Jezus 😲quote:Op maandag 9 maart 2020 00:55 schreef DawN het volgende:
[..]
deze had ikzostraks al gepost, en werd erom uitgelachen.
Inmiddels ben ik erachter dat het gewoon echt is. Ik had verschillende bronnen geplaats erbij ook. Inclusief zijn eigen facebook.
https://www.facebook.com/luca.franzese.5
https://www.ilmattino.it/(...)a_salna-5099299.html
Op hoeveel infecties?quote:Op maandag 9 maart 2020 01:14 schreef joyvke het volgende:
Het zou goed kunnen zijn dat die vrouw in de statistieken is opgenomen, de cijfers van de 133 doden in Italie waren als volgt:
0-49 1, (ik vind dit zo vaag, dat het van 0 - 49 is)
50-59 1 ,
60-69 14,
70-79 39,
80+ 78
dat is leuk om te roepen, maar dat is alleen puur kijkend naar een virus en niks anders; onrealistisch dus.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:20 schreef riazop het volgende:
[..]
Welnee
Gewoon objectief wordt hier al wekenlang met harde feiten de incompetentie, apathie , onkunde en leugens van deze club vastgesteld.
je hoeft niet gelijk het hele land plat te leggen hequote:Op maandag 9 maart 2020 01:30 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is leuk om te roepen, maar dat is alleen puur kijkend naar een virus en niks anders; onrealistisch dus.
Een land in lockdown gooien (want daar praat je over in NL) doe je niet even of zomaar.. zeker in NL tref je daar niet alleen NL mee maar ook een deel van het buitenland omdat je havens e.d. ook moet sluiten dan. (waar goederen doorheen gaan voor oost europa; schiphol is een enorme doorvlieg vliegveld etc) en ministerie van economische zaken is OOK opdrachtgever aan het RIVM
een wuhan afsluiten is fors, maar heeft, relatief gezien, volgens mij een stuk minder impact (naast dat er een totaal andere cultuur heerst daar)
Wat denk je dat de economische impact zal zijn van wuhan hier? Want dat is wat eraan zit te komen.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:30 schreef mschol het volgende:
en ministerie van economische zaken is OOK opdrachtgever aan het RIVM
Dat is die van vandaag 133 doden op die 7375 infecties.quote:
Even gevraagd aan @ViviRAWRS, omdat ik het niet zeker wist.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:23 schreef DawN het volgende:
[..]
even voor mijn beeld: is er bij elk van die ICU bedden een beademing machine of zijn dat er dan minder.
Toen het virus uitbrak in China, was het commentaar van het RIVM: "Het is niet heel besmettelijk." Daarna: "De kans is nihil dat het Nederland bereikt".quote:Op maandag 9 maart 2020 01:30 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is leuk om te roepen, maar dat is alleen puur kijkend naar een virus en niks anders; onrealistisch dus.
Een land in lockdown gooien (want daar praat je over in NL) doe je niet even of zomaar.. zeker in NL tref je daar niet alleen NL mee maar ook een deel van het buitenland omdat je havens e.d. ook moet sluiten dan. (waar goederen doorheen gaan voor oost europa; schiphol is een enorme doorvlieg vliegveld etc) en ministerie van economische zaken is OOK opdrachtgever aan het RIVM
een wuhan afsluiten is fors, maar heeft, relatief gezien, volgens mij een stuk minder impact (naast dat er een totaal andere cultuur heerst daar)
Dat is in ieder geval al wat geruststellender. Ik was bang dat er maar een beperkt aantal waren, en dan word het een stuk lastiger.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Even gevraagd aan @:ViviRAWRS, omdat ik het niet zeker wist.
Ja, ieder bed heeft reguliere beademingsapparaten. Niet alle ziekenhuizen hebben echter ECMO (hartlongmachines). Dit is waarschijnlijk ook de reden dat soms patiënten verplaatst worden naar het Erasmus MC.
Tot nu toe... Maar tot nu toe was er ook geen virus die al besmettelijk was voor de symptomen toch? En zou juist dat er misschien nog voor kunnen zorgen dat het hier anders is? Ik dacht dat de mutatie juist gevaarlijker was bij deze, maar kan me vergissen...quote:Op maandag 9 maart 2020 01:31 schreef Za het volgende:
Tot nu toe is er geen enkele infectieziekte bekend die 100 procent van zijn gastheren doodt. Wanneer alle dragers van een virus zouden sterven, zou het virus zich niet meer verspreiden en legt het zélf het loodje.
Een virus evolueert in de tijd altijd naar meer overdraagbaar maar minder gevaarlijk voor zijn gastheer.
Nies in je elleboog, hou je zelf in acht en wij hebben als enige land in Europa reisadvies naar Italië aangepast.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Toen het virus uitbrak in China, was het commentaar van het RIVM: "Het is niet heel besmettelijk." Daarna: "De kans is nihil dat het Nederland bereikt".
Nou, dat hebben ze toch deskundig vastgesteld. Daar gaat kostbare tijd om dingen voor te bereiden.
Slagvaardiger dan: nies in de elleboog is het niet geworden.
Hier ligt wel een beetje de grondslag voor de verontwaardiging links en rechts.
Het virus evolueert mee, net als mens weerstandquote:Op maandag 9 maart 2020 01:31 schreef Za het volgende:
Tot nu toe is er geen enkele infectieziekte bekend die 100 procent van zijn gastheren doodt. Wanneer alle dragers van een virus zouden sterven, zou het virus zich niet meer verspreiden en legt het zélf het loodje.
Een virus evolueert in de tijd altijd naar meer overdraagbaar maar minder gevaarlijk voor zijn gastheer.
Ja, terwijl wij hier toch al vrij vlot constateerden dat het fout zou gaan.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nies in je elleboog, hou je zelf in acht en wij hebben als enige land in Europa reisadvies anar Italië aangepast.
Dat is het wel zo'n beetje volgens mij.
Boeit het iemand?quote:Op maandag 9 maart 2020 01:37 schreef VacaLoca het volgende:
Hoeveel gevallen zijn er nou in China zelf bij gekomen afgelopen week?
Het is ondertussen zo dichtbij dat de vraag is, ken of ben je er eentje?quote:
En in datzelfde land met een oppervlakte van 9.596.961 km² ontpopte dit virus zich in een epicentrum van bioresearch op nog geen 40km van China's enige bsl4 laboratorium. (https://www.nature.com/ne(...)1487.pdf?origin=ppub)quote:Op maandag 9 maart 2020 01:35 schreef riazop het volgende:
Nog even ter herinnering
China nam draconische maatregelen op 23 januari bij
571 gevallen en 17 doden
In een land met 1,4 miljard inwoners
gewoon feiten......en ja, het zijn een stel prutsers blijkt ....quote:Op maandag 9 maart 2020 01:17 schreef mschol het volgende:
[..]
niet dat dat ook maar iets had uitgemaakt, maar goed
alles om het RIVM te kunnen bashen
Niet alles geloven hequote:Op maandag 9 maart 2020 01:43 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
En in datzelfde land met een oppervlakte van 9.596.961 km² ontpopte dit virus zich in een epicentrum van bioresearch op nog geen 40km van China's enige bsl4 laboratorium. (https://www.nature.com/ne(...)1487.pdf?origin=ppub)
Puur toeval, gewoon een griepje!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |