Het is niet een kwestie van erger denk ik. Je kunt gewoon simpelweg niet iedereen testen. Wat huisartsen wel hopelijk doen, is mensen adviseren om zichzelf in quarantaine te plaatsen en contact te minderen met anderen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar wat is dan erger? Hypochonders die onterecht bellen of mensen met zeer besmettelijke corona die niet bellen omdat ze denken "ik ben niet in contact geweest met coronaptienten. Mijn collega die heel de week zit te hoesten en te snotteren heeft gewoon een griepje"?
Ja maar als mensen die het wel hebben niet bellen besmetten ze tientallen anderen en indirect mogelijk honderden, dat lijkt me veel kwalijker want sommigen zullen sterven en de ic's zullen verstopt raken.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als er veel te veel mensen bellen wordt het natuurlijk moeilijker om degene eruit te pikken die ook daadwerkelijk besmet is. Onwijs veel werk met zoveel telefoontjes, daar wordt wel wat makkelijk over gedacht imo
Ggd weigert om precies te zijn. Huisartsen bekijken de individuele situatie. Heeft het voor het herstel meerwaarde om te weten of het corona is? Nee. Enige waar ze naar kijken is of er een bacteriële oorzaak is. Dat heeft invloed op de aanpakquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:33 schreef influcted het volgende:
[..]
Ik ken onderhand meerdere personen die gebeld hebben maar niet worden getest en wel in Brabant e.d zijn geweest. Deze liggen ook al x aantal dagen maar thuis op bed. Echter weigert de huisarts simpelweg.
Waarom is dat zo superbelangrijk dan voor die mensen?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:33 schreef influcted het volgende:
[..]
Ik ken onderhand meerdere personen die gebeld hebben maar niet worden getest en wel in Brabant e.d zijn geweest. Deze liggen ook al x aantal dagen maar thuis op bed. Echter weigert de huisarts simpelweg.
Dit klinkt erg deprimerend. Dan prefereer ik corona in een levendige omgeving.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:35 schreef Noek het volgende:
Hier in mijn plaats nog niks maar dat snap ik ook wel. Het is hier sowieso de plek des doods. Hier valt niks te winnen. Speeltuinen zijn hier sowieso altijd leeg.
Roosendaal ook dus, etten leur ook.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:32 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
Overzichtje van alle besmette gemeenten.
Totaal van dit lijstje staat op 497.
Je kan nu wel lekker pokemon go spelen buiten zonder dat mensen denken dat je een pedo bentquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit klinkt erg deprimerend. Dan prefereer ik corona in een levendige omgeving.
Vieren ze in het noorden geen carnaval?quote:
toch wel handig om te weten of je gewoon kan werken / boodschappen doen / familie bezoeken etcquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:36 schreef erkel het volgende:
[..]
Waarom is dat zo superbelangrijk dan voor die mensen?
Je kan er natuurlijk ook zelf voor kiezen om gewoon thuis uit te zieken als je klachten mild zijn. Dan kan je er ook zelf voor kiezen om jezelf in quarantaine te zetten, ik snap niet dat sommige mensen dat pas bedenken als het hun gevraagd word door een instantie. We kunnen ook voor ons zelf denken. Als de klachten echt extremer zijn dan wat koorts en hoesten dan word je er wel tussenuit gevist hoor (bij de telefoontjes).quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja maar als mensen die het wel hebben niet bellen besmetten ze tientallen anderen en indirect mogelijk honderden, dat lijkt me veel kwalijker want sommigen zullen sterven en de ic's zullen verstopt raken.
Wat dat betreft wordt het een heel jaar raar. Veel dingen worden afgelast komende maandenquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:38 schreef Nielsch het volgende:
ik verwacht vrijdag aanvullende maatregelen van de overheid, waarbij in heel NL evenementen zullen worden afgelast...
Dat laatste vooralsnog. Men wijst deze toename aan de steekproef.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:38 schreef kilon het volgende:
Zo, dat is een behoorlijke toename.. deels verwacht maar het blijft schrikken.
Ik ben benieuwd of we hier een reactie op kunnen verwachten, of dat ze zeggen dat dit in de lijn der verwachting ligt en we dus nuchter door blijven gaan.
Ja, maar met andere Brabanders, no thanksquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Brabanders neuken gewoon veel #jelly
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |