abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 april 2020 @ 16:38:38 #205
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192536713
We als Nederland moeten we ook niet veel lenen hoor, want zo kan men gebeuren dat in verre toekomst wel hogere rentes over staan als je lening terug moet terug betalen. Dit heeft ook verre gevolgen voor onze staatsschuld, waar hoe dan ook niet altijd slim is om blijven lenen met geld van welke banken. Zo kom je niet zo heel erg snel van schulden met wereldwijde recessie. Maar goed iedere minister van Financiën heeft loodzware taak om goed op de schulden letten.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192536714
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar niet op het moment dat je partner met rekeningen overspoeld raakt... En iemand die slecht is met schulden opzadelen met nog meer schulden heeft nog nooit iemand geholpen.
Tja, daar hebben we toch echt onder curatele stelling voor uit gevonden.... :{
  donderdag 9 april 2020 @ 16:40:00 #207
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192536742
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:17 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik ga deels met jullie mee. Maar dit virus pakt niet alleen kwetsbare geliefden, het maakt van ouderen kwetsbaren. Van mensen die zonder dit virus nog misschien wel 15 tot 20 jaar te leven hebben. Als je dat kunt voorkomen, moet je dat altijd doen.
De crux zit 'm in het woord "kan" en vele filosofen ontkrachten dan jouw "moet" eat niet logisch is.
Net zo dat iets "is" niet betekent dat je dus iets "moet".

Feitelijk is het een ethische discussie die maar weinigen zich willen afvragen omdat het een risico is dat zij - of hun geliefden - daar dan zelf consequenties van ondervinden.

Zelf, ook voor mij en de mijnen (hoe pijnlijk ook), zit ik veel meer in de lijn van vooraf begrenzingen aanbrengen zodat je op het moment dat je die bereik niet meer hoeft (bij) te stellen.
Ik laat de - onderbouwde - voorbeelden daarvoor uit piëteit maar even weg.

Wat wij nu doen is de vraag laten beantwoorden door net zolang door te gaan met rekken totdat je vanwege onvermijdelijke uitputting, gestrekt zult neervallen.

Het virus is zo niet te bestrijden: neem het verlies en bied getroffenen een humaan afscheid (en niet eenzaam/stil in e.o.a. kut :'( ziekenhuis waar mensen zich tot op het bot inzetten om iemand in leven te houden. Liever gekend sterven in de warme vertrouwde omgeving dan in een kille zaal waar je in eenzaamheid; niemand bent geworden.

Nb; Dit is geen verwijt aan zorgverleners want ook zij zullen zich afvragen of de waanzin van nu wel die waarde heeft die het zou moeten vertegenwoordigen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192536829
Het aantal besmettingen moet eerst naar ongeveer 0, daar zijn we nog lang niet. Dan kan je naar een methode met search & contain, of maatregelen verzwakken maar niet dusdanig dat de R0 boven de 1 komt.
pi_192536846
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:36 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat proberen ze al sinds de 90er jaren en is nooit gelukt. Hoe denk je dat te bereiken?
Geen uitkering meer geven als ze werk weigeren.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_192536855
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:36 schreef belanov het volgende:

[..]

Ik weet de statistieken niet precies, maar is de gemiddelde leeftijd van de overledenen niet ongeveer gelijk aan de algemene levensverwachting in Nederland? Ik vraag me dan echt af hoeveel van die mensen nog 20 jaar zouden kunnen leven en niet heel erg kwetsbaar zouden zijn bij de volgende hittegolf of de potentiële reguliere griepgolf van 2021/2022.

Ik vind het een lastige discussie... Uiteraard wil je (instinctief) mensen maximaal beschermen, maar dan zou je bijv. ook moeten pleiten voor het verbieden van recreatief autogebruik omdat er jaarlijks honderden verkeersdoden vallen.
Ga jij de artsen vertellen dat ze aan triage moeten doen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 9 april 2020 @ 16:46:08 #211
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192536864
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:36 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat proberen ze al sinds de 90er jaren en is nooit gelukt. Hoe denk je dat te bereiken?
Jaren '90 waren best nog wel luxe jaren toch, ook voor werkelozen?
Wie weet, volgend jaar als we weer op proberen te krabbelen dat meer Nederlanders wél bereidt zijn om dat werk te doen. Heb zelf vanaf m'n 12e altijd gewerkt in de vakanties en weekends voor boeren, niks mis met dat werk. Zie nu als ik af en toe in de polder kom alleen Polen het werk doen wat mijn leeftijdgenoten en ik altijd deden. Maar goed, andere tijden, andere manieren...
pi_192536868
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:38 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

^O^
Netjes netjes.
Zonder wrijving geen glans
pi_192536873
Al bij al is er een geweldige prestatie geleverd, door allerlei partijen, wat betreft het voorkomen van overbelasting van de IC. Daar zag het een tijdje geleden niet naar uit.
pi_192536875
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:45 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Been there, done that, didn't work, ze weigeren geen werk maar doen het slecht en/of erg traag, de motivatie blijkt te ontbreken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192536879
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:38 schreef Ven1972 het volgende:
We als Nederland moeten we ook niet veel lenen hoor, want zo kan men gebeuren dat in verre toekomst wel hogere rentes over staan als je lening terug moet terug betalen. Dit heeft ook verre gevolgen voor onze staatsschuld, waar hoe dan ook niet altijd slim is om blijven lenen met geld van welke banken. Zo kom je niet zo heel erg snel van schulden met wereldwijde recessie. Maar goed iedere minister van Financiën heeft loodzware taak om goed op de schulden letten.
De staat print zelf het geld... Nouja, nu via de ECB, 0 risico dus in principe, met een gezamenlijke ministerie van financien.

Het is dat de EU een dikke faalinstituut is dat er dit soort weeffouten in zitten maar okay. Zolang je niet veel afwijkt van de overige EU landen is er niks aan de hand.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192536902
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:46 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Wie weet, volgend jaar als we weer op proberen te krabbelen dat meer Nederlanders wél bereidt zijn om dat werk te doen. Heb zelf vanaf m'n 12e altijd gewerkt in de vakanties en weekends voor boeren, niks mis met dat werk. Zie nu als ik af en toe in de polder kom alleen Polen het werk doen wat mijn leeftijdgenoten en ik altijd deden. Maar goed, andere tijden, andere manieren...
Ik heb ook op t land gewerkt als kind, nu laten we het Polen doen want die kunnen we betalen als kinderen.

Met dat loon een simpel leven in Nederland betalen :') Je mag niet eens in een vakantiewoning leven als Nederlander.
  donderdag 9 april 2020 @ 16:48:33 #217
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192536912
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:38 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

^O^
Hopelijk stabilisatie ja. En dan snel de andere kant op, hoop ik.
pi_192536917
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:46 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Iedere zaterdagochtend bollen rapen voor een geeltje _O_.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192536923
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:46 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Been there, done that, didn't work, ze weigeren geen werk maar doen het slecht en/of erg traag, de motivatie blijkt te ontbreken.
Inderdaad wel..... Maar ze gingen wel aan het werk.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  donderdag 9 april 2020 @ 16:49:39 #220
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192536936
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:45 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Helemaal voor ja!
pi_192536942
quote:
17s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:48 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Aardbei plukken, kistje vol kreeg je een knaak *O*
  donderdag 9 april 2020 @ 16:51:35 #222
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192536959
quote:
3s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:33 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Een grote dienstensector maar óók een grote agrarische sector die nu voornamelijk nog draait op mensen die uit Oost Europa worden ingevlogen (zelfs nu nog!). Maar volgend jaar wie weet draait op al die werkeloze mensen uit Nederland zelf.
(Zal eens tijd worden ook trouwens)
Maar bij Nederlanders kan je weer geen smerige schijnconstructies met huur uitvoeren om onder het minimumloon te betalen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192536984
Kan iemand uitleggen wat Rutte bedoeld met ‘voorbereiden op de 1,5m samenleving’? Dit is nu toch al een redelijke tijd van kracht en gewend? Dit moeten we toch gewoon nog ff volhouden en daarna weer back to normal? Of zie ik iets over het hoofd?
pi_192536987
Mensen ik ga even werken tot later. :W
pi_192537015
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:52 schreef Silven het volgende:
Kan iemand uitleggen wat Rutte bedoeld met ‘voorbereiden op de 1,5m samenleving’? Dit is nu toch al een redelijke tijd van kracht en gewend? Dit moeten we toch gewoon nog ff volhouden en daarna weer back to normal? Of zie ik iets over het hoofd?
Dat er stap voor stap versoepelt gaat worden en dat tijdens die periode er nog altijd de anderhalve meter regel zal gelden. En dat kan dus wel even duren.
In Southern Sun
pi_192537027
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:49 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Inderdaad wel..... Maar ze gingen wel aan het werk.
De land en tuinbouwers wilden er al snel weer vanaf en dus werkt het niet, next.
pi_192537051
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:52 schreef Silven het volgende:
Na 911 kreeg je opeens het verbod om een eigen flesje water mee te nemen in het vliegtuig. Stel dat je er een bom van kan maken, of er gif in zit.

Ik zie het zo hetzelfde gaan met die 1,5m regel.
pi_192537065
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat er stap voor stap versoepelt gaat worden en dat tijdens die periode er nog altijd de anderhalve meter regel zal gelden. En dat kan dus wel even duren.
Dan valt er toch niks voor te bereiden? Dan blijft het zoals het nu is met als voordeel dat er weer wat dingen open gaan. Dus bedoelt hij dan voorbereiding op weer betere en makkelijkere tijden ofzo?
pi_192537086
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:56 schreef Silven het volgende:

[..]

Dan valt er toch niks voor te bereiden? Dan blijft het zoals het nu is met als voordeel dat er weer wat dingen open gaan. Dus bedoelt hij dan voorbereiding op weer betere en makkelijkere tijden ofzo?
Bepaalde winkels enz kunnen dan weer open, een concert waar je op elkaar geplakt zit niet.
pi_192537091
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:49 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Helemaal voor ja!
Ze weigeren geen werk maar sucken erin wegens gebrek aan motivatie in de meeste gevallen.
  donderdag 9 april 2020 @ 16:57:28 #231
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192537096
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:55 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Na 911 kreeg je opeens het verbod om een eigen flesje water mee te nemen in het vliegtuig. Stel dat je er een bom van kan maken, of er gif in zit.

Dan gaat vliegen een duur grapje worden als er nog maar 1/3 van de normale passagiers mee mogen vliegen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192537115
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:56 schreef Silven het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat we er niet vanuit moeten gaan dat binnen een paar weken die regel weg is. Dat we daar nog wel even vast aan zitten, óók als er versoepelt wordt. Bereid je voor op bijvoorbeeld een restaurant waar je anderhalve meter afstand dient te houden.
In Southern Sun
pi_192537119
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:57 schreef -river- het volgende:

[..]

Bepaalde winkels enz kunnen dan weer open, een concert waar je op elkaar geplakt zit niet.
Dan snap ik nog steeds de voorbereiden op 1,5m samenleving niet. Daar zitten we juist nu middenin al enige tijd en kan alleen maar beter worden.
  donderdag 9 april 2020 @ 16:59:00 #234
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192537133
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:55 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Waarom zou men dat voor eeuwig willen? Welk doel zit daar volgens jou achter?
  donderdag 9 april 2020 @ 16:59:06 #235
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192537135
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:22 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Nu heb ik nog wel een redelijke buffer, maar geen idee wat er gaat gebeuren als de boel echt instort hier en er wellicht banken om gaan vallen.
In geld of (vertegenwoordigende) waarde ?

Ik ga er vanuit dat dit grotendeels zal verdampen. Alleen wanneer je onvervreemdbare waarde hebt (kennis, invloed, contacten) zal dit in welke vorm dan ook, in stand blijven.

De rekening van deze waanzinnige reactie zal ergens betaald moeten worden en dan niet door de mensen die buiten hun waterige vinexpostzegel - nofi - ook al niets hebben. De komend maanden of jaren maak ik mij ook niet echt druk - veel is sws niet noodzakelijk - maar wel voor daarna.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192537146
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat we er niet vanuit moeten gaan dat binnen een paar weken die regel weg is. Dat we daar nog wel even vast aan zitten, óók als er versoepelt wordt. Bereid je voor op bijvoorbeeld een restaurant waar je anderhalve meter afstand dient te houden.
Oh oke. Nou daar hoef ik niet aan te wennen hoor. Wel fijn als mensen niet zo in je personal space komen.
  donderdag 9 april 2020 @ 16:59:33 #237
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192537151
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:48 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik heb ook op t land gewerkt als kind, nu laten we het Polen doen want die kunnen we betalen als kinderen.

Met dat loon een simpel leven in Nederland betalen :')
Betaald worden naar de productie die je levert is best een incentive hoor. Trouwens de Polen die in de polder wonen waar ik ben opgegroeid kunnen er al jaren prima van leven, dus waarom zouden Nederlanders dat niet kunnen? Potdomme man een kwart van de bewoners in het dorp waar ik ben opgegroeid is Pools. Die hebben een huurhuis, doen hun werk en hebben een prima leven! Waarom denken Nederlanders dat zulk werk te min voor ze is???? Snap ik echt niet }:|
pi_192537155
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:57 schreef mazaru het volgende:

[..]

Dan gaat vliegen een duur grapje worden als er nog maar 1/3 van de normale passagiers mee mogen vliegen.
Kijk, het is een hele mooie regel, want als het niet kan vanwege economische redenen wordt het niet toegepast.

Andere gevallen wel. Dus op het vliegveld 1.5m in het vliegtuig niet. Ik gooi mn flesje water weg voor controle en koop hetzelfde flesje na de controle.
  donderdag 9 april 2020 @ 16:59:39 #239
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192537156
hhl95 twitterde op donderdag 09-04-2020 om 14:35:19 Wat een fantastisch gebaar van de #PH-SMX, die verschillende ziekenhuizen afgaat om een hart in de lucht te spuiten! Hier in de #Bijlmer #corona #covid19 #zorgpersoneel @NOS @AT5 https://t.co/wJHuLHhJvD reageer retweet
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192537178
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:59 schreef Silven het volgende:

[..]

Oh oke. Nou daar hoef ik niet aan te wennen hoor. Wel fijn als mensen niet zo in je personal space komen.
Dat jij er niet aan hoeft te wennen, betekent natuurlijk niet dat de samenleving zich er niet op voor moet bereiden.
In Southern Sun
  donderdag 9 april 2020 @ 17:00:14 #241
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192537181
quote:
17s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:48 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

YAY _O_
  donderdag 9 april 2020 @ 17:00:23 #242
12221 Tijn