abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192369777
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat zeggen ze dan ook niet.
Jawel, meerdere keren zelfs.
blablablabla
pi_192369868
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als mensen echt aan het rode kruis willen doneren, dan kan dat nog steeds bij het rode kruis.
En als men per se een t-shirt als tegenprestatie wil, dan kan doneren dmv het bestellen van hetzelfde tshirt op lubag.nl en hetzelfde shirt is zelfs minder duur.
Mooie poging Elan :W
Wat boeit jou het dat kennelijk duizenden mensen 35 euro of meer voor een T-shirt van een bepaald merk willen betalen?

Laat kwal Lubach zelf iets bedenken om geld in te zamelen om de strijd aan te gaan met Corona in plaats van dit soort misplaatste activiteiten. Die hele fixatie op een merk is gewoon ronduit zielig.
blablablabla
pi_192369906
https://www.geenstijl.nl/(...)-meter-afstand-stof/

Hier, precies 0 euro gaat naar welk goede doel dan ook. En zo zijn er honderden zo niet duizenden initiatieven die parasiteren op Covid. Maar Rumag is kut en moet kapot!
blablablabla
pi_192369996
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 12:28 schreef Elan het volgende:
Maar Rumag is kut en moet kapot!
Eens met mijn goede vriend @Elan .
pi_192370095
1400 likes kwijtgeraakt tussen 09:00 en nu op facebook. Dat gaat best hard.
pi_192370258
quote:
Maar Rumag is kut en moet kapot!
Zal er geen traan om laten. Het leven in het grijze gebied gaat nu eenmaal niet over rozen.

Consider,before,you,begin
pi_192370304
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 12:50 schreef Chia het volgende:

[..]

Zal er geen traan om laten. Het leven in het grijze gebied gaat nu eenmaal niet over rozen.

Consider,before,you,begin
Ik ook niet maar die woede was wel subjectief.
blablablabla
pi_192370310
Dubbel
blablablabla
pi_192370490
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 12:52 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik ook niet maar die woede was wel subjectief.
What about..
  dinsdag 31 maart 2020 @ 13:05:55 #160
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_192370583
Natuurlijk ziet D66-rat Lubach liever niet dit soort particuliere initiatieven. Alleen Vadertje Staat mag de burger redden. :r
pi_192370598
quote:
https://www.geenstijl.nl/(...)-meter-afstand-stof/

Hier, precies 0 euro gaat naar welk goede doel dan ook. En zo zijn er honderden zo niet duizenden initiatieven die parasiteren op Covid. Maar Rumag is kut en moet kapot!
Dat heeft Geenstijl niet gejat en ze zijn open over waar het geld naartoe gaat. Rumag jat hun ideeën en verhoogt de 'verzendkosten' evenredig met wat ze aan het Rode Kruis afstaan. Zodat het lijkt alsof ze het voor het goede doel doen en toch dezelfde winst pakken. En daar liegen ze ook nog eens over.

Je begrijpt het nog steeds niet :N
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192370702
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat heeft Geenstijl niet gejat en ze zijn open over waar het geld naartoe gaat. Rumag jat hun ideeën en verhoogt de 'verzendkosten' evenredig met wat ze aan het Rode Kruis afstaan. Zodat het lijkt alsof ze het voor het goede doel doen en toch dezelfde winst pakken. En daar liegen ze ook nog eens over.

Je begrijpt het nog steeds niet :N
En jij lijkt nog steeds niet te begrijpen dat jatten van quotes subjectief is, en Rumag pakt die winst dus ook gewoon en liegt daar desgevraagd ook niet over.

Sterker nog: Je ziet als je zo'n Corona shirt koopt er gewoon bij staan dat die 10 euro er nog extra bij komt. Wie hou je voor de gek met je aantijgingen?

Je bent gewoon jaloers dat jij zo'n simpel concept nooit bedacht hebt.
blablablabla
  dinsdag 31 maart 2020 @ 13:13:30 #163
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_192370727
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:12 schreef Elan het volgende:

[..]

En jij lijkt nog steeds niet te begrijpen dat jatten subjectief is Rumag pakt die winst gewoon en liegt daar ook niet over.

Sterker nog: Je ziet als je zo'n Corona shirt koopt er gewoon bij staan dat die 10 euro er nog extra bij komt.

Blijkbaar is het een doodzonde om - naast het goede doel te steunen - ook nog wat te verdienen met de verkoop van t-shirts. :') Dan roof je van stervende oudjes met Corona, ofzo.
pi_192370760
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:12 schreef Elan het volgende:

[..]

En jij lijkt nog steeds niet te begrijpen dat jatten subjectief is Rumag pakt die winst gewoon en liegt daar ook niet over.

Sterker nog: Je ziet als je zo'n Corona shirt koopt er gewoon bij staan dat die 10 euro er nog extra bij komt.

Ik zou me kapot schamen als ik op zo'n manier mijn geld verdien. En nee, ze liegen er wel om. Je betaald een hoog bedrag dat ze verzendkosten noemen terwijl Lubach berekend dat ze maar 2 Euro kosten hebben per pakket. Dat is doen of je veel kosten hebt, terwijl dat gewoon de winst vergroten is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 31 maart 2020 @ 13:15:32 #165
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192370768
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:05 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Natuurlijk ziet D66-rat Lubach liever niet dit soort particuliere initiatieven. Alleen Vadertje Staat mag de burger redden. :r
Ik heb ook weinig op mijn Lubag's politiek maar ik denk dat hij absoluut geen probleem heeft met bedrijfsinitiatieven die eerlijk en transparant lopen.

En zo hoort het ook. Een crisis zou geen buitenkansje moeten zijn voor extra winst. En je winstbejag verpakken als liefdadigheid is echt wel vrij smerig.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 31 maart 2020 @ 13:23:10 #166
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192370893
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Foto's is iets heel anders, dat valt gewoon onder de wet op de privacy.
Met privacy heeft het weinig van doen. Foto's vallen ook onder diezelfde bescherming. Het is namelijk eigendom van degene die het maakt. Of dat nu om citaten of foto's gaat: het principe is hetzelfde.

quote:
Een quote of zelfs een verbastering of vertaling van een quote is maar helemaal de vraag of dat intellectueel eigendom is .Met x miljard mensen op aarde kan het bijna niet anders of wat jij zegt is al een keer ooit ergens in een net iets andere context door iemand anders geroepen.
Maar dat is helemaal niet het punt. Jij mag inderdaad nog veelvuldig citaten van het internet roepen of foto's van onbekenden aan andere mensen laten zien. Dat verandert echter wanneer je er geld mee wil gaan verdienen.

quote:
En dan nog, er is kennelijk een behoorlijke markt voor mensen die met dergelijke shirtjes met een flauwe kutquote willen lopen en daar grof voor willen betalen, laat ze lekker zou ik zeggen.
Het gaat niet om de mensen die daar geld voor willen betalen. Het gaat in dit geval om een schimmig bedrijf wat op een schimmige manier geld verdient en rechthebbenden niet betaalt terwijl Rumag daar wel flink aan verdient.

quote:
Rumag had in anderhalve week al een ton opgehaald voor het Rode Kruis, maar natuurlijk gaat het in dit land over de 3 ton die hij zelf in zijn zak steekt. Nu ligt die actie door de commotie dus stil dus geen extra geld meer voor het Rode Kruis. Hoop dat Lubach trots is op zichzelf :W
Snap je nou echt niet wat Rumag hier doet?
pi_192371003
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik zou me kapot schamen als ik op zo'n manier mijn geld verdien. En nee, ze liegen er wel om. Je betaald een hoog bedrag dat ze verzendkosten noemen terwijl Lubach berekend dat ze maar 2 Euro kosten hebben per pakket. Dat is doen of je veel kosten hebt, terwijl dat gewoon de winst vergroten is.
Het is gewoon een prima uitgewerkt concept en ze mogen vragen wat ze willen voor hun troep. De hele kledingbranche zit vol met debiele merken die krankzinnige marges pakken. If you don't like the brand, don't buy it.
blablablabla
  dinsdag 31 maart 2020 @ 13:32:33 #168
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192371050
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:29 schreef Elan het volgende:

[..]

Het is gewoon een prima uitgewerkt concept
Niet echt, want als er morgen ineens 300 belanghebbenden op de stoep staan met een vordering omdat ze niet betaald krijgen voor hun intellectueel eigendom hebben ze een probleem. Dat kun je moeilijk een 'prima concept' noemen.
pi_192371065
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:12 schreef Elan het volgende:

[..]

En jij lijkt nog steeds niet te begrijpen dat jatten van quotes subjectief is, en Rumag pakt die winst dus ook gewoon en liegt daar desgevraagd ook niet over.

Sterker nog: Je ziet als je zo'n Corona shirt koopt er gewoon bij staan dat die 10 euro er nog extra bij komt. Wie hou je voor de gek met je aantijgingen?

Andermans quotes / uitspraken / woorden van het internet jatten, die voor je eigen content / producten / handelswaar gebruiken en er vervolgens (dikke) winst mee maken is prima.

En mensen die daar een probleem in zien / mee hebben zijn eigenlijk gewoon jaloers.

Oké dan.
pi_192371099
"Life.doesn't.start.fair.but.with.hard.work.and.effort.it.ends.fair" - Dr.Mabuse
pi_192371140
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 12:25 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat boeit jou het dat kennelijk duizenden mensen 35 euro of meer voor een T-shirt van een bepaald merk willen betalen?

Laat kwal Lubach zelf iets bedenken om geld in te zamelen om de strijd aan te gaan met Corona in plaats van dit soort misplaatste activiteiten. Die hele fixatie op een merk is gewoon ronduit zielig.
wat laat jij je kennen zeg
pi_192371144
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:32 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Niet echt, want als er morgen ineens 300 belanghebbenden op de stoep staan met een vordering omdat ze niet betaald krijgen voor hun intellectueel eigendom hebben ze een probleem. Dat kun je moeilijk een 'prima concept' noemen.
Hypothetisch geneuzel.
Kennelijk is de situatie die Lubach schetste aangaande copyright schromelijk overdreven, anders kom je daar nooit 5 jaar lang mee weg.
blablablabla
pi_192371161
Rumag is gewoon een schimmig bedrijf. Ze struinen het internet af naar grappige quotes en plakken dat op shirts, sweaters, drinkbekers etc. Ze weten het goed te verpakken, want ze sluiten ook commerciële deals met bedrijven.

Mag dat? Ja, dat lijkt er wel op:

Is het verwerpelijk? Ja, in mijn ogen ook, want je verdient geld met de ideeën van anderen.

Wat betreft het Rode Kruis is het helemaal schandalig. Want als je geld ophaalt voor het goede doel, zorg er dan voor dat je op de actie zelf geen winst maakt en laat al het geld naar dat goede doel gaan. Rumag maakt nu dus goede sier met de naam van het Rode Kruis, en verdient er ondertussen nog geld op ook.

Daar bovenop communiceert Rumag ook nog eens als een debiel met zinnen als 'lik het knopje van een zebrapad'.

Het is dus geheel terecht dat Lubach hen afbrandt.

Je zou zelfs kunnen stellen dat Rumag deze negatieve publiciteit over zichzelf afgeroepen heeft. Als je tenminste wat verder kunt kijken dan puur 'slim' geld verdienen.
pi_192371174
Hypothetisch.Geneuzel.- Dr.Mabuse
  dinsdag 31 maart 2020 @ 13:39:56 #175
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192371184
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Hypothetisch geneuzel.
Kennelijk is de situatie die Lubach schetste aangaande copyright schromelijk overdreven, anders kom je daar nooit 5 jaar lang mee weg.
Natuurlijk wel, want de meeste quotes die ze gebruiken zijn van mensen duizenden kilometers verderop. Die weten niet dat er een bedrijf hier is gevestigd wat - over hun rug - goed geld mee verdient.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')