Ik vind de meeste (vooral Marcron en Merkel) nogal ad-hoc overkomen en zeker niet geruststellend voor het volk.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Heb de indruk dat ze het allemaal wel binnen het redelijke gedaan hebben, behalve met name Orban, Trump en de presidenten van Brazilië en Wit Rusland. Johnson mss ook, maar even afwachten.
Spanje en Italië staan aan de bedelstaf en zijn boos op ons. Heeft verder niets met geld te maken natuurlijkquote:Op donderdag 2 april 2020 00:33 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Nu in deze pandemie speelt geld totaal geen rol.
Die krijgen ze vroeg of laat keihard terug.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die landen stonden al aan de bedelstaf voordat de crisis er was en zijn nu bezig hun hand te overspelen.
Hulp geven inzake de directe Covid19 crisis heeft imho weinig tot niets te maken met geld, dat werd duidelijk gemaakt door de "wil" om een fonds op te richten voor getroffen landen dat wordt gefund door "rijkere" landen. Beter een gift dan een greep uit je portemonnee.
Wat ik zelf flauw vind dat die economieën spelen op gevoel om onder verplichtingen uit te komen.
Dat vraag ik me af, dat trucje halen ze al jaren uit... Maargoed in deze zullen we ze wel weer helpen hè.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:47 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Spanje en Italië staan aan de bedelstaf en zijn boos op ons. Heeft verder niets met geld te maken natuurlijk
[..]
Die krijgen ze vroeg of laat keihard terug.
Goed artikel inderdaad, ik houd van die feitelijke, chronologische reconstructies.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:32 schreef houdafstand het volgende:
Leuk artikel in De Groene Amsterdammer:
Corona: Het gesprek aan de nationale stamtafels
In iedereen schuilt een Ab Osterhaus
https://www.groene.nl/art(...)ilt-een-ab-osterhaus
Eigenlijk was Anne Wensing dus de eerste (op televisie) die het virus serieus nam.
En deze is wel héél treffend, ook voor dit topicquote:Op een paar kritische deskundigen, artsen en journalisten na lijkt het coronavirus langs de Nederlandse hoofden heen te gaan.
quote:Het staat voor de kramp waarin het land momenteel verkeert. Je bent óf aan het rekenen en vertellen wat er allemaal fout gaat, óf je staat in het kamp van de overheid. Wie kritiek heeft op de overheid is ‘een doemdenker’, wie kritiek heeft op de critici is een Rutte-adept.
quote:Op donderdag 2 april 2020 00:49 schreef DonDruiper het volgende:
Zou Trump ook maar een fuck geven om 100.000/200.000 doden?
Maar dan ook echt diep van binnen een fuck geven?
Geloof er niks van.
Dat werkt zo niet. Het is niet dat Trump de trekker overhaalt. Dit zijn moeilijke beslissingen.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:49 schreef DonDruiper het volgende:
Zou Trump ook maar een fuck geven om 100.000/200.000 doden?
Maar dan ook echt diep van binnen een fuck geven?
Geloof er niks van.
Nee hoor.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:45 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Die gebruiken dan ook geen chirurgische maskers daarvoor, maar FFP2-maskers
Ik heb het over zijn gevoel.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat werkt zo niet. Het is niet dat Trump de trekker overhaalt. Dit zijn moeilijke beslissingen.
Een President die uit emotie zou regeren is geen goede president.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik heb het over zijn gevoel.
Ik bedoel; hij heeft het begrip narcisme een hele nieuwe dimensie gegeven.
Sowieso lastig, want er is veel meer buitenland dan binnenland en je krijgt dus echt maar snippets binnen... althans, ik.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik vind de meeste (vooral Marcron en Merkel) nogal ad-hoc overkomen en zeker niet geruststellend voor het volk.
Nja, dat zijn dingen die gewoon doorgaan. Of het nu een grote crisis is zoals dit, of de 'normale' omstandigheden zoals voorheen.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Sowieso lastig, want er is veel meer buitenland dan binnenland en je krijgt dus echt maar snippets binnen... althans, ik.
Wat dingen die er voor mij uit springen is de staatsgreep van Orban, de president van Wit Rusland die het helemaal geen issue vindt, net als de president van Brazilië en waar de president van de VS tot zeer recent ook die richting op dacht ondanks dat zijn eigen overheidsinstanties het hem vertelden, wat op zich al kwalijk was, onderwerpt hij nu dagelijks iedereen aan campagne geleuter gemengd met halve waarheden of nonsens.
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 02-04-2020 om 00:26:57NEW: Adam Schlesinger, a founding member of the band Fountains of Wayne, has died of coronavirus complications. He was 52 years old - Variety reageer retweet
https://www.scienceguide.(...)zijn-ontontbeerlijk/quote:Er is nu een diverse groep experts, waaronder Heesterbeek, die samen met het RIVM nadenken over de scenario’s waarmee de situatie op langere termijn gehanteerd kan worden.
Een onderdeel van die afweging moet natuurlijk het breed testen naar immuniteit onder de bevolking zijn en ook andere factoren spelen een rol. “We moeten ook goed nadenken over nieuwe introducties van het virus. We kunnen niet alles controleren, maar zijn nu wel beter voorbereid en alert.” Als straks de (lucht)havens weer opengaan kan het virus ook uit andere landen weer binnenkomen. “Dat zie je deze week al in Hong Kong en China waar de voorspelde tweede golf lijkt te komen.”
“We moeten rekenen aan de vraag wat haalbare strategieën zijn voor zowel het afbouwen van de maatregelen die we nu hebben, fase een, en hoe we omgaan met een nieuwe uitbraak, fase twee. Voor die eerste fase kan gedacht worden aan een scenario waarbij je een land een periode ‘open doet’ om vervolgens een tijd in partiële lockdown te gaan.”
In de tweede fase moet er vooral snel opgetreden worden. Naarmate er meer bekend is over de effecten van de huidige aanpak, in Nederland en wereldwijd, kan ook die data weer mee in de verschillende modellen. “We moeten dan een testbeleid hebben voor reizigers die binnenkomen uit landen waar de uitbraak nog niet onder controle is en een strategie om bij het ontdekken van iemand met mogelijke coronasymptomen in het land direct adequaat te reageren.”
Wat is dan adequaat? Dat is precies waar op dit moment hard aan gerekend moet worden. “Door veel en breed te testen op antistoffen kunnen we hopelijk de immuniteitsgraad in Nederland in kaart brengen. Die data kunnen we dan weer gebruiken in ons model. En natuurlijk kan zo’n model het aantal gevallen niet met absolute zekerheid voorspellen, maar voor het begrijpen en het vergelijken van de effecten van mogelijke strategieën zijn modellen onontbeerlijk.
Lekker wijf wel.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:56 schreef RipCity het volgende:
Zojuist overledentwitter:BNODesk twitterde op donderdag 02-04-2020 om 00:26:57NEW: Adam Schlesinger, a founding member of the band Fountains of Wayne, has died of coronavirus complications. He was 52 years old - Variety reageer retweet
Geen zorgen. Iedereen krijgt 1000 dollar.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:58 schreef DonDruiper het volgende:
Een reporter vraagt of mensen ook worden behandeld zonder zorgverzekering.
Dan volgt een antwoord van 5 minuten over hoe united alle bedrijven zijn in de US alleen door toedoen van de president, maar over de werkelijke issie wordt overheen geluld.
Dat er zoveel mensen onverzekerd zijn daar gaat echt een probleem worden. Mensen gaan bij wijze van spreken nog liever dood dan dat ze die torenhoge rekening moeten betalen.
Verder kennen ze geen ziektewet zoals wij het kennen. Langer dan 10 dagen ziek? Fuck you, geen geld. Dus dan maar ziek doorwerken met verdere besmettingen tot gevolg.
Ik vrees met grote vreze voor de US
quote:Al 300 doden in Iran door het drinken van methanol als “geneesmiddel tegen het coronavirus”
Zandbakquote:Op donderdag 2 april 2020 01:03 schreef BlaZ het volgende:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200330_04906476
Dit is wel een interessant artikel:
[..]
Dat helpt de minima een maand vooruit...en daarna?quote:Op donderdag 2 april 2020 01:02 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Geen zorgen. Iedereen krijgt 1000 dollar.
Riots.quote:Op donderdag 2 april 2020 01:03 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat helpt de minima een maand vooruit...en daarna?
De verkoop van wapens is al toegenomenquote:Op donderdag 2 april 2020 01:03 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat helpt de minima een maand vooruit...en daarna?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |