Zonder publiek spelen is imho verstandigste; zeker met zoveel mensen. Met <1000 zou ik het nog wel aandurven.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:57 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen.
Wat is vrees is dat de KNVB het programma niet meer rond dreigt te krijgen door het EK en daarom het voetbal zo veel mogelijk door wil laten gaan. Maar of het EK door kan gaan is natuurlijk onzeker.
Wat wil je? Het virus indampen of denken aan de hersencelloze Henk en Ingrid?quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:58 schreef erkel het volgende:
[..]
Als je veel maatschappelijke onrust en financiële dompers wil wel ja.
Maatschappelijke onrust en financiële dompers zullen alleen maar groter zijn als dit echt uit de hand loopt. Typisch een kapitalistische mentaliteit, korte termijn denken.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:58 schreef erkel het volgende:
[..]
In de 121 zitten ruim 70 inbegrepen van het ziekenhuis onderzoek in brabant. Rest van NL is +50quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:58 schreef KingRadler het volgende:
ik kan me nog herinneren dat we het gokken waren hoeveel besmettingen in Nederland.
Nu gaat het echt heel hard
quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er is een zeer discutabele steekproef gehouden door het Rivm daar is een topic over en daar heb ik het even uitgerekend:
COR / Brabant: 4 procent onderzochte ziekenhuismedewerkers heeft virus
[..]
als je geen financiële dompers wil moet je gewoon zeggen: mensen, zoek het allemaal lekker uit en doe wat je wil!quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:58 schreef erkel het volgende:
[..]
Over de 500 briefjes voor Bruins.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:58 schreef KingRadler het volgende:
ik kan me nog herinneren dat we het gokken waren hoeveel besmettingen in Nederland.
quote:Een groep van 25 Nederlanders op rondreis in Vietnam is dinsdag op last van de autoriteiten in quarantaine geplaatst in een hotel. Volgens de reizigers zijn de omstandigheden zeer slecht.
r is geen stromend water en er ligt overal muizenpoep, zelfs onder de lakens en bij de hoofdkussens in het bed,” zegt Naomi Theeuwes, die vastzit in het hotel nabij de stad Hoi An, per telefoon. Volgens de Amsterdamse was het hotel al jaren verlaten, maar is het nu snel ingericht als quarantainehotel. Het hotel wordt bewaakt door militairen en er mag niemand in of uit. Er is geen personeel; eten en drinken wordt vanuit een ander hotel gebracht.
Theeuwes is samen met haar moeder sinds 1 maart op een georganiseerde groepsreis van Kras door Vietnam. Naast de Nederlanders zijn er twee Belgen mee op de reis. De groep nam zondag een binnenlandse vlucht naar Hoi An. Op die vlucht zat een Britse passagier die het coronavirus blijkt te hebben.
Ruzie
Volgens Theeuwes worden alle passagiers van die vlucht nu gezocht door de autoriteiten en in quarantaine geplaatst. Zondag en maandag mochten ze in isolatie doorbrengen in de kamer van het hotel waar ze oorspronkelijk zouden verblijven, maar dinsdag werden ze door de Vietnamese autoriteiten verplaatst naar een ander hotel. Pas woensdag zijn tests afgenomen om te zien of er iemand besmet is met het coronavirus. Dat gebeurt volgens Theeuwes ook niet onder hygiënische omstandigheden. “De medische tests doen ze op de eettafels, zelfs terwijl wij aan het eten waren.”
De groep Nederlanders was de eerste die in het verlaten hotel werd geplaatst, maar ondertussen komen er meer mensen bij. “Het zijn allemaal Europeanen, nu zo’n vijftig mensen. Maar er worden steeds meer reizigers bijgeplaatst en er ontstaan ruzies onderling.” Voor zover bekend is er nu niemand besmet. Hoe lang ze daar moeten blijven, weten ze niet. “Er is geen informatie,” zegt Theeuwes. “Wij willen naar huis.”
De uitslag van de tests wordt donderdag verwacht. Of de groep bij een negatief resultaat verder mag reizen, is niet duidelijk. Volgens de planning zou de groep maandag naar Nederland terugkeren.
Niet geschikt
Petra Kok, woordvoerder van Kras Reizen, bevestigt de slechte omstandigheden waarin de Nederlanders nu verkeren. “Zij zitten op dit moment niet in een hotel uit hun geplande reis, maar zijn door de lokale autoriteiten in een ander hotel geplaatst dat wij niet geschikt vinden voor onze reizigers. We zijn, samen met het ministerie van Buitenlandse Zaken de situatie nauwlettend aan het volgen en we willen zo snel mogelijk duidelijkheid voor onze gasten. We hebben sms-contact met hen en de reisleider.”
Het ministerie van Buitenlandse Zaken zegt in contact te staan met de groep ‘en er alles aan te doen’ om de groep van 27 reizigers, onder wie 25 Nederlanders, te helpen. Wel benadrukt een woordvoerder dat de Vietnamese autoriteiten de leiding hebben.
Ik herrinner zo bijvoorbeeld dat hier algemeen werd aangenomen dat we gisteren op 1300 besmettingen zouden zittenquote:Op woensdag 11 maart 2020 14:58 schreef KingRadler het volgende:
Nou, nee. Die profiteren juist enorm van het feit dat mensen angstig zijn om zelf naar de winkel te gaan. En dat AH als enige supermarkt aanbied om zonder menselijk contact te bezorgen helpt ook enorm.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:56 schreef Tyr80 het volgende:
In mijn omgeving veel geluiden van mensen die er wel gehoor aangeven, bedrijven met halve bezetting, rustig op de weg etc.
AH app is volgepland tot en met het weekend, ook nog nooit gezien, die zullen ook wel met halve bezetting zitten dan.
Krijg een beetje het idee dat jij post om puur en alleen je eigen mening op de dringen met stiekem sneertjes richting anders denkenden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik herrinner zo bijvoorbeeld dat hier algemeen werd aangenomen dat we gisteren op 1300 besmettingen zouden zitten
Op papier is dit nu niet inderdaad, in de praktijk zouden we dat aantal best wel eens voorbij kunnen zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik herrinner zo bijvoorbeeld dat hier algemeen werd aangenomen dat we gisteren op 1300 besmettingen zouden zitten
Met een verdubbeling per 4 tot 5 dagen is dat niet realistisch.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Nou, dat kan ook wel ontzettend kloppen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
als ik aan de jongen of het meisje van picnic vraag of ik de tasjes zelf uit de kratten mag halen is dat ook primaquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou, nee. Die profiteren juist enorm van het feit dat mensen angstig zijn om zelf naar de winkel te gaan. En dat AH als enige supermarkt aanbied om zonder menselijk contact te bezorgen helpt ook enorm.
Nouja hier ook net klaar met twee dagen met koorts op bed liggen. Voor het verloop maakt het inderdaad niet zoveel uit.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:36 schreef erkel het volgende:
[..]
Waarom is dat zo superbelangrijk dan voor die mensen?
Doe dat ff per dm dan en hou de persoonlijke dingen uit de reeks. Dan blijft het leesbaar. Dank.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:05 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Krijg een beetje het idee dat jij post om puur en alleen je eigen mening op de dringen met stiekem sneertjes richting anders denkenden.
Correct me if i am wrong.
Maar hebben ze de testcriteria niet gewijzigd? Ik lees nu op de RIVM site:quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
quote:Vanaf nu geldt dus:
Heb je
Verkoudheidsklachten of verhoging tot 38,0 graden Celsius én
Contact gehad met een patiënt met het coronavirus, of ben je in een gebied geweest waar het coronavirus heerst:
China (inclusief Hong Kong)
Italië
Iran
Zuid-Korea
Dan hoef je de huisarts niet te bellen. Je klachten zijn mild. Dit kan ook een gewone verkoudheid zijn. Blijf thuis, ziek uit en zorg dat je anderen niet besmet. Houd dus afstand tot andere mensen.
Er is ook nog een grijs gebied ertussen in van gepaste maatregelen. Of dit nu de juiste maatregelen zijn? Ik denk het wel. Kijk maar eens wat er gebeurt in Noord-Italie. Zet een heel groot gebied in quarantaine en mensen proberen het te ontvluchten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
als je geen financiële dompers wil moet je gewoon zeggen: mensen, zoek het allemaal lekker uit en doe wat je wil!
dan hoeven we ook niet in te dammen... l
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |