abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191958286
quote:
Pandemie

Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.

Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.

Bron
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Informatie bij gezondheidsinstituten:

RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie

ECDC European Centre for Disease Prevention and Control - COVID_19

WHO World Health Organisation - Q & A

• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351

Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 6 maart 2020 door het RIVM

Getallen (aantallen) & Trackers:

• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

https://corona-scanner.com/ World live counter

• Worldometers: https://www.worldometers.info/coronavirus/

Alle gevallen, in een lijst

Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

Kaartjes totdat je er dood bij neervalt:

• Timelapse: Mapping the Outbreak

Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)

Preppers kaart verspreiding in NL

Nog een kaartje van NL

• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER

• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER

Wuhan Corona Virus Map

Informatie & achtergronden:

• Wikipedia: Coronavirus outbreak

• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis

Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.

Dit doet corona met je, als je pech hebt.

On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2

CoronaVirus Freedom Of Speech

• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

COR / Exponentiële groei en epidemieën.

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland

En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet :)

pi_191958295

Gister hier ook al geplaatst door @schommelstoel maar echt een uitstekend verhaal van die man bij Joe Rogan.
  woensdag 11 maart 2020 @ 13:19:10 #3
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191958297
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:13 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Onder deze omstandigheden nog gaan... :')
Ik zou oprecht niet weten waarom niet. Ik loop hier meer ‘gevaar’
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 11 maart 2020 @ 13:19:25 #4
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_191958299
Gezien de testmethodiek zou ik het op prijs stellen als iemand even met een wetenschappelijke blik een extrapolatie maakt van de officiële cijfers naar de reële cijfers, zoals dat ook in de VS is gedaan.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 11 maart 2020 @ 13:19:35 #5
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191958305
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:17 schreef Noek het volgende:
Net contact gehad met iemand in China en zij zei dat de enige besmettingen nu van overzees komen
en dan is het ook meteen waar natuurlijk
pi_191958314
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:15 schreef Kyran het volgende:
Wat mij betreft kunnen ze net zo goed ophouden met die dagelijkse updates. Het zegt namelijk niks meer.

Wij hebben in Nederland veel meer besmettingen dan wat het RIVM beweert (en eigenlijk ook wel toegeeft), dus wat zegt zo'n getal nou? Het is een beetje zand in de ogen van de gemiddelde burger gooien en dat is volgens mij best gevaarlijk.

Veel mensen verdiepen zich hier (terecht) niet in. Zien dan 365 besmettingen na bijna twee weken en denken "zie je wel, het is maar een griep".
Ik denk dat ze in elk land wel achterhaald zijn en slechts een fractie van de werkelijkheid weergeven. Daarom gewoon luisteren naar de experts :Y
pi_191958315
quote:
_O-

Ook echt specifiek wc-papier, zou die trend dan gewoon ergens bij toeval ontstaan en dat mensen dan vervolgens massaal besluiten dat er een tekort is en die shit gaan hamsteren, waardoor het lot van lege schappen zichzelf vervult ? :D
blablablabla
pi_191958316
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:15 schreef Kyran het volgende:
Wat mij betreft kunnen ze net zo goed ophouden met die dagelijkse updates. Het zegt namelijk niks meer.

Wij hebben in Nederland veel meer besmettingen dan wat het RIVM beweert (en eigenlijk ook wel toegeeft), dus wat zegt zo'n getal nou? Het is een beetje zand in de ogen van de gemiddelde burger gooien en dat is volgens mij best gevaarlijk.

Veel mensen verdiepen zich hier (terecht) niet in. Zien dan 365 besmettingen na bijna twee weken en denken "zie je wel, het is maar een griep".
Dat weinige testen en bagatelliserend overkomende overheid zorgt er mede voor dat ene groot deel van de bevolking het inderdaad niet serieus neemt.

Chinese collega is blij dat zijn ouders in Shanghai wonen en niet in NL (qua besmettingskans)
pi_191958317
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:09 schreef Mike het volgende:
Zonder gesloten grenzen is het toch wel echt dweilen met de kraan open:
[..]

*blijft hoop houden
De besmettingen komen daar idd binnen.
Maar het verspreidt daar niet zo snel dus dan heeft de temperatuur wel degelijk invloed, denk ik, hoop ik, wil ik.
Go hard or go home
  woensdag 11 maart 2020 @ 13:20:37 #10
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_191958326
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:17 schreef Predator40 het volgende:

[..]

gericht ??? ik lees en hoor tientallen verhalen met serieuze klachten en zelfs mensen die naar noord italie zijn geweest en klachten hebben die NIET getest worden.
Ik zie alleen een paar berichten op fok/twitter van mensen die zo hard mogelijk schreeuwen omdat ze een test willen vanwege hun hypochondrie.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 maart 2020 @ 13:20:42 #11
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191958327
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:19 schreef Scrummie2.1 het volgende:

Gister hier ook al geplaatst door @:schommelstoel maar echt een uitstekend verhaal van die man bij Joe Rogan.
Als iemand het niet helemaal wil kijken kan ik aanraden om in ieder geval de eerste 30 minuten mee te pakken. Ik wil zelfs wel een samenvatting van die eerste 30-minuten maken later vandaag (na werk). Het is echt informatief en het komt van iemand die echt wel weet waar hij over praat.

Vooral de "het is maar een griep" roepers moeten hier even goed naar luisteren.
pi_191958334
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

man man

Nou ja jongens, in NL staat een hele grote pleepapierfabriek, daar kak je niet tegenop
in australie maakt 1 fabriek ook al 300.000 rollen per uur 24/7
dus over een weekje kan ik het hier in de aanbieding kopen
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 maart 2020 @ 13:21:38 #13
416575 crew  Evenstar
pi_191958340
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:20 schreef Kekster het volgende:

[..]

Ik denk dat ze in elk land wel achterhaald zijn en slechts een fractie van de werkelijkheid weergeven. Daarom gewoon luisteren naar de experts :Y
Enige cijfers die ik serieus neem zijn die van ZK :)
pi_191958346
https://twitter.com/i/status/1237708568528408579

Dit is serieus bijna net zo erg als die heikneuters die naar zo'n all-inclusive hotel gaan en om 7 uur 's ochtends achter een meetlint staan te wachten totdat ze naar hun bedjes kunnen sprinten.

Man o man.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 11 maart 2020 @ 13:22:35 #15
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_191958355
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:21 schreef Kyran het volgende:

[..]

Die testen veel te veel waardoor er onrealistische uitkomsten zijn. Die mensen die eerder getest zijn, worden later alsnog ziek.
pi_191958356
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:21 schreef Kyran het volgende:

[..]

Die liggen waarschijnlijk nog het meest in de buurt van de werkelijkheid inderdaad.
pi_191958360
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:19 schreef DustPuppy het volgende:
Gezien de testmethodiek zou ik het op prijs stellen als iemand even met een wetenschappelijke blik een extrapolatie maakt van de officiële cijfers naar de reële cijfers, zoals dat ook in de VS is gedaan.
Niemand met verstand van dit soort datasets kan op basis van de vrij beschikbare gegevens een zinnige uitspraak doen.

Of wel, maar dan met een betrouwbaarheidsinterval van 500% :P en dat durf ik ook nog wel :)
pi_191958361
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:14 schreef BertV het volgende:

Op dit soort momenten zie je hoe belangrijk het is dat we in de EU zitten.
De EU heeft geen poot uitgestoken naar Italië, ondanks hun hulpvraag.
pi_191958365
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:20 schreef Kekster het volgende:

[..]

de experts die gemuilkorfd zijn door onze regering ? :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_191958375
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:22 schreef Za het volgende:

[..]

Of goede europese richtlijnen gegeven in aanpak virus. het is toch een beetje, ''zoek het maar uit guys'',
pi_191958376
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:22 schreef Za het volgende:

[..]

Ik denk dat de quote dan ook haske sarcastisch is.
Go hard or go home
pi_191958379
Het niet/weinig testen zal ons internationaal ook niet de beste naam opleveren.
Waardeloos beleid (wat ons nu al verweten wordt) en ook nog onbetrouwbare cijfers.
  woensdag 11 maart 2020 @ 13:24:08 #23
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_191958384
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:23 schreef Predator40 het volgende:

[..]

De experts die ook zo'n puik werk afgeleverd hebben met de q-koorts, die ja.
And so is the past
pi_191958386
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:23 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Bronnen en onderbouwing voor deze uitspraak?
pi_191958397
pi_191958404
Ik heb verder nog niets kunnen vinden over de persconferentie om 14:00 uur...
pi_191958408
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:20 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als iemand het niet helemaal wil kijken kan ik aanraden om in ieder geval de eerste 30 minuten mee te pakken. Ik wil zelfs wel een samenvatting van die eerste 30-minuten maken later vandaag (na werk). Het is echt informatief en het komt van iemand die echt wel weet waar hij over praat.

Vooral de "het is maar een griep" roepers moeten hier even goed naar luisteren.
Hij zegt ook letterlijk dat er een moment komt dat we weer verslappen (zoals China nu doet) en met z'n allen weer overgaan tot de orde van de dag. en dat dat feitelijk pas het moment is dat het virus écht genadeloos gaat toeslaan.
blablablabla
pi_191958432
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:23 schreef Mammietje het volgende:
Het niet/weinig testen zal ons internationaal ook niet de beste naam opleveren.
Waardeloos beleid (wat ons nu al verweten wordt) en ook nog onbetrouwbare cijfers.
Ik betwijfel het. Zolang we netjes in het midden blijven van alle landen, en er geen Italiaanse taferelen op de IC's ontstaan, doen we het netjes.
  woensdag 11 maart 2020 @ 13:26:54 #29
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_191958436
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:25 schreef hiburg het volgende:
Ik heb verder nog niets kunnen vinden over de persconferentie om 14:00 uur...
Waarom zou die er zijn? Het enige wat normaal gebeurt is een update op de rivm site.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 maart 2020 @ 13:27:04 #30
416575 crew  Evenstar
pi_191958440
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:19 schreef DustPuppy het volgende:
Onmogelijk. Teveel variabelen en ze zijn halverwege veranderd met wie ze testen.

Eigenlijk moet je de getallen vanaf maandag weer als een aparte reeks zien (of zelfs vanaf zondag).

Daarnaast zijn er honderden besmettingen die ze niet testen. Het doel is namelijk niet alle gevallen in kaart brengen. Dat gaven ze na 3 dagen al op.

Is niet erg, maar die getallen zeggen dus niks meer.
  woensdag 11 maart 2020 @ 13:27:19 #31
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191958444
Op het vliegveld van Rome zitten meerdere Nederlanders vast die terug naar huis willen, zoals Lindsey (22). Zij vertrok samen met haar vriend naar Rome voordat het reisadvies werd aangescherpt. Verschillende vluchten terug naar Nederland zijn geannuleerd, laat ze ons via Facebook weten. "We hebben geboekt via TUI, maar die sturen ons door naar KLM, omdat zij vluchten annuleren."

Bij de balie van KLM kan ze kosteloos hun vlucht omboeken, maar de vraag is of er wel een vliegtuig gaat. "De eerstvolgende vlucht via KLM is vanavond, maar deze is vol en wordt waarschijnlijk ook weer gecanceld."

Lindsey had vooraf geprobeerd haar vakantie te annuleren, maar omdat er geen negatief reisadvies was, kon dat niet zonder kosten. "Na veel wikken en wegen zijn we toch maar gegaan, maar dat hadden we beter niet kunnen doen."

nos

Dat excuus dat er geen negatief reisadvies was de hele tijd....
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191958451
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:24 schreef theNull het volgende:
[ afbeelding ]
Goede uitleg ook (8>
  woensdag 11 maart 2020 @ 13:27:56 #33
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191958455
ASRomaEN twitterde op woensdag 11-03-2020 om 13:23:06 🔴Breaking news: #ASRoma will not travel to Spain for the @EuropaLeague match against @SevillaFC_ENG after the plane from Italy was not authorised to land in Spain. More details from UEFA soon. https://t.co/vnVmJLkeRC reageer retweet
@El-Stinho
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 maart 2020 @ 13:29:25 #34
163650 Greys
pi_191958472
quote:
Aan allen in dit topic,

Deze topicreeks gaat snel. Heel snel. Het onderwerp is er eentje waar soms ook best wat zorgen, ergernis, frustratie etc bij komt kijken.

De mods doen dit forum naast hun normale taken als vrijwilligers.

Wij willen een beroep op jullie allen doen: Laat je in deze reeks van je beste kant zien. Alleen dan blijft het leesbaar, alleen dan blijft het te behappen voor de mods.

** Zie je een post die je echt niet vindt kunnen, zet een TR en duik er niet allemaal overheen. Dan moeten mods een complete discussie gaan verwijderen ipv één post.

** Er zijn andere topics in dit forum voor Slowchat, de 'het is maar een griepje' discussie, de hihaho grapjes etc. Hou dat in deze reeks dus zo veel mogelijk beperkt ajb.

** Laat het persoonlijke gehakketak op elkaar gewoon even achterwege.

** Mocht er toch een discussie geveegd worden en er wordt in alle haast een post te veel verwijderd per ongeluk, haal een keer je schouders op.

De mods doen wat ze kunnen. En ook zij willen wel een keer gewoon bijlezen over het onderwerp hier of even ontspannen. Hou daar rekening mee. Help een handje.

Dankjewel!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191958482
Cvs bestandje is gewoon nog niet online gezet? Zijn vast erachter gekomen dat wij het eerder konden zien
pi_191958489
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:30 schreef Maver24 het volgende:
Cvs bestandje is gewoon nog niet online gezet? Zijn vast erachter gekomen dat wij het eerder konden zien
Ik gok dat men gewoon wat later is. 'Officiële' moment is pas om 14:00 natuurlijk, dus tot die tijd is het gewoon afwachten.
pi_191958496
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:26 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Waarom zou die er zijn? Het enige wat normaal gebeurt is een update op de rivm site.
Omdat iemand dat hier net meldde, had ie op twitter gelezen (kennelijk klopt het niet). Normaal is de .csv file er al rond deze tijd maar nu nog niet (of de link is veranderd, dat kan ook).
We wachten af op de cijfers...
pi_191958506
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:25 schreef Elan het volgende:

[..]

Hij zegt ook letterlijk dat er een moment komt dat we weer verslappen (zoals China nu doet) en met z'n allen weer overgaan tot de orde van de dag. en dat dat feitelijk pas het moment is dat het virus écht genadeloos gaat toeslaan.
:'(
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 maart 2020 @ 13:32:07 #39
416575 crew  Evenstar
pi_191958509
Dat laatste bericht op NOS...

Nee slim, neem even tientallen kinderen mee naar werk. Goed idee.
pi_191958513
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:27 schreef Caland het volgende:
ASRomaEN twitterde op woensdag 11-03-2020 om 13:23:06 🔴Breaking news: #ASRoma will not travel to Spain for the @:EuropaLeague match against @:SevillaFC_ENG after the plane from Italy was not authorised to land in Spain. More details from UEFA soon. https://t.co/vnVmJLkeRC reageer retweet
@:el-stinho
Ja, had ik al gelezen. Getafe gaat waarschijnlijk ook niet afreizen naar Inter omdat ze anders mogelijk niet terug kunnen.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 maart 2020 @ 13:32:36 #41
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191958519
Tweet in kwestie, maar bevestiging is er niet
https://twitter.com/RobScheepers/status/1237707202229665793
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 11 maart 2020 @ 13:33:41 #42
75556 erkel
back from Dagestan
pi_191958540
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:17 schreef Predator40 het volgende:

[..]

gericht ??? ik lees en hoor tientallen verhalen met serieuze klachten en zelfs mensen die naar noord italie zijn geweest en klachten hebben die NIET getest worden.
Ik snap niet zo goed waarom mensen perse getest willen worden? Voor mensen met een onderliggende aandoening wel, maar normaal gezonde mensen kunnen toch gewoon zelf maatregelen treffen en thuis uitzieken? Of willen ze zo zonder problemen twee weken "vakantie" bij hun werkgever afdwingen?

Of zijn deze mensen allemaal zo wetenschappelijk ingesteld en doen ze het om de cijfers zoveel mogelijk bij de realiteit aan te laten sluiten?
Weisst
pi_191958543
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Op het vliegveld van Rome zitten meerdere Nederlanders vast die terug naar huis willen, zoals Lindsey (22). Zij vertrok samen met haar vriend naar Rome voordat het reisadvies werd aangescherpt. Verschillende vluchten terug naar Nederland zijn geannuleerd, laat ze ons via Facebook weten. "We hebben geboekt via TUI, maar die sturen ons door naar KLM, omdat zij vluchten annuleren."

Bij de balie van KLM kan ze kosteloos hun vlucht omboeken, maar de vraag is of er wel een vliegtuig gaat. "De eerstvolgende vlucht via KLM is vanavond, maar deze is vol en wordt waarschijnlijk ook weer gecanceld."

Lindsey had vooraf geprobeerd haar vakantie te annuleren, maar omdat er geen negatief reisadvies was, kon dat niet zonder kosten. "Na veel wikken en wegen zijn we toch maar gegaan, maar dat hadden we beter niet kunnen doen."

nos

Dat excuus dat er geen negatief reisadvies was de hele tijd....
Daar hebben we Lindsey weer domme naïeve trut :')

Ze zoekt het maar uit hoe ze terugkomt :W
  woensdag 11 maart 2020 @ 13:34:23 #44
62913 Blik
The one and Only!
pi_191958547
wat is de link voor dat csv bestand?
pi_191958556
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:34 schreef Blik het volgende:
wat is de link voor dat csv bestand?
https://www.volksgezondhe(...)k_corona11032020.csv
pi_191958560
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:32 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Tweet in kwestie, maar bevestiging is er niet
https://twitter.com/RobScheepers/status/1237707202229665793
Dank, neem het niet echt serieus meer nu ik de bron zie...
pi_191958567
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:33 schreef erkel het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed waarom mensen perse getest willen worden? Voor mensen met een onderliggende aandoening wel, maar normaal gezonden mensen kunnen toch gewoon zelf maatregelen treffen en thuis uitzieken? Of willen ze zo zonder problemen twee weken "vakantie" bij hun werkgever afdwingen?

Of zijn deze mensen allemaal zo wetenschappelijk ingesteld en doen ze het om de cijfers zoveel mogelijk bij de realiteit aan te laten sluiten?
Nou vanuit de theorie 'alles er aan doen om in te dammen' is het logisch om alle gevallen te willen opsporen. A la Z-Korea. Nu krijgen we wel te horen dat we in de 'indamfase' zitten maar lijken dit soort niet-testen maatregelen daar niet mee te matchen
  woensdag 11 maart 2020 @ 13:36:34 #48
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_191958578
Het scheelt wel heel veel filefrustraties :D

Geen files in Noord-Brabant door coronamaatregelen
De oproep van het RIVM aan Brabanders om thuis te blijven bij milde klachten heeft invloed op de spits, meldt Rijkswaterstaat woensdag. Op dinsdagavond was er een piek van 99 kilometer file, terwijl het gemiddelde op die dag op 275 kilometer ligt. In Brabant stond de afgelopen dagen zelfs helemaal geen file. "Hoewel de oproep thuis te blijven vooral gericht was op inwoners van Brabant, was het niet alleen in het zuiden rustig op de weg. Het effect straalt uit over een groot deel van Nederland, waaronder de regio's Utrecht en Rotterdam", aldus Rijkswaterstaat.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Manager PR/Moderator woensdag 11 maart 2020 @ 13:37:00 #49
269689 crew  Viv
pi_191958587
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:33 schreef erkel het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom mensen perse getest willen worden? Voor mensen met een onderliggende aandoening wel, maar normaal gezonde mensen kunnen toch gewoon zelf maatregelen treffen en thuis uitzieken? Of willen ze zo zonder problemen twee weken "vakantie" bij hun werkgever afdwingen?
Een diagnose COVID-19 kan inderdaad op meer begrip rekenen van een werkgever/opdrachtgever/klant dan uit voorzorg thuis blijven met een kuchje. Bovendien moeten bij een diagnose COVID-19 ook alle huisgenoten 2 weken thuis blijven, en zó ver zullen de meeste mensen niet gaan uit eigen initiatief, bij iets dat ook gewoon een normale verkoudheid kan zijn.
  woensdag 11 maart 2020 @ 13:37:47 #50
75556 erkel
back from Dagestan
pi_191958597
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:35 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Nou vanuit de theorie 'alles er aan doen om in te dammen' is het logisch om alle gevallen te willen opsporen. A la Z-Korea. Nu krijgen we wel te horen dat we in de 'indamfase' zitten maar lijken dit soort niet-testen maatregelen daar niet mee te matchen
Ik snap het wel vanuit oogpunt van het RIVM of de overheid. Zo kan je onderzoek doen naar de bron, maar voor de mensen zelf die klachten vertonen en die met alle macht getest willen worden. Je biedt je aan voor testen en als het geweigerd wordt, so be it...toch?
Weisst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')