abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 maart 2020 @ 01:26:40 #201
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191914919
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 00:55 schreef DawN het volgende:

[..]

deze had ikzostraks al gepost, en werd erom uitgelachen.
Inmiddels ben ik erachter dat het gewoon echt is. Ik had verschillende bronnen geplaats erbij ook. Inclusief zijn eigen facebook.

https://www.facebook.com/luca.franzese.5
https://www.ilmattino.it/(...)a_salna-5099299.html
Jezus 😲
pi_191914929
Een vriend van me heb ik even naar het filmpje laten kijken. Hij had het nog niet gehoord en deed het in eerste instantie af als fake.

Het schijnt wel waar te zijn, maar die man overdramatiseert het schijnbaar enorm. Ik zie ook berichten op die facebook langs komen dat het een acteur is. Maar goed, in hoeverre dat allemaal zo is. (zoals ik al zei is er 1 persoon overleden tussen de 0-49, zijn zus is 47 van wat ik kon vinden).
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_191914937
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:14 schreef joyvke het volgende:
Het zou goed kunnen zijn dat die vrouw in de statistieken is opgenomen, de cijfers van de 133 doden in Italie waren als volgt:

0-49 1, (ik vind dit zo vaag, dat het van 0 - 49 is)
50-59 1 ,
60-69 14,
70-79 39,
80+ 78
Op hoeveel infecties?
pi_191914943
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:20 schreef riazop het volgende:

[..]

Welnee

Gewoon objectief wordt hier al wekenlang met harde feiten de incompetentie, apathie , onkunde en leugens van deze club vastgesteld.
dat is leuk om te roepen, maar dat is alleen puur kijkend naar een virus en niks anders; onrealistisch dus.
Een land in lockdown gooien (want daar praat je over in NL) doe je niet even of zomaar.. zeker in NL tref je daar niet alleen NL mee maar ook een deel van het buitenland omdat je havens e.d. ook moet sluiten dan. (waar goederen doorheen gaan voor oost europa; schiphol is een enorme doorvlieg vliegveld etc) en ministerie van economische zaken is OOK opdrachtgever aan het RIVM

een wuhan afsluiten is fors, maar heeft, relatief gezien, volgens mij een stuk minder impact (naast dat er een totaal andere cultuur heerst daar)
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_191914951
Tot nu toe is er geen enkele infectieziekte bekend die 100 procent van zijn gastheren doodt. Wanneer alle dragers van een virus zouden sterven, zou het virus zich niet meer verspreiden en legt het zélf het loodje.

Een virus evolueert in de tijd altijd naar meer overdraagbaar maar minder gevaarlijk voor zijn gastheer.
pi_191914953
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:30 schreef mschol het volgende:

[..]

dat is leuk om te roepen, maar dat is alleen puur kijkend naar een virus en niks anders; onrealistisch dus.
Een land in lockdown gooien (want daar praat je over in NL) doe je niet even of zomaar.. zeker in NL tref je daar niet alleen NL mee maar ook een deel van het buitenland omdat je havens e.d. ook moet sluiten dan. (waar goederen doorheen gaan voor oost europa; schiphol is een enorme doorvlieg vliegveld etc) en ministerie van economische zaken is OOK opdrachtgever aan het RIVM

een wuhan afsluiten is fors, maar heeft, relatief gezien, volgens mij een stuk minder impact (naast dat er een totaal andere cultuur heerst daar)
je hoeft niet gelijk het hele land plat te leggen he
je zou kunnen starten met het afraden van grote evenementen als voetbal en feestjes

het is indammen, niet voorkomen
pi_191914958
quote:
en ministerie van economische zaken is OOK opdrachtgever aan het RIVM
Wat denk je dat de economische impact zal zijn van wuhan hier? Want dat is wat eraan zit te komen. -O-
pi_191914963
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:29 schreef havanagila het volgende:

[..]

Op hoeveel infecties?
Dat is die van vandaag 133 doden op die 7375 infecties.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 maart 2020 @ 01:32:30 #209
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191914967
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:23 schreef DawN het volgende:

[..]

even voor mijn beeld: is er bij elk van die ICU bedden een beademing machine of zijn dat er dan minder.
Even gevraagd aan @ViviRAWRS, omdat ik het niet zeker wist.

Ja, ieder bed heeft reguliere beademingsapparaten. Niet alle ziekenhuizen hebben echter ECMO (hartlongmachines). Dit is waarschijnlijk ook de reden dat soms patiënten verplaatst worden naar het Erasmus MC.
pi_191914973
quote:

[..]

Toen het virus uitbrak in China, was het commentaar van het RIVM: "Het is niet heel besmettelijk." Daarna: "De kans is nihil dat het Nederland bereikt".

Nou, dat hebben ze toch deskundig vastgesteld. Daar gaat kostbare tijd om dingen voor te bereiden.

Slagvaardiger dan: nies in de elleboog is het niet geworden.

Hier ligt wel een beetje de grondslag voor de verontwaardiging links en rechts.
pi_191914981
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Even gevraagd aan @:ViviRAWRS, omdat ik het niet zeker wist.

Ja, ieder bed heeft reguliere beademingsapparaten. Niet alle ziekenhuizen hebben echter ECMO (hartlongmachines). Dit is waarschijnlijk ook de reden dat soms patiënten verplaatst worden naar het Erasmus MC.
Dat is in ieder geval al wat geruststellender. Ik was bang dat er maar een beperkt aantal waren, en dan word het een stuk lastiger.
*uit lurkstand herrezen*
pi_191914982
Nog even ter herinnering

China nam draconische maatregelen op 23 januari bij

571 gevallen en 17 doden

In een land met 1,4 miljard inwoners
pi_191914983
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:31 schreef Za het volgende:
Tot nu toe is er geen enkele infectieziekte bekend die 100 procent van zijn gastheren doodt. Wanneer alle dragers van een virus zouden sterven, zou het virus zich niet meer verspreiden en legt het zélf het loodje.

Een virus evolueert in de tijd altijd naar meer overdraagbaar maar minder gevaarlijk voor zijn gastheer.
Tot nu toe... Maar tot nu toe was er ook geen virus die al besmettelijk was voor de symptomen toch? En zou juist dat er misschien nog voor kunnen zorgen dat het hier anders is? Ik dacht dat de mutatie juist gevaarlijker was bij deze, maar kan me vergissen...
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 maart 2020 @ 01:36:01 #214
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191914986
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:33 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Toen het virus uitbrak in China, was het commentaar van het RIVM: "Het is niet heel besmettelijk." Daarna: "De kans is nihil dat het Nederland bereikt".

Nou, dat hebben ze toch deskundig vastgesteld. Daar gaat kostbare tijd om dingen voor te bereiden.

Slagvaardiger dan: nies in de elleboog is het niet geworden.

Hier ligt wel een beetje de grondslag voor de verontwaardiging links en rechts.
Nies in je elleboog, hou je zelf in acht en wij hebben als enige land in Europa reisadvies naar Italië aangepast.

Dat is het wel zo'n beetje volgens mij.

Oh en de geniale flater van "carnaval vieren doe je in kleine groepjes" _O_
  † In Memoriam † maandag 9 maart 2020 @ 01:36:36 #215
88815 The_Emotion
98.3
pi_191914989
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:31 schreef Za het volgende:

Het virus evolueert mee, net als mens weerstand
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_191914993
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:36 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nies in je elleboog, hou je zelf in acht en wij hebben als enige land in Europa reisadvies anar Italië aangepast.

Dat is het wel zo'n beetje volgens mij.
Ja, terwijl wij hier toch al vrij vlot constateerden dat het fout zou gaan.

Maar goed, misschien hetzelfde als mensen die vaststellen dat de opstelling van het Nederlands elftal niet deugt. Je doet er verder vrij weinig aan.
pi_191914997
Hoeveel gevallen zijn er nou in China zelf bij gekomen afgelopen week?
pi_191915001
paar honderd

vandaag 54
  maandag 9 maart 2020 @ 01:40:47 #219
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191915013
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:37 schreef VacaLoca het volgende:
Hoeveel gevallen zijn er nou in China zelf bij gekomen afgelopen week?
Boeit het iemand?
  † In Memoriam † maandag 9 maart 2020 @ 01:42:57 #220
88815 The_Emotion
98.3
pi_191915024
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:40 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Boeit het iemand?
Het is ondertussen zo dichtbij dat de vraag is, ken of ben je er eentje?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_191915028
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:35 schreef riazop het volgende:
Nog even ter herinnering

China nam draconische maatregelen op 23 januari bij

571 gevallen en 17 doden

In een land met 1,4 miljard inwoners
En in datzelfde land met een oppervlakte van 9.596.961 km² ontpopte dit virus zich in een epicentrum van bioresearch op nog geen 40km van China's enige bsl4 laboratorium. (https://www.nature.com/ne(...)1487.pdf?origin=ppub)

Puur toeval, gewoon een griepje! :B *O*
pi_191915034
Eigenlijk vreemd hoe ik elke avond rond 23.05 meelas en even naar Steve keek over de situatie en nummers van China. En nu boeit me dat amper meer en lees ik de nummers van ons eigen land.
En toch ben ik nog geen moment echt bang geweest.
pi_191915035
Je hebt geen fuck aan gelijk hebben. Liever dramaqueen paniekzaaier dan gelijk hebben.
Las er maar ienand van het rivm mee met wat invloed en welwillendheid.
pi_191915043
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:17 schreef mschol het volgende:

[..]

niet dat dat ook maar iets had uitgemaakt, maar goed :')
alles om het RIVM te kunnen bashen
gewoon feiten......en ja, het zijn een stel prutsers blijkt ....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_191915047
quote:
10s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:43 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

En in datzelfde land met een oppervlakte van 9.596.961 km² ontpopte dit virus zich in een epicentrum van bioresearch op nog geen 40km van China's enige bsl4 laboratorium. (https://www.nature.com/ne(...)1487.pdf?origin=ppub)

Puur toeval, gewoon een griepje! :B *O*
Niet alles geloven he ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')