Tja, daar hebben we toch echt onder curatele stelling voor uit gevonden....quote:Op donderdag 9 april 2020 16:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar niet op het moment dat je partner met rekeningen overspoeld raakt... En iemand die slecht is met schulden opzadelen met nog meer schulden heeft nog nooit iemand geholpen.
De crux zit 'm in het woord "kan" en vele filosofen ontkrachten dan jouw "moet" eat niet logisch is.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ga deels met jullie mee. Maar dit virus pakt niet alleen kwetsbare geliefden, het maakt van ouderen kwetsbaren. Van mensen die zonder dit virus nog misschien wel 15 tot 20 jaar te leven hebben. Als je dat kunt voorkomen, moet je dat altijd doen.
Geen uitkering meer geven als ze werk weigeren.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:36 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat proberen ze al sinds de 90er jaren en is nooit gelukt. Hoe denk je dat te bereiken?
Ga jij de artsen vertellen dat ze aan triage moeten doen?quote:Op donderdag 9 april 2020 16:36 schreef belanov het volgende:
[..]
Ik weet de statistieken niet precies, maar is de gemiddelde leeftijd van de overledenen niet ongeveer gelijk aan de algemene levensverwachting in Nederland? Ik vraag me dan echt af hoeveel van die mensen nog 20 jaar zouden kunnen leven en niet heel erg kwetsbaar zouden zijn bij de volgende hittegolf of de potentiële reguliere griepgolf van 2021/2022.
Ik vind het een lastige discussie... Uiteraard wil je (instinctief) mensen maximaal beschermen, maar dan zou je bijv. ook moeten pleiten voor het verbieden van recreatief autogebruik omdat er jaarlijks honderden verkeersdoden vallen.
Jaren '90 waren best nog wel luxe jaren toch, ook voor werkelozen?quote:Op donderdag 9 april 2020 16:36 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat proberen ze al sinds de 90er jaren en is nooit gelukt. Hoe denk je dat te bereiken?
Been there, done that, didn't work, ze weigeren geen werk maar doen het slecht en/of erg traag, de motivatie blijkt te ontbreken.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:45 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Geen uitkering meer geven als ze werk weigeren.
De staat print zelf het geld... Nouja, nu via de ECB, 0 risico dus in principe, met een gezamenlijke ministerie van financien.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:38 schreef Ven1972 het volgende:
We als Nederland moeten we ook niet veel lenen hoor, want zo kan men gebeuren dat in verre toekomst wel hogere rentes over staan als je lening terug moet terug betalen. Dit heeft ook verre gevolgen voor onze staatsschuld, waar hoe dan ook niet altijd slim is om blijven lenen met geld van welke banken. Zo kom je niet zo heel erg snel van schulden met wereldwijde recessie. Maar goed iedere minister van Financiën heeft loodzware taak om goed op de schulden letten.
Ik heb ook op t land gewerkt als kind, nu laten we het Polen doen want die kunnen we betalen als kinderen.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:46 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Jaren '90 waren best nog wel luxe jaren toch, ook voor werkelozen?
Wie weet, volgend jaar als we weer op proberen te krabbelen dat meer Nederlanders wél bereidt zijn om dat werk te doen. Heb zelf vanaf m'n 12e altijd gewerkt in de vakanties en weekends voor boeren, niks mis met dat werk. Zie nu als ik af en toe in de polder kom alleen Polen het werk doen wat mijn leeftijdgenoten en ik altijd deden. Maar goed, andere tijden, andere manieren...
Iedere zaterdagochtend bollen rapen voor een geeltjequote:Op donderdag 9 april 2020 16:46 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Jaren '90 waren best nog wel luxe jaren toch, ook voor werkelozen?
Wie weet, volgend jaar als we weer op proberen te krabbelen dat meer Nederlanders wél bereidt zijn om dat werk te doen. Heb zelf vanaf m'n 12e altijd gewerkt in de vakanties en weekends voor boeren, niks mis met dat werk. Zie nu als ik af en toe in de polder kom alleen Polen het werk doen wat mijn leeftijdgenoten en ik altijd deden. Maar goed, andere tijden, andere manieren...
Inderdaad wel..... Maar ze gingen wel aan het werk.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:46 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Been there, done that, didn't work, ze weigeren geen werk maar doen het slecht en/of erg traag, de motivatie blijkt te ontbreken.
Helemaal voor ja!quote:Op donderdag 9 april 2020 16:45 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Geen uitkering meer geven als ze werk weigeren.
Aardbei plukken, kistje vol kreeg je een knaakquote:Op donderdag 9 april 2020 16:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Iedere zaterdagochtend bollen rapen voor een geeltje.
Maar bij Nederlanders kan je weer geen smerige schijnconstructies met huur uitvoeren om onder het minimumloon te betalen.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:33 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Een grote dienstensector maar óók een grote agrarische sector die nu voornamelijk nog draait op mensen die uit Oost Europa worden ingevlogen (zelfs nu nog!). Maar volgend jaar wie weet draait op al die werkeloze mensen uit Nederland zelf.
(Zal eens tijd worden ook trouwens)
Dat er stap voor stap versoepelt gaat worden en dat tijdens die periode er nog altijd de anderhalve meter regel zal gelden. En dat kan dus wel even duren.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:52 schreef Silven het volgende:
Kan iemand uitleggen wat Rutte bedoeld met ‘voorbereiden op de 1,5m samenleving’? Dit is nu toch al een redelijke tijd van kracht en gewend? Dit moeten we toch gewoon nog ff volhouden en daarna weer back to normal? Of zie ik iets over het hoofd?
De land en tuinbouwers wilden er al snel weer vanaf en dus werkt het niet, next.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:49 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Inderdaad wel..... Maar ze gingen wel aan het werk.
Na 911 kreeg je opeens het verbod om een eigen flesje water mee te nemen in het vliegtuig. Stel dat je er een bom van kan maken, of er gif in zit.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:52 schreef Silven het volgende:
Kan iemand uitleggen wat Rutte bedoeld met ‘voorbereiden op de 1,5m samenleving’? Dit is nu toch al een redelijke tijd van kracht en gewend? Dit moeten we toch gewoon nog ff volhouden en daarna weer back to normal? Of zie ik iets over het hoofd?
Dan valt er toch niks voor te bereiden? Dan blijft het zoals het nu is met als voordeel dat er weer wat dingen open gaan. Dus bedoelt hij dan voorbereiding op weer betere en makkelijkere tijden ofzo?quote:Op donderdag 9 april 2020 16:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat er stap voor stap versoepelt gaat worden en dat tijdens die periode er nog altijd de anderhalve meter regel zal gelden. En dat kan dus wel even duren.
Bepaalde winkels enz kunnen dan weer open, een concert waar je op elkaar geplakt zit niet.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:56 schreef Silven het volgende:
[..]
Dan valt er toch niks voor te bereiden? Dan blijft het zoals het nu is met als voordeel dat er weer wat dingen open gaan. Dus bedoelt hij dan voorbereiding op weer betere en makkelijkere tijden ofzo?
Ze weigeren geen werk maar sucken erin wegens gebrek aan motivatie in de meeste gevallen.quote:
Dan gaat vliegen een duur grapje worden als er nog maar 1/3 van de normale passagiers mee mogen vliegen.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:55 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Na 911 kreeg je opeens het verbod om een eigen flesje water mee te nemen in het vliegtuig. Stel dat je er een bom van kan maken, of er gif in zit.
Ik zie het zo hetzelfde gaan met die 1,5m regel.
Hij bedoelt dat we er niet vanuit moeten gaan dat binnen een paar weken die regel weg is. Dat we daar nog wel even vast aan zitten, óók als er versoepelt wordt. Bereid je voor op bijvoorbeeld een restaurant waar je anderhalve meter afstand dient te houden.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:56 schreef Silven het volgende:
[..]
Dan valt er toch niks voor te bereiden? Dan blijft het zoals het nu is met als voordeel dat er weer wat dingen open gaan. Dus bedoelt hij dan voorbereiding op weer betere en makkelijkere tijden ofzo?
Dan snap ik nog steeds de voorbereiden op 1,5m samenleving niet. Daar zitten we juist nu middenin al enige tijd en kan alleen maar beter worden.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:57 schreef -river- het volgende:
[..]
Bepaalde winkels enz kunnen dan weer open, een concert waar je op elkaar geplakt zit niet.
Waarom zou men dat voor eeuwig willen? Welk doel zit daar volgens jou achter?quote:Op donderdag 9 april 2020 16:55 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Na 911 kreeg je opeens het verbod om een eigen flesje water mee te nemen in het vliegtuig. Stel dat je er een bom van kan maken, of er gif in zit.
Ik zie het zo hetzelfde gaan met die 1,5m regel.
In geld of (vertegenwoordigende) waarde ?quote:Op donderdag 9 april 2020 16:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Nu heb ik nog wel een redelijke buffer, maar geen idee wat er gaat gebeuren als de boel echt instort hier en er wellicht banken om gaan vallen.
Oh oke. Nou daar hoef ik niet aan te wennen hoor. Wel fijn als mensen niet zo in je personal space komen.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat we er niet vanuit moeten gaan dat binnen een paar weken die regel weg is. Dat we daar nog wel even vast aan zitten, óók als er versoepelt wordt. Bereid je voor op bijvoorbeeld een restaurant waar je anderhalve meter afstand dient te houden.
Betaald worden naar de productie die je levert is best een incentive hoor. Trouwens de Polen die in de polder wonen waar ik ben opgegroeid kunnen er al jaren prima van leven, dus waarom zouden Nederlanders dat niet kunnen? Potdomme man een kwart van de bewoners in het dorp waar ik ben opgegroeid is Pools. Die hebben een huurhuis, doen hun werk en hebben een prima leven! Waarom denken Nederlanders dat zulk werk te min voor ze is???? Snap ik echt nietquote:Op donderdag 9 april 2020 16:48 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik heb ook op t land gewerkt als kind, nu laten we het Polen doen want die kunnen we betalen als kinderen.
Met dat loon een simpel leven in Nederland betalen
Kijk, het is een hele mooie regel, want als het niet kan vanwege economische redenen wordt het niet toegepast.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:57 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dan gaat vliegen een duur grapje worden als er nog maar 1/3 van de normale passagiers mee mogen vliegen.
twitter:hhl95 twitterde op donderdag 09-04-2020 om 14:35:19Wat een fantastisch gebaar van de #PH-SMX, die verschillende ziekenhuizen afgaat om een hart in de lucht te spuiten! Hier in de #Bijlmer #corona #covid19 #zorgpersoneel @NOS @AT5 https://t.co/wJHuLHhJvD reageer retweet
Dat jij er niet aan hoeft te wennen, betekent natuurlijk niet dat de samenleving zich er niet op voor moet bereiden.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:59 schreef Silven het volgende:
[..]
Oh oke. Nou daar hoef ik niet aan te wennen hoor. Wel fijn als mensen niet zo in je personal space komen.
YAYquote:Op donderdag 9 april 2020 16:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Iedere zaterdagochtend bollen rapen voor een geeltje.
Ik denk dat-ie vooral bedoelt dat deze maatregel nog wel een paar maanden van kracht zal blijven, en zeker niet zal stoppen eind april of zelfs begin juni.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:52 schreef Silven het volgende:
Kijk, je kan naar je werk met de bus of trein als op je werk en in de bus of trein je wel afstand kan houden, maar je kan niet naar de hoeren want daar is afstand niet mogelijk.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:58 schreef Silven het volgende:
[..]
Dan snap ik nog steeds de voorbereiden op 1,5m samenleving niet. Daar zitten we juist nu middenin al enige tijd en kan alleen maar beter worden.
Dat zou raar zijn. Dan in bussen, treinen, metro en taxi's ook niet?quote:Op donderdag 9 april 2020 16:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Kijk, het is een hele mooie regel, want als het niet kan vanwege economische redenen wordt het niet toegepast.
Andere gevallen wel. Dus op het vliegveld 1.5m in het vliegtuig niet.
👍🏼👍🏼quote:Op donderdag 9 april 2020 17:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat jij er niet aan hoeft te wennen, betekent natuurlijk niet dat de samenleving zich er niet op voor moet bereiden.
?quote:Op donderdag 9 april 2020 17:00 schreef -river- het volgende:
[..]
Kijk, je kan naar je werk met de bus of trein als op je werk en in de bus of trein je wel afstand kan houden, maar je kan niet naar de hoeren want daar is afstand niet mogelijk.
Doel is controle behouden, schijnveiligheid. Rutte noemt het toch zelf het nieuwe normaal, willen zelfs een app.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom zou men dat voor eeuwig willen? Welk doel zit daar volgens jou achter?
Moet ik dan 150 euro betalen voor een ticket naar Londen I.p.v. 50?quote:Op donderdag 9 april 2020 16:57 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dan gaat vliegen een duur grapje worden als er nog maar 1/3 van de normale passagiers mee mogen vliegen.
Gewoon achter de ramen blijven.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:00 schreef -river- het volgende:
[..]
Kijk, je kan naar je werk met de bus of trein als op je werk en in de bus of trein je wel afstand kan houden, maar je kan niet naar de hoeren want daar is afstand niet mogelijk.
Ja welk hoger doel bereikt Rutte met 1,5 meter nadat het virus verslagen is?quote:Op donderdag 9 april 2020 17:05 schreef Jed1Gam het volgende:
Doel is controle behouden, schijnveiligheid. Rutte noemt het toch zelf het nieuwe normaal.
Virus blijft totdat het vaccin er is.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja welk hoger doel bereikt Rutte met 1,5 meter nadat het virus verslagen is?
Een barre liefdeloze samenleving zonder lovebabies, wat die verrekte liberalen altijd al wilden. Ofzo.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja welk hoger doel bereikt Rutte met 1,5 meter nadat het virus verslagen is?
Van Dissel zei in zijn briefing deze week dan ook dat we twee relatief milde griepjaren hebben gehad. Er zullen dus ook heel wat bejaarden tussen zitten die al in de reservetijd zaten zeg maar.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:36 schreef belanov het volgende:
[..]
Ik weet de statistieken niet precies, maar is de gemiddelde leeftijd van de overledenen niet ongeveer gelijk aan de algemene levensverwachting in Nederland? Ik vraag me dan echt af hoeveel van die mensen nog 20 jaar zouden kunnen leven en niet heel erg kwetsbaar zouden zijn bij de volgende hittegolf of de potentiële reguliere griepgolf van 2021/2022.
Ik vind het een lastige discussie... Uiteraard wil je (instinctief) mensen maximaal beschermen, maar dan zou je bijv. ook moeten pleiten voor het verbieden van recreatief autogebruik omdat er jaarlijks honderden verkeersdoden vallen.
Ja dus tot het virus verslagen is.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Virus blijft totdat het vaccin er is.
Elke dag zal het doordruppelen, soms is het 1 soms 5, misschien een dagje 0 als je geluk hebt. De kans op uitbraak is altijd aanwezig, zelfde als terrorisme.
Nee 300. Zoals in de jaren '80 300 gulden normaal was voor een ticket naar Londen, wen er maar aan zou ik zeggen.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Moet ik dan 150 euro betalen voor een ticket naar Londen I.p.v. 50?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |