Thanks even lezenquote:Op woensdag 1 april 2020 22:04 schreef LVNL_select het volgende:
[..]
https://www.bloomberg.com(...)tter_impression=true
Was dat niet een correctie met het aantal vermoedelijke gevallen erbij (eenmalig, dat is wel weer vreemd trouwens)quote:Op woensdag 1 april 2020 22:04 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Joh van 14k besmetting op 1 dag en twee dagen later 2k tot en paar dagen later 400 kan natuurlijk ook niet.
Waarom zou dit onbetrouwbaar zijn.... men weet toch wie ter behandeling op de corona/ic afdeling komt en daar dan overlijdt ?quote:Op woensdag 1 april 2020 21:46 schreef Kyran het volgende:
Aantal overleden patiënten > onbetrouwbaar, omdat niet iedereen wordt getest.
Omdat niet iedereen met COVID-19 klachten ook daadwerkelijk getest wordt. Al meerdere malen aangekaart door huisartsen dat patiënten waarvan zij denken dat ze besmet zijn komen te overlijden, maar nooit worden getest en dus ook niet terugkomen in de statistieken.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom zou dit onbetrouwbaar zijn.... men weet toch wie ter behandeling op de corona/ic afdeling komt en daar dan overlijdt ?
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)-sterk-gestegen.htmlquote:Mensen van wie vermoed wordt dat ze zijn overleden door corona, maar niet getest zijn, komen niet in de cijfers voor. Dit geldt vaak voor mensen die thuis zijn overleden, maar ook voor mensen die door middel van een CT-scan in het ziekenhuis de bevestiging van het virus hebben gekregen. Alleen in het laboratorium geteste personen die overlijden komen voor in de statistieken. Het totale aantal overleden personen zal daardoor waarschijnlijk hoger zijn.
Ik ben aan het terugkijken. Erg heftig om te zien 😔quote:Op woensdag 1 april 2020 22:16 schreef Minimunt het volgende:
Wat vonden jullie van dat programma op npo 1 net (Levenslucht - een week op de IC tijdens corona)
Behoorlijk heftig.
Ik vond de docu's van Jessica Vilerius altijd wel interessant, zo ook deze. Goed dat ze dit gedaan hebben, maakte echt wel indruk.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:16 schreef Minimunt het volgende:
Wat vonden jullie van dat programma op npo 1 net (Levenslucht - een week op de IC tijdens corona)
Behoorlijk heftig.
Best heftig. En dan als je de verschillen per patiënt hoort qua verloop dan is er weinig zinnigs te zeggen.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:16 schreef Minimunt het volgende:
Behoorlijk heftig.
Je verwacht het niet....quote:Op woensdag 1 april 2020 22:21 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik ben aan het terugkijken. Erg heftig om te zien 😔
Nee maar het is fijn als het onderbouwd kan wordenquote:
Goede previewquote:Op woensdag 1 april 2020 22:24 schreef Lingue het volgende:
[..]
Best heftig. En dan als je de verschillen per patiënt hoort qua verloop dan is er weinig zinnigs te zeggen.
Neem die laatste patiënt die zelf sprak en waarvan de arts zei dat hij in redelijk kritieke toestand binnen kwam. En toch hoefde hij, gelukkig, niet naar de IC en was extra zuurstof voldoende. Terwijl een ander dus minder kritiek wel op IC belanden en echt een gevecht moeten voeren tegen Covid...
Mooi dat je ook even wat langer een beeld van achter de schermen ziet en artsen en verpleegkundigen aan het woord hoort ipv de hele tijd al die ministers en deskundigen.
Ik zet hem nu ook aan. Dank voor de reminder aan degene wat het posttequote:Op woensdag 1 april 2020 22:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Goede preview, zo ook maar eens aanzetten. Ben benieuwd.
Typisch (nofi), heftig, verhaal van de vloer die aan de andere kant zitten van het crisisbeleidslijngebeuren. Opvallend is natuurlijk dat wat "zij" daar werkend "normaal" hooguit een paar keer in de week meemaken, nu (meermalen) bijna absurdistisch, dagelijkse bijna routine "kost" is geworden.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:16 schreef Minimunt het volgende:
Behoorlijk heftig.
Die onderbouwing in dat artikel is ook wel een beetje vaag allemaal. Ik geloof de cijfers ook niet hoor, maar het is nu wel heel makkelijk voor landen om maar naar China te wijzen. Nederland had naar Italië kunnen kijken en de VS had naar Italië en Spanje kunnen kijken etc.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:26 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Nee maar het is fijn als het onderbouwd kan worden
En de actuele cijfers:twitter:BNODesk twitterde op woensdag 01-04-2020 om 19:13:53Coronavirus timeline:
- January 19: 100 cases
- January 24: 1,000 cases
- February 12: 50,000 cases
- March 6: 100,000 cases
- March 21: 300,000 cases
- March 26: 500,000 cases
- March 29: 700,000 cases
- April 1: 900,000 cases reageer retweet
Godver, het is ook nog op 30 maart geschreven anders zou ik echt denken dat het een 1 april grap was .....quote:Op woensdag 1 april 2020 22:30 schreef funnywell het volgende:
Ik zou t eigenlijk in BNW moeten plaatsen, maar doe t toch hier
https://www.telegraph.co.(...)ered-key-components/
geinfecteerde test kits, hoe verzin je t
Wow dat is wel heel slecht, wat een farce zeg.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:34 schreef einzeinz het volgende:
In België nemen ze ook de 'vermoedelijke besmettingen' mee in de cijfers. Vandaar de plotse stijging de laatste 3 dagen.
Welke doc?quote:Op woensdag 1 april 2020 22:34 schreef Newone82 het volgende:
Net opgelucht docu gekeken. Heftig. Valt me weer wel op dat alleen maar obesitas mensen voorbij kwamen in beeld.
Aanrader om te kijken.
Prima. Goede realitycheck.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:16 schreef Minimunt het volgende:
Behoorlijk heftig.
In de VS hadden ze ook een CDC lab die testkits maakt en dat raakte ook besmet..quote:Op woensdag 1 april 2020 22:30 schreef funnywell het volgende:
Ik zou t eigenlijk in BNW moeten plaatsen, maar doe t toch hier
https://www.telegraph.co.(...)ered-key-components/
geinfecteerde test kits, hoe verzin je t
Lijkt me idd meer dan genoeg. We hebben ons opgespaard potje nu zelf wel nodig. Schandalig dat de zuidelijke landen daar weer aanspraak op proberen te maken. Ze zijn vaak genoeg gewaarschuwd.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:36 schreef phpmystyle het volgende:
Hihi de dank zal groot zijn met het genereuze bedrag van 1 mld
Rutte en Hoekstra
Ja ik denk er ook zo over hoor. Maar ze blijven maar bedelen en wij worden diplomatiek zwaar onder druk gezet. Als wij voor 1mld de vriendschap en lieve vrede kunnen behouden zeg ik ja.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Lijkt me idd meer dan genoeg. We hebben ons opgespaard potje nu zelf wel nodig. Schandalig dat de zuidelijke landen daar weer aanspraak op proberen te maken. Ze zijn vaak genoeg gewaarschuwd.
Dus hier de mensen de broekriem laten aanhalen en wel denken aan de toekomst, en daar lala we krijgen toch wel geld? Dacht het niet. Goed optreden van de regerering deze keer!
https://www.volkskrant.nl(...)aat-redden~b688491b/quote:‘Wat me dwarszit, is de totale versimpeling van een complex vraagstuk tot iets wat lekker bekt en zo een heel eigen leven is gaan leiden’, zegt hoogleraar virologie Marion Koopmans (Erasmus MC). ‘Natuurlijk hebben we testen nodig, er is niemand die dat bestrijdt. Maar testen moet wel een doel hebben. En nu wordt het een soort commercieel iets: u vraagt, wij draaien.’
(...)
‘Geloof me, binnen de WHO heeft dat tot veel discussie geleid’, zegt Koopmans, die als WHO-adviseur dicht op het vuur zit. ‘De oproep was goed bedoeld, maar is daarna viraal gegaan en een heel eigen leven gaan leiden in het publieke domein.’
Ghebreyesus’ speech was immers niet zozeer bedoeld voor landen als Nederland, maar voor regeringen die het virus niet serieus nemen. Landen, die best eens wat meer mogen gaan testen. Niet voor niets kwam Ghebreyesus’ toespraak net op het moment dat het virus voor het eerst begon op te duiken in Rusland – en president Poetin het wegwuifde.
‘De oproep van de WHO is nooit bedoeld geweest als algemene oproep om alle burgers te testen’, zegt ook Ellen Vandervieren, een statisticus van de Universiteit Antwerpen. ‘De WHO heeft het nadrukkelijk over het testen van verdachte gevallen.’
(...)
De industrie onder druk zetten om meer te leveren dan maar? ‘Ik vind dat kortzichtig’, zegt Koopmans. ‘Je lost de schaarste daarmee niet op, maar verschuift haar naar landen die óók een tekort hebben aan materialen. Oppervlakkig kan het beeld misschien zijn: iedereen kan testen. Maar ik zou zeggen: voor iedere test die je afneemt, kun je misschien een kind dat ergens op een transplantatie-afdeling ligt níét testen. Ik ben ook voor meer testen, maar dan ingebed in de reguliere zorg.’
Hopelijk houden ze deze keer voet bij stuk. Zoals ik Rutte hierover gehoord heb, gaat dat deze keer wel gebeuren. Maar je weet natuurlijk nooit.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja ik denk er ook zo over hoor. Maar ze blijven maar bedelen en wij worden diplomatiek zwaar onder druk gezet. Als wij voor 1mld de vriendschap en lieve vrede kunnen behouden zeg ik ja.
Bij lange na niet. Kijk maar eens naar COS van Utopia.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:36 schreef Stoorzendert het volgende:
Is dit eigenlijk de snelst lopende topicreeks ooit op Fok!?
Zolang de economische voordelen groter zijn dan het bedrag dat in die landen gepompt moet worden blijven ze daar gewoon vrolijk mee doorgaan.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:44 schreef BoonDockSaint het volgende:
Hoevaak heeft de EU al steun fonds aan Itallie gegeven het houd een keer op lijkt mij
Utopia ja?quote:Op woensdag 1 april 2020 22:44 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Bij lange na niet. Kijk maar eens naar COS van Utopia.
Daar geloof ik dus niks vanquote:Op woensdag 1 april 2020 22:45 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zolang de economische voordelen groter zijn dan het bedrag dat in die landen gepompt moet worden blijven ze daar gewoon vrolijk mee doorgaan.
Ruim 11.000 topics in die reeks.quote:
Want?quote:
Ok, thanks for the info. Denk niet dat ik me daar nog in ga lezen...quote:
Tja, kwam SARS-1 ook niet uit die regio? Gaat lastig worden om aan te tonen dat het uit die Bio-fabriek komt. Is al een aantal keren aangehaald in dit topic.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:48 schreef quirina het volgende:
Ik kreeg deze toegestuurd. Dit is wel heel erg toevallig allemaal dat dat laboratorium zo dicht bij die wetmarket lag. En die Chinese zwijgcultuur is ook doodeng.
En het dodetopicspelquote:Op woensdag 1 april 2020 22:44 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Bij lange na niet. Kijk maar eens naar COS van Utopia.
Ik vind de onderbouwing ook vaag, het lijkt gedaan om Amerika vrij te pleiten. ‘Als wij de echte data hadden gehad, dan waren wij er heel anders op ingestapt’ tenminste dat gevoel krijg ik er bijquote:Op woensdag 1 april 2020 22:29 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die onderbouwing in dat artikel is ook wel een beetje vaag allemaal. Ik geloof de cijfers ook niet hoor, maar het is nu wel heel makkelijk voor landen om maar naar China te wijzen. Nederland had naar Italië kunnen kijken en de VS had naar Italië en Spanje kunnen kijken etc.
Tuurlijk had het heel veel uitgemaakt als China open kaart had gespeeld, maar dan nog ..... Alle mogelijke alarmbellen hadden moeten afgaan toen China een complete provincie op slot gooide en de economie naar de kloten hielp.
Grotere teken van paniek bestaat bijna niet.
Die man die dat filmpje heeft gemaakt spreekt en leest zelf ook Chinees en heeft er tien jaar gewoond. Ik geloof wel dat hij weet hoe hij daar dingen kan vinden.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tja, kwam SARS-1 ook niet uit die regio? Gaat lastig worden om aan te tonen dat het uit die Bio-fabriek komt. Is al een aantal keren aangehaald in dit topic.
Dat topic lees ik wel eensquote:
OK dat niet alles in de cijfers zit, is duidelijk. Zelfs al zou je wel testen, zal je nog steeds de mensen missen die om wat voor reden dan ook niet (goed) worden getest. Met meer testen verklein je imho de momentele foutmarge. En ja dat de ramp groter is/wordt dan de cijfers nu doen suggereren, is (mij) duidelijk.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Omdat niet iedereen met COVID-19 klachten ook daadwerkelijk getest wordt. Al meerdere malen aangekaart door huisartsen dat patiënten waarvan zij denken dat ze besmet zijn komen te overlijden, maar nooit worden getest en dus ook niet terugkomen in de statistieken.
Edit:
[..]
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)-sterk-gestegen.html
Niet echt mijn punt. Als het daar gefabriceerd is, is het onwaarschijnlijk dat dat ooit bekend wordt.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:51 schreef quirina het volgende:
[..]
Die man die dat filmpje heeft gemaakt spreekt en leest zelf ook Chinees en heeft er tien jaar gewoond. Ik geloof wel dat hij weet hoe hij daar dingen kan vinden.
Klopt zwijgcultuur daar.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:54 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Niet echt mijn punt. Als het daar gefabriceerd is, is het onwaarschijnlijk dat dat ooit bekend wordt.
Ook vreemd dat er totaal geen video's etc. meer uit China komen.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:15 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Was dat niet een correctie met het aantal vermoedelijke gevallen erbij (eenmalig, dat is wel weer vreemd trouwens)
Goed filmpje.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:13 schreef Fukushima het volgende:
Duidelijk filmpje dit, vooral voor mensen die het vergelijken met griep
Zoek eens op Ron Fouchier en zn vogelgriep onderzoek. Hij was ook de eerste die MERS heeft vastgesteld in 2013 en heeft dat sample gepatenteerd, hiervaan is er eentje naar Winnipeg in Canada gestuurd en heel toevallig is daar vorig jaar zomer een wetenschapper uit China weg gestuurd. Maarja dat roepen is BNW en aluhoedje. En dan hoeft het niet eens bewust ontsnapt te zijn, dat geloof ik ook niet. Maar per ongeluk wel en daar is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en al die labs zijn niet 100% hufterproof.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:48 schreef quirina het volgende:
Ik kreeg deze toegestuurd. Dit is wel heel erg toevallig allemaal dat dat laboratorium zo dicht bij die wetmarket lag. En die Chinese zwijgcultuur is ook doodeng.
Dus het kan zo zijn dat iemand vanuit het lab mee heeft gebracht naar die markt omdat die daar zn lunchtijd doorbrachtquote:It is estimated that the 2009 pandemic influenza virus infected 20% of the world's population. The 1918 H1N1 “Spanish” flu killed perhaps 2% of its victims. The H5N1 avian influenza virus, the subject of Fouchier's research, kills about 50% of those who are infected through direct contact with poultry. The scenario I use as an example represents a combination of these three real events. While this scenario has not yet and may never occur in nature, it is a possible scenario perhaps more likely from a laboratory escape.
Since the consequences of most scenarios, even one on a par with seasonal influenza—several hundred thousand deaths—would be catastrophic and unacceptable, it behooves us to be exceedingly careful in deciding which potential pandemic pathogen research should be allowed. For much of this research, the potential risk far outweighs the potential benefits.
En dan hebben we het alleen over de geteste besmettingen en doden..quote:Op woensdag 1 april 2020 22:29 schreef LTVDK het volgende:
En de actuele cijfers:twitter:BNODesk twitterde op woensdag 01-04-2020 om 19:13:53Coronavirus timeline:
- January 19: 100 cases
- January 24: 1,000 cases
- February 12: 50,000 cases
- March 6: 100,000 cases
- March 21: 300,000 cases
- March 26: 500,000 cases
- March 29: 700,000 cases
- April 1: 900,000 cases reageer retweet
Coronavirus Cases:
927,980
Deaths:
46,488
Morgen gaan we dus over de 1 miljoen heen
Niet veel sneller dan de pietendiscussie. Alleen komt die ieder jaar terug.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:36 schreef Stoorzendert het volgende:
Is dit eigenlijk de snelst lopende topicreeks ooit op Fok!?
Dat is idd allang debunked. Het virus heeft geen kunstmatige gefabriceerde oorsprong.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tja, kwam SARS-1 ook niet uit die regio? Gaat lastig worden om aan te tonen dat het uit die Bio-fabriek komt. Is al een aantal keren aangehaald in dit topic.
Goede post en ja de operatie heeft vaak niet het overzicht en reageert op wat ze zien gebeuren. Daarnaast voelen zij de gevolgen van alle beslissingen.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Typisch (nofi), heftig, verhaal van de vloer die aan de andere kant zitten van het crisisbeleidslijngebeuren. Opvallend is natuurlijk dat wat "zij" daar werkend "normaal" hooguit een paar keer in de week meemaken, nu (meermalen) bijna absurdistisch, dagelijkse bijna routine "kost" is geworden.
Het zal ook moeilijk zijn je als directe betrokkene daarvoor af te sluiten, wanneer die mensen straks er zeg 100 hebt weggevoerd en dan bijna terecht boos wordend van onmacht, te realiseren dat een stel (ook hardwerkende) "klootzakken" voor tekorten hebben gezorgd.
Dit door niet op tijd ... vul.. in te doen of eerder ..val dat... te hebben gedaan etc.etc. Oftewel schoppen tegen de wagen, die zonder benzine staat, terwijl de tsunami je op de hielen zit.
Kan mij goed (i know) voorstellen dat die mensen daar, de crisis letterlijk tastbaar en het compleet anders bekijken dan wanneer je op een statische planningsafdeling zit goochelen met cijfertjes en strategisch inkopen. Dat je dan met een 80urige (of langere) werkweek, een bericht hoort dat het "beter" gaat, terwijl je je voorraden ziet slinken; is dan een ver van het bed show.
Los van de impact, blijft het cool te zien hoe geavanceerd maar ook weer fragiel onze zorg. zo zorgzaam van passie is ingericht.
Ja denk dat met de echte ipv de 'officiële' cijfers van China er nog wel een nulletje bij kunnen zetten.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:00 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En dan hebben we het alleen over de geteste besmettingen en doden..
Voor meer filmpjes bekijk het account.twitter:hotpinkchihuah1 twitterde op woensdag 01-04-2020 om 14:33:04The health care system has collapsed in Ecuador. There are dead everywhere. On the streets and in the hospitals.
https://t.co/30smEPBWrm reageer retweet
Uiteindelijk gaat er gewoon geld daarheen, net zoals bij Griekenland.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:36 schreef phpmystyle het volgende:
Hihi de dank zal groot zijn met het genereuze bedrag van 1 mld
Rutte en Hoekstra
Ziet eruit als een heel betrouwbare bronquote:Op woensdag 1 april 2020 23:02 schreef Boussaadia het volgende:
Voor meer filmpjes bekijk het account.twitter:hotpinkchihuah1 twitterde op woensdag 01-04-2020 om 14:33:04The health care system has collapsed in Ecuador. There are dead everywhere. On the streets and in the hospitals.
quote:Op woensdag 1 april 2020 23:04 schreef Markesh het volgende:
[..]
Wat verwacht jij niet?
Ga je nu werkelijk bijdehand lopen doen?
het mag BNW zijn, maar er is niks kunstmatigs of synthetisch bij nodig. Het is in 2011 uitgevoerd met de vogelgriepquote:Op woensdag 1 april 2020 23:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is idd allang debunked. Het virus heeft geen kunstmatige gefabriceerde oorsprong.
Kwestie van DNA sequencing. Verder is dat vermoeden een verhaal voor BNW.
Dus dat het even debunked is natuurlijk niet de waarheidquote:Fouchier’s team began by adding three mutations to an H5N1 strain isolated from Indonesia in 2005. Two of these — Q222L and G224S — changed the HA gene such that its protein preferentially sticks to human-type receptors over those found in bird cells. The third — E627K — changed the PB2 gene, which is involved in copying the virus’ genetic material, so that the virus was able to replicate more easily in the cooler environment of mammalian cells.
The team allowed this mutant virus to evolve naturally by passing it from one ferret to the next, injecting it into the animals' noses and collecting samples daily for four days. After ten rounds, the virus could spread between ferrets housed in separate cages.
Tuurlijk wordt er getekend - wat kun je anders? - maar men moet/wil laten weten dat ze dankbaar moeten zijn zodat ze het niet kunnen opeisen als recht.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat er gewoon geld daarheen, net zoals bij Griekenland.
Nu stoer doen voor het volk, later gewoon tekenen bij het kruisje.
Lijkt mij sterk dat ze daar 5G hebben.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:02 schreef Boussaadia het volgende:
Als dat gebeurd dan zijn al die zetels die de VVD sinds de crisis won van de PVV en FvD zo weer terug. Inclusief rente.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wij testen niet eens verdachte gevallen, die moeten thuis maar uitzieken.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:40 schreef houdafstand het volgende:
Interessant.
Marion Koopmans en andere deskundigen over politici die “testen, testen, testen” roepen:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)aat-redden~b688491b/
Dan zijn het wel indrukwekkende filmsets als het nep is.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Ziet eruit als een heel betrouwbare bron
Ik lees inderdaad dat SARS-1 uit Yunnan komt. Relatief niet ver van Hubei. Ik begrijp je punt, maar inderdaad wel typisch dat ze daar een BSL-4 lab hebben. Geen BNW hoor, alleen een observatie.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is idd allang debunked. Het virus heeft geen kunstmatige gefabriceerde oorsprong.
Je kunt ook oude filmpjes aan elkaar plakken van een ander incident. Vanochtend gingen er ook al neppe New York filmpjes rond. Filmpjes van een oude filmset en filmpjes van lijken na een schietpartij incident ofzo.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:08 schreef Boussaadia het volgende:
[..]
Dan zijn het wel indrukwekkende filmsets als het nep is.
Over een jaar dan praten we hier er nog steeds overquote:Op woensdag 1 april 2020 23:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niet veel sneller dan de pietendiscussie. Alleen komt die ieder jaar terug.
Ja voor 1 mld.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als Rutte gelijk krijgt praten we de rest van ons leven nog na over deze pandemie.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:13 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Over een jaar dan praten we hier er nog steeds over
Dat filmpje was inderdaad niet gefilmd in New York maar kwam ook uit Ecuador.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kunt ook oude filmpjes aan elkaar plakken van een ander incident. Vanochtend gingen er ook al neppe New York filmpjes rond. Filmpjes van een oude filmset en filmpjes van lijken na een schietpartij incident ofzo.
Meer volgens trump paar dagen geleden. Equivalent niveau van 6k per dag in nederland...quote:Op woensdag 1 april 2020 23:15 schreef VacaLoca het volgende:
Hoeveel test Amerika wel niet? 100.000 per dag? Hoe dan.
Gebruik dan gewoon een normale bron ipv hotpinkchuahuaquote:Op woensdag 1 april 2020 23:16 schreef Boussaadia het volgende:
[..]
Dat filmpje was inderdaad niet gefilmd in New York maar kwam ook uit Ecuador.
Maar misschien even de filmpjes bekijken anders.
quote:Koppel uit Wilrijk zit vast in Ecuador: “De doden liggen hier gewoon op straat”
https://www.hln.be/in-de-(...)-op-straat~ae3d424d/
Hln een normale bron noemenquote:Op woensdag 1 april 2020 23:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gebruik dan gewoon een normale bron ipv hotpinkchuahua
[..]
Topicreeks over de aanslagen op 11 september ging ook enorm snel herinner ik me, maar geloof niet dat dat meer dan 500 delen binnen een paar weken waren.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:52 schreef Stoorzendert het volgende:
Dat topic lees ik wel eensMaar bedoelde meer het aantal posts per uur. Het is hier net alsof je op een chat zit
Een pandemie houdt ook wel wat langer aan én is per definitie wijder verspreid dan de aanslagen van 11 september.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Topicreeks over de aanslagen op 11 september ging ook enorm snel herinner ik me, maar geloof niet dat dat meer dan 500 delen binnen een paar weken waren.
Moet dat koppel ook maar filmpjes plaatsen.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
twitter:bpolitics twitterde op woensdag 01-04-2020 om 23:19:03BREAKING: The Pentagon is seeking to provide as many as 100,000 military-style body bags for potential civilian use https://t.co/plq1HvVGng https://t.co/QaDTxp8kH6 reageer retweet
We hebben het hier over een Corona virus of gaan we er van alles elders bij halen ?quote:Op woensdag 1 april 2020 23:06 schreef funnywell het volgende:
[..]
het mag BNW zijn, maar er is niks kunstmatigs of synthetisch bij nodig. Het is in 2011 uitgevoerd met de vogelgriep
https://www.nature.com/ne(...)er-published-1.10875
[..]
Dus dat het even debunked is natuurlijk niet de waarheid
Via het noodfonds. Niet via eurobonds.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:22 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nee hoor.
1 miljard nu even als snelle gift, later de rest.
Nieuws van vandaag in het Spaansquote:
quote:Op woensdag 1 april 2020 23:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Dat zie je ook aan de gebruikers over de hele wereld die hier meeposten.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:21 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Een pandemie houdt ook wel wat langer aan én is per definitie wijder verspreid dan de aanslagen van 11 september.
Mooi verhaal, en grotendeels eens, maar daar ging het niet omquote:Op woensdag 1 april 2020 22:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
OK dat niet alles in de cijfers zit, is duidelijk. Zelfs al zou je wel testen, zal je nog steeds de mensen missen die om wat voor reden dan ook niet (goed) worden getest. Met meer testen verklein je imho de momentele foutmarge. En ja dat de ramp groter is/wordt dan de cijfers nu doen suggereren, is (mij) duidelijk.
Het verhaal van testen kent hier maar ook elders in de wereld nauwelijks nog een begin van een toetsbare aanvang.
"We" weten dat er onvoldoende testen zijn, laat staan van een juist type of zelfs mate van betrouwbaarheid. En daar zal men het momenteel mee moeten doen.
Het mooiste is natuurlijk elke dag of week, iedereen in NL of in de zorg (komend); integraal te testen. Ik weet, ik drijf (nofi) door met deze utopische benadering.
Het doel nu is niet de exacte aantallen te weten waar iedereen als een malloot achteraan jaagt. Het doel nu is met beperkte middelen, de verhouding tussen de getijden te meten van twee factoren uit het rijtje: "inkomend", "uitgaand" en "weggaand".
De derde-factor kan je dan uitrekenen. Vervolgens kan je op basis van frequenties, een (ik weet killer cijfermatige) trendlijn in tijd uitzetten en prognotiseren.
Ansich durf ik wel te stellen dat je ondanks het incompleet testen, er voldoende data aanwezig is om de grote lijn qua ontwikkeling, te kunnen pakken, Dat men het dan voor mijn 10 of 20% fout zit, "soit c'est la vie qui tourne". Je hoeft niet alles tot op de komma of eenheden te hebben om te weten hoe iets zich ontwikkelt om maatregelen te nemen. We zullen het er voorlopig mee moeten doen.
Dat het een ramp wordt voor getroffenen (wij allemaal), is verder geen hogere rekenkunde voor nodig. Nofi: ik schat dat 1% tot 1.5% van de ca. 2-3miljoen kwetsbaren in ons land in de komende tijd (weken, maanden of jaar ?) over de rand zal worden gedrukt. Ik ga heel graag ongelijk krijgen.
De afhandeling daarvan zal een bloederige kwestie zijn op het slagveld van de dood.
Zoals de Koning zei: 2020 zal deze generatie nimmer vergeten. En ik sluit mij daar, in verdriet, volledig bij aan.
We kunnen debatteren over de naam, maar komt op hetzelfde neer uiteindelijk.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Via het noodfonds. Niet via eurobonds.
Er valt meer te posten over nieuwsfeiten van over de hele wereld, maandenlang, dan enkele nieuwsfeiten uit amerika op één dag.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat zie je ook aan de gebruikers over de hele wereld die hier meeposten.
Dat klopt, maar gaat toch vooral over Nederland (ik bedoel het RIVMquote:Op woensdag 1 april 2020 23:26 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Er valt meer te posten over nieuwsfeiten van over de hele wereld, maandenlang, dan enkele nieuwsfeiten uit amerika op één dag.
twitter:Reuters twitterde op woensdag 01-04-2020 om 23:30:41All Israelis must wear face-masks in public as virus precaution: Netanyahu https://t.co/rf7gluw2Ug https://t.co/1zU9EnFgFI reageer retweet
Omdat die constant met besmette personen in aanraking komen. Na elke shift vervangen ze die maskers. In dat laatste zit het probleem voor jan en alleman.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:37 schreef polderturk het volgende:
Nederland moet ook met zo een regel komen. Die maskers werken gewoon. Waarom denk je dat artsen die dragen.twitter:Reuters twitterde op woensdag 01-04-2020 om 23:30:41All Israelis must wear face-masks in public as virus precaution: Netanyahu https://t.co/rf7gluw2Ug https://t.co/1zU9EnFgFI reageer retweet
Het moment om de war on drugs te verstevigenquote:Op woensdag 1 april 2020 23:36 schreef MissionPhailed het volgende:
De Leider van het Vrije Westen spreekt:
Dat zou ongeveer hetzelfde werken. Het voorkomt dat je sproeit.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:40 schreef polderturk het volgende:
Kan een sjaal ool goed als mondmasker werken voor consumenten?
Staan weer heerlijk met 6 personen op 2 vierkante meter.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:36 schreef MissionPhailed het volgende:
De Leider van het Vrije Westen spreekt:
Die chirurgische maskers hebben helemaal niet als doel de arts te beschermen. Ze beschermen de patient.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:40 schreef franske19 het volgende:
[..]
Omdat die constant met besmette personen in aanraking komen. Na elke shift vervangen ze die maskers. In dat laatste zit het probleem voor jan en alleman.
Ik ga 2 keer per week naar buiten vopr boodschappen. Dan heb ik maar 2 maskers per dag nodig. In Taiwan koop je een doos van 50 voor 10 euro. Die dingen kosten normaal gesproken geen zak als er voldoende van zijn.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:40 schreef franske19 het volgende:
[..]
Omdat die constant met besmette personen in aanraking komen. Na elke shift vervangen ze die maskers. In dat laatste zit het probleem voor jan en alleman.
Dus 2 minder zelfs dan gister?quote:Op woensdag 1 april 2020 23:41 schreef houdafstand het volgende:
Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 1110/38=1148
Gisteren rond dezelfde tijd: 1150 bezette IC-bedden.
Eergisteren rond dezelfde tijd: 1054 bezette IC-bedden.
Als wij netjes onder de 50 netto per dag blijven (gemiddeld), dan houden we het misschien wel vol tot en met 15 april (700/50=14 dagen). Rond die tijd (of misschien daarvoor al) zal de instroom gelijk oof zelfs kleiner zijn dan de uitstroom.
Reporters zitten op 2 meterquote:Op woensdag 1 april 2020 23:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Staan weer heerlijk met 6 personen op 2 vierkante meter.
Het werkt beter dan niets. Gevaar is alleen dat je andere regels, zoals de 1,5 meter, minder streng gaat naleven omdat je je beter beschermd voelt.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:42 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik ga 2 keer per week naar buiten vopr boodschappen. Dan heb ik maar 2 maskers per dag nodig. In Taiwan koop je een doos van 50 voor 10 euro. Die dingen kosten normaal gesproken geen zak als er voldoende van zijn.
Ik heb het me voor deze crisis wel vaker bedacht; waarom vinden we het zo normaal hier in het westen dat iemand die ziek is en anderen kan besmetten geen enkele poging doet om het een beetje te beperken? Het zou wel zo sociaal zijn.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:42 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik ga 2 keer per week naar buiten vopr boodschappen. Dan heb ik maar 2 maskers per dag nodig. In Taiwan koop je een doos van 50 voor 10 euro. Die dingen kosten normaal gesproken geen zak als er voldoende van zijn.
Nu is het niet normaal gesprokenquote:Op woensdag 1 april 2020 23:42 schreef polderturk het volgende:
[..]
Nee, een schuurspons wel.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:40 schreef polderturk het volgende:
Kan een sjaal ool goed als mondmasker werken voor consumenten?
Dus..? Goede voorbeeld geven voor je volk.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:43 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Reporters zitten op 2 meter
De rest is voor 100% getest op covid19
Het is wel een effectieve bescherming voor iedereen rondom een drager.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het werkt beter dan niets. Gevaar is alleen dat je andere regels, zoals de 1,5 meter, minder streng gaat naleven omdat je je beter beschermd voelt.
Als het enige wat veranderd tijdens het boodschappen doen het feit dat je zo'n masker draagt is...dan is het een goede maatregel.
Als je zo'n ding wil dragen staat je dat geheel vrij.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:37 schreef polderturk het volgende:
Nederland moet ook met zo een regel komen. Die maskers werken gewoon. Waarom denk je dat artsen die dragen.twitter:Reuters twitterde op woensdag 01-04-2020 om 23:30:41All Israelis must wear face-masks in public as virus precaution: Netanyahu https://t.co/rf7gluw2Ug https://t.co/1zU9EnFgFI reageer retweet
Dat doen we volgens Jaap dus wel, wanneer we ziek zijn blijf je thuis.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb het me voor deze crisis wel vaker bedacht; waarom vinden we het zo normaal hier in het westen dat iemand die ziek is en anderen kan besmetten geen enkele poging doet om het een beetje te beperken? Het zou wel zo sociaal zijn.
Klopt, ik vind het alleen maar mooi als anderen extra maatregelen nemen. Of dat nu winkels, bedrijven of burgers zijn.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is wel een effectieve bescherming voor iedereen rondom een drager.
Laten we eerst zorgen dat het personeel van zorg en andere vitale diensten, ruim de beschikking krijgen over middelen. Voorts moeten amateurs die ze gaan dragen een examen doen, anders wordt het alsnog een virus zooitje.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:37 schreef polderturk het volgende:
Ja. Of 1 minder nu. De teller staat nu weer op 1149.quote:
Die stellen nog eens prioriteitenquote:Op woensdag 1 april 2020 23:41 schreef gniffie het volgende:
[..]
Het moment om de war on drugs te verstevigen![]()
Mooi!quote:Op woensdag 1 april 2020 23:47 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Ja. Of 1 minder nu. De teller staat nu weer op 1149.
Volgens mij de allereerste keer dat het niet toeneemt t.o.v. de "tussenstand" van de dag ervoor.
Ja nu, misschien. Maar onder normale omstandigheden is er geen Nederlander die thuisblijft met 'een verkoudheid' en sommigen zitten zelfs gewoon op hun werk als hun griep niet erg genoeg is. Hun collega's kunnen dan gaan zitten wachten tot ze ook besmet zijn.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:47 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dat doen we volgens Jaap dus wel, wanneer we ziek zijn blijf je thuis.
Schei uit met die afzichtelijke dingen.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Laten we eerst zorgen dat het personeel van zorg en andere vitale diensten, ruim de beschikking krijgen over middelen. Voorts moeten amateurs die ze gaan dragen een examen doen, anders wordt het alsnog een virus zooitje.
Ik weet wel in welke sector in de volgende onderneming ga starten. Hmmmm 7 miljard consumenten, 8 x per dag wisselen, 365 dagen/jaar... met ¤0.01 winst per stuk. Af en toe een beetje tekorten forceren etc.etc. Wie doet er mee ?
Ja maar je bent dan een mietje wanneer je ziek bent en thuis blijft volgens de baas (en diezelfde collegas)quote:Op woensdag 1 april 2020 23:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja nu, misschien. Maar onder normale omstandigheden is er geen Nederlander die thuisblijft met 'een verkoudheid' en sommigen zitten zelfs gewoon op hun werk als hun griep niet erg genoeg is. Hun collega's kunnen dan gaan zitten wachten tot ze ook besmet zijn.
Dat gebeurt erg vaak ja. Snap het ook wel want als je je regelmatig ziekmeld ben je een aansteller, maar als je met een verkoudheidje op het werk gaat zitten is het ook weer niet goed.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja nu, misschien. Maar onder normale omstandigheden is er geen Nederlander die thuisblijft met 'een verkoudheid' en sommigen zitten zelfs gewoon op hun werk als hun griep niet erg genoeg is. Hun collega's kunnen dan gaan zitten wachten tot ze ook besmet zijn.
Ja dat dus. Het is niet snel goedquote:Op woensdag 1 april 2020 23:50 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ja maar je bent dan een mietje wanneer je ziek bent en thuis blijft volgens de baas (en diezelfde collegas)
Niet alle gezichtsmaskers zijn hetzelfde, en niet al het gebruik is hetzelfde.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Laten we eerst zorgen dat het personeel van zorg en andere vitale diensten, ruim de beschikking krijgen over middelen. Voorts moeten amateurs die ze gaan dragen een examen doen, anders wordt het alsnog een virus zooitje.
Ik weet wel in welke sector in de volgende onderneming ga starten. Hmmmm 7 miljard consumenten, 8 x per dag wisselen, 365 dagen/jaar... met ¤0.01 winst per stuk. Af en toe een beetje tekorten forceren etc.etc. Wie doet er mee ?
Die andere gast zat te brabbelen dat drugs de samenleving vergiftigd en vele amerikanen zich hierom zorgen makenquote:Op woensdag 1 april 2020 23:51 schreef DonDruiper het volgende:
Die briefing..
Under the leadership of president Trump
Thanks for your leadership
etc.
Noord Korea 2.0 in wording.
Alsof ze het drugsprobleem ooit gaan oplossenquote:Op woensdag 1 april 2020 23:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die andere gast zat te brabbelen dat drugs de samenleving vergiftigd en vele amerikanen zich hierom zorgen maken![]()
Ja de drugs is het grootste probleem in de vs atm
Precies. Ik had deze week een neusverkoudheid, het was leuk om een e-mail aan mijn HELE team te schrijven dat dit voor mij reden was om deze week niet alleen voornamelijk thuis te werken (vonden ze vier weken terug ook al hysterisch) maar zelfs HELEMAAL niet te komenquote:Op woensdag 1 april 2020 23:50 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ja maar je bent dan een mietje wanneer je ziek bent en thuis blijft volgens de baas (en diezelfde collegas)
Idd... of iets met "waist a crisis"quote:Op woensdag 1 april 2020 23:47 schreef crystal_meth het volgende:
Lol, wat heeft border control en de war on drugs te maken met het virus?
Je zou denken dat drugs nu net minder een probleem zijn, aangezien de maatregelen de bewegingsvrijheid beperken.
Puur bedoeld als afleiding.
Het is makkelijker om succes te boeken met het oprollen van een tiener gang die handelen in coke en speed, dat corona was ook net wat te hoog gegrepenquote:Op woensdag 1 april 2020 23:53 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Alsof ze het drugsprobleem ooit gaan oplossen
Prioriteiten hoor nu.. man man man.
"we have a tremendous impact on drugs"quote:Op woensdag 1 april 2020 23:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Idd... of iets met "waist a crisis". Wel opvallend dat ze nu de vrijgekomen militairen lokaal gaan inzetten en voorkomen dat mensen illegaal het land inkomen.
Voor anderen:
Serieus?quote:Op woensdag 1 april 2020 23:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Trump is er echt van overtuigd dat de cartels bestrijden nu de beste oplossing is om corona te bestrijden
Ook in gebrekkig Engels?quote:Op woensdag 1 april 2020 23:59 schreef phpmystyle het volgende:
Misschien straks: ''we will limited the amount of abortions in our country''
Dat gaat wat moeilijker worden als er over de tweehonderdduizend dode Amerikanen zijn. En dat zal alleen de doden, niet de miljoenen die failliet zijn door hun ziekenhuisrekening.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:58 schreef DonDruiper het volgende:
Waarom hebben ze het niet over het verspreiden van het virus en het voorkomen daarvan?
Hij is gewoon bezig met campagne voeren nu. Erg populair onderwerp onder zijn kiezers.
CDA en VVD moeten wel...als ze nu akkoord gaan met eurobonds dan hebben Wilders en Baudet volgend jaar een meerderheid.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:41 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hopelijk houden ze deze keer voet bij stuk. Zoals ik Rutte hierover gehoord heb, gaat dat deze keer wel gebeuren. Maar je weet natuurlijk nooit.
Zijn engels is niet veel beter dan dat. Zijn vocabulair is niet veel beter dan dat van iemand die de taal op latere leeftijd heeft geleerd.quote:
En dat GAAT gebeuren aangezien het gros van de Amerikanen obesitas heeft.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat gaat wat moeilijker worden als er over de tweehonderdduizend dode Amerikanen zijn. En dat zal alleen de doden, niet de miljoenen die failliet zijn door hun ziekenhuisrekening.
Nee.quote:
Alsof elke dikkerd perse vatbaar is voor dat virus.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:02 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En dat GAAT gebeuren aangezien het gros van de Amerikanen obesitas heeft.
1 Grote shitshow wordt het daar en de leader is campagne aan het voeren.
Wat een land.
Volkomen ridicuul.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:02 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En dat GAAT gebeuren aangezien het gros van de Amerikanen obesitas heeft.
1 Grote shitshow wordt het daar en de leader is campagne aan het voeren.
Wat een land.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.groene.nl/artikel/testen-opsporen-isoleren
Met meer obesitas ook meer kans (!)quote:Op donderdag 2 april 2020 00:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Alsof elke dikkerd perse vatbaar is voor dat virus.
Zei hij dat?quote:Op donderdag 2 april 2020 00:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
The Mexican wall is really helping alot
Ik vraag mij af wanneer de USA het binnenlands vliegverkeer gaat stilleggen.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
"we have a tremendous impact on drugs"
quote:Op donderdag 2 april 2020 00:04 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Zei hij dat?*inmiddels uit gezet.
Helemaal niet, want die eurobonds kunnen de gemiddelde kiezer geen donder schelen en daarnaast kosten ze ons geen cent up front. In tegenstelling tot een transfer van God-mag-weten hoeveel miljarden eurosquote:Op donderdag 2 april 2020 00:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
CDA en VVD moeten wel...als ze nu akkoord gaan met eurobonds dan hebben Wilders en Baudet volgend jaar een meerderheid.
De welbekende winterbanden-paradoxquote:Op woensdag 1 april 2020 23:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gevaar is alleen dat je andere regels, zoals de 1,5 meter, minder streng gaat naleven omdat je je beter beschermd voelt.
Eigenlijk hoop ik dat we dit kunnen vasthouden straks, dat het normaal wordt om bij een verkoudheid of milde griepklachten thuis te blijven in plaats van tig mensen aan te steken (die ook weer tig mensen aansteken) op het werk, in het OV, in de horeca, etc. Het zou veel ongemak schelen (en ook griepdoden).quote:Op woensdag 1 april 2020 23:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Behalve dan het feit dat Eurobonds ons miljarden gaan kosten en je daarmee de kredietwaardigheid van alles wat Nederlands is mee torpedeert.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Helemaal niet, want die eurobonds kunnen de gemiddelde kiezer geen donder schelen en daarnaast kosten ze ons geen cent up front. In tegenstelling tot een transfer van God-mag-weten hoeveel miljarden euros
quote:Op donderdag 2 april 2020 00:04 schreef houdafstand het volgende:
Interessant artikel in De Groene Amsterdammer over de exit-strategie:Goed stuk, helemaal gelezen. Zijn hele forse maatregelen en offers die er gebracht moeten worden..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.groene.nl/artikel/testen-opsporen-isoleren"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
U weet wat eurbonds inhoudt?quote:Op donderdag 2 april 2020 00:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Helemaal niet, want die eurobonds kunnen de gemiddelde kiezer geen donder schelen en daarnaast kosten ze ons geen cent up front. In tegenstelling tot een transfer van God-mag-weten hoeveel miljarden euros
Ik ook. Ik deel een kamer met iemand die denkt dat ze absoluut moet doorwerken ook al loopt het snot uit haar neus en hoest ze haar longen uit haar lijf. Ik zeg daar altijd wel wat over maar volgens mij kan ik het net zo goed tegen de muur achter me zeggen. En ik baal er dus echt hartstikke van want ik vlieg idioot veel en dat is echt kloten als je verkouden bent.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:10 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Eigenlijk hoop ik dat we dit kunnen vasthouden straks, dat het normaal wordt om bij een verkoudheid of milde griepklachten thuis te blijven in plaats van tig mensen aan te steken (die ook weer tig mensen aansteken) op het werk, in het OV, in de horeca, etc. Het zou veel ongemak schelen (en ook griepdoden).
Yeah, whatever, ik ben hier niet om voor het bespreken van jouw obsessies.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:11 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Behalve dan het feit dat Eurobonds ons miljarden gaan kosten en je daarmee de kredietwaardigheid van alles wat Nederlands is mee torpedeert.
Beter nu 1 miljard, dan honderden miljarden de komende jaren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.nrc.nl/nieuws(...)-traceerapp-a3995655
Het onderzoek zelf:https://science.sciencema(...)3/30/science.abb6936quote:We conclude that viral spread is too fast to be contained by manual contact tracing, but could be controlled if this process was faster, more efficient and happened at scale. A contact-tracing App which builds a memory of proximity contacts and immediately notifies contacts of positive cases can achieve epidemic control if used by enough people. By targeting recommendations to only those at risk, epidemics could be contained without need for mass quarantines (‘lock-downs’) that are harmful to society.
Ja, en ik denk dat ze onvermijdelijk zijn als we doorgaan met de EU en euro. Tenminste, als je er geen aanhanger van bent dat de feitelijke regering van de EU in Frankfurt zit en bestaat uit 21 ongekozen mannen en vrouwen.quote:
Het sentiment van wij werken tot ons 67e en Zuid-Europa in de hangmat laten liggen op kosten van onze creditcard gaat Wilders en Baudet zeker in de kaart spelen.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
En er is geen directeur/manager die daar iets aan kan/wil doen?quote:Op donderdag 2 april 2020 00:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ook. Ik deel een kamer met iemand die denkt dat ze absoluut moet doorwerken ook al loopt het snot uit haar neus en hoest ze haar longen uit haar lijf. Ik zeg daar altijd wel wat over maar volgens mij kan ik het net zo goed tegen de muur achter me zeggen. En ik baal er dus echt hartstikke van want ik vlieg idioot veel en dat is echt kloten als je verkouden bent.
Wilders en Baudet zitten allang aan het maximale stemaandeel. Ik zou geen drie miliseconden nadenken over wat hun beweegt. Rutte wint stemmen links en rechts du moment dat hij stopt Wilders light te spelen.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:16 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het sentiment van wij werken tot ons 67e en Zuid-Europa in de hangmat laten liggen op kosten van onze creditcard gaat Wilders en Baudet zeker in de kaart spelen.
Zuid-Europa beschouwt eurobonds als gratis geld (vanwege de lage rente). Voor hun is er dus geen enkele prikkel om te gaan hervormen.
Aan iemand die komt werken als ze verkouden is? Wel eens in een Nederlands bedrijf geweest?quote:Op donderdag 2 april 2020 00:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En er is geen directeur/manager die daar iets aan kan/wil doen?
Dat is al jaren zo, het wordt nu uitvergroot en hopelijk gaan ze nu wel met de billen bloot.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:16 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het sentiment van wij werken tot ons 67e en Zuid-Europa in de hangmat laten liggen op kosten van onze creditcard gaat Wilders en Baudet zeker in de kaart spelen.
Zuid-Europa beschouwt eurobonds als gratis geld (vanwege de lage rente). Voor hun is er dus geen enkele prikkel om te gaan hervormen.
Terug in je hok, dat werd min of meer gezegd door de marionetten van Trump.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:18 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Echt waar!? Vet man! Geef me ook wat
En u wilt bij zo'n bedrijf werken??quote:Op donderdag 2 april 2020 00:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Aan iemand die komt werken als ze verkouden is? Wel eens in een Nederlands bedrijf geweest?
Ja. Sterker nog, ik werk er bij één. Niet dat ze bij ons erg genegen zijn om mensen naar huis te sturen, maar zodra anderen gaan klagen wordt het een ander verhaal.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Aan iemand die komt werken als ze verkouden is? Wel eens in een Nederlands bedrijf geweest?
Het is idd een andere Persco stij dan wij hier gewend zijn en op een bepaalde manier worden dubbelzinnige boodschappen uitgestraald. Op die manier is er dan weer transparantie.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:07 schreef Oekelele het volgende:
Amerika maakt een statement tegen mensen die denken dat Amerikaanse anti eenheden verslapt zijn door covid 19 pandemie.
En geeft ook antwoorden op veel nieuws dat in amerika speelt.
Dus even goed luisteren en niet meteen conclusies trekken.
Ik hoor graag na deze crisis hoe het je vergaat als je tegen je manager vertelt dat je het onverantwoordelijk vindt dat een van je collega's komt werken met een verkoudheid/griep.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja. Sterker nog, ik werk er bij één. Niet dat ze bij ons erg genegen zijn om mensen naar huis te sturen, maar zodra anderen gaan klagen wordt het een ander verhaal.
En u punt is?quote:Op donderdag 2 april 2020 00:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is idd een andere Persco stij dan wij hier gewend zijn en op een bepaalde manier worden dubbelzinnige boodschappen uitgestraald. Op die manier is er dan weer transparantie.
Indirect wordt op deze manier, grote eigenzinnige "ondernemers" en "gouverneurs" weer gedwongen om mee te doen zonder dat zij letterlijk opdracht krijgen.
Op een afstandje blijft het proces intrigerend.
00u18: Het militaire team wordt van het schot gestuurd om verder te werken.
Dat zeker, Rutte doet het goedquote:Op donderdag 2 april 2020 00:20 schreef DonDruiper het volgende:
Wilders is toch al passé?
Hij zal wat stemmen krijgen van een paar Henk en Ingrids maar that's it.
Je kan zeggen van Rutte wat je wil, maar er staat wel iemand hé
Voorlopig wel ja, niet tot mijn 67e overigens.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:21 schreef Oekelele het volgende:
[..]
En u wilt bij zo'n bedrijf werken??
Ik heb daar gelukkig geen last van met mijn huidige werk. Vroeger heb ik het wel eens, samen met andere collega's, kenbaar gemaakt. Moet gewoon kunnen toch?quote:Op donderdag 2 april 2020 00:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik hoor graag na deze crisis hoe het je vergaat als je tegen je manager vertelt dat je het onverantwoordelijk vindt dat een van je collega's komt werken met een verkoudheid/griep.
Dat het intrigerend is.... omtopic hoe een pandemie wordt daar gebruikt wordt als lift voor allerlei maatregelen en wilde plannen.quote:
Inderdaad, al meerdere keren gezegd hier. Rutte doet het subliem, vergeleken met andere leiders.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:25 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat zeker, Rutte doet het goed
Je moet er niet aan denken dat een 1 of andere oranje clown nu aan het roer staat.
Ja. Heeft China eigenlijk al een welgemeend "sorry" gezegd tegen de rest van de wereld?quote:
Uiteindelijk is alles een kwestie van geld.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:30 schreef Oekelele het volgende:
In Amerika praten ze in een persconferentie over vele zaken.
in Nederland vaak alleen over geld.
Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.
Dat denk ik niet, Baudet zou dat prima kunnen. Zo lang de boodschap hetzelfde zou zijn, denk ik dat hij het nog beter over zou kunnen brengen.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:29 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Inderdaad, al meerdere keren gezegd hier. Rutte doet het subliem, vergeleken met andere leiders.
Ben zelf absoluut geen VVD stemmer, maar moet er niet aan denken dat nu een Tsjerrie of Geert aan het roer stond en het volk op deze wijze moest toespreken. Daar is Mark echt een maatje teveel voor lijkt het wel.
Ben ik in deze niet mee eens. Amerika gooit vanzelfsprekend weer met een hoop geld. Ik denk dat Nederland (overheid) hier best verstandige keuzes maakt.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:30 schreef Oekelele het volgende:
Werd in de Nederlandse persco's (veel) over geld gesproken?quote:Op donderdag 2 april 2020 00:30 schreef Oekelele het volgende:
Nu in deze pandemie speelt geld totaal geen rol.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:32 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Uiteindelijk is alles een kwestie van geld.
Baudet is een goede nieuwkomer, en ook mijn favoriet voor de toekomst. Maar nog lang niet op het niveau van Rutte hoor.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, Baudet zou dat prima kunnen. Zo lang de boodschap hetzelfde zou zijn, denk ik dat hij het nog beter over zou kunnen brengen.
Die Groene Amsterdammer is wel een favorietje van jou hè?quote:Op donderdag 2 april 2020 00:32 schreef houdafstand het volgende:
Leuk artikel in De Groene Amsterdammer:
Corona: Het gesprek aan de nationale stamtafels
In iedereen schuilt een Ab Osterhaus
https://www.groene.nl/art(...)ilt-een-ab-osterhaus
Eigenlijk was Anne Wensing dus de eerste (op televisie) die het virus serieus nam.
Dan zie je de langere termijn niet.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:33 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Nu in deze pandemie speelt geld totaal geen rol.
Spanje en Italië staan aan de bedelstaf en zijn boos op ons. Heeft verder niets met geld te maken natuurlijkquote:Op donderdag 2 april 2020 00:33 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Die mag ook wel ff stoppen met bangmakerij. Alles gaat zo snel mogelijk terug naar hoe het was. Dat wil iedereen en gaat ook gebeuren.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als Rutte gelijk krijgt praten we de rest van ons leven nog na over deze pandemie.
https://www.ad.nl/binnenl(...)meer-terug~a539c80e/
Pas de laatste keer was het echt prima. Daarvoor onduidelijk en natuurijk het handenschud incident. Maar Rutte is ook prima over het algemeen hoor.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Baudet is een goede nieuwkomer, en ook mijn favoriet voor de toekomst. Maar nog lang niet op het niveau van Rutte hoor.
Haha. Boeiende artikelen toch.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die Groene Amsterdammer is wel een favorietje van jou hè?
Met geld kun je op vele manieren deze pandemie de kop indrukken.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:35 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Dan zie je de langere termijn niet.
Dat is zowel de zeer korte termijn als de zeer lange termijn. Beide zijn onzeker.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:37 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Met geld kun je op vele manieren deze pandemie de kop indrukken.
Als er geen geld vrijkomt om in de EU dit te bestrijden.
Dan gaat de natuur zich zelf regelen.
je kan dieren ook doorfokken of kruisen zodat daar een ziekte uitkomt.quote:Op woensdag 1 april 2020 23:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die verwisselen ze vaak helemaal niet iedere keer omdat er een tekort isquote:Op woensdag 1 april 2020 23:40 schreef franske19 het volgende:
[..]
Die mist wel wat empathie in z'n doen hoor. (Gemaakte) eloquentie heeft hij wel, maar die zou dit zeker niet beter doen.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, Baudet zou dat prima kunnen. Zo lang de boodschap hetzelfde zou zijn, denk ik dat hij het nog beter over zou kunnen brengen.
Dat bedoel ik ook. Nooit fan geweest van Rutte. Maar hij handelt het prima nu. Als ik kijk naar andere 'wereldleiders' (Trump, Merkel, Macron, etc.) doet hij het uitstekend nu het er echt op aankomt.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Pas de laatste keer was het echt prima. Daarvoor onduidelijk en natuurijk het handenschud incident. Maar Rutte is ook prima over het algemeen hoor.
Feit is mensen gaan dood als er geen noodfondsen komen en goederen.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:39 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Dat is zowel de zeer korte termijn als de zeer lange termijn. Beide zijn onzeker.
Die landen stonden al aan de bedelstaf voordat de crisis er was en zijn nu bezig hun hand te overspelen.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:35 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Spanje en Italië staan aan de bedelstaf en zijn boos op ons. Heeft verder niets met geld te maken natuurlijk
De arts die nog geen corona heeft moet de patiënt beschermen met coronaquote:Op woensdag 1 april 2020 23:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Die chirurgische maskers hebben helemaal niet als doel de arts te beschermen. Ze beschermen de patient.
mee eens jaquote:Op donderdag 2 april 2020 00:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook. Nooit fan geweest van Rutte. Maar hij handelt het prima nu. Als ik kijk naar andere 'wereldleiders' (Trump, Merkel, Macron, etc.) doet hij het uitstekend nu het er echt op aankomt.
Dat is waarquote:Op donderdag 2 april 2020 00:41 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Feit is mensen gaan dood als er geen noodfondsen komen en goederen.
Heb de indruk dat ze het allemaal wel binnen het redelijke gedaan hebben, behalve met name Orban, Trump en de presidenten van Brazilië en Wit Rusland. Johnson mss ook, maar even afwachten.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook. Nooit fan geweest van Rutte. Maar hij handelt het prima nu. Als ik kijk naar andere 'wereldleiders' (Trump, Merkel, Macron, etc.) doet hij het uitstekend nu het er echt op aankomt.
Die gebruiken dan ook geen chirurgische maskers daarvoor, maar FFP2-maskersquote:Op donderdag 2 april 2020 00:42 schreef Markesh het volgende:
[..]
De arts die nog geen corona heeft moet de patiënt beschermen met corona
Dit dus; geef die landen een paar miljard onder het mom van solidariteit, maar laat hun vooral hun eigen shit opruimen.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die landen stonden al aan de bedelstaf voordat de crisis er was en zijn nu bezig hun hand te overspelen.
Hulp geven inzake de directe Covid19 crisis heeft imho weinig tot niets te maken met geld, dat werd duidelijk gemaakt door de "wil" om een fonds op te richten voor getroffen landen dat wordt gefund door "rijkere" landen. Beter een gift dan een greep uit je portemonnee.
Wat ik zelf flauw vind dat die economieën spelen op gevoel om onder verplichtingen uit te komen.
Ik vind de meeste (vooral Marcron en Merkel) nogal ad-hoc overkomen en zeker niet geruststellend voor het volk.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Heb de indruk dat ze het allemaal wel binnen het redelijke gedaan hebben, behalve met name Orban, Trump en de presidenten van Brazilië en Wit Rusland. Johnson mss ook, maar even afwachten.
Spanje en Italië staan aan de bedelstaf en zijn boos op ons. Heeft verder niets met geld te maken natuurlijkquote:Op donderdag 2 april 2020 00:33 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Die krijgen ze vroeg of laat keihard terug.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die landen stonden al aan de bedelstaf voordat de crisis er was en zijn nu bezig hun hand te overspelen.
Hulp geven inzake de directe Covid19 crisis heeft imho weinig tot niets te maken met geld, dat werd duidelijk gemaakt door de "wil" om een fonds op te richten voor getroffen landen dat wordt gefund door "rijkere" landen. Beter een gift dan een greep uit je portemonnee.
Wat ik zelf flauw vind dat die economieën spelen op gevoel om onder verplichtingen uit te komen.
Dat vraag ik me af, dat trucje halen ze al jaren uit... Maargoed in deze zullen we ze wel weer helpen hè.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:47 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Spanje en Italië staan aan de bedelstaf en zijn boos op ons. Heeft verder niets met geld te maken natuurlijk
[..]
Die krijgen ze vroeg of laat keihard terug.
Goed artikel inderdaad, ik houd van die feitelijke, chronologische reconstructies.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:32 schreef houdafstand het volgende:
Leuk artikel in De Groene Amsterdammer:
Corona: Het gesprek aan de nationale stamtafels
In iedereen schuilt een Ab Osterhaus
https://www.groene.nl/art(...)ilt-een-ab-osterhaus
Eigenlijk was Anne Wensing dus de eerste (op televisie) die het virus serieus nam.
En deze is wel héél treffend, ook voor dit topicquote:Op een paar kritische deskundigen, artsen en journalisten na lijkt het coronavirus langs de Nederlandse hoofden heen te gaan.
quote:Het staat voor de kramp waarin het land momenteel verkeert. Je bent óf aan het rekenen en vertellen wat er allemaal fout gaat, óf je staat in het kamp van de overheid. Wie kritiek heeft op de overheid is ‘een doemdenker’, wie kritiek heeft op de critici is een Rutte-adept.
quote:Op donderdag 2 april 2020 00:49 schreef DonDruiper het volgende:
Zou Trump ook maar een fuck geven om 100.000/200.000 doden?
Maar dan ook echt diep van binnen een fuck geven?
Geloof er niks van.
Dat werkt zo niet. Het is niet dat Trump de trekker overhaalt. Dit zijn moeilijke beslissingen.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:49 schreef DonDruiper het volgende:
Zou Trump ook maar een fuck geven om 100.000/200.000 doden?
Maar dan ook echt diep van binnen een fuck geven?
Geloof er niks van.
Nee hoor.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:45 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Die gebruiken dan ook geen chirurgische maskers daarvoor, maar FFP2-maskers
Ik heb het over zijn gevoel.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat werkt zo niet. Het is niet dat Trump de trekker overhaalt. Dit zijn moeilijke beslissingen.
Een President die uit emotie zou regeren is geen goede president.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik heb het over zijn gevoel.
Ik bedoel; hij heeft het begrip narcisme een hele nieuwe dimensie gegeven.
Sowieso lastig, want er is veel meer buitenland dan binnenland en je krijgt dus echt maar snippets binnen... althans, ik.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik vind de meeste (vooral Marcron en Merkel) nogal ad-hoc overkomen en zeker niet geruststellend voor het volk.
Nja, dat zijn dingen die gewoon doorgaan. Of het nu een grote crisis is zoals dit, of de 'normale' omstandigheden zoals voorheen.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Sowieso lastig, want er is veel meer buitenland dan binnenland en je krijgt dus echt maar snippets binnen... althans, ik.
Wat dingen die er voor mij uit springen is de staatsgreep van Orban, de president van Wit Rusland die het helemaal geen issue vindt, net als de president van Brazilië en waar de president van de VS tot zeer recent ook die richting op dacht ondanks dat zijn eigen overheidsinstanties het hem vertelden, wat op zich al kwalijk was, onderwerpt hij nu dagelijks iedereen aan campagne geleuter gemengd met halve waarheden of nonsens.
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 02-04-2020 om 00:26:57NEW: Adam Schlesinger, a founding member of the band Fountains of Wayne, has died of coronavirus complications. He was 52 years old - Variety reageer retweet
https://www.scienceguide.(...)zijn-ontontbeerlijk/quote:Er is nu een diverse groep experts, waaronder Heesterbeek, die samen met het RIVM nadenken over de scenario’s waarmee de situatie op langere termijn gehanteerd kan worden.
Een onderdeel van die afweging moet natuurlijk het breed testen naar immuniteit onder de bevolking zijn en ook andere factoren spelen een rol. “We moeten ook goed nadenken over nieuwe introducties van het virus. We kunnen niet alles controleren, maar zijn nu wel beter voorbereid en alert.” Als straks de (lucht)havens weer opengaan kan het virus ook uit andere landen weer binnenkomen. “Dat zie je deze week al in Hong Kong en China waar de voorspelde tweede golf lijkt te komen.”
“We moeten rekenen aan de vraag wat haalbare strategieën zijn voor zowel het afbouwen van de maatregelen die we nu hebben, fase een, en hoe we omgaan met een nieuwe uitbraak, fase twee. Voor die eerste fase kan gedacht worden aan een scenario waarbij je een land een periode ‘open doet’ om vervolgens een tijd in partiële lockdown te gaan.”
In de tweede fase moet er vooral snel opgetreden worden. Naarmate er meer bekend is over de effecten van de huidige aanpak, in Nederland en wereldwijd, kan ook die data weer mee in de verschillende modellen. “We moeten dan een testbeleid hebben voor reizigers die binnenkomen uit landen waar de uitbraak nog niet onder controle is en een strategie om bij het ontdekken van iemand met mogelijke coronasymptomen in het land direct adequaat te reageren.”
Wat is dan adequaat? Dat is precies waar op dit moment hard aan gerekend moet worden. “Door veel en breed te testen op antistoffen kunnen we hopelijk de immuniteitsgraad in Nederland in kaart brengen. Die data kunnen we dan weer gebruiken in ons model. En natuurlijk kan zo’n model het aantal gevallen niet met absolute zekerheid voorspellen, maar voor het begrijpen en het vergelijken van de effecten van mogelijke strategieën zijn modellen onontbeerlijk.
Lekker wijf wel.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:56 schreef RipCity het volgende:
Zojuist overledentwitter:BNODesk twitterde op donderdag 02-04-2020 om 00:26:57NEW: Adam Schlesinger, a founding member of the band Fountains of Wayne, has died of coronavirus complications. He was 52 years old - Variety reageer retweet
Geen zorgen. Iedereen krijgt 1000 dollar.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:58 schreef DonDruiper het volgende:
Een reporter vraagt of mensen ook worden behandeld zonder zorgverzekering.
Dan volgt een antwoord van 5 minuten over hoe united alle bedrijven zijn in de US alleen door toedoen van de president, maar over de werkelijke issie wordt overheen geluld.
Dat er zoveel mensen onverzekerd zijn daar gaat echt een probleem worden. Mensen gaan bij wijze van spreken nog liever dood dan dat ze die torenhoge rekening moeten betalen.
Verder kennen ze geen ziektewet zoals wij het kennen. Langer dan 10 dagen ziek? Fuck you, geen geld. Dus dan maar ziek doorwerken met verdere besmettingen tot gevolg.
Ik vrees met grote vreze voor de US
quote:Al 300 doden in Iran door het drinken van methanol als “geneesmiddel tegen het coronavirus”
Zandbakquote:Op donderdag 2 april 2020 01:03 schreef BlaZ het volgende:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200330_04906476
Dit is wel een interessant artikel:
[..]
Dat helpt de minima een maand vooruit...en daarna?quote:Op donderdag 2 april 2020 01:02 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Geen zorgen. Iedereen krijgt 1000 dollar.
Riots.quote:Op donderdag 2 april 2020 01:03 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat helpt de minima een maand vooruit...en daarna?
De verkoop van wapens is al toegenomenquote:Op donderdag 2 april 2020 01:03 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Geen job, geen geld, geen eten.quote:
Freudiaanse gedachte na het zien van de videoclip hierboven?quote:Op donderdag 2 april 2020 01:09 schreef Stray_cat het volgende:
Waarom krijg ik het gevoel dat onze "leiders" een stijve plasser krijgen van deze "crisis".
Geen idee.quote:Op donderdag 2 april 2020 01:09 schreef Stray_cat het volgende:
Waarom krijg ik het gevoel dat onze "leiders" een stijve plasser krijgen van deze "crisis".
Dat zet Trump's speech van een paar dagen geleden wel kracht bij, dat ze rekening houden met 100.000 doden ondanks maatregelen (en 2,2 miljoen doden zonder maatregelen).quote:
quote:Op donderdag 2 april 2020 01:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Freudiaanse gedachte na het zien van de videoclip hierboven?
Dat is toch echt iets bij jou van binnen denk ik. Ik geloof niet dat er veel leiders zijn die blij zijn met een situatie die ze totaal niet kennen en waarin de publieke opinie per dag om kan slaan.quote:Op donderdag 2 april 2020 01:09 schreef Stray_cat het volgende:
Gezien het geblaat over ratings is m’n indruk meer dat hij bezig is met zichzelf en zijn mogelijke herverkiezing, dan oprechte zorgen over mensenlevens van zijn landgenoten.quote:Op donderdag 2 april 2020 01:11 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat zet Trump's speech van een paar dagen geleden wel kracht bij, dat ze rekening houden met 100.000 doden ondanks maatregelen (en 2,2 miljoen doden zonder maatregelen).
Blij dat hij het in ieder geval serieus neemt nu, beter laat dan nooit.
A, daar ben jij ook, je hebt een alarm aanstaan als iemand refereert aan een fallus-symbool.quote:Op donderdag 2 april 2020 01:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is toch echt iets bij jou van binnen denk ik. Ik geloof niet dat er veel leiders zijn die blij zijn met een situatie die ze totaal niet kennen en waarin de publieke opinie per dag om kan slaan.
Bij lange na geen maand.quote:Op donderdag 2 april 2020 01:03 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Je projecteert, denk ik?quote:Op donderdag 2 april 2020 01:09 schreef Stray_cat het volgende:
En 992 doden volgensquote:Op donderdag 2 april 2020 01:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
26.000 cases al vandaag in de VS, en updaten gaat nog een paar uur door...
Is dat zo? Ik dacht ik reageer ook weer eens voor het eerst in een week of zoquote:Op donderdag 2 april 2020 01:14 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
A, daar ben jij ook, je hebt een alarm aanstaan als iemand refereert aan een fallus-symbool.
Oh, maar het hoeft toch ook niet oprecht te zijn? Of het nu intrinsieke motivatie is of vanuit een dubbele en politieke agenda, zolang hij vanaf nu maar de juiste stappen zet.quote:Op donderdag 2 april 2020 01:14 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Gezien het geblaat over ratings is m’n indruk meer dat hij bezig is met zichzelf en zijn mogelijke herverkiezing, dan oprechte zorgen over mensenlevens van zijn landgenoten.
Ben er ook geweest (West-coast tot aan Arizona, Phoenix). De mensen krijgen mijn 'blessing' hoor, heel hartelijke mensen, de doorsnee Amerikaan dan. De baas daar is echter is ongeleid projectiel. Ook iemand waarvan ik destijds wel voorstander was. Echter lijkt mij het niet de goede keus geweest te zijn destijds.quote:Op donderdag 2 april 2020 01:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Geen job, geen geld, geen eten.
Greatest Country In The World.
Ik ben vaak in the US op roadtrip geweest en ben door dorpjes gereden waar zelfs mensen uit Bangladesh niet zouden willen wonen. Veel armoede hoor.
Ik heb dat gevoel niet bij (onze) Rutte hoor.quote:Op donderdag 2 april 2020 01:09 schreef Stray_cat het volgende:
Zeker! Ze zijn een beetje wereldvreemd, maar wel ontzettend aardig.quote:Op donderdag 2 april 2020 01:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De mensen krijgen mijn 'blessing' hoor, heel hartelijke mensen, de doorsnee Amerikaan dan.
De arbeider in de provincie kan het daar wel een maand mee uitzingen denk ik.quote:Op donderdag 2 april 2020 01:15 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Bij lange na geen maand.
Het steunpakket gaat ook de staatsschuld van de VS met 2.000.000.000.000 dollar verhogen.
Ik ga die deur niet opnieuw intrappenquote:Op donderdag 2 april 2020 01:19 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik heb dat gevoel niet bij (onze) Rutte hoor.
Trump voelt zich vast en zeker nog machtiger en belangrijker op dit moment, maar ook hij zat hier niet met een harde plasser op te wachten denk ik.
Vraag, waarom staat crisis tussen (de verkeerde?) aanhalingstekens?
Dat zou denk ik wel helpen bij het maken van de juiste keuzes. Puur kijken naar verkiezingen is suboptimaal, omdat je dan uitkomt op datgene wat populair/ het minst impopulair is bij de subgroep wat zou overwegen op hem te stemmen. Dat beleid hoeft geenszins optimaal of ethisch te zijn en ook niet verbindend, want de mening van pak hem beet de helft zal hem aan zijn reet roesten.quote:Op donderdag 2 april 2020 01:19 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh, maar het hoeft toch ook niet oprecht te zijn? Of het nu intrinsieke motivatie is of vanuit een dubbele en politieke agenda, zolang hij vanaf nu maar de juiste stappen zet.
Vraag was terecht hoor. Het is een Crisis, hoe je het ook wend of keert.quote:Op donderdag 2 april 2020 01:23 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ik ga die deur niet opnieuw intrappen
Wat @Lenny_Leonard al eens uitlegde: aan een gemiddelde ligduur heb je niet zoveel op de IC bij dit ziektebeeld. Als mensen binnen een paar dagen niet weg zijn (dood dan wel terug naar een gewone verpleegafdeling), dan zit je per definitie wekenlang aan ze vast (2-3 of 3-4 weken wordt vaak genoemd, met uitschieters naar 5 weken). Dus ieder IC-bed dat bezet wordt door zo'n "blijver", is langdurig uit de roulatie. Zelfs al zou het gemiddelde van die kortdurende en langdurige opnames samen 10 dagen zijn, dan is het voor de planning alsnog heel anders dan bij een gemiddelde ligduur van 10 dagen met een range van 8 tot 12 dagen.quote:Op donderdag 2 april 2020 01:51 schreef houdafstand het volgende:
Uit de cijfers van NICE blijkt dat 366 patiënten de IC hebben verlaten (overleden/ontslagen/naar een andere afdeling). Dit kan eigenlijk maar één ding betekenen: de gemiddelde ligduur is korter dan 23 dagen. 23 dagen geleden, op 9 maart, lagen immers slechts 29 patiënten op de IC. Of denk ik nu te simpel?
Op 22 maart werd de 366e IC-patiënt opgenomen (toen had slechts een enkeling de IC verlaten). Mag ik dan voorzichtig concluderen dat de gemiddelde ligduur toch meer in de buurt ligt van "10 dagen" (conform de gegevens van de WHO en buitenlandse onderzoeken) dan "23 dagen"? 22 maart is immers precies 10 dagen geleden... Of maak ik nu een ongelooflijke denkfout?
22 maart? Ik zie dat er op 21 maart reeds 415 patiënten met covid-19 op de IC aanwezig waren, en het "cumulatief aantal patiënten met bewezen COVID-19 waarvoor een IC-opname nodig was" bedroeg 380 op 20 maart, volgens de grafieken op hun website.quote:Op donderdag 2 april 2020 01:51 schreef houdafstand het volgende:
Door coronapatiënten bezette IC-bedden
di 24-mrt 730
wo 25-mrt 814 (+84)
do 26-mrt 901 (+87)
vr 27-mrt 964 (+63)
za 28-mrt 1019 (+55)
zo 29-mrt 1095 (+76)
ma 30-mrt 1155 (+60)
di 31-mrt 1145 (-10)
wo 1-apr 1150* (+5) (*inclusief verdachte gevallen)
Ik wil niet te vroeg juichen en ik weet dat nog niet alle ziekenhuizen hun cijfers hebben doorgegeven aan Stichting NICE, maar dit geeft hoop.
Zelfs als de teller nu op 1250 staat (100 meer dan tot nu toe gerapporteerd), dan hebben wij het over:
- een groei van 520 in 8 dagen -> gemiddeld 65 bedden erbij per dag
- een groei van 436 in 7 dagen -> gemiddeld 62 bedden erbij per dag
- een groei van 349 in 6 dagen -> gemiddeld 58 bedden erbij per dag
- een groei van 286 in 5 dagen -> gemiddeld 57 bedden erbij per dag
Uit de cijfers van NICE blijkt dat 366 patiënten de IC hebben verlaten (overleden/ontslagen/naar een andere afdeling). Dit kan eigenlijk maar één ding betekenen: de gemiddelde ligduur is korter dan 23 dagen. 23 dagen geleden, op 9 maart, lagen immers slechts 29 patiënten op de IC. Of denk ik nu te simpel?
Op 22 maart werd de 366e IC-patiënt opgenomen. Mag ik dan voorzichtig concluderen dat de gemiddelde ligduur toch meer in de buurt ligt van "10 dagen" (conform de gegevens van de WHO en buitenlandse onderzoeken) dan "23 dagen"? 22 maart is immers precies 10 dagen geleden... Of maak ik nu een denkfout?
Weet jij waarom dat zo is? Is het puur afhankelijk van de waarden die iemand aangeeft voordat ze iemand bijbrengen? Vlamt de ziekte dan opnieuw weer op na 2/3 weken? (Lijkt dat ook eerder te doen.) Weet jij dat?quote:Op donderdag 2 april 2020 02:20 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wat @:Lenny_Leonard al eens uitlegde: aan een gemiddelde ligduur heb je niet zoveel op de IC bij dit ziektebeeld. Als mensen binnen een paar dagen niet weg zijn (dood dan wel terug naar een gewone verpleegafdeling), dan zit je per definitie wekenlang aan ze vast (2-3 of 3-4 weken wordt vaak genoemd, met uitschieters naar 5 weken). Dus ieder IC-bed dat bezet wordt door zo'n "blijver", is langdurig uit de roulatie. Zelfs al zou het gemiddelde van die kortdurende en langdurige opnames samen 10 dagen zijn, dan is het voor de planning alsnog heel anders dan bij een gemiddelde ligduur van 10 dagen met een range van 8 tot 12 dagen.
Dat is waar. Dat maakt het ook zo lastig te voorspellen, zeker als het 'slechts' om een relatief kleine groep patiënten gaat. Ligduur is ook afhankelijk van leeftijd. Ik kan mij zo voorstellen dat de eerste IC-patiënten vooral 40-60-jarigen waren (carnavalvierders en wintersporters?). Er waren in het begin verhalen dat een aanzienlijk deel van de IC-patiënten jonger was dan 50. De overlevingskans is dan groter. Weinig sterfgevallen = hoger gemiddelde.quote:Op donderdag 2 april 2020 02:20 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wat @:Lenny_Leonard al eens uitlegde: aan een gemiddelde ligduur heb je niet zoveel op de IC bij dit ziektebeeld. Als mensen binnen een paar dagen niet weg zijn (dood dan wel terug naar een gewone verpleegafdeling), dan zit je per definitie wekenlang aan ze vast (2-3 of 3-4 weken wordt vaak genoemd, met uitschieters naar 5 weken). Dus ieder IC-bed dat bezet wordt door zo'n "blijver", is langdurig uit de roulatie. Zelfs al zou het gemiddelde van die kortdurende en langdurige opnames samen 10 dagen zijn, dan is het voor de planning alsnog heel anders dan een gemiddelde ligduur van 10 dagen met een range van 8 tot 12 dagen.
Zo speciaal zijn die niet hoor. Lagen voor de corona crisis gewoon te koop bij de actionquote:Op donderdag 2 april 2020 00:45 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Die gebruiken dan ook geen chirurgische maskers daarvoor, maar FFP2-maskers
Volgens mij is er na 2-3 weken IC geen sprake van een opvlamming van de ziekte, maar duurt het bij het acute respiratory distress syndrome (ARDS) dat bij COVID-19 kan optreden gewoon enorm lang voordat het lichaam weer voldoende hersteld is om zonder beademing te kunnen.quote:Op donderdag 2 april 2020 02:29 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Weet jij waarom dat zo is? Is het puur afhankelijk van de waarden die iemand aangeeft voordat ze iemand bijbrengen? Vlamt de ziekte dan opnieuw weer op na 2/3 weken? (Lijkt dat ook eerder te doen.) Weet jij dat?
Je hebt helemaal gelijk. Ik keek verkeerd.quote:Op donderdag 2 april 2020 02:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
22 maart? Ik zie dat er op 21 maart reeds 415 patiënten met covid-19 op de IC aanwezig waren, en het "cumulatief aantal patiënten met bewezen COVID-19 waarvoor een IC-opname nodig was" bedroeg 380 op 20 maart, volgens de grafieken op hun website.
Ja, je verliest kilo's aan spieren begreep ik. En dat ze soms ook opnieuw aan de beademing werden gegooid omdat het lichaam het nog niet aan kon.quote:Op donderdag 2 april 2020 02:34 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Volgens mij is er na 2-3 weken IC geen sprake van een opvlamming van de ziekte, maar duurt het bij het acute respiratory distress syndrome (ARDS) dat bij COVID-19 kan optreden gewoon enorm lang voordat het lichaam weer voldoende hersteld is om zonder beademing te kunnen.
Ik heb de briefing helaas gemist. Ben nog wel nieuwsgierig naar het kaartje wat hij gebruikte. Dat monotone geleuter van die Van Dissel geloof ik wel. Was meer van hetzelfde begreep ik uit de teksten hier.quote:Op donderdag 2 april 2020 02:37 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Ik keek verkeerd.![]()
Mijn vermoeden is dat het RIVM vandaag een (realistisch) worst-case scenario heeft laten zien. Ligduur 23 dagen, "pessimistische R0". Dan kan het hopelijk alleen maar meevallen.
Mijn god.quote:Op donderdag 2 april 2020 03:00 schreef L3gend het volgende:
VS heeft de 1000 doden per dag gehaald vandaag
Dat is slechts mijn vermoeden en misschien ook wel een beetje wishful thinking van mijn kant.quote:Op donderdag 2 april 2020 02:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik heb de briefing helaas gemist. Ben nog wel nieuwsgierig naar het kaartje wat hij gebruikte. Dat monotone geleuter van die Van Dissel geloof ik wel. Was meer van hetzelfde begreep ik uit de teksten hier.
Maar als jij zegt dat hij een worst-case scenario heeft laten zien, ga ik me wel afvragen of hij dat ook zo zag of dat hij het als een realistisch beeld zag. Aangezien ze tot nu toe alleen nog maar de zonnige kant hebben beschenen, maak ik me toch zorgen of dat niet nu weer zo is...![]()
Ships.... nou wil ik toch alsnog dat geleuter zien...
Ja maar ze hebben dan ook 20 keer zoveel inwoners als Nederland, niet dat het dan niet erg is, maar een beetje perspectief.quote:Op donderdag 2 april 2020 03:03 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mijn god.
![]()
Valt dat land door het ijs zeg..
Er wordt totaal geen daadkracht getoond op federaal niveau dus het is alle staten voor zich.
Er wordt gewoon opgeboden door verschillende staten voor medische uitrusting.
Kon me niet inhouden, inmiddels gekeken. Ziet er inderdaad optimistisch realistisch uit. Wat me vooral opvalt, is dat het hele kaartje niet meer te zien is. De top niet en ook niet hoe het doorloopt. Bang dat het volk ontmoedigd raakt als ze zien hoelang dit nog gaat duren? Viel me namelijk op dat Van Dissel dat wel meermaals benadrukte dat het nog niet voorbij was als we de piek gehad hadden. Polderen zeg maar!quote:Op donderdag 2 april 2020 03:21 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Dat is slechts mijn vermoeden en misschien ook wel een beetje wishful thinking van mijn kant.![]()
Van Dissel heeft er in ieder geval niet al te veel over gezegd. De Kamerleden hebben er ook niet naar gevraagd. Wel zie ik dat als uitgangspunt "R0 (pessimistische keuze") is genomen, dus vandaar mijn vermoeden dat het getoonde scenario een pessimistisch scenario is.
Een ligduur gemiddeld 23 dagen is best lang. Jan Kluytmans zei bij Op1 dat hij van de intensivisten van zijn ziekenhuis (het Amphia Ziekenhuis) had gehoord dat de gemiddelde ligduur twee weken was.
Maar ze lopen ongeveer 1 week achter, ong 1 week geleden hadden we 40 doden per dagquote:Op donderdag 2 april 2020 03:27 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Ja maar ze hebben dan ook 20 keer zoveel inwoners als Nederland, niet dat het dan niet erg is, maar een beetje perspectief.
Zullen ze de komende weken ook nog wel op blijven zitten vermoed ik...quote:Op donderdag 2 april 2020 03:00 schreef L3gend het volgende:
VS heeft de 1000 doden per dag gehaald vandaag
Dat is veel te optimistisch.......quote:Op donderdag 2 april 2020 05:08 schreef crystal_meth het volgende:
Institute for Health Metrics and Evaluation (IHME): voorspellingen voor de VS en voor de afzonderlijke staten:
https://covid19.healthdata.org/projections
Voor NY verwachten ze dat het aantal doden zal pieken op 10 april
Voor de VS op 16 april, 2600 per dag. Ze verwachten in totaal 93765 doden.
Met andere woorden: je hebt geen idee wat Eurobonds inhoudt.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
Yeah, whatever, ik ben hier niet om voor het bespreken van jouw obsessies.
Dat is over een week al. Kan me niet voorstellen dat zij dan al op hun piek zitten...quote:Op donderdag 2 april 2020 05:08 schreef crystal_meth het volgende:
Institute for Health Metrics and Evaluation (IHME): voorspellingen voor de VS en voor de afzonderlijke staten:
https://covid19.healthdata.org/projections
Voor NY verwachten ze dat het aantal doden zal pieken op 10 april
Voor de VS op 16 april, 2600 per dag. Ze verwachten in totaal 93765 doden.
quote:Op donderdag 2 april 2020 06:41 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat is over een week al. Kan me niet voorstellen dat zij dan al op hun piek zitten...
Heel veel sterkte, probeer vooral het nieuws niet te veel te volgen.....quote:Op donderdag 2 april 2020 06:39 schreef LaCatastrophe het volgende:
Ik probeer nu ook te slapen na een late dienst op de IC. De heftigheid van alles geeft hier problemen mee. Ga niet in op details, maar stel je echtparen voor die telefonisch 'afscheid' nemen omdat 1 van hen 'in slaap gebracht wordt' omdat het te slecht gaat. En ja, dat gaat mij en vele anderen aan het hart. De horror toch, niet wetende of echtgenoot/echtgenote ooit weer wakker zal worden.
Merk ook dat het beter zou zijn als ik hier wat meer afstand van zou kunnen nemen. Maar blijkt toch lastiger te zijn dan ik wens.
Hoop dat je een beetje kan slapen, voor nu en later.quote:Op donderdag 2 april 2020 06:39 schreef LaCatastrophe het volgende:
Ik probeer nu ook te slapen na een late dienst op de IC. De heftigheid van alles geeft hier problemen mee. Ga niet in op details, maar stel je echtparen voor die telefonisch 'afscheid' nemen omdat 1 van hen 'in slaap gebracht wordt' omdat het te slecht gaat. En ja, dat gaat mij en vele anderen aan het hart. De horror toch, niet wetende of echtgenoot/echtgenote ooit weer wakker zal worden.
Merk ook dat het beter zou zijn als ik hier wat meer afstand van zou kunnen nemen. Maar blijkt toch lastiger te zijn dan ik wens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |