abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191960258
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik herrinner zo bijvoorbeeld dat hier algemeen werd aangenomen dat we gisteren op 1300 besmettingen zouden zitten
Krijg een beetje het idee dat jij post om puur en alleen je eigen mening op de dringen met stiekem sneertjes richting anders denkenden.

Correct me if i am wrong.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_191960260
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik herrinner zo bijvoorbeeld dat hier algemeen werd aangenomen dat we gisteren op 1300 besmettingen zouden zitten
Op papier is dit nu niet inderdaad, in de praktijk zouden we dat aantal best wel eens voorbij kunnen zijn.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191960261
quote:

[..]

Met een verdubbeling per 4 tot 5 dagen is dat niet realistisch.
Morgen zitten we op 600, maandag of dinsdag op 1200.

Maar dat gaat alleen om de gevallen die getest zijn.
pi_191960262
quote:

[..]

Nou, dat kan ook wel ontzettend kloppen.
Go hard or go home
pi_191960268
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nou, nee. Die profiteren juist enorm van het feit dat mensen angstig zijn om zelf naar de winkel te gaan. En dat AH als enige supermarkt aanbied om zonder menselijk contact te bezorgen helpt ook enorm.
als ik aan de jongen of het meisje van picnic vraag of ik de tasjes zelf uit de kratten mag halen is dat ook prima
  woensdag 11 maart 2020 @ 15:06:24 #256
8369 speknek
Another day another slay
pi_191960276
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:36 schreef erkel het volgende:

[..]

Waarom is dat zo superbelangrijk dan voor die mensen?
Nouja hier ook net klaar met twee dagen met koorts op bed liggen. Voor het verloop maakt het inderdaad niet zoveel uit.
(Alhoewel, als je naar voorbeeld verloop op de WHO pagina kijkt, dan staat er zoiets als, dag 1: malaise, dag 2: milde koorts, dag 4: weinig klachten, dag 6: dood :') )
Maar het is wel een beetje de vraag of ik nou maandag weer naar het werk kan komen, of nog een week extra thuis moet blijven. Als je niet test, worden mensen een stuk onvoorzichtiger.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191960282
Destijds hadden iedereen China moeiten boycotten tot ze het onder controle hadden, les voor de toekomst.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 maart 2020 @ 15:06:37 #258
163650 Greys
pi_191960284
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:05 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Krijg een beetje het idee dat jij post om puur en alleen je eigen mening op de dringen met stiekem sneertjes richting anders denkenden.

Doe dat ff per dm dan en hou de persoonlijke dingen uit de reeks. Dan blijft het leesbaar. Dank. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 11 maart 2020 @ 15:07:14 #259
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191960293
quote:

[..]

Maar hebben ze de testcriteria niet gewijzigd? Ik lees nu op de RIVM site:
quote:
Vanaf nu geldt dus:

Heb je

Verkoudheidsklachten of verhoging tot 38,0 graden Celsius én
Contact gehad met een patiënt met het coronavirus, of ben je in een gebied geweest waar het coronavirus heerst:
China (inclusief Hong Kong)
Italië
Iran
Zuid-Korea

Dan hoef je de huisarts niet te bellen. Je klachten zijn mild. Dit kan ook een gewone verkoudheid zijn. Blijf thuis, ziek uit en zorg dat je anderen niet besmet. Houd dus afstand tot andere mensen.
are we infinite or am I alone
  woensdag 11 maart 2020 @ 15:07:21 #260
75556 erkel
back from Dagestan
pi_191960294
quote:
6s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]

als je geen financiële dompers wil moet je gewoon zeggen: mensen, zoek het allemaal lekker uit en doe wat je wil!

dan hoeven we ook niet in te dammen... l
Er is ook nog een grijs gebied ertussen in van gepaste maatregelen. Of dit nu de juiste maatregelen zijn? Ik denk het wel. Kijk maar eens wat er gebeurt in Noord-Italie. Zet een heel groot gebied in quarantaine en mensen proberen het te ontvluchten.
Weisst
pi_191960296
quote:
6s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

als ik aan de jongen of het meisje van picnic vraag of ik de tasjes zelf uit de kratten mag halen is dat ook prima
Er zijn altijd bezorgers die mee willen denken met de wensen van de klant. Maar als extra optie in de app is dat niet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 11 maart 2020 @ 15:07:33 #262
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191960298
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En dat AH als enige supermarkt aanbied om zonder menselijk contact te bezorgen helpt ook enorm.
hoe doen ze dat dan, aanbellen en wegrennen?
pi_191960303
Ik heb wel het idee dat de aanvullende maatregelen in Brabant nu wel zorgen voor minder contacten op het werk, in het vervoer etc... Ik merk het zelf ook op het werk en als ik in de stad loop.

Wellicht trekken ze de maatregelen nog landelijk door, maar heb wel het idee dat het gros van de mensen er rekening mee houdt...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_191960309
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:06 schreef Greys het volgende:

[..]

Doe dat ff per dm dan en hou de persoonlijke dingen uit de reeks. Dan blijft het leesbaar. Dank. :)
Excuus, verwijder maar als je dat wilt doen.
Aangezien ik mij ook wel stoor aan de ruis er tussendoor
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_191960317
Oh, als we het virus verspreiden over 3 jaar ipv 3 maanden dan komt het goed hoor ik verschillende experts. Dus iedereen gewoon even 3 jaar geen sociaal contact graag. Alleen Fokkers kunnen dit waarschijnlijk na komen.....
pi_191960320
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:07 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb wel het idee dat de aanvullende maatregelen in Brabant nu wel zorgen voor minder contacten op het werk, in het vervoer etc... Ik merk het zelf ook op het werk en als ik in de stad loop.

Wellicht trekken ze de maatregelen nog landelijk door, maar heb wel het idee dat het gros van de mensen er rekening mee houdt...
Gister was het een Japanse metro in de trein richting Utrecht Centraal. Denk het niet
pi_191960334
quote:
99s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:08 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Gister was het een Japanse metro in de trein richting Utrecht Centraal. Denk het niet
Ik zat gisteren heen en terug ook in de trein van Utrecht naar Den Bosch in de spits en die was echt veel minder druk dan normaal...
  woensdag 11 maart 2020 @ 15:09:44 #268
75556 erkel
back from Dagestan
pi_191960335
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Nouja hier ook net klaar met twee dagen met koorts op bed liggen. Voor het verloop maakt het inderdaad niet zoveel uit.
(Alhoewel, als je naar voorbeeld verloop op de WHO pagina kijkt, dan staat er zoiets als, dag 1: malaise, dag 2: milde koorts, dag 4: weinig klachten, dag 6: dood :') )
Maar het is wel een beetje de vraag of ik nou maandag weer naar het werk kan komen, of nog een week extra thuis moet blijven. Als je niet test, worden mensen een stuk onvoorzichtiger.
Dat kan ik wel begrijpen Dat ben ik met je eens. Daarover zou duidelijker gecommuniceerd kunnen worden door het RIVM of huisartsenbranches
Weisst
pi_191960338
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:07 schreef TheVulture het volgende:

Bij ons bedrijf in Tilburg ook. Het is een stuk rustiger op kantoor, mensen met klachten blijven thuis.

Daarbij merk je een hoge sociale controle.
pi_191960344
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:05 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Ik ga deze discussie niet nog een keer voeren. Je hebt je indrukken en dat is je goed recht. We doen er verder niks mee
pi_191960347
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

hoe doen ze dat dan, aanbellen en wegrennen?
Voor de deur zetten, kloppen en afstand nemen ipv zelf de woning indragen. Het is optioneel dus je hoeft die mogelijkheid niet aan te vinken. Dan bezorgen ze het zoals gebruikelijk.
Ook Domino's bied deze optie aan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_191960354
@Fer_de_Lance Ik ben blij dat Indoor Brabant zonder publiek moet want ik vond het belachelijk dat heel Brabant zich aan de regels moet houden behalve die rijke snobs.
pi_191960357
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:07 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Maar hebben ze de testcriteria niet gewijzigd? Ik lees nu op de RIVM site:
[..]

Er zijn volgens mij risicogebieden weggevallen
pi_191960362
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Met een verdubbeling per 4 tot 5 dagen is dat niet realistisch.
Morgen zitten we op 600, maandag of dinsdag op 1200.

Maar dat gaat alleen om de gevallen die getest zijn.
Waar baseer je die verdubbeling op?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 maart 2020 @ 15:12:17 #275
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191960380
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:11 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Op het feit dat we dan 4/5 dagen verder zijn
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_191960382
Mijn familie is allemaal ook thuis (Brabant).
- Zus en schoonbroer en de kinderen houden ze thuis. Omdat schoonbroer ineens niet kan inloggen voor werk heeft die een week vakantie opgenomen.
- Broer en vriendin werken thuis.
- Zusje werkt nu ook thuis.
- Ouders zitten in de AOW en daar woon ik nu tijdelijk, omdat ik naar Frankrijk zou zijn gegaan. Maar vriend en ik besloten dat we dat nu beter even niet kunnen doen in het geval dat we iets meenemen.

Ik weet nog steeds niet wat ik er van denk. Soms denk ik het loopt wel los, andere keer denk ik shit dit gaat super heftig worden en hopelijk verlies ik niemand van mijn familie.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_191960387
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Er zijn volgens mij risicogebieden weggevallen
Singapore en a Macau
pi_191960396
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:11 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Die verdubbeling zien / zagen we ook in andere landen, vandaar.
pi_191960397
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Op papier is dit nu niet inderdaad, in de praktijk zouden we dat aantal best wel eens voorbij kunnen zijn.
De praktijk zou kunnen zijn de kleine 5% die uit de steekproef zijn gekomen in Brabant. Als dat voor de hele Brabantse populatie mag gelden heb je ca 125.000 besmettingen. In Brabant alleen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2020 15:13:36 ]
pi_191960401
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:12 schreef Goudenkomkommer het volgende:

[..]

Singapore en a Macau
Niet raar want Singapore had minder gevallen dan Tilburg.
Apart om het een wel en het ander niet als risico bestemming aan te wijzen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191960406
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Voor de deur zetten, kloppen en afstand nemen ipv zelf de woning indragen. Het is optioneel dus je hoeft die mogelijkheid niet aan te vinken. Dan bezorgen ze het zoals gebruikelijk.
Ook Domino's bied deze optie aan.
Dan tjap ik toch gewoon een diepvries pizza, Casa di mama voor ¤2,99

Ga een beetje het werk van de pizzabezorger doen kaulo gaar :')
pi_191960413
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ah oke. Ja het lastige daarvan is dat vergelijken heel snel mank kan gaan op verschillen in het test beleid per land
pi_191960416
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik heb wel het idee dat ze met name in Italie in de beginfase niet tegen mensen hebben gezegd dat ze hun werk- en sociale contacten moesten beperken... die maatregelen kwamen pas toen het exceptioneel begon te stijgen.
pi_191960418
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:13 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

De praktijk zou kunnen zijn de kleine 5% die uit de steekproef zijn gekomen in Brabant. Als dat voor de hele Brabantse populatie mag gelden heb je ca 125.000 besmettingen. In Brabant alleen
Als je je testpraktijken niet drastisch op gaat schroeven zullen we het nooit te weten komen helaas.. Het lijkt mij iig vast te staan dat het getal van 500 ernstig te laag is en totaal niet met de realiteit te meten is.
  woensdag 11 maart 2020 @ 15:15:38 #285
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191960423
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Als je je testpraktijken niet drastisch op gaat schroeven zullen we het nooit te weten komen helaas.. Het lijkt mij iig vast te staan dat het getal van 500 ernstig te laag is en totaal niet met de realiteit te meten is.
Wat niet per definitie negatief hoeft te zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_191960435
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:13 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

De vraag is ook eigenlijk of dat uberhaupt een probleem is natuurlijk... Zolang je meest kwetsbare groep inwoners (bejaarden en zieken) wordt ontzien... en dat is precies waarop in NL nu wordt aangestuurd: "Bezoek je opa en oma niet of minder"
pi_191960442
Naomi Campbell had dan toch gelijk na een veel bekeken video waarin ze alles zat te ontsmetten op het vliegtuig op OCD manier. Haar materiaal komt nu van pas:
NaomiCampbell twitterde op woensdag 11-03-2020 om 02:10:05 Safety First NEXT LEVEL. Full video coming on my YouTube soon… https://t.co/SvAI1Ttmm8 https://t.co/XcgHJKEhcf reageer retweet
pi_191960456
RIVM is het aan het verpesten.

Ziekenhuisjes ook trouwens.
pi_191960464
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:15 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Wat niet per definitie negatief hoeft te zijn.
Dat is het absoluut wel, want een relatief laag sterftecijfer/aandeel zware ziekteverschijnselen heb je geen hol aan wanneer de verspreiding zo wijd is dat de absolute aantallen dubbele longontstekingen het complete zorgsysteem overspoelen. En daarvoor hoeft het zelfs met de laagste schatting niet eens zo héél wijdverspreid te zijn. :')

Precies hierom hadden autoriteiten veel meer moeten doen aan containment al vanaf de gefaalde quarantaine van wuhan/voor Chinees nieuwjaar. Nu is het slechts wachten tot zelfs de grootste ontkenner/wegkijker niet meer om de werkelijkheid heen kan.
pi_191960468
Jaap van Dissel zei gisteren dat de uitslag van de testen onder het zorgpersoneel niet representatief is voor "gewone" mensen. Zorgpersoneel is sowieso vaak ziek dus zie je hetzelfde patroon bij een seizoensgriep: meer mensen ziek die al in de zorg werken.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 11 maart 2020 @ 15:20:20 #291
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191960498
quote:
15s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:18 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat is het absoluut wel, want een relatief laag sterftecijfer/aandeel zware ziekteverschijnselen heb je geen hol aan wanneer de verspreiding zo wijd is dat de absolute aantallen dubbele longontstekingen het complete zorgsysteem overspoelen. En daarvoor hoeft het zelfs met de laagste schatting niet eens zo héél wijdverspreid te zijn. :')

Precies hierom hadden autoriteiten veel meer moeten doen aan containment al vanaf de gefaalde quarantaine van wuhan/voor Chinees nieuwjaar. Nu is het slechts wachten tot zelfs de grootste ontkenner/wegkijker niet meer om de werkelijkheid heen kan.
ok
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_191960500
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:18 schreef Felixa het volgende:
Jaap van Dissel zei gisteren dat de uitslag van de testen onder het zorgpersoneel niet representatief is voor "gewone" mensen. Zorgpersoneel is sowieso vaak ziek dus zie je hetzelfde patroon bij een seizoensgriep: meer mensen ziek die al in de zorg werken.
Klopt ook wel. Ziekenhuizen is 1 bron van besmetting, als de 1 gaat gaan ze allemaal. Zo werkt dat in ziekenhuizen. Geeft een vertekend beeld
  woensdag 11 maart 2020 @ 15:20:38 #293
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191960502
we zijn aan het indammen het gaat alleen maar minder worden...
oh wacht...
pi_191960506
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:14 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik heb wel het idee dat ze met name in Italie in de beginfase niet tegen mensen hebben gezegd dat ze hun werk- en sociale contacten moesten beperken... die maatregelen kwamen pas toen het exceptioneel begon te stijgen.
Op 23 februari met 175 besmettingen deed Italië bijvoorbeeld dit

quote:
Voorkomen dat veel mensen samenkomen
Zaterdagavond besloot de regering de haard in en om Codogno te vergrendelen. Om te voorkomen dat veel mensen samenkomen en het virus verder verspreidt, zijn zondag vier voetbalwedstrijden in de Serie A uitgesteld. In het hele noorden gingen veel kerkdiensten niet door en worden schoolreisjes geschrapt. Musea en bioscopen sluiten hun deuren. En in Venetië zijn de beroemde carnavalsfeesten opgeschort.
Maar die maatregelen werden, dacht ik, niet goed gehandhaafd door haantjesgedrag tussen regering en regiobestuur.

Dat laatste heeft ons kabinet beter aangepakt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2020 15:22:00 ]
pi_191960508
quote:
Jaap van Dissel

Hier op archiefbeeld.
pi_191960512
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:16 schreef TheVulture het volgende:

[..]

De vraag is ook eigenlijk of dat uberhaupt een probleem is natuurlijk... Zolang je meest kwetsbare groep inwoners (bejaarden en zieken) wordt ontzien... en dat is precies waarop in NL nu wordt aangestuurd: "Bezoek je opa en oma niet of minder"
Wij hebben het al in twee verpleeghuizen waarbij behoorlijke aantallen personeel ook besmet zijn (meer dan clienten). Als je niet weet of je besmet bent gaat dat dus de klauwen uitlopen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191960524
quote:
Jaap van Dissel minister van propaganda wat een vent is dat ook :r

RIVM opdoeken na deze crisis en er iets nieuws voor terugzetten :Y
pi_191960525
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:21 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hier op archiefbeeld.
In zijn carnavalspak zie ik
pi_191960528
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:01 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Over de 500 briefjes voor Bruins.

Ik hoop dat er vandaag toch wel strengere maatregelen afgeroepen worden. Ze kunnen het toch moeilijk bij geen handen schudden houden.
Eigenlijk denk ik dat persoonlijke hygiëne, afstand houden, geen handen schudden, minder evenementen en sneller in thuis quarantaine bij klachten gecombineerd met straks warmer weer wel voldoende gaan zijn.
pi_191960533
quote:

[..]

Op gegevens uit het buitenland en het feit dat het in Nederland ook iedere 4/5 dagen is verdubbeld, in het begin zelfs iets sneller.

We liggen ook nog steeds op dat schema.

Morgen 600, maandag of dinsdag 1200 als er voldoende getest wordt.

Zaterdag de 20e zit je dan al over de 2000 geregistreerde (!) besmettiingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')