abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 april 2020 @ 02:12:45 #276
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192403161
quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2020 01:23 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ik ga die deur niet opnieuw intrappen
Vraag was terecht hoor. Het is een Crisis, hoe je het ook wend of keert.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Manager PR/Moderator donderdag 2 april 2020 @ 02:20:32 #277
269689 crew  Viv
pi_192403196
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 01:51 schreef houdafstand het volgende:
Uit de cijfers van NICE blijkt dat 366 patiënten de IC hebben verlaten (overleden/ontslagen/naar een andere afdeling). Dit kan eigenlijk maar één ding betekenen: de gemiddelde ligduur is korter dan 23 dagen. 23 dagen geleden, op 9 maart, lagen immers slechts 29 patiënten op de IC. Of denk ik nu te simpel?

Op 22 maart werd de 366e IC-patiënt opgenomen (toen had slechts een enkeling de IC verlaten). Mag ik dan voorzichtig concluderen dat de gemiddelde ligduur toch meer in de buurt ligt van "10 dagen" (conform de gegevens van de WHO en buitenlandse onderzoeken) dan "23 dagen"? 22 maart is immers precies 10 dagen geleden... Of maak ik nu een ongelooflijke denkfout? :@
Wat @Lenny_Leonard al eens uitlegde: aan een gemiddelde ligduur heb je niet zoveel op de IC bij dit ziektebeeld. Als mensen binnen een paar dagen niet weg zijn (dood dan wel terug naar een gewone verpleegafdeling), dan zit je per definitie wekenlang aan ze vast (2-3 of 3-4 weken wordt vaak genoemd, met uitschieters naar 5 weken). Dus ieder IC-bed dat bezet wordt door zo'n "blijver", is langdurig uit de roulatie. Zelfs al zou het gemiddelde van die kortdurende en langdurige opnames samen 10 dagen zijn, dan is het voor de planning alsnog heel anders dan bij een gemiddelde ligduur van 10 dagen met een range van 8 tot 12 dagen.
  donderdag 2 april 2020 @ 02:27:49 #278
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192403227
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 01:51 schreef houdafstand het volgende:
Door coronapatiënten bezette IC-bedden

di 24-mrt 730
wo 25-mrt 814 (+84)
do 26-mrt 901 (+87)
vr 27-mrt 964 (+63)
za 28-mrt 1019 (+55)
zo 29-mrt 1095 (+76)
ma 30-mrt 1155 (+60)
di 31-mrt 1145 (-10)
wo 1-apr 1150* (+5) (*inclusief verdachte gevallen)

Ik wil niet te vroeg juichen en ik weet dat nog niet alle ziekenhuizen hun cijfers hebben doorgegeven aan Stichting NICE, maar dit geeft hoop.

Zelfs als de teller nu op 1250 staat (100 meer dan tot nu toe gerapporteerd), dan hebben wij het over:
- een groei van 520 in 8 dagen -> gemiddeld 65 bedden erbij per dag
- een groei van 436 in 7 dagen -> gemiddeld 62 bedden erbij per dag
- een groei van 349 in 6 dagen -> gemiddeld 58 bedden erbij per dag
- een groei van 286 in 5 dagen -> gemiddeld 57 bedden erbij per dag

Uit de cijfers van NICE blijkt dat 366 patiënten de IC hebben verlaten (overleden/ontslagen/naar een andere afdeling). Dit kan eigenlijk maar één ding betekenen: de gemiddelde ligduur is korter dan 23 dagen. 23 dagen geleden, op 9 maart, lagen immers slechts 29 patiënten op de IC. Of denk ik nu te simpel?

Op 22 maart werd de 366e IC-patiënt opgenomen. Mag ik dan voorzichtig concluderen dat de gemiddelde ligduur toch meer in de buurt ligt van "10 dagen" (conform de gegevens van de WHO en buitenlandse onderzoeken) dan "23 dagen"? 22 maart is immers precies 10 dagen geleden... Of maak ik nu een denkfout? :@
22 maart? Ik zie dat er op 21 maart reeds 415 patiënten met covid-19 op de IC aanwezig waren, en het "cumulatief aantal patiënten met bewezen COVID-19 waarvoor een IC-opname nodig was" bedroeg 380 op 20 maart, volgens de grafieken op hun website.

Stel dat 20% van de patienten na gemiddeld 3 dagen de IC verlaat, en de rest er 28 dagen verblijft. Dan is de gemiddelde verblijfsduur 23 dagen. Het is dus niet onmogelijk. Het verbaast me wel dat ze nu reeds zo'n hoge schatting hebben, op 31 maart hadden ze hoogstens 17 personen die er zo lang lagen, al neem ik aan dat men van degenen die er bvb 20 dagen lagen reeds kon inschatten of die de afdeling binnen 3 dagen zouden verlaten. Maar het blijft veel, vooral in vergelijking met de gemiddelde tijdsduur in andere landen 13-15 dagen.
are we infinite or am I alone
pi_192403235
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 02:20 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wat @:Lenny_Leonard al eens uitlegde: aan een gemiddelde ligduur heb je niet zoveel op de IC bij dit ziektebeeld. Als mensen binnen een paar dagen niet weg zijn (dood dan wel terug naar een gewone verpleegafdeling), dan zit je per definitie wekenlang aan ze vast (2-3 of 3-4 weken wordt vaak genoemd, met uitschieters naar 5 weken). Dus ieder IC-bed dat bezet wordt door zo'n "blijver", is langdurig uit de roulatie. Zelfs al zou het gemiddelde van die kortdurende en langdurige opnames samen 10 dagen zijn, dan is het voor de planning alsnog heel anders dan bij een gemiddelde ligduur van 10 dagen met een range van 8 tot 12 dagen.
Weet jij waarom dat zo is? Is het puur afhankelijk van de waarden die iemand aangeeft voordat ze iemand bijbrengen? Vlamt de ziekte dan opnieuw weer op na 2/3 weken? (Lijkt dat ook eerder te doen.) Weet jij dat?
pi_192403238
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 02:20 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wat @:Lenny_Leonard al eens uitlegde: aan een gemiddelde ligduur heb je niet zoveel op de IC bij dit ziektebeeld. Als mensen binnen een paar dagen niet weg zijn (dood dan wel terug naar een gewone verpleegafdeling), dan zit je per definitie wekenlang aan ze vast (2-3 of 3-4 weken wordt vaak genoemd, met uitschieters naar 5 weken). Dus ieder IC-bed dat bezet wordt door zo'n "blijver", is langdurig uit de roulatie. Zelfs al zou het gemiddelde van die kortdurende en langdurige opnames samen 10 dagen zijn, dan is het voor de planning alsnog heel anders dan een gemiddelde ligduur van 10 dagen met een range van 8 tot 12 dagen.
Dat is waar. Dat maakt het ook zo lastig te voorspellen, zeker als het 'slechts' om een relatief kleine groep patiënten gaat. Ligduur is ook afhankelijk van leeftijd. Ik kan mij zo voorstellen dat de eerste IC-patiënten vooral 40-60-jarigen waren (carnavalvierders en wintersporters?). Er waren in het begin verhalen dat een aanzienlijk deel van de IC-patiënten jonger was dan 50. De overlevingskans is dan groter. Weinig sterfgevallen = hoger gemiddelde.

We zullen zien. Er zijn in ieder geval signalen dat het de goede kant opgaat.
pi_192403264
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 00:45 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Die gebruiken dan ook geen chirurgische maskers daarvoor, maar FFP2-maskers
Zo speciaal zijn die niet hoor. Lagen voor de corona crisis gewoon te koop bij de action :)
  Manager PR/Moderator donderdag 2 april 2020 @ 02:34:41 #282
269689 crew  Viv
pi_192403271
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 02:29 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Weet jij waarom dat zo is? Is het puur afhankelijk van de waarden die iemand aangeeft voordat ze iemand bijbrengen? Vlamt de ziekte dan opnieuw weer op na 2/3 weken? (Lijkt dat ook eerder te doen.) Weet jij dat?
Volgens mij is er na 2-3 weken IC geen sprake van een opvlamming van de ziekte, maar duurt het bij het acute respiratory distress syndrome (ARDS) dat bij COVID-19 kan optreden gewoon enorm lang voordat het lichaam weer voldoende hersteld is om zonder beademing te kunnen. :{
pi_192403286
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 02:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

22 maart? Ik zie dat er op 21 maart reeds 415 patiënten met covid-19 op de IC aanwezig waren, en het "cumulatief aantal patiënten met bewezen COVID-19 waarvoor een IC-opname nodig was" bedroeg 380 op 20 maart, volgens de grafieken op hun website.

Je hebt helemaal gelijk. Ik keek verkeerd. :@

Mijn vermoeden is dat het RIVM vandaag een (realistisch) worst-case scenario heeft laten zien. Ligduur 23 dagen, "pessimistische R0". Dan kan het hopelijk alleen maar meevallen.
pi_192403302
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 02:34 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Volgens mij is er na 2-3 weken IC geen sprake van een opvlamming van de ziekte, maar duurt het bij het acute respiratory distress syndrome (ARDS) dat bij COVID-19 kan optreden gewoon enorm lang voordat het lichaam weer voldoende hersteld is om zonder beademing te kunnen. :{
Ja, je verliest kilo's aan spieren begreep ik. En dat ze soms ook opnieuw aan de beademing werden gegooid omdat het lichaam het nog niet aan kon. :X
pi_192403350
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 02:37 schreef houdafstand het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Ik keek verkeerd. :@

Mijn vermoeden is dat het RIVM vandaag een (realistisch) worst-case scenario heeft laten zien. Ligduur 23 dagen, "pessimistische R0". Dan kan het hopelijk alleen maar meevallen.
Ik heb de briefing helaas gemist. Ben nog wel nieuwsgierig naar het kaartje wat hij gebruikte. Dat monotone geleuter van die Van Dissel geloof ik wel. Was meer van hetzelfde begreep ik uit de teksten hier.
Maar als jij zegt dat hij een worst-case scenario heeft laten zien, ga ik me wel afvragen of hij dat ook zo zag of dat hij het als een realistisch beeld zag. Aangezien ze tot nu toe alleen nog maar de zonnige kant hebben beschenen, maak ik me toch zorgen of dat niet nu weer zo is... }:|
Ships.... nou wil ik toch alsnog dat geleuter zien... -O-
pi_192403391
VS heeft de 1000 doden per dag gehaald vandaag
  donderdag 2 april 2020 @ 03:03:54 #287
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192403404
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 03:00 schreef L3gend het volgende:
Mijn god.

-O-

Valt dat land door het ijs zeg..

Er wordt totaal geen daadkracht getoond op federaal niveau dus het is alle staten voor zich.
Er wordt gewoon opgeboden door verschillende staten voor medische uitrusting.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192403465
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 02:50 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik heb de briefing helaas gemist. Ben nog wel nieuwsgierig naar het kaartje wat hij gebruikte. Dat monotone geleuter van die Van Dissel geloof ik wel. Was meer van hetzelfde begreep ik uit de teksten hier.
Maar als jij zegt dat hij een worst-case scenario heeft laten zien, ga ik me wel afvragen of hij dat ook zo zag of dat hij het als een realistisch beeld zag. Aangezien ze tot nu toe alleen nog maar de zonnige kant hebben beschenen, maak ik me toch zorgen of dat niet nu weer zo is... }:|
Ships.... nou wil ik toch alsnog dat geleuter zien... -O-
Dat is slechts mijn vermoeden en misschien ook wel een beetje wishful thinking van mijn kant. |:(

Van Dissel heeft er in ieder geval niet al te veel over gezegd. De Kamerleden hebben er ook niet naar gevraagd. Wel zie ik dat als uitgangspunt "R0 (pessimistische keuze") is genomen, dus vandaar mijn vermoeden dat het getoonde scenario een pessimistisch scenario is.

Een ligduur gemiddeld 23 dagen is best lang. Jan Kluytmans zei bij Op1 dat hij van de intensivisten van zijn ziekenhuis (het Amphia Ziekenhuis) had gehoord dat de gemiddelde ligduur twee weken was.
  donderdag 2 april 2020 @ 03:25:02 #289
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192403478
Duitsland inmiddels 78000 gevallen, 931 doden. Fatality rate gestegen tot 1.19%.
Toen ze 5000 gevallen hadden was het minder dan 0.2% (30.000 gevallen: 0.4%; 58000: 0.75%)
pi_192403486
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 03:03 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Mijn god.

-O-

Valt dat land door het ijs zeg..

Er wordt totaal geen daadkracht getoond op federaal niveau dus het is alle staten voor zich.
Er wordt gewoon opgeboden door verschillende staten voor medische uitrusting.
Ja maar ze hebben dan ook 20 keer zoveel inwoners als Nederland, niet dat het dan niet erg is, maar een beetje perspectief.
pi_192403489
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 03:21 schreef houdafstand het volgende:

[..]

Dat is slechts mijn vermoeden en misschien ook wel een beetje wishful thinking van mijn kant. |:(

Van Dissel heeft er in ieder geval niet al te veel over gezegd. De Kamerleden hebben er ook niet naar gevraagd. Wel zie ik dat als uitgangspunt "R0 (pessimistische keuze") is genomen, dus vandaar mijn vermoeden dat het getoonde scenario een pessimistisch scenario is.

Een ligduur gemiddeld 23 dagen is best lang. Jan Kluytmans zei bij Op1 dat hij van de intensivisten van zijn ziekenhuis (het Amphia Ziekenhuis) had gehoord dat de gemiddelde ligduur twee weken was.
Kon me niet inhouden, inmiddels gekeken. Ziet er inderdaad optimistisch realistisch uit. Wat me vooral opvalt, is dat het hele kaartje niet meer te zien is. De top niet en ook niet hoe het doorloopt. Bang dat het volk ontmoedigd raakt als ze zien hoelang dit nog gaat duren? Viel me namelijk op dat Van Dissel dat wel meermaals benadrukte dat het nog niet voorbij was als we de piek gehad hadden. Polderen zeg maar!
pi_192403491
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 03:27 schreef cemeteryslut het volgende:

[..]

Ja maar ze hebben dan ook 20 keer zoveel inwoners als Nederland, niet dat het dan niet erg is, maar een beetje perspectief.
Maar ze lopen ongeveer 1 week achter, ong 1 week geleden hadden we 40 doden per dag
pi_192403546
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 03:00 schreef L3gend het volgende:
Zullen ze de komende weken ook nog wel op blijven zitten vermoed ik...
  donderdag 2 april 2020 @ 05:08:37 #294
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192403752
Institute for Health Metrics and Evaluation (IHME): voorspellingen voor de VS en voor de afzonderlijke staten:
https://covid19.healthdata.org/projections

Voor NY verwachten ze dat het aantal doden zal pieken op 10 april
Voor de VS op 16 april, 2600 per dag. Ze verwachten in totaal 93765 doden.
pi_192404078
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 05:08 schreef crystal_meth het volgende:
Institute for Health Metrics and Evaluation (IHME): voorspellingen voor de VS en voor de afzonderlijke staten:

Dat is veel te optimistisch.......
Overigens chapeau voor de NY Times, prachtig voorbeeld van goede data visualisaties en updates: https://www.nytimes.com/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192404379
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 00:14 schreef HiZ het volgende:

[..]

Yeah, whatever, ik ben hier niet om voor het bespreken van jouw obsessies.
Met andere woorden: je hebt geen idee wat Eurobonds inhoudt.

Geeft niet, maar ga dan niet op de persoon spelen. Dat is nogal kinderachtig gedrag.
pi_192404422
Ik probeer nu ook te slapen na een late dienst op de IC. De heftigheid van alles geeft hier problemen mee. Ga niet in op details, maar stel je echtparen voor die telefonisch 'afscheid' nemen omdat 1 van hen 'in slaap gebracht wordt' omdat het te slecht gaat. En ja, dat gaat mij en vele anderen aan het hart. De horror toch, niet wetende of echtgenoot/echtgenote ooit weer wakker zal worden.

Merk ook dat het beter zou zijn als ik hier wat meer afstand van zou kunnen nemen. Maar blijkt toch lastiger te zijn dan ik wens.
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
  donderdag 2 april 2020 @ 06:41:13 #298
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192404430
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 05:08 schreef crystal_meth het volgende:

Dat is over een week al. Kan me niet voorstellen dat zij dan al op hun piek zitten...
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  donderdag 2 april 2020 @ 06:41:57 #299
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_192404436
quote:
7s.gif Op donderdag 2 april 2020 06:41 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dat is over een week al. Kan me niet voorstellen dat zij dan al op hun piek zitten...
graag op anoniem
pi_192404471
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 06:39 schreef LaCatastrophe het volgende:
Ik probeer nu ook te slapen na een late dienst op de IC. De heftigheid van alles geeft hier problemen mee. Ga niet in op details, maar stel je echtparen voor die telefonisch 'afscheid' nemen omdat 1 van hen 'in slaap gebracht wordt' omdat het te slecht gaat. En ja, dat gaat mij en vele anderen aan het hart. De horror toch, niet wetende of echtgenoot/echtgenote ooit weer wakker zal worden.

Merk ook dat het beter zou zijn als ik hier wat meer afstand van zou kunnen nemen. Maar blijkt toch lastiger te zijn dan ik wens.
Heel veel sterkte, probeer vooral het nieuws niet te veel te volgen.....
Overigens ben ik bang dat er een hele groep verpleegkundigen PTSS zal oplopen, vergelijkbaar met militairen in oorlogsgebied, zolang je nog in de heftige omstandigheden zit buffel je wel door. Maar wanneer dit voorbij is zal de klap komen vrees ik, als ik de overheid was zou ik me nu hier al op gaan voorbereiden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')