abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192535794
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 15:39 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Het is jammer dat je geen empathie kan tonen aan mensen die recentelijk hun moeder of vader op deze verschrikkelijke manier hebben verloren in dat verzorgingstehuis.
Ik las laatst een artikel van twee kinderen die hun beide ouders hebben verloren aan de ziekte. Ze gaven aan dat het misschien beter was dat ze beide tegelijk zijn overleden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192535797
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 15:57 schreef speknek het volgende:

[..]

Je bedoelt dus eigenlijk dat ze nog veel meer mensen moeten ontslaan nu?
[..]

Ja, natuurlijk. Het kost ons niet echt iets, en levert wel veel op.
Het kost bakken met geld als ze niet terugbetalen, want dat mogen wij dan doen. En de financiële sector twijfelt er al aan of ze ooit terug betalen, vandaar de ongunstige voorwaarden waaronder ze kunnen lenen.
pi_192535810
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 15:52 schreef speknek het volgende:

[..]

Helder verhaal van Rob Jetten, helemaal gelijk.
Ik leen deze even van JaapGOD:
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2020 13:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Als je je erin verdiept, is het altijd weer ingewikkelder dan zo snel even wordt gesuggereerd.
(Is overigens geen reactie op speknek, maar op zij die roepen dat Italië niet moet zeiken)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192535812
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 15:41 schreef Ericr het volgende:
In een Joods verzorgingshuis in Amsterdam hele reeks doden van mensen die de holocaust hebben overleefd en waarbij de meesten groot gedeelte familie hebben verloren in de oorlog. Overleef je de verschrikkingen van WO II, wordt je geveld door een vijand die je niet kan zien.
De engel des doods komt voor ons allen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 9 april 2020 @ 16:01:07 #130
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192535819
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 15:56 schreef Nober het volgende:

[..]

Nou ik ga op 29 april gewoon weer handen schudden en hoesten zoals vroeger!!
Nah RIP alvast dan maar :o

(Had ik de moed maar om met je mee te doen :P )
  donderdag 9 april 2020 @ 16:01:10 #131
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192535822
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2020 15:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik wissel thuis een stuk vaker van plek dan dat ik op kantoor doe, daar kan geen ergonomische stoel tegenop.
Thuis is mijn meubilair een stuk minder "goed" dan op een gemiddeld kantoor. Ik frummel mij in de omstandigheden, niet dat ik klaag maar het is geenszins ARBO norm. Verre van dat.

De vraag voor thuiswerkers (contractverband met een werkgever) wordt dan of en in hoeverre die werkgever verantwoordelijk is voor gevolgen van de slechte thuiswerk omstandigheden ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 9 april 2020 @ 16:01:57 #132
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192535832
quote:
18s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:01 schreef Vallon het volgende:

[..]

Thuis is mijn meubilair een stuk minder "goed" dan op een gemiddeld kantoor. Ik frummel mij in de omstandigheden, niet dat ik klaag maar het is geenszins ARBO norm. Verre van dat.

De vraag voor thuiswerkers (contractverband met een werkgever) wordt dan of en in hoeverre die werkgever verantwoordelijk is voor gevolgen van de slechte thuiswerk omstandigheden ?
Het zorgen voor een goede werkplek is onderdeel van goed werkgeverschap. Er zijn daarom ook al verschillende werkgevers die een vergoeding bieden voor aanschaf van kantoorartikelen voor in huis.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  donderdag 9 april 2020 @ 16:01:59 #133
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192535834
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 15:56 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ow, dus wij moeten garant gaan staan voor iemand die al tot over zijn oren in de schulden zit?
Italië denkt nu ook aan zijn eigen portemonnee. Die willen uit een gezamenlijke pot lenen waar ieder land terugbetaald met dezelfde rente en waar alle landen garant voor elkaar staan.
De rente die Italië normaal zou moeten betalen ligt veel hoger dan deze gemiddelde rente en voor Nederland zou die veel lager liggen.

Nederland wil wel geld geven, maar uit een andere pot. Een pot waar geld geleend mag worden zolang landen zelf ook hen best doen om de boel weer op orde te krijgen.

Dat is tenminste hoe ik het begrepen heb van de informatie die ik gelezen en gehoord heb.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192535837
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 15:53 schreef maan_man het volgende:

[..]

Prima, als het huis van jouw buurman onder water staat, ga jij dan ook geld voor hem lenen op jouw naam? Helpen kan maar met voorwaarden en niet oneindig.
Wat een kromme vergelijking.

Dit is een betere vergelijking: als je een gezamenlijk huishouden hebt, en je partner raakt werkloos, ga je je partner dan ook op rantsoen zetten?
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192535853
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 15:56 schreef Kickstart het volgende:

[..]

Auto Bioscoop 😀

[ afbeelding ]
Mozes! 8-)
-Rabia Al-Basri
  donderdag 9 april 2020 @ 16:03:39 #136
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192535874
ik ga nooit meer handen schudden
  donderdag 9 april 2020 @ 16:03:45 #137
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192535877
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik las laatst een artikel van twee kinderen die hun beide ouders hebben verloren aan de ziekte. Ze gaven aan dat het misschien beter was dat ze beide tegelijk zijn overleden.
Daar kan ik best wel inkomen eigenlijk en als dat mij zou overkomen zou ik daar ook troost uit kunnen putten.
  donderdag 9 april 2020 @ 16:04:16 #138
38396 mazaru
pi_192535885
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit is een betere vergelijking: als je een gezamenlijk huishouden hebt, en je partner raakt werkloos, ga je je partner dan ook op rantsoen zetten?
Als die anders zijn geld gaat uitgeven aan uitgaan, feestjes, drank en ver boven zijn stand leeft wel.
pi_192535891
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hebben wij een gezamenlijk huishouding. Wanneer hebben wij in Den Haag voor het laatst gestemd over de Italiaanse begroting? Ga weg met jouw drogredenen.
pi_192535893
quote:
18s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:01 schreef Vallon het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat -als het allemaal lang gaat duren- op termijn wel wat verwacht wordt van werkgevers om te faciliteren in een ergonomisch verantwoorde thuiswerkplek. Maar tot die tijd is het ook overmacht en kan ik me niet indenken dat je als werkgever nu echt gezeik krijgt om de werkomstandigheden van iemand thuis.
  donderdag 9 april 2020 @ 16:05:17 #141
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192535904
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:04 schreef maan_man het volgende:

[..]

Hebben wij een gezamenlijk huishouding. Wanneer hebben wij in Den Haag voor het laatst gestemd over de Italiaanse begroting? Ga weg met jouw drogredenen.
Als je denkt dat Italië en Nederland gescheiden economieën hebben, begrijp je er nog minder van dan ik dacht.
pi_192535906
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:01 schreef mazaru het volgende:

[..]

Italië denkt nu ook aan zijn eigen portemonnee. Die willen uit een gezamenlijke pot lenen waar ieder land terugbetaald met dezelfde rente en waar alle landen garant voor elkaar staan.
De rente die Italië normaal zou moeten betalen ligt veel hoger dan deze gemiddelde rente en voor Nederland zou die veel lager liggen.

Nederland wil wel geld geven, maar uit een andere pot. Een pot waar geld geleend mag worden zolang landen zelf ook hen best doen om de boel weer op orde te krijgen.

Dat is tenminste hoe ik het begrepen heb van de informatie die ik gelezen en gehoord heb.
Klopt, maar met geld vanuit die andere pot staan wij niet garant. Daar zitten wel voorwaarden aan vast, maar dat wil Italië niet.
pi_192535907
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:04 schreef mazaru het volgende:

[..]

Als die anders zijn geld gaat uitgeven aan uitgaan, feestjes, drank en ver boven zijn stand leeft wel.
Dan moet je uit elkaar gaan, waar je in dat geval allebei niets mee opschiet. Het heet niet voor niets trouwen in voor- én tegenspoed.
pi_192535912
1,5m-samenleving terwijl zaken (geleidelijk) weer open gaan lijkt me luchtfietserij. Ga nu maar eens op een zonnige middag in de binnenstad of in het park rondlopen en kijk of je consequent 1,5m afstand kunt houden, of meer voor hardlopers en wielrenners. Het gaat je niet lukken, of je moet echt als een superautist tig keer oversteken om contact te vermijden.

Denk je nu dezelfde situatie eens in maar dan met scholen, kinderopvang, ov, forenzen naar kantoor... En dan laten we horeca, toerisme, festivals, enz. nog even buiten beschouwing. En dat niemand meer thuisblijft omdat we in een 'intelligente lockdown' zitten, terwijl er nu misschien nog wat mensen bewust thuiszitten 'voor het zorgpersoneel' ondanks het lekkere weer.

En ja we doen er allemaal aan mee en iedereen die naar buiten gaat en dan op anderen afgeeft heeft geen recht van spreken. Maar puur praktisch gezien is het natuurlijk gelul tenzij je na 28 april het thuiswerken voor onbepaalde tijd doorzet en allerlei dingen gesloten houdt. Anders is 1,5m echt een wassen neus.
  donderdag 9 april 2020 @ 16:05:59 #145
38396 mazaru
pi_192535914
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:05 schreef maan_man het volgende:

[..]

Klopt, maar met geld vanuit die andere pot staan wij niet garant. Daar zitten wel voorwaarden aan vast, maar dat wil Italië niet.
:Y
  donderdag 9 april 2020 @ 16:06:02 #146
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192535915
quote:

[..]

En Nederland wil 1 mrd doneren. Maar dat vindt men in het zuiden toch wat te weinig.
pi_192535927
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:04 schreef maan_man het volgende:

[..]

Nederland heeft gewoon invloed op de begrotingsregels, hè. Maar het klopt dat we niet in Den Haag gestemd hebben. Wel in Brussel. Of Straatsburg.
pi_192535928
9 IC patiënten erbij
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 9 april 2020 @ 16:07:04 #149
38396 mazaru
pi_192535941
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dan moet je uit elkaar gaan, waar je in dat geval allebei niets mee opschiet. Het heet niet voor niets trouwens in voor- én tegenspoed.
Hoeft toch niet? Als de liefde groot genoeg is dan help je die ander gewoon door te zorgen dat die wel goed met het geld omgaat.
pi_192535950
quote:

[..]

dat krijg je ervan als je overal schijt aan hebt en andere landen WEL 10 jaar lang keihard bezuinigen ........
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')