https://nos.nl/liveblog/2(...)ronamaatregelen.htmlquote:Rumag stopt corona-actie na uitzending Zondag met Lubach
Website Rumag is gestopt met het verkopen van kleding met betrekking tot het coronavirus, een dag na een kritisch item in Zondag met Lubach. Met de 'coronashirts' wilde het bedrijf geld ophalen voor het Rode Kruis, maar het satirische VPRO-programma beschuldigde ervan Rumag winst te maken op de benefietactie.
Het platform zegt geschrokken te zijn van de inhoud en stelt met de acties ruim 100.000 euro voor het Rode Kruis te hebben opgehaald. Ook benadrukken ze geen journalistieke organisatie te zijn en "te spelen volgens de regels van het wereldwijde web". Na eerdere kritiek zei Rumag dat critici hun "smoel" moesten houden en "het knopje van een zebrapad" moesten likken. Daar komt het bedrijf nu op terug. "We hadden niet in de emotie moeten reageren."
Mooi bedrijf welquote:Na eerdere kritiek zei Rumag dat critici hun "smoel" moesten houden en "het knopje van een zebrapad" moesten likken.
quote:503 Service Unavailable
No server is available to handle this request.
En dat van Oliver is ook maar weer een variatie op The Daily Show wat net als The Colbert Report ook weer een spin-off daarvan was. ZML is simpelweg dat concept naar Nederland vertaald, dat maakt het nog geen plagiaat.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:39 schreef Elan het volgende:
Lubach heeft het concept voor zijn show ook maar gejat van Oliver.
Beetje pot ketel verhaal dus.
Over wie heb je het?quote:Op maandag 30 maart 2020 14:44 schreef Nikonlover het volgende:
Wanneer stopt die dikke pad eens met dat walgelijke programma
Over wie gaat dit topic?quote:
Het bedrukken van shirts met quotes bestaat ook al 40/45 jaar.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:46 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
En dat van Oliver is ook maar weer een variatie op The Daily Show wat net als The Colbert Report ook weer een spin-off daarvan was. ZML is simpelweg dat concept naar Nederland vertaald, dat maakt het nog geen plagiaat.
Lubach heeft geen overgewicht, dus over hem zal het niet gaan. Hij zou eerder wat aan moeten komen.quote:
Lubach is een dikke pad.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Lubach heeft geen overgewicht, dus over hem zal het niet gaan. Hij zou eerder wat aan moeten komen.
Nee.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:50 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Jij denkt blijkbaar dat het over Jensen gaat.
Jensen denk ikquote:
Dat dacht ik ook ja. Soms is het beter om toe te geven dat je een fout gemaakt hebt dan aan je stelling vast te blijven houden.quote:
dat is in de tv-wereld niet ongebruikelijk en daar wordt in de meeste gevallen ook gewoon voor betaald. Iets wat Rumag niet doet.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:39 schreef Elan het volgende:
Bovendien heeft ZML slechts het concept overgenomen, ze vertalen niet de grappen van LWT.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:01 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
dat is in de tv-wereld niet ongebruikelijk en daar wordt in de meeste gevallen ook gewoon voor betaald. Iets wat Rumag niet doet.
Alsof Lubach daarvoor betaald.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:01 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
dat is in de tv-wereld niet ongebruikelijk en daar wordt in de meeste gevallen ook gewoon voor betaald. Iets wat Rumag niet doet.
Trump maakt geen programma's volgens mij.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:44 schreef Nikonlover het volgende:
je denkt toch niet dat ze daar mee weg komen, als goedbekeken tv-programma op een nationale tv-zender? Het is niet iets wat op Omroep Schubbekutteveen alleen te zien is, waar nooit iemand lucht van krijgt.quote:
Ik denk dat er een groot verschil is tussen een bestaand concept pakken en dat te vullen met je eigen inhoud en er je eigen draai aan geven en... letterlijk teksten van andere mensen pakken en op t-shirts/feesboek zetten.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:39 schreef Elan het volgende:
Dat kan en dat mag, maar zolang ze beide geen wetten overtreden is het vooral een kwestie van smaak.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat er een groot verschil is tussen een bestaand concept pakken en dat te vullen met je eigen inhoud en er je eigen draai aan geven en... letterlijk teksten van andere mensen pakken en op t-shirts/feesboek zetten.
Beiden misschien technisch gezien legaal. Maar ik weet wel dat ik veel meer respect heb voor het een dan het ander.
Gelukkig onderkent Lubag dat. Expliciet. 10 keer bijna. In zijn segment.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat kan en dat mag, maar zolang ze beide geen wetten overtreden is het vooral een kwestie van smaak.
Dat moet je ook vooral doen. Maar dat is wel dus typisch jij-bakken.quote:Lubach heeft bij Pauw op de PO ook regelmatig schaamteloos reclame zitten maken voor zijn show, kun je ook wat van vinden.
Typisch fok natuurlijk. Mensen merken dat die domme posts waar ze jarenlang voor op like hebben geklikt staan voor lage kwaliteit en aso's ipv hoogwaardige humor voor mensen op stand.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:18 schreef OllieA het volgende:
Dus ipv over dat schaamteloze kutbedrijf met z'n schijtlollige jatwerk gaat het er nu over dat Lubach dik is en z'n concept gejat zou hebben? Goed bezig jongens!
Ik vind het ook veelal een irritant mannetje.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:44 schreef Nikonlover het volgende:
DIT.DUS.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:18 schreef OllieA het volgende:
Dus ipv over dat schaamteloze kutbedrijf met z'n schijtlollige jatwerk gaat het er nu over dat Lubach dik is en z'n concept gejat zou hebben? Goed bezig jongens!
Ik dacht altijd dat het een Conan O Brien copietje was. Inclusief stomme halve glimlach, debiel kapsel en zichzelf heel geweldig vinden. Misselijk ventje wel. Die Lubach.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:39 schreef Elan het volgende:
Wat een kansloze reactiequote:Rumag-baas: Arjen Lubach pleegt karaktermoord op ons
Rumag is geschrokken van de uitzending van Zondag met Lubach gisteravond. Dat laat het bedrijf weten in een verklaring. In zijn programma trok Arjen Lubach voor het oog van 1,7 miljoen kijkers fel van leer tegen Rumag en stelde hij dat de organisatie een slaatje wil slaan uit de coronacrisis. ,,Hij heeft karaktermoord gepleegd op een publieke zender”, reageert Thijs van der Heide, ceo van Rumag.
,,We schrokken van de inhoud. Maar nog meer van het feit dat een veelkoppige redactie nooit de moeite heeft genomen hun claims bij RUMAG te checken", stelt het bedrijf in een verklaring. ,,Want we herkennen ons absoluut niet in wat wordt beweerd. Bovenal willen we benadrukken dat in deze kwetsbare tijd onze aandacht vooral uitgaat naar de coronaslachtoffers en de mensen die onze samenleving draaiende houden.”
Thijs van der Heide, ceo van Rumag, vult aan: ,,Juist in een periode als deze, waarin bedrijven omvallen en heel veel werknemers thuiszitten. We zijn juist iets goeds aan het doen voor Nederland. En nu probeert hij ons zelfs in deze tijd kapot te maken. Hij doet hier een poging tot karaktermoord op een publieke zender. Dan balen wij van onze belastingcenten.”
https://www.ad.nl/show/ru(...)ord-op-ons~a662aaa5/
quote:Ook reactie Rumag op item Zondag met Lubach blijkt ‘overgenomen’
Arjen Lubach uitte zondagavond in Zondag met Lubach felle kritiek op het Nederlandse bedrijf Rumag, onder andere omdat het plagiaat zou plegen. Rumag, dat online veel bereik heeft met grappig bedoelde teksten met puntjes tussen woorden, reageerde op Instagram door een afbeelding te plaatsen met de tekst: Zondag.Met.Rumag. Die reactie lokte veel verontwaardiging uit op sociale media en blijkt te zijn overgenomen van iemand anders: na de uitzending schreef Martijn Konings, een twitteraar met zo'n 16.000 volgers, precies die drie woorden.
Eh nee.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:24 schreef TomStall het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat het een Conan O Brien copietje was.
Niet iedere uitzending is even goed, maar ik vindt Lubach toch verrassend realistisch voor een programma op een linkse zender. Zo pleitte hij ook al voor kernenergie.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:44 schreef Nikonlover het volgende:
Moeten ze lekker zelf weten.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Gelukkig onderkent Lubag dat. Expliciet. 10 keer bijna. In zijn segment.
Maar volgens jou mogen ze het op TV alleen maar over dingen hebben die tegen de wet zijn?
[..]
Dat moet je ook vooral doen. Maar dat is wel dus typisch jij-bakken.
quote:De problemen blijven zich opstapelen voor Rumag. Gisteren werd in Zondag met Lubach al wereldkundig gemaakt dat ze hun quotes uit het Engels jatten, vanochtend kreeg het populaire mediamerk een gepeperde brief op de deurmat van de Romeinen. De oude beschaving beschuldigt Rumag ervan hun manier van schrijven, met puntjes tussen elk woord, te hebben geplagieerd.
“Allemaal leuk en aardig die puntjes, maar wij deden dat 2000 jaar geleden al”, zegt advocaat Marcus Tullius Cicero namens de Romeinen. “Het is onderdeel van onze beschaving, je kunt dat niet zomaar kopiëren en op een T-shirt zetten. Hoelang nog, Rumag, zult u ons geduld op de proef stellen en ons plagiëren?”
De Romeinen eisen dat Rumag, als het schuldig wordt bevonden, publiekelijk voor de leeuwen wordt gegooid. “Zoals ze bij ons zeggen: DURA·LEX·SED·LEX.”
Deze man weet.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Typisch fok natuurlijk. Mensen merken dat die domme posts waar ze jarenlang voor op like hebben geklikt staan voor lage kwaliteit en aso's ipv hoogwaardige humor voor mensen op stand.
Dus als je dan die modder blijkbaar op je broek hebt zitten dan moet alles stuk om daar van af te leiden.
Advocaat van de duivel? Rumag werknemer? Troll?quote:Op maandag 30 maart 2020 15:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Moeten ze lekker zelf weten.
Lijkt me persoonlijk dat je in deze moeilijke tijden wel wat originelers kan bedenken om je publiek te vermaken dan hardwerkende ondernemers kapot proberen te maken.
Hou dat moralistische vingertje maar even bij je.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Advocaat van de duivel? Rumag werknemer? Troll?
Hardwerkende ondernemersquote:Op maandag 30 maart 2020 15:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Moeten ze lekker zelf weten.
Lijkt me persoonlijk dat je in deze moeilijke tijden wel wat originelers kan bedenken om je publiek te vermaken dan hardwerkende ondernemers kapot proberen te maken.
Niemand hier zegt dat er wetten zijn overtreden. Het staat mensen in dit land volledig vrij om kritiek te uiten op het gedrag van bedrijven / personen. Vooral als uit de cijfers blijkt dat men vooral veel geld wil verdienen aan de crisis maar men doet alsof het om het goede doel gaat.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Hou dat moralistische vingertje maar even bij je.
Het staat mensen in dit land volledig vrij hun geld te verdienen zoals ze dat zelf willen, zolang ze dit op een legale manier doen. Hoeveel geld heb jij deze week al opgehaald voor het Rode Kruis?
Dit is gewoon Fok! toch?quote:Op maandag 30 maart 2020 14:39 schreef Filosoofert het volgende:
Haha site van Rumag gaat ook lekker:
[..]
De Speldquote:Op maandag 30 maart 2020 15:59 schreef Paddo80 het volgende:
https://speld.nl/2020/03/(...)s-tussen-de-woorden/
[..]
En ondertussen wel miljoenen ophalen.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hardwerkende ondernemers.
Beetje achter je PC zitten en teksten van anderen overtikken.
Ik heb je tekst even gequote, mijn harde werk zit er weer op. Of moet ik er puntjes tussen zetten?quote:Op maandag 30 maart 2020 16:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Het staat mensen in dit land volledig vrij hun geld te verdienen zoals ze dat zelf willen, zolang ze dit op een legale manier doen. Hoeveel geld heb jij deze week al opgehaald voor het Rode Kruis?
Natuurlijk wil men geld verdienen aan de crisis, ze zullen ook wel moeten.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Niemand hier zegt dat er wetten zijn overtreden. Het staat mensen in dit land volledig vrij om kritiek te uiten op het gedrag van bedrijven / personen. Vooral als uit de cijfers blijkt dat men vooral veel geld wil verdienen aan de crisis maar men doet alsof het om het goede doel gaat.
heer er zpuquote:Op maandag 30 maart 2020 16:17 schreef Speekselklier het volgende:
ik vind de shirts van Lubach wel heer er op die van Rumag lijken.
Als je de komma's in puntjes zpu het zo een Rumag shirt kunnen zijn.
Het gaat om het hele concept simpele.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb je tekst even gequote, mijn harde werk zit er weer op. Of moet ik er puntjes tussen zetten?.
Je kan ook gewoon je werk doen.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Natuurlijk wil men geld verdienen aan de crisis, ze zullen ook wel moeten.
Het is vooral fout als je geldzoekend gedrag gaat verpakken als liefdadigheid. Daar zijn mensen (terecht) allergisch voor.quote:Wat is daar mis mee?
Ah, het eerste teken van "ik weet dat ik ernaast zit, maar ik dram door om geen gezichtsverlies te leiden" incl scheldenquote:
Dat doen letterlijk alle bedrijven.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:18 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon je werk doen.
[..]
Het is vooral fout als je geldzoekend gedrag gaat verpakken als liefdadigheid. Daar zijn mensen (terecht) allergisch voor.
Jij quote mij je verdient niks.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah, het eerste teken van "ik weet dat ik ernaast zit, maar ik dram door om geen gezichtsverlies te leiden" incl schelden.
Ja, echt prima vergelijkbaar, producten maken die levens redden vs domme gejatte teksten posten op social media. ON.MIS.BAAR. voor de samenleving dat Rumagquote:Op maandag 30 maart 2020 16:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat doen letterlijk alle bedrijven.
Neem zo'n Philips, dacht je dat die voor de lol en de liefdadigheid op de foto stonden met de minister tijdens de levering van hun beademingsapparatuur? Of designermerken die opeens mondkapjes gaan maken.
Elke cent die vanuit het bedrijfsleven naar Covid gaat is een vorm van schaamteloze promotie voor het eigen merk. Zo gaat dat gewoon. Niks mis mee.
Prima, toen alles nog koek en ei was. Nu je probeert te scoren over de rug van zieken en doden is het een tikje smerig.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij quote mij je verdient niks.
Rumag quote mensen en haalt miljoenen op.
Essentieel verschil. Als je dat kennelijk al niet kunt duiden stopt de discussie wel zo'n beetje.
Nee, dat zou het zijn als Lubach alle items en grappen uit de show van John Oliver naar het Nederlands vertaalt.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:39 schreef Elan het volgende:
Over moralistisch vingertje gesproken...quote:Op maandag 30 maart 2020 16:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Serieuze vraag hoor.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:25 schreef OllieA het volgende:
[..]
Over moralistisch vingertje gesproken...
Moet hij weten.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Prima, toen alles nog koek en ei was. Nu je probeert te scoren over de rug van zieken en doden is het een tikje smerig.
Nou, blijkbaar niet gezien de backlash he?quote:Op maandag 30 maart 2020 16:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Moet hij weten.
Als mensen die troep nou kopen voor 35 euro is het toch helemaal mooi.
Kijk je weer eens de doelpalen verschuiven.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Neem zo'n Philips, dacht je dat die voor de lol en de liefdadigheid op de foto stonden met de minister tijdens de levering van hun beademingsapparatuur? Of designermerken die opeens mondkapjes gaan maken.
Elke cent die vanuit het bedrijfsleven naar Covid gaat is een vorm van schaamteloze promotie voor het eigen merk. Zo gaat dat gewoon. Niks mis mee.
Zolang mensen het kopen, Rumag levert en doneert is eigenlijk het enige bezwaar aan de actie jouw moralistische geneuzel.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, echt prima vergelijkbaar, producten maken die levens redden vs domme gejatte teksten posten op social media. ON.MIS.BAAR. voor de samenleving dat Rumag.
Dram lekker door, vermakelijk om mensen te zien spartelen.
Lolquote:Op maandag 30 maart 2020 16:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Kijk je weer eens de doelpalen verschuiven.
Er is een groot verschil tussen bedrijven die zoeken naar promotie van hun merk maar verder wel hun winsten af staan en bedrijven die een crisis gebruiken om hun omzet en winstmarges te verhogen.
Dat verschil is gigantisch.quote:
Het staat mensen vrij om hun "persoonlijke" moraal er op los te laten. En dat is het enige wat relevant is voor dit topic. Mensen vinden dit blijkbaar niet OK.quote:Tenzij je er een persoonlijke moraal op los laat. Wat weer totaal irrelevant is.
Gezien dat jij de enige hier bent die ze verdedigt zou het misschien, heel klein beetje misschien dan, JIJ kunnen zijn die iets niets lijkt te beseffen?quote:Op maandag 30 maart 2020 16:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Zolang mensen het kopen, Rumag levert en doneert is eigenlijk het enige bezwaar aan de actie jouw moralistische geneuzel.
Maar dat schijn je niet te willen beseffen.
In jouw ogen schofterig ja, laat mensen dat zelf uitmaken.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat verschil is gigantisch.
[..]
Het staat mensen vrij om hun "persoonlijke" moraal er op los te laten. En dat is het enige wat relevant is voor dit topic. Mensen vinden dit blijkbaar niet OK.
En het is ook niet OK.. het is gewoon schofterig gedrag.
Elangod. Lekker bezig ventjeeeeequote:Op maandag 30 maart 2020 16:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb niks met wat anderen vinden te maken.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gezien dat jij de enige hier bent die ze verdedigt zou het misschien, heel klein beetje misschien dan, JIJ kunnen zijn die iets niets lijkt te beseffen?.
Pardon? Jij bent hier degene die claimt dat omdat iets volledig wettelijk gezien toegestaan is dat je er daarom geen kritiek op zou moeten hebben.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:37 schreef Elan het volgende:
[..]
In jouw ogen schofterig ja, laat mensen dat zelf uitmaken.
HeatWave wel die is altijd begaan met het lot van de medemens. Die is begaan met asielzoekers etc, maar zelf in huis nemenquote:Op maandag 30 maart 2020 16:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb niks met wat anderen vinden te maken.
Kritiek mag altijd ik vind het persoonlijk alleen nogal hypocriet de hele hetze jegens een specifiek bedrijf die ontstaat door zo'n uitzending.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Pardon? Jij bent hier degene die claimt dat omdat iets volledig wettelijk gezien toegestaan is dat je er daarom geen kritiek op zou moeten hebben.
Het is hier geen wedstrijd zieltjes winnen, amice.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:43 schreef HeatWave het volgende:
Gezien de steun die Elan krijgt denk ik dat deze zaak wel gesloten is.
Hoe ben jij toch zo'n triest karikatuur van jezelf geworden?quote:Op maandag 30 maart 2020 14:44 schreef Nikonlover het volgende:
En dat is inderdaad maar goed ook voor je.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is hier geen wedstrijd zieltjes winnen, amice.
Lekker janken.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:49 schreef probeer het volgende:
[..]
En dat is inderdaad maar goed ook voor je.
Kap eens even met Jensen overal bij te betrekkenquote:Op maandag 30 maart 2020 14:44 schreef Nikonlover het volgende:
Dacht dat hij het over je moeder hadquote:Op maandag 30 maart 2020 16:50 schreef recursief het volgende:
[..]
Kap eens even met Jensen overal bij te betrekken
Dat is niet gejat maar gewoon gekocht.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:39 schreef Elan het volgende:
Jullie mogen Jensen dikke pad noemen en ik mag Lubach een dikke pad noemen. Ik heb toestemming van @sp3c iemand dikke pad te noemen.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook ja. Soms is het beter om toe te geven dat je een fout gemaakt hebt dan aan je stelling vast te blijven houden.
quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:10 schreef sp3c het volgende:
je mag hem van mij een dikke pad noemen
Lubach is enorm cringequote:Op maandag 30 maart 2020 16:55 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Dat is niet gejat maar gewoon gekocht.
En het staat anderen vrij daar keihard kritiek op te leveren als dat geld verdienen op een onethische manier gebeurt.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik vind het dan wel weer lullig voor je dat je op zondagavond in de gesloten afdeling wordt vastgebonden in een fauteuil om verplicht naar Lubach te kijken. Daar ben je niet echt mee geholpen, lijkt me.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:55 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Jullie mogen Jensen dikke pad noemen en ik mag Lubach een dikke pad noemen. Ik heb toestemming van @:Sp3c iemand dikke pad te noemen.
[..]
Apothekers die stofmaskers van de bouwmarkt gaan verkopen en daar de hoofdprijs voor vragen zijn ook niet okay. Mensen die partijen medische maskers tegen woekerprijzen verkopen omdat er veel meer vraag dan aanbod is zijn ook niet okay. Dan kun je wel roepen dat de economie zo werkt en dat het juridisch gezien mag, maar dat maakt het nog niet okay. Okay?quote:Op maandag 30 maart 2020 16:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Kritiek mag altijd ik vind het persoonlijk alleen nogal hypocriet de hele hetze jegens een specifiek bedrijf die ontstaat door zo'n uitzending.
Er zijn echt tal van bedrijven die een slaatje slaan uit de crisis.
Ik kijk niet naar Linkse Lubach. Net zoals jullie niet naar Jensen kijken.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:15 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik vind het dan wel weer lullig voor je dat je op zondagavond in de gesloten afdeling wordt vastgebonden in een fauteuil om verplicht naar Lubach te kijken. Daar ben je niet echt mee geholpen, lijkt me.
Dat mag jij zeker. Het slaat alleen nergens op. Verzin dan een andere scheldnaam voor Lubach.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:55 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Jullie mogen Jensen dikke pad noemen en ik mag Lubach een dikke pad noemen. Ik heb toestemming van @:Sp3c iemand dikke pad te noemen.
[..]
Ik kijk altijd naar Jensen, joh. Ik vind het een aardige, slanke vent, die altijd heel beschaafd en genuanceerd zijn standpunten uiteenzet.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:17 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik kijk niet naar Linkse Lubach. Net zoals jullie niet naar Jensen kijken.
Leuk bedacht allemaal maar zo werkt kapitalisme dus niet.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:15 schreef recursief het volgende:
[..]
Apothekers die stofmaskers van de bouwmarkt gaan verkopen en daar de hoofdprijs voor vragen zijn ook niet okay. Mensen die partijen medische maskers tegen woekerprijzen verkopen omdat er veel meer vraag dan aanbod is zijn ook niet okay. Dan kun je wel roepen dat de economie zo werkt en dat het juridisch gezien mag, maar dat maakt het nog niet okay. Okay?
Waarom?quote:Op maandag 30 maart 2020 14:44 schreef Nikonlover het volgende:
zeeer goed programma van Lubachquote:Op maandag 30 maart 2020 14:44 schreef Nikonlover het volgende:
Ik denk dat de meeste bedrijven eerlijk gezegd helemaal niet op zo een Coronacrisis zitten te wachten. En als je als bedrijf een produkt maakt dat toevallig zeer bruikbaar is om deze crisis te bestrijden dan denk ik dat de meeste mensen er geen enkel probleem van maken dat je daar wat aan probeert te verdienen. Maar gebruik maken van de ellende van anderen om de prijzen eens flink op te schroeven, of zoals in het geval van Rumag om de suggestie te wekken dat ze doneren aan het Rode Kruis terwijl ze in feite de donatie + nog wat extra bovenop de prijs doen zodat ze naast die "donatie" extra winst maken, dat wordt door de meeste mensen als niet ethisch gezien. Of het juridisch gezien nu mag of niet, maakt daarbij geen ene drol uit.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Leuk bedacht allemaal maar zo werkt kapitalisme dus niet.
Philips draait waarschijnlijk de beste kwartaalomzet sinds 2004, puur dankzij Corona omdat zij toevallig die apparatuur maakt die nu noodzakelijk is en dus in principe kunnen vragen wat ze willen.
Bedrijven verdienen grof aan Corona,al dan niet over de rug van patiënten. Accepteer dat nu eens gewoon.
Er zit natuurlijk een verschil tussen Philips die toevallig nu goede zaken doet en normale prijzen blijft vragen en partijen die dergelijke producten opkopen en verkopen voor het drievoudige. Dat laatste is misbruik maken van en niet vergelijkbaar met wat een bedrijf als Philips doet. Dat is nu eenmaal hun markt.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Leuk bedacht allemaal maar zo werkt kapitalisme dus niet.
Philips draait waarschijnlijk de beste kwartaalomzet sinds 2004, puur dankzij Corona omdat zij toevallig die apparatuur maakt die nu noodzakelijk is en dus in principe kunnen vragen wat ze willen.
Bedrijven verdienen grof aan Corona,al dan niet over de rug van patiënten. Accepteer dat nu eens gewoon.
Buy Aid is ook zo'n bedrijf. Zogenaamd 10% aan het goede doel geven, maar ondertussen de prijzen torenhoog maken. Een voorbeeld is koffie, wat verkocht wordt in vreemde eenheden per verpakking, maar teruggerekend 4,5 maal zo duur dan DE-koffie is.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:59 schreef recursief het volgende:
Even los van Lubach is Rumag natuurlijk een kansloos bedrijf met al hun jatwerk en stoere taalgebruik tegen mensen die daar bezwaar tegen maken.
Daarmee toorn je dus aan de grondbeginselen van de rechtsstaat, want eigenlijk is het gewoon pure laster wat die kwal gisteren er allemaal uitbraakte.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:38 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste bedrijven eerlijk gezegd helemaal niet op zo een Coronacrisis zitten te wachten. En als je als bedrijf een produkt maakt dat toevallig zeer bruikbaar is om deze crisis te bestrijden dan denk ik dat de meeste mensen er geen enkel probleem van maken dat je daar wat aan probeert te verdienen. Maar gebruik maken van de ellende van anderen om de prijzen eens flink op te schroeven, of zoals in het geval van Rumag om de suggestie te wekken dat ze doneren aan het Rode Kruis terwijl ze in feite de donatie + nog wat extra bovenop de prijs doen zodat ze naast die "donatie" extra winst maken, dat wordt door de meeste mensen als niet ethisch gezien. Of het juridisch gezien nu mag of niet, maakt daarbij geen ene drol uit.
6000 shirts verkocht maal een tientje, best lekker voor het Rode Kruis.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:49 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
gelukkig bestaan er domme mensen, anders zouden bedrijven als rumag geen bestaansrecht hebben.
Het is gewoon legaal wat Lubach deed en volgens jouw eigen standaard mag je daar daarom niet over zeiken.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Daarmee toorn je dus aan de grondbeginselen van de rechtsstaat, want eigenlijk is het gewoon pure laster wat die kwal gisteren er allemaal uitbraakte.
WTF, wat is dat voor business? 225gr drop voor 6,99, maar daar komt die donatie dan ook nog bovenop. Ook nog btw en verzendkosten en als klap op de vuurpijl moet je meer dan 10 doosjes afnemen, dan is de prijs zo opgebouwd:quote:
bijna 100 euro voor 10 zakjes dropquote:Totaal bedrag aankoop---69,90
Donatie-------------------------6,99
Verzendkosten----------------8,00
bedrag excl.BTW-----------77,90
Btw-----------------------------16,36
__________________________+
Totaal incl. btw 94,26
Als het waar is, is het geen laster hequote:Op maandag 30 maart 2020 17:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Daarmee toorn je dus aan de grondbeginselen van de rechtsstaat, want eigenlijk is het gewoon pure laster wat die kwal gisteren er allemaal uitbraakte.
je kan het ook gewoon op de rekening van het Rode Kruis storten hoor, hoef je helemaal geen t-shirt ervoor te kopen.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:55 schreef Elan het volgende:
[..]
6000 shirts verkocht maal een tientje, best lekker voor het Rode Kruis.
Hoho, ik had het over jouw argument dat wat Rumag doet/deed juridisch geen enkel probleem is. En aan de rechtstaat torn ik helemaal niet. De rechtstaat stelt ook Rumag in de gelegenheid om naar de rechter te stappen als ze denken dat Luback hier onrechtmatig handelt. Niet dat ik geloof dat ze zo een zaak ooit gaan winnen, maar ik heb de rechtstaat niet aangeraakt mallerd.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar hoe weten andere mensen dan dat je gedoneerd hebt?quote:Op maandag 30 maart 2020 18:01 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
je kan het ook gewoon op de rekening van het Rode Kruis storten hoor, hoef je helemaal geen t-shirt ervoor te kopen.
https://doneer.rodekruis.nl/doneer
Zie hier hun business modelquote:Op maandag 30 maart 2020 18:02 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Maar hoe weten andere mensen dan dat je gedoneerd hebt?
Dat copyright overtreden is is helemaal geen vaststaand feit. En zo bracht hij het wel, alsof ze al een veroordeling aan hun kont hadden.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:59 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Als het waar is, is het geen laster he![]()
Dus als Lubach zegt dat Rumag schaamteloos andermans creatieve teksten kopieert en dat dan zelf met een flinke winst verkoopt, hoe is dat dan laster?
Hopelijk stappen ze naar de rechter.quote:Op maandag 30 maart 2020 18:01 schreef recursief het volgende:
[..]
Hoho, ik had het over jouw argument dat wat Rumag doet/deed juridisch geen enkel probleem is. En aan de rechtstaat torn ik helemaal niet. De rechtstaat stelt ook Rumag in de gelegenheid om naar de rechter te stappen als ze denken dat Luback hier onrechtmatig handelt. Niet dat ik geloof dat ze zo een zaak ooit gaan winnen, maar ik heb de rechtstaat niet aangeraakt mallerd.
je herkent ze aan de kleding die ze dragenquote:Op maandag 30 maart 2020 18:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mensen die iets van rumag kopen. Bestaan die? Kent iemand die?
Zucht.quote:Op maandag 30 maart 2020 18:01 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
je kan het ook gewoon op de rekening van het Rode Kruis storten hoor, hoef je helemaal geen t-shirt ervoor te kopen.
https://doneer.rodekruis.nl/doneer
Waarom is Rumag dan niet naar de rechter gestapt, als het pure laster was? En het stuk in Quote, waar Lubach zich oa op baseerde, daarvoor zijn ze ook niet naar de rechter gestapt:quote:Op maandag 30 maart 2020 17:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee, ze zijn er gewoon mee gestopt, omdat ze fout zitten.quote:De ondernemer uit de textielindustrie acht het plausibel dat Rumag in deze tijd de productie moet uitbesteden. Een kostenpost van zo’n ¤3 per shirt, schat hij. De kosten voor het zelf drukken vervallen. Dan pakken we weer ons (conservatieve) bierviltje erbij. De kosten voor inkoop, drukken en verzenden liggen voor Rumag op ¤8,50 tot ¤11 per shirt. Bij een oplage van 8.000 shirts komt de omzet uit op zo’n ¤250.000. Hiervan gaat ongeveer ¤80.000 naar het Rode Kruis. De productie-, druk- en verzendkosten bedragen dan ergens tussen de ¤68.000 en ¤88.000. Ook de Belastingdienst komt een half tonnetje aan btw ophalen. Onder aan de streep resteert grofweg tussen de ¤35.000 en ¤55.000 voor Rumag. Als het bij deze aantallen blijft uiteraard.
En daar houdt het voordeel voor Rumag niet op. Aangezien het Rode Kruis een goed doel is met een ANBI-status mogen de donaties worden afgetrokken van de belasting. Hierbij verwijst hij ook naar een eerdere actie met ondernemer Bas Smit. ‘Dat kostte ons ¤25.000 omdat de Belastingdienst nog langskwam voor btw.’ Daar heeft Rumag van geleerd, want de btw wordt nu netjes in rekening gebracht. Membre stelt dat we met de berekeingen 'aardig in de buurt zitten'. Zijn bedrijf heeft nog niet alle kosten in zicht. ‘Met het minimale wat wij er aan over houden, kunnen wij overleven in deze crisistijd en ons daardoor dus ook inzetten voor het Rode Kruis. Als wij daarnaast wel genoeg overhouden, wat minimaal zal zijn, doneren wij dat vanzelfsprekend ook.'
Dan zijn die kortpittige wieven van feestboek.quote:Op maandag 30 maart 2020 18:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mensen die iets van rumag kopen. Bestaan die? Kent iemand die?
kappen met die irritante mentions iedere dag manquote:Op maandag 30 maart 2020 16:55 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
[..]
Van laster is sprake als het gaat om ongefundeerde leugens. Geen idee dus waarom dit pure laster zou zijn.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:54 schreef Elan het volgende:
[..]
quote:Op maandag 30 maart 2020 16:54 schreef Knip het volgende:
Ik begrijp echt niet dat er zoveel mensen zijn die voor die bagger willen betalen.
Of is het soms een "grap" van Arjen Lubach. Chinezen kunnen de "r" niet zeggen, weet je nog??. In plaats daarvan zeggen die vleermuisvreters de "l"'. Ru.bach -> Lu.bag. Snap je hem? Lollig toch? En dan ook nog dat die bamibakkers alles imiteren en dan nog slecht ook ! Hahaha, wat een lol. Een slogan vertalen en die dan op een t-shirt drukken en dan nog slecht ook. Hahaha, wat een lol. Nee, niet racistisch hoor, geen geintje. Grappig toch? Glappig!
Dag is nog niet om.quote:Op maandag 30 maart 2020 18:11 schreef OllieA het volgende:
[..]
Waarom is Rumag dan niet naar de rechter gestapt, als het pure laster was?
Doe eens lustig, jongen.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:54 schreef Knip het volgende:
Ik begrijp echt niet dat er zoveel mensen zijn die voor die bagger willen betalen.
Of is het soms een "grap" van Arjen Lubach. Chinezen kunnen de "r" niet zeggen, weet je nog??. In plaats daarvan zeggen die vleermuisvreters de "l"'. Ru.bach -> Lu.bag. Snap je hem? Lollig toch? En dan ook nog dat die bamibakkers alles imiteren en dan nog slecht ook ! Hahaha, wat een lol. Een slogan vertalen en die dan op een t-shirt drukken en dan nog slecht ook. Hahaha, wat een lol. Nee, niet racistisch hoor, geen geintje. Grappig toch? Glappig!
Dat valt strikt gezien onder auteursbescherming. Rumag profiteert van het feit dat dit mensen zijn die niet in Nederland wonen en zich niet bewust zijn van dit stinkende zaakje.quote:Op maandag 30 maart 2020 19:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Dag is nog niet om.
Rare definitie ook van fout zitten, als je wat quotes op een T-shirt zet.
Als je moet inspelen op het sentiment om geld te verdienen ben je wel erg diep gezonken.quote:Op maandag 30 maart 2020 18:56 schreef sp3c het volgende:
hmmm ik zie eigenlijk niet zo goed waar lubach nu eigenlijk problemen mee heeft ... naast het bedrijfsmodel van die figuren natuurlijk
ik had er verder nog nooit van gehoord maar blijkbaar verdienen ze er prima aan en doen ze er niet supergeheimzinnig over
lekker laten gaan joh
Hij quote ook bekende Nederlanders Chantal Janzen, Martin Meiland zijn heus wel bekend met het auteursrecht, en anders wel de mensen/bureaus die hun belangen behartigen. Chantal is een huisvriend van John de Mol, zulke mensen staan echt wel voor hun eigen "merk" .quote:Op maandag 30 maart 2020 20:00 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat valt strikt gezien onder auteursbescherming. Rumag profiteert van het feit dat dit mensen zijn die niet in Nederland wonen en zich niet bewust zijn van dit stinkende zaakje.
Als een bedrijf foto's van social media pakt en die met geld verkoopt zonder de rechthebbende te betalen, zou je dit dan ook prima vinden?
Dat ze zulke slechte verliezers zijn die niet kunnen incasseren maakt het juist zo leuk. Anders was het maar mehquote:
- Geld verdienen met een dienst/producten is primaquote:Op maandag 30 maart 2020 18:56 schreef sp3c het volgende:
hmmm ik zie eigenlijk niet zo goed waar lubach nu eigenlijk problemen mee heeft ... naast het bedrijfsmodel van die figuren natuurlijk
En bij precies die mensen hebben ze eerst navraag gedaan hoe dit nu precies juridisch zit en een quote weggelaten omdat ze anders een vordering aan hun broek krijgen.quote:Op maandag 30 maart 2020 20:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij quote ook bekende Nederlanders Chantal Janzen, Martin Meiland zijn heus wel bekend met het auteursrecht, en anders wel de mensen/bureaus die hun belangen behartigen. Chantal is een huisvriend van John de Mol, zulke mensen staan echt wel voor hun eigen "merk" .
Welke quotes doel je op die letterlijk overgenomen zijn dan? Heb ze bij Lubach niet voorbij zien namelijk. Terwijl die behoorlijk zijn best deed die gasten in een kwaad daglicht te zetten.quote:Op maandag 30 maart 2020 21:16 schreef Poem_ het volgende:
[..]
En bij precies die mensen hebben ze eerst navraag gedaan hoe dit nu precies juridisch zit en een quote weggelaten omdat ze anders een vordering aan hun broek krijgen.
De juiste route is bij iedere quote contact opnemen met de auteur en iets afspreken over hoe ze dat nu precies doen. Dat doen ze niet, alleen bij televisieprogramma's omdat ze weten dat die wel de vloer met ze aanvegen.
Zo werkt het met foto's, zo werkt het met quotes. Rumag heeft daar echter schijt aan.
Nou ja, dit dus.quote:Op maandag 30 maart 2020 20:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
- Geld verdienen met een dienst/producten is prima
- Geld verdienen met content van anderen is twijfelachtig
- Geld verdienen door op een crisis mee te liften is beklagenswaardig
- Geld verdienen door het meeliften op de crisis te verpakken als liefdadigheid maar stiekem een onnodig groot winstdeel pakken... begint richting "zum kotzen" te gaan,
Random quotes van random mensen op social media.quote:Op maandag 30 maart 2020 21:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Welke quotes doel je op die letterlijk overgenomen zijn dan? Heb ze bij Lubach niet voorbij zien namelijk. Terwijl die behoorlijk zijn best deed die gasten in een kwaad daglicht te zetten.
En het is niet eens haar tekst....quote:Op maandag 30 maart 2020 18:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat copyright overtreden is is helemaal geen vaststaand feit. En zo bracht hij het wel, alsof ze al een veroordeling aan hun kont hadden.
Alsof Chantal het niet leuk vond dat haar tekst op zo'n shirtje kwam te staan.
Je bedoelt Jensen?quote:Op maandag 30 maart 2020 14:44 schreef Nikonlover het volgende:
deze dikke ,die zijn programma kwijt is en nu op Youtube zitquote:
quote:Eerder woensdag werd bekend dat RTL stopt met de talkshow van Jensen. Soundos en Jensen botsten eerder dit jaar hard nadat Soundos in niet mis te verstane woorden had laten blijken dat ze nooit in zijn show plaats wilde nemen.
Ze was uitgenodigd door zijn redactie om te praten over haar theatertournee en over hoe het is om in deze tijd cabaretier te zijn. "
Nooit van mijn leven dat ik daar ga zitten.
Ik laat nog liever mijn teennagels eruit trekken zonder verdoving", liet ze haar management weten, waarna ze haar reactie op Instagram postte.
Foto's is iets heel anders, dat valt gewoon onder de wet op de privacy.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:18 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Random quotes van random mensen op social media.
Maar wat zou je er van vinden als datzelfde met foto's gebeurt? En waarom zou dit niet voor tekst gelden?
Deze maand(en) is negatief in de media komen best killing. Als het een coronavrije periode was geweest, was het voor Rumag waarschijnlijk business as usual.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:50 schreef Magister_Artium het volgende:
Als we zelf nou eens stoppen met Rumag... Door verandering van inzicht is het Nederland al gelukt om producten te laten omvallen en sinds een tijdje lukt het veel mensen al heel aardig om binnen te blijven; dan moet het met Rumag toch ook lukken?
Nee want het is waar.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is hooguit smaad op basis van waarheid.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat iedereen die niet alleen maar lieve woordjes over zijn politiek helden zegt het zwijgen moet worden opgelegdquote:
Nee, ik bedoel Lubach.quote:
Een gedeelte is waar ja, de hele stelling dat Rumag copyright wetgeving op grote schaal zou overtreden is nogal suggestief zonder concrete bewijzen.quote:
Als mensen echt aan het rode kruis willen doneren, dan kan dat nog steeds bij het rode kruis.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 10:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Rumag had in anderhalve week al een ton opgehaald voor het Rode Kruis, maar natuurlijk gaat het in dit land over de 3 ton die hij zelf in zijn zak steekt. Nu ligt die actie door de commotie dus stil dus geen extra geld meer voor het Rode Kruis. Hoop dat Lubach trots is op zichzelf
Dat zeggen ze dan ook niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Een gedeelte is waar ja, de hele stelling dat Rumag copyright wetgeving op grote schaal zou overtreden is nogal suggestief zonder concrete bewijzen.
Jawel, meerdere keren zelfs.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat zeggen ze dan ook niet.
Wat boeit jou het dat kennelijk duizenden mensen 35 euro of meer voor een T-shirt van een bepaald merk willen betalen?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als mensen echt aan het rode kruis willen doneren, dan kan dat nog steeds bij het rode kruis.
En als men per se een t-shirt als tegenprestatie wil, dan kan doneren dmv het bestellen van hetzelfde tshirt op lubag.nl en hetzelfde shirt is zelfs minder duur.
Mooie poging Elan
Zal er geen traan om laten. Het leven in het grijze gebied gaat nu eenmaal niet over rozen.quote:
Ik ook niet maar die woede was wel subjectief.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:50 schreef Chia het volgende:
[..]
Zal er geen traan om laten. Het leven in het grijze gebied gaat nu eenmaal niet over rozen.
Consider,before,you,begin
What about..quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ook niet maar die woede was wel subjectief.
Dat heeft Geenstijl niet gejat en ze zijn open over waar het geld naartoe gaat. Rumag jat hun ideeën en verhoogt de 'verzendkosten' evenredig met wat ze aan het Rode Kruis afstaan. Zodat het lijkt alsof ze het voor het goede doel doen en toch dezelfde winst pakken. En daar liegen ze ook nog eens over.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:28 schreef Elan het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)-meter-afstand-stof/
Hier, precies 0 euro gaat naar welk goede doel dan ook. En zo zijn er honderden zo niet duizenden initiatieven die parasiteren op Covid. Maar Rumag is kut en moet kapot!
En jij lijkt nog steeds niet te begrijpen dat jatten van quotes subjectief is, en Rumag pakt die winst dus ook gewoon en liegt daar desgevraagd ook niet over.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat heeft Geenstijl niet gejat en ze zijn open over waar het geld naartoe gaat. Rumag jat hun ideeën en verhoogt de 'verzendkosten' evenredig met wat ze aan het Rode Kruis afstaan. Zodat het lijkt alsof ze het voor het goede doel doen en toch dezelfde winst pakken. En daar liegen ze ook nog eens over.
Je begrijpt het nog steeds niet
Blijkbaar is het een doodzonde om - naast het goede doel te steunen - ook nog wat te verdienen met de verkoop van t-shirts.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:12 schreef Elan het volgende:
[..]
En jij lijkt nog steeds niet te begrijpen dat jatten subjectief is Rumag pakt die winst gewoon en liegt daar ook niet over.
Sterker nog: Je ziet als je zo'n Corona shirt koopt er gewoon bij staan dat die 10 euro er nog extra bij komt.
Je bent gewoon jaloers dat jij zo'n simpel concept nooit bedacht hebt.
Ik zou me kapot schamen als ik op zo'n manier mijn geld verdien. En nee, ze liegen er wel om. Je betaald een hoog bedrag dat ze verzendkosten noemen terwijl Lubach berekend dat ze maar 2 Euro kosten hebben per pakket. Dat is doen of je veel kosten hebt, terwijl dat gewoon de winst vergroten is.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:12 schreef Elan het volgende:
[..]
En jij lijkt nog steeds niet te begrijpen dat jatten subjectief is Rumag pakt die winst gewoon en liegt daar ook niet over.
Sterker nog: Je ziet als je zo'n Corona shirt koopt er gewoon bij staan dat die 10 euro er nog extra bij komt.
Ik heb ook weinig op mijn Lubag's politiek maar ik denk dat hij absoluut geen probleem heeft met bedrijfsinitiatieven die eerlijk en transparant lopen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:05 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Natuurlijk ziet D66-rat Lubach liever niet dit soort particuliere initiatieven. Alleen Vadertje Staat mag de burger redden.
Met privacy heeft het weinig van doen. Foto's vallen ook onder diezelfde bescherming. Het is namelijk eigendom van degene die het maakt. Of dat nu om citaten of foto's gaat: het principe is hetzelfde.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 10:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Foto's is iets heel anders, dat valt gewoon onder de wet op de privacy.
Maar dat is helemaal niet het punt. Jij mag inderdaad nog veelvuldig citaten van het internet roepen of foto's van onbekenden aan andere mensen laten zien. Dat verandert echter wanneer je er geld mee wil gaan verdienen.quote:Een quote of zelfs een verbastering of vertaling van een quote is maar helemaal de vraag of dat intellectueel eigendom is .Met x miljard mensen op aarde kan het bijna niet anders of wat jij zegt is al een keer ooit ergens in een net iets andere context door iemand anders geroepen.
Het gaat niet om de mensen die daar geld voor willen betalen. Het gaat in dit geval om een schimmig bedrijf wat op een schimmige manier geld verdient en rechthebbenden niet betaalt terwijl Rumag daar wel flink aan verdient.quote:En dan nog, er is kennelijk een behoorlijke markt voor mensen die met dergelijke shirtjes met een flauwe kutquote willen lopen en daar grof voor willen betalen, laat ze lekker zou ik zeggen.
Snap je nou echt niet wat Rumag hier doet?quote:Rumag had in anderhalve week al een ton opgehaald voor het Rode Kruis, maar natuurlijk gaat het in dit land over de 3 ton die hij zelf in zijn zak steekt. Nu ligt die actie door de commotie dus stil dus geen extra geld meer voor het Rode Kruis. Hoop dat Lubach trots is op zichzelf
Het is gewoon een prima uitgewerkt concept en ze mogen vragen wat ze willen voor hun troep. De hele kledingbranche zit vol met debiele merken die krankzinnige marges pakken. If you don't like the brand, don't buy it.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik zou me kapot schamen als ik op zo'n manier mijn geld verdien. En nee, ze liegen er wel om. Je betaald een hoog bedrag dat ze verzendkosten noemen terwijl Lubach berekend dat ze maar 2 Euro kosten hebben per pakket. Dat is doen of je veel kosten hebt, terwijl dat gewoon de winst vergroten is.
Niet echt, want als er morgen ineens 300 belanghebbenden op de stoep staan met een vordering omdat ze niet betaald krijgen voor hun intellectueel eigendom hebben ze een probleem. Dat kun je moeilijk een 'prima concept' noemen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is gewoon een prima uitgewerkt concept
Andermans quotes / uitspraken / woorden van het internet jatten, die voor je eigen content / producten / handelswaar gebruiken en er vervolgens (dikke) winst mee maken is prima.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:12 schreef Elan het volgende:
[..]
En jij lijkt nog steeds niet te begrijpen dat jatten van quotes subjectief is, en Rumag pakt die winst dus ook gewoon en liegt daar desgevraagd ook niet over.
Sterker nog: Je ziet als je zo'n Corona shirt koopt er gewoon bij staan dat die 10 euro er nog extra bij komt. Wie hou je voor de gek met je aantijgingen?
wat laat jij je kennen zegquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat boeit jou het dat kennelijk duizenden mensen 35 euro of meer voor een T-shirt van een bepaald merk willen betalen?
Laat kwal Lubach zelf iets bedenken om geld in te zamelen om de strijd aan te gaan met Corona in plaats van dit soort misplaatste activiteiten. Die hele fixatie op een merk is gewoon ronduit zielig.
Hypothetisch geneuzel.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:32 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Niet echt, want als er morgen ineens 300 belanghebbenden op de stoep staan met een vordering omdat ze niet betaald krijgen voor hun intellectueel eigendom hebben ze een probleem. Dat kun je moeilijk een 'prima concept' noemen.
Natuurlijk wel, want de meeste quotes die ze gebruiken zijn van mensen duizenden kilometers verderop. Die weten niet dat er een bedrijf hier is gevestigd wat - over hun rug - goed geld mee verdient.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Hypothetisch geneuzel.
Kennelijk is de situatie die Lubach schetste aangaande copyright schromelijk overdreven, anders kom je daar nooit 5 jaar lang mee weg.
Ja dat is prima. Tenzij een rechter daar anders over beslist zijn ze niet in overtreding.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:33 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Andermans quotes / uitspraken / woorden van het internet jatten, die voor je eigen content / producten / handelswaar gebruiken en er vervolgens (dikke) winst mee maken is prima.
En mensen die daar een probleem in zien / mee hebben zijn eigenlijk gewoon jaloers.
Oké dan.
Nee dat doen ze niet.quote:
Omdat ze citaten gebruiken van mensen aan de andere kant van de oceaan en ze begrijpen heel goed dat die mensen niet even een advocaat inschakelen die voor hen een vordering opstelt om hen deel van het intellectueel eigendom te betalen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja dat is prima. Tenzij een rechter daar anders over beslist zijn ze niet in overtreding.
Waarom zijn ze in al die jaren nooit met succes aangeklaagd als ze chronisch inbreuk plegen op copyright?
Of het is gewoon niet verboden wat ze doen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:39 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, want de meeste quotes die ze gebruiken zijn van mensen duizenden kilometers verderop. Die weten niet dat er een bedrijf hier is gevestigd wat - over hun rug - goed geld mee verdient.
Of je wil het gewoon niet zien hoe idioot ze bezig zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Of het is gewoon niet verboden wat ze doen.
Rumag had van te voren eerlijk kunnen zeggen dat zij maar een gedeelte van de inkomsten overmaken naar het goede doel en dat de rest in eigen zak gestopt wordt omdat zij willen meeliften op de naam van het goede doel en winst wil maken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Blijkbaar is het een doodzonde om - naast het goede doel te steunen - ook nog wat te verdienen met de verkoop van t-shirts.Dan roof je van stervende oudjes met Corona, ofzo.
Ik dacht dat je juist een fan was van Jensen?quote:Op maandag 30 maart 2020 14:44 schreef Nikonlover het volgende:
Ja, gewoon je vingers in je oren stoppen en heel hard "nananaaa" roepen. Ik ben wel klaar met je getroll.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik doe een RUMAGJE.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Lekker je eigen topic aan het verkloten maat.
Ja.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:47 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, gewoon je vingers in je oren stoppen en heel hard "nananaaa" roepen. Ik ben wel klaar met je getroll.
Wat valt er precies te zien dan? Ik zie iemand met een gebreid mutsje via een geniaal (weliswaar op het randje van de legaliteit) concept miljoenen binnenharken. Jij en je leger clowns hier doen alsof Rumag kinderporno maakt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:44 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Of je wil het gewoon niet zien hoe idioot ze bezig zijn.
Nee, je bent uitgeluld. Er is geen enkele juridische grondslag om dit te veroordelen. Je hebt niks aan feiten, alleen je eigen moralistische gezanik, pannenkoek!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:47 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, gewoon je vingers in je oren stoppen en heel hard "nananaaa" roepen. Ik ben wel klaar met je getroll.
Geniaal? Rare definitie van geniaal heb jijquote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat valt er precies te zien dan? Ik zie iemand met een gebreid mutsje via een geniaal (weliswaar op het randje van de legaliteit) concept miljoenen binnenharken. Jij en je leger clowns hier doen alsof Rumag kinderporno maakt.
Het is ook een grijs gebied. Daar heeft die oprichter gelijk in.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben jij dit?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee, je bent uitgeluld. Er is geen enkele juridische grondslag om dit te veroordelen. Je hebt niks aan feiten, alleen je eigen moralistische gezanik, pannenkoek!
Als je de moeite had genomen om te lezen dan had je begrepen dat dat toch iets gecompliceerder ligt. Maar dat doe je niet, je bent hier alleen maar om te roepen dat "het niet illegaal is". Strikt gezien kun je dat niet eens weten, omdat er nog geen enkele vordering voor de rechter is gebracht.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee, je bent uitgeluld. Er is geen enkele juridische grondslag om dit te veroordelen.
Nou, niet iedereen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is ook een grijs gebied. Daar heeft die oprichter gelijk in.
Maar Rumag steelt niet alleen zinnetjes. Ze stelen ook concepten. Zoals bijvoorbeeld die strandhanddoek met 'aangespoelde walvis' erop, terwijl er al zo'n handdoek bestaat met de zin 'beached whale'.
Maar goed, iedereen zal toch wel moeten inzien dat het onorigineel en gewoon vrij zielig is.
Joh.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is ook een grijs gebied. Daar heeft die oprichter gelijk in.
Maar Rumag steelt niet alleen zinnetjes. Ze stelen ook concepten. Zoals bijvoorbeeld die strandhanddoek met 'aangespoelde walvis' erop, terwijl er al zo'n handdoek bestaat met de zin 'beached whale'.
Maar goed, iedereen zal toch wel moeten inzien dat het onorigineel en gewoon vrij zielig is.
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, toch?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:53 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Strikt gezien kun je dat niet eens weten, omdat er nog geen enkele vordering voor de rechter is gebracht.
Dat is juist goed. Belanghebbenden hebben een mening juist omdat zij belanghebbend zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:57 schreef Elan het volgende:
Zijn aantijgingen zijn gebaseerd op stront, hij is niet eens een belanghebbende in het hele verhaal.
Met strafrecht heeft dit niets van doen. Eerder noemde je ook al privacy. Je hebt geen flauw benul waar het over gaat kennelijk.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, toch?
Ik vraag me af hoe een tekstschrijver deze situatie nu nog had kunnen redden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:02 schreef Chia het volgende:
Als ze nou voor 1x even wat geld hadden neergelegd voor een tekstschrijver hadden ze hier zelfs nog wel leuk op in kunnen haken, zeker gezien de aard van het bedrijf, hun bereik en redelijk trouwe volgers.
Die opmerkingis ook gewoon in het privaatrecht van toepassing.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:01 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Met strafrecht heeft dit niets van doen. Eerder noemde je ook al privacy. Je hebt geen flauw benul waar het over gaat kennelijk.
Dat laatste is een vraag die helemaal niet aan de orde is op dit moment.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:07 schreef luxerobots het volgende:
Het enige dat Rumag had kunnen doen is beloven, met een notaris erbij, dat alle opbrengsten uit deze actie naar het Rode Kruis zouden gaan.
Dat ze een kutbedrijf zijn dat ideeën steelt is bekend, en het is de vraag of dat juridisch strafbaar is.
Als ik iemand jouw fiets zie stelen. Mag ik de politie niet waarschuwen omdat ik geen belanghebbende ben?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Joh.
Bedrijven jatten constant elkaars beste ideeën en implementeren dat in hun eigen productlijn. Er zijn echter grenzen, maar daar is een rechter voor om dat te bepalen. Niet Lubach.
Zijn aantijgingen zijn gebaseerd op stront, hij is niet eens een belanghebbende in het hele verhaal.
Imho ben jij zijn topic aan het verkloten, met je eindeloze herhaling van het argument dat het niet strafbaar is wat Rumag doet. Maar wel stellen dat er wordt getornd aan de rechtstaat door Lubach, dat die vervolgd zou moeten worden wegens laster. Nanana, vingers in de oren en op repeat.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Lekker je eigen topic aan het verkloten maat.
1 spookrijder? Hij ziet er wel 100!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:25 schreef OllieA het volgende:
[..]
Imho ben jij zijn topic aan het verkloten, met je eindeloze herhaling van het argument dat het niet strafbaar is wat Rumag doet. Maar wel stellen dat er wordt getornd aan de rechtstaat door Lubach, dat die vervolgd zou moeten worden wegens laster. Nanana, vingers in de oren en op repeat.
Je standpunt is duidelijk joh.
Zonder dat artikel in quote en narcisme van Rumag, was er niks aan de hand geweest. Dus een notaris is niet eens per se vereist.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:07 schreef luxerobots het volgende:
Het enige dat Rumag had kunnen doen is beloven, met een notaris erbij, dat alle opbrengsten uit deze actie naar het Rode Kruis zouden gaan.
Dit is in zoveel opzichten een domme vergelijking dat ik niet eens zou weten waar ik moet beginnen met reageren.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als ik iemand jouw fiets zie stelen. Mag ik de politie niet waarschuwen omdat ik geen belanghebbende ben?
En als dan de politie bij die beste man 200 fietsen ziet. Heeft hij niks illegaals gedaan omdat niemand aangifte doet?
Geef gewoon toe dat je een immense hekel aan Lubach hebt. Dat mag gewoon. Is zelfs niet erg.
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Die opmerkingis ook gewoon in het privaatrecht van toepassing.
Auteursrecht onderdeel van privacywetgeving? Maak jezelf niet zo belachelijk.quote:Daarbij staat het mij volledig vrij selectief te quoten van wie en waar ik wil, begrepen?
Portretrecht is trouwens naast het auteursrecht ook onderdeel van privacywetgeving, meneer de jurist.
Ik heb het niet over diefstal, dat interesseert me helemaal niks. Jij gebruikt het argument dat Lubach geen belanghebbende is. Daar reageer ik op.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit is in zoveel opzichten een domme vergelijking dat ik niet eens zou weten waar ik moet beginnen met reageren.
Laat ik in elk geval zeggen dat wat Rumag ook doet, het is in geen geval diefstal (wat onder het strafrecht valt)
quote:
Wat wil je nou man?quote:Als ik iemand jouw fiets zie stelen
Het ging over het openbaar maken van iemand zijn of haar foto, dat kan met zo goed onder privacywetgeving vallen en niet portretrecht. Als de foto in een niet openbare ruimte is genomen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:33 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Auteursrecht onderdeel van privacywetgeving? Maak jezelf niet zo belachelijk.
Okquote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:46 schreef Elan het volgende:
[..]
[quote]
Als ik iemand jouw fiets zie stelen
[\quote]
Wat wil je nou man?
Anyway, mij we wel hoe staan gaan het.
Mee eens, veelal een irritant geval.quote:
Echt een fantastische video van Lubag.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:29 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)ronamaatregelen.html
PRIMA.ACTIE.VAN.LUL.LUBACH
Failliet zal de eigenaar niet raken, want gesloten BV etc. De man is allang miljonair door de domheid van het volkquote:Op woensdag 1 april 2020 11:18 schreef polderturk het volgende:
[..]
Echt een fantastische video van Lubag.
Die RUMAG zijn een stelletje smerige dieven. Hopelijk gaan ze failliet.
En hopelijk verkoopt Lubag veel shirts.
Stel ze worden door iedereen aangeklaagd. Kan hij dan persoonlijk verantwoordelijk gesteld worden?quote:Op woensdag 1 april 2020 11:19 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Failliet zal de eigenaar niet raken, want gesloten BV etc. De man is allang miljonair door de domheid van het volk
Nee want hij doet volgens de wet niks verkeerd.quote:Op woensdag 1 april 2020 11:21 schreef polderturk het volgende:
[..]
Stel ze worden door iedereen aangeklaagd. Kan hij dan persoonlijk verantwoordelijk gesteld worden?
We houden er niets aan over!!!!1!1!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:07 schreef luxerobots het volgende:
Dat ze een kutbedrijf zijn dat ideeën steelt is bekend, en het is de vraag of dat juridisch strafbaar is.
Je kan slogans trademarken ja. I'm lovin it, bijvoorbeeld, of steeds verrassend altijd voordelig. Ik noem er maar een paar.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:07 schreef luxerobots het volgende:[/[quote]
[b]Op woensdag 1 april 2020 11:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Is de term 'joejoe' ook al getrademarkt? wtf
Humberto Tan is niet de enige aandeelhouder van Rumag.quote:Op woensdag 1 april 2020 11:29 schreef Ludachrist het volgende:
Elan wordt wel behoorlijk viesmad als iemand kritiek heeft op een bedrijf. Beetje vreemd.
Sterker, ze maken er meer winst op dat op hun normalen gejatte shirts. Het shirt kost de normale 15 Euro. Daarbovenop komt een extra bedrag van een tientje voor het Rode Kruis. En tenslotte rekenen ze ook nog 7 Euro aan verzendkosten.quote:Op woensdag 1 april 2020 11:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
We houden er niets aan over!!!!1!1!
Maar wel 10 euro eerst naar ons... En dan doen wij dat alsnog naar het Rode Kruis. Moet je maar op vertrouwen
nou nou nou...quote:Op woensdag 1 april 2020 11:22 schreef polderturk het volgende:
FUCK you RUMAG
Vieze gore smerige teringhufters.
Rumbertoquote:Op woensdag 1 april 2020 11:32 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Humberto Tan is niet de enige aandeelhouder van Rumag.
Joe joe lijkt me niet te trademarken. Net zoals 'goeiemorgen, bakkie?' of 'see you later alligator'.quote:Op woensdag 1 april 2020 11:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Je kan slogans trademarken ja. I'm lovin it, bijvoorbeeld, of steeds verrassend altijd voordelig. Ik noem er maar een paar.
RUMAG wilde de vingers er blijkbaar niet aan branden want ze hebben nu alle winst aan het Rode Kruis gegeven na de klacht van Bram Krikke. Maar dat kan net zo goed pure damage control zijn.quote:Op donderdag 2 april 2020 09:52 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Joe joe lijkt me niet te trademarken. Net zoals 'goeiemorgen, bakkie?' of 'see you later alligator'.
Blijft natuurlijk wel extreem triest dat je als bedrijf truien gaat maken met iets wat een andere BN'er kennelijk veel gebruikt. WTF
Don't shoot the messenger.quote:
Humberto en @Elan in elk geval.quote:Op vrijdag 3 april 2020 20:42 schreef FlippingCoin het volgende:
Hoeveel mensen hebben zij in dienst om teksten van andere te jatten en er puntjes tussen te plaatsen?
Met zulk personeel snap ik dat, helder.quote:Op vrijdag 3 april 2020 20:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Humberto en @:Elan in elk geval.
Waarschijnlijk één om de tekstjes te stelen en de rest voor alle social media aids waar het bedrijf op drijft.quote:Op vrijdag 3 april 2020 20:42 schreef FlippingCoin het volgende:
Hoeveel mensen hebben zij in dienst om teksten van andere te jatten en er puntjes tussen te plaatsen?
Heeft hij ontslag genomen?quote:Op vrijdag 3 april 2020 20:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Lelijke mutsman is weg![]()
Nu die andere pannenkoek nog
[ afbeelding ]
tja, het aanpakken van misstanden in de samenleving is bij de publieken nooit iets nieuws geweest.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:46 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
En dat van Oliver is ook maar weer een variatie op The Daily Show wat net als The Colbert Report ook weer een spin-off daarvan was. ZML is simpelweg dat concept naar Nederland vertaald, dat maakt het nog geen plagiaat.
Nee, natuurlijk niet, ongetwijfeld is hij door de investeerders met zachte hand richting exit geduwd.quote:
Eén medewerker jat de teksten, de ander zet de puntjes ertussen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 20:54 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Waarschijnlijk één om de tekstjes te stelen en de rest voor alle social media aids waar het bedrijf op drijft.
Toch respect voor hem dat hij deze stap zo snel genomen heeft. Hij heeft er toch een bedrijf met 40 werknemers van gemaakt.quote:Op vrijdag 3 april 2020 20:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Lelijke mutsman is weg![]()
Nu die andere pannenkoek nog
[ afbeelding ]
40quote:Op vrijdag 3 april 2020 20:42 schreef FlippingCoin het volgende:
quote:Op vrijdag 3 april 2020 22:01 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Toch respect voor hem dat hij deze stap zo snel genomen heeft. Hij heeft er toch een bedrijf met 40 werknemers van gemaakt.
Wow.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |