quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet![]()
![]()
![]()
Gister hier ook al geplaatst door @schommelstoel maar echt een uitstekend verhaal van die man bij Joe Rogan.![]()
Ik zou oprecht niet weten waarom niet. Ik loop hier meer ‘gevaar’quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:13 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Onder deze omstandigheden nog gaan...VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Gezien de testmethodiek zou ik het op prijs stellen als iemand even met een wetenschappelijke blik een extrapolatie maakt van de officiële cijfers naar de reële cijfers, zoals dat ook in de VS is gedaan."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
en dan is het ook meteen waar natuurlijkquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:17 schreef Noek het volgende:
Net contact gehad met iemand in China en zij zei dat de enige besmettingen nu van overzees komen![]()
Ik denk dat ze in elk land wel achterhaald zijn en slechts een fractie van de werkelijkheid weergeven. Daarom gewoon luisteren naar de expertsquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:15 schreef Kyran het volgende:
Wat mij betreft kunnen ze net zo goed ophouden met die dagelijkse updates. Het zegt namelijk niks meer.
Wij hebben in Nederland veel meer besmettingen dan wat het RIVM beweert (en eigenlijk ook wel toegeeft), dus wat zegt zo'n getal nou? Het is een beetje zand in de ogen van de gemiddelde burger gooien en dat is volgens mij best gevaarlijk.
Veel mensen verdiepen zich hier (terecht) niet in. Zien dan 365 besmettingen na bijna twee weken en denken "zie je wel, het is maar een griep".![]()
![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:08 schreef Jor_Dii het volgende:
https://twitter.com/i/status/1237708568528408579![]()
Ook echt specifiek wc-papier, zou die trend dan gewoon ergens bij toeval ontstaan en dat mensen dan vervolgens massaal besluiten dat er een tekort is en die shit gaan hamsteren, waardoor het lot van lege schappen zichzelf vervult ?
blablablabla![]()
Dat weinige testen en bagatelliserend overkomende overheid zorgt er mede voor dat ene groot deel van de bevolking het inderdaad niet serieus neemt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:15 schreef Kyran het volgende:
Wat mij betreft kunnen ze net zo goed ophouden met die dagelijkse updates. Het zegt namelijk niks meer.
Wij hebben in Nederland veel meer besmettingen dan wat het RIVM beweert (en eigenlijk ook wel toegeeft), dus wat zegt zo'n getal nou? Het is een beetje zand in de ogen van de gemiddelde burger gooien en dat is volgens mij best gevaarlijk.
Veel mensen verdiepen zich hier (terecht) niet in. Zien dan 365 besmettingen na bijna twee weken en denken "zie je wel, het is maar een griep".
Chinese collega is blij dat zijn ouders in Shanghai wonen en niet in NL (qua besmettingskans)![]()
*blijft hoop houdenquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:09 schreef Mike het volgende:
Zonder gesloten grenzen is het toch wel echt dweilen met de kraan open:
[..]
De besmettingen komen daar idd binnen.
Maar het verspreidt daar niet zo snel dus dan heeft de temperatuur wel degelijk invloed, denk ik, hoop ik, wil ik.Go hard or go home![]()
Ik zie alleen een paar berichten op fok/twitter van mensen die zo hard mogelijk schreeuwen omdat ze een test willen vanwege hun hypochondrie.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gericht ??? ik lees en hoor tientallen verhalen met serieuze klachten en zelfs mensen die naar noord italie zijn geweest en klachten hebben die NIET getest worden.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Als iemand het niet helemaal wil kijken kan ik aanraden om in ieder geval de eerste 30 minuten mee te pakken. Ik wil zelfs wel een samenvatting van die eerste 30-minuten maken later vandaag (na werk). Het is echt informatief en het komt van iemand die echt wel weet waar hij over praat.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:19 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Gister hier ook al geplaatst door @:schommelstoel maar echt een uitstekend verhaal van die man bij Joe Rogan.
Vooral de "het is maar een griep" roepers moeten hier even goed naar luisteren.![]()
in australie maakt 1 fabriek ook al 300.000 rollen per uur 24/7quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
man man
Nou ja jongens, in NL staat een hele grote pleepapierfabriek, daar kak je niet tegenop
dus over een weekje kan ik het hier in de aanbieding kopenwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Evenstar
![]()
Enige cijfers die ik serieus neem zijn die van ZKquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:20 schreef Kekster het volgende:
[..]
Ik denk dat ze in elk land wel achterhaald zijn en slechts een fractie van de werkelijkheid weergeven. Daarom gewoon luisteren naar de experts![]()
![]()
https://twitter.com/i/status/1237708568528408579
Dit is serieus bijna net zo erg als die heikneuters die naar zo'n all-inclusive hotel gaan en om 7 uur 's ochtends achter een meetlint staan te wachten totdat ze naar hun bedjes kunnen sprinten.
Man o man."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Die testen veel te veel waardoor er onrealistische uitkomsten zijn. Die mensen die eerder getest zijn, worden later alsnog ziek.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Enige cijfers die ik serieus neem zijn die van ZK![]()
Die liggen waarschijnlijk nog het meest in de buurt van de werkelijkheid inderdaad.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Enige cijfers die ik serieus neem zijn die van ZK![]()
Niemand met verstand van dit soort datasets kan op basis van de vrij beschikbare gegevens een zinnige uitspraak doen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:19 schreef DustPuppy het volgende:
Gezien de testmethodiek zou ik het op prijs stellen als iemand even met een wetenschappelijke blik een extrapolatie maakt van de officiële cijfers naar de reële cijfers, zoals dat ook in de VS is gedaan.
Of wel, maar dan met een betrouwbaarheidsinterval van 500%en dat durf ik ook nog wel
![]()
![]()
De EU heeft geen poot uitgestoken naar Italië, ondanks hun hulpvraag.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:14 schreef BertV het volgende:
Op dit soort momenten zie je hoe belangrijk het is dat we in de EU zitten.![]()
de experts die gemuilkorfd zijn door onze regering ?quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:20 schreef Kekster het volgende:
[..]
Ik denk dat ze in elk land wel achterhaald zijn en slechts een fractie van de werkelijkheid weergeven. Daarom gewoon luisteren naar de experts
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Of goede europese richtlijnen gegeven in aanpak virus. het is toch een beetje, ''zoek het maar uit guys'',quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:22 schreef Za het volgende:
[..]
De EU heeft geen poot uitgestoken naar Italië, ondanks hun hulpvraag.![]()
Ik denk dat de quote dan ook haske sarcastisch is.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:22 schreef Za het volgende:
[..]
De EU heeft geen poot uitgestoken naar Italië, ondanks hun hulpvraag.Go hard or go home![]()
Het niet/weinig testen zal ons internationaal ook niet de beste naam opleveren.
Waardeloos beleid (wat ons nu al verweten wordt) en ook nog onbetrouwbare cijfers.![]()
De experts die ook zo'n puik werk afgeleverd hebben met de q-koorts, die ja.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de experts die gemuilkorfd zijn door onze regering ?And so is the past![]()
Bronnen en onderbouwing voor deze uitspraak?quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de experts die gemuilkorfd zijn door onze regering ?![]()
Hij zegt ook letterlijk dat er een moment komt dat we weer verslappen (zoals China nu doet) en met z'n allen weer overgaan tot de orde van de dag. en dat dat feitelijk pas het moment is dat het virus écht genadeloos gaat toeslaan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als iemand het niet helemaal wil kijken kan ik aanraden om in ieder geval de eerste 30 minuten mee te pakken. Ik wil zelfs wel een samenvatting van die eerste 30-minuten maken later vandaag (na werk). Het is echt informatief en het komt van iemand die echt wel weet waar hij over praat.
Vooral de "het is maar een griep" roepers moeten hier even goed naar luisteren.blablablabla![]()
Ik betwijfel het. Zolang we netjes in het midden blijven van alle landen, en er geen Italiaanse taferelen op de IC's ontstaan, doen we het netjes.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:23 schreef Mammietje het volgende:
Het niet/weinig testen zal ons internationaal ook niet de beste naam opleveren.
Waardeloos beleid (wat ons nu al verweten wordt) en ook nog onbetrouwbare cijfers.![]()
Waarom zou die er zijn? Het enige wat normaal gebeurt is een update op de rivm site.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:25 schreef hiburg het volgende:
Ik heb verder nog niets kunnen vinden over de persconferentie om 14:00 uur...![]()
Evenstar
![]()
Onmogelijk. Teveel variabelen en ze zijn halverwege veranderd met wie ze testen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:19 schreef DustPuppy het volgende:
Gezien de testmethodiek zou ik het op prijs stellen als iemand even met een wetenschappelijke blik een extrapolatie maakt van de officiële cijfers naar de reële cijfers, zoals dat ook in de VS is gedaan.
Eigenlijk moet je de getallen vanaf maandag weer als een aparte reeks zien (of zelfs vanaf zondag).
Daarnaast zijn er honderden besmettingen die ze niet testen. Het doel is namelijk niet alle gevallen in kaart brengen. Dat gaven ze na 3 dagen al op.
Is niet erg, maar die getallen zeggen dus niks meer.![]()
Op het vliegveld van Rome zitten meerdere Nederlanders vast die terug naar huis willen, zoals Lindsey (22). Zij vertrok samen met haar vriend naar Rome voordat het reisadvies werd aangescherpt. Verschillende vluchten terug naar Nederland zijn geannuleerd, laat ze ons via Facebook weten. "We hebben geboekt via TUI, maar die sturen ons door naar KLM, omdat zij vluchten annuleren."
Bij de balie van KLM kan ze kosteloos hun vlucht omboeken, maar de vraag is of er wel een vliegtuig gaat. "De eerstvolgende vlucht via KLM is vanavond, maar deze is vol en wordt waarschijnlijk ook weer gecanceld."
Lindsey had vooraf geprobeerd haar vakantie te annuleren, maar omdat er geen negatief reisadvies was, kon dat niet zonder kosten. "Na veel wikken en wegen zijn we toch maar gegaan, maar dat hadden we beter niet kunnen doen."
nos
Dat excuus dat er geen negatief reisadvies was de hele tijd....Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
@El-Stinhotwitter:ASRomaEN twitterde op woensdag 11-03-2020 om 13:23:06🔴Breaking news: #ASRoma will not travel to Spain for the @EuropaLeague match against @SevillaFC_ENG after the plane from Italy was not authorised to land in Spain. More details from UEFA soon. https://t.co/vnVmJLkeRC reageer retweet
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
quote:Aan allen in dit topic,
Deze topicreeks gaat snel. Heel snel. Het onderwerp is er eentje waar soms ook best wat zorgen, ergernis, frustratie etc bij komt kijken.
De mods doen dit forum naast hun normale taken als vrijwilligers.
Wij willen een beroep op jullie allen doen: Laat je in deze reeks van je beste kant zien. Alleen dan blijft het leesbaar, alleen dan blijft het te behappen voor de mods.
** Zie je een post die je echt niet vindt kunnen, zet een TR en duik er niet allemaal overheen. Dan moeten mods een complete discussie gaan verwijderen ipv één post.
** Er zijn andere topics in dit forum voor Slowchat, de 'het is maar een griepje' discussie, de hihaho grapjes etc. Hou dat in deze reeks dus zo veel mogelijk beperkt ajb.
** Laat het persoonlijke gehakketak op elkaar gewoon even achterwege.
** Mocht er toch een discussie geveegd worden en er wordt in alle haast een post te veel verwijderd per ongeluk, haal een keer je schouders op.
De mods doen wat ze kunnen. En ook zij willen wel een keer gewoon bijlezen over het onderwerp hier of even ontspannen. Hou daar rekening mee. Help een handje.
Dankjewel!IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Cvs bestandje is gewoon nog niet online gezet? Zijn vast erachter gekomen dat wij het eerder konden zien![]()
Ik gok dat men gewoon wat later is. 'Officiële' moment is pas om 14:00 natuurlijk, dus tot die tijd is het gewoon afwachten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:30 schreef Maver24 het volgende:
Cvs bestandje is gewoon nog niet online gezet? Zijn vast erachter gekomen dat wij het eerder konden zien![]()
Omdat iemand dat hier net meldde, had ie op twitter gelezen (kennelijk klopt het niet). Normaal is de .csv file er al rond deze tijd maar nu nog niet (of de link is veranderd, dat kan ook).quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:26 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Waarom zou die er zijn? Het enige wat normaal gebeurt is een update op de rivm site.
We wachten af op de cijfers...![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij zegt ook letterlijk dat er een moment komt dat we weer verslappen (zoals China nu doet) en met z'n allen weer overgaan tot de orde van de dag. en dat dat feitelijk pas het moment is dat het virus écht genadeloos gaat toeslaan.![]()
![]()
Evenstar
![]()
Dat laatste bericht op NOS...
Nee slim, neem even tientallen kinderen mee naar werk. Goed idee.![]()
Ja, had ik al gelezen. Getafe gaat waarschijnlijk ook niet afreizen naar Inter omdat ze anders mogelijk niet terug kunnen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:27 schreef Caland het volgende:
@:el-stinhotwitter:ASRomaEN twitterde op woensdag 11-03-2020 om 13:23:06🔴Breaking news: #ASRoma will not travel to Spain for the @:EuropaLeague match against @:SevillaFC_ENG after the plane from Italy was not authorised to land in Spain. More details from UEFA soon. https://t.co/vnVmJLkeRC reageer retweet
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Tweet in kwestie, maar bevestiging is er niet
https://twitter.com/RobScheepers/status/1237707202229665793In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Ik snap niet zo goed waarom mensen perse getest willen worden? Voor mensen met een onderliggende aandoening wel, maar normaal gezonde mensen kunnen toch gewoon zelf maatregelen treffen en thuis uitzieken? Of willen ze zo zonder problemen twee weken "vakantie" bij hun werkgever afdwingen?quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gericht ??? ik lees en hoor tientallen verhalen met serieuze klachten en zelfs mensen die naar noord italie zijn geweest en klachten hebben die NIET getest worden.
Of zijn deze mensen allemaal zo wetenschappelijk ingesteld en doen ze het om de cijfers zoveel mogelijk bij de realiteit aan te laten sluiten?Weisst![]()
Daar hebben we Lindsey weer domme naïeve trutquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Op het vliegveld van Rome zitten meerdere Nederlanders vast die terug naar huis willen, zoals Lindsey (22). Zij vertrok samen met haar vriend naar Rome voordat het reisadvies werd aangescherpt. Verschillende vluchten terug naar Nederland zijn geannuleerd, laat ze ons via Facebook weten. "We hebben geboekt via TUI, maar die sturen ons door naar KLM, omdat zij vluchten annuleren."
Bij de balie van KLM kan ze kosteloos hun vlucht omboeken, maar de vraag is of er wel een vliegtuig gaat. "De eerstvolgende vlucht via KLM is vanavond, maar deze is vol en wordt waarschijnlijk ook weer gecanceld."
Lindsey had vooraf geprobeerd haar vakantie te annuleren, maar omdat er geen negatief reisadvies was, kon dat niet zonder kosten. "Na veel wikken en wegen zijn we toch maar gegaan, maar dat hadden we beter niet kunnen doen."
nos
Dat excuus dat er geen negatief reisadvies was de hele tijd....![]()
Ze zoekt het maar uit hoe ze terugkomt![]()
![]()
Dank, neem het niet echt serieus meer nu ik de bron zie...quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:32 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Tweet in kwestie, maar bevestiging is er niet
https://twitter.com/RobScheepers/status/1237707202229665793![]()
Nou vanuit de theorie 'alles er aan doen om in te dammen' is het logisch om alle gevallen te willen opsporen. A la Z-Korea. Nu krijgen we wel te horen dat we in de 'indamfase' zitten maar lijken dit soort niet-testen maatregelen daar niet mee te matchenquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:33 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom mensen perse getest willen worden? Voor mensen met een onderliggende aandoening wel, maar normaal gezonden mensen kunnen toch gewoon zelf maatregelen treffen en thuis uitzieken? Of willen ze zo zonder problemen twee weken "vakantie" bij hun werkgever afdwingen?
Of zijn deze mensen allemaal zo wetenschappelijk ingesteld en doen ze het om de cijfers zoveel mogelijk bij de realiteit aan te laten sluiten?![]()
Het scheelt wel heel veel filefrustraties
Geen files in Noord-Brabant door coronamaatregelen
De oproep van het RIVM aan Brabanders om thuis te blijven bij milde klachten heeft invloed op de spits, meldt Rijkswaterstaat woensdag. Op dinsdagavond was er een piek van 99 kilometer file, terwijl het gemiddelde op die dag op 275 kilometer ligt. In Brabant stond de afgelopen dagen zelfs helemaal geen file. "Hoewel de oproep thuis te blijven vooral gericht was op inwoners van Brabant, was het niet alleen in het zuiden rustig op de weg. Het effect straalt uit over een groot deel van Nederland, waaronder de regio's Utrecht en Rotterdam", aldus Rijkswaterstaat.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Een diagnose COVID-19 kan inderdaad op meer begrip rekenen van een werkgever/opdrachtgever/klant dan uit voorzorg thuis blijven met een kuchje. Bovendien moeten bij een diagnose COVID-19 ook alle huisgenoten 2 weken thuis blijven, en zó ver zullen de meeste mensen niet gaan uit eigen initiatief, bij iets dat ook gewoon een normale verkoudheid kan zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:33 schreef erkel het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom mensen perse getest willen worden? Voor mensen met een onderliggende aandoening wel, maar normaal gezonde mensen kunnen toch gewoon zelf maatregelen treffen en thuis uitzieken? Of willen ze zo zonder problemen twee weken "vakantie" bij hun werkgever afdwingen?![]()
Ik snap het wel vanuit oogpunt van het RIVM of de overheid. Zo kan je onderzoek doen naar de bron, maar voor de mensen zelf die klachten vertonen en die met alle macht getest willen worden. Je biedt je aan voor testen en als het geweigerd wordt, so be it...toch?quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:35 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Nou vanuit de theorie 'alles er aan doen om in te dammen' is het logisch om alle gevallen te willen opsporen. A la Z-Korea. Nu krijgen we wel te horen dat we in de 'indamfase' zitten maar lijken dit soort niet-testen maatregelen daar niet mee te matchenWeisst![]()
Night boat to Cairo![]()
46 Franse en Amerikaanse toeristen die op een cruiseschip in de Egyptische stad Luxor in quarantaine zaten vanwege een aantal besmettingen met het coronavirus, zijn de afgelopen nacht gerepatrieerd, meldt het ministerie van Toerisme.
Op de boot werden 45 positieve gevallen van het coronavirus vastgesteld, op een honderdtal opvarenden. Er werden vanochtend ook achttien Indiase toeristen overgebracht naar de luchthaven van Caïro voor hun terugvlucht.
Het zouden de laatste buitenlanders zijn die aanwezig waren op de 'A-Sara'. Het schip lag sinds vorige week vast in Luxor. Drieëndertig van de toeristen aan boord werden dit weekend in het ziekenhuis opgenomen.
![]()
Hahaha wat een koe...quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
nos
Dat excuus dat er geen negatief reisadvies was de hele tijd....![]()
Inderdaad. 2x vermelden. Maarja ik snap de twijfel wel. Je hebt (veel) geld betaald en de overheden zijn niet duidelijk. Bovendien leek het in Rome ook nog mee te vallen een paar dagen terug.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
nos
Dat excuus dat er geen negatief reisadvies was de hele tijd....
Als ik Lindsey was zou ik een flixbusje zoeken. Misschien dat die nog rijden?![]()
China gaat idd mogelijk medisch personeel sturen naar Italië, of is daar ondertussen al mee aangevangen.![]()
Dan pakt ze toch de trein?quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
nos
Dat excuus dat er geen negatief reisadvies was de hele tijd....Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
quote:NLdoet gaat door, maar zonder Brabanders
Komend weekend is NLdoet, de grootste vrijwilligersactie van Nederland van het Oranje Fonds. De organisator zegt het adviezen van het RIVM over het coronavirus op te volgen. Dat betekent dat er geen reden is om het evenement in zijn geheel af te gelasten, maar dat aan Brabanders wel het advies wordt gegeven om thuis te blijven.
Daarnaast raadt het Oranje Fonds iedereen aan om zelf een afweging te maken of deelname verstandig is. "We begrijpen het volledig wanneer organisaties en vrijwilligers dit jaar afzien van deelname. Hoe jammer ook, niets is zo belangrijk als gezondheid", zegt waarnemend directeur Marc van Hal.
https://nos.nl/liveblog/2(...)rijden-afgelast.htmlOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Rijden sinds zondag ook niet meer, enige hoop is iemand paaien die je op wil komen pikken.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Inderdaad. 2x vermelden. Maarja ik snap de twijfel wel. Je hebt (veel) geld betaald en de overheden zijn niet duidelijk. Bovendien leek het in Rome ook nog mee te vallen een paar dagen terug.
Als ik Lindsey was zou ik een flixbusje zoeken. Misschien dat die nog rijden?
Kunnen ze daarna meteen in quarantaine.blablablabla![]()
Ik mag toch hopen dat nu iedereen zo ver is, dat ze zelf wel verantwoordelijkheid nemen. Het labeltje Corona op je klachten is niet nodig lijkt me. Ga in zelfquarantaine en laat het de rest weten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:37 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Een diagnose COVID-19 kan inderdaad op meer begrip rekenen van een werkgever/opdrachtgever/klant dan uit voorzorg thuis blijven met een kuchje. Bovendien moeten bij een diagnose COVID-19 ook alle huisgenoten 2 weken thuis blijven, en zó ver zullen de meeste mensen niet gaan uit eigen initiatief, bij iets dat ook gewoon een normale verkoudheid kan zijn.Weisst![]()
Zo zou ik er ook instaan ja. Dan gewoon thuiswerken de komende 2 weken, ben wel benieuwd hoe je daar uitkomtquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:37 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik snap het wel vanuit oogpunt van het RIVM of de overheid. Zo kan je onderzoek doen naar de bron, maar voor de mensen zelf die klachten vertonen en die met alle macht getest willen worden. Je biedt je aan voor testen en als het geweigerd wordt, so be it...toch?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Ja persoonlijk zou ik het ook niet hoeven weten inderdaadquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:37 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik snap het wel vanuit oogpunt van het RIVM of de overheid. Zo kan je onderzoek doen naar de bron, maar voor de mensen zelf die klachten vertonen en die met alle macht getest willen worden. Je biedt je aan voor testen en als het geweigerd wordt, so be it...toch?![]()
minder verkeer op straat = minder verkeersdoden op jaarbasisquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:36 schreef mazaru het volgende:
Het scheelt wel heel veel filefrustraties
Geen files in Noord-Brabant door coronamaatregelen
De oproep van het RIVM aan Brabanders om thuis te blijven bij milde klachten heeft invloed op de spits, meldt Rijkswaterstaat woensdag. Op dinsdagavond was er een piek van 99 kilometer file, terwijl het gemiddelde op die dag op 275 kilometer ligt. In Brabant stond de afgelopen dagen zelfs helemaal geen file. "Hoewel de oproep thuis te blijven vooral gericht was op inwoners van Brabant, was het niet alleen in het zuiden rustig op de weg. Het effect straalt uit over een groot deel van Nederland, waaronder de regio's Utrecht en Rotterdam", aldus Rijkswaterstaat.
zo middelt het vast wel een beetje uit![]()
Ze had me gebeld maar ik had geen tijd.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Rijden sinds zondag ook niet meer, enige hoop is iemand paaien die je op wil komen pikken.
Kunnen ze daarna meteen in quarantaine.
Moet alle deurklinken thuis nog afnemen met chloor![]()
![]()
Ja persoonlijk zou ik het ook niet hoeven weten inderdaadquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:37 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik snap het wel vanuit oogpunt van het RIVM of de overheid. Zo kan je onderzoek doen naar de bron, maar voor de mensen zelf die klachten vertonen en die met alle macht getest willen worden. Je biedt je aan voor testen en als het geweigerd wordt, so be it...toch?Waarschijnlijk kun je flink cashen als je nu gaat pendelen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Rijden sinds zondag ook niet meer, enige hoop is iemand paaien die je op wil komen pikken.
Kunnen ze daarna meteen in quarantaine.![]()
is dat niet een beetje overdreven, alsof ze het daar al helemaal onder controle hebbenquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:38 schreef Za het volgende:
China gaat idd mogelijk medisch personeel sturen naar Italië, of is daar ondertussen al mee aangevangen.![]()
beter gewoon heel nederland 14 dagen thuis opsluiten en de grenzen dicht.....quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zo zou ik er ook instaan ja. Dan gewoon thuiswerken de komende 2 weken, ben wel benieuwd hoe je daar uitkomt
Dus in China zelf zijn ze niet meer nodig? Dat klinkt hoopvol.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:38 schreef Za het volgende:
Heel de wereld 2 weekjes thuis blijven en het probleem is opgelost.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
beter gewoon heel nederland 14 dagen thuis opsluiten en de grenzen dicht.....![]()
Alsof het de andere kant van de wereld is.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Inderdaad. 2x vermelden. Maarja ik snap de twijfel wel. Je hebt (veel) geld betaald en de overheden zijn niet duidelijk. Bovendien leek het in Rome ook nog mee te vallen een paar dagen terug.
Als ik Lindsey was zou ik een flixbusje zoeken. Misschien dat die nog rijden?
Pak een trein, Lindsey."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Klopt. Tijdelijke ziekenhuizen zijn ook al geslotenquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:42 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dus in China zelf zijn ze niet meer nodig? Dat klinkt hoopvol.![]()
Dat zei Geert Wilders gisteren ook tijdens het vragenuurtje maar denk niet dat dat realistisch is nu.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
beter gewoon heel nederland 14 dagen thuis opsluiten en de grenzen dicht.....![]()
China gaat gewoon al wat verkenners voor uitsturen ff kijken wat ze straks allemaal in Italië voor een prikkie kunnen opkopenquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:38 schreef Za het volgende:
![]()
Straks gaan er door de uitbraak minder mensen dood en heeft het coronavirus een positief effect op het sterftecijfer in Nederlandquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
minder verkeer op straat = minder verkeersdoden op jaarbasis
zo middelt het vast wel een beetje uit![]()
![]()
En als volgende week de 100 in gaat dan kunnen ze ook flink cashen want opeens kunnen de mensen wel doorrijdenquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
minder verkeer op straat = minder verkeersdoden op jaarbasis
zo middelt het vast wel een beetje uit
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Rijden die wel dan?quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Alsof het de andere kant van de wereld is.
Pak een trein, Lindsey.![]()
Echt he.quote:
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Hehe, dat zou wel werken tot je nieuwe gevallen binnen krijgt. Is alleen wel compleet funest voor de economie. Ik kan makkelijk thuis werken, dus dan is het geen probleem.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
beter gewoon heel nederland 14 dagen thuis opsluiten en de grenzen dicht.....The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Nieuws van het Brabantse front:twitter:volkskrant twitterde op woensdag 11-03-2020 om 13:29:00Het virus is los. De eerste de beste steekproef onder ‘gewone’ Brabanders met lichte verkoudheidsklachten wijst uit dat een aanzienlijk deel van hen geen normale verkoudheid, maar hét coronavirus uit Azië onder de leden heeft https://t.co/JnBz5na2Iy reageer retweet
I´m back.![]()
Dat is heel mooi van de Chinezen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:38 schreef Za het volgende:
![]()
Bronnetje hiervan?quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:38 schreef Za het volgende:
Artikel is alleen van gister.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
Nieuws van het Brabantse front:twitter:volkskrant twitterde op woensdag 11-03-2020 om 13:29:00Het virus is los. De eerste de beste steekproef onder ‘gewone’ Brabanders met lichte verkoudheidsklachten wijst uit dat een aanzienlijk deel van hen geen normale verkoudheid, maar hét coronavirus uit Azië onder de leden heeft https://t.co/JnBz5na2Iy reageer retweet
![]()
Gezien de ernstige situatie in Italië, zei Wang dat hoewel China nog steeds een grote hoeveelheid medisch materiaal nodig heeft, het land - ondanks de moeilijkheden - medische materialen van Italië, waaronder gezichtsmaskers, zal aanbieden en de export van voorraden en apparatuur zal versnellen en verbeteren om te voldoen aan De dringende behoeften van Italië.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:41 schreef Tarado het volgende:
is dat niet een beetje overdreven, alsof ze het daar al helemaal onder controle hebben
Plus medisch personeel dus indien gewenst.
https://forum-fok.digidip(...)nl%2Ftopic%2F2542623![]()
Dat sensatie toontjequote:Op woensdag 11 maart 2020 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
![]()
![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
blablablabla![]()
haha maar Utrecht natuurlijk wel terwijl het daar ook welig tiert... we nemen het virus nu alleen serieus als iets toevallig in Brabant is. Daar worden alle sportwedstrijden afgelast, geen evenementen en feesten niet door, hoeven mensen niet naar werk e.d.quote:
Dat de rest van Nederland vrolijk verder gaat met verspreiden zien we maar even over het hoofd... daar gaan we maatregelen nemen als het te laat is.![]()
R.I.P. Brabantquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
![]()
![]()
Ja, en als je dan toch nog nieuwe gevallen binnen krijgt, krijg je geen steun meer van het volk want alles is er toch al aan gedaan etc.. Is een utopie dit.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:44 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hehe, dat zou wel werken tot je nieuwe gevallen binnen krijgt. Is alleen wel compleet funest voor de economie. Ik kan makkelijk thuis werken, dus dan is het geen probleem.![]()
Nieuws van gisteren 17:21 iddquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Ik zit ook in semi-quarantaine nu vanwege verkoudheidsverschijnselen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
I´m back.![]()
Ja dat klinkt leuk en aardig, maar klantbezoeken afzeggen omdat je hoest en niet lekker bent wordt toch niet geaccepteerdquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:40 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat nu iedereen zo ver is, dat ze zelf wel verantwoordelijkheid nemen. Het labeltje Corona op je klachten is niet nodig lijkt me. Ga in zelfquarantaine en laat het de rest weten.![]()
Ja goed idee! Vrachtwagenchauffeurs, politie, brandweer, binnenvaartschippers allemaal thuiswerken. De supermarkten raken vanzelf wel vol en mensen in nood helpen zichzelf wel evenquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:43 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Heel de wereld 2 weekjes thuis blijven en het probleem is opgelost.
Weisst![]()
Het viel me op dat de volkskrant juist dat toontje niet echt had.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:45 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat sensatie toontje
Als zelfs zij de situatie nu op juiste waarde schatten, dan is er dus echt een probleem.![]()
Ja. Die rijden.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik zou het een dystopie noemen, maar achquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:45 schreef hiburg het volgende:
[..]
Ja, en als je dan toch nog nieuwe gevallen binnen krijgt, krijg je geen steun meer van het volk want alles is er toch al aan gedaan etc.. Is een utopie dit.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Hoe testen ze eigenlijk dat dit hét corona virus is, en niet één van de 'normaal' circulerende corona-virussen dat verkoudheid veroorzaakt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
![]()
In Brabant is dat op dit moment niet zo gekquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:45 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Ja dat klinkt leuk en aardig, maar klantbezoeken afzeggen omdat je hoest en niet lekker bent wordt toch niet geaccepteerd![]()
Bij ons wel hoor, klanten komen uberhaupt de locaties niet meer in de komende tijdquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:45 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Ja dat klinkt leuk en aardig, maar klantbezoeken afzeggen omdat je hoest en niet lekker bent wordt toch niet geaccepteerdThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Ik denk dat de tijdsgeest wat dat betreft de afgelopen dagen erg snel veranderd is hoor.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:45 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Ja dat klinkt leuk en aardig, maar klantbezoeken afzeggen omdat je hoest en niet lekker bent wordt toch niet geaccepteerd![]()
Door te testen op het virus? Ik vind dit een vreemde vraag.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:46 schreef Kekster het volgende:
[..]
Hoe testen ze eigenlijk dat dit hét corona virus is, en niet één van de 'normaal' circulerende corona-virussen dat verkoudheid veroorzaakt.![]()
Personeel is een groot woord. Er gaat een klein team met medische experts naar Italië.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:38 schreef Za het volgende:
China gaat idd mogelijk medisch personeel sturen naar Italië, of is daar ondertussen al mee aangevangen.
A team of five Chinese medical experts will be sent to Italy with a member of the Beijing Red Cross and a specialist from the Chinese Center for Disease Control and Prevention: they will bring "their skills" and supplies to help Italy against the coronavirus epidemic.![]()
Het is een soort DNA-test, ze weten welke code het virus heeft.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:46 schreef Kekster het volgende:
Hoe testen ze eigenlijk dat dit hét corona virus is, en niet één van de 'normaal' circulerende corona-virussen dat verkoudheid veroorzaakt.![]()
![]()
Trump wilde ook al niet toch? Kennelijk is dat een eis voor de functiequote:Op woensdag 11 maart 2020 13:46 schreef Elan het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-van-geen-test-weten
Verstandige man. Not.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
RNA analyse hequote:Op woensdag 11 maart 2020 13:46 schreef Kekster het volgende:
[..]
Hoe testen ze eigenlijk dat dit hét corona virus is, en niet één van de 'normaal' circulerende corona-virussen dat verkoudheid veroorzaakt.
Wat dacht je, dat zo'n virus zich netjes voorstelt?![]()
Daar zijn de experts voor.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:46 schreef Kekster het volgende:
[..]
Zolang je niet in brabant woont of de klant niet in brabant zit niet..tenminste bij ons.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat de tijdsgeest wat dat betreft de afgelopen dagen erg snel veranderd is hoor.![]()
Ik heb hier gisteren een thread over geopend die volgespammed is met troep, en die mods uiteindelijk geheel om zeep geholpen hebben, ondanks dat ik aan bronvermelding deed.quote:![]()
"meneer u heeft het Coronavirus onder de leden"
"Maar gelukkig is het de verkoudsheidsveriant"
🥳"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:47 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het is een soort DNA-test, ze weten welke code het virus heeft.
Ja? Zoiets van "Ni hao, ik kom uit Wuhan. Heb je nog wat longblaasjes voor me?".quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:48 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
RNA analyse he
Wat dacht je, dat zo'n virus zich netjes voorstelt?![]()
Dat ligt dan echt aan je werkgever. Hier regio Twente is er geen bedrijf die ik spreek die geen maatregelen treft, afspraken annuleert, etc.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:48 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Zolang je niet in brabant woont of de klant niet in brabant zit niet..tenminste bij ons.![]()
Mwoah, netjes zou ik het niet noemen. Met het handenschudverbod zijn de fatsoensnormen toch wel opgeschort voor de komende weken.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:48 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
RNA analyse he
Wat dacht je, dat zo'n virus zich netjes voorstelt?The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Je kunt toch zelf ook je verantwoordelijkheid nemen en niet naar evenementen gaan?quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
haha maar Utrecht natuurlijk wel terwijl het daar ook welig tiert... we nemen het virus nu alleen serieus als iets toevallig in Brabant is. Daar worden alle sportwedstrijden afgelast, geen evenementen en feesten niet door, hoeven mensen niet naar werk e.d.
Dat de rest van Nederland vrolijk verder gaat met verspreiden zien we maar even over het hoofd... daar gaan we maatregelen nemen als het te laat is.![]()
![]()
Of ze liegen gewoon glashard natuurlijk om verdere paniek pogen in te dammen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:48 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Trump wilde ook al niet toch? Kennelijk is dat een eis voor de functieblablablabla![]()
Daar ga ik vooralsnog van uit eigenlijk. Economie is vrij belangrijk voor die gasten, die willen geen paniek en proberen wat er nog over is te beschermen maar gaan ondertussen allerlei maatregelen treffen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Of ze liegen gewoon glashard natuurlijk om verdere paniek pogen in te dammen.![]()
Lees verder in de link, dan zie je staan dat ze ook medisch personeel gaan sturen.quote:[b]Op woensdag 11 maart 2020 13:47 schreef Stupidisco het volgende:[/b
Personeel is een groot woord. Er gaat een klein team met medische experts naar Italië.
A team of five Chinese medical experts will be sent to Italy with a member of the Beijing Red Cross and a specialist from the Chinese Center for Disease Control and Prevention: they will bring "their skills" and supplies to help Italy against the coronavirus epidemic.![]()
Het virus is losquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het viel me op dat de volkskrant juist dat toontje niet echt had.
Als zelfs zij de situatie nu op juiste waarde schatten, dan is er dus echt een probleem.
Eerste de beste steekproef (wat voegt dit toe?)
Aanzienlijk deel (4% is aanzienlijk?)
Hét virus uit Azië (wat voegt dit toe?)
Stemmingmakerij. Dit kan een stuk neutraler
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2020 13:51:35 ]![]()
Ow ja dat ontken ik ook nietquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:49 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat ligt dan echt aan je werkgever. Hier regio Twente is er geen bedrijf die ik spreek die geen maatregelen treft, afspraken annuleert, etc.![]()
![]()
Mss worden er zonder dat je het weet maatregelen genomen om het aantal plekken uit te breiden?quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Of ze liegen gewoon glashard natuurlijk om verdere paniek pogen in te dammen.
Wat weet je daarvan?
Voorbereiden gaat beter als niet het hele land in de fik staat...
Tenminste dat is de aanname...![]()
ik begrijp daar ook weinig vanquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
haha maar Utrecht natuurlijk wel terwijl het daar ook welig tiert... we nemen het virus nu alleen serieus als iets toevallig in Brabant is. Daar worden alle sportwedstrijden afgelast, geen evenementen en feesten niet door, hoeven mensen niet naar werk e.d.
Wat an sich best verstandig is.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:50 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Daar ga ik vooralsnog van uit eigenlijk. Economie is vrij belangrijk voor die gasten, die willen geen paniek en proberen wat er nog over is te beschermen maar gaan ondertussen allerlei maatregelen treffen.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Ja? Coronavirussen zijn een grote veroorzaker van verkoudheid.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:48 schreef Pumpalov het volgende:
"meneer u heeft het Coronavirus onder de leden"
"Maar gelukkig is het de verkoudsheidsveriant"
🥳![]()
Die deskundigen hebben het over dat het grootste risico op massabesmettingen zit in zogenaamde "shared air locations" , waar veel mensen dezelfde lucht delen middels een ventilatiesysteem. Bijvoorbeeld cruiseschepen.
Onze treinen, die Sprinters met name hebben ook zo'n kek circulair aircosysteem.blablablabla![]()
je moet het ook verkopenquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het virus is los
Eerste de beste steekproef (wat voegt dit toe?)
Aanzienlijk deel (4% is aanzienlijk?)
Hét virus uit Azië (wat voegt dit toe?)
Stemmingmakerij. Dit kan een stuk neutraler![]()
![]()
een steekproef in het ziekenhuis, waar over het algemeen meer zieke mensen rondlopen inderdaadquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
![]()
![]()
Het is een belangrijke discussie.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:49 schreef Fretwork het volgende:
Arme jongen, ik zou even uitzieken de komende 2 weken
Het betrof hier een steekproef met mensen die volgens het RIVM een afspiegeling zou zijn van de Brabantse bevolking. Maw gigantisch aantal besmettingen onder Brabantse bevolking.
Het werd mij compleet onmogelijk gemaakt deze discussie te voeren, wat is dan het nut van een subforum.![]()
Zo is hij wel ingestoken, dus daar zal voor gecorrigeerd moeten worden. Dacht dat in Tilburg het namelijk 10% was. Wel is dit een steekproef onder mensen met milde luchtwegklachten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:52 schreef byah het volgende:
[..]
een steekproef in het ziekenhuis, waar over het algemeen meer zieke mensen rondlopen inderdaadThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Voor wie is de economie dan niet belangrijk?quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:50 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Daar ga ik vooralsnog van uit eigenlijk. Economie is vrij belangrijk voor die gasten, die willen geen paniek en proberen wat er nog over is te beschermen maar gaan ondertussen allerlei maatregelen treffen.![]()
Ja.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:51 schreef -0- het volgende:
[..]
Ja? Coronavirussen zijn een grote veroorzaker van verkoudheid."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
BELANGRIJKE INFORMATIE Onze speelplaats Småland in IKEA Breda, Heerlen, Eindhoven, Barendrecht en Utrecht zijn tijdelijk gesloten – De overige gebieden in de winkels zijn gewoon geopend. De gezondheid en veiligheid van onze bezoekers en medewerkers zijn voor IKEA topprioriteit. We houden de ontwikkelingen rondom het coronavirus in Nederland nauw in de gaten. We volgen de richtlijnen en het advies van het RIVM en de GGD. Naast de algemeen geldende hygiënemaatregelen die we met elkaar naleven ter voorkoming van verspreiding van het virus, zet IKEA in alle winkels in Nederland ter preventie extra schoonmaakmaatregelen in. IKEA bedankt alle bezoekers voor hun begrip. Houd www.IKEA.nl in de gaten voor updates.
Aldus IKEAIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Ja nou ja, daar zijn die RIVM optredens toch voor, waar we langzaam, dag na dag een stukje gedragsverandering opgelegd krijgenquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:51 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, deels wel. Al zorg je er zo ook voor dat je bevolking niet extra voorzichtig is.
Als die vier weken geleden hadden gezegd, "jongens, virus in china, we stoppen met handenschudden!" dan had heel NLgedaan
![]()
Hoe kunnen ziekenhuismedewerkers nou een afspiegeling zijn van de bevolking?quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:52 schreef Za het volgende:
[..]
Het is een belangrijke discussie.
Het betrof hier een steekproef met mensen die volgens het RIVM een afspiegeling zou zijn van de Brabantse bevolking. Maw gigantisch aantal besmettingen onder Brabantse bevolking.
Het werd mij compleet onmogelijk gemaakt deze discussie te voeren, wat is dan het nut van een subforum.![]()
Je merkt ook dat er eerst gezegd werd overal dat maskers niet werkten. Nu is er een bericht voor huisartsen verstuurd dat zij best met een FFP1 masker verdachte patiënten kunnen bezoeken. Ik zag al enkele huisartsen op Twitter daar openlijk hun wenkbrauwen over optrekken, waarna ze het verzoek kregen niet openlijk de instanties af te vallen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:50 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Daar ga ik vooralsnog van uit eigenlijk. Economie is vrij belangrijk voor die gasten, die willen geen paniek en proberen wat er nog over is te beschermen maar gaan ondertussen allerlei maatregelen treffen.
Dus de 'maskers helpen niet' was wellicht toch een leugentje om bestwil, zodat de mensen niet te boos zouden worden dat ze niet verkrijgbaar zijn.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Nog meer kritiek.twitter:volkskrant twitterde op woensdag 11-03-2020 om 13:31:34China-correspondent @leenvervaeke, die verslag deed in Wuhan en daar met eigen ogen de gevolgen van de corona-epidemie zag, schrikt van de Nederlandse aanpak https://t.co/4D0tfpJyzb reageer retweet
quote:'Rutte en het advies om geen handen te schudden? Prima, maar ook te laat. Op Twitter werd het treffend vergeleken met een dokter die een man adviseert een condoom te gebruiken terwijl zijn vrouw al drie maanden zwanger is.![]()
![]()
![]()
![]()
Aan het plebs. Zo ken ik de volkskrant niet. Het blijft een kutkrant (insert ericmeijers.gif) maar wel vanuit een zelfverklaarde morele superieuriteit. Deze tekst past daar niet bij. Vind ik.quote:
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2020 13:55:02 ]![]()
Deze mensen hadden geen contact met corona patiënten, en zijn geselecteerd omdat ze een afspiegeling zouden zijn van de Brabantse bevolking, en de steekproef hiermee een indicatie van de besmetting zou geven. Volgens het RIVM.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:52 schreef byah het volgende:
een steekproef in het ziekenhuis, waar over het algemeen meer zieke mensen rondlopen inderdaad![]()
wow, de ballenbak dicht! Geen gekke maatregel. Nu is het wachten op de Monkey Towns/Ballorig etc.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:53 schreef TARAraboemdijee het volgende:
BELANGRIJKE INFORMATIE Onze speelplaats Småland in IKEA Breda, Heerlen, Eindhoven, Barendrecht en Utrecht zijn tijdelijk gesloten – De overige gebieden in de winkels zijn gewoon geopend. De gezondheid en veiligheid van onze bezoekers en medewerkers zijn voor IKEA topprioriteit. We houden de ontwikkelingen rondom het coronavirus in Nederland nauw in de gaten. We volgen de richtlijnen en het advies van het RIVM en de GGD. Naast de algemeen geldende hygiënemaatregelen die we met elkaar naleven ter voorkoming van verspreiding van het virus, zet IKEA in alle winkels in Nederland ter preventie extra schoonmaakmaatregelen in. IKEA bedankt alle bezoekers voor hun begrip. Houd www.IKEA.nl in de gaten voor updates.
Aldus IKEA![]()
Ik zou zorgmedewerkers eerder zien als een soort voelsprieten. Ze zullen meer kans maken op alles wat er rondwaart dan de algemene bevolking, omdat ze de hele dag zieke mensen tegenkomen. Dat 10% van de gescreende medewerkers in ziekenhuis X positief bleek, betekent dus niet dat 10% van de lokale bevolking het heeft. Maar het is wél een teken dat het ongemerkt rondwaart en verder kan verspreiden, en dat is het slechte nieuws.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:53 schreef Leandra het volgende:
Hoe kunnen ziekenhuismedewerkers nou een afspiegeling zijn van de bevolking?![]()
Het is grappig want kinderen vallen onder de grootste besmetters maar worden zelf amper ziek van dit virus.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:55 schreef Aventura het volgende:
[..]
wow, de ballenbak dicht! Geen gekke maatregel. Nu is het wachten op de Monkey Towns/Ballorig etc.blablablabla![]()
Mensen in Nederland die denken dat de overheid (RIVM) het beste met ze voor hebben hoe fucking dom kan je zijnquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:54 schreef zipcon het volgende:
Nog meer kritiek.twitter:volkskrant twitterde op woensdag 11-03-2020 om 13:31:34China-correspondent @:leenvervaeke, die verslag deed in Wuhan en daar met eigen ogen de gevolgen van de corona-epidemie zag, schrikt van de Nederlandse aanpak https://t.co/4D0tfpJyzb reageer retweet
![]()
![]()
Zou me niet verbazen dat, als er meer doden gaan vallen, Wilders een motie van wantrouwen gaat indienen en dat Rutte kan inpakken.Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.![]()
Maar voorlopig even van de ketamine afblijven. De "kwaliteit" van je posts leidt er een beetje onder.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:55 schreef vuurbrood het volgende:
Mark Kutte, meneer Bruins(ma) en Jaapie van het RIVM doen niks anders dan het volk voorliegen alles in het belang van de economie![]()
Kutte heeft het al op een akkoordje gegooid met de pensioenfondsen, gewoon lekker dat virus ongecontroleerd laten uitrazen walgelijk ventjeWeisst![]()
Zeg dan niksquote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien, veel vage griepjes kunnen het inmiddels ook zijn. En mensen met vage griepjes ken ik genoeg.![]()
Live: zeven nieuwe besmettingen met corona in regio Amsterdamhttps://www.parool.nl/ned(...)-amsterdam~bacb69b4/quote:13:47
Zeven nieuwe besmettingen met corona in regio Amsterdam
In de regio Amsterdam zijn nu 17 besmettingen met het coronavirus. Acht daarvan zijn in de stad, negen in de omliggende gemeenten. Dat zegt burgemeester Halsema woensdag in de gemeenteraad. Dinsdag waren er tien mensen besmet.
“Er is geen enkele aanleiding tot het afgelasten van evenementen. Daar geeft de situatie geen aanleiding toen. We kunnen niet voorspellen of dat komende dagen of weken anders zal worden. Als dat verandert, heeft dat onmiddellijke gevolgen maar we hopen dat deze situatie niet zal aanbreken.”
Halsema zei ook dat ze in overleg is met de grote zorginstellingen in de stad, ook om voorbereid te zijn op maatschappelijke onrust. Zorginstellingen zeggen volgens Halsema dat zij de zorgvraag goed aankunnen. "Ook als corona zich gestaag ontwikkelt, en mogelijk voor meer patiënten zal zorgen, is er vooralsnog voldoende capaciteit."
De afdeling economische zaken van de gemeente inventariseert of en hoe de regionale economie schade oploopt door de gevolgen van de uitbraak van het coronavirus.![]()
Het feit dat zorgmedewerkers besmet zijn met het coronavirus kan meerdere dingen betekenen. Het kan zijn dat het percentage besmettingen in de ziekenhuizen een weergave is van het aantal besmettingen onder de Brabantse bevolking. Maar het zou ook kunnen betekenen dat het percentage besmettingen onder ziekenhuismedewerkers hoger is, omdat zij door hun werkzaamheden eerder in contact kunnen komen met het virus. Het RIVM gaat dit nog verder uitzoeken.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:55 schreef Za het volgende:
[..]
Deze mensen hadden geen contact met corona patiënten, en zijn geselecteerd omdat ze een afspiegeling zouden zijn van de Brabantse bevolking, en de steekproef hiermee een indicatie van de besmetting zou geven. Volgens het RIVM.
Bron: RIVM![]()
Iedereen had toch wel verwacht dat dit virus al lang aan het rondgaan is? Waarschijnlijk weken geleden al.![]()
Ik denk dat ze dit vooral de wereld ingebracht hebben zodat Henk & Ingrid niet de laatste partijen gingen hamsteren, ten koste van de zorgverleners.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:54 schreef Greys het volgende:
Dus de 'maskers helpen niet' was wellicht toch een leugentje om bestwil, zodat de mensen niet te boos zouden worden dat ze niet verkrijgbaar zijn.![]()
Dat laatste zou me wel degelijk verbazen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:56 schreef Stance het volgende:
Zou me niet verbazen dat, als er meer doden gaan vallen, Wilders een motie van wantrouwen gaat indienen en dat Rutte kan inpakken.
Dat Wilders een motie van wantrouwen indient is de orde van de dag.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Ja klopt, dat blijft een raar verhaal eigenlijk.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Je merkt ook dat er eerst gezegd werd overal dat maskers niet werkten. Nu is er een bericht voor huisartsen verstuurd dat zij best met een FFP1 masker verdachte patiënten kunnen bezoeken. Ik zag al enkele huisartsen op Twitter daar openlijk hun wenkbrauwen over optrekken, waarna ze het verzoek kregen niet openlijk de instanties af te vallen.
Dus de 'maskers helpen niet' was wellicht toch een leugentje om bestwil, zodat de mensen niet te boos zouden worden dat ze niet verkrijgbaar zijn.
Al moet ik zeggen, toen gister die viroloog bij Joe Rogan zei dat dat eigenlijk wel klopte, dat ze niet helpen, ik daar wel vanuit ga.![]()
Volgens 70% van dit forum was half Nederland al dood inmiddelsquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:57 schreef Sapstengel het volgende:
Iedereen had toch wel verwacht dat dit virus al lang aan het rondgaan is? Waarschijnlijk weken geleden al.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:57 schreef Tarado het volgende:
Live: zeven nieuwe besmettingen met corona in regio Amsterdam
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)-amsterdam~bacb69b4/Krankzinnig.quote:“Er is geen enkele aanleiding tot het afgelasten van evenementen. Daar geeft de situatie geen aanleiding toen. We kunnen niet voorspellen of dat komende dagen of weken anders zal worden. Als dat verandert, heeft dat onmiddellijke gevolgen maar we hopen dat deze situatie niet zal aanbreken.”blablablabla![]()
Zou er misschien niet 2 corona virussen zijn? Een met milde klachten en een met zwaardere klachten. En als je ze allebei hebt ga je dood?![]()
Je vergeet de guldenquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Je vergeet nog 'roverheid' en 'het ziekenfonds moet terug'![]()
![]()
Dit klopt gewoon niet. Ik post hier vanaf deel 1, en het zal vast eens gepost zijn maar door enkelen, niet door velen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Volgens 70% van dit forum was half Nederland al dood inmiddels![]()
Het RIVM heeft een nieuw advies uitgebracht over het gebruik van maskers bij COVID-19. Dit advies baseert zich op de huidige kennis van de verspreiding van het virus (via druppels en (in)direct contact): een FFP1-masker biedt voldoende bescherming voor zorgverleners die patiënten met COVID-19 moeten verzorgen. Uitzondering hierop zijn handelingen waar veel aerosolen kunnen ontstaan (zoals op de IC of bij bemonstering): hiervoor wordt een FFP2-masker geadviseerd. Voor huisartsen betekent dit dat FFP1-maskers voldoende bescherming bieden bij een eventueel huisbezoek aan patiënten. Meer informatie vindt u bij het RIVM.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Je merkt ook dat er eerst gezegd werd overal dat maskers niet werkten. Nu is er een bericht voor huisartsen verstuurd dat zij best met een FFP1 masker verdachte patiënten kunnen bezoeken. Ik zag al enkele huisartsen op Twitter daar openlijk hun wenkbrauwen over optrekken, waarna ze het verzoek kregen niet openlijk de instanties af te vallen.
Dus de 'maskers helpen niet' was wellicht toch een leugentje om bestwil, zodat de mensen niet te boos zouden worden dat ze niet verkrijgbaar zijn.
https://m.lhv.nl/actueel/(...)uisartsen-op-een-rij
Maar ze werkten niet hoor, en als ze al werken dan zou het alleen zijn om een ander niet te besmetten maar voor jezelf zou het geen enkele zin hebben...![]()
Jep, is zijn eigen schuld. Omdat hij daar vroeger zo mee liep te strooien, neemt nu niemand hem meer serieus.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:57 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat laatste zou me wel degelijk verbazen.
Dat Wilders een motie van wantrouwen indient is de orde van de dag.Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?![]()
Ik zou het denken aan de experts overlaten. Waarom zou je zelf gaan lopen speculeren over zoiets?quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:58 schreef VersKers het volgende:
Zou er misschien niet 2 corona virussen zijn? Een met milde klachten en een met zwaardere klachten. En als je ze allebei hebt ga je dood?Weisst![]()
Ik vertrouw toch liever op de honderden professionals dan jouw brain fartsquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:58 schreef VersKers het volgende:
Zou er misschien niet 2 corona virussen zijn? Een met milde klachten en een met zwaardere klachten. En als je ze allebei hebt ga je dood?The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Israeli-made oral vaccine for coronavirus on track, but testing will take months
State-funded Migal Galilee Research Institute has been working for 4 years on a vaccine that could be customized for various viruses, so it had a head start when COVID-19 emerged
https://www.timesofisrael(...)ng-will-take-months/![]()
Welnee joh. In Den Haag lieten ze de CPC loop ook volkomen terecht gewoon doorgaan .quote:
Zonder wrijving geen glans![]()
Die selectie heeft het RIVM gedaan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:53 schreef Leandra het volgende:
Hoe kunnen ziekenhuismedewerkers nou een afspiegeling zijn van de bevolking?
Het betrof algemeen ziekenhuis personeel met milde verkoudheidsklachten waarvoor ze normaliter niet thuis zouden blijven, uit meedere ziekenhuizen in Brabant en daarbuiten.
Zonder ooit in risicogebied geweest te zijn, zonder contact met coronapatienten.
In die zin zouden ze misschien zelfs minder met derden in aanraking komen als bv supermarkt personeel.
Plus het voordeel van deze steekproef was ook dat besmettingen onder medisch personeel met minimale klachten in beeld werden gebracht.
Tevens werden patiënten met klachten getest, daaruit bleek 9% besmet.
Ik heb de link nog wel als je wilt.![]()
Gisteren was er nog een bericht uit Amsterdam dat heel de economie daar dreigde in te storten door het gebrek aan toeristen en nu gaan ze besluiten de economische impact te onderzoekenquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:57 schreef Tarado het volgende:
Live: zeven nieuwe besmettingen met corona in regio Amsterdam
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)-amsterdam~bacb69b4/
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
heel vreemd inderdaad dus Ajax - Twente gaat gewoon door met 30.000 mensen vanuit het hele land zo'n beetjequote:![]()
Oke lichtelijk overdreven, maar de algehele tendens was wel dat het allemaal heel erg ging worden vanwege het falende RIVMquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:58 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dit klopt gewoon niet. Ik post hier vanaf deel 1, en het zal vast eens gepost zijn maar door enkelen, niet door velen.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Niet per se door het RIVM, maar wel dat het erg kán worden, en die zorg was terecht en nog steeds terecht.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Oke lichtelijk overdreven, maar de algehele tendens was wel dat het allemaal heel erg ging worden vanwege het falende RIVM![]()
Het feit dat zorgmedewerkers besmet zijn met het coronavirus kan meerdere dingen betekenen. Het kan zijn dat het percentage besmettingen in de ziekenhuizen een weergave is van het aantal besmettingen onder de Brabantse bevolking. Maar het zou ook kunnen betekenen dat het percentage besmettingen onder ziekenhuismedewerkers hoger is, omdat zij door hun werkzaamheden eerder in contact kunnen komen met het virus. Het RIVM gaat dit nog verder uitzoeken.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:00 schreef Za het volgende:
[..]
Die selectie heeft het RIVM gedaan.
Het betrof algemeen ziekenhuis personeel met milde verkoudheidsklachten waarvoor ze normaliter niet thuis zouden blijven, uit meedere ziekenhuizen in Brabant en daarbuiten.
Zonder ooit in risicogebied geweest te zijn, zonder contact met coronapatienten.
In die zin zouden ze misschien zelfs minder met derden in aanraking komen als bv supermarkt personeel.
Plus het voordeel van deze steekproef was ook dat besmettingen onder medisch personeel met minimale klachten in beeld werden gebracht.
Tevens werden patiënten met klachten getest, daaruit bleek 9% besmet.
Ik heb de link nog wel als je wilt.
Bron: RIVMThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
GEEN PANIEK CREËRENquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gisteren was er nog een bericht uit Amsterdam dat heel de economie daar dreigde in te storten door het gebrek aan toeristen en nu gaan ze besluiten de economische impact te onderzoeken
![]()
![]()
Iets aangepast, zie je quote.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:57 schreef Stupidisco het volgende:
Het feit dat zorgmedewerkers besmet zijn met het coronavirus kan meerdere dingen betekenen. Het kan zijn dat het percentage besmettingen in de ziekenhuizen een weergave is van het aantal besmettingen onder de Brabantse bevolking . Maar het zou ook kunnen betekenen dat het percentage besmettingen onder ziekenhuismedewerkers hoger is, omdat zij door hun werkzaamheden eerder in contact kunnen komen met het virus. Het RIVM gaat dit nog verder uitzoeken.
Bron: RIVM![]()
Misschien meer geluk dan wijsheid, de tijd zal het lerenquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Oke lichtelijk overdreven, maar de algehele tendens was wel dat het allemaal heel erg ging worden vanwege het falende RIVM![]()
Ik verbaas me vooral over de lakse houding van de overheid, die een potentieel klein probleem/risico (uiteindelijk is ook slechts 0,000002% van alle Chinezen besmet geraakt) volledig laat escaleren.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Sta je er inmiddels anders in dan 2 weken terug?blablablabla![]()
Zeker. Ik denk dat er inmiddels tienduizenden Nederlanders besmet zijnquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:57 schreef Sapstengel het volgende:
Iedereen had toch wel verwacht dat dit virus al lang aan het rondgaan is? Waarschijnlijk weken geleden al.![]()
![]()
Ik denk ook een minder grote toename, omdat de huisgenoten niet meer testen en meetellen.
Wat dan een vals gevoel van 'valt allemaal wel mee' veroorzaakt en mensen zich minder aan voorschriften en verzoeken houden.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
AH, heerlijk selectiefquote:The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Ik durf niet naar andere mensen te kijken in de bibliotheek hier.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:03 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zeker. Ik denk dat er inmiddels tienduizenden Nederlanders besmet zijn♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Mee eens. Deze hele onzin is gewoon klakkeloos overgegaan in het seizoensgriepje wat hier al wasquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:03 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zeker. Ik denk dat er inmiddels tienduizenden Nederlanders besmet zijnZonder wrijving geen glans![]()
Het lijkt hier wel een Corona-feestje, iedereen enthousiast om zoveel mogelijk nieuwe besmettingen bevestigd te zien krijgen. Ik denk dat sommige balen als het aantal vroeg of laat gaat stagneren.![]()
In België geeft de regering het advies om evenementen met duizend of meer mensen te verbieden.
In Brussel en Wallonië doet men dat, in Vlaanderen (waar de meeste gevallen zijn) veel minder.
Verbieden van evenementen is een bevoegdheid van de burgemeester, maar De Wever claimt dat hij het niet kan doen op basis van een advies, en wil eerst een regeling om de economische schade te vergoeden...Bron: De Standaardquote:Burgemeester van Antwerpen Bart De Wever (N-VA) zei in een eerste reactie dat hij geen evenementen kan verbieden op basis van een advies zoals dat van de federale en regionale regeringen. ‘En als er zo’n richtlijn komt, dan zou er toch ook een schadefonds moeten komen om een economisch bloedbad in de sector en bij de vele onderaannemers te vermijden’, vindt hij.are we infinite or am I alone![]()
dat je er nog durft te komenquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:04 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Ik durf niet naar andere mensen te kijken in de bibliotheek hier.![]()
Ik geloof niets meer van die cijfers.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:03 schreef Greys het volgende:
Ik denk ook een minder grote toename, omdat de huisgenoten niet meer testen en meetellen.
Wat dan een vals gevoel van 'valt allemaal wel mee' veroorzaakt en mensen zich minder aan voorschriften en verzoeken houden.
Zijn veel meer geïnfecteerden. Het geeft alleen wel een aardig beeld waar in Nederland het het heftigst is.![]()
Cijfers zijn sowieso zinloos zonder context van aantal kritieke gevallen en herstelden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:04 schreef ConnerJohn het volgende:
Het lijkt hier wel een Corona-feestje, iedereen enthousiast om zoveel mogelijk nieuwe besmettingen bevestigd te zien krijgen. Ik denk dat sommige balen als het aantal vroeg of laat gaat stagneren.![]()
Enorm, vannacht ook voor geen meter geslapen maar ik werd uit bed gesleurd en moest wel de trein op.quote:♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
uhm, dan zie je het toch echt verkeerdquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:04 schreef ConnerJohn het volgende:
Joh, iedereen hoopt hier maar op 1 ding chaos, dat was al vanaf topic #1 duidelijk.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:04 schreef ConnerJohn het volgende:
Ja, ongelukkige mensen die hopen dat de wereld in brand komt te staan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:06 schreef Remco het volgende:
[..]
Joh, iedereen hoopt hier maar op 1 ding chaos, dat was al vanaf topic #1 duidelijk.![]()
Je moet geen zaken hier gaan lopen insinuerenquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:06 schreef Remco het volgende:
[..]
Joh, iedereen hoopt hier maar op 1 ding chaos, dat was al vanaf topic #1 duidelijk.![]()
Zijn mensen bekend met luchtwegproblemen, bijvoorbeeld astma nou ook kwetsbaarder dan "gezonde" individuen?blablablabla![]()
Historisch gezien doen gebieden waar een ziekte veel doden heeft veroorzaakt het de jaren daarna meestal beter in de groeicijfers dan gebieden waar de ziekte niet wasquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:05 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Doden zijn goed voor de economie volgens het RIVM.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Telkens als ze willen publiceren roept iemand van de redactie 'stop, er komt er nog 1 bij'quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:07 schreef Minimunt het volgende:
begrijp dat nou.. cijfers worden pas rond 14:15 bekend gemaakt.. standaard.![]()
![]()
Ja, mensen met luchtwegproblemen en mensen met hartvaatziekten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:07 schreef Elan het volgende:
Zijn mensen bekend met luchtwegproblemen, bijvoorbeeld astma nou ook kwetsbaarder dan "gezonde" individuen?![]()
Ondertussen zijn alle evenementen boven 1000 personen in Vlaanderen effectief afgelast. Er wordt aan een lijst gewerkt van wat allemaal wordt geschrapt. Organisatoren brengen berichten uit via sociale media. De burgemeester wordt ingehaald door de feiten (en hij heeft niets op met het hogere niveau dus het is meer rivaliteit dan een vraag om duidelijkheid).quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:04 schreef crystal_meth het volgende:
In België geeft de regering het advies om evenementen met duizend of meer mensen te verbieden.
In Brussel en Wallonië doet men dat, in Vlaanderen (waar de meeste gevallen zijn) veel minder.
Verbieden van evenementen is een bevoegdheid van de burgemeester, maar De Wever claimt dat hij het niet kan doen op basis van een advies, en wil eerst een regeling om de economische schade te vergoeden...twitter:HLN_BE twitterde op woensdag 11-03-2020 om 13:46:03LIVE. Eerste coronadode in België - 47 nieuwe besmettingen - Sportpaleis, Lotto Arena en Vorst Nationaal schrappen komende 2 weken alle events - Studio 100 stelt shows uit https://t.co/C8esIdd8mt https://t.co/iSj0CUDCWG reageer retweet
![]()
Bron??quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:07 schreef Minimunt het volgende:
begrijp dat nou.. cijfers worden pas rond 14:15 bekend gemaakt.. standaard.![]()
Ik had ze gister al om 11:48quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:07 schreef Minimunt het volgende:
begrijp dat nou.. cijfers worden pas rond 14:15 bekend gemaakt.. standaard..
![]()
Ik begreep van wel. Asthma weet ik niet zeker, maar over het algemeen geldt wel "hoe beter je longen hoe groter de kans op weinig klachten"quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:07 schreef Elan het volgende:
Zijn mensen bekend met luchtwegproblemen, bijvoorbeeld astma nou ook kwetsbaarder dan "gezonde" individuen?The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
ligt eraan hoeveel testen ze gedaan hebben...oh wachtquote:
Dat is kut. Mijn neefje is astmatisch, loopt ook regelmatig met zo;n inhalator.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:08 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik begreep van wel. Asthma weet ik niet zeker, maar over het algemeen geldt wel "hoe beter je longen hoe groter de kans op weinig klachten"
Gelukkig is hij nog klein dus wellicht minder vatbar.blablablabla![]()
Gezien het kennelijk vaak op de longen slaat bij bijv ouderen, zou best wel eens kunnen. (Geen idee of dat ook al zo aangetoond is)quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:07 schreef Elan het volgende:
Zijn mensen bekend met luchtwegproblemen, bijvoorbeeld astma nou ook kwetsbaarder dan "gezonde" individuen?Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?![]()
Ik vind die virologe Anne Wensing echt een ontzettend vervelend vrouwtje (zat gister weer bij Op1).A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Heeft iemand trouwens een bronnetje over max. 1000 testen per dag? Had een discussie met een collega
RIP. De apocalyps is aanstaande.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:09 schreef alpeko het volgende:
Theater De Bussel in Oosterhout heeft alle voorstellingen tot 17 maart geschraptblablablabla![]()
Maar ze hebben wel gezegd elke dag met 1 update te komen, en die kwam tot nu toe elke keer rond 14:00.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:09 schreef Remco het volgende:
Er is volgensmij ook nooit gezegd, we maken dagelijks nieuwe cijfers bekend om 14:00![]()
Jaja en rond 14:00 het hoogtepunt van de dag. de updatequote:Op woensdag 11 maart 2020 14:07 schreef ConnerJohn het volgende:
[..]
Ja, ongelukkige mensen die hopen dat de wereld in brand komt te staan.![]()
![]()
Heeft het leven nog zin, denk je?quote:♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Betekent ook niet gelijk dat hij erge klachten gaat krijgen natuurlijk.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is kut. Mijn neefje is astmatisch, loopt ook regelmatig met zo;n inhalator.
Gelukkig is hij nog klein dus wellicht minder vatbar.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Ben drie jaar geleden gestopt, doe nu wel aan vapen. Hoop dat m'n risico lager of afwezig is.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:09 schreef Maver24 het volgende:
Mensen die roken hebben ook al een achterstand gelijk![]()
Ik hoest of kuch iig nooit bijna.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
moet je ff in italie zeggen dat het "onzin" is....of als je bekenden van jou aan overlijdenquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Mee eens. Deze hele onzin is gewoon klakkeloos overgegaan in het seizoensgriepje wat hier al waswoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Niet echt, maar dan spreek ik voor mijzelf.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:10 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Heeft het leven nog zin, denk je?![]()
RIVM doet dit gewoon bewustquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:10 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Jaja en rond 14:00 het hoogtepunt van de dag. de update![]()
Geeft vapen niet veel meer problemen dan roken?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ben drie jaar geleden gestopt, doe nu wel aan vapen. Hoop dat m'n risico lager of afwezig is.![]()
Ik hoest of kuch iig nooit bijna.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Zou het zo veel verschil maken?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:11 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Geeft vapen niet veel meer problemen dan roken?![]()
Misschien pas vanavond, als de beurzen gesloten zijn. Doen ze in andere landen ook, om nog meer korte termijn paniek/economische schade in te perken.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:11 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
RIVM doet dit gewoon bewustblablablabla![]()
Ah bij de supermarkten vragen ze nu om te pinnen. Contant geld afgeven liever niet en anders gewoon neerleggen zodat ze het op kunnen pakken. Voorkomt contact met de hand.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Voor longkanker volgens mij wel, ik zal even zoekenquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:12 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zou het zo veel verschil maken?The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Straks pakt het Coronavirus alles van ons af. Zelfs kleinere dartevents worden geschrapt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:11 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Niet echt, maar dan spreek ik voor mijzelf.♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Longkanker is een ander topicquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:12 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Voor longkanker volgens mij wel, ik zal even zoeken![]()
Ik ben sinds 2 weken 100% overgestapt op vapen. Verschil is al merkbaar. En nog lekkerder ookquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ben drie jaar geleden gestopt, doe nu wel aan vapen. Hoop dat m'n risico lager of afwezig is.![]()
Ik hoest of kuch iig nooit bijna.![]()
Denk dat het voor de jongere rokers niet uitmaakt dit virus trouwens. Het zal niet het verschil tussen leven en dood maken, gezien de leeftijdsopbouw van de doden.![]()
Ik ben er bang voor dat we allemaal onze pleziertjes vaarwel kunnen zeggen voor de komende 3/4 maanden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:12 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Straks pakt het Coronavirus alles van ons af. Zelfs kleinere dartevents worden geschrapt.![]()
Welke problemen?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:11 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Geeft vapen niet veel meer problemen dan roken?![]()
Het bleek dit te zijn: https://www.metronieuws.n(...)sterieuze-longziektequote:Op woensdag 11 maart 2020 14:12 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Longkanker is een ander topic
Maar vapen is dus niet per se lekkerder voor de longen, dat is het puntThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
verplaats je de klap dan niet naar morgenvroegquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien pas vanavond, als de beurzen gesloten zijn. Doen ze in andere landen ook, om nog meer korte termijn paniek/economische schade in te perken.![]()
Nou, jonge mensen van de 30 die in China overleden waren aan het virus waren vaak allemaal rokers. Men rookt echt als een ketter daar.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:12 schreef Toefjes het volgende:
Denk dat het voor de jongere rokers niet uitmaakt dit virus trouwens. Het zal niet het verschil tussen leven en dood maken, gezien de leeftijdsopbouw van de doden.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik geef je een knuffel.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:12 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Straks pakt het Coronavirus alles van ons af. Zelfs kleinere dartevents worden geschrapt.
Van twee meter afstand wel.![]()
Het het dat überhaupt gehad amice?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:10 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Heeft het leven nog zin, denk je?
#Levensvragen![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)smet-met-coronavirusquote:HANNOVER - Een speler van de Duitse club Hannover 96, dat uitkomt in de tweede Bundesliga, is besmet met het nieuwe coronavirus. Het gaat om de 23-jarige Timo Hübers.![]()
Buren zijn terug van wintersport, arme buurman heeft griep en daarbij longontsteking.
Heeft antibiotica gekregen, verder niets. Is in Oostenrijk geweest en wordt niet gezien als risico.![]()
Is een fabeltje en buitengewoon slechte berichtgeving. Komt door vitamine E acetaat dat in THC cartridges was toegevoegd door een illegaal bedrijf omdat in de VS de markt niet gereguleerd is. Heeft niets te maken met gewoon vapen van vleoistof met nicotine.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:14 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het bleek dit te zijn: https://www.metronieuws.n(...)sterieuze-longziekte
Maar vapen is dus niet per se lekkerder voor de longen, dat is het puntA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
WTF ?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:15 schreef Tris het volgende:
Buren zijn terug van wintersport, arme buurman heeft griep en daarbij longontsteking.
Heeft antibiotica gekregen, verder niets. Is in Oostenrijk geweest en wordt niet gezien als risico.
Je hebt wel gelijk. We proberen iets te maken van het leven en dan komt de kille realiteit van het eeuwige definitieve niets.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het het dat überhaupt gehad amice?
#Levensvragen♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Dat heeft niets met vapen te maken. Dat zijn mensen die olie hebben verdampt en ingeademd omdat ze hoopten er high van te worden. Olie inhaleren is sowieso bijzonder dodelijk.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:14 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het bleek dit te zijn: https://www.metronieuws.n(...)sterieuze-longziekte
Maar vapen is dus niet per se lekkerder voor de longen, dat is het punt![]()
zinloos maar toch meestal wel gezelligquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het het dat überhaupt gehad amice?
#Levensvragen![]()
1 patiënt overleden, 121 nieuwe patiënten, In totaal 503 positief getest personenquote:Op dit moment zijn 121 nieuwe mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positieve testen op 503. Het aantal nieuwe positieve testen is hoger dan de afgelopen dagen. Een deel van de toename is te verklaren door het zorgonderzoek dat de afgelopen dagen in Noord-Brabant is uitgevoerd. Daarnaast is er een vijfde persoon aan de ziekte overleden. Het gaat om een persoon van 68 met onderliggend lijden.
Van de 503 gemelde gevallen wonen er 223 in de provincie Noord-Brabant en 66 in de provincie Utrecht. Daarnaast wonen er 57 in de provincie Zuid-Holland en 48 in de provincie Limburg. 199 van de 503 personen hadden een bron van besmetting in het buitenland. Bij 92 gevallen is dit nog in onderzoek. De meerderheid van de patiënten met een onbekende bron woont in Noord-Brabant.
Zorgonderzoek
Van 6-8 maart werden 1097 medewerkers in ziekenhuizen in Noord-Brabant getest. 3,9% bleek inderdaad het coronavirus te hebben. De percentages verschillen per ziekenhuis. Ook werden 200 patiënten getest. Van deze patiënten bleek gemiddeld 9% het virus te hebben. De mensen die getest zijn, hadden al klachten.
Risicogebieden aangepast
De lijst met risicogebieden is aangepast. De omgeving in het noorden van Italië is uitgebreid naar Italië. Singapore en Macau worden niet langer gezien als een risicogebied, omdat het virus daar niet meer op grote schaal verspreid wordt.
Vanaf nu geldt dus:
Heb je koorts (meer dan 38⁰ Celsius) en luchtwegklachten (zoals hoesten of kortademigheid) en heb je contact gehad met een patiënt met het coronavirus of ben je de afgelopen 14 dagen in een van de volgende gebieden geweest:
China (inclusief Hongkong)
Italië
Iran
Zuid-Korea
Neem dan telefonisch contact op met je huisarts.![]()
Ik voel Corona feestjes aankomen. Net als mazelen feestjes! Je kunt het beter nu krijgen nu de zorg nog niet overbelast is!![]()
Gaat echt langzaam.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:15 schreef JK het volgende:
Dan zitten we dus pas rond het weekend over de 1000 heen, ik had het morgen al verwacht.![]()
Nogal veel als je bedenkt dat alle niet geteste huisgenoten er dus niet eens bij zitten.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
LIVE | 27 Nederlandse reizigers in Vietnam in quarantaine, derde coronadode in Duitsland
CORONAVIRUSEen groep van 27 vakantiegangers, vermoedelijk allemaal Nederlanders, zit in quarantaine in Vietnam. Ze moeten in een hotel in isolatie de uitslag van hun testen afwachten. In Duitsland is vandaag een derde dode gevallen, in België viel een eerste sterfgeval te betreuren. Het totaal aantal besmettingen in Nederland is de afgelopen 24 uur met 61 toegenomen tot 382. Het dodental is opgelopen naar 4.blablablabla![]()
Of ze testen te langzaam. Rustig aan het virus laten landen, anders massale paniek.quote:
En wat ze hier al zeggen, beter nu krijgen dan over 2 weken.![]()
Op de Riazop-meter zouden we allemaal al dood zijn.quote:♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Heb net zegelboekje ingeleverd en de kassier wou het geld in mijn hand leggen, en ik zei "leg maar neer". O ja, dat is nog even wennen mevrouw.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:12 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ah bij de supermarkten vragen ze nu om te pinnen. Contant geld afgeven liever niet en anders gewoon neerleggen zodat ze het op kunnen pakken. Voorkomt contact met de hand.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: