abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192535955
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nederland heeft gewoon invloed op de begrotingsregels, hè. Maar het klopt dat we niet in Den Haag gestemd hebben. Wel in Brussel. Of Straatsburg.
Begrotingsregels die vervolgens met voeten worden getreden, vandaar dat ze nu in de penarie zitten.
pi_192535961
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:05 schreef Vasilevski het volgende:
1,5m-samenleving terwijl zaken (geleidelijk) weer open gaan lijkt me luchtfietserij. Ga nu maar eens op een zonnige middag in de binnenstad of in het park rondlopen en kijk of je consequent 1,5m afstand kunt houden, of meer voor hardlopers en wielrenners. Het gaat je niet lukken, of je moet echt als een superautist tig keer oversteken om contact te vermijden.

Denk je nu dezelfde situatie eens in maar dan met scholen, kinderopvang, ov, forenzen naar kantoor... En dan laten we horeca, toerisme, festivals, enz. nog even buiten beschouwing. En dat niemand meer thuisblijft omdat we in een 'intelligente lockdown' zitten, terwijl er nu misschien nog wat mensen bewust thuiszitten 'voor het zorgpersoneel' ondanks het lekkere weer.

En ja we doen er allemaal aan mee en iedereen die naar buiten gaat en dan op anderen afgeeft heeft geen recht van spreken. Maar puur praktisch gezien is het natuurlijk gelul tenzij je na 28 april het thuiswerken voor onbepaalde tijd doorzet en allerlei dingen gesloten houdt. Anders is 1,5m echt een wassen neus.
Het gaat erom dat je bij nastreven al effect hebt.... Dan zijn de kosten 0 maar zijn er wel baten dus dat is altijd lucratief.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 9 april 2020 @ 16:08:22 #153
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192535972
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:05 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Als je denkt dat Italië en Nederland gescheiden economieën hebben, begrijp je er nog minder van dan ik dacht.
Als Italië er voor zorgt dan hun wijn vrijelijk te verkrijgen is in mijn supermarkt heb je een punt.
Maar er is geen Italiaanse wijn meer verkrijgbaar in mijn supermarkt dus Italië is behoorlijk aan het verzaken momenteel :(
pi_192535978
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2020 15:49 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Ik krijg op dit moment echt (veel) meer gedaan thuis, inloggen als het uit komt, even uitloggen als je naar de winkel gaat of even een wasje op moet hangen.
Ik ben ook zeker niet tegen thuiswerken, maar dat het alleen maar voordelen heeft lijkt me duidelijk onjuist.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192535979
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
9 IC patiënten erbij
Mooi!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192535981
Rutte heeft ook genoeg van al did wannabe journalisten die allemaal hun linkse festivals missen
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 9 april 2020 @ 16:09:14 #157
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192535990
quote:
8s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:08 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Als Italië er voor zorgt dan hun wijn vrijelijk te verkrijgen is in mijn supermarkt heb je een punt.
Maar er is geen Italiaanse wijn meer verkrijgbaar in mijn supermarkt dus Italië is behoorlijk aan het verzaken momenteel :(
Onvergeeflijk!! :( :+
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192535995
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2020 15:49 schreef Vallon het volgende:

[..]

Zelf "werk" ik al een tijd thuis, al of (vaker) niet betaald en ik begin mij af te vragen of dat werk niet vooral bestaat uit een soort bezigheidstherapie.
Dat lijkt me ook een mooie winst. Dat men zich gaat realiseren hoeveel onzin er eigenlijk gedaan wordt en dat er op kantoor heel veel tijd verspild wordt, omdat men nou eenmaal geacht wordt aanwezig te zijn.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 9 april 2020 @ 16:09:50 #159
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192536005
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
9 IC patiënten erbij
*O* Het gaat goed omlaag ! We moeten nu echt volhouden hoor.
Edit: had t ff niet goed begrepen. Mja het gaat iig wel de goede kant op.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192536012
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mooi!
Nee niet echt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 9 april 2020 @ 16:10:08 #161
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192536014
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 15:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee. Omdat ik een andere mening heb dan de massa?
Er zitten heel veel goede kanten aan Corona. Stel nu dat 20 % van de bejaarden dood gaat. Dan komt er woonruimte vrij voor jonge stellen die een gezin willen stichten. Opgepot geld komt vrij. Tekorten in de zorg worden opgelost. Heli’s goed voor de CO2, voor de natuur in het algemeen.
Corona is objectief en niet racistisch.

Alles heeft 2 kanten en dus corona ook.

Waarom zou iedereen de mening moeten zijn toegedaan dat we de hele wereld stil moeten leggen om het leven van chronische bejaarden nog een paar kat te rekken? Ik vind dat echt niet. Laat maar waaien die Corona. De wereld gaat er echt niet aan ten onDer. In Afrika hebben ze ieder jaar een sterfte als bij Corona, dat vind iedereen normaal.
Duidelijk, zo zit ik er ook in, je kan dat alleen niet zo kil zeggen.

Mensen met kwetsbare geliefden zullen dat gelijk zien als persoonlijke aanval met dat "we" dan hun geliefden (en die van mij) opzettelijk dood willen laten gaan. Dat is voor geen prijs acceptabel, al moeten we andere daarvoor vermoorden.
De bekende discussie het leven van het eigen kind, is ongelimiteerd belangrijker dan die van een willekeurige ander.

Elders heb en stel ik regelmatig de vraag wat men nu probeert te beheersen dat ondanks de buiten proportionele draconische maatregelen niet zal voorkomen wat we vrezen.
Het is geen optie om als een bevend konijn elkaar te gaan mijden vanwege de boze wolf.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192536018
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2020 15:52 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Wat ik hier zo lees aan comments worden mensen er alleen maar nog stompzinniger en hartelozer van.
Ja, precies. Hoe meer mensen maskers willen dragen,hoe meer "maskers" er af gaan.... :{
pi_192536026
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:05 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Als je denkt dat Italië en Nederland gescheiden economieën hebben, begrijp je er nog minder van dan ik dacht.
Ik begrijp meer dan jij denkt. Het punt waarop wij nu zijn beland is al erg genoeg. Nog verder gaan op deze heilloze weg is zinloos, zolang Italië structureel zijn afspraken niet nakomt.
  donderdag 9 april 2020 @ 16:10:58 #164
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192536042
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:09 schreef mazaru het volgende:

[..]

Onvergeeflijk!! :( :+
Zeker! Moet nu verdorie verplicht Franse wijn drinken ja :D
pi_192536048
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:07 schreef mazaru het volgende:

[..]

Hoeft toch niet? Als de liefde groot genoeg is dan help je die ander gewoon door te zorgen dat die wel goed met het geld omgaat.
Maar niet op het moment dat je partner met rekeningen overspoeld raakt... En iemand die slecht is met schulden opzadelen met nog meer schulden heeft nog nooit iemand geholpen.
pi_192536057
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:10 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Zeker! Moet nu verdorie verplicht Franse wijn drinken ja :D
gadver....franse wijn is echt goor
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 9 april 2020 @ 16:11:36 #167
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192536060
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik ben ook zeker niet tegen thuiswerken, maar dat het alleen maar voordelen heeft lijkt me duidelijk onjuist.
Dat was wellicht wat overdreven inderdaad, maar het is in ieder geval wel verdomd handig.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  donderdag 9 april 2020 @ 16:11:58 #168
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192536066
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 15:56 schreef Kickstart het volgende:

[..]

Auto Bioscoop 😀

[ afbeelding ]
Zijn nooit rendabel geweest en alleen kijkbaar, laat in de avond in zonovergoten streken
  donderdag 9 april 2020 @ 16:12:24 #169
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192536081
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:10 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Ja, precies. Hoe meer mensen maskers willen dragen,hoe meer "maskers" er af gaan.... :{
Dat heb je mooi gezegd :*
pi_192536096
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:07 schreef maan_man het volgende:

[..]

Begrotingsregels die vervolgens met voeten worden getreden, vandaar dat ze nu in de penarie zitten.
Die begrotingsregels zijn waanzin, en dat heeft te maken met ook een deel vermogensongelijkheid.

Iemand moet schuld hebben en iemand bezit.

Staat in schuld, privaat wel geld. Etc.
Maar mensen zijn bang voor schulden dus de bestedingen worden geremd.

Maar macro economisch zijn slechts de rente de kosten van geld, die zijn nu laag (okay beetje risico erin.) Anyhow, de staat zou geld kunnen printen, schulden weg, en dan gaan mensen opeens weer uitgeven? Het is psychologie wat hier werkt... Het is niet rationeel, maar heeft zeker effect op de werkelijkheid.
  donderdag 9 april 2020 @ 16:13:17 #171
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192536102
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 15:58 schreef maan_man het volgende:

[..]

Grootste onzin. Als ik ¤ 100,- moet sturen om ¤ 100,- aan tulpen te kunnen verkopen. Wat schiet ik daar dan mee op?
Dat die buurman je niet neerhoekt of met de vijand gaat heulen om jou te overvallen.
pi_192536111
16,5 miljoen werklozen in de VS inmiddels (in krap een maand) - volgens mij iets meer dan 10% van de totale work force :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 9 april 2020 @ 16:13:52 #173
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192536117
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:11 schreef Predator40 het volgende:

[..]

gadver....franse wijn is echt goor
Valt mee, na de 1e fles merk ik dat niet meer :P
  donderdag 9 april 2020 @ 16:13:52 #174
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192536120
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:12 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die begrotingsregels zijn waanzin, en dat heeft te maken met ook een deel vermogensongelijkheid.

Iemand moet schuld hebben en iemand bezit.

Staat in schuld, privaat wel geld. Etc.
Maar mensen zijn bang voor schulden dus de bestedingen worden geremd.

Maar macro economisch zijn slechts de rente de kosten van geld, die zijn nu laag (okay beetje risico erin.) Anyhow, de staat zou geld kunnen printen, schulden weg, en dan gaan mensen opeens weer uitgeven? Het is psychologie wat hier werkt... Het is niet rationeel, maar heeft zeker effect op de werkelijkheid.
Men heeft ook totaal geen benul van staatsbegrotingen. Het is, i.t.t. tot private partijen, voor een Staat juist gunstig om schulden te hebben. Zeker als dat bij andere landen is.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  donderdag 9 april 2020 @ 16:15:49 #175
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192536157
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik las laatst een artikel van twee kinderen die hun beide ouders hebben verloren aan de ziekte. Ze gaven aan dat het misschien beter was dat ze beide tegelijk zijn overleden.
En dan zijn er gevallen als:
quote:
Vader Pierre werd met een longontsteking vanuit het woonzorgcentrum naar het ziekenhuis overgebracht in de week van 9 maart. ‘Hij werd getest op corona, maar het resultaat was negatief. Hij leek erdoor te komen, maar bij een tweede test op 27 maart bleek dat hij toch covid-19 had. Hij is op 31 maart in het ziekenhuis gestorven. Niet op intensieve zorg, hij was hartpatiënt en mocht daarom niet naar die afdeling.’

‘Mijn moeder heeft haar man niet meer kunnen zien. Zij werd in het weekend dat volgde op de lockdown ziek in het rusthuis. Na een paar dagen ging het beter en mocht ze haar kamer weer verlaten en in de refter gaan eten. Twee dagen later werd de eetzaal voor iedereen gesloten.’

In het weekend van 28 maart werd de moeder van Stephan opnieuw ziek. ‘Ze begon weer te hoesten en maakte koorts. Met alleen die symptomen mocht de dokter mijn moeder volgens de richtlijnen niet naar het ziekenhuis sturen om haar te testen op corona. Maar de dinsdag erop kreeg ze ook problemen met de ademhaling en is ze toch naar de spoed overgebracht.’ Zij overleed dinsdag.

‘Mijn mama had geen medische voorgeschiedenis. Ze was 83 jaar en had gehoopt op intensieve zorg te mogen vechten voor haar leven. Maar ook voor haar was daar geen plaats. Ik heb er nog op aangedrongen. Tevergeefs.’
Bron: De Standaard
are we infinite or am I alone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')