quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet
Disclaimer: niet mijn OP
[ Bericht 0% gewijzigd door maily op 11-03-2020 14:39:15 ]![]()
Bij ons op school is er een pinstoring dus er moet wel cash worden betaald hahahahahahhahahah oahohohoohoho nee.♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Houten 13 er bij, stond gisteren op 0 volgens mij.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:19 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Utrecht en omstreken gaat ook lekkerblablablabla![]()
Utrecht en Zuid-Holland zijn ook flink aan het stijgen.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Gaat het met je?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:19 schreef Maver24 het volgende:
Hier schrik ik wel van. Echt veel erbij![]()
En dat is dus nog zonder alle huisgenoten van besmette mensen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:19 schreef Maver24 het volgende:
Hier schrik ik wel van. Echt veel erbij
Ik vind het ook nogal wat.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
De link naar de .csv file werkt overigens niet , dus ze zetten het kennelijk nu op een andere locatie neer.![]()
France, Spain & Germany are 10 days behind Italy in #COVID19 progression; the UK and the US are 2 weeks behind. To avoid an Italy nightmare scenario, we should copy South Korea, who reduced new cases with mass testing.
Test. Identify. Isolate. That’s how you flatten the curve.
NL zal dan ook wel 2 weken achter liggen op italië...woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Groningen nog steeds Coronavrij dus. Eten jullie in de rest van Nederland geen groente en fruit ofzo?![]()
Dacht dat Houten vanaf begin al mee deedquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Houten 13 er bij, stond gisteren op 0 volgens mij.![]()
@RIVM
Er zijn sinds gisteren 121 nieuwe patiënten met #COVID-19 bij het RIVM gemeld. Hiermee komt het totaal aantal positieve testen in Nederland op 503. Daarnaast is er een vijfde persoon aan het #coronavirus overleden. Meer info: bit.ly/2IzHBH8
#COVID19![]()
nu ook 48 gevallen hier in limburg, gaat snel. Heel het zuiden + utrecht in lockdown vanaf begin volgende week![]()
Groningen komt dit weekendquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:20 schreef Byzantynixschii het volgende:
Groningen nog steeds Coronavrij dus. Eten jullie in de rest van Nederland geen groente en fruit ofzo?![]()
Aangezien er vele ongeteste mogelijk coronapatienten rondlopen gaat het op deze manier natuurlijk nooit werken met dat indammen. Persoon A weet niet dat hij corona heeft en besmet persoon B. Persoon B krijgt 39 graden koorts maar is op papier niet in contact geweest met een coronapatienten en wordt dus niet getest en steekt op zijn beurt weer 10 anderen aan. Ontgaat deze logica ze nou volledig bij het rivm?quote:Vanaf nu geldt dus: Heb je koorts (meer dan 38⁰ Celsius) en luchtwegklachten (zoals hoesten of kortademigheid) en heb je contact gehad met een patiënt met het coronavirus of ben je de afgelopen 14 dagen in een van de volgende gebieden geweest: China (inclusief Hongkong) Italië Iran Zuid-Korea Neem dan telefonisch contact op met je huisarts.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
testen ze daar wel ?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:20 schreef Byzantynixschii het volgende:
Groningen nog steeds Coronavrij dus. Eten jullie in de rest van Nederland geen groente en fruit ofzo?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Waarschijnlijk durven ze de stempel pandemie er pas na afloop op te plakken.quote:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ze hebben modellen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Aangezien er vele ongeteste mogelijk coronapatienten rondlopen gaat het op deze manier natuurlijk nooit werken met dat indammen. Persoon A weet niet dat hij corona heeft en besmet persoon B. Persoon B krijgt 39 graden koorts maar is op papier niet in contact geweest met een coronapatienten en wordt dus niet getest en steekt op zijn beurt weer 10 anderen aan. Ontgaat deze logica ze nou volledig bij het rivm?And so is the past![]()
laat het nou maar over aan de experts, die weten wel wat ze doen hoor....quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Aangezien er vele ongeteste mogelijk coronapatienten rondlopen gaat het op deze manier natuurlijk nooit werken met dat indammen. Persoon A weet niet dat hij corona heeft en besmet persoon B. Persoon B krijgt 39 graden koorts maar is op papier niet in contact geweest met een coronapatienten en wordt dus niet getest en steekt op zijn beurt weer 10 anderen aan. Ontgaat deze logica ze nou volledig bij het rivm?
Nee, hier komen mensen ook weleens van hun erf af.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:20 schreef Byzantynixschii het volgende:
Groningen nog steeds Coronavrij dus. Eten jullie in de rest van Nederland geen groente en fruit ofzo?Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Komt door het gebrek aan aaierbaalquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:20 schreef Byzantynixschii het volgende:
Groningen nog steeds Coronavrij dus. Eten jullie in de rest van Nederland geen groente en fruit ofzo?In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Hier: https://www.volksgezondhe(...)coronavirus-covid-19quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:21 schreef Minimunt het volgende:
waar kan ik de nieuwe kaartjes vinden per gemeente?
Maar die loopt altijd een paar uurtjes achter, nu nog de cijfers van gisteren.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Wat maakt heel dat stempeltje uberhaupt uitquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Waarschijnlijk durven ze de stempel pandemie er pas na afloop op te plakken.![]()
Gewoon een griepje.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:23 schreef onlogisch het volgende:
5e dode. Iemand van 68 die al ziek was.blablablabla![]()
Treurig nieuwsquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:23 schreef onlogisch het volgende:
5e dode. Iemand van 68 die al ziek was.![]()
5g vrije zonequote:Op woensdag 11 maart 2020 14:20 schreef Byzantynixschii het volgende:
Groningen nog steeds Coronavrij dus. Eten jullie in de rest van Nederland geen groente en fruit ofzo?
hahah![]()
Ja, kan wel zijn. Áls die modellen tot deze protocollen leiden is het toch eens tijd ze tegen het licht te houden.quote:Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
quote:Bang dat je corona krijgt van bezorger? Domino’s Pizza en AH gaan over tot actie
Domino’s Pizza Nederland gaat vandaag op de website een nieuwe bezorgoptie lanceren waarmee klanten hun bestellingen zonder fysiek contact kunnen aannemen van bezorgers. De fastfoodketen wil hiermee verspreiding van het coronavirus zo veel mogelijk beperken. In Brabant doen bezorgers van Albert Heijn min of meer hetzelfde. Klanten worden geïnformeerd dat bestellingen sinds afgelopen zaterdag bezorgd worden tot aan de deur.
https://www.ad.nl/koken-e(...)-tot-actie~a11633e5/Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:20 schreef Predator40 het volgende:
France, Spain & Germany are 10 days behind Italy in #COVID19 progression; the UK and the US are 2 weeks behind. To avoid an Italy nightmare scenario, we should copy South Korea, who reduced new cases with mass testing.Macron gaat iets aankondigen hoewel de meeste analysten uitgaan van een erg lauwe beslissing: uitstel van gemeenteraadsverkiezingen. Het zal toch drastischer moeten dan dat.twitter:BFMTV twitterde op woensdag 11-03-2020 om 13:24:31🔴 ALERTE INFO. Macron fera une déclaration télévisée jeudi à 20H00 https://t.co/FMemmUVWa5 https://t.co/kUH7ky0S35 reageer retweet
![]()
Hebben we een woonplaats? Dan kan dat in de OP.quote:Het gaat om een persoon van 68 met onderliggend lijden.![]()
Dat sluit dit niet uit toch? Zeker als deze persoon normaal een griepprik zou hebben gehad.quote:
Sneu voor de nabestaandenThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Als ik schrappen bij de supermarkt zie eten ze vooral bruine bonen uit blik..quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:20 schreef Byzantynixschii het volgende:
Groningen nog steeds Coronavrij dus. Eten jullie in de rest van Nederland geen groente en fruit ofzo?Tot nooit .......![]()
quote:
Gewoon een wat ouder iemand die al ziek was. Dan is een simpele complicatie als een griepje vaak al voldoende ja.![]()
Het gaat allemaal zo traag, de hype is wel weer geweest, jullie kunnen gewoon weer gaan werken of afspraken inplannen bij het UWV:P![]()
Ik knuffel de bezorger altijd als dank voor het leveren van mijn pizzaquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:24 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ik neem de pizzadoos sowieso aan zonder fysiek contact..volgens mij geldt dat voor iedereenBeter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!![]()
Ben benieuwd hoe ver de maatregelen in NL uiteindelijk gaan...
Doorgaan van EK was ook al twijfelachtig toch?"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Waar staat dat? Ik lees:quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
209 gevallen waarvan besmetting onbekend. Het groeit door.
"199 van de 503 personen hadden een bron van besmetting in het buitenland. Bij 92 gevallen is dit nog in onderzoek."
Is die 92 het totale aantal dat nog in onderzoek is, of is het brononderzoek voor de eerdere patiënten afgerond? Moet je 92 optellen bij die 156 (vooralsnog) niet-herleidbare patiënten van gisteren?
Kansloos dit, hoe kan ik nou mijn grafiek updaten.![]()
![]()
Heb jij mijn Helene mention nog gezien?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:25 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou gelukkig heb ik iig eten mocht ik binnen moeten blijven.![]()
De rest was ook al 80+ toch?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:23 schreef onlogisch het volgende:
5e dode. Iemand van 68 die al ziek was.![]()
Waarschijnlijk proberen ze zo goed mogelijk wel de Corona-besmettingen eruit te filteren. Er bellen waarschijnlijk duizenden hypochonders per dag. Zie die allemaal maar eens eruit te filteren, zonder de gebieden eraan te koppelen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Aangezien er vele ongeteste mogelijk coronapatienten rondlopen gaat het op deze manier natuurlijk nooit werken met dat indammen. Persoon A weet niet dat hij corona heeft en besmet persoon B. Persoon B krijgt 39 graden koorts maar is op papier niet in contact geweest met een coronapatienten en wordt dus niet getest en steekt op zijn beurt weer 10 anderen aan. Ontgaat deze logica ze nou volledig bij het rivm?Weisst![]()
Was niet sarcastisch ik ben het met je eens ouwe reus.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:24 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Gewoon een wat ouder iemand die al ziek was. Dan is een simpele complicatie als een griepje vaak al voldoende ja.blablablabla![]()
Dank, het linkje werkt dus wel gewoon weer.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:
De CSV: https://www.volksgezondhe(...)k_corona11032020.csv![]()
Zag ik ja, maar toen was het topic al dicht. Gelukkig heb ik haar niet gezienquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:25 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Heb jij mijn Helene mention nog gezien?Ik zat wat anders te kijken.
![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:25 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Ik knuffel de bezorger altijd als dank voor het leveren van mijn pizza![]()
![]()
Ja, maar jij denkt ook dat het 5g netwerk bijdraagt aan de verspreiding van het virusquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:24 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ik neem de pizzadoos sowieso aan zonder fysiek contact..volgens mij geldt dat voor iedereen
Steun het Kiva Fok! team!
Dus het aantal doden is ca. 1% van de geteste mensen.
Het zal ongetwijfeld ergens tussen de lijstjes in de OP staan maar hoe is dat met een normale griep?
En dan cijfers van Nederland.![]()
Yes, iig op leeftijdquote:The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Houten was vorige week 1 dag de grootste van Nederland met 9 besmettingen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dacht dat Houten vanaf begin al mee deed![]()
Nee hoor, Houten heeft er al langer 13. Vorige week donderdag al 9, verdeeld over 3 gezinnen die allemaal een buitenland-connectie hadden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:20 schreef Elan het volgende:
Houten 13 er bij, stond gisteren op 0 volgens mij.![]()
Houten stond al een tijdje op 13.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Houten 13 er bij, stond gisteren op 0 volgens mij.
Bericht van Zaterdag 7 maart:
"Houten was met dertien ziektegevallen landelijk koploper. Maar zondag zijn geen nieuwe besmettingen vastgesteld."
Bron: AD![]()
Van de 121 zitten er ruim 70 bij van het onderzoek in het ziekenhuis, 1097 is 4,9% besmet en onder 200 patienten 10%. Dat is bij elkaar meer dan 70![]()
Harderwijk is sinds gisteren ook besmet. Elspeet sinds de dag ervoor, maar op dit kaartje zijn ze niet terug te vinden. Ja, zo kan je de cijfers ook manipulerenquote:![]()
![]()
Steeds meer mensen... kan geen toeval meer zijnquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, maar jij denkt ook dat het 5g netwerk bijdraagt aan de verspreiding van het virus![]()
Niet te zeggen vanwege de griepprik. Maar volgens mij wereldwijd 0.07%quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:26 schreef Tris het volgende:
Het zal ongetwijfeld ergens tussen de lijstjes in de OP staan maar hoe is dat met een normale griep?
En dan cijfers van Nederland.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:26 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Steeds meer mensen... kan geen toeval meer zijn
blablablabla![]()
0,1% dacht ik, met uitschieters naar 0,5%quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:26 schreef Tris het volgende:
En dan cijfers van Nederland."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
503 - 199 - 95 = 209quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:25 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Waar staat dat? Ik lees:
"199 van de 503 personen hadden een bron van besmetting in het buitenland. Bij 92 gevallen is dit nog in onderzoek."
Is die 92 het totale aantal dat nog in onderzoek is, of is het brononderzoek voor de eerdere patiënten afgerond? Moet je 92 optellen bij die 156 (vooralsnog) niet-herleidbare patiënten van gisteren?
Kansloos dit, hoe kan ik nou mijn grafiek updaten.
Daar zit wel een aanname in![]()
Ja, alleen gister updaten ze eerst de kaart en later pas de normale website, dus daarom was het al zo vroeg bekend.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:26 schreef hiburg het volgende:
[..]
Dank, het linkje werkt dus wel gewoon weer.![]()
De eerste overledene was wel op leeftijd maar toch niet ernstig ziek?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
3 van 80+ en eentje van 78
Allemaal met ernstige medische klachten.![]()
Geen kanker nee, maar wel al iets met urineweg-infectie of zoquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:27 schreef Tris het volgende:
[..]
De eerste overledene was wel op leeftijd maar toch niet ernstig ziek?![]()
Wat dat betreft is het - vooralsnog - een net percentage. Maar, zoals in Italië zal dat omhoog gaan als de IC's vollopen. Het is te hopen dat dat punt niet bereikt wordt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:26 schreef Tris het volgende:
En dan cijfers van Nederland.
En het percentage ligt trouwens waarschijnlijk nog lager, als niet alle besmettingen bekend zijn door de keuzes die gemaakt zijn in testen.
So far, so good dus.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Dit denk ik ook. Kunnen ze niet gewoon 1 format maken die ze dagelijks updaten... Ipv iedere dag andere format en termen gebruiken.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:27 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
503 - 199 - 95 = 209
Er staan maar 497 in deze filequote:Op woensdag 11 maart 2020 14:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:
De CSV: https://www.volksgezondhe(...)k_corona11032020.csv![]()
![]()
quote:quote:Op dinsdag 10 maart 2020 23:16 schreef PSVCL het volgende:
[..]
https://twitter.com/WatMoetJeErMee_/status/1234633195536121856
vergelijk het mapje waar de corona is uitgebroken ,wereldwijd, met waar ze 5g aan het uitrollen zijn..
Groningen heeft als laasts 5g gekregenSteun het Kiva Fok! team!
van Wiki; Griep:quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:26 schreef Tris het volgende:
En dan cijfers van Nederland.
Wereldwijd wordt jaarlijks 5 tot 10 procent van de populatie geïnfecteerd met influenza. Bij kinderen is dat percentage nog hoger, namelijk 20 tot 30%. Hiervan vertoont de meerderheid geen ernstig ziektebeeld of verloopt de ziekte zelfs asymptomatisch. Toch veroorzaakt de griep jaarlijks 3 tot 5 miljoen ernstige zieken en 250.000 tot 500.000 doden.
Elk jaar krijgen ongeveer 820.000 Nederlanders griep. Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 250 tot 2.000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood.[1][3][4] Slachtoffers vallen vooral in de risicogroepen zoals ouderen (circa 90% van de sterfgevallen is 65 jaar of ouder) of personen met een chronische aandoening.[5] In de periode van 2008 tot en met 2018 is er een geleidelijke toename zichtbaar in het jaarlijkse aantal doden tijdens de griepperiode.[6][7] In het eerste kwartaal van 2018 was de griepsterfte zelfs uitzonderlijk hoog in Nederland.[8] Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu schatte de oversterfte op 9444 gevallen, de hoogste oversterfte ooit gemeten.[9]
In België overleden volgens het Belgisch statistiekbureau Statbel in 2016 117 personen direct door griep. In 2015 en 2014 waren het er telkens 51. In 2013 147. [10]The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
quote:
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.![]()
Geen idee, feit is wel dat als er nu geen draconische maatregelen genomen worden a la China/ Zuid Korea het een kwestie is van dagen, maximaal weken voor we ook hier Italiaanse-taferelen krijgen.quote:blablablabla![]()
Volgens mij wel ja. In Italië is ook 90% boven de 70 geloof ik en 100% (correct me if i'm wrong) boven de 50.quote:quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Was niet sarcastisch ik ben het met je eens ouwe reus.![]()
![]()
Ok, verklaard !quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, alleen gister updaten ze eerst de kaart en later pas de normale website, dus daarom was het al zo vroeg bekend.![]()
Valt mee op 17.000.000quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:19 schreef Maver24 het volgende:
Hier schrik ik wel van. Echt veel erbijLove is in the air!![]()
Dank voor het antwoord. Dat is nogal wat....quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Niet te zeggen vanwege de griepprik. Maar volgens mij wereldwijd 0.07%![]()
Maar wat is dan erger? Hypochonders die onterecht bellen of mensen met zeer besmettelijke corona die niet bellen omdat ze denken "ik ben niet in contact geweest met coronaptienten. Mijn collega die heel de week zit te hoesten en te snotteren heeft gewoon een griepje"?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:25 schreef erkel het volgende:
[..]
Waarschijnlijk proberen ze zo goed mogelijk wel de Corona-besmettingen eruit te filteren. Er bellen waarschijnlijk duizenden hypochonders per dag. Zie die allemaal maar eens eruit te filteren, zonder de gebieden eraan te koppelen.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Staan de buitenlanders die in NL in quarantine zijn er niet bij ?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:28 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Er staan maar 497 in deze file![]()
Zal nog wel een correctie CSV komen, krijgen meestal de _0 (en _1) erbij.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:28 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Er staan maar 497 in deze file![]()
En Sittard-Geleen 3de met 20 maar ja daar is het verzorgingshuis zwaar getroffen, dus veel echt risicopatienten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:25 schreef Caland het volgende:
Tussenstand:
Tilburg - Breda 42-32
@:lenny_leonard![]()
En dan moet je er ook nog rekening mee houden dat we waarschijnlijk al op duizenden besmettingen zitten. Meeste mensen ervaren slechts milde klachten en worden niet eens getest. Of vermoeden niet eens dat ze het hebben, of hebben gehad. In Zuid Korea word er volgens mij enorm getest en daar ligt het aantal doden een stuk lager, simpelweg omdat ze veel milde gevallen ook meenemen. Valt allemaal wel mee dus imo.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:26 schreef Tris het volgende:
En dan cijfers van Nederland.![]()
Heb ik dit goed??quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:26 schreef Maver24 het volgende:
Van de 121 zitten er ruim 70 bij van het onderzoek in het ziekenhuis, 1097 is 4,9% besmet en onder 200 patienten 10%. Dat is bij elkaar meer dan 70![]()
Wat betekent die 95?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:27 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
503 - 199 - 95 = 209
Spanje heeft Frankrijk en Duitsland ondertussen dik ingehaald.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Nog steeds op "schema" voor 600 besmettingen op donderdag dus.
Dan hou ik de 1200 voor maandag / dinsdag voorlopig ook aan, mits men voldoende kan testen.
Zaterdag 20 maart zouden we dan al voorbij de 2000 besmettingen kunnen zitten.![]()
Dat kunnen ze vast wel doen. Denk dat ze zelf ook nog zoekende zijn naar het beste format. Typisch iets voor zo'n beginperiodequote:Op woensdag 11 maart 2020 14:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit denk ik ook. Kunnen ze niet gewoon 1 format maken die ze dagelijks updaten... Ipv iedere dag andere format en termen gebruiken.![]()
121 nieuwe besmettingen is bijna 30% toename. Italië is afgelopen 2 weken ook met 30% per dag toegenomen..![]()
Gelukkig geen 5g hier. Ik ben veilig voor het plan van de overheid om hun burgers via dit netwerk te besmetten. Nu alleen nog last van de chemtrails
Steun het Kiva Fok! team!
Als er veel te veel mensen bellen wordt het natuurlijk moeilijker om degene eruit te pikken die ook daadwerkelijk besmet is. Onwijs veel werk met zoveel telefoontjes, daar wordt wel wat makkelijk over gedacht imoquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar wat is dan erger? Hypochonders die onterecht bellen of mensen met zeer besmettelijke corona die niet bellen omdat ze denken "ik ben niet in contact geweest met coronaptienten. Mijn collega die heel de week zit te hoesten en te snotteren heeft gewoon een griepje"?![]()
![]()
Yes, maar heel erg beinvloed door de griepprik. Veel mensen die nu overlijden zouden bij een griepje gered zijn door het vaccin. Dat zorgt er dus voor dat corona een stuk gevaarlijker is, maar ook dat het voor mensen die normaal geen griepprik krijgen best wel mee kan vallen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:29 schreef Tris het volgende:
[..]
Dank voor het antwoord. Dat is nogal wat....
Belangrijkste is luisteren naar de authoriteiten om verspreiding zoveel mogelijk te controlerenThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Het hangt er een beetje om hoeveel van die 500 er ook echt een IC-bed nodig hebben of in het ziekenhuis moeten worden opgenomen... als de besmettingen vooral bij jongere generaties plaats vinden kom je er denk ik ook al met thuis uitzieken... je ziet in de berichtgeving de laatste dagen ook vooral dat ze aansturen op het vermijden van contact met de 65+-generatie....quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Geen idee, feit is wel dat als er nu geen draconische maatregelen genomen worden a la China/ Zuid Korea het een kwestie is van dagen, maximaal weken voor we ook hier Italiaanse-taferelen krijgen.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Geertruidenberg was ook al even bekend maar staat pas sinds vandaag in de lijst. Het loopt duidelijk achter om wat voor reden dan ook. De gevallen van de test in Amphia en ETZ staan er vermoedelijk vandaag ook pas bij.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:26 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Harderwijk is sinds gisteren ook besmet. Elspeet sinds de dag ervoor, maar op dit kaartje zijn ze niet terug te vinden. Ja, zo kan je de cijfers ook manipuleren![]()
Ook geen 5g hier, heb het in mn router uit moeten zetten want pokke vliegtuigen met hun radio altimeter klappen het er elke keer uitquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gelukkig geen 5g hier. Ik ben veilig voor het plan van de overheid om hun burgers via dit netwerk te besmetten. Nu alleen nog last van de chemtrails![]()
![]()
experts....altijd lastig !quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:30 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat kunnen ze vast wel doen. Denk dat ze zelf ook nog zoekende zijn naar het beste format. Typisch iets voor zo'n beginperiode
13 cases maar en dan die maatregelen.twitter:BNODesk twitterde op woensdag 11-03-2020 om 14:31:47BREAKING: Hungary declares state of emergency after 13 cases of coronavirus, bans indoor events with more than 100 people reageer retweet
Wij stoppen met handen schudden.![]()
Dankjewel voor deze info.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:28 schreef Fretwork het volgende:
[..]
van Wiki; Griep:
Wereldwijd wordt jaarlijks 5 tot 10 procent van de populatie geïnfecteerd met influenza. Bij kinderen is dat percentage nog hoger, namelijk 20 tot 30%. Hiervan vertoont de meerderheid geen ernstig ziektebeeld of verloopt de ziekte zelfs asymptomatisch. Toch veroorzaakt de griep jaarlijks 3 tot 5 miljoen ernstige zieken en 250.000 tot 500.000 doden.
Elk jaar krijgen ongeveer 820.000 Nederlanders griep. Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 250 tot 2.000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood.[1][3][4] Slachtoffers vallen vooral in de risicogroepen zoals ouderen (circa 90% van de sterfgevallen is 65 jaar of ouder) of personen met een chronische aandoening.[5] In de periode van 2008 tot en met 2018 is er een geleidelijke toename zichtbaar in het jaarlijkse aantal doden tijdens de griepperiode.[6][7] In het eerste kwartaal van 2018 was de griepsterfte zelfs uitzonderlijk hoog in Nederland.[8] Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu schatte de oversterfte op 9444 gevallen, de hoogste oversterfte ooit gemeten.[9]
In België overleden volgens het Belgisch statistiekbureau Statbel in 2016 117 personen direct door griep. In 2015 en 2014 waren het er telkens 51. In 2013 147. [10]![]()
Ik ken onderhand meerdere personen die gebeld hebben maar niet worden getest en wel in Brabant e.d zijn geweest. Deze liggen ook al x aantal dagen maar thuis op bed. Echter weigert de huisarts simpelweg.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar wat is dan erger? Hypochonders die onterecht bellen of mensen met zeer besmettelijke corona die niet bellen omdat ze denken "ik ben niet in contact geweest met coronaptienten. Mijn collega die heel de week zit te hoesten en te snotteren heeft gewoon een griepje"?![]()
♫Ik heb eigenlijk nog nooit last van corona gehad ♫quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:31 schreef Zipportal het volgende:
Dan denk ik aan Braobant want daar wordt nog getest.♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Kan iemand dit bevestigen? De rest van nl zit dan op +50quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:26 schreef Maver24 het volgende:
Daar zal hij wel een reden voor hebbenquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:33 schreef influcted het volgende:
[..]
Ik ken onderhand meerdere personen die gebeld hebben maar niet worden getest en wel in Brabant e.d zijn geweest. Deze liggen ook al x aantal dagen maar thuis op bed. Echter weigert de huisarts simpelweg.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Het is niet een kwestie van erger denk ik. Je kunt gewoon simpelweg niet iedereen testen. Wat huisartsen wel hopelijk doen, is mensen adviseren om zichzelf in quarantaine te plaatsen en contact te minderen met anderen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar wat is dan erger? Hypochonders die onterecht bellen of mensen met zeer besmettelijke corona die niet bellen omdat ze denken "ik ben niet in contact geweest met coronaptienten. Mijn collega die heel de week zit te hoesten en te snotteren heeft gewoon een griepje"?
Wat betreft je collega: Als die niet kortademig wordt of een forse longontsteking heeft, kan ie toch gewoon lekker thuisblijven? Het ziekteverloop is vaak zoals bij een griepje inderdaad.Weisst![]()
Hier in mijn plaats nog niks maar dat snap ik ook wel. Het is hier sowieso de plek des doods. Hier valt niks te winnen. Speeltuinen zijn hier sowieso altijd leeg.Go hard or go home![]()
Ja maar als mensen die het wel hebben niet bellen besmetten ze tientallen anderen en indirect mogelijk honderden, dat lijkt me veel kwalijker want sommigen zullen sterven en de ic's zullen verstopt raken.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als er veel te veel mensen bellen wordt het natuurlijk moeilijker om degene eruit te pikken die ook daadwerkelijk besmet is. Onwijs veel werk met zoveel telefoontjes, daar wordt wel wat makkelijk over gedacht imoDon't quote me boy, cause I ain't said shit!
Ggd weigert om precies te zijn. Huisartsen bekijken de individuele situatie. Heeft het voor het herstel meerwaarde om te weten of het corona is? Nee. Enige waar ze naar kijken is of er een bacteriële oorzaak is. Dat heeft invloed op de aanpakquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:33 schreef influcted het volgende:
[..]
Ik ken onderhand meerdere personen die gebeld hebben maar niet worden getest en wel in Brabant e.d zijn geweest. Deze liggen ook al x aantal dagen maar thuis op bed. Echter weigert de huisarts simpelweg.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2020 14:37:48 ]![]()
Waarom is dat zo superbelangrijk dan voor die mensen?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:33 schreef influcted het volgende:
[..]
Ik ken onderhand meerdere personen die gebeld hebben maar niet worden getest en wel in Brabant e.d zijn geweest. Deze liggen ook al x aantal dagen maar thuis op bed. Echter weigert de huisarts simpelweg.Weisst![]()
Dit klinkt erg deprimerend. Dan prefereer ik corona in een levendige omgeving.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:35 schreef Noek het volgende:
Hier in mijn plaats nog niks maar dat snap ik ook wel. Het is hier sowieso de plek des doods. Hier valt niks te winnen. Speeltuinen zijn hier sowieso altijd leeg.Steun het Kiva Fok! team!
Roosendaal ook dus, etten leur ook.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:32 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
Overzichtje van alle besmette gemeenten.
Totaal van dit lijstje staat op 497.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Je kan nu wel lekker pokemon go spelen buiten zonder dat mensen denken dat je een pedo bentquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit klinkt erg deprimerend. Dan prefereer ik corona in een levendige omgeving.![]()
![]()
Vieren ze in het noorden geen carnaval?quote:"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Deventer nog steeds vrij
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
ik verwacht vrijdag aanvullende maatregelen van de overheid, waarbij in heel NL evenementen zullen worden afgelast...![]()
Zo, dat is een behoorlijke toename.. deels verwacht maar het blijft schrikken.
Ik ben benieuwd of we hier een reactie op kunnen verwachten, of dat ze zeggen dat dit in de lijn der verwachting ligt en we dus nuchter door blijven gaan.![]()
toch wel handig om te weten of je gewoon kan werken / boodschappen doen / familie bezoeken etcquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:36 schreef erkel het volgende:
[..]
Waarom is dat zo superbelangrijk dan voor die mensen?
ipv voor een verkoudheid 14 dagen jezelf op te sluiten....woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Je kan er natuurlijk ook zelf voor kiezen om gewoon thuis uit te zieken als je klachten mild zijn. Dan kan je er ook zelf voor kiezen om jezelf in quarantaine te zetten, ik snap niet dat sommige mensen dat pas bedenken als het hun gevraagd word door een instantie. We kunnen ook voor ons zelf denken. Als de klachten echt extremer zijn dan wat koorts en hoesten dan word je er wel tussenuit gevist hoor (bij de telefoontjes).quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja maar als mensen die het wel hebben niet bellen besmetten ze tientallen anderen en indirect mogelijk honderden, dat lijkt me veel kwalijker want sommigen zullen sterven en de ic's zullen verstopt raken.![]()
Wat dat betreft wordt het een heel jaar raar. Veel dingen worden afgelast komende maandenquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:38 schreef Nielsch het volgende:
ik verwacht vrijdag aanvullende maatregelen van de overheid, waarbij in heel NL evenementen zullen worden afgelast...You can learn anything, the secret lies in discipline.
Dat laatste vooralsnog. Men wijst deze toename aan de steekproef.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:38 schreef kilon het volgende:
Zo, dat is een behoorlijke toename.. deels verwacht maar het blijft schrikken.
Ik ben benieuwd of we hier een reactie op kunnen verwachten, of dat ze zeggen dat dit in de lijn der verwachting ligt en we dus nuchter door blijven gaan.![]()
Ja, maar met andere Brabanders, no thanksquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Brabanders neuken gewoon veel #jelly.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Toch zou het prettig zijn om "echte" cijfers te zien. Geeft een beetje aan hoe we ervoor staan ofzo.
Dan weet je ook pas als het op zn retour is. Hoe weet je dat nu? Hoe weet je nu of maatregelen helpen als je niet in kaart hebt met hoeveel procent het echt stijgt?Go hard or go home![]()
Heel veel landen hebben deze snelle maatregelen de afgelopen dagen doorgevoerd. Uiteindelijk zul je zien dat die landen het bij het rechte eind hadden. Na Italië lijken nu Frankrijk en Spanje zeer snel te exploderen qua besmettingen en doden. Wij volgen denk ik over een week of twee.. zeker als het weer verbeterd en mensen ook daadwerkelijk naar buiten gaan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
13 cases maar en dan die maatregelen.twitter:BNODesk twitterde op woensdag 11-03-2020 om 14:31:47BREAKING: Hungary declares state of emergency after 13 cases of coronavirus, bans indoor events with more than 100 people reageer retweet
Wij stoppen met handen schudden.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De mensen in Gorredijk die besmet zijn, hebben carnaval gevierd in Brabant. Kutfeest, KUTFEEST, en anders niets, gewoon kut.quote:You can learn anything, the secret lies in discipline.
Ik zou in principe maandag naar Lissabon gaan. Ik vraag me af in hoeverre dat nog mogelijk is straks. Tenminste, vliegverkeer lijkt op enkele uitzonderingen na (Italië, Israël dat de grenzen sluit) nog gewoon te functioneren.![]()
Nou, dat deed hij dus niet. Dus stel dat ik volgende week 40 graden koorts heb en kortademig ben, dan wordt ik niet getest. Ondertussen besmet ik mijn kind, die besmet haar klas, die nemen het mee naar opa en oma en van de 60 opa's en oma's komen er 6 op de ic, en 2 leggen het loodje.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:35 schreef erkel het volgende:
[..]
Het is niet een kwestie van erger denk ik. Je kunt gewoon simpelweg niet iedereen testen. Wat huisartsen wel hopelijk doen, is mensen adviseren om zichzelf in quarantaine te plaatsen en contact te minderen met anderen.
Wat betreft je collega: Als die niet kortademig wordt of een forse longontsteking heeft, kan ie toch gewoon lekker thuisblijven? Het ziekteverloop is vaak zoals bij een griepje inderdaad.
Dan ben je met een testje toch goedkoper uit. Je hoeft uiteraard niet iedereen te testen. Maar als je alleen test na contact met een bekende coronapatient kun je net zo goed helemaal niet testen want uit het eigen onderzoek van de rivm blijkt al dat er alleen in brabant al 10.000 besmettingen zijn waarvan het overgrote deel onbekend bij de autoriteiten. Wat heeft die test dan nog voor zin?Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Lijkt me fijn om te weten wat je mankeert en of mensen op bezoek mogen komen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:36 schreef erkel het volgende:
[..]
Waarom is dat zo superbelangrijk dan voor die mensen?![]()
Dit zijn toch echte cijfers?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:39 schreef Noek het volgende:
Toch zou het prettig zijn om "echte" cijfers te zien. Geeft een beetje aan hoe we ervoor staan ofzo.
Dan weet je ook pas als het op zn retour is. Hoe weet je dat nu? Hoe weet je nu of maatregelen helpen als je niet in kaart hebt met hoeveel procent het echt stijgt?
Enkel die steekproef vertekend het wat extremer, maar zolang je dezelfde eisen aanhoudt kan je de trend prima volgenThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
maatregelen worden pas zichtbaar na ca 2 wekenquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:39 schreef Noek het volgende:
Dan weet je ook pas als het op zn retour is. Hoe weet je dat nu? Hoe weet je nu of maatregelen helpen als je niet in kaart hebt met hoeveel procent het echt stijgt?
ivm incubatietijd en verspreiding en dergelijkeIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Precies dit. Maar de echte cijfers zijn waarschijnlijk 'te eng'. Alleen is er nu volgens mij juist grotere paniek door dat vage communiceren.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:39 schreef Noek het volgende:
Dan weet je ook pas als het op zn retour is. Hoe weet je dat nu? Hoe weet je nu of maatregelen helpen als je niet in kaart hebt met hoeveel procent het echt stijgt?IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ik denk niet dat ze willen dat het volk weet hoe we ervoor staan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:39 schreef Noek het volgende:
Dan weet je ook pas als het op zn retour is. Hoe weet je dat nu? Hoe weet je nu of maatregelen helpen als je niet in kaart hebt met hoeveel procent het echt stijgt?![]()
Hoe kan je echte cijfers hebben als elke huisgenoot van een besmet iemand officieel niet meer getest en meegeteld worden?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit zijn toch echte cijfers?
Enkel die steekproef vertekend het wat extremer, maar zolang je dezelfde eisen aanhoudt kan je de trend prima volgen
En als hele gezinnen die griep hebben niet getest worden ondanks dat er bv iemand uit de kennissenkring in Italië was?IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Je zoekt er veel te veel achter denk ikquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Precies dit. Maar de echte cijfers zijn waarschijnlijk 'te eng'. Alleen is er nu volgens mij juist grotere paniek door dat vage communiceren.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
De kapjes werken voornamelijk voor artsen en dergelijk, in de trant van niet kwijlen, proesten en sputters rondom patiënten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja klopt, dat blijft een raar verhaal eigenlijk.
Al moet ik zeggen, toen gister die viroloog bij Joe Rogan zei dat dat eigenlijk wel klopte, dat ze niet helpen, ik daar wel vanuit ga.
En het is meer dat je anderen niet zo snel zal besmetten, niet dat het jou zou beschermen als je er één draagt om niet ziek te worden.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Tja, je zit met pandemische obligaties. Op 24 maart moet de wereldbank uitkeren voor het eerst, ALS de WHO het een pandemie noemt. Dat gaat investeerders gruwelijk veel geld kosten, dus ben benieuwd of men het een pandemie noemt zo lang de obligaties lopen. Zoek er maar eens op.quote:
Of kijk eens hier bijv, willekeurige link;
https://www.euromoney.com(...)ank39s-pandemic-bond![]()
https://okdiario.com/espa(...)-coronavirus-5280502
Mogelijk wordt Madrid afgesloten.. 2100 casussen in Spanje waarvan de helft in Madrid![]()
Het aantal dat bekend wordt gemaakt gewoon vermenigvuldigen met 2/3quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef TaliesinDS het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze willen dat het volk weet hoe we ervoor staan.![]()
Muur eromheen zetten en de Brabanders betalenquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:39 schreef monkyyy het volgende:
[..]
De mensen in Gorredijk die besmet zijn, hebben carnaval gevierd in Brabant. Kutfeest, KUTFEEST, en anders niets, gewoon kut.![]()
Maar niemand weet de echte cijfers imo, teveel gevallen die gewoon thuis rustig uitzieken zonder te weten dat ze het hebben. Zolang ze al die mensen niet opsporen zal je nooit echte cijfers hebben. Als ze dat al wisten te doen zou dat mensen alleen maar meer gerust stellen. Het is misschien erg besmettelijk, maar ze kunnen dan ook zien dat het death percentage enorm mee valt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Precies dit. Maar de echte cijfers zijn waarschijnlijk 'te eng'. Alleen is er nu volgens mij juist grotere paniek door dat vage communiceren.![]()
Nogmaals mijn vraag, er zitten dus 70 mensen bij van de steekproef, 1097 4,9% en 200 10%. Klopt dit nou?. Zou dus betekenen in de rest van het land +50quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit zijn toch echte cijfers?
Enkel die steekproef vertekend het wat extremer, maar zolang je dezelfde eisen aanhoudt kan je de trend prima volgen![]()
Oke, je hebt gelijk. De overheid liegt je voor, ze piepelen je, ze flessen je. Sluit alle ramen en deuren en teer op je noodpakket.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoe kan je echte cijfers hebben als elke huisgenoot van een besmet iemand officieel niet meer getest en meegeteld worden?The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Jij zoekt paniek op dan zie je ook paniek. Ik zie het niet.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Precies dit. Maar de echte cijfers zijn waarschijnlijk 'te eng'. Alleen is er nu volgens mij juist grotere paniek door dat vage communiceren.![]()
Besef wel dat de death ratio daarme enorm daaltquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:41 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Het aantal dat bekend wordt gemaakt gewoon vermenigvuldigen met 2/3![]()
Mooi! Niks aan de hand dus.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Besef wel dat de death ratio daarme enorm daaltGo hard or go home![]()
Ik hoop het.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:41 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Je zoekt er veel te veel achter denk ik![]()
Echt. Maar als je de reacties op oa de RIVM tweets ziet vinden mensen het kennelijk "enger" als ze het gevoel hebben niet de echte cijfers te weten. Is ook best menselijk dat je de waarheid wilt weten.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
We weten al niet of de cijfers hier van dag tot dag te vergelijken zijn. Hoezo zou het dan wel met Italië te vergelijken zijn?quote:![]()
Het is heel moeilijk om de info compleet te krijgen, dit klinkt alleszins redelijk, maar het blijven deels aannamesquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:42 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Nogmaals mijn vraag, er zitten dus 70 mensen bij van de steekproef, 1097 4,9% en 200 10%. Klopt dit nou?. Zou dus betekenen in de rest van het land +50The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
De testen zijn belangrijk om te zien of het virus 'los' is of elke keer terug geleid kan worden naar een bepaald brondgebied of persoon. En voor de ouderen/zwakkeren kan het wel belangrijk zijn om ze alvast op te nemen en in de gaten te houden. Voor de rest is je collega gewoon een idiootquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, dat deed hij dus niet. Dus stel dat ik volgende week 40 graden koorts heb en kortademig ben, dan wordt ik niet getest. Ondertussen besmet ik mijn kind, die besmet haar klas, die nemen het mee naar opa en oma en van de 60 opa's en oma's komen er 6 op de ic, en 2 leggen het loodje.
Dan ben je met een testje toch goedkoper uit. Je hoeft uiteraard niet iedereen te testen. Maar als je alleen test na contact met een bekende coronapatient kun je net zo goed helemaal niet testen want uit het eigen onderzoek van de rivm blijkt al dat er alleen in brabant al 10.000 besmettingen zijn waarvan het overgrote deel onbekend bij de autoriteiten. Wat heeft die test dan nog voor zin?
Weisst![]()
Ja dat kan. Maar je kan er ook voor kiezen in de spits in de metro te gaan zitten, en dat zullen sommigen dus ook doen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je kan er natuurlijk ook zelf voor kiezen om gewoon thuis uit te zieken als je klachten mild zijn. Dan kan je er ook zelf voor kiezen om jezelf in quarantaine te zetten, ik snap niet dat sommige mensen dat pas bedenken als het hun gevraagd word door een instantie. We kunnen ook voor ons zelf denken. Als de klachten echt extremer zijn dan wat koorts en hoesten dan word je er wel tussenuit gevist hoor (bij de telefoontjes).Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Er is volgens mij zelfs in Amerika een regel/wet dat ze geen massahysterie mogen veroorzaken.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Precies dit. Maar de echte cijfers zijn waarschijnlijk 'te eng'. Alleen is er nu volgens mij juist grotere paniek door dat vage communiceren.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
KNVB: wedstrijden buiten Brabant gaan gewoon door en mét publiekquote:
Wedstrijden in het betaald voetbal buiten Brabant gaan voorlopig gewoon door. Dat heeft de KNVB vanmiddag na een overleg in Zeist laten weten. ,,We houden de veiligheidsrisico’s aan”, zei directeur betaald voetbal Eric Gudde. ,,En we spelen zolang mogelijk met publiek.”
lol♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
dan gaat het aantal toch juist omlaag?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:41 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Het aantal dat bekend wordt gemaakt gewoon vermenigvuldigen met 2/3![]()
Staat op de rivm site dat het cijfers hoger zijn door de steekproef in het ziekenhuis in brabantquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:43 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het is heel moeilijk om de info compleet te krijgen, dit klinkt alleszins redelijk, maar het blijven deels aannames![]()
Wat een gekkenquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:44 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
KNVB: wedstrijden buiten Brabant gaan gewoon door en mét publiek
Wedstrijden in het betaald voetbal buiten Brabant gaan voorlopig gewoon door. Dat heeft de KNVB vanmiddag na een overleg in Zeist laten weten. ,,We houden de veiligheidsrisico’s aan”, zei directeur betaald voetbal Eric Gudde. ,,En we spelen zolang mogelijk met publiek.”
lol![]()
goed nieuws dusquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dan gaat het aantal toch juist omlaag?![]()
Hij bedoelt 2x of 3x denk ikquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dan gaat het aantal toch juist omlaag?![]()
Als je een normale griep hebt, laat je toch ook geen mensen langskomen lijkt me. In beide gevallen (Corona of niet) zouden de voorzorgsmaatregelen hetzelfde moeten zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef influcted het volgende:
[..]
Lijkt me fijn om te weten wat je mankeert en of mensen op bezoek mogen komen.Weisst![]()
Dit is voor een deel natuurlijk de groep mensen die uit zichzelf altijd wantrouwig zijn. Het RIVM heeft zeker een eigen agenda, maar wel met het doel ons het beste te beschermen. We leven in een land waar je daar wel vanuit mag gaan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoop het.![]()
Echt. Maar als je de reacties op RIVM tweets ziet vinden mensen het kennelijk "enger" als ze het gevoel hebben niet de echte cijfers te weten. Is ook best menselijk dat je de waarheid wilt weten.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Heb je er 1000 gekocht maar durf je die gewoon niet te dragen?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:44 schreef TaliesinDS het volgende:
Ik wil gewoon weten wanneer ik mn masker op kan doen in mn dorp zonder voor gek te lopen...
Dat is wel hoor. Iedereen die ze heeft ingekocht maar niet draagt omdat het een beetje gek is want niemand draagt ze verder behalve de tandarts en de nagelstyliste.Go hard or go home![]()
Dan heb je een aardige plaat voor je harses.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:44 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
lolVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
We laten de Italianen een poepje ruiken.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:44 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
lolAnd so is the past![]()
Revanche voor EK2000quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:46 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
We laten de Italianen een poepje ruiken.![]()
Ja, gewoon aflasten lijkt me. Dit soort halfbakken oplossingen is weer typisch Nederlands.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan heb je een aardige plaat voor je harses.![]()
Ik heb 1 herbruikbare halfgelaatmasker die ik gebruik met houtbewerken, ik heb er 3 extra paar filters bij besteld voor het virus.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Heb je er 1000 gekocht maar durf je die gewoon niet te dragen?
Dat is wel hoor. Iedereen die ze heeft ingekocht maar niet draagt omdat het een beetje gek is want niemand draagt ze verder behalve de tandarts en de nagelstyliste.![]()
altijd, gewoon dumpen bij de lokale tandartsquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:44 schreef TaliesinDS het volgende:
Ik wil gewoon weten wanneer ik mn masker op kan doen in mn dorp zonder voor gek te lopen...![]()
Snap wel dat we alles door laten gaan. We moeten het virus niet indammen en pas maatregelen nemen als het helemaal los is.![]()
Maar het virus is los. Er zijn dus mensen die in contact komen met coronaptienten die zich daar niet bewust van zijn. Die mensen sluit je nu uit van testen. Die zullen dus nooit de diagnose corona krijgen. Mensen die zij dus besmetten zullen op hun beurt ook nooit getest worden want geen contact met coronaptienten. Die mensen krijgen dus ook nooit de diagnose corona, maar zullen op hun beurt weer mensen gaan besmetten. Enz enz.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:43 schreef erkel het volgende:
[..]
De testen zijn belangrijk om te zien of het virus 'los' is of elke keer terug geleid kan worden naar een bepaald brondgebied of persoon. En voor de ouderen/zwakkeren kan het wel belangrijk zijn om ze alvast op te nemen en in de gaten te houden. Voor de rest is je collega gewoon een idiootDon't quote me boy, cause I ain't said shit!
De arena zit zondag gewoon weer vol met 40-45% Brabanders.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, gewoon aflasten lijkt me. Dit soort halfbakken oplossingen is weer typisch Nederlands.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ja dat is toch wel apart, met name de clubs uit Limburg en Utrecht etc.. Zou alles maar cancellen tot nader order.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:44 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
lol![]()
Staat er ook een tijd/datum?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:41 schreef Alxander het volgende:
https://okdiario.com/espa(...)-coronavirus-5280502
Mogelijk wordt Madrid afgesloten.. 2100 casussen in Spanje waarvan de helft in Madrid![]()
Oke, dus we kunnen die Gudde verantwoordelijk houden als daar nieuwe besmettingen uit voortkomen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:44 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
lol
Ik zou lachen als alle publiek wegblijft vanwege corona.![]()
Zonder test zou dus iedere ouder met een kuchje door verkoudheid/griep/COVID-19 hun kinderen twee weken thuis moeten houden van school om het bovenstaande te voorkomen, in plaats van alleen bij COVID-19.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dus stel dat ik volgende week 40 graden koorts heb en kortademig ben, dan wordt ik niet getest. Ondertussen besmet ik mijn kind, die besmet haar klas, die nemen het mee naar opa en oma en van de 60 opa's en oma's komen er 6 op de ic, en 2 leggen het loodje.![]()
![]()
Ambulances in de grachten?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:47 schreef Caland het volgende:
[..]
De arena zit zondag gewoon weer vol met 40-45% Brabanders.![]()
Gewoon lekker dragen. Wear it like you own it.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:46 schreef TaliesinDS het volgende:
[..]
Ik heb 1 herbruikbare halfgelaatmasker die ik gebruik met houtbewerken, ik heb er 3 extra paar filters bij besteld voor het virus.Go hard or go home![]()
Wie maakt die staatjes? Is het mogelijk aantal besmettingen per capita te zien?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Goirle net uit de top 20 gevallen...1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Ja dat lijkt jou, iemand anders lijkt weer iets anders. Mijn collega lijkt bijvoorbeeld ik gooi er 2 paracetamol in en kom naar kantoor.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:45 schreef erkel het volgende:
[..]
Als je een normale griep hebt, laat je toch ook geen mensen langskomen lijkt me. In beide gevallen (Corona of niet) zouden de voorzorgsmaatregelen hetzelfde moeten zijn.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Ik snap het ook niet. Hoe kan je nou enerzijds zeggen dat je de veiligheidsrisico's in de gaten houdt maar het wel allemaal met publiek laten doorgaan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan heb je een aardige plaat voor je harses.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
dat moet je lekker zelf weten uiteraard. Ik constateer alleen wat de gevolgen kunnen zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:47 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Zonder test zou dus iedere ouder met een kuchje door verkoudheid/griep/COVID-19 hun kinderen twee weken thuis moeten houden van school om het bovenstaande te voorkomen, in plaats van alleen bij COVID-19.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Dat is dan geen 'echte' griep.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja dat lijkt jou, iemand anders lijkt weer iets anders. Mijn collega lijkt bijvoorbeeld ik gooi er 2 paracetamol in en kom naar kantoor.![]()
Ook zo raar dat 1 provincie niet mag voetballen. Daar is Nederland gewoon echt te klein voorquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Hoe kan je nou enerzijds zeggen dat je de veiligheidsrisico's in de gaten houdt maar het wel allemaal met publiek laten doorgaan.
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Zolang de opnames op IC's niet drastisch toenemen is er toch geen reden tot verandering van aanpak? Als de opnames in lijn met de verwachting ligt en de zorg het aankan, dan lijkt me dit de juiste aanpak.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar het virus is los. Er zijn dus mensen die in contact komen met coronaptienten die zich daar niet bewust van zijn. Die mensen sluit je nu uit van testen. Die zullen dus nooit de diagnose corona krijgen. Mensen die zij dus besmetten zullen op hun beurt ook nooit getest worden want geen contact met coronaptienten. Die mensen krijgen dus ook nooit de diagnose corona, maar zullen op hun beurt weer mensen gaan besmetten. Enz enz.Weisst![]()
omdat iedereen maar een beetje zit te kijken naar het RIVM en die blijkbaar denken dat het virus zich alleen in Brabant kan verspreiden ofzo...quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Hoe kan je nou enerzijds zeggen dat je de veiligheidsrisico's in de gaten houdt maar het wel allemaal met publiek laten doorgaan.![]()
Grotendeels eens, maar het wordt volgens velen inmiddels wel tijd voor iets méér landelijke maatregelen dan geen handen schudden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:45 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit is voor een deel natuurlijk de groep mensen die uit zichzelf altijd wantrouwig zijn. Het RIVM heeft zeker een eigen agenda, maar wel met het doel ons het beste te beschermen. We leven in een land waar je daar wel vanuit mag gaan.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
In het begin werd gemeld dat mensen met COPD en astma geen hoger risico liepen (heb ik toen gepost, had ik beter niet gedaan), maar dat was gebaseerd op slechts 140 gevallen, op basis van 50000 gevallen blijken ze wel degelijk significant meer risico te lopen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:07 schreef Elan het volgende:
Zijn mensen bekend met luchtwegproblemen, bijvoorbeeld astma nou ook kwetsbaarder dan "gezonde" individuen?
Behandeling met corticosteroids is ook een risicofactor (omdat die het immuunsysteem onderdrukken), en ik denk dat de meeste astma inhalers corticosteroiden bevatten.are we infinite or am I alone![]()
niet... er liggen gigantische open onbewoonde vlaktes tussen Brabant en de rest van Nederlandquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook zo raar dat 1 provincie niet mag voetballen. Daar is Nederland gewoon echt te klein voor
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2020 14:51:41 ]![]()
Mee eens ja.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:49 schreef erkel het volgende:
[..]
Zolang de opnames op IC's niet drastisch toenemen is er toch geen reden tot verandering van aanpak? Als de opnames in lijn met de verwachting ligt en de zorg het aankan, dan lijkt me dit de juiste aanpak.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ja voor mijn gevoel idd ook. Tis in NL allemaal nogal dicht bij elkaar.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook zo raar dat 1 provincie niet mag voetballen. Daar is Nederland gewoon echt te klein voorIT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ik begin me als Brabander nu wel een paria van de samenleving te gaan voelen, terwijl mijn gemeente nog gewoon 'clean' is
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Die krijgen er eerder meer bij als er zonder publiek gevoetbald gaat wordenquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:50 schreef Goudenkomkommer het volgende:
FOX sports is natuurlijk bang klanten te verliezen :’)VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Liveblog NOS:
Kunsthandelaar Tefaf besmet
Een handelaar die op de kunst- en antiekbeurs Tefaf in Maastricht was, is positief getest op het coronavirus, meldt de regionale omroep 1Limburg. Volgens de GGD Zuid Limburg vertoonde de handelaar geen verschijnselen van het virus tijdens de kunstbeurs en is er daarom geen besmettingsgevaar geweest voor medewerkers en bezoekers.
Volgens Tefaf-voorzitter Klaasen is het nog verantwoord om de beurs open te houden.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Tot er weer eentje aan de beademing moet, want in het ziekenhuis testen ze wél iedereen met luchtwegklachten. En dan is het weer zo'n patiënt die niet te herleiden is tot een risicogebied of risicocontact.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Maar het virus is los. Er zijn dus mensen die in contact komen met coronaptienten die zich daar niet bewust van zijn. Die mensen sluit je nu uit van testen. Die zullen dus nooit de diagnose corona krijgen. Mensen die zij dus besmetten zullen op hun beurt ook nooit getest worden want geen contact met coronaptienten. Die mensen krijgen dus ook nooit de diagnose corona, maar zullen op hun beurt weer mensen gaan besmetten. Enz enz.![]()
![]()
Zelfs dan zou het toch raadzaam zijn om alsnig zo veel mogelijk in te dammen en vertragen zodat er over een week nog stééds voldoende capaciteit is?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:49 schreef erkel het volgende:
[..]
Zolang de opnames op IC's niet drastisch toenemen is er toch geen reden tot verandering van aanpak? Als de opnames in lijn met de verwachting ligt en de zorg het aankan, dan lijkt me dit de juiste aanpak.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Op het moment dat die opnames gaan stijgen, en die zullen stijgen want het aantal besmettingen stijgt ook, ben je natuurlijk al te laat. Dan is het virus los, dat is het nu al met honderden niet traceerbare besmettingen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:49 schreef erkel het volgende:
[..]
Zolang de opnames op IC's niet drastisch toenemen is er toch geen reden tot verandering van aanpak? Als de opnames in lijn met de verwachting ligt en de zorg het aankan, dan lijkt me dit de juiste aanpak.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Pffff .... we gaan het zien ...quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:51 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Liveblog NOS:
Een handelaar die op de kunst- en antiekbeurs Tefaf in Maastricht was, is positief getest op het coronavirus, meldt de regionale omroep 1Limburg. Volgens de GGD Zuid Limburg vertoonde de handelaar geen verschijnselen van het virus tijdens de kunstbeurs en is er daarom geen besmettingsgevaar geweest voor medewerkers en bezoekers.
Volgens Tefaf-voorzitter Klaasen is het nog verantwoord om de beurs open te houden.![]()
Als Tilburger vind ik het echt bizar dat er hier nog geen hardere maatregelen zijn getrokken.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:51 schreef LTVDK het volgende:
Ik begin me als Brabander nu wel een paria van de samenleving te gaan voelen, terwijl mijn gemeente nog gewoon 'clean' is![]()
Heb je daar een bron/link van?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
want uit het eigen onderzoek van de rivm blijkt al dat er alleen in brabant al 10.000 besmettingen zijn waarvan het overgrote deel onbekend bij de autoriteiten.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Ik vind dat ook hilarisch. Ze doen net alsof Brabant qua grootte vergelijkbaar is met iets als Texas ofzo.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook zo raar dat 1 provincie niet mag voetballen. Daar is Nederland gewoon echt te klein voor![]()
Alsof je niet op je gemakje in 1 dag alle 12 provincies kunt aandoen in Nederland.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Als je er van overtuigd bent dat Brabanders verstandig doen en je er vanuit gaat dat het buiten Brabant niet of nauwelijks aanwezig is onder de bevolking (voor zover niet in quarantaine) dan kun je tot zo'n besluit komen. Het valt me op dat het erg rustig is in Brabant dus dat lijkt vrij goed te gaan. Tegelijkertijd als je het echt in wilt dammen is het niet verstandig er op te gokken dat het inderdaad nog niet breed verspreid is en kun je beter komende week alle evenementen verbieden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Hoe kan je nou enerzijds zeggen dat je de veiligheidsrisico's in de gaten houdt maar het wel allemaal met publiek laten doorgaan.![]()
Exact, en heeft hij inmiddels al 6 anderen besmet die op hun beurt ook mensen besmetten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:51 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Tot er weer eentje aan de beademing moet, want in het ziekenhuis testen ze wél iedereen met luchtwegklachten. En dan is het weer zo'n patiënt die niet te herleiden is tot een risicogebied of risicocontact.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Dat klopt maar vanwege incubatietijd en milde klachten bij sommigen kan je klok erop gelijkzetten dat die wellicht nog aantal heeft besmet. Dat is op zich niet erg maar dan moet je niet met 55.000 man bij elkaar gaan zitten denk ik.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:53 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als je er van overtuigd bent dat Brabanders verstandig doen en je er vanuit gaat dat het buiten Brabant niet of nauwelijks aanwezig is onder de bevolking (voor zover niet in quarantaine) dan kun je tot zo'n besluit komen. Het valt me op dat het erg rustig is in Brabant dus dat lijkt vrij goed te gaan. Tegelijkertijd als je het echt in wilt dammen is het niet verstandig er op te gokken dat het inderdaad nog niet breed verspreid is en kun je beter komende week alle evenementen verbieden.![]()
Kloptquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Die krijgen er eerder meer bij als er zonder publiek gevoetbald gaat worden
Maar ik las ook dat veel clubs liever niet spelen dan een wedstrijd zonder publiek..
Maarja wat hebben de clubs in te brengen![]()
Het wil er maar niet in dat het virus ook besmettelijk kan zijn tijdens de incubatieperiode hequote:Op woensdag 11 maart 2020 14:51 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Liveblog NOS:
Volgens Tefaf-voorzitter Klaasen is het nog verantwoord om de beurs open te houden.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Op dit moment zitten we officieel in de containmentfase volgens leugenaar Rutte. Dat betekent contact tracing en isolatie om er voor te zorgen dat het virus geen voet aan de grond krijgt. Feitelijk zitten we in fase 3: het virus heeft zich verspreid en we weten niet precies wie besmet is en wie niet. Het virus breidt zich exponentieel uit (al is de grondfactor lager naarmate we effectievere maatregelen nemen). Er is gemiddeld een dag of 4-5 incubatietijd. Als we nu geen effectieve maatregelen nemen, maar pas zodra de ICs vol liggen, dan zijn we gewoon te laat.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:49 schreef erkel het volgende:
[..]
Zolang de opnames op IC's niet drastisch toenemen is er toch geen reden tot verandering van aanpak? Als de opnames in lijn met de verwachting ligt en de zorg het aankan, dan lijkt me dit de juiste aanpak.![]()
Vandaar "lijn van verwachting". Maar nog steeds is de tactiek van zoveel mogelijk indammen wel de juiste inderdaad. Als de helft van NL ziek thuis zit, dan levert dat ook problemen op natuurlijk.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Zelfs dan zou het toch raadzaam zijn om alsnig zo veel mogelijk in te dammen en vertragen zodat er over een week nog stééds voldoende capaciteit is?Weisst![]()
In mijn omgeving veel geluiden van mensen die er wel gehoor aangeven, bedrijven met halve bezetting, rustig op de weg etc.
AH app is volgepland tot en met het weekend, ook nog nooit gezien, die zullen ook wel met halve bezetting zitten dan."We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Er is een zeer discutabele steekproef gehouden door het Rivm daar is een topic over en daar heb ik het even uitgerekend:quote:
COR / Brabant: 4 procent onderzochte ziekenhuismedewerkers heeft virusquote:Op dinsdag 10 maart 2020 16:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nou, als dit als steekproef voor de gehele bevolking wordt geïnterpreteerd, wat zou er dan uit blijken?
6500 medewerkers waarvan 301 er milde luchtwegklachten hebben. Dat is dus 4,6% van het totaal. Van die 301 blijken er dus 28 besmet met corona, dat is dus 9,3% van 301 en 0,4% van het totaal.
Als dit voor heel Brabant zou gelden zou dat betekenen dat er in brabant alleen al meer dan 10.000 besmette personen rondlopen....Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Matchday revenue is ook gewoon belangrijk. Ik denk dat alleen Ajax, Feyenoord en PSV dat meer dan een paar weken aan zouden kunnen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:54 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Klopt
Maar ik las ook dat veel clubs liever niet spelen dan een wedstrijd zonder publiek..
Maarja wat hebben de clubs in te brengen♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
maar als je wilt indammen dan moet je toch gewoon evenementen, feesten, festivals en sportwedstrijden in HEEL Nederland aflassen, en niet alleen in Brabant...quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:55 schreef erkel het volgende:
[..]
Vandaar "lijn van verwachting". Maar nog steeds is de tactiek van zoveel mogelijk indammen wel de juiste inderdaad. Als de helft van NL ziek thuis zit, dan levert dat ook problemen op natuurlijk.![]()
Ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat klopt maar vanwege incubatietijd en milde klachten bij sommigen kan je klok erop gelijkzetten dat die wellicht nog aantal heeft besmet. Dat is op zich niet erg maar dan moet je niet met 55.000 man bij elkaar gaan zitten denk ik.
Wat is vrees is dat de KNVB het programma niet meer rond dreigt te krijgen door het EK en daarom het voetbal zo veel mogelijk door wil laten gaan. Maar of het EK door kan gaan is natuurlijk onzeker.![]()
Op zich zegt het niet veel als we niet weten hoeveel testen ze (kunnen) uitvoeren. Als dat beperkt is en ze enkel de zwaarste gevallen (in ziekenhuis of op ICU bvb) testen moeten ze bij een lager aantal reeds maatregelen nemen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Wij stoppen met handen schudden.are we infinite or am I alone![]()
Oh, de GGD in mijn regio zegt dat vandaag ook nog gewoon hoor.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het wil er maar niet in dat het virus ook besmettelijk kan zijn tijdens de incubatieperiode hehttps://www.ggdgv.nl/gezo(...)ver-het-coronavirus/quote:11 maart 2020 12.29
Vragen coronavirus en school
Wij krijgen vragen over op welke school de twee kinderen zitten van de 46-jarige inwoner van Bussum, waarvan vandaag bekend is gemaakt dat hij met het coronavirus is besmet. Het betreft een leerling van de Vondelschool in Bussum (basisschool) en een leerling van de Huizermaat in Huizen (voortgezet onderwijs). De kinderen uit het gezin hebben geen ziekteverschijnselen en zijn daardoor niet besmettelijk geweest. Zij blijven uit voorzorg de komende 14 dagen wel thuis.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Als je veel maatschappelijke onrust en financiële dompers wil wel ja.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
maar als je wilt indammen dan moet je toch gewoon evenementen, feesten, festivals en sportwedstrijden in HEEL Nederland aflassen, en niet alleen in Brabant...Weisst![]()
ik kan me nog herinneren dat we het gokken waren hoeveel besmettingen in Nederland.
Nu gaat het echt heel hard![]()
Dat klopt, belangrijke nuance.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Op zich zegt het niet veel als we niet weten hoeveel testen ze (kunnen) uitvoeren. Als dat beperkt is en ze enkel de zwaarste gevallen (in ziekenhuis of op ICU bvb) testen moeten ze bij een lager aantal reeds maatregelen nemen.![]()
Zonder publiek spelen is imho verstandigste; zeker met zoveel mensen. Met <1000 zou ik het nog wel aandurven.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:57 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen.
Wat is vrees is dat de KNVB het programma niet meer rond dreigt te krijgen door het EK en daarom het voetbal zo veel mogelijk door wil laten gaan. Maar of het EK door kan gaan is natuurlijk onzeker.![]()
Wat wil je? Het virus indampen of denken aan de hersencelloze Henk en Ingrid?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:58 schreef erkel het volgende:
[..]
Als je veel maatschappelijke onrust en financiële dompers wil wel ja.♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Maatschappelijke onrust en financiële dompers zullen alleen maar groter zijn als dit echt uit de hand loopt. Typisch een kapitalistische mentaliteit, korte termijn denken.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:58 schreef erkel het volgende:
[..]
Als je veel maatschappelijke onrust en financiële dompers wil wel ja.![]()
In de 121 zitten ruim 70 inbegrepen van het ziekenhuis onderzoek in brabant. Rest van NL is +50quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:58 schreef KingRadler het volgende:
ik kan me nog herinneren dat we het gokken waren hoeveel besmettingen in Nederland.
quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er is een zeer discutabele steekproef gehouden door het Rivm daar is een topic over en daar heb ik het even uitgerekend:
COR / Brabant: 4 procent onderzochte ziekenhuismedewerkers heeft virus
[..]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
als je geen financiële dompers wil moet je gewoon zeggen: mensen, zoek het allemaal lekker uit en doe wat je wil!quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:58 schreef erkel het volgende:
[..]
Als je veel maatschappelijke onrust en financiële dompers wil wel ja.
dan hoeven we ook niet in te dammen... l![]()
Over de 500 briefjes voor Bruins.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:58 schreef KingRadler het volgende:
Nu gaat het echt heel hard
Ik hoop dat er vandaag toch wel strengere maatregelen afgeroepen worden. Ze kunnen het toch moeilijk bij geen handen schudden houden.![]()
[url=https://www.parool.nl/nieuws/groep-nederlanders-vast-in-vietnam-om-coronavirus-zelfs-in-het-bed-ligt-muizenpoep~b3f3b12b/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F]Groep Nederlanders vast in Vietnam om coronavirus; zelfs in het bed ligt muizenpoep[/url]quote:Een groep van 25 Nederlanders op rondreis in Vietnam is dinsdag op last van de autoriteiten in quarantaine geplaatst in een hotel. Volgens de reizigers zijn de omstandigheden zeer slecht.
r is geen stromend water en er ligt overal muizenpoep, zelfs onder de lakens en bij de hoofdkussens in het bed,” zegt Naomi Theeuwes, die vastzit in het hotel nabij de stad Hoi An, per telefoon. Volgens de Amsterdamse was het hotel al jaren verlaten, maar is het nu snel ingericht als quarantainehotel. Het hotel wordt bewaakt door militairen en er mag niemand in of uit. Er is geen personeel; eten en drinken wordt vanuit een ander hotel gebracht.
Theeuwes is samen met haar moeder sinds 1 maart op een georganiseerde groepsreis van Kras door Vietnam. Naast de Nederlanders zijn er twee Belgen mee op de reis. De groep nam zondag een binnenlandse vlucht naar Hoi An. Op die vlucht zat een Britse passagier die het coronavirus blijkt te hebben.
Ruzie
Volgens Theeuwes worden alle passagiers van die vlucht nu gezocht door de autoriteiten en in quarantaine geplaatst. Zondag en maandag mochten ze in isolatie doorbrengen in de kamer van het hotel waar ze oorspronkelijk zouden verblijven, maar dinsdag werden ze door de Vietnamese autoriteiten verplaatst naar een ander hotel. Pas woensdag zijn tests afgenomen om te zien of er iemand besmet is met het coronavirus. Dat gebeurt volgens Theeuwes ook niet onder hygiënische omstandigheden. “De medische tests doen ze op de eettafels, zelfs terwijl wij aan het eten waren.”
De groep Nederlanders was de eerste die in het verlaten hotel werd geplaatst, maar ondertussen komen er meer mensen bij. “Het zijn allemaal Europeanen, nu zo’n vijftig mensen. Maar er worden steeds meer reizigers bijgeplaatst en er ontstaan ruzies onderling.” Voor zover bekend is er nu niemand besmet. Hoe lang ze daar moeten blijven, weten ze niet. “Er is geen informatie,” zegt Theeuwes. “Wij willen naar huis.”
De uitslag van de tests wordt donderdag verwacht. Of de groep bij een negatief resultaat verder mag reizen, is niet duidelijk. Volgens de planning zou de groep maandag naar Nederland terugkeren.
Niet geschikt
Petra Kok, woordvoerder van Kras Reizen, bevestigt de slechte omstandigheden waarin de Nederlanders nu verkeren. “Zij zitten op dit moment niet in een hotel uit hun geplande reis, maar zijn door de lokale autoriteiten in een ander hotel geplaatst dat wij niet geschikt vinden voor onze reizigers. We zijn, samen met het ministerie van Buitenlandse Zaken de situatie nauwlettend aan het volgen en we willen zo snel mogelijk duidelijkheid voor onze gasten. We hebben sms-contact met hen en de reisleider.”
Het ministerie van Buitenlandse Zaken zegt in contact te staan met de groep ‘en er alles aan te doen’ om de groep van 27 reizigers, onder wie 25 Nederlanders, te helpen. Wel benadrukt een woordvoerder dat de Vietnamese autoriteiten de leiding hebben.![]()
Ik herrinner zo bijvoorbeeld dat hier algemeen werd aangenomen dat we gisteren op 1300 besmettingen zouden zittenquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:58 schreef KingRadler het volgende:
Nou, nee. Die profiteren juist enorm van het feit dat mensen angstig zijn om zelf naar de winkel te gaan. En dat AH als enige supermarkt aanbied om zonder menselijk contact te bezorgen helpt ook enorm.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:56 schreef Tyr80 het volgende:
In mijn omgeving veel geluiden van mensen die er wel gehoor aangeven, bedrijven met halve bezetting, rustig op de weg etc.
AH app is volgepland tot en met het weekend, ook nog nooit gezien, die zullen ook wel met halve bezetting zitten dan.Steun het Kiva Fok! team!
Krijg een beetje het idee dat jij post om puur en alleen je eigen mening op de dringen met stiekem sneertjes richting anders denkenden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik herrinner zo bijvoorbeeld dat hier algemeen werd aangenomen dat we gisteren op 1300 besmettingen zouden zitten
Correct me if i am wrong.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Op papier is dit nu niet inderdaad, in de praktijk zouden we dat aantal best wel eens voorbij kunnen zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik herrinner zo bijvoorbeeld dat hier algemeen werd aangenomen dat we gisteren op 1300 besmettingen zouden zitten“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Met een verdubbeling per 4 tot 5 dagen is dat niet realistisch.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik herrinner zo bijvoorbeeld dat hier algemeen werd aangenomen dat we gisteren op 1300 besmettingen zouden zitten
Morgen zitten we op 600, maandag of dinsdag op 1200.
Maar dat gaat alleen om de gevallen die getest zijn.![]()
Nou, dat kan ook wel ontzettend kloppen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik herrinner zo bijvoorbeeld dat hier algemeen werd aangenomen dat we gisteren op 1300 besmettingen zouden zittenGo hard or go home![]()
als ik aan de jongen of het meisje van picnic vraag of ik de tasjes zelf uit de kratten mag halen is dat ook primaquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou, nee. Die profiteren juist enorm van het feit dat mensen angstig zijn om zelf naar de winkel te gaan. En dat AH als enige supermarkt aanbied om zonder menselijk contact te bezorgen helpt ook enorm.![]()
Nouja hier ook net klaar met twee dagen met koorts op bed liggen. Voor het verloop maakt het inderdaad niet zoveel uit.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:36 schreef erkel het volgende:
[..]
Waarom is dat zo superbelangrijk dan voor die mensen?
(Alhoewel, als je naar voorbeeld verloop op de WHO pagina kijkt, dan staat er zoiets als, dag 1: malaise, dag 2: milde koorts, dag 4: weinig klachten, dag 6: dood)
Maar het is wel een beetje de vraag of ik nou maandag weer naar het werk kan komen, of nog een week extra thuis moet blijven. Als je niet test, worden mensen een stuk onvoorzichtiger.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Destijds hadden iedereen China moeiten boycotten tot ze het onder controle hadden, les voor de toekomst.![]()
Doe dat ff per dm dan en hou de persoonlijke dingen uit de reeks. Dan blijft het leesbaar. Dank.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:05 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Krijg een beetje het idee dat jij post om puur en alleen je eigen mening op de dringen met stiekem sneertjes richting anders denkenden.
Correct me if i am wrong.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Maar hebben ze de testcriteria niet gewijzigd? Ik lees nu op de RIVM site:quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik herrinner zo bijvoorbeeld dat hier algemeen werd aangenomen dat we gisteren op 1300 besmettingen zouden zittenquote:Vanaf nu geldt dus:
Heb je
Verkoudheidsklachten of verhoging tot 38,0 graden Celsius én
Contact gehad met een patiënt met het coronavirus, of ben je in een gebied geweest waar het coronavirus heerst:
China (inclusief Hong Kong)
Italië
Iran
Zuid-Korea
Dan hoef je de huisarts niet te bellen. Je klachten zijn mild. Dit kan ook een gewone verkoudheid zijn. Blijf thuis, ziek uit en zorg dat je anderen niet besmet. Houd dus afstand tot andere mensen.are we infinite or am I alone![]()
Er is ook nog een grijs gebied ertussen in van gepaste maatregelen. Of dit nu de juiste maatregelen zijn? Ik denk het wel. Kijk maar eens wat er gebeurt in Noord-Italie. Zet een heel groot gebied in quarantaine en mensen proberen het te ontvluchten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
als je geen financiële dompers wil moet je gewoon zeggen: mensen, zoek het allemaal lekker uit en doe wat je wil!
dan hoeven we ook niet in te dammen... lWeisst![]()
Er zijn altijd bezorgers die mee willen denken met de wensen van de klant. Maar als extra optie in de app is dat niet.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
als ik aan de jongen of het meisje van picnic vraag of ik de tasjes zelf uit de kratten mag halen is dat ook primaSteun het Kiva Fok! team!
hoe doen ze dat dan, aanbellen en wegrennen?quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En dat AH als enige supermarkt aanbied om zonder menselijk contact te bezorgen helpt ook enorm.![]()
Ik heb wel het idee dat de aanvullende maatregelen in Brabant nu wel zorgen voor minder contacten op het werk, in het vervoer etc... Ik merk het zelf ook op het werk en als ik in de stad loop.
Wellicht trekken ze de maatregelen nog landelijk door, maar heb wel het idee dat het gros van de mensen er rekening mee houdt...Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Excuus, verwijder maar als je dat wilt doen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Doe dat ff per dm dan en hou de persoonlijke dingen uit de reeks. Dan blijft het leesbaar. Dank.
Aangezien ik mij ook wel stoor aan de ruis er tussendoorYou have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Oh, als we het virus verspreiden over 3 jaar ipv 3 maanden dan komt het goed hoor ik verschillende experts. Dus iedereen gewoon even 3 jaar geen sociaal contact graag. Alleen Fokkers kunnen dit waarschijnlijk na komen.....![]()
Gister was het een Japanse metro in de trein richting Utrecht Centraal. Denk het nietquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:07 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb wel het idee dat de aanvullende maatregelen in Brabant nu wel zorgen voor minder contacten op het werk, in het vervoer etc... Ik merk het zelf ook op het werk en als ik in de stad loop.
Wellicht trekken ze de maatregelen nog landelijk door, maar heb wel het idee dat het gros van de mensen er rekening mee houdt...![]()
Ik zat gisteren heen en terug ook in de trein van Utrecht naar Den Bosch in de spits en die was echt veel minder druk dan normaal...quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:08 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Gister was het een Japanse metro in de trein richting Utrecht Centraal. Denk het nietOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Dat kan ik wel begrijpen Dat ben ik met je eens. Daarover zou duidelijker gecommuniceerd kunnen worden door het RIVM of huisartsenbranchesquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Nouja hier ook net klaar met twee dagen met koorts op bed liggen. Voor het verloop maakt het inderdaad niet zoveel uit.
(Alhoewel, als je naar voorbeeld verloop op de WHO pagina kijkt, dan staat er zoiets als, dag 1: malaise, dag 2: milde koorts, dag 4: weinig klachten, dag 6: dood)
Maar het is wel een beetje de vraag of ik nou maandag weer naar het werk kan komen, of nog een week extra thuis moet blijven. Als je niet test, worden mensen een stuk onvoorzichtiger.Weisst![]()
Bij ons bedrijf in Tilburg ook. Het is een stuk rustiger op kantoor, mensen met klachten blijven thuis.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:07 schreef TheVulture het volgende:
Wellicht trekken ze de maatregelen nog landelijk door, maar heb wel het idee dat het gros van de mensen er rekening mee houdt...
Daarbij merk je een hoge sociale controle.![]()
Ik ga deze discussie niet nog een keer voeren. Je hebt je indrukken en dat is je goed recht. We doen er verder niks meequote:Op woensdag 11 maart 2020 15:05 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Krijg een beetje het idee dat jij post om puur en alleen je eigen mening op de dringen met stiekem sneertjes richting anders denkenden.
Correct me if i am wrong.![]()
Voor de deur zetten, kloppen en afstand nemen ipv zelf de woning indragen. Het is optioneel dus je hoeft die mogelijkheid niet aan te vinken. Dan bezorgen ze het zoals gebruikelijk.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
hoe doen ze dat dan, aanbellen en wegrennen?
Ook Domino's bied deze optie aan.Steun het Kiva Fok! team!
@Fer_de_Lance Ik ben blij dat Indoor Brabant zonder publiek moet want ik vond het belachelijk dat heel Brabant zich aan de regels moet houden behalve die rijke snobs.![]()
Er zijn volgens mij risicogebieden weggevallenquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:07 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar hebben ze de testcriteria niet gewijzigd? Ik lees nu op de RIVM site:
[..]![]()
Waar baseer je die verdubbeling op?quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met een verdubbeling per 4 tot 5 dagen is dat niet realistisch.
Morgen zitten we op 600, maandag of dinsdag op 1200.
Maar dat gaat alleen om de gevallen die getest zijn.![]()
Op het feit dat we dan 4/5 dagen verder zijnquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:11 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Waar baseer je die verdubbeling op?In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Mijn familie is allemaal ook thuis (Brabant).
- Zus en schoonbroer en de kinderen houden ze thuis. Omdat schoonbroer ineens niet kan inloggen voor werk heeft die een week vakantie opgenomen.
- Broer en vriendin werken thuis.
- Zusje werkt nu ook thuis.
- Ouders zitten in de AOW en daar woon ik nu tijdelijk, omdat ik naar Frankrijk zou zijn gegaan. Maar vriend en ik besloten dat we dat nu beter even niet kunnen doen in het geval dat we iets meenemen.
Ik weet nog steeds niet wat ik er van denk. Soms denk ik het loopt wel los, andere keer denk ik shit dit gaat super heftig worden en hopelijk verlies ik niemand van mijn familie.~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Singapore en a Macauquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Er zijn volgens mij risicogebieden weggevallen![]()
Die verdubbeling zien / zagen we ook in andere landen, vandaar.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:11 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Waar baseer je die verdubbeling op?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De praktijk zou kunnen zijn de kleine 5% die uit de steekproef zijn gekomen in Brabant. Als dat voor de hele Brabantse populatie mag gelden heb je ca 125.000 besmettingen. In Brabant alleenquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op papier is dit nu niet inderdaad, in de praktijk zouden we dat aantal best wel eens voorbij kunnen zijn.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2020 15:13:36 ]![]()
Niet raar want Singapore had minder gevallen dan Tilburg.quote:
Apart om het een wel en het ander niet als risico bestemming aan te wijzen.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Dan tjap ik toch gewoon een diepvries pizza, Casa di mama voor ¤2,99quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Voor de deur zetten, kloppen en afstand nemen ipv zelf de woning indragen. Het is optioneel dus je hoeft die mogelijkheid niet aan te vinken. Dan bezorgen ze het zoals gebruikelijk.
Ook Domino's bied deze optie aan.
Ga een beetje het werk van de pizzabezorger doen kaulo gaar![]()
![]()
Ah oke. Ja het lastige daarvan is dat vergelijken heel snel mank kan gaan op verschillen in het test beleid per landquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die verdubbeling zien / zagen we ook in andere landen, vandaar.![]()
Ik heb wel het idee dat ze met name in Italie in de beginfase niet tegen mensen hebben gezegd dat ze hun werk- en sociale contacten moesten beperken... die maatregelen kwamen pas toen het exceptioneel begon te stijgen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die verdubbeling zien / zagen we ook in andere landen, vandaar.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Als je je testpraktijken niet drastisch op gaat schroeven zullen we het nooit te weten komen helaas.. Het lijkt mij iig vast te staan dat het getal van 500 ernstig te laag is en totaal niet met de realiteit te meten is.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:13 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
De praktijk zou kunnen zijn de kleine 5% die uit de steekproef zijn gekomen in Brabant. Als dat voor de hele Brabantse populatie mag gelden heb je ca 125.000 besmettingen. In Brabant alleen“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Wat niet per definitie negatief hoeft te zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je je testpraktijken niet drastisch op gaat schroeven zullen we het nooit te weten komen helaas.. Het lijkt mij iig vast te staan dat het getal van 500 ernstig te laag is en totaal niet met de realiteit te meten is."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
De vraag is ook eigenlijk of dat uberhaupt een probleem is natuurlijk... Zolang je meest kwetsbare groep inwoners (bejaarden en zieken) wordt ontzien... en dat is precies waarop in NL nu wordt aangestuurd: "Bezoek je opa en oma niet of minder"quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:13 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
De praktijk zou kunnen zijn de kleine 5% die uit de steekproef zijn gekomen in Brabant. Als dat voor de hele Brabantse populatie mag gelden heb je ca 125.000 besmettingen. In Brabant alleenOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Naomi Campbell had dan toch gelijk na een veel bekeken video waarin ze alles zat te ontsmetten op het vliegtuig op OCD manier. Haar materiaal komt nu van pas:twitter:NaomiCampbell twitterde op woensdag 11-03-2020 om 02:10:05Safety First NEXT LEVEL. Full video coming on my YouTube soon… https://t.co/SvAI1Ttmm8 https://t.co/XcgHJKEhcf reageer retweet
![]()
![]()
Dat is het absoluut wel, want een relatief laag sterftecijfer/aandeel zware ziekteverschijnselen heb je geen hol aan wanneer de verspreiding zo wijd is dat de absolute aantallen dubbele longontstekingen het complete zorgsysteem overspoelen. En daarvoor hoeft het zelfs met de laagste schatting niet eens zo héél wijdverspreid te zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:15 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Wat niet per definitie negatief hoeft te zijn.![]()
Precies hierom hadden autoriteiten veel meer moeten doen aan containment al vanaf de gefaalde quarantaine van wuhan/voor Chinees nieuwjaar. Nu is het slechts wachten tot zelfs de grootste ontkenner/wegkijker niet meer om de werkelijkheid heen kan.![]()
Jaap van Dissel zei gisteren dat de uitslag van de testen onder het zorgpersoneel niet representatief is voor "gewone" mensen. Zorgpersoneel is sowieso vaak ziek dus zie je hetzelfde patroon bij een seizoensgriep: meer mensen ziek die al in de zorg werken.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
okquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:18 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat is het absoluut wel, want een relatief laag sterftecijfer/aandeel zware ziekteverschijnselen heb je geen hol aan wanneer de verspreiding zo wijd is dat de absolute aantallen dubbele longontstekingen het complete zorgsysteem overspoelen. En daarvoor hoeft het zelfs met de laagste schatting niet eens zo héél wijdverspreid te zijn.![]()
Precies hierom hadden autoriteiten veel meer moeten doen aan containment al vanaf de gefaalde quarantaine van wuhan/voor Chinees nieuwjaar. Nu is het slechts wachten tot zelfs de grootste ontkenner/wegkijker niet meer om de werkelijkheid heen kan."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Klopt ook wel. Ziekenhuizen is 1 bron van besmetting, als de 1 gaat gaan ze allemaal. Zo werkt dat in ziekenhuizen. Geeft een vertekend beeldquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:18 schreef Felixa het volgende:
Jaap van Dissel zei gisteren dat de uitslag van de testen onder het zorgpersoneel niet representatief is voor "gewone" mensen. Zorgpersoneel is sowieso vaak ziek dus zie je hetzelfde patroon bij een seizoensgriep: meer mensen ziek die al in de zorg werken.![]()
Op 23 februari met 175 besmettingen deed Italië bijvoorbeeld ditquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee dat ze met name in Italie in de beginfase niet tegen mensen hebben gezegd dat ze hun werk- en sociale contacten moesten beperken... die maatregelen kwamen pas toen het exceptioneel begon te stijgen.Maar die maatregelen werden, dacht ik, niet goed gehandhaafd door haantjesgedrag tussen regering en regiobestuur.quote:Voorkomen dat veel mensen samenkomen
Zaterdagavond besloot de regering de haard in en om Codogno te vergrendelen. Om te voorkomen dat veel mensen samenkomen en het virus verder verspreidt, zijn zondag vier voetbalwedstrijden in de Serie A uitgesteld. In het hele noorden gingen veel kerkdiensten niet door en worden schoolreisjes geschrapt. Musea en bioscopen sluiten hun deuren. En in Venetië zijn de beroemde carnavalsfeesten opgeschort.
Dat laatste heeft ons kabinet beter aangepakt.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2020 15:22:00 ]![]()
Wij hebben het al in twee verpleeghuizen waarbij behoorlijke aantallen personeel ook besmet zijn (meer dan clienten). Als je niet weet of je besmet bent gaat dat dus de klauwen uitlopen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De vraag is ook eigenlijk of dat uberhaupt een probleem is natuurlijk... Zolang je meest kwetsbare groep inwoners (bejaarden en zieken) wordt ontzien... en dat is precies waarop in NL nu wordt aangestuurd: "Bezoek je opa en oma niet of minder"1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Jaap van Dissel minister van propaganda wat een vent is dat ookquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:18 schreef Felixa het volgende:
Jaap van Dissel zei gisteren dat de uitslag van de testen onder het zorgpersoneel niet representatief is voor "gewone" mensen. Zorgpersoneel is sowieso vaak ziek dus zie je hetzelfde patroon bij een seizoensgriep: meer mensen ziek die al in de zorg werken.![]()
RIVM opdoeken na deze crisis en er iets nieuws voor terugzetten![]()
![]()
In zijn carnavalspak zie ikquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:21 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier op archiefbeeld.![]()
Eigenlijk denk ik dat persoonlijke hygiëne, afstand houden, geen handen schudden, minder evenementen en sneller in thuis quarantaine bij klachten gecombineerd met straks warmer weer wel voldoende gaan zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:01 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Over de 500 briefjes voor Bruins.
Ik hoop dat er vandaag toch wel strengere maatregelen afgeroepen worden. Ze kunnen het toch moeilijk bij geen handen schudden houden.![]()
Op gegevens uit het buitenland en het feit dat het in Nederland ook iedere 4/5 dagen is verdubbeld, in het begin zelfs iets sneller.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:11 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Waar baseer je die verdubbeling op?
We liggen ook nog steeds op dat schema.
Morgen 600, maandag of dinsdag 1200 als er voldoende getest wordt.
Zaterdag de 20e zit je dan al over de 2000 geregistreerde (!) besmettiingen.![]()
Carnaval en de voorjaarsvakantie zijn hier gewoon doorgegaan hoor, zelfs ziekenhuispersoneel heeft massaal toeristenoorden opgezocht en is daar besmet geraakt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:21 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Dat laatste heeft ons kabinet beter aangepakt.
Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat hier beter gereageerd is? Hier is helemaal niets ondernomen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: