Ik ben het hier 100% mee eens, heb zelf ook besloten niet meer het huis te verlaten behalve voor werk. Inmiddels meermaals vrienden afgezegd die komen met 'ja buiten kan best joh' ik vertrouw het gewoon niet en wil achteraf kunnen zeggen dat ik er zoveel mogelijk aan heb gedaanquote:Op zondag 22 maart 2020 15:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het verbaast mij vooral dat anderen niet flippen. En nee, ik ben de rust zelve maar ik ga nu niet weg... al kan ik dat en is het hier erg rustig etc.etc.etc.
Ik realiseer mij vooral, zeker nu, dat je niet de smart-ass moet gaan uithangen.
Wat je je zelf aandoet moet helemaal zelf weten maar je hebt niet het recht anderen in jouw gekozen weg, mee te sleuren.
Ja dat is best lastig je dat te realiseren, ook hier thuis waar mensen omdat ze alles wel zo 'n beetje hebben gedaan wat even "chill" leuk was nu uit die "gevangenis" willen. Zeker met het aanlokkelijke zonnetje en de de motor/fiets die staat te schreeuwen om uitgelaten te worden.
En nee, het spijt mij echt je kunt dit niet aan je (ook mijn eigen) inschatting overlaten. Zoals anderen hier terecht al veel langer op wezen: luister en hanteer de richtlijnen en blijf thuis.
Of vind je dat ik aan het flippen ben met, ik doe nu een beroep op je empathie, een aantal ouderen die GVD doodsbang zijn besmet te worden, er een aantal in een afgesloten verzorghuis zitten en anderen die zitten te wachten op afgezegde behandeling of dat mensen nu vechten voor hun leven. Flippen welnee... just another day in paradise![]()
.
Ik neem aan dat dan vanzelf op NOS staat als dat zo is.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:28 schreef Nikonlover het volgende:
Is er nou vanavond om 18:00 weer een toespraak van Rutte? Of is dat onzin? Ik zie het op twitter voorbij komen maar ik kan nergens iets vinden
fakenews dus....quote:Op zondag 22 maart 2020 15:28 schreef Nikonlover het volgende:
Is er nou vanavond om 18:00 weer een toespraak van Rutte? Of is dat onzin? Ik zie het op twitter voorbij komen maar ik kan nergens iets vinden
Ik rust nu echt niet uit van een 'vakantie'van een week thuis. Werkt alleen maar meer beklemmend voor mij.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:27 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ja ik heb maar een weekje. Denk dat ik hem wel opneem. Kan op zich ook wel wat rust gebruiken na de hectische weken op mijn werk.
[..]
Dat heb ik ook met mijn appeltaart. Ach, misschien kan ik mijn ouders blij maken met een halve taart ofzo. Uiteraard wel contactloos bezorgd
Dat ligt eraan, zijn daar aanwijzingen voor?quote:Op zondag 22 maart 2020 15:28 schreef Nikonlover het volgende:
Geert is zojuist klaargekomen toen ie die tweet las denk ikquote:Op zondag 22 maart 2020 15:27 schreef Ryan3 het volgende:
Orban pakt lekker door btw:twitter:balazscseko twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 08:56:27Hungarian Justice Min. @:JuditVarga_EU sends bill to Parliament:
- State of emergency til end of 2020
- Rule by decree
- Parliament suspended
- No snap elections/referendums
- Spreading fake news and rumors punishable with up to 5 years in prison #COVID19
https://t.co/1QJaLaKp6J reageer retweet
In de reacties bij tweet van Sietske Bergsmaquote:Op zondag 22 maart 2020 15:29 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Dat ligt eraan, zijn daar aanwijzingen voor?
Ah op die manier, nog steeds onzinnig. Want je zult toch iedereen individueel moeten staande houden. Je moet immers toch vaststellen of ze niet van de supermarkt, de huisarts, hun cruciale beroep of wat dan ook komen.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar hij heeft het over de situatie na het uitvaardigen van een samenscholingsverbod als hij zegt dat je dan niet meer met een paar mensen ...
[..]
Gezien de ernst van de situatie moet toch iedereen begrijpen dat je sociale leven tijdelijk op pauze zetten nou eenmaal belangrijk is? Ik vind het dan kinderachtig om te doen alsof binnen zitten het direct het einde van de wereld. Voor een aantal weken moet dat toch kunnen voor een normaal mens zonder psychologische aandoeningen of afwijkingen.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Een paar dagen, prima. Wekenlang: nee. Ik mis bijvoorbeeld kantoor of samen sporten en de sociale evenementen daarom heen nu al een beetje. Snap ook niet waarom bepaalde figuren zo’n hang vertonen naar een harde lockdown. Ik krijg er een beetje het gevoel bij van “zo, nu heeft iedereen hetzelfde leven als wat ik heb”.
Dit.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:28 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Koekoek, die maakt even goed misbruik van de situatie
Waarom flippen jullie deze reacties er zo makkelijk uit? Tuurlijk die vent deed er grappig mee wat hij niet had moeten doen (met geen enkele ziekte overigens) maar om gelijk te zeggen dat dit karma is...quote:
Door een medisch dingetje zit ik al 4 maanden in de quarantaine die we nu hebben (alleen in en om het huis scharrelen) dus ik ben er aan gewend en vermaak me wel. Maar ik kan me voorstellen dat mensen moeten wennen, moest ik in november ook maar ik kon ook meteen niks meer, dat is nu het moeilijke voor mensen want die kunnen in principe nog van alles maar je moet het even niet meer doen dus...quote:Op zondag 22 maart 2020 15:13 schreef HulkHeld het volgende:
Hoe komen jullie de dag door eigenlijk? Ik kan echt niet hele dagen thuis zitten, ben het ook niet van plan, activiteiten met 2-4 personen waar in een straal van een kilometer niemand is, is voor mij niet 'gevaarlijk'voor anderen te noemen eerlijk gezegd..
Klopt.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:21 schreef Jojoke het volgende:
Misschien zou het helpen als het strafbaar wordt gemaakt om binnen 1,5 meter van iemand te komen die geen huisgenoot is. Als je er een boete voor kan krijgen, zullen mensen misschien meer voorzichtig worden. Ook een landelijk samenscholingsverbod zou helpen.
Ja wel als je alles en overal heen kan, maar niet onder deze omstandigheden.. anders lukt het mij in NL ook wel.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:32 schreef funnywell het volgende:
[..]
Niet nee? Zalig, In de zomer 4 weken vrij altijd. Eerste week lekker thuis, 2 weken op vakantie, en dan nog een week thuis.
En wat als er wel een lockdown komt? Ga je dan net zo janken? Even doorbijten dus en minder ikke ikke ikke.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:29 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ik rust nu echt niet uit van een 'vakantie'van een week thuis. Werkt alleen maar meer beklemmend voor mij.
Ik ben heel benieuwd wat eruit komt. Goed dat een land dit doet!quote:Op zondag 22 maart 2020 15:32 schreef Ryan3 het volgende:
IJsland laat iedereen testen, dus bijv. de data mbt asymptomatische besmetting is wel erg interessant om te weten dan.
Heb hier zelf moeite mee een geschikte oplossing te vinden, je weet nooit met wie de mensen allemaal in contact zijn gekomen.. in mijn eigen situatie toch gekozen mij af te zonderenquote:Op zondag 22 maart 2020 15:32 schreef HulkHeld het volgende:
Woensdag het etentje met mijn vriendin en neef met zijn vriendin gewoon laten staan. Hij werkt thuis, mijn vriendin zit thuis ivm docentschap, zijn vriendin werkt thuis. Beetje sociaal contact..
Fucking DIT ja!quote:Op zondag 22 maart 2020 15:33 schreef Friday12 het volgende:
[..]
En wat als er wel een lockdown komt? Ga je dan net zo janken? Even doorbijten dus en minder ikke ikke ikke.
Ja, klopt dit is idd interessant.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:33 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd wat eruit komt. Goed dat een land dit doet!
Ben ook heel blij naar onderzoek van Sanquin. Daar gaat ook prima data uitkomen.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:33 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd wat eruit komt. Goed dat een land dit doet!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |