abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:23:48 #1
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192302968


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD.
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:24:10 #2
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192302973
Wat een aantallen zeg. Gaat die volledige lockdown toch nog komen?
pi_192302975
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:21 schreef VacaLoca het volgende:
Waar kan je de getallen per datum van overlijden zien? Zag die pas voorbij komen hier.

Tevens een grafiek van rivm met sterftes per week in nl algemeen


https://www.rivm.nl/docum(...)erland-27-maart-2020 (pdf)
pi_192302978
Wanneer nieuwe maatregelen?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:24:52 #5
62913 Blik
The one and Only!
pi_192302981
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat in Brabant al heel veel mensen het gehad hebben en dat het daarom afvlakt.
Brabant was ook al eerder in een soort van softe lockdown met social distancing. vrienden van mij zijn al een week eerder begonnen met thuiswerken als ik bijvoorbeeld
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:24:53 #6
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192302982
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:24 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Is dat aantal van gisteren volledig? Dan daalt het die ene dag namelijk wel fors.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192302983
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:24 schreef Sunri5e het volgende:
Wat een aantallen zeg. Gaat die volledige lockdown toch nog komen?
Ik verwacht wel verdere maatregelen eigenlijk (sluiten van alle niet essentiele bedrijven/winkels).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192302996
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:24 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Is dat aantal van gisteren volledig? Dan daalt het die ene dag namelijk wel fors.
Aangezien volgens het RIVM sterfgevallen soms na een paar dagen pas doorgegeven worden, denk ik niet dat dit getal compleet is
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:26:05 #9
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192303001
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik verwacht wel verdere maatregelen eigenlijk (sluiten van alle niet essentiele bedrijven/winkels).
Dat denk ik ook. Dit kan de IC toch lang niet volhouden zo?
pi_192303002
quote:
Thx, zegt veel meer natuurlijk dan met verlaat gerapporteerde
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:26:23 #11
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192303006
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:24 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Is dat aantal van gisteren volledig? Dan daalt het die ene dag namelijk wel fors.
Nee, daar zit een aantal dagen vertraging in
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192303015
Het aantal doden van 112 op een dag in Nederland wijkt niet zoveel meer af dan tijdens het hoogtepunt van 139 doden op een dag in Hubei (een paar keer in de periode 15 t/m 20 februari)

Hubei heeft echter wel 3,5 maal zoveel inwoners.
pi_192303021
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit moet wel de slechtste grafiek zijn die ik ooit gezien heb :')
Die verticale strepen betekenen 1,5 maand, logisch.

Maar als ik het zo lees moeten we begin/halverwege mei wel weer een beetje open kunnen als iedereen zich tot dan netjes aan de regels houdt.
Als dit de slechtste grafiek is die je ooit gezien hebt heb je niet veel grafieken gezien.:P

Hier heb je 2 "nog" slechtere grafieken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar inderdaad, de piek zal dus liggen ergens tussen begin april en halverwege mei.
pi_192303027
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:24 schreef bdd8 het volgende:
Wanneer nieuwe maatregelen?
31 maart weer een persconferentie. Dan wordt duidelijk of dat huidige maatregelen worden verlengd of wellicht aangescherpt.
pi_192303035
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:25 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]

Aangezien volgens het RIVM sterfgevallen soms na een paar dagen pas doorgegeven worden, denk ik niet dat dit getal compleet is
Even compleet als de dagelijks om 14:00 gemelde statistiek. Alleen is de verdeling naar datum nauwkeuriger
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:28:41 #16
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192303042
Ik volg het niet echt op de voet maar ik kan me toch haast niet voorstellen dat de IC niet tegen zijn maximum aanloopt....?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:28:53 #17
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192303044
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je bedoelt mbt het aantal dodelijke slachtoffers???
Ja, ook.

Heb ik een vorig topic ook al gezegd, maar gezien er heel veel (vooral oudere) mensen overlijden aan wat gezien de pathologie Corona is, maar deze niet meer meegenomen worden in de cijfers, omdat de verschillende GGD'en dit niet meer bijhouden kennen we het daadwerkelijke sterftecijfer simpelweg niet.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:29:39 #18
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192303051
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:26 schreef Idisrom het volgende:
Het aantal doden van 112 op een dag in Nederland wijkt niet zoveel meer af dan tijdens het hoogtepunt van 139 doden op een dag in Hubei (een paar keer in de periode 15 t/m 20 februari)

Hubei heeft echter wel 3,5 maal zoveel inwoners.
De cijfers van China kon je ook met een korrel zout nemen natuurlijk
pi_192303063
Ik denk dat het waarschijnlijk beter is om het aantal doden onder de 70 te gaan kijken. Lijkt me een goede trend indicator.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192303067
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:24 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Is dat aantal van gisteren volledig? Dan daalt het die ene dag namelijk wel fors.
Laatste zes of zeven dagen waarschijnlijk onvolledig. (zo was het gisteren toch)

edit: vandaag werd nog een overlijden van 18 maart toegevoegd
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192303071
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:25 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]

Aangezien volgens het RIVM sterfgevallen soms na een paar dagen pas doorgegeven worden, denk ik niet dat dit getal compleet is
Dit is zo vermoeiend nu om ineens elke keer te lezen dat het niet exact is, lijkt wel een excuus.
pi_192303073
ÉÉN UUR GELEDEN

Duitsland bereid Nederlandse patiënten op te vangen
Duitsland zegt open te staan voor de opvang van Nederlandse coronapatiënten, zolang dat binnen de mogelijkheden valt. De minister-president van Nordrhein-Westfalen bevestigt berichtgeving dat hierover wordt gesproken met Nederland.


WouterZwart twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 13:11:11 #BREAKING Minister-president van Nordrhein-Westfalen Armin Laschet bevestigt aan ons @NOS dat er contact is met Nederland over de eventuele opvang van Nederlandse patiënten: "Wij willen helpen waar onze capaciteiten dat toestaan." #CoronaVirus reageer retweet
Ik kan geen getallen noemen, zegt minister-president Armin Laschet tegen de NOS. "Ik weet dat de universiteitskliniek in Aken, die structureel met de Universiteit Maastricht verbonden is, spreekt over hoe men kan samenwerken en helpen. Dat moet afgestemd worden met de maatregelen die we zelf nemen. En natuurlijk willen we helpen waar we kunnen, zolang dat naar onze mogelijkheden kan."

De deelstaat neemt binnenkort tien patiënten uit Italië over en vier uit Frankrijk. Het gaat om ernstig zieken.

Bron: NOS.nl
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:31:34 #23
47102 Elvi
miemkwien
pi_192303078
Wat zijn de nieuwe cijfers :?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:31:48 #24
62913 Blik
The one and Only!
pi_192303082
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:26 schreef Idisrom het volgende:
Het aantal doden van 112 op een dag in Nederland wijkt niet zoveel meer af dan tijdens het hoogtepunt van 139 doden op een dag in Hubei (een paar keer in de periode 15 t/m 20 februari)

Hubei heeft echter wel 3,5 maal zoveel inwoners.
Kijk eens naar het schema, hoogste is tot nog toe 77 (al zal die nog wel wat stijgen wegens verlaat doorgeven van doden)
pi_192303087
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:31 schreef polderturk het volgende:
ÉÉN UUR GELEDEN

Duitsland bereid Nederlandse patiënten op te vangen
Duitsland zegt open te staan voor de opvang van Nederlandse coronapatiënten, zolang dat binnen de mogelijkheden valt. De minister-president van Nordrhein-Westfalen bevestigt berichtgeving dat hierover wordt gesproken met Nederland.

WouterZwart twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 13:11:11 #BREAKING Minister-president van Nordrhein-Westfalen Armin Laschet bevestigt aan ons @:NOS dat er contact is met Nederland over de eventuele opvang van Nederlandse patiënten: "Wij willen helpen waar onze capaciteiten dat toestaan." #CoronaVirus reageer retweet
Ik kan geen getallen noemen, zegt minister-president Armin Laschet tegen de NOS. "Ik weet dat de universiteitskliniek in Aken, die structureel met de Universiteit Maastricht verbonden is, spreekt over hoe men kan samenwerken en helpen. Dat moet afgestemd worden met de maatregelen die we zelf nemen. En natuurlijk willen we helpen waar we kunnen, zolang dat naar onze mogelijkheden kan."

De deelstaat neemt binnenkort tien patiënten uit Italië over en vier uit Frankrijk. Het gaat om ernstig zieken.

Bron: NOS.nl
Netjes.
pi_192303090
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:29 schreef Markesh het volgende:

[..]

De cijfers van China kon je ook met een korrel zout nemen natuurlijk
Denk je? Dat dacht ik zelf ook. Maar je hebt die grafieken vast gezien waar het verloop is uitgezet tegen elkaar. De cijfers van China iggen niet significant buiten die van andere landen. Dat geeft te denken. Kijk, het kan dat China een veelvoud heeft verzwegen, maar dan nog.

Achteraf denk ik dat de cijfers vrij accuraat waren, of in ieder geval even accuraat als de cijfers van andere landen.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:32:29 #27
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192303092
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:30 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat het waarschijnlijk beter is om het aantal doden onder de 70 te gaan kijken. Lijkt me een goede trend indicator.
Het aantal IC-opnamen is een prima trendindicator.
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 14:32:29 #28
249559 crew  Lavenderr
pi_192303093
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:31 schreef Elvi het volgende:
Wat zijn de nieuwe cijfers :?
31 maart weer een nieuwe persconferentie.
pi_192303095
Waarom geeft het RIVM constant een positieve twist aan de nummers?

Ze downplayen de negatieve signalen, terwijl ze direct aan de haal gaan met de positieve signalen.

Het ergert me enorm. De enige reden waarom je dat in de huidige situatie zou moeten doen is als je jezelf op de borst wilt kloppen. Of de druk hiervoor nu uit de politiek of vanuit het RIVM komt weet ik niet.

Je moet volgens mij juist enorm conservatief zijn nu.
pi_192303104
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:31 schreef polderturk het volgende:
ÉÉN UUR GELEDEN

Duitsland bereid Nederlandse patiënten op te vangen
Duitsland zegt open te staan voor de opvang van Nederlandse coronapatiënten, zolang dat binnen de mogelijkheden valt. De minister-president van Nordrhein-Westfalen bevestigt berichtgeving dat hierover wordt gesproken met Nederland.


WouterZwart twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 13:11:11 #BREAKING Minister-president van Nordrhein-Westfalen Armin Laschet bevestigt aan ons @:NOS dat er contact is met Nederland over de eventuele opvang van Nederlandse patiënten: "Wij willen helpen waar onze capaciteiten dat toestaan." #CoronaVirus reageer retweet
Ik kan geen getallen noemen, zegt minister-president Armin Laschet tegen de NOS. "Ik weet dat de universiteitskliniek in Aken, die structureel met de Universiteit Maastricht verbonden is, spreekt over hoe men kan samenwerken en helpen. Dat moet afgestemd worden met de maatregelen die we zelf nemen. En natuurlijk willen we helpen waar we kunnen, zolang dat naar onze mogelijkheden kan."

De deelstaat neemt binnenkort tien patiënten uit Italië over en vier uit Frankrijk. Het gaat om ernstig zieken.

Bron: NOS.nl
Die Duitsers met hun 'EU-burgers'-syndroom komen nu wel goed uit. Voor zolang het duurt natuurlijk want als de nood aan de man is kunnen ze dit niet blijven doen.
pi_192303111
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:32 schreef Paganitzu het volgende:
Waarom geeft het RIVM constant een positieve twist aan de nummers?

Ze downplayen de negatieve signalen, terwijl ze direct aan de haal gaan met de positieve signalen.

Het ergert me enorm. De enige reden waarom je dat in de huidige situatie zou moeten doen is als je jezelf op de borst wilt kloppen. Of de druk hiervoor nu uit de politiek of vanuit het RIVM komt weet ik niet.
Dat stukje 'duiding' in die persberichten is wel lachwekkend ja. Eerste weken deden ze dat nog niet toen de cijfers relatief laag waren, maar nu wordt het een na het andere cijfer afgezwakt door wat slappe teksten.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:34:04 #32
47102 Elvi
miemkwien
pi_192303115
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

31 maart weer een nieuwe persconferentie.
Nee ik bedoel hoeveel nieuwe gevallen? Ik lees alleen over de doden
pi_192303116
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:32 schreef Paganitzu het volgende:
Waarom geeft het RIVM constant een positieve twist aan de nummers?

Ze downplayen de negatieve signalen, terwijl ze direct aan de haal gaan met de positieve signalen.

Het ergert me enorm. De enige reden waarom je dat in de huidige situatie zou moeten doen is als je jezelf op de borst wilt kloppen. Of de druk hiervoor nu uit de politiek of vanuit het RIVM komt weet ik niet.
Precies, dat is heel kwalijk. Ze moeten gewoon bij de feiten blijven en informeren.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:34:33 #34
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_192303122
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:31 schreef Elvi het volgende:
Wat zijn de nieuwe cijfers :?
Het totaal aantal gemelde positief geteste patiënten: 8603 (+1172)
Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 2500 (+349)
Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 546 (+112)

Zelf even teruglezen of een klein beetje moeite doen, doet geen pijn hoor ;)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:34:36 #35
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192303125
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:31 schreef polderturk het volgende:
ÉÉN UUR GELEDEN

Duitsland bereid Nederlandse patiënten op te vangen
Duitsland zegt open te staan voor de opvang van Nederlandse coronapatiënten, zolang dat binnen de mogelijkheden valt. De minister-president van Nordrhein-Westfalen bevestigt berichtgeving dat hierover wordt gesproken met Nederland.

WouterZwart twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 13:11:11 #BREAKING Minister-president van Nordrhein-Westfalen Armin Laschet bevestigt aan ons @:NOS dat er contact is met Nederland over de eventuele opvang van Nederlandse patiënten: "Wij willen helpen waar onze capaciteiten dat toestaan." #CoronaVirus reageer retweet
Ik kan geen getallen noemen, zegt minister-president Armin Laschet tegen de NOS. "Ik weet dat de universiteitskliniek in Aken, die structureel met de Universiteit Maastricht verbonden is, spreekt over hoe men kan samenwerken en helpen. Dat moet afgestemd worden met de maatregelen die we zelf nemen. En natuurlijk willen we helpen waar we kunnen, zolang dat naar onze mogelijkheden kan."

De deelstaat neemt binnenkort tien patiënten uit Italië over en vier uit Frankrijk. Het gaat om ernstig zieken.

Bron: NOS.nl
UZ Maastricht en Aken zijn praktisch één ziekenhuis voor diverse behandelingen. Dus het is in mijn ogen ook volstrekt logisch dat dat het startpunt is van een samenwerking.
Fijn om te zien dat ze zo willen helpen. Zolang de ruimte dat toelaat dan.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192303127
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:31 schreef polderturk het volgende:
ÉÉN UUR GELEDEN

Duitsland bereid Nederlandse patiënten op te vangen
Duitsland zegt open te staan voor de opvang van Nederlandse coronapatiënten, zolang dat binnen de mogelijkheden valt. De minister-president van Nordrhein-Westfalen bevestigt berichtgeving dat hierover wordt gesproken met Nederland.

WouterZwart twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 13:11:11 #BREAKING Minister-president van Nordrhein-Westfalen Armin Laschet bevestigt aan ons @:NOS dat er contact is met Nederland over de eventuele opvang van Nederlandse patiënten: "Wij willen helpen waar onze capaciteiten dat toestaan." #CoronaVirus reageer retweet
Ik kan geen getallen noemen, zegt minister-president Armin Laschet tegen de NOS. "Ik weet dat de universiteitskliniek in Aken, die structureel met de Universiteit Maastricht verbonden is, spreekt over hoe men kan samenwerken en helpen. Dat moet afgestemd worden met de maatregelen die we zelf nemen. En natuurlijk willen we helpen waar we kunnen, zolang dat naar onze mogelijkheden kan."

De deelstaat neemt binnenkort tien patiënten uit Italië over en vier uit Frankrijk. Het gaat om ernstig zieken.

Bron: NOS.nl
Zodra de grenzen weer open zijn mag iedere Duitser als bedankje bij ons een kuil graven.

Maar serieus, dit is hartstikke mooi om te zien dat het kan, zolang Duitsland er de ruimte voor heeft.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:34:45 #37
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192303131
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:34 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nee ik bedoel hoeveel nieuwe gevallen? Ik lees alleen over de doden
quote:
Het totaal aantal gemelde positief geteste patiënten: 8603 (+1172)

Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 2500 (+349)

Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 546 (+112)
pi_192303139
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:28 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja, ook.

Heb ik een vorig topic ook al gezegd, maar gezien er heel veel (vooral oudere) mensen overlijden aan wat gezien de pathologie Corona is, maar deze niet meer meegenomen worden in de cijfers, omdat de verschillende GGD'en dit niet meer bijhouden kennen we het daadwerkelijke sterftecijfer simpelweg niet.
Ja, klopt idd. Belangrijkste cijfer sws aantal mensen dat op IC ligt (ivm capaciteit) en vervolgens het aantal dat in zkhs ligt. Aantal besmettingen geeft een indicatie misschien, maar misschien ook niet, van wat je kunt verwachten binnen 2 tot 7 dagen x factor wat is het 0,25. En dodelijke slachtoffers is idd vervuild. Hoe erg onnauwkeurig laatste twee cijfers zijn, is natuurlijk onduidelijk.
I´m back.
pi_192303141
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:33 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Dat stukje 'duiding' in die persberichten is wel lachwekkend ja. Eerste weken deden ze dat nog niet toen de cijfers relatief laag waren, maar nu wordt het een na het andere cijfer afgezwakt door wat slappe teksten.
Een beetje zoals ik schrijf als mijn project voor werk of school (vroeger) niet was gelukt maar ik toch een verslag moest schrijven.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_192303144
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:32 schreef Paganitzu het volgende:
Waarom geeft het RIVM constant een positieve twist aan de nummers?

Ze downplayen de negatieve signalen, terwijl ze direct aan de haal gaan met de positieve signalen.

Het ergert me enorm. De enige reden waarom je dat in de huidige situatie zou moeten doen is als je jezelf op de borst wilt kloppen. Of de druk hiervoor nu uit de politiek of vanuit het RIVM komt weet ik niet.

Je moet volgens mij juist enorm conservatief zijn nu.
Denk serieus wel vanuit de overheid aangestuurd om paniek te voorkomen; zelfde geldt voor het voorzichtige optimisme wat er gisteren plots was. Ergens ook wel begrijpelijk want ze weten dat ze enorm inspelen op de psyche van de massa. Continue slecht nieuws brengen zorgt voor een verdere neerwaartse spiraal.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192303153
Waarom denken mensen hier dat maatregelen direct werken? Er zit toch nog een delay tussen. Iedereen schreeuwt om scherpere maatregelen, maar we gaan pas dit weekend zien of ze helpen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:36:32 #42
62913 Blik
The one and Only!
pi_192303155
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:32 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Denk je? Dat dacht ik zelf ook. Maar je hebt die grafieken vast gezien waar het verloop is uitgezet tegen elkaar. De cijfers van China iggen niet significant buiten die van andere landen. Dat geeft te denken. Kijk, het kan dat China een veelvoud heeft verzwegen, maar dan nog.

Achteraf denk ik dat de cijfers vrij accuraat waren, of in ieder geval even accuraat als de cijfers van andere landen.
Ik ga niet zeggen dat het door China gedaan is of niet. Maar dit is natuurlijk vrij makkelijk te ondervangen door procentueel iedere dag een lager aantal doden door te geven.
pi_192303158
Percentage Gemeente (Besmettingen)

Gisteren
369,7 Boekel (42)
269,4 Bernheze (83)
256,1 Uden (107)
233,2 Gemert-Bakel (71)
221,7 Peel en Maas (96)
218,9 Landerd (34)
207,9 Meijerijstad (168)
187,2 Alphen-Chaam (19)

Vandaag
472,9 Boekel (51)
292,0 Uden (123)
278,4 Bernheze (87)
267,0 Landerd (42)
247,4 Gemert-Bakel (76)
246,4 Peel en Maas (107)
240,2 Meijerijstad (195)
198,4 Cranendonck (42 was 31)
186,0 Alphen-Chaam (19)
176,0 Oudewater (18 was 12)
pi_192303159
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:32 schreef Paganitzu het volgende:
Waarom geeft het RIVM constant een positieve twist aan de nummers?

Ze downplayen de negatieve signalen, terwijl ze direct aan de haal gaan met de positieve signalen.

Het ergert me enorm. De enige reden waarom je dat in de huidige situatie zou moeten doen is als je jezelf op de borst wilt kloppen. Of de druk hiervoor nu uit de politiek of vanuit het RIVM komt weet ik niet.

Je moet volgens mij juist enorm conservatief zijn nu.
Om aan te tonen dat de maatregelen wel helpen?
Nieuw is niet altijd beter.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:37:32 #45
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_192303176
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:36 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom denken mensen hier dat maatregelen direct werken? Er zit toch nog een delay tussen. Iedereen schreeuwt om scherpere maatregelen, maar we gaan pas dit weekend zien of ze helpen.
We hebben inmiddels bijna 2 weken deze maatregelen. Je zou nu toch wel wat moeten gaan zien.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:37:48 #46
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_192303180
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:36 schreef quirina het volgende:
Huisdieren kunnen dus hun baasje besmetten met Corona en baasjes kunnen hun huisdieren besmetten.
Waarom is dit niet in het nieuws verder?
Het gaat tot nu toe om één bekend geval; een kat die besmet is door zijn/haar baasje.
Heb je bronnen die bevestigen dat andersom ook het geval is?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_192303185
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:36 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik ga niet zeggen dat het door China gedaan is of niet. Maar dit is natuurlijk vrij makkelijk te ondervangen door procentueel iedere dag een lager aantal doden door te geven.
Ja dat zeg ik, er kan een magnitude gelogen zijn, dan blijft het beeld identiek, dat klopt.

Toch blijft staan dat ik vertrouwen heb ik het beeld, het ziet er voor mij consistent uit. En dat had ik een maand terug niet verwacht te zeggen.

Dat was alles
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:39:59 #49
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_192303206
quote:
Zou je dan even willen nadenken over wat je roept?
Het artikel geeft letterlijk aan dat het om een alleenstaand geval gaat.

Van onnodig paniek zaaien wordt niemand beter :N
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_192303209
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:21 schreef Momo het volgende:
andrewkimmel twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 12:25:11 A 17-year-old boy in Los Angeles County, the first teen believed to have died from complications with covid-19 in the U.S., was denied treatment at an urgent care clinic because he didn’t have health insurance. https://t.co/lgKITuEMNZ reageer retweet
Hebben ziekenhuizen daar geen verplichting om te helpen?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:40:30 #51
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192303212
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:40 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Hebben ziekenhuizen daar geen verplichting om te helpen?
Niet als ze er geen geld voor vangen.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192303213
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:37 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

We hebben inmiddels bijna 2 weken deze maatregelen. Je zou nu toch wel wat moeten gaan zien.
Ik dacht dit weekend pas. Bij Italië kwam het ook precies twee weken later, 1 dag na de verwachting.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:41:27 #53
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_192303225
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:40 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik dacht dit weekend pas. Bij Italië kwam het ook precies twee weken later, 1 dag na de verwachting.
Morgen volgens mij twee weken.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:42:23 #54
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192303238
Afvlakken gaat nog niet erg hard he
pi_192303247
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:41 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Morgen volgens mij twee weken.
Jep, in het beste geval kunnen ze dan morgen er een effect uit afleiden. Bij Italië duurde dat één of twee dagen later. Zit wat onzekerheid bij. Daarom dachten ze eerst ook dat de maatregelen niet werkten. Nog eventjes wachten dus.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_192303255
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:42 schreef leolinedance het volgende:
Afvlakken gaat nog niet erg hard he
Minder ziekenhuisopnamen, dus maatregelen werken. Aldus RIVM.
pi_192303256
112 doden. Jeetje.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:44:14 #58
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192303269
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Jep, in het beste geval kunnen ze dan morgen er een effect uit afleiden. Bij Italië duurde dat één of twee dagen later. Zit wat onzekerheid bij. Daarom dachten ze eerst ook dat de maatregelen niet werkten. Nog eventjes wachten dus.
Uitgangspunt moet de cijfers vanaf maandag zijn. Dan heb je wat meer zekerheid of e.e.a. effect heeft.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192303271
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:40 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Hebben ziekenhuizen daar geen verplichting om te helpen?
Ziekenhuizen wel. Urgent care centers niet.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:44:41 #60
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192303275
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nou... :') 10 man personeel is lastig te onderhouden 1 jaar. Dat zijn 10 jaarsalarissen zegmaar, en dan de huur nog betalen. Succes met "je kan het wel even uitzingen als ondernemer als je een beetje spaart"
Hoezo 1 jaar? We zijn net 2 weken onderweg...
Ik denk dat jij er weinig verstand van hebt helaas.
pi_192303277
Eens zien of we over een weekje wél positief gestemd kunnen zijn - vooralsnog lijkt het daar in de verste verte niet op. -O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192303281
Dat er op spoedeisende hulp minder druk is, is logisch, mensen doen geen sport meer, geen vechtpartijen in Horeca, minder criminaliteit, minder werk ongevallen, lijkt me eerder een reden dat mensen bang zijn om naar ziekenhuis te gaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192303286
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:44 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoezo 1 jaar? We zijn net 2 weken onderweg...
Ik denk dat jij er weinig verstand van hebt helaas.
Okay, als dit een inhoudelijke reactie zou zijn:
Waarom denk je dat huur + 10 mensen salaris betalen niet zo een grote post is? :')

Hoezo 1 jaar? We hebben het hier over horeca.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192303289
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:44 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Uitgangspunt moet de cijfers vanaf maandag zijn. Dan heb je wat meer zekerheid of e.e.a. effect heeft.
Inderdaad. Even voor de andere mensen: Hou om met het schreeuwen om een totale lockdown. De cijfers zitten gewoon nog in de lijn der verwachting. Nog eventjes wachten tot maandag.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_192303290
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Eens zien of we over een weekje wél positief gestemd kunnen zijn - vooralsnog lijkt het daar in de verste verte niet op. -O-
Is al 30 keer gezegd dat het effect pas na 2 weken te zien is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:46:40 #66
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192303300
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:40 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Hebben ziekenhuizen daar geen verplichting om te helpen?
Jawel, in emergencies: https://www.patientadvoca(...)cy-know-your-rights/

Maar ja, daarna ben je dus waarschijnlijk ook gewoon failliet door de rekening.
pi_192303302
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:40 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Hebben ziekenhuizen daar geen verplichting om te helpen?
Je moet even deze docu kijken, hier wordt het een en ander uitgelegd.
Sicko (2007) - IMDb

Wel een beetje links maar verder wel een goede docu.

Er worden daar bijvoorbeeld ook mensen uit ambulances gezet of op straat gegooid als ze geen verzekering hebben. Dit was nog wel ver voor Obamacare.
pi_192303304
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Is al 30 keer gezegd dat het effect pas na 2 weken te zien is.
In Italie is dat niet echt te zien ondanks veel en veel hardere maatregelen. Ik heb er een hard hoofd in.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:46:59 #69
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192303306
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:14 schreef influcted het volgende:

[..]

Volledig oneens. Als men geen weet van zaken binnen het ondernemersbestaan hebben moeten ze zich eigenlijk gewoon van weerhouden er een mening over te geven
Hou op hoor... :') Lekker al die wankelende bedrijfjes in leven houden met overheidsgeld, joehoe *O*

Voorstel voor een lening met lage rente is overigens prima, mits kan worden aangetoond dat het bedrijf voor de crisis voldoende gezond was.
pi_192303308
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:43 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Minder ziekenhuisopnamen, dus maatregelen werken. Aldus RIVM.
Waar zie jij minder?? Zeker toch niet vandaag
pi_192303311
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Is al 30 keer gezegd dat het effect pas na 2 weken te zien is.
Dat weet ik - daarom zeg ik ook volgende week. Het is nu nog te vroeg.
Verder moeten we het effect van afgelopen weekend niet onderschatten denk ik. Als er toen veel besmettingen zijn ontstaan, zullen pas volgend weekend mensen echt verschijnselen gaan tonen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:47:27 #72
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192303313
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:47 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Waar zie jij minder??
Hij doelt denk ik op minder groei t.o.v. gisteren.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192303317
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:47 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Hij doelt denk ik op minder groei t.o.v. gisteren.
Wat zijn de % dan
pi_192303321
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:46 schreef Confetti het volgende:

[..]

In Italie is dat niet echt te zien ondanks veel en veel hardere maatregelen. Ik heb er een hard hoofd in.
Uuuh, dat is wel te zien hoor.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:48:05 #75
47102 Elvi
miemkwien
pi_192303322
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:34 schreef Muck het volgende:

[..]

Het totaal aantal gemelde positief geteste patiënten: 8603 (+1172)
Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 2500 (+349)
Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 546 (+112)

Zelf even teruglezen of een klein beetje moeite doen, doet geen pijn hoor ;)
Ja dat deed ik maar ik kon het echt niet vinden :{
pi_192303325
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:26 schreef Idisrom het volgende:
Het aantal doden van 112 op een dag in Nederland wijkt niet zoveel meer af dan tijdens het hoogtepunt van 139 doden op een dag in Hubei (een paar keer in de periode 15 t/m 20 februari)

Hubei heeft echter wel 3,5 maal zoveel inwoners.
Nederland staat ook al op de 5e plaats qua doden/miljoen inwoners. Zonder de dwergstaten San Marino en Andorra is de top 3 als volgt:

1. Italië
2. Spanje
3. Nederland

RIVMgoden 8)7
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_192303326
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:47 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Waar zie jij minder?? Zeker toch niet vandaag
Bedoelde deze tekst in het persbericht:
'Net als gisteren is gemeld, neemt het aantal in het ziekenhuis opgenomen patiënten en het aantal overledenen minder snel toe dan je zonder maatregelen zou verwachten. Als deze lijn zich doorzet kan over een aantal dagen geconcludeerd worden of de genomen maatregelen (afstand houden, sociaal contact beperken, handen wassen) werken.'
pi_192303337
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:48 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Nederland staat ook al op de 5e plaats qua doden/miljoen inwoners. Zonder de dwergstaten San Marino en Andorra is de top 3 als volgt:

1. Italië
2. Spanje
3. Nederland

RIVMgoden 8)7
Wat kan de RIVM hier dan precies aan doen?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:49:15 #79
62913 Blik
The one and Only!
pi_192303338
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:41 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Morgen volgens mij twee weken.
Zondag om 18:00 ging de horeca dicht. Dus vanaf dan kun je rekenen als echte maatregelen die zouden moeten gaan werken, komende maandag zijn de scholen 2 weken dicht. Brabant had al wel een week eerder het advies om thuis te werken, in NL werd dat vandaag 2 weken geleden ook het geldende advies. Je ziet in Brabant nu wel effecten optreden van de maatregelen.
pi_192303340
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:46 schreef Confetti het volgende:

[..]

In Italie is dat niet echt te zien ondanks veel en veel hardere maatregelen. Ik heb er een hard hoofd in.
Zoveel harder zijn de maatregelen niet, daarnaast kun je Italië niet met Nederland vergelijken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192303343
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:36 schreef Nober het volgende:
Percentage Gemeente (Besmettingen)

Gisteren
369,7 Boekel (42)
269,4 Bernheze (83)
256,1 Uden (107)
233,2 Gemert-Bakel (71)
221,7 Peel en Maas (96)
218,9 Landerd (34)
207,9 Meijerijstad (168)
187,2 Alphen-Chaam (19)

Vandaag
472,9 Boekel (51)
292,0 Uden (123)
278,4 Bernheze (87)
267,0 Landerd (42)
247,4 Gemert-Bakel (76)
246,4 Peel en Maas (107)
240,2 Meijerijstad (195)
198,4 Cranendonck (42 was 31)
186,0 Alphen-Chaam (19)
176,0 Oudewater (18 was 12)
Flinke sprong :X
pi_192303345
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:48 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Nederland staat ook al op de 5e plaats qua doden/miljoen inwoners. Zonder de dwergstaten San Marino en Andorra is de top 3 als volgt:

1. Italië
2. Spanje
3. Nederland

RIVMgoden 8)7
Jezus, hoe komt dat dan??
pi_192303346
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:48 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Nederland staat ook al op de 5e plaats qua doden/miljoen inwoners. Zonder de dwergstaten San Marino en Andorra is de top 3 als volgt:

1. Italië
2. Spanje
3. Nederland

RIVMgoden 8)7
De cijfers zijn niet zo simpel te interpreteren........... Want hier wordt niet getest.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192303349
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:49 schreef Blik het volgende:

[..]

Zondag om 18:00 ging de horeca dicht. Dus vanaf dan kun je rekenen als echte maatregelen die zouden moeten gaan werken, komende maandag zijn de scholen 2 weken dicht. Brabant had al wel een week eerder het advies om thuis te werken, in NL werd dat vandaag 2 weken geleden ook het geldende advies. Je ziet in Brabant nu wel effecten optreden van de maatregelen.
Precies. Mensen gelijk helemaal weer in paniek omdat de cijfers hoger zijn dan gister. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_192303353
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:49 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Wat kan de RIVM hier dan precies aan doen?
Een maand geleden adequaat reageren bijvoorbeeld.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_192303361
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

De cijfers zijn niet zo simpel te interpreteren........... Want hier wordt niet getest.
En niet in alle landen wordt in dezelfde omstandigheden post mortem getest. Internationaal inderdaad lastig te vergelijken.
pi_192303364
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:43 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Minder ziekenhuisopnamen, dus maatregelen werken. Aldus RIVM.
Alleen zijn er weer meer ziekenhuisopnames, en mogelijk komen mensen nu pas in het ziekenhuis terecht als ze zieker zijn.
pi_192303365
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:49 schreef Blik het volgende:

[..]

Zondag om 18:00 ging de horeca dicht. Dus vanaf dan kun je rekenen als echte maatregelen die zouden moeten gaan werken, komende maandag zijn de scholen 2 weken dicht. Brabant had al wel een week eerder het advies om thuis te werken, in NL werd dat vandaag 2 weken geleden ook het geldende advies. Je ziet in Brabant nu wel effecten optreden van de maatregelen.
Klopt (lijkt al weer een eeuwigheid geleden eigenlijk!).. wel denk ik dat door de lakse manier van omgaan met de regels die periode echt wel opgerekt dient te worden. Tel er nog eens twee weken bij voordat we misschien positieve cijfers kunnen noteren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192303368
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:48 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Nederland staat ook al op de 5e plaats qua doden/miljoen inwoners. Zonder de dwergstaten San Marino en Andorra is de top 3 als volgt:

1. Italië
2. Spanje
3. Nederland

RIVMgoden 8)7
Ook al gezegt, je kunt dat niet met elkaar vergelijken, dat heeft met veel meer zaken te maken, zeker aan het begin van een logaritmische reeks.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:51:16 #90
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192303372
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:50 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Een maand geleden adequaat reageren bijvoorbeeld.
Nah, 'de kans is nihil dat het hier zou verspreiden.'
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:51:30 #91
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192303374
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:50 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Jezus, hoe komt dat dan??
Omdat alle landen op een andere manier omgaan met het toeschrijven van doden aan Corona. Die cijfers zijn dus niet te vergelijken tussen landen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192303379
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:26 schreef Idisrom het volgende:
Het aantal doden van 112 op een dag in Nederland wijkt niet zoveel meer af dan tijdens het hoogtepunt van 139 doden op een dag in Hubei (een paar keer in de periode 15 t/m 20 februari)

Hubei heeft echter wel 3,5 maal zoveel inwoners.
112 doden op een dag klopt ook niet, het zijn 112 meldingen van overlijdens, dat is totaal wat anders, het kunnen ook van vorige dagen zijn die nu pas gemeld worden
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_192303390
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ook al gezegt, je kunt dat niet met elkaar vergelijken, dat heeft met veel meer zaken te maken, zeker aan het begin van een logaritmische reeks.
Wij lopen op een heleboel Europese landen alleen niet vooruit qua tijd.

Onze bevolkingsdichtheid helpt ook niet echt.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_192303392
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Omdat alle landen op een andere manier omgaan met het toeschrijven van doden aan Corona. Die cijfers zijn dus niet te vergelijken tussen landen.
Plus dat in Italië mensen direct naar het ziekenhuis gaan, en niet eerst gescreend worden door de huisarts. Het zou mij niet verbazen als achteraf blijkt dat dit voor een slecht effect heeft gezorgt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:52:55 #95
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192303396
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:40 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Hebben ziekenhuizen daar geen verplichting om te helpen?
'bama care kom er maar in.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192303398
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:46 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Jawel, in emergencies: https://www.patientadvoca(...)cy-know-your-rights/

Maar ja, daarna ben je dus waarschijnlijk ook gewoon failliet door de rekening.
Zeker mbt dit virus is het ook nogal onduidelijk of het "life-threatening" is. Zo'n 10% in de VS heeft geen enkele verzekering.

Een veel hoger percentage is slecht verzekerd. Ik heb een goede verzekering en ben nog steeds 10k kwijt als ik opgenomen word voor COVID-19. Voor een groot gedeelte van de bevolking zal dat stukken hoger liggen.
pi_192303400
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:51 schreef TLC het volgende:

[..]

112 doden op een dag klopt ook niet, het zijn 112 meldingen van overlijdens, dat is totaal wat anders, het kunnen ook van vorige dagen zijn die nu pas gemeld worden
Jij zou zo het persbericht van het RIVM kunnen schrijven
pi_192303405
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:50 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Een maand geleden adequaat reageren bijvoorbeeld.
Mosterd na de maaltijd dit. Het huidige scenario had niemand kunnen voorzien.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:53:27 #99
62913 Blik
The one and Only!
pi_192303410
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Klopt (lijkt al weer een eeuwigheid geleden eigenlijk!).. wel denk ik dat door de lakse manier van omgaan met de regels die periode echt wel opgerekt dient te worden. Tel er nog eens twee weken bij voordat we misschien positieve cijfers kunnen noteren.
Die laksheid valt best wel mee, je hebt er altijd rotte appels tussen zitten, maar we moeten ook niet doen alsof 50% van de bevolking er niks aan deed. Stranden en bossen waren wellicht wel druk, maar daar stond tegenover dat steden vrijwel uitgestorven waren

Het is geen Bondi Beach, metro van London, springbreak in Miami taferelen
pi_192303414
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:53 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Jij zou zo het persbericht van het RIVM kunnen schrijven
ik vertrouw liever op het RIVM dat wat mensen die op hun kamertje de aap zitten te vlooien achter de computer met verder nul verstand van zaken (inclusief mezelf)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:54:34 #101
62913 Blik
The one and Only!
pi_192303426
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:53 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Mosterd na de maaltijd dit. Het huidige scenario had niemand kunnen voorzien.
Gaan we weer... :')
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 maart 2020 @ 14:55:07 #102
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192303430
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:53 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Mosterd na de maaltijd dit. Het huidige scenario had niemand kunnen voorzien.
Niet? Tientallen posts hier in februari die dit voorspelden....
pi_192303438
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:53 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Jij zou zo het persbericht van het RIVM kunnen schrijven
We hadden al genoeg Fok! virologen, maar zochten nog iemand voor de persberichten :)
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:55:41 #104
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192303447
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:53 schreef TLC het volgende:

[..]

ik vertrouw liever op het RIVM dat wat mensen die op hun kamertje de aap zitten te vlooien achter de computer met verder nul verstand van zaken (inclusief mezelf)
En vertrouw je liever de WHO of het RIVM?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_192303450
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Precies. Mensen gelijk helemaal weer in paniek omdat de cijfers hoger zijn dan gister. :')
Wellicht ergens ook wel logisch, aangezien het niet zo relevant is wat de reden is, maar dat elke verdere verhoging ons richting het maximaal aantal bedden stuwt?
pi_192303461
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:55 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En vertrouw je liever de WHO of het RIVM?
Beide weten sowieso meer dan ons allemaal bij elkaar.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_192303464
Ik vraag mij ook af hoe lang het duurt voordat je een maatregel terug zou moeten zien in 1) het aantal ziekenhuisopnames 2) het aantal doden.

Tussen een maatregel en het aantal ziekenhuisopnamen zal misschien 1-2 weken zitten. Het zal een paar dagen duren voordat je symptomen krijgt, en misschien nog wel een extra week voordat je een longontsteking te pakken hebt en naar het ziekenhuis moet. Bij het aantal doden zal het effect van een maatregel nog een stuk langer duren aangezien patiënten soms wekenlang op de IC liggen en daarna pas komen te overlijden.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:57:05 #108
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192303468
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:56 schreef TLC het volgende:

[..]

Beide weten sowieso meer dan ons allemaal bij elkaar.
Dat was mijn vraag niet.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:57:07 #109
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_192303469
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:48 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Nederland staat ook al op de 5e plaats qua doden/miljoen inwoners. Zonder de dwergstaten San Marino en Andorra is de top 3 als volgt:

1. Italië
2. Spanje
3. Nederland

RIVMgoden 8)7
En zonder zuidelijke Europese landen is dit de top 1:
1. Nederland
pi_192303470
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Omdat alle landen op een andere manier omgaan met het toeschrijven van doden aan Corona. Die cijfers zijn dus niet te vergelijken tussen landen.
Alsof wij wel iedereen tellen. De trend in de oversterfte tot 18 maart afgezet tegen het aantal gerapporteerde coronadoden doet anders vermoeden.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:57:18 #111
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192303471
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:53 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Mosterd na de maaltijd dit. Het huidige scenario had niemand kunnen voorzien.
daar zijn ze toch voor, zijn toch genoeg voorbeelden van lakse aanpak door zowel RIVM als regering
pi_192303476
Kom hier even mee naar het feedback-topic, verwijderde posts worden hier niet besproken.

[ Bericht 58% gewijzigd door Muck op 27-03-2020 14:59:04 ]
pi_192303483
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:53 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Mosterd na de maaltijd dit. Het huidige scenario had niemand kunnen voorzien.
Euh, toch wel. En er wordt al weken op geanticipeerd door de de veiligheidsdiensten. Dat is niet omdat het niet te voorzien is. :D
pi_192303494
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:53 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Mosterd na de maaltijd dit. Het huidige scenario had niemand kunnen voorzien.
Vrijwel iedere expert behalve het RIVM plus de helft van de posters op dit forum.
pi_192303495
44 van ruim 5000 besmette health workers in Italië overleden aan het virus. Dat is een CFR van ongeveer 0.8%
quote:
Meanwhile, another doctor has died from coronavirus in Bergamo, bringing the number of health workers who have died from Covid-19 to 44 since the outbreak began. The virus has infected more than 5,000 doctors, nurses, technicians, ambulance staff and other health employees. The majority were on the frontline in the badly affected northern regions and contracted the illness at the start of the outbreak when protective equipment was lacking.

The Higher Health Institute (ISS) said on Friday that the peak of the coronavirus epidemic in Italy is approaching. “We have seen an apparent reduction in the infection curve since March 20 but we are not yet in a downward phase,” told ANSA ISS President Silvio Brusaferro.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:59:08 #116
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192303496
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:57 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Alsof wij wel iedereen tellen. De trend in de oversterfte tot 18 maart afgezet tegen het aantal gerapporteerde coronadoden doet anders vermoeden.
Ik zeg toch ook niet dat wij wel iedereen tellen? Ik denk dat geen enkel land iedereen telt. Soms is het ook gewoon onduidelijk waaraan iemand overlijdt en elk land doet dat op zijn eigen manier.

Onderling vergelijken slaat dus nergens op.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192303498
Begin van de week was het nog wel rustig op straat en in het bos. Inmiddels merk ik eigenlijk geen verschil met een normale lentedag :{
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:59:42 #118
62913 Blik
The one and Only!
pi_192303502
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:57 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Alsof wij wel iedereen tellen. De trend in de oversterfte tot 18 maart afgezet tegen het aantal gerapporteerde coronadoden doet anders vermoeden.
Daar valt heel weinig over te zeggen nu, die cijfers verschillen dag tot dag en zijn nu dus nog helemaal niet te analyseren
pi_192303507
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:26 schreef Idisrom het volgende:
Het aantal doden van 112 op een dag in Nederland wijkt niet zoveel meer af dan tijdens het hoogtepunt van 139 doden op een dag in Hubei (een paar keer in de periode 15 t/m 20 februari)

Hubei heeft echter wel 3,5 maal zoveel inwoners.
Het aantal bewoners doet er niet toe. Wanner de besmettingsgraag het zelfde is, groeit het aantal besmettingen net hard, of je nu 1 miljoen of 100 miljoen inwoners hebt. Verschil met minder inwoners is alleen dat het eerder afvlakt.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:59:57 #120
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192303508
De WHO roept ook al maanden dat dit eraan zat te komen, terwijl onze RIVM kwam met teksten als: "Niet heel erg besmettelijk", "Kans dat het hier komt is nihil", en mijn persoonlijke favoriet: "Carnaval viert men in kleine kring."
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_192303512
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:58 schreef crystal_meth het volgende:
44 van ruim 5000 besmette health workers in Italië overleden aan het virus. Dat is een CFR van ongeveer 0.8%
[..]

Dat valt ff tegen zeg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 maart 2020 @ 15:00:27 #122
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192303517
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:57 schreef Blik het volgende:

[..]

Het zou je als moderator sieren ook niet zelf de hele tijd op dit soort posts direct te reageren
Dit soort verhalen maar gewoon de wereld in helpen vind ik ook geen goed idee. "Wij hadden er niks aan kunnen doen" of "niemand zag dit aankomen" is natuurlijk onzin en daar mag best iets over gezegd worden, ook als moderator.

Beetje een dooddoener dat "als moderator..." Ook ik ben natuurlijk een user met een mening.
pi_192303518
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:59 schreef PicoMMP het volgende:
Begin van de week was het nog wel rustig op straat en in het bos. Inmiddels merk ik eigenlijk geen verschil met een normale lentedag :{
Ik merk ook dat de afstand tussen mensen steeds minder lang wordt. Sommigen hebben blijkbaar elke dag een toespraak van Rutte nodig.
pi_192303528
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:56 schreef Breekfast het volgende:
Ik vraag mij ook af hoe lang het duurt voordat je een maatregel terug zou moeten zien in 1) het aantal ziekenhuisopnames 2) het aantal doden.

Tussen een maatregel en het aantal ziekenhuisopnamen zal misschien 1-2 weken zitten. Het zal een paar dagen duren voordat je symptomen krijgt, en misschien nog wel een extra week voordat je een longontsteking te pakken hebt en naar het ziekenhuis moet. Bij het aantal doden zal het effect van een maatregel nog een stuk langer duren aangezien patiënten soms wekenlang op de IC liggen en daarna pas komen te overlijden.
Laten we wel wezen, gisteren nog een medewerker van het Radboud UMC gesproken en ook hij vertelde mij dat daar intern duidelijk is voor iedereen dat de piek pas rond Mei wordt verwacht.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192303529
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:59 schreef DustPuppy het volgende:
De WHO roept ook al maanden dat dit eraan zat te komen, terwijl onze RIVM kwam met teksten als: "Niet heel erg besmettelijk", "Kans dat het hier komt is nihil", en mijn persoonlijke favoriet: "Carnaval viert men in kleine kring."
Tsja.....
pi_192303532
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:53 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Mosterd na de maaltijd dit. Het huidige scenario had niemand kunnen voorzien.
Stop met deze leugens!!

Dit scenario was een maand geleden prima te voorzien, en is ook voorzien. Ik heb het voorzien en gemeld op forum. Toen was ik doemdenker en amateurviroloog.

Je hoefde alleen maar te kijken naar China en Iran om te voorspellen wat zich hier zou voltrekken. Stop dus met die onzin dat het niet te voorzien was.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_192303533
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat wij wel iedereen tellen? Ik denk dat geen enkel land iedereen telt. Soms is het ook gewoon onduidelijk waaraan iemand overlijdt en elk land doet dat op zijn eigen manier.

Onderling vergelijken slaat dus nergens op.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik denk namelijk dat dit de werkelijke verspreiding in Nederland beter weergeeft dan het RIVM cijfer van het aantal patiënten.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_192303535
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:59 schreef DustPuppy het volgende:
De WHO roept ook al maanden dat dit eraan zat te komen, terwijl onze RIVM kwam met teksten als: "Niet heel erg besmettelijk", "Kans dat het hier komt is nihil", en mijn persoonlijke favoriet: "Carnaval viert men in kleine kring."
Ik ben ook wel benieuwd waarom ze dachten dat het niet erg besmettelijk is. :')
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:01:28 #129
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_192303537
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:45 schreef raptorix het volgende:
Dat er op spoedeisende hulp minder druk is, is logisch, mensen doen geen sport meer, geen vechtpartijen in Horeca, minder criminaliteit, minder werk ongevallen, lijkt me eerder een reden dat mensen bang zijn om naar ziekenhuis te gaan.
Ik (wonend in de brandhaard, met het beruchte Bernhoven als dichtstbijzijnde ziekenhuis) durf al niet meer naar de prikpost. Dat zijn er gewoonlijk best veel, maar nu nog maar heel weinig, waardoor zowat iedereen die moet prikken daar in dat hok in Bernhoven samen gaat klitten.

Gelukkig ging de internist akkoord met uitstel voor de eerstvolgende keer bloed prikken.
pi_192303542
Kleine inzage hoe de basis van het modelleren van ziekteverloop ongeveer werkt:
pi_192303547
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:51 schreef TLC het volgende:

[..]

112 doden op een dag klopt ook niet, het zijn 112 meldingen van overlijdens, dat is totaal wat anders, het kunnen ook van vorige dagen zijn die nu pas gemeld worden
Dit is toch totaal niet boeiend. Dit excuus kwam er ineens in terwijl dat voorheen ook niet genoemd werd.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:02:15 #132
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_192303548
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:49 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Wat kan de RIVM hier dan precies aan doen?
Geen idee inmiddels.

Maar als je de vraag formuleert als 'wat kon de RIVM hier precies aan doen?' dan wordt het een ander verhaal. :|W
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_192303556


Er werd toch gezegd dat een groot deel in ziekenhuis onder de 50 was? Zie ik weinig van terug.
pi_192303559
Ik snap werkelijk waar niet waarom iedereen hier nu ineens weer in paniek is, en denkt dat er op basis van deze cijfers aanvullende maatregelen genomen gaan worden. Met alle respect, dan snap je echt niet hoe het werkt. Alle instanties geven aan dat de piek nog verwacht moet worden.

Het is logisch dat het aantal doden nog toeneemt. Deze mensen zijn al gedurende een aantal dagen (weken) ziek geweest, en zijn dus besmet op het moment dat er een stijgende lijn zat in het aantal besmettingen. Een eventuele stabilisering van het aantal doden volgt pas enkele dagen/weken na de stabilisering van het aantal besmettingen (of opgenomen IC patiënten). En in die fase (van stabilisering van opgenomen patienten) lijken we nu pas langzamerhand aan beland te zijn.
pi_192303564
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:03 schreef VacaLoca het volgende:
[ afbeelding ]

Er werd toch gezegd dat een groot deel in ziekenhuis onder de 50 was? Zie ik weinig van terug.
Bijna 10% zie je toch?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192303576
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:03 schreef VacaLoca het volgende:
[ afbeelding ]

Er werd toch gezegd dat een groot deel in ziekenhuis onder de 50 was? Zie ik weinig van terug.
Volgens mij ging dat over één specifiek ziekenhuis in Brabant.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192303582
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:55 schreef Kyran het volgende:

[..]

Niet? Tientallen posts hier in februari die dit voorspelden....
Er worden hier wel meer zaken voorspeld. Ik zou eens een kijkje nemen in BNW bijvoorbeeld.

Er is al bijna 100 jaar geen pandemie geweest zoals nu met het coronavirus. Vorige gevallen van nieuwe virussen die opdoken, zoals SARS, MERS en Ebola, toonden ook aan dat een huidig scenario ook lang niet altijd de standaard is, in tegendeel zelfs. En toch lopen hier een stel betweters dan te verkondigen dat we dit allemaal hadden kunnen zien aankomen, dat de Nederlandse overheid en het RIVM falen. Nu wil ik niet zeggen dat ik het persoonlijk eens ben met alle beslissingen, integendeel zelfs. Maar je kunt nu simpelweg niet verwachten dat er een perfect draaiboek klaar ligt voor een scenario dat zich mogelijk eens in een eeuw voor kan doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2020 15:05:51 ]
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:04:38 #138
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192303585
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:01 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Ik denk namelijk dat dit de werkelijke verspreiding in Nederland beter weergeeft dan het RIVM cijfer van het aantal patiënten.
Dat denk ik ook. Binnen het referentiekader Nederland is het een betere graadmeter van bijvoorbeeld de curve.

Maar sterfgetallen tussen landen vergelijken die elk op een andere manier doden toeschrijven aan Corona heeft geen enkel nut. Het ene land noteert een coronapatient met een hartaanval niet als coronadode, het andere weer wel. Het ene land test ‘verdachte’ sterfgevallen, het andere niet. Etc.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:04:44 #139
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192303587
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:03 schreef AToontje87 het volgende:
Ik snap werkelijk waar niet waarom iedereen hier nu ineens weer in paniek is, en denkt dat er op basis van deze cijfers aanvullende maatregelen genomen gaan worden. Met alle respect, dan snap je echt niet hoe het werkt. Alle instanties geven aan dat de piek nog verwacht moet worden.

Het is logisch dat het aantal doden nog toeneemt. Deze mensen zijn al gedurende een aantal dagen (weken) ziek geweest, en zijn dus besmet op het moment dat er een stijgende lijn zat in het aantal besmettingen. Een eventuele stabilisering van het aantal doden volgt pas enkele dagen/weken na de stabilisering van het aantal besmettingen (of opgenomen IC patiënten). En in die fase lijken we nu pas langzamerhand aan beland te zijn.
Ook dat weet je niet helaas.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:05:11 #140
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192303595
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:03 schreef VacaLoca het volgende:
[ afbeelding ]

Er werd toch gezegd dat een groot deel in ziekenhuis onder de 50 was? Zie ik weinig van terug.
Ging over op de IC's volgens mij
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192303600
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Bijna 10% zie je toch?
Maar om dat nou substantieel te noemen
pi_192303603
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:01 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Ik (wonend in de brandhaard, met het beruchte Bernhoven als dichtstbijzijnde ziekenhuis) durf al niet meer naar de prikpost. Dat zijn er gewoonlijk best veel, maar nu nog maar heel weinig, waardoor zowat iedereen die moet prikken daar in dat hok in Bernhoven samen gaat klitten.

Gelukkig ging de internist akkoord met uitstel voor de eerstvolgende keer bloed prikken.
Ik Uden en moest mijn jaarlijkse controle, nou ik dacht het niet, niet prikken en urine inleveren en in een drukke wachtkamer zitten.
pi_192303609
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:03 schreef VacaLoca het volgende:
[ afbeelding ]

Er werd toch gezegd dat een groot deel in ziekenhuis onder de 50 was? Zie ik weinig van terug.
80+ komt sowieso niet op de ic, en 70+ wordt het veelal afgeraden.
pi_192303616
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:05 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ging over op de IC's volgens mij
Dan nog minder op IC lijkt mij
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:06:43 #145
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192303624
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:59 schreef PicoMMP het volgende:
Begin van de week was het nog wel rustig op straat en in het bos. Inmiddels merk ik eigenlijk geen verschil met een normale lentedag :{
Je komt teveel in het bos. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_192303635
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:05 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Maar om dat nou substantieel te noemen
Joah kvind het toch wel veel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192303636
Wat mij betreft mag er best kritiek geleverd worden in het parlement en mag er gedebateerd worden, maar dan zonder de ministers. Die moeten aan het werk.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:07:49 #148
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192303642
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:06 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Dan nog minder op IC lijkt mij
nee zo werkt het niet
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 maart 2020 @ 15:07:58 #149
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192303645
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:04 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Er worden hier wel meer zaken voorspeld. Ik zou eens een kijkje nemen in BNW bijvoorbeeld.

Er is al bijna 100 jaar geen pandemie geweest zoals nu met het coronavirus. Vorige gevallen van nieuwe virussen zoals SARS, MERS en Ebola tonen ook aan dat een huidig scenario ook lang niet altijd de standaard is, in tegendeel zelfs. En toch lopen hier een stel betweters dan te verkondigen dat we dit allemaal hadden kunnen zien aankomen, dat de Nederlandse overheid en het RIVM falen. Nu wil ik niet zeggen dat ik het persoonlijk eens ben met alle beslissingen, integendeel zelfs. Maar je kunt nu simpelweg niet verwachten dat er een perfect draaiboek klaar ligt voor een scenario dat zich mogelijk eens in een eeuw voor kan doen.
Eens dat er geen perfecte draaiboek kon liggen. Je leert vooral door ervaring met dit soort dingen (zie Azië waarbij landen die SARS hebben doorgemaakt het meteen hard aanpakten).

Echter heeft het RIVM het hele gebeuren altijd via een best case scenario benaderd. Hardere, sneller, serieuze aanpak had echt veel kunnen schelen. Je volk beter en dwingender informeren, zonder downplayen, had zeker ook geholpen.

En dat had echt beter gekund. Op alle fronten.
pi_192303655
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:04 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Er worden hier wel meer zaken voorspeld. Ik zou eens een kijkje nemen in BNW bijvoorbeeld.

Er is al bijna 100 jaar geen pandemie geweest zoals nu met het coronavirus. Vorige gevallen van nieuwe virussen zoals SARS, MERS en Ebola tonen ook aan dat een huidig scenario ook lang niet altijd de standaard is, in tegendeel zelfs. En toch lopen hier een stel betweters dan te verkondigen dat we dit allemaal hadden kunnen zien aankomen, dat de Nederlandse overheid en het RIVM falen. Nu wil ik niet zeggen dat ik het persoonlijk eens ben met alle beslissingen, integendeel zelfs. Maar je kunt nu simpelweg niet verwachten dat er een perfect draaiboek klaar ligt voor een scenario dat zich mogelijk eens in een eeuw voor kan doen.
Begrijp niet hoe je het argument dat het eerder nog niet gebeurd is als reden geeft voor dat het nu wel mee zal vallen. SARS, MERS en Ebola hadden een aantal andere eigenschappen, waardoor de verspreiding niet zo snel ging. Toen duidelijk werd hoe besmettelijk COVID-19 was en eerste signalen van 'dragers zonder symptomen' had je kunnen weten hoe laat het was. In plaats van toe te geven dat je het zelf niet goed gezien hebt, probeer je nu met een dubbele drogredenering je gelijk te halen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2020 15:10:04 ]
pi_192303675
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:07 schreef Kyran het volgende:

[..]

Eens dat er geen perfecte draaiboek kon liggen. Je leert vooral door ervaring met dit soort dingen (zie Azië waarbij landen die SARS hebben doorgemaakt het meteen hard aanpakten).

Echter heeft het RIVM het hele gebeuren altijd via een best case scenario benaderd. Hardere, sneller, serieuze aanpak had echt veel kunnen schelen. Je volk beter en dwingender informeren, zonder downplayen, had zeker ook geholpen.

En dat had echt beter gekund. Op alle fronten.
Mee eens, wat dat betreft zeker een 'turning point' voor een eventuele volgende keer.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192303676
Volgende week, rivm: “Het gaat misschien mogelijk de goede kant op en +1400 overledenen”.

“Onze maatregelen lijken te kunnen werken”.
pi_192303684
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:03 schreef AToontje87 het volgende:
Ik snap werkelijk waar niet waarom iedereen hier nu ineens weer in paniek is, en denkt dat er op basis van deze cijfers aanvullende maatregelen genomen gaan worden. Met alle respect, dan snap je echt niet hoe het werkt. Alle instanties geven aan dat de piek nog verwacht moet worden.

Het is logisch dat het aantal doden nog toeneemt. Deze mensen zijn al gedurende een aantal dagen (weken) ziek geweest, en zijn dus besmet op het moment dat er een stijgende lijn zat in het aantal besmettingen. Een eventuele stabilisering van het aantal doden volgt pas enkele dagen/weken na de stabilisering van het aantal besmettingen (of opgenomen IC patiënten). En in die fase lijken we nu pas langzamerhand aan beland te zijn.
Jij snapt denk ik de gedachtengang van de 'doemdenkers' niet. Die stabilisering is nog zeer twijfelachtig, en het is ook nog maar de vraag of de daling van de groei voldoende zal blijken te zijn.

In Italië is ook een daling te zien de afgelopen week, maar de situatie is daar nog steeds totaal uit de hand gelopen.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:12:55 #154
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_192303697
ik bang dat rond Pasen het aantal besmettingen weer gaat stijgen.
Men wil graag bij elkaar zijn, ze weten dat het eigenlijk niet mogelijk is.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:13:16 #155
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192303702
Figuren die dachten een stabilisering in cijfers te zien de afgelopen dagen :')

Of de cijfers zelfs lichtelijk positief vonden :/

Mijn onderbuik zegt dat we de 3000 per dag wel gaan halen voordat we gaan stabiliseren.

Maar dat is puur een gok
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_192303717
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:11 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Jij snapt denk ik de gedachtengang van de 'doemdenkers' niet. Die stabilisering is nog zeer twijfelachtig, en het is ook nog maar de vraag of de daling van de groei voldoende zal blijken te zijn.

In Italië is ook een daling te zien de afgelopen week, maar de situatie is daar nog steeds totaal uit de hand gelopen.
Die stabilisering is inderdaad nog niet zeker, dat klopt. Maar dat doet niets af aan het feit dat deze stijging van het aantal doden gewoon nog te verklaren is en logisch is als men naar de cijfers van afgelopen tijd kijkt.

Dat men er van schrikt, schrik ik van. Zoals ik al zei, dan snap je niet hoe het werkt.
pi_192303720
Ik snap ook niet hoe ze een daling verwachten van de eerst genomen maatregelen zoals papieren zakdoekjes en handen schudden. Als het zo simpel was.... En een verbod op grote bijeenkomsten zorgt niet voor daling maar hooguit voor een minder snelle verhoging.
En die scholen sluiten ging ook nog op 'ons' verzoek! Ben wel benieuwd wat dat uithaalt, zeker met die dubieuze onderzoekjes van ze.
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 15:15:16 #158
249559 crew  Lavenderr
pi_192303725
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:11 schreef KingRadler het volgende:
het zou wat zijn als Kerstmarkten worden afgelast wegens Corona
Dat is nu niet het eerste wat in me opkomt.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:15:39 #159
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192303731
En hoop is de vader van de gedachte
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192303736
matteosalvinimi twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 13:31:07 Schifo e sdegno per questa Europa. Si sono presi 15 giorni per valutare se, chi e come aiutare. Geni. Mentre la gente muore. Altro che "Unione", è covo di serpi e sciacalli. Prima sconfiggiamo virus, poi ripensiamo all'UE. E se serve, salutiamo. Senza ringraziare. Ma andate a... reageer retweet
Google translate:

Disgust and disdain for this Europe. It took 15 days to evaluate if, who and how to help. Geni. While people die. Other than "Union", it is a den of snakes and jackals. First we defeat viruses, then we think back to the EU. And if needed, we say goodbye. Without thanking. But go to ...
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:16:01 #161
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192303739
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:13 schreef Maikuuul het volgende:
Figuren die dachten een stabilisering in cijfers te zien de afgelopen dagen :')

Of de cijfers zelfs lichtelijk positief vonden :/

Mijn onderbuik zegt dat we de 3000 wel gaan halen voordat we gaan stabiliseren.

Maar dat is puur een gok
Dan gaan we die bedden in Duitsland nog hard nodig hebben.

Ik ben eerder bang dat we er zondag al overheen schieten voordat alles geregeld is.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:16:09 #162
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192303742
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:40 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Hebben ziekenhuizen daar geen verplichting om te helpen?
In de VS niet.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:16:21 #163
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192303745
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

In de VS niet.
jawel
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:16:22 #164
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_192303746
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:14 schreef Mammietje het volgende:
Ik snap ook niet hoe ze een daling verwachten van de eerst genomen maatregelen zoals papieren zakdoekjes en handen schudden. Als het zo simpel was.... En een verbod op grote bijeenkomsten zorgt niet voor daling maar hooguit voor een minder snelle verhoging.
En die scholen sluiten ging ook nog op 'ons' verzoek! Ben wel benieuwd wat dat uithaalt, zeker met die dubieuze onderzoekjes van ze.
Dat weekend werden in Noord-Brabant al allerlei feesten afgezegd en uitgaansgelegenheden lagen er stil bij( Eindhoven). Geholpen heeft het dus zeker
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:16:43 #165
64288 Bensel
Ladderzat
pi_192303749
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:04 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Er worden hier wel meer zaken voorspeld. Ik zou eens een kijkje nemen in BNW bijvoorbeeld.

Er is al bijna 100 jaar geen pandemie geweest zoals nu met het coronavirus. Vorige gevallen van nieuwe virussen die opdoken, zoals SARS, MERS en Ebola, toonden ook aan dat een huidig scenario ook lang niet altijd de standaard is, in tegendeel zelfs. En toch lopen hier een stel betweters dan te verkondigen dat we dit allemaal hadden kunnen zien aankomen, dat de Nederlandse overheid en het RIVM falen. Nu wil ik niet zeggen dat ik het persoonlijk eens ben met alle beslissingen, integendeel zelfs. Maar je kunt nu simpelweg niet verwachten dat er een perfect draaiboek klaar ligt voor een scenario dat zich mogelijk eens in een eeuw voor kan doen.
Op het moment dat er een virus uitbreekt die goed om zich heen grijpt, zoals duidelijk was halverwege januari, had je als land al moeten kijken 'wat als' en in ieder geval een duidelijk draaiboek moeten maken met meerdere scenario's en inventariseren wat er is, en wat evt zwakke plekken zijn. Die zwakke plekken kun je sowieso dan aanpakken want je wil geen zwakker plekken in je zorg. In dit geval had dus al bvrij snel duidelijk kunne zijn dat er een tekort was aan materieel, zowel op gebied van hygiene en bescherming, als beademingsapparatuur.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_192303759
Nou ja gelukkig is het aan het afvlakken niet waar

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:18:03 #167
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192303772
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:15 schreef polderturk het volgende:
matteosalvinimi twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 13:31:07 Schifo e sdegno per questa Europa. Si sono presi 15 giorni per valutare se, chi e come aiutare. Geni. Mentre la gente muore. Altro che "Unione", è covo di serpi e sciacalli. Prima sconfiggiamo virus, poi ripensiamo all'UE. E se serve, salutiamo. Senza ringraziare. Ma andate a... reageer retweet
Google translate:

Disgust and disdain for this Europe. It took 15 days to evaluate if, who and how to help. Geni. While people die. Other than "Union", it is a den of snakes and jackals. First we defeat viruses, then we think back to the EU. And if needed, we say goodbye. Without thanking. But go to ...
Achja land gaat sowieso failliet, EU heeft zich ook echt als een team opgesteld tijdens deze crisis :')

Wat zouden we toch zonder de EU moeten.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_192303796
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:14 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Die stabilisering is inderdaad nog niet zeker, dat klopt. Maar dat doet niets af aan het feit dat deze stijging van het aantal doden gewoon nog te verklaren is en logisch is als men naar de cijfers van afgelopen tijd kijkt.

Dat men er van schrikt, schrik ik van. Zoals ik al zei, dan snap je niet hoe het werkt.
Nou, dan snap jij niet hoe mensen werken. ;)
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_192303824
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:15 schreef polderturk het volgende:
matteosalvinimi twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 13:31:07 Schifo e sdegno per questa Europa. Si sono presi 15 giorni per valutare se, chi e come aiutare. Geni. Mentre la gente muore. Altro che "Unione", è covo di serpi e sciacalli. Prima sconfiggiamo virus, poi ripensiamo all'UE. E se serve, salutiamo. Senza ringraziare. Ma andate a... reageer retweet
Google translate:

Disgust and disdain for this Europe. It took 15 days to evaluate if, who and how to help. Geni. While people die. Other than "Union", it is a den of snakes and jackals. First we defeat viruses, then we think back to the EU. And if needed, we say goodbye. Without thanking. But go to ...
Jarenlang financieel wanbeleid voeren en nu dreigen eruit te gaan

Ik hoop het :)

Weg met al die oostblok landen en zuid-Europa

Noord-Europa is the way to go :)
pi_192303836
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:15 schreef polderturk het volgende:
matteosalvinimi twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 13:31:07 Schifo e sdegno per questa Europa. Si sono presi 15 giorni per valutare se, chi e come aiutare. Geni. Mentre la gente muore. Altro che "Unione", è covo di serpi e sciacalli. Prima sconfiggiamo virus, poi ripensiamo all'UE. E se serve, salutiamo. Senza ringraziare. Ma andate a... reageer retweet
Google translate:

Disgust and disdain for this Europe. It took 15 days to evaluate if, who and how to help. Geni. While people die. Other than "Union", it is a den of snakes and jackals. First we defeat viruses, then we think back to the EU. And if needed, we say goodbye. Without thanking. But go to ...
Tja, er zijn een aantal landen die vonden dat de EU minder bevoegdheden moest krijgen en alleen economisch moest zijn. Iedere andere bemoeienis was te veel en moest op afstand blijven.

1 van die landen is geloof ik toch echt Italie.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:21:24 #171
3542 Gia
User under construction
pi_192303839
Ik ben, bij het eerste geval, hier in Helmond, persoonlijk direct in lockdown gegaan. Maar ja, huisgenoten moeten nog wel de deur uit. Eén werken, ander boodschappen.

Als dit op dat moment voor heel Nederland was ingegaan, dan was het 2 weken geleden al zo goed als ingedamd geweest. Maar dan?
Er werken mensen in Duitsland en België, die dagelijks forenzen. Die zomaar het virus weer mee kunnen brengen.

Het klopt dat dan de druk op de zorg een heel stuk minder was geweest, maar het hele circus duurt dan vele maanden langer.

Ik ga dit nog lang volhouden. Binnenkort begint het bbq seizoen, en kan ik weer lekker aan 't klussen, buiten. Is me nu nog te fris.

Maar heel Nederland, zeker de kinderen en jeugd niet, gaan dit geen maanden volhouden.

Dus, nee, ik denk niet dat er anders gehandeld had moeten worden.

Enige punt van kritiek: Testen.
pi_192303849
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:16 schreef gniffie het volgende:

[..]

Dat weekend werden in Noord-Brabant al allerlei feesten afgezegd en uitgaansgelegenheden lagen er stil bij( Eindhoven). Geholpen heeft het dus zeker
Klopt, het weekend van 14-15 Maart zal pas echt wat uitmaken. Maar incubatie is 5-14 dagen en vaak duurt het nog even voordat iemand ziek genoeg is voor een opname. Dus het zal pas tot na dit weekend duren, voor we iets merken.
.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 maart 2020 @ 15:22:11 #173
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192303855
Aantal patiënten opgenomen (geweest)
Do 12-03: 86
Vr 13-03: 115 +33%
Za 14-03: 136 +18%
Zo 15-03: 162 +19%
Ma 16-03: 205 +27%
Di 17-03: 314 +53%
Wo 18-03: 408 +30%
Do 19-03: 489 +20%
Vr 20-03: 643 +31%
Za 21-03: 836 +30%
Zo 22-03: 988 +18%
Ma 23-03: 1230 +25%
Di 24-03: 1495 +22%
Wo 25-03: 1836 +23%
Do 26-03: 2151 +17%
Vr 27-03: 2500 +16%

Nu twee dagen op rij een gelijke groei te zien. Hopelijk blijven wij dat de komende dagen zien en zet het zich uiteindelijk om in een afname.

[ Bericht 1% gewijzigd door Evenstar op 27-03-2020 15:28:10 ]
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:23:45 #174
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192303875
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:22 schreef Kyran het volgende:
Aantal patiënten opgenomen (geweest)
Do 12-03: 86
Vr 13-03: 115 +33%
Za 14-03: 136 +18%
Zo 15-03: 162 +19%
Ma 16-03: 205 +27%
Di 17-03: 314 +53%
Wo 18-03: 408 +30%
Do 19-03: 489 +20%
Vr 20-03: 643 +31%
Za 21-03: 836 +30%
Zo 22-03: 988 +18%
Ma 23-03: 1230 +25%
Di 24-03: 1495 +22%
Wo 25-03: 1836 +23%
Do 26-03: 2151 +17%
Vr 27-03: 2500 +14%

Nu twee dagen op rij vermindering van groei te zien. Hopelijk blijven wij dat de komende dagen zien.
^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192303876
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:55 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Wellicht ergens ook wel logisch, aangezien het niet zo relevant is wat de reden is, maar dat elke verdere verhoging ons richting het maximaal aantal bedden stuwt?
Sure, maar dat zat er hoe dan ook aan te komen. Dat kon je direct wel zien bij andere landen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_192303889
quote:
In Indonesia – the world’s fourth most populous country – the government has performed a policy U-turn and pledged to impose lockdowns to control the coronavirus after the biggest one-day surge in confirmed cases.

After previously restricting tougher restrictions, Indonesia’s chief security minister Mahfud MD said on Friday the national government would allow regional authorities to impose lockdowns to stem the spread of Covid-19.

According to Reuters, the security chief also said the government was mulling a plan to ban “mudik” - the practice that sees millions of Indonesians leave towns and cities for their native villages at the end of the Muslim fasting month of Ramadan in May.

It comes after the country announced on Friday its biggest one-day surge in coronavirus cases, up 153 to 1,046. The country, which has a population of 260 million, has conducted just 4,336 tests. One model by infectious disease experts suggests there are as many as 50,000 cases.

Indonesia’s government has previously been reluctant to embrace the stricter containment strategies of other nations, and President Joko Widodo’s policy has been to encourage social distancing while not imposing tighter restrictions on movement.

But on Thursday, its eastern province of Papua defied Jakarta by closing its airports, sea ports and land borders for 14 days in an attempt to prevent the disease spreading.

After the central government initially sought to over-rule Papua’s moves, Mahfud said on Friday that Jakarta would now issue a regulation allowing regional governments to impose a strict quarantine on their territory.

In a later statement obtained by Reuters, Mahfud said the government was approving a “regional quarantine”, not a lockdown.
24% van de uitgevoerde tests positief. Dan hebben ze zware problemen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192303893
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:22 schreef Kyran het volgende:
Aantal patiënten opgenomen (geweest)
Do 12-03: 86
Vr 13-03: 115 +33%
Za 14-03: 136 +18%
Zo 15-03: 162 +19%
Ma 16-03: 205 +27%
Di 17-03: 314 +53%
Wo 18-03: 408 +30%
Do 19-03: 489 +20%
Vr 20-03: 643 +31%
Za 21-03: 836 +30%
Zo 22-03: 988 +18%
Ma 23-03: 1230 +25%
Di 24-03: 1495 +22%
Wo 25-03: 1836 +23%
Do 26-03: 2151 +17%
Vr 27-03: 2500 +14%

Nu twee dagen op rij vermindering van groei te zien. Hopelijk blijven wij dat de komende dagen zien.
Heb je ook data over percentages IC opnames (per dag)?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192303894
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:22 schreef Kyran het volgende:
Aantal patiënten opgenomen (geweest)
Do 12-03: 86
Vr 13-03: 115 +33%
Za 14-03: 136 +18%
Zo 15-03: 162 +19%
Ma 16-03: 205 +27%
Di 17-03: 314 +53%
Wo 18-03: 408 +30%
Do 19-03: 489 +20%
Vr 20-03: 643 +31%
Za 21-03: 836 +30%
Zo 22-03: 988 +18%
Ma 23-03: 1230 +25%
Di 24-03: 1495 +22%
Wo 25-03: 1836 +23%
Do 26-03: 2151 +17%
Vr 27-03: 2500 +14%

Nu twee dagen op rij vermindering van groei te zien. Hopelijk blijven wij dat de komende dagen zien.
Die 14% klopt niet, is 16%
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:25:33 #179
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192303895
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:22 schreef Kyran het volgende:
Aantal patiënten opgenomen (geweest)
Do 12-03: 86
Vr 13-03: 115 +33%
Za 14-03: 136 +18%
Zo 15-03: 162 +19%
Ma 16-03: 205 +27%
Di 17-03: 314 +53%
Wo 18-03: 408 +30%
Do 19-03: 489 +20%
Vr 20-03: 643 +31%
Za 21-03: 836 +30%
Zo 22-03: 988 +18%
Ma 23-03: 1230 +25%
Di 24-03: 1495 +22%
Wo 25-03: 1836 +23%
Do 26-03: 2151 +17%
Vr 27-03: 2500 +14%

Nu twee dagen op rij vermindering van groei te zien. Hopelijk blijven wij dat de komende dagen zien.
Hiervan uitgaande, hoe lang duurt het gemiddeld voor iemand op de IC terecht komt na opname en wat is het gemiddelde percentage daarvan?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 maart 2020 @ 15:26:08 #180
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192303899
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:23 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Sure, maar dat zat er hoe dan ook aan te komen. Dat kon je direct wel zien bij andere landen.
Daarom kunnen wij toch juist kritiek leveren op het RIVM en de regering? Het was inderdaad al direct te zien bij alle andere landen die op ons voorliepen. Toch is er voor gekozen om laat in te grijpen.

Beetje met een volle trein op een afgrond afrijden wetende dat je een remweg van 1000m hebt, maar pas 500m van te voren rustig op de remmen trapen en hopen dat het goedkomt.
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 15:26:32 #181
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192303910
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:22 schreef Kyran het volgende:
Aantal patiënten opgenomen (geweest)
Do 12-03: 86
Vr 13-03: 115 +33%
Za 14-03: 136 +18%
Zo 15-03: 162 +19%
Ma 16-03: 205 +27%
Di 17-03: 314 +53%
Wo 18-03: 408 +30%
Do 19-03: 489 +20%
Vr 20-03: 643 +31%
Za 21-03: 836 +30%
Zo 22-03: 988 +18%
Ma 23-03: 1230 +25%
Di 24-03: 1495 +22%
Wo 25-03: 1836 +23%
Do 26-03: 2151 +17%
Vr 27-03: 2500 +14%

Nu twee dagen op rij vermindering van groei te zien. Hopelijk blijven wij dat de komende dagen zien.
Goed nieuws vind ik het wel :)
pi_192303912
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:22 schreef Kyran het volgende:
Aantal patiënten opgenomen (geweest)
Do 12-03: 86
Vr 13-03: 115 +33%
Za 14-03: 136 +18%
Zo 15-03: 162 +19%
Ma 16-03: 205 +27%
Di 17-03: 314 +53%
Wo 18-03: 408 +30%
Do 19-03: 489 +20%
Vr 20-03: 643 +31%
Za 21-03: 836 +30%
Zo 22-03: 988 +18%
Ma 23-03: 1230 +25%
Di 24-03: 1495 +22%
Wo 25-03: 1836 +23%
Do 26-03: 2151 +17%
Vr 27-03: 2500 +14%

Nu twee dagen op rij vermindering van groei te zien. Hopelijk blijven wij dat de komende dagen zien.
Het gaat alleen nu erg hard in noord en zuid holland.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 maart 2020 @ 15:27:10 #183
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192303921
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:25 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]

Die 14% klopt niet, is 16%
Oops, je hebt gelijk. Gedeeld door 2500 i.p.v. 2151. Dank!
pi_192303929
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:26 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Het gaat alleen nu erg hard in noord en zuid holland.
Daar zou je effect moeten zien vanaf begin volgende week.
pi_192303930
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:27 schreef Kyran het volgende:

[..]

Oops, je hebt gelijk. Gedeeld door 2500 i.p.v. 2151. Dank!
^O^
pi_192303934
quote:
The UK has seen its biggest daily rise in coronavirus deaths for the second day running. In the last 24 hours, 181 have died after testing positive for Covid-19. It comes after 115 deaths were recorded the day before. The death toll in the UK stands at 759, with 14,579 confirmed cases.
DHSCgovuk twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 15:12:09 UPDATE on coronavirus (#COVID19) testing in the UK:

As of 9am 27 March, a total of 113,777 have been tested:

99,198 negative.
14,579 positive.

As of 5pm on 26 March, of those hospitalised in the UK, 759 have sadly died. https://t.co/MBuOB994N4 reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:30:35 #187
429573 KingRadler
A real Zionist
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:30:40 #188
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192303962
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

DHSCgovuk twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 15:12:09 UPDATE on coronavirus (#COVID19) testing in the UK:

As of 9am 27 March, a total of 113,777 have been tested:

99,198 negative.
14,579 positive.

As of 5pm on 26 March, of those hospitalised in the UK, 759 have sadly died. https://t.co/MBuOB994N4 reageer retweet
Is dat een representatieve steekproef? Dan is zo een 13% van de bevolking al besmet...

Op naar de herd immunity
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192303971
Aantal doden per miljoen inwoners als land is schrikbarend. 3e plaats op de wereldranglijst nu.

Italy 136
Spain 104
Netherlands 32
Iran 28
France 26

Dwergstaatjes en protectoraten zijn niet meegenomen in de lijst.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192303976
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Is dat een representatieve steekproef? Dan is zo een 13% van de bevolking al besmet...

Op naar de herd immunity
Nee.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 maart 2020 @ 15:32:00 #191
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192303978
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:25 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Hiervan uitgaande, hoe lang duurt het gemiddeld voor iemand op de IC terecht komt na opname en wat is het gemiddelde percentage daarvan?
Lastig te zeggen. Cijfers geven geen duidelijk beeld en heb ook geen betrouwbare bronnen kunnen vinden die hier iets over melden. Zou denken dat het gemiddeld een dag of 3-4 duurt voordat je na een opname op IC belandt?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:32:25 #192
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192303988
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nee.
Jammer!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 maart 2020 @ 15:32:30 #193
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192303989
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heb je ook data over percentages IC opnames (per dag)?
Ma 16-03: 96
Di 17-03: 135 +41%
Wo 18-03: 171 +27%
Do 19-03: 210 +23%
Vr 20-03: 281 +34%
Za 21-03: 354 +26%
Zo 22-03: 405 +14%
Ma 23-03: 487 +20%
Di 24-03: 546 +12%
Wo 25-03: 644 +18%
Do 26-03: 761 +18%
pi_192303998
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Is dat een representatieve steekproef? Dan is zo een 13% van de bevolking al besmet...

Op naar de herd immunity
ze testen alleen bij een verdenking van Covid neem ik aan
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:33:40 #195
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_192304013
quote:
Jonge Française met hoestje binnen paar dagen gestorven

Ze was pas 16 en kwam maandag met ademnood in een ziekenhuis in Parijs terecht. Dinsdagavond overleed ze. De moeder en zus van de Franse Julie vertellen hun verhaal aan de Franse krant Le Parisien. Die meldt dat ze het eerste minderjarige dodelijke slachtoffer van het coronavirus in Frankrijk is.

"Vorige week had Julie gewoonweg een lichte hoest. Dat verergerde het weekend met slijm en maandag zijn we naar de huisarts gegaan", zegt haar zus Manon. Julie, die hiervoor een goede gezondheid had, bleek ademnood te hebben. Ze werd opgenomen in een ziekenhuis en kreeg beademing, maar haar longen konden dat niet aan. "De artsen hebben alles gedaan wat ze konden om haar weer wakker te krijgen, maar dat was voor niets."

Haar moeder kwam in het ziekenhuis aan toen Julie al was overleden. "We hadden tijd om haar te zien, maar we moesten al snel vooruitdenken. Het protocol gaat heel erg snel. Het is ingewikkeld, maar er zou een beetje meer menselijkheid moeten zijn."

Julie wordt maandag begraven, met maximaal tien personen erbij. Ze was "heel sociaal, grappig, welwillend, ambitieus en door iedereen op school geliefd", schrijven vrienden.
Bron: NOS
pi_192304014
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Is dat een representatieve steekproef? Dan is zo een 13% van de bevolking al besmet...

Op naar de herd immunity
Nee, ze testen mensen met symptomen. Het geeft veeleer aan dat er nog steeds meer gevallen van griep en andere luchtwegaandoeningen zijn dan covid-19 gevallen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192304015
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:22 schreef Kyran het volgende:
Aantal patiënten opgenomen (geweest)
Do 12-03: 86
Vr 13-03: 115 +33%
Za 14-03: 136 +18%
Zo 15-03: 162 +19%
Ma 16-03: 205 +27%
Di 17-03: 314 +53%
Wo 18-03: 408 +30%
Do 19-03: 489 +20%
Vr 20-03: 643 +31%
Za 21-03: 836 +30%
Zo 22-03: 988 +18%
Ma 23-03: 1230 +25%
Di 24-03: 1495 +22%
Wo 25-03: 1836 +23%
Do 26-03: 2151 +17%
Vr 27-03: 2500 +16%

Nu twee dagen op rij een gelijke groei te zien. Hopelijk blijven wij dat de komende dagen zien en zet het zich uiteindelijk om in een afname.
In het huidige tempo liggen alle IC's over 2 tot 3 dagen geheel vol...
pi_192304024
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:32 schreef Fukushima het volgende:

[..]

ze testen alleen bij een verdenking van Covid neem ik aan
Nee, alleen bij ziekenhuisopname en daar klagen de huisartsen over
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:34:25 #199
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192304025
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:33 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Nee, ze testen mensen met symptomen. Het geeft veeleer aan dat er nog steeds meer gevallen van griep en andere luchtwegaandoeningen zijn dan covid-19 gevallen.
Jep, daar was ik even benieuwd naar ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192304026
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:31 schreef Digi2 het volgende:
Aantal doden per miljoen inwoners als land is schrikbarend. 3e plaats op de wereldranglijst nu.

Italy 136
Spain 104
Netherlands 32
Iran 28
France 26

Dwergstaatjes en protectoraten zijn niet meegenomen in de lijst.
Iemand zei dat het komt omdat we niet testen maar dat doet niks af dat we wel zoveel doden hebben
pi_192304031
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:33 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Bron: NOS
Die rol proberen de media dan weer wel te pakken: het waarschuwen dat je ook als jong mens gevaar loopt.
pi_192304038
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Die rol proberen de media dan weer wel te pakken: het waarschuwen dat je ook als jong mens gevaar loopt.
Lijkt me prima
pi_192304039
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:33 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Nee, ze testen mensen met symptomen. Het geeft veeleer aan dat er nog steeds meer gevallen van griep en andere luchtwegaandoeningen zijn dan covid-19 gevallen.
zonder bron is dit geraaskal
pi_192304040
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

In het huidige tempo liggen alle IC's over 2 tot 3 dagen geheel vol...
zondag waarschijnlijk, maar we hebben misschien een escape met Duitsland nu.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:35:33 #205
3542 Gia
User under construction
pi_192304046
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Is dat een representatieve steekproef? Dan is zo een 13% van de bevolking al besmet...

Op naar de herd immunity
Als er bij 13% besmettingen al 759 doden zijn, hoeveel doden worden dat dan bij 70% besmettingen, wat nodig is voor herd-immunity?
pi_192304062
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:34 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Iemand zei dat het komt omdat we niet testen maar dat doet niks af dat we wel zoveel doden hebben
Lijkt me vooral dat het in Nederland, door de reislustige bevolking, op zeer veer plekken tegelijk is begonnen. En vervolgens door Carnaval meteen geëxplodeerd.
pi_192304070
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:26 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Het gaat alleen nu erg hard in noord en zuid holland.
En die zijn ook met zn allen massaal naar het strand geweest vorig weekend. Dus ik ben erg benieuwd naar de getallen van volgende week.
Vooralsnog in het ziekenhuis waar ik werk in Den Haag nog geen code rood op de IC, er is nog geen overloop naar de OK nodig. Hopelijk blijft het zo.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 maart 2020 @ 15:37:25 #208
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192304078
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

In het huidige tempo liggen alle IC's over 2 tot 3 dagen geheel vol...
Helaas wel. Zelfs met een stijging van 10% over de komende drie dagen komt het al vol te liggen. Als Duitsland wil / kan helpen winnen wij weer 1 of 2 dagen waarschijnlijk, maar die 1000 bestelde apparaten moeten echt z.s.m. komen anders is het niet te doen. Tenminste, ik neem aan dat Duitsland niet duizenden extra plekken over heeft voor ons.

Zelfs als je 1000 bedden extra zou hebben is het de vraag of wij genoeg personeel bijelkaar kunnen schrapen.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:37:41 #209
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_192304082
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:33 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Nee, ze testen mensen met symptomen. Het geeft veeleer aan dat er nog steeds meer gevallen van griep en andere luchtwegaandoeningen zijn dan covid-19 gevallen.
Nee hoor.
Mijn huisarts geeft aan dat er alleen bij opname in het ziekenhuis getest wordt.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:38:07 #210
22565 asco
Los in deze tent
pi_192304088
Ik tik steeds een tekst in en wis hem weer.

Ben er naar van.

Velen hier hebben het zien aankomen wat nu aan het gebeuren is en zelfs nu zien de meeste Nederlanders het nog steeds niet.

April wordt een maand van dood en verderf.

Echt benieuwd hoe we hier volgend jaar als maatschappij uitkomen.
pi_192304096
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Als er bij 13% besmettingen al 759 doden zijn, hoeveel doden worden dat dan bij 70% besmettingen, wat nodig is voor herd-immunity?
Het aantal doden in UK wijst op ongeveer 600 000 besmettingen. Dat is minder dan 1%.

Aantal doden bij herd immunity kan je gemakkelijk zelf berekenen: 66.4 miljoen mensen * 0.6 besmettingen/mens * 0.01 doden per besmetting = ~400 000 doden.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:38:44 #212
194233 Friday12
Originele kloon
pi_192304099
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:33 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Bron: NOS
Wel kut.

quote:
.Het is ingewikkeld, maar er zou een beetje meer menselijkheid moeten zijn.
maar dit irriteerd mij echt. Ik snap het het is triest. Maar er is gewoon geen tijd voor ;'(
pi_192304110
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:34 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Iemand zei dat het komt omdat we niet testen maar dat doet niks af dat we wel zoveel doden hebben
Vergelijk het eens met Duitsland, we doen hier echt iets niet goed.

Germany 3
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:39:19 #214
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192304114
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:37 schreef Kyran het volgende:

[..]

Helaas wel. Zelfs met een stijging van 10% over de komende drie dagen komt het al vol te liggen. Als Duitsland wil / kan helpen winnen wij weer 1 of 2 dagen waarschijnlijk, maar die 1000 bestelde apparaten moeten echt z.s.m. komen anders is het niet te doen. Tenminste, ik neem aan dat Duitsland niet duizenden extra plekken over heeft voor ons.

Zelfs als je 1000 bedden extra zou hebben is het de vraag of wij genoeg personeel bijelkaar kunnen schrapen.
De cijfers van 7 uur gaan ons hopelijk meer vertellen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:39:25 #215
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192304116
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:15 schreef polderturk het volgende:
matteosalvinimi twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 13:31:07 Schifo e sdegno per questa Europa. Si sono presi 15 giorni per valutare se, chi e come aiutare. Geni. Mentre la gente muore. Altro che "Unione", è covo di serpi e sciacalli. Prima sconfiggiamo virus, poi ripensiamo all'UE. E se serve, salutiamo. Senza ringraziare. Ma andate a... reageer retweet
Google translate:

Disgust and disdain for this Europe. It took 15 days to evaluate if, who and how to help. Geni. While people die. Other than "Union", it is a den of snakes and jackals. First we defeat viruses, then we think back to the EU. And if needed, we say goodbye. Without thanking. But go to ...
Terecht wel.
De eu helpt italie niet. Nope, we pakken elkaars bestelde goederen af die in andere landen zijn geproduceerd.

So long met je europese samenwerking. Dit kan nog wel eens heel naar aflopen voor de eu als instrument.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192304124
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Binnen het referentiekader Nederland is het een betere graadmeter van bijvoorbeeld de curve.

Maar sterfgetallen tussen landen vergelijken die elk op een andere manier doden toeschrijven aan Corona heeft geen enkel nut. Het ene land noteert een coronapatient met een hartaanval niet als coronadode, het andere weer wel. Het ene land test ‘verdachte’ sterfgevallen, het andere niet. Etc.
Hongkong griep 1968-1969: 1 miljoen doden.
Leipe shit ouwe
pi_192304125
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:07 schreef Kyran het volgende:

[..]

Eens dat er geen perfecte draaiboek kon liggen. Je leert vooral door ervaring met dit soort dingen (zie Azië waarbij landen die SARS hebben doorgemaakt het meteen hard aanpakten).

Echter heeft het RIVM het hele gebeuren altijd via een best case scenario benaderd. Hardere, sneller, serieuze aanpak had echt veel kunnen schelen. Je volk beter en dwingender informeren, zonder downplayen, had zeker ook geholpen.

En dat had echt beter gekund. Op alle fronten.
Dat dingen beter hadden gekund absoluut, dat geef ik ook aan. Ik sta ook wat dat betreft niet achter de overheid of het RIVM, maar wel vind ik het vrij makkelijk om nu te stellen dat we dit allemaal hadden kunnen zien aankomen, dat was namelijk absoluut niet het geval. Daarnaast brak er ondanks het downplayen al een halve massahysterie uit en werden supermarkten geplunderd. Als je dus als de overheid of het RIVM paniek gaan zaaien en na één besmetting en je het land in lockdown zet, betwijfel ik of dat nu voor een betere aanpak had gezorgd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:08 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Begrijp niet hoe je het argument dat het eerder nog niet gebeurd is als reden geeft voor dat het nu wel mee zal vallen. SARS, MERS en Ebola hadden een aantal andere eigenschappen, waardoor de verspreiding niet zo snel ging. Toen duidelijk werd hoe besmettelijk COVID-19 was en eerste signalen van 'dragers zonder symptomen' had je kunnen weten hoe laat het was. In plaats van toe te geven dat je het zelf niet goed gezien hebt, probeer je nu met een dubbele drogredenering je gelijk te halen.
Ik zeg nergens dat het nu zou meevallen. Wel geef ik aan dat de kans op een pandemie zoals we nu beleven in principe zeer klein is. Ten tweede, is het überhaupt al bevestigd dat mensen die asymptomatisch zijn het virus ook kunnen verspreiden? Net zoals de hele discussie omtrent kinderen wordt dit volgens mij nog onderzocht :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2020 15:40:52 ]
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:40:21 #218
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192304126
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:37 schreef Muck het volgende:

[..]

Nee hoor.
Mijn huisarts geeft aan dat er alleen bij opname in het ziekenhuis getest wordt.
Dit
En werd je 2 weken geleden nog opgenomen bij ernstige klachten dan moeten ze vandaag de dag nog erger zijn.
Er liggen hele zieke mensen gewoon thuis uit te zieken
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192304131
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Terecht wel.
De eu helpt italie niet. Nope, we pakken elkaars bestelde goederen af die in andere landen zijn geproduceerd.

So long met je europese samenwerking. Dit kan nog wel eens heel naar aflopen voor de eu als instrument.
Want de rest van de EU heeft zelf geen problemen nu?
pi_192304142
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:37 schreef Muck het volgende:

[..]

Nee hoor.
Mijn huisarts geeft aan dat er alleen bij opname in het ziekenhuis getest wordt.
Ik bedoel bij de personen die getest worden (en een deel van de negatieve tests kunnen ook false negatives zijn). Over mensen die niet getest worden zegt het natuurlijk niets.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 maart 2020 @ 15:41:17 #221
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192304143
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Vergelijk het eens met Duitsland, we doen hier echt iets niet goed.

Germany 3
Geen idee of Duitsland ook zo professief is met het waardig laten "vertrekken" van ouderen. Heeft iemand toevallig IC cijfers van Duitsland?

Als daar de IC vol liggen met allemaal patiënten van > 80 dan gaat daar nog een flink deel van overlijden en kan het aantal doden opeens omhoog schieten. Ik zeg niet dat dit het geval is, maar het zou wel een verklaring kunnen zijn.

Heb eigenlijk geen IC cijfers van Duitsland gezien tot nu toe.
pi_192304182
Graag verwijs ik je naar:
COR / Hoe is het in 'jouw' supermarkt? #8 Waar wc-papier weer voorradig is

[ Bericht 94% gewijzigd door Muck op 27-03-2020 15:47:33 ]
pi_192304190
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ma 16-03: 96
Di 17-03: 135 +41%
Wo 18-03: 171 +27%
Do 19-03: 210 +23%
Vr 20-03: 281 +34%
Za 21-03: 354 +26%
Zo 22-03: 405 +14%
Ma 23-03: 487 +20%
Di 24-03: 546 +12%
Wo 25-03: 644 +18%
Do 26-03: 761 +18%
Dank, pak 'm beet dus 15-20% IC opnames. Zouden er vandaag dus 50 à 75 IC patiënten bij moeten komen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 15:46:00 #224
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192304211
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 maart 2020 @ 15:46:28 #225
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192304215
Jezus die vragen .... stop toch verdomme eens met verwarring zaaien kut journalisten.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:46:55 #226
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192304220
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:46 schreef Kyran het volgende:
Jezus die vragen .... stop toch verdomme eens met verwarring zaaien kut journalisten.
It's their job.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_192304223
terug naar de schoolkrant
pi_192304226
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:39 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De cijfers van 7 uur gaan ons hopelijk meer vertellen.
als het onder de 900 blijft is de groei lager dan afgelopen dagen.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 maart 2020 @ 15:47:25 #229
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192304229
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:46 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

It's their job.
Wat, verwarring zaaien? :D Echt keer op de keer van die verwarrende vragen stellen helpt echt niemand hoor.
pi_192304234
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:45 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Debielen vaak in de wereld, gelukkig had je getuigen.
Ja ben ik wel blij om. Dacht ook echt wtf is dit nu weer.
pi_192304258
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dank, pak 'm beet dus 15-20% IC opnames. Zouden er vandaag dus 50 à 75 IC patiënten bij moeten komen?
15% = totaal 875
20% = totaal 913

50 á 75 zal het helaas sowieso wel zijn
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:49:50 #232
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192304263
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:47 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

Ja ben ik wel blij om. Dacht ook echt wtf is dit nu weer.
Het is ook onmogelijk je altijd aan die anderhalve meter te houden, en met name in een supermarkt.

En door bangmakerij denken die mensen gelijk dat je een soort zelfmoordterrorist ben als je op ze afloopt.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 15:50:02 #233
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192304269
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:48 schreef Kyran het volgende:
Ben vandaag voor het eerst in een supermarkt geweest sinds begin maart. Moet zeggen dat iedereen zich heel netjes aan de regels hield. Ik vond het echter wel te druk buiten. Dat zou minder moeten kunnen ....
Ik zag vanmiddag gewoon 5 huismoeders beppen in een kleine kledingzaak. En net 8 volwassenen hier op 1 balkon. ;(

[ Bericht % gewijzigd door Evenstar op 27-03-2020 15:53:48 ]
pi_192304271
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:48 schreef Kyran het volgende:
Ben vandaag voor het eerst in een supermarkt geweest sinds begin maart. Moet zeggen dat iedereen zich heel netjes aan de regels hield. Ik vond het echter wel te druk buiten. Dat zou minder moeten kunnen ....
COR / Hoe is het in 'jouw' supermarkt? #8 Waar wc-papier weer voorradig is o|O
pi_192304275
Ik ben benieuwd naar de cijfers van het NVIC straks.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192304277
quote:
Ja Hans dat ergens een topic voor is betekent niet dat het niet hier gemeld mag worden ofzo :')
pi_192304283
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:33 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Bron: NOS
Toch eng en erg dat je zo snel aan je einde komt door zo'n virus. Zo ben je nog gezond en jong en binnen een week ben je er niet meer pff.
  PR/Manusje van alles vrijdag 27 maart 2020 @ 15:51:11 #238
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_192304284
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:46 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
ik mis de gevechtshelikopters?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_192304288
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:50 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ja Hans dat ergens een topic voor is betekent niet dat het niet hier gemeld mag worden ofzo :')
er werd net al een reactie weggehaald, dus het lijkt er niet op
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192304290
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:50 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ja Hans dat ergens een topic voor is betekent niet dat het niet hier gemeld mag worden ofzo :')
Andere posts over supermarkten worden verwijderd, nog geen 5 minuten 1. Moet je wel consequent blijven.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 maart 2020 @ 15:52:17 #241
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192304305
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:50 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik zag vanmiddag gewoon 5 huismoeders beppen in een kleine kledingzaak. En net 8 volwassenen hier op 1 balkon. ;(
Zelfs "van Bieren" in Utrecht had een 3 klanten maximaal regel. Winkels moeten ook gewoon handhaven en als ze dat niet doen moeten ze gewoon verplicht sluiten.

De AH had ook gewoon personeel die constant winkelwagens aan het schoonmaken waren. Netjes lijnen op de vloer met afstand houden bij de kassa etc. Of het werk is een tweede, maar ze doen wel hun best.

Alle winkels die zich er niet aan willen houden gewoon dichtgooien ....
pi_192304311
quote:
Dat het in de supermarkt gebeurt oke. Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat er nog zulke 'domme' mensen rondlopen. Dit had ook op een andere plek kunnen gebeuren. Fijn dat mijn lap tekst ook helemaal verdwenen is. Laat ook maar }:|
pi_192304323
quote:
De Franse regering heeft internetaanbieders van pornovideo's gevraagd om hun beeldkwaliteit te verminderen. Ruim een week geleden werden quarantainemaatregelen afgekondigd, waardoor ook in Frankrijk mensen vooral thuis moeten blijven.

Sindsdien is het de 'consumptie' van porno op internet met 50 procent gestegen, zegt de staatssecretaris van Digitale Zaken, Cédric O. "Het maakt mij niet uit wat mensen in hun vrije tijd doen, maar ik wel wel dat iederéén internet op kan, ook kinderen om schoolles te volgen of zorgpersoneel voor hun werk."

Internet zou dezer dagen door zoveel mensen voor 'plezierdoeleinden' gebruikt worden dat de noodzakelijke gebruikers in de knoop komen, vreest de Franse regering.
bron: NOS liveblog

:') :D
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:54:32 #244
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192304338
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:53 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

bron: NOS liveblog

:') :D
50 procent stijging, wow...
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_192304343
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:53 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

bron: NOS liveblog

:') :D
netflix snap ik nog met bingewatchen, maar die 10 min dat je op pornhub zit
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192304358
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:41 schreef Kyran het volgende:

[..]

Geen idee of Duitsland ook zo professief is met het waardig laten "vertrekken" van ouderen. Heeft iemand toevallig IC cijfers van Duitsland?

Als daar de IC vol liggen met allemaal patiënten van > 80 dan gaat daar nog een flink deel van overlijden en kan het aantal doden opeens omhoog schieten. Ik zeg niet dat dit het geval is, maar het zou wel een verklaring kunnen zijn.

Heb eigenlijk geen IC cijfers van Duitsland gezien tot nu toe.
Ik ben vrij skeptisch wat betreft dat progressieve beleid van Nederland. Uiteindelijk is het land waar men het snelst besluit tot "waardig sterven" ipv opname op IC ook het land waar men het minste ervaring heeft wat betreft behandeling van zwakke ouderen op IC. Hoe kan je de kans op succes beoordelen als je het nooit doet.

Ik heb hier velen het Nederlandse beleid terzake zien verdedigen, maar zelfs als de kans erg laag ligt betekent het nog steeds dat een aantal mensen gered had kunnen worden. Waarom zijn jullie er zo zeker van dat het Nederlandse beleid het beste is?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192304364
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Terecht wel.
De eu helpt italie niet. Nope, we pakken elkaars bestelde goederen af die in andere landen zijn geproduceerd.

So long met je europese samenwerking. Dit kan nog wel eens heel naar aflopen voor de eu als instrument.
Europa houdt italie al jaren overeind. En al jaren gaan ze hun goddelijke gang.

Wat nou niet helpen?

Dat sommige landen beslag leggen op zaken die voor hun van essentieel belang zijn is heel vervelend, maar ieder land heeft dergelijke wetten. Los daarvan, waar je het prima mee oneens kunt zijn, zou zonder de EU italie al helemaal in elkaar gedonderd zijn.

Daarnaast kun je je afvragen of je alle middelen wilt inzetten in de eerst brandhaarden. Net als dat je je kunt afvragen of je alle IC's wilt volleggen met mensen uit Brabant. Er is dan straks dus ook geen plek meer voor mensen uit andere delen van het land. Cq. je moet maar geluk hebben als eerste ziek te worden. Is dat dan de beste manier? Het enige verschil is dat het wordt overgelaten aan het toeval.
Whatever...
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:57:44 #248
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192304375
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:54 schreef Fukushima het volgende:

[..]

netflix snap ik nog met bingewatchen, maar die 10 min dat je op pornhub zit
Ja kan jij zo snel?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 maart 2020 @ 15:57:44 #249
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192304376
Trouwens, dikke pluim dat ze inderdaad hard/snel straffen bij van die corona hoesters ..... _O_
pi_192304384


Kreeg deze in mijn aanbevolen youtube videos.
Kan me herinneren dat ze een weekje geleden zei dat kinderen niet zo besmettelijk waren omdat zij minder “last” hebben van Corona.
Maar je mocht liever niet opa en oma op laten passen..

Wel grappig om te kijken met dit in het achterhoofd.
pi_192304386
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik ben vrij skeptisch wat betreft dat progressieve beleid van Nederland. Uiteindelijk is het land waar men het snelst besluit tot "waardig sterven" ipv opname op IC ook het land waar men het minste ervaring heeft wat betreft behandeling van zwakke ouderen op IC. Hoe kan je de kans op succes beoordelen als je het nooit doet.

Ik heb hier velen het Nederlandse beleid terzake zien verdedigen, maar zelfs als de kans erg laag ligt betekent het nog steeds dat een aantal mensen gered had kunnen worden. Waarom zijn jullie er zo zeker van dat het Nederlandse beleid het beste is?
Ook weer zo'n mooi verhaal. Enig idee wat de schade is voor iemand van 85 met een zwakke gezondheid van een dergelijke behandeling? Nee? Houd dan gewoon eens je bek over zaken waar je echt nul verstand van hebt. Ik word kotsziek van al die types hier in het topic die de waarheid in pacht hebben en vingers wijzen.

Het is bijna onmogelijk om op elke pandemie of ramp voorbereid te zijn. Het leven is hard en mensen gaan dood. Zijn we niet meer gewend. De mensen die WO2 hebben meegemaakt zijn wel uitgestorven, als je er daar van had gekend had je er misschien toch wat anders naar gekeken.
Whatever...
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:58:47 #252
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192304389
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:54 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

50 procent stijging, wow...
Dat beloven bepaalde porno-gerelateerde producten ook :D
pi_192304403
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik ben vrij skeptisch wat betreft dat progressieve beleid van Nederland. Uiteindelijk is het land waar men het snelst besluit tot "waardig sterven" ipv opname op IC ook het land waar men het minste ervaring heeft wat betreft behandeling van zwakke ouderen op IC. Hoe kan je de kans op succes beoordelen als je het nooit doet.

Ik heb hier velen het Nederlandse beleid terzake zien verdedigen, maar zelfs als de kans erg laag ligt betekent het nog steeds dat een aantal mensen gered had kunnen worden. Waarom zijn jullie er zo zeker van dat het Nederlandse beleid het beste is?
In Nederlandse ziekenhuizen gaat men ervoor om zoveel mogelijk levens en zoveel mogelijk levensjaren te winnen. En natuurlijk zou je in een normale situatie een 80 jarige willen redden maar in dit geval gaat het straks (bijna al) ten koste van iemand van 30. Wil je dan nog steeds die 80 jarige redden als de kans klein is dat die de beademing te boven komt en in het gunstigste geval nog een paar jaar leeft?
pi_192304404
Het is zo jammer dat er zoveel gelogen/gemanupileerd wordt in het nieuws.....

Daarom weten we nu niet meer wat we serieus moeten nemen.
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 15:59:52 #255
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192304405
DavidLammy twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 14:08:38 Boris Johnson boasting about shaking hands with coronavirus patients. You could not make it up. Britain is about to learn the hard way this is not the man to lead us in a crisis.

https://t.co/mgg8TL8zKh reageer retweet
;( :')
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:00:11 #256
3542 Gia
User under construction
pi_192304410
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Zelfs "van Bieren" in Utrecht had een 3 klanten maximaal regel. Winkels moeten ook gewoon handhaven en als ze dat niet doen moeten ze gewoon verplicht sluiten.

De AH had ook gewoon personeel die constant winkelwagens aan het schoonmaken waren. Netjes lijnen op de vloer met afstand houden bij de kassa etc. Of het werk is een tweede, maar ze doen wel hun best.

Alle winkels die zich er niet aan willen houden gewoon dichtgooien ....
Gamma hier ook de winkelwagen verplichting en één persoon. Geen (klus)partner.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 maart 2020 @ 16:00:16 #257
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192304413
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik ben vrij skeptisch wat betreft dat progressieve beleid van Nederland. Uiteindelijk is het land waar men het snelst besluit tot "waardig sterven" ipv opname op IC ook het land waar men het minste ervaring heeft wat betreft behandeling van zwakke ouderen op IC. Hoe kan je de kans op succes beoordelen als je het nooit doet.

Ik heb hier velen het Nederlandse beleid terzake zien verdedigen, maar zelfs als de kans erg laag ligt betekent het nog steeds dat een aantal mensen gered had kunnen worden. Waarom zijn jullie er zo zeker van dat het Nederlandse beleid het beste is?
Ik zeg nergens dat dit het best mogelijke beleid is.

Als ik 85 zou zijn en mijn arts zou mij vertellen dat er een 80% kans is dat ik er waanzinnig slecht uitkom zou ik waarschijnlijk ook gewoon zeggen "laat lekker zitten joh".

Die optie is er niet eens in heel veel landen.
pi_192304418
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:59 schreef hoechst het volgende:
Het is zo jammer dat er zoveel gelogen/gemanupileerd wordt in het nieuws.....

Daarom weten we nu niet meer wat we serieus moeten nemen.
Of wie we serieus moeten nemen.
pi_192304421
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:53 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

bron: NOS liveblog

:') :D
Ik werk nu drie weken thuis maar kan niet zeggen dat het internet trager is dan voorheen. Ook gewoon stabiel.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:00:58 #260
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192304424
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:57 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ja kan jij zo snel?
Snap ik ook niet inderdaad, 5 keer achter elkaar red ik echt niet.

Dan schiet ik stof. :{
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192304429
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:00 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik werk nu drie weken thuis maar kan niet zeggen dat het internet trager is dan voorheen. Ook gewoon stabiel.
Hier ook gewoon normaal - shit - als altijd waar ik zit (in de garage). Maar niet slechter :p
pi_192304430
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:57 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ja kan jij zo snel?
veel oefenen hé, dan word je steeds beter
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:02:45 #264
3542 Gia
User under construction
pi_192304449
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik ben vrij skeptisch wat betreft dat progressieve beleid van Nederland. Uiteindelijk is het land waar men het snelst besluit tot "waardig sterven" ipv opname op IC ook het land waar men het minste ervaring heeft wat betreft behandeling van zwakke ouderen op IC. Hoe kan je de kans op succes beoordelen als je het nooit doet.

Ik heb hier velen het Nederlandse beleid terzake zien verdedigen, maar zelfs als de kans erg laag ligt betekent het nog steeds dat een aantal mensen gered had kunnen worden. Waarom zijn jullie er zo zeker van dat het Nederlandse beleid het beste is?
Bejaarden kunnen niet herstellen van de schade die beademing veroorzaakt. Ze houden geen kwaliteit van leven over, zouden ze het überhaupt overleven.
pi_192304470
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:59 schreef Momo het volgende:
DavidLammy twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 14:08:38 Boris Johnson boasting about shaking hands with coronavirus patients. You could not make it up. Britain is about to learn the hard way this is not the man to lead us in a crisis.

https://t.co/mgg8TL8zKh reageer retweet
;( :')
8)7 :') |:( Ik las dat de Britse minister van Volksgezondheid ook al besmet is.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:04:26 #266
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192304472
https://nos.nl/artikel/23(...)maatplannen-uit.html

Voor iedereen die zo als een hippie zit te roepen dat de natuur dit doet om ons een lesje te leren oid.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:05:16 #267
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_192304481
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:54 schreef Fukushima het volgende:

[..]

netflix snap ik nog met bingewatchen, maar die 10 min dat je op pornhub zit
Vrij kort inderdaad voor die tientallen miljoenen video's die erop staan.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_192304491
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)maatplannen-uit.html

Voor iedereen die zo als een hippie zit te roepen dat de natuur dit doet om ons een lesje te leren oid.
Als je denkt dat 'de natuur' bewust dingen 'doet' ben je sowieso een beetje raar. :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:06:24 #269
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192304497
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:05 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Vrij kort inderdaad voor die tientallen miljoenen video's die erop staan.
Vraag me af hoe ze al die video's controleren op normaalheid.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_192304506
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:59 schreef Mammietje het volgende:

[..]

In Nederlandse ziekenhuizen gaat men ervoor om zoveel mogelijk levens en zoveel mogelijk levensjaren te winnen. En natuurlijk zou je in een normale situatie een 80 jarige willen redden maar in dit geval gaat het straks (bijna al) ten koste van iemand van 30. Wil je dan nog steeds die 80 jarige redden als de kans klein is dat die de beademing te boven komt en in het gunstigste geval nog een paar jaar leeft?
Ik heb het over het algemene beleid, niet specifiek nu tijdens deze crisis.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192304510
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als je denkt dat 'de natuur' bewust dingen 'doet' ben je sowieso een beetje raar. :D
De natuur heeft dit virus abusievelijk onder de mensen verspreid.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:07:23 #272
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192304512
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als je denkt dat 'de natuur' bewust dingen 'doet' ben je sowieso een beetje raar. :D
Tsja, heb zelfs bekende mensen dit zien tweeten dus meer dan je denkt helaas.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:09:14 #273
3542 Gia
User under construction
pi_192304536
quote:
Toch geen groepen! Die moeten ook hun boodschapjes doen.
pi_192304542
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:06 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Vraag me af hoe ze al die video's controleren op normaalheid.
Veel mensen in dienst van Pornhub die in één ruk doorwerken tot ze het werk af hebben. :Y
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:10:48 #275
3542 Gia
User under construction
pi_192304557
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als je denkt dat 'de natuur' bewust dingen 'doet' ben je sowieso een beetje raar. :D
Bewust niet. Maar het is wel een gevolg van overbevolking en menselijk handelen.
pi_192304559
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:09 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

Veel mensen in dienst van Pornhub die in één ruk doorwerken tot ze het werk af hebben. :Y
Nice one :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192304565
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:31 schreef Digi2 het volgende:
Aantal doden per miljoen inwoners als land is schrikbarend. 3e plaats op de wereldranglijst nu.

Italy 136
Spain 104
Netherlands 32
Iran 28
France 26

Dwergstaatjes en protectoraten zijn niet meegenomen in de lijst.
Iran....

Dat gelooft niemand.
Ook China gelooft niemand.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:13:12 #278
22565 asco
Los in deze tent
pi_192304583
Toch jammer dat we nooit zullen weten hoeveel van de 546 Nederlandse doden nu nog geleefd zouden hebben zonder dat er een coronavirus zou hebben bestaan.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:13:24 #279
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192304585
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)maatplannen-uit.html

Voor iedereen die zo als een hippie zit te roepen dat de natuur dit doet om ons een lesje te leren oid.
nog niet zo erg als de mensen die ervan overtuigd zijn dat dit virus opzettelijk los is gelaten door overheden. Die zie ik ook genoeg voorbij komen.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:13:28 #280
64288 Bensel
Ladderzat
pi_192304588
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

De natuur heeft dit virus abusievelijk onder de mensen verspreid.
nee, onbewust. om Midas Dekkers te quoten: evolutie kent geen vooruitgang, slechts gang.

Er zit geen gedachte achter, het gebeurt.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 maart 2020 @ 16:14:49 #281
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192304602
Bij UMCU zit SEH net naast Radiotherapie. Een deel van radiotherapie wordt nu afgezet, omdat ze bij SEH ruimte tekort aan het komen zijn.

Tijdens een griepepidemie wil dit ook wel eens gebeuren, maar dan zijn er hooguit 4-5 bedden extra. Nu is een groter deel afgezet.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:15:34 #282
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192304609
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:13 schreef asco het volgende:
Toch jammer dat we nooit zullen weten hoeveel van de 546 Nederlandse doden nu nog geleefd zouden hebben zonder dat er een coronavirus zou hebben bestaan.
De meeste stonden sowieso al met 1 been in het graf. Desalniettemin lijkt me dit een verschrikkelijke manier om te gaan.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_192304645
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:13 schreef asco het volgende:
Toch jammer dat we nooit zullen weten hoeveel van de 546 Nederlandse doden nu nog geleefd zouden hebben zonder dat er een coronavirus zou hebben bestaan.
Nou ja je kan toch gewoon kijken aan het einde van het jaar hoeveel er overleden zijn aan de griep etc en dan kijken of het totaal erg afwijkt. Het is geen hogere wiskunde ofzo
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:18:45 #284
22565 asco
Los in deze tent
pi_192304653
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:15 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

De meeste stonden sowieso al met 1 been in het graf. Desalniettemin lijkt me dit een verschrikkelijke manier om te gaan.
Absoluut.

Geef mij maar een spuitje met 80/85 als mijn shit de fan raakt. Serieus.
Nooit iets begrepen van dat moeten lijden. Daarom in de jaren 90 ooit D66 gestemd. |:(
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:21:05 #285
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_192304680
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:31 schreef Digi2 het volgende:
Aantal doden per miljoen inwoners als land is schrikbarend. 3e plaats op de wereldranglijst nu.

Italy 136
Spain 104
Netherlands 32
Iran 28
France 26

Dwergstaatjes en protectoraten zijn niet meegenomen in de lijst.
Waarom neem je dwergstaatjes en protectoraten niet mee? Nederland is in vergelijking met Spanje en Italië en Iran en Frankrijk ook veel kleiner.
Dan zou je dus moeten corrigeren naar bevolkingsdichtheid. Dus landen met een lage bevolkingsdichtheid en veel doden hoger op de lijst.
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 16:22:13 #286
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192304687
RPlasterk twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 14:05:00 Nederlandse bevolking maakt 3,3% uit van de EU, maar krijgt met ¤25 miljoen 0,06% van het Corona-noodfonds van ¤37 miljard, 55x minder dan gelijke verdeling, terwijl land zwaar geraakt is. Daarom dat @paultang @EPinNL getallen niet gaf. Bij betalen is Nl koploper. Toch scheef? https://t.co/F2y6NZg66Q reageer retweet
pi_192304713
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:21 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Waarom neem je dwergstaatjes en protectoraten niet mee? Nederland is in vergelijking met Spanje en Italië en Iran en Frankrijk ook veel kleiner.
Dan zou je dus moeten corrigeren naar bevolkingsdichtheid. Dus landen met een lage bevolkingsdichtheid en veel doden hoger op de lijst.
Je zou dan ook op steden kunnen gaan inzoomen. Genoeg steden die meer inwoners hebben dan dwergstaten en protectoraten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192304720
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:24 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Je zou dan ook op steden kunnen gaan inzoomen. Genoeg steden die meer inwoners hebben dan dwergstaten en protectoraten.
Conclusie: vrij nutteloze statistiek.
pi_192304758
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:25 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

Conclusie: vrij nutteloze statistiek.
Voor jou misschien maar voor velen niet. Overbagateliseren doe ik liever niet aan. Elke statistiek heeft een context en betekenis en die geef ik erbij aan.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192304763
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:22 schreef Momo het volgende:
RPlasterk twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 14:05:00 Nederlandse bevolking maakt 3,3% uit van de EU, maar krijgt met ¤25 miljoen 0,06% van het Corona-noodfonds van ¤37 miljard, 55x minder dan gelijke verdeling, terwijl land zwaar geraakt is. Daarom dat @:paultang @:EPinNL getallen niet gaf. Bij betalen is Nl koploper. Toch scheef? https://t.co/F2y6NZg66Q reageer retweet
De altijd populistische R. Plasterk.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:30:10 #291
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192304776
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:22 schreef Momo het volgende:
RPlasterk twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 14:05:00 Nederlandse bevolking maakt 3,3% uit van de EU, maar krijgt met ¤25 miljoen 0,06% van het Corona-noodfonds van ¤37 miljard, 55x minder dan gelijke verdeling, terwijl land zwaar geraakt is. Daarom dat @:paultang @:EPinNL getallen niet gaf. Bij betalen is Nl koploper. Toch scheef? https://t.co/F2y6NZg66Q reageer retweet
Misschien moet Plasterk ook even de gemiddelde inkomens erbij vermelden. Kijken of het nog nodig is dat wij zoveel geld zouden krijgen.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:31:33 #292
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192304790
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:30 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Misschien moet Plasterk ook even de gemiddelde inkomens erbij vermelden. Kijken of het nog nodig is dat wij zoveel geld zouden krijgen.
Polen en Hongarije krijgen volgens dat grafiekje het meest geld.

Hoe hard zijn die getroffen door Corona?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192304800
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:21 schreef -0- het volgende:

[..]

Tja, er zijn een aantal landen die vonden dat de EU minder bevoegdheden moest krijgen en alleen economisch moest zijn. Iedere andere bemoeienis was te veel en moest op afstand blijven.

1 van die landen is geloof ik toch echt Italie.
En daar is helemaal niks mis mee, elkaar helpen heeft geen ene flikker met die EU te maken maar met menselijke compassie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:33:04 #294
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192304807
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:31 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Polen en Hongarije krijgen volgens dat grafiekje het meest geld.

Hoe hard zijn die getroffen door Corona?
Hoe is de gezondheidszorg daar geregeld? Hoeveel IC-bedden per x-aantal inwoners hebben zij?
Dit soort zaken kun je niet alleen beoordelen op basis van wie het meest geld geeft/krijgt. Daarnaast is ook nog eens de vraag wat je met het geld kunt doen. Niet alles is op te lossen door er een zak geld naar te gooien.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:33:34 #295
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192304814
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Bewust niet. Maar het is wel een gevolg van overbevolking en menselijk handelen.
Niemand weet wanneer overbevolking bereikt is, misschien was het dat al bij 100 miljoen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:34:31 #296
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192304825
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:30 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Misschien moet Plasterk ook even de gemiddelde inkomens erbij vermelden. Kijken of het nog nodig is dat wij zoveel geld zouden krijgen.
Misschien mogen we het dan ook krijgen omdat we wel meer betalen?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_192304846
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:13 schreef Bensel het volgende:

[..]

nee, onbewust. om Midas Dekkers te quoten: evolutie kent geen vooruitgang, slechts gang.

Er zit geen gedachte achter, het gebeurt.
Mooie quote. :D
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_192304847
Iemand al de cijfers van Italië en Spanje zien langskomen?
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 27 maart 2020 @ 16:36:18 #299
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192304851
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:35 schreef Mutant01 het volgende:
Iemand al de cijfers van Italië en Spanje zien langskomen?
Spanje doet meerdere updates, Italië komt einde van de dag.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192304852
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:34 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Misschien mogen we het dan ook krijgen omdat we wel meer betalen?
Het hele idee van de EU is gebaseerd op samenwerking. Het is geen spaarpotje waar je elk jaar X miljard in gooit en die je ondersteboven keert om je zelfgespaarde deel weer terug te halen zodra je het weer nodig hebt.
pi_192304853
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:34 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Misschien mogen we het dan ook krijgen omdat we wel meer betalen?
Eh, nee, het heeft sowieso weinig zin om meer te krijgen als je meer betaalt. Het is geen "verzekering".

Het is voor landen die het moeilijker hebben. Nederland heeft het niet nodig, wij kunnen nog prima onze staatsschuld wat laten oplopen nu het nodig is.

Of het allemaal "eerlijk" is, is een andere discussie maar het heeft weinig nut om Nederland nu geld toe te schuiven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')