Heb al een appje gestuurdquote:Op zondag 22 maart 2020 16:15 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Vraag het hem. En vraag gelijk of hij ook voor ons gaat maken.
hoe werkt dat, 8,7 besmette inwoners?quote:Op zondag 22 maart 2020 16:14 schreef Fer het volgende:
https://www.rivm.nl/coronavirus-kaart-van-nederland-per-gemeente
Als ik nu naar deze kaart kijk; lijkt het toch op een paar hotspots waar het heel erg is, maar de rest van het land stijgt relatief langzaam. De druk bevolkte randstad lijkt ook ten opzichte van aantal inwoners onder controle.
In Italië ook waar Bergamo onder andere echt de hel is, maar verspreiding erbuiten lijkt relatief mee te vallen.
Ben ik nu te optimistisch aan het worden?
Die hebben geen fabrieken meer in NL.quote:
Is dit een serieuze vraag?quote:
Per 100.000 inwoners.quote:
twitter:JeroenAkkermans twitterde op zondag 22-03-2020 om 16:16:25Het ziet ernaar uit dat Duitsland contact tussen meer dan 2 mensen op straat gaat verbieden. Om 17.30 meer hierover in verklaring kanselier Merkel. https://t.co/fjVTUiZ03I reageer retweet
Tja, als men geen carnaval gevierd had, was de uitbraak in Brabant ook niet zo heftig.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat snap ik hoor (ik heb het zelf ook nog gedaan daarna), maar ik vind het sterker als je de verantwoordelijkheid gewoon volledig bij jezelf legt.
Zo kijk ik er ook wel naar. Nog een beperkte potentiële haard rondom Utrecht, maar verder is het hoofdzakelijk Brabant. Dat is ook wat continu gecommuniceerd wordt door de media. En wat je ook in andere landen ziet overigens.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:14 schreef Fer het volgende:
https://www.rivm.nl/coronavirus-kaart-van-nederland-per-gemeente
Als ik nu naar deze kaart kijk; lijkt het toch op een paar hotspots waar het heel erg is, maar de rest van het land stijgt relatief langzaam. De druk bevolkte randstad lijkt ook ten opzichte van aantal inwoners onder controle.
In Italië ook waar Bergamo onder andere echt de hel is, maar verspreiding erbuiten lijkt relatief mee te vallen.
Ben ik nu te optimistisch aan het worden?
Onzin. Je moet gewoon afstand houden.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:18 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:JeroenAkkermans twitterde op zondag 22-03-2020 om 16:16:25Het ziet ernaar uit dat Duitsland contact tussen meer dan 2 mensen op straat gaat verbieden. Om 17.30 meer hierover in verklaring kanselier Merkel. https://t.co/fjVTUiZ03I reageer retweet
Ik zeg ook niet dat mensen niet naar buiten mogen. Maar een aantal hebben blijkbaar strengere regels nodig om zich niet als een debiel te gedragen.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:15 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou ja, je kunt er natuurlijk wel het beste van maken, dan is in iedere situatie verstandig.
Waarschijnlijk wordt dit ingevoerd omdat mensen geen afstand houden.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:19 schreef Tengano het volgende:
[..]
Onzin. Je moet gewoon afstand houden.
Bron van typisch Nederlands? Dit gebeurt in andere landen net zo goed hoorquote:Op zondag 22 maart 2020 16:11 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Typisch Nederlands. Schreeuwen om nieuwe regels maar de bestaande niet (kunnen) handhaven.
Maar veel mensen doen dat niet, dus dan moeten er strengere maatregelen komen.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:19 schreef Tengano het volgende:
[..]
Onzin. Je moet gewoon afstand houden.
Ja, dat is ook makkelijker te handhaven.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wordt dit ingevoerd omdat mensen geen afstand houden.
Ben nog steeds verbaasd dat we in Nederland het er zo op aan laten komen.
Dat ben ik met je eens, en daar mag de regering wel iets op bedenken. Je mag ook niet op de fiets appen en daar kun je dus een boete van 90 euro voor krijgen excl. 10 euro administratiekosten. Maar ik vind dit soort zaken meer prioriteit hebben en dan wordt de schatkist tenminste nog een beetje bijgevuld.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:19 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat mensen niet naar buiten mogen. Maar een aantal hebben blijkbaar strengere regels nodig om zich niet als een debiel te gedragen.
Uden en omgeving is vol, rest lijkt het nog net aan te kunnenquote:Op zondag 22 maart 2020 16:20 schreef KaheemSaid het volgende:
Hoe zit het nu met de intensive care eigenlijk, afgelopen dagen kwamen hier regelmatig van die statistieken voorbij
Hier ook wel een beetje idemquote:Op zondag 22 maart 2020 16:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maatregelen moeten bezinken. Dus ik heb het niet meteen serieus genomen.
En het hielp niet bepaald mee dat Rutte zelf nog een handdruk gaf direct nadat de maatregel in was gegaan.
Ik ben ook een beetje geschrokken van die aantallen van de laatste tijd. Hoop dat het nog een beetje goed komt.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wordt dit ingevoerd omdat mensen geen afstand houden.
Ben nog steeds verbaasd dat we in Nederland het er zo op aan laten komen.
Wie had een maand geleden gedacht dat Nederland aan het hamsteren zou slaan en dat we massaal binnen zouden zitten.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hier ook wel een beetje idem....
Kreeg toen nog een beetje de indruk, beetje op TV geinen om het er in te wrijven met in (mijn) gedachten nou vooruit een paar weken (OK laat het een maand, zijn) FF doen en dan ben je er hier wel zo'n beetje vanaf. Ondertussen wat plannen gemaakt ivm de eigen inschatting... wat op zijn best nu een veel te optimistisch "beeld" blijkt uit een lang vervlogen verleden.
Een bizarre film wanneer je kijkt hoe snel het omslaat.
Het gaat natuurlijk wel goed komen en het zal nog (heel/lang) veel moeite kosten om perspectief en zich te houden.
twitter:wierdduk twitterde op zondag 22-03-2020 om 16:22:39Bij de AH: man van tegen de 80 spreekt medewerkster aan. Zij antwoordt en zo staan ze tijdje te praten, vlak op elkaar, hoogstens 30 cm afstand. Ik zeg: 'Mensen, wees nou verstandig'. Zij kijken me een en hebben kennelijk geen idee wat ik bedoel. Hoe dan? #Coronovirius reageer retweet
dan moeten ze de mensen maar testen, maar valse aannames zijn gevaarlijkquote:Op zondag 22 maart 2020 16:15 schreef Tengano het volgende:
[..]
Omdat er een soort virus rondwaart en ze willen niet het risico nemen dat je dat verspreidt.
eensquote:Op zondag 22 maart 2020 16:21 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar veel mensen doen dat niet, dus dan moeten er strengere maatregelen komen.
Dan kan de politie dat ook gaan handhaven.
Sow, hij maakt wat mee.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:23 schreef Nikonlover het volgende:
twitter:wierdduk twitterde op zondag 22-03-2020 om 16:22:39Bij de AH: man van tegen de 80 spreekt medewerkster aan. Zij antwoordt en zo staan ze tijdje te praten, vlak op elkaar, hoogstens 30 cm afstand. Ik zeg: 'Mensen, wees nou verstandig'. Zij kijken me een en hebben kennelijk geen idee wat ik bedoel. Hoe dan? #Coronovirius reageer retweet
Welke valse aanname, dat Corona besmettelijk is?quote:Op zondag 22 maart 2020 16:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dan moeten ze de mensen maar testen, maar valse aannames zijn gevaarlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |