Niet per se door het RIVM, maar wel dat het erg kán worden, en die zorg was terecht en nog steeds terecht.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Oke lichtelijk overdreven, maar de algehele tendens was wel dat het allemaal heel erg ging worden vanwege het falende RIVM
Het feit dat zorgmedewerkers besmet zijn met het coronavirus kan meerdere dingen betekenen. Het kan zijn dat het percentage besmettingen in de ziekenhuizen een weergave is van het aantal besmettingen onder de Brabantse bevolking. Maar het zou ook kunnen betekenen dat het percentage besmettingen onder ziekenhuismedewerkers hoger is, omdat zij door hun werkzaamheden eerder in contact kunnen komen met het virus. Het RIVM gaat dit nog verder uitzoeken.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:00 schreef Za het volgende:
[..]
Die selectie heeft het RIVM gedaan.
Het betrof algemeen ziekenhuis personeel met milde verkoudheidsklachten waarvoor ze normaliter niet thuis zouden blijven, uit meedere ziekenhuizen in Brabant en daarbuiten.
Zonder ooit in risicogebied geweest te zijn, zonder contact met coronapatienten.
In die zin zouden ze misschien zelfs minder met derden in aanraking komen als bv supermarkt personeel.
Plus het voordeel van deze steekproef was ook dat besmettingen onder medisch personeel met minimale klachten in beeld werden gebracht.
Tevens werden patiënten met klachten getest, daaruit bleek 9% besmet.
Ik heb de link nog wel als je wilt.
GEEN PANIEK CREËRENquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gisteren was er nog een bericht uit Amsterdam dat heel de economie daar dreigde in te storten door het gebrek aan toeristen en nu gaan ze besluiten de economische impact te onderzoeken
Iets aangepast, zie je quote.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:57 schreef Stupidisco het volgende:
Het feit dat zorgmedewerkers besmet zijn met het coronavirus kan meerdere dingen betekenen. Het kan zijn dat het percentage besmettingen in de ziekenhuizen een weergave is van het aantal besmettingen onder de Brabantse bevolking . Maar het zou ook kunnen betekenen dat het percentage besmettingen onder ziekenhuismedewerkers hoger is, omdat zij door hun werkzaamheden eerder in contact kunnen komen met het virus. Het RIVM gaat dit nog verder uitzoeken.
Bron: RIVM
Misschien meer geluk dan wijsheid, de tijd zal het lerenquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Oke lichtelijk overdreven, maar de algehele tendens was wel dat het allemaal heel erg ging worden vanwege het falende RIVM
Ik verbaas me vooral over de lakse houding van de overheid, die een potentieel klein probleem/risico (uiteindelijk is ook slechts 0,000002% van alle Chinezen besmet geraakt) volledig laat escaleren.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Sta je er inmiddels anders in dan 2 weken terug?
Zeker. Ik denk dat er inmiddels tienduizenden Nederlanders besmet zijnquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:57 schreef Sapstengel het volgende:
Iedereen had toch wel verwacht dat dit virus al lang aan het rondgaan is? Waarschijnlijk weken geleden al.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |