quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja oke, die landen zitten weer heel wat anders in elkaar. Overigens staat het mij niet bij dat daar een lockdown was?quote:Op zondag 8 maart 2020 23:31 schreef TARAraboemdijee het volgende: [..] Oh, ik denk inderdaad dat het in China grotendeels is meegegeven door de oppressie, begrijp me niet verkeerd. In China gaat het hand in hand wat dat betreft. Maar kijk ook bijvoorbeeld naar Japan of Zuid Korea, waar het wel grotendeels mentaliteit is.
![]()
En toch posten he?quote:Op zondag 8 maart 2020 23:08 schreef remlof het volgende:
[..]
En dat maakt dit topic volkomen waardeloos.![]()
![]()
nog een keer voor the people in the back.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:29 schreef KingRoland het volgende:
waarom doen we nu alsof de wereld vergaat? het is weer een griepje dat even langs komt en de wereld is weer te klein
man man man doe even normaal
griepje of niet griepje is niet the issue here. Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen omgeving. Nadenken over de gevolgen van dat griepje. Als jij milde klachten krijgt. Hiephoi voor jou, maar die denkwijze van jou zorgt straks voor te weinig capaciteit in ziekenhuizen en verzorgingshuizen.
Denk eens verder dan je eigen coconnetje.*uit lurkstand herrezen*![]()
Ook bekend hoeveel van de 300?quote:Op zondag 8 maart 2020 23:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
https://www.bd.nl/dossier(...)el-van-etz~ab14b86b/
Dit zagen we niet aankomen.![]()
Jawel dat wel. Maar ik ken de details helaas niet. Hoe is hij ontmaskert en is hij nog wel gewoon actief aan het twitteren?quote:Op zondag 8 maart 2020 23:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Allang ontmaskerd. Had je dat niet meegekregen?![]()
Ja dat ook.quote:"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm![]()
Het nieuws over het coronavirus gaat snel. Daarom nu een samenvatting van de belangrijkste nieuwsfeiten van deze zondag.
In Nederland zijn officieel 265 mensen besmet met het virus. Drie Nederlanders zijn aan het virus overleden.
Italië is zeer zwaar getroffen door het virus. Er zijn in de afgelopen 24 uur maar liefst 133 mensen overleden. Er zijn in dat land zware maatregelen van kracht, maar liefst zestien miljoen mensen in Lombardije en enkele daaraan grenzende regio's zijn door de overheid van de buitenwereld afgesloten.
Wereldwijd zijn bijna 110.000 mensen besmet. 3802 mensen zijn overleden, 60.694 patiënten zijn genezen.
Duitsland overweegt bijeenkomsten waar meer dan 1000 mensen samenkomen, te verbieden. Frankrijk voert dat al in.![]()
Door GeenStijl:quote:Op zondag 8 maart 2020 23:34 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Jawel dat wel. Maar ik ken de details helaas niet. Hoe is hij ontmaskert en is hij nog wel gewoon actief aan het twitteren?
https://www.geenstijl.nl/(...)ijkt-voetbalfantast/In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
In Breda hetzelfde, dus rond Breda en Tilburg is sprake van lokale verspreiding. In Eindhoven viel het mee. Ben benieuwd hoe de situatie bij de andere Brabantse ziekenhuizen is. Zou het RIVM geschrokken zijn van de resultaten?quote:Op zondag 8 maart 2020 23:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
https://www.bd.nl/dossier(...)el-van-etz~ab14b86b/
Dit zagen we niet aankomen.![]()
Deze mist de apocalypscategorie. Toch een 30% van de mensen in dit topic naar mijn inschattingquote:Op zondag 8 maart 2020 23:34 schreef DawN het volgende:
[..]
nog een keer voor the people in the back.
[ afbeelding ]
griepje of niet griepje is niet the issue here. Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen omgeving. Nadenken over de gevolgen van dat griepje. Als jij milde klachten krijgt. Hiephoi voor jou, maar die denkwijze van jou zorgt straks voor te weinig capaciteit in ziekenhuizen en verzorgingshuizen.
Denk eens verder dan je eigen coconnetje.![]()
Ik vraag me nu af of ze met officieel 11 besmettingen ahead of the curve zijn of eerder veel meer besmettingen en al in paniek schieten.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:26 schreef LTVDK het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 23:21:11BREAKING: Saudi Arabia bans travel to and from the UAE, Kuwait, Bahrain, Lebanon, Syria, South Korea, Egypt, Italy, and Iraq due to coronavirus - SPA reageer retweet
Als redelijk afgesloten land is het uiteraard makkelijk om de vluchten te weren en zo het buitenlandse probleem uit te schakelen. Het is een van de weinige landen die het zich kan permitteren.![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 23:34 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Jawel dat wel. Maar ik ken de details helaas niet. Hoe is hij ontmaskert en is hij nog wel gewoon actief aan het twitteren?
*uit lurkstand herrezen*![]()
Ook een beetje amateuristisch verhaal van Geenstijl.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:34 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Door GeenStijl:
https://www.geenstijl.nl/(...)ijkt-voetbalfantast/![]()
![]()
Oh kijk, dank!quote:Op zondag 8 maart 2020 23:34 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Door GeenStijl:
https://www.geenstijl.nl/(...)ijkt-voetbalfantast/![]()
Vermoedelijk gaat het mkb hele harde klappen krijgen de komende maanden. Zullen heel veel ondernemers en zzp'ers om gaan vallen
Al een coronagarantiefonds?![]()
Waarom zit er geen plastic zak om die kist? Hoaxquote:Op zondag 8 maart 2020 23:36 schreef vuurbrood het volgende:
Just a flue zelfs de doden ontkomen er niet aan #allesvoordemedia![]()
[ afbeelding ]![]()
Flu*quote:Op zondag 8 maart 2020 23:36 schreef vuurbrood het volgende:
Just a flue zelfs de doden ontkomen er niet aan #allesvoordemedia![]()
[ afbeelding ]Mijn podcasts:
https://soundcloud.com/dj-rike![]()
Er is wel gesproken over deeltijdww in het laatste debat. Komt zo'n beetje op hetzelfde neer. Behalve de zzpers danquote:Op zondag 8 maart 2020 23:37 schreef riazop het volgende:
Vermoedelijk gaat het mkb hele harde klappen krijgen de komende maanden. Zullen heel veel ondernemers en zzp'ers om gaan vallen
Deeltijd WW is al ingevoerd en wordt al gebruik van gemaakt door bedrijvenquote:Op zondag 8 maart 2020 23:37 schreef riazop het volgende:
![]()
Precies, het is maar een griepje. Maar als iedereen gewoon een beetje rekening houd met de rest is er niks aan de hand. Alleen is dat nou juist het probleem. De meeste mensen houden alleen rekening met zichzelf en voelen zich te goed om de adviezen van het RIVM op te volgen.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:34 schreef DawN het volgende:
[..]
nog een keer voor the people in the back.
[ afbeelding ]
Denk eens verder dan je eigen coconnetje.![]()
Yep, helemaal mee eensquote:Op zondag 8 maart 2020 23:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik weet soms niet meer waar ik van moet opkijken. Al die onwaarschijnlijke cijfers, optreden van het RIVM / overheid, of alle mensen die "het is maar een griep" roepen.
Blijf mij iedere dag verbazen over de cijfers in Italië en hoe laconiek wij er onder blijven in Nederland. Wij hebben minder bedden per inwoner en zij hebben nog enigzins geprobeerd om het in te dammen, terwijl wij geen maatregelen hebben getroffen.
Wat dat betreft is het wel erg Plague Inc. ja.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Om niet in een bubble te zitten volg ik het coronadraadje ook op de Nederlandse subreddit en daar zie je toch ook wel een omslag van blind vertrouwen in de overheid naar zorg over de aanpak.
En ook daar heb je mensen die vooral aan zichzelf denken en zich geen zorgen maken omdat ze niet in een risicogroep vallen. Dan denk ik hebben die nou allemaal geen (groot)ouders meer of zitten ze te wachten op een erfenis zodat ze een huis in Amsterdam kunnen kopen.“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”![]()
Gretig? Vind dat ook een heel makkelijk middeltje maar soitquote:Op zondag 8 maart 2020 23:38 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Deeltijd WW is al ingevoerd en wordt al gebruik van gemaakt door bedrijven![]()
Elk uur een vol topic bij elkaar paniekeren.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:27 schreef Kekster het volgende: [..] Vandaar dat er de hele nacht door in dit topic gepost wordt. Geen paniek hoor. Een normaal mens gaat slapen
Feyenoord!!! * Barça![]()
Maar waar gaat de financiering vandaan komen?quote:Op zondag 8 maart 2020 23:38 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Deeltijd WW is al ingevoerd en wordt al gebruik van gemaakt door bedrijven
Ik ga er vanuit dat NL eind deze week/begin volgende week voor minstens anderhalve maand op slot gaat. Dat gaat zo tientallen miljarden kosten.![]()
Ieder voor zich en god voor ons allenquote:Op zondag 8 maart 2020 23:38 schreef PirE het volgende:
Om niet in een bubble te zitten volg ik het coronadraadje ook op de Nederlandse subreddit en daar zie je toch ook wel een omslag van blind vertrouwen in de overheid naar zorg over de aanpak.
En ook daar heb je mensen die vooral aan zichzelf denken en zich geen zorgen maken omdat ze niet in een risicogroep vallen. Dan denk ik hebben die nou allemaal geen (groot)ouders meer of zitten ze te wachten op een erfenis zodat ze een huis in Amsterdam kunnen kopen.
He swa heb je trouwens een linkje naar dat Nederlandse subreddit?![]()
/r/gonewildquote:Op zondag 8 maart 2020 23:40 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ieder voor zich en god voor ons allen
He swa heb je trouwens een linkje naar dat Nederlandse subreddit?![]()
Hahaha, geweldige en geloofwaardige comeback van expert Jaccoquote:![]()
En het mooie is dat dit een van dé bronnen was van de paniekzaaiers hier![]()
![]()
Nou, om eerlijk te zijn, mn moeder ligt op haar sterfbed en het duurt niet lang meer.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:38 schreef PirE het volgende:
En ook daar heb je mensen die vooral aan zichzelf denken en zich geen zorgen maken omdat ze niet in een risicogroep vallen. Dan denk ik hebben die nou allemaal geen (groot)ouders meer of zitten ze te wachten op een erfenis zodat ze een huis in Amsterdam kunnen kopen.
Zal je net hebben dat ze aan de gevolgen van Corona dood gaat ipv de kanker..."Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm![]()
Lekker gezond bedrijf als je in deze economie na 1 week deeltijdww nodig hebt om te overleven.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:38 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Deeltijd WW is al ingevoerd en wordt al gebruik van gemaakt door bedrijven“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”![]()
We hebben het al behoorlijk lang erg goed hierquote:Op zondag 8 maart 2020 23:38 schreef PirE het volgende:
Dus vrijwel niemand bedenkt echt wat voor gevolgen dit heeft voor zichzelf en al helemaal niet in een wat grotere cirkel om hen heenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat ze maar snel en pijnloos mag gaan dan.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:41 schreef FernandoMartinez het volgende:
Nou, om eerlijk te zijn, mn moeder ligt op haar sterfbed en het duurt niet lang meer.
Sterkte de komende tijd
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
ECB print er gewoon nog wat extra geld bij en de regels omtrent begrotingstekorten worden volledig losgelaten door de EU (die angstvallig stil zijn nu)quote:Op zondag 8 maart 2020 23:40 schreef riazop het volgende:
[..]
Maar waar gaat de financiering vandaan komen?
Ik ga er vanuit dat NL eind deze week/begin volgende week voor minstens anderhalve maand op slot gaat. Dat gaat zo tientallen miljarden kosten.
Schuld is maar een getalletje op papier![]()
![]()
Kan snel gaan hoor.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:41 schreef PirE het volgende:
[..]
Lekker gezond bedrijf als je in deze economie na 1 week deeltijdww nodig hebt om te overleven.blablablabla![]()
Onderstaande link geeft een mooi wereldwijd en up-to-date overzicht.
Zag deze al een keer voorbij komen, maar staat nog niet in de OP.
https://www.healthlynked.com/corona-virus-tracker/"This is the first day of the rest of your life"![]()
twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 23:42:03NEW: Brazil reports 6 new cases of coronavirus, raising country's total to 25 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Sterktequote:Op zondag 8 maart 2020 23:41 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Nou, om eerlijk te zijn, mn moeder ligt op haar sterfbed en het duurt niet lang meer.
Zal je net hebben dat ze aan de gevolgen van Corona dood gaat ipv de kanker...Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Thanksquote:Op zondag 8 maart 2020 23:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat ze maar snel en pijnloos mag gaan dan.
Sterkte de komende tijd"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm![]()
Waren/zijn voornamelijk bedrijven in Nederland die grotendeels alleen maar zaken deden/doen met Chinaquote:Op zondag 8 maart 2020 23:41 schreef PirE het volgende:
[..]
Lekker gezond bedrijf als je in deze economie na 1 week deeltijdww nodig hebt om te overleven.![]()
![]()
Massageolie -30% nicequote:Op zondag 8 maart 2020 23:42 schreef Rodgrod het volgende:
Olie dus gewoon even 30% gezakt. Nu 19%.
Oa vanwege Corona virus![]()
![]()
Dat is in elk geval pro actief handelenquote:Op zondag 8 maart 2020 23:42 schreef riazop het volgende:
Griekenand, 73 gevallen nu, VERBIEDT de komende 2 weken publiek bij alle sportwedstrijden![]()
Gewoon megathread opquote:Op zondag 8 maart 2020 23:40 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ieder voor zich en god voor ons allen
He swa heb je trouwens een linkje naar dat Nederlandse subreddit?
/r/thenetherlands
Nieuwste posts staan bovenaan, oudere daaronder. Is niet heel overzichtelijk maar dan zie je wel een andere bubble (iets linkser).“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”![]()
EL Salvador laat geen personen meer toe uit Italie, Frankrijk en Duitsland
Ik neem aan dat Nederland en Zwitserland daar snel gaan bijkomen?![]()
De RIVM zou dat "paniek zaaien" noemenquote:Op zondag 8 maart 2020 23:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat is in elk geval pro actief handelen![]()
Cashen en straks op het dieptepunt weer lekker investeren. Dit corona virusje is toch wel een ultiem middel gebleken om paniek te zaaien. Genoeg schapen die er lekker in trappen.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:42 schreef Rodgrod het volgende:
In warme landen hebben ze amper last van dat virusquote:Op zondag 8 maart 2020 23:42 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 23:42:03NEW: Brazil reports 6 new cases of coronavirus, raising country's total to 25 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
blablablabla![]()
He swa ik vind reddit kaulo onoverzichtelijkquote:Op zondag 8 maart 2020 23:44 schreef PirE het volgende:
[..]
Lekker gezond bedrijf als je in deze economie na 1 week deeltijdww nodig hebt om te overleven.
[..]
Gewoon megathread op
/r/thenetherlands
Nieuwste posts staan bovenaan, oudere daaronder. Is niet heel overzichtelijk maar dan zie je wel een andere bubble (iets linkser).![]()
![]()
Singapore doet het best aardig. Is er een warm land waar het nu volledig uit de hand loopt?quote:Op zondag 8 maart 2020 23:46 schreef Elan het volgende:
[..]
In warme landen hebben ze amper last van dat virus![]()
Er komen wel unieke kansen om steden als Rome en Venetië te bezoeken terwijl het daar lekker rustig isquote:Op zondag 8 maart 2020 23:46 schreef Elan het volgende:
[..]
299 met hotel, gelijk maar ff boeken GENOT.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 23:48:11 ]![]()
Kunnen we straks goedkoop tanken, mogen we niet rijden omdat we in lockdown zittenquote:Op zondag 8 maart 2020 23:42 schreef Rodgrod het volgende:
Oa vanwege Corona virus
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Durf jij het aan?quote:Op zondag 8 maart 2020 23:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Er komen wel unieke kansen om steden als Rome en Venetië te bezoeken terwijl het daar lekker rustig is![]()
Tsja, de griep kan niet goed tegen hogere temperaturen dus dat verklaart het wel.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:46 schreef Elan het volgende:
[..]
In warme landen hebben ze amper last van dat virusGeld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen![]()
En met die lagere maximumsnelheid daalt je verbruik ook. Het is een complot.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:48 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Kunnen we straks goedkoop tanken, mogen we niet rijden omdat we in lockdown zitten“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”![]()
God, ik hoop dat dit niet waar is.twitter:ASBreakingNews twitterde op zondag 08-03-2020 om 23:40:41URGENT: #ITALY- WATCH
ISTRESSING 19+* “We have been locked in the house with my DEAD sister for 24 hours." "We have been waiting for 24 hours for the outcome of the #Coronavirus swap - explains Luca- nobody told us anything and we are completely abandoned to ourselves" #ITALIA https://t.co/9LdXa2QMob reageer retweet
Dat durf ik wel aan ja. Hangt er vanaf wanneer precies uiteraard. Er moet ook nog wel wat open zijn.quote:![]()
Die tweetquote:Op zondag 8 maart 2020 23:50 schreef DawN het volgende:
God, ik hoop dat dit niet waar is.twitter:ASBreakingNews twitterde op zondag 08-03-2020 om 23:40:41URGENT: #ITALY- WATCH
ISTRESSING 19+* “We have been locked in the house with my DEAD sister for 24 hours." "We have been waiting for 24 hours for the outcome of the #Coronavirus swap - explains Luca- nobody told us anything and we are completely abandoned to ourselves" #ITALIA https://t.co/9LdXa2QMob reageer retweet
DINGDING
@GGMMblablablabla![]()
Wat dacht je van deze: echt ongelofelijk 116 euro voor 2 personen vliegen en drie dagen in Hotel Terminaalquote:Op zondag 8 maart 2020 23:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Er komen wel unieke kansen om steden als Rome en Venetië te bezoeken terwijl het daar lekker rustig is
https://www.d-reizen.nl/s(...)By=POPULARITY%20DESCDeze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Slechtquote:Op zondag 8 maart 2020 23:50 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe de vlag er over een week bijhangt in Nederland.![]()
Waar is de grote machtige EU nou om ons te redden![]()
Wat een kansloze organisatie de EU en de ECB![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Venetië gaat in Lockdown, alleen uitreizen is nog toegestaan zolang het duurt.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Er komen wel unieke kansen om steden als Rome en Venetië te bezoeken terwijl het daar lekker rustig isGeld maakt meer kapot dan je lief is.
Halfstokquote:Op zondag 8 maart 2020 23:50 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe de vlag er over een week bijhangt in Nederland.![]()
Onzinquote:Op zondag 8 maart 2020 23:50 schreef DawN het volgende:
![]()
Het is maart dus dat is wel hoopgevend, komende maanden zal het wel net zo snel uitsterven als het begonnen is.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:49 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Tsja, de griep kan niet goed tegen hogere temperaturen dus dat verklaart het wel.blablablabla![]()
In Napelsquote:Op zondag 8 maart 2020 23:50 schreef DawN het volgende:
Napels is niet afgesloten dus ik snap het nietOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Maart roert zijn staartquote:Op zondag 8 maart 2020 23:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is maart dus dat is wel hoopgevend, komende maanden zal het wel net zo snel uitsterven als het begonnen is.![]()
![]()
Achja met die lockdown zouden ze toch niet gaan flitsen.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:50 schreef PirE het volgende:
[..]
En met die lagere maximumsnelheid daalt je verbruik ook. Het is een complot.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
23:29
Het nieuws over het coronavirus gaat snel. Daarom nu een samenvatting van de belangrijkste nieuwsfeiten van deze zondag.
In Nederland zijn officieel 265 mensen besmet met het virus. Drie Nederlanders zijn aan het virus overleden.
Italië is zeer zwaar getroffen door het virus. Er zijn in de afgelopen 24 uur maar liefst 133 mensen overleden. Er zijn in dat land zware maatregelen van kracht, maar liefst zestien miljoen mensen in Lombardije en enkele daaraan grenzende regio's zijn door de overheid van de buitenwereld afgesloten. Zij mogen zich niet zonder toestemming buiten de regio verplaatsen.
Wereldwijd zijn bijna 110.000 mensen besmet. 3802 mensen zijn overleden, 60.694 patiënten zijn genezen.
Duitsland overweegt bijeenkomsten waar meer dan 1000 mensen samenkomen, te verbieden. Frankrijk voert dat al in.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Valt wel meequote:Op zondag 8 maart 2020 23:52 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Waar is de grote machtige EU nou om ons te redden
Wat een kansloze organisatie de EU en de ECB
Afgelopen vrijdag hebben ze de 12.700 kinden van de Europese Scholen in Brussel getest.
De eu heeft genoeg tests voorradig kennelijk voor hun eigen personeel en gezinnen.![]()
Zijn er eigenlijk beelden van de huidige situatie in Italiaanse ziekenhuizen?
Je kan dan laten zien dat het allemaal onder controle is en de aanpak werkt of dat het gewoon belangrijk is om de instructies op te volgen omdat ze het bijna niet meer aankunnen.“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”![]()
Staat zo goed als bovenaan in het topic ook al.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:55 schreef hollandia02 het volgende:
Italië is zeer zwaar getroffen door het virus. Er zijn in de afgelopen 24 uur maar liefst 133 mensen overleden. Er zijn in dat land zware maatregelen van kracht, maar liefst zestien miljoen mensen in Lombardije en enkele daaraan grenzende regio's zijn door de overheid van de buitenwereld afgesloten. Zij mogen zich niet zonder toestemming buiten de regio verplaatsen.
Duitsland overweegt bijeenkomsten waar meer dan 1000 mensen samenkomen, te verbieden. Frankrijk voert dat al in.
Overigens zijn het er 264, eentje minder.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
https://www.la7.it/piazza(...)QHNBOKKTqq5eZOMOMgq0quote:Op zondag 8 maart 2020 23:56 schreef PirE het volgende:
Zijn er eigenlijk beelden van de huidige situatie in Italiaanse ziekenhuizen?
Je kan dan laten zien dat het allemaal onder controle is en de aanpak werkt of dat het gewoon belangrijk is om de instructies op te volgen omdat ze het bijna niet meer aankunnen.*uit lurkstand herrezen*![]()
Komende weken ook nog eens flink koud in west Europa dus dat komt wel slecht uit.quote:
Bovendien heb je ook zomergriep, wellicht kan dat virus muteren en zich aanpassen aan warmere omstandigheden. Moet er niet aan denken.blablablabla![]()
Schijnbaar moet je wel je frustraties kwijt, anders kwam je hier niet?quote:Op zondag 8 maart 2020 23:27 schreef Kekster het volgende:
[..]
Vandaar dat er de hele nacht door in dit topic gepost wordt. Geen paniek hoor. Een normaal mens gaat slapen![]()
Dit zijn van die nietszeggende cijfers, maak daar maar 50 miljoen besmette mensen van en 3802 sterfgevallen, griep dus.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:55 schreef hollandia02 het volgende:
Duitsland overweegt bijeenkomsten waar meer dan 1000 mensen samenkomen, te verbieden. Frankrijk voert dat al in.![]()
Is normaal, doen ze bij griep/verkoudheid ook.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:42 schreef riazop het volgende:
Griekenand, 73 gevallen nu, VERBIEDT de komende 2 weken publiek bij alle sportwedstrijden![]()
![]()
We gaan het zien.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:46 schreef Elan het volgende:
[..]
In warme landen hebben ze amper last van dat virus
In Singapore momenteel 26 graden, maar daar is het zeker niet?![]()
![]()
Grazie, precies zoals het ziekenhuis er elk jaar uitziet tijdens de griepepidemiequote:Op zondag 8 maart 2020 23:56 schreef DawN het volgende:
[..]
https://www.la7.it/piazza(...)QHNBOKKTqq5eZOMOMgq0.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”![]()
Eigen volk eerst, dan pas het gepeupelquote:Op zondag 8 maart 2020 23:55 schreef riazop het volgende:
[..]
Valt wel mee
Afgelopen vrijdag hebben ze de 12.700 kinden van de Europese Scholen in Brussel getest.
De eu heeft genoeg tests voorradig kennelijk voor hun eigen personeel en gezinnen.![]()
He, zoveel realiteit kan de griep-lobby niet aan. Een beetje voorzichtig graag.quote:Op maandag 9 maart 2020 00:01 schreef Smack10 het volgende:
[..]
We gaan het zien.
Kijken of de euro 95 naar de ¤1.4x gaat. Is dan ook het enige positieve aan dit virus..quote:Op zondag 8 maart 2020 23:42 schreef Rodgrod het volgende:
Het positieve is wel dat het daar niet uit de hand loopt. Kan ook aan de inspanningen van de autoriteiten liggen. Gaat wel wat verder dan "was je handen, nies in je elleboog, kom niet uit Noord-Italië"quote:Op maandag 9 maart 2020 00:01 schreef Smack10 het volgende:
[..]
We gaan het zien.
Even ter aanvulling op mijn vorige post, wat inderdaad wat een rare twitterbron was:
https://www.ilmattino.it/(...)a_salna-5099299.html
Il mattino is niet een nietszeggend blaadje, is een van de grootste in Italie.
(even op translate drukken)
en hier zijn FB account, https://www.facebook.com/luca.franzese.5 wat mij toch echt doet overkomen als echt.
Ik schrik hier van.*uit lurkstand herrezen*![]()
En 0 genezen gevallen. Mate van dodelijkheid dus 100% tot nu toequote:Op maandag 9 maart 2020 00:05 schreef Geerd het volgende:
Nou wat een ophef toch weer.. waar staan we nu ? 2 doden ofzo![]()
![]()
![]()
![]()
Nee joh, iets van 2 %quote:Op maandag 9 maart 2020 00:08 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
En 0 genezen gevallen. Mate van dodelijkheid dus 100% tot nu toe![]()
Nee nee, er zijn al mensen genezen verklaard. Zonder te testen dat dan weer wel...quote:Op maandag 9 maart 2020 00:08 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
En 0 genezen gevallen. Mate van dodelijkheid dus 100% tot nu toeAnd so is the past![]()
Geen wonder want daar is een appart topic voor.quote:Op maandag 9 maart 2020 00:03 schreef Kekster het volgende:
[..]
Als je gefrustreerde mensen wilt zien moet je in dit topic eens de vergelijking tussen griep en covid trekken
Hier blijven dus vooral de griep-trollen hangen, geen serieuze posters.
COR / Het is maar een griepGeld maakt meer kapot dan je lief is.
Mutaties houden doorgaans een lichtere vorm aan. Althans dat is toch zo bij een klassiek virus.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Komende weken ook nog eens flink koud in west Europa dus dat komt wel slecht uit.
Bovendien heb je ook zomergriep, wellicht kan dat virus muteren en zich aanpassen aan warmere omstandigheden. Moet er niet aan denken.
Corona is vrij onbekend maar als het zich gedraagt zoals een ander virus krijgen we een zwakkere mutatie
Cindy De Vuyst![]()
Er gaat wel veel fake news de wereld over. Check goed je bronnen.
Vandaag nog op RT ophef dat er door een rus in Moskou het bericht werd verspreid dat er al 20.000 besmettingen in Moskou zouden zijn en dat de supermarkten niet meer bevoorraad zouden kunnen worden. Overigens wel als fake news bestempeld door RT.
Paniek zaaien en oogsten is makkelijk op dit moment.
Vooral als het om eerste levensbehoeften als toiletpapier gaat."This is the first day of the rest of your life"![]()
Van de 6387 huidige gevallen (hersteld en dood niet meegerekend) zijn dus 3557 (55.6%) gehospitaliseerd, 650 (10.2%) in intensive care, en 2180 (34.1%) in isolatie thuis ...quote:
In totaal dus 65.9% in het hospitaal.
En dat is op 49937 geteste personen? Het is dus niet zo dat ze enkel mensen met zware symptomen testen..are we infinite or am I alone![]()
Gelieve on-topic te blijven en het enigszins ordentelijk te houden.
- Niet op de man spelen.
- Niet constant doordrammen met 'Het is maar een griepje' oid.
- Niet massaal over iemand heen vallen als bovenstaande toch gebeurd. Zet gewoon een TR, al het andere zorgt alleen maar voor meer ontsporing.
Laten we er met zn allen een goedlopend en informatief topic van maken!
zie email 27 oktober![]()
Je kan geen ‘genezen’ gevallen hebben als dat niet getest wordt!
Kijk naar België en Nederland? Hoe komt het in hemelsnaam dat niemand ‘genezen is’?
Reden:
Omdat de meesten het thuis moeten uitzieken zonder opvolging. Van zodra genezen moet je gaan werken maar je blijft in de tabellen wel vermeld staan als ‘patiënt’.Cindy De Vuyst![]()
Halfstokquote:Op zondag 8 maart 2020 23:50 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe de vlag er over een week bijhangt in Nederland."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
100% dood??quote:Op maandag 9 maart 2020 00:08 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
En 0 genezen gevallen. Mate van dodelijkheid dus 100% tot nu toe![]()
![]()
Ik zwaai naar dieren.![]()
Hoezo? In België is 1 persoon genezen.quote:Op maandag 9 maart 2020 00:19 schreef einzeinz het volgende:
Je kan geen ‘genezen’ gevallen hebben als dat niet getest wordt!
Kijk naar België en Nederland? Hoe komt het in hemelsnaam dat niemand ‘genezen is’?
Reden:
Omdat de meesten het thuis moeten uitzieken zonder opvolging. Van zodra genezen moet je gaan werken maar je blijft in de tabellen wel vermeld staan als ‘patiënt’.are we infinite or am I alone![]()
Heel veel sterktequote:Op zondag 8 maart 2020 23:41 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Zal je net hebben dat ze aan de gevolgen van Corona dood gaat ipv de kanker...![]()
Je bent een dief van je eigen portemonnee als je dit niet mee pakt!quote:Op zondag 8 maart 2020 23:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wat dacht je van deze: echt ongelofelijk 116 euro voor 2 personen vliegen en drie dagen in Hotel Terminaal
https://www.d-reizen.nl/s(...)By=POPULARITY%20DESC![]()
Jawel nu misschien. Maar er komt weer een andere, rustiger tijdquote:Op zondag 8 maart 2020 23:52 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Venetië gaat in Lockdown, alleen uitreizen is nog toegestaan zolang het duurt.![]()
De 2 genezingen in Nederland zijn niet interessant?quote:Op zondag 8 maart 2020 23:55 schreef hollandia02 het volgende:
Zie een aantal P2000 meldeningen met "MKA Utrecht (Arts Landelijk Centrum Infectiezieken)"
Bron:
- https://monitor.p2kflex.nl/
- https://p2000.jorith.nl/regio/utrechtMeh![]()
wat betekent dat?quote:Op maandag 9 maart 2020 00:31 schreef Exypnakias het volgende:
Zie een aantal P2000 meldeningen met "MKA Utrecht (Arts Landelijk Centrum Infectiezieken)"
Bron:
- https://p2000.jorith.nl/regio/utrecht![]()
Precies, want incompetentie, fouten, doofpotten, corruptie en nepotisme bestaan niet in Nederland!quote:Op zondag 8 maart 2020 10:09 schreef BasEnAad het volgende:
Overheden en instanties weten prima wat ze doen hoor. En dat is misschien niet in ieders belang, maar wel in het algemeen belang.![]()
Voorspelling Nederland
Nederland 3 maart 23 gevallen
Nederland 4 maart 38) gevallen
Nederland 5 maart 82 gevallen
Nederland 6 maart 128 gevallen
...
Nederland 8 maart 265 gevallen
Voorspelling Nederland
Nederland 9 maart 411 gevallen
Nederland 10 maart 700 gevallen
Nederland 11 maart 1100 gevallen![]()
in het graf ofzo?quote:Op maandag 9 maart 2020 00:27 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Jawel nu misschien. Maar er komt weer een andere, rustiger tijd![]()
Veel bier.quote:Op maandag 9 maart 2020 00:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoezo? In België is 1 persoon genezen.![]()
Gaat al dagen zo, zie ook www.112meldingen.nl en dan aan de linkerkant bij Specifieke Inhoud filteren op "infectieziekten". De meldingen zijn allemaal alleen voor Utrecht en Groningen.quote:Op maandag 9 maart 2020 00:31 schreef Exypnakias het volgende:
Bron:
- https://p2000.jorith.nl/regio/utrecht![]()
![]()
Wat zegt dit alles volgens jouquote:Op maandag 9 maart 2020 00:41 schreef Za het volgende:
[..]
Je kunt ook alleen op die specifieke capcode kijken.
Ik hoopte eigenlijk dat het fake was.![]()
Een fikse toename in vergelijking met de dag dat ik naar dergelijke meldingen keek een paar weken terug. Toen was er 1 keer vraag naar Arts landelijk Coordinatiecentrum infectieziekten utrecht.quote:Op maandag 9 maart 2020 00:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Wat zegt dit alles volgens jou![]()
![]()
Groningen, waar die studenten wonen?quote:Op maandag 9 maart 2020 00:41 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Gaat al dagen zo, zie ook www.112meldingen.nl en dan aan de linkerkant bij Specifieke Inhoud filteren op "infectieziekten". De meldingen zijn allemaal alleen voor Utrecht en Groningen.
[ afbeelding ]![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Is er toevallig iemand die Italiaans kan?
Enig idee of dit legit is?
https://twitter.com/ASBre(...)783927089602565?s=19![]()
Iran.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:47 schreef Kekster het volgende:
[..]
Singapore doet het best aardig. Is er een warm land waar het nu volledig uit de hand loopt?
Het noorden van Iran is koud door hooggebergte. Het zuiden ligt op dezelfde hoogte als Irak en Saudi Arabië.![]()
@remlof schijnt er een vriendin te hebben die in ieder geval zeer te spreken is over het weer en de volle speeltuinen, mogelijk spreekt hij zelf ook wel een woordje italiaans.quote:Op maandag 9 maart 2020 00:46 schreef Kyran het volgende:
https://twitter.com/ASBre(...)783927089602565?s=19![]()
hoe naïef kan iemand zijn......man man manquote:Op maandag 9 maart 2020 00:37 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Precies, want incompetentie, fouten, doofpotten, corruptie en nepotisme bestaan niet in Nederland!
er zijn zoveel voorbeelden op elk vlak en vooral met dit hele corona virus gedoe dat ze op alle vlakken falen.
nu gaan er geruchten dat er tekorten zijn aan test kits EN dat ze nog steeds hele strikte eisen hebben voor een test.....en ondertussen hebben ze in zuid korea drive ins voor een test.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Zonet aangekondigd
Schalke - Dortmund ZONDER publiek dit weekeinde
(onze eredivisie fans wassen gelukkig hun handen)![]()
Ik wacht op het eerste concert zonder publiekquote:Op maandag 9 maart 2020 00:51 schreef riazop het volgende:
Zonet aangekondigd
Schalke - Dortmund ZONDER publiek dit weekeinde
(onze eredivisie fans wassen gelukkig hun handen)![]()
Komt omdat het centrum voor infectieziekten in Utrecht zit, met blijkbaar een dependance in Groningen. Groningen bedient Friesland, Groningen, Drenthe (misschien stukje Overijssel ook), Utrecht de rest van Nederland.quote:Op maandag 9 maart 2020 00:41 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Gaat al dagen zo, zie ook www.112meldingen.nl en dan aan de linkerkant bij Specifieke Inhoud filteren op "infectieziekten". De meldingen zijn allemaal alleen voor Utrecht en Groningen.
[ afbeelding ]In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Er moet gewoon internationale samenwerking komen, en Europese.
Al die landen met 1 of 2 besmettingen in Europa moeten hun middelen aanwenden om elders te gaan helpen.
China kan inmiddels medisch personeel en materiaal gaan leveren.![]()
Elke 30 minuten...quote:Op maandag 9 maart 2020 00:41 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is gek? Reageert er niemand of hebben ze toevallig elke 30 minuten iemand nodig?![]()
Zuid-Korea heeft alle reagentia opgebruikt en nu is er binnenkort niets meer over voor ons.quote:Op maandag 9 maart 2020 00:49 schreef Predator40 het volgende:
nu gaan er geruchten dat er tekorten zijn aan test kits EN dat ze nog steeds hele strikte eisen hebben voor een test.....en ondertussen hebben ze in zuid korea drive ins voor een test.
En bedankt, Zuid-Korea.![]()
![]()
quote:Op maandag 9 maart 2020 00:53 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Komt omdat het centrum voor infectieziekten in Utrecht zit, met blijkbaar een dependance in Groningen. Groningen bedient Friesland, Groningen, Drenthe (misschien stukje Overijssel ook), Utrecht de rest van Nederland.![]()
![]()
deze had ikzostraks al gepost, en werd erom uitgelachen.quote:Op maandag 9 maart 2020 00:46 schreef Kyran het volgende:
https://twitter.com/ASBre(...)783927089602565?s=19
Inmiddels ben ik erachter dat het gewoon echt is. Ik had verschillende bronnen geplaats erbij ook. Inclusief zijn eigen facebook.
https://www.facebook.com/luca.franzese.5
https://www.ilmattino.it/(...)a_salna-5099299.html*uit lurkstand herrezen*![]()
Ik las net dat de marathon in Los Angeles gewoon is doorgegaan vandaag. Hopen dat iedereen daar gezond was![]()
![]()
Evenstar
![]()
De vraag is, niezen die viespeuken in Zuid-Korea wel in hun elleboog?quote:Op maandag 9 maart 2020 00:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoe naïef kan iemand zijn......man man man
er zijn zoveel voorbeelden op elk vlak en vooral met dit hele corona virus gedoe dat ze op alle vlakken falen.
nu gaan er geruchten dat er tekorten zijn aan test kits EN dat ze nog steeds hele strikte eisen hebben voor een test.....en ondertussen hebben ze in zuid korea drive ins voor een test.
Als je jezelf een beetje in acht neemt bij een kuchje en een beetje koorts moet het allemaal goedkomen.
Groetjes,
Pinokkio![]()
Veel sterktequote:Op zondag 8 maart 2020 23:41 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Zal je net hebben dat ze aan de gevolgen van Corona dood gaat ipv de kanker...![]()
Weet je toevallig wat de code is in andere regio's? Ben wel benieuwd of het mogelijk is om dit voor heel Nederland zichtbaar te krijgen op 112meldingen.nl.quote:Op maandag 9 maart 2020 00:55 schreef Za het volgende:
[..]
Nee, komt omdat de user alleen de capcodes van Utrecht en Groningen heeft gebruikt.![]()
Evenstar
![]()
Sorry, had het gemist. Bedankt voor het posten. Genoeg mensen die het wel waarderen. Je voegt hier meer toe dan die gasten die denken dat ze grappig zijn.quote:Op maandag 9 maart 2020 00:55 schreef DawN het volgende:
[..]
deze had ikzostraks al gepost, en werd erom uitgelachen.
Inmiddels ben ik erachter dat het gewoon echt is. Ik had verschillende bronnen geplaats erbij ook. Inclusief zijn eigen facebook.
https://www.ilmattino.it/(...)a_salna-5099299.html
Ik hoop van harte dat niemand dit soort dingen hoeft mee te maken. Dit is onmenselijk. Eerste keer in al die weken dat ik echt kippenvel had bij iets wat ik las/zag.![]()
Doodzonde. Hadden ze dat begin februari nou drie weken gedaan.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:40 schreef riazop het volgende:
Ik ga er vanuit dat NL eind deze week/begin volgende week voor minstens anderhalve maand op slot gaat.![]()
![]()
Die hebben op tijd materiaal ingekocht.quote:Op maandag 9 maart 2020 00:54 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Zuid-Korea heeft alle reagentia opgebruikt en nu is er binnenkort niets meer over voor ons.
En bedankt, Zuid-Korea.
In die tijd riep de RIVM nog dat de kans dat dit virus NL zou bereiken NIHIL was![]()
quote:Op maandag 9 maart 2020 00:54 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Zuid-Korea heeft alle reagentia opgebruikt en nu is er binnenkort niets meer over voor ons.
En bedankt, Zuid-Korea.Het RIVM weet wat ze doen hoor, hier wordt niet uit bittere noodzaak vanwege schaarste onzorgvuldigheid geadviseerd.quote:Er dreigt een wereldwijd tekort aan een onderdeel voor de test die het nieuwe Corona-virus opspoort. Dat onderdeel wordt in China gemaakt. Het RIVM adviseert ziekenhuizen om die reden om niet zomaar personeel te testen. „Vanuit oogpunt van schaarste van reagentia is (te) ongericht testen van personeel ongewenst”, staat in een advies dat het RIVM en de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen gisteren opstelden.Net zoals het FFP2 advies helemaal niet om vergelijkbare redenen is afgezwakt tot FFP1.
![]()
![]()
Bedankt voor de steunbetuiging.quote:
Het punt is dat ze sws gaat, ze komt niet levend uit dat bed...
Maar als Corona toegeschreven wordt als doodsoorzaak, dan mag van mij de wereld er wel kapot aan gaan.
Door de emotie reageer ik wat irrationeel."Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm![]()
RIVM rapporteert achteraf, geen enkele preventieve maatregelen, wat andere landen dus wel doen.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:00 schreef riazop het volgende:
[..]
Die hebben op tijd materiaal ingekocht.
In die tijd riep de RIVM nog dat de kans dat dit virus NL zou bereiken NIHIL was![]()
Niks mis meequote:Op maandag 9 maart 2020 01:02 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Bedankt voor de steunbetuiging.
Maar als Corona toegeschreven wordt als doodsoorzaak, dan mag van mij de wereld er wel kapot aan gaan.
Door de emotie reageer ik wat irrationeel.![]()
![]()
Toen was iedereen zijn handen nog aan het wassenquote:Op maandag 9 maart 2020 00:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Doodzonde. Hadden ze dat begin februari nou drie weken gedaan.![]()
Wat moeten ze dan precies adviseren?quote:Op maandag 9 maart 2020 01:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Het RIVM weet wat ze doen hoor, hier wordt niet uit bittere noodzaak vanwege schaarste onzorgvuldigheid geadviseerd.
"Eén onderdeel is schaars dus de testen raken op, maar test vooral gewoon maar preventief!"![]()
Die lijken echt te hebben gedacht dat een virus (met chinees nieuwjaar om de hoek en een gefaalde in quarantaine stelling van Wuhan waar het al epidemisch was net achter de rug) niet Nederland zou bereiken omdat er geen directe vluchten van Wuhan naar Nederland gingen.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
RIVM rapporteert achteraf, geen enkele preventieve maatregelen, wat andere landen dus wel doen.![]()
![]()
![]()
Wat een zwakzinnigen.![]()
![]()
Evenstar
![]()
Ze hadden gewoon beter moeten voorbereiden en meer tests moeten inslaan. Nu is het te laat ja en moeten ze roeien met de riemen die ze hebben.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:03 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan precies adviseren?
"Eén onderdeel is schaars dus de testen raken op, maar test vooral gewoon maar preventief!"![]()
Er zijn geen riemen en het bootje stroomt met de minuut voller met water.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:05 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ze hadden gewoon beter moeten voorbereiden en meer tests moeten inslaan. Nu is het te laat ja en moeten ze roeien met de riemen die ze hebben.![]()
en bedankt RIVM/GGD die weer fucking laks was en dus niet genoeg testen heeft besteld, "kleine kans dat het in nederland komt" "wij houden het binnen de perken"quote:Op maandag 9 maart 2020 00:54 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
En bedankt, Zuid-Korea.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Kudo's voor degene die de OP maakt en bijhoudt !!!"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Ze zijn een beetje stout.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en bedankt RIVM/GGD die weer fucking laks was en dus niet genoeg testen heeft besteld, "kleine kans dat het in nederland komt" "wij houden het binnen de perken"![]()
![]()
Aldus de beroepsazijnzeikers.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:05 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ze hadden gewoon beter moeten voorbereiden en meer tests moeten inslaan. Nu is het te laat ja en moeten ze roeien met de riemen die ze hebben.![]()
Aldus mensen die de gevaarzetting al weken zo niet maanden zagen en met lede ogen hebben moeten aanzien hoe autoriteiten zo goed als nul hebben uitgevoerd en de huidige situatie zo nodeloos vele malen erger is geworden dan die had hoeven zijn.quote:![]()
stout ???quote:
nee, fucking incompetentwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
De huidige situatie had alleen voorkomen kunnen worden door het land op slot te gooien.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Aldus mensen die de gevaarzetting al weken zo niet maanden zagen en met lede ogen hebben moeten aanzien hoe autoriteiten zo goed als nul hebben uitgevoerd en de huidige situatie zo nodeloos vele malen erger is geworden dan die had hoeven zijn.![]()
Dit waren hun eigen woorden.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
stout ???
nee, fucking incompetent![]()
Evenstar
![]()
Je vraagt iets en je krijgt antwoord en omdat je absoluut niks nuttigs te zeggen hebt speel je het maar op de man. Seen that before.quote:![]()
Je kunt zeggen wat je wil, maar wij zagen dit vrijwel gelijk aankomenquote:Op maandag 9 maart 2020 01:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Aldus mensen die de gevaarzetting al weken zo niet maanden zagen en met lede ogen hebben moeten aanzien hoe autoriteiten zo goed als nul hebben uitgevoerd en de huidige situatie zo nodeloos vele malen erger is geworden dan die had hoeven zijn.![]()
![]()
Wat voor achtergrond hebben de mensen die bij het RIVM werken eigenlijk?
Wat betreft opleiding, extra trainingen, etc. bedoel ik dan.![]()
Wanneer je met het land china bedoelt dan ja, dat was internationaal gezien na de gefaalde quarantaine van wuhan vlak voor chinees nieuwjaar een prima aanpak geweest. Dat al die enorm dure en hoogdravende organen ter internationale samenwerking dat nooit ook maar geopperd hebben toont perfect hun failliet aan.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:11 schreef Poem_ het volgende:
[..]
De huidige situatie had alleen voorkomen kunnen worden door het land op slot te gooien.![]()
Ik denk dat ze daar over het algemeen wel wat sneller patiënten opnemen dan hier, maar die 10% IC is het werkelijke probleem:quote:Op maandag 9 maart 2020 00:14 schreef crystal_meth het volgende:
Van de 6387 huidige gevallen (hersteld en dood niet meegerekend) zijn dus 3557 (55.6%) gehospitaliseerd, 650 (10.2%) in intensive care, en 2180 (34.1%) in isolatie thuis ...
In totaal dus 65.9% in het hospitaal.
En dat is op 49937 geteste personen? Het is dus niet zo dat ze enkel mensen met zware symptomen testen..
1. Wij zijn binnen no time door onze IC-bedden heen.
2. Zodra dat punt bereikt is, schiet het sterftepercentage van zowel COVID-19 als alle overige ernstige ziekten en letsels omhoog omdat de benodigde zorg dan niet meer verleend kan worden.
Do the math: vanaf het moment dat onze IC's vol liggen, komt 10% van alle nieuwe patiënten in feite in de categorie overleden terecht, bovenop de huidige sterfte.
Wie durft dan nog "het is maar een griepje" te zeggen?![]()
![]()
Je hoefde bepaald niet helderziend te zijn om in de gefaalde quarantaine van wuhan (zeker icm een lange incubatietijd en relatief onopvallende symptomen) en de massale mondiale volksbewegingen rond chinees nieuwjaar een perfecte storm te zien.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je kunt zeggen wat je wil, maar wij zagen dit vrijwel gelijk aankomen![]()
vindicat, de meestenquote:Op maandag 9 maart 2020 01:12 schreef MMunkun het volgende:
Wat voor achtergrond hebben de mensen die bij het RIVM werken eigenlijk?
Wat betreft opleiding, extra trainingen, etc. bedoel ik dan.![]()
ik zie die riemen niet, behalve de handen in de zakken stekenquote:Op maandag 9 maart 2020 01:05 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het zou goed kunnen zijn dat die vrouw in de statistieken is opgenomen, de cijfers van de 133 doden in Italie waren als volgt:
0-49 1, (ik vind dit zo vaag, dat het van 0 - 49 is)
50-59 1 ,
60-69 14,
70-79 39,
80+ 78~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Dat snap ik heel goed.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:02 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Door de emotie reageer ik wat irrationeel.
Ik mag aannemen dat dat niet gebeurt... mocht dat wel zo zijn dan komen we hier met ons allen in opstand.
Hou je taai, het is moeilijk.![]()
quote:Op maandag 9 maart 2020 00:54 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
En bedankt, Zuid-Korea.Oh nee echt? Had ik echt niet aan zien komen...quote:Intussen begint een aantal ziekenhuizen dat al een Corona-patiënt heeft opgenomen – zoals het Rotterdamse Ikazia, het Maasstad, het Beatrix, Jeroen Bosch, Rode Kruis en OLVG – zich af te vragen of ze het personeel dat de Corona-patiënten heeft verzorgd wel kunnen missen. Als zij twee weken thuis moeten blijven, in quarantaine, om te voorkomen dat andere patiënten besmet raken, legt dat een groot beslag op de al krappe capaciteit.
Hele artikel staat vol met dingen die users hier al weken zo niet maanden roepen.![]()
Aarts/beroepsleugenaars en schapen.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:13 schreef ViviRAWRS het volgende:
Kan me niet voorstellen dat de produktie sinds januari niet op 100% draait, maar er zal sowieso te weinig zijn om aan de wereldwijde vraag te voldoen.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:05 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ze hadden gewoon beter moeten voorbereiden en meer tests moeten inslaan. Nu is het te laat ja en moeten ze roeien met de riemen die ze hebben.are we infinite or am I alone![]()
Mijn vriendin vrij gekregen om de situatie aan te kijken tot niet deze aankomende donderdag maar die week daarop. Wordt ook gewoon doorbetaald. Vast contract voor onbepaalde tijd.![]()
dat zeggen we dus hier al een maand ofzo, maar die experts van het RIVM zien dat nietquote:Op maandag 9 maart 2020 01:13 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar over het algemeen wel wat sneller patiënten opnemen dan hier, maar die 10% IC is het werkelijke probleem:
2. Zodra dat punt bereikt is, schiet het sterftepercentage van zowel COVID-19 als alle overige ernstige ziekten en letsels omhoog omdat de benodigde zorg dan niet meer verleend kan worden.
Do the math: vanaf het moment dat onze IC's vol liggen, komt 10% van alle nieuwe patiënten in feite in de categorie overleden terecht, bovenop de huidige sterfte.
niet dat dat ook maar iets had uitgemaakt, maar goedquote:Op maandag 9 maart 2020 01:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en bedankt RIVM/GGD die weer fucking laks was en dus niet genoeg testen heeft besteld, "kleine kans dat het in nederland komt" "wij houden het binnen de perken"
alles om het RIVM te kunnen bashen![]()
Het had wellicht voor een vertraging gezorgd en niet een uitsluiting.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:17 schreef mschol het volgende:
[..]
niet dat dat ook maar iets had uitgemaakt, maar goed
die feesboek schapen krijg je toch niet bekeert.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:17 schreef mschol het volgende:
[..]
alles om het RIVM te kunnen bashen
moeten we andere instanties bashen voor deze epic gezondheidsfaal.
hoeveel betalen we ook alweer per mnd aan de zorgverzekering?![]()
Welneequote:
Gewoon objectief wordt hier al wekenlang met harde feiten de incompetentie, apathie , onkunde en leugens van deze club vastgesteld.![]()
Yep, de VS heeft 1 ICU bed per 3420 inwoners, ik neem aan dat het in andere landen vergelijkbaar zal zijn. Voor Nederland zou dat pakweg 5000 bedden zijn, waarvan een deel al bezet is.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:13 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar over het algemeen wel wat sneller patiënten opnemen dan hier, maar die 10% IC is het werkelijke probleem:
Wie durft dan nog "het is maar een griepje" te zeggen?are we infinite or am I alone![]()
Evenstar
![]()
Want er zijn geen landen aan te wijzen waar het wel gelukt is om schade te beperken zonder economie te schaden of het leven helemaal stil te leggen?quote:Op maandag 9 maart 2020 01:17 schreef mschol het volgende:
[..]
alles om het RIVM te kunnen bashen
Wij zijn verdomme ingehaald door landen zoals Taiwan and Singapore waar ze het in no-time best goed onder controle hadden, omdat ze meteen ingrepen.![]()
Nederland heeft er 2000.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Yep, de VS heeft 1 ICU bed per 3420 inwoners, ik neem aan dat het in andere landen vergelijkbaar zal zijn. Voor Nederland zou dat pakweg 5000 bedden zijn, waarvan een deel al bezet is.![]()
Of een langer filmpje in de tweettwitter:ItalianAirForce twitterde op zondag 08-03-2020 om 16:09:50#COVID-19: ieri un elicottero HH-101A del 15ºStormo #AeronauticaMilitare ha trasportato una donna da Cremona a Sondalo (Sondrio) affetta da #coronavirus. A bordo un’equipe medica specializzata. Elicotteri ed equipaggi della Forza Armata sempre pronti al servizio del Paese https://t.co/zgfRFBsAkm reageer retweet
![]()
bah, veel sterkte (been there..quote:Op zondag 8 maart 2020 23:41 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Zal je net hebben dat ze aan de gevolgen van Corona dood gaat ipv de kanker...)
![]()
Het had absoluut wel iets uitgemaakt. Internationaal china op slot voor chinees nieuwjaar tot ze hun situatie intern op orde hadden en verkeer van personen daar vanuit enkel icm stricte quarantaine. Op dat punt had je met contactonderzoeken wellicht nog volledige containment kunnen bereiken.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:17 schreef mschol het volgende:
[..]
Vergeet niet: containment was ons enige antwoord op SARS.![]()
![]()
Evenstar
![]()
Nederland heeft 2000 ICU-bedden. 400 in UMC's en 1600 in regionale ziekenhuizen.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Yep, de VS heeft 1 ICU bed per 3420 inwoners, ik neem aan dat het in andere landen vergelijkbaar zal zijn. Voor Nederland zou dat pakweg 5000 bedden zijn, waarvan een deel al bezet is.
Edit: Oops was al gepost![]()
![]()
Ik lees het ook net pas, heel veel sterktequote:Op maandag 9 maart 2020 01:02 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Door de emotie reageer ik wat irrationeel..
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 23:41 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
sterkte mang
even voor mijn beeld: is er bij elk van die ICU bedden een beademing machine of zijn dat er dan minder.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nederland heeft 2000 ICU-bedden. 400 in UMC's en 1600 in regionale ziekenhuizen.
Edit: Oops was al gepost*uit lurkstand herrezen*![]()
Evenstar
![]()
Jezus 😲quote:Op maandag 9 maart 2020 00:55 schreef DawN het volgende:
[..]
deze had ikzostraks al gepost, en werd erom uitgelachen.
https://www.ilmattino.it/(...)a_salna-5099299.html![]()
Een vriend van me heb ik even naar het filmpje laten kijken. Hij had het nog niet gehoord en deed het in eerste instantie af als fake.
Het schijnt wel waar te zijn, maar die man overdramatiseert het schijnbaar enorm. Ik zie ook berichten op die facebook langs komen dat het een acteur is. Maar goed, in hoeverre dat allemaal zo is. (zoals ik al zei is er 1 persoon overleden tussen de 0-49, zijn zus is 47 van wat ik kon vinden).~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Op hoeveel infecties?quote:Op maandag 9 maart 2020 01:14 schreef joyvke het volgende:
Het zou goed kunnen zijn dat die vrouw in de statistieken is opgenomen, de cijfers van de 133 doden in Italie waren als volgt:
0-49 1, (ik vind dit zo vaag, dat het van 0 - 49 is)
50-59 1 ,
60-69 14,
70-79 39,
80+ 78![]()
dat is leuk om te roepen, maar dat is alleen puur kijkend naar een virus en niks anders; onrealistisch dus.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:20 schreef riazop het volgende:
[..]
Welnee
Gewoon objectief wordt hier al wekenlang met harde feiten de incompetentie, apathie , onkunde en leugens van deze club vastgesteld.
Een land in lockdown gooien (want daar praat je over in NL) doe je niet even of zomaar.. zeker in NL tref je daar niet alleen NL mee maar ook een deel van het buitenland omdat je havens e.d. ook moet sluiten dan. (waar goederen doorheen gaan voor oost europa; schiphol is een enorme doorvlieg vliegveld etc) en ministerie van economische zaken is OOK opdrachtgever aan het RIVM
een wuhan afsluiten is fors, maar heeft, relatief gezien, volgens mij een stuk minder impact (naast dat er een totaal andere cultuur heerst daar)![]()
Tot nu toe is er geen enkele infectieziekte bekend die 100 procent van zijn gastheren doodt. Wanneer alle dragers van een virus zouden sterven, zou het virus zich niet meer verspreiden en legt het zélf het loodje.
Een virus evolueert in de tijd altijd naar meer overdraagbaar maar minder gevaarlijk voor zijn gastheer.![]()
je hoeft niet gelijk het hele land plat te leggen hequote:Op maandag 9 maart 2020 01:30 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is leuk om te roepen, maar dat is alleen puur kijkend naar een virus en niks anders; onrealistisch dus.
Een land in lockdown gooien (want daar praat je over in NL) doe je niet even of zomaar.. zeker in NL tref je daar niet alleen NL mee maar ook een deel van het buitenland omdat je havens e.d. ook moet sluiten dan. (waar goederen doorheen gaan voor oost europa; schiphol is een enorme doorvlieg vliegveld etc) en ministerie van economische zaken is OOK opdrachtgever aan het RIVM
een wuhan afsluiten is fors, maar heeft, relatief gezien, volgens mij een stuk minder impact (naast dat er een totaal andere cultuur heerst daar)
je zou kunnen starten met het afraden van grote evenementen als voetbal en feestjes
het is indammen, niet voorkomen![]()
Wat denk je dat de economische impact zal zijn van wuhan hier? Want dat is wat eraan zit te komen.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:30 schreef mschol het volgende:
en ministerie van economische zaken is OOK opdrachtgever aan het RIVM![]()
![]()
Dat is die van vandaag 133 doden op die 7375 infecties.quote:~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Evenstar
![]()
Even gevraagd aan @ViviRAWRS, omdat ik het niet zeker wist.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:23 schreef DawN het volgende:
[..]
even voor mijn beeld: is er bij elk van die ICU bedden een beademing machine of zijn dat er dan minder.
Ja, ieder bed heeft reguliere beademingsapparaten. Niet alle ziekenhuizen hebben echter ECMO (hartlongmachines). Dit is waarschijnlijk ook de reden dat soms patiënten verplaatst worden naar het Erasmus MC.![]()
Toen het virus uitbrak in China, was het commentaar van het RIVM: "Het is niet heel besmettelijk." Daarna: "De kans is nihil dat het Nederland bereikt".quote:Op maandag 9 maart 2020 01:30 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is leuk om te roepen, maar dat is alleen puur kijkend naar een virus en niks anders; onrealistisch dus.
een wuhan afsluiten is fors, maar heeft, relatief gezien, volgens mij een stuk minder impact (naast dat er een totaal andere cultuur heerst daar)
Nou, dat hebben ze toch deskundig vastgesteld. Daar gaat kostbare tijd om dingen voor te bereiden.
Slagvaardiger dan: nies in de elleboog is het niet geworden.
Hier ligt wel een beetje de grondslag voor de verontwaardiging links en rechts.![]()
Dat is in ieder geval al wat geruststellender. Ik was bang dat er maar een beperkt aantal waren, en dan word het een stuk lastiger.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Even gevraagd aan @:ViviRAWRS, omdat ik het niet zeker wist.
Ja, ieder bed heeft reguliere beademingsapparaten. Niet alle ziekenhuizen hebben echter ECMO (hartlongmachines). Dit is waarschijnlijk ook de reden dat soms patiënten verplaatst worden naar het Erasmus MC.*uit lurkstand herrezen*![]()
Nog even ter herinnering
China nam draconische maatregelen op 23 januari bij
571 gevallen en 17 doden
In een land met 1,4 miljard inwoners![]()
Tot nu toe... Maar tot nu toe was er ook geen virus die al besmettelijk was voor de symptomen toch? En zou juist dat er misschien nog voor kunnen zorgen dat het hier anders is? Ik dacht dat de mutatie juist gevaarlijker was bij deze, maar kan me vergissen...quote:Op maandag 9 maart 2020 01:31 schreef Za het volgende:
Tot nu toe is er geen enkele infectieziekte bekend die 100 procent van zijn gastheren doodt. Wanneer alle dragers van een virus zouden sterven, zou het virus zich niet meer verspreiden en legt het zélf het loodje.
Een virus evolueert in de tijd altijd naar meer overdraagbaar maar minder gevaarlijk voor zijn gastheer.![]()
Evenstar
![]()
Nies in je elleboog, hou je zelf in acht en wij hebben als enige land in Europa reisadvies naar Italië aangepast.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Toen het virus uitbrak in China, was het commentaar van het RIVM: "Het is niet heel besmettelijk." Daarna: "De kans is nihil dat het Nederland bereikt".
Nou, dat hebben ze toch deskundig vastgesteld. Daar gaat kostbare tijd om dingen voor te bereiden.
Slagvaardiger dan: nies in de elleboog is het niet geworden.
Hier ligt wel een beetje de grondslag voor de verontwaardiging links en rechts.
Dat is het wel zo'n beetje volgens mij.
Oh en de geniale flater van "carnaval vieren doe je in kleine groepjes"![]()
![]()
Het virus evolueert mee, net als mens weerstandquote:Op maandag 9 maart 2020 01:31 schreef Za het volgende:
Een virus evolueert in de tijd altijd naar meer overdraagbaar maar minder gevaarlijk voor zijn gastheer."Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm![]()
Ja, terwijl wij hier toch al vrij vlot constateerden dat het fout zou gaan.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nies in je elleboog, hou je zelf in acht en wij hebben als enige land in Europa reisadvies anar Italië aangepast.
Maar goed, misschien hetzelfde als mensen die vaststellen dat de opstelling van het Nederlands elftal niet deugt. Je doet er verder vrij weinig aan.![]()
Boeit het iemand?quote:Op maandag 9 maart 2020 01:37 schreef VacaLoca het volgende:
Hoeveel gevallen zijn er nou in China zelf bij gekomen afgelopen week?![]()
Het is ondertussen zo dichtbij dat de vraag is, ken of ben je er eentje?quote:"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm![]()
En in datzelfde land met een oppervlakte van 9.596.961 km² ontpopte dit virus zich in een epicentrum van bioresearch op nog geen 40km van China's enige bsl4 laboratorium. (https://www.nature.com/ne(...)1487.pdf?origin=ppub)quote:Op maandag 9 maart 2020 01:35 schreef riazop het volgende:
Nog even ter herinnering
China nam draconische maatregelen op 23 januari bij
571 gevallen en 17 doden
In een land met 1,4 miljard inwoners
Puur toeval, gewoon een griepje!![]()
![]()
![]()
Eigenlijk vreemd hoe ik elke avond rond 23.05 meelas en even naar Steve keek over de situatie en nummers van China. En nu boeit me dat amper meer en lees ik de nummers van ons eigen land.
En toch ben ik nog geen moment echt bang geweest.![]()
Je hebt geen fuck aan gelijk hebben. Liever dramaqueen paniekzaaier dan gelijk hebben.
Las er maar ienand van het rivm mee met wat invloed en welwillendheid.![]()
gewoon feiten......en ja, het zijn een stel prutsers blijkt ....quote:Op maandag 9 maart 2020 01:17 schreef mschol het volgende:
[..]
alles om het RIVM te kunnen bashenwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Niet alles geloven hequote:Op maandag 9 maart 2020 01:43 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
En in datzelfde land met een oppervlakte van 9.596.961 km² ontpopte dit virus zich in een epicentrum van bioresearch op nog geen 40km van China's enige bsl4 laboratorium. (https://www.nature.com/ne(...)1487.pdf?origin=ppub)
Puur toeval, gewoon een griepje!![]()
Die virussen bestaan wel hoor. Het virus voor de waterpokken (varicella zoster virus) is bijvoorbeeld al overdraagbaar 1-2 dagen voor het optreden van de rash. HIV kan ook overgedragen worden zonder dat de drager ooit symptomen / klachten heeft gehad.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:35 schreef Mammietje het volgende:
Tot nu toe... Maar tot nu toe was er ook geen virus die al besmettelijk was voor de symptomen toch? En zou juist dat er misschien nog voor kunnen zorgen dat het hier anders is? Ik dacht dat de mutatie juist gevaarlijker was bij deze, maar kan me vergissen...![]()
Voor het hiv virus wachten we ook pas 40 jaar op een vaccin/medicijn
Remmers, dat wordt het maximum denk ik![]()
Ja, ok, soms denk ik dat ook wel en vervolgens ga ik ik mijn eigen weg op het pad naar de hel.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:42 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Het is ondertussen zo dichtbij dat de vraag is, ken of ben je er eentje?![]()
en nu is heel "toevallig" half brabant ziek......quote:Op maandag 9 maart 2020 01:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nies in je elleboog, hou je zelf in acht en wij hebben als enige land in Europa reisadvies naar Italië aangepast.
Oh en de geniale flater van "carnaval vieren doe je in kleine groepjes"
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Ik zag het voor de edit.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:
-edit- bacteriele infectie, geen virusHoeveel "Typhoid Mary's" lopen er inmiddels rond in Nederland?
![]()
Bedoel je niet Super Spreader Steve's?quote:Op maandag 9 maart 2020 01:53 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik zag het voor de edit.Hoeveel "Typhoid Mary's" lopen er inmiddels rond in Nederland?
https://www.nzherald.co.n(...)=2&objectid=12307824quote:"I was advised to attend an isolated room at hospital, despite showing no symptoms, and subsequently self-isolated at home as instructed. When the diagnosis was confirmed I was sent to an isolation unit in hospital, where I remain, and, as a precaution, my family was also asked to isolate themselves," he said.![]()
Dagelijkse situation reports:quote:Op maandag 9 maart 2020 01:37 schreef VacaLoca het volgende:
Hoeveel gevallen zijn er nou in China zelf bij gekomen afgelopen week?
https://www.who.int/emerg(...)9/situation-reports/
8 maart: 80859 gevallen, 3100 doden
1 maart; 79968 gevallen, 2873 doden
Dus 891 gevallen en 227 doden bijgekomen.are we infinite or am I alone![]()
Is het te vroeg om percentages te extrapoleren? Moet er eerst een bepaalde geschiedenis/levensduur van het virus worden opgebouwd alvorens er sprake is van betrouwbare cijfers?quote:Op maandag 9 maart 2020 02:50 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dagelijkse situation reports:
https://www.who.int/emerg(...)9/situation-reports/
8 maart: 80859 gevallen, 3100 doden
1 maart; 79968 gevallen, 2873 doden
Dus 891 gevallen en 227 doden bijgekomen.![]()
Sterftepercentages zijn nu weinig betrouwbaar, niet per se vanwege het virus zelf maar omdat:quote:Op maandag 9 maart 2020 02:55 schreef KI1234 het volgende:
Is het te vroeg om percentages te extrapoleren? Moet er eerst een bepaalde geschiedenis/levensduur van het virus worden opgebouwd alvorens er sprake is van betrouwbare cijfers?
A. Lang niet iedereen met COVID-19 in beeld is als patiënt (te weinig testen) en dus niet bij de "gevallen" meegeteld wordt.
B. Het gros van de geregistreerde "gevallen" huidige patiënten zijn, van wie we nog niet weten of ze uiteindelijk sterven of genezen.
C. Het sterftepercentage mede afhankelijk is van de beschikbaarheid van goede medische zorg (waaronder IC-bedden).![]()
Ik bedenk net:
- ze weten dat ze de verspreiding niet volledig kunnen stoppen.
- de economische kost van lockdowns is aanzienlijk.
- de fatality rate gaat pas stijgen wanneer de ziekenhuizen het aantal nieuwe gevallen niet aankunnen.
- hoe eerder je optreedt, hoe trager het virus zich verspreidt, hoe langer het duurt voor je herd immunity bereikt.
- eens herd immunity bereikt wordt stopt de verspreiding vanzelf, kan de economie weer draaien.
Dan is de optimale oplossing: je doet net voldoende, maar niet meer. Maw zoveel besmettingen toelaten als de ziekenhuizen aankunnen. En vooral in de groep die het minste risico loopt: laat de kinderen zo snel mogelijk besmet raken.are we infinite or am I alone![]()
Herd immunity? Mijn God, je hebt je ingelezen op de materie dat je een bepaald wetenschappelijk niveau bereikt hebt. Ik ben maar net een nieuweing op dit gebied dus ik begrijp er geen snars van.quote:Op maandag 9 maart 2020 03:32 schreef crystal_meth het volgende:
Ik bedenk net:
- de fatality rate gaat pas stijgen wanneer de ziekenhuizen het aantal nieuwe gevallen niet aankunnen.
- hoe eerder je optreedt, hoe trager het virus zich verspreidt, hoe langer het duurt voor je herd immunity bereikt.
- eens herd immunity bereikt wordt stopt de verspreiding vanzelf, kan de economie weer draaien.
Dan is de optimale oplossing: je doet net voldoende, maar niet meer. Maw zoveel besmettingen toelaten als de ziekenhuizen aankunnen. En vooral in de groep die het minste risico loopt: laat de kinderen zo snel mogelijk besmet raken.
Leuk dat je meepraat.![]()
![]()
Maar er staat op wikipedia dat kudde-immuniteit pas met vaccins te bereiken is. Klopt dat?quote:Op maandag 9 maart 2020 03:32 schreef crystal_meth het volgende:
Ik bedenk net:
Dan is de optimale oplossing: je doet net voldoende, maar niet meer. Maw zoveel besmettingen toelaten als de ziekenhuizen aankunnen. En vooral in de groep die het minste risico loopt: laat de kinderen zo snel mogelijk besmet raken.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kudde-immuniteit
En wat precies is 'net voldoende doen', maar niet meer? Hoe vertaal je dat in concrete maatregelen? 😶![]()
Lol. No.quote:Op maandag 9 maart 2020 04:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kan ik straks nog rustig in de trein naar Utrecht stappen?![]()
Tennistoernooi Indian Wells gaat dit jaar niet door vanwege het coronavirus.
https://www.ad.nl/dossier(...)oronavirus~ab8062bd/![]()
Weet niet of het al gepost was, maar Saudi Arabië heeft alle overheidsscholen en universiteiten gesloten. Bron, mijn collega. Had een vreemd e-mailtje van de bedrijfsschool dat de lessen gewoon doorgingen.. ik zo van, ja, duh... ooh wacht even.. check en ja hoorik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Mwa, in principe zal je tijdens een epidemie de kudde-immuniteitsdrempel vanzelf bereiken: zolang je daar niet bent blijft de ziekte zich verspreiden en worden meer mensen immuun. Maar als je maar net die drempel haalt kunnen er nog steeds beperkte uitbraken optreden, het voordeel van vaccins is dat je ver boven die drempel kan gaan, zodat de kans dat het zich zelfs beperkt verspreidt haast nul wordt (en natuurlijk dat mensen niet ziek worden van vaccins).quote:Op maandag 9 maart 2020 03:54 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Maar er staat op wikipedia dat kudde-immuniteit pas met vaccins te bereiken is. Klopt dat?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kudde-immuniteit
En je wil natuurlijk niet dat de meest kwetsbare groep, zieken, ouderen besmet raken, dus die moet je nog steeds beschermen tot er een vaccin beschikbaar is (want als het in een bejaardentehuis uitbreekt waar niemand immuun is...). Maar hoe meer "gezonde" mensen immuun zijn hoe lager het risico voor die groep.
Bvb events met meer dan 1000 mensen verbieden, maar kleinere events laten doorgaan. Scholen sluiten op plaatsen waar een uitbraak is, maar elders niet, etc..quote:En wat precies is 'net voldoende doen', maar niet meer? Hoe vertaal je dat in concrete maatregelen? 😶
Genoeg doen om het te vertragen, als het aantal nieuwe gevallen stijgt meer maatregelen nemen, als het afneemt de maatregelen versoepelen...are we infinite or am I alone![]()
Nee hoor, die vieren carnaval!quote:Op maandag 9 maart 2020 01:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en nu is heel "toevallig" half brabant ziek......Cindy De Vuyst![]()
Ja hoor. Was al geweten sinds gisterenavond.quote:Op maandag 9 maart 2020 05:12 schreef nixxx het volgende:
Weet niet of het al gepost was, maar Saudi Arabië heeft alle overheidsscholen en universiteiten gesloten. Bron, mijn collega. Had een vreemd e-mailtje van de bedrijfsschool dat de lessen gewoon doorgingen.. ik zo van, ja, duh... ooh wacht even.. check en ja hoorCindy De Vuyst![]()
11 van de tijdelijke ziekenhuizen in Wuhan zijn gesloten.quote:Following the discharge of most patients, 11 of the 14 makeshift hospitals in Wuhan that were built for treatment of the new coronavirus have closed, Chinese state broadcaster CCTV said.are we infinite or am I alone![]()
Zit nu in de trein van Brabant naar Utrecht.quote:Op maandag 9 maart 2020 04:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kan ik straks nog rustig in de trein naar Utrecht stappen?“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Ik kom over 14 min aan.quote:Op maandag 9 maart 2020 06:18 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zit nu in de trein van Brabant naar Utrecht.
Zonder wrijving geen glans![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Iran heeft twee provincies in lockdown gegooid. Of nou ja, lockdown, niemand mag erin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Dan kunnen ze die ziekenhuizen gaan exporteren naar andere landen.quote:Op maandag 9 maart 2020 05:42 schreef crystal_meth het volgende:
11 van de tijdelijke ziekenhuizen in Wuhan zijn gesloten.
[..]![]()
![]()
In de Telegraaf las ik dat Brabanders gewoon maling hebben aan het advies binnen te blijven.
Gewoon lekker door besmetten jonguh. BAM!![]()
Mwah, ik denk nog steeds dat het aantal doden van het coronovirus, de griep maar een beetje ontstijgt. Wil niet zeggen dat ik het virus niet serieus neem.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:36 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik heb jou hier in 2 dagen tijd zien veranderen van een realist naar een hystericus. Zonde man."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
Lijken net Noord-Italianen die massaal de trein pakken om onder een quarantaine te komen, terwijl de overheid hun met klem verzoekt om daar te blijven.quote:Op maandag 9 maart 2020 06:34 schreef quirina het volgende:
In de Telegraaf las ik dat Brabanders gewoon maling hebben aan het advies binnen te blijven.
Gewoon lekker door besmetten jonguh. BAM!"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Dit had je 2 weken geleden moeten voorspellen. Was je post waarschijnlijk verwijderd.![]()
8 March
23:58: 1 new case in Peru. (Source)
23:55: First 2 cases in Albania. (Source)
23:35: 1 new case in Carver County, Minnesota, United States. (Source)
23:10: 1 new death in Grant County, Washington, United States. (Source)
23:05: 83 new cases in France. (Source)
23:03: First 3 cases in Iowa, United States. They are former passengers of a River Nile cruise ship in Egypt. (Source)
22:50: 6 new cases in Egypt. (Source)
22:40: 1 new case in Broward County, Florida, United States. (Source)
22:33: 5 new cases in Northern Ireland, United Kingdom. (Source)
22:10: 3 new cases in Kentucky, United States. (Source)
22:01: 1 new case in Davidson County, Tennessee, United States. The second case mentioned in the press release, in Shelby County, was previously reported. (Source)
21:53: 6 new cases in Brazil. (Source)
21:36: 1 new case in Clark County, Nevada, United States. (Source)
21:35: 3 new cases in Argentina. (Source)
21:33: 1 new death in England, United Kingdom. (Source)
21:19: 2 new cases in Maryland, United States. (Source)
21:09: 15 new cases in Massachusetts, United States. (Source)
21:08: 5 new cases in Contra Costa County, California, United States. (Source)
21:05: 1 new case in Chile. (Source)
21:03: 18 new cases and 2 new deaths in Washington state, United States. (Source)
20:59: 48 new cases in Spain. (Source)
20:58: 4 new cases in South Carolina, United States. (Source)
20:52: 2 new cases in Montgomery County, Pennsylvania, United States. (Source)
20:46: 1 new case in Chicago, Illinois, United States. (Source)
20:30: 14 new cases in Israel. (Source)
20:25: 1 new case in Tunisia. (Source)
20:07: 3 new cases in Iceland. (Source)
19:56: 5 new cases in Santa Clara County, California, United States. (Source)
19:44: 2 new cases in the Maldives. (Source)
19:11: 3 new cases in Poland. (Source)
19:01: 5 new cases in Portugal. (Source)
18:51: 5 new cases in Norway. (Source)
18:45: 12 new cases in Spain. (Source)
18:21: 7 new cases in Oregon, United States. (Source)
18:20: 22 new cases in Germany. (Source)
18:00: 1 new case in Hendricks County, Indiana. (Source)
18:00: 8 new cases in Denmark. (Source 1, Source 2)
17:57: 4 new cases in Slovenia. (Source)
17:56: 7 new cases in Greece. (Source)
17:55: 6 new cases in Iraq. (Source)
17:46: 1 new case in Ontario, Canada. (Source)
17:44: 2 new cases in New Jersey, United States. (Source)
17:32: 2 new cases in Ireland. (Source)
17:20: 1 new case in Luxembourg. (Source)
17:20: 1 new case in Washoe County, Nevada, United States. (Source)
17:20: 1,492 new cases and 133 new deaths in Italy. (Source 1, Source 2)
17:01: 1 new case in Fairfax County, Virginia, United States. (Source)
17:00: 27 new cases in Japan. (Source)
16:50: 177 new cases and 3 new deaths in France. (Source)
16:49: 1 new case in Wilton, Fairfield County, Connecticut, United States. Patient recently traveled from California. First case in Connecticut. (Source)
16:37: 1 new case in Chile. (Source)
16:30: 1 new case, a death, in Egypt. The patient was a 60-year-old German who entered Egypt on March 1. He was hospitalized with a fever on Friday and his condition was satisfactory until he suffered respiratory failure caused by acute pneumonia on Saturday, according to the health ministry. He died on Sunday. This is the first death in both Egypt and Africa. (Source)
16:11: 4 new cases in Lebanon. (Source)
16:10: 23 new cases in Bahrain. (Source)
15:59: 67 new cases in Bavaria, Germany. (Source)
15:58: 4 new cases in the Philippines. (Source)
15:50: 2 new deaths in Iraq. (Source)
15:47: 5 new cases in the Czech Republic. (Source)
15:41: 1 new case in Shelby County, Tennessee, United States. (Source)
15:30: 16 new cases in New York, United States. (Source)
15:20: 2 new cases in Alberta, Canada. (Source)
15:06: 5 new cases in Hong Kong. (Source)
15:05: 96 new cases and 7 new deaths in Spain. (Source 1, Source 2)
15:00: 1 new case in Algeria. (Source)
15:00: 12 new cases in Norway. (Source)
15:00: 10 new cases in San Marino. (Source)
14:57: 1 new case in Quebec, Canada. (Source)
14:30: 6 new cases in Iceland. However, the total mentioned in the press release does not match when compared to the previous total. As a result, only 5 cases have been added. (Source)
14:30: 1 new death in Japan. (Source)
14:28: 9 new cases in Vietnam. All of the new patients are foreigners (7 from England, 1 from Mexico, and 1 from Iceland) were on the same flight as a prior case. (Source)
14:27: 104 new cases in Germany. (Source)
14:26: 1 new case in Bucharest, Romania. Close contact of a prior case. (Source)
14:02: 64 new cases in the United Kingdom. (Source)
13:40: 42 new cases in Sweden. One is believed to have been infected in the United States. (Source)
13:07: 77 new cases and 2 new deaths in the Netherlands. The two patients who died had underlying health conditions, one was an 86-year-old man in Uden and the other was an 82-year-old in Sittard/Geleen. (Source)
13:02: 12 new cases in Singapore. (Source)
12:22: 2 new cases in Poland. (Source)
12:14: 1 new case in Chile. (Source)
11:47: 2 new cases in Kuwait. (Source)
11:09: 68 new cases and 1 new death in Switzerland. (Source 1, Source 2)
11:04: 1 new case in India. (Source)
11:03: 3 new cases in Qatar. (Source)
10:39: 743 new cases and 49 new deaths in Iran. (Source)
10:32: 6 new cases in Malaysia. (Source)
10:30: First 3 cases in Bangladesh. (Source 1, Source 2)
10:27: 31 new cases in Belgium. (Source)
10:01: 1 new case in Latvia. (Source)
10:00: 2 new cases in New South Wales, Australia. (Source)
09:50: 1 new case in South Africa. (Source)
09:43: 4 new cases in Saudi Arabia. (Source)
09:42: 4 new cases in Finland. (Source)
09:40: 4 new cases in Portugal. (Source 1, Source 2)
09:35: 2 new cases in Indonesia. (Source)
09:30: 47 new cases in Germany. (Source)
09:30: 1 new case in Norway. (Source)
09:27: 1 new case in Spain. (Source)
08:55: 2 new cases in Bulgaria. (Source)
08:33: 1 new case in Western Australia, Australia. (Source)
08:13: 25 new cases in Austria. (Source)
08:03: 179 new cases in South Korea. (Source)
07:34: 1 new case in Kuwait. (Source)
07:07: 1 new case in Riverside County, California, United States. (Source)
05:27: 5 new cases in India. Three of the patients recently returned from Italy, which led to two other people being infected. (Source 1, Source 2)
04:47: 1 new case in Victoria, Australia. Patient is a visitor from Indonesia. (Source)
04:15: 2 new cases in New Hampshire. One in Grafton County had contact with a prior case at Hope Bible Fellowship in West Lebanon, NH and one in Rockingham County who recently traveled from Italy. (Source)
03:40: First case in Vermont. (Source)
02:59: 2 new cases in Pierce County, Washington, United States. (Source)
02:48: 1 new case in Fresno County, California, United States. The patient is a former passenger of the Grand Princess cruise ship. (Source)
02:40: 1 new case in Manatee County, Florida, United States. (Source)
02:30: 2 new cases in Georgia, United States. (Source)
01:55: 1 new case in Hanoi, Vietnam. (Source)
01:50: 4 new cases in Costa Rica. (Source)
01:22: 1 new case in Mexico. (Source)
01:10: 93 new cases and 2 new deaths in South Korea. (Source)
00:50: 1 new case in St. Louis County, Missouri. This is the first case in Missouri. (Source)
00:30: China’s National Health Commission reports 3 new cases across the mainland, excluding Hubei province. (Source)
00:30: 41 new cases and 27 new deaths in Hubei province, China. (Source)
00:05: 2 new cases in Florida. One in Okaloosa County and one in Volusia County. (Source)
00:01: 1 new case in Queensland, Australia. (Source)![]()
Half mei hebben we het niet meer over Corona. En bij alle eindejaarsshows dit jaar op tv hoor je 'Oh, weet u het nog, er was ook nog Corona'quote:Op maandag 9 maart 2020 07:15 schreef TLC het volgende:
Corona in China lijkt op zijn retour, goed nieuws![]()
Grapjas. Mag ik vragen waar je dat op baseert?quote:Op maandag 9 maart 2020 07:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Half mei hebben we het niet meer over Corona. En bij alle eindejaarsshows dit jaar op tv hoor je 'Oh, weet u het nog, er was ook nog Corona'
Als ik ergens een hekel aan heb, is het aan mensen die geheel ongefundeerd iets downplayen.![]()
quote:Op maandag 9 maart 2020 07:15 schreef TLC het volgende:
Corona in China lijkt op zijn retour, goed nieuwsIn China hebben ze dan ook zeer rigoureus gehandeld. Amerika zie ik dat vooralsnog niet doen.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Half mei hebben we het niet meer over Corona. En bij alle eindejaarsshows dit jaar op tv hoor je 'Oh, weet u het nog, er was ook nog Corona'![]()
Daarom gaan we verpleeghuizen gebruiken.quote:Op maandag 9 maart 2020 06:32 schreef KingRadler het volgende:
Hebben wij ook Noodhospitalen oh wacht we hebben niet genoeg personeel.
Waar ze overigens ook een zwaar tekort aan personeel hebben.![]()
![]()
Daarom zitten we in Europa nog in de exponentiële groeifase en hebben ze in China het inflectiepunt al bereikt.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:21 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[..]
In China hebben ze dan ook zeer rigoureus gehandeld. Amerika zie ik dat vooralsnog niet doen.![]()
Dan gaat de manager ook maar eens met de handen aan het bed staan zoals ze dat zelf altijd zo mooi zeggen.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Daarom gaan we verpleeghuizen gebruiken.
Waar ze overigens ook een zwaar tekort aan personeel hebben.![]()
Echt goed nieuws.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:15 schreef TLC het volgende:
Corona in China lijkt op zijn retour, goed nieuws![]()
Denk alleen niet dat we het heel erg terug in de cijfers terug zullen zien. We testen echt veel te weinig.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daarom zitten we in Europa nog in de exponentiële groeifase en hebben ze in China het inflectiepunt al bereikt.![]()
Maar we hebben hier nog steeds niet de maatregelen genomen die ze in China wel hebben genomen?quote:Op maandag 9 maart 2020 07:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daarom zitten we in Europa nog in de exponentiële groeifase en hebben ze in China het inflectiepunt al bereikt.![]()
Mijn baas ziet me al aankomen. Halve bedrijf op zijn gat omdat er een paar mensen besmet zijn.quote:Op maandag 9 maart 2020 06:34 schreef quirina het volgende:
Kijk die dollar eens crashen.
3 weken geleden nog 1.07x voor je Euro, nu 1.14x.
https://www.xe.com/currencycharts/?from=EUR&to=USD&view=1M![]()
Toch zijn er ook verontrustende berichten. Gister een kerngezonde jongeman van 36 uit Wuhan overleden 5!! dagen nadat hij genezen was verklaard aan acute respiratory failure. Het is volgens mij niet echt duidelijk of er nou één variant is of meerdere. Als er een agressievere variant is wil je die te allen tijde indammen.quote:Op maandag 9 maart 2020 03:32 schreef crystal_meth het volgende:
Ik bedenk net:
Dan is de optimale oplossing: je doet net voldoende, maar niet meer. Maw zoveel besmettingen toelaten als de ziekenhuizen aankunnen. En vooral in de groep die het minste risico loopt: laat de kinderen zo snel mogelijk besmet raken.![]()
En dus maar meer besmetten zodat het bedrijf helemaal plat ligt?quote:Op maandag 9 maart 2020 07:27 schreef Silven het volgende:
[..]
Mijn baas ziet me al aankomen. Halve bedrijf op zijn gat omdat er een paar mensen besmet zijn.
Beter blijf je thuis als je klachten hebt.![]()
Een palletsorterer kan moeilijk thuiswerken, coronageld moet wel op tafel komen @JanCeesquote:Op maandag 9 maart 2020 07:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En dus maar meer besmetten zodat het bedrijf helemaal plat ligt?
Beter blijf je thuis als je klachten hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2020 07:29:05 ]![]()
Die gaan we ook niet nemen. Denk jij dat we in Europa flatgebouwen gaan dichtlassen? Via GPS bijhouden of iemand zich aan de quarantaine houdt en boetes geven van 30k zoals in Taiwan? En in Europa zijn de mensen niet zo volgzaam als in Azië.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Maar we hebben hier nog steeds niet de maatregelen genomen die ze in China wel hebben genomen?![]()
User @aTypisch adviseert te allen tijde ; Bitcoinquote:Op maandag 9 maart 2020 07:27 schreef asco het volgende:
Kijk die dollar eens crashen.
3 weken geleden nog 1.07x voor je Euro, nu 1.14x.
https://www.xe.com/currencycharts/?from=EUR&to=USD&view=1M![]()
![]()
Misschien leed die beste man nog ergens anders aan wat wij niet weten.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Toch zijn er ook verontrustende berichten. Gister een kerngezonde jongeman van 36 uit Wuhan overleden 5!! dagen nadat hij genezen was verklaard aan acute respiratory failure. Het is volgens mij niet echt duidelijk of er nou één variant is of meerdere. Als er een agressievere variant is wil je die te allen tijde indammen."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Een 35 jarige man overlijdtquote:Op maandag 9 maart 2020 07:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Toch zijn er ook verontrustende berichten. Gister een kerngezonde jongeman van 36 uit Wuhan overleden 5!! dagen nadat hij genezen was verklaard aan acute respiratory failure. Het is volgens mij niet echt duidelijk of er nou één variant is of meerdere. Als er een agressievere variant is wil je die te allen tijde indammen.Tja, dat gebeurt wel eens. We weten ook niet wat die beste knakker nog meer onder de leden had.
![]()
Kan, hoeft niet.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:29 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Misschien leed die beste man nog ergens anders aan wat wij niet weten.![]()
Niet uitgekeken met oversteken wellicht.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:29 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Misschien leed die beste man nog ergens anders aan wat wij niet weten.![]()
![]()
Ja, ik weet wel dat jij van de "it's just a flu bro" lichting bent.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:30 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Een 35 jarige man overlijdtTja, dat gebeurt wel eens. We weten ook niet wat die beste knakker nog meer onder de leden had.
![]()
Ben je gek. De flu is veel dodelijkerquote:Op maandag 9 maart 2020 07:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, ik weet wel dat jij van de "it's just a flu bro" lichting bent.![]()
![]()
Denk dat ie te weinig sociale punten had, zeker door rood gelopenquote:Op maandag 9 maart 2020 07:30 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Een 35 jarige man overlijdtTja, dat gebeurt wel eens. We weten ook niet wat die beste knakker nog meer onder de leden had.
![]()
Vooralsnog. In Mei hebben de Verenigde Staten een groot probleem als het zo doorgaat. Begin Mei of halverwege Mei.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ben je gek. De flu is veel dodelijker![]()
Is hij overleden aan acute respiratory failure vijf dagen nadat hij genezen was verklaard, of is hij overleden vijf dagen nadat hij genezen was verklaard van acute respiratory failure?quote:Op maandag 9 maart 2020 07:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Toch zijn er ook verontrustende berichten. Gister een kerngezonde jongeman van 36 uit Wuhan overleden 5!! dagen nadat hij genezen was verklaard aan acute respiratory failure. Het is volgens mij niet echt duidelijk of er nou één variant is of meerdere. Als er een agressievere variant is wil je die te allen tijde indammen.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Wat zeur jij nou? In Houten zijn 13 mensen besmet, in Eindhoven 5. Dus de Eindhovenaren moeten dan thuis blijven en in Houten niet?quote:Op maandag 9 maart 2020 06:34 schreef quirina het volgende:
quote:Op maandag 9 maart 2020 07:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Is hij overleden aan acute respiratory failure vijf dagen nadat hij genezen was verklaard, of is hij overleden vijf dagen nadat hij genezen was verklaard van acute respiratory failure?Het eerste.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Is hij overleden aan acute respiratory failure vijf dagen nadat hij genezen was verklaard, of is hij overleden vijf dagen nadat hij genezen was verklaard van acute respiratory failure?![]()
Hoort Eindhoven dan toch bij Limburg?quote:Op maandag 9 maart 2020 07:34 schreef -river- het volgende:
[..]
Wat zeur jij nou? In Houten zijn 13 mensen besmet, in Eindhoven 5. Dus de Eindhovenaren moeten dan thuis blijven en in Houten niet?![]()
20 tot 52k doden door de flu de afgelopen 5 maanden in de VS.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vooralsnog. In Mei hebben de Verenigde Staten een groot probleem als het zo doorgaat. Begin Mei of halverwege Mei.
Benieuwd of het met Corona ook zo'n vaart zal lopen. Wel een hele wijde range. Zoiets valt vast moeilijk te meten
https://www.cdc.gov/flu/a(...)season-estimates.htm![]()
Houten mag ook wel bij Limburg. Wat een trieste gemeente is dat.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:35 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Hoort Eindhoven dan toch bij Limburg?![]()
Blijkbaar, iedereen zeurt over Brabant maar in zuid-oost Brabant is er niets tegenover Utrecht.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:35 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Hoort Eindhoven dan toch bij Limburg?![]()
quote:Op maandag 9 maart 2020 07:36 schreef onlogisch het volgende:
20 tot 52k doden door de flu de afgelopen 5 maanden in de VS.
Benieuwd of het met Corona ook zo'n vaart zal lopen. Wel een hele wijde range. Zoiets valt vast moeilijk te meten
https://www.cdc.gov/flu/a(...)season-estimates.htm
Vanaf 19 min ff de tweet uitleg volgen.![]()
Man man man, de tips van het RIVM:Dus klachten? Als je na 24 niks meer merkt ga maar weer!quote:Ik woon in Brabant moet ik nu thuisblijven?
Nee, alleen mensen die klachten hebben van verkoudheid , hoesten of koorts adviseren we om hun sociale contacten te beperken. Ga niet naar school, werk of naar plekken waar veel mensen bij elkaar zijn. Boodschappen doen en de hond uitlaten kan wel. Dit heet ook wel social distancing.
Is het nodig dat ik contact met de huisarts moet opnemen?
Nee, alleen bij hoge koorts of toenemende benauwdheid moet je contact opnemen met je huisarts.
Hoe lang moet ik mijn sociale contacten beperken?
Een dag (24 uur) nadat de klachten over zijn kan je het normale leven weer oppakken.
Iemand uit mijn gezin is ziek moet ik dan ook mijn sociale contacten vermijden?
Nee, alleen mensen die klachten hebben van verkoudheid , hoesten of koorts adviseren we om hun sociale contacten te beperken.
Kan ik naar school of werk?
Scholen zijn gewoon open. Als je geen klachten hebt van verkoudheid, hoesten of koorts kan je gewoon naar school. Datzelfde geldt ook voor het werk.
Kan ik op bezoek in het verpleeghuis?
Als je geen klachten hebt van verkoudheid, hoesten of koorts kan je op bezoek in het verpleeghuis.
Ik ben op bezoek geweest bij mensen in Brabant. Moet ik me zorgen maken?
Nee, op dit moment is er geen reden om aan te nemen dat er uitgebreide verspreiding van het coronavirus in Brabant is. De kans dat je besmet raakt in Brabant is klein.
Tot wanneer duren de maatregelen in Brabant?
Dat is op dit moment nog onbekend. We verwachten komende week (van 9 maart) meer duidelijkheid hierover te kunnen geven.
Je hele gezin loopt te hoesten en te pruttelen? Niks aan de hand, aan het werk jij!
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
😂quote:Op maandag 9 maart 2020 07:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Houten mag ook wel bij Limburg. Wat een trieste gemeente is dat.![]()
Hoor toch vaker dat jongeren ook getroffen worden.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:30 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Cindy De Vuyst![]()
Dat soort zaken zou je ook niet moeten verzoeken maar opleggen.quote:Op maandag 9 maart 2020 06:51 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Lijken net Noord-Italianen die massaal de trein pakken om onder een quarantaine te komen, terwijl de overheid hun met klem verzoekt om daar te blijven.
Zou jij vrijwillig in lockdown gaan in een infectiezone als je nu nog vrij bent van klachten?Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Mensen zijn toch ook zgn hersteld wanneer ze zich beter voelen en opgeknapt zijn? Of krijgen ze nog een test voordat ze weer de kroeg induiken?Go hard or go home![]()
Gisteravond weer 2 kinderen uit Coevordenquote:Op maandag 9 maart 2020 07:40 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Hoor toch vaker dat jongeren ook getroffen worden.![]()
![]()
Geen test, een koppel voelde zich 24 uur goed en meneer mocht lekker naar de kroeg.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:41 schreef Noek het volgende:
Mensen zijn toch ook zgn hersteld wanneer ze zich beter voelen en opgeknapt zijn? Of krijgen ze nog een test voordat ze weer de kroeg induiken?![]()
Volgens mij gebeurt dat met bijna alle ziektes, dat jongeren wel eens worden getroffen.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:40 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Hoor toch vaker dat jongeren ook getroffen worden.
Eng hé![]()
![]()
Het zal je verbazen maar ook aan de griep overlijden op het oog kerngezonde jonge mannen van 36.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Toch zijn er ook verontrustende berichten. Gister een kerngezonde jongeman van 36 uit Wuhan overleden 5!! dagen nadat hij genezen was verklaard aan acute respiratory failure. Het is volgens mij niet echt duidelijk of er nou één variant is of meerdere. Als er een agressievere variant is wil je die te allen tijde indammen.
Bron van dit verhaal en het feit dat hij kerngezond was? Ongefundeerde paniekzaaierij dit.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: