Ik denk niet dat ze willen dat het volk weet hoe we ervoor staan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:39 schreef Noek het volgende:
Toch zou het prettig zijn om "echte" cijfers te zien. Geeft een beetje aan hoe we ervoor staan ofzo.
Dan weet je ook pas als het op zn retour is. Hoe weet je dat nu? Hoe weet je nu of maatregelen helpen als je niet in kaart hebt met hoeveel procent het echt stijgt?
Hoe kan je echte cijfers hebben als elke huisgenoot van een besmet iemand officieel niet meer getest en meegeteld worden?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit zijn toch echte cijfers?
Enkel die steekproef vertekend het wat extremer, maar zolang je dezelfde eisen aanhoudt kan je de trend prima volgen
Je zoekt er veel te veel achter denk ikquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Precies dit. Maar de echte cijfers zijn waarschijnlijk 'te eng'. Alleen is er nu volgens mij juist grotere paniek door dat vage communiceren.
De kapjes werken voornamelijk voor artsen en dergelijk, in de trant van niet kwijlen, proesten en sputters rondom patiënten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja klopt, dat blijft een raar verhaal eigenlijk.
Al moet ik zeggen, toen gister die viroloog bij Joe Rogan zei dat dat eigenlijk wel klopte, dat ze niet helpen, ik daar wel vanuit ga.
Tja, je zit met pandemische obligaties. Op 24 maart moet de wereldbank uitkeren voor het eerst, ALS de WHO het een pandemie noemt. Dat gaat investeerders gruwelijk veel geld kosten, dus ben benieuwd of men het een pandemie noemt zo lang de obligaties lopen. Zoek er maar eens op.quote:
Het aantal dat bekend wordt gemaakt gewoon vermenigvuldigen met 2/3quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef TaliesinDS het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze willen dat het volk weet hoe we ervoor staan.
Muur eromheen zetten en de Brabanders betalenquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:39 schreef monkyyy het volgende:
[..]
De mensen in Gorredijk die besmet zijn, hebben carnaval gevierd in Brabant. Kutfeest, KUTFEEST, en anders niets, gewoon kut.
Maar niemand weet de echte cijfers imo, teveel gevallen die gewoon thuis rustig uitzieken zonder te weten dat ze het hebben. Zolang ze al die mensen niet opsporen zal je nooit echte cijfers hebben. Als ze dat al wisten te doen zou dat mensen alleen maar meer gerust stellen. Het is misschien erg besmettelijk, maar ze kunnen dan ook zien dat het death percentage enorm mee valt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Precies dit. Maar de echte cijfers zijn waarschijnlijk 'te eng'. Alleen is er nu volgens mij juist grotere paniek door dat vage communiceren.
Nogmaals mijn vraag, er zitten dus 70 mensen bij van de steekproef, 1097 4,9% en 200 10%. Klopt dit nou?. Zou dus betekenen in de rest van het land +50quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit zijn toch echte cijfers?
Enkel die steekproef vertekend het wat extremer, maar zolang je dezelfde eisen aanhoudt kan je de trend prima volgen
Oke, je hebt gelijk. De overheid liegt je voor, ze piepelen je, ze flessen je. Sluit alle ramen en deuren en teer op je noodpakket.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoe kan je echte cijfers hebben als elke huisgenoot van een besmet iemand officieel niet meer getest en meegeteld worden?
Jij zoekt paniek op dan zie je ook paniek. Ik zie het niet.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Besef wel dat de death ratio daarme enorm daaltquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:41 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Het aantal dat bekend wordt gemaakt gewoon vermenigvuldigen met 2/3
Mooi! Niks aan de hand dus.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Besef wel dat de death ratio daarme enorm daalt
Ik hoop het.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:41 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Je zoekt er veel te veel achter denk ik
We weten al niet of de cijfers hier van dag tot dag te vergelijken zijn. Hoezo zou het dan wel met Italië te vergelijken zijn?quote:
Het is heel moeilijk om de info compleet te krijgen, dit klinkt alleszins redelijk, maar het blijven deels aannamesquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:42 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Nogmaals mijn vraag, er zitten dus 70 mensen bij van de steekproef, 1097 4,9% en 200 10%. Klopt dit nou?. Zou dus betekenen in de rest van het land +50
De testen zijn belangrijk om te zien of het virus 'los' is of elke keer terug geleid kan worden naar een bepaald brondgebied of persoon. En voor de ouderen/zwakkeren kan het wel belangrijk zijn om ze alvast op te nemen en in de gaten te houden. Voor de rest is je collega gewoon een idiootquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, dat deed hij dus niet. Dus stel dat ik volgende week 40 graden koorts heb en kortademig ben, dan wordt ik niet getest. Ondertussen besmet ik mijn kind, die besmet haar klas, die nemen het mee naar opa en oma en van de 60 opa's en oma's komen er 6 op de ic, en 2 leggen het loodje.
Dan ben je met een testje toch goedkoper uit. Je hoeft uiteraard niet iedereen te testen. Maar als je alleen test na contact met een bekende coronapatient kun je net zo goed helemaal niet testen want uit het eigen onderzoek van de rivm blijkt al dat er alleen in brabant al 10.000 besmettingen zijn waarvan het overgrote deel onbekend bij de autoriteiten. Wat heeft die test dan nog voor zin?
Ja dat kan. Maar je kan er ook voor kiezen in de spits in de metro te gaan zitten, en dat zullen sommigen dus ook doen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je kan er natuurlijk ook zelf voor kiezen om gewoon thuis uit te zieken als je klachten mild zijn. Dan kan je er ook zelf voor kiezen om jezelf in quarantaine te zetten, ik snap niet dat sommige mensen dat pas bedenken als het hun gevraagd word door een instantie. We kunnen ook voor ons zelf denken. Als de klachten echt extremer zijn dan wat koorts en hoesten dan word je er wel tussenuit gevist hoor (bij de telefoontjes).
Er is volgens mij zelfs in Amerika een regel/wet dat ze geen massahysterie mogen veroorzaken.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef Greys het volgende:
[..]
KNVB: wedstrijden buiten Brabant gaan gewoon door en mét publiekquote:
dan gaat het aantal toch juist omlaag?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:41 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Het aantal dat bekend wordt gemaakt gewoon vermenigvuldigen met 2/3
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |