abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  vrijdag 24 april 2020 @ 21:43:28 #26
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_192788900
De fusie tussen AF en KLM was eigenlijk geen fusie maar gewoon een overname. Alle Nederlandse staatssteun gaat dus voor een groot deel in Frankrijk besteed worden. Merci beaucoup.
  vrijdag 24 april 2020 @ 21:44:42 #27
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_192788926
De tering. Laat die tent gewoon failliet gaan man. Genoeg andere maatschappijen. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_192792726
https://www.nu.nl/coronav(...)-4-miljard-euro.html

max 4 miljard staatssteun. Tot zo ver dus de gedroomde investeringen in een groene toekomst. Geluk voor de aandeelhouders.

[ Bericht 18% gewijzigd door tfors op 25-04-2020 01:17:28 ]
  zaterdag 25 april 2020 @ 07:40:12 #29
464060 recursief
Ik ben recursief
pi_192795096
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 01:10 schreef tfors het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)-4-miljard-euro.html

max 4 miljard staatssteun. Tot zo ver dus de gedroomde investeringen in een groene toekomst. Geluk voor de aandeelhouders.
Voor een bedrijf met een beurswaarde van minder dan 2 miljard. En dan ook nog 7(?) miljard steun uit Frankrijk. Is een faillisement met een doorstart niet handiger?
Ik ben een kloon van deze user
pi_192795331
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 april 2020 21:43 schreef Twiitch het volgende:
De fusie tussen AF en KLM was eigenlijk geen fusie maar gewoon een overname. Alle Nederlandse staatssteun gaat dus voor een groot deel in Frankrijk besteed worden. Merci beaucoup.
Ja, de grap is dat KLM alleen maar winst maakte en de kosten droeg van het geldverslindende Air France. De Fransen die de macht ook niet willen in het bestuur. En KLM die het moet doen met de Boeing Dreamliner i.p.v. de betere Airbus 350 waarvan alle toestellen naar Air France gaan want premium product. Dan hebben we het ook nog niet gehad over het arrogante Air France personeel, met al dat staken om loonsverhogingen en ook nog krijgen. Air France piloten die vinden dat KLM te hard groeit en plannetjes smeden met Ben Smit. Meer vliegtuigen naar Air France.
pi_192795399
Bodemloze Nederlandse put...Air France lacht...al weer
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_192795520
Politiek van Nederland doet me altijd een beetje denken aan een persoon die graag in de belangstelling staat in het cafe. Aan het eind van de avond de rekening betaald en dan thuis op bed zit te snikken met een lege portemonnee en zijn vrienden/fans in twijfel trekt. Elk weekend hetzelfde tafereeltje. In de wandelgangen de kneus genoemd, de kneus die als het geld op is gerust nog wat leent zodat ie zijn 'fans' aankomend weekend niet teleurstelt.
  zaterdag 25 april 2020 @ 08:58:07 #33
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192795548
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 08:54 schreef InsomniaCoins het volgende:
Politiek van Nederland doet me altijd een beetje denken aan een persoon die graag in de belangstelling staat in het cafe. Aan het eind van de avond de rekening betaald en dan thuis op bed zit te snikken met een lege portemonnee en zijn vrienden/fans in twijfel trekt. Elk weekend hetzelfde tafereeltje. In de wandelgangen de kneus genoemd, de kneus die als het geld op is gerust nog wat leent zodat ie zijn 'fans' aankomend weekend niet teleurstelt.
Ja precies, behalve dat het dan de persoon is die mensen die aan de grond zitten geld geeft om nog eten te kunnen kopen.
  zaterdag 25 april 2020 @ 09:22:49 #34
152519 opgebaarde
met de handen gevouwen
pi_192795851
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 07:40 schreef recursief het volgende:

[..]

Voor een bedrijf met een beurswaarde van minder dan 2 miljard. En dan ook nog 7(?) miljard steun uit Frankrijk. Is een faillisement met een doorstart niet handiger?
Dan wordt er ook betaald. Allereerst door de aandeelhouders, geldverstrekkers en personeel en daarna door alle toeleveranciers en bedrijven die omzet hebben door KLM.

Dat doet ook pijn. We moeten wel beseffen dat er enorm veel mensen in Nederland geld verdienen omdat KLM er is.
  zaterdag 25 april 2020 @ 09:26:26 #35
464060 recursief
Ik ben recursief
pi_192795890
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dan wordt er ook betaald. Allereerst door de aandeelhouders, geldverstrekkers en personeel en daarna door alle toeleveranciers en bedrijven die omzet hebben door KLM.

Dat doet ook pijn. We moeten wel beseffen dat er enorm veel mensen in Nederland geld verdienen omdat KLM er is.
Maar is KLM "too big to fail"? Want dat wordt nu wel gesuggereerd. Er zijn veel ondernemers in zwaar weer die nu graag staatsteun zouden ontvangen, eventueel in ruil voor een belang van 14%. Maar die worden anders behandeld.
Ik ben een kloon van deze user
  zaterdag 25 april 2020 @ 09:57:50 #36
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192796310
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:26 schreef recursief het volgende:

[..]

Maar is KLM "too big to fail"? Want dat wordt nu wel gesuggereerd. Er zijn veel ondernemers in zwaar weer die nu graag staatsteun zouden ontvangen, eventueel in ruil voor een belang van 14%. Maar die worden anders behandeld.
Ook voor die ondernemers zijn er toch kredietfaciliteiten in het leven geroepen met staatsgaranties? BMKB-C en GO bijvoorbeeld.
  zaterdag 25 april 2020 @ 10:09:46 #37
464060 recursief
Ik ben recursief
pi_192796516
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ook voor die ondernemers zijn er toch kredietfaciliteiten in het leven geroepen met staatsgaranties? BMKB-C en GO bijvoorbeeld.
Die faciliteiten zijn er ook voor KLM. Daarbovenop komen nog wat staatsmiljarden.
Ik ben een kloon van deze user
pi_192796669
Zou de WTO na deze crisis onderzoeken gaan doen naar verboden staatsteun die nu plaatsvind met al die giften aan zulke grote bedrijven over de hele wereld.
pi_192799642
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 april 2020 21:12 schreef FlippingCoin het volgende:
Dus KLM kan maar een aantal weken zonder vliegen voor ze omvallen. :o
Als ze willen kunnen ze jaren vliegen en blijven bestaan. Maar waarom zou de rijke aandeelhouder daarvoor betalen als je de werkende Nederlander ervoor kan laten opdraaien.

Vergeet niet dat er achter de schermen bij de VVD een zeer machtige en rijke lobby zich bevindt. Van de koning (die vast en zeker aandelen zal hebben in KLM/Shell) tot rijke en machtige aandeelhouders.

Het is een kwestie van tijd tot we een electoraat in Nederland hebben die vergelijkbaar is met die in Amerika. Met constant links/rechts geframe waar tokkies, buitenlanders, grachtengordels en kakkers allemaal intrappen. Uiteindelijk zullen de aandeelhouders van KLM vorig jaar en dit jaar miljarden aan staatssteun gaan krijgen of zijn ze uitgekocht door de staat op het hoogste punt van de economie.

Het jammere is dat partijen zoals GroenLinks en de PVDA zeggen dat ze het oke vinden en slap oppositie voeren. Links mist leiderschap en in rechtse partijen wordt flink ge´nvesteerd door buitenlandse lobby's.
  zaterdag 25 april 2020 @ 13:46:36 #40
152519 opgebaarde
met de handen gevouwen
pi_192799741
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 13:38 schreef Wickedman030 het volgende:

[..]

Knip

Het jammere is dat partijen zoals GroenLinks en de PVDA zeggen dat ze het oke vinden en slap oppositie voeren. Links mist leiderschap en in rechtse partijen wordt flink ge´nvesteerd door buitenlandse lobby's.
zou jij een GL en PVDA willen adviseren om op basis van emotie te acteren en in dit geval een KLM om te laten vallen en meer dan 100.000 banen op de tocht te zetten alleen maar omdat ze niet in de coalitie zitten?

Geloof er niks van. Het is net knap dat die partijen bezig zijn met het landsbelang en de kant van de politieke vijanden durven te kiezen. Dat is niet slap
  zaterdag 25 april 2020 @ 14:02:38 #41
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192799894
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:09 schreef recursief het volgende:

[..]

Die faciliteiten zijn er ook voor KLM. Daarbovenop komen nog wat staatsmiljarden.
Dus kunnen net zoals de KLM andere ondernemers ook leningen aangaan om te overleven. Dat die bedragen bij KLM hoger liggen is niet zo gek want het is een groter bedrijf.
pi_192799920
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 13:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

zou jij een GL en PVDA willen adviseren om op basis van emotie te acteren en in dit geval een KLM om te laten vallen en meer dan 100.000 banen op de tocht te zetten alleen maar omdat ze niet in de coalitie zitten?

Geloof er niks van. Het is net knap dat die partijen bezig zijn met het landsbelang en de kant van de politieke vijanden durven te kiezen. Dat is niet slap
Je gaat mij niet vertellen dat een van de grootste multinationals van Nederland failliet gaat omdat ze twee maanden geen omzet hebben. Er zijn zelfs kroegbazen die na de crisis gewoon overeind blijven staan.

Corporate socialism is gewoon helemaal in. De multinationals kunnen staatssteun krijgen en hoeven geen belasting te betalen terwijl de bakker om de hoek het moet doen met 4000 euri en later de rekening krijgt van de Belastingdienst.

Dat is waarom Baudet en Wilders op rechts wel gewaardeerd worden. Die durven wel keihard oppositie te voeren terwijl ze op links niet eens een touw durven vast te knopen. Al hebben ze op rechts ook wel meer vriendjes en een groter budget.

Overigens geldt voor Booking.com precies hetzelfde. Het bedrijf betaalt in Nederland 5% winstbelasting, geniet subsidies en houdt nu zijn handje op om het personeel te betalen dat over het overgrote deel bestaat uit expats die ook weer worden uitgemolken en druk brengen op de woningmarkt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Wickedman030 op 25-04-2020 14:12:00 ]
pi_192800188
Als de kosten en risico's worden gesocialiseerd, dan moeten de winsten ook worden gesocialiseerd. Verdeel de bonus onder de Nederlandse belastingbetaler.
  zaterdag 25 april 2020 @ 15:26:41 #44
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_192800799
KLM blijft grootverdiener in Air France-KLM, kloof slinkt

Luchtvaart In een roerig jaar is de winst van Air France-KLM met 30 procent gedaald. Nu plaatst het coronavirus de luchtvaartgroep voor problemen.

KLM is nog steeds de grootste verdiener binnen Air France-KLM, maar de kloof neemt af. Boekte het Nederlandse deel van de luchtvaartgroep in 2018 nog vier keer zoveel winst als het Franse, in 2019 was het drie keer zoveel. Dat blijkt uit de jaarcijfers van Air France-KLM die donderdagochtend bekend zijn gemaakt.

quote:
Air France-KLM boekte vorig jaar een operationeel resultaat (brutowinst) van 1,1 miljard euro. KLM was verantwoordelijk voor 853 miljoen euro, hiervan, Air France voor 280 miljoen euro.
KLM publiceert jaarlijks nog een publieksverslag, minder uitgebreid dan het jaarverslag van de holdingmaatschappij, maar het verslag geeft een goed beeld van de vervoersprestaties en de resultaten van KLM. De bijdrage van KLM aan de omzet van Air-France KLM is ongeveer een derde van het totaal; de bijdrage aan de winst is hoger. :D

https://www.nrc.nl/nieuws(...)loof-slinkt-a3991108

Winst verhoudingen KLM Air France

77.5% 22.50%

Omzetverhoudingen 33.3% 66.7%


KLM houdt dus al jarenlang Air France overeind en als het slecht gaat vragen ze gewoon om meer geld :') want dan tellen opeens de omzet verhoudingen en niet de winstverhoudingen

Wopke we zijn weer genaaid ^O^ :')
  zaterdag 25 april 2020 @ 15:34:10 #45
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_192800869
De SP begrijpt niet waarom de Staat niet een hoger aandelenbelang in de luchtvaartmaatschappij heeft bedongen in ruil voor de miljarden. ^O^

Kamerlid Cem Lašin: ,,KLM mag blijkbaar niet failliet gaan van minister Hoekstra (FinanciŰn). Ons mantra is dan: wat niet failliet mag gaan, hoort ook niet thuis op de markt.” ^O^

Lašin wil weten hoe de twee tot vier miljard tot stand is gekomen en of Air France-KLM wel eerst de reserves voldoende heeft aangesproken. ^O^

Geert Wilders (PVV) vindt het ook prima om KLM te helpen, maar hij wil dat het kabinet in deze tijden ook oog heeft voor de financiŰle problemen van Jan Modaal. Wilders: ,,Doe ook wat voor de gewone Nederlander in deze moeilijke tijden, minister Hoekstra! Verlaag de huren en de btw op boodschappen, of schaf het eigen risico in de zorg af. Help bedrijven Ún burgers!”

https://www.ad.nl/politie(...)oorwaarden~af4c3f3a/
  zaterdag 25 april 2020 @ 15:38:53 #46
464060 recursief
Ik ben recursief
pi_192800916
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 14:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dus kunnen net zoals de KLM andere ondernemers ook leningen aangaan om te overleven. Dat die bedragen bij KLM hoger liggen is niet zo gek want het is een groter bedrijf.
Dat is het punt nou juist: dit is een regeling speciaal voor KLM, niet voor andere ondernemers.
Ik ben een kloon van deze user
pi_192801012
Inderdaad weer een toegift aan de lobby (wat zal er voor Rutte en Hoekstra aan vast zitten)? Het is niet aan de staat om te bepalen welk commercieel bedrijf belangrijker is dan anderen. Als er vraag is naar de diensten, dan kan een andere maatschappij dat ook leveren (en zonder steun van de staat, KLM en haar aandeelhouders zuigen al decennia aan de belastingbetalers tiet)
  zaterdag 25 april 2020 @ 15:51:05 #48
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192801026
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 15:38 schreef recursief het volgende:

[..]

Dat is het punt nou juist: dit is een regeling speciaal voor KLM, niet voor andere ondernemers.
Dan nog steeds zijn er vergelijkbare maatregelen voor andere ondernemers. Dat je voor zulke grote bedrijven maatwerk levert doet daar niks aan af.
pi_192801049
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 15:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dan nog steeds zijn er vergelijkbare maatregelen voor andere ondernemers. Dat je voor zulke grote bedrijven maatwerk levert doet daar niks aan af.
Dat is het punt, er zijn geen vergelijkbare maatregelen voor andere ondernemers. Vier miljard voor een bedrijf dat minder dan twee waard is??
  zaterdag 25 april 2020 @ 16:08:15 #50
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192801208
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 15:53 schreef tfors het volgende:

[..]

Dat is het punt, er zijn geen vergelijkbare maatregelen voor andere ondernemers. Vier miljard voor een bedrijf dat minder dan twee waard is??
Het gaat om de eer , om de blauwe knoop , en dan mg het absurd veel kosten

We mogen doo rhet milieu niet meer vliegen vanaf Schiphol , maar de blauwe vogel is absurd irrieel veel waard


DE KPN wilden we ook niet verkopen voor 4,95 euro , di staat nu op 2 euro en nu willen we het eigenlijk wel graag kwijt
Het nut van ambtenaren is dat het consumenten zijn , technisch gezien zijn ze contraproductief
Italianen kunnen niet van je winnen, maar je kan wel van ze verliezen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')