https://nos.nl/liveblog/2(...)ronamaatregelen.htmlquote:Rumag stopt corona-actie na uitzending Zondag met Lubach
Website Rumag is gestopt met het verkopen van kleding met betrekking tot het coronavirus, een dag na een kritisch item in Zondag met Lubach. Met de 'coronashirts' wilde het bedrijf geld ophalen voor het Rode Kruis, maar het satirische VPRO-programma beschuldigde ervan Rumag winst te maken op de benefietactie.
Het platform zegt geschrokken te zijn van de inhoud en stelt met de acties ruim 100.000 euro voor het Rode Kruis te hebben opgehaald. Ook benadrukken ze geen journalistieke organisatie te zijn en "te spelen volgens de regels van het wereldwijde web". Na eerdere kritiek zei Rumag dat critici hun "smoel" moesten houden en "het knopje van een zebrapad" moesten likken. Daar komt het bedrijf nu op terug. "We hadden niet in de emotie moeten reageren."
Mooi bedrijf welquote:Na eerdere kritiek zei Rumag dat critici hun "smoel" moesten houden en "het knopje van een zebrapad" moesten likken.
quote:503 Service Unavailable
No server is available to handle this request.
En dat van Oliver is ook maar weer een variatie op The Daily Show wat net als The Colbert Report ook weer een spin-off daarvan was. ZML is simpelweg dat concept naar Nederland vertaald, dat maakt het nog geen plagiaat.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:39 schreef Elan het volgende:
Lubach heeft het concept voor zijn show ook maar gejat van Oliver.
Beetje pot ketel verhaal dus.
Over wie heb je het?quote:Op maandag 30 maart 2020 14:44 schreef Nikonlover het volgende:
Wanneer stopt die dikke pad eens met dat walgelijke programma
Over wie gaat dit topic?quote:
Het bedrukken van shirts met quotes bestaat ook al 40/45 jaar.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:46 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
En dat van Oliver is ook maar weer een variatie op The Daily Show wat net als The Colbert Report ook weer een spin-off daarvan was. ZML is simpelweg dat concept naar Nederland vertaald, dat maakt het nog geen plagiaat.
Lubach heeft geen overgewicht, dus over hem zal het niet gaan. Hij zou eerder wat aan moeten komen.quote:
Lubach is een dikke pad.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Lubach heeft geen overgewicht, dus over hem zal het niet gaan. Hij zou eerder wat aan moeten komen.
Nee.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:50 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Jij denkt blijkbaar dat het over Jensen gaat.
Jensen denk ikquote:
Dat dacht ik ook ja. Soms is het beter om toe te geven dat je een fout gemaakt hebt dan aan je stelling vast te blijven houden.quote:
dat is in de tv-wereld niet ongebruikelijk en daar wordt in de meeste gevallen ook gewoon voor betaald. Iets wat Rumag niet doet.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:39 schreef Elan het volgende:
Bovendien heeft ZML slechts het concept overgenomen, ze vertalen niet de grappen van LWT.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:01 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
dat is in de tv-wereld niet ongebruikelijk en daar wordt in de meeste gevallen ook gewoon voor betaald. Iets wat Rumag niet doet.
Alsof Lubach daarvoor betaald.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:01 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
dat is in de tv-wereld niet ongebruikelijk en daar wordt in de meeste gevallen ook gewoon voor betaald. Iets wat Rumag niet doet.
Trump maakt geen programma's volgens mij.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:44 schreef Nikonlover het volgende:
Wanneer stopt die dikke pad eens met dat walgelijke programma
je denkt toch niet dat ze daar mee weg komen, als goedbekeken tv-programma op een nationale tv-zender? Het is niet iets wat op Omroep Schubbekutteveen alleen te zien is, waar nooit iemand lucht van krijgt.quote:
Ik denk dat er een groot verschil is tussen een bestaand concept pakken en dat te vullen met je eigen inhoud en er je eigen draai aan geven en... letterlijk teksten van andere mensen pakken en op t-shirts/feesboek zetten.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:39 schreef Elan het volgende:
Beetje pot ketel verhaal dus.
Dat kan en dat mag, maar zolang ze beide geen wetten overtreden is het vooral een kwestie van smaak.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat er een groot verschil is tussen een bestaand concept pakken en dat te vullen met je eigen inhoud en er je eigen draai aan geven en... letterlijk teksten van andere mensen pakken en op t-shirts/feesboek zetten.
Beiden misschien technisch gezien legaal. Maar ik weet wel dat ik veel meer respect heb voor het een dan het ander.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |