Hij zegt ook letterlijk dat er een moment komt dat we weer verslappen (zoals China nu doet) en met z'n allen weer overgaan tot de orde van de dag. en dat dat feitelijk pas het moment is dat het virus écht genadeloos gaat toeslaan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als iemand het niet helemaal wil kijken kan ik aanraden om in ieder geval de eerste 30 minuten mee te pakken. Ik wil zelfs wel een samenvatting van die eerste 30-minuten maken later vandaag (na werk). Het is echt informatief en het komt van iemand die echt wel weet waar hij over praat.
Vooral de "het is maar een griep" roepers moeten hier even goed naar luisteren.
Ik betwijfel het. Zolang we netjes in het midden blijven van alle landen, en er geen Italiaanse taferelen op de IC's ontstaan, doen we het netjes.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:23 schreef Mammietje het volgende:
Het niet/weinig testen zal ons internationaal ook niet de beste naam opleveren.
Waardeloos beleid (wat ons nu al verweten wordt) en ook nog onbetrouwbare cijfers.
Waarom zou die er zijn? Het enige wat normaal gebeurt is een update op de rivm site.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:25 schreef hiburg het volgende:
Ik heb verder nog niets kunnen vinden over de persconferentie om 14:00 uur...
Onmogelijk. Teveel variabelen en ze zijn halverwege veranderd met wie ze testen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:19 schreef DustPuppy het volgende:
Gezien de testmethodiek zou ik het op prijs stellen als iemand even met een wetenschappelijke blik een extrapolatie maakt van de officiële cijfers naar de reële cijfers, zoals dat ook in de VS is gedaan.
@El-Stinhotwitter:ASRomaEN twitterde op woensdag 11-03-2020 om 13:23:06🔴Breaking news: #ASRoma will not travel to Spain for the @EuropaLeague match against @SevillaFC_ENG after the plane from Italy was not authorised to land in Spain. More details from UEFA soon. https://t.co/vnVmJLkeRC reageer retweet
quote:Aan allen in dit topic,
Deze topicreeks gaat snel. Heel snel. Het onderwerp is er eentje waar soms ook best wat zorgen, ergernis, frustratie etc bij komt kijken.
De mods doen dit forum naast hun normale taken als vrijwilligers.
Wij willen een beroep op jullie allen doen: Laat je in deze reeks van je beste kant zien. Alleen dan blijft het leesbaar, alleen dan blijft het te behappen voor de mods.
** Zie je een post die je echt niet vindt kunnen, zet een TR en duik er niet allemaal overheen. Dan moeten mods een complete discussie gaan verwijderen ipv één post.
** Er zijn andere topics in dit forum voor Slowchat, de 'het is maar een griepje' discussie, de hihaho grapjes etc. Hou dat in deze reeks dus zo veel mogelijk beperkt ajb.
** Laat het persoonlijke gehakketak op elkaar gewoon even achterwege.
** Mocht er toch een discussie geveegd worden en er wordt in alle haast een post te veel verwijderd per ongeluk, haal een keer je schouders op.
De mods doen wat ze kunnen. En ook zij willen wel een keer gewoon bijlezen over het onderwerp hier of even ontspannen. Hou daar rekening mee. Help een handje.
Dankjewel!
Ik gok dat men gewoon wat later is. 'Officiële' moment is pas om 14:00 natuurlijk, dus tot die tijd is het gewoon afwachten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:30 schreef Maver24 het volgende:
Cvs bestandje is gewoon nog niet online gezet? Zijn vast erachter gekomen dat wij het eerder konden zien
Omdat iemand dat hier net meldde, had ie op twitter gelezen (kennelijk klopt het niet). Normaal is de .csv file er al rond deze tijd maar nu nog niet (of de link is veranderd, dat kan ook).quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:26 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Waarom zou die er zijn? Het enige wat normaal gebeurt is een update op de rivm site.
quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij zegt ook letterlijk dat er een moment komt dat we weer verslappen (zoals China nu doet) en met z'n allen weer overgaan tot de orde van de dag. en dat dat feitelijk pas het moment is dat het virus écht genadeloos gaat toeslaan.
Ja, had ik al gelezen. Getafe gaat waarschijnlijk ook niet afreizen naar Inter omdat ze anders mogelijk niet terug kunnen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:27 schreef Caland het volgende:
@:el-stinhotwitter:ASRomaEN twitterde op woensdag 11-03-2020 om 13:23:06🔴Breaking news: #ASRoma will not travel to Spain for the @:EuropaLeague match against @:SevillaFC_ENG after the plane from Italy was not authorised to land in Spain. More details from UEFA soon. https://t.co/vnVmJLkeRC reageer retweet
Ik snap niet zo goed waarom mensen perse getest willen worden? Voor mensen met een onderliggende aandoening wel, maar normaal gezonde mensen kunnen toch gewoon zelf maatregelen treffen en thuis uitzieken? Of willen ze zo zonder problemen twee weken "vakantie" bij hun werkgever afdwingen?quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gericht ??? ik lees en hoor tientallen verhalen met serieuze klachten en zelfs mensen die naar noord italie zijn geweest en klachten hebben die NIET getest worden.
Daar hebben we Lindsey weer domme naïeve trutquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Op het vliegveld van Rome zitten meerdere Nederlanders vast die terug naar huis willen, zoals Lindsey (22). Zij vertrok samen met haar vriend naar Rome voordat het reisadvies werd aangescherpt. Verschillende vluchten terug naar Nederland zijn geannuleerd, laat ze ons via Facebook weten. "We hebben geboekt via TUI, maar die sturen ons door naar KLM, omdat zij vluchten annuleren."
Bij de balie van KLM kan ze kosteloos hun vlucht omboeken, maar de vraag is of er wel een vliegtuig gaat. "De eerstvolgende vlucht via KLM is vanavond, maar deze is vol en wordt waarschijnlijk ook weer gecanceld."
Lindsey had vooraf geprobeerd haar vakantie te annuleren, maar omdat er geen negatief reisadvies was, kon dat niet zonder kosten. "Na veel wikken en wegen zijn we toch maar gegaan, maar dat hadden we beter niet kunnen doen."
nos
Dat excuus dat er geen negatief reisadvies was de hele tijd....
Dank, neem het niet echt serieus meer nu ik de bron zie...quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:32 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Tweet in kwestie, maar bevestiging is er niet
https://twitter.com/RobScheepers/status/1237707202229665793
Nou vanuit de theorie 'alles er aan doen om in te dammen' is het logisch om alle gevallen te willen opsporen. A la Z-Korea. Nu krijgen we wel te horen dat we in de 'indamfase' zitten maar lijken dit soort niet-testen maatregelen daar niet mee te matchenquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:33 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom mensen perse getest willen worden? Voor mensen met een onderliggende aandoening wel, maar normaal gezonden mensen kunnen toch gewoon zelf maatregelen treffen en thuis uitzieken? Of willen ze zo zonder problemen twee weken "vakantie" bij hun werkgever afdwingen?
Of zijn deze mensen allemaal zo wetenschappelijk ingesteld en doen ze het om de cijfers zoveel mogelijk bij de realiteit aan te laten sluiten?
Een diagnose COVID-19 kan inderdaad op meer begrip rekenen van een werkgever/opdrachtgever/klant dan uit voorzorg thuis blijven met een kuchje. Bovendien moeten bij een diagnose COVID-19 ook alle huisgenoten 2 weken thuis blijven, en zó ver zullen de meeste mensen niet gaan uit eigen initiatief, bij iets dat ook gewoon een normale verkoudheid kan zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:33 schreef erkel het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom mensen perse getest willen worden? Voor mensen met een onderliggende aandoening wel, maar normaal gezonde mensen kunnen toch gewoon zelf maatregelen treffen en thuis uitzieken? Of willen ze zo zonder problemen twee weken "vakantie" bij hun werkgever afdwingen?
Ik snap het wel vanuit oogpunt van het RIVM of de overheid. Zo kan je onderzoek doen naar de bron, maar voor de mensen zelf die klachten vertonen en die met alle macht getest willen worden. Je biedt je aan voor testen en als het geweigerd wordt, so be it...toch?quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:35 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Nou vanuit de theorie 'alles er aan doen om in te dammen' is het logisch om alle gevallen te willen opsporen. A la Z-Korea. Nu krijgen we wel te horen dat we in de 'indamfase' zitten maar lijken dit soort niet-testen maatregelen daar niet mee te matchen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |