Ik las laatst een artikel van twee kinderen die hun beide ouders hebben verloren aan de ziekte. Ze gaven aan dat het misschien beter was dat ze beide tegelijk zijn overleden.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:39 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het is jammer dat je geen empathie kan tonen aan mensen die recentelijk hun moeder of vader op deze verschrikkelijke manier hebben verloren in dat verzorgingstehuis.
Het kost bakken met geld als ze niet terugbetalen, want dat mogen wij dan doen. En de financiële sector twijfelt er al aan of ze ooit terug betalen, vandaar de ongunstige voorwaarden waaronder ze kunnen lenen.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:57 schreef speknek het volgende:
[..]
Je bedoelt dus eigenlijk dat ze nog veel meer mensen moeten ontslaan nu?
[..]
Ja, natuurlijk. Het kost ons niet echt iets, en levert wel veel op.
Ik leen deze even van JaapGOD:quote:Op donderdag 9 april 2020 15:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Helder verhaal van Rob Jetten, helemaal gelijk.
(Is overigens geen reactie op speknek, maar op zij die roepen dat Italië niet moet zeiken)quote:Op donderdag 9 april 2020 13:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als je je erin verdiept, is het altijd weer ingewikkelder dan zo snel even wordt gesuggereerd.
De engel des doods komt voor ons allen.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:41 schreef Ericr het volgende:
In een Joods verzorgingshuis in Amsterdam hele reeks doden van mensen die de holocaust hebben overleefd en waarbij de meesten groot gedeelte familie hebben verloren in de oorlog. Overleef je de verschrikkingen van WO II, wordt je geveld door een vijand die je niet kan zien.
Nah RIP alvast dan maarquote:Op donderdag 9 april 2020 15:56 schreef Nober het volgende:
[..]
Nou ik ga op 29 april gewoon weer handen schudden en hoesten zoals vroeger!!
Thuis is mijn meubilair een stuk minder "goed" dan op een gemiddeld kantoor. Ik frummel mij in de omstandigheden, niet dat ik klaag maar het is geenszins ARBO norm. Verre van dat.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik wissel thuis een stuk vaker van plek dan dat ik op kantoor doe, daar kan geen ergonomische stoel tegenop.
Het zorgen voor een goede werkplek is onderdeel van goed werkgeverschap. Er zijn daarom ook al verschillende werkgevers die een vergoeding bieden voor aanschaf van kantoorartikelen voor in huis.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Thuis is mijn meubilair een stuk minder "goed" dan op een gemiddeld kantoor. Ik frummel mij in de omstandigheden, niet dat ik klaag maar het is geenszins ARBO norm. Verre van dat.
De vraag voor thuiswerkers (contractverband met een werkgever) wordt dan of en in hoeverre die werkgever verantwoordelijk is voor gevolgen van de slechte thuiswerk omstandigheden ?
Italië denkt nu ook aan zijn eigen portemonnee. Die willen uit een gezamenlijke pot lenen waar ieder land terugbetaald met dezelfde rente en waar alle landen garant voor elkaar staan.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:56 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ow, dus wij moeten garant gaan staan voor iemand die al tot over zijn oren in de schulden zit?
Wat een kromme vergelijking.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:53 schreef maan_man het volgende:
[..]
Prima, als het huis van jouw buurman onder water staat, ga jij dan ook geld voor hem lenen op jouw naam? Helpen kan maar met voorwaarden en niet oneindig.
Mozes!quote:
Daar kan ik best wel inkomen eigenlijk en als dat mij zou overkomen zou ik daar ook troost uit kunnen putten.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik las laatst een artikel van twee kinderen die hun beide ouders hebben verloren aan de ziekte. Ze gaven aan dat het misschien beter was dat ze beide tegelijk zijn overleden.
Als die anders zijn geld gaat uitgeven aan uitgaan, feestjes, drank en ver boven zijn stand leeft wel.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat een kromme vergelijking.
Dit is een betere vergelijking: als je een gezamenlijk huishouden hebt, en je partner raakt werkloos, ga je je partner dan ook op rantsoen zetten?
Hebben wij een gezamenlijk huishouding. Wanneer hebben wij in Den Haag voor het laatst gestemd over de Italiaanse begroting? Ga weg met jouw drogredenen.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat een kromme vergelijking.
Dit is een betere vergelijking: als je een gezamenlijk huishouden hebt, en je partner raakt werkloos, ga je je partner dan ook op rantsoen zetten?
Kan me voorstellen dat -als het allemaal lang gaat duren- op termijn wel wat verwacht wordt van werkgevers om te faciliteren in een ergonomisch verantwoorde thuiswerkplek. Maar tot die tijd is het ook overmacht en kan ik me niet indenken dat je als werkgever nu echt gezeik krijgt om de werkomstandigheden van iemand thuis.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Thuis is mijn meubilair een stuk minder "goed" dan op een gemiddeld kantoor. Ik frummel mij in de omstandigheden, niet dat ik klaag maar het is geenszins ARBO norm. Verre van dat.
De vraag voor thuiswerkers (contractverband met een werkgever) wordt dan of en in hoeverre die werkgever verantwoordelijk is voor gevolgen van de slechte thuiswerk omstandigheden ?
Als je denkt dat Italië en Nederland gescheiden economieën hebben, begrijp je er nog minder van dan ik dacht.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:04 schreef maan_man het volgende:
[..]
Hebben wij een gezamenlijk huishouding. Wanneer hebben wij in Den Haag voor het laatst gestemd over de Italiaanse begroting? Ga weg met jouw drogredenen.
Klopt, maar met geld vanuit die andere pot staan wij niet garant. Daar zitten wel voorwaarden aan vast, maar dat wil Italië niet.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:01 schreef mazaru het volgende:
[..]
Italië denkt nu ook aan zijn eigen portemonnee. Die willen uit een gezamenlijke pot lenen waar ieder land terugbetaald met dezelfde rente en waar alle landen garant voor elkaar staan.
De rente die Italië normaal zou moeten betalen ligt veel hoger dan deze gemiddelde rente en voor Nederland zou die veel lager liggen.
Nederland wil wel geld geven, maar uit een andere pot. Een pot waar geld geleend mag worden zolang landen zelf ook hen best doen om de boel weer op orde te krijgen.
Dat is tenminste hoe ik het begrepen heb van de informatie die ik gelezen en gehoord heb.
Dan moet je uit elkaar gaan, waar je in dat geval allebei niets mee opschiet. Het heet niet voor niets trouwen in voor- én tegenspoed.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:04 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als die anders zijn geld gaat uitgeven aan uitgaan, feestjes, drank en ver boven zijn stand leeft wel.
quote:Op donderdag 9 april 2020 16:05 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, maar met geld vanuit die andere pot staan wij niet garant. Daar zitten wel voorwaarden aan vast, maar dat wil Italië niet.
En Nederland wil 1 mrd doneren. Maar dat vindt men in het zuiden toch wat te weinig.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:01 schreef mazaru het volgende:
[..]
Italië denkt nu ook aan zijn eigen portemonnee. Die willen uit een gezamenlijke pot lenen waar ieder land terugbetaald met dezelfde rente en waar alle landen garant voor elkaar staan.
De rente die Italië normaal zou moeten betalen ligt veel hoger dan deze gemiddelde rente en voor Nederland zou die veel lager liggen.
Nederland wil wel geld geven, maar uit een andere pot. Een pot waar geld geleend mag worden zolang landen zelf ook hen best doen om de boel weer op orde te krijgen.
Dat is tenminste hoe ik het begrepen heb van de informatie die ik gelezen en gehoord heb.
Nederland heeft gewoon invloed op de begrotingsregels, hè. Maar het klopt dat we niet in Den Haag gestemd hebben. Wel in Brussel. Of Straatsburg.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:04 schreef maan_man het volgende:
[..]
Hebben wij een gezamenlijk huishouding. Wanneer hebben wij in Den Haag voor het laatst gestemd over de Italiaanse begroting? Ga weg met jouw drogredenen.
Hoeft toch niet? Als de liefde groot genoeg is dan help je die ander gewoon door te zorgen dat die wel goed met het geld omgaat.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan moet je uit elkaar gaan, waar je in dat geval allebei niets mee opschiet. Het heet niet voor niets trouwens in voor- én tegenspoed.
dat krijg je ervan als je overal schijt aan hebt en andere landen WEL 10 jaar lang keihard bezuinigen ........quote:Op donderdag 9 april 2020 16:01 schreef mazaru het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |