Krijg een beetje het idee dat jij post om puur en alleen je eigen mening op de dringen met stiekem sneertjes richting anders denkenden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik herrinner zo bijvoorbeeld dat hier algemeen werd aangenomen dat we gisteren op 1300 besmettingen zouden zitten
Op papier is dit nu niet inderdaad, in de praktijk zouden we dat aantal best wel eens voorbij kunnen zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik herrinner zo bijvoorbeeld dat hier algemeen werd aangenomen dat we gisteren op 1300 besmettingen zouden zitten
Met een verdubbeling per 4 tot 5 dagen is dat niet realistisch.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Nou, dat kan ook wel ontzettend kloppen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
als ik aan de jongen of het meisje van picnic vraag of ik de tasjes zelf uit de kratten mag halen is dat ook primaquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou, nee. Die profiteren juist enorm van het feit dat mensen angstig zijn om zelf naar de winkel te gaan. En dat AH als enige supermarkt aanbied om zonder menselijk contact te bezorgen helpt ook enorm.
Nouja hier ook net klaar met twee dagen met koorts op bed liggen. Voor het verloop maakt het inderdaad niet zoveel uit.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:36 schreef erkel het volgende:
[..]
Waarom is dat zo superbelangrijk dan voor die mensen?
Doe dat ff per dm dan en hou de persoonlijke dingen uit de reeks. Dan blijft het leesbaar. Dank.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:05 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Krijg een beetje het idee dat jij post om puur en alleen je eigen mening op de dringen met stiekem sneertjes richting anders denkenden.
Correct me if i am wrong.
Maar hebben ze de testcriteria niet gewijzigd? Ik lees nu op de RIVM site:quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
quote:Vanaf nu geldt dus:
Heb je
Verkoudheidsklachten of verhoging tot 38,0 graden Celsius én
Contact gehad met een patiënt met het coronavirus, of ben je in een gebied geweest waar het coronavirus heerst:
China (inclusief Hong Kong)
Italië
Iran
Zuid-Korea
Dan hoef je de huisarts niet te bellen. Je klachten zijn mild. Dit kan ook een gewone verkoudheid zijn. Blijf thuis, ziek uit en zorg dat je anderen niet besmet. Houd dus afstand tot andere mensen.
Er is ook nog een grijs gebied ertussen in van gepaste maatregelen. Of dit nu de juiste maatregelen zijn? Ik denk het wel. Kijk maar eens wat er gebeurt in Noord-Italie. Zet een heel groot gebied in quarantaine en mensen proberen het te ontvluchten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
als je geen financiële dompers wil moet je gewoon zeggen: mensen, zoek het allemaal lekker uit en doe wat je wil!
dan hoeven we ook niet in te dammen... l
Er zijn altijd bezorgers die mee willen denken met de wensen van de klant. Maar als extra optie in de app is dat niet.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
als ik aan de jongen of het meisje van picnic vraag of ik de tasjes zelf uit de kratten mag halen is dat ook prima
hoe doen ze dat dan, aanbellen en wegrennen?quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En dat AH als enige supermarkt aanbied om zonder menselijk contact te bezorgen helpt ook enorm.
Excuus, verwijder maar als je dat wilt doen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Doe dat ff per dm dan en hou de persoonlijke dingen uit de reeks. Dan blijft het leesbaar. Dank.
Gister was het een Japanse metro in de trein richting Utrecht Centraal. Denk het nietquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:07 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb wel het idee dat de aanvullende maatregelen in Brabant nu wel zorgen voor minder contacten op het werk, in het vervoer etc... Ik merk het zelf ook op het werk en als ik in de stad loop.
Wellicht trekken ze de maatregelen nog landelijk door, maar heb wel het idee dat het gros van de mensen er rekening mee houdt...
Ik zat gisteren heen en terug ook in de trein van Utrecht naar Den Bosch in de spits en die was echt veel minder druk dan normaal...quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:08 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Gister was het een Japanse metro in de trein richting Utrecht Centraal. Denk het niet
Dat kan ik wel begrijpen Dat ben ik met je eens. Daarover zou duidelijker gecommuniceerd kunnen worden door het RIVM of huisartsenbranchesquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Nouja hier ook net klaar met twee dagen met koorts op bed liggen. Voor het verloop maakt het inderdaad niet zoveel uit.
(Alhoewel, als je naar voorbeeld verloop op de WHO pagina kijkt, dan staat er zoiets als, dag 1: malaise, dag 2: milde koorts, dag 4: weinig klachten, dag 6: dood)
Maar het is wel een beetje de vraag of ik nou maandag weer naar het werk kan komen, of nog een week extra thuis moet blijven. Als je niet test, worden mensen een stuk onvoorzichtiger.
Bij ons bedrijf in Tilburg ook. Het is een stuk rustiger op kantoor, mensen met klachten blijven thuis.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:07 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb wel het idee dat de aanvullende maatregelen in Brabant nu wel zorgen voor minder contacten op het werk, in het vervoer etc... Ik merk het zelf ook op het werk en als ik in de stad loop.
Wellicht trekken ze de maatregelen nog landelijk door, maar heb wel het idee dat het gros van de mensen er rekening mee houdt...
Ik ga deze discussie niet nog een keer voeren. Je hebt je indrukken en dat is je goed recht. We doen er verder niks meequote:Op woensdag 11 maart 2020 15:05 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Krijg een beetje het idee dat jij post om puur en alleen je eigen mening op de dringen met stiekem sneertjes richting anders denkenden.
Correct me if i am wrong.
Voor de deur zetten, kloppen en afstand nemen ipv zelf de woning indragen. Het is optioneel dus je hoeft die mogelijkheid niet aan te vinken. Dan bezorgen ze het zoals gebruikelijk.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
hoe doen ze dat dan, aanbellen en wegrennen?
Er zijn volgens mij risicogebieden weggevallenquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:07 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar hebben ze de testcriteria niet gewijzigd? Ik lees nu op de RIVM site:
[..]
Waar baseer je die verdubbeling op?quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met een verdubbeling per 4 tot 5 dagen is dat niet realistisch.
Morgen zitten we op 600, maandag of dinsdag op 1200.
Maar dat gaat alleen om de gevallen die getest zijn.
Op het feit dat we dan 4/5 dagen verder zijnquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:11 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Waar baseer je die verdubbeling op?
Singapore en a Macauquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Er zijn volgens mij risicogebieden weggevallen
Die verdubbeling zien / zagen we ook in andere landen, vandaar.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:11 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
De praktijk zou kunnen zijn de kleine 5% die uit de steekproef zijn gekomen in Brabant. Als dat voor de hele Brabantse populatie mag gelden heb je ca 125.000 besmettingen. In Brabant alleenquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op papier is dit nu niet inderdaad, in de praktijk zouden we dat aantal best wel eens voorbij kunnen zijn.
Niet raar want Singapore had minder gevallen dan Tilburg.quote:
Dan tjap ik toch gewoon een diepvries pizza, Casa di mama voor ¤2,99quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Voor de deur zetten, kloppen en afstand nemen ipv zelf de woning indragen. Het is optioneel dus je hoeft die mogelijkheid niet aan te vinken. Dan bezorgen ze het zoals gebruikelijk.
Ook Domino's bied deze optie aan.
Ah oke. Ja het lastige daarvan is dat vergelijken heel snel mank kan gaan op verschillen in het test beleid per landquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die verdubbeling zien / zagen we ook in andere landen, vandaar.
Ik heb wel het idee dat ze met name in Italie in de beginfase niet tegen mensen hebben gezegd dat ze hun werk- en sociale contacten moesten beperken... die maatregelen kwamen pas toen het exceptioneel begon te stijgen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die verdubbeling zien / zagen we ook in andere landen, vandaar.
Als je je testpraktijken niet drastisch op gaat schroeven zullen we het nooit te weten komen helaas.. Het lijkt mij iig vast te staan dat het getal van 500 ernstig te laag is en totaal niet met de realiteit te meten is.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:13 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
De praktijk zou kunnen zijn de kleine 5% die uit de steekproef zijn gekomen in Brabant. Als dat voor de hele Brabantse populatie mag gelden heb je ca 125.000 besmettingen. In Brabant alleen
Wat niet per definitie negatief hoeft te zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je je testpraktijken niet drastisch op gaat schroeven zullen we het nooit te weten komen helaas.. Het lijkt mij iig vast te staan dat het getal van 500 ernstig te laag is en totaal niet met de realiteit te meten is.
De vraag is ook eigenlijk of dat uberhaupt een probleem is natuurlijk... Zolang je meest kwetsbare groep inwoners (bejaarden en zieken) wordt ontzien... en dat is precies waarop in NL nu wordt aangestuurd: "Bezoek je opa en oma niet of minder"quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:13 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
De praktijk zou kunnen zijn de kleine 5% die uit de steekproef zijn gekomen in Brabant. Als dat voor de hele Brabantse populatie mag gelden heb je ca 125.000 besmettingen. In Brabant alleen
twitter:NaomiCampbell twitterde op woensdag 11-03-2020 om 02:10:05Safety First NEXT LEVEL. Full video coming on my YouTube soon… https://t.co/SvAI1Ttmm8 https://t.co/XcgHJKEhcf reageer retweet
Dat is het absoluut wel, want een relatief laag sterftecijfer/aandeel zware ziekteverschijnselen heb je geen hol aan wanneer de verspreiding zo wijd is dat de absolute aantallen dubbele longontstekingen het complete zorgsysteem overspoelen. En daarvoor hoeft het zelfs met de laagste schatting niet eens zo héél wijdverspreid te zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:15 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Wat niet per definitie negatief hoeft te zijn.
okquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:18 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat is het absoluut wel, want een relatief laag sterftecijfer/aandeel zware ziekteverschijnselen heb je geen hol aan wanneer de verspreiding zo wijd is dat de absolute aantallen dubbele longontstekingen het complete zorgsysteem overspoelen. En daarvoor hoeft het zelfs met de laagste schatting niet eens zo héél wijdverspreid te zijn.![]()
Precies hierom hadden autoriteiten veel meer moeten doen aan containment al vanaf de gefaalde quarantaine van wuhan/voor Chinees nieuwjaar. Nu is het slechts wachten tot zelfs de grootste ontkenner/wegkijker niet meer om de werkelijkheid heen kan.
Klopt ook wel. Ziekenhuizen is 1 bron van besmetting, als de 1 gaat gaan ze allemaal. Zo werkt dat in ziekenhuizen. Geeft een vertekend beeldquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:18 schreef Felixa het volgende:
Jaap van Dissel zei gisteren dat de uitslag van de testen onder het zorgpersoneel niet representatief is voor "gewone" mensen. Zorgpersoneel is sowieso vaak ziek dus zie je hetzelfde patroon bij een seizoensgriep: meer mensen ziek die al in de zorg werken.
Op 23 februari met 175 besmettingen deed Italië bijvoorbeeld ditquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee dat ze met name in Italie in de beginfase niet tegen mensen hebben gezegd dat ze hun werk- en sociale contacten moesten beperken... die maatregelen kwamen pas toen het exceptioneel begon te stijgen.
Maar die maatregelen werden, dacht ik, niet goed gehandhaafd door haantjesgedrag tussen regering en regiobestuur.quote:Voorkomen dat veel mensen samenkomen
Zaterdagavond besloot de regering de haard in en om Codogno te vergrendelen. Om te voorkomen dat veel mensen samenkomen en het virus verder verspreidt, zijn zondag vier voetbalwedstrijden in de Serie A uitgesteld. In het hele noorden gingen veel kerkdiensten niet door en worden schoolreisjes geschrapt. Musea en bioscopen sluiten hun deuren. En in Venetië zijn de beroemde carnavalsfeesten opgeschort.
Wij hebben het al in twee verpleeghuizen waarbij behoorlijke aantallen personeel ook besmet zijn (meer dan clienten). Als je niet weet of je besmet bent gaat dat dus de klauwen uitlopen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De vraag is ook eigenlijk of dat uberhaupt een probleem is natuurlijk... Zolang je meest kwetsbare groep inwoners (bejaarden en zieken) wordt ontzien... en dat is precies waarop in NL nu wordt aangestuurd: "Bezoek je opa en oma niet of minder"
Jaap van Dissel minister van propaganda wat een vent is dat ookquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:18 schreef Felixa het volgende:
Jaap van Dissel zei gisteren dat de uitslag van de testen onder het zorgpersoneel niet representatief is voor "gewone" mensen. Zorgpersoneel is sowieso vaak ziek dus zie je hetzelfde patroon bij een seizoensgriep: meer mensen ziek die al in de zorg werken.
In zijn carnavalspak zie ikquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:21 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier op archiefbeeld.
Eigenlijk denk ik dat persoonlijke hygiëne, afstand houden, geen handen schudden, minder evenementen en sneller in thuis quarantaine bij klachten gecombineerd met straks warmer weer wel voldoende gaan zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:01 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Over de 500 briefjes voor Bruins.
Ik hoop dat er vandaag toch wel strengere maatregelen afgeroepen worden. Ze kunnen het toch moeilijk bij geen handen schudden houden.
Op gegevens uit het buitenland en het feit dat het in Nederland ook iedere 4/5 dagen is verdubbeld, in het begin zelfs iets sneller.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:11 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |