abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192357250
quote:
6s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:17 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ik kijk niet naar Linkse Lubach.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192357260
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:59 schreef recursief het volgende:
Even los van Lubach is Rumag natuurlijk een kansloos bedrijf met al hun jatwerk en stoere taalgebruik tegen mensen die daar bezwaar tegen maken.
Buy Aid is ook zo'n bedrijf. Zogenaamd 10% aan het goede doel geven, maar ondertussen de prijzen torenhoog maken. Een voorbeeld is koffie, wat verkocht wordt in vreemde eenheden per verpakking, maar teruggerekend 4,5 maal zo duur dan DE-koffie is.
Als 10% naar het goede doel gaat, dan weet je dat het echte doel Buy Aid (uit Utrecht) zelf is.
pi_192357293
gelukkig bestaan er domme mensen, anders zouden bedrijven als rumag geen bestaansrecht hebben.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_192357363
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:38 schreef recursief het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste bedrijven eerlijk gezegd helemaal niet op zo een Coronacrisis zitten te wachten. En als je als bedrijf een produkt maakt dat toevallig zeer bruikbaar is om deze crisis te bestrijden dan denk ik dat de meeste mensen er geen enkel probleem van maken dat je daar wat aan probeert te verdienen. Maar gebruik maken van de ellende van anderen om de prijzen eens flink op te schroeven, of zoals in het geval van Rumag om de suggestie te wekken dat ze doneren aan het Rode Kruis terwijl ze in feite de donatie + nog wat extra bovenop de prijs doen zodat ze naast die "donatie" extra winst maken, dat wordt door de meeste mensen als niet ethisch gezien. Of het juridisch gezien nu mag of niet, maakt daarbij geen ene drol uit.
Daarmee toorn je dus aan de grondbeginselen van de rechtsstaat, want eigenlijk is het gewoon pure laster wat die kwal gisteren er allemaal uitbraakte.
blablablabla
  maandag 30 maart 2020 @ 17:55:01 #105
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_192357375
Zullen genoeg mensen zijn die nu even op de site van Rumag kijken en denken: hey wat leuk. Of even de FB-pagina liken en blijven hangen.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_192357377
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:49 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
gelukkig bestaan er domme mensen, anders zouden bedrijven als rumag geen bestaansrecht hebben.
6000 shirts verkocht maal een tientje, best lekker voor het Rode Kruis.
blablablabla
pi_192357399
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Daarmee toorn je dus aan de grondbeginselen van de rechtsstaat, want eigenlijk is het gewoon pure laster wat die kwal gisteren er allemaal uitbraakte.
Het is gewoon legaal wat Lubach deed en volgens jouw eigen standaard mag je daar daarom niet over zeiken. ;)
  maandag 30 maart 2020 @ 17:58:54 #108
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192357424
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:46 schreef Idisrom het volgende:
Buy Aid
WTF, wat is dat voor business? 225gr drop voor 6,99, maar daar komt die donatie dan ook nog bovenop. Ook nog btw en verzendkosten en als klap op de vuurpijl moet je meer dan 10 doosjes afnemen, dan is de prijs zo opgebouwd:

quote:
Totaal bedrag aankoop---69,90
Donatie-------------------------6,99
Verzendkosten----------------8,00
bedrag excl.BTW-----------77,90
Btw-----------------------------16,36
__________________________+
Totaal incl. btw 94,26
bijna 100 euro voor 10 zakjes drop :') :') :') :') :')

Je betaalt dus 7 euro per 225gr drop aan buy-aid en daar bovenop komt dan nog de 10% donatie :') :') :') :')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_192357430
quote:

[..]

Als het waar is, is het geen laster he ;)

Dus als Lubach zegt dat Rumag schaamteloos andermans creatieve teksten kopieert en dat dan zelf met een flinke winst verkoopt, hoe is dat dan laster?
pi_192357453
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:55 schreef Elan het volgende:

[..]

6000 shirts verkocht maal een tientje, best lekker voor het Rode Kruis.
je kan het ook gewoon op de rekening van het Rode Kruis storten hoor, hoef je helemaal geen t-shirt ervoor te kopen.
https://doneer.rodekruis.nl/doneer
Ik ben geen robot.
pi_192357456
quote:

[..]

Hoho, ik had het over jouw argument dat wat Rumag doet/deed juridisch geen enkel probleem is. En aan de rechtstaat torn ik helemaal niet. De rechtstaat stelt ook Rumag in de gelegenheid om naar de rechter te stappen als ze denken dat Luback hier onrechtmatig handelt. Niet dat ik geloof dat ze zo een zaak ooit gaan winnen, maar ik heb de rechtstaat niet aangeraakt mallerd.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_192357473
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:01 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

je kan het ook gewoon op de rekening van het Rode Kruis storten hoor, hoef je helemaal geen t-shirt ervoor te kopen.
Maar hoe weten andere mensen dan dat je gedoneerd hebt? :{
pi_192357487
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:02 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Maar hoe weten andere mensen dan dat je gedoneerd hebt? :{
Zie hier hun business model ;)
pi_192357502
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:59 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Als het waar is, is het geen laster he ;)

Dus als Lubach zegt dat Rumag schaamteloos andermans creatieve teksten kopieert en dat dan zelf met een flinke winst verkoopt, hoe is dat dan laster?
Dat copyright overtreden is is helemaal geen vaststaand feit. En zo bracht hij het wel, alsof ze al een veroordeling aan hun kont hadden.

Alsof Chantal het niet leuk vond dat haar tekst op zo'n shirtje kwam te staan.
blablablabla
pi_192357521
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:01 schreef recursief het volgende:

[..]

Hoho, ik had het over jouw argument dat wat Rumag doet/deed juridisch geen enkel probleem is. En aan de rechtstaat torn ik helemaal niet. De rechtstaat stelt ook Rumag in de gelegenheid om naar de rechter te stappen als ze denken dat Luback hier onrechtmatig handelt. Niet dat ik geloof dat ze zo een zaak ooit gaan winnen, maar ik heb de rechtstaat niet aangeraakt mallerd.
Hopelijk stappen ze naar de rechter.
blablablabla
pi_192357524
Mensen die iets van rumag kopen. Bestaan die? Kent iemand die?
pi_192357537
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
je herkent ze aan de kleding die ze dragen ;)
Ik ben geen robot.
pi_192357570
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:01 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Zucht.
Daar gaat het helemaal niet om.

Kun je het punt nog meer missen? Mensen vinden zo'n shirt tof, omdat ze daarmee hun solidariteit laten zien aan slachtoffers en omgeving.

Je kunt je ook afvragen waarom goede doelen niet zelf wat meer commercieel denken en aan marketing doen.
blablablabla
pi_192357634
quote:

[..]

Waarom is Rumag dan niet naar de rechter gestapt, als het pure laster was? En het stuk in Quote, waar Lubach zich oa op baseerde, daarvoor zijn ze ook niet naar de rechter gestapt:

quote:
De ondernemer uit de textielindustrie acht het plausibel dat Rumag in deze tijd de productie moet uitbesteden. Een kostenpost van zo’n ¤3 per shirt, schat hij. De kosten voor het zelf drukken vervallen. Dan pakken we weer ons (conservatieve) bierviltje erbij. De kosten voor inkoop, drukken en verzenden liggen voor Rumag op ¤8,50 tot ¤11 per shirt. Bij een oplage van 8.000 shirts komt de omzet uit op zo’n ¤250.000. Hiervan gaat ongeveer ¤80.000 naar het Rode Kruis. De productie-, druk- en verzendkosten bedragen dan ergens tussen de ¤68.000 en ¤88.000. Ook de Belastingdienst komt een half tonnetje aan btw ophalen. Onder aan de streep resteert grofweg tussen de ¤35.000 en ¤55.000 voor Rumag. Als het bij deze aantallen blijft uiteraard.

En daar houdt het voordeel voor Rumag niet op. Aangezien het Rode Kruis een goed doel is met een ANBI-status mogen de donaties worden afgetrokken van de belasting. Hierbij verwijst hij ook naar een eerdere actie met ondernemer Bas Smit. ‘Dat kostte ons ¤25.000 omdat de Belastingdienst nog langskwam voor btw.’ Daar heeft Rumag van geleerd, want de btw wordt nu netjes in rekening gebracht. Membre stelt dat we met de berekeingen 'aardig in de buurt zitten'. Zijn bedrijf heeft nog niet alle kosten in zicht. ‘Met het minimale wat wij er aan over houden, kunnen wij overleven in deze crisistijd en ons daardoor dus ook inzetten voor het Rode Kruis. Als wij daarnaast wel genoeg overhouden, wat minimaal zal zijn, doneren wij dat vanzelfsprekend ook.'
Nee, ze zijn er gewoon mee gestopt, omdat ze fout zitten.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 30 maart 2020 @ 18:14:05 #120
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_192357664
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dan zijn die kortpittige wieven van feestboek.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator maandag 30 maart 2020 @ 18:24:53 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192357848
quote:
6s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:55 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Jullie mogen Jensen dikke pad noemen en ik mag Lubach een dikke pad noemen. Ik heb toestemming van @:Sp3c iemand dikke pad te noemen.
[..]

kappen met die irritante mentions iedere dag man
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 30 maart 2020 @ 18:56:46 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192358327
hmmm ik zie eigenlijk niet zo goed waar lubach nu eigenlijk problemen mee heeft ... naast het bedrijfsmodel van die figuren natuurlijk

ik had er verder nog nooit van gehoord maar blijkbaar verdienen ze er prima aan en doen ze er niet supergeheimzinnig over

lekker laten gaan joh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 30 maart 2020 @ 19:12:39 #123
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_192358643
quote:

[..]

Van laster is sprake als het gaat om ongefundeerde leugens. Geen idee dus waarom dit pure laster zou zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_192358880
quote:
Op maandag 30 maart 2020 16:54 schreef Knip het volgende:
Ik begrijp echt niet dat er zoveel mensen zijn die voor die bagger willen betalen.

Of is het soms een "grap" van Arjen Lubach. Chinezen kunnen de "r" niet zeggen, weet je nog??. In plaats daarvan zeggen die vleermuisvreters de "l"'. Ru.bach -> Lu.bag. Snap je hem? Lollig toch? En dan ook nog dat die bamibakkers alles imiteren en dan nog slecht ook ! Hahaha, wat een lol. Een slogan vertalen en die dan op een t-shirt drukken en dan nog slecht ook. Hahaha, wat een lol. Nee, niet racistisch hoor, geen geintje. Grappig toch? Glappig!
pi_192359010
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:11 schreef OllieA het volgende:

[..]

Waarom is Rumag dan niet naar de rechter gestapt, als het pure laster was?
Dag is nog niet om.
Rare definitie ook van fout zitten, als je wat quotes op een T-shirt zet.
blablablabla
  maandag 30 maart 2020 @ 19:56:29 #126
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192359493
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:54 schreef Knip het volgende:
Ik begrijp echt niet dat er zoveel mensen zijn die voor die bagger willen betalen.

Of is het soms een "grap" van Arjen Lubach. Chinezen kunnen de "r" niet zeggen, weet je nog??. In plaats daarvan zeggen die vleermuisvreters de "l"'. Ru.bach -> Lu.bag. Snap je hem? Lollig toch? En dan ook nog dat die bamibakkers alles imiteren en dan nog slecht ook ! Hahaha, wat een lol. Een slogan vertalen en die dan op een t-shirt drukken en dan nog slecht ook. Hahaha, wat een lol. Nee, niet racistisch hoor, geen geintje. Grappig toch? Glappig!
Doe eens lustig, jongen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 30 maart 2020 @ 20:00:31 #127
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192359555
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 19:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Dag is nog niet om.
Rare definitie ook van fout zitten, als je wat quotes op een T-shirt zet.
Dat valt strikt gezien onder auteursbescherming. Rumag profiteert van het feit dat dit mensen zijn die niet in Nederland wonen en zich niet bewust zijn van dit stinkende zaakje.

Als een bedrijf foto's van social media pakt en die met geld verkoopt zonder de rechthebbende te betalen, zou je dit dan ook prima vinden?
pi_192360256
quote:
6s.gif Op maandag 30 maart 2020 19:26 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O- Daar ging m'n thee
  maandag 30 maart 2020 @ 20:44:29 #129
204633 Fred2
Kritisch
pi_192360325
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:56 schreef sp3c het volgende:
hmmm ik zie eigenlijk niet zo goed waar lubach nu eigenlijk problemen mee heeft ... naast het bedrijfsmodel van die figuren natuurlijk

ik had er verder nog nooit van gehoord maar blijkbaar verdienen ze er prima aan en doen ze er niet supergeheimzinnig over

lekker laten gaan joh
Als je moet inspelen op het sentiment om geld te verdienen ben je wel erg diep gezonken.
So we just called him Fred too
pi_192360423
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 20:00 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat valt strikt gezien onder auteursbescherming. Rumag profiteert van het feit dat dit mensen zijn die niet in Nederland wonen en zich niet bewust zijn van dit stinkende zaakje.

Als een bedrijf foto's van social media pakt en die met geld verkoopt zonder de rechthebbende te betalen, zou je dit dan ook prima vinden?
Hij quote ook bekende Nederlanders Chantal Janzen, Martin Meiland zijn heus wel bekend met het auteursrecht, en anders wel de mensen/bureaus die hun belangen behartigen. Chantal is een huisvriend van John de Mol, zulke mensen staan echt wel voor hun eigen "merk" .

Kan op een gegeven moment zelfs zijn dat die bekende figuren er trots op zijn. Persiflage in de TV-kantine, T-shirt van Rumag etc
blablablabla
pi_192360464
quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:36 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

Mooi bedrijf wel _O-
Dat ze zulke slechte verliezers zijn die niet kunnen incasseren maakt het juist zo leuk. Anders was het maar meh
  maandag 30 maart 2020 @ 20:54:54 #132
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192360485
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:56 schreef sp3c het volgende:
- Geld verdienen met een dienst/producten is prima
- Geld verdienen met content van anderen is twijfelachtig
- Geld verdienen door op een crisis mee te liften is beklagenswaardig
- Geld verdienen door het meeliften op de crisis te verpakken als liefdadigheid maar stiekem een onnodig groot winstdeel pakken... begint richting "zum kotzen" te gaan,
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 30 maart 2020 @ 21:16:33 #133
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192360859
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 20:51 schreef Elan het volgende:

[..]

Hij quote ook bekende Nederlanders Chantal Janzen, Martin Meiland zijn heus wel bekend met het auteursrecht, en anders wel de mensen/bureaus die hun belangen behartigen. Chantal is een huisvriend van John de Mol, zulke mensen staan echt wel voor hun eigen "merk" .
En bij precies die mensen hebben ze eerst navraag gedaan hoe dit nu precies juridisch zit en een quote weggelaten omdat ze anders een vordering aan hun broek krijgen.

De juiste route is bij iedere quote contact opnemen met de auteur en iets afspreken over hoe ze dat nu precies doen. Dat doen ze niet, alleen bij televisieprogramma's omdat ze weten dat die wel de vloer met ze aanvegen.

Zo werkt het met foto's, zo werkt het met quotes. Rumag heeft daar echter schijt aan.
pi_192361336
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 21:16 schreef Poem_ het volgende:

[..]

En bij precies die mensen hebben ze eerst navraag gedaan hoe dit nu precies juridisch zit en een quote weggelaten omdat ze anders een vordering aan hun broek krijgen.

De juiste route is bij iedere quote contact opnemen met de auteur en iets afspreken over hoe ze dat nu precies doen. Dat doen ze niet, alleen bij televisieprogramma's omdat ze weten dat die wel de vloer met ze aanvegen.

Zo werkt het met foto's, zo werkt het met quotes. Rumag heeft daar echter schijt aan.
Welke quotes doel je op die letterlijk overgenomen zijn dan? Heb ze bij Lubach niet voorbij zien namelijk. Terwijl die behoorlijk zijn best deed die gasten in een kwaad daglicht te zetten.
blablablabla
pi_192361640
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 20:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

- Geld verdienen met een dienst/producten is prima
- Geld verdienen met content van anderen is twijfelachtig
- Geld verdienen door op een crisis mee te liften is beklagenswaardig
- Geld verdienen door het meeliften op de crisis te verpakken als liefdadigheid maar stiekem een onnodig groot winstdeel pakken... begint richting "zum kotzen" te gaan,
Nou ja, dit dus.
  maandag 30 maart 2020 @ 22:18:56 #136
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192361884
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 21:42 schreef Elan het volgende:

[..]

Welke quotes doel je op die letterlijk overgenomen zijn dan? Heb ze bij Lubach niet voorbij zien namelijk. Terwijl die behoorlijk zijn best deed die gasten in een kwaad daglicht te zetten.
Random quotes van random mensen op social media.

Maar wat zou je er van vinden als datzelfde met foto's gebeurt? En waarom zou dit niet voor tekst gelden?
pi_192362662
Als we zelf nou eens stoppen met Rumag... Door verandering van inzicht is het Nederland al gelukt om producten te laten omvallen en sinds een tijdje lukt het veel mensen al heel aardig om binnen te blijven; dan moet het met Rumag toch ook lukken?
  dinsdag 31 maart 2020 @ 08:52:39 #138
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_192366743
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat copyright overtreden is is helemaal geen vaststaand feit. En zo bracht hij het wel, alsof ze al een veroordeling aan hun kont hadden.

Alsof Chantal het niet leuk vond dat haar tekst op zo'n shirtje kwam te staan.
En het is niet eens haar tekst....
My mind is leaving, my body follows...
pi_192367721
quote:
6s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:44 schreef Nikonlover het volgende:
Wanneer stopt die dikke pad eens met dat walgelijke programma
Je bedoelt Jensen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 31 maart 2020 @ 10:12:33 #140
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192367759
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Je bedoelt Jensen?
deze dikke ,die zijn programma kwijt is en nu op Youtube zit

quote:
Eerder woensdag werd bekend dat RTL stopt met de talkshow van Jensen. Soundos en Jensen botsten eerder dit jaar hard nadat Soundos in niet mis te verstane woorden had laten blijken dat ze nooit in zijn show plaats wilde nemen.
Ze was uitgenodigd door zijn redactie om te praten over haar theatertournee en over hoe het is om in deze tijd cabaretier te zijn. "
Nooit van mijn leven dat ik daar ga zitten.
Ik laat nog liever mijn teennagels eruit trekken zonder verdoving", liet ze haar management weten, waarna ze haar reactie op Instagram postte.
_O- _O- _O_ *O*
https://www.rtlnieuws.nl/(...)jensen-door-naar-uwv

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_192367761
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:18 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Random quotes van random mensen op social media.

Maar wat zou je er van vinden als datzelfde met foto's gebeurt? En waarom zou dit niet voor tekst gelden?
Foto's is iets heel anders, dat valt gewoon onder de wet op de privacy.

Een quote of zelfs een verbastering of vertaling van een quote is maar helemaal de vraag of dat intellectueel eigendom is .Met x miljard mensen op aarde kan het bijna niet anders of wat jij zegt is al een keer ooit ergens in een net iets andere context door iemand anders geroepen.

En dan nog, er is kennelijk een behoorlijke markt voor mensen die met dergelijke shirtjes met een flauwe kutquote willen lopen en daar grof voor willen betalen, laat ze lekker zou ik zeggen.

Rumag had in anderhalve week al een ton opgehaald voor het Rode Kruis, maar natuurlijk gaat het in dit land over de 3 ton die hij zelf in zijn zak steekt. Nu ligt die actie door de commotie dus stil dus geen extra geld meer voor het Rode Kruis. Hoop dat Lubach trots is op zichzelf :W
blablablabla
pi_192367793
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:50 schreef Magister_Artium het volgende:
Als we zelf nou eens stoppen met Rumag... Door verandering van inzicht is het Nederland al gelukt om producten te laten omvallen en sinds een tijdje lukt het veel mensen al heel aardig om binnen te blijven; dan moet het met Rumag toch ook lukken?
Deze maand(en) is negatief in de media komen best killing. Als het een coronavrije periode was geweest, was het voor Rumag waarschijnlijk business as usual.
Met elke refresh lopen de likes en volgers achteruit op facebook en instagram.

Wist trouwens niet dat het een 'volwaardig bedrijf' was, maar gewoon een of ander faceboekgroep ofzo :D
pi_192367846
quote:

[..]

Nee want het is waar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 10:23:34 #144
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192367941
quote:

[..]

Het is hooguit smaad op basis van waarheid.

Wat jij doet (iemand beschuldigen van crimineel gedrag wetende dat dat niet waar is) is echter wel laster. En dat IS strafbaar.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 10:24:18 #145
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_192367950
Zonder het "hou je smoel" berichtje had het waarschijnlijk Lubach niet eens gehaald.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 10:26:04 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192367975
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:32 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat iedereen die niet alleen maar lieve woordjes over zijn politiek helden zegt het zwijgen moet worden opgelegd
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:22:16 #147
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192368881
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Je bedoelt Jensen?
Nee, ik bedoel Lubach.

Jensen is een baas
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192369082
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nee want het is waar.
Een gedeelte is waar ja, de hele stelling dat Rumag copyright wetgeving op grote schaal zou overtreden is nogal suggestief zonder concrete bewijzen.
blablablabla
pi_192369128
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Rumag had in anderhalve week al een ton opgehaald voor het Rode Kruis, maar natuurlijk gaat het in dit land over de 3 ton die hij zelf in zijn zak steekt. Nu ligt die actie door de commotie dus stil dus geen extra geld meer voor het Rode Kruis. Hoop dat Lubach trots is op zichzelf :W
Als mensen echt aan het rode kruis willen doneren, dan kan dat nog steeds bij het rode kruis.
En als men per se een t-shirt als tegenprestatie wil, dan kan doneren dmv het bestellen van hetzelfde tshirt op lubag.nl en hetzelfde shirt is zelfs minder duur.
Mooie poging Elan :W
pi_192369425
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Een gedeelte is waar ja, de hele stelling dat Rumag copyright wetgeving op grote schaal zou overtreden is nogal suggestief zonder concrete bewijzen.
Dat zeggen ze dan ook niet.
pi_192369777
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat zeggen ze dan ook niet.
Jawel, meerdere keren zelfs.
blablablabla
pi_192369868
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als mensen echt aan het rode kruis willen doneren, dan kan dat nog steeds bij het rode kruis.
En als men per se een t-shirt als tegenprestatie wil, dan kan doneren dmv het bestellen van hetzelfde tshirt op lubag.nl en hetzelfde shirt is zelfs minder duur.
Mooie poging Elan :W
Wat boeit jou het dat kennelijk duizenden mensen 35 euro of meer voor een T-shirt van een bepaald merk willen betalen?

Laat kwal Lubach zelf iets bedenken om geld in te zamelen om de strijd aan te gaan met Corona in plaats van dit soort misplaatste activiteiten. Die hele fixatie op een merk is gewoon ronduit zielig.
blablablabla
pi_192369906
https://www.geenstijl.nl/(...)-meter-afstand-stof/

Hier, precies 0 euro gaat naar welk goede doel dan ook. En zo zijn er honderden zo niet duizenden initiatieven die parasiteren op Covid. Maar Rumag is kut en moet kapot!
blablablabla
pi_192369996
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 12:28 schreef Elan het volgende:
Maar Rumag is kut en moet kapot!
Eens met mijn goede vriend @Elan .
pi_192370095
1400 likes kwijtgeraakt tussen 09:00 en nu op facebook. Dat gaat best hard.
pi_192370258
quote:
Maar Rumag is kut en moet kapot!
Zal er geen traan om laten. Het leven in het grijze gebied gaat nu eenmaal niet over rozen.

Consider,before,you,begin
pi_192370304
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 12:50 schreef Chia het volgende:

[..]

Zal er geen traan om laten. Het leven in het grijze gebied gaat nu eenmaal niet over rozen.

Consider,before,you,begin
Ik ook niet maar die woede was wel subjectief.
blablablabla
pi_192370310
Dubbel
blablablabla
pi_192370490
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 12:52 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik ook niet maar die woede was wel subjectief.
What about..
  dinsdag 31 maart 2020 @ 13:05:55 #160
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_192370583
Natuurlijk ziet D66-rat Lubach liever niet dit soort particuliere initiatieven. Alleen Vadertje Staat mag de burger redden. :r
pi_192370598
quote:
https://www.geenstijl.nl/(...)-meter-afstand-stof/

Hier, precies 0 euro gaat naar welk goede doel dan ook. En zo zijn er honderden zo niet duizenden initiatieven die parasiteren op Covid. Maar Rumag is kut en moet kapot!
Dat heeft Geenstijl niet gejat en ze zijn open over waar het geld naartoe gaat. Rumag jat hun ideeën en verhoogt de 'verzendkosten' evenredig met wat ze aan het Rode Kruis afstaan. Zodat het lijkt alsof ze het voor het goede doel doen en toch dezelfde winst pakken. En daar liegen ze ook nog eens over.

Je begrijpt het nog steeds niet :N
pi_192370702
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat heeft Geenstijl niet gejat en ze zijn open over waar het geld naartoe gaat. Rumag jat hun ideeën en verhoogt de 'verzendkosten' evenredig met wat ze aan het Rode Kruis afstaan. Zodat het lijkt alsof ze het voor het goede doel doen en toch dezelfde winst pakken. En daar liegen ze ook nog eens over.

Je begrijpt het nog steeds niet :N
En jij lijkt nog steeds niet te begrijpen dat jatten van quotes subjectief is, en Rumag pakt die winst dus ook gewoon en liegt daar desgevraagd ook niet over.

Sterker nog: Je ziet als je zo'n Corona shirt koopt er gewoon bij staan dat die 10 euro er nog extra bij komt. Wie hou je voor de gek met je aantijgingen?

Je bent gewoon jaloers dat jij zo'n simpel concept nooit bedacht hebt.
blablablabla
  dinsdag 31 maart 2020 @ 13:13:30 #163
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_192370727
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:12 schreef Elan het volgende:

[..]

En jij lijkt nog steeds niet te begrijpen dat jatten subjectief is Rumag pakt die winst gewoon en liegt daar ook niet over.

Sterker nog: Je ziet als je zo'n Corona shirt koopt er gewoon bij staan dat die 10 euro er nog extra bij komt.

Blijkbaar is het een doodzonde om - naast het goede doel te steunen - ook nog wat te verdienen met de verkoop van t-shirts. :') Dan roof je van stervende oudjes met Corona, ofzo.
pi_192370760
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:12 schreef Elan het volgende:

[..]

En jij lijkt nog steeds niet te begrijpen dat jatten subjectief is Rumag pakt die winst gewoon en liegt daar ook niet over.

Sterker nog: Je ziet als je zo'n Corona shirt koopt er gewoon bij staan dat die 10 euro er nog extra bij komt.

Ik zou me kapot schamen als ik op zo'n manier mijn geld verdien. En nee, ze liegen er wel om. Je betaald een hoog bedrag dat ze verzendkosten noemen terwijl Lubach berekend dat ze maar 2 Euro kosten hebben per pakket. Dat is doen of je veel kosten hebt, terwijl dat gewoon de winst vergroten is.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 13:15:32 #165
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192370768
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:05 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Natuurlijk ziet D66-rat Lubach liever niet dit soort particuliere initiatieven. Alleen Vadertje Staat mag de burger redden. :r
Ik heb ook weinig op mijn Lubag's politiek maar ik denk dat hij absoluut geen probleem heeft met bedrijfsinitiatieven die eerlijk en transparant lopen.

En zo hoort het ook. Een crisis zou geen buitenkansje moeten zijn voor extra winst. En je winstbejag verpakken als liefdadigheid is echt wel vrij smerig.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 13:23:10 #166
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192370893
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Foto's is iets heel anders, dat valt gewoon onder de wet op de privacy.
Met privacy heeft het weinig van doen. Foto's vallen ook onder diezelfde bescherming. Het is namelijk eigendom van degene die het maakt. Of dat nu om citaten of foto's gaat: het principe is hetzelfde.

quote:
Een quote of zelfs een verbastering of vertaling van een quote is maar helemaal de vraag of dat intellectueel eigendom is .Met x miljard mensen op aarde kan het bijna niet anders of wat jij zegt is al een keer ooit ergens in een net iets andere context door iemand anders geroepen.
Maar dat is helemaal niet het punt. Jij mag inderdaad nog veelvuldig citaten van het internet roepen of foto's van onbekenden aan andere mensen laten zien. Dat verandert echter wanneer je er geld mee wil gaan verdienen.

quote:
En dan nog, er is kennelijk een behoorlijke markt voor mensen die met dergelijke shirtjes met een flauwe kutquote willen lopen en daar grof voor willen betalen, laat ze lekker zou ik zeggen.
Het gaat niet om de mensen die daar geld voor willen betalen. Het gaat in dit geval om een schimmig bedrijf wat op een schimmige manier geld verdient en rechthebbenden niet betaalt terwijl Rumag daar wel flink aan verdient.

quote:
Snap je nou echt niet wat Rumag hier doet?
pi_192371003
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik zou me kapot schamen als ik op zo'n manier mijn geld verdien. En nee, ze liegen er wel om. Je betaald een hoog bedrag dat ze verzendkosten noemen terwijl Lubach berekend dat ze maar 2 Euro kosten hebben per pakket. Dat is doen of je veel kosten hebt, terwijl dat gewoon de winst vergroten is.
Het is gewoon een prima uitgewerkt concept en ze mogen vragen wat ze willen voor hun troep. De hele kledingbranche zit vol met debiele merken die krankzinnige marges pakken. If you don't like the brand, don't buy it.
blablablabla
  dinsdag 31 maart 2020 @ 13:32:33 #168
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192371050
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:29 schreef Elan het volgende:

[..]

Het is gewoon een prima uitgewerkt concept
Niet echt, want als er morgen ineens 300 belanghebbenden op de stoep staan met een vordering omdat ze niet betaald krijgen voor hun intellectueel eigendom hebben ze een probleem. Dat kun je moeilijk een 'prima concept' noemen.
pi_192371065
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:12 schreef Elan het volgende:

[..]

En jij lijkt nog steeds niet te begrijpen dat jatten van quotes subjectief is, en Rumag pakt die winst dus ook gewoon en liegt daar desgevraagd ook niet over.

Sterker nog: Je ziet als je zo'n Corona shirt koopt er gewoon bij staan dat die 10 euro er nog extra bij komt. Wie hou je voor de gek met je aantijgingen?

Andermans quotes / uitspraken / woorden van het internet jatten, die voor je eigen content / producten / handelswaar gebruiken en er vervolgens (dikke) winst mee maken is prima.

En mensen die daar een probleem in zien / mee hebben zijn eigenlijk gewoon jaloers.

Oké dan.
pi_192371099
"Life.doesn't.start.fair.but.with.hard.work.and.effort.it.ends.fair" - Dr.Mabuse
pi_192371140
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 12:25 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat boeit jou het dat kennelijk duizenden mensen 35 euro of meer voor een T-shirt van een bepaald merk willen betalen?

Laat kwal Lubach zelf iets bedenken om geld in te zamelen om de strijd aan te gaan met Corona in plaats van dit soort misplaatste activiteiten. Die hele fixatie op een merk is gewoon ronduit zielig.
wat laat jij je kennen zeg
pi_192371144
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:32 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Niet echt, want als er morgen ineens 300 belanghebbenden op de stoep staan met een vordering omdat ze niet betaald krijgen voor hun intellectueel eigendom hebben ze een probleem. Dat kun je moeilijk een 'prima concept' noemen.
Hypothetisch geneuzel.
Kennelijk is de situatie die Lubach schetste aangaande copyright schromelijk overdreven, anders kom je daar nooit 5 jaar lang mee weg.
blablablabla
pi_192371161
Rumag is gewoon een schimmig bedrijf. Ze struinen het internet af naar grappige quotes en plakken dat op shirts, sweaters, drinkbekers etc. Ze weten het goed te verpakken, want ze sluiten ook commerciële deals met bedrijven.

Mag dat? Ja, dat lijkt er wel op:

Is het verwerpelijk? Ja, in mijn ogen ook, want je verdient geld met de ideeën van anderen.

Wat betreft het Rode Kruis is het helemaal schandalig. Want als je geld ophaalt voor het goede doel, zorg er dan voor dat je op de actie zelf geen winst maakt en laat al het geld naar dat goede doel gaan. Rumag maakt nu dus goede sier met de naam van het Rode Kruis, en verdient er ondertussen nog geld op ook.

Daar bovenop communiceert Rumag ook nog eens als een debiel met zinnen als 'lik het knopje van een zebrapad'.

Het is dus geheel terecht dat Lubach hen afbrandt.

Je zou zelfs kunnen stellen dat Rumag deze negatieve publiciteit over zichzelf afgeroepen heeft. Als je tenminste wat verder kunt kijken dan puur 'slim' geld verdienen.
pi_192371174
Hypothetisch.Geneuzel.- Dr.Mabuse
  dinsdag 31 maart 2020 @ 13:39:56 #175
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192371184
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Hypothetisch geneuzel.
Kennelijk is de situatie die Lubach schetste aangaande copyright schromelijk overdreven, anders kom je daar nooit 5 jaar lang mee weg.
Natuurlijk wel, want de meeste quotes die ze gebruiken zijn van mensen duizenden kilometers verderop. Die weten niet dat er een bedrijf hier is gevestigd wat - over hun rug - goed geld mee verdient.
pi_192371187
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:33 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Andermans quotes / uitspraken / woorden van het internet jatten, die voor je eigen content / producten / handelswaar gebruiken en er vervolgens (dikke) winst mee maken is prima.

En mensen die daar een probleem in zien / mee hebben zijn eigenlijk gewoon jaloers.

Oké dan.
Ja dat is prima. Tenzij een rechter daar anders over beslist zijn ze niet in overtreding.

Waarom zijn ze in al die jaren nooit met succes aangeklaagd als ze chronisch inbreuk plegen op copyright? _O-

Omdat Lubach dom uit zijn nek lult.
blablablabla
pi_192371213
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 12:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Jawel, meerdere keren zelfs.
Nee dat doen ze niet.
Ze zeggen constant grijsgebied en dat het laakbaar is maar niet strafbaar.
Ik heb het stuk gisteren bekeken.
pi_192371218
OMDAT.LUBACH.DOM.UIT.ZIJN.NEK.LULT.

ELAM

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2020 13:42:28 ]
pi_192371237
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:41 schreef Nielsch het volgende:
OMDAT.LUBACH.DOM.UIT.ZIJN.NEK.LULT.
Je.bent.me.net.voor - Dr Mabuse
  dinsdag 31 maart 2020 @ 13:42:44 #180
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192371241
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja dat is prima. Tenzij een rechter daar anders over beslist zijn ze niet in overtreding.

Waarom zijn ze in al die jaren nooit met succes aangeklaagd als ze chronisch inbreuk plegen op copyright? _O-
Omdat ze citaten gebruiken van mensen aan de andere kant van de oceaan en ze begrijpen heel goed dat die mensen niet even een advocaat inschakelen die voor hen een vordering opstelt om hen deel van het intellectueel eigendom te betalen.
pi_192371261
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:39 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, want de meeste quotes die ze gebruiken zijn van mensen duizenden kilometers verderop. Die weten niet dat er een bedrijf hier is gevestigd wat - over hun rug - goed geld mee verdient.
Of het is gewoon niet verboden wat ze doen.
blablablabla
pi_192371275
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:42 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Je.bent.me.net.voor - Dr Mabuse
Lekker je eigen topic aan het verkloten maat.
blablablabla
pi_192371283
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Of je wil het gewoon niet zien hoe idioot ze bezig zijn.
pi_192371319
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Blijkbaar is het een doodzonde om - naast het goede doel te steunen - ook nog wat te verdienen met de verkoop van t-shirts. :') Dan roof je van stervende oudjes met Corona, ofzo.
Rumag had van te voren eerlijk kunnen zeggen dat zij maar een gedeelte van de inkomsten overmaken naar het goede doel en dat de rest in eigen zak gestopt wordt omdat zij willen meeliften op de naam van het goede doel en winst wil maken.

Deden ze niet want dat zou de verkoop schaden. Slecht voor de portemonnee.

Mogen we niks van vinden. :')
  dinsdag 31 maart 2020 @ 13:47:31 #185
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_192371333
quote:
6s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:44 schreef Nikonlover het volgende:
Wanneer stopt die dikke pad eens met dat walgelijke programma
Ik dacht dat je juist een fan was van Jensen? :o
  dinsdag 31 maart 2020 @ 13:47:31 #186
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192371334
quote:

[..]

Ja, gewoon je vingers in je oren stoppen en heel hard "nananaaa" roepen. Ik ben wel klaar met je getroll.
pi_192371339
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Lekker je eigen topic aan het verkloten maat.
Ik doe een RUMAGJE.

Irritant hè?
pi_192371348
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:47 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ja, gewoon je vingers in je oren stoppen en heel hard "nananaaa" roepen. Ik ben wel klaar met je getroll.
Ja.

Ik ook wel.
pi_192371355
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:44 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Of je wil het gewoon niet zien hoe idioot ze bezig zijn.
Wat valt er precies te zien dan? Ik zie iemand met een gebreid mutsje via een geniaal (weliswaar op het randje van de legaliteit) concept miljoenen binnenharken. Jij en je leger clowns hier doen alsof Rumag kinderporno maakt.
blablablabla
pi_192371385
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:47 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nee, je bent uitgeluld. Er is geen enkele juridische grondslag om dit te veroordelen. Je hebt niks aan feiten, alleen je eigen moralistische gezanik, pannenkoek! :W
blablablabla
pi_192371404
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:48 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat valt er precies te zien dan? Ik zie iemand met een gebreid mutsje via een geniaal (weliswaar op het randje van de legaliteit) concept miljoenen binnenharken. Jij en je leger clowns hier doen alsof Rumag kinderporno maakt.
Geniaal? Rare definitie van geniaal heb jij

Wanneer had jij besloten dat rumag totaal onschuldig is?
pi_192371407
quote:

[..]

Het is ook een grijs gebied. Daar heeft die oprichter gelijk in.

Maar Rumag steelt niet alleen zinnetjes. Ze stelen ook concepten. Zoals bijvoorbeeld die strandhanddoek met 'aangespoelde walvis' erop, terwijl er al zo'n handdoek bestaat met de zin 'beached whale'.

Maar goed, iedereen zal toch wel moeten inzien dat het onorigineel en gewoon vrij zielig is.
pi_192371449
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Nee, je bent uitgeluld. Er is geen enkele juridische grondslag om dit te veroordelen. Je hebt niks aan feiten, alleen je eigen moralistische gezanik, pannenkoek! :W
Ben jij dit?

dinsdag 31 maart 2020 @ 13:53:51 #194
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192371453
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Nee, je bent uitgeluld. Er is geen enkele juridische grondslag om dit te veroordelen.
Als je de moeite had genomen om te lezen dan had je begrepen dat dat toch iets gecompliceerder ligt. Maar dat doe je niet, je bent hier alleen maar om te roepen dat "het niet illegaal is". Strikt gezien kun je dat niet eens weten, omdat er nog geen enkele vordering voor de rechter is gebracht.
pi_192371454
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar Rumag steelt niet alleen zinnetjes. Ze stelen ook concepten. Zoals bijvoorbeeld die strandhanddoek met 'aangespoelde walvis' erop, terwijl er al zo'n handdoek bestaat met de zin 'beached whale'.

Maar goed, iedereen zal toch wel moeten inzien dat het onorigineel en gewoon vrij zielig is.
Nou, niet iedereen.

Dat is wel duidelijk inmiddels.

:Y 8)7
pi_192371526
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Joh.

Bedrijven jatten constant elkaars beste ideeën en implementeren dat in hun eigen productlijn. Er zijn echter grenzen, maar daar is een rechter voor om dat te bepalen. Niet Lubach.

Zijn aantijgingen zijn gebaseerd op stront, hij is niet eens een belanghebbende in het hele verhaal.
blablablabla
pi_192371568
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:53 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Strikt gezien kun je dat niet eens weten, omdat er nog geen enkele vordering voor de rechter is gebracht.
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, toch?
Kan zo op een T-shirt. Hupsakee.
blablablabla
pi_192371603
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:57 schreef Elan het volgende:
Zijn aantijgingen zijn gebaseerd op stront, hij is niet eens een belanghebbende in het hele verhaal.
Dat is juist goed. Belanghebbenden hebben een mening juist omdat zij belanghebbend zijn.

Rumag zal vol blijven houden dat ze goed, of in ieder geval niet fout, bezig zijn. Dit omdat ze er geld mee verdienen.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 14:01:44 #199
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192371624
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, toch?
Met strafrecht heeft dit niets van doen. Eerder noemde je ook al privacy. Je hebt geen flauw benul waar het over gaat kennelijk.
pi_192371644
Ook als er geen rechter aan te pas komt mogen mensen het moreel verwerpelijk vinden. Nogal bijzonder dat mensen hier enerzijds wel direct klaar staan met hun eigen moralistische vinger om daarmee te oordelen over de moralistische vingers van een anderen _O- Over selectiviteit gesproken. :D

Ik vind zelf dus vooral die jankerige reactie van RUMAG naar aanleiding van de uitzending ZML nogal schijnheilig en daardoor grappig. 'We zijn zo erg geschrokken ;( ;( ' Nou nee, alles uit de ZML aflevering was afgelopen week al in het nieuws geweest. Alleen die bereikten niet in 1x zo'n groot publiek en toen vonden ze het allemaal prima.

Als ze nou voor 1x even wat geld hadden neergelegd voor een tekstschrijver hadden ze hier zelfs nog wel leuk op in kunnen haken, zeker gezien de aard van het bedrijf, hun bereik en redelijk trouwe volgers. En dan daarnaast gewoon een verklaring afgeven zonder krokodillentranen die ofwel overeenkomt met wat ze afgelopen week zelf tegen andere pers hebben verklaard ofwel daarop terugkomt met echte excuses.

Is het selectief van me om dit grappig te vinden omdat dit toevallig in het nieuws komt? Ongetwijfeld, maar ik zal er geen krokodillentraan om laten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')