Wat was het verhaal met de vorige Sars?quote:Op donderdag 9 april 2020 17:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
tenzij het virus uit zichzelf afvlakt dan krijg je hetzelfde verhaal als met de vorige sars
Drive in bioscopen. Films kijken vanuit de auto, met hooguit twee personen.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:45 schreef superniger het volgende:
Kan niet wachten op de anderhalve meter bioscopen.
Moet ik eerst even een auto kopenquote:Op donderdag 9 april 2020 17:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Drive in bioscopen. Films kijken vanuit de auto, met hooguit twee personen.
Ben al blij als dit tegen het einde van het jaar afgelopen is. Ik begin de moed te te verliezen dat we weer normaal gaan doen.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat-ie vooral bedoelt dat deze maatregel nog wel een paar maanden van kracht zal blijven, en zeker niet zal stoppen eind april of zelfs begin juni.
En dat is waar mijn hoop op is gevestigd eigenlijk. Sars en Mers zijn uiteindelijk vrij snel verdwenen. Waarom kan ik zo snel niet vinden maar ben nog aan het zoekenquote:Op donderdag 9 april 2020 17:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
tenzij het virus uit zichzelf afvlakt dan krijg je hetzelfde verhaal als met de vorige sars
Over drie weken is het janken met de pet op daar.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:38 schreef heywoodu het volgende:
In Brazilië stroomt het ondertussen weer gezellig vol. Dikke files op de toegangswegen richting de toeristische oorden waar tienduizenden mensen uit São Paulo naar op weg zijn voor het paasweekeinde. Op straat geeft verder niemand een fuck en is het gewoon stampvol. Die cijfers gaan nog wel enorm de hoogte in.
Nee dat niet, maar dat virus is niet verslagen met een vaccin, kolder dat dat er op korte termijn is. We zouden in een zeker tempo dit virus door de samenleving laten razen, en dan heb je ook een zekere immuniteit. Maar nu wordt er vooral gekozen om als bange konijntjes elkaar maar niet maar aan te raken en nergens meer heen gaan.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dus tot het virus verslagen is.
Maar je suggereert dat hij het voor eeuwig zou willen.
Zoveel plek hebben we in Nederland helemaal niet, het is normaal gesproken al overvol met auto's op wegen en parkeerplekken.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Precies, auto's en een OV verbod.
Voor de lange termijn is het om dit soort virusuitbraken te voorkomen wellicht beter om de auto juist weer te promoten.
Die virussen zijn volgens mij niet zo wereldwijd uitgezaaid als dit.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:38 schreef Snowpea het volgende:
[..]
En dat is waar mijn hoop op is gevestigd eigenlijk. Sars en Mers zijn uiteindelijk vrij snel verdwenen. Waarom kan ik zo snel niet vinden maar ben nog aan het zoeken
Waar zie je dit? Ik zag laatst op webcambeelden dat het in Rio weldegelijk een heel stuk rustiger is.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:38 schreef heywoodu het volgende:
In Brazilië stroomt het ondertussen weer gezellig vol. Dikke files op de toegangswegen richting de toeristische oorden waar tienduizenden mensen uit São Paulo naar op weg zijn voor het paasweekeinde. Op straat geeft verder niemand een fuck en is het gewoon stampvol. Die cijfers gaan nog wel enorm de hoogte in.
Je kunt zoiets niet verslaan denk ik als je niet letterlijk 5 miljard van die vaccins hebt ofzo.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar dat virus is niet verslagen met een vaccin, kolder dat dat er op korte termijn is. We zouden in een zeker tempo dit virus door de samenleving laten razen, en dan heb je ook een zekere immuniteit. Maar nu wordt er vooral gekozen om als bange konijntjes elkaar maar niet maar aan te raken en nergens meer heen gaan.
Ach wel nee, slechts 1 miljoen Nederlanders maken gebruik van het OV, zoveel is dat niet.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Zoveel plek hebben we in Nederland helemaal niet, het is normaal gesproken al overvol met auto's op wegen en parkeerplekken.
Dan krijg je een Bangkok scenario waar mensen nauwelijks kunnen ademhalen door de uitlaatgassen van auto's.
Ik hoor het van mijn vriendin, die in een van die (voor mensen São Paulo, niet echt voor buitenlanders) toeristische plaatsen woont. Daar stroomt het vandaag net als een paar weken geleden, toen de wegen na een korte sluiting weer geopend werden, helemaal vol. Op de toegangsweg is het vooral wachten, soms een paar meter rijden, en dan weer wachten. Op de straten in het centrum is het druk, de fietspaden zijn vol, de stranden zijn vol, de winkels zijn helemaal vol, het is nog drukker dan normaal.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:42 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Waar zie je dit? Ik zag laatst op webcambeelden dat het in Rio weldegelijk een heel stuk rustiger is.
Waarom zouden gezonde mensen zich laten injecteren door een vaccin dat onder hoge druk in elkaar geflanst is. Immuniteit treedt ook op als een groot deel van de samenleving dit virus gehad heeft. Uitzonderingen daargelaten.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kunt zoiets niet verslaan denk ik als je niet letterlijk 5 miljard van die vaccins hebt ofzo.
?
Dus dit wordt de nieuwe griep prik.
Men zegt dat het virus semi rap muteert, binnen 6-18 maanden,en dat je het blijft krijgen en als een soort van jaarlijkse griep terugkeert.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom zouden gezonde mensen zich laten injecteren door een vaccin dat onder hoge druk in elkaar geflanst is. Immuniteit treedt ook op als een groot deel van de samenleving dit virus gehad heeft. Uitzonderingen daargelaten.
SARS werd gestopt door quarantaine maatregelen. Moest ook wel, met een fatality rate van 15.3% (buiten China, in China was het verdacht laag, 6.6%) . Het was makkelijker te stoppen omdat de meesten zwaar ziek werden, en pas erg besmettelijk werden dagen na het optreden van de eerste symptomen.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is ook de reden waarom medisch personeel zo zwaar getroffen werd, die patienten belandden vrij snel in het ziekenhuis. In Toronto vonden 65% van de besmettingen plaats in het ziekenhuis: 37% personeel, 28% patienten en bezoekers.quote:SARS-CoV is most infectious in severely ill patients, which usually occurs during the second week of illness. This delayed infectious period meant that quarantine was highly effective; people who were isolated before day five of their illness rarely transmitted the disease to others.
MERS is niet verdwenen. 212 gevallen in 2019. Hoogste aantal was in 2015: 492quote:Op donderdag 9 april 2020 17:38 schreef Snowpea het volgende:
[..]
En dat is waar mijn hoop op is gevestigd eigenlijk. Sars en Mers zijn uiteindelijk vrij snel verdwenen. Waarom kan ik zo snel niet vinden maar ben nog aan het zoeken
Dat van die immuniteit blijkt niet zo goed te werken volgens Duits onderzoek. Sta je dan.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom zouden gezonde mensen zich laten injecteren door een vaccin dat onder hoge druk in elkaar geflanst is. Immuniteit treedt ook op als een groot deel van de samenleving dit virus gehad heeft. Uitzonderingen daargelaten.
Kan ook, ik geloof dus ook he-le-maal niet in een vaccin. Denk dat het eenvoudiger is om te focussen op een medicijn dat het immuunsysteem helpt het virus te verslaan voor mensen die dat nodig hebben.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Men zegt dat het virus semi rap muteert, binnen 6-18 maanden,en dat je het blijft krijgen en als een soort van jaarlijkse griep terugkeert.
Ik ken'm. Sommigen mensen zijn niet geheel immuun als ze geen aantoonbare klachten hebben gehad.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:51 schreef Document1 het volgende:
[..]
Dat van die immuniteit blijkt niet zo goed te werken volgens Duits onderzoek. Sta je dan.
Mers: Midden Oosten, VS, Europa, Noord-Afrika, ZO Azië.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die virussen zijn volgens mij niet zo wereldwijd uitgezaaid als dit.
Dank! Jij bent van onschatbare waarde wat informatievoorziening aangaat hier!quote:Op donderdag 9 april 2020 17:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
SARS werd gestopt door quarantaine maatregelen. Moest ook wel, met een fatality rate van 15.3% (buiten China, in China was het verdacht laag, 6.6%) . Het was makkelijker te stoppen omdat de meesten zwaar ziek werden, en pas erg besmettelijk werden dagen na het optreden van de eerste symptomen.
[..]
Dat is ook de reden waarom medisch personeel zo zwaar getroffen werd, die patienten belandden vrij snel in het ziekenhuis. In Toronto vonden 65% van de besmettingen plaats in het ziekenhuis: 37% personeel, 28% patienten en bezoekers.
[..]
MERS is niet verdwenen. 212 gevallen in 2019. Hoogste aantal was in 2015: 492
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |