Ik ben ook zeker niet tegen thuiswerken, maar dat het alleen maar voordelen heeft lijkt me duidelijk onjuist.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:49 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik krijg op dit moment echt (veel) meer gedaan thuis, inloggen als het uit komt, even uitloggen als je naar de winkel gaat of even een wasje op moet hangen.
Mooi!quote:
Onvergeeflijk!!quote:Op donderdag 9 april 2020 16:08 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Als Italië er voor zorgt dan hun wijn vrijelijk te verkrijgen is in mijn supermarkt heb je een punt.
Maar er is geen Italiaanse wijn meer verkrijgbaar in mijn supermarkt dus Italië is behoorlijk aan het verzaken momenteel
Dat lijkt me ook een mooie winst. Dat men zich gaat realiseren hoeveel onzin er eigenlijk gedaan wordt en dat er op kantoor heel veel tijd verspild wordt, omdat men nou eenmaal geacht wordt aanwezig te zijn.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zelf "werk" ik al een tijd thuis, al of (vaker) niet betaald en ik begin mij af te vragen of dat werk niet vooral bestaat uit een soort bezigheidstherapie.
quote:
Duidelijk, zo zit ik er ook in, je kan dat alleen niet zo kil zeggen.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Omdat ik een andere mening heb dan de massa?
Er zitten heel veel goede kanten aan Corona. Stel nu dat 20 % van de bejaarden dood gaat. Dan komt er woonruimte vrij voor jonge stellen die een gezin willen stichten. Opgepot geld komt vrij. Tekorten in de zorg worden opgelost. Heli’s goed voor de CO2, voor de natuur in het algemeen.
Corona is objectief en niet racistisch.
Alles heeft 2 kanten en dus corona ook.
Waarom zou iedereen de mening moeten zijn toegedaan dat we de hele wereld stil moeten leggen om het leven van chronische bejaarden nog een paar kat te rekken? Ik vind dat echt niet. Laat maar waaien die Corona. De wereld gaat er echt niet aan ten onDer. In Afrika hebben ze ieder jaar een sterfte als bij Corona, dat vind iedereen normaal.
Ja, precies. Hoe meer mensen maskers willen dragen,hoe meer "maskers" er af gaan....quote:Op donderdag 9 april 2020 15:52 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Wat ik hier zo lees aan comments worden mensen er alleen maar nog stompzinniger en hartelozer van.
Ik begrijp meer dan jij denkt. Het punt waarop wij nu zijn beland is al erg genoeg. Nog verder gaan op deze heilloze weg is zinloos, zolang Italië structureel zijn afspraken niet nakomt.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:05 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Als je denkt dat Italië en Nederland gescheiden economieën hebben, begrijp je er nog minder van dan ik dacht.
Maar niet op het moment dat je partner met rekeningen overspoeld raakt... En iemand die slecht is met schulden opzadelen met nog meer schulden heeft nog nooit iemand geholpen.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:07 schreef mazaru het volgende:
[..]
Hoeft toch niet? Als de liefde groot genoeg is dan help je die ander gewoon door te zorgen dat die wel goed met het geld omgaat.
gadver....franse wijn is echt goorquote:Op donderdag 9 april 2020 16:10 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Zeker! Moet nu verdorie verplicht Franse wijn drinken ja
Dat was wellicht wat overdreven inderdaad, maar het is in ieder geval wel verdomd handig.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ben ook zeker niet tegen thuiswerken, maar dat het alleen maar voordelen heeft lijkt me duidelijk onjuist.
Zijn nooit rendabel geweest en alleen kijkbaar, laat in de avond in zonovergoten strekenquote:
Dat heb je mooi gezegdquote:Op donderdag 9 april 2020 16:10 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Ja, precies. Hoe meer mensen maskers willen dragen,hoe meer "maskers" er af gaan....
Die begrotingsregels zijn waanzin, en dat heeft te maken met ook een deel vermogensongelijkheid.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:07 schreef maan_man het volgende:
[..]
Begrotingsregels die vervolgens met voeten worden getreden, vandaar dat ze nu in de penarie zitten.
Dat die buurman je niet neerhoekt of met de vijand gaat heulen om jou te overvallen.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
Grootste onzin. Als ik ¤ 100,- moet sturen om ¤ 100,- aan tulpen te kunnen verkopen. Wat schiet ik daar dan mee op?
Valt mee, na de 1e fles merk ik dat niet meerquote:Op donderdag 9 april 2020 16:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gadver....franse wijn is echt goor
Men heeft ook totaal geen benul van staatsbegrotingen. Het is, i.t.t. tot private partijen, voor een Staat juist gunstig om schulden te hebben. Zeker als dat bij andere landen is.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die begrotingsregels zijn waanzin, en dat heeft te maken met ook een deel vermogensongelijkheid.
Iemand moet schuld hebben en iemand bezit.
Staat in schuld, privaat wel geld. Etc.
Maar mensen zijn bang voor schulden dus de bestedingen worden geremd.
Maar macro economisch zijn slechts de rente de kosten van geld, die zijn nu laag (okay beetje risico erin.) Anyhow, de staat zou geld kunnen printen, schulden weg, en dan gaan mensen opeens weer uitgeven? Het is psychologie wat hier werkt... Het is niet rationeel, maar heeft zeker effect op de werkelijkheid.
En dan zijn er gevallen als:quote:Op donderdag 9 april 2020 16:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik las laatst een artikel van twee kinderen die hun beide ouders hebben verloren aan de ziekte. Ze gaven aan dat het misschien beter was dat ze beide tegelijk zijn overleden.
Bron: De Standaardquote:Vader Pierre werd met een longontsteking vanuit het woonzorgcentrum naar het ziekenhuis overgebracht in de week van 9 maart. ‘Hij werd getest op corona, maar het resultaat was negatief. Hij leek erdoor te komen, maar bij een tweede test op 27 maart bleek dat hij toch covid-19 had. Hij is op 31 maart in het ziekenhuis gestorven. Niet op intensieve zorg, hij was hartpatiënt en mocht daarom niet naar die afdeling.’
‘Mijn moeder heeft haar man niet meer kunnen zien. Zij werd in het weekend dat volgde op de lockdown ziek in het rusthuis. Na een paar dagen ging het beter en mocht ze haar kamer weer verlaten en in de refter gaan eten. Twee dagen later werd de eetzaal voor iedereen gesloten.’
In het weekend van 28 maart werd de moeder van Stephan opnieuw ziek. ‘Ze begon weer te hoesten en maakte koorts. Met alleen die symptomen mocht de dokter mijn moeder volgens de richtlijnen niet naar het ziekenhuis sturen om haar te testen op corona. Maar de dinsdag erop kreeg ze ook problemen met de ademhaling en is ze toch naar de spoed overgebracht.’ Zij overleed dinsdag.
‘Mijn mama had geen medische voorgeschiedenis. Ze was 83 jaar en had gehoopt op intensieve zorg te mogen vechten voor haar leven. Maar ook voor haar was daar geen plaats. Ik heb er nog op aangedrongen. Tevergeefs.’
Het verschil tussen een gift en een greep uit je portemonnee.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:01 schreef mazaru het volgende:
[..]
Italië denkt nu ook aan zijn eigen portemonnee. Die willen uit een gezamenlijke pot lenen waar ieder land terugbetaald met dezelfde rente en waar alle landen garant voor elkaar staan.
De rente die Italië normaal zou moeten betalen ligt veel hoger dan deze gemiddelde rente en voor Nederland zou die veel lager liggen.
Nederland wil wel geld geven, maar uit een andere pot. Een pot waar geld geleend mag worden zolang landen zelf ook hen best doen om de boel weer op orde te krijgen.
Dat is tenminste hoe ik het begrepen heb van de informatie die ik gelezen en gehoord heb.
Gelukkig zijn veel Amerikanen wel goed verzekerd enzo. Oh wacht...quote:Op donderdag 9 april 2020 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
16,5 miljoen werklozen in de VS inmiddels (in krap een maand) - volgens mij iets meer dan 10% van de totale work force
Omdat je je munt eventueel zou kunnen devalueren waardoor je praktisch rijker bent geworden van de transactie? Komt wel macro politiek bij kijken.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:13 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Men heeft ook totaal geen benul van staatsbegrotingen. Het is, i.t.t. tot private partijen, voor een Staat juist gunstig om schulden te hebben. Zeker als dat bij andere landen is.
Ik ga deels met jullie mee. Maar dit virus pakt niet alleen kwetsbare geliefden, het maakt van ouderen kwetsbaren. Van mensen die zonder dit virus nog misschien wel 15 tot 20 jaar te leven hebben. Als je dat kunt voorkomen, moet je dat altijd doen.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Duidelijk, zo zit ik er ook in, je kan dat alleen niet zo kil zeggen.
Mensen met kwetsbare geliefden zullen dat gelijk zien als persoonlijke aanval met dat "we" dan hun geliefden (en die van mij) opzettelijk dood willen laten gaan. Dat is voor geen prijs acceptabel, al moeten we andere daarvoor vermoorden.
De bekende discussie het leven van het eigen kind, is ongelimiteerd belangrijker dan die van een willekeurige ander.
Elders heb en stel ik regelmatig de vraag wat men nu probeert te beheersen dat ondanks de buiten proportionele draconische maatregelen niet zal voorkomen wat we vrezen.
Het is geen optie om als een bevend konijn elkaar te gaan mijden vanwege de boze wolf.
Als die de boel uitvreet en niet bijdraagt, uiteindelijk wel.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat een kromme vergelijking.
Dit is een betere vergelijking: als je een gezamenlijk huishouden hebt, en je partner raakt werkloos, ga je je partner dan ook op rantsoen zetten?
Wel minder kans om Corona op te lopen, nu ze thuis zitten.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn veel Amerikanen wel goed verzekerd enzo. Oh wacht...
Gelukkig heeft Trump een Trumpcare ingesteld toen Obamacare afgeschaft werd. Oh wacht...
Gelukkig heeft Amerika een beperkte staatsschuld en kan het wel wat economische schade lijden. Oh wacht...
Het stort wel heel erg snel in in dat land zeg.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
16,5 miljoen werklozen in de VS inmiddels (in krap een maand) - volgens mij iets meer dan 10% van de totale work force
Wat had je verwacht? 9 erbij is op termijn een flinke afname, zolang het onder de 50 zit is het goed. We zitten zwaar onder het lange termijn streefgetal.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:19 schreef Ven1972 het volgende:
Helaas helaas is er bij IC's in Nederland iets licht gestegen
Het is nog altijd gewoon positief te noemen.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:19 schreef Ven1972 het volgende:
Het aantal coronapatiënten op de intensive care is iets gestegen. In totaal liggen nu 1417 mensen op een ic. Woensdag waren het er 1408. Dat maakte het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) donderdag bekend. Woensdag was het aantal ic-patiënten gedaald ten opzichte van dinsdag. Het was de eerste daling sinds de uitbraak van het coronavirus.
Van de patiënten liggen 1361 mensen op een intensivecareafdeling in Nederland. Dat zijn er vijf meer dan woensdag. Het aantal Nederlandse ic-patiënten in Duitsland is gestegen van 52 naar 56.
Bron: AD.nl
Mensen, mensen, hou het vol met 1,5 meter afstand, zo veel mogelijk handen wassen.
Straks bij je POP.... vlog van je werkplek sturen voorzien van RIVM certificering en formulier invullen dat de werkgever niet verantwoordelijk is van/voor jouw door het daar gedane werk opgelopen gebreken.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:04 schreef trustychords het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat -als het allemaal lang gaat duren- op termijn wel wat verwacht wordt van werkgevers om te faciliteren in een ergonomisch verantwoorde thuiswerkplek. Maar tot die tijd is het ook overmacht en kan ik me niet indenken dat je als werkgever nu echt gezeik krijgt om de werkomstandigheden van iemand thuis.
But muh economie, middel < kwaal, ik wil op het terras zitten en naar festivals, het heeft lang genoeg geduurd en is hooguit just a flu bro voor oude zieke dikke rokers.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ga deels met jullie mee. Maar dit virus pakt niet alleen kwetsbare geliefden, het maakt van ouderen kwetsbaren. Van mensen die zonder dit virus nog misschien wel 15 tot 20 jaar te leven hebben. Als je dat kunt voorkomen, moet je dat altijd doen.
Bij ons wordt de facade volgehouden door het arbeidsrecht. Maar dat is niet vol te houden. Jetten wilt nu ook al de creditcard weggeven.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:19 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Het stort wel heel erg snel in in dat land zeg.
Hopen maar dat als de piek voorbij is daar en er weer opgekrabbeld gaat worden dat het ook snel weer de andere kant op gaat...
Klopt, maar het kan wel schommelen met stijgen en dalen.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat had je verwacht? 9 erbij is op termijn een flinke afname, zolang het onder de 50 zit is het goed. We zitten zwaar onder het lange termijn streefgetal.
Nou inderdaad. Nu heb ik nog wel een redelijke buffer, maar geen idee wat er gaat gebeuren als de boel echt instort hier en er wellicht banken om gaan vallen.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:19 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Hopen maar dat als de piek voorbij is daar en er weer opgekrabbeld gaat worden dat het ook snel weer de andere kant op gaat...
Die flexibiliteit is er wel in de Amerikaanse markt - maar onderschat niet hoe groot de crisis is daar. Modellen schatten nu al in dat de werkloosheid over niet al te lange tijd de Great Depression van de jaren 30 zal gaan overstijgen (toen 25% werkloosheid op de piek).quote:Op donderdag 9 april 2020 16:19 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Italie is gewoon netto betaler wat betreft EU-afdrachten en heeft, als je de rente op de staatsschuld niet mee zou tellen, een begrotingsoverschot. Het is dus meer dat je je vrouw onder curatele zou laten plaatsen omdat ze de schuld van haar grootmoeder moet afbetalen ondanks dat ze al zuinig leeft.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Als die de boel uitvreet en niet bijdraagt, uiteindelijk wel.
(NB: Ben de tijd van blinde kalverliefde voor een paar mooie ogen, al een tijdje voorbij)
Het zuiden wil dan ook geen geld voor Corona gevolgen maar geld (Never Waist A Crisis) die hun structurele problemen onbeperkt kunnen laten voortbestaan.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:06 schreef Zeroku het volgende:
[..]
En Nederland wil 1 mrd doneren. Maar dat vindt men in het zuiden toch wat te weinig.
Dan zorgen we ervoor dat we een buffer hebben omdat de IC belasting onder de 1000 zit. Maar als je ziet dat dat over 2 weken gaat gebeuren kun je kleine stapjes gaan zetten, als je dan fout zit heb je controle om terug te schalen.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:22 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Klopt, maar het kan wel schommelen met stijgen en dalen.
Verwachten dat de teller opeens naar 0 loopt, virus verdwijnt geleidelijk .quote:Op donderdag 9 april 2020 16:19 schreef Ven1972 het volgende:
Het aantal coronapatiënten op de intensive care is iets gestegen. In totaal liggen nu 1417 mensen op een ic. Woensdag waren het er 1408. Dat maakte het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) donderdag bekend. Woensdag was het aantal ic-patiënten gedaald ten opzichte van dinsdag. Het was de eerste daling sinds de uitbraak van het coronavirus.
Van de patiënten liggen 1361 mensen op een intensivecareafdeling in Nederland. Dat zijn er vijf meer dan woensdag. Het aantal Nederlandse ic-patiënten in Duitsland is gestegen van 52 naar 56.
Bron: AD.nl
Mensen, mensen, hou het vol met 1,5 meter afstand, zo veel mogelijk handen wassen.
Het zou grappig zijn als sommige mensen dit niet serieus zouden zeggen.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hij moet gewoon zeggen: alles komt goed. En dat dan alles goedkomt.
Zonder mondkapjes te hoeven dragen, want dat staat niet zo leuk. En zonder app, want dat willen we niet. En het mag ook geen geld kosten.
En inkomsten uit sportevenementen met vrij blij reizen.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:08 schreef RipCity het volgende:
Rutte heeft ook genoeg van al did wannabe journalisten die allemaal hun linkse festivals missen
Volgens mij bij jou ja.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:05 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Te snel gelezen of is er gewoon iets mis met je ogen?
Een grote dienstensector maar óók een grote agrarische sector die nu voornamelijk nog draait op mensen die uit Oost Europa worden ingevlogen (zelfs nu nog!). Maar volgend jaar wie weet draait op al die werkeloze mensen uit Nederland zelf.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Bij ons wordt de facade volgehouden door het arbeidsrecht. Maar dat is niet vol te houden. Jetten wilt nu ook al de creditcard weggeven.
Nederland denkt dat wij oneindig kunnen lenen, groot misverstand als klein landje met een grote dienstensector.
Dat proberen ze al sinds de 90er jaren en is nooit gelukt. Hoe denk je dat te bereiken?quote:Op donderdag 9 april 2020 16:33 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Maar volgend jaar wie weet draait op al die werkeloze mensen uit Nederland zelf.
(Zal eens tij worden ook trouwens)
Ik weet de statistieken niet precies, maar is de gemiddelde leeftijd van de overledenen niet ongeveer gelijk aan de algemene levensverwachting in Nederland? Ik vraag me dan echt af hoeveel van die mensen nog 20 jaar zouden kunnen leven en niet heel erg kwetsbaar zouden zijn bij de volgende hittegolf of de potentiële reguliere griepgolf van 2021/2022.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ga deels met jullie mee. Maar dit virus pakt niet alleen kwetsbare geliefden, het maakt van ouderen kwetsbaren. Van mensen die zonder dit virus nog misschien wel 15 tot 20 jaar te leven hebben. Als je dat kunt voorkomen, moet je dat altijd doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |