ik weet al van twee alleen staande moeders dat haar kinderen uit huis gehaald zijn .. af gelopen weken , omdat de dochter het op de heupen kreeg , en weg wilde ( puber) en dus nu uit huis geplaatst zijn .... :-(quote:Op donderdag 9 april 2020 14:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Hoe, van de radar? Weinig contact?
NWS / Honderden leerlingen 'kwijt', opvang op school in de knelquote:Op donderdag 9 april 2020 14:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Geen contactquote:Op donderdag 9 april 2020 14:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Er heerst een pandemie en er heerst massahysterie, zoals ook uit jouw reactie blijkt.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:58 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Er heerst een pandemie, maar volgens jou is het massahysterie
Bedanktquote:Op donderdag 9 april 2020 14:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Volgens mij gebruik jij dit woord verkeerd.
Nee. De R(0) bepaalt het tempo van verdere besmettingen. Al besmet zo'n kind toevallig 34 andere kinderen of 34 hele gezinnen, dan is er te weinig beweging om die kinderen/gezinnen heen om voor verdere exponentiële groei te zorgen.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:54 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Onzin. Één besmet kind kan in zo'n situarie in no time 34 andere gezinnen besmetten, waardoor de sneeuwbal weer steeds groter wordt.
Oh my.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:59 schreef Noek het volgende:
[..]
Geen contact
Niet elk kind is in staat om digitaal lessen te volgen of ouders die hier niks mee doen. Men maakt zich dus zorgen om die kinderen.
Zulke signalen worden natuurlijk ook doorgegeven aan het kabinet dus ik denk echt dat scholen prioriteit nr 1 is.
Dat is mooiquote:Op donderdag 9 april 2020 14:57 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Als het aantal besmettingen 1000 zou zijn in Nederland en we houden wel de normale maatregel (afstand houden), dan heeft ook een persoon van 85 meer kans om te verongelukken op weg naar de supermarkt, dan om dood te gaan via besmetting in de supermarkt.
Beide waar.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:58 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Er heerst een pandemie, maar volgens jou is het massahysterie
We moeten gewoon wachten tot een vaccin. Klaar.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is mooi
Maar eeuwig zo leven is geen leven. Als er geen toekomst mogelijk is zonder dit gedoe dan voorzie ik rellen.
En dan? Als iedereen het krijgt vernietigen we dan het virus? Dan moet de hele wereld er aan beginnen trouwens? Hebben we daar capaciteit voor?quote:Op donderdag 9 april 2020 15:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
We moeten gewoon wachten tot een vaccin. Klaar.
Er heerst ook blinde ontkenning van de feiten. Maar eigenlijk denk ik dat dat ook nog wel eens door paniekerige hysterie kan komen.quote:
Welk feit wordt ontkent?quote:Op donderdag 9 april 2020 15:06 schreef mazaru het volgende:
[..]
Er heerst ook blinde ontkenning van de feiten. Maar eigenlijk denk ik dat dat ook nog wel eens door paniekerige hysterie kan komen.
Herkenbaar wel. Hier op het sportterrein, wat nu inderdaad ook is gesloten met een flink slot op het hek, liepen ze tot vorige week ook gewoon nog met een groep van 15 man lekker tegen elkaar te basketballen op zo'n 3x3 veldje.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:41 schreef Slayage het volgende:
[..]
Tot gisteren zaten nog steeds grote groepen te basketballen op het veldje bij ons in de wijk. Daar is gisteren pas een eibd aan gekomen nadat ze de baskets hadden verwijderd.
Immuniteit baseert op werkzame antilichamen. Het onderzoek is nog niet afgerond. Als inderdaad vast komt te staan dat immuniteit slechts 6 tot 18 maanden werkzaam is dan heeft dat als gevolg dat men na die periode weer geïnfecteerd kan raken.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:55 schreef Za het volgende:
[..]
Hij bracht dit niet als slecht nieuws, meer een indicatie, daarbij zeiden ze meerdere malen zeer stellig dat mensen met antistoffen daarna veilig zouden zijn voor het virus.
Als we zorgen dat daar ook rekening mee wordt gehouden zoals in dat artikel wordt gesteld, scheelt dat weer opnames/geïnfecteerden en dus een lager aantal benodigd mondkapjes. Dat er überhaupt mondkapjes moeten zijn, is uiteraard logisch.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Laten we eerst eens voor mondkapjes zorgen in de zorg.
Minstens 1.5 jaar mag je wel rekenen.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:07 schreef mazaru het volgende:
[..]
dat dit lang gaat duren bijvoorbeeld.
Het is gewoon een wekelijks praatje. Niemand had de verwachting dat er iets nieuws gemeld zou worden.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:07 schreef MakkieR het volgende:
Mijn god net de persconferentie bekeken, ik dacht dat Rutte iets nieuws te melden had. Is het de ouwe koek dat we allang weten. Ik vond het wel een zwaktebod als je de persconferentie gaat gebruiken als je niks nieuws te melden hebt. Hoe keken jullie naar de persconferentie?
Raak je hiermee niet de kracht kwijt van zo'n conferentie? waarom kijken als die man verder niks zegt.
Netjes dat hij de stand van zaken bespreekt.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:07 schreef MakkieR het volgende:
Mijn god net de persconferentie bekeken, ik dacht dat Rutte iets nieuws te melden had. Is het de ouwe koek dat we allang weten. Ik vond het wel een zwaktebod als je de persconferentie gaat gebruiken als je niks nieuws te melden hebt. Hoe keken jullie naar de persconferentie?
Raak je hiermee niet de kracht kwijt van zo'n conferentie? waarom kijken als die man verder niks zegt.
Verkeerde persco gekeken?quote:Op donderdag 9 april 2020 15:07 schreef MakkieR het volgende:
Het is gewoon de wekelijkse persconferentie, volgens mij is dat zelfs zonder corona een dingetje. Ook ruimte voor journalisten om (altijd kut) vragen te stellen enzo.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:07 schreef MakkieR het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |