Heel veel landen hebben deze snelle maatregelen de afgelopen dagen doorgevoerd. Uiteindelijk zul je zien dat die landen het bij het rechte eind hadden. Na Italië lijken nu Frankrijk en Spanje zeer snel te exploderen qua besmettingen en doden. Wij volgen denk ik over een week of twee.. zeker als het weer verbeterd en mensen ook daadwerkelijk naar buiten gaan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
13 cases maar en dan die maatregelen.twitter:BNODesk twitterde op woensdag 11-03-2020 om 14:31:47BREAKING: Hungary declares state of emergency after 13 cases of coronavirus, bans indoor events with more than 100 people reageer retweet
Wij stoppen met handen schudden.
De mensen in Gorredijk die besmet zijn, hebben carnaval gevierd in Brabant. Kutfeest, KUTFEEST, en anders niets, gewoon kut.quote:
Nou, dat deed hij dus niet. Dus stel dat ik volgende week 40 graden koorts heb en kortademig ben, dan wordt ik niet getest. Ondertussen besmet ik mijn kind, die besmet haar klas, die nemen het mee naar opa en oma en van de 60 opa's en oma's komen er 6 op de ic, en 2 leggen het loodje.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:35 schreef erkel het volgende:
[..]
Het is niet een kwestie van erger denk ik. Je kunt gewoon simpelweg niet iedereen testen. Wat huisartsen wel hopelijk doen, is mensen adviseren om zichzelf in quarantaine te plaatsen en contact te minderen met anderen.
Wat betreft je collega: Als die niet kortademig wordt of een forse longontsteking heeft, kan ie toch gewoon lekker thuisblijven? Het ziekteverloop is vaak zoals bij een griepje inderdaad.
Lijkt me fijn om te weten wat je mankeert en of mensen op bezoek mogen komen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:36 schreef erkel het volgende:
[..]
Waarom is dat zo superbelangrijk dan voor die mensen?
Dit zijn toch echte cijfers?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:39 schreef Noek het volgende:
Toch zou het prettig zijn om "echte" cijfers te zien. Geeft een beetje aan hoe we ervoor staan ofzo.
Dan weet je ook pas als het op zn retour is. Hoe weet je dat nu? Hoe weet je nu of maatregelen helpen als je niet in kaart hebt met hoeveel procent het echt stijgt?
maatregelen worden pas zichtbaar na ca 2 wekenquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:39 schreef Noek het volgende:
Toch zou het prettig zijn om "echte" cijfers te zien. Geeft een beetje aan hoe we ervoor staan ofzo.
Dan weet je ook pas als het op zn retour is. Hoe weet je dat nu? Hoe weet je nu of maatregelen helpen als je niet in kaart hebt met hoeveel procent het echt stijgt?
Precies dit. Maar de echte cijfers zijn waarschijnlijk 'te eng'. Alleen is er nu volgens mij juist grotere paniek door dat vage communiceren.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:39 schreef Noek het volgende:
Ik denk niet dat ze willen dat het volk weet hoe we ervoor staan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:39 schreef Noek het volgende:
Hoe kan je echte cijfers hebben als elke huisgenoot van een besmet iemand officieel niet meer getest en meegeteld worden?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit zijn toch echte cijfers?
Enkel die steekproef vertekend het wat extremer, maar zolang je dezelfde eisen aanhoudt kan je de trend prima volgen
Je zoekt er veel te veel achter denk ikquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Precies dit. Maar de echte cijfers zijn waarschijnlijk 'te eng'. Alleen is er nu volgens mij juist grotere paniek door dat vage communiceren.
De kapjes werken voornamelijk voor artsen en dergelijk, in de trant van niet kwijlen, proesten en sputters rondom patiënten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja klopt, dat blijft een raar verhaal eigenlijk.
Al moet ik zeggen, toen gister die viroloog bij Joe Rogan zei dat dat eigenlijk wel klopte, dat ze niet helpen, ik daar wel vanuit ga.
Tja, je zit met pandemische obligaties. Op 24 maart moet de wereldbank uitkeren voor het eerst, ALS de WHO het een pandemie noemt. Dat gaat investeerders gruwelijk veel geld kosten, dus ben benieuwd of men het een pandemie noemt zo lang de obligaties lopen. Zoek er maar eens op.quote:
Het aantal dat bekend wordt gemaakt gewoon vermenigvuldigen met 2/3quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef TaliesinDS het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze willen dat het volk weet hoe we ervoor staan.
Muur eromheen zetten en de Brabanders betalenquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:39 schreef monkyyy het volgende:
[..]
De mensen in Gorredijk die besmet zijn, hebben carnaval gevierd in Brabant. Kutfeest, KUTFEEST, en anders niets, gewoon kut.
Maar niemand weet de echte cijfers imo, teveel gevallen die gewoon thuis rustig uitzieken zonder te weten dat ze het hebben. Zolang ze al die mensen niet opsporen zal je nooit echte cijfers hebben. Als ze dat al wisten te doen zou dat mensen alleen maar meer gerust stellen. Het is misschien erg besmettelijk, maar ze kunnen dan ook zien dat het death percentage enorm mee valt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Precies dit. Maar de echte cijfers zijn waarschijnlijk 'te eng'. Alleen is er nu volgens mij juist grotere paniek door dat vage communiceren.
Nogmaals mijn vraag, er zitten dus 70 mensen bij van de steekproef, 1097 4,9% en 200 10%. Klopt dit nou?. Zou dus betekenen in de rest van het land +50quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit zijn toch echte cijfers?
Enkel die steekproef vertekend het wat extremer, maar zolang je dezelfde eisen aanhoudt kan je de trend prima volgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |