Als er veel te veel mensen bellen wordt het natuurlijk moeilijker om degene eruit te pikken die ook daadwerkelijk besmet is. Onwijs veel werk met zoveel telefoontjes, daar wordt wel wat makkelijk over gedacht imoquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar wat is dan erger? Hypochonders die onterecht bellen of mensen met zeer besmettelijke corona die niet bellen omdat ze denken "ik ben niet in contact geweest met coronaptienten. Mijn collega die heel de week zit te hoesten en te snotteren heeft gewoon een griepje"?
Yes, maar heel erg beinvloed door de griepprik. Veel mensen die nu overlijden zouden bij een griepje gered zijn door het vaccin. Dat zorgt er dus voor dat corona een stuk gevaarlijker is, maar ook dat het voor mensen die normaal geen griepprik krijgen best wel mee kan vallen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:29 schreef Tris het volgende:
[..]
Dank voor het antwoord. Dat is nogal wat....
Het hangt er een beetje om hoeveel van die 500 er ook echt een IC-bed nodig hebben of in het ziekenhuis moeten worden opgenomen... als de besmettingen vooral bij jongere generaties plaats vinden kom je er denk ik ook al met thuis uitzieken... je ziet in de berichtgeving de laatste dagen ook vooral dat ze aansturen op het vermijden van contact met de 65+-generatie....quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Geen idee, feit is wel dat als er nu geen draconische maatregelen genomen worden a la China/ Zuid Korea het een kwestie is van dagen, maximaal weken voor we ook hier Italiaanse-taferelen krijgen.
Geertruidenberg was ook al even bekend maar staat pas sinds vandaag in de lijst. Het loopt duidelijk achter om wat voor reden dan ook. De gevallen van de test in Amphia en ETZ staan er vermoedelijk vandaag ook pas bij.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:26 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Harderwijk is sinds gisteren ook besmet. Elspeet sinds de dag ervoor, maar op dit kaartje zijn ze niet terug te vinden. Ja, zo kan je de cijfers ook manipuleren
Ook geen 5g hier, heb het in mn router uit moeten zetten want pokke vliegtuigen met hun radio altimeter klappen het er elke keer uitquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gelukkig geen 5g hier. Ik ben veilig voor het plan van de overheid om hun burgers via dit netwerk te besmetten. Nu alleen nog last van de chemtrails
experts....altijd lastig !quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:30 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat kunnen ze vast wel doen. Denk dat ze zelf ook nog zoekende zijn naar het beste format. Typisch iets voor zo'n beginperiode
13 cases maar en dan die maatregelen.twitter:BNODesk twitterde op woensdag 11-03-2020 om 14:31:47BREAKING: Hungary declares state of emergency after 13 cases of coronavirus, bans indoor events with more than 100 people reageer retweet
Dankjewel voor deze info.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:28 schreef Fretwork het volgende:
[..]
van Wiki; Griep:
Wereldwijd wordt jaarlijks 5 tot 10 procent van de populatie geïnfecteerd met influenza. Bij kinderen is dat percentage nog hoger, namelijk 20 tot 30%. Hiervan vertoont de meerderheid geen ernstig ziektebeeld of verloopt de ziekte zelfs asymptomatisch. Toch veroorzaakt de griep jaarlijks 3 tot 5 miljoen ernstige zieken en 250.000 tot 500.000 doden.
Elk jaar krijgen ongeveer 820.000 Nederlanders griep. Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 250 tot 2.000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood.[1][3][4] Slachtoffers vallen vooral in de risicogroepen zoals ouderen (circa 90% van de sterfgevallen is 65 jaar of ouder) of personen met een chronische aandoening.[5] In de periode van 2008 tot en met 2018 is er een geleidelijke toename zichtbaar in het jaarlijkse aantal doden tijdens de griepperiode.[6][7] In het eerste kwartaal van 2018 was de griepsterfte zelfs uitzonderlijk hoog in Nederland.[8] Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu schatte de oversterfte op 9444 gevallen, de hoogste oversterfte ooit gemeten.[9]
In België overleden volgens het Belgisch statistiekbureau Statbel in 2016 117 personen direct door griep. In 2015 en 2014 waren het er telkens 51. In 2013 147. [10]
Ik ken onderhand meerdere personen die gebeld hebben maar niet worden getest en wel in Brabant e.d zijn geweest. Deze liggen ook al x aantal dagen maar thuis op bed. Echter weigert de huisarts simpelweg.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar wat is dan erger? Hypochonders die onterecht bellen of mensen met zeer besmettelijke corona die niet bellen omdat ze denken "ik ben niet in contact geweest met coronaptienten. Mijn collega die heel de week zit te hoesten en te snotteren heeft gewoon een griepje"?
♫Ik heb eigenlijk nog nooit last van corona gehad ♫quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:31 schreef Zipportal het volgende:
Dan denk ik aan Braobant want daar wordt nog getest.
Kan iemand dit bevestigen? De rest van nl zit dan op +50quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:26 schreef Maver24 het volgende:
Van de 121 zitten er ruim 70 bij van het onderzoek in het ziekenhuis, 1097 is 4,9% besmet en onder 200 patienten 10%. Dat is bij elkaar meer dan 70
Daar zal hij wel een reden voor hebbenquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:33 schreef influcted het volgende:
[..]
Ik ken onderhand meerdere personen die gebeld hebben maar niet worden getest en wel in Brabant e.d zijn geweest. Deze liggen ook al x aantal dagen maar thuis op bed. Echter weigert de huisarts simpelweg.
Het is niet een kwestie van erger denk ik. Je kunt gewoon simpelweg niet iedereen testen. Wat huisartsen wel hopelijk doen, is mensen adviseren om zichzelf in quarantaine te plaatsen en contact te minderen met anderen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja maar als mensen die het wel hebben niet bellen besmetten ze tientallen anderen en indirect mogelijk honderden, dat lijkt me veel kwalijker want sommigen zullen sterven en de ic's zullen verstopt raken.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als er veel te veel mensen bellen wordt het natuurlijk moeilijker om degene eruit te pikken die ook daadwerkelijk besmet is. Onwijs veel werk met zoveel telefoontjes, daar wordt wel wat makkelijk over gedacht imo
Ggd weigert om precies te zijn. Huisartsen bekijken de individuele situatie. Heeft het voor het herstel meerwaarde om te weten of het corona is? Nee. Enige waar ze naar kijken is of er een bacteriële oorzaak is. Dat heeft invloed op de aanpakquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:33 schreef influcted het volgende:
[..]
Ik ken onderhand meerdere personen die gebeld hebben maar niet worden getest en wel in Brabant e.d zijn geweest. Deze liggen ook al x aantal dagen maar thuis op bed. Echter weigert de huisarts simpelweg.
Waarom is dat zo superbelangrijk dan voor die mensen?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:33 schreef influcted het volgende:
[..]
Dit klinkt erg deprimerend. Dan prefereer ik corona in een levendige omgeving.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:35 schreef Noek het volgende:
Hier in mijn plaats nog niks maar dat snap ik ook wel. Het is hier sowieso de plek des doods. Hier valt niks te winnen. Speeltuinen zijn hier sowieso altijd leeg.
Roosendaal ook dus, etten leur ook.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:32 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
Overzichtje van alle besmette gemeenten.
Totaal van dit lijstje staat op 497.
Je kan nu wel lekker pokemon go spelen buiten zonder dat mensen denken dat je een pedo bentquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit klinkt erg deprimerend. Dan prefereer ik corona in een levendige omgeving.
Vieren ze in het noorden geen carnaval?quote:
toch wel handig om te weten of je gewoon kan werken / boodschappen doen / familie bezoeken etcquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:36 schreef erkel het volgende:
[..]
Waarom is dat zo superbelangrijk dan voor die mensen?
Je kan er natuurlijk ook zelf voor kiezen om gewoon thuis uit te zieken als je klachten mild zijn. Dan kan je er ook zelf voor kiezen om jezelf in quarantaine te zetten, ik snap niet dat sommige mensen dat pas bedenken als het hun gevraagd word door een instantie. We kunnen ook voor ons zelf denken. Als de klachten echt extremer zijn dan wat koorts en hoesten dan word je er wel tussenuit gevist hoor (bij de telefoontjes).quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja maar als mensen die het wel hebben niet bellen besmetten ze tientallen anderen en indirect mogelijk honderden, dat lijkt me veel kwalijker want sommigen zullen sterven en de ic's zullen verstopt raken.
Wat dat betreft wordt het een heel jaar raar. Veel dingen worden afgelast komende maandenquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:38 schreef Nielsch het volgende:
ik verwacht vrijdag aanvullende maatregelen van de overheid, waarbij in heel NL evenementen zullen worden afgelast...
Dat laatste vooralsnog. Men wijst deze toename aan de steekproef.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:38 schreef kilon het volgende:
Zo, dat is een behoorlijke toename.. deels verwacht maar het blijft schrikken.
Ik ben benieuwd of we hier een reactie op kunnen verwachten, of dat ze zeggen dat dit in de lijn der verwachting ligt en we dus nuchter door blijven gaan.
Ja, maar met andere Brabanders, no thanksquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Brabanders neuken gewoon veel #jelly
Heel veel landen hebben deze snelle maatregelen de afgelopen dagen doorgevoerd. Uiteindelijk zul je zien dat die landen het bij het rechte eind hadden. Na Italië lijken nu Frankrijk en Spanje zeer snel te exploderen qua besmettingen en doden. Wij volgen denk ik over een week of twee.. zeker als het weer verbeterd en mensen ook daadwerkelijk naar buiten gaan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
13 cases maar en dan die maatregelen.twitter:BNODesk twitterde op woensdag 11-03-2020 om 14:31:47BREAKING: Hungary declares state of emergency after 13 cases of coronavirus, bans indoor events with more than 100 people reageer retweet
Wij stoppen met handen schudden.
De mensen in Gorredijk die besmet zijn, hebben carnaval gevierd in Brabant. Kutfeest, KUTFEEST, en anders niets, gewoon kut.quote:
Nou, dat deed hij dus niet. Dus stel dat ik volgende week 40 graden koorts heb en kortademig ben, dan wordt ik niet getest. Ondertussen besmet ik mijn kind, die besmet haar klas, die nemen het mee naar opa en oma en van de 60 opa's en oma's komen er 6 op de ic, en 2 leggen het loodje.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:35 schreef erkel het volgende:
[..]
Het is niet een kwestie van erger denk ik. Je kunt gewoon simpelweg niet iedereen testen. Wat huisartsen wel hopelijk doen, is mensen adviseren om zichzelf in quarantaine te plaatsen en contact te minderen met anderen.
Wat betreft je collega: Als die niet kortademig wordt of een forse longontsteking heeft, kan ie toch gewoon lekker thuisblijven? Het ziekteverloop is vaak zoals bij een griepje inderdaad.
Lijkt me fijn om te weten wat je mankeert en of mensen op bezoek mogen komen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:36 schreef erkel het volgende:
[..]
Waarom is dat zo superbelangrijk dan voor die mensen?
Dit zijn toch echte cijfers?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:39 schreef Noek het volgende:
Toch zou het prettig zijn om "echte" cijfers te zien. Geeft een beetje aan hoe we ervoor staan ofzo.
Dan weet je ook pas als het op zn retour is. Hoe weet je dat nu? Hoe weet je nu of maatregelen helpen als je niet in kaart hebt met hoeveel procent het echt stijgt?
maatregelen worden pas zichtbaar na ca 2 wekenquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:39 schreef Noek het volgende:
Toch zou het prettig zijn om "echte" cijfers te zien. Geeft een beetje aan hoe we ervoor staan ofzo.
Dan weet je ook pas als het op zn retour is. Hoe weet je dat nu? Hoe weet je nu of maatregelen helpen als je niet in kaart hebt met hoeveel procent het echt stijgt?
Precies dit. Maar de echte cijfers zijn waarschijnlijk 'te eng'. Alleen is er nu volgens mij juist grotere paniek door dat vage communiceren.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:39 schreef Noek het volgende:
Ik denk niet dat ze willen dat het volk weet hoe we ervoor staan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:39 schreef Noek het volgende:
Hoe kan je echte cijfers hebben als elke huisgenoot van een besmet iemand officieel niet meer getest en meegeteld worden?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit zijn toch echte cijfers?
Enkel die steekproef vertekend het wat extremer, maar zolang je dezelfde eisen aanhoudt kan je de trend prima volgen
Je zoekt er veel te veel achter denk ikquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Precies dit. Maar de echte cijfers zijn waarschijnlijk 'te eng'. Alleen is er nu volgens mij juist grotere paniek door dat vage communiceren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |