Voor een bedrijf met een beurswaarde van minder dan 2 miljard. En dan ook nog 7(?) miljard steun uit Frankrijk. Is een faillisement met een doorstart niet handiger?quote:Op zaterdag 25 april 2020 01:10 schreef tfors het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)-4-miljard-euro.html
max 4 miljard staatssteun. Tot zo ver dus de gedroomde investeringen in een groene toekomst. Geluk voor de aandeelhouders.
Ja, de grap is dat KLM alleen maar winst maakte en de kosten droeg van het geldverslindende Air France. De Fransen die de macht ook niet willen in het bestuur. En KLM die het moet doen met de Boeing Dreamliner i.p.v. de betere Airbus 350 waarvan alle toestellen naar Air France gaan want premium product. Dan hebben we het ook nog niet gehad over het arrogante Air France personeel, met al dat staken om loonsverhogingen en ook nog krijgen. Air France piloten die vinden dat KLM te hard groeit en plannetjes smeden met Ben Smit. Meer vliegtuigen naar Air France.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:43 schreef Twiitch het volgende:
De fusie tussen AF en KLM was eigenlijk geen fusie maar gewoon een overname. Alle Nederlandse staatssteun gaat dus voor een groot deel in Frankrijk besteed worden. Merci beaucoup.
Ja precies, behalve dat het dan de persoon is die mensen die aan de grond zitten geld geeft om nog eten te kunnen kopen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 08:54 schreef InsomniaCoins het volgende:
Politiek van Nederland doet me altijd een beetje denken aan een persoon die graag in de belangstelling staat in het cafe. Aan het eind van de avond de rekening betaald en dan thuis op bed zit te snikken met een lege portemonnee en zijn vrienden/fans in twijfel trekt. Elk weekend hetzelfde tafereeltje. In de wandelgangen de kneus genoemd, de kneus die als het geld op is gerust nog wat leent zodat ie zijn 'fans' aankomend weekend niet teleurstelt.
Dan wordt er ook betaald. Allereerst door de aandeelhouders, geldverstrekkers en personeel en daarna door alle toeleveranciers en bedrijven die omzet hebben door KLM.quote:Op zaterdag 25 april 2020 07:40 schreef recursief het volgende:
[..]
Voor een bedrijf met een beurswaarde van minder dan 2 miljard. En dan ook nog 7(?) miljard steun uit Frankrijk. Is een faillisement met een doorstart niet handiger?
Maar is KLM "too big to fail"? Want dat wordt nu wel gesuggereerd. Er zijn veel ondernemers in zwaar weer die nu graag staatsteun zouden ontvangen, eventueel in ruil voor een belang van 14%. Maar die worden anders behandeld.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dan wordt er ook betaald. Allereerst door de aandeelhouders, geldverstrekkers en personeel en daarna door alle toeleveranciers en bedrijven die omzet hebben door KLM.
Dat doet ook pijn. We moeten wel beseffen dat er enorm veel mensen in Nederland geld verdienen omdat KLM er is.
Ook voor die ondernemers zijn er toch kredietfaciliteiten in het leven geroepen met staatsgaranties? BMKB-C en GO bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:26 schreef recursief het volgende:
[..]
Maar is KLM "too big to fail"? Want dat wordt nu wel gesuggereerd. Er zijn veel ondernemers in zwaar weer die nu graag staatsteun zouden ontvangen, eventueel in ruil voor een belang van 14%. Maar die worden anders behandeld.
Die faciliteiten zijn er ook voor KLM. Daarbovenop komen nog wat staatsmiljarden.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ook voor die ondernemers zijn er toch kredietfaciliteiten in het leven geroepen met staatsgaranties? BMKB-C en GO bijvoorbeeld.
Als ze willen kunnen ze jaren vliegen en blijven bestaan. Maar waarom zou de rijke aandeelhouder daarvoor betalen als je de werkende Nederlander ervoor kan laten opdraaien.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:12 schreef FlippingCoin het volgende:
Dus KLM kan maar een aantal weken zonder vliegen voor ze omvallen.
zou jij een GL en PVDA willen adviseren om op basis van emotie te acteren en in dit geval een KLM om te laten vallen en meer dan 100.000 banen op de tocht te zetten alleen maar omdat ze niet in de coalitie zitten?quote:Op zaterdag 25 april 2020 13:38 schreef Wickedman030 het volgende:
[..]
Knip
Het jammere is dat partijen zoals GroenLinks en de PVDA zeggen dat ze het oke vinden en slap oppositie voeren. Links mist leiderschap en in rechtse partijen wordt flink geïnvesteerd door buitenlandse lobby's.
Dus kunnen net zoals de KLM andere ondernemers ook leningen aangaan om te overleven. Dat die bedragen bij KLM hoger liggen is niet zo gek want het is een groter bedrijf.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:09 schreef recursief het volgende:
[..]
Die faciliteiten zijn er ook voor KLM. Daarbovenop komen nog wat staatsmiljarden.
Je gaat mij niet vertellen dat een van de grootste multinationals van Nederland failliet gaat omdat ze twee maanden geen omzet hebben. Er zijn zelfs kroegbazen die na de crisis gewoon overeind blijven staan.quote:Op zaterdag 25 april 2020 13:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
zou jij een GL en PVDA willen adviseren om op basis van emotie te acteren en in dit geval een KLM om te laten vallen en meer dan 100.000 banen op de tocht te zetten alleen maar omdat ze niet in de coalitie zitten?
Geloof er niks van. Het is net knap dat die partijen bezig zijn met het landsbelang en de kant van de politieke vijanden durven te kiezen. Dat is niet slap
KLM publiceert jaarlijks nog een publieksverslag, minder uitgebreid dan het jaarverslag van de holdingmaatschappij, maar het verslag geeft een goed beeld van de vervoersprestaties en de resultaten van KLM. De bijdrage van KLM aan de omzet van Air-France KLM is ongeveer een derde van het totaal; de bijdrage aan de winst is hoger.quote:Air France-KLM boekte vorig jaar een operationeel resultaat (brutowinst) van 1,1 miljard euro. KLM was verantwoordelijk voor 853 miljoen euro, hiervan, Air France voor 280 miljoen euro.
Dat is het punt nou juist: dit is een regeling speciaal voor KLM, niet voor andere ondernemers.quote:Op zaterdag 25 april 2020 14:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dus kunnen net zoals de KLM andere ondernemers ook leningen aangaan om te overleven. Dat die bedragen bij KLM hoger liggen is niet zo gek want het is een groter bedrijf.
Dan nog steeds zijn er vergelijkbare maatregelen voor andere ondernemers. Dat je voor zulke grote bedrijven maatwerk levert doet daar niks aan af.quote:Op zaterdag 25 april 2020 15:38 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat is het punt nou juist: dit is een regeling speciaal voor KLM, niet voor andere ondernemers.
Dat is het punt, er zijn geen vergelijkbare maatregelen voor andere ondernemers. Vier miljard voor een bedrijf dat minder dan twee waard is??quote:Op zaterdag 25 april 2020 15:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan nog steeds zijn er vergelijkbare maatregelen voor andere ondernemers. Dat je voor zulke grote bedrijven maatwerk levert doet daar niks aan af.
Het gaat om de eer , om de blauwe knoop , en dan mg het absurd veel kostenquote:Op zaterdag 25 april 2020 15:53 schreef tfors het volgende:
[..]
Dat is het punt, er zijn geen vergelijkbare maatregelen voor andere ondernemers. Vier miljard voor een bedrijf dat minder dan twee waard is??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |