Orbanquote:Op zondag 22 maart 2020 15:27 schreef Ryan3 het volgende:
Orban pakt lekker door btw:twitter:balazscseko twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 08:56:27Hungarian Justice Min. @:JuditVarga_EU sends bill to Parliament:
- State of emergency til end of 2020
- Rule by decree
- Parliament suspended
- No snap elections/referendums
- Spreading fake news and rumors punishable with up to 5 years in prison #COVID19
https://t.co/1QJaLaKp6J reageer retweet
Je hoeft niet te werken ofzo?quote:Op zondag 22 maart 2020 15:13 schreef HulkHeld het volgende:
Hoe komen jullie de dag door eigenlijk? Ik kan echt niet hele dagen thuis zitten, ben het ook niet van plan, activiteiten met 2-4 personen waar in een straal van een kilometer niemand is, is voor mij niet 'gevaarlijk'voor anderen te noemen eerlijk gezegd..
Hartstikke goed! Hier in Zwolle haalde het zelfs de krant dat ze en masse inclusief de ouders over de hekken klommen. Mogen ze hier ook gaan doen.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:08 schreef Schuimpjes het volgende:
Bruls: 'Boetes voor kinderen op sportterreinen'
[..]
https://www.omroepgelderl(...)s0-ESZQF5EYVLpcnUKzM
quote:nos
35 MINUTEN GELEDEN
WHO: lockdown helpt niet
Het heeft geen zin om een lockdown in te stellen, stelt de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Crisisexpert Mike Ryan van de WHO zegt tegen de BBC dat het belangrijk is om maatregelen op het gebied van volksgezondheid te nemen om te voorkomen dat er later een nieuwe piek van besmettingen ontstaat.
"We moeten ons richten op het opsporen van mensen die ziek zijn en ze isoleren. Daarna moeten we achterhalen met wie ze in contact hebben gestaan en ook die mensen isoleren", zegt Ryan. "Het nadeel van lockdowns is dat het gevaar bestaat dat het virus meteen weer opduikt als de strenge gebiedsverboden worden opgeheven."
Ik werk op kantoor. Geen thuiswerken want in brandstoffen en dus vitale sector.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:35 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Je hoeft niet te werken ofzo?
Heb echt het idee dat sommigen dit zien als een grote vakantie
Precies hetzelfde als iemand 180 op de snelweg gaat en je die een paar km verder om een paal ziet staan.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:32 schreef bypateq het volgende: [..] Waarom flippen jullie deze reacties er zo makkelijk uit? Tuurlijk die vent deed er grappig mee wat hij niet had moeten doen (met geen enkele ziekte overigens) maar om gelijk te zeggen dat dit karma is...
Hear hear.quote:
Ik werk niet thuis. Dus ik kan denk ik prima uitrusten in een weekje tijdquote:Op zondag 22 maart 2020 15:29 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ik rust nu echt niet uit van een 'vakantie'van een week thuis. Werkt alleen maar meer beklemmend voor mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Order! Ordeeeeeeeeer!
Omdat die man ook helemaal gelijk heeftquote:Op zondag 22 maart 2020 15:35 schreef kilon het volgende:
[..]
Tja, daar luistert Rutte nu wel meteen naar.
Dus als je in Hongarije zegt dat dit virus een middel is ingezet voor crowd-control kun je tot 5 jaar achter de tralies belanden? Zal mij benieuwen hoe lang 't duurt voordat wij hier ook zulke regelgeving krijgen.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:27 schreef Ryan3 het volgende: Orban pakt lekker door btw:
twitter:balazscseko twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 08:56:27Hungarian Justice Min. @:JuditVarga_EU sends bill to Parliament: - State of emergency til end of 2020 - Rule by decree - Parliament suspended - No snap elections/referendums - Spreading fake news and rumors punishable with up to 5 years in prison #COVID19 https://t.co/1QJaLaKp6J reageer retweet
Die zit dit gewoon als perfecte kans voor een totalitaire staatsgreepquote:Op zondag 22 maart 2020 15:27 schreef Ryan3 het volgende:
Orban pakt lekker door btw:twitter:balazscseko twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 08:56:27Hungarian Justice Min. @:JuditVarga_EU sends bill to Parliament:
- State of emergency til end of 2020
- Rule by decree
- Parliament suspended
- No snap elections/referendums
- Spreading fake news and rumors punishable with up to 5 years in prison #COVID19
https://t.co/1QJaLaKp6J reageer retweet
Ok maar dan hoef je toch alleen maar het weekend door zien te komen.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:35 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ik werk op kantoor. Geen thuiswerken want in brandstoffen en dus vitale sector.
Dus Sietskes tweet is niet waar? Best gek want ze heeft een vinkjequote:
quote:Op zondag 22 maart 2020 15:36 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik werk niet thuis. Dus ik kan denk ik prima uitrusten in een weekje tijdZelfde verhaal hier, maar alsnog.. ik kom niet tot rust door alleen maar thuis op de bank te hangen denkend: wat zal ik eens ga doen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geert en Thierry, kom er maar inquote:
Nou ja, wat boeit het ook dat iemand een grapje maakt op het moment dat hij zich ziek voelt? Dat is net zoiets als die man die grapte over een mogelijke verdwijning toen hij aan boord van de MH17 stapte. Het kan ook camouflage van een onderliggende angst zijn. Belangrijker is of hij de maatregelen serieus nam. Dat zie ik in het artikel niet zo duidelijk terug.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:32 schreef bypateq het volgende:
[..]
Waarom flippen jullie deze reacties er zo makkelijk uit? Tuurlijk die vent deed er grappig mee wat hij niet had moeten doen (met geen enkele ziekte overigens) maar om gelijk te zeggen dat dit karma is...
Zo’n vinkje zegt natuurlijk niks over het waarheidsgehaltequote:Op zondag 22 maart 2020 15:37 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dus Sietskes tweet is niet waar? Best gek want ze heeft een vinkje
Thuiswerken, tussendoor hardlopen of wandelen of fietsen (op gepaste afstand uiteraard) en bezig een taal te leren en gitaar te spelen. Wat ik echt mis zijn de bandrepetities en trainingen maar ik ben verder een enorme einzelgänger dus ik red me voorlopig prima.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:13 schreef HulkHeld het volgende:
Hoe komen jullie de dag door eigenlijk? Ik kan echt niet hele dagen thuis zitten, ben het ook niet van plan, activiteiten met 2-4 personen waar in een straal van een kilometer niemand is, is voor mij niet 'gevaarlijk'voor anderen te noemen eerlijk gezegd..
Trump kan niet wachten om die verkiezingen ook uit te laten stellen. Maar daar is het nu nog te vroeg voor. Daarom neemt hij ook halfslachtige maatregelen. Alles om het maar uit te rekken.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die zit dit gewoon als perfecte kans voor een totalitaire staatsgreepNare man dat het is
Waarom is het zo moeilijk? Was vandaag vrij en ging ongeveer zo:quote:Op zondag 22 maart 2020 15:13 schreef HulkHeld het volgende:
Mijn weekenden zaten altijd bomvol, 08.00 de deur uit beide dagen en om 18.00 weer eens terug. Alles valt stil en dan is heel de dag thuishangen een hel, dat hoeft niet iedereen mee eens te zijn, maar stilzitten is niet mijn ding.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:37 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ok maar dan hoef je toch alleen maar het weekend door zien te komen.
Dat vinkje zegt toch dat ze betrouwbaar en echt zijn?quote:Op zondag 22 maart 2020 15:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo’n vinkje zegt natuurlijk niks over het waarheidsgehalte
Het is ook geen vakantie. Het is niet iets voor plezierquote:Op zondag 22 maart 2020 15:37 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Zelfde verhaal hier, maar alsnog.. ik kom niet tot rust door alleen maar thuis op de bank te hangen denkend: wat zal ik eens ga doen?
RIVM heeft ook een vinkjequote:Op zondag 22 maart 2020 15:37 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dus Sietskes tweet is niet waar? Best gek want ze heeft een vinkje
Met een lockdown merk je vanzelf ook wel wie er thuis ziek wordt en wie niet.quote:
Mooi dat dat tuig in de EU zit terwijl we nieuwe landen aan allemaal stringente normen willen houdenquote:Op zondag 22 maart 2020 15:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die zit dit gewoon als perfecte kans voor een totalitaire staatsgreepNare man dat het is
Keuze van Rutte en RIVM is ook echt de beste manier om dit aan te pakken. Alleen doen zij maar half werk.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:35 schreef kilon het volgende:
[..]
Tja, daar luistert Rutte nu wel meteen naar.
Het geeft alleen maar aan dat de persoon is die hij beweert te zijn. Dus het is het echte account van Bergsma.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:38 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dat vinkje zegt toch dat ze betrouwbaar en echt zijn?
Er stond dat hij de maatregels niet serieus namquote:Op zondag 22 maart 2020 15:37 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nou ja, wat boeit het ook dat iemand een grapje maakt op het moment dat hij zich ziek voelt? Dat is net zoiets als die man die grapte over een mogelijke verdwijning toen hij aan boord van de MH17 stapte. Het kan ook camouflage van een onderliggende angst zijn. Belangrijker is of hij de maatregelen serieus nam. Dat zie ik in het artikel niet zo duidelijk terug.
Ja, grappige is weer dan zijn er van die Twitteraars die waarschuwen dat Rutte de democratie om zeep helpt mbv deep state, Bilderberg en de gebruikelijke nonsens, en die juichen om wat Orban nu doet.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat lijkt mij inderdaad een prima oplossing.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:32 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Klopt.
Wat erg zou helpen, mochten ze alles toch gewoon open laten is:
- Samenscholingsverbod, niet meer dan misschien 5 mensen.
- Supermarkten beperkt aantal toelaten, persoon per 10m2 bijvoorbeeld. En maar elke keer 1 persoon tegelijk. Dus geen stelletjes of gezinnen die er op uit gaan.
- Zelfde voor andere winkels. Als de mediamarkt bijvoorbeeld nog open is, snel in/uit voor het essentiele en per persoon, niet gaan shoppen.
Dat zieken opsporen is natuurlijk sowieso een goed idee, het is alleen lastig om zoiets in werking te stellen als er nauwelijks testen zijn.quote:
Ik heb geen console geen pc, alles per telefoon. Vind het verschrikkelijk om mensen de hele dag niets anders te zien doen dan gamen.. ben liever onder de mensen, speel toernooien, hoop sociale contacten.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:38 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Waarom is het zo moeilijk? Was vandaag vrij en ging ongeveer zo:
08:30 Wakker, even in bed op Fok en Reddit lezen
11:00 Brunch gemaakt, rustig gegeten
12:00 Even tv gekeken
14:00 Nog een keer wat te eten gemaakt
14:30 Achter de PC gaan zitten en gamen/youtube
15:30 heden
Straks rond een uur of 17:00 even eten koken, eten, afwassen. Bakje koffie pakken en dan is het alweer 19:30.
Paar uurtjes achter de pc, desnoods even thuiswerk doen. Rond een uur of 22:00 pak ik een biertje of een glas whisky en ga ik nog even tv kijken tot 23:00/23:30.
Dit is ongeveer mijn dagplanning als ik niks heb staan. Kom zo prima een dag door, lukt me wel weken achtereen. Sommige dagen even paar uur schoonmaken, andere dagen paar uur gamen. Vermaak me wel.
Nee. Geert en Thierry hebben er ook 1.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:38 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dat vinkje zegt toch dat ze betrouwbaar en echt zijn?
Maar één uur gamen per dagquote:Op zondag 22 maart 2020 15:38 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Waarom is het zo moeilijk? Was vandaag vrij en ging ongeveer zo:
08:30 Wakker, even in bed op Fok en Reddit lezen
11:00 Brunch gemaakt, rustig gegeten
12:00 Even tv gekeken
14:00 Nog een keer wat te eten gemaakt
14:30 Achter de PC gaan zitten en gamen/youtube
15:30 heden
Straks rond een uur of 17:00 even eten koken, eten, afwassen. Bakje koffie pakken en dan is het alweer 19:30.
Paar uurtjes achter de pc, desnoods even thuiswerk doen. Rond een uur of 22:00 pak ik een biertje of een glas whisky en ga ik nog even tv kijken tot 23:00/23:30.
Dit is ongeveer mijn dagplanning als ik niks heb staan. Kom zo prima een dag door, lukt me wel weken achtereen. Sommige dagen even paar uur schoonmaken, andere dagen paar uur gamen. Vermaak me wel.
quote:Op zondag 22 maart 2020 15:40 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Het geeft alleen maar aan dat de persoon is die hij beweert te zijn. Dus het is het echte account van Bergsma.
En ja, ik trapte ook in die tweet en plempte hem hier direct neer.
Ow ok. Dat wist ik niet.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Geert en Thierry hebben er ook 1.
Het zegt alleen dat degene ook is wie hij beweert te zijn.
Er staat dat hij "eerst zelf nog lachte met het virus", wat in principe ook gewoon op die ene opmerking kan slaan.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:40 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Er stond dat hij de maatregels niet serieus nam
Ik begrijp je goos, maar ook als het voor plezier had geweest, had je dan daadwerkelijk een leuke vakantie gehad onder deze omstandigheden?quote:Op zondag 22 maart 2020 15:38 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Het is ook geen vakantie. Het is niet iets voor plezier
Ben je nou zo achterlijk of ligt het aan mij
Ik herinner mij ook een week geleden een bericht over een hoop belgen in een of andere dorp in Zeeland, het is allemaal wat hypocriet..quote:Op zondag 22 maart 2020 15:41 schreef Fred het volgende:
Die Belgen doen er erg moeilijk over dat "wij" Nederlanders naar België rijden voor "niet-essentiële reizen". Vandaag kwam ik hier in de lokale Appie Belgen tegen die over duidelijk bezig waren met een "non-essentiële reis"...![]()
Voor de volledigheid: mijn lokale Appie staat hartje centrum in Rotterdam
Ja maar dat gaat nu niet.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:40 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
ben liever onder de mensen, speel toernooien, hoop sociale contacten.
Fakenews. Dat bericht doet geen recht aan wat de WHO werkelijk heeft gezegd. Ze zeggen alleen dat je met alleen een lockdown niet in één keer van alle problemen af bent. Reutersquote:
Mensen denken dat er in Nederland veel minder wordt gedaan dan elders, terwijl het grotendeels overeenkomt of strenger is.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:43 schreef Breekfast het volgende:
Laten we gewoon eens kappen met het woord lockdown en gewoon de specifieke maatregelen benoemen die er nog bij moeten komen.
Italië was de afgelopen week ook in "Lockdown", en je mocht gewoon nog naar je werk als je niet thuis kon werken, je mocht sporten in het park, enzovoort. Die term helpt totaal niet.
Tuurlijk niet maar het is wat het is . Denk je dat ik niet even een blokje om wil in het zonnetje? Jazeker wel maar ik zit in quarantinequote:Op zondag 22 maart 2020 15:41 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ik begrijp je goos, maar ook als het voor plezier had geweest, had je dan daadwerkelijk een leuke vakantie gehad onder deze omstandigheden?
Ja dat vooral he...onbegrijpelijk...quote:Op zondag 22 maart 2020 15:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Keuze van Rutte en RIVM is ook echt de beste manier om dit aan te pakken. Alleen doen zij maar half werk.
Er wordt niet getest, besmettingen worden niet opgespoord en geisoleerd. Erger nog de GGD vertelt mensen dat ze gewoon de straat op kunnen zonder klachten terwijl er bewijs is dat je voor klachten al besmettelijk bent.
Idee van Rutte en het RIVM is echt prima, uitvoering is alleen een dikke faal, mede dankzij dat er niet goed is voorbereid.
Duidelijk ook de ouderen die de klos zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:43 schreef influcted het volgende:
Inzake Spanje.
https://twitter.com/BdkHealth/status/1241735323975106560
[ afbeelding ]
Totale onzin. Het uitschakelen van enige mogelijkheid van controle en verregaande censuur is van een andere orde dan een uitgaansverbod.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:44 schreef Nikonlover het volgende:
deze maatregelen wellicht wat terughoudend moet zijn met kritiek. Een lockdown zoals we bv in Spanje zien gaat wdb veel verder qua opschorting van vrijheden en rechten.
Drive-through coronaquote:Op zondag 22 maart 2020 15:44 schreef Gehrman het volgende:
Ik zag trouwens op Nieuwsuur gisteren dat ze in de VS veel actiever zijn met testen. Complete drive-throughs waar je getest kunt worden en binnen 45 minuten de uitslag hebt.
Dat vind ik toch veel doden onder de 50. Er zullen vast wel onderliggende ziekten aan ten grondslag liggen, maar dan nogquote:Op zondag 22 maart 2020 15:43 schreef influcted het volgende:
Inzake Spanje.
https://twitter.com/BdkHealth/status/1241735323975106560
[ afbeelding ]
En ditquote:Op zondag 22 maart 2020 15:43 schreef Breekfast het volgende:
Laten we gewoon eens kappen met het woord lockdown en gewoon de specifieke maatregelen benoemen die er nog bij moeten komen.
Italië was de afgelopen week ook in "Lockdown", en je mocht gewoon nog naar je werk als je niet thuis kon werken, je mocht sporten in het park, enzovoort. Die term helpt totaal niet.
Je hebt daadwerkelijk het virus?quote:Op zondag 22 maart 2020 15:44 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet maar het is wat het is . Denk je dat ik niet even een blokje om wil in het zonnetje? Jazeker wel maar ik zit in quarantine
Zou goed zijn als dit hier ook gebeurde.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:44 schreef Gehrman het volgende:
Ik zag trouwens op Nieuwsuur gisteren dat ze in de VS veel actiever zijn met testen. Complete drive-throughs waar je getest kunt worden en binnen 45 minuten de uitslag hebt.
Wat betreft die "censuur". Het lijkt mij beter dat mensen eenduidige informatie krijgen. Als je ziet wat ze hier in NL allemaal aan het aanklooien zijn. Allemaal tegenstrijdige info.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Totale onzin. Het uitschakelen van enige mogelijkheid van controle en verregaande censuur is van een andere orde dan een uitgaansverbod.
Nice catch.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:43 schreef Benger het volgende:
[..]
Fakenews. Dat bericht doet geen recht aan wat de WHO werkelijk heeft gezegd. Ze zeggen alleen dat je met alleen een lockdown niet in één keer van alle problemen af bent. Reuters
In Amerika zijn ze gewend aan drive-through. Daar kun je zelfs medicijnen en alcohol vanuit de auto kopenquote:Op zondag 22 maart 2020 15:46 schreef Friday12 het volgende:
I
[..]
Zou goed zijn als dit hier ook gebeurde.
Dit lijkt mij erg gevaarlijk, want ze testen niet en gaan uit van dat de mensen er zelf wel verstandig mee omgaa. Niet alleen heb je mensen die voor klachten al besmettelijk zijn, maar er zijn ook mensen die totaal geen klachten krijgen.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:40 schreef Kyran het volgende:
Er wordt niet getest, besmettingen worden niet opgespoord en geisoleerd. Erger nog de GGD vertelt mensen dat ze gewoon de straat op kunnen zonder klachten terwijl er bewijs is dat je voor klachten al besmettelijk bent.
3 in de range 30-39. Redelijk veel van 40-49quote:Op zondag 22 maart 2020 15:45 schreef kilon het volgende:
[..]
Dat vind ik toch veel doden onder de 50. Er zullen vast wel onderliggende ziekten aan ten grondslag liggen, maar dan nog
Deze overtreft alles:quote:Op zondag 22 maart 2020 15:47 schreef Zeroku het volgende:
[..]
In Amerika zijn ze gewend aan drive-through. Daar kun je zelfs medicijnen en alcohol vanuit de auto kopen
Is nog wel een oplossing voor in Italie nu eigenlijk.quote:
Dan tuig je als overheid een fatsoenlijk communicatiekanaal op. Straffen op geruchten zijn erdoganpraktijken. Moet je echt niet willen.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:47 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Wat betreft die "censuur". Het lijkt mij beter dat mensen eenduidige informatie krijgen. Als je ziet wat ze hier in NL allemaal aan het aanklooien zijn. Allemaal tegenstrijdige info.
Lol 67% is boven de 80. Ik vind deze cijfers zeer bemoedigend juist.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:45 schreef kilon het volgende:
[..]
Dat vind ik toch veel doden onder de 50. Er zullen vast wel onderliggende ziekten aan ten grondslag liggen, maar dan nog
Nee, die is niet betrouwbaar.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:45 schreef Jojoke het volgende:
Is die Sietske een beetje een betrouwbare bron? Ze zit zelf blijkbaar in Berlijn, dus hoe kan ze weten wat er in het Catshuis afspeelt?
quote:
quote:Op zondag 22 maart 2020 15:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Is nog wel een oplossing voor in Italie nu eigenlijk.
quote:De jongen werd in het Erasmus MC-Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam kunstmatig in slaap gehouden. Zijn longen moesten herstellen van het coronavirus, zijn toestand was kritiek. De afgelopen drie dagen was het de bedoeling dat hij zelf wakker zou worden, zondagochtend gebeurde dat.
Weer wakker
Hij stuurde zijn broer een appje: Bador ik ben weer wakker. Er viel een enorme last van de schouders van zijn broer.
Waarom Sehraz zo ziek werd van het virus, is de familie een raadsel. De jongen was nooit echt ziek geweest en hij had geen onderliggende gezondheidsklachten.
Neem het virus serieus
De familie trok via RTL Nieuws aan de bel. Ze wilde dat mensen in Nederland, vooral jongeren, het virus serieuzer zouden nemen. "Denk er niet te makkelijk over. Ga niet meer de kroeg in, luister naar de adviezen", riep de familie op.
"Blijf het liefst gewoon thuis en wees voorzichtig. Dit is geen gewone griep. Natuurlijk kan het voor de één makkelijker uitpakken en zul je alleen hoesten. Maar het kan ook zo aflopen zoals bij Sehraz. Je hoeft niet per se oud te zijn om ziek te worden."
verbaasd
Sehraz moet nog zeker twee weken in het ziekenhuis blijven om te herstellen. Hij is inmiddels bijgepraat over het feit dat hij groot in het nieuws is geweest en dat zelfs politici het over hem hebben gehad in de Tweede Kamer. "Hij was heel verbaasd en ook een beetje in de war dat er zo veel mensen om hem geven. Maar hij vond het heel fijn", aldus zijn broer.
Nederlanders zijn al een stap verder en laten dat aan huis bezorgen zodat ze überhaupt de deur niet uit hoeven.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:47 schreef Zeroku het volgende:
[..]
In Amerika zijn ze gewend aan drive-through. Daar kun je zelfs medicijnen en alcohol vanuit de auto kopen
quote:Op zondag 22 maart 2020 15:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee verbranden moet er gebeuren, die lichamen horen niet in de grondquote:Op zondag 22 maart 2020 15:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ben benieuwd welke lessen er hieruit worden getrokken.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:49 schreef funnywell het volgende:
https://www.nature.com/articles/424113a
Ook interessant, 2003. Nadat SARS zo ongeveer onder controle was. WE zijn niet voorbereid op een pandemie. Ook wordt er in gewaarschuwd als het zich verspreid als een normale griep. Hello 2020.
Niemand geeft er meer een fuck om zodra de pandemie voorbij is. Daarom gaat dit altijd in golven.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:49 schreef funnywell het volgende:
Ook interessant, 2003. Nadat SARS zo ongeveer onder controle was. WE zijn niet voorbereid op een pandemie. Ook wordt er in gewaarschuwd als het zich verspreid als een normale griep. Hello 2020.
Dit. Helaas ....quote:Op zondag 22 maart 2020 15:50 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Niemand geeft er meer een fuck om zodra de pandemie voorbij is. Daarom gaat dit altijd in golven.
Geen. Want het levert geen geld op voor de elite.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ben benieuwd welke lessen er hieruit worden getrokken.
Je kan je drukmaken om mensen die dat aan het doen zijn, maar zolang er niks verboden wordt, is het ook niet strafbaar..quote:Op zondag 22 maart 2020 15:51 schreef luxerobots het volgende:
Vandaag weer gewoon mensen op de Scheveningse Boulevard.
En straatfiguren doen nog een groepsles boksen ook![]()
https://www.nu.nl/279765/(...)ngen.html?redirect=1
Nou wel vanuit China, maar nu zitten ze hier met dezelfde handen in t haar. Fuck zeg werkt er niemand meer samen op deze planeet, zit iedereen t wiel zelf uit te vinden.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:51 schreef Gehrman het volgende:
Ik weet niet of dit al langs is gekomen:
Longartsen met handen in haar: ‘Aanbevolen medicijnen hebben niet veel effect, maar wel bijwerkingen’
De coronatest is vanaf morgen bijgevoegd bij elk Happymeal of Whopper.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:47 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Organisatie van dat boksen een dusdanige boete geven zodat ze nooit meer bokslessen kunnen geven.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:51 schreef luxerobots het volgende:
Je ziet het notabene in de serie pandemic op Netflix van eind 2019.we roepen het overal maar even wat geld erin steken is teveel gevraagd. Snap die tekorten in Nederland dan ook niet, je had hier al maanden geleden op moeten inspelen.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:49 schreef funnywell het volgende:
Goed waarbij zij dit relatief makkelijk kunnen doen... IJsland 300.000 inwoners of zo (wiki: 282K) en omdat het (hoe goed?) een afgesloten eiland is, interessant om onderzoek te doen. De informatie daaruit kan weer bijdragen aan de modellen van virologen en statistici.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:32 schreef Ryan3 het volgende:
IJsland laat iedereen testen, dus bijv. de data mbt asymptomatische infectie is wel erg interessant om te weten dan.
8 jaar geleden al, als je dit soort onderzoek toelaat in het ErasmusMC.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:52 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Je ziet het notabene in de serie pandemic op Netflix van eind 2019.we roepen het overal maar even wat geld erin steken is teveel gevraagd. Snap die tekorten in Nederland dan ook niet, je had hier al maanden geleden op moeten inspelen.
Wij reageren juist zo slecht omdat we dit nooit hebben meegemaakt. Heel anders dan SARS-landen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:50 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Niemand geeft er meer een fuck om zodra de pandemie voorbij is. Daarom gaat dit altijd in golven.
Er zijn wel meer laakbare dingen die niet strafbaar zijn, zoals pesten.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:51 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Je kan je drukmaken om mensen die dat aan het doen zijn, maar zolang er niks verboden wordt, is het ook niet strafbaar..
quote:Op zondag 22 maart 2020 15:53 schreef maily het volgende:
Politiebewaking bij medicijnfabrikant in Zeewolde
Mooi telegraaf item weerquote:Ze kon niet zeggen wat die verdachte situatie was. Ook is niet duidelijk of de situatie inmiddels is genormaliseerd.
Sowieso is het doel van een lockdown nooit virus uitroeien geweest. Wel de zorg ontlasten.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:43 schreef Benger het volgende:
[..]
Fakenews. Dat bericht doet geen recht aan wat de WHO werkelijk heeft gezegd. Ze zeggen alleen dat je met alleen een lockdown niet in één keer van alle problemen af bent. Reuters
Veel moslimsachtige figuren.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:51 schreef luxerobots het volgende:
Dit dus.quote:“The danger right now with the lockdowns ... if we don’t put in place the strong public health measures now, when those movement restrictions and lockdowns are lifted, the danger is the disease will jump back up.”
Bron: https://www.reuters.com/a(...)s-ryan-idUSKBN2190FM
Ik heb zo schoon genoeg van telegraaf en nu.nl die zoveel mogelijk nieuwsitems in filmpjes verwerkt. Gaat niet over dit, maar over zoveel andere dingen wel.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:53 schreef maily het volgende:
Politiebewaking bij medicijnfabrikant in Zeewolde
twitter:ClaireTTweets twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 18:22:16This is a #pandemic not a Bank Holiday. What bit of non-essential travel means coming from across the UK, potentially with CV, to climb Snowdon; strip local shops of food; put Mountain Rescue at risk at least twice today & pressure on a limited NHS; & ignoring social distancing? https://t.co/R420HM0ELS reageer retweet
En sommige maatregelen zijn ook niet gelijk opgevolgd.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:53 schreef Ryan3 het volgende:
We gaan zien of na het weekend de boel afvlakt dan moet de uitwerking van genomen maatregelen duidelijk worden of niet.
[ afbeelding ]
Verbaast me niks. Slechtere luchtkwaliteit, slechtere longen, eerder aangetast.quote:
Wanneer worden de cijfers van Duitsland bekend gemaakt?quote:
Yep.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:57 schreef kilon het volgende:
[..]
Verbaast me niks. Slechtere luchtkwaliteit, slechtere longen, eerder aangetast.
Het is niet 1 op 1 te correleren, maar het helpt zeker niet mee.
Super makkelijk praten dit altijd. Ja achteraf is het super makkelijk waar iets is blijven liggen. Maar er zijn honderden gevaren waar men vantevoren rekening mee moet houden en waar geld naartoe moet. Je kunt nou eenmaal niet voor ieder mogelijk gevaar, op ieder gebied, tot in de puntjes voorbereid zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:52 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Je ziet het notabene in de serie pandemic op Netflix van eind 2019.we roepen het overal maar even wat geld erin steken is teveel gevraagd. Snap die tekorten in Nederland dan ook niet, je had hier al maanden geleden op moeten inspelen.
moa... ik denk dat je eerder de correlatie moet zoeken in de bevolkingsdichtheid dan in de vorming van salpeterzuur in de longen als gevolg van stikstofoxidenquote:Op zondag 22 maart 2020 15:57 schreef kilon het volgende:
[..]
Dus Groningen blijft bespaard?quote:
Denk alleen dat het andersom werkt.quote:
Ga je nu Rutte de schuld geven van dat jij wetenschappelijk advies niet opvolgt?quote:Op zondag 22 maart 2020 15:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En sommige maatregelen zijn ook niet gelijk opgevolgd.
Toen er een verbod kwam op handenschudden, heb ik de dagen er na nog handen geschud.
Rutte was ook moeilijk serieus te nemen met zijn jolige gedrag.
Of grotere bevolkingsdichtheid, dus meer besmettingsrisico?quote:Op zondag 22 maart 2020 15:57 schreef kilon het volgende:
[..]
Neem aan dat alle doden die zijn toegeschreven aan Corona ook getest zijn op Coronaquote:Op zondag 22 maart 2020 15:58 schreef HulkHeld het volgende:
Op hoeveel besmettingen zitten we op dit moment en hoeveel doden en wat zeggen die cijfers t.o.v. een 'normale' griepepidemie?
Ik heb soms ook een beetje het idee dat nu alles en iedereen doodgaat aan Corona, ze ook onder die noemer worden geschaard, maar er ook mensen overlijden aan een griep waar ze normaal ook aan zouden overlijden wanneer er geen Corona had geweest.
Ja je zag toch betrekkelijk weinig waarschuwende posts in 2019.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:57 schreef wpor het volgende:
[..]
Super makkelijk praten dit altijd. Ja achteraf is het super makkelijk waar iets is blijven liggen. Maar er zijn honderden gevaren waar men vantevoren rekening mee moet houden en waar geld naartoe moet. Je kunt nou eenmaal niet voor ieder mogelijk gevaar, op ieder gebied, tot in de puntjes voorbereid zijn.
Ik ken een hoop mensen die zo overal en altijd alles beter weten. Zet ze maar eens aan de top, alles zal naar de tyfus gaan.
Wanneer je grote verantwoordelijkheden hebt, zullen mensen altijd iets te zeiken hebben. Een hoop gaat goed sommige dingen niet. Achteraf is alles makkelijk.
Zo.
Trump beloofde dat, dat iedereen die wilde op parkings van Walmart etc. zou kunnen getest worden. Ik denk dat men het op twee of drie plaatsen uitgeprobeerd heeft, maar na 4 uur al moest stoppen omdat de testkits op waren. En de CDC heeft het afgeraden omdat er gebrek is aan reagentia. Eén was wel up & running dacht ik, maar enkel voor first responders (brandweer, politie etc).quote:Op zondag 22 maart 2020 15:44 schreef Gehrman het volgende:
Ik sprak vandaag een groepje dames aan die gezellig een speurtocht aan het volgen waren met zijn achten. Hun argument was dat het nog niet verboden was, moest de regering maar een verbod instellen, was niet hun schuld.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ga je nu Rutte de schuld geven van dat jij wetenschappelijk advies niet opvolgt?
En dan? Wat willen ze doen dan.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:01 schreef BlauweTijger het volgende:
Politie stuurt mensen het strand af echt top.
De mensen moeten naar huisquote:
Waarom? Er is toch geen gebiedsverbod? Zolang je maar een beetje afstand van elkaar houdtquote:Op zondag 22 maart 2020 16:01 schreef BlauweTijger het volgende:
Is er geen schaatsen? Met Erben.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:01 schreef Vallon het volgende:
NPO1 weet ook niet meer wat ze moeten uitzenden: herhaling EK1988 (d8 ik).
Blijft voor mij grappig te zien hoe men de programmering om heeft gegooid.
7D-OP1, gisteravond/nacht corona stimulans shows op dance-nummers.
Hoezo moeten? Er is toch geen enkele verplichting of verbod of heb ik iets gemist.quote:
In sommige gevallen zou ik gericht schieten aanraden, maar dat mag niet meer enzo.quote:
In April de maand van de voorjaarsklassiekers bij het wielrennen gaan ze iedere week een voorjaarsklassieker van een ander jaar uitzenden.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:01 schreef Vallon het volgende:
Niks, maar veel mensen zijn toch wel geneigd te luisteren naar de politiequote:
Neejoh.. je hebt niks gemist, dat is gewoon het onderbuikgevoel van hem of haar.. whatever het is..quote:Op zondag 22 maart 2020 16:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hoezo moeten? Er is toch geen enkele verplichting of verbod of heb ik iets gemist.
Gemeente grijpt in en vindt het niet meer verantwoord.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hoezo moeten? Er is toch geen enkele verplichting of verbod of heb ik iets gemist.
Iets met "plaatsverordening"... waarbij ik aanneem dat de burgermeester op grond van zijn/haar bevoegdheid dat heeft opgelegd.quote:
Jawel. Er was niet voor niets een NL Alert. Mensen die nu uitjes gaan doen zijn achterlijke idiotenquote:
Mooi waren we om 12 uur nog het treurigste jongetje van de klas nu zijn we in een keer de beste leerling.quote:
Ik zou tegen ze zeggen dat ze te dom zijn om te poepen.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:00 schreef malleable het volgende:
[..]
Ik sprak vandaag een groepje dames aan die gezellig een speurtocht aan het volgen waren met zijn achten. Hun argument was dat het nog niet verboden was, moest de regering maar een verbod instellen, was niet hun schuld.
Ze zouden beter zoals in Belgie, controles uitvoeren langs de wegen naar de kust en ze daar terug sturen inclusief een waarschuwing/boete.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:01 schreef BlauweTijger het volgende:
Juist. Aan de andere kant is Hong Kong ook erg dichtbevolkt maar daar hebben ze de "curve wel geflattened" door uitermate gedisciplineerd groepsgedrag.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk alleen dat het andersom werkt.
Dus niet dat concentratie stikstofdioxide een rol speelt, maar dat concentratie stikstofdioxide gemiddeld hoger is in dichtbevolkte gebieden en het daar dus ook makkelijker kan verspreiden.
Dat is wel de rare logica van velen. Wel meer maatregelen willen, maar de al genomen maatregelen niet eens serieus nemen. Heb ik het niet eens specifiek over users hier.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ga je nu Rutte de schuld geven van dat jij wetenschappelijk advies niet opvolgt?
Maar voor hoe lang wil je dat doen? Een maandje? Twee? Als de lockdown dan ook echt werkt dan zul je na 1/2 maanden merken dat de zorg het weer beter aan kan. Wat daarna? Maatregelen weer laten verslappen? Dan kom je in een vicieuze cirkel. Ik snap dat mensen zich bezig houden met de zorg en willen dat de zorg het aan moet kunnen, maar heb wel het idee dat mensen vooral korte termijn denken.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:54 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Sowieso is het doel van een lockdown nooit virus uitroeien geweest. Wel de zorg ontlasten.
Zijn de mensen die een rondje hardlopen dan ook achterlijk? Zolang je contact met anderen vermijdt, kan er nog best veel. Dat mensen niet met die vrijheid om kunnen gaan, is hun probleem.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:03 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Jawel. Er was niet voor niets een NL Alert. Mensen die nu uitjes gaan doen zijn achterlijke idioten
Ja dat kan jij vinden, maar nog steeds is er geen verbod. En schop je ze van het strand af, dan kunnen ze wel op de parkeerplaats van het strand rondhangen, of waar dan ook..quote:Op zondag 22 maart 2020 16:03 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Jawel. Er was niet voor niets een NL Alert. Mensen die nu uitjes gaan doen zijn achterlijke idioten
In Belgie is het verboden alleszins.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:03 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Neejoh.. je hebt niks gemist, dat is gewoon het onderbuikgevoel van hem of haar.. whatever het is..
Ik denk dat het juist goed en gezond is om de buitenlucht in te gaan. Alleen moet je wel afstand houden van mensen die corona hebben.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:03 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ook niet zo heel raar toch? Er is enorm veel zendtijd overquote:Op zondag 22 maart 2020 16:01 schreef Vallon het volgende:
Blijft voor mij grappig te zien hoe men de programmering om heeft gegooid.
7D-OP1, gisteravond/nacht corona stimulans shows op dance-nummers.
Maar dan wel integraal natuurlijk. De volle 6 uur. Met nieuw ingesproken commentaar.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:03 schreef maan_man het volgende:
[..]
In April de maand van de voorjaarsklassiekers bij het wielrennen gaan ze iedere week een voorjaarsklassieker van een ander jaar uitzenden.
De burgemeester heeft ingegrepen.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:04 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ja dat kan jij vinden, maar nog steeds is er geen verbod. En schop je ze van het strand af, dan kunnen ze wel op de parkeerplaats van het strand rondhangen, of waar dan ook..
Dit. En waar dat dan ook is, moet geen reet uitmaken.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat het juist goed en gezond is om de buitenlucht in te gaan. Alleen moet je wel afstand houden van mensen die corona hebben.
In Turkije en Zwitserland worden inmiddels de bankjes in de parken onder je hol uit elkaar geschroefd.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:04 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ja dat kan jij vinden, maar nog steeds is er geen verbod. En schop je ze van het strand af, dan kunnen ze wel op de parkeerplaats van het strand rondhangen, of waar dan ook..
Want dat zie je.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat het juist goed en gezond is om de buitenlucht in te gaan. Alleen moet je wel afstand houden van mensen die corona hebben.
Op Fox zenden ze "Classic matches" uit uit de Eredivisiequote:Op zondag 22 maart 2020 16:03 schreef maan_man het volgende:
[..]
In April de maand van de voorjaarsklassiekers bij het wielrennen gaan ze iedere week een voorjaarsklassieker van een ander jaar uitzenden.
In België zijn ze daar vandaag al mee begonnenquote:Op zondag 22 maart 2020 16:03 schreef maan_man het volgende:
[..]
Maatregelen moeten bezinken. Dus ik heb het niet meteen serieus genomen.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
dat lijkt me zinloosquote:Op zondag 22 maart 2020 16:06 schreef DireStraits7 het volgende:
Iemand inzicht in hoe het zit met het aantal tests die beschikbaar komen in NL? Is er binnen afzienbare tijd waarschijnlijk de mogelijkheid om wél grootschalig te gaan testen?
Dan kan je gewoon gaan staan i.p.v. zitten. Wat los je ermee op?quote:Op zondag 22 maart 2020 16:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In Turkije en Zwitserland worden inmiddels de bankjes in de parken onder je hol uit elkaar geschroefd.
Parken zijn hier in CH nu gewoon afgesloten/afgezet.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In Turkije en Zwitserland worden inmiddels de bankjes in de parken onder je hol uit elkaar geschroefd.
Veel hersenloze gymptypes... Die lekker met een 'scoopje' gaan trainen.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:06 schreef mschol het volgende:
Starten met 2 weken. En wat Nederlanders accepteren moeten zij weten. Wie niet luisteren wil; torenhoge boete of celstraf.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wel de rare logica van velen. Wel meer maatregelen willen, maar de al genomen maatregelen niet eens serieus nemen. Heb ik het niet eens specifiek over users hier.
[..]
Maar voor hoe lang wil je dat doen? Een maandje? Twee? Als de lockdown dan ook echt werkt dan zul je na 1/2 maanden merken dat de zorg het weer beter aan kan. Wat daarna? Maatregelen weer laten verslappen? Dan kom je in een vicieuze cirkel. Ik snap dat mensen zich bezig houden met de zorg en willen dat de zorg het aan moet kunnen, maar heb wel het idee dat mensen vooral korte termijn denken.
Nederlanders gaan het nooit accepteren als we maandenlang in volledige lockdown moeten, dat werkt gewoon niet. Economie gaat die klap nooit te boven komen. Ooit moeten dingen weer open; voordat er een vaccin is. Zodra dat gebeurd ben je alleen weer terug bij af dus.
Nee.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:06 schreef DireStraits7 het volgende:
Iemand inzicht in hoe het zit met het aantal tests die beschikbaar komen in NL? Is er binnen afzienbare tijd waarschijnlijk de mogelijkheid om wél grootschalig te gaan testen?
Dat houden oudjes minder lang vol.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:07 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Dan kan je gewoon gaan staan i.p.v. zitten. Wat los je ermee op?
Dat is ook wel zo'n beetje de samenvatting van deze hele situatie.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:06 schreef luxerobots het volgende:
Dus ik heb het niet meteen serieus genomen.
twitter:hugodejonge twitterde op zondag 22-03-2020 om 16:02:47Fantastisch dat @HuaweiMobileNL 800.000 mondkapjes heeft gedoneerd. Die zijn hard nodig. De eerste 200.000 zijn binnengekomen en worden zsm over het land verdeeld. Een deel naar @ErasmusMC, grootste deel van deze lading gaat naar verpleeghuizen en de thuiszorg. 💪😷🦠 #corona https://t.co/Atq0ns4Mr8 reageer retweet
Testen (en isoleren) is nog altijd het advies van het WHO.quote:
Dat interpreteer ik als: nee, je hebt er geen zicht op.quote:
quote:Op zondag 22 maart 2020 16:09 schreef tompsv18 het volgende:
twitter:hugodejonge twitterde op zondag 22-03-2020 om 16:02:47Fantastisch dat @:HuaweiMobileNL 800.000 mondkapjes heeft gedoneerd. Die zijn hard nodig. De eerste 200.000 zijn binnengekomen en worden zsm over het land verdeeld. Een deel naar @:ErasmusMC, grootste deel van deze lading gaat naar verpleeghuizen en de thuiszorg. 💪😷🦠 #corona https://t.co/Atq0ns4Mr8 reageer retweet
Dat zal Trump niet graag horen.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:09 schreef tompsv18 het volgende:
twitter:hugodejonge twitterde op zondag 22-03-2020 om 16:02:47Fantastisch dat @:HuaweiMobileNL 800.000 mondkapjes heeft gedoneerd. Die zijn hard nodig. De eerste 200.000 zijn binnengekomen en worden zsm over het land verdeeld. Een deel naar @:ErasmusMC, grootste deel van deze lading gaat naar verpleeghuizen en de thuiszorg. 💪😷🦠 #corona https://t.co/Atq0ns4Mr8 reageer retweet
Waar?quote:Op zondag 22 maart 2020 16:01 schreef BlauweTijger het volgende:
Als je een groep minder op straat moet hebben, zijn het wel die oudjes. Alle beetjes helpen.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:09 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ja want alleen oudjes zitten in het park?
Je bent helemaal geen gevaar als je een rondje rijdt of 's avonds een blokje om loopt. Je bent gewoon onnodige paniek aan het zaaien.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het verbaast mij vooral dat anderen niet flippen. En nee, ik ben de rust zelve maar ik ga nu niet weg... al kan ik dat en is het hier erg rustig etc.etc.etc.
Ik realiseer mij vooral, zeker nu, dat je niet de smart-ass moet gaan uithangen.
Wat je je zelf aandoet moet helemaal zelf weten maar je hebt niet het recht anderen in jouw gekozen weg, mee te sleuren.
Ja dat is best lastig je dat te realiseren, ook hier thuis waar mensen omdat ze alles wel zo 'n beetje hebben gedaan wat even "chill" leuk was nu uit die "gevangenis" willen. Zeker met het aanlokkelijke zonnetje en de de motor/fiets die staat te schreeuwen om uitgelaten te worden.
En nee, het spijt mij echt je kunt dit niet aan je (ook mijn eigen) inschatting overlaten. Zoals anderen hier terecht al veel langer op wezen: luister en hanteer de richtlijnen en blijf thuis.
Of vind je dat ik aan het flippen ben met, ik doe nu een beroep op je empathie, een aantal ouderen die GVD doodsbang zijn besmet te worden, er een aantal in een afgesloten verzorghuis zitten en anderen die zitten te wachten op afgezegde behandeling of dat mensen nu vechten voor hun leven. Flippen welnee... just another day in paradise![]()
.
quote:Op zondag 22 maart 2020 16:02 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Waarom? Er is toch geen gebiedsverbod? Zolang je maar een beetje afstand van elkaar houdt
NOORDWIJK - De gemeente Noordwijk heeft alle toegangswegen naar de kust met dranghekken afgesloten. Volgens de gemeente was de toeloop naar de kust te groot en gedroeg het publiek zich onverantwoord.quote:
Ja, die Chinezen hebben wat goed te maken..quote:Op zondag 22 maart 2020 16:09 schreef tompsv18 het volgende:
Dat doen ze niet.. dus eraf.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:02 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Waarom? Er is toch geen gebiedsverbod? Zolang je maar een beetje afstand van elkaar houdt
Dat snap ik hoor (ik heb het zelf ook nog gedaan daarna), maar ik vind het sterker als je de verantwoordelijkheid gewoon volledig bij jezelf legt.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maatregelen moeten bezinken. Dus ik heb het niet meteen serieus genomen.
En het hielp niet bepaald mee dat Rutte zelf nog een handdruk gaf direct nadat de maatregel in was gegaan.
quote:Op zondag 22 maart 2020 16:10 schreef Tengano het volgende:
Als het echt zo onverstandig was om naar buiten te gaan, had het RIVM dat allang aangegeven en de regering daartoe beslist.
de oudjes zaten hier in de stad op een lange bank in de zon, lekker knus bij elkaarquote:Op zondag 22 maart 2020 16:10 schreef kilon het volgende:
[..]
Als je een groep minder op straat moet hebben, zijn het wel die oudjes. Alle beetjes helpen.
Mondkapjes zijn niet echt het probleem meer. Beademingsapparatuur te meer en daar hoor je heel weinig over.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:09 schreef tompsv18 het volgende:
Typisch Nederlands. Schreeuwen om nieuwe regels maar de bestaande niet (kunnen) handhaven.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wel de rare logica van velen. Wel meer maatregelen willen, maar de al genomen maatregelen niet eens serieus nemen. Heb ik het niet eens specifiek over users hier.
[..]
Maar voor hoe lang wil je dat doen? Een maandje? Twee? Als de lockdown dan ook echt werkt dan zul je na 1/2 maanden merken dat de zorg het weer beter aan kan. Wat daarna? Maatregelen weer laten verslappen? Dan kom je in een vicieuze cirkel. Ik snap dat mensen zich bezig houden met de zorg en willen dat de zorg het aan moet kunnen, maar heb wel het idee dat mensen vooral korte termijn denken.
Nederlanders gaan het nooit accepteren als we maandenlang in volledige lockdown moeten, dat werkt gewoon niet. Economie gaat die klap nooit te boven komen. Ooit moeten dingen weer open; voordat er een vaccin is. Zodra dat gebeurd ben je alleen weer terug bij af dus.
twitter:gemeentekatwijk twitterde op zondag 22-03-2020 om 15:16:41Op verzoek van Veiligheidsregio Hollands Midden zijn de toegangswegen naar de Boulevard en het strand van Katwijk en Noordwijk de rest van de dag afgesloten. https://t.co/OSD0HHZBTx reageer retweet
Geef het een paar dagen, de Nederlandse overheid is altijd wat trager.quote:
Echt ontzettend fijn dat al die mensen die 'corona hebben' een bordje om hun nek hebben hangen. Op die manier kun je heel gemakkelijk afstand houden van deze mensenquote:Op zondag 22 maart 2020 16:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Geef mij effe aan wat ik hier miszeg dan? Tot op heden hoeven mensen helemaal niks behalve 1,5m afstand houden. Zolang ze dat doen, zouden ze gewoon moeten kunnen doen wat ze willen buiten.quote:
die willen snel immuun worden denk ik , die denken dan zijn we er maar snel vanafquote:Op zondag 22 maart 2020 16:10 schreef mschol het volgende:
[..]
de oudjes zaten hier in de stad op een lange bank in de zon, lekker knus bij elkaar
LEVENSGEVAARLIJK!!! Hoe durf je!!quote:Op zondag 22 maart 2020 15:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gamen, tv kijken, internetten, Fok!ken, met de hond wandelen.
Ik woon gelukkig in een piepklein plattelands dorpje met genoeg wandelruimte in de uiterwaarden en tussen de weilanden. Op een enkele dorpeling na loopt daar niemand.
Ik woon ook vlak bij bossen en daar staan de diverse parkeerplaatsen de hele week al mudjevol.
Gelukkig ken ik die bossen als ex-mountainbiker op mijn duimpje en parkeer ik mijn auto op een veel rustigere plek en daar kom ik amper mensen tegen.
twitter:ArjanHollink twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 19:05:12@MariodeJong2 Ook in Amersfoort zijn ze klaar voor een #LockdownHolland https://t.co/BN1uksiU5Q reageer retweet
Ja, dit is dus het probleem. En dat zie ik ook in de supermarkt waar ze dan toch gezellig bij staan te kletsen en ook in de trein gezellig met zi'n vieren in een coupe chillen. Dat moet je dus niet doen.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:10 schreef BlauweTijger het volgende:
NOORDWIJK - De gemeente Noordwijk heeft alle toegangswegen naar de kust met dranghekken afgesloten. Volgens de gemeente was de toeloop naar de kust te groot en gedroeg het publiek zich onverantwoord.
je kan ook een blokje om voor frisse lucht. Het hoeft niet meteen strand of bis te zijn. Mensen boeit het niet en zien het als vakantiequote:Op zondag 22 maart 2020 16:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je dit vertrouwt moet je Huawei ook vertrouwen bij het aanleggen van netwerkenquote:Op zondag 22 maart 2020 16:09 schreef tompsv18 het volgende:
Als je nou eens de eerste reactie onder die tweet leest...quote:Op zondag 22 maart 2020 16:12 schreef Markesh het volgende:
Weer niet of dit al is gepost..
Staan meerdere filmpjes op Twittertwitter:ArjanHollink twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 19:05:12@:MariodeJong2 Ook in Amersfoort zijn ze klaar voor een #LockdownHolland https://t.co/BN1uksiU5Q reageer retweet
KNMvD roept dierenartsen op beademingsapparatuur in te leverenquote:Op zondag 22 maart 2020 16:11 schreef Confetti het volgende:
[..]
Mondkapjes zijn niet echt het probleem meer. Beademingsapparatuur te meer en daar hoor je heel weinig over.
Ja want iedereen is onderweg naar het strand..quote:Op zondag 22 maart 2020 16:13 schreef Friday12 het volgende:
[..]
je kan ook een blokje om voor frisse lucht. Het hoeft niet meteen strand of bis te zijn. Mensen boeit het niet en zien het als vakantie
Tesla en SpaceX gaan die maken.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:11 schreef Confetti het volgende:
[..]
Mondkapjes zijn niet echt het probleem meer. Beademingsapparatuur te meer en daar hoor je heel weinig over.
Jezus, kun jij niet ergens anders continu stemming gaan lopen maken?quote:Op zondag 22 maart 2020 16:11 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je moet twitter niet als nieuwsmedium gebruiken.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:28 schreef Nikonlover het volgende:
Is er nou vanavond om 18:00 weer een toespraak van Rutte? Of is dat onzin? Ik zie het op twitter voorbij komen maar ik kan nergens iets vinden
Voor de Amerikaanse markt zekerquote:Op zondag 22 maart 2020 16:14 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Tesla en SpaceX gaan die maken.
Elon Musk![]()
![]()
Nou ja, je kunt er natuurlijk wel het beste van maken, dan is in iedere situatie verstandig.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:13 schreef Friday12 het volgende:
[..]
je kan ook een blokje om voor frisse lucht. Het hoeft niet meteen strand of bis te zijn. Mensen boeit het niet en zien het als vakantie
Waar de neuk is Philips.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:11 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze doen het niet en dat zie je zelf ookquote:Op zondag 22 maart 2020 16:12 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Geef mij effe aan wat ik hier miszeg dan? Tot op heden hoeven mensen helemaal niks behalve 1,5m afstand houden. Zolang ze dat doen, zouden ze gewoon moeten kunnen doen wat ze willen buiten.
Als je dan wat verder kijkt dan je neus lang is lees je op die pagina direct in de reacties dat dit materiaal was bedoeld voor internationale show in Duitsland die niet doorgaat en dus weer terug vervoerd wordt.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:12 schreef Markesh het volgende:
Weer niet of dit al is gepost..
Staan meerdere filmpjes op Twittertwitter:ArjanHollink twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 19:05:12@:MariodeJong2 Ook in Amersfoort zijn ze klaar voor een #LockdownHolland https://t.co/BN1uksiU5Q reageer retweet
Vraag het hem. En vraag gelijk of hij ook voor ons gaat maken.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Voor de Amerikaanse markt zeker
Omdat er een soort virus rondwaart en ze willen niet het risico nemen dat je dat verspreidt.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:13 schreef THEFXR het volgende:
waarom mag je niet naar buiten als je verkouden bent, er heerst nl ook nog een griepgolf in NL?
Dat is natuurlijk prima, maar met een beetje gezond verstand weer je best dat een rondje lopen en ruim voldoende afstand houden tot anderen prima kanquote:Op zondag 22 maart 2020 15:28 schreef bypateq het volgende:
[..]
Ik ben het hier 100% mee eens, heb zelf ook besloten niet meer het huis te verlaten behalve voor werk. Inmiddels meermaals vrienden afgezegd die komen met 'ja buiten kan best joh' ik vertrouw het gewoon niet en wil achteraf kunnen zeggen dat ik er zoveel mogelijk aan heb gedaan
Want dat is een goed idee, mensen nu aansteken met de griep, lekker voor de weerstand.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:13 schreef THEFXR het volgende:
waarom mag je niet naar buiten als je verkouden bent, er heerst nl ook nog een griepgolf in NL?
Heb al een appje gestuurdquote:Op zondag 22 maart 2020 16:15 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Vraag het hem. En vraag gelijk of hij ook voor ons gaat maken.
hoe werkt dat, 8,7 besmette inwoners?quote:Op zondag 22 maart 2020 16:14 schreef Fer het volgende:
https://www.rivm.nl/coronavirus-kaart-van-nederland-per-gemeente
Als ik nu naar deze kaart kijk; lijkt het toch op een paar hotspots waar het heel erg is, maar de rest van het land stijgt relatief langzaam. De druk bevolkte randstad lijkt ook ten opzichte van aantal inwoners onder controle.
In Italië ook waar Bergamo onder andere echt de hel is, maar verspreiding erbuiten lijkt relatief mee te vallen.
Ben ik nu te optimistisch aan het worden?
Die hebben geen fabrieken meer in NL.quote:
Is dit een serieuze vraag?quote:
Per 100.000 inwoners.quote:
twitter:JeroenAkkermans twitterde op zondag 22-03-2020 om 16:16:25Het ziet ernaar uit dat Duitsland contact tussen meer dan 2 mensen op straat gaat verbieden. Om 17.30 meer hierover in verklaring kanselier Merkel. https://t.co/fjVTUiZ03I reageer retweet
Tja, als men geen carnaval gevierd had, was de uitbraak in Brabant ook niet zo heftig.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat snap ik hoor (ik heb het zelf ook nog gedaan daarna), maar ik vind het sterker als je de verantwoordelijkheid gewoon volledig bij jezelf legt.
Zo kijk ik er ook wel naar. Nog een beperkte potentiële haard rondom Utrecht, maar verder is het hoofdzakelijk Brabant. Dat is ook wat continu gecommuniceerd wordt door de media. En wat je ook in andere landen ziet overigens.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:14 schreef Fer het volgende:
https://www.rivm.nl/coronavirus-kaart-van-nederland-per-gemeente
Als ik nu naar deze kaart kijk; lijkt het toch op een paar hotspots waar het heel erg is, maar de rest van het land stijgt relatief langzaam. De druk bevolkte randstad lijkt ook ten opzichte van aantal inwoners onder controle.
In Italië ook waar Bergamo onder andere echt de hel is, maar verspreiding erbuiten lijkt relatief mee te vallen.
Ben ik nu te optimistisch aan het worden?
Onzin. Je moet gewoon afstand houden.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:18 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:JeroenAkkermans twitterde op zondag 22-03-2020 om 16:16:25Het ziet ernaar uit dat Duitsland contact tussen meer dan 2 mensen op straat gaat verbieden. Om 17.30 meer hierover in verklaring kanselier Merkel. https://t.co/fjVTUiZ03I reageer retweet
Ik zeg ook niet dat mensen niet naar buiten mogen. Maar een aantal hebben blijkbaar strengere regels nodig om zich niet als een debiel te gedragen.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:15 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou ja, je kunt er natuurlijk wel het beste van maken, dan is in iedere situatie verstandig.
Waarschijnlijk wordt dit ingevoerd omdat mensen geen afstand houden.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:19 schreef Tengano het volgende:
[..]
Onzin. Je moet gewoon afstand houden.
Bron van typisch Nederlands? Dit gebeurt in andere landen net zo goed hoorquote:Op zondag 22 maart 2020 16:11 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Typisch Nederlands. Schreeuwen om nieuwe regels maar de bestaande niet (kunnen) handhaven.
Maar veel mensen doen dat niet, dus dan moeten er strengere maatregelen komen.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:19 schreef Tengano het volgende:
[..]
Onzin. Je moet gewoon afstand houden.
Ja, dat is ook makkelijker te handhaven.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wordt dit ingevoerd omdat mensen geen afstand houden.
Ben nog steeds verbaasd dat we in Nederland het er zo op aan laten komen.
Dat ben ik met je eens, en daar mag de regering wel iets op bedenken. Je mag ook niet op de fiets appen en daar kun je dus een boete van 90 euro voor krijgen excl. 10 euro administratiekosten. Maar ik vind dit soort zaken meer prioriteit hebben en dan wordt de schatkist tenminste nog een beetje bijgevuld.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:19 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat mensen niet naar buiten mogen. Maar een aantal hebben blijkbaar strengere regels nodig om zich niet als een debiel te gedragen.
Uden en omgeving is vol, rest lijkt het nog net aan te kunnenquote:Op zondag 22 maart 2020 16:20 schreef KaheemSaid het volgende:
Hoe zit het nu met de intensive care eigenlijk, afgelopen dagen kwamen hier regelmatig van die statistieken voorbij
Hier ook wel een beetje idemquote:Op zondag 22 maart 2020 16:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maatregelen moeten bezinken. Dus ik heb het niet meteen serieus genomen.
En het hielp niet bepaald mee dat Rutte zelf nog een handdruk gaf direct nadat de maatregel in was gegaan.
Ik ben ook een beetje geschrokken van die aantallen van de laatste tijd. Hoop dat het nog een beetje goed komt.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wordt dit ingevoerd omdat mensen geen afstand houden.
Ben nog steeds verbaasd dat we in Nederland het er zo op aan laten komen.
Wie had een maand geleden gedacht dat Nederland aan het hamsteren zou slaan en dat we massaal binnen zouden zitten.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hier ook wel een beetje idem....
Kreeg toen nog een beetje de indruk, beetje op TV geinen om het er in te wrijven met in (mijn) gedachten nou vooruit een paar weken (OK laat het een maand, zijn) FF doen en dan ben je er hier wel zo'n beetje vanaf. Ondertussen wat plannen gemaakt ivm de eigen inschatting... wat op zijn best nu een veel te optimistisch "beeld" blijkt uit een lang vervlogen verleden.
Een bizarre film wanneer je kijkt hoe snel het omslaat.
Het gaat natuurlijk wel goed komen en het zal nog (heel/lang) veel moeite kosten om perspectief en zich te houden.
twitter:wierdduk twitterde op zondag 22-03-2020 om 16:22:39Bij de AH: man van tegen de 80 spreekt medewerkster aan. Zij antwoordt en zo staan ze tijdje te praten, vlak op elkaar, hoogstens 30 cm afstand. Ik zeg: 'Mensen, wees nou verstandig'. Zij kijken me een en hebben kennelijk geen idee wat ik bedoel. Hoe dan? #Coronovirius reageer retweet
dan moeten ze de mensen maar testen, maar valse aannames zijn gevaarlijkquote:Op zondag 22 maart 2020 16:15 schreef Tengano het volgende:
[..]
Omdat er een soort virus rondwaart en ze willen niet het risico nemen dat je dat verspreidt.
eensquote:Op zondag 22 maart 2020 16:21 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar veel mensen doen dat niet, dus dan moeten er strengere maatregelen komen.
Dan kan de politie dat ook gaan handhaven.
Sow, hij maakt wat mee.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:23 schreef Nikonlover het volgende:
twitter:wierdduk twitterde op zondag 22-03-2020 om 16:22:39Bij de AH: man van tegen de 80 spreekt medewerkster aan. Zij antwoordt en zo staan ze tijdje te praten, vlak op elkaar, hoogstens 30 cm afstand. Ik zeg: 'Mensen, wees nou verstandig'. Zij kijken me een en hebben kennelijk geen idee wat ik bedoel. Hoe dan? #Coronovirius reageer retweet
Welke valse aanname, dat Corona besmettelijk is?quote:Op zondag 22 maart 2020 16:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dan moeten ze de mensen maar testen, maar valse aannames zijn gevaarlijk
Corono?quote:Op zondag 22 maart 2020 16:23 schreef Nikonlover het volgende:
Autovrije stad doordrukkentwitter:GL020_Zuid twitterde op zondag 22-03-2020 om 11:55:22Gezien onze smalle stoepen en druk op de parken, kunnen we in Amsterdam wellicht grote straten afsluiten voor autoverkeer zodat voetgangers de ruimte hebben om >1,5 meter afstand te houden? reageer retweet
Ja doei, dat kost klauwen met geld. Je blijft maar gewoon binnen als je verkouden bent.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dan moeten ze de mensen maar testen, maar valse aannames zijn gevaarlijk
dierenartsen kunnen makkelijk meehelpen in het ZKHquote:Op zondag 22 maart 2020 16:13 schreef kilon het volgende:
[..]
KNMvD roept dierenartsen op beademingsapparatuur in te leveren
8.00 uur: De KNMvD (vereniging van dierenartsen) roept zijn leden op hun beademingsapparatuur beschikbaar te stellen in de strijd tegen het coronavirus, vanwege het steeds groter wordende tekort aan deze apparatuur in de medische zorg. Wie beademingsapparatuur heeft met minimaal 1.500 ml ventilatiecapaciteit kan zich melden bij beademingsapparatuur-voor-corona@ziggo.nl. Meer informatie op de site van de KNMvD
quote:Op zondag 22 maart 2020 16:24 schreef Nikonlover het volgende:
Autovrije stad doordrukkentwitter:GL020_Zuid twitterde op zondag 22-03-2020 om 11:55:22Gezien onze smalle stoepen en druk op de parken, kunnen we in Amsterdam wellicht grote straten afsluiten voor autoverkeer zodat voetgangers de ruimte hebben om >1,5 meter afstand te houden? reageer retweet
We gedragen ons als beestnen jaquote:Op zondag 22 maart 2020 16:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dierenartsen kunnen makkelijk meehelpen in het ZKH
Die kunnen prima die ezels die vandaag op het strand besmet zijn geraakt helpen jaquote:Op zondag 22 maart 2020 16:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dierenartsen kunnen makkelijk meehelpen in het ZKH
Wierd heeft vieze dingen gedaan met Fidan Ekiz.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:23 schreef Nikonlover het volgende:
Oei..... ik ruik mu al de kamervragen door mutsen van PvdD.....quote:Op zondag 22 maart 2020 16:13 schreef kilon het volgende:
[..]
KNMvD roept dierenartsen op beademingsapparatuur in te leveren
8.00 uur: De KNMvD (vereniging van dierenartsen) roept zijn leden op hun beademingsapparatuur beschikbaar te stellen in de strijd tegen het coronavirus, vanwege het steeds groter wordende tekort aan deze apparatuur in de medische zorg. Wie beademingsapparatuur heeft met minimaal 1.500 ml ventilatiecapaciteit kan zich melden bij beademingsapparatuur-voor-corona@ziggo.nl. Meer informatie op de site van de KNMvD
KLB / Ok... het gaat helemaal misquote:Op zondag 22 maart 2020 16:23 schreef mootie het volgende:
[..]
Wie had een maand geleden gedacht dat Nederland aan het hamsteren zou slaan en dat we massaal binnen zouden zitten.
Toen hoefde je nog 1,5 meter afstand te houden.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:26 schreef Tengano het volgende:
Ik zie ook nog steeds mensen elkaar met de elleboog begroeten zoals Rutte dat voordeed.
Dom dat Rutte dat niet herstelt in een spotje, want die begroeting strookt niet met 1,5 meter afstand houden en is dus link cq ongewenst.
Ik vind dat niet dom.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:26 schreef Tengano het volgende:
Ik zie ook nog steeds mensen elkaar met de elleboog begroeten zoals Rutte dat voordeed.
Dom dat Rutte dat niet herstelt in een spotje, want die begroeting strookt niet met 1,5 meter afstand houden en is dus link cq ongewenst.
Het is helemaal gek idee. De laatste paar automobilisten maken er gretig gebruik van dat het rustig is on eens lekker te gassen in de stad.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:24 schreef Nikonlover het volgende:
Eh, check ons boodschappentopic even #1 waarin een aantal users samen met mij finaal werden uitgelachen.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:23 schreef mootie het volgende:
[..]
Wie had een maand geleden gedacht dat Nederland aan het hamsteren zou slaan en dat we massaal binnen zouden zitten.
Kan ik beamen. 0,2 is een arm en 0,1 een afgestorven voet of handquote:Op zondag 22 maart 2020 16:18 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Van 1 heeft 0.3% de corona niet overleeft.
Dus die leeft zonder been nu.
Waarom post je dit? Niet verifieerbaar bericht van een nobody op een discutabel platform...quote:Op zondag 22 maart 2020 16:23 schreef Nikonlover het volgende:
dat een verkoudheid nu ineens corona is.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:24 schreef mootie het volgende:
[..]
Welke valse aanname, dat Corona besmettelijk is?
Nee, maar er worden aanvullende maatregelen getroffen en richtlijnen gegeven zei hij. Nou doe dat dan.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:27 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Toen hoefde je nog 1,5 meter afstand te houden.
en zorgmedewerkers mogen pas thuisblijven als ze hoger dan 39 graden hebben en die staan bovenop zieke mensen.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja doei, dat kost klauwen met geld. Je blijft maar gewoon binnen als je verkouden bent.
We hebben momenteel andere prioriteiten. punt.
quote:Op zondag 22 maart 2020 16:25 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Die kunnen prima die ezels die vandaag op het strand besmet zijn geraakt helpen ja
twitter:RussianEmbassy twitterde op zondag 22-03-2020 om 14:19:29Russia to send Italy eight medical teams of nearly 100 virologists and epidemiologists with medical equipment and disinfection systems to assist in combating #coronavirus. https://t.co/lHPVsNle8j reageer retweet
Niet BBQ-en op balkon dustwitter:regio15 twitterde op zondag 22-03-2020 om 16:26:05Melding 'woningbrand' op de #DirkHoogenraadstraat in #DenHaag blijkt een uit de hand gelopen BBQ te zijn op het balkon, waar o.a. karton was gebruikt als 'brandstof'. https://t.co/jtls8g7LSO reageer retweet
quote:Op zondag 22 maart 2020 16:31 schreef Momo het volgende:
twitter:regio15 twitterde op zondag 22-03-2020 om 16:26:05Melding 'woningbrand' op de #DirkHoogenraadstraat in #DenHaag blijkt een uit de hand gelopen BBQ te zijn op het balkon, waar o.a. karton was gebruikt als 'brandstof'. https://t.co/jtls8g7LSO reageer retweet
Tja, je moet wat. Als die mensen anders toch overlijden, kan je net zo goed testen en hopen dat een test aanslaat :/quote:
Maar die dragen beschemende kleding om andere niet te besmetten. Capaciteit heeft nu voorrang.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en zorgmedewerkers mogen pas thuisblijven als ze hoger dan 39 graden hebben en die staan bovenop zieke mensen.
Waarom zolang wachten?quote:Op zondag 22 maart 2020 16:34 schreef Fer_de_Lance het volgende:
ik denk wel dat er binnen nu en woensdag een samenscholingsverbod komt overigens
Gvd met van die lekkere Russische verpleegchicks erbijquote:Op zondag 22 maart 2020 16:31 schreef Nikonlover het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RussianEmbassy twitterde op zondag 22-03-2020 om 14:19:29Russia to send Italy eight medical teams of nearly 100 virologists and epidemiologists with medical equipment and disinfection systems to assist in combating #coronavirus. https://t.co/lHPVsNle8j reageer retweet
Nationale ramp hoor dit.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:35 schreef superniger het volgende:
Heel vervelend voor Femke.![]()
https://nos.nl/artikel/23(...)-niks-anders-op.html
Dan kom je helemaal adem te kort.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:35 schreef kibo het volgende:
[..]
Gvd met van die lekkere Russische verpleegchicks erbij
En straks kan dat niet meer vanwege al die malloten die massaal naar het strand e.d. gaan.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk prima, maar met een beetje gezond verstand weer je best dat een rondje lopen en ruim voldoende afstand houden tot anderen prima kan
Stel je niet zo aan.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom post je dit? Niet verifieerbaar bericht van een nobody op een discutabel platform...
Stop hiermee aub.
Onderstreept, schuin én dikgedrukt. Dan MOET je wel gelijk hebben!quote:Op zondag 22 maart 2020 16:35 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
tussen nu <- let op, sleutelwoord, en woensdag
"Als ik mijn pleziertje niet mag, mag een ander dat ook niet"quote:Op zondag 22 maart 2020 16:36 schreef SamCooke het volgende:
[..]
En straks kan dat niet meer vanwege al die malloten die massaal naar het strand e.d. gaan.
twitter:jenniferatntd twitterde op zondag 22-03-2020 om 16:30:23Turns out #Fangcang hospital was just moved to the outskirts of #Wuhan. No new cases? Never believe in #CCP! #武汉,一夜之间建成一个 #救助站。
#CCPVirus #COVID2019 #Coronavirus #CoronavirusOutbreak #CoronavirusPandemic #coronaviruschina #Coronavirustruth
#中共病毒 #武汉肺炎 https://t.co/wnxU8SapAY reageer retweet
Wilde ook nog sub en sup doen maar vreesde voor een server-meltdownquote:Op zondag 22 maart 2020 16:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Onderstreept, schuin én dikgedrukt. Dan MOET je wel gelijk hebben!
Niet mee eens, een klein groepje verpest het voor de rest. De gemiddelde Nederlander gedraagt zich prima.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:37 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
"Als ik mijn pleziertje niet mag, mag een ander dat ook niet"
~Gemiddelde Nederlander.
quote:Op zondag 22 maart 2020 16:38 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Wilde ook nog sub en sup doen maar vreesde voor een server-meltdown
True, maar dat is met elke maatregel zo.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Niet mee eens, een klein groepje verpest het voor de rest.
"Het is een regel dus het geldt niet voor mij"quote:Op zondag 22 maart 2020 16:37 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
"Als ik mijn pleziertje niet mag, mag een ander dat ook niet"
~Gemiddelde Nederlander.
quote:Op zondag 22 maart 2020 16:32 schreef mschol het volgende:
[..]
[..]
dan nog kan je geen 0,7 mens hebben die besmet is..
dan moet je gewoon 9 aangeven...
Precies dit.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:39 schreef SamCooke het volgende:
[..]
"Het is een regel dus het geldt niet voor mij"
Goed en informatief verhaal.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:20 schreef Momo het volgende:
Toch even hier (Informatie van Artsen voor Longziekten en Tuberculose (NVALT) ), ondanks het een AD.nl artikel is. Voor al die mensen lopen te roepen dat allerlei middelen gebruikt moeten worden.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |