet aan de staat om te bepalen welk commercieel bedrijf belangrijker is dan anderen. Als er vraag is naar de diensten, dan kan een andere maatschappij dat ook leveren (en zonder steun van de staat, KLM en haar aandeelhouders zuigen al decennia aan de belastingbetalers tiet)
  zaterdag 25 april 2020 @ 15:51:05 #48
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192801026
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 15:38 schreef recursief het volgende:

[..]

Dat is het punt nou juist: dit is een regeling speciaal voor KLM, niet voor andere ondernemers.
Dan nog steeds zijn er vergelijkbare maatregelen voor andere ondernemers. Dat je voor zulke grote bedrijven maatwerk levert doet daar niks aan af.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 25 april 2020 @ 15:53:49 #49
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_192801049
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 15:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dan nog steeds zijn er vergelijkbare maatregelen voor andere ondernemers. Dat je voor zulke grote bedrijven maatwerk levert doet daar niks aan af.
Dat is het punt, er zijn geen vergelijkbare maatregelen voor andere ondernemers. Vier miljard voor een bedrijf dat minder dan twee waard is??
  zaterdag 25 april 2020 @ 16:08:15 #50
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192801208
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 15:53 schreef tfors het volgende:

[..]

Dat is het punt, er zijn geen vergelijkbare maatregelen voor andere ondernemers. Vier miljard voor een bedrijf dat minder dan twee waard is??
Het gaat om de eer , om de blauwe knoop , en dan mg het absurd veel kosten

We mogen doo rhet milieu niet meer vliegen vanaf Schiphol , maar de blauwe vogel is absurd irrieel veel waard


DE KPN wilden we ook niet verkopen voor 4,95 euro , di staat nu op 2 euro en nu willen we het eigenlijk wel graag kwijt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')