Ja dat lijkt jou, iemand anders lijkt weer iets anders. Mijn collega lijkt bijvoorbeeld ik gooi er 2 paracetamol in en kom naar kantoor.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:45 schreef erkel het volgende:
[..]
Als je een normale griep hebt, laat je toch ook geen mensen langskomen lijkt me. In beide gevallen (Corona of niet) zouden de voorzorgsmaatregelen hetzelfde moeten zijn.
Ik snap het ook niet. Hoe kan je nou enerzijds zeggen dat je de veiligheidsrisico's in de gaten houdt maar het wel allemaal met publiek laten doorgaan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan heb je een aardige plaat voor je harses.
dat moet je lekker zelf weten uiteraard. Ik constateer alleen wat de gevolgen kunnen zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:47 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Zonder test zou dus iedere ouder met een kuchje door verkoudheid/griep/COVID-19 hun kinderen twee weken thuis moeten houden van school om het bovenstaande te voorkomen, in plaats van alleen bij COVID-19.
Dat is dan geen 'echte' griep.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja dat lijkt jou, iemand anders lijkt weer iets anders. Mijn collega lijkt bijvoorbeeld ik gooi er 2 paracetamol in en kom naar kantoor.
Ook zo raar dat 1 provincie niet mag voetballen. Daar is Nederland gewoon echt te klein voorquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Hoe kan je nou enerzijds zeggen dat je de veiligheidsrisico's in de gaten houdt maar het wel allemaal met publiek laten doorgaan.
Zolang de opnames op IC's niet drastisch toenemen is er toch geen reden tot verandering van aanpak? Als de opnames in lijn met de verwachting ligt en de zorg het aankan, dan lijkt me dit de juiste aanpak.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar het virus is los. Er zijn dus mensen die in contact komen met coronaptienten die zich daar niet bewust van zijn. Die mensen sluit je nu uit van testen. Die zullen dus nooit de diagnose corona krijgen. Mensen die zij dus besmetten zullen op hun beurt ook nooit getest worden want geen contact met coronaptienten. Die mensen krijgen dus ook nooit de diagnose corona, maar zullen op hun beurt weer mensen gaan besmetten. Enz enz.
omdat iedereen maar een beetje zit te kijken naar het RIVM en die blijkbaar denken dat het virus zich alleen in Brabant kan verspreiden ofzo...quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Hoe kan je nou enerzijds zeggen dat je de veiligheidsrisico's in de gaten houdt maar het wel allemaal met publiek laten doorgaan.
Grotendeels eens, maar het wordt volgens velen inmiddels wel tijd voor iets méér landelijke maatregelen dan geen handen schudden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:45 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit is voor een deel natuurlijk de groep mensen die uit zichzelf altijd wantrouwig zijn. Het RIVM heeft zeker een eigen agenda, maar wel met het doel ons het beste te beschermen. We leven in een land waar je daar wel vanuit mag gaan.
In het begin werd gemeld dat mensen met COPD en astma geen hoger risico liepen (heb ik toen gepost, had ik beter niet gedaan), maar dat was gebaseerd op slechts 140 gevallen, op basis van 50000 gevallen blijken ze wel degelijk significant meer risico te lopen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:07 schreef Elan het volgende:
Zijn mensen bekend met luchtwegproblemen, bijvoorbeeld astma nou ook kwetsbaarder dan "gezonde" individuen?
niet... er liggen gigantische open onbewoonde vlaktes tussen Brabant en de rest van Nederlandquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook zo raar dat 1 provincie niet mag voetballen. Daar is Nederland gewoon echt te klein voor
Mee eens ja.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:49 schreef erkel het volgende:
[..]
Zolang de opnames op IC's niet drastisch toenemen is er toch geen reden tot verandering van aanpak? Als de opnames in lijn met de verwachting ligt en de zorg het aankan, dan lijkt me dit de juiste aanpak.
Ja voor mijn gevoel idd ook. Tis in NL allemaal nogal dicht bij elkaar.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook zo raar dat 1 provincie niet mag voetballen. Daar is Nederland gewoon echt te klein voor
Die krijgen er eerder meer bij als er zonder publiek gevoetbald gaat wordenquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:50 schreef Goudenkomkommer het volgende:
FOX sports is natuurlijk bang klanten te verliezen :’)
Tot er weer eentje aan de beademing moet, want in het ziekenhuis testen ze wél iedereen met luchtwegklachten. En dan is het weer zo'n patiënt die niet te herleiden is tot een risicogebied of risicocontact.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Maar het virus is los. Er zijn dus mensen die in contact komen met coronaptienten die zich daar niet bewust van zijn. Die mensen sluit je nu uit van testen. Die zullen dus nooit de diagnose corona krijgen. Mensen die zij dus besmetten zullen op hun beurt ook nooit getest worden want geen contact met coronaptienten. Die mensen krijgen dus ook nooit de diagnose corona, maar zullen op hun beurt weer mensen gaan besmetten. Enz enz.
Zelfs dan zou het toch raadzaam zijn om alsnig zo veel mogelijk in te dammen en vertragen zodat er over een week nog stééds voldoende capaciteit is?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:49 schreef erkel het volgende:
[..]
Zolang de opnames op IC's niet drastisch toenemen is er toch geen reden tot verandering van aanpak? Als de opnames in lijn met de verwachting ligt en de zorg het aankan, dan lijkt me dit de juiste aanpak.
Op het moment dat die opnames gaan stijgen, en die zullen stijgen want het aantal besmettingen stijgt ook, ben je natuurlijk al te laat. Dan is het virus los, dat is het nu al met honderden niet traceerbare besmettingen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:49 schreef erkel het volgende:
[..]
Pffff .... we gaan het zien ...quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:51 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Liveblog NOS:
Kunsthandelaar Tefaf besmet
Een handelaar die op de kunst- en antiekbeurs Tefaf in Maastricht was, is positief getest op het coronavirus, meldt de regionale omroep 1Limburg. Volgens de GGD Zuid Limburg vertoonde de handelaar geen verschijnselen van het virus tijdens de kunstbeurs en is er daarom geen besmettingsgevaar geweest voor medewerkers en bezoekers.
Volgens Tefaf-voorzitter Klaasen is het nog verantwoord om de beurs open te houden.
Als Tilburger vind ik het echt bizar dat er hier nog geen hardere maatregelen zijn getrokken.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:51 schreef LTVDK het volgende:
Ik begin me als Brabander nu wel een paria van de samenleving te gaan voelen, terwijl mijn gemeente nog gewoon 'clean' is
Heb je daar een bron/link van?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
want uit het eigen onderzoek van de rivm blijkt al dat er alleen in brabant al 10.000 besmettingen zijn waarvan het overgrote deel onbekend bij de autoriteiten.
Ik vind dat ook hilarisch. Ze doen net alsof Brabant qua grootte vergelijkbaar is met iets als Texas ofzo.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je er van overtuigd bent dat Brabanders verstandig doen en je er vanuit gaat dat het buiten Brabant niet of nauwelijks aanwezig is onder de bevolking (voor zover niet in quarantaine) dan kun je tot zo'n besluit komen. Het valt me op dat het erg rustig is in Brabant dus dat lijkt vrij goed te gaan. Tegelijkertijd als je het echt in wilt dammen is het niet verstandig er op te gokken dat het inderdaad nog niet breed verspreid is en kun je beter komende week alle evenementen verbieden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Exact, en heeft hij inmiddels al 6 anderen besmet die op hun beurt ook mensen besmetten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:51 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Tot er weer eentje aan de beademing moet, want in het ziekenhuis testen ze wél iedereen met luchtwegklachten. En dan is het weer zo'n patiënt die niet te herleiden is tot een risicogebied of risicocontact.
Dat klopt maar vanwege incubatietijd en milde klachten bij sommigen kan je klok erop gelijkzetten dat die wellicht nog aantal heeft besmet. Dat is op zich niet erg maar dan moet je niet met 55.000 man bij elkaar gaan zitten denk ik.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:53 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als je er van overtuigd bent dat Brabanders verstandig doen en je er vanuit gaat dat het buiten Brabant niet of nauwelijks aanwezig is onder de bevolking (voor zover niet in quarantaine) dan kun je tot zo'n besluit komen. Het valt me op dat het erg rustig is in Brabant dus dat lijkt vrij goed te gaan. Tegelijkertijd als je het echt in wilt dammen is het niet verstandig er op te gokken dat het inderdaad nog niet breed verspreid is en kun je beter komende week alle evenementen verbieden.
Kloptquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Die krijgen er eerder meer bij als er zonder publiek gevoetbald gaat worden
Het wil er maar niet in dat het virus ook besmettelijk kan zijn tijdens de incubatieperiode hequote:Op woensdag 11 maart 2020 14:51 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Liveblog NOS:
Kunsthandelaar Tefaf besmet
Een handelaar die op de kunst- en antiekbeurs Tefaf in Maastricht was, is positief getest op het coronavirus, meldt de regionale omroep 1Limburg. Volgens de GGD Zuid Limburg vertoonde de handelaar geen verschijnselen van het virus tijdens de kunstbeurs en is er daarom geen besmettingsgevaar geweest voor medewerkers en bezoekers.
Volgens Tefaf-voorzitter Klaasen is het nog verantwoord om de beurs open te houden.
Op dit moment zitten we officieel in de containmentfase volgens leugenaar Rutte. Dat betekent contact tracing en isolatie om er voor te zorgen dat het virus geen voet aan de grond krijgt. Feitelijk zitten we in fase 3: het virus heeft zich verspreid en we weten niet precies wie besmet is en wie niet. Het virus breidt zich exponentieel uit (al is de grondfactor lager naarmate we effectievere maatregelen nemen). Er is gemiddeld een dag of 4-5 incubatietijd. Als we nu geen effectieve maatregelen nemen, maar pas zodra de ICs vol liggen, dan zijn we gewoon te laat.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:49 schreef erkel het volgende:
[..]
Vandaar "lijn van verwachting". Maar nog steeds is de tactiek van zoveel mogelijk indammen wel de juiste inderdaad. Als de helft van NL ziek thuis zit, dan levert dat ook problemen op natuurlijk.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Zelfs dan zou het toch raadzaam zijn om alsnig zo veel mogelijk in te dammen en vertragen zodat er over een week nog stééds voldoende capaciteit is?
Er is een zeer discutabele steekproef gehouden door het Rivm daar is een topic over en daar heb ik het even uitgerekend:quote:
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 16:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nou, als dit als steekproef voor de gehele bevolking wordt geïnterpreteerd, wat zou er dan uit blijken?
6500 medewerkers waarvan 301 er milde luchtwegklachten hebben. Dat is dus 4,6% van het totaal. Van die 301 blijken er dus 28 besmet met corona, dat is dus 9,3% van 301 en 0,4% van het totaal.
Als dit voor heel Brabant zou gelden zou dat betekenen dat er in brabant alleen al meer dan 10.000 besmette personen rondlopen....
Matchday revenue is ook gewoon belangrijk. Ik denk dat alleen Ajax, Feyenoord en PSV dat meer dan een paar weken aan zouden kunnen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:54 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Klopt
Maar ik las ook dat veel clubs liever niet spelen dan een wedstrijd zonder publiek..
Maarja wat hebben de clubs in te brengen
maar als je wilt indammen dan moet je toch gewoon evenementen, feesten, festivals en sportwedstrijden in HEEL Nederland aflassen, en niet alleen in Brabant...quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:55 schreef erkel het volgende:
[..]
Vandaar "lijn van verwachting". Maar nog steeds is de tactiek van zoveel mogelijk indammen wel de juiste inderdaad. Als de helft van NL ziek thuis zit, dan levert dat ook problemen op natuurlijk.
Ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat klopt maar vanwege incubatietijd en milde klachten bij sommigen kan je klok erop gelijkzetten dat die wellicht nog aantal heeft besmet. Dat is op zich niet erg maar dan moet je niet met 55.000 man bij elkaar gaan zitten denk ik.
Op zich zegt het niet veel als we niet weten hoeveel testen ze (kunnen) uitvoeren. Als dat beperkt is en ze enkel de zwaarste gevallen (in ziekenhuis of op ICU bvb) testen moeten ze bij een lager aantal reeds maatregelen nemen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
13 cases maar en dan die maatregelen.twitter:BNODesk twitterde op woensdag 11-03-2020 om 14:31:47BREAKING: Hungary declares state of emergency after 13 cases of coronavirus, bans indoor events with more than 100 people reageer retweet
Wij stoppen met handen schudden.
Oh, de GGD in mijn regio zegt dat vandaag ook nog gewoon hoor.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het wil er maar niet in dat het virus ook besmettelijk kan zijn tijdens de incubatieperiode he
https://www.ggdgv.nl/gezo(...)ver-het-coronavirus/quote:11 maart 2020 12.29
Vragen coronavirus en school
Wij krijgen vragen over op welke school de twee kinderen zitten van de 46-jarige inwoner van Bussum, waarvan vandaag bekend is gemaakt dat hij met het coronavirus is besmet. Het betreft een leerling van de Vondelschool in Bussum (basisschool) en een leerling van de Huizermaat in Huizen (voortgezet onderwijs). De kinderen uit het gezin hebben geen ziekteverschijnselen en zijn daardoor niet besmettelijk geweest. Zij blijven uit voorzorg de komende 14 dagen wel thuis.
Als je veel maatschappelijke onrust en financiële dompers wil wel ja.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
maar als je wilt indammen dan moet je toch gewoon evenementen, feesten, festivals en sportwedstrijden in HEEL Nederland aflassen, en niet alleen in Brabant...
Dat klopt, belangrijke nuance.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Op zich zegt het niet veel als we niet weten hoeveel testen ze (kunnen) uitvoeren. Als dat beperkt is en ze enkel de zwaarste gevallen (in ziekenhuis of op ICU bvb) testen moeten ze bij een lager aantal reeds maatregelen nemen.
Zonder publiek spelen is imho verstandigste; zeker met zoveel mensen. Met <1000 zou ik het nog wel aandurven.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:57 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen.
Wat is vrees is dat de KNVB het programma niet meer rond dreigt te krijgen door het EK en daarom het voetbal zo veel mogelijk door wil laten gaan. Maar of het EK door kan gaan is natuurlijk onzeker.
Wat wil je? Het virus indampen of denken aan de hersencelloze Henk en Ingrid?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:58 schreef erkel het volgende:
[..]
Als je veel maatschappelijke onrust en financiële dompers wil wel ja.
Maatschappelijke onrust en financiële dompers zullen alleen maar groter zijn als dit echt uit de hand loopt. Typisch een kapitalistische mentaliteit, korte termijn denken.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:58 schreef erkel het volgende:
[..]
In de 121 zitten ruim 70 inbegrepen van het ziekenhuis onderzoek in brabant. Rest van NL is +50quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:58 schreef KingRadler het volgende:
ik kan me nog herinneren dat we het gokken waren hoeveel besmettingen in Nederland.
Nu gaat het echt heel hard
quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er is een zeer discutabele steekproef gehouden door het Rivm daar is een topic over en daar heb ik het even uitgerekend:
COR / Brabant: 4 procent onderzochte ziekenhuismedewerkers heeft virus
[..]
als je geen financiële dompers wil moet je gewoon zeggen: mensen, zoek het allemaal lekker uit en doe wat je wil!quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:58 schreef erkel het volgende:
[..]
Over de 500 briefjes voor Bruins.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:58 schreef KingRadler het volgende:
ik kan me nog herinneren dat we het gokken waren hoeveel besmettingen in Nederland.
quote:Een groep van 25 Nederlanders op rondreis in Vietnam is dinsdag op last van de autoriteiten in quarantaine geplaatst in een hotel. Volgens de reizigers zijn de omstandigheden zeer slecht.
r is geen stromend water en er ligt overal muizenpoep, zelfs onder de lakens en bij de hoofdkussens in het bed,” zegt Naomi Theeuwes, die vastzit in het hotel nabij de stad Hoi An, per telefoon. Volgens de Amsterdamse was het hotel al jaren verlaten, maar is het nu snel ingericht als quarantainehotel. Het hotel wordt bewaakt door militairen en er mag niemand in of uit. Er is geen personeel; eten en drinken wordt vanuit een ander hotel gebracht.
Theeuwes is samen met haar moeder sinds 1 maart op een georganiseerde groepsreis van Kras door Vietnam. Naast de Nederlanders zijn er twee Belgen mee op de reis. De groep nam zondag een binnenlandse vlucht naar Hoi An. Op die vlucht zat een Britse passagier die het coronavirus blijkt te hebben.
Ruzie
Volgens Theeuwes worden alle passagiers van die vlucht nu gezocht door de autoriteiten en in quarantaine geplaatst. Zondag en maandag mochten ze in isolatie doorbrengen in de kamer van het hotel waar ze oorspronkelijk zouden verblijven, maar dinsdag werden ze door de Vietnamese autoriteiten verplaatst naar een ander hotel. Pas woensdag zijn tests afgenomen om te zien of er iemand besmet is met het coronavirus. Dat gebeurt volgens Theeuwes ook niet onder hygiënische omstandigheden. “De medische tests doen ze op de eettafels, zelfs terwijl wij aan het eten waren.”
De groep Nederlanders was de eerste die in het verlaten hotel werd geplaatst, maar ondertussen komen er meer mensen bij. “Het zijn allemaal Europeanen, nu zo’n vijftig mensen. Maar er worden steeds meer reizigers bijgeplaatst en er ontstaan ruzies onderling.” Voor zover bekend is er nu niemand besmet. Hoe lang ze daar moeten blijven, weten ze niet. “Er is geen informatie,” zegt Theeuwes. “Wij willen naar huis.”
De uitslag van de tests wordt donderdag verwacht. Of de groep bij een negatief resultaat verder mag reizen, is niet duidelijk. Volgens de planning zou de groep maandag naar Nederland terugkeren.
Niet geschikt
Petra Kok, woordvoerder van Kras Reizen, bevestigt de slechte omstandigheden waarin de Nederlanders nu verkeren. “Zij zitten op dit moment niet in een hotel uit hun geplande reis, maar zijn door de lokale autoriteiten in een ander hotel geplaatst dat wij niet geschikt vinden voor onze reizigers. We zijn, samen met het ministerie van Buitenlandse Zaken de situatie nauwlettend aan het volgen en we willen zo snel mogelijk duidelijkheid voor onze gasten. We hebben sms-contact met hen en de reisleider.”
Het ministerie van Buitenlandse Zaken zegt in contact te staan met de groep ‘en er alles aan te doen’ om de groep van 27 reizigers, onder wie 25 Nederlanders, te helpen. Wel benadrukt een woordvoerder dat de Vietnamese autoriteiten de leiding hebben.
Ik herrinner zo bijvoorbeeld dat hier algemeen werd aangenomen dat we gisteren op 1300 besmettingen zouden zittenquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:58 schreef KingRadler het volgende:
Nou, nee. Die profiteren juist enorm van het feit dat mensen angstig zijn om zelf naar de winkel te gaan. En dat AH als enige supermarkt aanbied om zonder menselijk contact te bezorgen helpt ook enorm.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:56 schreef Tyr80 het volgende:
In mijn omgeving veel geluiden van mensen die er wel gehoor aangeven, bedrijven met halve bezetting, rustig op de weg etc.
AH app is volgepland tot en met het weekend, ook nog nooit gezien, die zullen ook wel met halve bezetting zitten dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |