Vrouwen komen vaker de keuken niet uit, dus logisch dat mannen meer getroffen worden.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:15 schreef alpeko het volgende:
Ik vind de verhouding man/vrouw opvallend scheef. 61/39. Significant verschil lijkt me. Weet iemand hoe zich dit verhoudt tot het griepvirus bijv? En waarom dit meer mannen treft dan vrouwen? Zeker als je meeneemt dat vrouwen juist oververtegenwoordigd zijn in de leeftijdsklassen die nu het meest geraakt worden.
@lapo van vorige topicquote:
Het is echt niet mogelijk dit meer dan een half jaar te blijven doen. De regering kan ook niet eeuwig geld blijven uitdelen. Van wie moeten ze het straks lenen en tegen welk percentage? De hele maatschappij ontwricht zo. En dat voor een grotendeels schijnprobleem.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:07 schreef mazaru het volgende:
[..]
dat dit lang gaat duren bijvoorbeeld.
Dat hoop ik ook. Hoewel scholen wel heel riskant zijn. Misschien per leeftijdsgroep openen? Eerst de kleuterscholen.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Minstens 1.5 jaar mag je wel rekenen.
Maar op welke voet is het 2e.
Mensen thuiswerken zal allemaal zeker, scholen en universiteiten open moet toch kunnen als de bezettingsgraad onder de 1.0 blijft en de IC niet overbelast.
Dat laatste is niet helemaal waar. Er kan nog heel lang geld geleend worden. Alleen zal daardoor de staatsschuld toenemen en daar is Nederland geen voorstander van.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is echt niet mogelijk dit meer dan een half jaar te blijven doen. De regering kan ook niet eeuwig geld blijven uitdelen. Van wie moeten ze het straks lenen en tegen welk percentage? De hele maatschappij ontwricht zo. En dat voor een grotendeels schijnprobleem.
Op zeker moment kan niet meer geleend worden want iedere regering wil nu geld. Dan gaan we van een kapitaaloverschot naar een kapitaaltekortquote:Op donderdag 9 april 2020 15:16 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook. Hoewel scholen wel heel riskant zijn. Misschien per leeftijdsgroep openen? Eerst de kleuterscholen.
Fysiotherapie is ook heel belangrijk. Er lopen nu heel veel mensen met problemen omdat er geen fysiotherapeut meer aan het werk is.
[..]
Dat laatste is niet helemaal waar. Er kan nog heel lang geld geleend worden. Alleen zal daardoor de staatsschuld toenemen en daar is Nederland geen voorstander van.
Voordat we in eenzelfde situatie zitten als Italië bv, kunnen we nog miljarden lenen, easy.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is echt niet mogelijk dit meer dan een half jaar te blijven doen. De regering kan ook niet eeuwig geld blijven uitdelen. Van wie moeten ze het straks lenen en tegen welk percentage? De hele maatschappij ontwricht zo. En dat voor een grotendeels schijnprobleem.
Voorlopig zou Nederland nog heel wat uit die pot mogen halen. Dat is echt niet het grootste probleem van nu.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op zeker moment kan niet meer geleend worden want iedere regering wil nu geld. Dan gaan we van een kapitaaloverschot naar een kapitaaltekort
Dus je kijkt niet, maar hebt wel je oordeel klaar alvast klaarquote:Op donderdag 9 april 2020 15:16 schreef Apotheose het volgende:
volg persco niet, maar is Rutte nog wat positief of heeft ie het steeds over 'het nieuwe normaal'. Lekker bemoedigend joh!
ja. Dus ik heb het mis? Hij is positief?quote:Op donderdag 9 april 2020 15:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus je kijkt niet, maar hebt wel je oordeel klaar alvast klaar.
De maakbare maatschapij hé. Velen zien niet in dat de economische bij langdurige maatregelen dermate sterk zullen zijn dat er weinig welvaart meer overblijft.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je het leent van iemand die er niet tot nauwelijk rente voor vraagt en de lening ad infinitum door laat rollen (ECB) dan kan je dat lang volhoudenquote:Op donderdag 9 april 2020 15:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is echt niet mogelijk dit meer dan een half jaar te blijven doen. De regering kan ook niet eeuwig geld blijven uitdelen. Van wie moeten ze het straks lenen en tegen welk percentage?
Ik heb geen idee. Ik kijk niet, dus ik kan er niets over zeggen.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:20 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja. Dus ik heb het mis? Hij is positief?
Zo werkt de R niet. Jij gaat er vanuit dat R een constante is. In een afgesloten ruimte met veel mensen zal de R veel hoger zijn.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:01 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Nee. De R(0) bepaalt het tempo van verdere besmettingen. Al besmet zo'n kind toevallig 34 andere kinderen of 34 hele gezinnen, dan is er te weinig beweging om die kinderen/gezinnen heen om voor verdere exponentiële groei te zorgen.
Doordat de R(0) lager dan 1,0 is, dooft per definitie ieder potentieel brandhaardje.
Daarom is het samen laag genoeg houden ervan, van cruciaal belang.
Als we de horeca dicht houden voor dik 1.5 jaar moeten die mensen ook wel ander werk gaan doen lijkt me, of studeren voor iets nieuws. (vaak jonge mensen die daar werken dat scheelt)quote:Op donderdag 9 april 2020 15:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Rutte kan wel bemoedigend zijn, of wat dan ook. Maar hij heeft wel gelijk, die anderhalve meter samenleving is voorlopig het nieuwe normaal.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:16 schreef Apotheose het volgende:
volg persco niet, maar is Rutte nog wat positief of heeft ie het steeds over 'het nieuwe normaal'. Lekker bemoedigend joh!
dus een jaar lang doen alsof je besmettelijk bent. Leuke boodschap. Maar gelukkig is er straks een app!!!quote:Op donderdag 9 april 2020 15:25 schreef koemleit het volgende:
[..]
Rutte kan wel bemoedigend zijn, of wat dan ook. Maar hij heeft wel gelijk, die anderhalve meter samenleving is voorlopig het nieuwe normaal.
Nu is dat geen leuke boodschap, maar dat is nou eenmaal zo.
Maar blijkbaar wil jij liever horen "hocus pocus virus weg, morgen allemaal gratis naar Lowlands"
Hij moet gewoon zeggen: alles komt goed. En dat dan alles goedkomt.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:25 schreef koemleit het volgende:
[..]
Rutte kan wel bemoedigend zijn, of wat dan ook. Maar hij heeft wel gelijk, die anderhalve meter samenleving is voorlopig het nieuwe normaal.
Maar blijkbaar wil jij liever horen "hocus pocus virus weg, morgen allemaal gratis naar Lowlands"
de horeca zal ook een anderhalve meter horeca worden, het is niet voor niks dat Rutte nu steeds roept, bereidt je voor op de anderhalvemeter samenleving. En ja dat zal ze klanten gaan kosten.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als we de horeca dicht houden voor dik 1.5 jaar moeten die mensen ook wel ander werk gaan doen lijkt me, of studeren voor iets nieuws. (vaak jonge mensen die daar werken dat scheelt)
Ik zou met gepaste maatregelen zeggen dat het wel open kan over x maanden. (als dagelijks IC opname onder de 50 blijft ofzo)
Maar hoe kan dit betaald worden?
Rentebetalingen gaan naar 0, spaarrente gaat naar 0, ECB vraagt 0 rente. Huur voor huizen gaat naar 0, betalingen van onderhoud blijven betaald worden. (dit zijn "echte" kosten). Mensen die geen werk hebben krijgen voldoende geld om te betalen voor "onderhoud" en basisvoorzieningen. Ondernemers met 0 inkomsten vanwege dicht moeten betalen geen lonen, geen aflossing, krijgen vergoeding om "onderhoud" te betalen, voldoende geld voor hun basisvoorzieningen.
Alle luxe weg, 6 maanden op de productie van de boer en de transportsector leven en verder niks (want het overige staat ook praktisch stil)
Dat moet te overleven zijn.
het is geen leuke boodschapquote:Op donderdag 9 april 2020 15:26 schreef Apotheose het volgende:
[..]
dus een jaar lang doen alsof je besmettelijk bent. Leuke boodschap. Maar gelukkig is er straks een app!!!
Dat zijn gewoon zweepslagen, maar dan met woorden. Die journalisten hebben al flink wat klappen mogen ontvangen.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:26 schreef Saekerhett het volgende:
Die kutjournalist ook met zijn domme vraag: "Is het denkbaar dat de maatregelen tot diep in de zomer blijven?"
Rutte had gewoon moeten antwoorden: "Ja, dat is denkbaar." Zonder die hele speech van vijf minuten erachteraan met feiten die allang bekend zijn.
Welke neveneffecten ga je krijgen als je dat zo doet denk je?quote:Op donderdag 9 april 2020 15:21 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Als je het leent van iemand die er niet tot nauwelijk rente voor vraagt en de lening ad infinitum door laat rollen (ECB) dan kan je dat lang volhouden
De kracht van herhaling. Dat heeft Rutte goed door.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:26 schreef Saekerhett het volgende:
Die kutjournalist ook met zijn domme vraag: "Is het denkbaar dat de maatregelen tot diep in de zomer blijven?"
Rutte had gewoon moeten antwoorden: "Ja, dat is denkbaar." Zonder die hele speech van vijf minuten erachteraan met feiten die allang bekend zijn.
In Gangelt was een flinke uitbraak, die 15% valt dan ook niet zomaar op heel Duitsland te projecteren en bovendien was de vermelding dat immuniteit slechts 6 tot 18 maanden werkzaam zou kunnen zijn een tegenvaller. Groepsimmuniteit opbouwen zonder vaccin lijkt dan en doodlopende weg want zo snel je het opbouwt breekt het weer af, of zelfs sneller dan je het opbouwt.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:24 schreef speknek het volgende:
Enigszins goed nieuws uit Duitsland, in de zwaargetroffen(!) gemeente Gangelt hebben ze bloedonderzoek afgenomen, en daar blijkt nu ongeveer 15% van het dorpje antistoffen te hebben tegen het virus.
https://www.land.nrw/site(...)se_study_gangelt.pdf
Dat is nog wel ver weg van groepsimmuniteit, wat op dit tempo ongeveer acht maanden zou duren, maar het is in ieder geval wat, en de werkelijke CFR komt daarmee op ongeveer 0.35. (aan de andere kant, met Duitsland's uitstekende gezondheidszorg).
Dat zijn ze aan het onderzoeken, maar die kans bestaat inderdaad.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:29 schreef KingRadler het volgende:
dus diegene die dus thuis hebben uitgeziekt is er een kans dat ze niet immuun zijn.
omdat ze een lichte vorm hebben gehad van Corona.
Als je een lichte vorm had is de kans klein dat je daarna opeens heel zwaar getroffen word.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:29 schreef KingRadler het volgende:
dus diegene die dus thuis hebben uitgeziekt is er een kans dat ze niet immuun zijn.
bron?quote:Op donderdag 9 april 2020 15:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als je een lichte vorm had is de kans klein dat je daarna opeens heel zwaar getroffen word.
Precies, auto's en een OV verbod.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:30 schreef Ericr het volgende:
Anderhalve meter samenleving.Vraag me af of hoe je het overvolle OV dan wil gaan regelen. Of wordt reizen naar de werkplek voorbehouden aan degenen met een auto?
Ja. Voor de verzorging en voor de familie van die mensen.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:30 schreef LXIV het volgende:
Vanochtend las ik in de krant dat Corona had toegeslagen in een Rotterdams verzorgingshuis voor demente bejaarden en dat een kwart overleden was. Is dit een ramp en voor wie dan?
Voor de nabestaanden, voor de verzorgers....quote:Op donderdag 9 april 2020 15:30 schreef LXIV het volgende:
Vanochtend las ik in de krant dat Corona had toegeslagen in een Rotterdams verzorgingshuis voor demente bejaarden en dat een kwart overleden was. Is dit een ramp en voor wie dan?
Meestal is dat een ramp in eerste instantie, op langere termijn zullen nabestaanden zich realiseren dat het zo beter is.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:30 schreef LXIV het volgende:
Misschien is die familie wel blij dat het voorbij is.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:33 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ja. Voor de verzorging en voor de familie van die mensen.
De voorlopige conclusie van een duits onderzoek is dat immuniteit 6 tot 18 maanden werkzaam is. Dit zou betekenen dat na deze periode herbesmetting mogelijk is. Er moet dus sowieso een vaccin beschikbaar komen of effective genmanipulatie(gaat langer dan 1 jaar duren en pas in als een vaccin niet blijkt te lukken).quote:Op donderdag 9 april 2020 15:29 schreef KingRadler het volgende:
Groepsimmuniteit wordt wel goed opgebouwd bij festivals.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:25 schreef koemleit het volgende:
Wat een verschrikkelijke onzin.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien is die familie wel blij dat het voorbij is.
Demente bejaarden die hun familie niet eens herkennen? Of geen familie hebben?quote:
Ik denk niet dat ze gewend zijn dat in 1 klap de helft van alle bewoners overlijdtquote:Op donderdag 9 april 2020 15:37 schreef Jed1Gam het volgende:
Om het een ramp te noemen is ook overdreven, droevig allicht.
Maar die verzorgers hebben constant te maken met doden, vergeet dat niet.
anderhalve meter van iedereen die niet bij je in huis woont. Leuke samenleving. Zien hoe lang iedereen dat volhoudt. En hoeveel nsb'ers er wat van zeggenquote:Op donderdag 9 april 2020 15:30 schreef Ericr het volgende:
Anderhalve meter samenleving.Vraag me af of hoe je het overvolle OV dan wil gaan regelen. Of wordt reizen naar de werkplek voorbehouden aan degenen met een auto?
Het is jammer dat je geen empathie kan tonen aan mensen die recentelijk hun moeder of vader op deze verschrikkelijke manier hebben verloren in dat verzorgingstehuis.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Demente bejaarden die hun familie niet eens herkennen? Of geen familie hebben?
Probeer je de huidige situatie serieus te vergelijken met reguliere overlijdens in een verzorgingshuis?quote:Op donderdag 9 april 2020 15:37 schreef Jed1Gam het volgende:
Met een beetje geluk gaan we eindelijk naar werktijdspreiding.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:30 schreef Ericr het volgende:
Ik ga hier niet eens meer op in. Je zit gewoon te trollen.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom zou het maar zo kort werken?quote:Op donderdag 9 april 2020 15:35 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De voorlopige conclusie van een duits onderzoek is dat immuniteit 6 tot 18 maanden werkzaam is. Dit zou betekenen dat na deze periode herbesmetting mogelijk is. Er moet dus sowieso een vaccin beschikbaar komen of effective genmanipulatie(gaat langer dan 1 jaar duren en pas in als een vaccin niet blijkt te lukken).
Nee leuk is/wordt het niet. Maar het is even niet anders. Het alternatief is helemaal binnen blijven.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:39 schreef Apotheose het volgende:
[..]
anderhalve meter van iedereen die niet bij je in huis woont. Leuke samenleving. Zien hoe lang iedereen dat volhoudt. En hoeveel nsb'ers er wat van zeggen
Gewoon veel meer thuiswerken. Heeft alleen maar voordelen.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met een beetje geluk gaan we eindelijk naar werktijdspreiding.
Dat is echt wel wat anders dan het op dit moment is.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:37 schreef Jed1Gam het volgende:
quote:Op donderdag 9 april 2020 15:41 schreef Ericr het volgende:
In een Joods verzorgingshuis in Amsterdam hele reeks doden van mensen die de holocaust hebben overleefd en waarbij de meesten groot gedeelte familie hebben verloren in de oorlog. Overleef je de verschrikkingen van WO II, wordt je geveld door een vijand die je niet kan zien.
Gezien de vragen die hier steeds terugkomen kun je dingen niet vaak genoeg herhalen inderdaad.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
De kracht van herhaling. Dat heeft Rutte goed door.
Beetje relativering is prima hoor maar dit klinkt wel alsof je mesjokke bent.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Laten we Corona omhelzen en zien als een zuiverend iets dat de balans een beetje hersteld
Dat is verschrikkelijk. Gelukkig hebben ze de eerste ramp overleefd.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:41 schreef Ericr het volgende:
In een Joods verzorgingshuis in Amsterdam hele reeks doden van mensen die de holocaust hebben overleefd en waarbij de meesten groot gedeelte familie hebben verloren in de oorlog. Overleef je de verschrikkingen van WO II, wordt je geveld door een vijand die je niet kan zien.
Alleen maar voordelen? Echt niet...quote:Op donderdag 9 april 2020 15:41 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Gewoon veel meer thuiswerken. Heeft alleen maar voordelen.
Het acceptatievermogen is niet overal even hoog merk ik.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:40 schreef koemleit het volgende:
[..]
Nee leuk is/wordt het niet. Maar het is even niet anders. Het alternatief is helemaal binnen blijven.
Noem eens een nadeel? In een normale situatie bedoel ik dan. Niet als je kinderen om je heen hebt rennen.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen maar voordelen? Echt niet...
quote:Op donderdag 9 april 2020 15:30 schreef LXIV het volgende:
Logica, want antistoffen.quote:
Zekerquote:Op donderdag 9 april 2020 15:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met een beetje geluk gaan we eindelijk naar werktijdspreiding.
Jij bent heel eng aan het denken, je zit niet ver van het Ubermensch denken af.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Laten we Corona omhelzen en zien als een zuiverend iets dat de balans een beetje hersteld
Ik snap wel dat in de zomer het comfortabeler werken is op de werkplek (ergonomie en waarschijnlijk een wat prettigere klimaatbeheersing).quote:Op donderdag 9 april 2020 15:43 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Noem eens een nadeel? In een normale situatie bedoel ik dan. Niet als je kinderen om je heen hebt rennen.
Waarom zou een situatie met kinderen niet normaal zijn?quote:Op donderdag 9 april 2020 15:43 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Noem eens een nadeel? In een normale situatie bedoel ik dan. Niet als je kinderen om je heen hebt rennen.
Het lijkt erop dat het virus gemuteerd is en bij sommigen niet naar de longen gaat maar de hersenen aantast.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:45 schreef Document1 het volgende:
[..]
Jij bent heel eng aan het denken, je zit niet ver van het Ubermensch denken af.
Hou nu op hoor.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:39 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het is jammer dat je geen empathie kan tonen aan mensen die recentelijk hun moeder of vader op deze verschrikkelijke manier hebben verloren in dat verzorgingstehuis.
Daar lijkt het op en "we"er dus nooit meer vanaf komen.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:29 schreef KingRadler het volgende:
Net als van de 'normale' griep.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Daar lijkt het op en "we"er dus nooit meer vanaf komen.
Haha, Godwin.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:45 schreef Document1 het volgende:
[..]
Jij bent heel eng aan het denken, je zit niet ver van het Ubermensch denken af.
Denk in de 1e plaats voor de nabestaanden en verder voor de verzorging, dat zijn namelijk mensen die met liefde jarenlang zorgen voor de bewoners van hun huis en ook van die mensen houden.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:30 schreef LXIV het volgende:
Ik bedoel ook niet 5 dagen per week thuiswerken. Ik bedoel een dag of 3 en 2 dagen op kantoor voor afspraken, overleggen etc. Wat betreft kinderen snap je zelf denk ik ook dat je dan niet 100% op je werk kunt focussenquote:Op donderdag 9 april 2020 15:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom zou een situatie met kinderen niet normaal zijn?
Een gezonde werk-privébalans is belangrijk. Wanneer je alleen maar thuis bent loop je het risico continu aan het werk te zijn. Daarbij hebben weel Nederlanders helemaal geen goede omgeving thuis om te werken. Geen goede bureaustoel, bv.
En los van het arbo-technische aspect is er het sociale aspect van dagelijks 1-op-1 contact met collega's.
Yep allemaal thuis elkaar berichtjes sturen, die verwerken... en dan het idee hebben dat je aan het werk bent.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:41 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Gewoon veel meer thuiswerken. Heeft alleen maar voordelen.
Vrouwen hebben killer-T cellen die sneller delen en daarom beter het virus aan kunnen pakken.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:15 schreef alpeko het volgende:
Ik vind de verhouding man/vrouw opvallend scheef. 61/39. Significant verschil lijkt me. Weet iemand hoe zich dit verhoudt tot het griepvirus bijv? En waarom dit meer mannen treft dan vrouwen? Zeker als je meeneemt dat vrouwen juist oververtegenwoordigd zijn in de leeftijdsklassen die nu het meest geraakt worden.
Na een aantal jaar gaan we dit beschouwen als de griepquote:
twitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:37De onderhandelingen over een Europees steunpakket voor de coronacrisis zitten muurvast. Nederland is de boeman. Een snelle deal is nodig, want de schade is enorm. Niet in de laatste plaats voor Nederland zelf. Draadje 👇🏽 reageer retweet
twitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:37In de eurogroep lijkt minister Hoekstra alle medestanders kwijt. Als zelfs Berlijn met verbazing naar Nederland kijkt, weet je dat het fout zit. reageer retweet
twitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:37Zonder gunfactor staat Nederland de komende tijd alleen in alle andere Europese onderhandelingen.
Denk aan de EU-begroting, klimaatambities, onze handelsbelangen rondom Brexit, nieuw migratiebeleid en de belangen van Nederlandse bloementelers en vissers. reageer retweet
twitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:38Het roer moet dus om. Nederland hamert vooralsnog op een tegemoetkoming voor medische kosten. Het gebaar valt te waarderen, maar iedere econoom weet dat de pijn veel dieper zit.
Dit gaat om gezamenlijkheid. Niet om afhankelijkheid. reageer retweet
twitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:38Waarom is een grotere deal zo belangrijk?
De bestrijding van het virus in heel Europa betekent dat belangrijke delen van de economie helemaal stilvallen. Dat leidt acuut tot minder inkomen en minder banen. reageer retweet
twitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:38Landen als Nederland kunnen makkelijk lenen om de schok op te vangen. Andere landen niet. Maar onze economieën zijn zo verknoopt dat we geheel van elkaar afhankelijk zijn. Als de ene economie omvalt, komt de andere in gevaar. reageer retweet
twitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:39Daarom spreekt de eurogroep over goedkope Europese leningen met gunstige voorwaarden. Als de zuidelijke landen nu geen beroep kunnen doen op deze leningen, moeten ze de markt op om tegen een stuk hogere rentes te lenen. reageer retweet
twitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:39Enkele weken terug liepen de spreads op Italiaanse en Spaanse obligaties al op. De ECB moest ingrijpen. Maar de ECB kan dit niet voor altijd volhouden. reageer retweet
twitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:39En niet de ECB, maar de democratische gelegitimeerde politiek moet leiden. De wereld en de markten kijken mee: zit Europa nog wel samen in dezelfde boot? Laten we eenheid of verdeeldheid zien?
Een herhaling van de eurocrisis ligt op de loer. reageer retweet
twitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:40Wie wordt door een nieuwe eurocrisis geraakt? Nederland.
Nederland is een exportland. Twee derde van de spullen die we verkopen gaat naar EU-landen. Italië staat op nummer 6 van de lijst van landen die onze spullen afnemen. Een Zuid-Europese crisis IS een Nederlandse crisis. reageer retweet
twitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:40Economen begrijpen dit.
Oud-President van de Nederlandse Bank Nout Wellink: „Wij zijn geen rijk noorden meer als het hele zuiden omvalt.” reageer retweet
twitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:40Huidig President van de Nederlandse Bank Klaas Knot: “In deze fase, waar je vrachtwagens met lijken ziet rondrijden op zoek naar crematoria, moet de nadruk liggen op solidariteit.” reageer retweet
En terwijl wij ons druk maken over ic-capaciteit en beschermingsmiddelen, wil Jetten Nederland even in de uitverkoop doen.twitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:41Nu het Nederlandse kabinet nog. In een Unie met 27 landen krijgt nooit één land helemaal z’n zin.
We moeten samenwerken. Luisteren naar elkaar. Alle opties openhouden. Onderdeel worden van de oplossing, en niet meer van het probleem. Voor anderen en voor onszelf. reageer retweet
Pallets kan je niet thuis sorteren.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:49 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik bedoel ook niet 5 dagen per week thuiswerken. Ik bedoel een dag of 3 en 2 dagen op kantoor voor afspraken, overleggen etc. Wat betreft kinderen snap je zelf denk ik ook dat je dan niet 100% op je werk kunt focussen. Maar het scheelt wel tijd als je ze bijv. naar de opvang brengt, daar ben je vanuit huis vaak toch eerder dan vanuit je werk.
Ik krijg op dit moment echt (veel) meer gedaan thuis, inloggen als het uit komt, even uitloggen als je naar de winkel gaat of even een wasje op moet hangen.
Arbotechnisch heb je wellicht een punt, maar als men zich er op instelt dat ze vaker thuiswerken ga je ook je werkplek wat ergonomischer inrichten.
De balans van jouw portemonnee bedoel je?quote:Op donderdag 9 april 2020 15:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik wissel thuis een stuk vaker van plek dan dat ik op kantoor doe, daar kan geen ergonomische stoel tegenop.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:49 schreef Zeroku het volgende:
Arbotechnisch heb je wellicht een punt, maar als men zich er op instelt dat ze vaker thuiswerken ga je ook je werkplek wat ergonomischer inrichten.
Het verhaal is toch heel helder? Leuk dat je de zuidelijke landen niet wilt helpen, maar dat gaat echt als een boemerang terugkomen in zo'n beetje alle EU-overleggen de komende maanden/jaren.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:50 schreef maan_man het volgende:
En terwijl wij ons druk maken over ic-capaciteit en beschermingsmiddelen, wil Jetten Nederland even in de uitverkoop doen.
Bijna Pasenquote:Op donderdag 9 april 2020 15:51 schreef Mar_an het volgende:
Ik heb een push bericht van NOS dat er 149 doden zijn, maar zie nu dat het 148 zijn?
Ik niet, zit veel meer stil op dezelfde plek, drink ook minder koffie, dat welquote:Op donderdag 9 april 2020 15:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik wissel thuis een stuk vaker van plek dan dat ik op kantoor doe, daar kan geen ergonomische stoel tegenop.
Weg met ons mentaliteit van Jetten.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:50 schreef maan_man het volgende:
twitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:37De onderhandelingen over een Europees steunpakket voor de coronacrisis zitten muurvast. Nederland is de boeman. Een snelle deal is nodig, want de schade is enorm. Niet in de laatste plaats voor Nederland zelf. Draadje 👇🏽 reageer retweet
twitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:37In de eurogroep lijkt minister Hoekstra alle medestanders kwijt. Als zelfs Berlijn met verbazing naar Nederland kijkt, weet je dat het fout zit. reageer retweet
twitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:37Zonder gunfactor staat Nederland de komende tijd alleen in alle andere Europese onderhandelingen.
Denk aan de EU-begroting, klimaatambities, onze handelsbelangen rondom Brexit, nieuw migratiebeleid en de belangen van Nederlandse bloementelers en vissers. reageer retweettwitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:38Het roer moet dus om. Nederland hamert vooralsnog op een tegemoetkoming voor medische kosten. Het gebaar valt te waarderen, maar iedere econoom weet dat de pijn veel dieper zit.
Dit gaat om gezamenlijkheid. Niet om afhankelijkheid. reageer retweettwitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:38Waarom is een grotere deal zo belangrijk?
De bestrijding van het virus in heel Europa betekent dat belangrijke delen van de economie helemaal stilvallen. Dat leidt acuut tot minder inkomen en minder banen. reageer retweettwitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:38Landen als Nederland kunnen makkelijk lenen om de schok op te vangen. Andere landen niet. Maar onze economieën zijn zo verknoopt dat we geheel van elkaar afhankelijk zijn. Als de ene economie omvalt, komt de andere in gevaar. reageer retweet
twitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:39Daarom spreekt de eurogroep over goedkope Europese leningen met gunstige voorwaarden. Als de zuidelijke landen nu geen beroep kunnen doen op deze leningen, moeten ze de markt op om tegen een stuk hogere rentes te lenen. reageer retweet
twitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:39Enkele weken terug liepen de spreads op Italiaanse en Spaanse obligaties al op. De ECB moest ingrijpen. Maar de ECB kan dit niet voor altijd volhouden. reageer retweet
twitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:39En niet de ECB, maar de democratische gelegitimeerde politiek moet leiden. De wereld en de markten kijken mee: zit Europa nog wel samen in dezelfde boot? Laten we eenheid of verdeeldheid zien?
Een herhaling van de eurocrisis ligt op de loer. reageer retweettwitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:40Wie wordt door een nieuwe eurocrisis geraakt? Nederland.
Nederland is een exportland. Twee derde van de spullen die we verkopen gaat naar EU-landen. Italië staat op nummer 6 van de lijst van landen die onze spullen afnemen. Een Zuid-Europese crisis IS een Nederlandse crisis. reageer retweettwitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:40Economen begrijpen dit.
Oud-President van de Nederlandse Bank Nout Wellink: „Wij zijn geen rijk noorden meer als het hele zuiden omvalt.” reageer retweettwitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:40Huidig President van de Nederlandse Bank Klaas Knot: “In deze fase, waar je vrachtwagens met lijken ziet rondrijden op zoek naar crematoria, moet de nadruk liggen op solidariteit.” reageer retweet
En terwijl wij ons druk maken over ic-capaciteit en beschermingsmiddelen, wil Jetten Nederland even in de uitverkoop doen.twitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:41Nu het Nederlandse kabinet nog. In een Unie met 27 landen krijgt nooit één land helemaal z’n zin.
We moeten samenwerken. Luisteren naar elkaar. Alle opties openhouden. Onderdeel worden van de oplossing, en niet meer van het probleem. Voor anderen en voor onszelf. reageer retweet
Ja, alleen de KNVB heeft het nog niet door.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:50 schreef danos het volgende:
Waarom blijft die Rutte toch kapitein obvious spelen met op 28 april gaan we niet terug naar oude situatie, iedereen met een IQ van 65+ snapt dat..
Helder verhaal van Rob Jetten, helemaal gelijk.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:50 schreef maan_man het volgende:
Denk aan de EU-begroting, klimaatambities, onze handelsbelangen rondom Brexit, nieuw migratiebeleid en de belangen van Nederlandse bloementelers en vissers. reageer retweettwitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:38Het roer moet dus om. Nederland hamert vooralsnog op een tegemoetkoming voor medische kosten. Het gebaar valt te waarderen, maar iedere econoom weet dat de pijn veel dieper zit.
Dit gaat om gezamenlijkheid. Niet om afhankelijkheid. reageer retweettwitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:38Waarom is een grotere deal zo belangrijk?
De bestrijding van het virus in heel Europa betekent dat belangrijke delen van de economie helemaal stilvallen. Dat leidt acuut tot minder inkomen en minder banen. reageer retweettwitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:38Landen als Nederland kunnen makkelijk lenen om de schok op te vangen. Andere landen niet. Maar onze economieën zijn zo verknoopt dat we geheel van elkaar afhankelijk zijn. Als de ene economie omvalt, komt de andere in gevaar. reageer retweet
Een herhaling van de eurocrisis ligt op de loer. reageer retweettwitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:40Wie wordt door een nieuwe eurocrisis geraakt? Nederland.
Nederland is een exportland. Twee derde van de spullen die we verkopen gaat naar EU-landen. Italië staat op nummer 6 van de lijst van landen die onze spullen afnemen. Een Zuid-Europese crisis IS een Nederlandse crisis. reageer retweettwitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:40Economen begrijpen dit.
Oud-President van de Nederlandse Bank Nout Wellink: „Wij zijn geen rijk noorden meer als het hele zuiden omvalt.” reageer retweettwitter:RobJetten twitterde op donderdag 09-04-2020 om 13:56:40Huidig President van de Nederlandse Bank Klaas Knot: “In deze fase, waar je vrachtwagens met lijken ziet rondrijden op zoek naar crematoria, moet de nadruk liggen op solidariteit.” reageer retweet
Wat ik hier zo lees aan comments worden mensen er alleen maar nog stompzinniger en hartelozer van.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:39 schreef KingRadler het volgende:
Corona we worden er allemaal sterker van.
Dat valt vies tegen ben ik bang.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:50 schreef danos het volgende:
Waarom blijft die Rutte toch kapitein obvious spelen met op 28 april gaan we niet terug naar oude situatie, iedereen met een IQ van 65+ snapt dat..
Die zijn de weinige goodwill die al hadden echt compleet aan het kwijtraken inderdaad.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:52 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ja, alleen de KNVB heeft het nog niet door.
Als je dat niet begrijpt denk ik niet dat je over het IQ van anderen moet beginnen.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:50 schreef danos het volgende:
Prima, als het huis van jouw buurman onder water staat, ga jij dan ook geld voor hem lenen op jouw naam? Helpen kan maar met voorwaarden en niet oneindig.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:51 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het verhaal is toch heel helder? Leuk dat je de zuidelijke landen niet wilt helpen, maar dat gaat echt als een boemerang terugkomen in zo'n beetje alle EU-overleggen de komende maanden/jaren.
Nee. Omdat ik een andere mening heb dan de massa?quote:Op donderdag 9 april 2020 15:40 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik ga hier niet eens meer op in. Je zit gewoon te trollen.
Gedurfd ook wel om niet met het populisme mee te gaan, al slaat hij mijns inziens wat door.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Helder verhaal van Rob Jetten, helemaal gelijk.
Lekkere grote relaxfauteuils en kaartjes van pak 'm beet minimaal ¤50/seat ..... en dan romantisch elkaar niet meer aanraken.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:45 schreef superniger het volgende:
Kan niet wachten op de anderhalve meter bioscopen.
Zuid Europa zou gewoon wat aan hun begroting kunnen doen en zo de klappen van de crisis opvangen, zoals wij dat doen.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:50 schreef maan_man het volgende:
Nou ik ga op 29 april gewoon weer handen schudden en hoesten zoals vroeger!!quote:Op donderdag 9 april 2020 15:50 schreef danos het volgende:
Ow, dus wij moeten garant gaan staan voor iemand die al tot over zijn oren in de schulden zit?quote:Op donderdag 9 april 2020 15:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Als je voor je eigen salaris afhankelijk bent van het welzijn van (het huis van) je buurman is dat geen gekke gedachte nee.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:53 schreef maan_man het volgende:
[..]
Prima, als het huis van jouw buurman onder water staat, ga jij dan ook geld voor hem lenen op jouw naam? Helpen kan maar met voorwaarden en niet oneindig.
Omhelzen klinkt cru, maar het laat wel zien wat voor impact ons doen en laten heeft op onze planeet bijvoorbeeld. Binnen no time waren de kanalen in Venetië schoon en konden mensen in India voor het eerst sinds decennia weer de bergtoppen zien en in Londen liepen herten door de straten..quote:Op donderdag 9 april 2020 15:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Auto Bioscoop 😀quote:Op donderdag 9 april 2020 15:45 schreef superniger het volgende:
Geen pallets gebruikenquote:Op donderdag 9 april 2020 15:50 schreef superniger het volgende:
[..]
Pallets kan je niet thuis sorteren.
Je bedoelt dus eigenlijk dat ze nog veel meer mensen moeten ontslaan nu?quote:Op donderdag 9 april 2020 15:54 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Zuid Europa zou gewoon wat aan hun begroting kunnen doen en zo de klappen van de crisis opvangen, zoals wij dat doen.
Ik zou zeggen je krijgt geld uit het EMS met voorwaarden of anders stap je uit eurozone.
Ja, natuurlijk. Het kost ons niet echt iets, en levert wel veel op.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:56 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ow, dus wij moeten garant gaan staan voor iemand die al tot over zijn oren in de schulden zit?
Nee, nog lang niet hoor. Heelt tijd moeten we nog geen handen schudden en hoesten of niezen in de arm zoals volgens het RIVM moet.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:56 schreef Nober het volgende:
[..]
Nou ik ga op 29 april gewoon weer handen schudden en hoesten zoals vroeger!!
Er zijn goedkopere manieren om mensenlevens te redden.... Maar okay.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Omdat ik een andere mening heb dan de massa?
Er zitten heel veel goede kanten aan Corona. Stel nu dat 20 % van de bejaarden dood gaat. Dan komt er woonruimte vrij voor jonge stellen die een gezin willen stichten. Opgepot geld komt vrij. Tekorten in de zorg worden opgelost. Heli’s goed voor de CO2, voor de natuur in het algemeen.
Corona is objectief en niet racistisch.
Alles heeft 2 kanten en dus corona ook.
Waarom zou iedereen de mening moeten zijn toegedaan dat we de hele wereld stil moeten leggen om het leven van chronische bejaarden nog een paar kat te rekken? Ik vind dat echt niet. Laat maar waaien die Corona. De wereld gaat er echt niet aan ten onDer. In Afrika hebben ze ieder jaar een sterfte als bij Corona, dat vind iedereen normaal.
Grootste onzin. Als ik ¤ 100,- moet sturen om ¤ 100,- aan tulpen te kunnen verkopen. Wat schiet ik daar dan mee op?quote:Op donderdag 9 april 2020 15:56 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Als je voor je eigen salaris afhankelijk bent van het welzijn van (het huis van) je buurman is dat geen gekke gedachte nee.
De dood is voor velen een bevrijding zeker. Echter gaat die bevrijding ook gepaard met veel lees voor de nabestaanden.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Leuk verhaal maar we proberen de wereld nu nog steeds "te maken", door te stellen dat we het virus wel een lesje kunnen leren met onze maatregelen.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
Omhelzen klinkt cru, maar het laat wel zien wat voor impact ons doen en laten heeft op onze planeet bijvoorbeeld. Binnen no time waren de kanalen in Venetië schoon en konden mensen in India voor het eerst sinds decennia weer de bergtoppen zien en in Londen liepen herten door de straten..
Of bijvoorbeeld hoe de natuur ons toont dat de mens geen God is. Iets wat onze ego maar niet wilt begrijpen. De illusie van de maakbare samenleving. We worden gewezen op onze machteloosheid. Ik vindt dat zo'n Boris Johnson wel een les is voor de grote egos van onze wereld. Van ik doe lekker wat ik wil en blijf handen schudden maar de IC.
Waarom denk je dat die verhouding 1:1 is?quote:Op donderdag 9 april 2020 15:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
Grootste onzin. Als ik ¤ 100,- moet sturen om ¤ 100,- aan tulpen te kunnen verkopen. Wat schiet ik daar dan mee op?
Ik las laatst een artikel van twee kinderen die hun beide ouders hebben verloren aan de ziekte. Ze gaven aan dat het misschien beter was dat ze beide tegelijk zijn overleden.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:39 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het is jammer dat je geen empathie kan tonen aan mensen die recentelijk hun moeder of vader op deze verschrikkelijke manier hebben verloren in dat verzorgingstehuis.
Het kost bakken met geld als ze niet terugbetalen, want dat mogen wij dan doen. En de financiële sector twijfelt er al aan of ze ooit terug betalen, vandaar de ongunstige voorwaarden waaronder ze kunnen lenen.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:57 schreef speknek het volgende:
[..]
Je bedoelt dus eigenlijk dat ze nog veel meer mensen moeten ontslaan nu?
[..]
Ja, natuurlijk. Het kost ons niet echt iets, en levert wel veel op.
Ik leen deze even van JaapGOD:quote:Op donderdag 9 april 2020 15:52 schreef speknek het volgende:
[..]
(Is overigens geen reactie op speknek, maar op zij die roepen dat Italië niet moet zeiken)quote:Op donderdag 9 april 2020 13:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als je je erin verdiept, is het altijd weer ingewikkelder dan zo snel even wordt gesuggereerd.
De engel des doods komt voor ons allen.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:41 schreef Ericr het volgende:
Nah RIP alvast dan maarquote:Op donderdag 9 april 2020 15:56 schreef Nober het volgende:
[..]
Nou ik ga op 29 april gewoon weer handen schudden en hoesten zoals vroeger!!
Thuis is mijn meubilair een stuk minder "goed" dan op een gemiddeld kantoor. Ik frummel mij in de omstandigheden, niet dat ik klaag maar het is geenszins ARBO norm. Verre van dat.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik wissel thuis een stuk vaker van plek dan dat ik op kantoor doe, daar kan geen ergonomische stoel tegenop.
Het zorgen voor een goede werkplek is onderdeel van goed werkgeverschap. Er zijn daarom ook al verschillende werkgevers die een vergoeding bieden voor aanschaf van kantoorartikelen voor in huis.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Thuis is mijn meubilair een stuk minder "goed" dan op een gemiddeld kantoor. Ik frummel mij in de omstandigheden, niet dat ik klaag maar het is geenszins ARBO norm. Verre van dat.
De vraag voor thuiswerkers (contractverband met een werkgever) wordt dan of en in hoeverre die werkgever verantwoordelijk is voor gevolgen van de slechte thuiswerk omstandigheden ?
Italië denkt nu ook aan zijn eigen portemonnee. Die willen uit een gezamenlijke pot lenen waar ieder land terugbetaald met dezelfde rente en waar alle landen garant voor elkaar staan.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:56 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ow, dus wij moeten garant gaan staan voor iemand die al tot over zijn oren in de schulden zit?
Wat een kromme vergelijking.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:53 schreef maan_man het volgende:
[..]
Prima, als het huis van jouw buurman onder water staat, ga jij dan ook geld voor hem lenen op jouw naam? Helpen kan maar met voorwaarden en niet oneindig.
Mozes!quote:
Daar kan ik best wel inkomen eigenlijk en als dat mij zou overkomen zou ik daar ook troost uit kunnen putten.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik las laatst een artikel van twee kinderen die hun beide ouders hebben verloren aan de ziekte. Ze gaven aan dat het misschien beter was dat ze beide tegelijk zijn overleden.
Als die anders zijn geld gaat uitgeven aan uitgaan, feestjes, drank en ver boven zijn stand leeft wel.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat een kromme vergelijking.
Dit is een betere vergelijking: als je een gezamenlijk huishouden hebt, en je partner raakt werkloos, ga je je partner dan ook op rantsoen zetten?
Hebben wij een gezamenlijk huishouding. Wanneer hebben wij in Den Haag voor het laatst gestemd over de Italiaanse begroting? Ga weg met jouw drogredenen.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is een betere vergelijking: als je een gezamenlijk huishouden hebt, en je partner raakt werkloos, ga je je partner dan ook op rantsoen zetten?
Kan me voorstellen dat -als het allemaal lang gaat duren- op termijn wel wat verwacht wordt van werkgevers om te faciliteren in een ergonomisch verantwoorde thuiswerkplek. Maar tot die tijd is het ook overmacht en kan ik me niet indenken dat je als werkgever nu echt gezeik krijgt om de werkomstandigheden van iemand thuis.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Thuis is mijn meubilair een stuk minder "goed" dan op een gemiddeld kantoor. Ik frummel mij in de omstandigheden, niet dat ik klaag maar het is geenszins ARBO norm. Verre van dat.
De vraag voor thuiswerkers (contractverband met een werkgever) wordt dan of en in hoeverre die werkgever verantwoordelijk is voor gevolgen van de slechte thuiswerk omstandigheden ?
Als je denkt dat Italië en Nederland gescheiden economieën hebben, begrijp je er nog minder van dan ik dacht.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:04 schreef maan_man het volgende:
[..]
Hebben wij een gezamenlijk huishouding. Wanneer hebben wij in Den Haag voor het laatst gestemd over de Italiaanse begroting? Ga weg met jouw drogredenen.
Klopt, maar met geld vanuit die andere pot staan wij niet garant. Daar zitten wel voorwaarden aan vast, maar dat wil Italië niet.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:01 schreef mazaru het volgende:
[..]
Italië denkt nu ook aan zijn eigen portemonnee. Die willen uit een gezamenlijke pot lenen waar ieder land terugbetaald met dezelfde rente en waar alle landen garant voor elkaar staan.
De rente die Italië normaal zou moeten betalen ligt veel hoger dan deze gemiddelde rente en voor Nederland zou die veel lager liggen.
Nederland wil wel geld geven, maar uit een andere pot. Een pot waar geld geleend mag worden zolang landen zelf ook hen best doen om de boel weer op orde te krijgen.
Dat is tenminste hoe ik het begrepen heb van de informatie die ik gelezen en gehoord heb.
Dan moet je uit elkaar gaan, waar je in dat geval allebei niets mee opschiet. Het heet niet voor niets trouwen in voor- én tegenspoed.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:04 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als die anders zijn geld gaat uitgeven aan uitgaan, feestjes, drank en ver boven zijn stand leeft wel.
quote:Op donderdag 9 april 2020 16:05 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, maar met geld vanuit die andere pot staan wij niet garant. Daar zitten wel voorwaarden aan vast, maar dat wil Italië niet.
En Nederland wil 1 mrd doneren. Maar dat vindt men in het zuiden toch wat te weinig.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:01 schreef mazaru het volgende:
[..]
Italië denkt nu ook aan zijn eigen portemonnee. Die willen uit een gezamenlijke pot lenen waar ieder land terugbetaald met dezelfde rente en waar alle landen garant voor elkaar staan.
De rente die Italië normaal zou moeten betalen ligt veel hoger dan deze gemiddelde rente en voor Nederland zou die veel lager liggen.
Nederland wil wel geld geven, maar uit een andere pot. Een pot waar geld geleend mag worden zolang landen zelf ook hen best doen om de boel weer op orde te krijgen.
Dat is tenminste hoe ik het begrepen heb van de informatie die ik gelezen en gehoord heb.
Nederland heeft gewoon invloed op de begrotingsregels, hè. Maar het klopt dat we niet in Den Haag gestemd hebben. Wel in Brussel. Of Straatsburg.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:04 schreef maan_man het volgende:
[..]
Hebben wij een gezamenlijk huishouding. Wanneer hebben wij in Den Haag voor het laatst gestemd over de Italiaanse begroting? Ga weg met jouw drogredenen.
Hoeft toch niet? Als de liefde groot genoeg is dan help je die ander gewoon door te zorgen dat die wel goed met het geld omgaat.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan moet je uit elkaar gaan, waar je in dat geval allebei niets mee opschiet. Het heet niet voor niets trouwens in voor- én tegenspoed.
dat krijg je ervan als je overal schijt aan hebt en andere landen WEL 10 jaar lang keihard bezuinigen ........quote:Op donderdag 9 april 2020 16:01 schreef mazaru het volgende:
[..]
Begrotingsregels die vervolgens met voeten worden getreden, vandaar dat ze nu in de penarie zitten.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nederland heeft gewoon invloed op de begrotingsregels, hè. Maar het klopt dat we niet in Den Haag gestemd hebben. Wel in Brussel. Of Straatsburg.
Het gaat erom dat je bij nastreven al effect hebt.... Dan zijn de kosten 0 maar zijn er wel baten dus dat is altijd lucratief.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:05 schreef Vasilevski het volgende:
1,5m-samenleving terwijl zaken (geleidelijk) weer open gaan lijkt me luchtfietserij. Ga nu maar eens op een zonnige middag in de binnenstad of in het park rondlopen en kijk of je consequent 1,5m afstand kunt houden, of meer voor hardlopers en wielrenners. Het gaat je niet lukken, of je moet echt als een superautist tig keer oversteken om contact te vermijden.
Denk je nu dezelfde situatie eens in maar dan met scholen, kinderopvang, ov, forenzen naar kantoor... En dan laten we horeca, toerisme, festivals, enz. nog even buiten beschouwing. En dat niemand meer thuisblijft omdat we in een 'intelligente lockdown' zitten, terwijl er nu misschien nog wat mensen bewust thuiszitten 'voor het zorgpersoneel' ondanks het lekkere weer.
En ja we doen er allemaal aan mee en iedereen die naar buiten gaat en dan op anderen afgeeft heeft geen recht van spreken. Maar puur praktisch gezien is het natuurlijk gelul tenzij je na 28 april het thuiswerken voor onbepaalde tijd doorzet en allerlei dingen gesloten houdt. Anders is 1,5m echt een wassen neus.
Als Italië er voor zorgt dan hun wijn vrijelijk te verkrijgen is in mijn supermarkt heb je een punt.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:05 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Als je denkt dat Italië en Nederland gescheiden economieën hebben, begrijp je er nog minder van dan ik dacht.
Ik ben ook zeker niet tegen thuiswerken, maar dat het alleen maar voordelen heeft lijkt me duidelijk onjuist.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:49 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik krijg op dit moment echt (veel) meer gedaan thuis, inloggen als het uit komt, even uitloggen als je naar de winkel gaat of even een wasje op moet hangen.
Mooi!quote:
Onvergeeflijk!!quote:Op donderdag 9 april 2020 16:08 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Als Italië er voor zorgt dan hun wijn vrijelijk te verkrijgen is in mijn supermarkt heb je een punt.
Maar er is geen Italiaanse wijn meer verkrijgbaar in mijn supermarkt dus Italië is behoorlijk aan het verzaken momenteel
Dat lijkt me ook een mooie winst. Dat men zich gaat realiseren hoeveel onzin er eigenlijk gedaan wordt en dat er op kantoor heel veel tijd verspild wordt, omdat men nou eenmaal geacht wordt aanwezig te zijn.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zelf "werk" ik al een tijd thuis, al of (vaker) niet betaald en ik begin mij af te vragen of dat werk niet vooral bestaat uit een soort bezigheidstherapie.
quote:
Duidelijk, zo zit ik er ook in, je kan dat alleen niet zo kil zeggen.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Omdat ik een andere mening heb dan de massa?
Er zitten heel veel goede kanten aan Corona. Stel nu dat 20 % van de bejaarden dood gaat. Dan komt er woonruimte vrij voor jonge stellen die een gezin willen stichten. Opgepot geld komt vrij. Tekorten in de zorg worden opgelost. Heli’s goed voor de CO2, voor de natuur in het algemeen.
Corona is objectief en niet racistisch.
Alles heeft 2 kanten en dus corona ook.
Waarom zou iedereen de mening moeten zijn toegedaan dat we de hele wereld stil moeten leggen om het leven van chronische bejaarden nog een paar kat te rekken? Ik vind dat echt niet. Laat maar waaien die Corona. De wereld gaat er echt niet aan ten onDer. In Afrika hebben ze ieder jaar een sterfte als bij Corona, dat vind iedereen normaal.
Ja, precies. Hoe meer mensen maskers willen dragen,hoe meer "maskers" er af gaan....quote:Op donderdag 9 april 2020 15:52 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Wat ik hier zo lees aan comments worden mensen er alleen maar nog stompzinniger en hartelozer van.
Ik begrijp meer dan jij denkt. Het punt waarop wij nu zijn beland is al erg genoeg. Nog verder gaan op deze heilloze weg is zinloos, zolang Italië structureel zijn afspraken niet nakomt.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:05 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Als je denkt dat Italië en Nederland gescheiden economieën hebben, begrijp je er nog minder van dan ik dacht.
Maar niet op het moment dat je partner met rekeningen overspoeld raakt... En iemand die slecht is met schulden opzadelen met nog meer schulden heeft nog nooit iemand geholpen.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:07 schreef mazaru het volgende:
[..]
Hoeft toch niet? Als de liefde groot genoeg is dan help je die ander gewoon door te zorgen dat die wel goed met het geld omgaat.
gadver....franse wijn is echt goorquote:Op donderdag 9 april 2020 16:10 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Zeker! Moet nu verdorie verplicht Franse wijn drinken ja
Dat was wellicht wat overdreven inderdaad, maar het is in ieder geval wel verdomd handig.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ben ook zeker niet tegen thuiswerken, maar dat het alleen maar voordelen heeft lijkt me duidelijk onjuist.
Zijn nooit rendabel geweest en alleen kijkbaar, laat in de avond in zonovergoten strekenquote:
Dat heb je mooi gezegdquote:Op donderdag 9 april 2020 16:10 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Ja, precies. Hoe meer mensen maskers willen dragen,hoe meer "maskers" er af gaan....
Die begrotingsregels zijn waanzin, en dat heeft te maken met ook een deel vermogensongelijkheid.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:07 schreef maan_man het volgende:
[..]
Begrotingsregels die vervolgens met voeten worden getreden, vandaar dat ze nu in de penarie zitten.
Dat die buurman je niet neerhoekt of met de vijand gaat heulen om jou te overvallen.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
Grootste onzin. Als ik ¤ 100,- moet sturen om ¤ 100,- aan tulpen te kunnen verkopen. Wat schiet ik daar dan mee op?
Valt mee, na de 1e fles merk ik dat niet meerquote:Op donderdag 9 april 2020 16:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gadver....franse wijn is echt goor
Men heeft ook totaal geen benul van staatsbegrotingen. Het is, i.t.t. tot private partijen, voor een Staat juist gunstig om schulden te hebben. Zeker als dat bij andere landen is.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die begrotingsregels zijn waanzin, en dat heeft te maken met ook een deel vermogensongelijkheid.
Iemand moet schuld hebben en iemand bezit.
Staat in schuld, privaat wel geld. Etc.
Maar mensen zijn bang voor schulden dus de bestedingen worden geremd.
Maar macro economisch zijn slechts de rente de kosten van geld, die zijn nu laag (okay beetje risico erin.) Anyhow, de staat zou geld kunnen printen, schulden weg, en dan gaan mensen opeens weer uitgeven? Het is psychologie wat hier werkt... Het is niet rationeel, maar heeft zeker effect op de werkelijkheid.
En dan zijn er gevallen als:quote:Op donderdag 9 april 2020 16:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik las laatst een artikel van twee kinderen die hun beide ouders hebben verloren aan de ziekte. Ze gaven aan dat het misschien beter was dat ze beide tegelijk zijn overleden.
Bron: De Standaardquote:Vader Pierre werd met een longontsteking vanuit het woonzorgcentrum naar het ziekenhuis overgebracht in de week van 9 maart. ‘Hij werd getest op corona, maar het resultaat was negatief. Hij leek erdoor te komen, maar bij een tweede test op 27 maart bleek dat hij toch covid-19 had. Hij is op 31 maart in het ziekenhuis gestorven. Niet op intensieve zorg, hij was hartpatiënt en mocht daarom niet naar die afdeling.’
‘Mijn moeder heeft haar man niet meer kunnen zien. Zij werd in het weekend dat volgde op de lockdown ziek in het rusthuis. Na een paar dagen ging het beter en mocht ze haar kamer weer verlaten en in de refter gaan eten. Twee dagen later werd de eetzaal voor iedereen gesloten.’
In het weekend van 28 maart werd de moeder van Stephan opnieuw ziek. ‘Ze begon weer te hoesten en maakte koorts. Met alleen die symptomen mocht de dokter mijn moeder volgens de richtlijnen niet naar het ziekenhuis sturen om haar te testen op corona. Maar de dinsdag erop kreeg ze ook problemen met de ademhaling en is ze toch naar de spoed overgebracht.’ Zij overleed dinsdag.
‘Mijn mama had geen medische voorgeschiedenis. Ze was 83 jaar en had gehoopt op intensieve zorg te mogen vechten voor haar leven. Maar ook voor haar was daar geen plaats. Ik heb er nog op aangedrongen. Tevergeefs.’
Het verschil tussen een gift en een greep uit je portemonnee.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:01 schreef mazaru het volgende:
[..]
Gelukkig zijn veel Amerikanen wel goed verzekerd enzo. Oh wacht...quote:Op donderdag 9 april 2020 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
16,5 miljoen werklozen in de VS inmiddels (in krap een maand) - volgens mij iets meer dan 10% van de totale work force
Omdat je je munt eventueel zou kunnen devalueren waardoor je praktisch rijker bent geworden van de transactie? Komt wel macro politiek bij kijken.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:13 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Men heeft ook totaal geen benul van staatsbegrotingen. Het is, i.t.t. tot private partijen, voor een Staat juist gunstig om schulden te hebben. Zeker als dat bij andere landen is.
Ik ga deels met jullie mee. Maar dit virus pakt niet alleen kwetsbare geliefden, het maakt van ouderen kwetsbaren. Van mensen die zonder dit virus nog misschien wel 15 tot 20 jaar te leven hebben. Als je dat kunt voorkomen, moet je dat altijd doen.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Duidelijk, zo zit ik er ook in, je kan dat alleen niet zo kil zeggen.
Mensen met kwetsbare geliefden zullen dat gelijk zien als persoonlijke aanval met dat "we" dan hun geliefden (en die van mij) opzettelijk dood willen laten gaan. Dat is voor geen prijs acceptabel, al moeten we andere daarvoor vermoorden.
De bekende discussie het leven van het eigen kind, is ongelimiteerd belangrijker dan die van een willekeurige ander.
Elders heb en stel ik regelmatig de vraag wat men nu probeert te beheersen dat ondanks de buiten proportionele draconische maatregelen niet zal voorkomen wat we vrezen.
Het is geen optie om als een bevend konijn elkaar te gaan mijden vanwege de boze wolf.
Als die de boel uitvreet en niet bijdraagt, uiteindelijk wel.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wel minder kans om Corona op te lopen, nu ze thuis zitten.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn veel Amerikanen wel goed verzekerd enzo. Oh wacht...
Gelukkig heeft Trump een Trumpcare ingesteld toen Obamacare afgeschaft werd. Oh wacht...
Gelukkig heeft Amerika een beperkte staatsschuld en kan het wel wat economische schade lijden. Oh wacht...
Het stort wel heel erg snel in in dat land zeg.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
16,5 miljoen werklozen in de VS inmiddels (in krap een maand) - volgens mij iets meer dan 10% van de totale work force
Wat had je verwacht? 9 erbij is op termijn een flinke afname, zolang het onder de 50 zit is het goed. We zitten zwaar onder het lange termijn streefgetal.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:19 schreef Ven1972 het volgende:
Helaas helaas is er bij IC's in Nederland iets licht gestegen
Het is nog altijd gewoon positief te noemen.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:19 schreef Ven1972 het volgende:
Het aantal coronapatiënten op de intensive care is iets gestegen. In totaal liggen nu 1417 mensen op een ic. Woensdag waren het er 1408. Dat maakte het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) donderdag bekend. Woensdag was het aantal ic-patiënten gedaald ten opzichte van dinsdag. Het was de eerste daling sinds de uitbraak van het coronavirus.
Van de patiënten liggen 1361 mensen op een intensivecareafdeling in Nederland. Dat zijn er vijf meer dan woensdag. Het aantal Nederlandse ic-patiënten in Duitsland is gestegen van 52 naar 56.
Bron: AD.nl
Mensen, mensen, hou het vol met 1,5 meter afstand, zo veel mogelijk handen wassen.
Straks bij je POP.... vlog van je werkplek sturen voorzien van RIVM certificering en formulier invullen dat de werkgever niet verantwoordelijk is van/voor jouw door het daar gedane werk opgelopen gebreken.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:04 schreef trustychords het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat -als het allemaal lang gaat duren- op termijn wel wat verwacht wordt van werkgevers om te faciliteren in een ergonomisch verantwoorde thuiswerkplek. Maar tot die tijd is het ook overmacht en kan ik me niet indenken dat je als werkgever nu echt gezeik krijgt om de werkomstandigheden van iemand thuis.
But muh economie, middel < kwaal, ik wil op het terras zitten en naar festivals, het heeft lang genoeg geduurd en is hooguit just a flu bro voor oude zieke dikke rokers.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ga deels met jullie mee. Maar dit virus pakt niet alleen kwetsbare geliefden, het maakt van ouderen kwetsbaren. Van mensen die zonder dit virus nog misschien wel 15 tot 20 jaar te leven hebben. Als je dat kunt voorkomen, moet je dat altijd doen.
Bij ons wordt de facade volgehouden door het arbeidsrecht. Maar dat is niet vol te houden. Jetten wilt nu ook al de creditcard weggeven.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:19 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Het stort wel heel erg snel in in dat land zeg.
Hopen maar dat als de piek voorbij is daar en er weer opgekrabbeld gaat worden dat het ook snel weer de andere kant op gaat...
Klopt, maar het kan wel schommelen met stijgen en dalen.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat had je verwacht? 9 erbij is op termijn een flinke afname, zolang het onder de 50 zit is het goed. We zitten zwaar onder het lange termijn streefgetal.
Nou inderdaad. Nu heb ik nog wel een redelijke buffer, maar geen idee wat er gaat gebeuren als de boel echt instort hier en er wellicht banken om gaan vallen.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:19 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Hopen maar dat als de piek voorbij is daar en er weer opgekrabbeld gaat worden dat het ook snel weer de andere kant op gaat...
Die flexibiliteit is er wel in de Amerikaanse markt - maar onderschat niet hoe groot de crisis is daar. Modellen schatten nu al in dat de werkloosheid over niet al te lange tijd de Great Depression van de jaren 30 zal gaan overstijgen (toen 25% werkloosheid op de piek).quote:Op donderdag 9 april 2020 16:19 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Italie is gewoon netto betaler wat betreft EU-afdrachten en heeft, als je de rente op de staatsschuld niet mee zou tellen, een begrotingsoverschot. Het is dus meer dat je je vrouw onder curatele zou laten plaatsen omdat ze de schuld van haar grootmoeder moet afbetalen ondanks dat ze al zuinig leeft.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Als die de boel uitvreet en niet bijdraagt, uiteindelijk wel.
(NB: Ben de tijd van blinde kalverliefde voor een paar mooie ogen, al een tijdje voorbij)
Het zuiden wil dan ook geen geld voor Corona gevolgen maar geld (Never Waist A Crisis) die hun structurele problemen onbeperkt kunnen laten voortbestaan.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:06 schreef Zeroku het volgende:
[..]
En Nederland wil 1 mrd doneren. Maar dat vindt men in het zuiden toch wat te weinig.
Dan zorgen we ervoor dat we een buffer hebben omdat de IC belasting onder de 1000 zit. Maar als je ziet dat dat over 2 weken gaat gebeuren kun je kleine stapjes gaan zetten, als je dan fout zit heb je controle om terug te schalen.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:22 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Klopt, maar het kan wel schommelen met stijgen en dalen.
Verwachten dat de teller opeens naar 0 loopt, virus verdwijnt geleidelijk .quote:Op donderdag 9 april 2020 16:19 schreef Ven1972 het volgende:
Het aantal coronapatiënten op de intensive care is iets gestegen. In totaal liggen nu 1417 mensen op een ic. Woensdag waren het er 1408. Dat maakte het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) donderdag bekend. Woensdag was het aantal ic-patiënten gedaald ten opzichte van dinsdag. Het was de eerste daling sinds de uitbraak van het coronavirus.
Van de patiënten liggen 1361 mensen op een intensivecareafdeling in Nederland. Dat zijn er vijf meer dan woensdag. Het aantal Nederlandse ic-patiënten in Duitsland is gestegen van 52 naar 56.
Bron: AD.nl
Mensen, mensen, hou het vol met 1,5 meter afstand, zo veel mogelijk handen wassen.
Het zou grappig zijn als sommige mensen dit niet serieus zouden zeggen.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hij moet gewoon zeggen: alles komt goed. En dat dan alles goedkomt.
Zonder mondkapjes te hoeven dragen, want dat staat niet zo leuk. En zonder app, want dat willen we niet. En het mag ook geen geld kosten.
En inkomsten uit sportevenementen met vrij blij reizen.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:08 schreef RipCity het volgende:
Rutte heeft ook genoeg van al did wannabe journalisten die allemaal hun linkse festivals missen
Volgens mij bij jou ja.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:05 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Te snel gelezen of is er gewoon iets mis met je ogen?
Een grote dienstensector maar óók een grote agrarische sector die nu voornamelijk nog draait op mensen die uit Oost Europa worden ingevlogen (zelfs nu nog!). Maar volgend jaar wie weet draait op al die werkeloze mensen uit Nederland zelf.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Bij ons wordt de facade volgehouden door het arbeidsrecht. Maar dat is niet vol te houden. Jetten wilt nu ook al de creditcard weggeven.
Nederland denkt dat wij oneindig kunnen lenen, groot misverstand als klein landje met een grote dienstensector.
Dat proberen ze al sinds de 90er jaren en is nooit gelukt. Hoe denk je dat te bereiken?quote:Op donderdag 9 april 2020 16:33 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Maar volgend jaar wie weet draait op al die werkeloze mensen uit Nederland zelf.
(Zal eens tij worden ook trouwens)
Ik weet de statistieken niet precies, maar is de gemiddelde leeftijd van de overledenen niet ongeveer gelijk aan de algemene levensverwachting in Nederland? Ik vraag me dan echt af hoeveel van die mensen nog 20 jaar zouden kunnen leven en niet heel erg kwetsbaar zouden zijn bij de volgende hittegolf of de potentiële reguliere griepgolf van 2021/2022.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ga deels met jullie mee. Maar dit virus pakt niet alleen kwetsbare geliefden, het maakt van ouderen kwetsbaren. Van mensen die zonder dit virus nog misschien wel 15 tot 20 jaar te leven hebben. Als je dat kunt voorkomen, moet je dat altijd doen.
Tja, daar hebben we toch echt onder curatele stelling voor uit gevonden....quote:Op donderdag 9 april 2020 16:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar niet op het moment dat je partner met rekeningen overspoeld raakt... En iemand die slecht is met schulden opzadelen met nog meer schulden heeft nog nooit iemand geholpen.
De crux zit 'm in het woord "kan" en vele filosofen ontkrachten dan jouw "moet" eat niet logisch is.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Geen uitkering meer geven als ze werk weigeren.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:36 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat proberen ze al sinds de 90er jaren en is nooit gelukt. Hoe denk je dat te bereiken?
Ga jij de artsen vertellen dat ze aan triage moeten doen?quote:Op donderdag 9 april 2020 16:36 schreef belanov het volgende:
[..]
Ik weet de statistieken niet precies, maar is de gemiddelde leeftijd van de overledenen niet ongeveer gelijk aan de algemene levensverwachting in Nederland? Ik vraag me dan echt af hoeveel van die mensen nog 20 jaar zouden kunnen leven en niet heel erg kwetsbaar zouden zijn bij de volgende hittegolf of de potentiële reguliere griepgolf van 2021/2022.
Ik vind het een lastige discussie... Uiteraard wil je (instinctief) mensen maximaal beschermen, maar dan zou je bijv. ook moeten pleiten voor het verbieden van recreatief autogebruik omdat er jaarlijks honderden verkeersdoden vallen.
Jaren '90 waren best nog wel luxe jaren toch, ook voor werkelozen?quote:Op donderdag 9 april 2020 16:36 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat proberen ze al sinds de 90er jaren en is nooit gelukt. Hoe denk je dat te bereiken?
Been there, done that, didn't work, ze weigeren geen werk maar doen het slecht en/of erg traag, de motivatie blijkt te ontbreken.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:45 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Geen uitkering meer geven als ze werk weigeren.
De staat print zelf het geld... Nouja, nu via de ECB, 0 risico dus in principe, met een gezamenlijke ministerie van financien.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:38 schreef Ven1972 het volgende:
We als Nederland moeten we ook niet veel lenen hoor, want zo kan men gebeuren dat in verre toekomst wel hogere rentes over staan als je lening terug moet terug betalen. Dit heeft ook verre gevolgen voor onze staatsschuld, waar hoe dan ook niet altijd slim is om blijven lenen met geld van welke banken. Zo kom je niet zo heel erg snel van schulden met wereldwijde recessie. Maar goed iedere minister van Financiën heeft loodzware taak om goed op de schulden letten.
Ik heb ook op t land gewerkt als kind, nu laten we het Polen doen want die kunnen we betalen als kinderen.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:46 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Jaren '90 waren best nog wel luxe jaren toch, ook voor werkelozen?
Wie weet, volgend jaar als we weer op proberen te krabbelen dat meer Nederlanders wél bereidt zijn om dat werk te doen. Heb zelf vanaf m'n 12e altijd gewerkt in de vakanties en weekends voor boeren, niks mis met dat werk. Zie nu als ik af en toe in de polder kom alleen Polen het werk doen wat mijn leeftijdgenoten en ik altijd deden. Maar goed, andere tijden, andere manieren...
Iedere zaterdagochtend bollen rapen voor een geeltjequote:Op donderdag 9 april 2020 16:46 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Jaren '90 waren best nog wel luxe jaren toch, ook voor werkelozen?
Wie weet, volgend jaar als we weer op proberen te krabbelen dat meer Nederlanders wél bereidt zijn om dat werk te doen. Heb zelf vanaf m'n 12e altijd gewerkt in de vakanties en weekends voor boeren, niks mis met dat werk. Zie nu als ik af en toe in de polder kom alleen Polen het werk doen wat mijn leeftijdgenoten en ik altijd deden. Maar goed, andere tijden, andere manieren...
Inderdaad wel..... Maar ze gingen wel aan het werk.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:46 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Been there, done that, didn't work, ze weigeren geen werk maar doen het slecht en/of erg traag, de motivatie blijkt te ontbreken.
Helemaal voor ja!quote:Op donderdag 9 april 2020 16:45 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Geen uitkering meer geven als ze werk weigeren.
Aardbei plukken, kistje vol kreeg je een knaakquote:Op donderdag 9 april 2020 16:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Iedere zaterdagochtend bollen rapen voor een geeltje.
Maar bij Nederlanders kan je weer geen smerige schijnconstructies met huur uitvoeren om onder het minimumloon te betalen.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:33 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Een grote dienstensector maar óók een grote agrarische sector die nu voornamelijk nog draait op mensen die uit Oost Europa worden ingevlogen (zelfs nu nog!). Maar volgend jaar wie weet draait op al die werkeloze mensen uit Nederland zelf.
(Zal eens tijd worden ook trouwens)
Dat er stap voor stap versoepelt gaat worden en dat tijdens die periode er nog altijd de anderhalve meter regel zal gelden. En dat kan dus wel even duren.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:52 schreef Silven het volgende:
Kan iemand uitleggen wat Rutte bedoeld met ‘voorbereiden op de 1,5m samenleving’? Dit is nu toch al een redelijke tijd van kracht en gewend? Dit moeten we toch gewoon nog ff volhouden en daarna weer back to normal? Of zie ik iets over het hoofd?
De land en tuinbouwers wilden er al snel weer vanaf en dus werkt het niet, next.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:49 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Inderdaad wel..... Maar ze gingen wel aan het werk.
Na 911 kreeg je opeens het verbod om een eigen flesje water mee te nemen in het vliegtuig. Stel dat je er een bom van kan maken, of er gif in zit.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:52 schreef Silven het volgende:
Kan iemand uitleggen wat Rutte bedoeld met ‘voorbereiden op de 1,5m samenleving’? Dit is nu toch al een redelijke tijd van kracht en gewend? Dit moeten we toch gewoon nog ff volhouden en daarna weer back to normal? Of zie ik iets over het hoofd?
Dan valt er toch niks voor te bereiden? Dan blijft het zoals het nu is met als voordeel dat er weer wat dingen open gaan. Dus bedoelt hij dan voorbereiding op weer betere en makkelijkere tijden ofzo?quote:Op donderdag 9 april 2020 16:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat er stap voor stap versoepelt gaat worden en dat tijdens die periode er nog altijd de anderhalve meter regel zal gelden. En dat kan dus wel even duren.
Bepaalde winkels enz kunnen dan weer open, een concert waar je op elkaar geplakt zit niet.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:56 schreef Silven het volgende:
[..]
Dan valt er toch niks voor te bereiden? Dan blijft het zoals het nu is met als voordeel dat er weer wat dingen open gaan. Dus bedoelt hij dan voorbereiding op weer betere en makkelijkere tijden ofzo?
Ze weigeren geen werk maar sucken erin wegens gebrek aan motivatie in de meeste gevallen.quote:
Dan gaat vliegen een duur grapje worden als er nog maar 1/3 van de normale passagiers mee mogen vliegen.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:55 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Na 911 kreeg je opeens het verbod om een eigen flesje water mee te nemen in het vliegtuig. Stel dat je er een bom van kan maken, of er gif in zit.
Ik zie het zo hetzelfde gaan met die 1,5m regel.
Hij bedoelt dat we er niet vanuit moeten gaan dat binnen een paar weken die regel weg is. Dat we daar nog wel even vast aan zitten, óók als er versoepelt wordt. Bereid je voor op bijvoorbeeld een restaurant waar je anderhalve meter afstand dient te houden.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:56 schreef Silven het volgende:
[..]
Dan valt er toch niks voor te bereiden? Dan blijft het zoals het nu is met als voordeel dat er weer wat dingen open gaan. Dus bedoelt hij dan voorbereiding op weer betere en makkelijkere tijden ofzo?
Dan snap ik nog steeds de voorbereiden op 1,5m samenleving niet. Daar zitten we juist nu middenin al enige tijd en kan alleen maar beter worden.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:57 schreef -river- het volgende:
[..]
Bepaalde winkels enz kunnen dan weer open, een concert waar je op elkaar geplakt zit niet.
Waarom zou men dat voor eeuwig willen? Welk doel zit daar volgens jou achter?quote:Op donderdag 9 april 2020 16:55 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Na 911 kreeg je opeens het verbod om een eigen flesje water mee te nemen in het vliegtuig. Stel dat je er een bom van kan maken, of er gif in zit.
Ik zie het zo hetzelfde gaan met die 1,5m regel.
In geld of (vertegenwoordigende) waarde ?quote:Op donderdag 9 april 2020 16:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Nu heb ik nog wel een redelijke buffer, maar geen idee wat er gaat gebeuren als de boel echt instort hier en er wellicht banken om gaan vallen.
Oh oke. Nou daar hoef ik niet aan te wennen hoor. Wel fijn als mensen niet zo in je personal space komen.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat we er niet vanuit moeten gaan dat binnen een paar weken die regel weg is. Dat we daar nog wel even vast aan zitten, óók als er versoepelt wordt. Bereid je voor op bijvoorbeeld een restaurant waar je anderhalve meter afstand dient te houden.
Betaald worden naar de productie die je levert is best een incentive hoor. Trouwens de Polen die in de polder wonen waar ik ben opgegroeid kunnen er al jaren prima van leven, dus waarom zouden Nederlanders dat niet kunnen? Potdomme man een kwart van de bewoners in het dorp waar ik ben opgegroeid is Pools. Die hebben een huurhuis, doen hun werk en hebben een prima leven! Waarom denken Nederlanders dat zulk werk te min voor ze is???? Snap ik echt nietquote:Op donderdag 9 april 2020 16:48 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik heb ook op t land gewerkt als kind, nu laten we het Polen doen want die kunnen we betalen als kinderen.
Met dat loon een simpel leven in Nederland betalen
Kijk, het is een hele mooie regel, want als het niet kan vanwege economische redenen wordt het niet toegepast.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:57 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dan gaat vliegen een duur grapje worden als er nog maar 1/3 van de normale passagiers mee mogen vliegen.
twitter:hhl95 twitterde op donderdag 09-04-2020 om 14:35:19Wat een fantastisch gebaar van de #PH-SMX, die verschillende ziekenhuizen afgaat om een hart in de lucht te spuiten! Hier in de #Bijlmer #corona #covid19 #zorgpersoneel @NOS @AT5 https://t.co/wJHuLHhJvD reageer retweet
Dat jij er niet aan hoeft te wennen, betekent natuurlijk niet dat de samenleving zich er niet op voor moet bereiden.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:59 schreef Silven het volgende:
[..]
Oh oke. Nou daar hoef ik niet aan te wennen hoor. Wel fijn als mensen niet zo in je personal space komen.
YAYquote:Op donderdag 9 april 2020 16:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Iedere zaterdagochtend bollen rapen voor een geeltje.
Ik denk dat-ie vooral bedoelt dat deze maatregel nog wel een paar maanden van kracht zal blijven, en zeker niet zal stoppen eind april of zelfs begin juni.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:52 schreef Silven het volgende:
Kijk, je kan naar je werk met de bus of trein als op je werk en in de bus of trein je wel afstand kan houden, maar je kan niet naar de hoeren want daar is afstand niet mogelijk.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:58 schreef Silven het volgende:
[..]
Dan snap ik nog steeds de voorbereiden op 1,5m samenleving niet. Daar zitten we juist nu middenin al enige tijd en kan alleen maar beter worden.
Dat zou raar zijn. Dan in bussen, treinen, metro en taxi's ook niet?quote:Op donderdag 9 april 2020 16:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Kijk, het is een hele mooie regel, want als het niet kan vanwege economische redenen wordt het niet toegepast.
Andere gevallen wel. Dus op het vliegveld 1.5m in het vliegtuig niet.
👍🏼👍🏼quote:Op donderdag 9 april 2020 17:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat jij er niet aan hoeft te wennen, betekent natuurlijk niet dat de samenleving zich er niet op voor moet bereiden.
?quote:Op donderdag 9 april 2020 17:00 schreef -river- het volgende:
[..]
Kijk, je kan naar je werk met de bus of trein als op je werk en in de bus of trein je wel afstand kan houden, maar je kan niet naar de hoeren want daar is afstand niet mogelijk.
Doel is controle behouden, schijnveiligheid. Rutte noemt het toch zelf het nieuwe normaal, willen zelfs een app.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom zou men dat voor eeuwig willen? Welk doel zit daar volgens jou achter?
Moet ik dan 150 euro betalen voor een ticket naar Londen I.p.v. 50?quote:Op donderdag 9 april 2020 16:57 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dan gaat vliegen een duur grapje worden als er nog maar 1/3 van de normale passagiers mee mogen vliegen.
Gewoon achter de ramen blijven.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:00 schreef -river- het volgende:
[..]
Kijk, je kan naar je werk met de bus of trein als op je werk en in de bus of trein je wel afstand kan houden, maar je kan niet naar de hoeren want daar is afstand niet mogelijk.
Ja welk hoger doel bereikt Rutte met 1,5 meter nadat het virus verslagen is?quote:Op donderdag 9 april 2020 17:05 schreef Jed1Gam het volgende:
Doel is controle behouden, schijnveiligheid. Rutte noemt het toch zelf het nieuwe normaal.
Virus blijft totdat het vaccin er is.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja welk hoger doel bereikt Rutte met 1,5 meter nadat het virus verslagen is?
Een barre liefdeloze samenleving zonder lovebabies, wat die verrekte liberalen altijd al wilden. Ofzo.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja welk hoger doel bereikt Rutte met 1,5 meter nadat het virus verslagen is?
Van Dissel zei in zijn briefing deze week dan ook dat we twee relatief milde griepjaren hebben gehad. Er zullen dus ook heel wat bejaarden tussen zitten die al in de reservetijd zaten zeg maar.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:36 schreef belanov het volgende:
[..]
Ik weet de statistieken niet precies, maar is de gemiddelde leeftijd van de overledenen niet ongeveer gelijk aan de algemene levensverwachting in Nederland? Ik vraag me dan echt af hoeveel van die mensen nog 20 jaar zouden kunnen leven en niet heel erg kwetsbaar zouden zijn bij de volgende hittegolf of de potentiële reguliere griepgolf van 2021/2022.
Ik vind het een lastige discussie... Uiteraard wil je (instinctief) mensen maximaal beschermen, maar dan zou je bijv. ook moeten pleiten voor het verbieden van recreatief autogebruik omdat er jaarlijks honderden verkeersdoden vallen.
Ja dus tot het virus verslagen is.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Virus blijft totdat het vaccin er is.
Elke dag zal het doordruppelen, soms is het 1 soms 5, misschien een dagje 0 als je geluk hebt. De kans op uitbraak is altijd aanwezig, zelfde als terrorisme.
Nee 300. Zoals in de jaren '80 300 gulden normaal was voor een ticket naar Londen, wen er maar aan zou ik zeggen.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Moet ik dan 150 euro betalen voor een ticket naar Londen I.p.v. 50?
De gemiddelde levensverwachting per leeftijd in 2018:quote:Op donderdag 9 april 2020 16:36 schreef belanov het volgende:
[..]
Een jaar - 1.5 is lang. Misschien heeft t dan genoeg voordelen gebracht dat het in stand kan worden gehouden, net als vele terrorisme maatregelen.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dus tot het virus verslagen is.
Maar je suggereert dat hij het voor eeuwig zou willen.
Het is gewoon minimumloon, maar goed.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:48 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik heb ook op t land gewerkt als kind, nu laten we het Polen doen want die kunnen we betalen als kinderen.
Met dat loon een simpel leven in Nederland betalenJe mag niet eens in een vakantiewoning leven als Nederlander.
Welke voordelen zie je dan nog meer?quote:Op donderdag 9 april 2020 17:12 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Een jaar - 1.5 is lang. Misschien heeft t dan genoeg voordelen gebracht dat het in stand kan worden gehouden.
Maar 2017-2018 was het zwaarste griepseizoen in minstens 20 jaar.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Van Dissel zei in zijn briefing deze week dan ook dat we twee relatief milde griepjaren hebben gehad. Er zullen dus ook heel wat bejaarden tussen zitten die al in de reservetijd zaten zeg maar.
dus nog een jaar of twee die 1,5 meter?quote:Op donderdag 9 april 2020 17:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Virus blijft totdat het vaccin er is.
Elke dag zal het doordruppelen, soms is het 1 soms 5, misschien een dagje 0 als je geluk hebt. De kans op uitbraak is altijd aanwezig, zelfde als terrorisme.
Andere virusje worden ook tegengegaan, minder griepdoden bijv.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welke voordelen zie je dan nog meer?
Staat ook gewoon op nos.nl, ook steun uit Oostenrijkquote:Op donderdag 9 april 2020 17:12 schreef mazaru het volgende:
Las ik hier nou dat Duitsland niet achter Nederland stond over het standpunt dat we geen gezamelijke schuld willen?
BERLIN (Reuters) - Chancellor Angela Merkel on Thursday rejected demands by Italy for common euro zone bonds to mitigate the economic impact of the coronavirus pandemic, adding that Germany would back other instruments to help countries hard-hit by the crisis.
https://www.reuters.com/a(...)abonds-idUSKCN21R2CW
Ik zeg alleen maar wat Van Dissel zei.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar 2017-2018 was het zwaarste griepseizoen in minstens 20 jaar.
ja precies. Niet gaan zitten wachten op een vaccin. Tenminste, als Rutte zijnde dan. Er wordt wel gewerkt aan medicijnen etc. Ik hoef geen jaar die 1.5m samenleving.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus nog een jaar of twee die 1,5 meter?
vaccin duurt nog wel even, met een (bestaand) medicijn misschien wat meer kans dat we wat sneller kunnen normaliseren
Gaat ook heel goed voor eeuwig te handhaven zijn ja.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Andere virusje worden ook tegengegaan, minder griepdoden bijv.
Dat is wel de crux inderdaad. Dat er een paar einzelgängers op FOK! zijn die daar geen moeite hebben doet daar niets aan af.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:17 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Ik hoef geen jaar die 1.5m samenleving.
Lovebabies? Van die kindjes van ouders die alleen maar met zichzelf en het bevredigen van hun eigen behoeftes bezig zijn? Die kindjes ontsporen sowieso. En dan de ouders zich maar afvragen: where did we go wrong?quote:Op donderdag 9 april 2020 17:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Een barre liefdeloze samenleving zonder lovebabies, wat die verrekte liberalen altijd al wilden. Ofzo.
Ik hoop het niet, maar als Rutte zegt het nieuwe normaal. Ja dan moet er toch wel wat veranderen aan het oude normaal, anders is het gewoon hetzelfde.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gaat ook heel goed voor eeuwig te handhaven zijn ja.
tenzij het virus uit zichzelf afvlakt dan krijg je hetzelfde verhaal als met de vorige sarsquote:Op donderdag 9 april 2020 17:20 schreef ludovico het volgende:
Als we hier structureel niks mee opschieten heeft het allemaal geen zin dit natuurlijk.
Maar okay dat vaccin zal er best wel komen hoor.
Ik geef slechts commentaar op wat hij zeiquote:Op donderdag 9 april 2020 17:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar wat Van Dissel zei.
Wat was het verhaal met de vorige Sars?quote:Op donderdag 9 april 2020 17:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
tenzij het virus uit zichzelf afvlakt dan krijg je hetzelfde verhaal als met de vorige sars
Drive in bioscopen. Films kijken vanuit de auto, met hooguit twee personen.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:45 schreef superniger het volgende:
Moet ik eerst even een auto kopenquote:Op donderdag 9 april 2020 17:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Drive in bioscopen. Films kijken vanuit de auto, met hooguit twee personen.
Ben al blij als dit tegen het einde van het jaar afgelopen is. Ik begin de moed te te verliezen dat we weer normaal gaan doen.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat-ie vooral bedoelt dat deze maatregel nog wel een paar maanden van kracht zal blijven, en zeker niet zal stoppen eind april of zelfs begin juni.
En dat is waar mijn hoop op is gevestigd eigenlijk. Sars en Mers zijn uiteindelijk vrij snel verdwenen. Waarom kan ik zo snel niet vinden maar ben nog aan het zoekenquote:Op donderdag 9 april 2020 17:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
tenzij het virus uit zichzelf afvlakt dan krijg je hetzelfde verhaal als met de vorige sars
Over drie weken is het janken met de pet op daar.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:38 schreef heywoodu het volgende:
In Brazilië stroomt het ondertussen weer gezellig vol. Dikke files op de toegangswegen richting de toeristische oorden waar tienduizenden mensen uit São Paulo naar op weg zijn voor het paasweekeinde. Op straat geeft verder niemand een fuck en is het gewoon stampvol. Die cijfers gaan nog wel enorm de hoogte in.
Nee dat niet, maar dat virus is niet verslagen met een vaccin, kolder dat dat er op korte termijn is. We zouden in een zeker tempo dit virus door de samenleving laten razen, en dan heb je ook een zekere immuniteit. Maar nu wordt er vooral gekozen om als bange konijntjes elkaar maar niet maar aan te raken en nergens meer heen gaan.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dus tot het virus verslagen is.
Maar je suggereert dat hij het voor eeuwig zou willen.
Zoveel plek hebben we in Nederland helemaal niet, het is normaal gesproken al overvol met auto's op wegen en parkeerplekken.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Precies, auto's en een OV verbod.
Voor de lange termijn is het om dit soort virusuitbraken te voorkomen wellicht beter om de auto juist weer te promoten.
Die virussen zijn volgens mij niet zo wereldwijd uitgezaaid als dit.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:38 schreef Snowpea het volgende:
[..]
En dat is waar mijn hoop op is gevestigd eigenlijk. Sars en Mers zijn uiteindelijk vrij snel verdwenen. Waarom kan ik zo snel niet vinden maar ben nog aan het zoeken
Waar zie je dit? Ik zag laatst op webcambeelden dat het in Rio weldegelijk een heel stuk rustiger is.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:38 schreef heywoodu het volgende:
In Brazilië stroomt het ondertussen weer gezellig vol. Dikke files op de toegangswegen richting de toeristische oorden waar tienduizenden mensen uit São Paulo naar op weg zijn voor het paasweekeinde. Op straat geeft verder niemand een fuck en is het gewoon stampvol. Die cijfers gaan nog wel enorm de hoogte in.
Je kunt zoiets niet verslaan denk ik als je niet letterlijk 5 miljard van die vaccins hebt ofzo.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar dat virus is niet verslagen met een vaccin, kolder dat dat er op korte termijn is. We zouden in een zeker tempo dit virus door de samenleving laten razen, en dan heb je ook een zekere immuniteit. Maar nu wordt er vooral gekozen om als bange konijntjes elkaar maar niet maar aan te raken en nergens meer heen gaan.
Ach wel nee, slechts 1 miljoen Nederlanders maken gebruik van het OV, zoveel is dat niet.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Zoveel plek hebben we in Nederland helemaal niet, het is normaal gesproken al overvol met auto's op wegen en parkeerplekken.
Dan krijg je een Bangkok scenario waar mensen nauwelijks kunnen ademhalen door de uitlaatgassen van auto's.
Ik hoor het van mijn vriendin, die in een van die (voor mensen São Paulo, niet echt voor buitenlanders) toeristische plaatsen woont. Daar stroomt het vandaag net als een paar weken geleden, toen de wegen na een korte sluiting weer geopend werden, helemaal vol. Op de toegangsweg is het vooral wachten, soms een paar meter rijden, en dan weer wachten. Op de straten in het centrum is het druk, de fietspaden zijn vol, de stranden zijn vol, de winkels zijn helemaal vol, het is nog drukker dan normaal.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:42 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Waar zie je dit? Ik zag laatst op webcambeelden dat het in Rio weldegelijk een heel stuk rustiger is.
Waarom zouden gezonde mensen zich laten injecteren door een vaccin dat onder hoge druk in elkaar geflanst is. Immuniteit treedt ook op als een groot deel van de samenleving dit virus gehad heeft. Uitzonderingen daargelaten.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kunt zoiets niet verslaan denk ik als je niet letterlijk 5 miljard van die vaccins hebt ofzo.
?
Dus dit wordt de nieuwe griep prik.
Men zegt dat het virus semi rap muteert, binnen 6-18 maanden,en dat je het blijft krijgen en als een soort van jaarlijkse griep terugkeert.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom zouden gezonde mensen zich laten injecteren door een vaccin dat onder hoge druk in elkaar geflanst is. Immuniteit treedt ook op als een groot deel van de samenleving dit virus gehad heeft. Uitzonderingen daargelaten.
SARS werd gestopt door quarantaine maatregelen. Moest ook wel, met een fatality rate van 15.3% (buiten China, in China was het verdacht laag, 6.6%) . Het was makkelijker te stoppen omdat de meesten zwaar ziek werden, en pas erg besmettelijk werden dagen na het optreden van de eerste symptomen.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is ook de reden waarom medisch personeel zo zwaar getroffen werd, die patienten belandden vrij snel in het ziekenhuis. In Toronto vonden 65% van de besmettingen plaats in het ziekenhuis: 37% personeel, 28% patienten en bezoekers.quote:SARS-CoV is most infectious in severely ill patients, which usually occurs during the second week of illness. This delayed infectious period meant that quarantine was highly effective; people who were isolated before day five of their illness rarely transmitted the disease to others.
MERS is niet verdwenen. 212 gevallen in 2019. Hoogste aantal was in 2015: 492quote:Op donderdag 9 april 2020 17:38 schreef Snowpea het volgende:
[..]
En dat is waar mijn hoop op is gevestigd eigenlijk. Sars en Mers zijn uiteindelijk vrij snel verdwenen. Waarom kan ik zo snel niet vinden maar ben nog aan het zoeken
Dat van die immuniteit blijkt niet zo goed te werken volgens Duits onderzoek. Sta je dan.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom zouden gezonde mensen zich laten injecteren door een vaccin dat onder hoge druk in elkaar geflanst is. Immuniteit treedt ook op als een groot deel van de samenleving dit virus gehad heeft. Uitzonderingen daargelaten.
Kan ook, ik geloof dus ook he-le-maal niet in een vaccin. Denk dat het eenvoudiger is om te focussen op een medicijn dat het immuunsysteem helpt het virus te verslaan voor mensen die dat nodig hebben.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Men zegt dat het virus semi rap muteert, binnen 6-18 maanden,en dat je het blijft krijgen en als een soort van jaarlijkse griep terugkeert.
Ik ken'm. Sommigen mensen zijn niet geheel immuun als ze geen aantoonbare klachten hebben gehad.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:51 schreef Document1 het volgende:
[..]
Dat van die immuniteit blijkt niet zo goed te werken volgens Duits onderzoek. Sta je dan.
Mers: Midden Oosten, VS, Europa, Noord-Afrika, ZO Azië.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die virussen zijn volgens mij niet zo wereldwijd uitgezaaid als dit.
Dank! Jij bent van onschatbare waarde wat informatievoorziening aangaat hier!quote:Op donderdag 9 april 2020 17:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
SARS werd gestopt door quarantaine maatregelen. Moest ook wel, met een fatality rate van 15.3% (buiten China, in China was het verdacht laag, 6.6%) . Het was makkelijker te stoppen omdat de meesten zwaar ziek werden, en pas erg besmettelijk werden dagen na het optreden van de eerste symptomen.
[..]
Dat is ook de reden waarom medisch personeel zo zwaar getroffen werd, die patienten belandden vrij snel in het ziekenhuis. In Toronto vonden 65% van de besmettingen plaats in het ziekenhuis: 37% personeel, 28% patienten en bezoekers.
[..]
MERS is niet verdwenen. 212 gevallen in 2019. Hoogste aantal was in 2015: 492
Mooi bewijs dat wanneer je eenmaal een bepaalde leeftijd hebt bereikt, je redelijk mag rekenen op een nog langere overleving. Je moet dus eerst zorgen dat je 80, en in veel landen volwassen, wordt om verder te genieten tot ouderdom.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De gemiddelde levensverwachting per leeftijd in 2018:
0: 81.8 jaar
81: 8.6 jaar
82: 8.0 jaar
83: 7.4 jaar
84: 6.9 jaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |