Waar?quote:Op zondag 22 maart 2020 16:01 schreef BlauweTijger het volgende:
Politie stuurt mensen het strand af echt top.
Als je een groep minder op straat moet hebben, zijn het wel die oudjes. Alle beetjes helpen.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:09 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ja want alleen oudjes zitten in het park?
Je bent helemaal geen gevaar als je een rondje rijdt of 's avonds een blokje om loopt. Je bent gewoon onnodige paniek aan het zaaien.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het verbaast mij vooral dat anderen niet flippen. En nee, ik ben de rust zelve maar ik ga nu niet weg... al kan ik dat en is het hier erg rustig etc.etc.etc.
Ik realiseer mij vooral, zeker nu, dat je niet de smart-ass moet gaan uithangen.
Wat je je zelf aandoet moet helemaal zelf weten maar je hebt niet het recht anderen in jouw gekozen weg, mee te sleuren.
Ja dat is best lastig je dat te realiseren, ook hier thuis waar mensen omdat ze alles wel zo 'n beetje hebben gedaan wat even "chill" leuk was nu uit die "gevangenis" willen. Zeker met het aanlokkelijke zonnetje en de de motor/fiets die staat te schreeuwen om uitgelaten te worden.
En nee, het spijt mij echt je kunt dit niet aan je (ook mijn eigen) inschatting overlaten. Zoals anderen hier terecht al veel langer op wezen: luister en hanteer de richtlijnen en blijf thuis.
Of vind je dat ik aan het flippen ben met, ik doe nu een beroep op je empathie, een aantal ouderen die GVD doodsbang zijn besmet te worden, er een aantal in een afgesloten verzorghuis zitten en anderen die zitten te wachten op afgezegde behandeling of dat mensen nu vechten voor hun leven. Flippen welnee... just another day in paradise![]()
.
quote:Op zondag 22 maart 2020 16:02 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Waarom? Er is toch geen gebiedsverbod? Zolang je maar een beetje afstand van elkaar houdt
NOORDWIJK - De gemeente Noordwijk heeft alle toegangswegen naar de kust met dranghekken afgesloten. Volgens de gemeente was de toeloop naar de kust te groot en gedroeg het publiek zich onverantwoord.quote:
Ja, die Chinezen hebben wat goed te maken..quote:Op zondag 22 maart 2020 16:09 schreef tompsv18 het volgende:
twitter:hugodejonge twitterde op zondag 22-03-2020 om 16:02:47Fantastisch dat @:HuaweiMobileNL 800.000 mondkapjes heeft gedoneerd. Die zijn hard nodig. De eerste 200.000 zijn binnengekomen en worden zsm over het land verdeeld. Een deel naar @:ErasmusMC, grootste deel van deze lading gaat naar verpleeghuizen en de thuiszorg. 💪😷🦠 #corona https://t.co/Atq0ns4Mr8 reageer retweet
Dat doen ze niet.. dus eraf.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:02 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Waarom? Er is toch geen gebiedsverbod? Zolang je maar een beetje afstand van elkaar houdt
Dat snap ik hoor (ik heb het zelf ook nog gedaan daarna), maar ik vind het sterker als je de verantwoordelijkheid gewoon volledig bij jezelf legt.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maatregelen moeten bezinken. Dus ik heb het niet meteen serieus genomen.
En het hielp niet bepaald mee dat Rutte zelf nog een handdruk gaf direct nadat de maatregel in was gegaan.
quote:Op zondag 22 maart 2020 16:10 schreef Tengano het volgende:
Als het echt zo onverstandig was om naar buiten te gaan, had het RIVM dat allang aangegeven en de regering daartoe beslist.
de oudjes zaten hier in de stad op een lange bank in de zon, lekker knus bij elkaarquote:Op zondag 22 maart 2020 16:10 schreef kilon het volgende:
[..]
Als je een groep minder op straat moet hebben, zijn het wel die oudjes. Alle beetjes helpen.
Mondkapjes zijn niet echt het probleem meer. Beademingsapparatuur te meer en daar hoor je heel weinig over.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:09 schreef tompsv18 het volgende:
twitter:hugodejonge twitterde op zondag 22-03-2020 om 16:02:47Fantastisch dat @:HuaweiMobileNL 800.000 mondkapjes heeft gedoneerd. Die zijn hard nodig. De eerste 200.000 zijn binnengekomen en worden zsm over het land verdeeld. Een deel naar @:ErasmusMC, grootste deel van deze lading gaat naar verpleeghuizen en de thuiszorg. 💪😷🦠 #corona https://t.co/Atq0ns4Mr8 reageer retweet
Typisch Nederlands. Schreeuwen om nieuwe regels maar de bestaande niet (kunnen) handhaven.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wel de rare logica van velen. Wel meer maatregelen willen, maar de al genomen maatregelen niet eens serieus nemen. Heb ik het niet eens specifiek over users hier.
[..]
Maar voor hoe lang wil je dat doen? Een maandje? Twee? Als de lockdown dan ook echt werkt dan zul je na 1/2 maanden merken dat de zorg het weer beter aan kan. Wat daarna? Maatregelen weer laten verslappen? Dan kom je in een vicieuze cirkel. Ik snap dat mensen zich bezig houden met de zorg en willen dat de zorg het aan moet kunnen, maar heb wel het idee dat mensen vooral korte termijn denken.
Nederlanders gaan het nooit accepteren als we maandenlang in volledige lockdown moeten, dat werkt gewoon niet. Economie gaat die klap nooit te boven komen. Ooit moeten dingen weer open; voordat er een vaccin is. Zodra dat gebeurd ben je alleen weer terug bij af dus.
twitter:gemeentekatwijk twitterde op zondag 22-03-2020 om 15:16:41Op verzoek van Veiligheidsregio Hollands Midden zijn de toegangswegen naar de Boulevard en het strand van Katwijk en Noordwijk de rest van de dag afgesloten. https://t.co/OSD0HHZBTx reageer retweet
Geef het een paar dagen, de Nederlandse overheid is altijd wat trager.quote:
Echt ontzettend fijn dat al die mensen die 'corona hebben' een bordje om hun nek hebben hangen. Op die manier kun je heel gemakkelijk afstand houden van deze mensenquote:Op zondag 22 maart 2020 16:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat het juist goed en gezond is om de buitenlucht in te gaan. Alleen moet je wel afstand houden van mensen die corona hebben.
Geef mij effe aan wat ik hier miszeg dan? Tot op heden hoeven mensen helemaal niks behalve 1,5m afstand houden. Zolang ze dat doen, zouden ze gewoon moeten kunnen doen wat ze willen buiten.quote:
die willen snel immuun worden denk ik , die denken dan zijn we er maar snel vanafquote:Op zondag 22 maart 2020 16:10 schreef mschol het volgende:
[..]
de oudjes zaten hier in de stad op een lange bank in de zon, lekker knus bij elkaar
LEVENSGEVAARLIJK!!! Hoe durf je!!quote:Op zondag 22 maart 2020 15:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gamen, tv kijken, internetten, Fok!ken, met de hond wandelen.
Ik woon gelukkig in een piepklein plattelands dorpje met genoeg wandelruimte in de uiterwaarden en tussen de weilanden. Op een enkele dorpeling na loopt daar niemand.
Ik woon ook vlak bij bossen en daar staan de diverse parkeerplaatsen de hele week al mudjevol.
Gelukkig ken ik die bossen als ex-mountainbiker op mijn duimpje en parkeer ik mijn auto op een veel rustigere plek en daar kom ik amper mensen tegen.
twitter:ArjanHollink twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 19:05:12@MariodeJong2 Ook in Amersfoort zijn ze klaar voor een #LockdownHolland https://t.co/BN1uksiU5Q reageer retweet
Ja, dit is dus het probleem. En dat zie ik ook in de supermarkt waar ze dan toch gezellig bij staan te kletsen en ook in de trein gezellig met zi'n vieren in een coupe chillen. Dat moet je dus niet doen.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:10 schreef BlauweTijger het volgende:
NOORDWIJK - De gemeente Noordwijk heeft alle toegangswegen naar de kust met dranghekken afgesloten. Volgens de gemeente was de toeloop naar de kust te groot en gedroeg het publiek zich onverantwoord.
je kan ook een blokje om voor frisse lucht. Het hoeft niet meteen strand of bis te zijn. Mensen boeit het niet en zien het als vakantiequote:Op zondag 22 maart 2020 16:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat het juist goed en gezond is om de buitenlucht in te gaan. Alleen moet je wel afstand houden van mensen die corona hebben.
Als je dit vertrouwt moet je Huawei ook vertrouwen bij het aanleggen van netwerkenquote:Op zondag 22 maart 2020 16:09 schreef tompsv18 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |